Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 08:46
dawg schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:55:
[...]

Laat t.z.t. eens weten hoe de collective bevalt? Ik vlieg graag heli’s en met de Apache op komst is het misschien wel een overweging waard. Zeker omdat heli’s met een throttle niet echt handig vliegt.

Welke heb je trouwens besteld? Die standaard of de wat uitgebreidere collective base? :)
De uitgebreidere, de TSC Base Plus, die met de throttle hendel :)
Als je toch bezig bent etc etc etc

Maar ik zal het laten weten :Y
Het zijn nog steeds pre-orders, ik verwacht niet dat er iets binnen 2 maanden verstuurt word.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Het zijn nog steeds pre-orders, ik verwacht niet dat er iets binnen 2 maanden verstuurt word.
Heb de grip en base net ook pre-ordered (ook die uitgebreide base :P )

Ik vlieg nu ongeveer 50% van de tijd met heli's, maar met de Hind, Apache en Kiowa op komst, verwacht ik dat dat percentage verder naar de heli's zal buigen :*)

@dierkx36 : ik lees nu pas je vraag over die USB kabel... Ik mag toch hopen dat alles erbij zit... is een rib uit mn lijf, dus ik verwacht wel iets compleets.
Laat me aub effe iets weten als je antwoord hebt van Virpil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:31:
[...]

Heb de grip en base net ook pre-ordered (ook die uitgebreide base :P )

Ik vlieg nu ongeveer 50% van de tijd met heli's, maar met de Hind, Apache en Kiowa op komst, verwacht ik dat dat percentage verder naar de heli's zal buigen :*)

@dierkx36 : ik lees nu pas je vraag over die USB kabel... Ik mag toch hopen dat alles erbij zit... is een rib uit mn lijf, dus ik verwacht wel iets compleets.
Laat me aub effe iets weten als je antwoord hebt van Virpil
Zal ik doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die collecitve is op zich wel een interessant ding, maar voor €400 kan ik hem denk ik ook zelf wel maken.

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 16-05-2021 14:57 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:57:
Die collecitve is op zich wel een interessant ding, maar voor €400 kan ik hem denk ik ook zelf wel maken.
Complete set (met uitgebreide base) is €550,- (VAT en verzendkosten)
Tja, je betaald natuurlijk ook voor de R&D kosten en ze willen wat winst maken.
Gelukkig is dit soort hardware erg waardevast.

Maar ik zie het je graag doen voor €550,- d:)b

(wel ook effe eerlijk alle vrije uurtjes opgeven die je erin gaat steken ;) )

Ik vind zelfbouw/klussen ook erg leuk (heb ik ook al veel gedaan voor deze hobby), maar uiteindelijk gaat het me vooral om "vliegen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
@Bloedvat

Ik heb reactie terug gehad van Virpil : er zit een USb kabel bij :)
Thank you for your order!

For all our devices we use a standard USB and they are coming with all required wiring.

If you have any other questions, please, let us know. Many thanks!
Have a great week and stay safe!

Best Regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:12:
[...]

Complete set (met uitgebreide base) is €550,- (VAT en verzendkosten)
Tja, je betaald natuurlijk ook voor de R&D kosten en ze willen wat winst maken.
Gelukkig is dit soort hardware erg waardevast.

Maar ik zie het je graag doen voor €550,- d:)b

(wel ook effe eerlijk alle vrije uurtjes opgeven die je erin gaat steken ;) )

Ik vind zelfbouw/klussen ook erg leuk (heb ik ook al veel gedaan voor deze hobby), maar uiteindelijk gaat het me vooral om "vliegen"
€550 is mij te duur, dan wil ik er wel een paar dagen in steken om zoiets te ontwerpen. Het is een paar dagen aan (netto) loon en in tegenstelling tot joysticks is een collective een wat simpeler vorm om te maken, dus dat is alleen maar makkelijker. De grootste uitdaging is het aansturen van de sensor voor de positie van de gashendel. Die moet je op de een of andere manier vertalen naar iets binnen de buis.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Ik heb gisteren m'n bestelling geannuleerd en veranderd naar de VPC Rotor TCS Plus Base i.c.m. de VPC Constellation ALPHA-L. Omdat ik de 10% korting nu mis loop is het wel ietsje duurder, maar met die ALPHA-L heb je wel veel meer knoppen per €. (die gaan we hard nodig hebben voor de AH-64D :9 )

Helaas ben ik nu wel weer achteraan in de rij geplaatst voor levering, maar volgens VIRPIL support komt dat waarschijnlijk neer op een weekje langer wachten. Op mijn vraag wanneer e.e.a. ongeveer geleverd zal worden kreeg ik dit antwoord:
As per our public announcements the first batch of the pre-orders for the Collectives, will start being dispatched in the end of June 2021. The devices are produced and shipped to the customers as per pre-orders queue.
Nog even iets anders voor de VR gebruikers hier:

Ik heb, met wat hulp van community member Mustang, wat zitten klooien met de grootte en hoeveelheid van de regendruppels op de canopy. Dat effect heb ik altijd maar zeer matig gevonden in VR.
Hier kun je mijn aangepaste "droplets.fx" downloaden, voor lekkere dikke Nederlandse regendruppels op je canopy! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb gisteren m'n bestelling geannuleerd en veranderd naar de VPC Rotor TCS Plus Base i.c.m. de VPC Constellation ALPHA-L. Omdat ik de 10% korting nu mis loop is het wel ietsje duurder, maar met die ALPHA-L heb je wel veel meer knoppen per €. (die gaan we hard nodig hebben voor de AH-64D :9 )

Helaas ben ik nu wel weer achteraan in de rij geplaatst voor levering, maar volgens VIRPIL support komt dat waarschijnlijk neer op een weekje langer wachten. Op mijn vraag wanneer e.e.a. ongeveer geleverd zal worden kreeg ik dit antwoord:

[...]

Nog even iets anders voor de VR gebruikers hier:

Ik heb, met wat hulp van community member Mustang, wat zitten klooien met de grootte en hoeveelheid van de regendruppels op de canopy. Dat effect heb ik altijd maar zeer matig gevonden in VR.
Hier kun je mijn aangepaste "droplets.fx" downloaden, voor lekkere dikke Nederlandse regendruppels op je canopy! ;)
Moest effe zoeken welke de Constellation was :P
Misschien wis je het al, maar voor het eind van het jaar zou ook een grip gebaseerd op die van de UH-60 moeten uitkomen, heb je ook veeeuuulll knoppen :P

Ze mogen die collectives nou trouwens wel eens beginnen leveren, duurt me veel te lang :+

[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 01-06-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Moest effe zoeken welke de Constellation was :P
Misschien wis je het al, maar voor het eind van het jaar zou ook een grip gebaseerd op die van de UH-60 moeten uitkomen, heb je ook veeeuuulll knoppen :P
I know, maar zo lang we (helaas) geen UH-60 hebben voor DCS, zie ik niet zo veel nut in een replica collective. Daarnaast heeft deze ±20-25 knoppen? De ALPHA heeft er 35 8)7

Mja en ik dacht, als ik dan toch geen replica heb voor de Hind, Huey, Gazelle, Hip en (straks) Apache, dan kan ik net zo goed een collective met zoveel mogelijk knoppen kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:42:
[...]

I know, maar zo lang we (helaas) geen UH-60 hebben voor DCS, zie ik niet zo veel nut in een replica collective. Daarnaast heeft deze ±20-25 knoppen? De ALPHA heeft er 35 8)7

Mja en ik dacht, als ik dan toch geen replica heb voor de Hind, Huey, Gazelle, Hip en (straks) Apache, dan kan ik net zo goed een collective met zoveel mogelijk knoppen kopen :9
Of 1 (of beide) van dei Virpil control panels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, de laatste week ben ik toch wat meer fan van de Harrier geworden. Bij nader inzien dus een best aardige jet. :)

Het ding heeft zo zijn beperkingen, maar het feit dat je kan landen en opstijgen bij een FARP maakt dat wel weer goed. Wat ik toch wel erg irritant vind is dat de ECM dispenser knop niet goed lijkt te werken. Het zou fijn zijn om de automatische optie werkend te hebben.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:42:
Hmm, de laatste week ben ik toch wat meer fan van de Harrier geworden. Bij nader inzien dus een best aardige jet. :)

Het ding heeft zo zijn beperkingen, maar het feit dat je kan landen en opstijgen bij een FARP maakt dat wel weer goed. Wat ik toch wel erg irritant vind is dat de ECM dispenser knop niet goed lijkt te werken. Het zou fijn zijn om de automatische optie werkend te hebben.
Sinds Razbam een pilot body in de cockpit geplaatst heeft (en een van de beste pilot models in de game imo) ben ik ook weer veel meer uren gaan maken in de Harrier. Inderdaad een supergave kist voor ground attack en heel erg vergevingsgezinde vliegeigenschappen. Ik vind echter het gebrek aan HMCS toch wel een gemis.. (tja als je dat eenmaal gewend bent... :P )

Dat van die auto dispenser heb ik nooit zo gemerkt, want ik dispense altijd manueel (anders zijn ze binnen een mum van tijd allemaal op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe open beta patch vandaag

Net even snel getest (lang leve thuiswerken :9 ) en de cloud jitter in VR is vrijwel helemaal weg nu!!!
Alleen aan de uiterste horizon zie je nog wel wat rariteiten.

Ook lijkt het contrast van de wolken in VR enorm verbeterd! Echt heel gaaf nu!

Je moet de clouds wel op ultra zetten, anders heb je extreem last van jaggies (sorry, ken het Nederlandse woord daar niet voor en Google translate gaf een bijzondere vertaling :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
Hi all,

Iemand al ervaring met de Orion van winwing? Heb nu een x56, en wil op zich wel upgrade. En deze krijgt goede reviews, is beschikbaar en redelijk geprijsd.

Al heeft ie geen z-as en in heb niet zoveel trek in pedals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eitje84 waarom wil je geen pedals? Is eigenlijk onmisbaar, zeker voor heli's. Tuurlijk, je kunt vliegen met een twistaxis o.i.d. maar met pedals is veel gemakkelijker.

Ik heb zelf de pedals van VKB, de T-Rudder Mk-IV. Die hebben geen toebrakes maar voor heli's zijn ze perfect. En niet onbelangrijk, ook een van de meer betaalbare.
https://flightsimcontrols...-t-rudder-pedals-mk-iv-2/

V.w.b. Winwing, ik ken het maar geen ervaring mee. Heb zelf de eerste versies van Virpil, de WarBRD. Bevalt erg goed en is ook niet zo heel duur. Sommige Virpil sticks hebben ook een twistaxis, dus dat kun je ook nog overwegen.
https://virpil-controls.eu/shop/flightsticks.html

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 03-06-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Thnx voor de reactie!

Pedalen gaat weer een stapje verder, ben nog in de ontkenningsfase ;)

Daarnaast vlieg ik nog geen heli's. Ben al druk genoeg met de Hog en Viper.

Ik ga nog eens verder zoeken op de Winwing, ben nog niet helemaal overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eitje84 beware, resistance is futile. Vooral zodra je de Huey aanschaft. Vlieg je in VR trouwens? Indien dit het geval is zijn heli's het gaafst, de sensatie en ervaring in VR zijn ongeëvenaard in vergelijking met jets of turboprops. Vind ik dan. :P

De Hog en de Viper, dan zou je kunnen overwegen de TM Warthog stick aan te schaffen, die is hetzelfde als in beide toestellen. Als base zou ik dan voor Virpil gaan, maar hou in gedachten dat de TM sticks van metaal zijn en dus redelijk zwaar. Ik heb vernomen dat ze dan niet zo fijn zijn i.c.m. de WarBRD van Virpil, dan kun je beter MongoosT 50CM2 aanschaffen, die is wat zwaarder. VKB werkt enkel met hun eigen flightsticks. De TM base kan uiteraard ook.

Of Winwing inderdaad, maar dan kan ik je niet helpen want geen ervaring. Heb daar toch een apart gevoel bij, weet niet waarom. Voordeel bij hun throttle is wel de verwisselbare grips. Of dat is een nadeel vanwege de bekabeling, maar dat kan ik niet beoordelen.

Anyhow, succes met de keuze. Is best lastig inderdaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:27:
@eitje84 beware, resistance is futile. Vooral zodra je de Huey aanschaft. Vlieg je in VR trouwens? Indien dit het geval is zijn heli's het gaafst, de sensatie en ervaring in VR zijn ongeëvenaard in vergelijking met jets of turboprops. Vind ik dan. :P
Hier sluit ik me volledig bij aan. Zeker i.c.m. de Syria map

Oh, en @eitje84 ...
Aan je HOTAS overwegingen te zien, ben je de ontkenningsfase al lang gepasseerd. Anders had je via Marktplaats wel een €50,- stickje op de kop getikt...
Nee hoor, ons hou je niet voor de gek.. je hebt het al te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
ocf81 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:53:
[...]

€550 is mij te duur, dan wil ik er wel een paar dagen in steken om zoiets te ontwerpen. Het is een paar dagen aan (netto) loon en in tegenstelling tot joysticks is een collective een wat simpeler vorm om te maken, dus dat is alleen maar makkelijker. De grootste uitdaging is het aansturen van de sensor voor de positie van de gashendel. Die moet je op de een of andere manier vertalen naar iets binnen de buis.
Zou dit iets voor je zijn?

https://forums.eagle.ru/t...=comments#comment-4613408

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eitje84 Ik zou niet voor een twiststick gaan. Ik heb wel eens een T.16000M gebruikt, en wat je gelijk merkt is dat je ongewild toch rudder input gaat geven als je in de hoeken van het bereik van je stick zit. Dit is gewoon hoe je lichaam in elkaar zit. Dat heeft helaas vervelende neveneffecten op het gedrag van je kist in het spel.

@Leader98 Ja, dat zou goed kunnen. Ik ben ook actief op /r/HotasDIY omdat ik sowieso wel meer zelf dingen wil maken.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie vast al gezien, maar om @eitje84 nog maar een reden te geven tóch voor rudderpedals te gaan, deze maar even posten. :P

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/0af/sy82qued1en00ju875c2kqwbgoy4pzc4/In_Dev_04.06.2021.2.jpg

Looking good. Ben wel benieuwd naar de AI die ED ontwikkeld heeft en die ook in de Mi-24P aanwezig is. Petrovich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
@dawg Thanks voor het meedenken en de suggesties. Wat wel mee speelt is dat het regelijk plug-and-play moet zijn, weet hoe dat gaat met onderdelen van verschillende setups?

@ocf81 de x56 die ik nu heb is ook een twiststick en dat gaat prima. Al gebruik ik die alleen voor taxien en wat kleine correcties. Moet wel zeggen dan met aerodynamic breaking vlak na touch down soms wel erg lastig is.

@dawg Ja... als die AH-64 zo zie dan begin ik toch wel warm te lopen voor wirlybirds, Heb de AH-6j even getest, maar dat is niet te doen met een twiststick... damnit... toch maar eens naar pedals kijken... <+:)

o ja @Bloedvat busted inderdaad, zit stiekum toch best wel wat uurtjes in 'de lucht'

[ Voor 7% gewijzigd door eitje84 op 07-06-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eitje84 Bij Virpil & VKB komt software waarmee je de controllers kalibreert; het zijn immers axis. Volgens mij moet je dit bij TM ook doen, Winwing durf ik niet te zeggen maar ook dat zijn axis dus ik vermoed ook van wel.

Is niet zo moeilijk voor Virpil & VKB maar ik moest wel de handleiding erbij pakken want als je de software start weet je niet waar je moet kijken zo ingewikkeld lijkt het. Toch valt dat alleszins mee en heb je de controllers in enkele minuten gekalibreerd.

Je kunt verder ook van alles aanpassen aan de buttons en overige axis, maar zo diep zit ik er niet in. Ik heb van de throttle enkel een axis aangepast naar buttons, maar ook dat was niet al te moeilijk na raadpleging van de handleiding.

En dat is inmiddels alweer een hele tijd geleden, volgens mij heeft ED zelf inmiddels een boel controller profielen toegevoegd waardoor je na kalibratie vrijwel meteen kunt vliegen en niet honderd buttons en axis eerst nog moet toewijzen per toestel. Dat was toen het meeste werk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er staat kennelijk iets te gebeuren vandaag, qua nieuws in ieder geval:

Ben benieuwd

EDIT: Zojuist op de ED website geplaatst:
Free to Play Program
Digital Combat Simulator World 2.7 Free to Play is now available.

Try out each and everyone of our products for 14 days per product during a six month period. You can play each module sequentially or any number of them at a time. The choice is yours!

[ Voor 73% gewijzigd door Bloedvat op 11-06-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is toch mooi van ED. Maakt de instap wat aantrekkelijker want een module die je nog nooit gevlogen hebt is toch altijd een beetje een gok. Tenminste, ik heb enkele modules die ik nooit vlieg.

En wát een prachtige trailer ook. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Ook maar gebruik gemaakt van de trail weken om een paar modules te proberen, waar ik al een tijd over aan het twijfelen ben : de L-39 en de C-101.

Mehhh, vallen allebei tegen, had er meer van verwacht :/

Maar ook even wat anders :
Ik probeer een oude single missie voor de F/A-18C om te zetten naar de F-14A/B : Star Wars Jedi canyon run cold start (deze -> https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3302594/ )

Voor de F-16C is het gelukt (gewoon copy paste F-16C if F/A-18C), Harrier nog niet goed uit kunnen proberen : motor valt iedere keer uit als die op idle gaat (iets met cut-off switch |:( )

Alleen de F-14A/B is me niet gelukt : de SW Jedi canyon run heeft nogal wat waypoints en de F-14A/B pakt dit niet (daar kon je maar maximaal 3 waypoints gebruiken had ik ergens gelezen :? )

Weet iemand hier een oplossing voor of kan die de missie zo aanpassen dat de F-14A/b bruikbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:54:

Maar ook even wat anders :
Ik probeer een oude single missie voor de F/A-18C om te zetten naar de F-14A/B : Star Wars Jedi canyon run cold start (deze -> https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3302594/ )

Voor de F-16C is het gelukt (gewoon copy paste F-16C if F/A-18C), Harrier nog niet goed uit kunnen proberen : motor valt iedere keer uit als die op idle gaat (iets met cut-off switch |:( )

Alleen de F-14A/B is me niet gelukt : de SW Jedi canyon run heeft nogal wat waypoints en de F-14A/B pakt dit niet (daar kon je maar maximaal 3 waypoints gebruiken had ik ergens gelezen :? )

Weet iemand hier een oplossing voor of kan die de missie zo aanpassen dat de F-14A/b bruikbaar is :?
Missie openen, F-14 erbij plaatsen i.p.v. vervangen, alle toestellen op "Client" (pulldown menu in de plane properties in mission editor, zelfde pulldown als waar je ook de moeilijkheidsgraad van de AI in kunt stellen. Deze zal nu op Player staan, welke geel gekleurd is) zetten zodat je voor de missie start het toestel welke je wilt vliegen kunt kiezen, en dan voor de F-14 3 waypoints invoeren die parallel lopen aan de route van de F/A-18C? ;)

Zo kun je meerdere toestellen plaatsen in je missie en van tevoren kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 12-06-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:20:
[...]

Missie openen, F-14 erbij plaatsen i.p.v. vervangen, alle toestellen op "Client" (pulldown menu in de plane properties in mission editor, zelfde pulldown als waar je ook de moeilijkheidsgraad van de AI in kunt stellen. Deze zal nu op Player staan, welke geel gekleurd is) zetten zodat je voor de missie start het toestel welke je wilt vliegen kunt kiezen, en dan voor de F-14 3 waypoints invoeren die parallel lopen aan de route van de F/A-18C? ;)

Zo kun je meerdere toestellen plaatsen in je missie en van tevoren kiezen.
Dat is idd ook een manier, nog niet aan gedacht : thanx :)

De vliegtuigen op client zetten is idd ook een goed, heb je niet voor ieder toestel apart een missie.

Ben alleen nog iets aan het uitdoktoren met dat nieuwe weer in 2.7.
Graag zou ik ook turbulencie en wind op verschillende hoogtes hebben, onder static weather kan je dit opgeven zag ik.
Ben nou nog met dynamic weather aan het proberen in de hoop dat die het automatisch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dynamic weather is nog de oude weather”engine”. Dus ik weet niet zeker of dat kan, volgens mij maar op een layer en/of heel erg beperkt, zodra ED klaar is met de nieuwe weatherengine kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:28:
Dynamic weather is nog de oude weather”engine”. Dus ik weet niet zeker of dat kan, volgens mij maar op een layer en/of heel erg beperkt, zodra ED klaar is met de nieuwe weatherengine kan het wel.
Check, las het ook net.

Cloud layer is idd nog maar op 1 niveau, geen meerdere.

De rest kon ik 1 2 3 niet zo snel wat over vinden.
Morgen of van de week eens kijken hoever wat mogelijk is met static weather, een METAR van Edwards AFB is zo gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Ben wat aan het prutsen geweest, voor degene die het willen proberen hier is de aangepaste Jedi canyun run missie :

https://mega.nz/file/jwVn...-QvmrLKhxbAGHTRWy8bm6RIwM

Hou even in je achterhoofd dat ik geen held ben met mission editor okay :+

Ik heb geprobeerd de METAR gegevens van vanochtend te gebruiken zoals het toen was op KLSV (Nellis AFB)
Op de aan te passen hoogtes zijn ook de windsnelheden en windrichting opgegeven zoals die vanochtend waren.
Het wolkendek wilt alleen niet echt lukken, base cloud zit op 12000 voet maar om een 1 of andere manier blijft DCS dit veranderen naar 8250 voet en meerdere lagen.
Kan er niet achter komen waarom dit gebeurt |:(

De gebruikte toestellen waarmee je de canyon run kan vliegen :
- F/A-18C
- F-14A-135GR
- F-14B
- AV-8BNA
- F-16C block 50
- F-15C
- F-5E
- A-10C II
- Mirage 2000C
- AJS-37 Viggen
- Mig-29
- SU-25T
- SU-27

Bij de meeste van de toestellen heb ik add-on liveries gebruikt, maar als het goed is als je de liveries niet hebt valt hij terug op een standaard livery denk ik...

Tevens is er een tanker beschikbaar, een KC-135 MRPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:53:

Ik heb geprobeerd de METAR gegevens van vanochtend te gebruiken zoals het toen was op KLSV (Nellis AFB)
Op de aan te passen hoogtes zijn ook de windsnelheden en windrichting opgegeven zoals die vanochtend waren.
Het wolkendek wilt alleen niet echt lukken, base cloud zit op 12000 voet maar om een 1 of andere manier blijft DCS dit veranderen naar 8250 voet en meerdere lagen.
Kan er niet achter komen waarom dit gebeurt |:(
Ik denk omdat het vooralsnog presets zijn. Je kunt nog niet zelf een weersomstandigheid samenstellen.

Misschien met een andere preset proberen? Er zitten een aantal presets in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Ik denk omdat het vooralsnog presets zijn. Je kunt nog niet zelf een weersomstandigheid samenstellen.

Misschien met een andere preset proberen? Er zitten een aantal presets in.
Heb er een stel geprobeerd : cloud base blijft constant op 82nogiets voet.

Weather engine is dus nog niet helemaal flexibel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Mensen, de Hind is uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik sla over. Heb niks met Russische toestellen, vlieg de Ka-50 en Mi-8 ook nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup! Kan niet wachten om dat beest onder handen te nemen! Van wat ik op het laatste YT filmpje van Wags zag, gaat die Petrovich heel fijn werken in VR. Ben erg benieuwd, ook al zal het allemaal nog zeer early access zijn.

Eerst (vannacht) nog effe de 32gb update downloaden, dan een dagje werken en daarna is het "dag vrouw en dochter, papa is naar zolder :w "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:37:
[...]

Ik sla over. Heb niks met Russische toestellen, vlieg de Ka-50 en Mi-8 ook nooit. :)
Normaal ik ook niet, toevallig vanmiddag de Ka-50 een keer aan geslingerd ter voorbereiding.
Moet zeggen, het uurtje wat ik met de Hind ben bezig geweest : echt een beest.
Nerveus kreng op lage snelheid maar zodra de gang erin zit >:)
Bloedvat schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:43:
[...]

Yup! Kan niet wachten om dat beest onder handen te nemen! Van wat ik op het laatste YT filmpje van Wags zag, gaat die Petrovich heel fijn werken in VR. Ben erg benieuwd, ook al zal het allemaal nog zeer early access zijn.

Eerst (vannacht) nog effe de 32gb update downloaden, dan een dagje werken en daarna is het "dag vrouw en dochter, papa is naar zolder :w "
:+

Ben al een paar bugs tegen gekomen : radio werkt niet heel jofel en je kan de Hind in mission editor niet op een carrier plaatsen.
Laatste is gemeld, eerste moet nog.

Zoals hierboven al gezegd : tis een beest >:)

Morgenochtend verder, PC is de kamer een beetje teveel aan het warm stoken : van 24 naar 27 graden in een uurtje DCS 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door dierkx36 op 16-06-2021 20:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eitje84
dawg schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:31:
@eitje84 Bij Virpil & VKB komt software waarmee je de controllers kalibreert; het zijn immers axis. Volgens mij moet je dit bij TM ook doen, Winwing durf ik niet te zeggen maar ook dat zijn axis dus ik vermoed ook van wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yR5bUQeogTSLdCHuJwPw8u6nZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lRYmw9WuDH2ca9FoiJHBfV3I.png?f=fotoalbum_large

We gaan het meemaken! Throttle - en stick base waren en woensdag al hendels en stick zelf komen vandaag... Lets see :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berekend FedEx nog BTW door op je aankopen uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Misschien had je het al gevonden, maar Winwing heeft ook aparte software/apps voor hun joystick en throttle zo te zien : https://www.winwing.cn/en/download

Ben benieuwd wat je van Winwing vind :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:54:
[...]

Berekend FedEx nog BTW door op je aankopen uit China?
You bet your sweet euro's they do...
Komt nog €106,- bij helaas dus.
Maar de prijs is in dollar dus dat is nu wel gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eitje84 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:31:
[...]

You bet your sweet euro's they do...
Komt nog €106,- bij helaas dus.
Maar de prijs is in dollar dus dat is nu wel gunstig.
Bedankt. Ik ben geïnteresseerd in de Cubesim schermen voor de TM MFD Cougar maar met verzendkosten en BTW tikt het toch aardig aan de prijs. Op zoek naar een alternatief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
dierkx36 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:00:
[...]

Misschien had je het al gevonden, maar Winwing heeft ook aparte software/apps voor hun joystick en throttle zo te zien : https://www.winwing.cn/en/download

Ben benieuwd wat je van Winwing vind :Y
Eerste paar vluchten erop zitten en het is echt een wereld van verschil tov de x56, maar dat is geen verrassing.
Voelt allemaal zeer solide aan, heel soepel maar wel mechanisch 'stug' als dat een beetje te begrijpen is.

En tof dat de toggles in de positief blijven staan. En ook al komt de tekst op de base niet altijd overeen met de cockpit (base is F-18) kan je aan stand van de toggle toch makkelijk zien in welke modes die staat.

Wel weer even current worden op deze nieuwe setup, is wel weer ff wennen. Je spiergeheugen loopt een beetje vast als je snel iets wil doen maar het knopje zit nu ergens anders :)

En voor de z-as gebruik in de spring loaded rotory achter op de throttle, werkt perfect voor jets!

PS: Iemand in de markt voor een 1 jaar oude x56? redelijk gebruikt, maar nog in ZGAN conditie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Normaal ik ook niet, toevallig vanmiddag de Ka-50 een keer aan geslingerd ter voorbereiding.
Moet zeggen, het uurtje wat ik met de Hind ben bezig geweest : echt een beest.
Nerveus kreng op lage snelheid maar zodra de gang erin zit >:)

[...]

:+

Ben al een paar bugs tegen gekomen : radio werkt niet heel jofel en je kan de Hind in mission editor niet op een carrier plaatsen.
Laatste is gemeld, eerste moet nog.

Zoals hierboven al gezegd : tis een beest >:)

Morgenochtend verder, PC is de kamer een beetje teveel aan het warm stoken : van 24 naar 27 graden in een uurtje DCS 8)7
Inmiddels ook redelijk wat uurtjes in de Hind nu.. Nondeju! Wat een gave kist! en inderdaad super stabiel op snelheid. Ding heeft wel veeel last van VRS :X

Met hulp van Petrovich atgm's vuren is werkelijk heerlijk in VR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Inmiddels ook redelijk wat uurtjes in de Hind nu.. Nondeju! Wat een gave kist! en inderdaad super stabiel op snelheid. Ding heeft wel veeel last van VRS :X

Met hulp van Petrovich atgm's vuren is werkelijk heerlijk in VR!
Hoe heb jij Petrovich aan het werk gekregen :?
Petrovich verricht hier namelijk maar 3 halve dagen in de week arbeid, waarvan hij het grootste deel verlof neemt :(

Zelfs recht boven een M1A2 houd hij stug vol dat er geen doelen zijn en nee er niks om op te schieten |:(
Zelfs een doel vinden is teveel werk :X

Die trimmer op die Russische heli's is ook nog een dingetje : ik snap dat de trimmer een soort van SAS op westerse heli's is, alleen hier is die inmiddels omgedoopt naar suicide switch.
Iedere keer als ik hem wil gebruiken : snoek duik naar beneden of als een gek omhoog

Dacht eerst dat het puur de Hind was maar de KA-50 en de Mi-8 doen het ook : dus ergens in dat trimmer verhaal doe ik iets verkeerd.

edit:

VRS/pitch oscillation was al een bug report over aangemaakt.
Als je gaat flaren vanuit hoge snelheid en je heb maar 2 van de 4 autopilot stabilisatoren aan valt de Hind als een baksteen naar beneden.

Is jou die max maneuvering speed waarschuwing je al eens opgevallen :?
Die komt ook in op de meest aparte tijden : de 1ne keer boven de 250 km/h, de andere keer al bij 100/150 km/h

[ Voor 18% gewijzigd door dierkx36 op 21-06-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25
@dierkx36 in het begin snapte ik de trimmer van de ka-50 ook voor geen meter, maar als je het eenmaal snapt wil ik eigenlijk niet meer anders. Vind het heerlijk werken, en de trimmer voelt echt als een tweede natuur ondertussen..

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 21-06-2021 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Ircghost schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:51:
@dierkx36 in het begin snapte ik de trimmer van de ka-50 ook voor geen meter, maar als je het eenmaal snapt wil ik eigenlijk niet meer anders. Vind het heerlijk werken, en de trimmer voelt echt als een tweede natuur ondertussen..
Op youtube een introductie gevonden over de trimmer van de KA-50 .... denk da'k weet wat ik verkeerd doet.

Zodra je de trimmer aanzet houd hij de stick op zijn laatste positie, okay duidelijk
Zoals bv bij de Hind als je wilt opstijgen op 33% achteruit en 20% rechts.

Zodra je dan vooruit wilt, of achteruit, of links of rechts, beweeg je de joystick in die richting.
Trimmer staat alleen nog steeds in zijn "start" positie ( 33% achteruit, 20% rechts)

Wat ik dus doe is zodra ik in de richting ga waar ik naar toe wil, en met de correcte snelheid , druk ik weer op trimmer : en daar krijg je dus die suicidal tendencies van: trimmer gaat in 1 keer van zijn start positie naar zijn nieuwe positie, beweging op beweging op beweging.
Het is dus de bedoeling om de trimmer de hele tijd ingedrukt te houden als je beweegt/van richting veranderd etc .

Tevens moeten ook alle 4 de stabilisators van de auto-pilot zijn ingeschakeld, ik heb er standaard maar 2 aanstaan

Duidelijk, weer wat geleerd, vanavond proberen :)

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 21-06-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij klopt dat niet @dierkx36, wat je nu omschrijft is hoe de trimmer in de Huey werkt (stickpositie vasthouden met de trimmer).

In de KA-50 houdt de trimmer de attitude vast, als je wilt manoeuvreren hou je de trimmer ingedrukt, en zodra je hem weer loslaat houdt hij de nieuwe attitude vast. Als je de trimmer dus niet indrukt kun je manoeuvreren wat je wilt maar zal de heli teruggaan naar de oorspronkelijke attitude en heb je je manoeuvre voor niets gedaan.

Maar ik kan het mis hebben, zoals gezegd vlieg ik de Russische heli's vrijwel nooit.

[ Voor 22% gewijzigd door dawg op 21-06-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:36:
Volgens mij klopt dat niet @dierkx36, wat je nu omschrijft is hoe de trimmer in de Huey werkt.

In de KA-50 houdt de trimmer de attitude vast, als je wilt manoeuvreren hou je de trimmer ingedrukt, en zodra je hem weer loslaat houdt hij de nieuwe attitude vast.

Maar ik kan het mis hebben, zoals gezegd vlieg ik de Russische heli's vrijwel nooit.
Wat ik uit dat filmpje haal is dat als je alle 4 de autopilot stabilisatoren aan heb staan, en je houd tijdens manoeuvreren de trimmer vast, houd hij bij recht komen/op 1 lijn komen zowel pitch, roll en yaw vast.

Hij houd idd je stick postie vast : kijk maar eens naar een intro filmpje van de Hind dan zie je het :Y

edit:

Het is slecht te zien maar op 7.44 kan je zien dat de trimmer de stick op de laatste positie vast houd

YouTube: DCS: Mi-24P Hind | Hover, Taxi, and Takeoff

Ik ga het vanavond proberen :P

[ Voor 19% gewijzigd door dierkx36 op 21-06-2021 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Wat ik uit dat filmpje haal is dat als je alle 4 de autopilot stabilisatoren aan heb staan, en je houd tijdens manoeuvreren de trimmer vast, houd hij bij recht komen/op 1 lijn komen zowel pitch, roll en yaw vast.

Hij houd idd je stick postie vast : kijk maar eens naar een intro filmpje van de Hind dan zie je het :Y

Ik ga het vanavond proberen :P
V.w.b. trim, probeer dit:
  1. Geef zodanig stick en rudder input dat je steady vliegt
  2. Druk op de trimmer button "T" en laat onmiddellijk (bijna tegelijkertijd) je stick los (laten centeren)
Je zal zien dat je nu niet die "duik" maakt ;)
Let op, hou je rudder pedals wel in de zelfde stand, want de trimmer werkt niet voor je rudder input!

Als het goed is vlieg je op dat moment al heel redelijk rechtuit zonder stick input. Die laatste afwijking die vang je op met de "nose-up, -down, left, right" trim (die moet je ook effe binden aan je HOTAS). Standaard keys zijn:
RCTRL + ; (nose down)
RCTRL + . (nose up)
RCTRL + , (left down)
RCTRL + / (right down)

Je kan ook proberen te trimmen door uitsluitend bovenstaande controls te gebruiken, maar dat gaat wat minder snel.

V.w.b. Petrovich:
Waarschijnlijk werkt ie bij jou maar halve dagen omdat ie altijd bij mij aan het werk moet :9
Hier werkt ie heel goed. Kijken in de richting van targets, "menu up short", even een seconde of 2 tijd geven en ploep, daar geeft ie aan welke targets hij ziet.

Soms moet ik die up command een beetje spammen als ik niet precies weet waar de targets zich bevinden.
Ook moet je dichtbij zijn he! Binnen 10 km. Op moment van atgm impact ben ik meestal net wel of niet binnen bereik van nabije AAA.. Dus ja, wel erg dichtbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:57:
[...]

2. Druk op de trimmer button "T" en laat onmiddellijk (bijna tegelijkertijd) je stick los (laten centeren)
Let op, hou je rudder pedals wel in de zelfde stand, want de trimmer werkt niet voor je rudder input!

Als het goed is vlieg je op dat moment al heel redelijk rechtuit zonder stick input. Die laatste afwijking die vang je op met de "nose-up, -down, left, right" trim (die moet je ook effe binden aan je HOTAS). Standaard keys zijn:
RCTRL + ; (nose down)
RCTRL + . (nose up)
RCTRL + , (left down)
RCTRL + / (right down)

Je kan ook proberen te trimmen door uitsluitend bovenstaande controls te gebruiken, maar dat gaat wat minder snel.

V.w.b. Petrovich:
Waarschijnlijk werkt ie bij jou maar halve dagen omdat ie altijd bij mij aan het werk moet :9
Hier werkt ie heel goed. Kijken in de richting van targets, "menu up short", even een seconde of 2 tijd geven en ploep, daar geeft ie aan welke targets hij ziet.

Soms moet ik die up command een beetje spammen als ik niet precies weet waar de targets zich bevinden.
Ook moet je dichtbij zijn he! Binnen 10 km. Op moment van atgm impact ben ik meestal net wel of niet binnen bereik van nabije AAA.. Dus ja, wel erg dichtbij.
Trim en trimmer/trimmer release staan allemaal al ingesteld op de HOTAS :Y

Ook commands voor Petro staan ingesteld op de throttle.

Vanavond eerst die trimmer tackelen en als dat lukt Petrovich proberen in het gareel te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:57:
[...]

RCTRL + ; (nose down)
RCTRL + . (nose up)
RCTRL + , (left down)
RCTRL + / (right down)

V.w.b. Petrovich:

Je hebt gelijk met de trimmer : 1 keer drukken en de stick direct loslaten werkt idd het best :Y
"Mijn" manier, trimmer ingedrukt houden en dan loslaten werkt zolang je in een recht lijn vliegt.
Als je dit doet bij een bocht uitkomen houd de trimmer de waardes van de bocht vast, levert leuke situaties op :N

Als je alle 4 de assen/stabilisatoren van de AP aanzet houd de trimmer trouwens ook je rudder vast, best makkelijk als je een lang stuk recht uit moet : je hoeft weinig bij te sturen.

Alleen met opstijgen, hover en landen krijg ik nog geen warme gevoelens van de trimmer...

Alleen nou Petrovich : hier heb ik echt wat hulp bij nodig :X

Op de Warthog throttle heb ik de rechter HAT ingesteld voor commands voor Petrovich :
- HAT in is Petrovich menu aan/uit
- HAT up is menu up
- HAT down is menu down
- HAT rechts menu rechts
- HAT links is menu links

Op de joystick is er nog een knop ingesteld om Petrovich opdracht te geven te geven de wapens op te warmen/gereed te maken.

Wapen opwarmen werkt.
Petrovich weapons free (menu up long) werkt ook
Alleen menu up short zou Petrovich heb bevel moeten geven dat hij het gebied gaat scannen voor doelen : dit doet hij dus NIET, krijg de hele tijd de melding can't look/scan for targets iets in die richting.

Dit komt volgens mij omdat de ASP-17 niet is geopend/werkzaam is.
Als ik zelf de ASP-17 opwarm/gereed maak schakelt Petrovich deze weer uit :?

Ik ga er van uit dat als je de opdracht geeft de wapens gereed te maken/op te warmen dat hij ook de ASP-17 gereed stelt : niet dus .

Welke stap mis ik hier nou :?

Dat filmpje van Grim Reapers over de Mi-24P ATM with Petrovich word ik ook niet echt wijzer van :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dierkx36 Wellicht heb je iets aan de uitleg van Wags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:37:
[...]
Als je alle 4 de assen/stabilisatoren van de AP aanzet houd de trimmer trouwens ook je rudder vast, best makkelijk als je een lang stuk recht uit moet : je hoeft weinig bij te sturen.
Ok, goeie tip, dat wist ik niet. Volgende keer eens checken.
Ik moet zeggen dat ik gisteren, na een lange online PVE sessie, ineens besefte behoorlijk kramp in m'n poten te hebben van de constante rudder input :P
dierkx36 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:37:
[...]
Wapen opwarmen werkt.
Petrovich weapons free (menu up long) werkt ook
Alleen menu up short zou Petrovich heb bevel moeten geven dat hij het gebied gaat scannen voor doelen : dit doet hij dus NIET, krijg de hele tijd de melding can't look/scan for targets iets in die richting.

Dit komt volgens mij omdat de ASP-17 niet is geopend/werkzaam is.
Als ik zelf de ASP-17 opwarm/gereed maak schakelt Petrovich deze weer uit :?

Ik ga er van uit dat als je de opdracht geeft de wapens gereed te maken/op te warmen dat hij ook de ASP-17 gereed stelt : niet dus .

Welke stap mis ik hier nou :?

Dat filmpje van Grim Reapers over de Mi-24P ATM with Petrovich word ik ook niet echt wijzer van :N
(Voor zover ik heb begrepen is ASP-17 de gun sight van de piloot. Jij bedoeld volgens mij de Raduga-Sh optical sight. Maar dat terzijde)

De "beschermdeurtjes/kleppen" van de optical sight worden volgens mij pas geopend door de Petrovich, zodra je hem de opdracht geeft te gaan scannen voor targets (HAT up short dus).
Hij heeft daar echter enkele (±5 ofzo) seconden de tijd voor nodig. Geen idee waarom hem dat zo lang duurt, maar goed...
(ik geef hem meestal al de opdracht te gaan zoeken tijdens het indraaien naar m'n doel, als m'n neus op ±30° t.o.v. het doel zit. Zodra ik dan opgelijnd ben met het doel, is hij meestal wel klaar)
Op het moment dat je dus die "search" command geeft, krijg je inderdaad eerst een melding dat hij nog niet kan zoeken, maar een paar seconde daarna zal hij wél activeren en gaan zoeken.

Mja, het is een beetje wennen en zoeken naar de beste balans v.w.b. target distance, maar als je het eenmaal een beetje door hebt hoe hij reageert, dan werkt het echt prima.

Als er overigens geen targets in de buurt zijn van je search opdracht, dan plaatst hij de optical sight cusror exact op de plek waar je de zoekopdracht gegeven hebt (en moet je die opdracht dus opnieuw, beter gericht, geven)

en zoals @dawg al aangaf, beter check je Wags video... de GR video's zijn "meh" (at best...)

[ Voor 10% gewijzigd door Bloedvat op 22-06-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Thanx, die had ik nog niet gezien _/-\o_
Bloedvat schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:09:
[...]

Ok, goeie tip, dat wist ik niet. Volgende keer eens checken.
Ik moet zeggen dat ik gisteren, na een lange online PVE sessie, ineens besefte behoorlijk kramp in m'n poten te hebben van de constante rudder input :P

[...]

(Voor zover ik heb begrepen is ASP-17 de gun sight van de piloot. Jij bedoeld volgens mij de Raduga-Sh optical sight. Maar dat terzijde)

De "beschermdeurtjes/kleppen" van de optical sight worden volgens mij pas geopend door de Petrovich, zodra je hem de opdracht geeft te gaan scannen voor targets (HAT up short dus).
Hij heeft daar echter enkele (±5 ofzo) seconden de tijd voor nodig. Geen idee waarom hem dat zo lang duurt, maar goed...
(ik geef hem meestal al de opdracht te gaan zoeken tijdens het indraaien naar m'n doel, als m'n neus op ±30° t.o.v. het doel zit. Zodra ik dan opgelijnd ben met het doel, is hij meestal wel klaar)
Op het moment dat je dus die "search" command geeft, krijg je inderdaad eerst een melding dat hij nog niet kan zoeken, maar een paar seconde daarna zal hij wél activeren en gaan zoeken.

Mja, het is een beetje wennen en zoeken naar de beste balans v.w.b. target distance, maar als je het eenmaal een beetje door hebt hoe hij reageert, dan werkt het echt prima.

Als er overigens geen targets in de buurt zijn van je search opdracht, dan plaatst hij de optical sight cusror exact op de plek waar je de zoekopdracht gegeven hebt (en moet je die opdracht dus opnieuw, beter gericht, geven)

en zoals @dawg al aangaf, beter check je Wags video... de GR video's zijn "meh" (at best...)
Raduga-sh bedoel ik idd :Y

Als ik Petrovich opdracht geef om te scannen (menu short up) doet hij niks.
geef ik eerst de opdracht select ASP-17 ...en dan om te scannen (menu short up) doet hij het wel :Y

(Ook net 5 minuten geleden achter gekomen) heel vaag in ieder geval.

Extreem vaag werd het toen hij dus (EINDELIJK) armor gevonden had en vervolgens kon ik niks meer : input collective, stick en rudder was helemaal weg 8)7

Hier is het trouwens de onderarm met kramp :+

Je komt trouwens ook snel knoppen te weinig ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zomaar, omdat het kan en omdat ik het momenteel rustig heb op het werk :9 :

Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/uploads/monthly_2021_06/987034693_Hindfront.thumb.jpg.6192d5b68f03c72f8f35b5c46d480dc5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/uploads/monthly_2021_06/Grain.thumb.jpg.58a4c1620ff2cfd714fe4484aeddf5f8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/uploads/monthly_2021_06/984280025_AngryHind.thumb.jpg.78bcbaf8b534ccdb947698c005ef1c71.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/uploads/monthly_2021_06/Rotor.thumb.jpg.4c388d25c055b22ad97c14dfab4fd557.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/uploads/monthly_2021_06/803180863_Troopinsertion.thumb.jpg.8f37e7a13733c20ba044aa12a27e1e6f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/uploads/monthly_2021_06/393981985_Troopinsertion2.thumb.jpg.859a73b5ab2e3963df2aef0b0056e228.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/uploads/monthly_2021_06/750735631_Troopinsertion3.thumb.jpg.8993cb16d4c0d7d24b5a66e030e4afdd.jpg

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de nieuwe Open Beta.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 30-06-2021 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden:
Dear All,

This year we started a new journey and era of Heatblur, one marked by unprecedented levels of growth in capability and investment, all to help achieve our biggest dreams and goals. One of these dreams is to get to work with the best, most talented and interesting people in the industry, and today we’re so incredibly excited and proud to announce our partnership with TrueGrit and the addition of the DCS Eurofighter into the Heatblur family!

Through the completion of our current products and development of our future roadmap, we will always intend to bring you the absolute best in flight simulation. TrueGrit are full of amazing and wonderful people, full of passion and talent; and together we will be bringing you the ultimate rendition of the Eurofighter for DCS World. Immersion and realism are pillars of any Heatblur product, and with TrueGrit as a core part of Heatblur, we intend to reach new heights with the release of the Eurofighter.

We’ve had the pleasure and honour of getting to know the TrueGrit team and leadership very well when working together over the last few months, and we couldn’t ask for better friends and team members. Such a wonderful group of people will elevate us all in areas beyond just the Eurofighter: in expertise, vision, character, and we’re excited for this new evolution of our team and company.

The DCS Eurofighter continues in active development and we will be sharing news and updates regularly as we continue to build this immensely powerful and iconic aircraft. Stay tuned!

Sincerely,
Heatblur Simulations

-----------------------------------

And from team TrueGrit:

Dear community,

During the last few months developing the Eurofighter Typhoon we reached a point at which it became clear to us that the complexity of the project, combined with our clear promise to you to deliver nothing but the best, required a change in tactics.

A well practiced military tradition has always been to look for allies and to join forces in times of need. And for a young and still growing developer like TrueGrit, who could be a better match than the most experienced developer with the highest accolade in the DCS community? As soon as we started to explore the possibility of a partnership with Heatblur it immediately became clear what perfect match resulted from this. Brothers in arms has always been an excellent concept. But what’s even better is joining a family. And that is exactly what we did.

Heatblur‘s long years of experience in developing perfect modules for DCS combined with TrueGrit’s expertise in the realm of the Eurofighter Typhoon will ensure that we can keep the promise - bringing you the most modern and capable fighter in DCS history.

We at TrueGrit are more than thrilled that after thorough preparation of this powerful partnership we are finally able to share these incredible news with you. This next chapter in bringing the most advanced aircraft to DCS will be full of excitement and challenges and we are very proud to undertake this journey together with Heatblur and you.

Sincerely,
Team TrueGrit

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O+ It's going to be sooooooo awesome _/-\o_ (helemaal nu Heatblur erbij betrokken is)

BTW, zijn er hier nog JF-17 piloten? Het is toch wel een mieters fijne jet, zolang je geen dogfight hoeft aan te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 22-07-2021 23:11 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Is het iemand opgevallen dat bij de SuperCarrier module, als je wilt landen, de opgegeven bearing van TACAN en het ILS signaal weinig van klopt :?

Volgens zowel TACAN en ILS zit je veel te ver naar links, dit terwijl je echt op een ideale lijn zit...

Heb het idee dat de hoogte die TACAN en ILS doorgeven ook niet helemaal jofel is maar weet het niet zeker :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:51:
Is het iemand opgevallen dat bij de SuperCarrier module, als je wilt landen, de opgegeven bearing van TACAN en het ILS signaal weinig van klopt :?

Volgens zowel TACAN en ILS zit je veel te ver naar links, dit terwijl je echt op een ideale lijn zit...

Heb het idee dat de hoogte die TACAN en ILS doorgeven ook niet helemaal jofel is maar weet het niet zeker :N
Ik laat me graag verbeteren als ik onzin praat, maar volgens mij zit het zo:

De ICLS zenders op de carrier zitten niet 100% gecentreerd met het punt waar je optimaal gezien het deck zou moeten "raken".

Dit komt uit de DCS Supercarrier manual pagina 22:
The azimuth transmitter is installed at the stern of the ship, slightly below the centerline of the landing area. The
elevation transmitter is located above the flight deck, aft of the island.
In je approach gebruik je dus de ICLS bullseye "lijntjes" (binnen DCS foutief "needles" genoemd), totdat je de IFLOLS lampen in beeld hebt, vanaf dan is dat je visuele hulpmiddel (fly the ball) en hoef/moet je niet meer op je ICLS focussen.

Helaas is het op dit forum zo'n ontzettend gedoe om plaatjes in te kopiëren (wat dat betreft is dit forum wel erg ouderwets), maar er zijn diverse nuttige manuals te vinden voor DCS carrier ops procedures.

[ Voor 8% gewijzigd door Bloedvat op 24-07-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dierkx36, wat @Bloedvat zegt dus, die transmitters zitten niet precies uitgelijnd op de glidescope. Daarnaast is dat ook niet nodig want zodra je op +/- 0.75nm (three-quarters of a mile, call the ball!) achter de boot zit heb je ICLS toch niet meer nodig want dan vlieg je op de ball. TACAN is enkel om de boot te lokaliseren.

[ Voor 29% gewijzigd door dawg op 24-07-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Zeau, ik was het helemaal zat om nog langer te wachten op een behoorlijke GPU, en heb mijn 3080 bestelling uit september 2020 gecancelled en voor ruim het dubbele bedrag een 3080ti in mijn kast geschroefd.

Boter.

Gesmeerde bliksem.

*Alle* detail.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schurem schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:59:
Zeau, ik was het helemaal zat om nog langer te wachten op een behoorlijke GPU, en heb mijn 3080 bestelling uit september 2020 gecancelled en voor ruim het dubbele bedrag een 3080ti in mijn kast geschroefd.

Boter.

Gesmeerde bliksem.

*Alle* detail.
Wow! Gaaf man!
Heb je inmiddels ook een nieuwe HMD, of gebruik je die cv1 nog?

Ik wil t.z.t. ook mijn gpu vervangen (zit nog te twijfelen tussen een 3080ti en een 3080 non ti), maar ik wacht nog effe tot (en of) de prijzen wat verder zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik denk dat ik even ga wachten tot de volgende generatie langzij komt, dan kan ik gelijk de CPU en het moederbord ook vervangen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Nee die Oculus is al een tijdje terug vervangen door een reverb G2

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Somewhat off-topic, maar voor wie het wellicht leuk vind:

Ben thuis, inmiddels al een tijdje, bezig om m'n ouwe foto's en dia's te digitaliseren/beheren. Ik heb in deze en deze post eens een paar plaatjes geupload van toen in nog werkzaam was als spec VO-A bij de KLu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:36:
Somewhat off-topic, maar voor wie het wellicht leuk vind:

Ben thuis, inmiddels al een tijdje, bezig om m'n ouwe foto's en dia's te digitaliseren/beheren. Ik heb in deze en deze post eens een paar plaatjes geupload van toen in nog werkzaam was als spec VO-A bij de KLu.
Die derde foto, F-16 met die schaduw, erg mooi!

En vooral ook die laatste met het noorderlicht. Prachtig gewoon. :)
Thanks voor het posten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Die derde foto, F-16 met die schaduw, erg mooi!

En vooral ook die laatste met het noorderlicht. Prachtig gewoon. :)
Thanks voor het posten.
Ik heb hier nog een hele bunch foto's gedropt ;)

Wat ouder, dus fotokwaliteit iets minder, vliegtuig kwaliteit/bijzonderheid iets hoger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg gave foto's. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik normaalgesproken geen mods voor DCS. Sure, de A-4, mb339 en Kegetys shader mod wel eens geprobeerd, en ook wel tevreden over, maar ook te vaak gedoe/geklooi gehad met andere user mods, dus ik ben ermee gestopt. Echter, door de vele positieve reacties heb ik toch deze shader mod eens geprobeerd vandaag:

https://forums.eagle.ru/topic/266701-new-universal-vr-shader/#comments

ik moet zeggen dat ik hier wel heel enthousiast van werd. Ok, niet "kaakverzakkend" zoals de eerste keer VR of Pointctrl, maar toch wel een enorme grafische verbetering zonder (of zonder voor mij merkbare) performance drop met mijn "oude" 1080ti.

Installatie voor HMD's die SteamVR gebruiken is super simpel. Gewoon de inhoud van de zip uitpakken in de bin map van je DCS install folder.

In DCS toggle je de shader aan en uit met de "end" key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch85
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-10-2021
Goedemiddag allen, nieuw hier maar zeker niet nieuw in DCS.

Omdat de VR prestaties mij wat tegen bleven vallen (RTX 3070 en Reverb G2) was ik al een tijdje op zoek naar instellingen om de prestaties te verbeteren.
Na een tijdje zoeken kwam ik vandaag deze mod tegen.

https://github.com/fholger/openvr_fsr

Hiermee kan je AMD's FidelityFX activeren in de meeste steamspellen.

Ik speel in VR en kreeg er ongeveer 25% - 30% FPS bij in DCS in scenario's die niet CPU limited waren.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch85 op 08-08-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutch85 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:57:
Goedemiddag allen, nieuw hier maar zeker niet nieuw in DCS.

Omdat de VR prestaties mij wat tegen bleven vallen (RTX 3070 en Reverb G2) was ik al een tijdje op zoek naar instellingen om de prestaties te verbeteren.
Na een tijdje zoeken kwam ik vandaag deze mod tegen.

https://github.com/fholger/openvr_fsr

Hiermee kan je AMD's FidelityFX activeren in de meeste steamspellen.

Ik speel in VR en kreeg er ongeveer 25% - 30% FPS bij in DCS in scenario's die niet CPU limited waren.
Wellicht een domme vraag, maar werkt dat dan ook voor Intel/Nvidia PC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch85
Ja dit werkt op alle videokaarten, bij Nvidia vanaf de 10 serie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 11:52
Even een soort van lange-termijn-interesse peiling :)

Momenteel ben ik een nieuw ontwerp aan het maken voor mijn cockpit.
De huidige wordt dan in z'n geheel "vervangen".

Is er iemand hier die interesse heeft om dit ding over te nemen? Gratisch en voor nietsch op te halen dan.

Hier een aantal plaatjes: https://imgur.com/a/pArLfIn
Het gaat hier dus om al het antraciet gekleurde hout.
Bestaat uit 3 delen; de linker- & rechter vleugels en het voorste/middelste dashboard deel. De rechtervleugel is gescharnierd en kan (dus) open draaien.
De HOTAS mount, elektronica & knop paneeltjes en stoel e.d. zit er niet bij.

[ Voor 13% gewijzigd door MTFDarkEagle op 09-08-2021 13:28 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutch85 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:07:
Ja dit werkt op alle videokaarten, bij Nvidia vanaf de 10 serie volgens mij.
Net effe geprobeerd maar, of ik doe iets verkeerd, of deze mod werkt gewoon averechts voor mijn (oudere) systeem, want resultaat is: nauwelijks betere performance, maar verschrikkelijk onscherp/korrelig beeld en een heleboel shimmering. Nee, ik heb 'm er weer snel vanaf gegooid :P

(systeembasis 8700k, GTX1080ti, 32mb RAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch85
Bloedvat schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:42:
[...]

Net effe geprobeerd maar, of ik doe iets verkeerd, of deze mod werkt gewoon averechts voor mijn (oudere) systeem, want resultaat is: nauwelijks betere performance, maar verschrikkelijk onscherp/korrelig beeld en een heleboel shimmering. Nee, ik heb 'm er weer snel vanaf gegooid :P

(systeembasis 8700k, GTX1080ti, 32mb RAM)
Heb je wel de resolutie van je headset naar 100% gezet? De resolutie die je hiervoor instelt is namelijk de resolutie waar FSR naartoe werkt. Hoe hoger deze resolutie is hoe beter het werkt (volgens mensen die er echt verstand van hebben dan).

Ik kan me voorstellen als je de resolutie van je headset lager hebt staan en dan FSR toepast dat je inderdaad krijgt wat je omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutch85 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Heb je wel de resolutie van je headset naar 100% gezet? De resolutie die je hiervoor instelt is namelijk de resolutie waar FSR naartoe werkt. Hoe hoger deze resolutie is hoe beter het werkt (volgens mensen die er echt verstand van hebben dan).

Ik kan me voorstellen als je de resolutie van je headset lager hebt staan en dan FSR toepast dat je inderdaad krijgt wat je omschrijft.
Ja, resolutie in SteamVR op 100% (met PD in DCS op 1.0)
Dat had ik zo al staan en heb ik dus niks aan veranderd. Ik had 'm wel bij wijze van test ook eens omhoog gegooid naar 120%, maar de beeldkwaliteit bleef belabberd terwijl performance omlaag ging.
Ach ja, ik doe geheid iets verkeerd, maar ik heb ook geen idee hoe deze mod precies werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch85
Bloedvat schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Ja, resolutie in SteamVR op 100% (met PD in DCS op 1.0)
Dat had ik zo al staan en heb ik dus niks aan veranderd. Ik had 'm wel bij wijze van test ook eens omhoog gegooid naar 120%, maar de beeldkwaliteit bleef belabberd terwijl performance omlaag ging.
Ach ja, ik doe geheid iets verkeerd, maar ik heb ook geen idee hoe deze mod precies werkt :9
Als je het config bestandje opent, welke waarde staat er dan ingevuld bij de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutch85 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:27:
[...]

Als je het config bestandje opent, welke waarde staat er dan ingevuld bij de kwaliteit?
Ik heb de waarden in de .cfg niet aangepast, dus:
"renderScale": 0.77
"sharpness": 0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch85
Bloedvat schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Ik heb de waarden in de .cfg niet aangepast, dus:
"renderScale": 0.77
"sharpness": 0.9
Dan doe je niks verkeerd volgens mij, wel raar, ik krijg als ik niks aan m’n instellingen verander betere FPS (in de meeste scenario’s) met dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dutch85 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Dan doe je niks verkeerd volgens mij, wel raar, ik krijg als ik niks aan m’n instellingen verander betere FPS (in de meeste scenario’s) met dezelfde kwaliteit.
Wellicht werkt het alleen (of vooral) goed bij high end systemen.

Voor wie het leuk vind trouwens... Ik heb de laatste tijd nog een paar ideetjes uitgeprobeerd in DCS, die ik al een tijdje in m'n hoofd had:

Correcte AAR formatie procedure voor AI

Bewegende ingame briefing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Mensen , even een vraag :

Afgelopen week de VPC rotor Base plus, Sharka grip en Ace flight pedals ontvangen *O*

Jammer genoeg liep de planning voor mijn werk effe wat anders en lig ik nog steeds ergens voor de Franse kust te dobberen, dus de spullen nog niet kunnen uitproberen |:(
(gaat ook nog wel een paar weken duren jammer genoeg }:| )

Nu zag ik op youtube voorbij komen dat de rotor base plus 2 USB aansluitingen nodig heeft.
Okay, geen probleem.

Wat ik me alleen af vraag, moet dit USB 3.0/1/2 zijn of USB 2.0
En hoe zit het met de ACE flight pedals, heeeft deze USB 3.0/1/2 of USB 2.0 nodig

(En als we toch bezig zijn, de VPC Control panel #2 : nogmaals USB 3.0/1/2 of USB 2.0 :? )

Ben al aan het googlen geweest maar een duidelijk antwoord komt er niet uit, weet iemand hier dit toevallig :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Schurem schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:36:
Nee die Oculus is al een tijdje terug vervangen door een reverb G2
Ik heb al een tijd geen DCS meer gevlogen, had de balen dat met de G2 en mijn system specs het beeld nog steeds blurry is mn bij laag vliegen/draaien en dan met name in een helikopter. Gaat dat inmiddels beter?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 04:55:
Mensen , even een vraag :

Afgelopen week de VPC rotor Base plus, Sharka grip en Ace flight pedals ontvangen *O*

Jammer genoeg liep de planning voor mijn werk effe wat anders en lig ik nog steeds ergens voor de Franse kust te dobberen, dus de spullen nog niet kunnen uitproberen |:(
(gaat ook nog wel een paar weken duren jammer genoeg }:| )

Nu zag ik op youtube voorbij komen dat de rotor base plus 2 USB aansluitingen nodig heeft.
Okay, geen probleem.

Wat ik me alleen af vraag, moet dit USB 3.0/1/2 zijn of USB 2.0
En hoe zit het met de ACE flight pedals, heeeft deze USB 3.0/1/2 of USB 2.0 nodig

(En als we toch bezig zijn, de VPC Control panel #2 : nogmaals USB 3.0/1/2 of USB 2.0 :? )

Ben al aan het googlen geweest maar een duidelijk antwoord komt er niet uit, weet iemand hier dit toevallig :?
Ik heb 'm vorige week ook binnengekregen (TCS Rotor base plus met ALPHA-L grip).

Zit gewoon maar 1 usb aan hoor. Wel een extra aansluiting op de base, waar VIRPIL nog een beetje geheimzinnig over doet. Kennelijk iets dat ze in de toekomst nog gaan bekend maken. Ik heb 'm op een 3.1 poort zitten, maar als ik de kans krijg zal ik 'm vanavond effe testen op een 3.0 (kan me niet voorstellen dat dat problemen geeft).

Ik heb hier een uitgebreide post geplaatst van mijn setup (inclusief de Virpil collective):
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/68404466#68404466

En hier heb ik een heel korte review geschreven van mijn bevindingen na een aantal uur gebruik:
https://forums.eagle.ru/topic/256358-virpil-helicopter-collective-controls/?do=findComment&comment=4750887

Ik ben er iig blij mee
flopdoc schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Ik heb al een tijd geen DCS meer gevlogen, had de balen dat met de G2 en mijn system specs het beeld nog steeds blurry is mn bij laag vliegen/draaien en dan met name in een helikopter. Gaat dat inmiddels beter?
Hangt natuurlijk heel erg af van je hardware, je instellingen en (vooral) je verwachtingen.
Ik heb een Reverb G1 i.c.m. een 1080ti, 8700k en 32GB ram, en hier draait alles lekker smooth en scherp. Heb wel veel tijd gestoken in optimalisatie en fine tunen van instellingen. Sweet spot tussen kwaliteit en performance zoeken, is een nooit ophoudend proces.
De boel kan door één DCS update flink veranderen.

(game changer voor mij is motion reprojection, maar aangezien je een Reverb hebt, zal je dat wel al weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:36:
[...]

Ik heb 'm vorige week ook binnengekregen (TCS Rotor base plus met ALPHA-L grip).

Zit gewoon maar 1 usb aan hoor. Wel een extra aansluiting op de base, waar VIRPIL nog een beetje geheimzinnig over doet. Kennelijk iets dat ze in de toekomst nog gaan bekend maken. Ik heb 'm op een 3.1 poort zitten, maar als ik de kans krijg zal ik 'm vanavond effe testen op een 3.0 (kan me niet voorstellen dat dat problemen geeft).

Ik heb hier een uitgebreide post geplaatst van mijn setup (inclusief de Virpil collective):
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68404466

En hier heb ik een heel korte review geschreven van mijn bevindingen na een aantal uur gebruik:
https://forums.eagle.ru/topic/256358-virpil-helicopter-collective-controls/?do=findComment&comment=4750887

Ik ben er iig blij mee

[...]

Hangt natuurlijk heel erg af van je hardware, je instellingen en (vooral) je verwachtingen.
Ik heb een Reverb G1 i.c.m. een 1080ti, 8700k en 32GB ram, en hier draait alles lekker smooth en scherp. Heb wel veel tijd gestoken in optimalisatie en fine tunen van instellingen. Sweet spot tussen kwaliteit en performance zoeken, is een nooit ophoudend proces.
De boel kan door één DCS update flink veranderen.

(game changer voor mij is motion reprojection, maar aangezien je een Reverb hebt, zal je dat wel al weten)
Thanx 😀

Wat ik begrijp van het virpil forum is dat die 2de USB aangesloten moet worden op je pc als je bijvoorbeeld een control panel hebt aangesloten op de collective.

Zag ook dat de collective, ridder pedals etc ook op USB 2.0 poorten moeten werken.

Gelukkig, want ik kom nogal 3.0+ poorten te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

flopdoc schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat dat een kwestie is van langdurig en zorgvuldig tweaken. Zelfs met mijn 1070 had ik plezier van de G2 in DCS. Nu dat ik die vervangen heb door een 3080ti is het helemaal feest. Ik zou zo niet kunnen zeggen wat de gouden tweak is. Tussen WMR, steamVR en DCS zelf zijn er zoveel permutaties mogelijk... Oh en vergeet de FSR modded dll niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Ken je dat verhaal over hobby's die helemaal de klauwen uit lopen ?

Ja ?

Mooi 😅

Liever dit dan het naar die graaiers in Den Haag brengen : op deze manier heb je er tenminste nog wat aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXsbjXGJYfdl_0ix8XG0pEsMs3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJl47E9TbrkFgTE2BGN85ZQS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Schurem schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat dat een kwestie is van langdurig en zorgvuldig tweaken. Zelfs met mijn 1070 had ik plezier van de G2 in DCS. Nu dat ik die vervangen heb door een 3080ti is het helemaal feest. Ik zou zo niet kunnen zeggen wat de gouden tweak is. Tussen WMR, steamVR en DCS zelf zijn er zoveel permutaties mogelijk... Oh en vergeet de FSR modded dll niet ;)
Wat is de FSR modded dll?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:59:
Ken je dat verhaal over hobby's die helemaal de klauwen uit lopen ?

Ja ?

Mooi 😅

Liever dit dan het naar die graaiers in Den Haag brengen : op deze manier heb je er tenminste nog wat aan

[Afbeelding]
Lijkt wel alsof de boel onder de rook staat :o
Heb je van tevoren zitten blowen? :P

Mooie setup. Hoe bevalt de Virpil collective?
(Ik heb alleen nog maar heli's gevlogen sinds ik 'm binnen heb :9 )

@flopdoc
Check deze post:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/68319714#68319714

Bij mij werkte deze mod echter averechts (1080ti)

[ Voor 10% gewijzigd door Bloedvat op 31-08-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:05:
[...]

Lijkt wel alsof de boel onder de rook staat :o
Heb je van tevoren zitten blowen? :P

Mooie setup. Hoe bevalt de Virpil collective?
(Ik heb alleen nog maar heli's gevlogen sinds ik 'm binnen heb :9 )

@flopdoc
Check deze post:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/68319714#68319714

Bij mij werkte deze mod echter averechts (1080ti)
Ik hou het wel op gewone nicotine, dank je :+
Camera van de mobiel gaat nie zo denderend om met tegenlicht, krijg je dit soort foto's

Collective is idd echt een aanrader, ben ook weer meer bezig met heli's :Y
Enigste punt vind ik wel de weerstand instellen : tis een kriem.
Of hij is verschrikkelijk stug of zo soepel als wat, tis moeilijk om de collective fatsoenlijk afgesteld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Effe vraagje :

Ik probeer de radar altimeter dial van de F/A-18C (rechtsonder op knie hoogte voor instellen laagste hoogte voor low altitude alarm) te koppelen aan een draaiknop op de control panel.

Dingetje is ... kan geen radar altimeter increase/decrease/axis whatever vinden in DCS control configuratie.

Heeft IEMAND een idee onder welke naam hij in control configuratie staat :?

• dierkx36
Iemand hier toevallig nog op zoek naar een Monstertech Thrustmaster Warthog HOTAS throttle desk mount :?

V&A aangeboden: MonsterTech TMW HOTAS Throttle desk mount

Ik heb mijn Operation Helping Hand mission omgedoopt en opgewaardeerd naar een Hind versie:

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/2a6/hjd3m8n4pkfaj4gf2mjj9zzsb6ftn3rl/Op_Helping_Hind.jpg

Hij is hier te downloaden.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

@dierkx36
Is er wel een key combo in DCS voor die alt dial? Want in dat geval kun je wellicht met TARGET regelen dat een van je axis dat commando geeft? (Vraag mij echter niet hoe, want ik gebruik geen TARGET :P )

V.w.b. die desk mount, het ED forum heeft ook een sale sectie. Daar zijn er vast wel gegadigden te vinden.

• dierkx36
Bloedvat schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:51:
Ik heb mijn Operation Helping Hand mission omgedoopt en opgewaardeerd naar een Hind versie:

[Afbeelding]

Hij is hier te downloaden.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

@dierkx36
Is er wel een key combo in DCS voor die alt dial? Want in dat geval kun je wellicht met TARGET regelen dat een van je axis dat commando geeft? (Vraag mij echter niet hoe, want ik gebruik geen TARGET :P )

V.w.b. die desk mount, het ED forum heeft ook een sale sectie. Daar zijn er vast wel gegadigden te vinden.
Thanx voor de tip _/-\o_

Kijk even aan hoe het hier op Tweakers loopt, anders zet ik hem daar ook neer.

Betreffende de alt dail : er is wel een key combo voor de barometer altitude dail, maar voor de radar altitude dail kan ik niks vinden (bij geen 1 toestel trouwens)

Zal van het weekend als het lukt je missie proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:59:
Effe vraagje :

Ik probeer de radar altimeter dial van de F/A-18C (rechtsonder op knie hoogte voor instellen laagste hoogte voor low altitude alarm) te koppelen aan een draaiknop op de control panel.

Dingetje is ... kan geen radar altimeter increase/decrease/axis whatever vinden in DCS control configuratie.

Heeft IEMAND een idee onder welke naam hij in control configuratie staat :?
Selecteer right vertical panel in de selectie van de dropdown. Dan heb je "Push to Test Switch/CCW" en "Push to Test Switch/CW" en "Push to Test Switch/BIT"

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ocf81 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:20:
[...]

Selecteer right vertical panel in de selectie van de dropdown. Dan heb je "Push to Test Switch/CCW" en "Push to Test Switch/CW" en "Push to Test Switch/BIT"
Thanx, kwam er ook net achter :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:27:
[...]

Thanx, kwam er ook net achter :')
De benaming had beter gekund denk ik.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ocf81 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:49:
[...]

De benaming had beter gekund denk ik.
Ja behoorlijk, je zoekt je de t"f^$

Pagina: 1 ... 45 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx