[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.622 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:37
faisje schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:56:
Zijn er meer mensen met het wifi probleem als je je hand boven het aluminium houd of erop? Htc zijn echte boelers ze leveren altijd slechte defecte toestellen in het begin .....
Wat verwacht je eigenlijk? De Wifi/BT antenne zit rechtsboven, ervoor zit alu en aan de achterkant ook, nu ga jij met je hand de bovenkant nog 's afschermen. Goh raar he dat je Wifi inkakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Clubbtraxx schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:20:
[...]

Wat verwacht je eigenlijk? De Wifi/BT antenne zit rechtsboven, ervoor zit alu en aan de achterkant ook, nu ga jij met je hand de bovenkant nog 's afschermen. Goh raar he dat je Wifi inkakt 8)7
maar natuurlijk niet erg handig als je filmpje aan het streamen bent via het netwerk en je hebt je telefoon zo vast dat je geen/slechte verbending hebt waardoor het filmpje hapert? is gewoon een discussiepunt, problemen echt opzoeken en er nooit last van hebben is natuurlijk niet erg handig maar als meneer er last van heeft met dagelijks gebruik mag dat natuurlijk best aangestipt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Molybdenum schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:41:
[...]

(Off-topic)

Dan doet de S2 het beter dan de S4:

[video]

Zelf opgenomen. Op Summer Darkness 2012.
Het klinkt shit, maar zo klinkt industrial. Niet lang na dit filmpje heb ik de zaal maar verlaten.. :p

De One maakt echt grote indruk op me wat betreft opnamekwaliteit bij hoog volume! Super!
Offtopic, wat een muziek :D lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeonovA schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:38:
Na even goed gekeken te hebben naar de bouwkwaliteit viel mij het volgende op:

- Aan de bovenkant zit een kleine spleet. Was mij eigenlijk nog niet opgevallen, en stoor mij er ook niet aan.
- Volume knop aan de zijkant ligt er net niet helemaal recht in.
Ik heb exact hetzelfde, vroeg me al af of dit een rede is om hem terug te sturen, maar ben de misschien erg aan het miereneuken...
Mijn volumeknop staat ietsjes bol waardoor je hem weer wat naar binnen kan duwen, en niet helemaal netjes waardoor er een spleet ontstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:52

wontcachme

You catch me? No you wont

Over de wifi dropouts:
Ik kan er geen pijl op trekken. Gebeurt als ik op randje bereik/geen bereik zit, het gebeurt wanneer ik naast de zender zit, het kan op allerlei momenten gebeuren. En als het eenmaal begint, dan gebeurt het daarna ook vaker. Overigens maakte het niet uit of ik voor beste prestaties kies voor de wifi. Altijd aan heb ik wel aan staan.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Nou Hopelijk krijg ik een goed exemplaar om mee te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 12:41
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:04:
[...]
Ik heb exact hetzelfde, vroeg me al af of dit een rede is om hem terug te sturen, maar ben de misschien erg aan het miereneuken...
Mijn volumeknop staat ietsjes bol waardoor je hem weer wat naar binnen kan duwen, en niet helemaal netjes waardoor er een spleet ontstaat
Mijn volumeknop staat niet bol, maar ligt er niet waterpas in als je de telefoon vanaf de zijkant bekijkt.
In mijn filmpje hieronder kan je dit duidelijk zien vanaf precies 2:00 sec. Ook zie je hier de spleet bovenop het toestel. Dit is te zien rond 1:33.

Moet er wel bij vermelden dat je de telefoon in het filmpje van erg dichtbij te zien krijgt. Van een afstand merk je deze kleine foutjes niet eens, al hoort het natuurlijk gewoon goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
wontcachme schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:13:
Over de wifi dropouts:
Ik kan er geen pijl op trekken. Gebeurt als ik op randje bereik/geen bereik zit, het gebeurt wanneer ik naast de zender zit, het kan op allerlei momenten gebeuren. En als het eenmaal begint, dan gebeurt het daarna ook vaker. Overigens maakte het niet uit of ik voor beste prestaties kies voor de wifi. Altijd aan heb ik wel aan staan.
Ik had ook Wi-Fi drop outs eerst...
Heb echter eergisteren mijn One unlocked, eerst met een 1.29.401.1 gebaseerde rom, waarbij ik het nog steeds had, sinds gisteren 2 verschillende 1.29.401.2 gebaseerde roms er op gehad/staan, en nog geen Wi-Fi drop outs gehad tot nu toe!

Dus hopelijk hebben ze het gefixt in 1.29.401.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer om te horen dat er mensen zijn die problemen hebben met WiFi en de bouwkwaliteit. Ben zelf erg blij dat mijn toestel (vorige week gekocht in Duitsland) qua bouwkwaliteit perfect is. Nergens zijn naden te zien, onderdelen liggen waterpas en alles is prima op elkaar aangesloten. Ook nog geen problemen gehad met Wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

edgarf28 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:37:
[...]

Ik had ook Wi-Fi drop outs eerst...
Heb echter eergisteren mijn One unlocked, eerst met een 1.29.401.1 gebaseerde rom, waarbij ik het nog steeds had, sinds gisteren 2 verschillende 1.29.401.2 gebaseerde roms er op gehad/staan, en nog geen Wi-Fi drop outs gehad tot nu toe!

Dus hopelijk hebben ze het gefixt in 1.29.401.2
Ik wacht minstens een maand nog met unlocken. Eerst kijken of en zo ja, welke problemen er zijn en of die onder garantie vallen. En anders ga ik liever voor de S-OFF als die er ooit komt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeonovA schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:30:
[...]

Mijn volumeknop staat niet bol, maar ligt er niet waterpas in als je de telefoon vanaf de zijkant bekijkt.
In mijn filmpje hieronder kan je dit duidelijk zien vanaf precies 2:00 sec. Ook zie je hier de spleet bovenop het toestel. Dit is te zien rond 1:33.

Moet er wel bij vermelden dat je de telefoon in het filmpje van erg dichtbij te zien krijgt. Van een afstand merk je deze kleine foutjes niet eens, al hoort het natuurlijk gewoon goed te zijn.
Heb deze kleine imperfecties ook. Naad boven (bij mij meer in een hoek) is geen probleem, echt miniem. Er zit geen speling.
De volumetoets stoort me meer, maar vind eigenlijk die hele volumeknop lelijk en zompig. Maar dat is een design keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:10
T.E schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:56:
Nu inmiddels een week in bezit van deze smartphone. Ik ben overgestapt van iphone naar htc. In het begin had ik nog de twijffels. Stuk grotere telefoon. Maar nu na een week, ik weet niet beter. De telefoon is heerlijk snel, video's zijn geweldig en o wat mis ik itunes totaal niet. Cdtje downloaden, gewoon in de music map slepen en wholla ready to play.

Mensen die twijffelen met een iphone... niet doen gewoon de stap wagen.
Leuke reactie, hier hebben iPhone bezitters nog wat aan. Heb je nog meer argumenten om de One te verkiezen boven de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Stap zelf ook over van een Iphone 4 naar een HTC One. Dus ben heel benieuwd hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

r0p schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:53:
Stap zelf ook over van een Iphone 4 naar een HTC One. Dus ben heel benieuwd hoe hij bevalt.
Idem voor mij!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijk dat er gewoon weer wifi problemen zijn. Ik dacht dat HTC toch echt wel geleerd hadden van de wifi problemen met (sommige) sensations en One X'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 17:56
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:34:
Belachelijk dat er gewoon weer wifi problemen zijn. Ik dacht dat HTC toch echt wel geleerd hadden van de wifi problemen met (sommige) sensations en One X'en.
Vind ik nogal snel geconcludeerd. Één zwaluw maakt nog geen zomer

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 17:26
aval0ne schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:37:
[...]

Leuke reactie, hier hebben iPhone bezitters nog wat aan. Heb je nog meer argumenten om de One te verkiezen boven de iPhone?
Ik heb zelf een tijd met de iPhone 4S gewerkt. Ik vind de One niet per se beter dan de 4S op software gebied, maar de hardware is wel beter ten opzichte van de iPhone. En dat mag ook wel want de 4S is al een tijdje uit. Ik zou zelfs zo ver durven gaan de dat One in vloeiendheid minimaal hetzelfde, of zelfs beter is. Ik ben altijd al fan geweest van Sense, maar met Sense 5 hebben ze er echt een hele strakke draai aan gegeven die ik erg waardeer ten opzichte van het wat ronde uiterlijk van iOS. Blinkfeed is leuk, maar één van de mindere features die niet zo zeer het onderscheid zullen maken naar mijn mening. Zoe's zijn fantastisch, dat is een feature die ik veel vaker zal gebruiken dan Blinkfeed.

Ik ben destijds aan een iPhone 4s gegaan omdat ik een touchscreen toetsenbord wilde proberen (Ik kom van een Desire Z met fysiek toetsenbord af). Ik heb de iPhone uiteindelijk weg gedaan omdat ik niet kon wennen aan het toetsenbord, en de autocorrect met mateloos dwarszat. Met de One heb ik tot nu toe minder irritatie met het toetsenbord, en het grotere scherm is daar erg fijn voor, maar vergeleken met de Desire Z is het fysieke toetsenbord superieur.

Ik moet wel zeggen dat het formaat van de iPhone 4s wel erg fijn was, en ik denk dat een iPhone 5 perfect is in dat opzicht. De One is vrij groot, maar niet te. Iets kleiner mag van mij wel maar het zit me nu nog niet in de weg. iOS apps zijn ook over het algemeen een stuk beter gecode en lopen vloeiender, maar als je de niet bullshit-apps uit Play haalt zul je geen verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
skipe schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 01:32:
[...]

maar natuurlijk niet erg handig als je filmpje aan het streamen bent via het netwerk en je hebt je telefoon zo vast dat je geen/slechte verbending hebt waardoor het filmpje hapert? is gewoon een discussiepunt, problemen echt opzoeken en er nooit last van hebben is natuurlijk niet erg handig maar als meneer er last van heeft met dagelijks gebruik mag dat natuurlijk best aangestipt worden.
Ik zeg ook nergens dat dat niet mag, alleen zie ik het niet als een probleem maar als verkeerd gebruik.
Uiteraard mag iedereen daar een andere mening over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
Clubbtraxx schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:51:
Ik zeg ook nergens dat dat niet mag, alleen zie ik het niet als een probleem maar als verkeerd gebruik.
Uiteraard mag iedereen daar een andere mening over hebben.
Heb de handleiding van de One niet gelezen maar ik neem dus aan dat daar duidelijk in staat hoe je het toestel mág vasthouden om geen signaalverlies te hebben? Zo niet mag je hem beetpakken zoals je maar wilt imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Laatst online: 06-06 18:27
Ik heb de One op allerlei manier vast gehouden om maar signaal verlies te krijgen, dit is mij totaal niet gelukt. Ik kan mij daar dan ook niet in vinden. Ik vind dat het signaal buiten gewoon goed is.

Over die speeltjes en volume knop. Ik begin er steeds vaker naar te kijken, gewoon omdat mensen het er over hebben. Zouden we actie moeten ondernemen? Er zijn toch meerdere mensen die dit hebben.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merfeh schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:59:
Over die speeltjes en volume knop. Ik begin er steeds vaker naar te kijken, gewoon omdat mensen het er over hebben. Zouden we actie moeten ondernemen? Er zijn toch meerdere mensen die dit hebben.
Ik zou het zeker doen ja! Dat is echt zoiets waar je steeds vaker naar gaat kijken en op begeven moment spijt krijgt dat je hem niet omgeruild hebt voor een perfecte. Vooral als een vriend van je straks wel een mooie heeft en jij een met een spleet(je). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
Die vriend krijgt hem waarschijnlijk dit weekend van coolblue, dus ik ga ze zeker even vergelijken.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning0313
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-03-2024
Zojuist op facebook contact gehad met HTC. Ze vertelde mij dat de one in meer de 85 landen gereleased zal worden. Erg leuk, maar daar heb ik als inwoner van 1 land niet veel info aan. Verder vertelde ze me dat ik voor meer info over leverbaarheid bij de ''local retailers'' moet wezen. Eeeeeeeennnnn de circel is weer rond -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Laatst online: 23-09 19:03
Koning0313 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:25:
Zojuist op facebook contact gehad met HTC. Ze vertelde mij dat de one in meer de 85 landen gereleased zal worden. Erg leuk, maar daar heb ik als inwoner van 1 land niet veel info aan. Verder vertelde ze me dat ik voor meer info over leverbaarheid bij de ''local retailers'' moet wezen. Eeeeeeeennnnn de circel is weer rond -_-
levertijden topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning0313
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-03-2024
oh kak verkeerde xD pardon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 20:08

T.E

aval0ne schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:37:
[...]

Nou software gezien, doet het erg goed. Ik hoor vaak dat android vastloopt etc. Nou totaal geen last van. Iphone iOS is stabiel maar tot nu toe is anroid er niet minder bij op de htc one. Misschien omdat de telefoons ook sneller zijn tegenwoordig, of de problemen moeten komen zodra de 32 gb vol gaat raken. Maargoed dat moet nog blijken.

Het beeld... echt erg mooi beeld. Gister een tv aflevering op hd gedownload en op de One bekeken. Damn wat scherp!

Het geluid... dat is echt super. Dat boomsound klinkt echt geweldig. Hij kan heerlijk hard en wat me ook opvalt is dat bij opnames het geluid ook erg goed is! In het weekend ga ik naar een feesttent met live muziek... ga daar zeker opnames van maken om die kwaliteit te oordelen.

Verder de camera, ik vind hem erg goed! Zoiezo vind ik de camera's van de iphone 4S slecht. Veel vage foto's en ruis. Ik was even op mn hoede na de reacties van deze nieuwe camera, maar ik ben er zeker over te spreken. Tja fotokwaliteit zoals op een digitale fotocamera van 18 m pixels... dat natuurlijk niet, maar scherp zijn ze zeker. De optie om korte filmpjes van een foto te maken en daar mee te spelen zijn leuk, misschien ook wel effectief. Daar moet ik me nog in verdiepen. Maar het idee dat je bv een fietser op de achtergrond kan weghalen is erg leuk! Ik ga nog checken hoe dat in de praktijk werkt.

Heb ook wel minpunten. Zo vind ik de stilste stand van het geluid nog vrij hard. Zou graag nog een standje stiller mogen zijn. Software update misschien? Verder vind ik blinkfeed een erg leuke toevoeging, waar ik gebruik van maak. Maar hoop wel dat er binnenkort een update vrij komt waarbij je meer dingen kan toevoegen. Ik zie graag gamekings, nu.nl of zulke dingen erop terug.

De telefoon is een stuk groter dan een iphone. Dat is een kwestie van wennen. Nu heb ik niet de grootste handen zie er zijn dus echt makkelijk typen met 1 hand dat gaat op een iphone wel een stuk beter. Wel vind ik het swypen echt een fantastische type methode ( swiftkey app )

En tja zoals ik eerder al aangaf, hd filmpje downloaden en in de map gooien en hij doet het. Cdtje downloaden en in een map slepen en hij doet het. Podcast downloaden en in een map zetten en hij doet het. Fotos vica versa... damn apple waarom maken jullie het ipod/iphone bezitters zo moeilijk als het zo makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:58:
[...]

Heb de handleiding van de One niet gelezen maar ik neem dus aan dat daar duidelijk in staat hoe je het toestel mág vasthouden om geen signaalverlies te hebben? Zo niet mag je hem beetpakken zoals je maar wilt imho.
Jij wel hoor Brad, maar dan ook niet klagen over de ontvangst he?

In de manual van mijn televisie staat ook nergens hoe ik de remote moet vasthouden, maar als ik het IR oogje blokkeer dan doet ie het niet. Vind niemand een probleem, moet je je hand er maar niet voor houden...
Waarom is dat bij Wifi/BT opeens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Laatst online: 14-07 08:35
Vandaag heb ik hem binnengekregen en nu vooral aan het uitproberen. Mijn eerste bevindingen puntsgewijs:
- Hardware/behuizing; geen grote problemen. Ik heb minieme kieren boven en onder en minieme "overhang" van de speakergrills. Allemaal niet voldoende om terug te sturen met de kans om 1 met dezelfde problemen te hebben of erger. Het is batch FA33W, 28 maart dus.
- Geluid; is inderdaad super, minste stand nog hard zeker in stille omgeving. Ik moet het nog een keer goed vergelijken. Geluid is zeker net zo goed, zo niet beter dan mijn werklaptop (Lenovo T410). Zou niet weten of daar echt goeie speakers in zitten voor een laptop.
- Notificatie led; totaal geen probleem om te zien. Ik dacht dat deze in de grill zat, maar hij ligt aan de oppervlakte in een van de gaatjes. Vanaf de zijkant van de telefoon nog vrij goed te zien
- Snelheid is super, zeker in vergelijking met mijn oude Desire S (no shit Sherlock...). Hier en daar wel wat haperingen, maar dat komt naar mijn idee vooral als er nog dingen worden geladen (bijv. Facebook). Paar apps moet ik later ook nog eens proberen. Angry Birds Star Wars HD laat heel soms een kleine hapering zien.
- Wifi-signaal is soms inderdaad een probleem. Vanaf de voorkant gezien rechtsboven zit de antenne zo te zien. Zeker als je een filmpje kijkt waarbij je snel op die plek je linkerhand hebt is dat goed merkbaar. In een bepaalde houding verdwijnt het signaal compleet. Om aan te haken op de discussie hiervoor: zeker in landscape grote kans op problemen bij een natuurlijke houding.
- Sense: Ik kom dus van een Desire S en kan goed mijn weg vinden. Hier en daar wat anders ingedeeld, maar verder prima. Blinkfeed nog verder proberen. Voor mijn werk heb ik een iPhone 4S en deze bevestigd alleen maar meer dat iOS voor mij minder goed werkt.
- Foto's en Zoe moet ik nog verder proberen, nu nog alleen wat spielerei en dat bevalt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Chadi schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:27:
Nou Hopelijk krijg ik een goed exemplaar om mee te testen :P
is daar al iets van bekend? Zou toch,vandaag zijn?
(Voor zover het woord van htc wat waard is)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 11:28

SebasFM

BOFH

Donstil schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:57:
[...]

is daar al iets van bekend? Zou toch,vandaag zijn?
(Voor zover het woord van htc wat waard is)
Ik (en Tweakers HQ) heb(ben) nog geen reactie van HTC gehad. HTC beloofde ons Tweakers om ze voor de release datum toe te sturen. Dat had oorspronkelijk uiterlijk gisteren geweest moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Laatst online: 08-10 20:08

T.E

Weet iemand of dit mogelijk is/kan.

Zodra ik het toestel aankijk dat dan het toestel aangaat / dat je beeld krijgt? Of moet ik altijd de aanknop indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Laatst online: 14-07 08:35
T.E schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:06:

Zodra ik het toestel aankijk dat dan het toestel aangaat / dat je beeld krijgt? Of moet ik altijd de aanknop indrukken?
Volgens mij niet mogelijk. Misschien dat de S4 die functie heeft, maar dat weet ik ook niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Ik heb het vermoeden van niet. Daarvoor zou de front facing camera permanent moeten aan staan lijkt me en dat zou batterij slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
SebasFM schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:01:
[...]

Ik (en Tweakers HQ) heb(ben) nog geen reactie van HTC gehad. HTC beloofde ons Tweakers om ze voor de release datum toe te sturen. Dat had oorspronkelijk uiterlijk gisteren geweest moeten zijn.
Ja, ik zit ook nog steeds te wachten. Tweakers zou contact opnemen wanneer zij ook meer informatie hadden. Hoop dat ze snel geleverd worden! Dat wij ze eerder zouden krijgen dan de consument hebben ze in ieder geval al niet waar kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SebasFM schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:01:
[...]

De Nederlandse release is nog geen feit dus het kan nog.
Aanstaande vrijdag begint de Nederlandse uitlevering dus ze hebben nog 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online

Nee helaas, de s4 gaat wel aan als jij je hand voor het scher beweegd (niet aankijken). Maar ja, bij de s4 kan je de home of powerknop ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeonovA schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:30:
[...]

Als ik mijn toestel vergelijk met jouw filmpje, dan is mijn spleet boven in opeens niet meer aanwezig ;) en die volume knop ligt qua positie dan ook goed. enige wat ik deze heb is dat ie in het midden wat uit de behuizing is (bol dus) loopt niet echt gelijk met de rest van de behuizing. Mocht je benieuwd zijn dan knal ik er even een fotootje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:05

codex

Geen OpenAI agent :)

T.E schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:07:
[...]

Nou software gezien, doet het erg goed. Ik hoor vaak dat android vastloopt etc. Nou totaal geen last van. Iphone iOS is stabiel maar tot nu toe is anroid er niet minder bij op de htc one. Misschien omdat de telefoons ook sneller zijn tegenwoordig, of de problemen moeten komen zodra de 32 gb vol gaat raken. Maargoed dat moet nog blijken.

Het beeld... echt erg mooi beeld. Gister een tv aflevering op hd gedownload en op de One bekeken. Damn wat scherp!

Het geluid... dat is echt super. Dat boomsound klinkt echt geweldig. Hij kan heerlijk hard en wat me ook opvalt is dat bij opnames het geluid ook erg goed is! In het weekend ga ik naar een feesttent met live muziek... ga daar zeker opnames van maken om die kwaliteit te oordelen.

Verder de camera, ik vind hem erg goed! Zoiezo vind ik de camera's van de iphone 4S slecht. Veel vage foto's en ruis. Ik was even op mn hoede na de reacties van deze nieuwe camera, maar ik ben er zeker over te spreken. Tja fotokwaliteit zoals op een digitale fotocamera van 18 m pixels... dat natuurlijk niet, maar scherp zijn ze zeker. De optie om korte filmpjes van een foto te maken en daar mee te spelen zijn leuk, misschien ook wel effectief. Daar moet ik me nog in verdiepen. Maar het idee dat je bv een fietser op de achtergrond kan weghalen is erg leuk! Ik ga nog checken hoe dat in de praktijk werkt.

Heb ook wel minpunten. Zo vind ik de stilste stand van het geluid nog vrij hard. Zou graag nog een standje stiller mogen zijn. Software update misschien? Verder vind ik blinkfeed een erg leuke toevoeging, waar ik gebruik van maak. Maar hoop wel dat er binnenkort een update vrij komt waarbij je meer dingen kan toevoegen. Ik zie graag gamekings, nu.nl of zulke dingen erop terug.

De telefoon is een stuk groter dan een iphone. Dat is een kwestie van wennen. Nu heb ik niet de grootste handen zie er zijn dus echt makkelijk typen met 1 hand dat gaat op een iphone wel een stuk beter. Wel vind ik het swypen echt een fantastische type methode ( swiftkey app )

En tja zoals ik eerder al aangaf, hd filmpje downloaden en in de map gooien en hij doet het. Cdtje downloaden en in een map slepen en hij doet het. Podcast downloaden en in een map zetten en hij doet het. Fotos vica versa... damn apple waarom maken jullie het ipod/iphone bezitters zo moeilijk als het zo makkelijk kan.
Voor het geval je weer wat download, uTorrent werkt ook op Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wontcachme schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:46:
[...]

Ik wacht minstens een maand nog met unlocken. Eerst kijken of en zo ja, welke problemen er zijn en of die onder garantie vallen. En anders ga ik liever voor de S-OFF als die er ooit komt.
S-OFF voor de One X en varianten is er ook nog niet, dus zet daar maar niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Weer een paar leuke video's om de tijd door te komen (ben ze hier nog niet tegengekomen meen ik, in het geval van dubbelpost, excuus..)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:02:
[...]

Als ik mijn toestel vergelijk met jouw filmpje, dan is mijn spleet boven in opeens niet meer aanwezig ;) en die volume knop ligt qua positie dan ook goed. enige wat ik deze heb is dat ie in het midden wat uit de behuizing is (bol dus) loopt niet echt gelijk met de rest van de behuizing. Mocht je benieuwd zijn dan knal ik er even een fotootje op!
Ik ben best benieuwd, laat maar zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
De schermtest vind ik een beetje raar, puur omdat ze allebei op 50% staan verwacht hij dat ze even fel zijn... Beetje raar daar je conclusies op te baseren.

Desalniettemin lijkt de htc wel echt een stuk beter met zijn scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Heb even 2 test video's gemaakt van de videokwaliteit in het donker. Moet zeggen, ben best verrast nog van de kwaliteit. Goed, de kleuren doen af en toe een beetje raar, licht reflecties zijn zichtbaar en soms wat framedrops maar denk toch wel dat ik nog nooit zulke video kwaliteiten heb behaalt met een telefoon op momenten dat je weinig licht ter beschikking hebt.

Weinig licht:

Nacht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Occy74 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:21:
Weer een paar leuke video's om de tijd door te komen (ben ze hier nog niet tegengekomen meen ik, in het geval van dubbelpost, excuus..)

[video]
Wat een vreselijk irritant filmpje.. Ze wisselen elke keer de positie van de Xperia Z en de HTC one, laat ze nou lekker op één plek.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 17-04-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambry
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01-2024
Zonder dat ik op korte termijn deze nieuwe HTC ga aanschaffen een mooi topic om door te lezen en op de hoogte te blijven...

Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinandoh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 11:51
Waarom zou je de slowmotion uittesten met een beeld waar al bijna niks gebeurt. Slowmotion gebruik je toch om hele snelle beelden te vertragen voor mooi detail en een mooi effect 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Ferdinandoh schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:53:
[...]

Waarom zou je de slowmotion uittesten met een beeld waar al bijna niks gebeurt. Slowmotion gebruik je toch om hele snelle beelden te vertragen voor mooi detail en een mooi effect 8)7
Hahaha Ik dacht al hetzelfde. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
Ja, ik zat te wachten tot die eenden zouden opvliegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:43
Hij laat nog even op zich wachten hier in Nederland.. Hij zou toch op 16 april uitkomen? Of heb ik mijzelf niet goed geïnformeerd. Ik heb hem vrijblijvend gereserveerd bij Hi, maar vooralsnog geen telefoontje gehad.

Sony A7III - PSN: Ruimtestofzuiger - Clash of Clans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de htc one al ergens te zien in de winkel ?.
zit te twijfelen tussen de htc one en galaxy s4. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:01:
Nop, alleen zijn er dummies te bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Qua uiterlijk lijkt het mij vrij duidelijk dat de HTC One een stuk mooier is of mis ik iets? Alhoewel de S4 misschien wat lichter is en daardoor bij sommigen beter in de hand ligt? Ik ga overigens duidelijk voor de One, tenzij er grote problemen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Als je foto kwaliteit in dag licht heel belangrijk vindt kan je beter voor de S4 gaan. Daar is de S4 echt wel wat beter in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:12:
[...]

Als je foto kwaliteit in dag licht heel belangrijk vindt kan je beter voor de S4 gaan. Daar is de S4 echt wel wat beter in ;)
liep net al te kijken, geef ik je groot gelijk in.
welk toestel is beter qua gebruikerservaring ?, denk dat de meningen daarover wel verschillen.
wil graag jullie meningen horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:18:
welk toestel is beter qua gebruikerservaring ?, denk dat de meningen daarover wel verschillen.
Vrijwel niemand hier heeft ook nog maar een S4 vastgehouden, neem ik voor het gemak aan. Buiten dat is in een One-forum vragen welk toestel fijner is niet bijzonder handig/objectief, wellicht beter om hier te kijken:

[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:18:
[...]

liep net al te kijken, geef ik je groot gelijk in.
Hangt er ook vanaf waar je vandaan komt. Alles is te leren, maar ben je Sense gewend, dan zal je daar alles wat gemakkelijk vinden. Had je een S3, dan zal de S4 meer op dezelfde plaats hebben staan. Het zit hem bij het verschil echt in de kleine dingen.

Ben ik trouwens de enige die de kwaliteit vooral bij kleine grotes belangrijk vind? De meeste foto's die ik maak met mijn telefoon verstuur ik via whatsapp en dat gaat bij een 4mp camera veel sneller dan een 13 mp camera, aangezien het in mb's gewoon een stuk kleiner is. Ik heb nu een 13 mp camera en de foto's zijn echt huge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dangerousp schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:30:
[...]
De meeste foto's die ik maak met mijn telefoon verstuur ik via whatsapp en dat gaat bij een 4mp camera veel sneller dan een 13 mp camera, aangezien het in mb's gewoon een stuk kleiner is.
Whatsapp heeft een ingebouwde en extreem agressieve image scaler dus het verschil zal gewoon nihil zijn.
Ik heb nu een 13 mp camera en de foto's zijn echt huge!
Dan stel je die op een lagere resolutie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympus884
  • Laatst online: 06-08 10:41
Heeft de One uit Nederland / Duitsland ook NFC en zo ja is er al ervaring mee en met welke NFC tag's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:34:
[...]

Whatsapp heeft een ingebouwde en extreem agressieve image scaler dus het verschil zal gewoon nihil zijn.

[...]

Dan stel je die op een lagere resolutie in.
Ik bedoel meer dat de nadelen van de details, omdat het slechts 4 mp is wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Olympus884 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:36:
Heeft de One uit Nederland / Duitsland ook NFC en zo ja is er al ervaring mee en met welke NFC tag's?
"Connectiviteit: Geschikt voor NFC3"

Bron: http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one/#specs
dangerousp schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:38:
Ik bedoel meer dat de nadelen van de details, omdat het slechts 4 mp is wegvallen.
En daardoor gaat het versturen (veel!) sneller? Welnu, neen.

[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 17-04-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympus884
  • Laatst online: 06-08 10:41
Maar er staat ook "De beschikbaarheid van NFC hangt af van je provider en/of de locatie. Voor meer informatie verwijzen we naar je mobiele-netwerkprovider." vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Olympus884 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:45:
Maar er staat ook "De beschikbaarheid van NFC hangt af van je provider en/of de locatie. Voor meer informatie verwijzen we naar je mobiele-netwerkprovider." vandaar de vraag
Bij de door jouw gebruikte provider en waar jij specifiek woont lijkt NFC mij geen enkel probleem op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Hoe is jullie battery drain? Ik heb hier zo'n 2% drain in 3 uur, 's nachts wel te verstaan en overdag meer zo'n 2% per uur... bijna niks geïnstalleerd nog, wel powersaving aan, al lijkt dat niet uit te maken (in elk geval niet veel)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Laatst online: 03-10 09:32
Paar dagen terug mijn HTC one S uit mijn handen laten vallen |:( Altijd heel zuinig op mijn spullen, maar moest er nu toch echt aan geloven. Barst in het binnenscherm dus onbruikbaar geworden. Ik overweeg deze jongen aan te schaffen, maar ik maak me serieus zorgen over de batterij. Zijn er toevallig mensen die deze mobiel kunnen vergelijken met een one S of mensen die "power-user" zijn en hun ervaring kunnen delen. Graag wil ik weten of de telefoon het een kleine 20 uur volhoudt op een volle lading. Dit in combinatie met veel gebruik van zijn mogelijkheden, internet, whatsapp, FB, twitter, foto's maken en bekijken etc.. 'the works' zeg maar. En als het even kan zonder egergie besparing aan en het scherm niet op "zwart".

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 17:26
skaars schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:03:
Paar dagen terug mijn HTC one S uit mijn handen laten vallen |:( Altijd heel zuinig op mijn spullen, maar moest er nu toch echt aan geloven. Barst in het binnenscherm dus onbruikbaar geworden. Ik overweeg deze jongen aan te schaffen, maar ik maak me serieus zorgen over de batterij. Zijn er toevallig mensen die deze mobiel kunnen vergelijken met een one S of mensen die "power-user" zijn en hun ervaring kunnen delen. Graag wil ik weten of de telefoon het een kleine 20 uur volhoudt op een volle lading. Dit in combinatie met veel gebruik van zijn mogelijkheden, internet, whatsapp, FB, twitter, foto's maken en bekijken etc.. 'the works' zeg maar. En als het even kan zonder egergie besparing aan en het scherm niet op "zwart".
Mijn vrienden zeggen altijd dat ik een redelijk zware gebruiker ben van een smartphone. Ik zelf denk ander, maar als ik er dus vanuit ga dat ik inderdaad een pittige gebruiker ben, denk ik dat 20 uur krap wordt. Ik hou aan het eind van de dag een procentje of 30 tot 25 over, dan wordt ie rond 8:00 uur uit de lader gehaald, en doe ik 'm er rond 23:00 uur weer in. Dit is met internetten, filmen/foto's, games, whatsapp en facebooken. Ik doe niet aan twitter ;) Alle synchronisatie staat aan. Ik werk veel op wifi, minder op 3G maar staat wel altijd aan. GPS staat uit, maar locatie via wifi/gsm masten staat wel aan.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
omgwtfbbq schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:19:
[...]

[...]

Hoop dat je er wat aan hebt :)
Ja daar heb ik zeker wat aan. 20 uur is misschien iets te enthousiast, maar als je het apparaat om 8 uur 's ochtends van het infuus haalt dan haal je de avond weer. Dat is waar het mij om gaat!

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Laatst online: 01-09 14:30
@skaars

Afgelopen vrijdag mijn HTC One van amazon.co.uk ontvangen. Hiervoor gebruikte ik een One S. Ik heb geen kwantitatieve vergelijking voor de accuduur gedaan, maar mijn ervaring is dat de One 's avonds significant meer lading overheeft als ik hem aan de lader leg, dan voorheen mijn One S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
skaars schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:03:
De batterij van de One is echt een stuk beter dan die van de HTC One S. Maak je maar geen zorgen over de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:20
Om een indicatie te geven van de accu in mijn One:

Maandagmorgen rond 9:00 van de lader gehaald. Dinsdagavond rond 23:00/24:00 stond die op 20%.
Telefoon is in die tijd zo'n 3.5 uur actief (internet, social media, mail, spelletje en beetje spelen met het toestel) geweest (het aantal uren dat ie op de batterij werkt - het aantal uren dat de telefoon actief is) met synchronisatie van mail etc.

[ Voor 10% gewijzigd door mauricedb op 17-04-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
Merfeh schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:28:
[...]

De batterij van de One is echt een stuk beter dan die van de HTC One S. Maak je maar geen zorgen over de batterij.
De batterij is inderdaad beter geworden, maar er is ook een ander display in geplaatst + nog wat andere functies. Deze zullen ook de nodige extra stroom vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:03

The_Worst

Unox

Garrett schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:52:
Hoe is jullie battery drain? Ik heb hier zo'n 2% drain in 3 uur, 's nachts wel te verstaan en overdag meer zo'n 2% per uur... bijna niks geïnstalleerd nog, wel powersaving aan, al lijkt dat niet uit te maken (in elk geval niet veel)
Ik vind het hier momenteel nogal tegenvallen. Vanochtend de telefoon van de lader gehaald. Stroombesparing aan en 6 uur later 12% kwijt van de batterij. In deze periode is de gehele telefoon niet gebruikt dus ik vind dit vrij fors. Ik vermoed dat dit door een app komt want de telefoon wordt vrij vaak wakker maar BBS geeft geen uitsluitsel.

Edit: overigens is de Google Play: NOS vanaf nu ook geschikt voor de HTC One.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Worst op 17-04-2013 14:30 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik ben uitermate tevreden over mijn HTC One in combinatie met Sense 5 en de Nova launcher (paid). Draait als een trein, batterijduur is zeer goed. Ik gebruik GSMbattery monitor en Qualcomm Battery Guru en daarmee haal ik ongeveer 23 uur op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Crew One schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:20:
[...]

S-OFF voor de One X en varianten is er ook nog niet, dus zet daar maar niet op in.
Even hier nog op terugkomend. De One X en One X+ hebben een Tegra3 soc. De qualcom wat ik altijd heb begrepen is (veel) makkelijker met betrekking tot S-OFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
  • Laatst online: 03-04-2022
Oh jee. Na bijna een week tevreden in gebruik ben ik toch iets tegengekomen: Bluetooth verbinding.

Ik heb een parrot in mijn auto welke (Spotify) audio streamt naar mijn autoradio. Dat werkt ook allemaal prima, met mijn iPhone in ieder geval. Bij de One valt de audio elke 10 a 20 sec even uit. Het lijkt ook soms alsof de audio iets te snel gaat voordat hij dus even (1, max 2 seconden) uitvalt. Bloedirritant.

Heb al geprobeerd de telefoon even te herstarten, bluetooth aan en uit etc maar niets lijkt te werken. Gelijk ook mijn iPhone weer even geprobeerd en dat werkt wel prima.

Heeft iemand anders hier ook last van? Zou het aan mijn telefoon liggen of heeft elke One dit? Zo is de telefoon voor mij redelijk onbruikbaar aangezien ik (redelijk) veel in de auto zit en muziek luister via Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
jvanoel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:55:
Ik heb een parrot in mijn auto welke (Spotify) audio streamt naar mijn autoradio. Dat werkt ook allemaal prima, met mijn iPhone in ieder geval. Bij de One valt de audio elke 10 a 20 sec even uit. Het lijkt ook soms alsof de audio iets te snel gaat voordat hij dus even (1, max 2 seconden) uitvalt. Bloedirritant.
Hoe heb je dit ingericht? Ik heb een simpele parrot maar als het makkelijk in te stellen is kan ik het wel even testen in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Oh jee. Na bijna een week tevreden in gebruik ben ik toch iets tegengekomen: Bluetooth verbinding.

Heb al geprobeerd de telefoon even te herstarten, bluetooth aan en uit etc maar niets lijkt te werken. Gelijk ook mijn iPhone weer even geprobeerd en dat werkt wel prima.

Heeft iemand anders hier ook last van? Zou het aan mijn telefoon liggen of heeft elke One dit? Zo is de telefoon voor mij redelijk onbruikbaar aangezien ik (redelijk) veel in de auto zit en muziek luister via Spotify.
Oh, dat kan nog leuk worden. Ik heb een Pioneer radio met ingebouwde parrot kit en zit met de zelfde situatie dat ik Spotify stream naar mijn radio. Hoop dat dit dan ook snel verholpen zal worden. Zodra ik mijn test toestel binnen heb, zal ik het meteen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34

Felyrion

goodgoan!

Is al eens eerder voorbij gekomen geloof ik, maar het kan zijn dat wifi en BT tegelijk problemen geeft (als in, bug). Heb je al eens geprobeerd wifi te disabelen op dat moment?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Felyrion schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:41:
[...]

Is al eens eerder voorbij gekomen geloof ik, maar het kan zijn dat wifi en BT tegelijk problemen geeft (als in, bug). Heb je al eens geprobeerd wifi te disabelen op dat moment?
Moet hij dan helemaal uit staan of geen verbinding hebben? Lijkt mij dat je geen wifiverbinding hebt in de auto..

Heeft het anders niet met een instelling te maken voor energiezuinigheid ofzo? Als er bijvoorbeeld geen geluid is, dat de BT automatisch uitschakeld (puur een wilde gok hoor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
sohus schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:34:
[...]
Hoe heb je dit ingericht? Ik heb een simpele parrot maar als het makkelijk in te stellen is kan ik het wel even testen in mijn auto.
Ik heb deze Parrot: http://www.parrot.com/nl/...th-hands-free-car-systeem
dangerousp schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:44:
[...]

Moet hij dan helemaal uit staan of geen verbinding hebben? Lijkt mij dat je geen wifiverbinding hebt in de auto..

Heeft het anders niet met een instelling te maken voor energiezuinigheid ofzo? Als er bijvoorbeeld geen geluid is, dat de BT automatisch uitschakeld (puur een wilde gok hoor :) )
Energiebesparing staat inderdaad wel aan. Ik zal dat eens uitzetten als ik straks weer in de auto zit, wie weet ligt het daar aan. WIFI had ik niet aan staan toen ik in de auto zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Moet echt helemaal uitstaan geloof ik.
WiFi en BT werken op dezelfde frequenties en storen elkaar daardoor, dit heeft elke telefoon.
Dit word softwarematig opgelost door het heel snel te laten wisselen, echter is er bij de One een bug in de software (die met software 1.29 opgelost moet zijn) die dit stoort waardoor BT niet (goed) werkt als WiFi aanstaat.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommpie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 21:29

Gommpie

Jos_de_Zwerver

Zou dat betekenen dat als je 5 Ghz WiFi gebruikt je dan geen storing zou hebben?
Of zou het aan de sensor liggen?

[ Voor 20% gewijzigd door Gommpie op 17-04-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ja echter werkt het ook altijd op 2.4ghz dus storing houd je tenzij de chip alleen 5ghz ondersteund wat nog een tijd niet zal gebeuren denk ik.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rubman schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:58:
ja echter werkt het ook altijd op 2.4ghz dus storing houd je tenzij de chip alleen 5ghz ondersteund wat nog een tijd niet zal gebeuren denk ik.
Kan dat op de SGS2 bij de geavanceerde Wifi instellingen forceren. Is dat op de One niet mogelijk?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-04-17-17-08-30_sgs22013-04-17_17-08-41.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
Rubman schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:54:
Moet echt helemaal uitstaan geloof ik.
WiFi en BT werken op dezelfde frequenties en storen elkaar daardoor, dit heeft elke telefoon.
Dit word softwarematig opgelost door het heel snel te laten wisselen, echter is er bij de One een bug in de software (die met software 1.29 opgelost moet zijn) die dit stoort waardoor BT niet (goed) werkt als WiFi aanstaat.
Ik had WIFI volgens mij helemaal uit staan. Maar zal vanavond even kijken en laten weten. Is al bekend wanneer v1.29 wordt gereleased ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

nvm

[ Voor 96% gewijzigd door wontcachme op 17-04-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Voor de geïnteresseerde heb ik een daglicht video montage gemaakt van de HTC One.

Ben erg tevreden over de video kwaliteit, foto kwaliteit is ook zeker niet slecht maar laat het toch wel afweten als je de foto's vergelijkt met andere nieuwe modellen.

Accu gaat bij mij ook makkelijk 1 dag mee, maar moet daarbij vermelden dat ik een gebruiker ben die zo af en toe op de dag gebruikt maakt van de telefoon en er niet super veel mee bel.

Ben nog steeds erg tevreden met de aankoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
Ziet er goed uit Bart! Ook scherptediepte is echt top voor een telefoon.

Ik heb een filmpje gemaakt met de slow motion functie. En dat filmpje ziet er echt niet uit, is dat bij jou ook?
Als ik slow motion kies springt ook hij op 786 x 432 px. Maar dat zal wel normaal zijn om een bepaald FPS te halen?

Edit: Ik zie inderdaad overal op YouTube de slow motion videos met een resolutie van 360p.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KzogbdATuY8]

[ Voor 11% gewijzigd door jvanoel op 17-04-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 01-10 12:02
jvanoel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:28:
Ziet er goed uit Bart! Ook scherptediepte is echt top voor een telefoon.

Ik heb een filmpje gemaakt met de slow motion functie. En dat filmpje ziet er echt niet uit, is dat bij jou ook?
Als ik slow motion kies springt ook hij op 786 x 432 px. Maar dat zal wel normaal zijn om een bepaald FPS te halen?
Ja, dat is normaal. Zal liggen aan de bandbreedte, zelfde reden waarom de 1080p video in Zoes van 20 Mbps naar 8 Mbps gaat. (Omdat de 5 4MP foto's per seconde ook wat bandbreedte opslurpen.)

Officieel gaat de encoder van de S600 ook maar tot 20 Mbps (H.264 high profile), er zal bovendien een limiet zitten aan de ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 22:56
jvanoel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:53:
[...]

Ik heb deze Parrot: http://www.parrot.com/nl/...th-hands-free-car-systeem

[...]

Energiebesparing staat inderdaad wel aan. Ik zal dat eens uitzetten als ik straks weer in de auto zit, wie weet ligt het daar aan. WIFI had ik niet aan staan toen ik in de auto zat.
Nu we het toch over de BT-WIFI combo hebben; weet iemand of handsfree met een (Parrot) carkit middels BT met WIFI aan de telefoongesprekken nog steeds goed gaan?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:10

zAo

GPLv2 Fanboy

DPhoenix schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:03:
[...]

Nu we het toch over de BT-WIFI combo hebben; weet iemand of handsfree met een (Parrot) carkit middels BT met WIFI aan de telefoongesprekken nog steeds goed gaan?
Zoals eerder vermeldt; dat kan technisch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
zAo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:03:
[...]

Zoals eerder vermeldt; dat kan technisch niet.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik denk dat DPoenix bedoelt, de Wifi staat nog ingeschakeld zonder verbinding met een netwerk, doet Bluetooth het dan?

Met mijn oude Galaxy S werkt dat altijd feiloos. Ik laat Wifi vaak ingeschakeld staan maar in de auto schakelt bluetooth zonder problemen in en kan gewoon bellen.

Kan me amper voorstellen dat de One dat niet zou kunnen. Audio streamen is technisch een ander verhaal volgens mij (shoot me if i'm wrong >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diewom
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 07:24
Mijn Desire HD werkt prima met A2DP (audio streamen naar bluetooth radio) met wifi gewoon aan. Dus dit moet een firmware probleem zijn van de One.

Volgens mij had ik hier ook al ergens gelezen dat met een nieuwere firmware (getest via custom rom) dit geen probleem meer is. (Iets met 1.29 en eindigend op .2?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26
Lijkt me ook een software-bug.
Er zijn zat toestellen waar streamen vanaf bijvoorbeeld een NAS via Wifi en vervolgens verder via Bluetooth geen problemen oplevert. Ik doe het hier ook vaker met een iPhone en iPad.
Synology NAS --wifi--> iPhone --bt--> Logitech Wireless Speaker adapter aan de stereo.

Ben trouwens sinds gisteren ook in blijde verwachting van de One. Hij gaat mijn iPhone 4 vervangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Masimo op 17-04-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kan een One eigenlijk 2 verschillende BlueTooth apparaten tegelijk aansturen?

Ik heb zo een pebble watch en zou die graag gebruiken icm de One maar stream ook Spotify naar mijn autoRadio, het zou erg onhandig zijn als ik continu de een moet afmelden als ik de ander wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Laatst online: 03-07 21:31
Kan iemand wat meer zeggen over de warmte van het alu in dagelijks gebruik, ik las berichten van tweakers in het forum dat het warm wordt (uiteraard) maar niemand die echt verteld of het echt hinderlijk/irritant warm wordt zodat je hem neerlegt of niks aan de hand gewoon doorgaan warm.
Mijn Macbook pro 2011 bv wordt soms wel zo warm dat het gewoon niet prettig meer is om hem op je schoot te hebben liggen.

bvd

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:41

jagermeister

Artillerie magneet :-(

wimstradamus schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:37:
Kan iemand wat meer zeggen over de warmte van het alu in dagelijks gebruik, ik las berichten van tweakers in het forum dat het warm wordt (uiteraard) maar niemand die echt verteld of het echt hinderlijk/irritant warm wordt zodat je hem neerlegt of niks aan de hand gewoon doorgaan warm.
Mijn Macbook pro 2011 bv wordt soms wel zo warm dat het gewoon niet prettig meer is om hem op je schoot te hebben liggen.

bvd
Kijk hier eens :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2197593

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
Ik snap er niets van. Op de heenweg, zoals hier eerder vermeldt, viel mijn geluid steeds weg. Dus op de terugweg mijn WIFI en Power Saving uitgezet en toen was er geen hapering meer in de muziek (via Bluetooth).

Dus toen heb ik daarna alle apps afgesloten, WIFI aangezet (niet met iets verbonden), Power Saving aangezet en toen Spotify, raad eens? Alles bleef werken naar behoren. Zal het komende dagen het e.e.a. eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Donstil schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:36:
Kan een One eigenlijk 2 verschillende BlueTooth apparaten tegelijk aansturen?

Ik heb zo een pebble watch en zou die graag gebruiken icm de One maar stream ook Spotify naar mijn autoRadio, het zou erg onhandig zijn als ik continu de een moet afmelden als ik de ander wil gebruiken.
Als de BT bug verholpen is, zoals dat in v1.29 schijnt te zijn, dan moet het kunnen. Ik heb ook de Pebble en ik kan zonder problemen Spotify streamen naar mijn autoradio en notificaties ontvangen op mijn Pebble via mijn SGS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Laatst online: 03-07 21:31
Thanks maar ook daar alleen bevestiging dat het warm wordt maar niet echt of het hinderlijk is.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:41

jagermeister

Artillerie magneet :-(

wimstradamus schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:50:
[...]

Thanks maar ook daar alleen bevestiging dat het warm wordt maar niet echt of het hinderlijk is.
Dan zal het vast wel meevallen. Als het hinderlijk zou zijn, zou het bol staan van de klachten.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Pagina: 1 ... 41 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)