Bloedvat schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:57:
[...]
V.w.b. trim, probeer dit:
- Geef zodanig stick en rudder input dat je steady vliegt
- Druk op de trimmer button "T" en laat onmiddellijk (bijna tegelijkertijd) je stick los (laten centeren)
Je zal zien dat je nu niet die "duik" maakt
Let op, hou je rudder pedals wel in de zelfde stand, want de trimmer werkt niet voor je rudder input!
Als het goed is vlieg je op dat moment al heel redelijk rechtuit zonder stick input. Die laatste afwijking die vang je op met de "nose-up, -down, left, right" trim (die moet je ook effe binden aan je HOTAS). Standaard keys zijn:
RCTRL + ; (nose down)
RCTRL + . (nose up)
RCTRL + , (left down)
RCTRL + / (right down)
Je kan ook proberen te trimmen door uitsluitend bovenstaande controls te gebruiken, maar dat gaat wat minder snel.
V.w.b. Petrovich:
Waarschijnlijk werkt ie bij jou maar halve dagen omdat ie altijd bij mij aan het werk moet
Hier werkt ie heel goed. Kijken in de richting van targets, "menu up short", even een seconde of 2 tijd geven en ploep, daar geeft ie aan welke targets hij ziet.
Soms moet ik die up command een beetje spammen als ik niet precies weet waar de targets zich bevinden.
Ook moet je dichtbij zijn he! Binnen 10
km. Op moment van atgm impact ben ik meestal net wel of niet binnen bereik van nabije AAA.. Dus ja, wel erg dichtbij.
Je hebt gelijk met de trimmer : 1 keer drukken en de stick direct loslaten werkt idd het best

"Mijn" manier, trimmer ingedrukt houden en dan loslaten werkt zolang je in een recht lijn vliegt.
Als je dit doet bij een bocht uitkomen houd de trimmer de waardes van de bocht vast, levert leuke situaties op
Als je alle 4 de assen/stabilisatoren van de AP aanzet houd de trimmer trouwens ook je rudder vast, best makkelijk als je een lang stuk recht uit moet : je hoeft weinig bij te sturen.
Alleen met opstijgen, hover en landen krijg ik nog geen warme gevoelens van de trimmer...
Alleen nou Petrovich : hier heb ik echt wat hulp bij nodig
Op de Warthog throttle heb ik de rechter HAT ingesteld voor commands voor Petrovich :
- HAT in is Petrovich menu aan/uit
- HAT up is menu up
- HAT down is menu down
- HAT rechts menu rechts
- HAT links is menu links
Op de joystick is er nog een knop ingesteld om Petrovich opdracht te geven te geven de wapens op te warmen/gereed te maken.
Wapen opwarmen werkt.
Petrovich weapons free (menu up long) werkt ook
Alleen menu up short zou Petrovich heb bevel moeten geven dat hij het gebied gaat scannen voor doelen : dit doet hij dus NIET, krijg de hele tijd de melding can't look/scan for targets iets in die richting.
Dit komt volgens mij omdat de ASP-17 niet is geopend/werkzaam is.
Als ik zelf de ASP-17 opwarm/gereed maak schakelt Petrovich deze weer uit
Ik ga er van uit dat als je de opdracht geeft de wapens gereed te maken/op te warmen dat hij ook de ASP-17 gereed stelt : niet dus .
Welke stap mis ik hier nou
Dat filmpje van Grim Reapers over de Mi-24P ATM with Petrovich word ik ook niet echt wijzer van
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.