[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik las een stuk terug op het forum dat de One met het gebruik van navigatie heet wordt. Ik was gister onderweg naar Heze vanuit Eindhoven en had 20 minuten de nagivatie van gooogle aanstaan met Bluetooth voor mijn JVC radio met ingebouwde carkit. Niet hoeven bellen en toch was mijn telefoon op het einde van de rit goed heet :/

Hoop dat het iets in de software is wat binnenkort wordt opgelost met een update want als ik langere ritjes ga maken ben ik bang om mijn navigatie aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of je de achtergrond op het hoofdscherm (standaard startscherm) ook kunt aanpassen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
De vertaal- en tikfouten in de Nederlandse interface vind ik toch wel wat sneu. Dit was al zo toen ik nog een TyTNII had en er is blijkbaar nog niets veranderd. Blijkbaar gebruiken ze nog steeds dezelfde slordige vertaler.
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:08:
Iemand een idee of je de achtergrond op het hoofdscherm (standaard startscherm) ook kunt aanpassen?
Instellingen -> aanpassen. Je kunt aparte achtergronden instellen voor het blokkeer en startscherm.

[ Voor 41% gewijzigd door Atomsk op 05-05-2013 15:20 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:08:
Standaard startscherm is Blinkfeed, deze heeft geen achtergrond. Stel je een ander in als hoofdscherm (keuze uit 4) dan kan je hier gewoon andere afbeldingen voor kiezen zoals Android gewoon is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:13:
[...]

Standaard startscherm is Blinkfeed, deze heeft geen achtergrond. Stel je een ander in als hoofdscherm (keuze uit 4) dan kan je hier gewoon andere afbeldingen voor kiezen zoals Android gewoon is.
Dat had ik al gedaan ja, maar wilde die ook achter blinkfeed maar dat gaat dus niet. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:09:
De vertaal- en tikfouten in de Nederlandse interface vind ik toch wel wat sneu. Dit was al zo toen ik nog een TyTNII had en er is blijkbaar nog niets veranderd. Blijkbaar gebruiken ze nog steeds dezelfde slordige vertaler.

[...]

Instellingen -> aanpassen. Je kunt aparte achtergronden instellen voor het blokkeer en startscherm.
Maar niet bij blinkfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
promo-1 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:16:
Hoop dat het iets in de software is wat binnenkort wordt opgelost met een update want als ik langere ritjes ga maken ben ik bang om mijn navigatie aan te zetten.
Geen One eigenaar, maar maak ak je vooral geen druk om de warmte. Het is een aluminium toestel, dus de warmte die het ding uitstraalt voel je meer dan bij een kunststof behuizing. Verder is er gewoon hardwarematige beveiliging tegen oververhitting, dus hij zal er niet van smelten. Prettig is anders, maar schadelijk zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Maat van mij liet mij net dit zien.
Hij zit in de tuin met de zon vollop zn One.
https://www.dropbox.com/s...0/IMG-20130505-WA0004.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door 330d op 05-05-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm ja?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

330d schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:36:
Vind je dat gek, volop in de zon. Leg hem maar eens een paar uur achter de autoruit, lekker in de zon. Kromtrekken zal hij niet doe, dan moet je een S4 pakken >:) maar heet wordt ie zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
330d schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:36:
Dat is volgens mij redelijk normaal, als je een telefoon onder de zon houdt. Dus denk niet dat de HTC One de enige is die 52C wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fout

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JRKAP schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:31:
Na een aantal dagen de One 32GB Silver in gebruik te hebben gehad, een klein samenvatting:

+ Bloedsnel! Geen vertraging kunnen ontdekken
+ Prachtig geluid: eigenlijk heel gek dat er nu pas (2) speakers aan de voorzijde worden geplaatst.
+ Mooi design. Voelt heel solide aan. Had hiervoor een Xperia P met ook een alu body; alleen door het plastic klepje onderin kraakte alles nog wel eens. Hier totaal niet. Alsof je een vlakke steen met beeldscherm in je handen hebt.
+Mooie (Sense5) interface. Icm met de snelheid ziet alles er heel gelikt uit.
+Batterijduur. Voor een toestel met deze specs en huge 1080p scherm is het ongelofelijk hoe lang hij meegaat. Wederom in vergelijking met mijn Xperia P, verbaas ik mij steeds hoeveel batterij ik nog heb. Geen idee hoe ze dit geflikt hebben, want alle opties staan nog aan bij mij.
+Blinkfeed. Ik betrap mijzelf er steeds meer op dat ik er even doorheen scroll en toch nieuws oppik die ik anders misschien niet/later zag. Wel zou een knop; back to top handig zijn.
+Weer lockscreenwidget/app. Wordt snel blij van goed uitgewerkte apps; nou dit is er 1. top
+ Galerij/Zoe/Camera. Erg leuk om hiermee te spelen. Zoe komt nog een beetje onduidelijk op mij over maar ik zal snel uitzoeken hoe alles werkt. De automatische filmpjes zijn ieder geval al mooi.
+ Grootte. Ik was hier bang voor, komend van 4 inch maar dit valt mij goed mee.

- Geluid kan niet zacht genoeg. Kan soms storend zijn.
- Overgangen na ene stuk naar het andere sluit soms niet 100%, eerder 98%. Ik stoor mij er niet aan, en als ik er hier niets over gelezen had, had ik het misschien niet eens gezien. Denk dat mijn oude telefoon ook wel wat vage plekjes had. Komt echt dicht tegen mierenneuken aan; het blijft een prachtig ontwerp.
- Blinkfeed landbeperking. Had er zelf nog niet eens naar gekeken maar ik begrijp dat er niet meerdere countryfeeds door elkaar gebruikt kunnen worden. Eigenlijk heel raar met zo'n alles in 1 feature.
- Agenda is mm-dd-yyyy. Onlogisch voor ons NLers. (Of kan ik dit ergens aanpassen)
- Ook staat er bovenaan een nieuwe agenda afspraak 'tot'. Het is een veld om een persoon in te voeren dus ik neem aan dat dit 'To' moet zijn, maar dat is dan weer krom aangezien alles in NL is ingesteld.
- Het slepen naar de dock is een beetje raar. Dit moet gebeuren vanuit de drawer. En dan maak je geen snelkoppeling, nee je haalt heel de app uit de drawer??! Ik denk dat ik op den duur appies kwijt ben, welk mapje/homescreen stond die ook alweer. Ik wil af en toe ook een appje gewoon uit de drawer kunnen starten, ondanks dat hij in een mapje/dock staat.
- Bugje; als je het schem unlockt is de notificatiebar even zwart, en vervolgens wordt hij (pas) transparant. Het valt je na een tijdje gewoon op dat er iets boveninbeeld verspringt :D
- Vanuit de appdrawer niet kunnen 'back' drukken. Je moet HOME gebruiken om naar je homescreens te gaan. Na jaren back drukken is dit vreemd.
- Nieuw (gemaakte) fotos staan onderaan in de Gebeurtenissen stand. Dit is bij de Albums weergave ook wel, maar dan staat het beeld bij de start onderaan.
- Ik mis quicksettings in het notificatie pull down menu. Als alternatief heb ik PowerToggles geinstalleerd maar het jammere daarvan is weer dat het rijtje met Wifi/Bluetooth etc niet bovenaan de lijst blijft staan, maar onder de notificaties.
- Plaatsing van de Aan/Uit knop. Het idee 2 in 1 (pwr button + IR blaster) pakt nadelig uit vind ik. Beter hadden ze gewoon een glazen venstertje bovenop met IR blaster gemaakt, en een powerknop aan de zijkant. Door de overstap van 4 naar 4,7 inch moet ik soms toch mijn 2e hand erbij halen.
- Laden gaat langzaam. Staat weer tegenover dat hij lang meegaat.

Ik denk dat het inderdaad de snelste en mooiste android telefoon op het moment is
Ik mis quicksettings in het notificatie pull down menu. Als alternatief heb ik PowerToggles geinstalleerd maar het jammere daarvan is weer dat het rijtje met Wifi/Bluetooth etc niet bovenaan de lijst blijft staan, maar onder de notificaties.

Prima dat je iets wil benadruken, maar ga a.u.b. niet je hele tekst in "bold" zetten.
Vervang PowerToggles voor Antek Quick Settings

[ Voor 1% gewijzigd door Bullet NL op 05-05-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Quipeace schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Geen One eigenaar, maar maak ak je vooral geen druk om de warmte. Het is een aluminium toestel, dus de warmte die het ding uitstraalt voel je meer dan bij een kunststof behuizing. Verder is er gewoon hardwarematige beveiliging tegen oververhitting, dus hij zal er niet van smelten. Prettig is anders, maar schadelijk zal het niet zijn.
Dat had ik ook al bedacht, het aluminium werkt gewoon als een soort heatsink. Maar waar ik me druk om maak is dat ik nu geen muziek of telefoongesprek aan het streamen was. Ik zet nog wel eens een album of playlist aan en die stream ik via bluetooth naar de radio en tussendoor krijg ik nog wel eens een telefoongesprek. En dan ga ik me wel zorgen maken over de warmteontwikkeling en vooral omdat mijn One zo snel (binnen 20 min) heet werd en dat was niet op het dashboard vol in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28
Aan/uit knopje wel of niet goed geplaatst, warm worden in gebruik en warm worden in de zon. Schiet mij maar lek, maar gaat dit nog ergens over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:13
Gisteren mijn One Silver binnengekregen van KPN. Donderdag abbo verlengd in de winkel en nu al in huis.
Toestel is perfect, gelukkig. Maar daar heb ik bij de vorige 6 toestellen van HTC ook nooit een probleem mee gehad.
Direct geroot, unlocked en Trickdroid erop.
Perfect.
Alleen deze sense uitvoering bevalt mij minder dan die van de Hox.
O.a. kun je in de contact widget maar 30 contacten kwijt, meer kan niet, (Sense 4.5 onbeperkt).
Ook kan ik in de familiegroep geen contact toevoegen. Lukt gewoon niet. Wie weet waarom?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 17:08
Ik heb ook mijn HTC one binnen gehad van het weekend
maar ben nog niet echt overtuigd, in de zin van snelheid.
Als ik BikeRace speel happert het spel gewoon wat ik niet had bij mijn S3
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
richards81 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:18:
Dat ligt echt niet aan de specs van het toestel hoor, dit heeft eerder te maken met het feit dat veel apps en spellen nog niet goed zijn geoptimaliseerd (resolutie, cpu en gpu). No worries, dat komt vanzelf allemaal goed. De One rent rondjes om je oude S3 ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 17:08
renzo4000 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:21:
[...]

Dat ligt echt niet aan de specs van het toestel hoor, dit heeft eerder te maken met het feit dat veel apps en spellen nog niet goed zijn geoptimaliseerd (resolutie, cpu en gpu). No worries, dat komt vanzelf allemaal goed. De One rent rondjes om je oude S3 ;)
Thanks! Wou al zeggen want het was best wel even een domper....
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
ipje schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:11:
Aan/uit knopje wel of niet goed geplaatst, warm worden in gebruik en warm worden in de zon. Schiet mij maar lek, maar gaat dit nog ergens over?
Moet toch iets te klagen hebben :P want wat een prachtig toestel <3 :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:52

wontcachme

You catch me? No you wont

richards81 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:18:
Heb ik ook als ik dat spel speel. Ik dacht dat het kwam doordat laatst de hele gui was veranderd. Want soms gaat het vloeiend en dan opeens van die micro stutters.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Een horror dag. Toestel vanaf 50 cm hoogte gevallen en daardoor wat krasjes op de zijkant. Ai. Ik als pietje precieskan er niet mee leven dus maar te koop gezet. Afschuwelijk..

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 05-05-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

alwaysleft schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:58:
Een horror dag. Toestel vanaf 50 cm hoogte gevallen en daardoor wat krasjes op de zijkant. Ai. Ik als pietje precieskan er niet mee leven dus maar te koop gezet. Afschuwelijk..
Dus dat wordt toestel 3 :+

En een Otterbox Defender of Commuter case :D

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
alwaysleft schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:58:
Oei zonde man. Ben benieuwd of €450 je gaat lukken, de krasjes zien er op de foto meer uit als stukjes die er echt af zijn of ingedeukt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 18:40
Ik lees in reviews op Amerikaanse tech sites dat er ook een "international model" van de HTC One is die geen LTE ondersteund.

Weet iemand het model nummer hiervan? Ik wil even checken of ik niet toevallig die international in bezit heb= gekregen. De mijne heeft nummer 99HTT012-00 zie ik op doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Quipeace schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Nouja, in de auto (navigatie en zonlicht) kapt hij dus gewoon met laden, dat is toch wel vervelend, die lader doe je er niet voor niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 12:59
spNk schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:17:
[...]

Nouja, in de auto (navigatie en zonlicht) kapt hij dus gewoon met laden, dat is toch wel vervelend, die lader doe je er niet voor niets aan.
Nergens niks geen problemen hier. Brodit houder met proclip voor ventilator (zoals altijd want s2 en S3 vonden het anders ook niet leuk). Laat tijdens navigeren gewoon op..

Exit navigon voor navigatie

[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 05-05-2013 20:25 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chizz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-03-2022
En toen begaf mijn camera het al na 2 dagen. Zwart beeld en af en toe lichtgevende pixel. Hoor ook lichtjes iets rammelen bij de camera. Dat wordt dus maar terugsturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Chizz schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:32:
En toen begaf mijn camera het al na 2 dagen. Zwart beeld en af en toe lichtgevende pixel. Hoor ook lichtjes iets rammelen bij de camera. Dat wordt dus maar terugsturen..
Iets gaat niet plots rammelen natuurlijk. Die rammel heeft er dan al in gezeten maar valt nu op of hij is ve vallen oid.

Heb je al een Restore geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit man net te snel asphalt 7 free version gedownload bij playstore, krijg nu hele tijd reclame. Ik heb die app en alles al verwijderd. Hoe kan ik hiervan afkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:05:
Iets gaat niet plots rammelen natuurlijk.
Die rammel heeft er dan al in gezeten maar valt nu op of hij is ve vallen oid.
Autofocus? Hoor / lees je bij tig toestellen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chizz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-03-2022
Donstil schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:05:
[...]

Iets gaat niet plots rammelen natuurlijk. Die rammel heeft er dan al in gezeten maar valt nu op of hij is ve vallen oid.

Heb je al een Restore geprobeerd?
Eerder niet met toestel naast mijn hoofd geschud, dus ik weet niet of het eerder ook zo was. En zover ik weet heeft het toestel nog niks van vallen meegemaakt, ook geen krasje oid op behuizing. Ga nu maar reset doen en hopen.

/edit: Helaas geen verschil na herstel van fabrieksinstellingen. Overigens is het gerammel minimaal, ik twijfel bijna of ik het hoor zo zacht.

[ Voor 12% gewijzigd door Chizz op 05-05-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:11:
[...]

Autofocus? Hoor / lees je bij tig toestellen...
Echt? Had ik nog niet gelezen online.
Kan ook weer op de lange lijst van HTC One problemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
Donstil schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:39:
[...]

Ja, dit is toch inderdaad bij veel toestellen. One X idem en Sensation en HD2... Mijn one iig niet :-)

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Kan ook de beeldstabilisator zijn. Schud maar eens met een gewoon fototoestel die dat heeft.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, is dus normaal en dus ook geen 'probleem'
Dat opladen gaat trouwens tergend traag zeg :s
Hoeveel output heeft die bijgeleverde lader? (is hier nog gesealed)

[ Voor 52% gewijzigd door CLB op 05-05-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb mijn htc one geupdate naar 1.29 als ik dan de tv functie ga gebruiken voor de mediabox van upc en ik stel het in dan doet alles het wel alleen als ik wil zappen naar voren of achteren dan kan het alleen 1 keer naar voren en 1 keer naar achteren weer. Is dit een bug? Hebben meerderen mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kan je ergens binnen Chrome instellen dat je alleen echte sites wilt zien en geen mobiele?
Ik moet dit nu telkens bij elke site opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CLB schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:08:
Inderdaad, is dus normaal en dus ook geen 'probleem'
Dat opladen gaat trouwens tergend traag zeg :s
Hoeveel output heeft die bijgeleverde lader? (is hier nog gesealed)
Opladen duurt inderdaad 3 uur van 0 tot 100%. Te lang gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:36
Donstil schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:47:
Kan je ergens binnen Chrome instellen dat je alleen echte sites wilt zien en geen mobiele?
Ik moet dit nu telkens bij elke site opnieuw doen.
Dat probleem heb ik ook steeds, Chrome onthoudt het gewoonweg niet. De stock browser wel, en mede daarom gebruik ik die graag :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:50:
Opladen duurt inderdaad 3 uur van 0 tot 100%. Te lang gewoon.
Inderdaad, ligt niet aan mn oplader dus en idd aan het chargingproces, iPhones doen dat stukken beter.
netblade schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:51:
De stock browser wel, en mede daarom gebruik ik die graag :)
Stock browser ivm Flashsupport, textreflow en Quick Contols is the best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flash is nou het eerste wat ik gelijk deinstalleer als ik hem root of een costum rom installeer.
9 van de 10 filmpjes online zijn tegenwoordig wel in HTML5 formaat en de reclame banners op sites kunnen me verder gestolen worden eigenlijk. Het jammere alleen is wel dat Chrome op de One iets minder makkelijk met HTML5 omgaat dan Safari op IOS doet. Ik kom nu nog wel eens sites tegen die het prima doen op de iPad maar op de One niet willen afspelen binnen Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
CLB schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:54:
[...]
Stock browser ivm Flashsupport, textreflow en Quick Contols is the best!
Dat bedoel ik inderdaad ;)
Ik ben blij dat deze er nog steeds in zit, Chrome heb ik vrij snel disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Laden duurt Idd lang, de quick charge functie is uitgeschakeld.
Het is nou eenmaal beter om een accu langzaam te laden dan snel. De accu gaat dan langer mee en aangezien het toch wel lastig is om de batterij te wisselen? Lijkt het me geen onverstandige keuze.

En wat betreft geluiden dat iets los zit. Als ik rechtsboven tik hoor ik ook wat "loszitten" denk Idd autofocus old.

[ Voor 18% gewijzigd door wackidth op 06-05-2013 06:10 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:39:
[...]

Welke lange lijst? Ik hoor vooral gaps en dode pixels genoemd worden, maar verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik denk dat het laden van de accu uit veiligheidsoverwegingen zo lang duurt. Normaal zou je een LiPo accu in 1,5 uur kunnen laden, alleen het is wel een precies karwei

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Een mooie versus tussen de HTC One, Samsung S4 en Sony Xperia Z, http://www.techradar.com/...ne-5-vs-lumia-920-1137666

Techradar is niet de minste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op maandag 06 mei 2013 @ 05:47:
Laden duurt Idd lang, de quick charge functie is uitgeschakeld.
Het is nou eenmaal beter om een accu langzaam te laden dan snel. De accu gaat dan langer mee en aangezien het toch wel lastig is om de batterij te wisselen? Lijkt het me geen onverstandige keuze.
Dat is 't ook, maar ik vind dit een jammerlijke keuze, accu's zijn toch niet binnen een half jaar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

CLB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:36:
[...]

Dat is 't ook, maar ik vind dit een jammerlijke keuze, accu's zijn toch niet binnen een half jaar op :)
Niet iedereen koopt elke week een nieuwe telefoon zoals jij doet :+

Ik heb liever dat de telefoon 3 uur laad om van 0 tot 100 te komen (opladen doe ik toch als ik slaap) en dat die dit 500x kan doen dan dat hij in 1.5uur vol is en dat maar 200x kan doen. Zeker als je kijjkt dat de accu niet te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 20:48
Ik heb op 29 april de HTC One Silver besteld, hierbij komt hij in aanmerking voor de gratis HTC Medialink HD. Na het invoeren van mijn gegevens komt de volgende melding omhoog:

Het IMEI nr is niet geldig of je hebt een toestel gekocht zonder actiesticker en komt helaas niet in aanmerking voor deze actie.

Ik mag er toch vanuit gaan dat deze HTC One wel binnen de actie valt ? Ik geef in het registratieproces tevens aan dat mijn provider HI is.

Iemand enig idee wat hier het probleem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat opladen is gebaseerd op aannames gok ik?
Het is niet om te bashen, maar ik gebruik nu twee maanden een iPhome 4s, dat opladen is werelds...
Ik weet niet meer hoe het zat bij mn One X en One X+ maar zo langzaam staat mij echt niet bij!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

CLB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:59:
Het is niet om te bashen, maar ik gebruik nu twee maanden een iPhome 4s, dat opladen is werelds...
Ok weet niet meer hoe het zat bij mn One X en One X+ maar zo langzaam staat mij echt niet bij!?
Dat zijn nummers uit mijn hoge hoed getrokken ja :P (de hoeveelheid x dat het kan). Maar het gaat om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga is verder zoeken hoe of wat 't tegenwoordig allemaal zit...
Fabrikanten stoppen er echt geen technologi in, waarbij je accu na een jaar lam is geloof ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:03

Gertjuhjan

Software Engineer

ExilaaHH schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:58:
Ik heb op 29 april de HTC One Silver besteld, hierbij komt hij in aanmerking voor de gratis HTC Medialink HD. Na het invoeren van mijn gegevens komt de volgende melding omhoog:

Het IMEI nr is niet geldig of je hebt een toestel gekocht zonder actiesticker en komt helaas niet in aanmerking voor deze actie.

Ik mag er toch vanuit gaan dat deze HTC One wel binnen de actie valt ? Ik geef in het registratieproces tevens aan dat mijn provider HI is.

Iemand enig idee wat hier het probleem is ?
Zie eerder in dit topic. Je moet een email sturen naar een bepaald emailadres. Die kunnen je imei op de lijst zetten.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

De HTC One een aantal weken in gebruik. Ben jaren iPhone gebruiker geweest.

Het is echt een fijn toestel op 1 punt na een dat is de camera. Wat een slechte foto's maakt dit ding zeg. Dit is voor mij toch wel een domper. Lens is heel erg gevoelig voor reflecties. Kleuren zijn flets en de foto's zijn erg soft. Ik heb de iso op 200 staan en scherpte op - 1 wat optimaal moet zijn. Hopelijk kunnen we dit nog verbeteren...

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens U
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 09:56
Ik weet niet meer hoe het zat bij mn One X en One X+ maar zo langzaam staat mij echt niet bij!?
Bij mij duurt het inderdaad ook een uur of 3, dat gebeurt alleen 's avond's, dus zo erg is het in mijn geval niet.

Zoals Wackidth al aangeeft, als het beter is voor je accu, why bother?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Why bother, omdat als m'n accu bijna leeg is en ik 'n kwartiertje op kan laden ik hem zo vol mogelijk wil :)
Ik weet wel waarom het is, quick charge, maar ben 'verwend' met de iPhone 4S die ik nu al 'n tijdje gebruik.

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 06-05-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens U
CLB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:50:
Why bother, omdat als m'n accu bijna leeg is en ik 'n kwartiertje op kan laden ik hem zo vol mogelijk wil :)
Zit wat in :P
Moet zeggen dat als ik hem 's avond's oplaad, ik zo'n beetje heel de hele dag door kan.

Overigens heb ik eergisteren een powerbank van A-Solar gekocht, 11.000 mAh 2.1A, eens kijken hoe snel die het trucje voor elkaar heeft. Volgens mij zijn die opladers van HTC maar 1.1A namelijk.

(Powerbank aangeschaft voor een trip naar Zweden over een aantal weken, Dreamhack ja :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens U
ken schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:46:
De HTC One een aantal weken in gebruik. Ben jaren iPhone gebruiker geweest.

Het is echt een fijn toestel op 1 punt na een dat is de camera. Wat een slechte foto's maakt dit ding zeg. Dit is voor mij toch wel een domper. Lens is heel erg gevoelig voor reflecties. Kleuren zijn flets en de foto's zijn erg soft. Ik heb de iso op 200 staan en scherpte op - 1 wat optimaal moet zijn. Hopelijk kunnen we dit nog verbeteren...
Kan je een paar voorbelden sturen?

Zelf vind ik de camera namelijk super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb ook een powerbank aangeschaft, maar je hebt niets aan die 2.1a poort. Hij zal net zo lang doen over het laden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:16
Hoe vinden jullie de trilfunctie van de One?
Deze maakt bij mij echt super veel herrie

Verder erg tevreden met het toestel. Gister op een techno feestje even wat filmpjes gemaakt, geluid wordt echt super opgenomen! Eens kijken of ik ze hier kan uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens U
HansAnders07 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:21:

Verder erg tevreden met het toestel. Gister op een techno feestje even wat filmpjes gemaakt, geluid wordt echt super opgenomen! Eens kijken of ik ze hier kan uploaden!
Maakt inderdaad veel herrie, zeker als je 'm op z'n ruggetje op een tafel legt.
M'n oma dacht dat de Duitsers weer binnen vielen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Hier nog een tevreden gebruiker. Echter, op de trilfunctie na. Dat is echt een misser wat mij betreft. Trilfunctie moet voelbaar maar ook discreet zijn. Deze hoor je gewoon. Verwacht het niet, maar hoop dat ze daar nog iets aan kunnen doen mbv software update, maar lijkt me meer een iets hardware iets.

Foto's vind ik - vergelijken met m'n vorige HTC Desire S - oké. Echter bij inzoomen of op een groter scherm zie je al snel de tekortkoming van de 4.3mp camera. Jammer, maar wat mij betreft overkomelijk.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:16
Balboa schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:36:
[...]

Hier nog een tevreden gebruiker. Echter, op de trilfunctie na. Dat is echt een misser wat mij betreft. Trilfunctie moet voelbaar maar ook discreet zijn. Deze hoor je gewoon. Verwacht het niet, maar hoop dat ze daar nog iets aan kunnen doen mbv software update, maar lijkt me meer een iets hardware iets.
Ik heb hiervoor een Galaxy S2 gehad en die trilde vrij bescheiden, daarvoor een HTC Desire en voor zover ik het me nog goed kan herinneren klonk deze ook zoals de One.

Het enige waar ik nog even aan moet wennen is het aan de rechterkant zitten van de volume knop en dat je de back toets niet kan gebruiken om van je app drawer weer naar je home scherm te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Golf2vr6 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:24:
[...]

Nergens niks geen problemen hier. Brodit houder met proclip voor ventilator (zoals altijd want s2 en S3 vonden het anders ook niet leuk). Laat tijdens navigeren gewoon op..

Exit navigon voor navigatie
Dat zou ik nog kunnen proberen, maar dat is totaal niet handig bij mijn auto, laad snoer hangt dan voor de radio. Ook heb ik geen airco, dus hoop dat alleen een airflow voldoende is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 12:02
Bullet NL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:21:
Een mooie versus tussen de HTC One, Samsung S4 en Sony Xperia Z, http://www.techradar.com/...ne-5-vs-lumia-920-1137666

Techradar is niet de minste ;)
Ik vind eigenlijk die videos in de comment van "skepticscott" het leukste stukje. Wát een geluid, zeg.
[...]

As for the camera with its stereo microphone I have never experienced anything like it, I enjoy filming musicians which normally requires lighting, and sound equipment, but with the HTC One, look for yourself: YouTube: Kingdom
YouTube: Paul Hussey Live Performance Spice of Life Club Soho 22 - 04 - 2013
YouTube: Paul Hussey live at Passing Clouds 28th April 2013

[...]
Inmiddels heb ik zelf ook al wat foto's zitten maken met m'n HTC One. Sinds zaterdag heb ik maar een zilveren overgekocht (en eerlijk is eerlijk, misschien blijf ik er ook bij i.p.v. dat ik wacht op m'n zwarte, want hij is toch wel érg mooi zo) en dit zijn een paar van de eerste foto's die ik er mee heb gemaakt.

Ik ben toch echt wel tevreden met die camera, hoor. Zeker wat betreft de snelheid (vrijwel al die foto's waren een proces van 2 seconden "tel uit zak, camera aan, foto, tel in zak") en de scherptediepte. Dat ik ze niet kan gebruiken als achtergrond voor m'n bureaublad daargelaten, want dat kan 90% van de tijd nog niet bij m'n point 'n shoot. (En dan zit je weer met het feit dat je de DSLR gewoon niet zomaar meeneemt.) Ze geven gewoon goed weer wat ik wil laten zien (al zijn de kleuren iets opgeblazen) en doen dit met uitzonderlijk gemak.

Maaaar, ik heb wel zo m'n klachten. Zo heb ik in best wat gevallen de neiging het apertuur aan te passen (zeker deze felle dagen), if only... Maar het ergst vind ik nog wel het focussen bij (zeer) weinig licht, soms komt er uit een tiental foto's nog geen mooi plaatje... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben filmtijd / batterijduur aan het checken...
Scherm staat nu 1,5 uur aan op 50% brightness en batterijlevel is 15% gedaald, that's kinda nice :)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 06-05-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 15:32
CLB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:35:
Ben filmtijd / batterijduur aan het checken...
HTC One staat nu 1,5 uur aan op 50% brightness en batterijlevel is 15% gedaald, that's kinda nice :)
Vind het erg slecht de batterij duur, al was ik wss wel verwend met de One X. Kan met gemiddeld gebruik nou niet echt zeggen dat ik de dag kan halen. Al was het na een factory reset wel beter. Letop geen software geinstalleerd van marked op whatsapp en swiftkeyboard na.

Voor de reset:

Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/0/AAA-XPjZDEBkDH9UG967jh4_oyZm9okCRRGxTPa2Wp6aJQ/12/70798784/png/1024x768/3/1367838000/0/2/2013-05-03%2022.37.34.png/s5_aPbbvy0SQOGAL2YfdIAT52DZKyk7x6MjlISTQ3Cc

Na reset:

Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/0/AABFY4NYgOEc9CK7o1IwY02ZDJGxS5WkzuG5Y-nfNOyYJQ/12/70798784/png/1024x768/3/1367838000/0/2/2013-05-05%2022.58.15.png/jeEHXcR6oFjRu-HiHxMHfzymH3oLoZUCANJScu70GfU

Valt me toch tegen aangezien ik met de one X toch makkelijk de 2 en half uur haalde, met gemiddelt verbruik (inclusief klein beetje gamen) Anders ging het als snel naar de 3 uur screen on. Nu mag ik dus ongeveer blij zijn met 2 uur scherm aan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens U
Standby tijd van de HOX mag sowieso beter zijn gezien de companion core...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd, het toestel van mijn vriendin gaat echt duidelijk langer mee dan mijn one x en zei doet ook veel meer met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 10:58
mijn one 2 laad ook duidelijk sneller op aan de GP powerbank dan aan zijn htc lader. Cijfers heb ik niet maar het voelt als 25% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Practics schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:45:
Valt me toch tegen aangezien ik met de one X toch makkelijk de 2 en half uur haalde, met gemiddeld verbruik (inclusief klein beetje gamen) Anders ging het als snel naar de 3 uur screen on. Nu mag ik dus ongeveer blij zijn met 2 uur scherm aan. :'(
M'n One X haalde zo'n 3 uur, m'n One X+ zo'n 3,5 uur... De One moet stukken beter zijn... daar klopt iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
CLB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:03:
[...]

M'n One X haalde zo'n 3 uur, m'n One X+ zo'n 3,5 uur... De One moet stukken beter zijn... daar klopt iets niet.
Ja denk dat ik binnen kort even die Ruu.exe over het toestel heen donder, mocht dat niet helpen, ga ik hem toch aanmelden als defect. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Practics schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:45:
[...]

Vind het erg slecht de batterij duur, al was ik wss wel verwend met de One X. Kan met gemiddeld gebruik nou niet echt zeggen dat ik de dag kan halen. Al was het na een factory reset wel beter. Letop geen software geinstalleerd van marked op whatsapp en swiftkeyboard na.

Voor de reset:

[afbeelding]
....
Jouw wifi is wel erg actief voor een deep sleep...dat lijkt mij (imho, wacht nog steeds op mijn bestelling) niet goed....?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
Sapstengel schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:13:
Jouw wifi is wel erg actief voor een deep sleep...dat lijkt mij (imho, wacht nog steeds op mijn bestelling) niet goed....?
Actief? Wifi staat bij hem gewoon constant "aan", en staat er dus bij als zijnde (vrijwel) 100% :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Sapstengel schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:13:
[...]

ookdat, maar op 2de screenshot is geen gebruik gemaakt van wifi, terwijl daar de accu prestatie's ook om te huilen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 17:56
Practics schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:13:
[...]

Ja denk dat ik binnen kort even die Ruu.exe over het toestel heen donder, mocht dat niet helpen, ga ik hem toch aanmelden als defect. :|
The HTC One definitely takes a while to charge. What’s interesting however is that the charge curve gets the One to 85–90 percent under the normal 3 or so hours, it’s that last ten percent that takes forever. I also have confirmed that Qualcomm’s Quick Charge is not being used on the HTC One, for whatever reason, possibly to maximize compatibility with the portable USB battery chargers that are now proliferating.

Bron: http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review/3

Is toch vrij normaal hoor. Die van mij doet er ook zo lang over.

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Zo, mijn HTC One zilver weten te verkopen voor een goede prijs die gevallen is en over 2 a 3 dagen de zwarte ophalen bij de Saturn in Duitsland. Ben benieuwd hoe de zwarte bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
alwaysleft schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:32:
Zo, mijn HTC One zilver weten te verkopen voor een goede prijs die gevallen is en over 2 a 3 dagen de zwarte ophalen bij de Saturn in Duitsland. Ben benieuwd hoe de zwarte bevalt :)
Heb je geluk mee... Hoe staat het trouwens met je eerste One? Ligt die nog steeds bij Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
-aad- schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:40:
[...]

Heb je geluk mee... Hoe staat het trouwens met je eerste One? Ligt die nog steeds bij Dynafix?
Haha nee had een nieuwe terug gekregen 2 weken geleden al van HTC. Die had ik al verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, nice, mijn eerste One is ook al van de hand, m'n tweede ligt nu voor me...
Zal vandeweek even wat foto's maken, want deze is 99,9% in orde, no gaps, butsen en bende.

Of ik deze houd zal ik in de komende weken bekijken, of het wordt een Xperia ZL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
CLB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:51:
Nice, nice, mijn eerste One is ook al van de hand, m'n tweede ligt nu voor me...
Zal vandeweek even wat foto's maken, want deze is 99,9% in orde, no gaps, butsen en bende.

Of ik deze houd zal ik in de komende weken bekijken, of het wordt een Xperia ZL
En waar staat de resterende 0,1% voor? :p

Pff, ik moet nog even wachten tot hij terug aan €599 op amazon komt!
Heb mijn main case en screen protector vandaag ontvangen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat geen enkele telefoon perfect is en er een heel klein haaltje bij de micro-usb poort in 't plastic zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
Wat zal voor je de doorslag geven of je de One houdt of dat je deze alsnog doorwisseld voor een Experia ZL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0cter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
gebruiken de mensen hier ook een virus/spyware scanner voor de HTC one / android ? zijn er verder nog must-have apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
EzMe schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:30:
[...]

The HTC One definitely takes a while to charge. What’s interesting however is that the charge curve gets the One to 85–90 percent under the normal 3 or so hours, it’s that last ten percent that takes forever. I also have confirmed that Qualcomm’s Quick Charge is not being used on the HTC One, for whatever reason, possibly to maximize compatibility with the portable USB battery chargers that are now proliferating.

Bron: http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review/3

Is toch vrij normaal hoor. Die van mij doet er ook zo lang over.
Heb het niet over oplaadtijden, dat intresseert me niks. Maar 3 uur opladen en maar 2 uur scherm aan kunnen hebben is wel een probleem. Vooral dat max 2 uur scherm aan dan he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
d0cter schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:02:
gebruiken de mensen hier ook een virus/spyware scanner voor de HTC one / android ? zijn er verder nog must-have apps?
Ik gebruik Lookout. Had ik ook op mijn Desire S en werkt opzich prima. Heeft geen merkbaar effect op de accu. Zit ook locatietool in en als iemand zonder succes je tel probeert te unlocken maakt hij automatisch een foto. Scant apps na installatie en in te stellen om wekelijks een gehele scan te doen. Deze functies zijn gratis, betaald nog wat extra bij te krijgen. Of hij echt virussen en trojans eruit haalt zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
d0cter schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:02:
Dat is allemaal nutteloos.

Zorg er gewoon voor dat je geen apps download buiten de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15

Haha heb je wel eens een filmpje opgenomen terwijl je een whatsappje binnenkreeg (die dan gaat trillen) :'( 8)7

Nadeel van de superscherpe opname en (te) harde trilfunctie

[ Voor 6% gewijzigd door Kappade op 06-05-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nighthawk12 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:59:
Wat zal voor je de doorslag geven of je de One houdt of dat je deze alsnog doorwisseld voor een ZL ?
I don't know, eerst uitvoerig naast elkaar leggen ;)

Maar de ZL heeft een MicroSD-slot, mooi notificatieledje, is simpel te rooten en is iets goedkoper...
Misschien vind ik 13MP beter dan betere shots in het donker met maar 4MP en z'n exclusiviteit :)
De kijkhoeken van de Z / ZL zijn niet al te best, even kijken hoe zich dat in de praktijk laat zien als ik de telefoon gewoon op zak heb in plaats van een uurtje bekijk... De buttonlayout van de ZL is onscreen, powerbutton zit aan de rechterkant, bij de One zit de powerbutton linksboven en dat is echt absorbitant irritant.
Aan de andere kant is de garantie bij de One beter, geluid fenominaal, maar van de ZL misschien ook wel goed, Sense 4 / 4+ ken ik en de Sony UI nog niet... Algemene look and feel van de ZL lijkt me prachtig, maar is misschien in de praktijk wel minder dan ik nu denk... We will see, de ZL zal deze week wel verschijnen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Gisteren eens de mA vergeleken van de One en een Xperia S tijdens het laden. De S geeft hierbij waarden van boven de 1A aan, terwijl de One blijft steken bij 500-600 mA. Ik heb de HTC lader nog niet getest met de SXS, maar ik neem aan dat deze wel snelladen op 1A. Ik gok dat HTC met een romupdate de laadsnelheid nog wel wat kan verhogen. Dit was echter maar een momentopname.

Zolang de accu het een dag of 2 uithoud in stand-by, maakt het mij ook niet zoveel uit hoe lang deze er 's nachts over doet om op te laden.

[ Voor 11% gewijzigd door Atomsk op 06-05-2013 13:31 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Heb net mijn eerste mod voor de One in elkaar gezet.
Transparante notification bar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2266596

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R1poadol.jpg

Ik heb ook gelijk de widget van Google Play Music transparant gemaakt.
Mochten jullie requests hebben voor gemodde apps, DM mij.

[ Voor 8% gewijzigd door SAWYER op 06-05-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Ik vind de laadtijd eigenlijk helemaal niet lang, na ongeveer een uurtje is de batterij al op 70%, hierna gaat het wel wat langzamer maar volgens mij duurt het bij mij minder lang dan 3.5 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
CLB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:17:
[...]

I don't know, eerst uitvoerig naast elkaar leggen ;)

Maar de ZL heeft een MicroSD-slot, mooi notificatieledje, is simpel te rooten en is iets goedkoper...
Misschien vind ik 13MP beter dan betere shots in het donker met maar 4MP en z'n exclusiviteit :)
De kijkhoeken van de Z / ZL zijn niet al te best, even kijken hoe zich dat in de praktijk laat zien als ik de telefoon gewoon op zak heb in plaats van een uurtje bekijk... De buttonlayout van de ZL is onscreen, powerbutton zit aan de rechterkant, bij de One zit de powerbutton linksboven en dat is echt absorbitant irritant.
Aan de andere kant is de garantie bij de One beter, geluid fenominaal, maar van de ZL misschien ook wel goed, Sense 4 / 4+ ken ik en de Sony UI nog niet... Algemene look and feel van de ZL lijkt me prachtig, maar is misschien in de praktijk wel minder dan ik nu denk... We will see, de ZL zal deze week wel verschijnen denk.
Nu heb ik redelijke handen maar de problemen die jij ondervindt met de powerbutton heb ik helemaal niet, ik kan het hele toestel met één hand bedienen, dus van de back-knop onder aan, tot het hele scherm en de powerbutton aan de boven kant.

Vreemd genoeg kan ik het hele scherm bij de Xperia Z niet met één hand bedienen, die 0,3" is mij net te veel....

Overigens krijg ik deze week ook een S4 binnen, eens kijken hoe het daar mee gaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rechtsboven de powerbutton ben ik gewend van de One X'es / iPhone 4S, werkt met m'n rechterwijsvinger met m'n rechterhand. Met m'n rechterhand krijg ik de powerbutton van de One niet ingedrukt of ik moet krampachtig doen. Ach ik heb gelukkig wel twee handen en ik overleef het ook vast en zeker wel, maar viel me tot nu toe op.

0,3" scherm zegt weinig, gaat imho meer om de grootte van het toestel / bezels:
Xperia Z: 139.0 x 71.0 x 7.9 mm / Xperia ZL: 131.6 x 69.3 x 9.8 mm / HTC One: 137,4 x 68,2 x 9,3 mm

We will see :)

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 06-05-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
netblade schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:24:
Ik vind de laadtijd eigenlijk helemaal niet lang, na ongeveer een uurtje is de batterij al op 70%, hierna gaat het wel wat langzamer maar volgens mij duurt het bij mij minder lang dan 3.5 uur
Kopt helemaal, het toestel laat zich de eerste +/ 70% snel laden, daarna gaat het een stuk langzamer, om de accu te sparen. Iets wat ik helemaal niet erg vindt, ik haal de telefoon om half 8 smorgens van de lader, wanneer ik heb redelijk veel gebruik haal ik er met gemak tot de volgende nacht (wanneer ik naar bed ga mee)

Wanneer ik slaap heeft hij meer dan voldoende tijd op zich zelf weer te voorzien van een nieuwe lading power om mij vanaf de volgende morgen weer tot dienst te zijn ;)

Het langzame laden is als ik mij niet vergis gewoon een keuze geweest van HTC, de accu wordt hier minder door belast waardoor hij langer mee zou moeten gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 06-05-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
JRKAP schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:12:
[...]

Haha heb je wel eens een filmpje opgenomen terwijl je een whatsappje binnenkreeg (die dan gaat trillen) :'( 8)7

Nadeel van de superscherpe opname en (te) harde trilfunctie
Kan je een voorbeeld video uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ervaar de locatie van de powerbutton eigenlijk als best positief. Goed, het is even wennen in het begin, maar ik heb de telefoon vaak in mijn hand als ik onderweg ben en dan kan ik makkelijk met mijn wijsvinger de knop aantikken. Ook een kwestie van gewenning denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 21:52
iDutch schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Met even zoeken had je het kunnen vinden. Ja, het is mogelijk. Je moet eerst naar de app drawer gaan, hier kan je de icoontjes uit het dock slepen en nieuwe icoontjes erin zetten ;)

Edit: volgens mij ben ik nog niet helemaal wakker, iemand was me voor...
Ik wou mijn sms icoon vervangen door whatsapp.
Nu heb ik whatapp vanuit de drawer naar het sms icoon gesleept en nu staan ze in het klein naar elkaar :'(
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drawer openen --> op WhatsApp en Berichten mapje klikken --> Berichten app slepen naar Drawer
Pagina: 1 ... 58 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)