[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.622 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 12:02
CousinBoneless schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:27:
Wat mij overigens opvalt zojuist is de gigantische death grip mbt je wifisignaal. Als je hem vasthoudt ovver de 'antenneliijn' valt je wifi signaal van volle sterkte terug naar 1, hoogstens 2 streepjes...
Dat is heel vreemd: de Wi-Fi antenne zit (van voren) rechts bovenaan, in het aluminium verwerkt, niet achter zo'n stripje. Kan zijn dat het zo'n "overbrugging" probleem is als bij de iPhone 4, maar in het midden zitten verder geen antennes (op de NFC rond de camera na), dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/6747/Screen%20Shot%202013-03-07%20at%209.31.13%20PM.png

[ Voor 8% gewijzigd door M-en-M op 14-04-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Jeroenneman schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:33:
Lekkere kwaliteitscontroles daar bij HTC... komop, dit mag toch niet bij apparatuur van 700 euro?!

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:49
-aad- schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:45:
[...]

Misschien een idee om de productielocatie/datum uit het serienummer te noemen? Op XDA loopt een topic waar ze kijken of de productiefouten uit een bepaalde batch komen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2209277
FA33W

Dit moet als het goed is de volgende datum zijn: 28 maart 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
M-en-M schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:45:
[...]

Dat is heel vreemd: de Wi-Fi antenne zit (van voren) rechts bovenaan, in het aluminium verwerkt, niet achter zo'n stripje. Kan zijn dat het zo'n "overbrugging" probleem is als bij de iPhone 4, maar in het midden zitten verder geen antennes (op de NFC rond de camera na), dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

[afbeelding]
"the wlan and bt cannot transmit simultaneously"

Begrijp ik dit nou goed ? Bluetooth en Wifi kunnen niet tegelijk werken.
Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten ?
Zeg me dat ik het niet goed begrijp.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
wimstradamus schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:08:
[...]

Dit is bij veel telefoons het geval (ze hebben immers dezelfde (2.4 GHz ISM) frequentie), dan kan het apparaat het nog steeds intern afwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Ze kunnen niet tegelijk data zenden maar dat is iets anders dan niet tegelijk werken. Een CPU core kan ook maar één berekening tegelijk doen maar toch kunnen er per core meerdere processen 'tegelijk' op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
ok thanks voor de opheldering, vond het al zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Je krijgt toch een 'gratis medialink' voor 699,-?
En in Duitsland waar het toestel 599,- kost niet??

Je betaald dus wél gewoon voor de medialink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
038Robijno schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:22:
Je krijgt toch een 'gratis medialink' voor 699,-?
En in Duitsland waar het toestel 599,- kost niet??

Je betaald dus wél gewoon voor de medialink...
699,-?? Ik zie hem overal goedkoper staan hoor.
Adviesprijs is geen werkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
jwakie schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:25:
[...]

699,-?? Ik zie hem overal goedkoper staan hoor.
Adviesprijs is geen werkelijke prijs.
Nou 693 dan.. Welke sites is hij dan véél goedkoper???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Laatst online: 06-06 18:27
mauricedb schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:50:
[...]

FA33W

Dit moet als het goed is de volgende datum zijn: 28 maart 2013
Ik heb er ook een van 28 maart 2013 (FA33W). Ik heb wel een scherm dat prima in orde is. Ik heb echter wel een heeeeel klein spleetje van nog minder dan een millimeter aan de onderkant en bovenkant van de telefoon. Past alleen een heel dun blaadje tussen. Zou dat erg zijn?

Edit:

Ik lees net dat iemand op XDA dit zegt:
"Originally Posted by nukemonk
Looks like first batch in Russia manufactured mostly 27-29 March, from both factories (FA and HT).
Mine FA33W, very small gap on top, if I did not know about it - would not have noticed. Glass a little bit rised on top, felt when running a finger, but is not visible and does not bother me."

Dat heb ik dus ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Merfeh op 14-04-2013 21:53 ]

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
038Robijno schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:39:
[...]

http://tweakers.net/product/325249/htc-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
038Robijno schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:39:
[...]

Deze
wimstradamus schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:37:
[...]

omruilen is waarschijnlijk goedkoper dan controles, bedenk dat de "lijm" etc moet drogen en hoe langer het in de fabriek ligt hoe duurder het word.
Op xda las mensen die hun One de 8 en 9e van april hebben gekocht in de uk een productie datum heeft van de 27e of 28 maart in taiwan. Dat betekend dat het verzenden van fabriek tot winkel in pak hem beet 10 dagen gebeurd onderweg droogt de lijm, temperatuur verschillen treden op en zo ontstaan er altijd wel foutjes.
10 dagen valt me nog mee, bij de iPhone 4 / 4s en 5 zijn er berichten van nog geen 72uur tussen productie en winkel verkoop. Met gele schermen van de natte lijm tot gevolg.
Jeroenneman schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:33:
Lekkere kwaliteitscontroles daar bij HTC... komop, dit kan toch niet bij apparatuur van 700 euro?!
Dit zou niet moeten kunnen idd, helaas zie je het online steeds vaker en lijken er grote groepen gebruikers te zijn die het voor lief nemen, belachelijk in mijn ogen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Merfeh schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:39:
[...]

Ik heb er ook een van 28 maart 2013 (FA33W). Ik heb wel een scherm dat prima in orde is. Ik heb echter wel een heeeeel klein spleetje van nog minder dan een millimeter aan de onderkant en bovenkant van de telefoon. Past alleen een heel dun blaadje tussen. Zou dat erg zijn?

Edit:

Ik lees net dat iemand op XDA dit zegt:
"Originally Posted by nukemonk
Looks like first batch in Russia manufactured mostly 27-29 March, from both factories (FA and HT).
Mine FA33W, very small gap on top, if I did not know about it - would not have noticed. Glass a little bit rised on top, felt when running a finger, but is not visible and does not bother me."

Dat heb ik dus ook.
Ik heb ook FA33W en ik heb het ook. Een mini spleetje aan de bovenkant, en het glas aan de bovenkant is een fractie hoger dan de aluminium bovenzijde. Echter ook vrijwel niet zichtbaar, nauwelijks voelbaar, dus stoor ik me er niet aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Gapert86 op 14-04-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04-2022
Op m'n One krijg ik bij Google Now wel tegels zoals weer etc. Maar als ik een vraag inspreek krijg ik gewoon Google Search resultaten maar geen tegels zoals ik op YouTube heb gezien hoe het zou moeten werken.

Als ik bijvoorbeeld vraag: "Wat is de hoofdstad van Nederland", krijg ik gewoon Google zoekresultaten te zien. Ook geprobeerd om Google Now op English (UK/US) te zetten maar ook met die instelling doet 'ie het niet.

Iemand hetzelfde probleem? Of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
De spleetjes in de behuizing zijn inderdaad minuscuul.

Heb geprobeerd om mijn probleem duidelijker vast te leggen:

Rechts:
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/images/201304/14042013230112.jpg

Links:
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/images/201304/14042013230329.jpg

Ik zit nu niet te zeiken toch, ik bedoel, dat er van die minuscule spleetjes in de behuizing zitten maakt mij niet zo heel veel uit (netjes is anders, maargoed... ), maar dat het glas niet goed aansluit aan de behuizing waar ongetwijfeld stof/zand of andere kleine dingetjes doorheen gaan kan toch niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 14:44

Trackerfire

BTC HODLER

mauricedb schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:07:

Rechts:
[afbeelding]

Links:
[afbeelding]

Ik zit nu niet te zeiken toch, ik bedoel, dat er van die minuscule spleetjes in de behuizing zitten maakt mij niet zo heel veel uit (netjes is anders, maargoed... ), maar dat het glas niet goed aansluit aan de behuizing waar ongetwijfeld stof/zand of andere kleine dingetjes doorheen gaan kan toch niet!?
Nee, dit is een 100% terug ermee gevalletje... bij mij bijvoorbeeld zit dit absoluut niet... glas ligt er 100% recht in.... ;)

Edit: Ik heb een FA33TW'tje

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
jvanoel schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:01:
Op m'n One krijg ik bij Google Now wel tegels zoals weer etc. Maar als ik een vraag inspreek krijg ik gewoon Google Search resultaten maar geen tegels zoals ik op YouTube heb gezien hoe het zou moeten werken.

Als ik bijvoorbeeld vraag: "Wat is de hoofdstad van Nederland", krijg ik gewoon Google zoekresultaten te zien. Ook geprobeerd om Google Now op English (UK/US) te zetten maar ook met die instelling doet 'ie het niet.

Iemand hetzelfde probleem? Of weet iemand een oplossing?
Same here. Zal eraan liggen dat het detecteert dat we in NL zitten en dan gewoon die vragen niet meer beantwoord via de 'cards'.

Rechts:
[afbeelding]

Links:
[afbeelding]

Ik zit nu niet te zeiken toch, ik bedoel, dat er van die minuscule spleetjes in zitten maakt mij niet zo heel veel uit (netjes is anders, maargoed... ), maar dat het glas niet goed aansluit aan de behuizing waar ongetwijfeld stof/zand of andere kleine dingetjes doorheen gaan kan toch niet!?
Mijn scherm ligt helemaal strak in de behuizing. Ik zou ermee terug gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Gapert86 op 14-04-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
Gapert86 schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:12:
Same here. Zal eraan liggen dat het detecteert dat we in NL zitten en dan gewoon die vragen niet meer beantwoord via de 'cards'.
Na een uur zoeken heb ik het gevonden, in ieder geval hier werkt het nu. Wat ik heb gedaan:
  • Systeemtaal op Nederlands (vergeet niet je toetsenbordtaal weer op Nederlands te zetten als je spelling gebruikt)
  • Bij instellingen Google Now -> Privacy & Accounts -> Zoek op Google.com ipv .nl
Volgens mij was dat het.

Hier ligt het glas ook strak op de behuizing. Terug gaan dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

De oordopjes die erbij geleverd worden trouwens zijn dan wel niet van Beats... maar zelf vind ik het geluid wat ze produceren echt wel erg goed!! Hele dikke bass en mooie middentonen. Hoge tonen zijn iets minder, maar ook goed te doen :)! Toppie!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 08-10 22:44
Kan iemand mij trouwens vertellen wat ik verkeerd doe met dat myweather dat boven Blinkfeed staat?
Ik zie daar op de plaatjes steeds de stad staan waar je op dat moment bent, op de promo is dat bv londen. Ik heb nu Groningen ingesteld, maar ik zie nog steeds gewoon "mijn locatie" staan op mijn scherm.

Locatieservices staan gewoon aan btw.

edit: ah.. opnieuw opstarten was ik vergeten. 8)7 |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Prosac op 14-04-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 22:49
Prosac2010 schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:25:
Kan iemand mij trouwens vertellen wat ik verkeerd doe met dat myweather dat boven Blinkfeed staat?
Ik zie daar op de plaatjes steeds de stad staan waar je op dat moment bent, op de promo is dat bv londen. Ik heb nu Groningen ingesteld, maar ik zie nog steeds gewoon "mijn locatie" staan op mijn scherm.

Dat is nog een bug volgens Mobile Cowboys

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Prosac2010 schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:25:

Waarschijnlijk staat in de instellingen "Werk mijn locatie real-time bij" aangevinkt... klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Absoluut niet, is gewoon niet fraai afgewerkt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 08-10 22:44
Trackerfire schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:28:
[...]

Waarschijnlijk staat in de instellingen "Werk mijn locatie real-time bij" aangevinkt... klopt dat?
Staat aan inderdaad, maar ik moest dus even opnieuw opstarten. Morgen de test of hij de locaties steeds automatisch bijwerkt, dan rijd ik weer half Nederland door. :)

Net 22tracks even getest met boomsound, verbaas me over het geluid dat dit dingetje kan produceren. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
jvanoel schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:19:
[...]

Na een uur zoeken heb ik het gevonden, in ieder geval hier werkt het nu. Wat ik heb gedaan:
  • Systeemtaal op Nederlands (vergeet niet je toetsenbordtaal weer op Nederlands te zetten als je spelling gebruikt)
  • Bij instellingen Google Now -> Privacy & Accounts -> Zoek op Google.com ipv .nl
Volgens mij was dat het.

[...]

Hier ligt het glas ook strak op de behuizing. Terug gaan dus!
Dat werkt! Alleen wel een beetje nutteloos om niet in NL te kunnen zoeken. Krijg jij de systeemtaal nu nog terug naar NL? Nederlands is bij mij verdwenen uit de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faxityy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 13:21

Rechts:
[afbeelding]

Links:
[afbeelding]

Mag ook helemaal niet, hoor je gewoon een nieuwe te krijgen als hij nog als DOA gezien wordt en anders krijgt hij nieuwe display. One X kampt laatste tijd met dit exact zelfde probleem, maar bij toestellen die al langer in circulatie zijn, die krijgen gewoon direct nieuwe display erin gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
Gapert86 schreef op maandag 15 april 2013 @ 00:08:
[...]

Dat werkt! Alleen wel een beetje nutteloos om niet in NL te kunnen zoeken. Krijg jij de systeemtaal nu nog terug naar NL? Nederlands is bij mij verdwenen uit de lijst...
Krijg nou wat, bij mij ook! Wat is dit nou weer voor een vage bug. Ik vind Engels prima overigens MAAR nu geeft Google Now en overal in mijn telefoon de graden weer in fahrenheit. Ik kan nergens vinden om 'm terug te zetten naar Celsius. Op Google wordt gezegd dat je naar de Settings moet gaan van Google Now en dan bij de Weather Card 'm moet instellen naar Celcius maar op de One staat deze Celsius/Fahrenheit optie niet op deze plek.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
jvanoel schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:40:
[...]

Krijg nou wat, bij mij ook! Wat is dit nou weer voor een vage bug. Ik vind Engels prima overigens MAAR nu geeft Google Now en overal in mijn telefoon de graden weer in fahrenheit. Ik kan nergens vinden om 'm terug te zetten naar Celsius. Op Google wordt gezegd dat je naar de Settings moet gaan van Google Now en dan bij de Weather Card 'm moet instellen naar Celcius maar op de One staat deze Celsius/Fahrenheit optie niet op deze plek.

Iemand een oplossing?
Op de "Cards" staat bij mij ook een informatie "i-tje" in een rondje. Als ik daar op klik kan je de eenheden wijzigen.

Dit heeft btw niet zoveel met de One te maken volgens mij. Is meer een google ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:37

wontcachme

You catch me? No you wont

Dennie-DP schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:32:
Zijn er nog meer mensen met een HTC One waarvan WiFi gewoon helemaal wegvalt? Ik heb hier last van :(. Ongeacht welk WiFi-netwerk ik gebruik.
  • WiFi valt weg.
  • Gaat 10-20 seconden over op mobiel netwerk.
  • Geeft dan melding dat er WiFi-netwerken gevonden zijn.
  • Vervolgens verbindt hij weer met degene die opgeslagen staat.
Wachten op een update?
Ik heb het dus ook. Heb gisteren een logger erop gezet en ongeveer 1 a 2 keer per uur gebeurt het. Het vage is alleen, dat vannacht ik een nfc heb gescanned om alle geluid op 0 te zetten (ringtone op 1) en vibreren uit en er was helemaal niks in de log. Scande 20m geleden weer alles aan en gelijk weer een disconnect.

Wat ik overigens ook erg klote vind (maar dat was ook op mijn Desire al) is dat als het scherm uitgaat wifi een soort slaapstand krijgt (ondanks de altijd aan). Wanneer ik een radio zender opzet via een stream, de telefoon neerleg, het scherm gaat uit en na en paar minuten verlies ik de stream totdat het scherm weer aangaat.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
R86Bakker schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:49:
[...]
Op de "Cards" staat bij mij ook een informatie "i-tje" in een rondje. Als ik daar op klik kan je de eenheden wijzigen.

Dit heeft btw niet zoveel met de One te maken volgens mij. Is meer een google ding.
Winning! Gister dik een uur aan kwijt en totaal over dat i'tje heengekeken. Thanks!
Wat wel vaak blijft is dat Nederlands uit de systeemtaal is verdwenen na het instellen van de Engelse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
Nog een dingetje wat mij opviel. Weet niet of dat al eerder benoemd is?
Als ik met iemand bel en diegene praat hoor je een ruis. Zegt diegene even niets is het helemaal stil. Begint diegene dan weer te praten hoor je er een ruis doorheen. Het lijkt wel alsof de One het geluid helemaal uitschakelt als de tegenpartij niets zegt. Weet alleen niet of die ruis erin hoort.

Heeft elke One dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
wontcachme schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:53:
[...]
Wat ik overigens ook erg klote vind (maar dat was ook op mijn Desire al) is dat als het scherm uitgaat wifi een soort slaapstand krijgt (ondanks de altijd aan). Wanneer ik een radio zender opzet via een stream, de telefoon neerleg, het scherm gaat uit en na en paar minuten verlies ik de stream totdat het scherm weer aangaat.
Heeft dit iets te maken misschien met de Sleep Mode instelling, onder Power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:40
jvanoel schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:37:
Als ik met iemand bel en diegene praat hoor je een ruis. Zegt diegene even niets is het helemaal stil. Begint diegene dan weer te praten hoor je er een ruis doorheen. Het lijkt wel alsof de One het geluid helemaal uitschakelt als de tegenpartij niets zegt. Weet alleen niet of die ruis erin hoort.

Heeft elke One dit?
Ik heb het juist dat mensen aan mij vragen of ik er nog ben als ik niks zeg.
Ik heb een One X plus, en daar wordt blijkbaar het geluid afgekapt als ik niets zeg, of weinig achtergrond geluid is. Doordat verschillende mensen het aan mij vroegen denk ik dat het aan mijn telefoon lig, en niet die van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Gapert86 schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:55:
[...]

Heeft dit iets te maken misschien met de Sleep Mode instelling, onder Power?
Nope. Dat staat al op uit.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
@wontcachme over de wifi bespaarstand

Dit is een Android instelling, tenminste: mijn Galaxy Nexus had dit ook. Om, wanneer het scherm uitgaat, de wifi bespaarstand te voorkomen:
Instellingen
Wifi
Menu knop rechtsboven
Geavanceerd
Aanzetten: beste wifi prestaties
(heeft impact op je batterij)

[ Voor 57% gewijzigd door woutwout op 15-04-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

woutwout schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:21:
@wontcachme over de wifi bespaarstand

Dit is een Android instelling, tenminste: mijn Galaxy Nexus had dit ook. Om, wanneer het scherm uitgaat, de wifi bespaarstand te voorkomen:
Instellingen
Wifi
Menu knop rechtsboven
Geavanceerd
Aanzetten: beste wifi prestaties
(heeft impact op je batterij)
Staat en stond aan. Zal het vandaag eens meer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dennie-DP schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:32:
Zijn er nog meer mensen met een HTC One waarvan WiFi gewoon helemaal wegvalt? Ik heb hier last van :(. Ongeacht welk WiFi-netwerk ik gebruik.
  • WiFi valt weg.
  • Gaat 10-20 seconden over op mobiel netwerk.
  • Geeft dan melding dat er WiFi-netwerken gevonden zijn.
  • Vervolgens verbindt hij weer met degene die opgeslagen staat.
Wachten op een update?
Ik heb dit ook, alleen valt wi-fi bij mij maar hoogstens 3 seconden weg, en geen 10 tot 20 zoals bij jou.
Maar het gebeurt wel regelmatig (ook zo'n 2x per uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Heeft elke One dit?
Veel telefoons hebben dit, in de audio-wereld heet dit een Gate-functie. Daar zorgt het ervoor dat microfoon van een zanger niet gaat rondzingen als hij tussen zijn performances even langs de speakers af loopt.

Sommige telefoons hebben een soortgelijk systeem om rondzingen over de speaker te voorkomen of wellicht om telefoonbandbreedte te besparen.

Mijn Desire HD doet het ook, al merk je dat bijna niet

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Heeft elke One dit?
Volgens mij ligt dit aan de techniek die in GSM wordt gebruikt. Tot nu toe heb ik dit bij elke telefoon gehad maar normaal let je er nooit op.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

**plaatjes**

Ik heb mijn HTC One van Amazon.de, dezelfde batch eind maart uit Taiwan FA33X. Maar dit is niet goed en normaal, heb totaal geen speling aan de zijkanten van het scherm. Terug met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 14:03

Metian

Snert is vies

Eén kleine vraag voor mensen met de HTC One. Zou je voor mij Nova Launcher kunnen installeren en dan deze icoon 1x op de dock willen plaatsen en 1x in de rij daarboven en screenshot willen posten hier van ?

( niet de afbeelding croppen, dus gewoon meteen die afbeelding kiezen ).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ST1Vw8o.png
De afbeelding

Waarom ?. Dan kan ik de afmeting bepalen voor de iconen op FHD scherm en zo vast beginnen met maken van me eigen iconen voor mijn HTC One die hopelijk begin mei binnen komt.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:51

Convoy

g44p

Metian schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:49:
Eén kleine vraag voor mensen met de HTC One. Zou je voor mij Nova Launcher kunnen installeren en dan deze icoon 1x op de dock willen plaatsen en 1x in de rij daarboven en screenshot willen posten hier van ?

[afbeelding]
De afbeelding

Waarom ?. Dan kan ik de afmeting bepalen voor de iconen op FHD scherm en zo vast beginnen met maken van me eigen iconen voor mijn HTC One die hopelijk begin mei binnen komt.
Je hebt, volgens je sign, zelf toch ook een HTC One? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Convoy schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:52:
[...]

Je hebt, volgens je sign, zelf toch ook een HTC One? :+
Was het maar z'n feest, was iets te snel met update toen ik dacht dat die onderweg was :-(

* Metian heeft het stiekem snel aangepast om verwarring te voorkomen :p

[ Voor 15% gewijzigd door Metian op 15-04-2013 12:57 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Over de service van de Mediamarkt in Nordhorn geen slecht woord! Vanmorgen voor de openingstijd van de winkel een mail terug gekregen met dat ik 'm kan omruilen, alleen hebben ze momenteel geen voorraad meer dus moet ik daar even op wachten. Gelukkig kan ik tot die tijd gewoon het toestel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Heren, Dames,

Ik had deze vraag al eerder gesteld, echter nog geen antwoord op gekregen. Hoe is de kwaliteit van de contactfoto's. Wat ik van mijn oude Desire weet te herinneren, was dat deze de contactfoto's van Facebook aftrok, maar dat deze foto niet bepaalt Hi-res waren. Vroeg me af of dit inmiddels verbeterd is?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Goed nieuws!
Ik heb Mediamarkt.de gemaild met mijn klacht (bright backlight pixels a la mauricedb) en geen enkel gezeur :)
Ik mag hem gebruiken tot er een nieuwe lading toestellen binnen is (kan 14 dagen duren) maar wel zorgen dat hij zo netjes mogelijk blijft, geen probleem met hoesje en screenprotector :)
Gevraagd of ik hem mag omruilen met mijn eerder voorbestelde zwarte en dat was ook geen probleem, hij moet echter wel binnen 4 weken terug zijn bij hen, nou hoop ik dus dat de zwarte een beetje opschiet anders moet ik een tijdje zonder One doen :P

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 08-10 17:56
Coolio!

"The AT&T HTC One slipped out of some AT&T locations this weekend, a full week before its official launch date. Less than 24 hours later, the bootloader has been unlocked and the device has been successfully rooted using existing methods.

As it turns out, the international HTC One shares the same method of rooting and installing ClockworkMod Recovery. HTC tinkerers expect this method to work for all variations of the device, across all carriers, making the device ideally suited for developers. Even better, HTC’s HTCdev service will unlock the device’s bootloader."

Bron: http://www.androidauthori...otloader-unlocked-190408/

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
mauricedb schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:02:
Over de service van de Mediamarkt in Nordhorn geen slecht woord! Vanmorgen voor de openingstijd van de winkel een mail terug gekregen met dat ik 'm kan omruilen, alleen hebben ze momenteel geen voorraad meer dus moet ik daar even op wachten. Gelukkig kan ik tot die tijd gewoon het toestel gebruiken :)
Garrett schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:30:
Goed nieuws!
Ik heb Mediamarkt.de gemaild met mijn klacht (bright backlight pixels a la mauricedb) en geen enkel gezeur :)
Ik mag hem gebruiken tot er een nieuwe lading toestellen binnen is (kan 14 dagen duren) maar wel zorgen dat hij zo netjes mogelijk blijft, geen probleem met hoesje en screenprotector :)
Gevraagd of ik hem mag omruilen met mijn eerder voorbestelde zwarte en dat was ook geen probleem, hij moet echter wel binnen 4 weken terug zijn bij hen, nou hoop ik dus dat de zwarte een beetje opschiet anders moet ik een tijdje zonder One doen :P
Mediamarkt NL kan hier nog wat van leren volgens mij mbt klantvriendelijkheid..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Een minpuntje van de HTC One. Opladen van de One van 0 tot 100 % duurt bijna 3,5 (!) uur ben ik achter gekomen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:05
alwaysleft schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:00:
Een minpuntje van de HTC One. Opladen van de One van 0 tot 100 % duurt bijna 3,5 (!) uur ben ik achter gekomen. Jammer.
Dit was al bekend.
Maar de lange laadtijd zou wel voor een langer levende batterij moeten zorgen toch?
En dit is wel gewenst omdat hij echt onmogelijk te vervangen is bij de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackerfire schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:28:
[...]

Ook ik heb dit probleem maar heb het nog ietw eten weg te krijgen. Blijft staan op mijn locatie, wek mijn real-time locatie bij staat uitgevinkt, rest van alle locatie instellinggen staat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 23:59

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gelukkig gaat ie ook een stuk langer mee, dus ik zie het probleem niet zo. Opladen doe je 's nachts toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hessia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05-2023
Blijkbaar hebben ze de productie problemen (deels) opgelost.

http://www.slashgear.com/...tleneck-loosens-15277830/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
Volgens mij doet mijn Sensation er nog langer over om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keep_IT_cool
  • Laatst online: 15-10-2020
Vraagje: ik heb een Duitse versie en bij het installeren kon ik Nederlands kiezen (default keuze)..

Nu zat ik ff te rommelen en koos bij TaalInstellingen.. Engels(Germany)..
wil dit terugzetten naar Nederlands... maar het menu is beperkt... Duits/Engels/Frans/Turks voor Germany/Switzerland en nog een paar.... dus: pindakaas.

Weet iemand hoe ik extra talen kan selecteren/uploaden oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
keep_IT_cool schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:45:
Vraagje: ik heb een Duitse versie en bij het installeren kon ik Nederlands kiezen (default keuze)..

Nu zat ik ff te rommelen en koos bij TaalInstellingen.. Engels(Germany)..
wil dit terugzetten naar Nederlands... maar het menu is beperkt... Duits/Engels/Frans/Turks voor Germany/Switzerland en nog een paar.... dus: pindakaas.

Weet iemand hoe ik extra talen kan selecteren/uploaden oid.?
Google Play: MoreLocale 2

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Geen probleem, huidige One X gaat hele dag mee en wordt vaak pas wanneer ik lig te slapen opgeladen. Zelfde zal denk ik ook gebeuren met de One voor mij, als die volgende ochtend maar gewoon weer op 100% staat.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning0313
  • Laatst online: 26-03-2024
YES ik heb hem besteld. Vond persoonlijk de zwarte versie wat zakelijker! dus die maar besteld. Denk dat ik nu ook geen FA33´je meer ga krijgen want ik heb expres nog even gewacht.

Is er nog iemand die hem bij HI heeft besteld? zo ja weten jullie iets over levertdatum?

GR michiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Koning0313 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:51:
YES ik heb hem besteld. Vond persoonlijk de zwarte versie wat zakelijker! dus die maar besteld. Denk dat ik nu ook geen FA33´je meer ga krijgen want ik heb expres nog even gewacht.

Is er nog iemand die hem bij HI heeft besteld? zo ja weten jullie iets over levertdatum?

GR michiel.
Vragen met betrekking tot levertijden kunnen beste HTC One - Levertijden en prijzen hier worden gesteld. Dit is voor ervaringen en discussie's.

[ Voor 4% gewijzigd door Metian op 15-04-2013 14:55 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwsoldier
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-06 11:50
Klantenservice van HTC is ook prima!
Heb mijn htc one dus uit duitsland, maar de oplader werkte na een week al niet meer.
Gister mailtje gestuurd naar HTC nl.
Vandaag al mailtje terug, dat ik mijn adresgegevens kon opsturen en er zou gelijk een nieuwe lader toegestuurd worden.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanoel
Iemand al zitten spelen met de Lock Screen Style? Ik heb 'm op Productivity staan en dat werkt lekker! Alleen bij de agenda toont hij alleen welke agendapunten er voor morgen in staan. Ik zou de hele week willen tonen en bijvoorbeeld nog geselecteerd op welke agenda ik wil tonen aangezien ik er meerdere heb.

Heb het idee dat dit niet kan aangezien HTC enkel heeft ingebouwd (zover ik kan vinden) dat je kunt kiezen tussen WAT je wil tonen: Agenda, Calls, Mails, Messages. Maar verder geen opties die dieper gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 08-10 17:56
Dat zou mooi zijn.. en nu een beetje gas der'op :)

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 14:07
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-g354Rrfa_Y]

Ik plaatste hem en keek hem tegelijk, maar wat is dit slecht zeg :O Het is een gecancelde reclame, maar als dit een uitkomst is van de de nieuwe marketing machine bij HTC... ;w .

Gelukkig voor HTC ben ik al overgehaald, en hoeven dit soort videos mij niet te verleiden. Maar een classy commercial over 'BoomSound', Zoe, mooi design, BlinkFeed etc moet toch mogelijk zijn :)

[ Voor 140% gewijzigd door Kappade op 15-04-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:03
JRKAP schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:19:
[video]

Ik plaatste hem en keek hem tegelijk, maar wat is dit slecht zeg :O Het is een gecancelde reclame, maar als dit een uitkomst is van de de nieuwe marketing machine bij HTC... ;w .

Gelukkig voor HTC ben ik al overgehaald, en hoeven dit soort videos mij niet te verleiden. Maar een classy commercial over 'BoomSound', Zoe, mooi design, BlinkFeed etc moet toch mogelijk zijn :)
Dit is geen gecancelde reclame, maar gewoon een filmpje van de site funny or die! http://www.funnyordie.com/

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
Golf2vr6 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:52:
[...]

Dit is geen gecancelde reclame, maar gewoon een filmpje van de site funny or die! http://www.funnyordie.com/
Het was een samenwerking. Schijnbaar schaamde HTC zich er zelf uiteindelijk ook voor: http://www.engadget.com/2013/04/15/htc-one-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Daar had ik hem inderdaad vandaan Cyleo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
Cyleo schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:01:
Het was een samenwerking. Schijnbaar schaamde HTC zich er zelf uiteindelijk ook voor: http://www.engadget.com/2013/04/15/htc-one-video/
Een reclame van drie en een halve minuut lijkt mij vrij sterk. Promotiefilmpje à la, reclame echt niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Metian schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:49:

[afbeelding]
De afbeelding

Uit eigen berekeningen (ja ja) kwam ik uit op iconen van 120 x 120 pixels uit. Nu alleen even rustig afwachten of iemand deze stappen kan uitvoeren zodat ik de zekerheid kan hebben dat dit klopt. Indien wel weet ik ook meteen dat ik de juiste berekening heb gemaakt met.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

JRKAP schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:19:
[video]

Ik vind het eigenlijk wel leuk :X

Ze willen wat ik begreep meer op internet reclame focussen en zulke dingen helpen daar wel bij. Hoeveel mensen zullen niet een filmpje willen bekijken dat "teruggetrokken" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:50

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb een FA33X (Handtec.co.uk)
Scherm aan de bovenkant steekt wat uit, onderkant iets onder het aluminium.
Camera: Krijg er weinig goede foto's uit, overall erg veel ruis, en weinig scherpte...
Accu: Kan beter krijg er met gemak een volle dag uit, maar mijn Note II ging veel langer mee op 1 accu lading.

[ Voor 3% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 15-04-2013 19:17 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Even een tip voor mensen die het beste met de HTC One qua foto kwaliteit willen. Wie niet?

ISO waarde op 100 zetten, contrast op + 1 en als laatste de scherpte op -1 zetten. Gelezen op xda deze tip. Krijg je echt betere foto's door!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Metian schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:25:
[...]

Uit eigen berekeningen (ja ja) kwam ik uit op iconen van 120 x 120 pixels uit. Nu alleen even rustig afwachten of iemand deze stappen kan uitvoeren zodat ik de zekerheid kan hebben dat dit klopt. Indien wel weet ik ook meteen dat ik de juiste berekening heb gemaakt met.
Hoe krijg ik je plaatje in het dock? Heb nu wel m'n plaatje op de telefoon...

Edit, laat maar :) heb 't al!

@Metian Klikkerdeklik

[ Voor 16% gewijzigd door Trackerfire op 15-04-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Trackerfire schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:26:
[...]

Hoe krijg ik je plaatje in het dock? Heb nu wel m'n plaatje op de telefoon...

Edit, laat maar :) heb 't al!

@Metian Klikkerdeklik
Mijn dank is uitermate groot!

Blijkbaar is mijn berekening toch niet goed gegaan, iconen zijn 144 x 144 groot op One. Toch nog eens kijken hoe ik dit kan berekenen. Interessant iets tot me One binnenkomt.

144x144 is natuurlijk om te zorgen dat de iconen zo scherp mogelijk weer gegeven worden, kleiner of groter kan altijd met kwaliteit verlies

[ Voor 33% gewijzigd door Metian op 15-04-2013 19:43 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Metian schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:41:
[...]

Mijn dank is uitermate groot!

Blijkbaar is mijn berekening toch niet goed gegaan, iconen zijn 144 x 144 groot op One. Toch nog eens kijken hoe ik dit kan berekenen. Interessant iets tot me One binnenkomt.

144x144 is natuurlijk om te zorgen dat de iconen zo scherp mogelijk weer gegeven worden, kleiner of groter kan altijd met kwaliteit verlies
Goed dat er al een aantal Tweakers zijn met een One dan :)! Ga je het icon pack dat je gaat maken ook met ons delen of dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
alwaysleft schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:24:
Even een tip voor mensen die het beste met de HTC One qua foto kwaliteit willen. Wie niet?

ISO waarde op 100 zetten, contrast op + 1 en als laatste de scherpte op -1 zetten. Gelezen op xda deze tip. Krijg je echt betere foto's door!!
http://www.androidcentral...ps-how-shoot-stuff-better

nog wat tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Trackerfire schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:44:
[...]

Goed dat er al een aantal Tweakers zijn met een One dan :)! Ga je het icon pack dat je gaat maken ook met ons delen of dat niet :)
Dat inderdaad heel goed. Denk het overigens wel, eerst maar is zien wat ik kan verzinnen.

* Metian blijkt overigens bijna goede berekening te hebben, Android op FHD zal XXHDPI gaan gebruiken, wat een factor van 3 is tegenover MDPI (normal grootte). Kortom, icoon van 48x48 wordt 144x144 met factor van drie.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Trackerfire schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:44:
[...]

Lijkt me wel zo sociaal :P

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Is best oud: belangrijkste tip die ik uit de tweets van Brian Klug (Anandtech) en David Ruddock (Android Police) kan halen is maak je lens schoon. De One is heel gevoelig voor diffractie vanwege het grote apertuur en de grote photosites. (Klug heeft ook al geklaagd dat bijvoorbeeld GSMArena de lens dus niet schoon heeft gemaakt bij hun foto's. Al hebben ze dit vreemd genoeg wel gedaan bij de S4.)

Verder kan ik deze tips geven: gebruik de scene modes (Night, HDR, Macro en Backlit, in ieder geval, deze komen ook terug in de link), speel met contrast (ik merk dat de One een vrij vlakke contrast-curve heeft, dus contrast omhoog gooien zal er waarschijnlijk mooier uit zien), gooi Sharpness naar -2 als je een realistischer beeld wil (dan pas gaat de sharpening van HTC uit), neem (vooral bij slecht licht) meerdere foto's om te compenseren voor perikelen met de autofocus en combineer ISO 100 met Night Mode bij stillevens (in goed licht) om ruis te onderdrukken. (HTC prefereert een hoge sluitersnelheid i.c.m. iets hogere ISO om bewegende objecten beter vast te leggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
M-en-M schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:11:
[...]

Is best oud: belangrijkste tip die ik uit de tweets van Brian Klug (Anandtech) en David Ruddock (Android Police) kan halen is maak je lens schoon. De One is heel gevoelig voor diffractie vanwege het grote apertuur en de grote photosites. (Klug heeft ook al geklaagd dat bijvoorbeeld GSMArena de lens dus niet schoon heeft gemaakt bij hun foto's. Al hebben ze dit vreemd genoeg wel gedaan bij de S4.)

Verder kan ik deze tips geven: gebruik de scene modes (Night, HDR, Macro en Backlit, in ieder geval, deze komen ook terug in de link), speel met contrast (ik merk dat de One een vrij vlakke contrast-curve heeft, dus contrast omhoog gooien zal er waarschijnlijk mooier uit zien), gooi Sharpness naar -2 als je een realistischer beeld wil (dan pas gaat de sharpening van HTC uit), neem (vooral bij slecht licht) meerdere foto's om te compenseren voor perikelen met de autofocus en combineer ISO 100 met Night Mode bij stillevens (in goed licht) om ruis te onderdrukken. (HTC prefereert een hoge sluitersnelheid i.c.m. iets hogere ISO om bewegende objecten beter vast te leggen.)
hoe maak je de lens goed schoon zonder krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
alwaysleft schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:19:
[...]
hoe maak je de lens goed schoon zonder krassen?
Hier bestaan genoeg (microfiber) doekjes voor. Gaat er puur om dat je het vet eraf krijgt. Eerst even ademen op het glas en dan in rondjes naar buiten werken.

edit: Al moet je inderdaad oppassen dat je geen troep op de lens hebt zitten die mogelijk kan krassen.

[ Voor 26% gewijzigd door M-en-M op 15-04-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Laatst online: 08-10 20:08

T.E

Nu inmiddels een week in bezit van deze smartphone. Ik ben overgestapt van iphone naar htc. In het begin had ik nog de twijffels. Stuk grotere telefoon. Maar nu na een week, ik weet niet beter. De telefoon is heerlijk snel, video's zijn geweldig en o wat mis ik itunes totaal niet. Cdtje downloaden, gewoon in de music map slepen en wholla ready to play.

Mensen die twijffelen met een iphone... niet doen gewoon de stap wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Nieuw "probleem"...

Bluetooth verbinding hapert constant. Ik hoef de One maar iets te bewegen of er ontstaat al storing in het signaal. Erg irritant!!

Edit: Zie net op XDA dat de tijdelijke workaround Wifi uitzetten is... 8)7

Edit 2: Thanks Netblade!

[ Voor 25% gewijzigd door Trackerfire op 15-04-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 22:49
Trackerfire schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:59:
Nieuw "probleem"...

Bluetooth verbinding hapert constant. Ik hoef de One maar iets te bewegen of er ontstaat al storing in het signaal. Erg irritant!!
Met muziek afspelen? Misschien heb je dan hier wat aan :
BUG : Bluetooth streaming audio issues, audio keeps cutting out.
SOLUTION : Some has solved this by disabling the energy saving options or simply turn OFF WiFi. To discuss this issue click HERE
Op XDA gevonden :)

Wel rotte issue, ik ben ook frequent AD2P gebruiker, ik hoop niet dat dit bij de gehele serie voorkomt

[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 15-04-2013 21:09 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:37
Trackerfire schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:59:
Edit: Zie net op XDA dat de tijdelijke workaround Wifi uitzetten is... 8)7
Lekker handig als je veel streamt en via BT Apt-X audio afspeelt naar een ontvanger, heb je toch echt ook Wifi nodig als je geen unlimited data hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 21:03
Weet iemand trouwens waarom sommige apps "niet compatible" zijn met de One? Ik kan de NOS app en Eredivisie Live app niet installeren omdat het apparaat niet compatible zou zijn. Met mn Galaxy S2 met zelfde Android versie was er niets aan hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Nu ik dit met de bt problemen lees, een paar post terug vroeg na aanleiding van dit plaatje
[...]

kan dat toch niet met dit probleem te maken hebben ? of is het een software matig probleem dat het elkaar (wifi/bt) niet snel genoeg afwisselt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
wimstradamus schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:50:
of is het een software matig probleem dat het elkaar (wifi/bt) niet snel genoeg afwisselt ofzo
Dit is het hoogstwaarschijnlijk. Zoals ik al eerder aangaf heeft vrijwel elke telefoon een dergelijke combi-antenne (is zelfs verplicht door de FCC in Amerika), dus het zal aan problemen met het afwisselen liggen.
Er zijn overigens ook mensen die er geen last van hebben of het weten op te lossen door de stand-by dataverbinding power-saving uit te zetten. HTC support lijkt er van overtuigd dat het in update 1.29 is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:48
Wat je wel kunt doen,is eerst met de fhon verwarmen(niet te HEET natuurlijk) en dan er wat gewicht op leggen en dan goed laten afkoelen..
mauricedb schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:55:
Ik probeer de lijm zijn werk te laten doen door er x aantal uren druk op uit te oefenen, hopen dat het werkt:
[afbeelding]

Mocht dit niet helpen, denken jullie dat het dan verstandig is om er een minimale hoeveelheid secondelijm tussen te doen?

Andere optie is natuurlijk naar de Mediamarkt mailen, maar dan moet ik weer richting Nordhorn...

[...]

Dat zal ik, als ik de boeken eraf haal en eraan denk om dat te checken, laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een verschil tussen audio-recording tussen de HTC ONE en een Galaxy S3.
Best groot verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Gvd dat is echt een groot verschil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 12:41
Hahaha, ik schoot spontaan in de lach toen ik de S3 hoorde. :+

Heb hier ook nog is gekeken naar het serialnummer en ook mijne komt ook van 28 maart 2013.
Na even goed gekeken te hebben naar de bouwkwaliteit viel mij het volgende op:

- Aan de bovenkant zit een kleine spleet. Was mij eigenlijk nog niet opgevallen, en stoor mij er ook niet aan.
- Volume knop aan de zijkant ligt er net niet helemaal recht in.

Voor de rest, geen problemen tot zover.
Na vandaag een test videootje te hebben gemaakt was ik verbaast over de goede kwaliteit! Morgen even wat meer video's schieten. Zal wel even kijken of ik er hier wat van kan posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 08:26
jonny htc schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:57:
Wat je wel kunt doen,is eerst met de fhon verwarmen(niet te HEET natuurlijk) en dan er wat gewicht op leggen en dan goed laten afkoelen..

[...]
Pure gok en riskant, sprekend uit ervaring als voormalig mechanical designer van displaymodules van mobieltjes. De oplossing voor het losse of kierende display is gewoon terug naar de winkel.

Je weet met geen mogelijkheid welke lijm of tape toegepast is, en daarmee ook niet of je moet verwarmen, druk uitoefenen, UV belichten of combinaties daarvan. Even uit de losse pols wat mogelijke lijmen / tapes die in telefoons worden toegepast: epoxy, acrylaat, rubbers (elastomeren), siliconen. Als het niet meer of direct plakt is daar in de meeste gevallen geen permanente oplossing voor.

Als bijvoorbeeld de hechting van de onderdelen slecht is vanwege vervuiling (metaal niet goed ontvet bijvoorbeeld) tijdens het aanbrengen van de tape, kun je drukken tot je een ons weegt. Dat gaat niet meer (langdurig) plakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Masimo op 15-04-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:29:
[video]Hier nog een verschil tussen audio-recording tussen de HTC ONE en een Galaxy S3.
Best groot verschil ;)
(Off-topic)

Dan doet de S2 het beter dan de S4:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=A7CcBY5Ct7E]

Zelf opgenomen. Op Summer Darkness 2012.
Het klinkt shit, maar zo klinkt industrial. Niet lang na dit filmpje heb ik de zaal maar verlaten.. :p

De One maakt echt grote indruk op me wat betreft opnamekwaliteit bij hoog volume! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Je kan natuurlijk moeilijk 2 totaal verschillende opname's vergelijken he... Mogelijk was het volume bij het filmpje met de one/s3 veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjdjong schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:49:
Weet iemand trouwens waarom sommige apps "niet compatible" zijn met de One?
Zeer waarschijnlijk door de Full HD resolutie :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Zijn er meer mensen met het wifi probleem als je je hand boven het aluminium houd of erop? Htc zijn echte boelers ze leveren altijd slechte defecte toestellen in het begin .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
faisje schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:56:
Zijn er meer mensen met het wifi probleem als je je hand boven het aluminium houd of erop? Htc zijn echte boelers ze leveren altijd slechte defecte toestellen in het begin .....
waarom hou je je hand dan ook boven het alu ? :)

Pagina: 1 ... 40 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)