[V1.x] P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhhh o'ja
Is er een oplossing dat de waarde niet meer weergegeven wordt als de panelen geen energie meer leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:30:
:) :) :) :) :) :) MIsschien is het al gevraagd maar ik kon het niet zo snel vinden in de topic.
De laatste waarde van de kwh meter blijft staan en gaat niet op nul.

Alles werkt nu perfect alleen is de kwh waarde het puntje op i waard.
Zie eerste stukje code
Tafkar in "P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus"

Werkt perfect.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co

Werkt inderdaad als een trein
Thanks

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
solarboy bedoelt (waarschijnlijk) dat als de omvormer uitgaat (en er dus nieuwe geen pulsen meer op de S0 komen), de applicatie het laatstgemeten vermogen weergeeft.

Is waarschijnlijk eenvoudig op te lossen door als er na bijv. 15 min geen puls meer komt, de 'WattageNow' op 0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:04:
[...]

Rol-Co

Werkt inderdaad als een trein
Thanks

_/-\o_
Bedank tafkar maar, ere wie ere toekomt :)

Cranberry
Het is eigenlijk gewoon 24u door meten, dus met de minimaal ingestelde minimum van 10W is het 0 wat hij meet en doorgeeft op pvoutput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Rolco, PVOutput meet op 2 manieren.

1- totaal KWH doorgeven.
2- gemiddelde waarde Wattage als er geen totale KWH wordt doorgegeven.

Doordat er geen pulse meer geregistreerd wordt door de Netduino, wordt ook de KWH niet meer verhoogd. Punt 1 overrulled punt 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dat kan heel goed joop, in je oude code had je echter no input no output en dan krijg je dat de laatste waarde blijft staan, nu we door meten zonder opbrengst is hij netjes 0

Ik moet hier ook nog wat veranderen binnenkort maar de programma' s op mijn pc werken niet meer zoals eerst door wat gepiel met nieuwe versies. Ik moet nu 3 x S0 maken met alle 3 verschillende pulse en als het kan ook verschillend minimum drempel.

Is die minimum drempel ook voor verbruik joop dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nou die minimum drempel kan je gewoon op 0 zetten als je geen "valse" pulsen meet. (even testen)
Het is erin gebouwd omdat sommige pulsemeters als je plotseling veel electra (op een andere groep) trekt, deze een pulse geeft.
En zwerfspanning (stray voltage) kan een probleem zijn. Zelf gebruik ik nu 560 Ohm zonder dat ik problemen ondervind.

Ik heb gemerkt dat als je switch tussen Netduino's en/of versies de juiste .DLL bestanden niet altijd juist worden veranderd/meegenomen, dit zal je handmatig moeten controleren. Als je met de V2 gaat werken met de nieuwe micro core 4.3 zal je toch 2012 moeten gebruiken, deze werkt niet met 2010.
Secret Labs heeft beloofd binnen een maand met een patch te komen voor het hangen bij een klapperende internet verbinding, afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ik meet geen valse pulsen maar de opwek begint nu boven de 10W natuurlijk al is dat niet heel erg.
Voeg me alleen af of deze drempel ook op verbruik zit maar dat zal wel denk ik.

Wel heb ik nu 1 pv groep waar nog wat verbruik zit dus kan je daar mooi mee opvangen eventueel, nu vul ik hem handmatig in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:29:
solarboy bedoelt (waarschijnlijk) dat als de omvormer uitgaat (en er dus nieuwe geen pulsen meer op de S0 komen), de applicatie het laatstgemeten vermogen weergeeft.

Is waarschijnlijk eenvoudig op te lossen door als er na bijv. 15 min geen puls meer komt, de 'WattageNow' op 0 te zetten.
INderdaad Cranberry dat is precies wat ik wilde vragen.
ik kon het alleen niet zo verwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Vanmiddag om 16.30uur een hapering in de N+2
Ik weet niet wat oorzaak is maar blijkbaar geen blue led wantom 16.37 uur is hij weer verder gegaan maar alle dagtotalen gaan dan op nul.
PVoutput telt niet meer verder dan.
Is hier wat aan te doen of kun je dan alleen handmatig je dagopbrengst bij PVoutput veranderen?

[ Voor 10% gewijzigd door klump4u op 26-02-2013 20:57 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:56:
Vanmiddag om 16.30uur een hapering in de N+2
Ik weet niet wat oorzaak is maar blijkbaar geen blue led wantom 16.37 uur is hij weer verder gegaan maar alle dagtotalen gaan dan op nul.
PVoutput telt niet meer verder dan.
Is hier wat aan te doen of kun je dan alleen handmatig je dagopbrengst bij PVoutput veranderen?
Heb ik hier ook, als ik de stroom er af haal oid dan stopt het en moet ik volgende dag handmatig invullen, de volgende dag doet hij gewoon weer zijn ding hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Hier is ie dan, netduino php v0.4:
https://www.dropbox.com/s/hsmlmi1huwnyfrq/netduinoV0.4.zip

De installatiehandleiding:
  • Zorg dat je de laatste testversie van JoopC op je netduino hebt staan!
  • Zorg dat je een php 5.2, of hoger, webserver hebt met mysql
  • Maak een database aan met een user, pas vervolgens de settings.inc.php.example aan in de inc map en hernoem deze naar settings.inc.php
  • Start de install.php, deze wijst voor zich alleen werken de cosm feed, key en thingspeak feed nog niet. Voer niet de poort in bij het adres!
  • Als je kiest voor het ophalen van de history, heb dan geduld. Deze werkt op een netduino v1 en 2 maar kan een aantal minuten duren voordat hij klaar is. Mijn logging is nu ongeveer 40 dagen oud, ik heb een v2 en ik laat de netduino om de 15 seconden loggen. Het duurt bij mij +/- 3 min. voordat het ophalen van de history klaar is.
  • Stel de cronjob.php on je Cron of taskmanager en draai deze om het uur, het kan vaker als je dat wilt, maar mijn advies is een uur. Hierdoor is de webpagina elk uur bij met de laatste data.
De live, day, week en month werken probleemloos (op een lange wachttijd na misschien). De custom doet dat niet. Als je een datareeks gekozen hebt en je wil een andere datareeks bekijken, zul je de pagina opnieuw moeten laden! Het veld custom settings name werkt ook nog niet.

Todo:
  • Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
  • Bugfixes @ custom
  • Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
  • Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
  • Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
  • Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
  • Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
  • Vast nog iets wat ik vergeten ben
  • De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
Cosm en thingspeak wil ik eventueel nog gaan integreren, maar omdat ik het zelf niet gebruik staat dit niet op mijn prioriteiten lijst (de netduino doet dat werk nu ook al)

Gaarne de website kapottesten en mij laten weten wat je er van vindt en hoe je hem stuk maakt :)

[ Voor 6% gewijzigd door EnsconcE op 26-02-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Heeft iemand de testversie van de V2 voor me, heb de V2 afgestoft en de programma's werken weer op de pc , dan kan ik hem ook even laten meelopen.

JoopC
hoe kan ik eventueel 3 S0 er in krijgen waarvan 1 een ander system id heeft? alles is nu gemaakt op 1 system id.
Is dat lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

thanks!

zit in de netduino maar komt niet live op pv output helaas.

vast ip
nieuwste firnware
test versie monitor

het valt me ook op dat bij een pulse de led heel lang blijft branden, jij hebt toch ook pulse meters cranberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
klopt, 2 stuks

'k Had met firmware 4.3 ook problemen. 'k Zou eerst even proberen terug te flashen naar 4.2.2. Die werkt nu bij mij al 1,5 week aan 'n stuk

Verder heb ik uiteindelijk e.e.a. ook pas weer fatsoenlijk werkend gekregen toen ik alle software m.b.t. Visual Studio en SecretLabs had gedeïnstalleerd en opnieuw er op had gezet (VS 2010 Express).

[ Voor 39% gewijzigd door Cranberry op 26-02-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ik heb 4.2.2 en vs2010 express
Maar hij heeft geen verbinding, kan dhcp of moet ie static? wel in de code de static optie gedaan maar met mfdeploy staat hij op dhcp

erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

werkt hier uitstekend met wamp, wel even curl aanzetten, thx EnsconcE 8)

edit:
leuk trouwens om live electra en live gas side to side te zien :)

[ Voor 34% gewijzigd door Bruzski op 26-02-2013 22:58 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Rol-Co ik heb 'm op DHCP staan met een DHCP reservation in m'n modem/router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

en reageerd de blauwe led ook zo traag bij een pulse?, hij blijft wel een paar sec branden, de v1 is heel snel.
lijkt me niet ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
EnsconcE schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:35:
Hier is ie dan, netduino php v0.4:
https://www.dropbox.com/s/hsmlmi1huwnyfrq/netduinoV0.4.zip

De installatiehandleiding:
  • Zorg dat je de laatste testversie van JoopC op je netduino hebt staan!
  • Zorg dat je een php 5.2, of hoger, webserver hebt met mysql
  • Maak een database aan met een user, pas vervolgens de settings.inc.php.example aan in de inc map en hernoem deze naar settings.inc.php
  • Start de install.php, deze wijst voor zich alleen werken de cosm feed, key en thingspeak feed nog niet. Voer niet de poort in bij het adres!
  • Als je kiest voor het ophalen van de history, heb dan geduld. Deze werkt op een netduino v1 en 2 maar kan een aantal minuten duren voordat hij klaar is. Mijn logging is nu ongeveer 40 dagen oud, ik heb een v2 en ik laat de netduino om de 15 seconden loggen. Het duurt bij mij +/- 3 min. voordat het ophalen van de history klaar is.
  • Stel de cronjob.php on je Cron of taskmanager en draai deze om het uur, het kan vaker als je dat wilt, maar mijn advies is een uur. Hierdoor is de webpagina elk uur bij met de laatste data.
De live, day, week en month werken probleemloos (op een lange wachttijd na misschien). De custom doet dat niet. Als je een datareeks gekozen hebt en je wil een andere datareeks bekijken, zul je de pagina opnieuw moeten laden! Het veld custom settings name werkt ook nog niet.

Todo:
  • Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
  • Bugfixes @ custom
  • Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
  • Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
  • Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
Cosm en thingspeak wil ik eventueel nog gaan integreren, maar omdat ik het zelf niet gebruik staat dit niet op mijn prioriteiten lijst (de netduino doet dat werk nu ook al)

Gaarne de website kapottesten en mij laten weten wat je er van vindt en hoe je hem stuk maakt :)
Ongelooflijk. Hier is een tweakert gewoon weken mee bezig en niemand die het lijkt op te merken?

Bij deze: _/-\o_

Even de database weggooien en opnieuw inladen. Ben benieuwd.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
nee, dat herken ik niet
't is even een korte flits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
hansdegit schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:08:
[...]

Ongelooflijk. Hier is een tweakert gewoon weken mee bezig en niemand die het lijkt op te merken?

Zeker ook mijn complimenten! Ik heb echter nog geen tijd gehad om te kijken op welk device ik dit kan draaien. Heb wel een Raspberry, waarop m'n Logitech Media Server draait (en dat is af en toe redelijk zwaar voor de Rpi). Mss dat het er naast kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
hansdegit schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:08:
[...]

Even de database weggooien en opnieuw inladen. Ben benieuwd.

bruzski was het ook al opgevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:12:
[...]

bruzski was het ook al opgevallen ;)
_/-\o_ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Cranberry schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:11:
[...]

Zeker ook mijn complimenten! Ik heb echter nog geen tijd gehad om te kijken op welk device ik dit kan draaien. Heb wel een Raspberry, waarop m'n Logitech Media Server draait (en dat is af en toe redelijk zwaar voor de Rpi). Mss dat het er naast kan.
Het gewicht van deze website zit met name in de browser. Op de webserver gebeurt niet zo heel veel. Draai desnoods de cronjob op de momenten dat je logitech niet gebruikt. En bezoek de website met mate ;). Maar wat ik al zei, zwaar is hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:17:
[...]

Het gewicht van deze website zit met name in de browser. Op de webserver gebeurt niet zo heel veel. Draai desnoods de cronjob op de momenten dat je logitech niet gebruikt. En bezoek de website met mate ;). Maar wat ik al zei, zwaar is hij niet
impressive EnsconcE :) draait uitstekend... nu nog uitvogelen hoe op mijn nas draaiend te krijgen

[ Voor 65% gewijzigd door Bruzski op 26-02-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Cranberry schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:09:
nee, dat herken ik niet
't is even een korte flits
Vreemd, ik krijg hem nog niet goed, div waarden aan weerstanden getest maar hij blijft een sec of 4-5 branden na contact

Ik heb wel live verbinding nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

hey EnsconcE, hoe stel ik nu die cron in? ik werk niet met linux namelijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 27-02-2013 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Bruzski schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:10:
hey EnsconcE, hoe stel ik nu die cron in? ik werk niet met linux namelijk ;)
Op linux heb je php-cli nodig. Op je nas heb je als het goed is een interface voor cronjobs en daar voer je als commandline in:
php /var/www/padnaarjenetduinophppagina/cronjob.php
of
/usr/bin/php /var/www/padnaarjenetduinophppagina/cronjob.php

Als je geen interface hebt om de cron in te stellen, dan moet je ff het internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Even een week weg en wat een ontwikkelingen. respect voor de nieuwe ontwikkelingen. _/-\o_
Inmiddels doet p1 meter weer mee (een defecte invertor IC) gistermiddag de nieuwe er tussen gebakken.
ik moet dus nog even wat bijlezen 8)

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 07:52
Ik moet even mijn succesje melden. Na weken hier lezen (eerste wat ik doe als de computer aangaat en laatste voor hij 's avonds uitgaat) heb ik eindelijk vandaag wat werkend gekregen. Ik kan mijn slimme meter uitlezen ! (met een netuino v2)
de data staat op cosm, nu verder proberen de S0 puls werkend te krijgen

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Vreemd verhaal hier, de V2 het zelfde gemaakt als de V1 maar als ik handmatig contact maak licht de blauwe led op en blijft 3-4 sec branden. Ik heb al div weerstanden geprobeerd van 220 ohm tot een paar kilo maar dat maakt geen verschil.
Iemand nog een idee?
Hij is wel live overigens en regisreerd/ telt ook wel pulsen lijkt het aangezien ik gegevens krijg maar die led is vreemd en lijkt me niet goed, zeker niet als je een 2000 pulse meter hebt en 3-4 kW staat te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 19:35

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:25:
Vreemd verhaal hier, de V2 het zelfde gemaakt als de V1 maar als ik handmatig contact maak licht de blauwe led op en blijft 3-4 sec branden. Ik heb al div weerstanden geprobeerd van 220 ohm tot een paar kilo maar dat maakt geen verschil.
Iemand nog een idee?
Hij is wel live overigens en regisreerd/ telt ook wel pulsen lijkt het aangezien ik gegevens krijg maar die led is vreemd en lijkt me niet goed, zeker niet als je een 2000 pulse meter hebt en 3-4 kW staat te leveren.
Hier hetzelfde maar ik ben te lui om de ground aan aarde te leggen.
Tip: kom er niet met je vingers aan, dan gaat het goed. :+

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Mike70 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:41:
[...]

Hier hetzelfde maar ik ben te lui om de ground aan aarde te leggen.
Tip: kom er niet met je vingers aan, dan gaat het goed. :+
Nee kom er niet aan nee, hij is ontzettend gevoelig inderdaad, nog meer als de V1 maar dat is niet het probleem denk ik.

Ik ga hem eerst maar eens compleet maken en aansluiten, kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:48:
[...]

Nee kom er niet aan nee, hij is ontzettend gevoelig inderdaad, nog meer als de V1 maar dat is niet het probleem denk ik.

Ik ga hem eerst maar eens compleet maken en aansluiten, kijken wat er dan gebeurd.
Probleem is als je zelf pulsen maakt met de draadjes, eenmaal aan de kWh meter zijn het snelle pulsen.
Heb ik ook gehad met de V2 ;)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:20:
[...]

Probleem is als je zelf pulsen maakt met de draadjes, eenmaal aan de kWh meter zijn het snelle pulsen.
Heb ik ook gehad met de V2 ;)
ja maar ik ben snel hoor :)

denk niet dat dat het is eerlijk gezegt, en komt aan een abb meter die "maar" 100 pulse per kwh doet, dus echt druk heeft ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Het lijkt er niet op dat hij het doet. maar is 100 pulse voor een kWh niet te laag als je systeem maar 100W draait.
die abb lijkt me niet echt geschikt of wel?
http://www.pvoutput.org/list.jsp?userid=12038

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:59:
Het lijkt er niet op dat hij het doet. maar is 100 pulse voor een kWh niet te laag als je systeem maar 100W draait.
die abb lijkt me niet echt geschikt of wel?
Och ik heb er ook één en gebruik hem alleen maar voor de sier.
Maar hij werkt wel.
Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. Of was het nu mond?

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
'k Gebruik de C11 ook (voor het meten van m'n verbruik). De 100pulsen/kWh is idd wat weinig. Wat wel weer prettig is dat je in de meterkast even kan kijken wat het realtime verbruik is.
't Is gegeven en daarom neem ik het op de koop toe.
Pielen met led pulsen tellen (1000/kWh) heeft nogal wat voeten in aarde. 'k Denk dat ik het er maar bij laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Cranberry schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:40:
'k Gebruik de C11 ook (voor het meten van m'n verbruik). De 100pulsen/kWh is idd wat weinig. Wat wel weer prettig is dat je in de meterkast even kan kijken wat het realtime verbruik is.
't Is gegeven en daarom neem ik het op de koop toe.
Pielen met led pulsen tellen (1000/kWh) heeft nogal wat voeten in aarde. 'k Denk dat ik het er maar bij laat
Valt wel mee, mijn andere systeem met 2 S0 op de V1 draait werkelijk perfect! Somehow wil deze gewoon geen pulsen tellen of iets. Het zal ergens in de V2 zitten maar ben er nog niet uit wat, gisteren avond had ik met de hand op een gegeven moment wel data op pv output maar nu ligt hij al een tijdje in de meterkast aangesloten en nog niets.

Mike
De c11 werkt natuurlijk wel maar met maar 100W opwek duurt het een eeuw eer je 1 puls krijgt natuurlijk.
Dat pulse en led niet gelijk gaan maakt het er hier ook niet makkelijker op om te controleren.
En inderdaad ik heb hem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Valt wel mee, mijn andere systeem met 2 S0 op de V1 draait werkelijk perfect! Somehow wil deze gewoon geen pulsen tellen of iets. Het zal ergens in de V2 zitten maar ben er nog niet uit wat, gisteren avond had ik met de hand op een gegeven moment wel data op pv output maar nu ligt hij al een tijdje in de meterkast aangesloten en nog niets.

Mike
De c11 werkt natuurlijk wel maar met maar 100W opwek duurt het een eeuw eer je 1 puls krijgt natuurlijk.
Dat pulse en led niet gelijk gaan maakt het er hier ook niet makkelijker op om te controleren.
En inderdaad ik heb hem gehad.
LOL een eeuw... 360 seconden per puls. :+
Even alle gekheid.
Ik heb de S0 sinds vandaag lopen en ben benieuwd wat het verschil is tussen de S0 en mijn eigen software.
Tot nu toe ontloopt het niet zo veel. Dus onddanks dat het lang duurt voordat je een 'update' krijgt, doet hij het wel.
Ik weet wel dat je de 'Pulse Out' van de C11 ook kunt blokkeren in de settings.
Anders misschien de polen even wisselen. Dat zou ook de oorzaak kunnen zijn dat het niet werkt.
Er zit, maar dat weet je waarschijnlijk wel, een + en een - op de C11 voor de 'Pulse Out'.

[ Voor 0% gewijzigd door Mike70 op 27-02-2013 15:00 . Reden: Typfautje ]

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

??? Met 100w pv krijg je 10 pulsen per uur inderdaad, vind ik best lang als je de V1 ziet onweren met 2 pulsmeters ( met name die van verbruik :( )

Tuurlijk + en - ok, de pulse werkt ook, net even in de meterkast gestaan, alleen geen data op pvoutput.
Dat lang branden van die led doet hij ook op de c11, dat is niet goed....eerst oplossen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Dat lang branden betekend dat :
Of je krijgt lang signaal binnen.
Of je instelling staan niet juist.

Heb je de versie van Gé Brander?

Voor het uittesten, fine tunen van de so meter heb ik een hulp programmatje geschreven.

[ Voor 24% gewijzigd door Willie Wortel op 27-02-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Wat is nu de goedkoopste manier om een eigen website te hebben voor het dataloggen.
Zogezegd voor als ik in het buitenland ben op vakantie zeg maar.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Even een simpele vraag, hoe kan ik testen of mijn S0 werkt?
Ik heb een 1K weerstandje genomen en het geheel aangesloten op de netduino volgens de handleiding,
pvoutput id en apikey ingevuld.

Nu heb ik die 2 eindjes snoer die op de S0 aangesloten moeten worden een aantal keer tegen elkaar gehouden om een puls te simuleren maar op de site van pv output zie ik niets gebeuren.

de waarde van de weerstand is toch afhankelijk van het type S0meter die je hebt ?

enige tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:34:
Wat is nu de goedkoopste manier om een eigen website te hebben voor het dataloggen.
Jij hebt toch een synology nas ? Ik weet niet of hij nog in slaapstand kan met zijn Harddisk als je daar een website op zet, maar omdat je die hardware hebt staan lijkt me dat het goedkoopst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Als je een nas hebt een nas, anders wat webspace met domein voor een paar eurie per jaar. (veel sneller als een nas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

jp73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:03:
Even een simpele vraag, hoe kan ik testen of mijn S0 werkt?
Ik heb een 1K weerstandje genomen en het geheel aangesloten op de netduino volgens de handleiding,
pvoutput id en apikey ingevuld.

Nu heb ik die 2 eindjes snoer die op de S0 aangesloten moeten worden een aantal keer tegen elkaar gehouden om een puls te simuleren maar op de site van pv output zie ik niets gebeuren.

de waarde van de weerstand is toch afhankelijk van het type S0meter die je hebt ?

enige tips ?
S0 ook op true?
Pulsen ingevuld?

De blauwe led moet wel oplichten, ND2+ 1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fauquemont
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:04
Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:25:
Iemand nog een idee?
Probeer eens een weerstand uit van 100 Ohm. Hier hebben een aantal tweakers waaronder mijzelf goede ervaringen mee icm de V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Ik zie nu dat als ik een puls simuleer de led continue blijft branden.
Ik zal het eens met een andere weerstand proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

jp73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:49:
Ik zie nu dat als ik een puls simuleer de led continue blijft branden.
Ik zal het eens met een andere weerstand proberen
Geen netwerk er aan? Dan heb je dat ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:59:
[...]

Geen netwerk er aan? Dan heb je dat ook namelijk.
Netwerk had ik wel aangesloten. Ik heb de soldeerbout al warm, even een nieuw snoertje maken met een lagere weerstand en dan zal ik nog eens proberen...

nou eerst met die kleurcodes eens zien uit te vissen welke weerstanden ik allemaal heb....

[ Voor 12% gewijzigd door jp73 op 27-02-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:31:
Dat lang branden betekend dat :
Of je krijgt lang signaal binnen.
Of je instelling staan niet juist.

Heb je de versie van Gé Brander?

Voor het uittesten, fine tunen van de so meter heb ik een hulp programmatje geschreven.
Geen lang signaal
Instellingen zijn alleen pv output en S0 op true, api en sid en pulse count 100.

Ik heb de testversie uit een link van cranberry een paar posts terug.
Nieuwe firmware 4.2.2

Ik zal de 100 ohm ook nog even proberen.

Pv output heeft ook gewoon live staan alleen komt er geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:25:
[...]

ja maar ik ben snel hoor :)

denk niet dat dat het is eerlijk gezegt, en komt aan een abb meter die "maar" 100 pulse per kwh doet, dus echt druk heeft ie het niet.
Ik bedoel ook niet dat je snel of langzaam kontakt moet maken maar dat bij mij ook de led lang bleef branden als ik handmatig de kabeltjes tegen elkaar deed.
Eenmaal aan de kWh meter ging de led wel snel als er een puls kwam.
Test hem eens met de software die je er nu op hebt op een ander kWh meter met hogere puls, weet je meteen of het aan de software of V2 of kWh meter ligt.
Heb je deze ook goed staan? http://gathering.tweakers...message/39717573#39717573

[ Voor 7% gewijzigd door klump4u op 27-02-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Zelf hosten? De Raspberry pi is erg goedkoop.

Voor hosting kan ik je https://www.webreus.nl/ aanraden.€10 of €20 p/j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:47:
[...]

Ik bedoel ook niet dat je snel of langzaam kontakt moet maken maar dat bij mij ook de led lang bleef branden als ik handmatig de kabeltjes tegen elkaar deed.
Eenmaal aan de kWh meter ging de led wel snel als er een puls kwam.
Test hem eens met de software die je er nu op hebt op een ander kWh meter met hogere puls, weet je meteen of het aan de software of V2 of kWh meter ligt.
Heb je deze ook goed staan? http://gathering.tweakers...message/39717573#39717573
ja staat ook goed, krijg ook geen foutmeldingen tijdens deploy

hij lijkt een soort vast te lopen, nu geeft ie geen signaal bij contact en als je een tijd wacht doet hij het soms weer even, of hij is aan het doodgaan of zo.
als ik inplug en contact maak nadat de blauwe led uit is doet ie niets, wacht ik 5 minuten gaat die blauwe led weer aan.
als ik dan met mijn vinger contact maak tussen pin 13 en grnd geeft hij een pulse zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Het werkt !!

Ik heb een 100 ohm weerstand gebruikt en nu als ik contact maakt licht het ledje op.
output is ook te zien op pvoutput.

Als ik het aansluit op de S0 vn de kWh meter maakt het dan nog uit welk draadje waar of is dat niet belangrijk ?

:)

ik zie nu dat het ledje af en toe oplicht zonder dat ik wat met die S0 draadjes doe. Is dit normaal ?

[ Voor 17% gewijzigd door jp73 op 27-02-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Dit is hoe Mike70 en JoopC het hebben aangesloten
5V --> Weerstand --> S0+ --> S0- --> Pin 13

Dit is hoe ik het aangesloten heb. De bovenstaande werkte bij mij niet.
5v --> 100Ohm --> p13 --> s0+ --> s0- --> gnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:36:
Dit is hoe Mike70 en JoopC het hebben aangesloten
5V --> Weerstand --> S0+ --> S0- --> Pin 13

EnsconcE, ik ga van de week naar je meesterwerkje kijken, ik lig op bed met pijn in mijn buik.....heb ik weer.

De juiste aansluiting is zoals jij hem hebt aangesloten, de andere is komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

ik heb zelf bijna alles draaiend op mijn thecus M3800 nas, alleen goede mysql en php modules heb ik momenteel nog niet, daar gebruik ik dus lokaal w.a.m.p voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:21:
[...]

ja staat ook goed, krijg ook geen foutmeldingen tijdens deploy

hij lijkt een soort vast te lopen, nu geeft ie geen signaal bij contact en als je een tijd wacht doet hij het soms weer even, of hij is aan het doodgaan of zo.
als ik inplug en contact maak nadat de blauwe led uit is doet ie niets, wacht ik 5 minuten gaat die blauwe led weer aan.
als ik dan met mijn vinger contact maak tussen pin 13 en grnd geeft hij een pulse zoals het hoort.
Rolco, morgenochtend zet ik het test programmatje online, kan je eeeeeeel makkelijk kijken en tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:44:
[...]

ik heb zelf bijna alles draaiend op mijn thecus M3800 nas, alleen goede mysql en php modules heb ik momenteel nog niet, daar gebruik ik dus lokaal w.a.m.p voor ;)
Maar Webreus van EnsconcE is voor pak um beet 15 euro per jaar ook niet veel geld.
Ik heb wel een NAS, moet nog maar even kijken/rekenen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:48:
[...]

Rolco, morgenochtend zet ik het test programmatje online, kan je eeeeeeel makkelijk kijken en tunen.
Ok ik wacht af.

Ik heb hem nu zover dat de pulse goed is (zo op het oog te zien) en bij pvoutput staat ie live

Maar als je op live klikt zegt ie geen live data, ik heb toch al wat pulsen gedaan, misschien teveel? met die 100 pulse 1kWh zit je misschien snel boven 5000W (instelling van de code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Die 5000 watt kan je verhogen naar het hoogste haalbare wattage wat je ooit zou kunnen meten met je pulsemeter. Het is alleen een beveiliging, je kan het ook uitzetten.

Ik zie op Rolco2 ook geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:53:
[...]

Maar Webreus van EnsconcE is voor pak um beet 15 euro per jaar ook niet veel geld.
Ik heb wel een NAS, moet nog maar even kijken/rekenen.

.
Worden de stroomkosten van de nas niet gedekt door je panelen ?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:08:
Die 5000 watt kan je verhogen naar het hoogste haalbare wattage wat je ooit zou kunnen meten met je pulsemeter. Het is alleen een beveiliging, je kan het ook uitzetten.

Ik zie op Rolco2 ook geen data.
Nou heb ik de data al een keer verwijderd, ik weet niet of hij dan verder gaat eigenlijk, ik dacht het wel.
En 2 netduino's met beide poort 80? zou dat een probleem zijn? Nee toch?
Je gaat op een gegeven moment alles verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co, Kun je hem wel pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja kan,
Maar als dat niet zo zou zijn krijg je ook geen live bij pvoutput.
Op 1 of andere manier telt hij de pulsen niet.

Edit:
Pvoutput zegt ook updated, dus hij stuurt wel wat elke 2 min

[ Voor 22% gewijzigd door Rol-Co op 27-02-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Update:
  • Bugfixes @ custom
  • Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
  • Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
  • Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
Nu ga ik me concentreren op de datasets bij het custom gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Waarvoor is SolarPanelsKWHPin13 eigenlijk? Wat meet deze? Deze is bij mij namelijk altijd 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:58:
Update:
  • Bugfixes @ custom
  • Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
  • Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
  • Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
  • Vast nog iets wat ik vergeten bene
Nu ga ik me concentreren op de datasets bij het custom gedeelte
wacht gespannen af, op de nas krijg ik php en mysql niet werkend, waarschijnlijk komt dat door een verouderde apache module, beide modules installeren netjes maar blijft komen met fouten

PHP 5.2.0 of hoger is vereist terwijl 5.4 geinstalleerd is |:(
CURL extension ontbreekt! maar is aangevinkt in php.ini |:(
PDO Mysql extension ontbreekt! iets gemist? 8)7

handmatig php aanzetten binnen apache heb ik geen kaas van gegeten, in httpd.conf wat vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Als de pagina de meldingen laat zien, dan werkt php.

Maak een php pagina met hetvolgende erin:
<?php
phpinfo();
?>

Dan kun je zien wat er allemaal geladen wordt. Wat ik vermoed is dat de module van je niet helemaal goed geladen wordt en dat je werkt op een andere webpagina. Heb je wel de php pagina's in de webserver van de modules gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@EnsconcE, op m'n Raspberry Pi (hierop draait de squeezeplug (customized image voor de Rpi) heb ik Apache met PHP en MySQL geïnstalleerd.
Als ik de install.php wil openen in m'n brouwser, krijg ik een witte pagina zonder enige inhoud.
Een test.php werkt wel gewoon.

Heb jij een idee?

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoek je php error log eens op, wat staat daarin?

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:26:
Als de pagina de meldingen laat zien, dan werkt php.

Maak een php pagina met hetvolgende erin:
<?php
phpinfo();
?>

Dan kun je zien wat er allemaal geladen wordt. Wat ik vermoed is dat de module van je niet helemaal goed geladen wordt en dat je werkt op een andere webpagina. Heb je wel de php pagina's in de webserver van de modules gezet?
php info aangemaakt, zie ik daar iets over het hoofd?

http://bruzski-netduino.stx.nl:81/live/test.php
http://bruzski-netduino.stx.nl:81 webpages JoopC

grrr, oudere versie PHP 5.1.2 dus!! , terwijl ik toch echt 5.4 los geinstalleerd heb, zou 5.1.2 met apache meegekomen zijn? hoe kan ik hem dan laten verwijzen naar 5.4 ? onderhuids met putty misschien 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 28-02-2013 21:37 ]

• Cranberry
neographikal schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:03:
Zoek je php error log eens op, wat staat daarin?
php error log kan vreemgenoeg (nog) niet vinden.
De Apache errorlog roept dit:

[Thu Feb 28 00:15:48 2013] [error] [client 192.168.1.10] PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_USE_BUFFERED_QUERY' in /var/www/classes/database.class.php on line 14

• Rol-Co

Rol-Co

Soms doet hij het ook even, maar stopt er gewoon mee

zie
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=12038&sid=10855

• EnsconcE
Bruzski schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:14:
[...]

php info aangemaakt, zie ik daar iets over het hoofd?

http://bruzski-netduino.stx.nl/live/test.php
http://bruzski-netduino.stx.nl webpages JoopC

grrr, oudere versie PHP 5.1.2 dus!! , terwijl ik toch echt 5.4 los geinstalleerd heb, zou 5.1.2 met apache meegekomen zijn? hoe kan ik hem dan laten verwijzen naar 5.4 ? onderhuids met putty misschien 8)7
Volgens mij staat je PHP hier ergens:
/raid/data/module
Heb je daar al gekeken naar mogelijk verschillende php versies? Vervolgens moet je mogelijk de httpd.conf van apache aanpassen om gebruik te kunnen maken van de juiste PHP...

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:16:
[...]

Volgens mij staat je PHP hier ergens:
/raid/data/module
Heb je daar al gekeken naar mogelijk verschillende php versies? Vervolgens moet je mogelijk de httpd.conf van apache aanpassen om gebruik te kunnen maken van de juiste PHP...
onder /raid/data/module staat inderdaad PHP54 :)

• Willie Wortel
  • Niet online
Hier is een klein test progje.
HowTo:

Maak van je bestaande programma een kopie en plak deze code in plaats van de bestaande programma code. Sluit nu je pulsemeter aan en testen maar met je weerstandjes, eventueel met je thread. sleep(40) te verhogen ....kijk maar. Hou wel je computer/laptop aangesloten zodat je de pulsen kunt zien. garantie tot aan de deur. 8)

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Imports Microsoft.SPOT
Imports Microsoft.SPOT.Hardware
Imports SecretLabs.NETMF.Hardware
Imports SecretLabs.NETMF.Hardware.NetduinoPlus

Module Module1
    Public OnboardLed As New OutputPort(Pins.ONBOARD_LED, False)

Sub Main()
        Dim PulsePinD13 = New PulseMeter1(Pins.GPIO_PIN_D13)
        Do While True
            Thread.Sleep(1000)
        Loop
    End Sub

Public Class PulseMeter1
        Private m_pulse As InterruptPort
        Private m_intPulseCount As Integer = 0

Public Sub New(ByVal pin As Cpu.Pin)
            Me.m_pulse = New InterruptPort(pin, False, Port.ResistorMode.Disabled, Port.InterruptMode.InterruptEdgeHigh)
            AddHandler Me.m_pulse.OnInterrupt, AddressOf PulseMeter
            Me.m_pulse.EnableInterrupt() : Thread.Sleep(100) : Me.m_pulse.ClearInterrupt()
        End Sub

Private Sub PulseMeter()
            Try
                OnboardLed.Write(True)
                Me.m_intPulseCount += 1
                Debug.Print(" Pulse " & Me.m_intPulseCount.ToString)
                Thread.Sleep(40)
                Me.m_pulse.ClearInterrupt()
                OnboardLed.Write(False)
            Catch ex As Exception
                Debug.Print("error : " & ex.ToString)
            End Try
        End Sub
    End Class
End Module

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:13
EnsconcE schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:36:
100Ω is aan de lage kant; dit kan je S0 kapot maken door een te grote stroom.

Review gewenst door een echte elektronica kenner:

De meeste kWh meters hebben een galvanische scheiding van de S0 aansluiting door middel van een optocoupler. Dit is een soort van kleine shakelaar (transistor). Ik heb en aantal datasheets bekeken en veel kunnen maar een maximale stroom aan van 20mA.

Nemen we het schema:
+5V DC --> R --> S0+ ... S0- --> GND

Dan is er een weerstand R nodig die bij 5V een maximale stroom doorlaat van ongeveer 10mA.
Met U(V) = I(A) x R(Ω) wordt het dan R = U / I = 5 / 0,001 = 500 Ω
500Ω is er niet, dus dan kiezen we 470Ω (10,6 mA)voor S0 meters die 20mA aan kunnen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Rol-Co

Rol-Co

Its alive! !

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=12038&sid=10855

Alleen nog even geen idee waarom nu wel :?

• Willie Wortel
  • Niet online
Rolco, geef ook even door hoeveel Ohm je hebt gebruikt etc, is makkelijker voor anderen?

• Rol-Co

Rol-Co

JoopC schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:03:
Rolco, geef ook even door hoeveel Ohm je hebt gebruikt etc, is makkelijker voor anderen?
Ik ben overnieuw begonnen met de standaard code, en 1k ohm weerstand, eerst alleen api en sid er in static ip geactiveerd en met de hand getest, dat werkt feiloos maar natuurlijk 2000 pulse.
Daarna code veranderd in 1000 pulse en min max op 1 en 50000 gezet en getest, werkte ook.
Als laatste de pulse naar 100 en aangesloten.

Met dezelfde settings ben ik ook begonnen en dat werkte niet, waarom? Geen idee.

• Cranberry
Hier loopt de ND+2 nu bijna 2 weken onafgebroken. Sinds 'n uurtje geeft 'ie een veel te hoog verbruik aan.
Als ik op de ABB meter waarmee ik het verbruik meet, kijk, schommelt deze tussen 50 - 55W, terwijl er waarden via PVOutput worden weergegeven van grofweg 200 tot 3000W.
Als ik de Pin12 loshaal, wordt er niets gemeten. Er worden dus òf spookpulsen gezien, òf de ABB geeft geen betrouwbaar signaal meer op z'n S0 interface.

Herkent iemand dit?

Vanavond de ND maar eens herstarten als het donker is (eindelijk weer eens genieten van de zon en bijbehorende opbrengst ;) )

• Rol-Co

Rol-Co

Cranberry schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:03:
Hier loopt de ND+2 nu bijna 2 weken onafgebroken. Sinds 'n uurtje geeft 'ie een veel te hoog verbruik aan.
Als ik op de ABB meter waarmee ik het verbruik meet, kijk, schommelt deze tussen 50 - 55W, terwijl er waarden via PVOutput worden weergegeven van grofweg 200 tot 3000W.
Als ik de Pin12 loshaal, wordt er niets gemeten. Er worden dus òf spookpulsen gezien, òf de ABB geeft geen betrouwbaar signaal meer op z'n S0 interface.

Herkent iemand dit?

Vanavond de ND maar eens herstarten als het donker is (eindelijk weer eens genieten van de zon en bijbehorende opbrengst ;) )
Ja je gaat lekker daar rond utrecht :)
Wat mij opvalt bij jou verbruik is dat als je 45W verbruik hebt hij geen verbruik optelt voor 10 min bijv vandaag 12:10 77W en 12:15 ook 77W maar verbruikwaarde is het zelfde, en dat zie je op meerdere plekken terug.
Ik zie hier met de abb dat hij bij een lage waarde om de 10 min of een kwartier gaat wegschrijven simpelweg omdat hij geen puls heeft gehad denk ik. 2000 pulse werkt toch mooier/ beter.
Klopte je verbruik de afgelopen dagen wel met de abb en pv output? Hier kloppen ze op de V1 met de andere meters als een bus.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Tjonge jonge wat gaat dat hard hier zeg... Ik kan het niet bijhouden in mijn schaarse tijd. Vanavond voor het eerst weer tijd om er voor te gaan zitten. Ik zal proberen de documentatie aan te passen.

Enkele vragen... Zijn we nu alleen bezig met de V2 versie? Dan kan ik beter alles laten op Codeplex zoals het is en voor V2 opnieuw beginnen. Wat denken jullie?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Is misschien wel overzichtelijker.

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:10:
Tjonge jonge wat gaat dat hard hier zeg... Ik kan het niet bijhouden in mijn schaarse tijd. Vanavond voor het eerst weer tijd om er voor te gaan zitten. Ik zal proberen de documentatie aan te passen.

Enkele vragen... Zijn we nu alleen bezig met de V2 versie? Dan kan ik beter alles laten op Codeplex zoals het is en voor V2 opnieuw beginnen. Wat denken jullie?
Ha Gé, tijd niks van je gehoord, maar werk gaat uiteraard voor.

Als ik op codeplex rondkijk zie ik dat de laatste versie van de V1 op 15 december gereleased is, ik dacht dat er daarna een versie die PHP en andere webbrowsers ondersteund is vrijgegeven.
Evenals de webbrowser software hetzelfde.

En dan is er nieuwe PHP software geschreven door Encons die ook onder de V1 kan draaien.

voor de V2
Ik ben nu bezig met een versie die dynamisch Timer opdrachten (van mijn part 500 schakelingen per uur) 8) kan verwerken naar 35 devices, eerste versie bedraad, daarna wifi. Omdat ik een Microsoft manneke ben, data exporting naar Excel sheets is straks standaard.
Het wordt eeeeeeeeel mooi.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ja, klopt. En de webpages zijn van 27 december. Er zijn twee versies die op de Live share staan.

Door de drukte ben ik het overzicht een beetje kwijtgeraakt. Het gaat allemaal zo snel hier. Wel heel leuk om te zien natuurlijk 😃

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Rol-Co

Rol-Co

zo
net even een duo adapter gemaakt voor de 2 netduino's, de V1 en V2 gebroederlijk op 1 6V 1,8Va adaptertje. :)
Nu kijken of alles weer gaat werken om 0:00 uur en morgen ochtend :P

• Cranberry
Rol-Co schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:14:
[...]

Ja je gaat lekker daar rond utrecht :)
Wat mij opvalt bij jou verbruik is dat als je 45W verbruik hebt hij geen verbruik optelt voor 10 min bijv vandaag 12:10 77W en 12:15 ook 77W maar verbruikwaarde is het zelfde, en dat zie je op meerdere plekken terug.
Ik zie hier met de abb dat hij bij een lage waarde om de 10 min of een kwartier gaat wegschrijven simpelweg omdat hij geen puls heeft gehad denk ik. 2000 pulse werkt toch mooier/ beter.
Klopte je verbruik de afgelopen dagen wel met de abb en pv output? Hier kloppen ze op de V1 met de andere meters als een bus.
Ging vandaag inderdaad lekker. De beste dag sinds m'n set gestart is :)
Het lage aantal pulsen van de ABB is inderdaad de verklaring dat je inderdaad 45W vermogen ziet, terwijl het totaalverbruik niet toenemeet bij de volgende update. Met 45W krijg je ongeveer elke 13min een puls.
De ND rapporteert in mijn geval dus zo'n 6x dezelfde waarden naar PVOutput.

I.v.m. het vreemde gedrag, heb ik het verschil van de meterstanden van de ABB van gisteravond en vanavond vergeleken met de getallen in PVOutput. Ik kom dan op een verschil van 48Wh op een verbruik van 4,7kWh... Daar zitten dan afrondingsverschillen en de reset van de ND om 00:00 nog bij.
De komende dagen maar eens aankijken...

• Bruzski

Bruzski

watte ??

de tmp36 vanmiddag via pieter floris binnen gekregen en inmiddels draaiend. 8)

edit:
ik heb netjes volgens de handleiding de + op 5v aangesloten maar waarom wordt er op anders sites aangegeven dat dit 3.3v moet zijn, wat is nu de juiste keuze :?

[ Voor 52% gewijzigd door Bruzski op 01-03-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Bruzski schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:59:
de tmp36 vanmiddag via pieter floris binnen gekregen en inmiddels draaiend. 8)

edit:
ik heb netjes volgens de handleiding de + op 5v aangesloten maar waarom wordt er op anders sites aangegeven dat dit 3.3v moet zijn, wat is nu de juiste keuze :?
Volgens http://p1netduinoplus.codeplex.com/downloads/get/577828 is het tussen 2,7V en 5,5V. Dus beide is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
zo gaat het er ongeveer uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Timer1_zpsc26ace81.jpg

geheel dynamisch geprogrammeerd.

New Interval

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Timer2_zps5d40de85.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Willie Wortel op 01-03-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb mijn Synology 210j NAS met 2 harddisks uit het vet gehaald, web pagina's overgezet en up and running.

Hoe doe je dat, een domeinnaam naar mijn NAS laten verwijzen. Ik wil een domeinregistratie SolarInKrimpen.nl en zelf de hosting doen met mijn NAS, een uitbreiding van mijn hobby zeg maar.
Op het laatst zie je van de bomen het bos niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 02-03-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
JoopC schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:54:
zo gaat het er ongeveer uitzien:

[afbeelding]

geheel dynamisch geprogrammeerd.

New Interval

[afbeelding]
Prachtig!

[semi-offtopic]
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19524644/GOT/Extreemverbruik.jpg
Soms laat ie ook dingen zien die je liever niet ziet ;)
iMac aan, warmtepompdroger aan, wasmachine aan, vaatwasser aan. Eigenlijk had ik mijn koffiezet apparaat(max 1650w) even aan moeten slingeren dan was de schaalverdeling te klein geweest ;)
Wellicht is de schaalverdeling tot 7k watt te vergroten?

Kortom het is weekend! Onderconstructie zonnepanelen zijn geplaatst dus paneeltjes komen zeer binnenkort! Dan kan ik ook proberen mijn S0 aan de praat te krijgen.
[/semi-offtopic]

[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 02-03-2013 11:15 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
2 manieren:
De DNS record (domeinnaam) laten verwijzen naar je huis adres. Hiervoor moet je bij diegene zijn die jouw domeinnaam geregistreerd heeft

Of een index.html met een frame bij je webhoster zetten. In dat frame kun je dan je nas pagina opnemen.

De eerste oplossing is wel de mooiste
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste