Reden om hem terug te doen dan, of valt het allemaal wel mee?NeonovA schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:50:
[...]
Klopt, aan de bovenkant een kleine gap en de volumeknop ligt er net niet waterpas in.
Weet je toevallig welke batch je hebt?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Reden om hem terug te doen dan, of valt het allemaal wel mee?NeonovA schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:50:
[...]
Klopt, aan de bovenkant een kleine gap en de volumeknop ligt er net niet waterpas in.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Tja, heb er niet echt last van en lelijk vind ik het nou ook weer niet maar voor een prijs van 600/700 euro verwacht je wel dat alles in orde is, zeker als HTC ook zelf heeft aangegeven een toestel te maken zonder kieren.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:51:
[...]
Reden om hem terug te doen dan, of valt het allemaal wel mee?
Weet je toevallig welke batch je hebt?
Verwijderd
Ik heb zelf altijd het idee dat Android 4 wel soepel loopt. Merk zelf geen verschil als ik een iPhone in mijn handen heb, ook al heb ik iPhones nooit zelf in mijn bezit gehad of langdurig gebruikt.Anteros schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:53:
Ik heb een hele Android en iOS historie van mobiele telefoons gehad. Op dit moment heb ik de iPhone 5 en ben er op zich erg tevreden mee. Echter mis ik echt enkele zaken:
- Groot scherm
- Mogelijkheid om 1080p real-time te decoderen tijdens streamen van NAS
- Delen van info tussen apps
- Foto's in contacten
- T9 dialer
- Echte multi-tasken (foto upload van dropbox, offline downloaden Spotify, etc)
Nu wil ik geen war starten over iOS en Android. Wat ik wel graag wil weten - ik heb al heel veel websites, youtube filmpjes, etc gelezen en gezien - , is het volgende:
- Tot de Android 4 ICS en misschien wel Jelly Bean had je het effect dat de GUI na-ijlt op je vingerbeweging. Een merkbare vertraging (gezien op de elk android toestel wat ik in mijn handen heb gehad) was aanwezig (dit is geen studder!). De iPhone reageert direct. Is dit na-ijl effect ook merkbaar op de "One"? Waarschijnlijk wel. Het valt iig erg op als je van iOS naar Android gaat;
- Ik leg vaak mijn toestel op tafel en typ/bedien het toestel dan met een hand. Met de ronde achterkant van de "One" is dit wat lastiger. Is dit erg vervelend?
- Op de S3 werd ik gek van launcher-reload als er te weinig geheugen was; deze werd dan gekilled. Hoe is dit met de "One"?
- Bij de iPhone kan je het geluidsnivo heel nauwkeurig instellen middels je vinger en een slider. Ideaal voor op het nachtkastje tijdens het in slaap vallen. Android was altijd maar 5 tot 8 stappen middels volumeknoppen. Is dit nu misschien anders bij de "One"?
- GPS van de i5 is prima, snel en nauwkeurig. Hoe is dit met de "One"?
- Belkwaliteit van de i5 is subliem. Tevens de handsfree-mode. Hoe is dit bij de "One"?
- Wifi bereik en snelheid op de i5 is erg goed. Iemand dezelfde ervaring met de "One"?
Alvast bedankt!
Anteros schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:53:
Ik heb een hele Android en iOS historie van mobiele telefoons gehad. Op dit moment heb ik de iPhone 5 en ben er op zich erg tevreden mee. Echter mis ik echt enkele zaken:
- Groot scherm
- Foto's in contacten
- T9 dialer
Nu wil ik geen war starten over iOS en Android. Wat ik wel graag wil weten - ik heb al heel veel websites, youtube filmpjes, etc gelezen en gezien - , is het volgende:
- Tot de Android 4 ICS en misschien wel Jelly Bean had je het effect dat de GUI na-ijlt op je vingerbeweging. Een merkbare vertraging (gezien op de elk android toestel wat ik in mijn handen heb gehad) was aanwezig (dit is geen studder!). De iPhone reageert direct. Is dit na-ijl effect ook merkbaar op de "One"? Waarschijnlijk wel. Het valt iig erg op als je van iOS naar Android gaat; Is inderdaad miniem aanwezig, maar is niet storend meer. Was op de S3 erger.
- Ik leg vaak mijn toestel op tafel en typ/bedien het toestel dan met een hand. Met de ronde achterkant van de "One" is dit wat lastiger. Is dit erg vervelend? Het is niet heel vervelend, maar erg lekker tikt 't ook weer niet
- Op de S3 werd ik gek van launcher-reload als er te weinig geheugen was; deze werd dan gekilled. Hoe is dit met de "One"? Geen last van, geheugen is dan ook verdubbeld!
- Bij de iPhone kan je het geluidsnivo heel nauwkeurig instellen middels je vinger en een slider. Ideaal voor op het nachtkastje tijdens het in slaap vallen. Android was altijd maar 5 tot 8 stappen middels volumeknoppen. Is dit nu misschien anders bij de "One"? Je kunt wel sliden, maar nog steeds de 8 stappen..
- GPS van de i5 is prima, snel en nauwkeurig. Hoe is dit met de "One"? Heb binnen 1 seconde een fix, dus denk dat dat wel in orde is
- Belkwaliteit van de i5 is subliem. Tevens de handsfree-mode. Hoe is dit bij de "One"? Belkwaliteit is onovertroffen! Hands free mode is ook geweldig, omdat de speakers aan de voorkant zitten en lekker hard kunnen.
- Wifi bereik en snelheid op de i5 is erg goed. Iemand dezelfde ervaring met de "One"? Heb een mobiele bundel van 14,4mbs en haal 13,6 - 14,0mbs dus snelheid zit goed. Bereik is i.v.m. m'n galaxy s3 geweldig. Komt ook door het nieuwe design van de antennes denk ik. Mobiel bereik ook zeer goed i.v.m. vorige telefoons.
Alvast bedankt!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ik heb er een hard shell hoesje omheen gedaan, en dat is gewoon zwaar ruk (zonder hoesje dus ook). Telefoon neerleggen om het dan te bedienen is dan eigenlijk geen optie, ik ga dan ook kijken voor een flipcase (zodra er een goeie is)Anteros schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:53:
I
- Ik leg vaak mijn toestel op tafel en typ/bedien het toestel dan met een hand. Met de ronde achterkant van de "One" is dit wat lastiger. Is dit erg vervelend?
Ben zelf wel tevreden over het originele htc flipcase hoesje (met rode binnenvoering). In dat hoesje heb ik geen last van 't niet goed kunnen bedienen als het toestel ligt :)!barrel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:05:
[...]
Ik heb er een hard shell hoesje omheen gedaan, en dat is gewoon zwaar ruk (zonder hoesje dus ook). Telefoon neerleggen om het dan te bedienen is dan eigenlijk geen optie, ik ga dan ook kijken voor een flipcase (zodra er een goeie is)
[ Voor 10% gewijzigd door Trackerfire op 24-04-2013 21:09 ]
Verwijderd
Er zitten hier genoeg punten bij waarop je het antwoord pas krijgt als je de One zelf even hebt gebruikt. Kortom: zoek er 1 in een KPN winkel of welke provider dan ook.Anteros schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:53:
...
- Tot de Android 4 ICS en misschien wel Jelly Bean had je het effect dat de GUI na-ijlt op je vingerbeweging. Een merkbare vertraging (gezien op de elk android toestel wat ik in mijn handen heb gehad) was aanwezig (dit is geen studder!). De iPhone reageert direct. Is dit na-ijl effect ook merkbaar op de "One"? Waarschijnlijk wel. Het valt iig erg op als je van iOS naar Android gaat;
- Op de S3 werd ik gek van launcher-reload als er te weinig geheugen was; deze werd dan gekilled. Hoe is dit met de "One"?
- Bij de iPhone kan je het geluidsnivo heel nauwkeurig instellen middels je vinger en een slider. Ideaal voor op het nachtkastje tijdens het in slaap vallen. Android was altijd maar 5 tot 8 stappen middels volumeknoppen. Is dit nu misschien anders bij de "One"?
- Belkwaliteit van de i5 is subliem. Tevens de handsfree-mode. Hoe is dit bij de "One"?
- Wifi bereik en snelheid op de i5 is erg goed. Iemand dezelfde ervaring met de "One"?
Alvast bedankt!
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:08:
[...]
Er zitten hier genoeg punten bij waarop je het antwoord pas krijgt als je de One zelf even hebt gebruikt. Kortom: zoek er 1 in een KPN winkel of welke provider dan ook.
Klopt, maar aangezien hij nog niet echt in de winkel ligt (in het eggie en niet als een plastic ding) blijft het ff lastig![]()
Een na-ijl effect op m'n Galaxy S2 is niet iets wat ik ervaar (of op Gingerbread ervaren heb). Jij wel op je S3?
Ik heb dat ervaren op: S2, Nexus s, Desire, S3, One X, Note II (allen gehad, behalve de note II)
Met alle respect, maar een telefoon als de One laten liggen omdat je dan niet meer makkelijk (daar mag je gezien de achterkant zeker vanuit gaan!) kan typen zou ik niet begrijpen. Idem voor het aanpassen van het geluidsniveau. Daar download je toch gewoon een app voor.
Ook een app zou het geluidsnivo niet nauwkeurig kunnen veranderen. Dit is een beperking van de driver in Android. Verder komt het idd niet vaak voor dat je het toestel liggend bedient, maar soms doe ik het wel met mijn iPhone. Af en toe toch handig
Voor zaken zoals wifi en de gps vind je vast antwoorden van de mensen die nu al een One hebben![]()
Klopt
Gezien je twijfel is er voor nu maar 1 oplossing:
[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie
Dat begrijp ik niet helemaal. Wat heeft de S4 ermee te maken? Ik heb de S3 gehad en ben geen fan van Samsung. Dus ook niet van de S4. Als ik (weer) overga naar Android, dan is het de One
PS: bedankt voor je antwoorden
Wat noem je een tegenvallende batterijduur? Mijn One gaat zo'n 30 uur mee. Ik heb de energie besparende modus aan en verder browse ik redelijk wat en gebruik ik de telefoon toch vrij veel. Dus ik vind eigenlijk een prima batterijduur!naamloos4 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:00:
Na lang lurken in o.a. dit topic toch ook maar besloten om voor de one te gaan. Het is even wennen na iPhone 4, maar allemachtig wat is de one snel! Verder mooi design en prachtgeluid. Wat me ietwat tegenviel is de batterij, al moet ik toegeven dat ik nauwelijks van het apparaat af kan blijven wat dat ook wel verklaard.
Verder batch HT34AW made in Taiwan. Heb geen storende gaps kunnen ontdekken.
Instellingen -> Weergave, gebaren en knoppen -> Slaapstandnaamloos4 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:47:
Ik zal het wel over het hoofd zien, maar is er ergens een optie om de tijd in te stellen voor dat het scherm uitgaat? Ik vind dit net wat te snel.
Welke backup heb jij gebruikt?Mother_Goozz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:12:
Ik heb gisteren mijn HTC One een harde reset moeten geven. Blinkfeed bleek maar hangen op vernieuwen, dit slurpte mijn hele accu leeg. Meteen de backup-functie kunnen testen, dit werkt super
De mijne komt uit de UK heb zelf nog geen update gehad, zit nog op 1.28
Ook merk ik dat de lens van mijn camera soms midden in valt (zoals het hoort) en soms aan de rechterkant zit.. In ieder geval ik krijg hele ruizige foto's uit de camera niet zoals het hoort...
Ook de OIS werkt voor mijn gevoel alleen bij video niet bij foto's...
@Chadi: denk het ook. Wacht nog even tot die beetje verkrijgbaar is anders zit ik lang zonder
BTW wees voorzichtig met de lens cover.. Heb hem altijd in de officiële case gehad van HTC zelf, en er zit al een krasje op
I love watercooling
[ Voor 3% gewijzigd door mauricedb op 24-04-2013 21:32 ]
Verwijderd
WoW die komt dus echt vers van het bandje glijden.... Zou je ook een aantal foto's kunnen plaatsen van het toestel, vooral de onder- en bovenrand. Daar waar iedereen gaps heeft, dan kan ik het eens gaan beoordelen. Want als er goed sluitende toestellen worden geleverd ren ik ook naar de winkel!mauricedb schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:31:
Zo, vanmiddag e-mail gekregen dat ik nieuwe HTC One kon ophalen bij Mediamarkt Nordhorn, zonet opgehaald. Toestel (de 3e inmiddels..) lijkt goed te zijn. Serienummer is SH34A, oftewel gemaakt in Shanghai op 10 april 2013.
Hopen dat toestel na x aantal dagen ook nog gewoon goed is!
Ik ga zaterdag... lift nodig?mauricedb schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:31:
Zo, vanmiddag e-mail gekregen dat ik nieuwe HTC One kon ophalen bij Mediamarkt Nordhorn, zonet opgehaald. Toestel (de 3e inmiddels..) lijkt goed te zijn. Serienummer is SH34A, oftewel gemaakt in Shanghai op 10 april 2013.
Hopen dat toestel na x aantal dagen ook nog gewoon goed is!
I love watercooling
Heb hier ook de energie besparende modus aanstaan. Na ongeveer een halve dag flink gebruik (browsen, muziek luisteren en apps proberen) zit hij tegen de 40%. Niet zoveel verschillend van m'n iPhone eigenlijk. Vind het geen ramp, maar had naar aanleiding van de reviews iets meer verwacht.JJ93 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:15:
[...]
Wat noem je een tegenvallende batterijduur? Mijn One gaat zo'n 30 uur mee. Ik heb de energie besparende modus aan en verder browse ik redelijk wat en gebruik ik de telefoon toch vrij veel. Dus ik vind eigenlijk een prima batterijduur!
Ik was er al bang voor dat het zoiets simpels wasJ079 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:18:
[...]
Instellingen -> Weergave, gebaren en knoppen -> Slaapstand
Verwijderd
(Verkeerde topic, maar is reply op bovenstaande)Trackerfire schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:08:
[...]
Ben zelf wel tevreden over het originele htc flipcase hoesje (met rode binnenvoering). In dat hoesje heb ik geen last van 't niet goed kunnen bedienen als het toestel ligt :)!
Deze dus:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 22:04 ]
Dat is echt ongelofelijk inderdaad, zo'n balk is erg lomp. Wat het nog erger maakt is dat hier al lang een oplossing voor is. Toen HTC dit introduceerde bij de One X hadden ontwikkelaars binnen de kortste tijd een oplossing gevonden (knop lang indrukken om menu tevoorschijn te halen). Daarna heeft HTC die methode overgenomen via een software-update.. maar bij de One slopen ze die feature er weer vrolijk uitTrackerfire schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:55:
Wat ik zelf trouwens echt GIGA irritant vind, is het feit dat er bij vrijwel alle apps een 3 punts menu aan de onderkant komt. Wat een afgang dat dit niet met een instelling uit te zetten is. Nu moet je het ding eerst rooten voordat je het fatsoenlijk weg kunt halen. Beetje jammer van HTC ;-)!
Het gekke is dat bij de One toen hij aangekondigd werd die optie om het 3 dot menu te verwijderen er wel in zat. In de release firmware is deze er dus uitgehaald.RoD schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:10:
[...]
Dat is echt ongelofelijk inderdaad, zo'n balk is erg lomp. Wat het nog erger maakt is dat hier al lang een oplossing voor is. Toen HTC dit introduceerde bij de One X hadden ontwikkelaars binnen de kortste tijd een oplossing gevonden (knop lang indrukken om menu tevoorschijn te halen). Daarna heeft HTC die methode overgenomen via een software-update.. maar bij de One slopen ze die feature er weer vrolijk uit
[ Voor 5% gewijzigd door Hanky74 op 24-04-2013 22:18 ]
Heel gek, want dat werkte imo gewoon perfect. Zeker als het optioneel is zie ik niet in waarom je die feature er uit zou halen.Hanky74 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:16:
[...]
Het gekke is dat bij de One toen hij aangekondigd werd die optie om het 3 dot menu te verwijderen er wel in zat. In de release firmware is deze er dus uitgehaald.
Op onderstaande site kan je de toestellen ingeven en kan je zien hoe groot ze zijn tegenover elkaar. Heel handig!d0cter schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:48:
net per ongeluk in het levertijden topic gepost, maar aan jullie de zelfde vraag.
heeft een van de gelukkigen toevallig ook een HTC sensation ? ik ben we benieuwd naar hoe ze er naast elkaar uitzien hoeveel groter is de HTC one?
Zie hieronder.naamloos4 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:00:
Verder batch HT34AW made in Taiwan. Heb geen storende gaps kunnen ontdekken.
Wel, ik had ook een One van batch HT34 maar dan een 3 erachter (HT343...).Doncab schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:04:
Gevonden in het serienummer. Ook batch HT34AW, zonder gaps e.d.
[ Voor 8% gewijzigd door Agent 47 op 24-04-2013 22:28 ]
Ik heb dit ook zitten proberen en hier wil dat ook maar niet lukken. Nog wat tips geprobeerd die ik vond na wat googlen (account aanmaken zonder mail, contacten en agenda aangevinkt, handmatig de server gegevens ingesteld etc) maar zonder resultaat. Steeds dezelfde fout "Aanmaken van account is mislukt. Probeer het later nog eens".guppie schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:33:
het wil hier niet lukken om Gmail als Exchange ActiveSync account in te stellen zodat ik gebruik kan maken van Pushmail. Hij geeft een aan dat er een fout is opgetreden en dat ik het later nog eens moet proberen (al enkele dagen). Google server m.google.com gebruikt en volledige mail adres als gebruikersnaam. verder SSL aan. Iemand ideeen?
Dat is net een andere batch http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2209277Energon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:19:
Wel, ik had ook een One van batch HT34 maar dan een 3 erachter (HT343...).
Mijn toestel was zo gehavend als iets, als je bij Probs en garantie kijkt. Dus volgens mij gaat het gewoon om een bepaalde machine die misschien zn werk niet goed doet?
Hopelijk heb ik met mijn volgend toestel meer succes
[ Voor 25% gewijzigd door naamloos4 op 24-04-2013 22:37 ]
tnx dit was inderdaad precies wat ik zocht (blijkbaar toch niet de goede zoektermen gebruikt op google).Energon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:19:
[...]
Op onderstaande site kan je de toestellen ingeven en kan je zien hoe groot ze zijn tegenover elkaar. Heel handig!
Edit: met het vergrootglas rechtsboven kan je ook de ware grootte instellen, je legt een (bank)kaart op je scherm en past met de + of - tekens de juiste grootte aan. De toestellen zullen dan ook de werkelijke grootte tonen op je scherm.
Onderaan krijg je dan ook telkens "redenen" waarom je voor dat toestel zou gaan. Cijfers vs cijfers dus.
http://versusio.com/nl/htc-one-vs-htc-sensation
[ Voor 20% gewijzigd door wimstradamus op 24-04-2013 22:41 ]
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Geen probleemd0cter schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:34:
[...]
tnx dit was inderdaad precies wat ik zocht (blijkbaar toch niet de goede zoektermen gebruikt op google).
Ik vind 'm zelfs mooier dan de iPhone 5Masimo schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:35:
Hier ook een zilveren met serienr. HT34AW en die mag er mee door. Paar heel kleine dingetjes, maar geen kieren. Niet langs de metalen speakerdelen en ook niet langs het display.
Ik heb het idee dat de grootte van de kieren wellicht veroorzaakt wordt door het witte plastic deel van de body. Daar zie ik wel wat onregelmatigheden in. Als dat niet goed aan de maat is heb je al snel last van kieren langs de speakerdelen.
Maar desondanks is het een beauty! En zo lekker snel vergeleken met m'n snel afgedankte iPhone 4.
Htc account aangemeld en dan backup laten maken in Dropbox
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Die staat niet in het lijstje met te synchroniseren onderdelen bij het aanmaken van de account. Nog even taken uitgezet onder m'n google account en opnieuw geprobeerd maar heeft niet geholpen.wimstradamus schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:40:
[quote]
[...]
Ik heb dit ook zitten proberen en hier wil dat ook maar niet lukken. Nog wat tips geprobeerd die ik vond na wat googlen (account aanmaken zonder mail, contacten en agenda aangevinkt, handmatig de server gegevens ingesteld etc) maar zonder resultaat. Steeds dezelfde fout "Aanmaken van account is mislukt. Probeer het later nog eens".
Weet iemand hier misschien wel een manier om dit werkend te krijgen?
[...]
Heb je toevallig ook taken aangevinkt ? dat geeft namelijk een conflict weet ik nog van vroegah
http://www.iphoneclub.nl/...mail-contacten-en-agenda/naamloos4 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:54:
[...]
Die staat niet in het lijstje met te synchroniseren onderdelen bij het aanmaken van de account. Nog even taken uitgezet onder m'n google account en opnieuw geprobeerd maar heeft niet geholpen.
PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00
Ah treurig. Ik kende het nieuwsbericht maar ging er om de een of andere reden van uit dat dit niet van toepassing zou zijn op Android. Had het toch iets te snel gelezen blijkbaar. Bedankt voor de link
[ Voor 45% gewijzigd door Bullet NL op 24-04-2013 23:32 ]
Niet, enige oplossing is om een ander beginscherm als default in te stellen. Dit voorkomt dat bij terugkeren naar "home" je blinkfeedpagina wordt geopend maar een andere naar keuze dus.joey82 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:30:
hoe zet je dat blinkfeed ( of hoe t ook heet ) uit?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb je al iets gehoord van je ingeleverde toestel? Als ik de reacties zo lees mbt de bouwkwaliteit had de jouwe alles wat maar mis kon gaan toch? Daarnaast wel erg verdacht dat bij jouw toestel ook net de accu leeg was en de NL taal niet ingesteld kon worden. Zou toch wel beniewd zijn naar de exacte herkomst van jouw toestel (toevallig niet ergens het serienummer opgeslagen?)Energon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:33:
Even een vraagje naar iedereen die een One heeft van zowel amazon.DE als .co.UK !
Ik had een toestel van .DE en kon 'm out-of-the-box niet instellen in NL. Enkel DUI, ENG, IT, FR en Turks.
Nu wat blijkt wat ook zou werken is je SIM in je One te stoppen alvorens 'm de 1ste keer op te starten. De One zou dit dan herkennen en je kan meteen NL kiezen als hoofdtaal.
Ik weet in mijn geval niet meer of ik dit wel/niet gedaan heb. Ik ga ervanuit dat ik mijn SIM erin heb gestoken, maar de batterij was wel leeg out-of-the-box (wat ook wel raar is).
Je zou het ook met een app kunnen doen (More Locale 2), maar dat vind ik persoonlijk omslachtig.
Het moet toch mogelijk zijn om je toestel zo al in NL te kunnen zetten.
Momenteel enkele reacties die ik al heb:
- Boudewijn_ bevestigt dat hij met zijn .UK toestel de taal direct in NL kon zetten mits SIM op voorhand in de One steken.
- avkooi kon de taal ook niet kiezen, maar wanneer hij zijn (KPN)SIM erin stak, werd de taal automatisch op NL gezet. (bij mij bleef dit steeds op Duits staan, ik heb wel een Belgische Proximus SIM, maar dat maakt volgens mij geen verschil uit).
- alwaysleft kon zijn toestel meteen in NL zetten, maar zijn toestel komt van Mediamarkt Duitsland
Ik hoop hiermee dus een globaal beeld van te vormen, wat wel/niet werkt van zowel amazon.de als amazon.co.uk
Toestel zou deze week normaal moeten aankomen bij hun. Dan krijg ik het geld teruggestortpaul-s83 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:37:
[...]
Heb je al iets gehoord van je ingeleverde toestel? Als ik de reacties zo lees mbt de bouwkwaliteit had de jouwe alles wat maar mis kon gaan toch? Daarnaast wel erg verdacht dat bij jouw toestel ook net de accu leeg was en de NL taal niet ingesteld kon worden. Zou toch wel beniewd zijn naar de exacte herkomst van jouw toestel (toevallig niet ergens het serienummer opgeslagen?)
Klein kraakje in 't begin, maar verder geen kraakjes gehoord....paul-s83 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:30:
Hier een SH34GW, dus geproduceerd in Shanghai op dinsdag16 april 2013. Een miniem kiertje bij de bovenste speakergrill. Verder geen zichtbare afwijkingen zoals overhang vh scherm of speakergrill, lijmresten etc.
Heb zelf het toestel opgehaald op zaterdagochtend 20 april bij TPH. Met HTC's Supply Chain zit het wel goed dus als je je productie- en transportnetwerk zo strak onder controle hebt.
Om nog even terug te komen op de berichten van krakende youtube filmpjes, probleem bestaat nog steeds met de laatste firmware in de Youtube app. Zelf heb ik een 2tal video's met dit probleem ff gedownload op de laptop met een of andere youtube downloader, geimporteerd naar de One en hierbij geen enkel geluidsprobleem. Als test zouden anderen volgende video's in hun youtube app willen afspelen en feedback geven? Dus niet via de browserversie afspelen omdat de test anders geen waarde heeft:
PEOPLE ARE AWESOME 2013 (Hadouken! - Levitate)
YouTube: PEOPLE ARE AWESOME 2013 (Hadouken! - Levitate)
Planet Earth: Amazing nature scenery (1080p HD)
Robert Revol Robert Revol·5 video's
YouTube: ► Planet Earth: Amazing nature scenery (1080p HD)
Vooral de Planet Earth reeks op 1080P reeks heeft er enorm last van op mijn toestel.
*Had jenaamloos4 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:31:
[...]
Dat is net een andere batch http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2209277
Wel een pech heb je
Ok tnx for checking! Hier is het ook compleet willekeurig hoor. Alleen is het geluid niet echt een stottergeluid maar echt alsof er 2 elektronische apparaatjes elkaar in de weg zitten (moeilijk uit te leggen).Trackerfire schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:52:
[...]
Klein kraakje in 't begin, maar verder geen kraakjes gehoord....Misschien de verbinding? Zijn zware filmpjes
Het geluid wat je beschrijft hoor ik ook. Maar inderdaad volstrekt willekeurig! Bij mij was het alleen niet constant maar zeg 2x in die 12 minuten dat 't filmpje duurde.paul-s83 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:08:
[...]
Ok tnx for checking! Hier is het ook compleet willekeurig hoor. Alleen is het geluid niet echt een stottergeluid maar echt alsof er 2 elektronische apparaatjes elkaar in de weg zitten (moeilijk uit te leggen).
Heb de filmpjes ook ff geprobeerd en hier hetzelfde, een aantal kraakjes aan het begin maar verder niet. Misschien te druk met bufferen i.c.m. beats audio? Of verbinding idd.Trackerfire schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:52:
[...]
Klein kraakje in 't begin, maar verder geen kraakjes gehoord....Misschien de verbinding? Zijn zware filmpjes
Damn dat is een wereld van verschil tussen die toestellen, sterkteEnergon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:56:
[...]
*Had je. Hij is inmiddels DOA. Hopelijk heb ik met de volgende bestelling een goeie vast
![]()
Enige nadeel is dat ik nu weer met die stomme Nokia 2760 zit
Verwijderd
Ik heb dat gisteren bij een fullhd filmpje gehad, bij deze dan weer niet.paul-s83 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:08:
[...]
Ok tnx for checking! Hier is het ook compleet willekeurig hoor. Alleen is het geluid niet echt een stottergeluid maar echt alsof er 2 elektronische apparaatjes elkaar in de weg zitten (moeilijk uit te leggen).
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
EN OF! Ik vond 2 weken al erg.. nu zit ik er nog langer mee opgescheept. Ik mis vooral het feit dat ik m'n mails niet kan nakijken of wat browsen. En eens je BoomSound gehoord hebt, dan wil je ook niet meer terug natuurlijknaamloos4 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:11:
[...]
Damn dat is een wereld van verschil tussen die toestellen, sterkte
ik hoorde het wel vaker in een filmpje, maar ik was dan ook door het filmpje aan het scrollen of het elders ook zat. Lijkt me dus een buffering issue.netblade schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:13:
[...]
Ik heb dat gisteren bij een fullhd filmpje gehad, bij deze dan weer niet.
Ik hoop dat het bij een incident blijft
De planet earth geeft vooral in het begin veel geluidsonderbrekingen. Beeld is niet soepel. Ik ben sowieso gevoelig voor framedrops, ik kijk alle films altijd met 60fps met wat motion interpolationpaul-s83 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:30:
Hier een SH34GW, dus geproduceerd in Shanghai op dinsdag16 april 2013. Een miniem kiertje bij de bovenste speakergrill. Verder geen zichtbare afwijkingen zoals overhang vh scherm of speakergrill, lijmresten etc.
Heb zelf het toestel opgehaald op zaterdagochtend 20 april bij TPH. Met HTC's Supply Chain zit het wel goed dus als je je productie- en transportnetwerk zo strak onder controle hebt.
Om nog even terug te komen op de berichten van krakende youtube filmpjes, probleem bestaat nog steeds met de laatste firmware in de Youtube app. Zelf heb ik een 2tal video's met dit probleem ff gedownload op de laptop met een of andere youtube downloader, geimporteerd naar de One en hierbij geen enkel geluidsprobleem. Als test zouden anderen volgende video's in hun youtube app willen afspelen en feedback geven? Dus niet via de browserversie afspelen omdat de test anders geen waarde heeft:
PEOPLE ARE AWESOME 2013 (Hadouken! - Levitate)
YouTube: PEOPLE ARE AWESOME 2013 (Hadouken! - Levitate)
Planet Earth: Amazing nature scenery (1080p HD)
Robert Revol Robert Revol·5 video's
YouTube: ► Planet Earth: Amazing nature scenery (1080p HD)
Vooral de Planet Earth reeks op 1080P reeks heeft er enorm last van op mijn toestel.
Vreemd probleem ja. Mijn draadloos thuis is vrij goed te noemen. Laptops halen hier gewoon 30MB/s (megabyte, geen megabit). De one komt ook wel goed naar voren op zich. Via een FTP server knal ik zo 5MB/s aan data er op.Dennie-DP schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:34:
Weer even over het WiFi probleem.
Ik heb vanavond echt een record aan wegvallen van WiFi gehad. Het is zwaar irritant. Zo ook wanneer er wél goed signaal is, moet ik soms links 2x aanklikken wil hij luisteren in Chrome. Ook Facebook-foto's laden gewoon totaal niet in sommige gevallen. Lekker instabiel dus. 'Beste prestaties' aanzetten helpt niet. Wel had ik Bluetooth in stand-by staan, deze uitgezet en nu komt het niet meer voor!
Dit kan toeval wezen. Maar zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?
Ik ga er sowieso mee terug.
Hier ook totaal geen problemen met Wifi, inderdaad mee teruggaan!Dennie-DP schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:34:
Weer even over het WiFi probleem.
Ik heb vanavond echt een record aan wegvallen van WiFi gehad. Het is zwaar irritant. Zo ook wanneer er wél goed signaal is, moet ik soms links 2x aanklikken wil hij luisteren in Chrome. Ook Facebook-foto's laden gewoon totaal niet in sommige gevallen. Lekker instabiel dus. 'Beste prestaties' aanzetten helpt niet. Wel had ik Bluetooth in stand-by staan, deze uitgezet en nu komt het niet meer voor!
Dit kan toeval wezen. Maar zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?
Ik ga er sowieso mee terug.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dacht ik al, ik ook, werkt erg goedMother_Goozz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:53:
[...]
Htc account aangemeld en dan backup laten maken in Dropbox
Bij een harde reset kan je weer aanmelden met de Htc account en dan de backup herstellen vanuit Dropbox.
I love watercooling
240MBit/s via wifi? Verklap mij jouw geheim is?wootah schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:43:
[...]
Vreemd probleem ja. Mijn draadloos thuis is vrij goed te noemen. Laptops halen hier gewoon 30MB/s (megabyte, geen megabit). De one komt ook wel goed naar voren op zich. Via een FTP server knal ik zo 5MB/s aan data er op.
Ik vermoed dat hij wel sneller kan, maar dat bijvoorbeeld het geheugen de bottleneck is. Ik zou er ook mee terug gaan idd.
Ik heb de One nu al ongeveer een weekje. Om even te antwoorden;Anteros schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:53:
- Groot scherm
- Foto's in contacten
- T9 dialer
Alvast bedankt!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 79% gewijzigd door 13art op 25-04-2013 09:27 ]
Hier hoopte ik al opCLB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:20:
Wat ik al dacht, actie weer verlengd;
''@HTC_NL: @quintenbuyckx De pre-order actie van de HTC One
in combinatie met de HTC Media Link HD wordt verlengd t.e.m. 15 juni 2013.''
[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 25-04-2013 08:19 ]
.
[ Voor 24% gewijzigd door joblamie op 25-04-2013 08:34 ]
Hoe gaat dit in de toekomst met de updates voor de one?maikel_rox schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:20:
HTC besluit tot gebruik van andere microfoon na die rechtszaak met Nokia.
Worden vervangen zodra de voorraad uitgeput is. Ben benieuwd of we beter af zijn met de "oude" versie!
http://www.theverge.com/2...t-htc-plans-switch-to-new
Het zou ook goed uit kunnen pakken omdat je een stuk verder bent met je techniek.CLB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:33:
Niks aan de hand dunkt me...
Gaat het hier om die microfoons met membranen, die zo goed geluid op kunnen nemen?
En die nu dus vervangen moeten worden voor een ander type? Dat zou weleens slechter uit kunnen pakken..?
[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 25-04-2013 09:41 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Lees het topic even paar pagina's terug zou ik zeggen...frye schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:48:
Heb net een update gehad van 1.28.xxx naar 1.29.xxx
Oa verbeteringen in beats audio, HTC zoe, locatie services,...
Nog iemand met deze update? :-)
Lees eens een paar pagina's terug zou ik zeggen.frye schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:48:
Heb net een update gehad van 1.28.xxx naar 1.29.xxx
Oa verbeteringen in beats audio, HTC zoe, locatie services,...
Nog iemand met deze update? :-)
[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 25-04-2013 09:54 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik snap ook nog niet helemaal wat nou het inbreukmakende onderdeel is, eerst dacht ik ook die membranen maar op de foto's laten ze steeds dat chipje zien... Misschien gaat het dus juist wel om hoe de input wordt verwerkt wat niet meer gebruikt mag worden... Ben dus benieuwd, idd ook of dit tot slechtere Ones gaat leiden. Hebben de early adaptors misschien toch een voordeelRubman schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:48:
Vraag me echt af wat voor mics HTC dan gaat nemen, want het lijkt me dat ze niet gewoon deze (nagenoeg) 1 op 1 kunnen laten namaken bij andere electronicaboer. Het feit dat er membranen in zitten is denk ik wel iets wat NOKIA heeft vast laten leggen en dus niet zomaar weer gebruikt kan worden.
Volgens mij is het gewoon een chip die Nokia in samenwerking met ST heeft gemaakt. ST heeft dus geld ontvangen om een product te ontwikkelen. Nokia wilde terecht een beetje voorsprong op de rest omdat het mee betaald heeft en heeft daarom een clausule van exclusiviteit bedongen tot 2014.luappul schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:06:
[...]
Ik snap ook nog niet helemaal wat nou het inbreukmakende onderdeel is, eerst dacht ik ook die membranen maar op de foto's laten ze steeds dat chipje zien... Misschien gaat het dus juist wel om hoe de input wordt verwerkt wat niet meer gebruikt mag worden... Ben dus benieuwd, idd ook of dit tot slechtere Ones gaat leiden. Hebben de early adaptors misschien toch een voordeel.
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
En een paar lullige lousy zandkorreltjes in je broekzak en je bent alsnog doomed
Nickname does not reflect reality
Ach, dat kan met een iPhone 4 ook. Moest ooit een iPhone 4 kapot hebben voor verzekeringsdoeleinden en dacht het wel even met eens schroevendraaier te doen. Na een paar keer er flink op te rammen zat er geen krasje op. Maar zodra je hem van 20cm op een hoek laat vallen is hij stuk..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Beide spellen draaien zonder framerate issues op mij One.NeonovA schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:13:
Het is mij opgevallen dat bij zo goed als alles wat ik doe op de telefoon, ik last heb van framedrops. Bijvoorbeeld het spelletje Angry Birds Rio (free). Op mijn Samsung Galaxy S2 speelde dit speel zo soepel zonder ook maar een framedrop te hebben. Op mijn HTC One merk ik juist dat de framerate heel erg wisselt. Hetzelfde geldt voor het spel Temple Run 2 (free).
Mijn vraag, hebben meer mensen hier last van of zou iemand een van deze spellen ook kunnen proberen op zijn HTC One? Ik vind dit namelijk wel erg vreemd.
Thijmen
Dat is een 'feature' Logo'tje zie je niet meer als het aanstaat.Fer00 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:19:
Als mijn collega zijn NFC functie aanzet op zijn HTC One X (Vodafone-branded) dan zie je gelijk het 'wifi-achtig NFC logo' geactiveerd worden op z'n telefoon, maar als ik dat doe op mijn HTC One X of HTC One (nonbranded, simyo) dan gebeurt dit niet. Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik misschien fout doe?
Dus echt 100% vloeiend zonder ook maar enige happering of kleine shocken? Bijv tijdens het schieten van vogels bij Angry Birds? Ohhh dit soort dingen word ik altijd nerveus van.Alara78 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:27:
[...]
Beide spellen draaien zonder framerate issues op mij One.
Dit zou ik ook wel graag willen weten, eveneens als de Flickr & Dropbox, Picasa mappen die onder mijn foto's in de galerij staan...servival7 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:03:
Weet iemand of het mogelijk is om te voorkomen dat alle faceboook foto's automatisch in je gallerij worden geplaatst?
Ik gebruik mijn One in een verlengde bestelbus, zonder handsfreeset. Die had ik bij mijn vorige mobiel nog wel in gebruik, nu niet meer. Ik kan iedereen prima verstaan en iedereen verstaat mij ook. Handsfreeset de deur uit gedaan.T-h-i-j-m-e-n schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:30:
Stel dat ik deze telefoon op zo'n Brodit-clip in de auto hang, kan ik hem dan op mic zetten en gebruiken?
M.a.w. kun je deze zonder Parrot gebruiken?
Ik vraag me dit af omdat er zulke goede speakers in zitten en je dus eigenlijk geen koppeling meer nodig hebt met je radio lijkt me. Als de mic dan ook nog eens goed genoeg is dan is dit voor mij zeker een pluspunt. Iemand ervaring mee?
Oe das nice! Daar had ik stiekem een beetje op gehoopt maar ben blij dat het nu ook wordt bevestigd!Doncab schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:05:
[...]
Ik gebruik mijn One in een verlengde bestelbus, zonder handsfreeset. Die had ik bij mijn vorige mobiel nog wel in gebruik, nu niet meer. Ik kan iedereen prima verstaan en iedereen verstaat mij ook. Handsfreeset de deur uit gedaan.
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
En wat is een goede manier om te testen hoe NFC werkt?! Hou steeds twee telefoons tegen elkaar, maar gebeurt nietsCLB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:32:
[...]
Dat is een 'feature' Logo'tje zie je niet meer als het aanstaat.
Super, bedankt voor je reactie! Hierdoor grote kans dat de One mijn 1e smartphone gaat worden, bel nu nog met een Nokia 3109c....Doncab schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:05:
[...]
Ik gebruik mijn One in een verlengde bestelbus, zonder handsfreeset. Die had ik bij mijn vorige mobiel nog wel in gebruik, nu niet meer. Ik kan iedereen prima verstaan en iedereen verstaat mij ook. Handsfreeset de deur uit gedaan.
Thijmen
Hmm heb dit probleem niet, zowel op de energiebesparingsmodes als normaal geen enkel probleem, ben nog geen spel tegen gekomen wat schokt eigenlijk...NeonovA schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:52:
Om toch nog even verder te gaan op het "hapering" probleem heb ik een video gemaakt waar je het probleem kunt zien.
http://www.nvideoo.com/downloads/angrybirdshtconeipad.mp4 (let op! 70mb)
Heb hier even een ipad 1 ter vergelijking gebruikt.
Bij de HTC One zie je na een paar seconden dat het beeld schokt (wel goed opletten). En deze problemen heb ik dus bij elk spel wat ik speel. Lijkt wel een grafisch probleem te zijn?
Ik hoor graag of meerdere hier last van hebben.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq