Dit kan wel, maar moet vanuit de app drawer, niet het homescreen.Marcello83 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:10:
Ik heb hem nu een dagje en ben er erg tevreden over! Alles werkt zo enorm snel en intuïtieve!
Je kunt echt merken dat dit een premium flaggship is. Wat ik wel een beetje storend aan sense vind is dat ik de 4 vaste snelkoppelingen onderaan niet kan veranderen. Misschien toch maar een andere launcher proberen.
De camera ben ik tot nu toe erg tevreden over. Vergeleken met mijne vorige Xperia Arc S die toch ook al een goede camera had doet deze het nog beter! Wat ik ook prettig vind is dat je tijdens het filmen de camera LED aan en uit kan zetten.
Vanavond en morgen ga ik pas echt op pad met mijn One, ik zal mijn bevindingen daarop nog posten.
Ah thanks! Heb het inderdaad net gevonden 
Heb net overigens gehad dat de 2 toetsen onderaan niet meer oplichten bij aanzetten van scherm, was na een herstart gelukkig weer verholpen.
Damn, het is weer terug. Hebben meer mensen dit probleem?
Heb net overigens gehad dat de 2 toetsen onderaan niet meer oplichten bij aanzetten van scherm, was na een herstart gelukkig weer verholpen.
Damn, het is weer terug. Hebben meer mensen dit probleem?
[ Voor 14% gewijzigd door Marsman83 op 06-04-2013 12:53 ]
Dat is geen probleem, dat is een 'feature' denk ik zo, net zoals bij de HTC One X en dergelijke.
Leg je hand is voor de sensoren bovenaan het scherm, dan zul je zien dat de buttons zo weer oplichten
Leg je hand is voor de sensoren bovenaan het scherm, dan zul je zien dat de buttons zo weer oplichten
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Idd hij doet het nu weer
Is ook niet zo'n groot probleem.
Verder alleen nog maar lof voor dit geweldige toestel!
Heb hem sinds het uitpakken haast niet meer losgelaten, ben als een kind zo blij haha
Verder alleen nog maar lof voor dit geweldige toestel!
Heb hem sinds het uitpakken haast niet meer losgelaten, ben als een kind zo blij haha
bedoel je nou dat je de standaard aanwezige SMS app in dat dock niet kan vervangen door bijv Whatsapp?Marcello83 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:10:
Ik heb hem nu een dagje en ben er erg tevreden over! Alles werkt zo enorm snel en intuïtieve!
Je kunt echt merken dat dit een premium flaggship is. Wat ik wel een beetje storend aan sense vind is dat ik de 4 vaste snelkoppelingen onderaan niet kan veranderen. Misschien toch maar een andere launcher proberen.
De camera ben ik tot nu toe erg tevreden over. Vergeleken met mijne vorige Xperia Arc S die toch ook al een goede camera had doet deze het nog beter! Wat ik ook prettig vind is dat je tijdens het filmen de camera LED aan en uit kan zetten.
Vanavond en morgen ga ik pas echt op pad met mijn One, ik zal mijn bevindingen daarop nog posten.
Was dit bij de One X ook niet gewoon mogelijk?
[ Voor 3% gewijzigd door Kappade op 06-04-2013 13:46 ]
Kan wel, staat er 1 post onder...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ooh leuk, gefeliciteerd dan, je krijgt een One toegestuurd na de testRubman schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:25:
Woei![]()
![]()
Krijg net de mail met de uitnodiging voor de androidworld meet in Utrecht om de HTC One te mogen testen.
Bij Tweakers helaas niet ingeloot, maar nu toch nog de kans om dit toestel eens live te testen.
Leuke verrassing staat op het programma ik ben benieuwd.
Zijn er vanuit hier vragen die ik nog an de officials van HTC moet stellen, mocht ik daar de kans voor hebben?
Hierop zal toch mijn keuze uiteindelijk gebaseerd worden of ik de One neem of eens ga voor een andere telefoon dan een HTC.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zo vanmorgen weer even naar MM Nordhorn gereden, heb mijn toestel zonder problemen om kunnen ruilen! Liggen er nog wat voor de liefhebbers...!
Hoe zit dat nou met die Li-Po batterijen. Kan je die gewoon constant opladen (bv telefoon tijdens het slapen opladen, gebruiken in de bus en op het werk weer de hele dag in een oplader) of alleen tijdens het slapen opladen en de rest van de dag niet, tenzij de batterij leeg raakt?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dat hoop ik natuurlijk wel, al ga ik er absoluut niet vanuit want dan kan het nooit tegenvallen.Donstil schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:56:
[...]
Ooh leuk, gefeliciteerd dan, je krijgt een One toegestuurd na de test
Ben sowieso van plan deze telefoon te nemen later dit jaar en kan hem op deze manier goed testen en misschien nog wat vragen van mensen hier beantwoorden.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Wauw, wat een geweldige review van AnandTech! Ik moet eerlijk zijn dat ik een hoop van de benchmarks maar heb geskipped, maar het is echt een ongelooflijk goede, diepe review. Zeker het lezen en wachten er op waard!
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Klopt helemaal, heb nog niet eerder een dergelijk "diepe" review gezien van de HTC One, wat natuurlijk helemaal mooi is dat hij er best positief uit komtBorgMan schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:40:
Wauw, wat een geweldige review van AnandTech! Ik moet eerlijk zijn dat ik een hoop van de benchmarks maar heb geskipped, maar het is echt een ongelooflijk goede, diepe review. Zeker het lezen en wachten er op waard!
Cogitationis poenam nemo patitur
Stiekem verwacht ik het wel, HTC doet deze actie alleen met Tweakers en AndroidWorld. Dat zou al genoeg kunnen zeggen. Daarbij komt ook nog eens dat AndroidWorld het heeft over een "Grote verrassing" aan het einde en dan komen ze niet weg met een t-Shirt of koptelefoon, zeker niet als iedereen bij tweakers en toestel mocht houdenRubman schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:28:
[...]
Dat hoop ik natuurlijk wel, al ga ik er absoluut niet vanuit want dan kan het nooit tegenvallen.
Ben sowieso van plan deze telefoon te nemen later dit jaar en kan hem op deze manier goed testen en misschien nog wat vragen van mensen hier beantwoorden.
Zet je huidige gsm maar alvast op marktplaats
Het kan allebei. Welke beter is kun je gewoon googlen.wontcachme schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:24:
Hoe zit dat nou met die Li-Po batterijen. Kan je die gewoon constant opladen (bv telefoon tijdens het slapen opladen, gebruiken in de bus en op het werk weer de hele dag in een oplader) of alleen tijdens het slapen opladen en de rest van de dag niet, tenzij de batterij leeg raakt?
iPads en iPhones hebben bijna allemaal een LiPo batterij en er zijn tig tips te vinden als je zoekt op iPad battery charging oid.
Tijdje terug poste iemand hier een YouTube filmpje van LinusTechTips. Na jaren iOS ging hij overstappen naar Android op de HTC One. Eerlijk en daardoor leuk/interessant om te kijken.
Nu is er part 2
http://youtu.be/fwI5uytum2c
Nu is er part 2
Ik heb mijn HTC One sinds vandaag en moet zeggen dat ik enorm tevreden ben tot nu toe, maar ik ga hem uiteraard uitvoerig aan de tand voelen.
Wat ik bijvoorbeeld aan BlinkFeed mis is dat je aan kan geven welke nieuwsbronnen prioriteit hebben en bijvoorbeeld bij Facebook en Twitter van welke users je posts op je blinkfeed pagina wil zien, bij mij is dat lang niet van iedereen gewenst. Ook jammer dat je de tiles niet in grootte aan kan passen en de tekst daarin kleiner maken. Het is een FullHD scherm, dus meer dan 3 berichten die je nu ziet zou wel wenselijk zijn. Buiten dat ziet het er enorm fraai uit.
Even een vraagje aan jullie, om de One beter te testen. Wat zijn nu zo'n beetje de zwaarste Android games van het moment, om hem zo even aan de tand te voelen?
Wat ik bijvoorbeeld aan BlinkFeed mis is dat je aan kan geven welke nieuwsbronnen prioriteit hebben en bijvoorbeeld bij Facebook en Twitter van welke users je posts op je blinkfeed pagina wil zien, bij mij is dat lang niet van iedereen gewenst. Ook jammer dat je de tiles niet in grootte aan kan passen en de tekst daarin kleiner maken. Het is een FullHD scherm, dus meer dan 3 berichten die je nu ziet zou wel wenselijk zijn. Buiten dat ziet het er enorm fraai uit.
Even een vraagje aan jullie, om de One beter te testen. Wat zijn nu zo'n beetje de zwaarste Android games van het moment, om hem zo even aan de tand te voelen?
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Het viel me weer op dat de zwart weergave behoorlijk goed is.Donstil schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:15:
Tijdje terug poste iemand hier een YouTube filmpje van LinusTechTips. Na jaren iOS ging hij overstappen naar Android op de HTC One. Eerlijk en daardoor leuk/interessant om te kijken.
Nu is er part 2
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Absoluut maar ook hoe goed het scherm verder is.Golf2vr6 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:42:
[...]
Het viel me weer op dat de zwart weergave behoorlijk goed is.
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen hier. Maar dit lijkt mij wel behoorlijk zorgwekkend: https://dl.dropbox.com/u/36077148/One_gap.jpg
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Maximaal een pagina terug uitgebreid langsgekomen.Iekozz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:09:
Volgens mij is dit nog niet voorbij gekomen hier. Maar dit lijkt mij wel behoorlijk zorgwekkend: https://dl.dropbox.com/u/36077148/One_gap.jpg
Zoals ik al eerder heb uitgelegd is dit fysiek onmogelijk: het paneel zit aan het glas vastgelijmd, bovendien wordt het bonnetje op magischer wijs minder breed zodra hij "achter het glas" gaat.Iekozz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:09:
Ook lollig dat zo'n bonnetje dwars door een cameramodule heen kan.
[ Voor 7% gewijzigd door M-en-M op 06-04-2013 18:23 ]
Dat laatste vooral hahaha. Lijkt me ook fake.M-en-M schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:22:
[...]
Ook lollig dat zo'n bonnetje dwars door een cameramodule heen kan.
Nee joh tuurlijk niet, heb je nog nooit gehoord van transfasende bonnetjes, die gaan dwars door zo'n kleine camera module heen zonder er wat van te zienmonkeyfntstc schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:31:
[...]
Dat laatste vooral hahaha. Lijkt me ook fake.
Check dit filmpje van een Taiwanese nieuwszender over het fake bonnetje verhaal (beelden spreken voor zich)
YouTube: 手機有縫?發票穿透螢幕 畫面有玄機
Ik heb net even snel met de TV app gespeeld en na instellen kon ik mijn tv en receiver zonder problemen bedienen! Hoop dat er snel leuke apps voor de iR sensor komen.
Kan ik mijn trage Harmony One ook de deur uit doen
Kan ik mijn trage Harmony One ook de deur uit doen
nou is mijn mandarijns niet op zijn best maar wat een mega mooi filmpjeMartin-S schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:55:
Check dit filmpje van een Taiwanese nieuwszender over het fake bonnetje verhaal (beelden spreken voor zich)
Yup, laat mooi zien hoe dat soort dingen vaak gefaked worden.
Er zullen vast wat aanloop probleempjes zijn met het productieproces en natuurlijk worden die groot uitgemeten in de diverse media (lees: fora/online communites). Vaak is het ook zo dat als mensen ergens iets negatiefs over te zeggen hebben ze dat eerder doen dan iemand die gewoon blij is met z'n apparaat.
Nu ik aan denk is dit niet de eerste keer dat ik dit trucje heb gezien, maar kan me niet meer herinneren waar of wanneer.
Het is goed dat we weten dat er bepaalde dingetjes zijn waar eventueel probleempjes mee kunnen zijn, maar voorlopig maak ik me geen zorgen. Ik zie het vanzelf wel als ik hem eindelijk in mijn bezit heb.
Er zullen vast wat aanloop probleempjes zijn met het productieproces en natuurlijk worden die groot uitgemeten in de diverse media (lees: fora/online communites). Vaak is het ook zo dat als mensen ergens iets negatiefs over te zeggen hebben ze dat eerder doen dan iemand die gewoon blij is met z'n apparaat.
Nu ik aan denk is dit niet de eerste keer dat ik dit trucje heb gezien, maar kan me niet meer herinneren waar of wanneer.
Het is goed dat we weten dat er bepaalde dingetjes zijn waar eventueel probleempjes mee kunnen zijn, maar voorlopig maak ik me geen zorgen. Ik zie het vanzelf wel als ik hem eindelijk in mijn bezit heb.
Beetje late reactie maar wat een mooie review. Wat ik jammer vind is dat de low light foto's met een tripod worden genomen. De One gebruikt daardoor een sluitertijd van 1/7 waardoor er meer licht binnen kan komen, de iso wat lager kan en dus minder ruis. Dit is niet realistisch want wie loopt er nou met een tripod rond. De andere telefoons gebruiken een sluitertijd van 1/15 wat natuurlijk meer ruis geeft.M-en-M schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 02:53:
En daar hebben we 'm, de langverwachte review van Anandtech.
Om goed te vergelijken moet je zoveel mogelijk dezelfde sluitertijd hanteren en het liefst uit de hand.
Low light video idem dito. De One gaat naar 20fps wat natuurlijk een lichter beeld geeft maar ik vind dat schokkerige beeld irritant. Dan maar wat donkerder. Hopelijk is dit met een update zelf in te stellen.
Toch moet ik zeggen dat ik wel steeds meer onder de indruk ben van de One. Toch maar eens in het echt bekijken.
Idd dat van die 20fps viel mij ook op. Liever een constante framerate, maar zoals je al zegt, wie weet is er dmv een update or tweak wat aan te doen.Garret1410 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:36:
[...]
[...]Low light video idem dito. De One gaat naar 20fps wat natuurlijk een lichter beeld geeft maar ik vind dat schokkerige beeld irritant. Dan maar wat donkerder. Hopelijk is dit met een update zelf in te stellen.
Toch moet ik zeggen dat ik wel steeds meer onder de indruk ben van de One. Toch maar eens in het echt bekijken.
En sinds wanneer gaat het anandtech alleen om real life test?Garret1410 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:36:
[...]
Beetje late reactie maar wat een mooie review. Wat ik jammer vind is dat de low light foto's met een tripod worden genomen. De One gebruikt daardoor een sluitertijd van 1/7 waardoor er meer licht binnen kan komen, de iso wat lager kan en dus minder ruis. Dit is niet realistisch want wie loopt er nou met een tripod rond. De andere telefoons gebruiken een sluitertijd van 1/15 wat natuurlijk meer ruis geeft.
Om goed te vergelijken moet je zoveel mogelijk dezelfde sluitertijd hanteren en het liefst uit de hand.
Low light video idem dito. De One gaat naar 20fps wat natuurlijk een lichter beeld geeft maar ik vind dat schokkerige beeld irritant. Dan maar wat donkerder. Hopelijk is dit met een update zelf in te stellen.
Gebruik van tripod is een benchmark manier voor de camera.
Net zoals anand niet beeldschermen vergelijkt naast elkaar maar de kleur/contrast/etc benchmarks naast elkaar legt.
Eerder schreef iemand in dit topic dat het misschien lastig was om eigen muziek onder Zoe's te zetten i.v.m. getimede overgangen in het beeld. Technisch gezien zou dat denk ik geen probleem mogen zijn vandaag de dag. Echter, is "eigen" muziek zetten onder Zoe's niet gewoon een muziek-licentie probleem? Gezien het feit dat je gebruik maakt van HTC servers bij het delen er van? Ik verwacht niet dat dit er ooit van gaat komen zolang delen op deze manier mogelijk is. Niet dat ik dit erg vind overigens.Dav0s schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 04:52:
Het enige wat mij verbaasde was zijn enigszins vanzelfsprekende opmerkingen over RSS in BlinkFeed en eigen muziek onder Zoe's zetten. 'Dat zou binnenkort wel toegevoegd worden'. Over beide onderwerpen is bij het Tweakers event een vraag gesteld, en in beide gevallen was de reactie van Rodrigues nogal terughoudend. Het kwam misschien nog wel, maar er lag zeker geen prioriteit.
[ Voor 7% gewijzigd door r132546e op 07-04-2013 06:03 ]
Verbaast me niks als samsung of sony hier achter zit.Martin-S schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:55:
Door OIS kan de One toch juist een langere sluitertijd gebruiken onder dezelfde omstandigheden als andere telefoons? Dit hoeft dus helemaal niet zo onrealistisch te zijn volgens mij? Of de sluitertijd bij het schieten vanuit de losse pols 2 keer zo lang kan zijn weet ik niet, maar het lijkt me in ieder geval geen eerlijke vergelijking als je de sluitertijd gelijk zou houden omdat je dan een unieke feature van de One niet meeneemt in je vergelijking...Garret1410 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:36:
[...]
Beetje late reactie maar wat een mooie review. Wat ik jammer vind is dat de low light foto's met een tripod worden genomen. De One gebruikt daardoor een sluitertijd van 1/7 waardoor er meer licht binnen kan komen, de iso wat lager kan en dus minder ruis. Dit is niet realistisch want wie loopt er nou met een tripod rond. De andere telefoons gebruiken een sluitertijd van 1/15 wat natuurlijk meer ruis geeft.
Hoe snel laadt de One op? allAboutPhones meldde toentertijd dat het heel langzaam ging...
Mensen die de vergelijking kunnen maken met een iPhone 4S, die heel snel kan opladen?
Hoeveel procent laadt de One bij als hij een kwartier aan de oplader hangt?
Mensen die de vergelijking kunnen maken met een iPhone 4S, die heel snel kan opladen?
http://anandtech.com/show/6747/htc-one-review/3CLB schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:03:
Hoe snel laadt de One op? allAboutPhones meldde toentertijd dat het heel langzaam ging...
laden van 0 tot 100 in 3 uur en 45 minuten, maar tot 90% in minder dan 3 uur. Schijnbaar word dat quick charging dat door Qualcomm wordt ondersteunt niet toegepast, waarschijnlijk om de levensduur van de batterij te verlengen. Ik weet niet of het mogelijk is dat zelf in te stellen mocht je dat willen?
[ Voor 5% gewijzigd door luappul op 07-04-2013 11:07 ]
Van een kwartier laden word je sowieso niet blij denk ik 
Zoals luappul al aangeeft 90% in zo'n 3 uur... misschien iets minder tijd, dus grofweg 30% per uur, da's 7,5% per kwartier
Zoals luappul al aangeeft 90% in zo'n 3 uur... misschien iets minder tijd, dus grofweg 30% per uur, da's 7,5% per kwartier
I love watercooling
Bij de Xperia ZL zeggen ze over dat kwartier, dat 't wel heel snel oplaadt, zodoende
maar de batterij gaat dan waarschijnlijk wel weer langer dan 2 jaar mee, dus heb je er dus waarschijnlijk meer aan.
Dat van ois heb je een punt. Het is mogelijk om de sluitertijd met 1 a 2 stops te verminderen.luappul schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:10:
[...]
Door OIS kan de One toch juist een langere sluitertijd gebruiken onder dezelfde omstandigheden als andere telefoons? Dit hoeft dus helemaal niet zo onrealistisch te zijn volgens mij? Of de sluitertijd bij het schieten vanuit de losse pols 2 keer zo lang kan zijn weet ik niet, maar het lijkt me in ieder geval geen eerlijke vergelijking als je de sluitertijd gelijk zou houden omdat je dan een unieke feature van de One niet meeneemt in je vergelijking...
Ik had daar helemaal nog niet aan gedacht.
eigenlijk interesseert het mij niet hoe lang het duurt tot dat het is opgeladen. Het is belangrijker voor mij dat de accu 1 dag meegaat op de manier dat ik hem gebruik. En daarna ga ik hem toch heel de nacht opladen (=dus 6 à 7uur).
Ik denk dat dit ook voor de meeste andere mensen geldt.
Absoluut, bij al mijn Smartphones van de afgelopen jaren was het hetzelfde. Dagje heavy gebruik en dan om 20:00 à 22:00 aan de lader. Daar ligt hij dan heel de nacht tot hij er om 07:30 weer af mag.yeth3119 schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:01:
eigenlijk interesseert het mij niet hoe lang het duurt tot dat het is opgeladen. Het is belangrijker voor mij dat de accu 1 dag meegaat op de manier dat ik hem gebruik. En daarna ga ik hem toch heel de nacht opladen (=dus 6 à 7uur).
Mocht ik ergens heen gaan na hèt werk waardoor ik hem niet om 20:00 thuis al aan de lader kan hangen laad ik hem in de auto altijd even bij.
Dat kan allemaal zo zijn, maar het is fijn dat als die nagenoeg leeg is, hij in een korte tijd, heel wat oplaadyeth3119 schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:01:
De one heeft een lithium-polymeer accu, die wat meer energie kan vasthouden (bij gelijke hoeveelheid vermogen gaat deze tot 25% langer mee) maar die wel trager oplaad. Beide accu's zijn qua capaciteit dus even groot, maar hebben andere eigenschappenCLB schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:48:
Bij de Xperia ZL zeggen ze over dat kwartier, dat 't wel heel snel oplaadt, zodoende
Ahaa that's it! Dank!
Ik heb hier een 8 jaar oude sony ericsson k750 liggen die zelfs een lithium polymeer batterij heeft. Mijn xperia x10 heeft ook een lithium polymeer batterij. Helemaal niks speciaal dus en wordt al jaren door sony/sony-ericsson gebruikt. De xperia Z en ZL hebben dus ook een lithium polymeer batterij.Cyleo schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:57:
[...]
De one heeft een lithium-polymeer accu, die wat meer energie kan vasthouden (bij gelijke hoeveelheid vermogen gaat deze tot 25% langer mee) maar die wel trager oplaad. Beide accu's zijn qua capaciteit dus even groot, maar hebben andere eigenschappenZelf vind ik dat snel opladen echt fijn, had het op mijn Xperia S ook en was geregeld dat ik dan na het werken even de telefoon aan de lader legde tijdens het eten en dan was hij helemaal vol voor de avond.
edit: hier zie je de batterij van de xperia z : http://www.batteryforum.o...ria-z-battery-lis1502erpc
Onder sony staat in het klein lithium polymer.
[ Voor 13% gewijzigd door Infinity88 op 07-04-2013 15:12 ]
wow hoe lees jij dat? dat is bijna onzichtbaar. gelukkig staat het er ook boven in de specs.Infinity88 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:08:
[...]
Ik heb hier een 8 jaar oude sony ericsson k750 liggen die zelfs een lithium polymeer batterij heeft. Mijn xperia x10 heeft ook een lithium polymeer batterij. Helemaal niks speciaal dus en wordt al jaren door sony/sony-ericsson gebruikt. De xperia Z en ZL hebben dus ook een lithium polymeer batterij.
edit: hier zie je de batterij van de xperia z : http://www.batteryforum.o...ria-z-battery-lis1502erpc
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Oploaden gaat nooit lineair, mijn One S bij voorbeeld laad vanaf 20% capaciteit ook veel meer in een kwartier dan laten we zeggen bij 80%. Heeft alles met de laadstroom te maken en dat regelt het toestel zelf.CLB schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:50:
[...]
Dat kan allemaal zo zijn, maar het is fijn dat als die nagenoeg leeg is, hij in een korte tijd, heel wat oplaad
Denk dat het bij de One niet anders is maar dat moeten de mensen die er al eentje in bezit hebben maar eens posten.
Anyone?
Xperia Z(L) en One hebben beiden LiPo batterijen, de reden waarom de Z(L) zoveel sneller oplaadt is omdat Sony het totaal niet boeit dat je batterij vernaggeld wordt. Ze gebruiken een "Quick Charger" die 1.5 ampère aan stroom levert, wat gigantisch ongezond is voor de batterij. (Beide hebben cellen van 3.8V, HTC laadt op bij 1A.) Vermoedelijk gooit HTC de stroom die laatste 10% nog verder omlaag omdat een batterij snel volledig opladen ook vrij ongezond is. (Eentje de hele tijd op volle capaciteit houden is al helemaal ongezond, maar om deze reden zorgen vrijwel alle fabrikanten er voor dat een mobiel eerst een tijdje ontlaadt nadat 'ie 100% heeft geraakt en daarna weer begint met laden. Al laten ze dit natuurlijk niet zien in het oplaadpercentage.)
[ Voor 7% gewijzigd door M-en-M op 07-04-2013 16:42 ]
Misschien is het al aangehaald in dit topic hoor, maar allejezus wat een review van Anandtech. Even de score daargelaten... De kwaliteit van die review is echt belachelijk goed! Ik heb gisteren er twee uur (en lees ter ontspanning ook Engelse boeken e.d., en bij mijn weten geen slome lezer) voor achter mn Desire HD gezeten, en kon hem niet zomaar wegleggen.
De review beschrijft volgens mij alle features van de One, op een na, en dat is de geluidskwaliteit over de koptelefoonaansluiting. Maar als je kijk naar alle grafiekjes van geluidsreproducties, microfoon analyses... Wow, ik was weggeblazen. Ik heb (buiten de Tweakers review) geen andere reviews gelezen, maar heb daar ook totaal geen behoefte meer aan. Dit is een uitgemaakte zaak. Ik moet hem hebben
En jongens, ik was na de specs en presentatie al erg benieuwd, maar als Brian Klug (nog nooit een award gegeven voor een telefoon), meteen de een na hoogste award die ze als site hebben gaat geven... Consider me sold!
*end of Anandtech-praise-rant*
De review beschrijft volgens mij alle features van de One, op een na, en dat is de geluidskwaliteit over de koptelefoonaansluiting. Maar als je kijk naar alle grafiekjes van geluidsreproducties, microfoon analyses... Wow, ik was weggeblazen. Ik heb (buiten de Tweakers review) geen andere reviews gelezen, maar heb daar ook totaal geen behoefte meer aan. Dit is een uitgemaakte zaak. Ik moet hem hebben
En jongens, ik was na de specs en presentatie al erg benieuwd, maar als Brian Klug (nog nooit een award gegeven voor een telefoon), meteen de een na hoogste award die ze als site hebben gaat geven... Consider me sold!
Correctie, een charger die 1,5A KAN leveren indien het device er om vraagt. De lader bepaald helemaal niet hoe snel een device geladen is. Als voorbeeld weer mijn One S, die is net zo snel vol aan de originele 1A HTC lader als een 2A Nexus 7 usb lader.M-en-M schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:33:
Xperia Z(L) en One hebben beiden LiPo batterijen, de reden waarom de Z(L) zoveel sneller oplaadt is omdat Sony het totaal niet boeit dat je batterij vernaggeld wordt. Ze gebruiken een "Quick Charger" die 1.5 ampère aan stroom levert, wat gigantisch ongezond is voor de batterij. Vermoedelijk gooit HTC de stroom die laatste 10% nog verder omlaag omdat een batterij snel volledig opladen ook vrij ongezond is. (Eentje de hele tijd op volle capaciteit houden is al helemaal ongezond, maar om deze reden zorgen vrijwel alle fabrikanten er voor dat een mobiel eerst een tijdje ontlaadt nadat 'ie 100% heeft geraakt en daarna weer begint met laden. Al laten ze dit natuurlijk niet zien in het oplaadpercentage.)
Natuurlijk, het punt is dus ook dat Sony hun apparaten erom laat vragen. Ik heb ook nog wel wat 3A laders hier liggen welke ik met wat gedoe kan omzetten naar microUSB out, maar mooi niet dat telefoons dan de volle stroom gaan vragen. (Sterker nog, waarschijnlijk houden ze het dan zelfs bij 0.5A, aangezien ze de lader niet herkennen en denken dat het gewoon een USB poort is.)Clubbtraxx schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:44:
[...]
Correctie, een charger die 1,5A KAN leveren indien het device er om vraagt. De lader bepaald helemaal niet hoe snel een device geladen is. Als voorbeeld weer mijn One S, die is net zo snel vol aan de originele 1A HTC lader als een 2A Nexus 7 usb lader.
Ik had meer verbazing na de review van Anandtech gelezen te hebben dat Tweakers.net deze telefoon geen zeer goed heeft gegeven, maar goed. Och, zo kan je blijven mierenneukenbermuda1980 schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:38:
Misschien is het al aangehaald in dit topic hoor, maar allejezus wat een review van Anandtech. Even de score daargelaten... De kwaliteit van die review is echt belachelijk goed! Ik heb gisteren er twee uur (en lees ter ontspanning ook Engelse boeken e.d., en bij mijn weten geen slome lezer) voor achter mn Desire HD gezeten, en kon hem niet zomaar wegleggen.
Wat ik trouwens uit de samples van de Anandtech review haal is dat de One bij foto's een veel groter dynamisch bereik heeft dan bij video's. (Dit laatste was sowieso al eerder een kritiekpunt. Voor foto's lijkt de One het beter te doen dan alle andere telefoons in de vergelijking van Anandtech.) Zal dit aan de software liggen (contrast-instelling?) of de hardware?
[ Voor 16% gewijzigd door M-en-M op 07-04-2013 18:32 ]
Ok, I stand corrected. Alles wat ik kon vinden zei dat de Z een Litihium-Ion gebruikte, staat zelfs op meerdere sites. Maar iets open breken is natuurlijk een betere manier om daar achter te komenInfinity88 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:08:
[...]
Ik heb hier een 8 jaar oude sony ericsson k750 liggen die zelfs een lithium polymeer batterij heeft. Mijn xperia x10 heeft ook een lithium polymeer batterij. Helemaal niks speciaal dus en wordt al jaren door sony/sony-ericsson gebruikt. De xperia Z en ZL hebben dus ook een lithium polymeer batterij.
Overigens is de manier van laden van Sony niet slecht. De laatste 10% gaan namelijk wel met een normale snelheid, en als je niet 8 jaar met je telefoon moet doen is deze manier van laden echt prima.
HTC heeft nu de zware taak een opvolger te maken die nog beter is.. ga er maar aan staan.. fotokwaliteit zoals de Nokia Pureview 808 lijkt me wel wat... die blaast mijn digital ixus compleet weg 
Ach ja... we can only dream... en dan gelijk maar video opnemen in 1080p @60fps ook
Ach ja... we can only dream... en dan gelijk maar video opnemen in 1080p @60fps ook
I love watercooling
Zware taak?
Verwisselbare accu zodat je ook die FCC meuk kwijt bent, een SD kaart houder, 5" scherm, draadloos laden en gewoon de drie-button layout en je opvolger is de Supreme One.
Verwisselbare accu zodat je ook die FCC meuk kwijt bent, een SD kaart houder, 5" scherm, draadloos laden en gewoon de drie-button layout en je opvolger is de Supreme One.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik ga mezelf even gedeeltelijk quoten wat betreft mijn mening over die verwisselbare accu en waarom ik het een complete non-issue vind:
Ik heb hier een bijna 4 jaar oude HD2 liggen met een accu die nog wel even uithoud. Nu heb ik voornamelijk Skype en Viber open via WiFi (ook op het werk) en zit ik af en toe op facebook wat heel af en toe de batterij behoorlijk leeg doet lopen, maar 9 van de 10 keer heb ik nog een 25% over aan het einde van mijn werkdag.
Als het arme ding het niet haalt, plug ik gewoon even mijn accupack in, en presto.
(orginele reactie is hier te vinden: video: 25 tweakers testen HTC One )[...]
Als je twee of misschien wel meer accu's hebt, hoe laadt je ze dan op?
Dan zou je ook in een extra lader (cradle met extra laad capaciteit?) moeten investeren.
Als beide accu's leeg zijn (en je hebt géén extra accu lader), dan moet je eerst de accu in de telefoon opladen, de accu vervangen voor de lege en dan die nog eens opladen.
Zit je dus in pincipe 3x met een lege telefoon. Of er moet een methode zijn waar ik niet aan gedacht heb. Noem het mierenneuken, maar met een externe accu hoef je niet iedere keer je telefoon af te sluiten, open te slopen, accu vervangen en opnieuw aan te zetten. Bovendien heb je bij het steeds verwisselen de kans dat contactjes beschadigd raken of sluitklepjes niet meer sluiten.
Ik heb hier een bijna 4 jaar oude HD2 liggen met een accu die nog wel even uithoud. Nu heb ik voornamelijk Skype en Viber open via WiFi (ook op het werk) en zit ik af en toe op facebook wat heel af en toe de batterij behoorlijk leeg doet lopen, maar 9 van de 10 keer heb ik nog een 25% over aan het einde van mijn werkdag.
Als het arme ding het niet haalt, plug ik gewoon even mijn accupack in, en presto.
[ Voor 16% gewijzigd door Martin-S op 07-04-2013 20:20 ]
Verlies je de unibodySenor Sjon schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:01:
Zware taak?
Verwisselbare accu zodat je ook die FCC meuk kwijt bent,
Met of zonder boomsound? Want met boomsound krijg je wel een erg hoge telefoon met een groot schermeen SD kaart houder, 5" scherm,
Gaat volgens mij niet met alu behuizingendraadloos laden
Wil Google volgens mij niet meer. Die zitten te zeuren dat menu buttons eruit moeten. Waarom de rest wel mag? Geen ideeen gewoon de drie-button layout
Dat is wel een leuke naamen je opvolger is de Supreme One.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ieder zijn ding, lekker die vaste accu's, wie gebruikt er nu nog sd kaartjes ? en hoe minder knoppen hoe beter. Draadloos laden is wel weer goed idee!
dat verhaal van die menu knoppen begrijp ik zelf ook niet, volgens google standards moest dat eruit, maar alleen HTC houd zich eraan ? ...
dat verhaal van die menu knoppen begrijp ik zelf ook niet, volgens google standards moest dat eruit, maar alleen HTC houd zich eraan ? ...
Ik gebruik sd kaartjes. Scheelt een hoop gedoe als je moet whipen bij een nieuwe ROMbarrel schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:22:
Ieder zijn ding, lekker die vaste accu's, wie gebruikt er nu nog sd kaartjes ? en hoe minder knoppen hoe beter. Draadloos laden is wel weer goed idee!
Maar draadloos laden is, zoals hierboven ook uitgelegd, volgens mij niet mogelijk met een aluminium-body. Daarnaast is het naar mijn mening ook niet heel erg veel moeite om het USB-kabeltje in te pluggen.barrel schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:22:
Nee inderdaad niet veel moeiteÓglaigh schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:24:
[...]
Maar draadloos laden is, zoals hierboven ook uitgelegd, volgens mij niet mogelijk met een aluminium-body. Daarnaast is het naar mijn mening ook niet heel erg veel moeite om het USB-kabeltje in te pluggen.

mooie "laadplank" waar je alles op kan gooien
In plaats van de menu-knop komt volgens de Google-richtlijnen wel een multi-task knop (die ook weer kan fungeren als menu-knop), en ook die heeft HTC er niet op zitten. Ik blijf erbij dat de knoppen lay-out van de One X (en onscreen knoppen zoals de Nexus4, Xperia Z) het beste werkt, en vind het jammer dat HTC hier niet aan heeft vastgehouden.barrel schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:22:
Hoe doe jullie dat als de One de nieuwe telefoon is en je alle apps met wachtwoorden over wil zetten van je oude telefoon? alles opnieuw invoeren?
Jij flashed misschien nooit, maar als je regelmatig een andere rom flashed dan is een microsd kaartje toch wel heel erg makkelijk en geeft extra zekerheid omdat je back-up altijd op een apart geheugen staatbarrel schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:22:
En een verwisselbare batterij heeft het voordeel dat die goedkoop en makkelijk zelf te vervangen zijn.
Het kan wel zo zijn dat je twee jaar garantie hebt, maar ik ben m'n telefoon liever niet weken kwijt om een batterij te laten vervangen.
Dit argument lees ik vaker, maar kan je als je roms flasht niet gewoon de usb-host gebruiken om een back-up naar usb-stick te schrijven?catt4u schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:45:
[...]
Jij flashed misschien nooit, maar als je regelmatig een andere rom flashed dan is een microsd kaartje toch wel heel erg makkelijk en geeft extra zekerheid omdat je back-up altijd op een apart geheugen staat![]()
En een verwisselbare batterij heeft het voordeel dat die goedkoop en makkelijk zelf te vervangen zijn.
Het kan wel zo zijn dat je twee jaar garantie hebt, maar ik ben m'n telefoon liever niet weken kwijt om een batterij te laten vervangen.
Dat heb ik nog nooit geprobeerd omdat die mogelijkheid niet wordt geboden als je een keuze moet maken waar je je back-up wilt saven.
Maar dat komt wellicht omdat ik nooit een externe stick heb aangesloten maar de telefoon altijd aan de lader laat hangen tijdens flashen.
Maar dat komt wellicht omdat ik nooit een externe stick heb aangesloten maar de telefoon altijd aan de lader laat hangen tijdens flashen.
Sorry, ik lees nu heel veel bullshit over backups met betrekking tot de HTC One. Ik lees ongeveer 5 posts die ik zou willen quoten. Ik kom hier wel met een algemeen antwoord.
Ik kom van de HTC Sensation en heb nu een HTC One. Ik dacht eerst ook van: hoe ga ik al mijn apps en app data backup-en zonder dat ik mijn microSD kaart in de One kan zetten? Daar heb je een makkelijke oplossing voor, genaamd Carbon. Als je Carbon op je PC installeerd en op je oude android device. Dan maak je een backup van de apps die je wilt (net zoals je dat vroeger bij Titanium Backup zou doen) en je slaat dit op je pc op. Dan installeer je de Carbon app op je HTC One en je jast al de apps MET de data er weer op.
Zo kan je dit trucje weer herhalen als je custom roms gaat installeren op je HTC One. Appeltje eitje dus en eigenlijk geen verschil met bijvoorbeeld Titanium Backup op je sd kaart.
Ik kom van de HTC Sensation en heb nu een HTC One. Ik dacht eerst ook van: hoe ga ik al mijn apps en app data backup-en zonder dat ik mijn microSD kaart in de One kan zetten? Daar heb je een makkelijke oplossing voor, genaamd Carbon. Als je Carbon op je PC installeerd en op je oude android device. Dan maak je een backup van de apps die je wilt (net zoals je dat vroeger bij Titanium Backup zou doen) en je slaat dit op je pc op. Dan installeer je de Carbon app op je HTC One en je jast al de apps MET de data er weer op.
Zo kan je dit trucje weer herhalen als je custom roms gaat installeren op je HTC One. Appeltje eitje dus en eigenlijk geen verschil met bijvoorbeeld Titanium Backup op je sd kaart.
Daarnaast zou je met simpele adb commands bestanden of mappen kunnen overzetten van je pc naar je One mocht deze niet willen opstarten na een flash oid.Merfeh schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:03:
Sorry, ik lees nu heel veel bullshit over backups met betrekking tot de HTC One. Ik lees ongeveer 5 posts die ik zou willen quoten. Ik kom hier wel met een algemeen antwoord.
Er zijn wel puntjes maar dat geld voor ieder merk:Garrett schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:52:
HTC heeft nu de zware taak een opvolger te maken die nog beter is.. ga er maar aan staan.. fotokwaliteit zoals de Nokia Pureview 808 lijkt me wel wat... die blaast mijn digital ixus compleet weg
- groter scherm, zelfde footprint of kleiner door minder randen
- sd kaart opslag of meer intern geheugen
- draadloos laden
- betere camera. Kan altijd beter.
- betere OIS
- energiezuiniger, dus betere accutijd
- betere accu
- Sense verbeteren. Misschien dat 5 beter is.
enzovoort
Draadloos laden vind ik op dit moment nog zo useless. Heeft veel te veel nadelen. Stel je voor dat je batterij bijna leeg is, je hebt je telefoon op het 'draadloos laden' pad liggen. Iemand belt je, je neemt op (telefoon komt bij je oor, de telefoon laadt nu niet meer op). In het gesprek valt je telefoon uit, want de batterij is op. Nee, bedankt. Geef mij maar een lekker usb kabeltje.
Overigens is de nieuwste Sense echt een verademing. Met mijn oudere HTC toestellen wilde ik altijd custom roms, nu niet meer.
Overigens is de nieuwste Sense echt een verademing. Met mijn oudere HTC toestellen wilde ik altijd custom roms, nu niet meer.
Toestel is nog niet eens uit in NL en we praten al over de opvolger?
Draadloos opladen is echt hemels, ik heb het nu op mijn 920 maar ga het echt missen straks op de One.
Natuurlijk riep ik ook dat een kabeltje geen probleem was en verzon allemaal voorbeelden die toch nooit voorkomen om het zo oninteressanter te maken maar als je het een tijdje gebruikt ben je om.
Als ik thuis kom leg ik de 920 op zijn laadmat (In de woonkamer of op mijn nachtkastje). Als ik hem dan nodig heb pak ik hem eraf en als ik klaar ben leg ik hem terug. Het kost je even een paar dagen om hem steeds op de mat te leggen ipv op je salon tafel maar daarna is het super, al dat gekloot met kabeltjes altijd
Natuurlijk riep ik ook dat een kabeltje geen probleem was en verzon allemaal voorbeelden die toch nooit voorkomen om het zo oninteressanter te maken maar als je het een tijdje gebruikt ben je om.
Als ik thuis kom leg ik de 920 op zijn laadmat (In de woonkamer of op mijn nachtkastje). Als ik hem dan nodig heb pak ik hem eraf en als ik klaar ben leg ik hem terug. Het kost je even een paar dagen om hem steeds op de mat te leggen ipv op je salon tafel maar daarna is het super, al dat gekloot met kabeltjes altijd
Ik lees jullie verhalen over het opladen van de batterij en mag ik hieruit concluderen dat het slecht is om je telefoon de hele dag in een cradle te laten?
Dus? Voor de Chinese markt wordt ie wel gemaakt met een dubbele SIM en SD (of was dat een kloon?). Dat unibody gedoe zal me aan me reet roesten.
Ik zie toch een aardig zwarte rand rondom het scherm. Het toestel is groter dan de Z of de S4 die beiden een 5" scherm hebben.[...]
Met of zonder boomsound? Want met boomsound krijg je wel een erg hoge telefoon met een groot scherm
Geen idee, ze zijn al bezig met een ander techniek (Samsung iig), misschien werkt dat ook wel.[...]
Gaat volgens mij niet met alu behuizingen
Google kan wel zeuren, maar het blijft een open platform. Dat is juist de kracht van Android. Ik vind het zonde van de screenestate.[...]
Wil Google volgens mij niet meer. Die zitten te zeuren dat menu buttons eruit moeten. Waarom de rest wel mag? Geen idee
[...]
Dat is wel een leuke naam. Daarna komt "The one and only" om die weer op te volgen met "The Glorious One"
Draadloos laden sluit laden niet uit via een USB kabel hoor?Merfeh schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:13:
Draadloos laden vind ik op dit moment nog zo useless. Heeft veel te veel nadelen. Stel je voor dat je batterij bijna leeg is, je hebt je telefoon op het 'draadloos laden' pad liggen. Iemand belt je, je neemt op (telefoon komt bij je oor, de telefoon laadt nu niet meer op). In het gesprek valt je telefoon uit, want de batterij is op. Nee, bedankt. Geef mij maar een lekker usb kabeltje.
Ik noem wat:
- op bureau op kantoor.
- op het nachtkastje
- op dressoir/bureau thuis
- geïntegreerd in de carkit/navi houder. I.c.m. BT verbinding ideaal een geen gekut met draadjes aansluiten.
Met betrekking tot SD
Je kan wel met allerlei apps werken, 20 GB overpompen kost nog steeds veel tijd, terwijl dat met een kaartje zo gepiept is. Dan hoef je alleen de losse apps over te zetten en niet meer alle data/media/kaarten.
Ook ben je dan niet gebonden om een duurder toestel te kopen, omdat je meer geheugen wilt, terwijl dat met een kaartje van een paar tientjes (of al in je bezit) zo gebeurd is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Inderdaad, zo zie ik het ook. En juist met zo'n geweldig toestel qua accuduur en geluidskwaliteit wil je als je muziekliefhebber bent genoeg muziek met je meenemen van dergelijke kwaliteit zodat je nooit van te voren hoeft na te denken hierover. Op de fiets, in het OV heel fijn met een goede headset, of anders in de auto wel waar je hem zo aansluit op het systeem. Altijd en overal je favoriete muziek bij je in de kwaliteit die jij wil, zonder te hoeven streamen. Daarnaast zou je ook al je nieuwe film creaties extra kwijt kunnen natuurlijk. Of het meenemen van series of films in de beste kwaliteit? Dus ergens botst het missen ervan met een aantal nieuwe functies waar HTC zo trots op is in mijn ogen. Tuurlijk zijn er mensen die er niet op zitten te wachten. Maar zoveel is dit niet gevraagd van een toestel van €600+ toch? Als dit toestel in China inderdaad zo op de markt komt daar, geeft dat maar al te goed aan wat de verhouding zijn t.o.v. hier en hoe dwaas men eigenlijk hier is om zoveel neer te leggen voor een, in die zin, beperkte telefoon.Senor Sjon schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:14:
Met betrekking tot SD
Je kan wel met allerlei apps werken, 20 GB overpompen kost nog steeds veel tijd, terwijl dat met een kaartje zo gepiept is. Dan hoef je alleen de losse apps over te zetten en niet meer alle data/media/kaarten.
Ook ben je dan niet gebonden om een duurder toestel te kopen, omdat je meer geheugen wilt, terwijl dat met een kaartje van een paar tientjes (of al in je bezit) zo gebeurd is.
[ Voor 7% gewijzigd door r132546e op 08-04-2013 00:04 ]
Zijn er mensen die echt nog puur en alleen locale muziek luisteren en hun hele library bij zich moeten hebben?r132546e schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:41:
[...]
Inderdaad, zo zie ik het ook. En juist met zo'n geweldig toestel qua accuduur en geluidskwaliteit wil je als je muziekliefhebber bent genoeg muziek met je meenemen van dergelijke kwaliteit zodat je nooit van te voren hoeft na te denken hierover. Op de fiets, in het OV heel fijn met een goede headset, of anders in de auto wel waar je hem zo aansluit op het systeem. Altijd en overal je favoriete muziek bij je in de kwaliteit die jij wil, zonder te hoeven streamen.
Het is toch veel fijner om gewoon te Streamen vanaf Spotify Oid en alleen wat muziek mee te nemen als je gaat reizen zonder Data (zoals in een vliegtuig oid).
20 Gb muziek op je Device is onzin, niemand luistert 20 gb muziek zonder tussen door met een computer verbonden te (kunnen) zijn.
SD Kaartjes zijn naar mijn mening zo overrated ik snap niet waarom daar soms zo zwaar aan wordt getild, dat is toch door andere manieren van media consumeren onwijs hard ingehaald?
[ Voor 62% gewijzigd door Donstil op 08-04-2013 01:21 ]
Je hebt ook nog films, series en foto's 
Daarvan heb ik er graag genoeg 'bij me' voor onderweg en dan gaat 't snel met de GB'tjes.
Daarvan heb ik er graag genoeg 'bij me' voor onderweg en dan gaat 't snel met de GB'tjes.
Ja uiteraard is dat er ook maar dat neem je toch niet allemaal mee? met 2x4uur serie's (voor bv 2x2uur reizen) zit je nog pas aan 4gb. Natuurlijk is een 16 gb 1080P MKV met DTS-MA leuk maar op een gsm haal je dat er nooit uit en ik geloof ook niet echt dat mensen dat dagelijks doen zonder tussenkomst van een PC.CLB schreef op maandag 08 april 2013 @ 01:44:
Daarvan heb ik er graag genoeg 'bij me' voor onderweg en dan aar 't snel met de GB'tjes.
Foto's kan prima op Dropbox oid en voor het materiaal wat je dan maakt is 32gb meer dan voldoende.
Mijn 200+ gb Aperture library past ook niet op een Sd kaartje
Vind het een beetje overtrokken allemaal.
Voor de testers:
Laatst las ik ergens dat de stock browser standaard ingezoomed webpagina's opent. Klopt dit?
Zo ja, is er een instelling die dit 'verhelpt'?
Laatst las ik ergens dat de stock browser standaard ingezoomed webpagina's opent. Klopt dit?
Zo ja, is er een instelling die dit 'verhelpt'?
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Toegegeven, dat doe ik niet inderdaad, maar muziek er even snel bij plaatsen of bepaalde muziek moeten inwisselen vind ik nogal een verschil. Ik snap wel dat je het een beetje overtrokken vind, en noem mij maar ouderwets omdat ik geen fan van muziekstreaming ben, maar Arnoud Wokke haalt in mijn ogen terecht dit punt aan in zijn review. Games, hd films, muziek, foto's, video opnames en tal van andere apps op een high-end toestel anno 2013. Dan denk ik dat het (voor een bovengemiddelde gebruiker) best hard kan gaan en vind ik 32GB redelijk beperkt. Ik snap in dat opzicht ook niet waarom er vooralsnog voor onze markt slechts één variant gepland is.Donstil schreef op maandag 08 april 2013 @ 01:17:
[...]20 Gb muziek op je Device is onzin, niemand luistert 20 gb muziek zonder tussen door met een computer verbonden te (kunnen) zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door r132546e op 08-04-2013 07:54 ]
Nou, dan ga je toch voor de 64gb versie?
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Ik red mij uitstekend met 32GB, ik had een Galaxy SII met 24GB (16+8GB), maar in de praktijk haalde ik nooit die geheugenkaart uit het toestel en stond er weinig interessants op. Daarnaast heb ik ook nog nooit een accu er uit gehaald om energietechnische redenen
opladen via de USB kan net zo goed. Dit waren voor mij geen grote kritiekpunten in mijn overweging.
De BlinkFeed heb ik eigenlijk vrijwel in het begin uitgezet en een ander scherm als hoofdscherm ingesteld. Ik heb het grote voordeel ervan nog niet kunnen ontdekken. Het is een leuk concept om van alles uit verschillende apps te zien in het overzicht, maar dan had ik dat liever als live tiles gezien. Het is nu een soort onoverzichtelijke lijst van allerlei informatie, waar je slechts per 3-5 berichten per keer doorheen bladert. Ik heb zelf meer behoefte aan gekanaliseerde informatie, dit zou door live tiles / doorklik gekund hebben. Momenteel start ik gewoon de bijbehorende app of ga naar een bepaalde site als ik ergens wat over wil lezen, dus wil ik bijvoorbeeld social media updates, start ik facebook, wil ik technieuws ga ik naar tweakers.
De BlinkFeed heb ik eigenlijk vrijwel in het begin uitgezet en een ander scherm als hoofdscherm ingesteld. Ik heb het grote voordeel ervan nog niet kunnen ontdekken. Het is een leuk concept om van alles uit verschillende apps te zien in het overzicht, maar dan had ik dat liever als live tiles gezien. Het is nu een soort onoverzichtelijke lijst van allerlei informatie, waar je slechts per 3-5 berichten per keer doorheen bladert. Ik heb zelf meer behoefte aan gekanaliseerde informatie, dit zou door live tiles / doorklik gekund hebben. Momenteel start ik gewoon de bijbehorende app of ga naar een bepaalde site als ik ergens wat over wil lezen, dus wil ik bijvoorbeeld social media updates, start ik facebook, wil ik technieuws ga ik naar tweakers.
De wijzen komen uit het Oosten!
En wat staat er een regel boven je, of in de TS?EzMe schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:14:
Nou, dan ga je toch voor de 64gb versie?
Anandtech heeft veel meer gekeken naar de gehele gebruikerservaring en niet hoofdzakelijk naar de specs. De reviewer van Anandtech geeft ook wel aan dat de kwaliteit in daglicht minder is dan de concurrentie, maar 's nachts juist veel beter is, in situaties waar hij nu juist vaak de camera gebruikt. Ook ligt hij niet wakker van het geheugen bijvoorbeeld. Het is net waar je op let, ik vind de review van Anandtech ook erg fijn lezen en ik krijg een beter beeld van de telefoon.alwaysleft schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:10:
[...]
Ik had meer verbazing na de review van Anandtech gelezen te hebben dat Tweakers.net deze telefoon geen zeer goed heeft gegeven, maar goed. Och, zo kan je blijven mierenneuken
Ik weet dat er uitzonderingen zijn, maar ik kan echt niet wakker liggen van een verwisselbare batterij of een SD-kaart. Ik denk de meeste consumenten niet eigenlijk.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Zoals al een paar keer eerder gezegd in het topic, er zit toch gewoon een USB host op? Dus je kan gewoon extra muziek of films meenemen. So, what's the problem? Iedereen heeft wel een USB-stick.CLB schreef op maandag 08 april 2013 @ 01:44:
Daarvan heb ik er graag genoeg 'bij me' voor onderweg en dan aar 't snel met de GB'tjes.
HTC One Initial Software Tour
motodroidlife
motodroidlife
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Gemak dient de mensMerfeh schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:58:
Zoals al een paar keer eerder gezegd in het topic, er zit toch gewoon een USB host op?
Dus je kan gewoon extra muziek of films meenemen. So, what's the problem?
Gaat niet echt denderend met HTC. http://www.theverge.com/2...s-lowest-profit-on-record
Vind het maar een beetje een kortzichtig artikel. Ze verwachten over Q1 een boost in de winst terwijl HTC juist extra geinvesteerd heeft in "hype" en hun nieuwe vlaggenschip nog niet te verkrijgen is. Zelfs als die optijd was geweest had dit waarschijnlijk nog niet in de cijfers te zien geweest...
Niet helemaal waar, zodra je hem kan shippen kan je de factuur versturen en heb je iig boekwinst, ook al heb je het geld zelf nog niet. Als dat dus nog net eind maart was geweest had het er heel anders uitgezien. Maar nu zijn er idd grotendeels uitgaven en geen inkomsten wat betreft de One. Dat zal zeker drukken op de winst.Cogency schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:34:
Vind het maar een beetje een kortzichtig artikel. Ze verwachten over Q1 een boost in de winst terwijl HTC juist extra geinvesteerd heeft in "hype" en hun nieuwe vlaggenschip nog niet te verkrijgen is. Zelfs als die optijd was geweest had dit waarschijnlijk nog niet in de cijfers te zien geweest...
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Wat mij verbaast is dat ze nog steeds geen verlies maken....Hooglander1 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:46:
[...]
Niet helemaal waar, zodra je hem kan shippen kan je de factuur versturen en heb je iig boekwinst, ook al heb je het geld zelf nog niet. Als dat dus nog net eind maart was geweest had het er heel anders uitgezien. Maar nu zijn er idd grotendeels uitgaven en geen inkomsten wat betreft de One. Dat zal zeker drukken op de winst.
Maar laten we hopen dat er nog wel wat centen over zijn voor marketing, en dat de One de ommekeer is voor HTC,
Heeft iemand enig idee wanneer de One wordt geleverd voor degene die hem voor Tweakers getest hebben? Kan niet wachten
Geen idee... zit ook constant m'n mailbox in de gaten te houden in de hoop een verlossend mailtje van HTC te ontvangenBatiatus schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:12:
Heeft iemand enig idee wanneer de One wordt geleverd voor degene die hem voor Tweakers getest hebben? Kan niet wachten
Moet hierbij wel zeggen uit eigen ervaring dat een 1500mb bundel tekort schiet als je dagelijks (werkdagen) 4 uur in het ov reist en via Spotify muziek luistert.Donstil schreef op maandag 08 april 2013 @ 01:17:
[...]
Zijn er mensen die echt nog puur en alleen locale muziek luisteren en hun hele library bij zich moeten hebben?
Het is toch veel fijner om gewoon te Streamen vanaf Spotify Oid en alleen wat muziek mee te nemen als je gaat reizen zonder Data (zoals in een vliegtuig oid).
20 Gb muziek op je Device is onzin, niemand luistert 20 gb muziek zonder tussen door met een computer verbonden te (kunnen) zijn.
SD Kaartjes zijn naar mijn mening zo overrated ik snap niet waarom daar soms zo zwaar aan wordt getild, dat is toch door andere manieren van media consumeren onwijs hard ingehaald?
Gelukkig zit er een offline mogelijkheid bij Spotify, moet je wel alles in een playlist zetten (wat voor mij een beetje de 'gimmick' van Spotify weghaalt). Zit dan ook te twijfelen om te stoppen met die maandelijkse 10e betalen.
Konden de mensen van de Tweakers review groep eigenlijk kiezen tussen zwart of zilver voor hun thuisgestuurde toestel of was het gewoon zilver take it or leave it?
Ingebouwde storage ben ik het met je eens, maar van die microsd kaartjes wisselen is niet veel praktischer dan de keren dat je een keer veel data mee wilt nemen dat via een usb-otg adaptertje te doen. Dan kun je het gewoon makkelijk vanaf je PC op de usb stick knallen en die aan je telefoon hangen.
De wijzen komen uit het Oosten!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)