Dat zou ik ook wel willen weten.Wat is de FSR modded dll?
Moet mijn G2 setup nog een keer optimaliseren in DCS en daarbij is elke extra frame per seconde welkom
Dat zou ik ook wel willen weten.Wat is de FSR modded dll?
Check deze post:Leader98 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:48:
[...]
Dat zou ik ook wel willen weten.
Moet mijn G2 setup nog een keer optimaliseren in DCS en daarbij is elke extra frame per seconde welkom
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Jep, wel eens uit elkaar geknutseld.dierkx36 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:54:
Heeft iemand van jullie wel eens een TM Warthog HOTAS throttle uit mekaar gesleuteld
De hendels beginnen bij de mijne te stroef te worden en loop met het idee om hem uit mekaar te halen, schoon te maken en de assen en de "remmen" weer opnieuw "smeren" met Nyogel 767A.
(Ben ook van plan de TMW HOTAS joystick gimbal een keer aan te passen met een dremel, kijken het lukt die randen er vanaf te krijgen en opnieuw smeren met 767A)
Ik kan alleen dus echt weinig, lees niks, vinden over het uit mekaar halen van de throttle
Gegroet! Lukas
ThanxMTFDarkEagle schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:15:
[...]
Jep, wel eens uit elkaar geknutseld.
Als je de bodem plaat eraf haalt ben je er al voor een groot deel. De bodemplaat kan er zo probleemloos onderuit. Dan zie je snel genoeg hoe je verder kunt.
Ik denk/vermoed dat hier vast wel een topic te vinden is waar iemand hem uit elkaar sleutelt: https://forums.eagle.ru/forum/336-thrustmaster/
En, doe jezelf een lol en koop & installeer deze: https://deltasimelectronics.com/
You can thank me later![]()
Da's vervanging voor die stomme tepel op de rechter throttle, niet een hat switch.dierkx36 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:34:
[...]
Thanx
Maar ehh, waar is dat die switchvoor ?
Zit nou echt al een aantal minuten met me half aangeschoten kop ernaar te kijken (ter info : Belgische abdij quartrippel 11,5 %) maar iets anders als een hat switch kan ik er niet van maken
Nu het toch over aanpassen gaat :
Weet iemand toevallig het onderdeel nummer van die middelste switch op je rechter throttle
Daar een switch van maken die terug naar 0 gaat in plaats van wat het nu is (1 terug naar 0 - plakken 1) is ook nog geen verkeerd idee
Gegroet! Lukas
Okay alternatief voor die zogenaamd muis , thanxMTFDarkEagle schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:37:
[...]
Da's vervanging voor die stomme tepel op de rechter throttle, niet een hat switch.
Dit is wat hij zou moéten zijn
Met die andere switch kan ik je niet helpen helaas..
[ Voor 25% gewijzigd door Bloedvat op 23-09-2021 07:33 ]
Bedankt voor de tip, maar mijn eerstvolgende controller upgrade wordt een force sensor mod voor m'n Cougar of Warthog.dierkx36 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:13:
Voor degene die nog Virpil spul wil kopen :
Virpil heeft nou naast de combi korting nog een extra 5% einde zomer korting als je de coupon code hebt.
Zit er nou echt heeeel hard over te denken om de hele setup van Virpil te maken![]()
Tension zit ik ook mee te kl0ten, dan niet zo zeer dat die vergaat maar meer dat het gewoon niet lukt om deze fatsoenlijk af te stellen.Bloedvat schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:41:
[...]
Bedankt voor de tip, maar mijn eerstvolgende controller upgrade wordt een force sensor mod voor m'n Cougar of Warthog.
Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik een ietsiepietsie teleurgesteld ben in de kwaliteit van de Virpil Collective Plus.
En dan specifiek de collective (Z-?) as.
Ik heb de tension/friction screws nu al 2x moeten aandraaien, na een kleine 30uur gebruik denk ik zo... Heb jij dat ook al moeten doen @dierkx36?
Op zich zo gebeurd, maar ik zie het zoch een beetje als een fout in het design. Ik bedoel, de enige reden die ik kan bedenken is dat er íets slijt, waardoor je de tension moet bijstellen. Als iets slijt, betekend het ook dat het op een bepaald moment "op" is..
Tja, het zal wel even duren voordat het zover is dat er niks meer te "tension'en" is, maar voor een kleine €600,- had ik liever een product gehad waarbij dit niet nodig is.
Neemt niet weg dat ik geen spijt heb van de aankoop trouwens. Het heli-vlieggenot is daar te groot voor![]()
Oh en @dierkx36, die ALPHA-L die ik erop heb zitten, is werkelijk fantastisch. Ligt heerlijk in de (linker) hand en is zeer ergonomisch. Die zou ik je wel durven aanraden.
Als het toch niet replica is, zou ik zeggen "Hoe meer hat switches, hoe beter"dierkx36 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:29:
[...]
Tension zit ik ook mee te kl0ten, dan niet zo zeer dat die vergaat maar meer dat het gewoon niet lukt om deze fatsoenlijk af te stellen.
Het is idd een gemiste kans maar voor de rest vind ik de collective grandioos
Ben nog wat aan het twijfelen wat ik ga doen :
De throttle van Virpil word ik niet echt warm van (te onoverzichtelijke lay-out)
Zit idd te kijken naar die Alpha maar ook hier weer : ik vind de lay-out vreemd, waarom zoveel hat switchen ?
Heb je ook weer een puntBloedvat schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:10:
[...]
Als het toch niet replica is, zou ik zeggen "Hoe meer hat switches, hoe beter"
Ik bedoel, met depress erbij, is het vijf knoppen in één!![]()
Dat is in mijn ogen gewoon heel slim gebruik maken van heel weinig ruimte
Pre-order vanaf 13okt: misschien... wie weet...dierkx36 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:52:
Net te lezen op de eagle dynamic fb group dat de Apache ook bijna gereed is.
Hopelijk word die voor de 13de oktober gereleased, heb ik wat te doen zodra we weer in Nederland zijn 😈
Ben ook idd erg benieuwd.Bloedvat schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:35:
[...]
Pre-order vanaf 13okt: misschien... wie weet...
Release op 13okt (zonder uitgebreide preorder periode): zeer onwaarschijnlijk
Ik heb hoge verwachtingen van de Apache en kijk er heel erg naar uit. (heb sowieso een zwak voor heli modules)
Die IHADDS in combinatie met de 30mm gun, gaat eens feest worden in VR
Ik ga voor de Apache uit van de inmiddels standaard pre-order prijs van ~€50 (en dan na release €80)dierkx36 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:50:
[...]
Ben ook idd erg benieuwd.
Was voorheen geen fan van heli's in DCS maar met de komst van de Hind is dat wel bijgetrokken 😋
Heb jij trouwens iets van een prijs gehoord/gelezen voor de pre-order ?
De Kiowa was toch ook nog gepland voor dit jaar ?
Waarom zou je uberhaupt Windows 11 willen installeren? Je levert alleen maar controle over je eigen computer in en je krijgt er vookralsnog geen voordelen voor terug. Helemaal niet als het om DCS gaat. (gebruikt geen DX12 features zoals direct storage, AFAIK)dierkx36 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:06:
Hier al iemand die DCS op Windows 11 heeft draaien
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ben gewoon benieuwdocf81 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:29:
[...]
Waarom zou je uberhaupt Windows 11 willen installeren? Je levert alleen maar controle over je eigen computer in en je krijgt er vookralsnog geen voordelen voor terug. Helemaal niet als het om DCS gaat. (gebruikt geen DX12 features zoals direct storage, AFAIK)
Ik ben zelf af en toe aan het pielen met DCS op linux met behulp van Proton, helaas tot dusver zonder succes.
fair enough
Ik weiger om nog langer aan de leiband van microsoft te lopen, dus ik laat Windows 11 en opvolgers aan mij voorbijgaan. Helaas gaat het gamen op linux met Proton op dit moment dus nog niet vlekkeloos, dus blijf ik nog even plakken op Windows 10 voor mijn spellen. Gelukkig zal Windows 10 nog even worden ondersteund, dus er is nog tijd voor Valve om Proton te vervolmaken voordat de support ophoudt. Hopelijk zal Proton tegen het einde van de supportperiode zover zijn dat DCS ook goed zal werken.dierkx36 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:36:
Uiteindelijk ga je toch wel gedwongen worden om over te stappen op Win 11.
Als het mogelijk was om DCS, X-Plane en en MSFS op linux te draaien had ik het met volle plezier gedaan.
[ Voor 22% gewijzigd door ocf81 op 05-10-2021 23:09 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
© ocf81 1981-infinity
Mja, is volgens mij vooral een kwestie van je verwachtingen bijstellen..ocf81 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:43:
Ik ga denk ik lekker wachten tot de bugs eruit zijn. Inmiddels iets te vaak mijn handen gebrand aan EA binnen het DCS productaanbod. (zal wel geen nieuws zijn)
Dat vertrouwen dat jij in Eagle Dynamics hebt, heb ik niet (meer). Voor mij zijn er een paar zaken die maken dat ik denk dat de bedrijfsvoering van Eagle Dynamics niet deugt.Bloedvat schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:43:
[...]
Mja, is volgens mij vooral een kwestie van je verwachtingen bijstellen..
Verwacht ik een bug-vrij product op EA release? Nee, zeker niet.
Verwacht ik plezier te beleven aan het EA product (net zoals ik dat nu heb met de EA Hind)? Jazeker!
Daarnaast betaal je nu ~€50
Na EA release betaal je ~€80
(en het zal een behoorlijke poos duren tot ie een beetje sale korting krijgt)
Dus als je, zoals in mijn geval, geen twijfel hebt dat ED op een bepaald moment de meest realistische AH-64D sim ooit neerzet, en ben je van plan die uiteindelijk ook aan te schaffen, dan kun je het net zo goed nu doen en minder betalen.
Of je moet een paar jaar geduld hebben tot ie meegenomen wordt in de sales acties.
Early Acces binnen DCS (iig van ED zelf) vergelijk ik niet meer met EA van andere game developers. In ED heb ik wél 100% vertrouwen. Ze kunnen zich het immers niet meer veroorloven om niet (of onvoldoende) kwaliteit te leveren.
Bignewy gaf al meermaals aan dat ze niet nog een keer in de early access valkuil willen stappen, waar ze bij de Viper ingetrapt zijn.
© ocf81 1981-infinity
Gegroet! Lukas
[ Voor 15% gewijzigd door ocf81 op 16-10-2021 19:55 ]
© ocf81 1981-infinity
[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 17-10-2021 17:50 ]
Ik vroeg me al af waar je was. Vervelend om dit te lezen. Van harte beterschapdawg schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:57:
Korte update van mijn kant, ben even afwezig geweest en voorlopig nog steeds. Iets met gezondheidsperikelen wat mijn aandacht nogal opslokt komende tijd.
[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 17-10-2021 20:15 ]
© ocf81 1981-infinity
Dank, ook aan @ocf81.Bloedvat schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:17:
[...]
Ik vroeg me al af waar je was. Vervelend om dit te lezen. Van harte beterschap![]()
Ook balen van je 3080 trouwens..
Nah ja, denk maar zo; als je t.z.t. weer terugkeert bij DCS (met een RTX4080, Vulkan, multicore, AH-64D, etc.) zal je uit je virtuele stoel geblazen worden
[ Voor 63% gewijzigd door dierkx36 op 25-10-2021 19:26 ]
Als je een v1 kabel had gekregen had de Reverb G2 :TweakerVincent schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:57:
Ik wil DCS met reverb2 weer eens opstarten, maar ik krijg iets raars. Als ik 5 min vlieg is het scherm half zwart en stottert hij enorm.
Windows 11. Specs zie onder. Ik heb wel de nieuwe usb kabel gekregen, mss is die anders?
[ Voor 5% gewijzigd door dierkx36 op 07-11-2021 23:51 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Zelf geen ervaring met VR, dus goed antwoord op vraag (1) kan ik niet geven, maar ik denk dat je op het randje zit...Appie Heijn schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:22:
Na een aantal jaren wat andere game genres gespeeld te hebben, heb ik toch de drive om het simmen weer wat op te pakken. Het liefst met VR
Ik ga een Oculus Quest 2 VR bril aanschaffen.
Mijn huidige systeem
Asus ROG Crosshair VII Hero
AMD Ryzen 7 2700 (AIO Kraken X62)
EVGA GeForce RTX 2080 Super XC Hybrid Gaming
16GB DDR4 4000
Nog te maken keuzes
HOTAS + Rudders
Eigen leven bij mij 2 vragen,
1. is mijn huidige systeem voldoende om fatsoenlijk DCS (en FS) te spelen met de Oculus? Of moet ik voor aanvang toch echt aantal onderdelen upgraden?
2. welke Hotas?
Gegroet! Lukas
Geen keiharde budgetten, het moet wel "goed" zijn: pricewatch: Thrustmaster T16000M FCS Flight Pack Oranje, Zwart zoiets? Maar iets wat aanmerkelijk "beter" is mag gerust wat meer kosten.MTFDarkEagle schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:25:
[...]
Zelf geen ervaring met VR, dus goed antwoord op vraag (1) kan ik niet geven, maar ik denk dat je op het randje zit...
Zal vast iemand inspringen op deze vraag
V.w.b. vraag (2): wat is je budget?
In die pricerange zou ik de Logitech X52 overwegen. Vroegâh de Saitek X52..Appie Heijn schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:34:
[...]
Geen keiharde budgetten, het moet wel "goed" zijn: pricewatch: Thrustmaster T16000M FCS Flight Pack Oranje, Zwart zoiets? Maar iets wat aanmerkelijk "beter" is mag gerust wat meer kosten.
Gegroet! Lukas
Daarom vroeg ik ook naar je budgetAppie Heijn schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:32:
Die X52 Pro ziet er wel leuk uit naast dat ie ook de nodige goede reviews heeft.
De Warthog HOTAS gaat mij net even te gek
Gegroet! Lukas
1. Ja, het kan, maar het houdt niet over. DCS is extreem hongerig naar geheugen en weinig multithreaded. 16GiB is de minimum specificatie. Qua geheugen is 32 GiB aanbevolen en 64 GiB is aan te raden als je de Syrië omgeving inlaadt. De CPU zal zijn werk wel doen, maar een snellere CPU zou ook niet misstaan. Verwacht overigens sowieso geen hoge framerates, dat is in sims moeilijk te realiseren. VR-games zijn grafisch vaak erg simpel om zo de snelheid erin te houden. Dat is met een sim wat lastiger. Ik heb een 1900X en een Vega64. Mijn HP Reverb G2 is inmiddels aan de wilgen gehangen voor DCS, ik moet eerst nog een nieuwe GPU en CPU voordat ik daar weer aan begin.Appie Heijn schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:22:
Na een aantal jaren wat andere game genres gespeeld te hebben, heb ik toch de drive om het simmen weer wat op te pakken. Het liefst met VR
Ik ga een Oculus Quest 2 VR bril aanschaffen.
Mijn huidige systeem
Asus ROG Crosshair VII Hero
AMD Ryzen 7 2700 (AIO Kraken X62)
EVGA GeForce RTX 2080 Super XC Hybrid Gaming
16GB DDR4 4000
Nog te maken keuzes
HOTAS + Rudders
Eigen leven bij mij 2 vragen,
1. is mijn huidige systeem voldoende om fatsoenlijk DCS (en FS) te spelen met de Oculus? Of moet ik voor aanvang toch echt aantal onderdelen upgraden?
2. welke Hotas?
© ocf81 1981-infinity
Ik heb zojuist op 4k de settings op high gezet.ocf81 schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:22:
[...]
1. Ja, het kan, maar het houdt niet over. DCS is extreem hongerig naar geheugen en weinig multithreaded. 16GiB is de minimum specificatie. Qua geheugen is 32 GiB aanbevolen en 64 GiB is aan te raden als je de Syrië omgeving inlaadt. De CPU zal zijn werk wel doen, maar een snellere CPU zou ook niet misstaan. Verwacht overigens sowieso geen hoge framerates, dat is in sims moeilijk te realiseren. VR-games zijn grafisch vaak erg simpel om zo de snelheid erin te houden. Dat is met een sim wat lastiger. Ik heb een 1900X en een Vega64. Mijn HP Reverb G2 is inmiddels aan de wilgen gehangen voor DCS, ik moet eerst nog een nieuwe GPU en CPU voordat ik daar weer aan begin.
Beetje late reactie, maar VR gaat prima met jouw systeem hoor.Appie Heijn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:53:
[...]
Ik heb zojuist op 4k de settings op high gezet.
CPU 20%
VGA 99%
MEM 81%
Framerate tussen de 40-70
Valt mij nog niet tegen, ben benieuwd hoe het met VR gaat.
Paar vraagjes:Appie Heijn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:53:
[...]
Ik heb zojuist op 4k de settings op high gezet.
CPU 20%
VGA 99%
MEM 81%
Framerate tussen de 40-70
Valt mij nog niet tegen, ben benieuwd hoe het met VR gaat.
© ocf81 1981-infinity
1 van de basis gebieden, stuk of 6 vliegtuigen en wat tank spul.ocf81 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:43:
[...]
Paar vraagjes:
1. In welk gebied?
2. Hoe veel eenheden in de missie?
Ik heb net op de 4YA Georgia server even gekeken, en ik haal daar met de high preset een framerate van 19-30. Normaal vlieg ik met custom settings die neerkomen op medium settings met high res MFD resolutie en een lange object afstand. In VR gebruikte ik de VR preset met een langere objectafstand.
Ik zou eens even kijken wat er gebeurt als je op een enigzins volle online server op de tarmac gaat staan. Even rondfladderen rond een stad, en dan weet je hoe goed het zel verlopen qua performance. 6 units is niet bijster veel om je systeem te stressen. (maar misschien ben ik te kritisch) Full realism modules zijn tevens wat zwaarder voor het systeem dan de minder volledig gesimuleerde kisten. (niet heel veel, het scheelt een paar frames per seconde)Appie Heijn schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:54:
[...]
1 van de basis gebieden, stuk of 6 vliegtuigen en wat tank spul.
Ik koop alles op Steam, maar er zijn ook mensen die liever direct bij ED kopen. Voor beide is wat te zeggen. Kopen via Steam dwingt mijns inziens ED om eerlijk te blijven. Mensen die graag meer geld bij ED terecht willen laten komen doen direct zaken. Je Steam keys kan je na synchronisatie van je Steam account met je ED profiel, welke je voor zover ik weet sowieso moet aanmaken om online te kunnen spelen, ook bij ED registreren.Appie Heijn schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:54:ook
Kopen jullie al die vliegtuigen en gebieden ingame? Of zijn er nog andere adressen/aanbiedingen? Heb de F15C gekocht die is nog wel betaalbaar met een dikke 10 euro. Begin het wat te leren inmiddels, met de X52 zo veel fijner. Heeft er iemand nog X52 profiles?
© ocf81 1981-infinity
Gegroet! Lukas
[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 18-11-2021 14:03 ]
Hehe leuke foto's!Appie Heijn schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:59:
Dank voor alle reacties. Hier kan ik wel mee uit de voeten, ik vergelijk het maar met war thunder. Daar speel ik inmiddels het meest op realistic, terwijl ik met arcade begon. Af en toe een keer nu op arcade gaat als een malleIk verwacht eigenlijk hetzelfde met DCS, ik ga vanzelf het meer realistische leuk vinden, startup e.d. vind ik ook geweldig (mits ik voldoende speeltijd heb)
Ik ben overigens vanuit vroegah het op 1 na meest realistische (qua bediening en haptic feedback) niveau gewend qua simulatie in de AH64 en de F16, zat verwerkt in m’n opleiding als luchtverkeersleider bij defensie en heb wat extra uren gemaakt.
Voor F16 zal ik naar een stick moeten zonder beweging(alleen force detectie), de US versies zitten helemaal “vast”, de NL F16 hebben een stick met marginale speling (enkele mm) omdat men er niet aan kon wennen.
Ik heb nog wat oude pics gevonden, beleving was top, graphics>matig (jaar 2006)
Van de F16 heb ik alleen nog foto’s van de echte cockpit en wat onderhoud sessies, alleen zat daar een paneeltje in waar de MIVD niet heel enthousiast van gaat worden (iets met het publiek geheim omtrent de US wapens)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
SPEC VO-A (F-16 onderhoud mechanisch), met een paar aanvullende taakjes (hydrazine ploegje, weight&balance)Appie Heijn schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:12:
@ocf81 , ik heb zojuist de 14 dagen trial geactiveerd van Syria, ben benieuwd qua performance
@Bloedvat mooi heh, toch echt gaaf zo'n volledige cockpit, wat heb je gedaan @ KLU?
Vol lopen van RAM bij Syria map, is al een lang lopend probleem. Reeds gemeld direct na release.. Ugra is maar een heel klein team, dus updates laten lang op zich wachten helaas.Appie Heijn schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:27:
Ah nice (Y) ook leuk spul die paarse pil van de APU![]()
Ik ga maar eens 32gb ram scoren, processor heeft het beslist niet zwaar maar geheugen loopt wel vol op Syria.
Ah helder mbt memoryBloedvat schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:33:
[...]
Vol lopen van RAM bij Syria map, is al een lang lopend probleem. Reeds gemeld direct na release.. Ugra is maar een heel klein team, dus updates laten lang op zich wachten helaas.
(Oh en je bedoelt trouwens de EPU, i.p.v. APU)
In mijn tijd was het nog de 06/24.. ;-)Bloedvat schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:28:
[...]
Hehe leuke foto's!
Ik heb in mijn tijd bij RNLAF ook wel eens een paar keer in de F-16 simulator gezeten (zat toen op vlb Leeuwarden). Voelde me de eerste keer helemaal het mannetje toen ik de kist moeiteloos en keurig aan de grond zette. Situatie werd gereset, "zo, probeer het nu nog maar eens" (Stiekem een serieuze hoeveelheid zijwind toegevoegd). Resultaat: Perfect centerline landing op RWY05, echter, zodra neuswiel de grond raakte hopeloos het gras in
![]()
![]()
Force sensing side stick staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar: DUUR![]()
Google maar eens op FSSB-R3
Ik houd zelf deze thread in de gaten:
https://forums.eagle.ru/topic/188571-tm-cougar-ch-magnetoresistive-hall-sensor-kits/?do=findComment&comment=4386289
In de hoop mijn oude TM Cougar een welverdiende end-life-update te geven..
(maar ook hier lijkt de prijs richting (of over) de €400,- te kruipen)
Toch, zodra ik de DCS Viper in ver genoeg gevorderde staat vind komen (vermoedelijk pas als er een VR pilot model is toegevoegd) ga ik toch echt zo'n force sensor mod aanschaffen.
I stand correctedGurbY{nl} schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:52:
[...]
In mijn tijd was het nog de 06/24.. ;-)
Weet het wel zeker... ;-)Bloedvat schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:23:
[...]
I stand corrected
Was ergens rond 2001/2002, dus zal 06 (of 24) geweest zijn
[ Voor 6% gewijzigd door GurbY{nl} op 19-11-2021 15:51 ]
Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.
'k ken de historie van de 2 toestellenSchurem schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:18:
Mosquito is prachtig, soort ww2 viggen. Klinkt goed, mooie graphics en een historisch interessant vliegtuig.
De P-47 is een voorganger van de A-10. Zware bak, te zwaar voor bfm. Als jachtvliegtuig moet ie het hebben van teamwerk en tactisch voordeel (hoger dan de vijand, ongezien naderen, etc).
Ik heb in mijn nieuwe setup 64gb RAM geplaatst speciaal voor DCS. Zie met multiplayer op de Syrie map het gebruik regelmatig naar 40-48gb gaan. Zal met 32gb en een flinke pagefile op een snelle SSD ook wel goed gaan denk ik, maar ik moest toch niet aanschaffen, dus dan maar meteen 64gb.dierkx36 schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:07:
[...]
'k ken de historie van de 2 toestellen
Het gaat mij om het vlieg gedrag en de moeilijkheid : zijn het leuke toestellen om mee aan de gang te gaan ?
@iedereenhier :
Is er iemand van jullie die toevallig 64Gb RAM gebruikt, of die is over gestapt van 32Gb naar 64Gb
(Indien overgestapt van 32 naar 64 : meer je vooruitgang ? )
Ben wat aan het interwebzen en kwam net op een artikel over FS2020 en RAM gebruik, dat het schijnbaar toch wel scheelt in stotteren van het beeld met hoge settings als 64GB RAM gebruikt in plaats van 32GB.
Dat de Syrie map graag een extra RAM mbtje lust is bekend, maar vraag me af of je over de hele lijn winst ziet met extra geheugen
Er zijn hier toch redelijk wat mensen hier die VRen en hun settings graag op high of als het kan hoger hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Koekemoeroetoe op 21-11-2021 10:42 ]
[ Voor 31% gewijzigd door ocf81 op 24-11-2021 14:01 ]
© ocf81 1981-infinity
Zo draai ik hem nu op een 40" monitor:ocf81 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:58:
Hoe goed draait je setup op high preset bij 4K? Waar zit je bottleneck als je dat uitprobeert?
Mijn vermoeden is dat je CPU de boel op zal houden, maar dat kan ik niet hard maken.
[ Voor 54% gewijzigd door ocf81 op 24-11-2021 15:09 . Reden: extra uitleg over motivatie keuze teruggaan ]
© ocf81 1981-infinity
Ik sluit me aan bij @ocf81 (hey, gebeurd dat ook eens!eitje84 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:27:
Vraagje mijner zijde:
Ben aan het overwegen om VR te gaan proberen, al ben ik er nog wat huiverig over.
Lijkt me een beetje vreemd om de volledige SA te verliezen in de 'echte' wereld...
First things first, wat maken de experts van de volgende specs:
CPU: i5-6400 2.7 GHz
GPU: RX 5700 XT 8GB
32GB
128 GB SSD
Draait DCS daar een beetje op redelijke settings op in VR?
Thanks so far!Bloedvat schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:02:
[...]
Ik sluit me aan bij @ocf81 (hey, gebeurd dat ook eens!)
Daarnaast ben ik benieuwd naar welke headset je interesse gaat. Alhoewel alle HMD's veeleisend zijn voor je systeem, heeft het natuurlijk weinig nut om een mooie nieuwe Reverb G2 te kopen, als je vervolgens de resolutie enorm omlaag moet schroeven om de boel speelbaar te maken.
Ken je iemand in de buurt met een headset die je eens kan lenen?
(Voor dit soort hardware ben ik sowieso van mening dat verstandig 2e hands kopen heel prima kan)
(Is die 128GB SSD voldoende voor je? Ik had 500GB en gebruikte die alleen voor DCS, Il-2 en Windows, maar ik ben recentelijk overgestapt op 2TB ivm ruimtegebrek)
[ Voor 24% gewijzigd door ocf81 op 24-11-2021 15:22 ]
© ocf81 1981-infinity
Ja, precies bij die vraag wil ik een beetje bij weg blijvenocf81 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:14:
@eitje84 Dan wordt de vraag meer: "Wat mag het kosten?".
Als ik dit zo lees, zou ik adviseren: wacht nog even met VReitje84 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:26:
[...]
Ja, precies bij die vraag wil ik een beetje bij weg blijven
Zo ben ik ook in de vorige 'upgrade' gerommeld, begon met een nieuwe 2de hands monitor en eindige met bijna een hele nieuwe PC
Ik ga mijn huidige PC niet meenemen naar het buitenland dus moet daar een hele nieuwe rig kopen, en dan meteen rekening houden met VR specs, maar zou het hier al al graag een paar maanden willen proberen. Maar alleen als het zin heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door Bloedvat op 24-11-2021 15:47 ]
Mijn ervaring met VR is denk ik niet de meest behulpzame, aangezien ik voor een bril ben gegaan die achteraf niet goed bij mijn computer paste. Andere hardware heeft andere resultaten. Elke bril heeft zijn eigen ervaring, mede door de verschillen in tracking en beeldtechniek. Voor mij is beeldkwaliteit en performance belangrijker dan de "being there" ervaring die VR biedt. Maar dan heb ik, net zoals jij nu, een groot scherm en headtracking om op terug te vallen.1eitje84 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:26:
[...]
Ja, precies bij die vraag wil ik een beetje bij weg blijven
Zo ben ik ook in de vorige 'upgrade' gerommeld, begon met een nieuwe 2de hands monitor en eindige met bijna een hele nieuwe PC
Ik ga mijn huidige PC niet meenemen naar het buitenland dus moet daar een hele nieuwe rig kopen, en dan meteen rekening houden met VR specs, maar zou het hier al al graag een paar maanden willen proberen. Maar alleen als het zin heeft.
© ocf81 1981-infinity
[ Voor 19% gewijzigd door dierkx36 op 26-11-2021 02:29 ]
Gegroet! Lukas
Helaas uitgesteld inderdaad, heb ik aan de andere kant net even iets meer tijd om een VR bril bij elkaar te sparenBloedvat schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:48:
Zo te zien moeten we nog iets langer geduld hebben voor de Apache
ED - official news
Verwijderd
Vipergear.eu heeft sinds kort een remake van de FCC3 van White Eagle (Arend). Dat is een uitstekende force mod voor de TM Cougar.Bloedvat schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:28:
[...]
(Stiekem een serieuze stick staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar: DUUR![]()
In de hoop mijn oude TM Cougar een welverdiende end-life-update te geven..
(maar ook hier lijkt de prijs richting (of over) de €400,- te kruipen)
Ik had een paar jaar geleden al de Vipergear VFS mod voor de Cougar gezien.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:00:
[...]
Vipergear.eu heeft sinds kort een remake van de FCC3 van White Eagle (Arend). Dat is een uitstekende force mod voor de TM Cougar.
[ Voor 14% gewijzigd door Bloedvat op 01-12-2021 11:30 ]
Verwijderd
Ik heb zelf de VFS2 en ben er niet geheel tevreden over. Je moet wat moeite in de calibratie steken. Als het werkt werkt het prima en heb je er geen omkijken naar. Maar volgens mij maken ze de VFS2 niet meer.Bloedvat schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:02:
[...]
Ik had een paar jaar geleden al de Vipergear VFS mod voor de Cougar gezien.
[Afbeelding]
Maar het gebrek aan reviews, algemene bekendheid (er is bijna niks over te vinden op internet) en het feit dat het ding altijd out of stock was/is, heeft me altijd weerhouden om het te kopen. Daarnaast vond ik het ontwerp een beetje "te plastic"/breekbaar ogen. Best wel waardeloze argumenten, ik weet het, maar ik kon me er niet overheen zetten..
Ik zag echter inderdaad laatst dat ze een nieuw (aluminium) design hebben! De VFS-WE.
[Afbeelding]
Voor een heel mooie prijs ook!
Ook iets meer reviews nu (2 i.p.v. 1)
Wel ook altijd out of stock. Maken ze dat ding misschien alleen op aanvraag ofzo?
@Verwijderd Heb jij er persoonlijk ervaring mee? Dan hoor ik het heel graag. Vooral hoe deze mod zich na langere tijd in gebruik gedraagt en hoe gebruikersvriendelijk het kalibreren is.
De prijs (en het feit dat het Nederlands product is) zijn wel heel aanlokkelijk.
Edit:
Weet jij trouwens of met deze mod de oude Cougar printplaat nog nodig is, of dat deze geheel vervangen wordt?
Ik hoop dat laatste, want ik heb 2 Cougar bases en ik heb bij beide mijn twijfels over de staat van de printplaten (soms vreemde output signalen waarbij ineens alle knoppen activeren. Alsof er een aarde probleem is ofzo)
Edit2:
Nevermind, ik zie net al in de omschrijving dat de originele PCB niet geheel vervangen wordt
Ok tnx voor de infoVerwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:03:
[...]
Ik heb zelf de VFS2 en ben er niet geheel tevreden over. Je moet wat moeite in de calibratie steken. Als het werkt werkt het prima en heb je er geen omkijken naar. Maar volgens mij maken ze de VFS2 niet meer.
De VFS3 is een kopie van de Arend's FCC3 (bekend van viperpits.org). Schijnbaar hebben ze de originele bouwtekeningen en diagrammen mogen gebruiken. Paar kleine verbeteringen in het ontwerk. In mijn squadron zijn er een aantal met de VFS3 en zijn er lovend over. Er zijn ook pitbuilders in het squadron die al meer dan 15 jaar met de originele FCC3 vliegen.
Ik denk er zelf over om naar de VFS3 over te stappen als ze weer voorraad hebben.
Ach ja, zonder deze "talk" is er hier nauwelijks tot geen "talk"Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:03:
[...]
Maar goed, dat is meer hardware talk dan DCS talk
De F/A-18C Hornet is een top toestel indien je nog niet veel ervaring hebt.... die kan eigenlijk alles.FWdeKlerk schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:05:
Hi!
Sinds kort bezitter van DCS, nadat ik in ARMA soms wat air combat miste dit gaan proberen, sen met MSFS de enige drie games die ik nog speel.
Nu zou ik graag wat advies inwinnen, want k heb de FCS upgrade aangeschaft alleen is tot m'n verdriet de cockpit niet clickable... Ik vind de F15c echt een mooi apparaat maar met het toewijzen van de knoppen op de x56 hotas en het onthouden van de functies in de drie modi heb ik soms wat moeite...
Wat is volgens jullie een toegankelijk toestel met clickable cockpit, en een beetje allrounder achtig? En zou ik dan kunnen aanschaffen?
Dank!
Mijn eerste advies:FWdeKlerk schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:05:
Hi!
Sinds kort bezitter van DCS, nadat ik in ARMA soms wat air combat miste dit gaan proberen, sen met MSFS de enige drie games die ik nog speel.
Nu zou ik graag wat advies inwinnen, want k heb de FCS upgrade aangeschaft alleen is tot m'n verdriet de cockpit niet clickable... Ik vind de F15c echt een mooi apparaat maar met het toewijzen van de knoppen op de x56 hotas en het onthouden van de functies in de drie modi heb ik soms wat moeite...
Wat is volgens jullie een toegankelijk toestel met clickable cockpit, en een beetje allrounder achtig? En zou ik dan kunnen aanschaffen?
Dank!
Als je moeite hebt met onthouden van de knoppen/functies in de F15 ga je van een koude kermis thuis komen bij clickable cockpit vliegtuigen...FWdeKlerk schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:05:
Hi!
Dank!
Gegroet! Lukas
My two cents:FWdeKlerk schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:05:
Dank!
Is waar, maar je hoeft niet alles precies te 'onthouden' je kan met je muis boven de knop hangen en dan denken, o ja die moest ik hebben! Mijn HOTAS doet dat niet op mijn bureau helaasMTFDarkEagle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:05:
[...]
Als je moeite hebt met onthouden van de knoppen/functies in de F15 ga je van een koude kermis thuis komen bij clickable cockpit vliegtuigen...
De Hornet is uiteraard VEEL uitgebreider met een bijbehorende leercurve.
Klopt - het is een leer proces, ongeacht welke module wordt gekozen.eitje84 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:15:
[...]
Is waar, maar je hoeft niet alles precies te 'onthouden' je kan met je muis boven de knop hangen en dan denken, o ja die moest ik hebben! Mijn HOTAS doet dat niet op mijn bureau helaas
Maar het moet uiteindelijk spier geheugen worden...
De A-10 kan ik blind vliegen, maar vraag me niet meer welke knop wat doet.
Gegroet! Lukas
Ah ja check..FWdeKlerk schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:41:
@MTFDarkEagle het zijn niet zozeer de knoppen IN het toestel die ik lastig vindt, maar de knoppen op de hotas met de switch... daar kan je geen labels opplakken ofzo, althans, nu ik het zo bedenk... kan best even in de weer met de DYMO tang
Gegroet! Lukas
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq