[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

HTC doet een Nokia'tje...

Hopelijk is die dan vanaf half april ook wel daadwerkelijk leverbaar.

Verder maken veel mensen zich heel druk om de camera, ik denk dat het in de praktijk wel mee zou vallen voor veel mensen. Althans, ik gebruik het alleen voor snapshots en verder maakt mij dat niet heel veel uit. Is voor mij geen key selling point.

Maar goed, ik denk daar volgens mij heel anders over dan de meeste mensen hier als ik zo kijk.

[ Voor 64% gewijzigd door Hooglander1 op 13-03-2013 15:28 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:26:
Hoort hier natuurlijk: HTC One - Levertijden en prijzen

Tevens doen ze dit natuurlijk expres, wat denk jij nou :F
Dat denk ik niet :P
Je kan natuurlijk wel wat schaarste veroorzaken, maar dat de leverdatum uitgesteld wordt en er nog steeds onduidelijkheid is, is gewoon ronduit slecht te noemen.

@hierboven
Nokia heeft gewoon aangegeven dat de 920 pas in januari in NL werd uitgeleverd... en dat hebben ze ook gewoon gedaan.
HTC zegt iets, stelt de datum uit tot begin april en nu half april.... |:(

[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 13-03-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet zo happen :p HTC zal z'n redenen wel hebben, maar erg fijn is het voor niemand denk ik zo :(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou goed zijn dat de kleinere spelers weer wat voet aan wal krijgen op Android gebied. Samsung blijft maar groeien totdat Samsung een synonym voor Android gaat worden. HTC lijkt ze nu weer vrij baan te geven. Toch wel jammer aangezien HTC het ook nog eens zwaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:33:
Het zou goed zijn dat de kleinere spelers weer wat voet aan wal krijgen op Android gebied. Samsung blijft maar groeien totdat Samsung een synonym voor Android gaat worden. HTC lijkt ze nu weer vrij baan te geven. Toch wel jammer aangezien HTC het ook nog eens zwaar heeft.
zijn ze zelf schuld, hadden ze maar gelijk een juiste datum moeten communiceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doen ze ook, alle pre-orders worden begin april uitgeleverd, de volgende batches vanaf half april, klaar.

De review van de One van Tweakers komt heel snel, het embargo is al 364 dagen verlopen :9
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1363185838.jpeg

[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 13-03-2013 15:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:29:
Niet zo happen :p HTC zal z'n redenen wel hebben, maar erg fijn is het voor niemand denk ik zo :(
hap!

Ik denk dat het, het minst fijn is voor die man die de leveringen/transporten regelt voor het in elkaar zetten van het toestel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:42
Hopelijk voor HTC hebben ze een goed contract afgesloten bij die fabs, want als ik in hun positie was zou ik nu wel wat kosten willen verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 15:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:40:
Dat doen ze ook, alle pre-orders worden begin april uitgeleverd, de volgende batches vanaf half april, klaar.

De review van de One van Tweakers komt heel snel, het embargo is al 364 dagen verlopen :9
Heb je heel toevallig opgevangen of Tweakers een Zilveren of een zwarte heeft getest?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:06
Nu komt de nieuwe Samsung S4 wel erg in het zicht doordat de One weer is uitgesteld. zeker als die S4 niet van die idioot grote randen heeft aan de onder en bovenkant. jammer voor HTC dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Shit weer geen fatsoenlijke foto's van de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 13:49
Donstil schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:54:
[...]

Shit weer geen fatsoenlijke foto's van de zwarte.
Ik had HTC laatst gevraagd hoe zwart de zwarte versie was, ze zeiden dat deze foto's het meest overeenkomend waren: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Gruwelijk mooi die zwarte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
De 64Gb uitvoering is via HTC zelf nu ook aangekondigd.

http://blog.htc.com/2013/03/htc-one-developer-edition/

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
64GB is niet gelijk de developer editie hoor :)
Komen ook gewoon reguliere 64GB'ers op de markt namelijk.

- 32GB, gesloten bootloader
- 64GB, gesloten bootloader
- 64GB, open bootloader
64GB is/ komt ook beschikbaar voor de consument :)

Op de vraag of en wanneer de 64GB versies naar Nederland komen kon HTC me nog niks vertellen...
In Engeland zou eerst de 32GB versie worden gereleased en de 64GB versies zouden daarna volgen.
Over Nederland en andere Europese landen was dus niks te zeggen helaas, waarom HTC, waarom?

Desalniettemin houd ik zelf ook Geizhals.de in de gaten, een grote Duitse prijzenvergelijker.
Want de HTC One 64GB zilver en de HTC One 64GB zwart zijn daar (bij enkele shops) te pre-orderen

[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 13-03-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CanonBoy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:56:
[...]

Ik had HTC laatst gevraagd hoe zwart de zwarte versie was, ze zeiden dat deze foto's het meest overeenkomend waren: klik
Ooh kick die had ik nog niet gezien, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26
Slashgear heeft inmiddels ook een review klaar, http://www.slashgear.com/htc-one-review-2013-13273560/

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
en weer een lovende review :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het poste van de link waren blijkbaar de verkeerde foto's geüpload. Deze zijn nu aangepast en het resultaat is er zeker beter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:31:
[...]

Tijdens het poste van de link waren blijkbaar de verkeerde foto's geüpload. Deze zijn nu aangepast en het resultaat is er zeker beter op geworden.
ziet er gewoon goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
wow dat opnemen tijdens een 'concert', dat geluid klinkt gewoon echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
niek87 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:57:
[...]

wow dat opnemen tijdens een 'concert', dat geluid klinkt gewoon echt goed!
viel me ook al op ja _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-06-2024

G95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze unboxing is hier al gepost. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch wel erg mooi die zwarte, ik laat mijn pre-order voor de zwarte lekker staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Xperia Z versus HTC One camera samples:

http://blog.gsmarena.com/...snap-some-camera-samples/

Xperia Z is wel wat beter :X

[ Voor 11% gewijzigd door alwaysleft op 13-03-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G95

G95

Donstil schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:03:
[...]

Toch wel erg mooi die zwarte, ik laat mijn pre-order voor de zwarte lekker staan!
Ik heb ook een zwarte gepre-orded, maar ik vind de zilveren ook niet verkeerd.
Ik twijfel nu nog of ik niet misschien de zilveren zou doen.
Maar ik heb altijd al een zwarte mobiel gehad, dus ik blijf denk wel bij een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet best. Zelfs de gast van GSM Arena is er niet over te spreken:

We'll most probably do that. But I can tell you even now - the 808 PureView blows away HTC One's camera, especially in 5MP mode.
HTC One's camera is good, very good even. But it's not a flagship camera and definitely is not a camera for a flagship. And I don't envy the guys in the stores who will have to explain why 4MP are better than 8 or 13 every single time a customer asks about the HTC One. Especially when the end results is not that impressive as the marketing suggests.

Kyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Vind ik ook. Er is veel gezeurd over de camera van dr Z maar dat komt volgens mij vooral omdat ze daar alleen naar de 100% crop kijken. Op gelijk formaat compenseert de hoge resolutie dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Cyleo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:20:
[...]

Vind ik ook. Er is veel gezeurd over de camera van dr Z maar dat komt volgens mij vooral omdat ze daar alleen naar de 100% crop kijken. Op gelijk formaat compenseert de hoge resolutie dat.
De meeste testen vinden de camera toch erg goed, bekijk de foto's eens van engadget.
Ook in de vergelijking van http://www.technobuffalo....phones-camera-comparison/ wordt er gehakt gemaakt van de xperia z

[ Voor 0% gewijzigd door zedzed1 op 13-03-2013 19:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zedzed1 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:26:
[...]

De meeste testen vinden de camera toch erg goed, bekijk de foto's eens van engadget.
Ook in de vergelijking van http://www.technobuffalo....phones-camera-comparison/ wordt er gehakt gemaakt van de xperia z
Die site poste eerst een compleet andere vergelijking en de situaties zijn ook veranderd. Als de reviewer iets opnieuw wil (of moet) doen dan moet hij gelijke omstandigheden nemen en dus alles opnieuw doen. Nu is er geen vergelijking meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch wel jammer dat ook deze camera weer niet is wat we er van hadden verwacht, net zoals de Z en ook de 920.

Misschien verwachten we tegenwoordig misschien te veel van die camera's, ze worden vaak ook zo enorm gehyped door de fabrikanten.

Nu grijp ik voor echt fatsoenlijke foto's wel mijn 7D maar het zou toch wel lekker zijn als de One uitzonderlijk mooie foto's had gemaakt. Maar goed we kunnen niet alles hebben he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:33:
Toch wel jammer dat ook deze camera weer niet is wat we er van hadden verwacht, net zoals de Z en ook de 920.

Misschien verwachten we tegenwoordig misschien te veel van die camera's, ze worden vaak ook zo enorm gehyped door de fabrikanten.

Nu grijp ik voor echt fatsoenlijke foto's wel mijn 7D maar het zou toch wel lekker zijn als de One uitzonderlijk mooie foto's had gemaakt. Maar goed we kunnen niet alles hebben he ;)
De S4 zal ook wel weer tegenvallen. Waarschijnlijk wordt het precies wat iedereen denkt dat het wordt: zelfde prestaties als HTC One, zelfde camera als Z, maar dan wel in Samsung plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik hoop echt dat samsung niet zo stom is om apple na te doen en een zilveren randje (bijwijze van) toe te voegen en het helemaal kapot te hypen want die S3 lay-out vind ik maar niks en wordt voor 30 varianten gebruikt.... :/
maar goed de HTC One camera werd wel als "uber" aangeprezen door HTC en dat is hij dus niet (iig niet beter dan de 808) en dat is toch wel een beetje faal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik vind het altijd wel grappig als mensen zeggen dat ze voor echt fatsoenlijke foto's hun dslr er wel bij pakken. Over het algemeen heeft men de telefoon vaker bij zich, dan dslr. Als fotograaf moet je roeien met de riemen die je (bij je) hebt. Is het dan niet fijn als je met je telefoon foto's kunt maken die je met andere telefoons niet zou kunnen maken? Goed, full manual control zie ik niet snel gebeuren. Maar langere sluitertijden (voor stilstaande objecten) icm optische stabilisatie juich ik wel degelijk toe. Maar dan moet het wel uitpakken zoals beoogd. Anders heeft de maker (HTC) te hoog van de toren geblazen.

Overigens, uit alle discussies over camera's kunnen we m.i. wel afleiden dat het erg jammer is dat Nokia geen Android toestellen maakt! Overigens, vind ik de gesprekskwaliteit en de microfoons van high end Nokia's erg goed. In deze topic heb ik ook gelezen dat men benieuwd was naar de opnamekwaliteit bij concerten. Bij Nokia zou ik dat met vertrouwen tegemoet zien. Hoe moeilijk kan het zijn om een goede microfoon te plaatsen (voor niet Nokia fabrikanten, niet uitsluitend HTC)?

[ Voor 28% gewijzigd door wilmundo op 13-03-2013 19:43 . Reden: aanvulling ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:37:
maar goed de HTC One camera werd wel als "uber" aangeprezen door HTC
en dat is hij dus niet (iig niet beter dan de 808) en dat is toch wel een beetje faal...
Dat heet nou marketing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doncab
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Het blijft toch wat met die camera. Slashgear vind die camera wel ok. Vreemd al die verschillende beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
https://pbs.twimg.com/media/BFQmG0QCQAEf3h8.jpg:large

Nexus 4 boven, One beneden.

https://twitter.com/PaulO...11919348715515904/photo/1

Xperia Z boven, One onder.

[ Voor 36% gewijzigd door SAWYER op 13-03-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:30

BPP

ArcticWolf schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:37:
Ik hoop echt dat samsung niet zo stom is om apple na te doen en een zilveren randje (bijwijze van) toe te voegen en het helemaal kapot te hypen want die S3 lay-out vind ik maar niks en wordt voor 30 varianten gebruikt.... :/
maar goed de HTC One camera werd wel als "uber" aangeprezen door HTC en dat is hij dus niet (iig niet beter dan de 808) en dat is toch wel een beetje faal...
Heeft HTC daadwerkelijk gezegd dat dit de beste cameratelefoon is? Volgens mij hebben ze voornamelijk gezegd dat die goed kan presteren in lage lichtomstandigheden. Op dat punt hebben ze dan toch ook wel gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doncab
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Hier een leuke demonstratie van het verwijderen van een ongewenst object op een foto: object removal.YouTube: How To Use HTC Zoe's Object Removal Mode On The HTC One - Phones 4u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
CLB schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:40:
Weet jij toevallig of onder die preoders ook branded versies zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee, ben benieuwd of de eerste batches dat uberhaupt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
CLB schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:03:
Geen idee, ben benieuwd of de eerste batches dat uberhaupt zijn :)
Ik hoop het maar het bericht van T-Mobile wat ik vorige week kreeg (10-15 april) geeft me al het idee dat ik niet tevel moet hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
en nog een review:
http://www.phonescoop.com...rticle.php?a=12067&p=5568

over de camera (klik link voor foto's en vergelijking met iPhone 5):
The One's camera delivers decent results, but really shines in low light. In dimly-lit rooms, it could see better than I could. No joke. I was consistently amazed with its ability to accurately capture very dim scenes and deliver a photo with almost no visual noise. Going head-to-head with the iPhone 5 in low light, the One beat the iPhone every time. Not by miles, but noticeably and consistently.
While the One has most impressive low-light performance in normal photo mode, that doesn't carry over to Zoe mode. At all. Don't even try using Zoe mode in low light, or you'll miss whatever you were trying to capture. Really, Zoe mode should detect low light and warn you about that. Still, the low-light performance (in normal mode) is impressive, and no other phone even has Zoe mode, so the One still has a leg up on the competition.

The sweep panorama mode works well. It's extremely easy and fast.
I was not impressed with HDR photos. It seems to be doing some real HDR using multiple exposures. It captures and processes very quickly. But the resulting shots go a little far in pumping up the shadows, and do nothing to bring out details in the highlights, resulting in HDR photos with a very over-exposed look including very blown-out highlights. I hope this is something HTC will address in its final software tweaks.
Video:
Video looked great. Performance was in line with what I saw on the still side. As with stills, the HDR mode was consistently overexposed, bringing out the shadows but blowing out highlights.

HTC's "HDR" microphones are excellent. They pick up every sound with remarkable clarity.

....Including background noise. Like the camera sensor in low light, the One's microphones have genuinely super-human sensitivity. If you have foreground sound like someone speaking, the background noise is clear, but stays mostly in the background, as it should. But if you're trying to film a quiet scene, the mic gets ambitious. I filmed a relatively quiet street scene from the top deck of a parking garage above a supermarket. When I got home, I was shocked by how loud it was. It was mostly loud street noise, but I could almost make out conversations of people walking by far below on the sidewalk. I swear I could even hear the registers beeping inside the supermarket three floors down and through two sets of doors. That's absolutely remarkable. The problem is, it didn't come close to representing what I heard in person at the time.

But for most situations, you're going to be impressed with the picture and sound quality of your videos.
Conclusie:
After a solid two days with the One, exploring and testing every feature inside and out, I’m impressed. The camera is one of the best I’ve ever seen on a phone. The sound is the best I’ve heard on a phone. The screen is the best I’ve seen on a phone. The engineering is astonishing and the design, lust-worthy. With solid performance and no major faults, this is an easy phone to recommend.
Klinkt ook weer allemaal behoorlijk positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk natuurlijk, maar het is een prerelease-toestel oftewel ook software... Tevens maar kort gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ook ik heb een one in de pre order staan.

Net ff die foto's in dat zip bestandje bekeken, maar mijn mond viel open van verbazing. Ik had er niet veel van verwacht aangezien die ultrapixels zich toch eerst moeten bewijzen. En voor mij is de camera niet het belangrijkste aan een smartphone.

Maar je ziet wel duidelijk dat de ONE in het donker heel goed presteert. Vooral te zien bij de comparison "farleys" de deur van de kroeg.

Nu nog met zijn allen ff geduld opbrengen. En laten we hopen dat HTC weer bergopwaards gaat qua omzetten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
CLB schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:31:
Leuk natuurlijk, maar het is een prerelease-toestel oftewel ook software... Tevens maar kort gebruikt :)
Achja, 2 dagen volop gebruikt dus het lijkt me dat je dan wel wat over de bouwkwaliteit, schermkwaliteit en geluidkwaliteit kan zeggen. En volgens mij is in de software update vooral aanpassingen aan de camera-software gedaan, dus dat kan er alleen nog maar beter op worden. Het lijkt me dan ook niet echt nodig om zo sceptisch te zijn? En alle positieve reviews zijn natuurlijk mooi meegenomen voor HTC zo vlak voor het unpacked event van morgen. Ze zullen deze positieve aandacht nog wel erg lang moeten vasthouden voordat het toestel ook echt in grote getale in onze hebberige handjes ligt :) .

Ik ben bovendien heel benieuwd hoe de marketing-campagne van HTC eruit gaat zien, het lijkt me dat ze hier niet tegenop kunnen boksen, maar ik hoop dat ze genoeg aandacht op de One weten te vestigen zodat het niet afloopt zoals met de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Leuk dat die Myriam Joire foto's blijft maken en posten. :)
Afbeeldingslocatie: http://a1.img.mobypicture.com/15698cba516193c66fd22d6eb7da082e_large.jpg
Zij weet echt het beste te halen uit de camera van de One, moet ik zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door M-en-M op 13-03-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Donstil schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:33:

Het heeft meer te maken met fysische beperkingen. Je kan er gewoon niet zoveel uithalen als de fabrikanten je willen doen laten geloven. Iedereen gaat daar dan massaal in mee omdat mensen die willen, wat weer resulteert in teleurstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een foto zeg hierboven, nice!

Nog even Gizmodo dan: http://www.gizmodo.co.uk/...mn-near-close-to-perfect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G95

G95

Nog een video van de zwarte HTC One :)

YouTube: HTC One hands-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
http://www.technobuffalo....phones-camera-comparison/

HTC One foto's vergeleken met een groot aantal andere toestellen een een dslr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
enige wat daarbij jammer is is dat de foto's niet hetzelfde zijn qua hoek, en dan ook echt niet te vergelijken zijn

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik zie zoveel tinten groen dat ik me afvraag welke het dichts in de buurt komt :P en het lijkt erop dat de canon dslr niet echt geweldig afgesteld staat? :/ maar ik vind de One wel mooie plaatjes schieten.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 14-03-2013 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Laatst online: 26-08 22:23
SAWYER schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:14:
http://www.technobuffalo....phones-camera-comparison/

HTC One foto's vergeleken met een groot aantal andere toestellen een een dslr ;)
Duidelijk iemand die niet met een DSLR om weet te gaan, verders vind ik dat de kijkhoeken te veel verschillen ten opzichte van de One. (onderling is het verschil minder tussen de smartphones)
Ook dat laatste plaatje waarbij er een compleet andere ondergrond wordt gebruikt, maakt wel afbreuk aan de geloofwaardigheid.
Echter zijn het wel mooie plaatjes die de One maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linkje was al eerder gepost, een gare bende van kijkhoeken, lichtinvallen inderdaad :)

Klein maar fijn: review op Stuff.tv & review op The Gadget Show

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 14-03-2013 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Vanmiddag om 13.00u komt de tweakers review toch online? ik ben benieuwd naar de schermtesten, sommige reviews zijn lyrisch en anderen noemen het niet meer dan oke.... Ook benieuwd naar wat voor camera-tests Arnoud zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

luappul schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:40:
Vanmiddag om 13.00u komt de tweakers review toch online? ik ben benieuwd naar de schermtesten, sommige reviews zijn lyrisch en anderen noemen het niet meer dan oke.... Ook benieuwd naar wat voor camera-tests Arnoud zal doen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vermoed dat hij niet zo positief zal zijn vanwege de matige camera prestaties en de relatief lage accuduur. Met het scherm van dit toestel is volgens mij weinig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
tweaker2010 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:00:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vermoed dat hij niet zo positief zal zijn vanwege de matige camera prestaties en de relatief lage accuduur. Met het scherm van dit toestel is volgens mij weinig mis.
Over schermkwaliteit maak ik me ook geen zorgen, maar ben benieuwd hoe het zich verhoudt tot mijn one x :)
De camera is niet wat HTC ervan geclaimd heeft, maar als ik alle voorbeelden hier langs heb zien komen is het prima voor mij. En wat betreft de accu-duur, die is toch niet bijster slecht? In stand-by is het volgens mij prima, en zelfs bij netflix streamen ging hij 7 uur mee? Dat hij bij zware spellen in een paar uur leeg trekt lijkt me niet meer dan logisch....
Vanmiddag ook de S IV aankondiging, en de plaatjes die uitgelekt zijn geven mij wel hoop dat HTC er dit jaar sterker voor staat ten opzichte van de concurrentie! Het is zoals verwacht weer plastic fantastic bij Samsung, en het design is ook niet vernieuwend....

[ Voor 16% gewijzigd door luappul op 14-03-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 13:49
tweaker2010 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:00:
[...]

De matige camera prestaties? Kijk even naar de link gepost hierboven van Gizmodo. Je bent wel erg negatief, zowel over de camera als de relatief lage accuduur. 6,5 streaming netflix kijken is echt ontzettend goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:32
ArcticWolf schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 07:17:
ik zie zoveel tinten groen dat ik me afvraag welke het dichts in de buurt komt :P en het lijkt erop dat de canon dslr niet echt geweldig afgesteld staat? :/ maar ik vind de One wel mooie plaatjes schieten.
Het probleem met al die vergelijkingen is (denk ik) dat het maken van een goede foto op zich al een kunde is. Als de betreffende onderzoeker al geen goede foto's kan maken, ongeacht met welke smartphone, dan levert het vergelijken van de foto's een verkeerd beeld op ( :+ ) en gaat de vergelijking de mist in.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CanonBoy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:10:
[...]
De matige camera prestaties? Kijk even naar de link gepost hierboven van Gizmodo. Je bent wel erg negatief, zowel over de camera als de relatief lage accuduur. 6,5 streaming netflix kijken is echt ontzettend goed!
Ik heb die Gizmodo foto's gezien. Ik ben niet negatief, maar realistisch. Ik vermoed dat de prestaties van de camera voor een doorsnee consument toch wat tegenvallen, zeker omdat HTC hier zo hoog op heeft ingezet.
De accu is 2300 mAh en icm zo'n groot scherm gaat ie net een dag mee, niet meer dan gemiddeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

De Camera vind ik het echt niet slecht doen, ik kwam dit tegen op

Gizmodo heeft nu ook een directe camera vergelijking tussen de iPhone 5, Lumia 920 en One

De camera komt erg goed mee met de Iphone en Lumia 920, en video afgezien van wat AF probleempjes echt super! Ook vind ik dat in veel gevallen de One meer de kleuren behoud ook al is de kwaliteit misschien wat minder. Pfff kan niet wachten deze telefoon eindelijk te hebben!

Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar een launch van een telefoon (nouja 2 1/2 maand met een nokia E7/6200 maakt je al redelijk blij met alles wat echt een smartphone is haha oOo )

Mocht iemand hier hem snel binnen krijgen of al hebben, ik kom graag ff op de koffie :D

[url=linkje gaat hier]Omschrijving gaat hier[/url]

[ Voor 22% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 14-03-2013 16:26 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
tweaker2010 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:20:
[...]

Ik heb die Gizmodo foto's gezien. Ik ben niet negatief, maar realistisch. Ik vermoed dat de prestaties van de camera voor een doorsnee consument toch wat tegenvallen, zeker omdat HTC hier zo hoog op heeft ingezet.
Hierin heb je wel gelijk, en HTC heeft hier eigenlijk gewoon de moeilijkste weg gekozen. Om mensen te overtuigen van de kwaliteit van de camera moeten ze wel al die superlatieven gebruiken, terwijl er ook minpunten aan de gemaakte keuze zitten. Hierdoor wordt de camera al snel als tegenvallend bestempeld.

Tegelijkertijd moeten we niet vergeten dat de camera's van HTC altijd achter liepen op die van de concurrentie, en dat ze dus wel degelijk een grote stap hebben gezet. Nu ze met hun camera op vergelijkbaar niveau zitten, hoop ik dat het design en het scherm toch wel de doorslag geven voor veel consumenten. De markt beweegt nu wel heel erg richting een duopolie van Samsung en Apple, en laten we hopen dat HTC (en Sony, Nokia, LG en wat Chinese merken) hier nog lange tijd interessante alternatieven tegenover weet te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luappul schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:05:
Vanmiddag ook de S IV aankondiging, en de plaatjes die uitgelekt zijn geven mij wel hoop dat HTC er dit jaar sterker voor staat ten opzichte van de concurrentie! Het is zoals verwacht weer plastic fantastic bij Samsung, en het design is ook niet vernieuwend....
Die is vannacht, over 'n klein uurtje komt eerst nog de 'snelste smartphone ter wereld' uit India; xolo.in ;)

Over de Xperia Z vs One vs S IV en verkopen en dergelijke wordt al gesproken in: Samsung Galaxy S IV: Geruchten-topic Omdat het plastic is, zal de meute niet ineens gaan voor een HTC One (of ander toestel) helaas

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 14-03-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
CLB schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:52:
[...]

Die is vannacht, over 'n klein uurtje komt eerst nog de 'snelste smartphone ter wereld' uit India; xolo.in ;)

Over de Xperia Z vs One vs S IV en verkopen en dergelijke wordt al gesproken in: Samsung Galaxy S IV: Geruchten-topic Omdat het plastic is, zal de meute niet ineens gaan voor een HTC One (of ander toestel) helaas
|:( Vannacht pas natuurlijk, even niet helemaal opgelet met tijdzones...
Ben benieuwd wat die Xolo te bieden heeft, volgens mij zijn zij de laatste tijd meer op de Intel Atom tour? Ben benieuwd of ze hun claims kunnen waarmaken! :) Al moet ik toegeven dat snelheid me minder is gaan boeien, er zit ondertussen zelfs in mid-range modellen zoveel rekenkracht dat Android vloeiend draait... Een paar procent meer of minder maakt geen wereld van verschil meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
luappul schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:40:
Het is objectief het meest accurate scherm in een smartphone tot nu toe (hiervoor was dat de HTC Butterfly, en daarvoor de iPhone 5), al zullen sommige mensen dat dus niet zo mooi vinden omdat die liever opgeblazen kleuren zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:32
HWI heeft ook een review online geplaatst:

http://nl.hardware.info/r...-de-beste-smartphone-ooit

*nog 3 kwartier wachten :7 :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 14-03-2013 12:30 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Lekkere review van allaboutphones ze hebben de specs niet eens op orde.
13MP camera terwijl er een 4 UP camera in zit

Daarbij zou hij ook niet over wifi ac beschikken terwijl dat volgens mij toch echt wel zo is.
Nee allaboutphones slaat hier bij het begin al volledig de plank mis.

[ Voor 41% gewijzigd door Rubman op 14-03-2013 12:34 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen de conclusie van HWI al over de camera;
Onze voorlopige mening over de camera is minder positief. De keuze om een sensor met relatief weinig pixels te gebruiken lijkt onder donkdere omstandigheden wel een (licht) voordeel op te leveren ten opzichte van telefoons met een 8 megepixelcamera, maar de beeldscherpte bij foto’s die overdag worden genomen is duidelijk minder hoog.

Twee spelvauten en een conclusie die kant nog wal slaat... Weinig pixels vs 8MP haha, niks over 'ultrapixel' :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Begin langzaam moe te worden over het gemekker van de camera. Lijkt wel alsof dat het het belangrijkste is van de telefoon.

Terwijl het voor mij juist de minst belangrijkste is, foto's maken doe ik toch al amper en wanneer ik het doe zijn het gewoon snelle kiekjes die gewoon uit eindelijk op facebook belanden. Voor de echte foto's pak ik wel een spiegelreflexcamera.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je pretendeert dat je een hele goede camera in je device hebt zitten, mag dat ook wel :)
Het is een van de USP's die HTC gebruikt, samen met Zoe en BoomSound, dus dat, dat getest wordt spreekt voor zich. Voor de echte foto's pak jij wel een spiegelreflex, dat is mooi natuurlijk, maar die heb je niet altijd bij je en dan is het toch wel fijn dat een telefoontje uit je broekzak ook zeer leuke / goede foto's schiet toch!? :+

EDIT @ Hieronder: Kan zijn, maar als ik alleen de conclusie zo letterlijk lees, is dat dus gewoon onzin :)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 14-03-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

CLB schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:33:
Alleen de conclusie van HWI al over de camera;
Onze voorlopige mening over de camera is minder positief. De keuze om een sensor met relatief weinig pixels te gebruiken lijkt onder donkdere omstandigheden wel een (licht) voordeel op te leveren ten opzichte van telefoons met een 8 megepixelcamera, maar de beeldscherpte bij foto’s die overdag worden genomen is duidelijk minder hoog.

Twee spelvauten en een conclusie die kant nog wal slaat... Weinig pixels vs 8MP haha, niks over 'ultrapixel' :F
Miereneukerij zeg, eerder in de review hebben ze het wel gewoon over de Ultrapixels hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 22:20
Pff ben al die pre- en reviews kijken zat. het duurt nog zo langgggg :( #verkocht

[ Voor 6% gewijzigd door Kappade op 14-03-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hahah de rest hier ook denk ik... na 64 pagina's met posts over previews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
HTC One is gewoon een vrij indrukwekkend toestel.

[ Voor 71% gewijzigd door emporio81 op 14-03-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

emporio81 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:45:
All About Phones geeft de HTC One vijf sterren. Ze zijn onder de indruk van het toestel. http://www.allaboutphones.nl/video/22383/htc-one-review.html
Jammerdat de review gedaan lijkt te zijn door een 13 jarige zonder onderzoek.
Staan alleen in de specs al meteen fouten en daarbij testen ze onder andere de facebook en twitter applicatie wat natuurlijk nisk zegt over de telefoon.
Ja ze zijn positief, maar de review is niet bijzonder te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ik luister wel naar Myriam Joire en Brian Klug. Myriam omdat zij gewoon hele goede foto's kan maken (en er dus wel verstand van heeft) en Brian omdat hij een optisch ingenieur is buiten zijn baantje als reviewer (voor Anandtech, dat ook nog eens). Myriam is uitermate positief (beste camera op de 808 na) en Brian tot nu toe ook (al nog niet heel specifiek, hij noemt het vooral "een stap in de juiste richting"). Batterijduur haal ik alleen bij Anandtech en Tweakers vandaan, zij zijn de enigen die brightness in nits meten en niet in het percentage dat in het menu wordt aangegeven. (Wat ten nadeel is van telefoons met fellere schermen.) Bovendien zijn hun tests ook niet zo in het nadeel van telefoons die gewoon hele goede peak prestaties hebben.

(Om dat laatste punt uit te leggen. Stel je laat websites eindeloos loopen en laden zoals The Verge om batterij te testen. Een snelle telefoon zal dergelijke webpagina's veel sneller geladen hebben en er dus veel meer laden, en zal dus even lang peak prestaties leveren als een veel tragere mobiel, terwijl dat totaal niet nodig is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HWI dus ook blijkt:
De helderheid is met 426 cd/m² prima en samen met de relatief goede zwartwaarde van 0.44 cd/m² levert dat een contrast op van 977:1. Het scherm blinkt bovendien uit qua kleurweergave. De temperatuur van het witpunt is met ruim 7800 Kelvin wat hoog, maar de kleurruimte komt geheel overeen met wat de Rec.709 en sRGB normen voorschrijven. Het resultaat is een natuurlijke kleurweergave, zonder dat het beeld over- of onder gesatureerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Overigens vind ik het best een nette review van HWI, allaboutphones.nl is minder maar dat zijn we ook wel gewend van ze..... De eindbeoordeling van HWI snap ik dan weer niet helemaal, het enige minpunt wat ze hebben is de camera (waar ze zeggen later nog op terug te komen), en toch "maar" een silver award. Delen ze sowieso nooit golden awards uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
*knip* lees de topic waarschuwing even!

[ Voor 75% gewijzigd door Bullet NL op 14-03-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Don't know, maar vergeet ook de hoge prijs niet :)
Dan kan het toestel nog zo goed zijn, misschien is het volgens hun z'n prijs niet waard... en daarom silver.

Tevens zijn scores bij telefoons in de vorm van getallen, sterretjes of awards altijd een hekel punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Nog 4 min voor de review van Tweakers, ben erg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
CLB schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:51:
HWI dus ook blijkt:
De helderheid is met 426 cd/m² prima en samen met de relatief goede zwartwaarde van 0.44 cd/m² levert dat een contrast op van 977:1. Het scherm blinkt bovendien uit qua kleurweergave. De temperatuur van het witpunt is met ruim 7800 Kelvin wat hoog, maar de kleurruimte komt geheel overeen met wat de Rec.709 en sRGB normen voorschrijven. Het resultaat is een natuurlijke kleurweergave, zonder dat het beeld over- of onder gesatureerd is.
Hé, inderdaad. :X

Al lijkt me dat van jou niet de juiste quote:
Accu's van mobiele telefoons testen we op twee manieren, waarbij we de helderheid van de schermen in alle gevallen instellen op 100 cd/m², wat een matige helderheid is, geschikt voor gebruik binnenshuis. Bij de SunSpider test belasten we de CPU maximaal om zo een worst-case scenario te verkrijgen. De tweede accutest is in theorie een stuk vriendelijker: hierbij spelen we een MP4 filmbestand af.

Ook mooi dat ze dus dat van de full load ook beseft hebben. Op het camera stukje na een erg nette review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
CLB schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:56:
Tevens zijn scores bij telefoons in de vorm van getallen, sterretjes of awards altijd een hekel punt.
Klopt, en daarom kan dat ook beter niet gedaan worden... Maar als je het toch doet, en je hebt eigenlijk geen enkele serieuze op- of aanmerking dan verbaast het me een beetje dat ze niet de volle score behalen...

Achja, misschien wil ik wel iets te graag horen dat de One de beste is als excuus om hem toch maar te bestellen :+ (terwijl ik nog steeds zit te twijfelen of ik hem haal, zoals je zegt is het wel een erg duur toestel en mijn One X is nog niet zo hard aan vervanging toe...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:30

BPP

CLB schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:37:
Als je pretendeert dat je een hele goede camera in je device hebt zitten, mag dat ook wel :)
Het is een van de USP's die HTC gebruikt, samen met Zoe en BoomSound, dus dat, dat getest wordt spreekt voor zich. Voor de echte foto's pak jij wel een spiegelreflex, dat is mooi natuurlijk, maar die heb je niet altijd bij je en dan is het toch wel fijn dat een telefoontje uit je broekzak ook zeer leuke / goede foto's schiet toch!? :+

EDIT @ Hieronder: Kan zijn, maar als ik alleen de conclusie zo letterlijk lees, is dat dus gewoon onzin :)
Met de camera zelf is toch ook niets mis? Tuurlijk er zijn telefoons met betere camera's, maar HTC heeft dan ook nooit gepretendeerd de beste cameratelefoon in handen te hebben. HTC Heeft voor de Ultrapixels gekozen omdat ze schijnbaar volgens hun vergelijkbare resultaten kunnen halen als met een reguliere 8 a 13 mp cameratelefoon. (Op de Nokia's na dan) De Ultrapixels blinken volgens HTC vooral uit dat ze 300% meer licht opvangen en dus in lage lichtomstandigheden beter presteren. Op dat punt is nagenoeg elke reviewer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
Right on time! Hahahahaha!

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
En daar is een van de eerste directe opmerkingen over de camera van de One van Brian Klug:
"one pretty much blows the doors off of all the other android smartphone cameras from what I’ve seen"

Ook leuk, een paar microscopische foto's van de behuizing van de One door Klug:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0L0X0O0u3C1l121G2B0e/image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0P1M1p2r1F2o0d373U39/image.jpg
Dan valt toch echt op hoe nauw die micro drilling en injection molding is. (Vergeleken met de anders onzichtbare imperfecties als resultaat van het SB proces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoge helderheid en lange batterijduur is wel erg fijn hoor :) Hulde!
Tweakers meet 8200 kelvin, Hardware.info kwam op zo'n 7800 kelvin, nog steeds te koel, apart!

De menuknop wordt getoond op het scherm,
maar kan als optie ook geactiveerd worden door lang op de homeknop te drukken.

Dat lijkt me niet te kloppen? Dat was bij pre-productie modellen het geval toch
Bij de paar mensen die 'm via o2 in Duitsland hebben gekregen is deze optie helaas verdwenen :s

Tevens was dat ook niet de homebutton maar de backbutton <

Wat wel jammer is, is dat de balk voor de oude Menu-knop terug is. Als de app geen Action Bar heeft, wordt de Menu-knop getoond als zwarte balk onderin. De balk is behoorlijke aanwezig en toont het driepunts-icoon. Bij de One-telefoons van vorig jaar kan die worden weggehaald door de Appswitch-knop als Menu-knop te laten fungeren, maar die optie is weer verdwenen. Dat is vermoedelijk omdat er maar twee knoppen zijn en dus minder combinatie-mogelijkheden. Toch is het jammer, want het kost veel schermruimte.
Bij de eerste hands-ons kon de backbutton worden gebruikt om het menu op te roepen door hem even in te drukken. Zoals ik hierboven ook al meldde is dit eruit gehaald bij de finalversie (van Sense?) zoals wat o2-gebruikers meldden op XDA. Ik neem aan dat dit in de toekomst weer wordt geïmplementeerd door HTC!

waar in Sense 4 apps werden gesloten als erna een of twee apps waren geopend, is dat probleem in Sense 5 verholpen; alle apps blijven open staan en kunnen zonder vertraging geactiveerd worden.
Kun je Candy Crush starten, worden gebeld, even wat opzoeken op internet en Candy Crush weer hervatten bij de zet waar je bent gebleven? Veelal wordt het spel nu opnieuw opgestart (bij m'n HTC One X+ bijvoorbeeld) bij Androidtoestellen? Bij de iPhone 4S die ik heb, kan ik na het doen van 20 andere handelingen, openen van applicaties, weer netjes verder bij de zet waar ik ben gebleven bij Candy Crush zeg maar... Ben benieuwd!?

Erg mooie, uitgebreide, duidelijke review weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:19

westergas

rikkie_pc

CLB schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:28:

[i]Wat wel jammer is, is dat de balk voor de oude Menu-knop terug is.
Jammer, zeker. Maar ook bizar! :(

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Goeie mooie review die uiteraard zoals gewens weer duidelijk ingaat op de specs en details van een apparaat zoals de schermhelderheid en kleurechtheid.
Dit soort dingen vind ik wel belangrijk, ik houd niet van die oversaturated schermen.
Jammer dat de camera niet presteert zoals verwacht, al lijkt dat vanuit de review aan de software te liggen. Het is dan ook te hopen dat HTC hier iets aan kan doen dmv een update hier en daar. (Dit is met de One X ook gebeurd volgens mij en recentelijker met de Nokia Lumia 920)
Hetzelfde geld voor de toch irritante menubalk onderin beeld, een dubbel tap of lang ingedrukt houden van de terug knop moet hier toch voor werken lijkt me.

Ik ben zeker van plan deze tel te nemen als ik het geld ervoor heb gespaard of met een abbo, plastic van de Galaxy reeks kan me toch weer niet boeien en blijft goedkoop aanvoelen. Aangezien ze dit in de S4 ook weer gaan toepassen laat ik hem wederom schieten.

[ Voor 28% gewijzigd door Rubman op 14-03-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Rubman schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:39:
Goeie mooie review die uiteraard zoals gewens weer duidelijk ingaat op de specs en details van een apparaat zoals de schermhelderheid en kleurechtheid.
Dit soort dingen vind ik wel belangrijk, ik houd niet van die oversaturated schermen.
Jammer dat de camera niet presteert zoals verwacht, al lijkt dat vanuit de review aan de software te liggen. Het is dan ook te hopen dat HTC hier iets aan kan doen dmv een update hier en daar. (Dit is met de One X ook gebeurd volgens mij en recentelijker met de Nokia Lumia 920)
Klopt, daarbij vermoed ik ook dat de review is gedaan met een pre-productie toestel, er zouden dus nog vast mogelijkheden zijn voor HTC om de foto's iets scherper te laten worden d.m.v. updates

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
CLB schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:28:
Hoge helderheid en lange batterijduur is wel erg fijn hoor :) Hulde!
Tweakers meet 8200 kelvin, Hardware.info kwam op zo'n 7800 kelvin, nog steeds te koel, apart!
Inderdaad erg vreemd, de eerdere toestellen waren vele malen beter gekalibreerd. (Zie ook mijn eerdere link)

Of misschien is het weer een geval verschillende leveranciers?
Rubman schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:39:
Hetzelfde geld voor de toch irritante menubalk onderin beeld, een dubbel tap of lang ingedrukt houden van de terug knop moet hier toch voor werken lijkt me.
Eerst was het mogelijk deze te verbergen, maar dit is er bij de release firmware uit gesloopt. Ook test One X firmware lijkt dit er uit te slopen. (Hier is het nu mogelijk om de multi-task knop als menu knop te gebruiken.) Brian Klug heeft vernomen dat Google hier een hand in heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door M-en-M op 14-03-2013 13:47 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)