Uhhhh o'ja
Is er een oplossing dat de waarde niet meer weergegeven wordt als de panelen geen energie meer leveren?
Is er een oplossing dat de waarde niet meer weergegeven wordt als de panelen geen energie meer leveren?
Verwijderd
Zie eerste stukje codeVerwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:30:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
MIsschien is het al gevraagd maar ik kon het niet zo snel vinden in de topic.
De laatste waarde van de kwh meter blijft staan en gaat niet op nul.
Alles werkt nu perfect alleen is de kwh waarde het puntje op i waard.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Verwijderd
Rol-CoRol-Co schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:17:
[...]
Zie eerste stukje code
Tafkar in "P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus"
Werkt perfect.
Bedank tafkar maar, ere wie ere toekomtVerwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:04:
[...]
Rol-Co
Werkt inderdaad als een trein
Thanks
Verwijderd
INderdaad Cranberry dat is precies wat ik wilde vragen.Cranberry schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:29:
solarboy bedoelt (waarschijnlijk) dat als de omvormer uitgaat (en er dus nieuwe geen pulsen meer op de S0 komen), de applicatie het laatstgemeten vermogen weergeeft.
Is waarschijnlijk eenvoudig op te lossen door als er na bijv. 15 min geen puls meer komt, de 'WattageNow' op 0 te zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door klump4u op 26-02-2013 20:57 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Heb ik hier ook, als ik de stroom er af haal oid dan stopt het en moet ik volgende dag handmatig invullen, de volgende dag doet hij gewoon weer zijn ding hoor.klump4u schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:56:
Vanmiddag om 16.30uur een hapering in de N+2
Ik weet niet wat oorzaak is maar blijkbaar geen blue led wantom 16.37 uur is hij weer verder gegaan maar alle dagtotalen gaan dan op nul.
PVoutput telt niet meer verder dan.
Is hier wat aan te doen of kun je dan alleen handmatig je dagopbrengst bij PVoutput veranderen?
[ Voor 6% gewijzigd door EnsconcE op 26-02-2013 22:17 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Cranberry op 26-02-2013 22:49 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Bruzski op 26-02-2013 22:58 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Ongelooflijk. Hier is een tweakert gewoon weken mee bezig en niemand die het lijkt op te merken?EnsconcE schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:35:
Hier is ie dan, netduino php v0.4:
https://www.dropbox.com/s/hsmlmi1huwnyfrq/netduinoV0.4.zip
De installatiehandleiding:De live, day, week en month werken probleemloos (op een lange wachttijd na misschien). De custom doet dat niet. Als je een datareeks gekozen hebt en je wil een andere datareeks bekijken, zul je de pagina opnieuw moeten laden! Het veld custom settings name werkt ook nog niet.
- Zorg dat je de laatste testversie van JoopC op je netduino hebt staan!
- Zorg dat je een php 5.2, of hoger, webserver hebt met mysql
- Maak een database aan met een user, pas vervolgens de settings.inc.php.example aan in de inc map en hernoem deze naar settings.inc.php
- Start de install.php, deze wijst voor zich alleen werken de cosm feed, key en thingspeak feed nog niet. Voer niet de poort in bij het adres!
- Als je kiest voor het ophalen van de history, heb dan geduld. Deze werkt op een netduino v1 en 2 maar kan een aantal minuten duren voordat hij klaar is. Mijn logging is nu ongeveer 40 dagen oud, ik heb een v2 en ik laat de netduino om de 15 seconden loggen. Het duurt bij mij +/- 3 min. voordat het ophalen van de history klaar is.
- Stel de cronjob.php on je Cron of taskmanager en draai deze om het uur, het kan vaker als je dat wilt, maar mijn advies is een uur. Hierdoor is de webpagina elk uur bij met de laatste data.
Todo:Cosm en thingspeak wil ik eventueel nog gaan integreren, maar omdat ik het zelf niet gebruik staat dit niet op mijn prioriteiten lijst (de netduino doet dat werk nu ook al)
- Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
- Bugfixes @ custom
- Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
- Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
- Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
- Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
- Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
- Vast nog iets wat ik vergeten ben
- De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
Gaarne de website kapottesten en mij laten weten wat je er van vindt en hoe je hem stuk maakt
Zeker ook mijn complimenten! Ik heb echter nog geen tijd gehad om te kijken op welk device ik dit kan draaien. Heb wel een Raspberry, waarop m'n Logitech Media Server draait (en dat is af en toe redelijk zwaar voor de Rpi). Mss dat het er naast kan.hansdegit schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:08:
[...]
Ongelooflijk. Hier is een tweakert gewoon weken mee bezig en niemand die het lijkt op te merken?
Bij deze:
Thankshansdegit schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:08:
[...]
Ongelooflijk. Hier is een tweakert gewoon weken mee bezig en niemand die het lijkt op te merken?
Bij deze:![]()
Even de database weggooien en opnieuw inladen. Ben benieuwd.
EnsconcE schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:12:
[...]
Thanks![]()
bruzski was het ook al opgevallen![]()
Het gewicht van deze website zit met name in de browser. Op de webserver gebeurt niet zo heel veel. Draai desnoods de cronjob op de momenten dat je logitech niet gebruikt. En bezoek de website met mateCranberry schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:11:
[...]
Zeker ook mijn complimenten! Ik heb echter nog geen tijd gehad om te kijken op welk device ik dit kan draaien. Heb wel een Raspberry, waarop m'n Logitech Media Server draait (en dat is af en toe redelijk zwaar voor de Rpi). Mss dat het er naast kan.
impressive EnsconcEEnsconcE schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:17:
[...]
Het gewicht van deze website zit met name in de browser. Op de webserver gebeurt niet zo heel veel. Draai desnoods de cronjob op de momenten dat je logitech niet gebruikt. En bezoek de website met mate. Maar wat ik al zei, zwaar is hij niet
[ Voor 65% gewijzigd door Bruzski op 26-02-2013 23:33 ]
Vreemd, ik krijg hem nog niet goed, div waarden aan weerstanden getest maar hij blijft een sec of 4-5 branden na contactCranberry schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:09:
nee, dat herken ik niet
't is even een korte flits
[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 27-02-2013 08:10 ]
Op linux heb je php-cli nodig. Op je nas heb je als het goed is een interface voor cronjobs en daar voer je als commandline in:Bruzski schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:10:
hey EnsconcE, hoe stel ik nu die cron in? ik werk niet met linux namelijk
Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost
Hier hetzelfde maar ik ben te lui om de ground aan aarde te leggen.Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:25:
Vreemd verhaal hier, de V2 het zelfde gemaakt als de V1 maar als ik handmatig contact maak licht de blauwe led op en blijft 3-4 sec branden. Ik heb al div weerstanden geprobeerd van 220 ohm tot een paar kilo maar dat maakt geen verschil.
Iemand nog een idee?
Hij is wel live overigens en regisreerd/ telt ook wel pulsen lijkt het aangezien ik gegevens krijg maar die led is vreemd en lijkt me niet goed, zeker niet als je een 2000 pulse meter hebt en 3-4 kW staat te leveren.
www.mijnzon.info
Nee kom er niet aan nee, hij is ontzettend gevoelig inderdaad, nog meer als de V1 maar dat is niet het probleem denk ik.Mike70 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:41:
[...]
Hier hetzelfde maar ik ben te lui om de ground aan aarde te leggen.
Tip: kom er niet met je vingers aan, dan gaat het goed.
Probleem is als je zelf pulsen maakt met de draadjes, eenmaal aan de kWh meter zijn het snelle pulsen.Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:48:
[...]
Nee kom er niet aan nee, hij is ontzettend gevoelig inderdaad, nog meer als de V1 maar dat is niet het probleem denk ik.
Ik ga hem eerst maar eens compleet maken en aansluiten, kijken wat er dan gebeurd.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
ja maar ik ben snel hoorklump4u schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:20:
[...]
Probleem is als je zelf pulsen maakt met de draadjes, eenmaal aan de kWh meter zijn het snelle pulsen.
Heb ik ook gehad met de V2
Och ik heb er ook één en gebruik hem alleen maar voor de sier.Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:59:
Het lijkt er niet op dat hij het doet. maar is 100 pulse voor een kWh niet te laag als je systeem maar 100W draait.
die abb lijkt me niet echt geschikt of wel?
http://www.pvoutput.org/list.jsp?userid=12038
www.mijnzon.info
Valt wel mee, mijn andere systeem met 2 S0 op de V1 draait werkelijk perfect! Somehow wil deze gewoon geen pulsen tellen of iets. Het zal ergens in de V2 zitten maar ben er nog niet uit wat, gisteren avond had ik met de hand op een gegeven moment wel data op pv output maar nu ligt hij al een tijdje in de meterkast aangesloten en nog niets.Cranberry schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:40:
'k Gebruik de C11 ook (voor het meten van m'n verbruik). De 100pulsen/kWh is idd wat weinig. Wat wel weer prettig is dat je in de meterkast even kan kijken wat het realtime verbruik is.
't Is gegeven en daarom neem ik het op de koop toe.
Pielen met led pulsen tellen (1000/kWh) heeft nogal wat voeten in aarde. 'k Denk dat ik het er maar bij laat
LOL een eeuw... 360 seconden per puls.Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:50:
[...]
Valt wel mee, mijn andere systeem met 2 S0 op de V1 draait werkelijk perfect! Somehow wil deze gewoon geen pulsen tellen of iets. Het zal ergens in de V2 zitten maar ben er nog niet uit wat, gisteren avond had ik met de hand op een gegeven moment wel data op pv output maar nu ligt hij al een tijdje in de meterkast aangesloten en nog niets.
Mike
De c11 werkt natuurlijk wel maar met maar 100W opwek duurt het een eeuw eer je 1 puls krijgt natuurlijk.
Dat pulse en led niet gelijk gaan maakt het er hier ook niet makkelijker op om te controleren.
En inderdaad ik heb hem gehad.
[ Voor 0% gewijzigd door Mike70 op 27-02-2013 15:00 . Reden: Typfautje ]
www.mijnzon.info
[ Voor 24% gewijzigd door Willie Wortel op 27-02-2013 17:35 ]
Jij hebt toch een synology nas ? Ik weet niet of hij nog in slaapstand kan met zijn Harddisk als je daar een website op zet, maar omdat je die hardware hebt staan lijkt me dat het goedkoopstJoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:34:
Wat is nu de goedkoopste manier om een eigen website te hebben voor het dataloggen.
Zogezegd voor als ik in het buitenland ben op vakantie zeg maar.?
Als je een nas hebt een nas, anders wat webspace met domein voor een paar eurie per jaar. (veel sneller als een nas)JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:34:
Wat is nu de goedkoopste manier om een eigen website te hebben voor het dataloggen.
S0 ook op true?jp73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:03:
Even een simpele vraag, hoe kan ik testen of mijn S0 werkt?
Ik heb een 1K weerstandje genomen en het geheel aangesloten op de netduino volgens de handleiding,
pvoutput id en apikey ingevuld.
Nu heb ik die 2 eindjes snoer die op de S0 aangesloten moeten worden een aantal keer tegen elkaar gehouden om een puls te simuleren maar op de site van pv output zie ik niets gebeuren.
de waarde van de weerstand is toch afhankelijk van het type S0meter die je hebt ?
enige tips ?
Probeer eens een weerstand uit van 100 Ohm. Hier hebben een aantal tweakers waaronder mijzelf goede ervaringen mee icm de V2.Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:25:
Vreemd verhaal hier, de V2 het zelfde gemaakt als de V1 maar als ik handmatig contact maak licht de blauwe led op en blijft 3-4 sec branden. Ik heb al div weerstanden geprobeerd van 220 ohm tot een paar kilo maar dat maakt geen verschil.
Iemand nog een idee?
Hij is wel live overigens en regisreerd/ telt ook wel pulsen lijkt het aangezien ik gegevens krijg maar die led is vreemd en lijkt me niet goed, zeker niet als je een 2000 pulse meter hebt en 3-4 kW staat te leveren.
Geen netwerk er aan? Dan heb je dat ook namelijk.jp73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:49:
Ik zie nu dat als ik een puls simuleer de led continue blijft branden.
Ik zal het eens met een andere weerstand proberen
Netwerk had ik wel aangesloten. Ik heb de soldeerbout al warm, even een nieuw snoertje maken met een lagere weerstand en dan zal ik nog eens proberen...Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:59:
[...]
Geen netwerk er aan? Dan heb je dat ook namelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door jp73 op 27-02-2013 19:06 ]
Geen lang signaalJoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:31:
Dat lang branden betekend dat :
Of je krijgt lang signaal binnen.
Of je instelling staan niet juist.
Heb je de versie van Gé Brander?
Voor het uittesten, fine tunen van de so meter heb ik een hulp programmatje geschreven.
Ik bedoel ook niet dat je snel of langzaam kontakt moet maken maar dat bij mij ook de led lang bleef branden als ik handmatig de kabeltjes tegen elkaar deed.Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:25:
[...]
ja maar ik ben snel hoor
denk niet dat dat het is eerlijk gezegt, en komt aan een abb meter die "maar" 100 pulse per kwh doet, dus echt druk heeft ie het niet.
[ Voor 7% gewijzigd door klump4u op 27-02-2013 19:48 ]
Zelf hosten? De Raspberry pi is erg goedkoop.JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:34:
ja staat ook goed, krijg ook geen foutmeldingen tijdens deployklump4u schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:47:
[...]
Ik bedoel ook niet dat je snel of langzaam kontakt moet maken maar dat bij mij ook de led lang bleef branden als ik handmatig de kabeltjes tegen elkaar deed.
Eenmaal aan de kWh meter ging de led wel snel als er een puls kwam.
Test hem eens met de software die je er nu op hebt op een ander kWh meter met hogere puls, weet je meteen of het aan de software of V2 of kWh meter ligt.
Heb je deze ook goed staan? http://gathering.tweakers...message/39717573#39717573
[ Voor 17% gewijzigd door jp73 op 27-02-2013 20:33 ]
EnsconcE, ik ga van de week naar je meesterwerkje kijken, ik lig op bed met pijn in mijn buik.....heb ik weer.EnsconcE schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:36:
Dit is hoe Mike70 en JoopC het hebben aangesloten
5V --> Weerstand --> S0+ --> S0- --> Pin 13
Dit is hoe ik het aangesloten heb. De bovenstaande werkte bij mij niet.
5v --> 100Ohm --> p13 --> s0+ --> s0- --> gnd
ik heb zelf bijna alles draaiend op mijn thecus M3800 nas, alleen goede mysql en php modules heb ik momenteel nog niet, daar gebruik ik dus lokaal w.a.m.p voorJoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:34:
Rolco, morgenochtend zet ik het test programmatje online, kan je eeeeeeel makkelijk kijken en tunen.Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:21:
[...]
ja staat ook goed, krijg ook geen foutmeldingen tijdens deploy
hij lijkt een soort vast te lopen, nu geeft ie geen signaal bij contact en als je een tijd wacht doet hij het soms weer even, of hij is aan het doodgaan of zo.
als ik inplug en contact maak nadat de blauwe led uit is doet ie niets, wacht ik 5 minuten gaat die blauwe led weer aan.
als ik dan met mijn vinger contact maak tussen pin 13 en grnd geeft hij een pulse zoals het hoort.
Maar Webreus van EnsconcE is voor pak um beet 15 euro per jaar ook niet veel geld.Bruzski schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:44:
[...]
ik heb zelf bijna alles draaiend op mijn thecus M3800 nas, alleen goede mysql en php modules heb ik momenteel nog niet, daar gebruik ik dus lokaal w.a.m.p voor
Ok ik wacht af.JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:48:
[...]
Rolco, morgenochtend zet ik het test programmatje online, kan je eeeeeeel makkelijk kijken en tunen.
Worden de stroomkosten van de nas niet gedekt door je panelen ?JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:53:
[...]
Maar Webreus van EnsconcE is voor pak um beet 15 euro per jaar ook niet veel geld.
Ik heb wel een NAS, moet nog maar even kijken/rekenen.
.
Nou heb ik de data al een keer verwijderd, ik weet niet of hij dan verder gaat eigenlijk, ik dacht het wel.JoopC schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:08:
Die 5000 watt kan je verhogen naar het hoogste haalbare wattage wat je ooit zou kunnen meten met je pulsemeter. Het is alleen een beveiliging, je kan het ook uitzetten.
Ik zie op Rolco2 ook geen data.
[ Voor 22% gewijzigd door Rol-Co op 27-02-2013 22:07 ]
wacht gespannen af, op de nas krijg ik php en mysql niet werkend, waarschijnlijk komt dat door een verouderde apache module, beide modules installeren netjes maar blijft komen met foutenEnsconcE schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:58:
Update:Nu ga ik me concentreren op de datasets bij het custom gedeelte
- Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
- Bugfixes @ custom
- Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
- Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
- Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
- Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
- Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
- De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
- Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
- Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
- Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
- Vast nog iets wat ik vergeten bene
php info aangemaakt, zie ik daar iets over het hoofd?EnsconcE schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:26:
Als de pagina de meldingen laat zien, dan werkt php.
Maak een php pagina met hetvolgende erin:
<?php
phpinfo();
?>
Dan kun je zien wat er allemaal geladen wordt. Wat ik vermoed is dat de module van je niet helemaal goed geladen wordt en dat je werkt op een andere webpagina. Heb je wel de php pagina's in de webserver van de modules gezet?
[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 28-02-2013 21:37 ]
php error log kan vreemgenoeg (nog) niet vinden.neographikal schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:03:
Zoek je php error log eens op, wat staat daarin?
Soms doet hij het ook even, maar stopt er gewoon meeklump4u schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:47:
Rol-Co, Kun je hem wel pingen?
Volgens mij staat je PHP hier ergens:Bruzski schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:14:
[...]
php info aangemaakt, zie ik daar iets over het hoofd?
http://bruzski-netduino.stx.nl/live/test.php
http://bruzski-netduino.stx.nl webpages JoopC
grrr, oudere versie PHP 5.1.2 dus!! , terwijl ik toch echt 5.4 los geinstalleerd heb, zou 5.1.2 met apache meegekomen zijn? hoe kan ik hem dan laten verwijzen naar 5.4 ? onderhuids met putty misschien
onder /raid/data/module staat inderdaad PHP54EnsconcE schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:16:
[...]
Volgens mij staat je PHP hier ergens:
/raid/data/module
Heb je daar al gekeken naar mogelijk verschillende php versies? Vervolgens moet je mogelijk de httpd.conf van apache aanpassen om gebruik te kunnen maken van de juiste PHP...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| Imports Microsoft.SPOT Imports Microsoft.SPOT.Hardware Imports SecretLabs.NETMF.Hardware Imports SecretLabs.NETMF.Hardware.NetduinoPlus Module Module1 Public OnboardLed As New OutputPort(Pins.ONBOARD_LED, False) Sub Main() Dim PulsePinD13 = New PulseMeter1(Pins.GPIO_PIN_D13) Do While True Thread.Sleep(1000) Loop End Sub Public Class PulseMeter1 Private m_pulse As InterruptPort Private m_intPulseCount As Integer = 0 Public Sub New(ByVal pin As Cpu.Pin) Me.m_pulse = New InterruptPort(pin, False, Port.ResistorMode.Disabled, Port.InterruptMode.InterruptEdgeHigh) AddHandler Me.m_pulse.OnInterrupt, AddressOf PulseMeter Me.m_pulse.EnableInterrupt() : Thread.Sleep(100) : Me.m_pulse.ClearInterrupt() End Sub Private Sub PulseMeter() Try OnboardLed.Write(True) Me.m_intPulseCount += 1 Debug.Print(" Pulse " & Me.m_intPulseCount.ToString) Thread.Sleep(40) Me.m_pulse.ClearInterrupt() OnboardLed.Write(False) Catch ex As Exception Debug.Print("error : " & ex.ToString) End Try End Sub End Class End Module |
100Ω is aan de lage kant; dit kan je S0 kapot maken door een te grote stroom.EnsconcE schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:36:
Dit is hoe ik het aangesloten heb. De bovenstaande werkte bij mij niet.
5v --> 100Ohm --> p13 --> s0+ --> s0- --> gnd
Ik ben overnieuw begonnen met de standaard code, en 1k ohm weerstand, eerst alleen api en sid er in static ip geactiveerd en met de hand getest, dat werkt feiloos maar natuurlijk 2000 pulse.JoopC schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:03:
Rolco, geef ook even door hoeveel Ohm je hebt gebruikt etc, is makkelijker voor anderen?
Ja je gaat lekker daar rond utrechtCranberry schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:03:
Hier loopt de ND+2 nu bijna 2 weken onafgebroken. Sinds 'n uurtje geeft 'ie een veel te hoog verbruik aan.
Als ik op de ABB meter waarmee ik het verbruik meet, kijk, schommelt deze tussen 50 - 55W, terwijl er waarden via PVOutput worden weergegeven van grofweg 200 tot 3000W.
Als ik de Pin12 loshaal, wordt er niets gemeten. Er worden dus òf spookpulsen gezien, òf de ABB geeft geen betrouwbaar signaal meer op z'n S0 interface.
Herkent iemand dit?
Vanavond de ND maar eens herstarten als het donker is (eindelijk weer eens genieten van de zon en bijbehorende opbrengst)
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ha Gé, tijd niks van je gehoord, maar werk gaat uiteraard voor.Gé Brander schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:10:
Tjonge jonge wat gaat dat hard hier zeg... Ik kan het niet bijhouden in mijn schaarse tijd. Vanavond voor het eerst weer tijd om er voor te gaan zitten. Ik zal proberen de documentatie aan te passen.
Enkele vragen... Zijn we nu alleen bezig met de V2 versie? Dan kan ik beter alles laten op Codeplex zoals het is en voor V2 opnieuw beginnen. Wat denken jullie?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ging vandaag inderdaad lekker. De beste dag sinds m'n set gestart isRol-Co schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:14:
[...]
Ja je gaat lekker daar rond utrecht
Wat mij opvalt bij jou verbruik is dat als je 45W verbruik hebt hij geen verbruik optelt voor 10 min bijv vandaag 12:10 77W en 12:15 ook 77W maar verbruikwaarde is het zelfde, en dat zie je op meerdere plekken terug.
Ik zie hier met de abb dat hij bij een lage waarde om de 10 min of een kwartier gaat wegschrijven simpelweg omdat hij geen puls heeft gehad denk ik. 2000 pulse werkt toch mooier/ beter.
Klopte je verbruik de afgelopen dagen wel met de abb en pv output? Hier kloppen ze op de V1 met de andere meters als een bus.
[ Voor 52% gewijzigd door Bruzski op 01-03-2013 00:48 ]
Volgens http://p1netduinoplus.codeplex.com/downloads/get/577828 is het tussen 2,7V en 5,5V. Dus beide is goed.Bruzski schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:59:
de tmp36 vanmiddag via pieter floris binnen gekregen en inmiddels draaiend.
edit:
ik heb netjes volgens de handleiding de + op 5v aangesloten maar waarom wordt er op anders sites aangegeven dat dit 3.3v moet zijn, wat is nu de juiste keuze
[ Voor 26% gewijzigd door Willie Wortel op 01-03-2013 17:57 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 02-03-2013 10:57 ]
Prachtig!JoopC schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:54:
zo gaat het er ongeveer uitzien:
[afbeelding]
geheel dynamisch geprogrammeerd.
New Interval
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 02-03-2013 11:15 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq