[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Ik kan bevestigen dat het aardig warm word maar echt niet van het niveau dat je er een eitje mee kan bakken hoor ;)

Bovendien koelt het daarna ook weer razend snel af. Voordeel van aluminium

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SebasFM schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:48:
[...]

Als de BT bug verholpen is, zoals dat in v1.29 schijnt te zijn, dan moet het kunnen. Ik heb ook de Pebble en ik kan zonder problemen Spotify streamen naar mijn autoradio en notificaties ontvangen op mijn Pebble via mijn SGS3.
Ooh keurig! Wist niet dat BT twee streams tegelijk ondersteunde.
Handig wel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Leutje schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:03:
Ik kan bevestigen dat het aardig warm word maar echt niet van het niveau dat je er een eitje mee kan bakken hoor ;)

Bovendien koelt het daarna ook weer razend snel af. Voordeel van aluminium
das goed om te horen, zal hem vrij intensief gebruiken (vooral zakelijk bellen, mailen etc) dus ben een beetje bang dat de alu behuizing oncomfortabel wordt als je hem de halve dag in je handen heb.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
wimstradamus schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:13:
[...]

das goed om te horen, zal hem vrij intensief gebruiken (vooral zakelijk bellen, mailen etc) dus ben een beetje bang dat de alu behuizing oncomfortabel wordt als je hem de halve dag in je handen heb.
Ik heb een Desire HD nu (grootste deel aluminium achterkant) en die word ook niet erg warm, zeker niet met bellen en mailen. Bij gamen of film kijken kan hij goed warm worden maar nergens op een punt dat het oncomfortabel word dus neem aan dat het bij de One ongeveer gelijk op gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 12:02
jvanoel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:47:
Ik snap er niets van. Op de heenweg, zoals hier eerder vermeldt, viel mijn geluid steeds weg. Dus op de terugweg mijn WIFI en Power Saving uitgezet en toen was er geen hapering meer in de muziek (via Bluetooth).

Dus toen heb ik daarna alle apps afgesloten, WIFI aangezet (niet met iets verbonden), Power Saving aangezet en toen Spotify, raad eens? Alles bleef werken naar behoren. Zal het komende dagen het e.e.a. eens testen.
Jep, gewoon wat vroege bugs, niet eens zozeer van de One zelf. Het gaat erom dat HTC de gloednieuwe Broadcom BCM4335 chipset gebruikt (welke dus ook voor de 802.11ac support zorgt), iets wat altijd wat kinderziektes met zich mee kan brengen. HTC is de allereerste die 'm gebruikt (al zullen de S4 en volgende iPhone naar alle waarschijnlijkheid volgen) en van wat ik heb begrepen is er maart dit jaar nog een nieuwe driver stack voor uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40
djpsycho82 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:07:
[...]

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik denk dat DPoenix bedoelt, de Wifi staat nog ingeschakeld zonder verbinding met een netwerk, doet Bluetooth het dan?

Met mijn oude Galaxy S werkt dat altijd feiloos. Ik laat Wifi vaak ingeschakeld staan maar in de auto schakelt bluetooth zonder problemen in en kan gewoon bellen.

Kan me amper voorstellen dat de One dat niet zou kunnen. Audio streamen is technisch een ander verhaal volgens mij (shoot me if i'm wrong >:) ).
Dat bedoelde ik inderdaad. Bedankt voor de uitleg!

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

The_Worst schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:09:
[...]

Ik vind het hier momenteel nogal tegenvallen. Vanochtend de telefoon van de lader gehaald. Stroombesparing aan en 6 uur later 12% kwijt van de batterij. In deze periode is de gehele telefoon niet gebruikt dus ik vind dit vrij fors. Ik vermoed dat dit door een app komt want de telefoon wordt vrij vaak wakker maar BBS geeft geen uitsluitsel.

Edit: overigens is de Google Play: NOS vanaf nu ook geschikt voor de HTC One.
Ja kan wel ongeveer kloppen 2% per uur terwijl je er niks mee doet...
Toen ik hem zaterdag had gehaald heb ik niet meteen de SIM erin gedaan... en dan is na 5 uur de batterij nog op 100%... zal dus wel 1 of andere dataconnectie of zoiets half actief zijn of zo. De eerste 2 dagen (dus nog zonder SIM en geen apps erop) was de batterij super :P

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
r0p schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:53:
Stap zelf ook over van een Iphone 4 naar een HTC One. Dus ben heel benieuwd hoe hij bevalt.
Ik stap over van een iPhone 5 naar de HTC One!

Hoofdredenen voor de overstap:
- iOS een beetje beu (4j iPod Touch gehad), ookal is het zeer stabiel (nooit crashes gehad), kwaliteit apps is zeer goed
- iPhone 5 blijft toch steeds prijzig
- wil eens iets anders dan iOS uitproberen.

De iPhone 5 was mijn eerste smartphone en dus ook iPhone, de HTC One wordt nu mijn 1ste Android.

Ik ben helemaal weg van dit toestel. Eerst was de Xperia Z nog een kanshebber (heb ik ook uitgetest in de winkel). Fraai apparaatje. Maar er zouden nogal wat probs zijn met het glas dat snel barst (hier op tweakers).
Er zou ook een slecht scherm in steken, heb hier wel weinig van gemerkt bij het uittesten.
Verder waren de features geen meerwaarde voor mij.

De HTC One daarentegen??
+ aluminium body
+ snapdragon 600
+ Sense 5 (wauw)
+ HTC Zoe, Blinkfeed
+ BoomSound
+ batterij evenwaardig of zelfs beter dan de iPhone 5, enkel op zwaar verbruik is de iPhone 5 ietsje beter, verdient volgens mij wel een groot pluspunt, want een FHD-scherm zuipt wel batterij.

+- ultrapixel camera, alhoewel met wat tweaks zouden de foto's bij daglicht meevallen.

HTC One lijkt mij een geduchte iPhone 5 killer te zijn, die -met hetzelfde geheugen- toch heel wat goedkoper is. Verder zijn de specs ook veruit vooruitstrevender dan de iPhone 5 ondertussen :).

Helaas moet ik nog wachten op mijn bestelde exemplaar :(. De case en screen protector al wel besteld en die komen volgende week aan.

Laten we hopen dat HTC snel die One's kan leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Vanavond naar Ahoy geweest, WWE WrestleMania Revenge Tour en wat filmpjes gemaakt. Ik zal ze morgen wel op Youtube knallen maar het geluid was echt hard, en totaal *GEEN* vervorming... bass is net zo strak opgenomen als het live-geluid...heerlijk om terug te luisteren *D :D
Enige nadeel waren de spotlights in Ahoy waardoor mensen in de ring vrij wit lijken :D
http://youtu.be/JuPS60YaQNQ (voorbeeldfilmpje)

[ Voor 19% gewijzigd door Garrett op 18-04-2013 01:03 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Zo onwijsss GOED GELUID MAN :9~ <3 :o Ik geil gewoon op dit toestel !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Garrett schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:38:
Vanavond naar Ahoy geweest, WWE WrestleMania Revenge Tour en wat filmpjes gemaakt. Ik zal ze morgen wel op Youtube knallen maar het geluid was echt hard, en totaal *GEEN* vervorming... bass is net zo strak opgenomen als het live-geluid...heerlijk om terug te luisteren *D :D
Enige nadeel waren de spotlights in Ahoy waardoor mensen in de ring vrij wit lijken :D
Zo onwijsss GOED GELUID MAN :9~ <3 :o Ik geil gewoon op dit toestel !!! Ik verheug me op de filmpjes die je zal uploaden binnenkort!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:28

SebasFM

BOFH

Garrett schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:38:
Kan je de videobelichting niet handmatig corrigeren zoals dat met foto's kan (je weet wel, van -2 tot +2 o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkiedroid1970
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 18:36
Na een aantal dagen met de HTC one valt me het volgende op. Komende van een Desire HD van 4.3 inch naar deze valt het schermgebruik me tegen. Door alleen maar een home een een back knop te hebben. Mis je een strook voor eventuele menu opties in je beeld. Dat is toch eigenlijk gewoon een stomme zet van HTC.? Heb ik stiekum toch weer een hoge resolutie 4.3 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Takkiedroid1970 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 06:43:
Door alleen maar een home een een back knop te hebben. Mis je een strook voor eventuele menu opties in je beeld. Dat is toch eigenlijk gewoon een stomme zet van HTC.? Heb ik stiekum toch weer een hoge resolutie 4.3 inch scherm.
Klaag bij Google. Die willen de menu knop verbannen en hebben dat in hun Guideline gezet. Daarom is de optie op menu aan de back knop te binden ook verdwenen. Waarom andere makers dit niet volgen en HTC wel weet ik niet. Kan hooguit vermoeden dan HTC een of andere favour heeft ingeroepen bij google en die dit als tegeneis wilden.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

SebasFM schreef op donderdag 18 april 2013 @ 02:44:
[...]

Kan je de videobelichting niet handmatig corrigeren zoals dat met foto's kan (je weet wel, van -2 tot +2 o.i.d.)?
ja maar dat hielp niet, die spotlights zijn echt killing... hoe verder je af zit hoe erger het wordt... hoewel ik nog steeds vrij dichtbij zat maar ja... :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Wil deze week nog beslissen, HTC ONE of S4.......help!

heb nu de htc one x maar ben bang dat ik kwa camera ga inleveren als ik voor de ONE kies.
Maar de bouwkwaliteit is weer zoveel mooier/beter dan de S4.....help! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:40
FunZip schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:17:
Wil deze week nog beslissen, HTC ONE of S4.......help!

heb nu de htc one x maar ben bang dat ik kwa camera ga inleveren als ik voor de ONE kies.
Maar de bouwkwaliteit is weer zoveel mooier/beter dan de S4.....help! :?
Ik denk dat het in camerakwaliteit erg meevalt. Maar je moet natuurlijk vooral kijken naar waar je hem vooral voor nodig hebt...
Ben je een veelgebruiker? Dan zou ik me op de batterij focussen
Ben je iemand die veel muziek luistert? Dan lijken de speakers & geluidskwaliteit van de One wel interessant.
Als je meer een wauw-effect zoekt bij andere mensen lijkt de One mij ook aangewezen.

De SGS lijkt mij softwarematig enz gewoon de pure degelijkheid. Je weet perfect wat je koopt, en je weet dat het allemaal wel goed zal werken. De HTC One vind ik meer vernieuwend, en eruit springen op verschillende gebieden (geluid, geluidsopname, speakers, design, materiaal,...)
Zelf zal ik de camera sowieso niet superveel gebruiken, ook al denk ik dat hij zeker met die van de SGS4 kan concurreren. Mijn keuze voor de One was dan ook snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
modelstudent schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:24:
[...]

Ik denk dat het in camerakwaliteit erg meevalt. Maar je moet natuurlijk vooral kijken naar waar je hem vooral voor nodig hebt...
Ben je een veelgebruiker? Dan zou ik me op de batterij focussen
Ben je iemand die veel muziek luistert? Dan lijken de speakers & geluidskwaliteit van de One wel interessant.
Als je meer een wauw-effect zoekt bij andere mensen lijkt de One mij ook aangewezen.

De SGS lijkt mij softwarematig enz gewoon de pure degelijkheid. Je weet perfect wat je koopt, en je weet dat het allemaal wel goed zal werken. De HTC One vind ik meer vernieuwend, en eruit springen op verschillende gebieden (geluid, geluidsopname, speakers, design, materiaal,...)
Zelf zal ik de camera sowieso niet superveel gebruiken, ook al denk ik dat hij zeker met die van de SGS4 kan concurreren. Mijn keuze voor de One was dan ook snel gemaakt.
ThnX....de stereo front speakers spreken me ook erg aan, luister veel naar muziek.
Het vernieuwende van HTC spreekt me ook erg aan, was ook het geval met de htc one x, die eigenlijk nog super is en nog wel ff meekan maar die gaat voor een leuk prijsje naar een vriend :)
Wacht nog ff wat camera bevindingen af maar wil eigenlijk voor de ONE gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
FunZip schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:32:
Wacht nog ff wat camera bevindingen af maar wil eigenlijk voor de ONE gaan...
Waar wacht je op dan? Een magische firmware update? Er zijn toch reeds ladingen foto's beschikbaar?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 09:32
Wat betreft de camera; Pak je huidige mobiel eens en werp een blik in de camera foto's map. Je zal zien dat het grootste deel van de foto's "van minder belang is" (feest foto's en dergelijke). Wat ik hiermee wil zeggen is dat je geen fotoshoot maakt met dit toestel en geen spiegelreflex kwaliteit moet verwachten. En ja, hij (de camera) is misschien minder dan de concurrentie, maar de gemiddelde foto die op facebook, instagram, twitter of een ander medium wordt geplaatst wordt gecropt, bewerkt en of verkleint. Kwaliteit is dan van minder belang.

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
skaars schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:37:
Wat betreft de camera; Pak je huidige mobiel eens en werp een blik in de camera foto's map. Je zal zien dat het grootste deel van de foto's "van minder belang is" (feest foto's en dergelijke). Wat ik hiermee wil zeggen is dat je geen fotoshoot maakt met dit toestel en geen spiegelreflex kwaliteit moet verwachten. En ja, hij (de camera) is misschien minder dan de concurrentie, maar de gemiddelde foto die op facebook, instagram, twitter of een ander medium wordt geplaatst wordt gecropt, bewerkt en of verkleint. Kwaliteit is dan van minder belang.
Ok, mee eens, weer een stapje dichter bij de ONE.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Via GSAM battery monitor merk ik wel dat m'n kernel het meest battery-hungry is... eens kijken wat eraan te doen is... of ik moet niet tot 100% opladen als er nog 68% in zit :+ (dat wil ook nog weleens voor vreemd "verbruik" zorgen)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat valt wel mee. Zoek maar eens op wikipedia

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Garrett schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:22:
Via GSAM battery monitor merk ik wel dat m'n kernel het meest battery-hungry is... eens kijken wat eraan te doen is... of ik moet niet tot 100% opladen als er nog 68% in zit :+ (dat wil ook nog weleens voor vreemd "verbruik" zorgen)
Bij mij ook Kernel staat op 43,1% altijd boven aan

Nadeel is dat met mijn monitor bijna 1 op 1 zit met de resolutie van de foto's dus vaak "slechter" eruit zien.
Camera ga ik nog meer uitproberen komende dagen, wel is het zo dat de HDR functie erg goed werkt!

https://www.dropbox.com/s/j0r09ognben9yy9/IMAG0223.jpg

Brad veel reacties van je bezorgen me steeds weer een:
Afbeeldingslocatie: https://www.taxpayers.org.au/wp/wp-content/uploads/2013/03/double-facepalm.jpg

Ik zeg toch dat de HDR zijn werk goed doet, dit is gewoon een test foto, niets bijzonders
Gaat er gewoon om dat met een "gewone" foto dit niet zou lukken (lucht en grond)

[ Voor 21% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 18-04-2013 12:51 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mother_Goozz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:37:
[...]
wel is het zo dat de HDR functie erg goed werkt!
Mja, het HDR-gedeelte wellicht wel, maar deze foto is, met alle respect, verder natuurlijk niet geweldig imho.
En da's dan nog netjes gezegd. Maar goed, voor een ander zal deze kwaliteit waarschijnlijk afdoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mother_Goozz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:37:
[...]

Bij mij ook Kernel staat op 43,1% altijd boven aan

Nadeel is dat met mijn monitor bijna 1 op 1 zit met de resolutie van de foto's dus vaak "slechter" eruit zien.
Camera ga ik nog meer uitproberen komende dagen, wel is het zo dat de HDR functie erg goed werkt!

https://www.dropbox.com/s/j0r09ognben9yy9/IMAG0223.jpg
Zet scherpte op -1 en contrast op +1 en als laatste ISO waarde op 100. Met die 3 tips maak ik nu echt betere foto's met de One :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Sinds gisteren ook de Htc One in bezit (Eindelijk!).
Wat een super mooi toestel zeg! Ik had hiervoor een Samsung Galaxy S3, qua snelheid niet erg veel verschil. Maar de looks! Doosje ging gister open en heb eerst 5 minuten dat ding bekeken. Wat is het design mooi in vergelijking met de Samsung S3 zeg! Sense5 is ook erg prettig werken al moet ik er nog wel een beetje aan wennen in vergelijking met Touchwiz van Samsung. Sommige dingen zijn wat logischer bij Samsung. Waar ik mij bijvoorbeeld al meteen aan ergerde is de Energie Spaarstand die in de notificatiebalk blijft staan. Die notificatie balk moet schoon en opgeruimd zijn bij mij :-P. Gelukkig al een work around gevonden om die energiespaarstand geneuzel weg te halen.

Toen ik een filmpje starte schrok ik helemaal van het geluid, (BoomSound) wat een geluid zeg! Ongelofelijk! Dit heb ik nog nooit eerder gehoord op een telefoon en is echt een toevoeging aan de telefoon. Elk liedje of filmpje bekijk je echt met plezier op de Htc One. Verder Blinkfeed getest en is echt iets voor mij. Ik wil elk nieuws feitje weten en dat staat mooi overzichtelijk in een rij met plaatjes en nieuws artikelen. Ook gister de tv functie getest op me nieuwe Samsung TV en het instellen ging vlekkeloos. Moet nog wel wennen aan de weergave op het scherm en hoe je series kan toevoegen in je agenda maar zo te zien werkt het meer dan aardig. Ook zappen en volume regelen werkt erg goed via de infrarood sensor.

Dan nog even het scherm, dat is super scherp. De brightness op zijn allerhoogst doet bijna pijn aan je ogen in een donkere omgeving :-p. Voor buiten heeft dit zeker wel een meerwaarde. Verder alles nog een beetje aan het ontdekken op het toestel, maar wat een top ding zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
wizzlewaxx schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:58:
Sinds gisteren ook de Htc One in bezit (Eindelijk!).
Wat een super mooi toestel zeg! Ik had hiervoor een Samsung Galaxy S3, qua snelheid niet erg veel verschil. Maar de looks! Doosje ging gister open en heb eerst 5 minuten dat ding bekeken. Wat is het design mooi in vergelijking met de Samsung S3 zeg! Sense5 is ook erg prettig werken al moet ik er nog wel een beetje aan wennen in vergelijking met Touchwiz van Samsung. Sommige dingen zijn wat logischer bij Samsung. Waar ik mij bijvoorbeeld al meteen aan ergerde is de Energie Spaarstand die in de notificatiebalk blijft staan. Die notificatie balk moet schoon en opgeruimd zijn bij mij :-P. Gelukkig al een work around gevonden om die energiespaarstand geneuzel weg te halen.

Toen ik een filmpje starte schrok ik helemaal van het geluid, (BoomSound) wat een geluid zeg! Ongelofelijk! Dit heb ik nog nooit eerder gehoord op een telefoon en is echt een toevoeging aan de telefoon. Elk liedje of filmpje bekijk je echt met plezier op de Htc One. Verder Blinkfeed getest en is echt iets voor mij. Ik wil elk nieuws feitje weten en dat staat mooi overzichtelijk in een rij met plaatjes en nieuws artikelen. Ook gister de tv functie getest op me nieuwe Samsung TV en het instellen ging vlekkeloos. Moet nog wel wennen aan de weergave op het scherm en hoe je series kan toevoegen in je agenda maar zo te zien werkt het meer dan aardig. Ook zappen en volume regelen werkt erg goed via de infrarood sensor.

Dan nog even het scherm, dat is super scherp. De brightness op zijn allerhoogst doet bijna pijn aan je ogen in een donkere omgeving :-p. Voor buiten heeft dit zeker wel een meerwaarde. Verder alles nog een beetje aan het ontdekken op het toestel, maar wat een top ding zeg!
De boomsound doet mij na 2 weken HTC One te hebben in totaal ook nog verbazen. Wat een geluid, gisteren de nieuwe van Daft Punk erop beluisterd en die bas uit die speakers is bizar goed. HTC heeft met de One ( buiten de camera in daglicht) iets heel speciaals neergezet. :) Qua design een nieuwe standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Hoeveel % accu gaat er bij jullie af 's nachts?
Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen eigenlijk...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Garrett schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:08:
3 a 4%, mobiele data uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Garrett schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:08:
Bij mij ongeveer 6% maar ik merk dat lockscreen productiviteit af en toe flink verbruikt...

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
alwaysleft schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:03:
[...]

De boomsound doet mij na 2 weken HTC One te hebben in totaal ook nog verbazen. Wat een geluid, gisteren de nieuwe van Daft Punk erop beluisterd en die bas uit die speakers is bizar goed. HTC heeft met de One ( buiten de camera in daglicht) iets heel speciaals neergezet. :) Qua design een nieuwe standaard :)
Camera nog niet getest. Maar weet hoe ik de camera gebruik. Dat is voornamelijk in kroegen, bij feestjes en dat soort dingen. Dus de negativiteit over de camera heb ik me niks van aangetrokken omdat ik het toch amper gebruik.

Edit:// Nog even wat negatiefs over het toestel :9. Wat een lelijke ringtones, alarm tones en sms tones staan er standaard op! In de ochtend moet ik altijd met een rustig muziekje wakker worden als mijn wekker gaat, maar wat HTC voor alarm tones gemaakt heeft weet ik niet, maar het is iig niet om aan te horen! Vanavond maar even zedge downloaden en eigen ringtones enzo instellen 8)

[ Voor 22% gewijzigd door wizzlewaxx op 18-04-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
wizzlewaxx schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:12:
[...]

Camera nog niet getest. Maar weet hoe ik de camera gebruik. Dat is voornamelijk in kroegen, bij feestjes en dat soort dingen. Dus de negativiteit over de camera heb ik me niks van aangetrokken omdat ik het toch amper gebruik.
De videokwaliteit is dan weer gewoon goed :) , maja, je kunt niet alles hebben ;) De perfect smartphone moet nog komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Maar hebben jullie ook dat de 60FPS video stand heel korrelig beeld geeft? Lijkt wel of de bitrate daar compleet inkakt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:28
Van de week bij Vodafone nogmaals de dummies bekeken. Nu ook de zwarte gezien, maar in het zwart is die wel erg anoniem. Eigenlijk is de zilvere versie qua uiterlijk een stuk opvallender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Nu online

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Wat is nu eigenlijk aan te raden als je de One straks uit de verpakking haalt? Eerst keurig een paar uur aan de lader of maakt dat niet zoveel uit?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
jagermeister schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:27:
Wat is nu eigenlijk aan te raden als je de One straks uit de verpakking haalt? Eerst keurig een paar uur aan de lader of maakt dat niet zoveel uit?
Ik heb hem meteen aangezet en de accu helemaal leeg laten lopen. Daarna een goed nachtje op de lader gedaan zodat ie zeker vol was. Naar mijn idee is dit de eerste keer altijd aan te raden en maakt het daarna niet meer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Die mate van zelfbeheersing zal niet voor iedereen weggelegd zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
wizzlewaxx schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:28:
[...]

Ik heb hem meteen aangezet en de accu helemaal leeg laten lopen. Daarna een goed nachtje op de lader gedaan zodat ie zeker vol was. Naar mijn idee is dit de eerste keer altijd aan te raden en maakt het daarna niet meer uit...
maakt tegenwoordig niks meer uit, in de htc one zit een lipo batterij. Enige is dat je batterij langer meegaat als je een lipo batterij niet doet ontladen. Dus gewoon zo vaak mogelijk bijpluggen om op te laden, en als het kan laat hem niet onder 20% komen. Lukt me tot nu toe goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
In de handleiding stond dacht ik dat je 'm eerst helemaal moest opladen.

Praktisch zal het niet veel uitmaken, huidige Li-ion (waaronder LiPo) batterijen hoeven niet echt gecalibreerd worden. (Al zullen de prestaties wel omhoog gaan na meerdere charge cycles, aangezien de batterij een tijd in opslag zal hebben gelegen.)

Helemaal laten leeglopen, zoals hierboven, is erg dom. Hierbij gaat het interne voltage omlaag, wat de chemie van de cellen (zeker de huidige 3.8v) schade aandoet. (Constant op 100% houden heeft een vergelijkbaar effect, maar dit wordt softwarematig tegengegaan, zoals ik al meerdere malen eerder heb uitgelegd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Nu online

jagermeister

Artillerie magneet :-(

M-en-M schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:45:
[...]

Praktisch zal het niet veel uitmaken, huidige Li-ion (waaronder LiPo) batterijen hoeven niet echt gecalibreerd worden. (Al zullen de prestaties wel omhoog gaan na meerdere charge cycles, aangezien de batterij een tijd in opslag zal hebben gelegen.)

Helemaal laten leeglopen, zoals hierboven, is erg dom. Hierbij gaat het interne voltage omlaag, wat de chemie van de cellen (zeker de huidige 3.8v) schade aandoet. (Constant op 100% houden heeft een vergelijkbaar effect, maar dit wordt softwarematig tegengegaan, zoals ik al meerdere malen eerder heb uitgelegd.)
Okay, duidelijk! Dank!

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
M-en-M schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:45:
[...]

helemaal leeg laten lopen beschadig je de lipo batterij idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:28

SebasFM

BOFH

alwaysleft schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:56:
[...]

helemaal leeg laten lopen beschadig je de lipo batterij idd.
Maar is het niet zo dat als je telefoon 0% aangeeft dat de batterij zelf nog een ruime buffer heeft voordat het daadwerkelijk leeg is en zodoende die schade voorkomt?

[ Voor 4% gewijzigd door SebasFM op 18-04-2013 14:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
SebasFM schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:11:
[...]

Maar is het niet zo dat als je telefoon 0% aangeeft dat de batterij zelf nog een ruime buffer heeft voordat het daadwerkelijk leeg is?
gewoon bij 15 a 20 % op de oplader doen, is het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Haha, lijk weer hetzelfde issue te hebben met de HTC One. Scherm flikkert af en toe van hoog naar lage contrast. Maybe toch een bug in de software. Eens energiebesparing uitgezet. Denk dat dat het is. En automatische helderheid eens aangezet.

[ Voor 9% gewijzigd door alwaysleft op 18-04-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:34
Ik heb 1x gehad dat ie ging flikkeren, helemaal in het begin, momenteel op ongeveer 33% (halve helderheid optie van de power toggles). Ik heb de flikkeringen niet weer gehad, zou wel een omslagpunt zijn. Echt springen van hoog naar lage helderheid heel soms gehad, maar waar dat aan ligt geen idee, helderheid weer ff opnieuw instellen en gaat weer goed.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
NoepZor schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:43:
Ik heb 1x gehad dat ie ging flikkeren, helemaal in het begin, momenteel op ongeveer 33% (halve helderheid optie van de power toggles). Ik heb de flikkeringen niet weer gehad, zou wel een omslagpunt zijn. Echt springen van hoog naar lage helderheid heel soms gehad, maar waar dat aan ligt geen idee, helderheid weer ff opnieuw instellen en gaat weer goed.
ja precies wat jij hebt heb ik ook af en toe, denk gewoon een redelijke bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Dat flikkeren van het scherm heb ik ook last van inderdaad. Heb het overgins alleen als ik een smsje of whatsappje type en dat ik het zie aan het toetsenbord dat ie gaat flikkeren. Geen groot issue iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning0313
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-03-2024
jullie zijn gewoon flikkers xD oke, serieus.. is het een vervelend iets? zal ongetwijfeld met een updateje gefixt gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Haha dat flikker issue meerdere malen per dag was voor mij een reden de eerste One van mij terug te sturen. Is het gewoon een bug :p. Mij hoor je niet klagen, over een week 2 weken komt de vervangende One binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning0313
jij hebt er iig al van mogen ruiken. daar kan ik alleen nog maar van dromen :p
alwaysleft schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:08:
Haha dat flikker issue meerdere malen per dag was voor mij een reden de eerste One van mij terug te sturen. Is het gewoon een bug :p. Mij hoor je niet klagen, over een week 2 weken komt de vervangende One binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Koning0313 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:10:
jij hebt er iig al van mogen ruiken. daar kan ik alleen nog maar van dromen :p
[...]
Ik heb er nu weer eentje he, gehaald vorige week bij de MM. Kon niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-07 14:36
YouTube: HTC輕鬆玩 - 新HTC One 篇
Tv-commercial voor de HTC One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

msm_hsic_host wakelock
Dat heb ik meer dan 1000x vanaf vanochtend..... Yay lekker accu drainen...
Dat wordt flink googlen vanavond...
Voor diegenen die benieuwd zijn.... Gsam battery monitor gebruik ik om dit te checken.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Garrett schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:33:
msm_hsic_host wakelock
Voor diegenen die benieuwd zijn.... Gsam battery monitor gebruik ik om dit te checken.
Gebruik je de Facebook applicatie? Dat is naar mijn weten een van de grootste oorzaken van dit soort troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gapert86 schreef op maandag 15 april 2013 @ 00:08:
[...]

Dat werkt! Alleen wel een beetje nutteloos om niet in NL te kunnen zoeken. Krijg jij de systeemtaal nu nog terug naar NL? Nederlands is bij mij verdwenen uit de lijst...
Misschien ten overvloede, maar kan het zijn dat dit nu 'dutch' genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Garrett schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:33:
msm_hsic_host wakelock
Die ben ik ook aan het proberen te verminderen. Ik heb een aantal dingen al gedaan om (verschillende) wakelockks te verminderen:
- Google Maps & Lattitude willen standaard een locatie. Dit staat echter in de apps zelf en niet in de sync menu bij de instellingen menu
- Telefoon vast gezet op 2G verbinding aangezien 3G hier hier net wel/net niet is. Dus dat verbruikt veel.
- Vast ip geven aan de telefoon en DHCP in het modem uitzetten.

Ik zou eigenlijk dolgraag willen rooten. Dan Google maps killen/blokken met zijn eeuwige locatie pingen (ook al zet je dat uit) en al die facebook dingen die ik toch niet gebruik.

Ik zit op dit moment (7 uur staat de app aan (Better Battery Stats) op 199 host wakelocks. Welke ook lekker optelt is wifi_rx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:47:
[...]

Misschien ten overvloede, maar kan het zijn dat dit nu 'dutch' genoemd wordt?
In dit geval in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Toch maar even weer een filmpje over de opname kwaliteit van de HTC One :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik sta echt versteld van die microfoon. _O_ Lekker nummer overigens. :+

[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 18-04-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 20:08

T.E

Gisteren ook eens lekker zitten snuffelen met de camera. Met de zoe functie kan je leuke dingen mee doen, die in het htc filmpje leuk eruit zagen, maar in de praktijk ook nog eens echt werken. Zoals de reeksopname en de glimlachfunctie. Ook de mogelijkheid om objecten te verwijderen ( zoals een voorbij komende fiets ) is een erg coole toevoeging. De slow motion mode... kan je die ook in hoge kwaliteit? Die functie is erg cool alleen vind de kwaliteit minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
Het enige nadeel bij Zoe is dat ie gelijk ook 20 foto's opslaat op je schijf. Dat vind ik wel jammer. Is daar nog een manier voor om dit te fixen? Dat ie gewoon alleen het mp4 bestandje opslaat en dat je aan de hand daarvan alsnog 1 losse foto kan kiezen?

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Merfeh schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:55:
Het enige nadeel bij Zoe is dat ie gelijk ook 20 foto's opslaat op je schijf. Dat vind ik wel jammer. Is daar nog een manier voor om dit te fixen? Dat ie gewoon alleen het mp4 bestandje opslaat en dat je aan de hand daarvan alsnog 1 losse foto kan kiezen?
Nee, het zijn foto's op volle (4MP) resolutie en normale compressie. Het filmpje is 1080p @ 8 Mbps, waar je natuurlijk lang niet hetzelfde beeld uit krijgt. Dan ben je beter af met een normaal filmpje, welke gecomprimeerd is op 20 Mbps. (Je kan in de videospeler screenshots maken van filmpjes.)

De reden waarom HTC ze op deze manier opslaat is om niet van de EXIF standaard af te wijken. Als je slechts een foto uit een reeks wil, ben je beter af met de burst modus (waarmee je naar mijn weten gelijk de rest uit een reeks kan weggooien).

Het zou overigens wel handig zijn geweest als ze de Zoe's meteen in mapjes deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
M-en-M schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:07:
[...]
Het zou overigens wel handig zijn geweest als ze de Zoe's meteen in mapjes deden.
Ja, zoiets dus. Het is vrij irritant als je de foto's op je computer zet en er zitten honderden Zoe's tussen. Ik zoek naar een simpele oplossing.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

wontcachme schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:00:
[...]

Die ben ik ook aan het proberen te verminderen. Ik heb een aantal dingen al gedaan om (verschillende) wakelockks te verminderen:
- Google Maps & Lattitude willen standaard een locatie. Dit staat echter in de apps zelf en niet in de sync menu bij de instellingen menu
- Telefoon vast gezet op 2G verbinding aangezien 3G hier hier net wel/net niet is. Dus dat verbruikt veel.
- Vast ip geven aan de telefoon en DHCP in het modem uitzetten.

Ik zou eigenlijk dolgraag willen rooten. Dan Google maps killen/blokken met zijn eeuwige locatie pingen (ook al zet je dat uit) en al die facebook dingen die ik toch niet gebruik.

Ik zit op dit moment (7 uur staat de app aan (Better Battery Stats) op 199 host wakelocks. Welke ook lekker optelt is wifi_rx.
Hoe doe ik dit? - Vast ip geven aan de telefoon en DHCP in het modem uitzetten.
Als het om netwerk stuff gaat daar ben ik niet zo in thuis... ben meer van de hardware en beetje overklokken en zo ;)
En wat is/doet wifi_rx?
Ja ik heb gezocht...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty19
  • Niet online
wontcachme schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:00:
[...]

Die instelling zocht ik ook al een tijdje, waar staat ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

qwerty19 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:42:
[...]

Die instelling zocht ik ook al een tijdje, waar staat ie?
Instellingen>mobiele gegevens>netwerkmodus>alleen gsm
Garrett schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:38:
[...]
Hoe doe ik dit? - Vast ip geven aan de telefoon en DHCP in het modem uitzetten.
Als het om netwerk stuff gaat daar ben ik niet zo in thuis... ben meer van de hardware en beetje overklokken en zo ;)
En wat is/doet wifi_rx?
Ja ik heb gezocht...
Instelling>wifi>long press netwerk>netwerk aanpassen>geavanceerde opties weergeven>scroll naar beneden. Daar kan je op de telefoon een vast ip instellen. DHCP uitzetten in het modem verschilt per modem of het kan en zo ja waar. wifi_rx is verkeer dat via de wifi wordt ontvangen. Dus bv dhcp lease, net boradcasts enz. En die halen de telefoon uit de deep sleep stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:37
Ik heb een probleempje met het volume veranderen op de One. Normaal als je op je homescreen zit, of in een app die geen geluid gebruikt en je gebruikt de volume knop, dan verander je het volume van je ringtone, of zet je 'm op stil/trillen. Soms na het gebruik van een game of app die wel geluid afspeelt en ik ben weer op het homescreen en probeer dan het volume te veranderen, dan verandert het mediavolume in plaats van het ringtone volume. Is dit een bug, of is dit gewenst gedrag? Als het gewenst is, kan ik het veranderen/oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty19
  • Niet online
wontcachme schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:07:
[...]

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty19
  • Niet online
Wat betreft bluetooth, geen problemen met het pairen in m'n auto maar wel met m'n laptop. Zodra ie pairt gaat de laptop stuurprogramma's proberen te installeren en daar faalt ie dan in. Gebruik windows 7 64 bits. Gebruik de meest recente driver.. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Zo.... heb vandaag mijn HTC one mogen ophalen.

Heb een behoorlijke tijd de GS3 en de Note 2 van samsung gehad + een aantal dagen mogen spelen met Sony's Experia Z.

Sinds vanmiddag dus de eigenaar van een HTC one :D.
Maar wat een telefoon zeg ! Ik sta versteld van de bouwkwaliteit, snelheid en het prachtige scherm. Echt van een ander niveau. Wat ben ik blij dat ik niet voor de GS4 heb gekozen. Waarschijnlijk was ik daar al snel op uitgekeken door mijn eerdere ervaringen met Samsung (die zeker niet slecht waren overigens), en zou het weinig vernieuwend zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruffzz op 18-04-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
  • Laatst online: 14:52
Wat een verduiveld mooi toestel, maandag gekocht in Duitsland en nu na 2 dagen gebruik, geweldig!!! Geen enkele aanmerking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wontcachme schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:07:
[...]

[...]

Instelling>wifi>long press netwerk>netwerk aanpassen>geavanceerde opties weergeven>scroll naar beneden. Daar kan je op de telefoon een vast ip instellen. DHCP uitzetten in het modem verschilt per modem of het kan en zo ja waar. wifi_rx is verkeer dat via de wifi wordt ontvangen. Dus bv dhcp lease, net boradcasts enz. En die halen de telefoon uit de deep sleep stand.
Maar waarom dan DHCP helemaal uitzetten? Dat is toch helemaal niet handig voor de rest van je netwerk?

Kun je dan niet veel beter de One een vast IP geven binnen je DHCP reeks en deze in je Router reserveren?

(DHCP op je modem uitzetten lijkt me sowieso geen optie, dan heeft nog maar 1 apparaat connectie met de buitenwereld lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Donstil schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:13:
[...]

Maar waarom dan DHCP helemaal uitzetten? Dat is toch helemaal niet handig voor de rest van je netwerk?
Ik geef altijd alles een vast ip adres dus voor mijn netwerk geen probleem
Kun je dan niet veel beter de One een vast IP geven binnen je DHCP reeks en deze in je Router reserveren?
Kan ook. Maar voor mij pakt dit zo zelfs beter uit aangezien ik een hekel heb aan "wilde" adressen. Alle mobiele wifi apparaten zitten bv van .85 tot .95 en die wil ik dus niet op zomaar een plaats hebben.
(DHCP op je modem uitzetten lijkt me sowieso geen optie, dan heeft nog maar 1 apparaat connectie met de buitenwereld lijkt me)
Nee hoor. DHCP deelt dynamisch ip adressen uit aan dingen in je netwerk. Zet je dat uit dan moet je eerst in de modem duiken om een apparaat toe te voegen en een ip adres geven. Mijn NAS + telefoon + laptop zitten nu allemaal op inet en gaan gewoon vol door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wontcachme schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:18:
[...]

Ik geef altijd alles een vast ip adres dus voor mijn netwerk geen probleem

[...]

Kan ook. Maar voor mij pakt dit zo zelfs beter uit aangezien ik een hekel heb aan "wilde" adressen. Alle mobiele wifi apparaten zitten bv van .85 tot .95 en die wil ik dus niet op zomaar een plaats hebben.

[...]

Nee hoor. DHCP deelt dynamisch ip adressen uit aan dingen in je netwerk. Zet je dat uit dan moet je eerst in de modem duiken om een apparaat toe te voegen en een ip adres geven. Mijn NAS + telefoon + laptop zitten nu allemaal op inet en gaan gewoon vol door :+
Ooh mij bad, ik dacht dat het dan een soort Internet Switch werd oid 8)7

DHCP uit is opzich prima als alles idd een vast ip heeft. Dat heb ik hier alleen voor bepaalde producten (Mac mini welke als nas fungeert, apple TV ivm plex enz) en de rest staat op Automatisch. Ook handig als er van die "ik heb maar een 200 mb data bundel want je hebt tegenwoordig toch overal wifi" vrienden komen ;)

Doet Android (of de One) de instellingen van Wifi opslaan per SSID? Dus thuis dat handmatige ip en dan op andere netwerken gewoon op automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Donstil schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:37:
[...]
"ik heb maar een 200 mb data bundel want je hebt tegenwoordig toch overal wifi" vrienden komen ;)
Die voeg ik in het modem wel toe :P. Me wants control over the ip :+
Doet Android (of de One) de instellingen van Wifi opslaan per SSID? Dus thuis dat handmatige ip en dan op andere netwerken gewoon op automatisch?
Ik kan pas geavanceerde opties kiezen na een long press op een SSID. Dus ja, per netwerk kan je handmatig een ip opgeven. Dus bv dhcp op een schoolnetwerk en thuis een vast ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wontcachme schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:43:
Ik kan pas geavanceerde opties kiezen na een long press op een SSID. Dus ja, per netwerk kan je handmatig een ip opgeven. Dus bv dhcp op een schoolnetwerk en thuis een vast ip adres.
Ooh keurig, dan zit dat dus wel goed.
wontcachme schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:43:
[...]

Die voeg ik in het modem wel toe :P. Me wants control over the ip :+
Me stiekem onwijs te lui voor ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 18-04-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Heeft er hier iemand toevallig ook de One i.c.m. UPC? Ik probeer de afstandbediening in te stellen, maar de UPC-afstandbediening krijg ik niet ingesteld. Met de TV en receiver heb ik geen problemen.
Ik heb de Cisco-box (DVR) van UPC. Met het normaal instellen gebeurt er niks (alle 18/19 verschillende afstandbedieningen langsgegaan). Als ik daarna het instellen probeer door de IR tegenover elkaar te houden herkent hij ook niks (bij de eerste 5 knoppen geprobeerd).

Iemand een oplossing of iemand die weet welk nummer afstandbediening van Cisco ik zou moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulTimaS schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:04:
Toch maar even weer een filmpje over de opname kwaliteit van de HTC One :P

[video]
Impressed! Maar nog ongeduldiger nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
-aad- schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:19:
Heeft er hier iemand toevallig ook de One i.c.m. UPC? Ik probeer de afstandbediening in te stellen, maar de UPC-afstandbediening krijg ik niet ingesteld. Met de TV en receiver heb ik geen problemen.
Ik heb de Cisco-box (DVR) van UPC. Met het normaal instellen gebeurt er niks (alle 18/19 verschillende afstandbedieningen langsgegaan). Als ik daarna het instellen probeer door de IR tegenover elkaar te houden herkent hij ook niks (bij de eerste 5 knoppen geprobeerd).

Iemand een oplossing of iemand die weet welk nummer afstandbediening van Cisco ik zou moeten hebben?
Je moet de afstandbediening echt goed mikken op het infrarood sensortje van de HTC One. Dan moet je in principe alles in kunnen stellen. Ik zou zeggen probeer het nogmaals. Ik heb zo diverse apparaten in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Merfeh schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:32:
[...]

Je moet de afstandbediening echt goed mikken op het infrarood sensortje van de HTC One. Dan moet je in principe alles in kunnen stellen. Ik zou zeggen probeer het nogmaals. Ik heb zo diverse apparaten in kunnen stellen.
Als ik het doe ziet hij de afstandbediening wel. Alleen dat scherm "Knop niet herkend" knippert als ik het doe (verdwijnt kort en komt dan weer terug), ik weet niet of dat normaal is? Als ik ergens anders op richt heeft hij het wel gelijk door. Zal het wel blijven proberen, maar zou een beetje jammer zijn als het zo niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
-aad- schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:35:
[...]

Als ik het doe ziet hij de afstandbediening wel. Alleen dat scherm "Knop niet herkend" knippert als ik het doe (verdwijnt kort en komt dan weer terug), ik weet niet of dat normaal is? Als ik ergens anders op richt heeft hij het wel gelijk door. Zal het wel blijven proberen, maar zou een beetje jammer zijn als het zo niet werkt.
Heb gelezen dat cisco een ander type van ir gebruikt dan gebruikelijk, kan zijn dat htc het niet ondersteund.

edit: "Na verder speurwerk lijkt het er op dat de SA/Cisco decoder op 56kHz IR werkt."

[ Voor 7% gewijzigd door wimstradamus op 18-04-2013 22:47 ]

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
Ook hier zeer tevreden met de HTC One. Maar soms heeft hij toch echt rare toeren ism TuneIn Radio.
Weet niet als het met die app te maken heeft maar ik speel dus online radio af en wil hem locken door op de aan/uit knop te drukken.. Dit doet hij dan maar nog geen seconde na het locken stopt hij de muziek en begint hij mijn laatste contactpersoon te bellen. Ofwel opent hij direct daarna dat google spreken. Heel vreemd en eigenlijk best irritant. Nog iemand met dit probleem of zit er ergens een hidden toets vanboven? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik die geluidsopnames hoor en zie ga ik meteen mijn Xperia Z in de verkoop gooien.
Eindelijk een telefoon met een fatsoenlijke microfoon. :9~
Pre-order is meteen geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Hoe is die muziekspeler eigenlijk binnen Sense? Ik houd ervan als ik mijn albums gewoon als mappen op mijn telefoon kan zetten en als mappen kan openen. Dus niet dat die in de speler weer worden onderverdeeld omdat op het album een keer Paul McCartney de artiest is en een keer Paul Mc Cartney. Werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
JSt1983 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:03:
Hoe is die muziekspeler eigenlijk binnen Sense? Ik houd ervan als ik mijn albums gewoon als mappen op mijn telefoon kan zetten en als mappen kan openen. Dus niet dat die in de speler weer worden onderverdeeld omdat op het album een keer Paul McCartney de artiest is en een keer Paul Mc Cartney. Werkt dat een beetje?
Jep, de One heeft een "Folders" optie:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-one/review/sshots/gsmarena_040.jpg
(Plaatje van GSMArena)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

R86Bakker schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:49:
[...]

Op de "Cards" staat bij mij ook een informatie "i-tje" in een rondje. Als ik daar op klik kan je de eenheden wijzigen.

Dit heeft btw niet zoveel met de One te maken volgens mij. Is meer een google ding.
Ik kan dit gewoon *NIET* vinden... die Cards meuk...kan iemand aub stap voor stap zetten waar dit zit? :(

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diewom
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 07:24
Garrett schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 07:41:
[...]

Ik kan dit gewoon *NIET* vinden... die Cards meuk...kan iemand aub stap voor stap zetten waar dit zit? :(
Ik heb zelf nog geen One, maar dit zit in Google Now, als het goed is kom je daar door lang op Home te drukken.
Alle info die je daar ziet zijn "Cards". Bij alle cards zit rechts bovenin een (i). Hier kun je op drukken om de card aan te passen. Zodra je op de (i) drukt, krijg je onder de card een soort menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Hoe zit het nu met die fotokwaliteit? Als ik de berichten zo'n beetje lees dan zijn de ervaringen gemengd. Daarnaast hoor ik verhalen dat met een paar wijzigingen in de instellingen de fotokwaliteit flink toeneemt. Bovendien hoor ik over een update die een hoop verbetert.

Ik wil de camera gewoon als smartphone camera gebruiken (dus fb plaatjes en instagram), maar als de kwaliteit op zo'n formaat beduidend lager is dan die van de concurrentie, dan is dat wel iets wat ik in mijn overweging meeneem.

Ik heb een hoop vergelijkingen bekeken, maar dat zijn dan van die foto's die niemand maakt (ik niet in ieder geval). Heeft iemand een goede vergelijking gezien met de concurrenten, die een beetje rekening houdt met bovenstaande punten?
M-en-M schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:25:
[...]

Jep, de One heeft een "Folders" optie:
[afbeelding]
(Plaatje van GSMArena)
Oké dat is positief. Ik ken Android niet, maar is het terecht als ik aanneem dat dit betekent dat ik een map kan selecteren en die van track 1 tot het eind kan afspelen?

[ Voor 23% gewijzigd door Cartoon op 19-04-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat sites als facebook, whatsapp en twitter de foto's verkleinen. Dus dan zou de HTC One in het voordeel kunnen zijn. Dit komt gewoon door betere low-light prestaties. Overdag schijnt de camera een stuk minder goed te zijn, maar hiervoor is een update onderweg. Het had iets te maken met een automatische ISO-waarde, meen ik.

Als je van plan bent om alleen maar foto's in goed belichte omgevingen te gaan nemen waarop je ver kan zoomen, dan zou ik voor een concurrent gaan.

Vooralsnog, dit is wat ik gehoord heb, ik heb geen directe vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Wil 'm gaan bestellen maarrr.....zilver of zwart?.....persoonlijk natuurlijk maar heeft iemand ze naast elkaar gezien? :)

Meningen please....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwart heb ik besteld, vind ik mooier. Ik denk dat zwart wel iets sneller krast (ofja, de krassen zijn opvallander), en het schijnt zo te zijn dat de zwarte een magneet voor vingerafdrukken is.
Als je hiermee kan leven, zou ik zeker voor de zwarte One gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunZip schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:46:
Wil 'm gaan bestellen maarrr.....zilver of zwart?.....persoonlijk natuurlijk maar heeft iemand ze naast elkaar gezien? :)

Meningen please....
Wist ook niet goed welke kleur ik moest nemen. Vind ze allebei, zo op foto, er erg mooi uitzien. Heb dus maar aangegeven dat ze me de kleur moeten toezenden die het eerste binnen is. Hoef ik zelf die keuze niet te maken :) . Zal dus wel de zilveren worden....Pfff wat gaat de tijd toch langzaam als je ergens op wacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
Ik ben nu een week in het bezit van mijn telefoon en wil toch iets kwijt over de feature: Blinkfeed

Werkt best goed. Vind dat de feature beetje negatief in de reviews is uitgekomen maar het heeft zeker en vast potentieel. Gebruik het nu wel enkel voor facebook en twitter. Om snel even te kijken wat er gaande is, zeer handig.

Met de toevoeging van nieuwsbronnen (NL & BE) zou ik blinkfeed zeker en vast dagelijks gebruiken!

Maw, toch een leuke feature indien we zelf wat rss-bronnen kunnen toevoegen of er meer nederlandse en belgische bronnen worden toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Blinkfeed heb ik nog niet ingesteld zeg maar... vreet dat geen batterij als je continu facebook e.d. "aan het updaten" bent via Blinkfeed?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Soms denk ik dat de telefoon mij pest. Gisteren verloor ik zonder wat te doen 3 tot 4% accu per uur. Vanochtend heb ik hem om 8 uur van de lader gehaald en nu staat hij nog op 99% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
JSt1983 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:30:
Hoe zit het nu met die fotokwaliteit? Als ik de berichten zo'n beetje lees dan zijn de ervaringen gemengd. Daarnaast hoor ik verhalen dat met een paar wijzigingen in de instellingen de fotokwaliteit flink toeneemt. Bovendien hoor ik over een update die een hoop verbetert.

Ik wil de camera gewoon als smartphone camera gebruiken (dus fb plaatjes en instagram), maar als de kwaliteit op zo'n formaat beduidend lager is dan die van de concurrentie, dan is dat wel iets wat ik in mijn overweging meeneem.

Ik heb een hoop vergelijkingen bekeken, maar dat zijn dan van die foto's die niemand maakt (ik niet in ieder geval). Heeft iemand een goede vergelijking gezien met de concurrenten, die een beetje rekening houdt met bovenstaande punten?
De meest betrouwbare en uitgebreide review, van Anandtech, is er uitermate positief over. Verder weten zowel Android Police als Engadget er extreem mooie plaatjes mee te schieten.

De grootste voordelen van de camera van de One zijn dat 'ie gigantisch snel is (waarmee je bewegende objecten dus erg goed kan vastleggen), de prestaties bij slecht licht vrijwel ongeëvenaard zijn (alleen de Lumia 920 kan er aan tippen) en dat de kleurechtheid en scherptediepte mooi zijn. Verder is 'ie qua video-opname zo ongeveer het beste (zeker als je de audio-opname daarbij in beschouwing neemt), hij gaat alleen niet zo goed met schudden om als de Lumia 920 (iets wat nog softwarematig verbeterd kan worden).

Nadelen zijn natuurlijk dat 'ie bij goed licht niet zoveel detail kan produceren als de 8 en 13 MP camera's van concurrenten, want niet fijn is als je foto's maakt van landschappen of van plan bent je plaatjes veel bij te snijden. Ook doet de autofocus het nog niet geweldig (al is 'ie wel het snelst van allemaal, wat betekent dat je dus makkelijk meerdere foto's kan schieten en dan de beste uitzoeken).

Wat betreft tips om de fotokwaliteit te verbeteren, die heb ik hier een beetje bij elkaar geprobeerd te zoeken:
M-en-M schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:11:
[...]

Is best oud: belangrijkste tip die ik uit de tweets van Brian Klug (Anandtech) en David Ruddock (Android Police) kan halen is maak je lens schoon. De One is heel gevoelig voor diffractie vanwege het grote apertuur en de grote photosites. (Klug heeft ook al geklaagd dat bijvoorbeeld GSMArena de lens dus niet schoon heeft gemaakt bij hun foto's. Al hebben ze dit vreemd genoeg wel gedaan bij de S4.)

Verder kan ik deze tips geven: gebruik de scene modes (Night, HDR, Macro en Backlit, in ieder geval, deze komen ook terug in de link), speel met contrast (ik merk dat de One een vrij vlakke contrast-curve heeft, dus contrast omhoog gooien zal er waarschijnlijk mooier uit zien), gooi Sharpness naar -2 als je een realistischer beeld wil (dan pas gaat de sharpening van HTC uit), neem (vooral bij slecht licht) meerdere foto's om te compenseren voor perikelen met de autofocus en combineer ISO 100 met Night Mode bij stillevens (in goed licht) om ruis te onderdrukken. (HTC prefereert een hoge sluitersnelheid i.c.m. iets hogere ISO om bewegende objecten beter vast te leggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 08-10 17:56

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:31

Pizzalucht

Snotneus.

Oeps- Verkeerde topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Pizzalucht op 19-04-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning0313
Offtopic, dus weg. Voor dit soort dingen kun je terecht in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

[ Voor 74% gewijzigd door janvanduschoten op 19-04-2013 13:16 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)