JRKAP schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:31:
Na een aantal dagen de One 32GB Silver in gebruik te hebben gehad, een klein samenvatting:
+ Bloedsnel! Geen vertraging kunnen ontdekken
+ Prachtig geluid: eigenlijk heel gek dat er nu pas (2) speakers aan de voorzijde worden geplaatst.
+ Mooi design. Voelt heel solide aan. Had hiervoor een Xperia P met ook een alu body; alleen door het plastic klepje onderin kraakte alles nog wel eens. Hier totaal niet. Alsof je een vlakke steen met beeldscherm in je handen hebt.
+Mooie (Sense5) interface. Icm met de snelheid ziet alles er heel gelikt uit.
+Batterijduur. Voor een toestel met deze specs en huge 1080p scherm is het ongelofelijk hoe lang hij meegaat. Wederom in vergelijking met mijn Xperia P, verbaas ik mij steeds hoeveel batterij ik nog heb. Geen idee hoe ze dit geflikt hebben, want alle opties staan nog aan bij mij.
+Blinkfeed. Ik betrap mijzelf er steeds meer op dat ik er even doorheen scroll en toch nieuws oppik die ik anders misschien niet/later zag. Wel zou een knop; back to top handig zijn.
+Weer lockscreenwidget/app. Wordt snel blij van goed uitgewerkte apps; nou dit is er 1. top
+ Galerij/Zoe/Camera. Erg leuk om hiermee te spelen. Zoe komt nog een beetje onduidelijk op mij over maar ik zal snel uitzoeken hoe alles werkt. De automatische filmpjes zijn ieder geval al mooi.
+ Grootte. Ik was hier bang voor, komend van 4 inch maar dit valt mij goed mee.
- Geluid kan niet zacht genoeg. Kan soms storend zijn.
- Overgangen na ene stuk naar het andere sluit soms niet 100%, eerder 98%. Ik stoor mij er niet aan, en als ik er hier niets over gelezen had, had ik het misschien niet eens gezien. Denk dat mijn oude telefoon ook wel wat vage plekjes had. Komt echt dicht tegen mierenneuken aan; het blijft een prachtig ontwerp.
- Blinkfeed landbeperking. Had er zelf nog niet eens naar gekeken maar ik begrijp dat er niet meerdere countryfeeds door elkaar gebruikt kunnen worden. Eigenlijk heel raar met zo'n alles in 1 feature.
- Agenda is mm-dd-yyyy. Onlogisch voor ons NLers. (Of kan ik dit ergens aanpassen)
- Ook staat er bovenaan een nieuwe agenda afspraak 'tot'. Het is een veld om een persoon in te voeren dus ik neem aan dat dit 'To' moet zijn, maar dat is dan weer krom aangezien alles in NL is ingesteld.
- Het slepen naar de dock is een beetje raar. Dit moet gebeuren vanuit de drawer. En dan maak je geen snelkoppeling, nee je haalt heel de app uit de drawer??! Ik denk dat ik op den duur appies kwijt ben, welk mapje/homescreen stond die ook alweer. Ik wil af en toe ook een appje gewoon uit de drawer kunnen starten, ondanks dat hij in een mapje/dock staat.
- Bugje; als je het schem unlockt is de notificatiebar even zwart, en vervolgens wordt hij (pas) transparant. Het valt je na een tijdje gewoon op dat er iets boveninbeeld verspringt

- Vanuit de appdrawer niet kunnen 'back' drukken. Je moet HOME gebruiken om naar je homescreens te gaan. Na jaren back drukken is dit vreemd.
- Nieuw (gemaakte) fotos staan onderaan in de Gebeurtenissen stand. Dit is bij de Albums weergave ook wel, maar dan staat het beeld bij de start onderaan.
- Ik mis quicksettings in het notificatie pull down menu. Als alternatief heb ik PowerToggles geinstalleerd maar het jammere daarvan is weer dat het rijtje met Wifi/Bluetooth etc niet bovenaan de lijst blijft staan, maar onder de notificaties.
- Plaatsing van de Aan/Uit knop. Het idee 2 in 1 (pwr button + IR blaster) pakt nadelig uit vind ik. Beter hadden ze gewoon een glazen venstertje bovenop met IR blaster gemaakt, en een powerknop aan de zijkant. Door de overstap van 4 naar 4,7 inch moet ik soms toch mijn 2e hand erbij halen.
- Laden gaat langzaam. Staat weer tegenover dat hij lang meegaat.
Ik denk dat het inderdaad de snelste en mooiste android telefoon op het moment is