Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:27:
[...]

Welke missie was dat :?
(Zie hem niet staan onder je DCS profiel)

KC-130 moet er idd ook bij.
ik maak voor ieder tankvliegtuig een aparte missie per toestel ...ben nie zo handig met mission editor |:(

KC-10 drogue in DCS is gewoon te gebruiken als tank vliegtuig voor een F/A-18C, ziet er niet uit, je moet de constante brake away melding effe vergeten maar je kan wel bijtanken
Nee, ik bedoel ik heb ook een eigen trainingmissie gemaakt, met daarin alle soorten tankers en alle modules die ik bezit. Maar stelt verder niks voor, dus ook niet ge-upload

En jij hebt het over een KC-10, maar er zit geen KC-10 tanker in DCS :P
(die zat er heel vroeger, 10+ jaar geleden wel in, maar nu niet meer)
Of je hebt 'm als mod geïnstalleerd

[ Voor 5% gewijzigd door Bloedvat op 30-01-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 01:31
Bloedvat schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Nee, ik bedoel ik heb ook een eigen trainingmissie gemaakt, met daarin alle soorten tankers en alle modules die ik bezit. Maar stelt verder niks voor, dus ook niet ge-upload

En jij hebt het over een KC-10, maar er zit geen KC-10 tanker in DCS :P
(die zat er heel vroeger, 10+ jaar geleden wel in, maar nu niet meer)
Military Aircraft Mod, 2 modelen : KC-10 boom en KC-10 drogue (waarbij drogue niet hoort te werken maar bij een F/A-18C het wel doet ...snap er effe niks van)

Zou je die missie willen uploaden/delen :?

[ Voor 19% gewijzigd door dierkx36 op 30-01-2021 23:08 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:02:
[...]

Military Aircraft Mod, 2 modelen : KC-10 boom en KC-10 drogue (waarbij drogue niet hoort te werken maar bij een F/A-18C het wel doet ...snap er effe niks van)

Zou je die missie willen uploaden/delen :?
Ja ik ken die mod. Ook een tijdje gebruikt, maar inmiddels toch alle mods weer uitgeschakeld (zorgt imo te vaak voor problemen/fouten en voordat je door hebt welke mod het veroorzaakt is m'n DCS sessie tijd alweer om..)
Is wake turbulence bij die KC-10 mod wel helemaal correct? (Voor hetzelfde geld komt de tipwerveling bij die mod helemaal niet van de wingtips en ja, dan wordt het lastig om eruit weg te blijven..

Gewoon KC-135 En KC-130 gebruiken om te trainen.. AAR is al lastig genoeg, als je het nog niet volledig beheerst. Dan kun je slecht nagebootste turbulentie niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Wat is nou een handige leer-curve om fatsoenlijke aan een Campaigne te beginnen?

Ik bedoel: er is zoveel te leren. Wilde eigenlijk in de tweede F/A-18 standaard map campaign missie van start, en kwam erachter dat ik nog zo weinig over die bommen weet, of ground target spotten en handigheid (zal ik eerst de SAM sites uitschakelen?).

Is het een kwestie van alle Mission Qualifications doorlopen? (Maar bv wat doe je met je wingman). Of moet ik ff online opzoek naar extra in-game training-missies?

Dank alvast voor het delen van jullie leer-ervaringen :)
Ik duik alvast wéér in Chuck’s guide.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:25:
Wat is nou een handige leer-curve om fatsoenlijke aan een Campaigne te beginnen?

Ik bedoel: er is zoveel te leren. Wilde eigenlijk in de tweede F/A-18 standaard map campaign missie van start, en kwam erachter dat ik nog zo weinig over die bommen weet, of ground target spotten en handigheid (zal ik eerst de SAM sites uitschakelen?).

Is het een kwestie van alle Mission Qualifications doorlopen? (Maar bv wat doe je met je wingman). Of moet ik ff online opzoek naar extra in-game training-missies?

Als je al die mission qualifications (en uiteraard de training missies) doorloopt, heb je inderdaad een heel degelijke basis. Vanaf daar is het een kwestie van herhalen totdat je er niet meer bij hoeft na te denken.

Voor de Hornet en Harrier zijn heel veel van die training missies beschikbaar. Helaas is dat (nog) niet bij alle modules het geval.

Check daarnaast vooral ook de YT tutorials van Redkite, Wags en Laobi (die laatste is erg grappig en laat alle overbodige rompslomp weg, maar mist natuurlijk wel wat diepgang)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Ik adviseer je een leuk virtueel fighter squadron te zoeken en in multiplayer te gaan vliegen. Veel leuker en enorm veel leerzamer dan alleen vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mission Qualy's vind ik vooral handig om de procedures te leren. Het daadwerkelijk gebruik van alle systemen tezamen leer je vooral in campaigns, naar mijn mening.

Multiplayer is persoonlijk, ik vind het niks.

Oh, en wake turbulence is minder bij kleine vliegtuigen als ik me niet vergis. Die mod ken ik niet maar bij de KC-135 is het erger dan bij de KC-130 en ook de S-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-07 10:21
Hi,

Kent iemand een CDU emulator voor een telefoon of tablet voor de A-10C?
Ik heb er in de Google play store 2 gevonden maar de reviews zijn nog al wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:20

GurbY{nl}

GurbY{nl}

eitje84 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:49:
Hi,

Kent iemand een CDU emulator voor een telefoon of tablet voor de A-10C?
Ik heb er in de Google play store 2 gevonden maar de reviews zijn nog al wisselend.
Ik heb er eens 1 of 2 getest (heb hier zelfs nog comments gegeven https://forums.eagle.ru/topic/129956-ipad-cdu-app/ ) uit mijn hoofd was het deze: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/2132690/

Werkte wel prima meende ik, maar is al even geleden.

Ben gisteren eens bezig geweest met de ontbrekende hotas bindings van oa de F16. Manmanman... Dat is default wel een zootje. Me rot gezocht naar de key voor weapon release, want de grote rode knop op mijn TMWH deed he-le-maal niets. Geen binding. Maar ja, zoeken naar "weapon" en "release" en "fire" en "shoot" in de control bindings leverde niets op.
Duh. De juiste kreet was WPN REL. Tsja. Dan kun je lang zoeken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:09
GurbY{nl} schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:03:
[...]Me rot gezocht naar de key voor weapon release, want de grote rode knop op mijn TMWH deed he-le-maal niets. Geen binding. Maar ja, zoeken naar "weapon" en "release" en "fire" en "shoot" in de control bindings leverde niets op.
Duh. De juiste kreet was WPN REL. Tsja. Dan kun je lang zoeken..
Tip van flip: zet de categorie in die drop-down bovenin op "HOTAS" O-)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

MTFDarkEagle schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:05:
[...]

Tip van flip: zet de categorie in die drop-down bovenin op "HOTAS" O-)
Laat ie dan ook de controls zien die nog niet gebind zijn?
NM. Zie het nu ook. Hoe kom ik nou zo onnozel...

[ Voor 8% gewijzigd door GurbY{nl} op 02-02-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
GurbY{nl} schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Laat ie dan ook de controls zien die nog niet gebind zijn?
NM. Zie het nu ook. Hoe kom ik nou zo onnozel...
Tja... Je moet de functionaliteit maar net weten ;)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

MTFDarkEagle schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Tja... Je moet de functionaliteit maar net weten ;)
Nou vlieg ik ook nog maar iets van een jaar of 6 met DCS en de TMWH...
(begrijp overigens nog steeds niet dat er per toestel niet gewoon een stel profielen voor de meest gangbare sticks bij zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Gister een partij bommentraining gedaan met de F/A-18, ein-de-lijk van 0% raak naar 80% raak gooien! De afkortingen voor de weapon selectie op de stores-pages was ook nog ff debit aan de 0%.... een reeks (lees: alle) ‘RE’ droppen zonder resultaat, blijkt het de clusterbom te zijn die niet ingesteld was _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ND863 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:11:
Gister een partij bommentraining gedaan met de F/A-18, ein-de-lijk van 0% raak naar 80% raak gooien! De afkortingen voor de weapon selectie op de stores-pages was ook nog ff debit aan de 0%.... een reeks (lees: alle) ‘RE’ droppen zonder resultaat, blijkt het de clusterbom te zijn die niet ingesteld was _O-
hehe, ja in het begin komt er een hoop op je af aan nieuwe info! :P

Maar bedenk, als je e.e.a. voor de Hornet een beetje door hebt, dan ga je daar bij de A-10, Harrier en F-16 heel veel van herkennen (dus hoef je niet weer helemaal opnieuw alles te leren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Geen idee hoe ccip en ccrp in de Hornet werkt maar ik vind de mogelijkheden in de A-10 super, tot en met de hoogte instellen van de fuzing: alles werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:55
Yeah eindelijk komt mijn reverb2 morgen binnen.

Nu wss nog uren tweaken om het beste VR ervaring te krijgen. iemand een tip?

3090
5950x
32 gb ram.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:24:

3090
5950x
32 gb ram.
Wow! Nondeju! Mooie setup :9~

Zal niet onder stoelen of banken steken dat ik wel een beetje jaloers ben :P

Qua tips:
Bereid je voor op een hoop tweaken en verwacht de eerste avond nog geen uitgebreide speelsessie (dan kan het altijd meevallen)

Met de Reverb (G1 of 2 maakt niet uit) is er een grote kans dat je bij DCS last gaat hebben van het crossed-eye alignment effect. Om dat te verhelpen heeft ED hier een tooltje online gezet.

Zorg dat je headset op 90Hz draait

Speel met de supersampling settings in DCS óf in SteamVR. (Beide hoog zetten zorgt voor zeer hoge performance vraag)

Zet motionreprojection aan (in SteamVR is dat het makkelijkste, maar het kan ook rechtstreeks in WMR door iets te wijzigen in een van de WMR bestanden)

En een tip van mijzelf: beter met iets te lage eye candy graphics starten en dan langzaam opvoeren, dan gelijk hoog inzetten, proeven hoe ontzettend mooi het zou kunnen zijn en dan graphics omlaag moeten zetten omdat het niet loopt...
(Maar goed, met jouw systeem zal je alles wel snel redelijk hoog kunnen zetten)

Check vooral ook het ED VR sub-forum. Daar wordt constant gepraat over de G2 en het tweaken ervan.
Hier bijvoorbeeld

Belangrijkste bijna vergeten:
Prepare to be mind blown!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:57:
[...]

Wow! Nondeju! Mooie setup :9~

Zal niet onder stoelen of banken steken dat ik wel een beetje jaloers ben :P

Qua tips:
Bereid je voor op een hoop tweaken en verwacht de eerste avond nog geen uitgebreide speelsessie (dan kan het altijd meevallen)

Met de Reverb (G1 of 2 maakt niet uit) is er een grote kans dat je bij DCS last gaat hebben van het crossed-eye alignment effect. Om dat te verhelpen heeft ED hier een tooltje online gezet.

Zorg dat je headset op 90Hz draait

Speel met de supersampling settings in DCS óf in SteamVR. (Beide hoog zetten zorgt voor zeer hoge performance vraag)

Zet motionreprojection aan (in SteamVR is dat het makkelijkste, maar het kan ook rechtstreeks in WMR door iets te wijzigen in een van de WMR bestanden)

En een tip van mijzelf: beter met iets te lage eye candy graphics starten en dan langzaam opvoeren, dan gelijk hoog inzetten, proeven hoe ontzettend mooi het zou kunnen zijn en dan graphics omlaag moeten zetten omdat het niet loopt...
(Maar goed, met jouw systeem zal je alles wel snel redelijk hoog kunnen zetten)

Check vooral ook het ED VR sub-forum. Daar wordt constant gepraat over de G2 en het tweaken ervan.
Hier bijvoorbeeld

Belangrijkste bijna vergeten:
Prepare to be mind blown!
thanks!! ja ben wel tevreden :D Nu alleen nog een extra nvme 2tb (maar samsung 980 pro lijkt verslagen door de corsair mp600 pro die volgende week uitkomt, dus nog even wachten :D, heb wel al een 1tb nvme 980 pro.

Ik heb ook een Oculus Quest 2 en dus al een hoop getweaked toen maar das weer anders natuurlijk :)

thanks voor je tips! ik ga hopelijk morgen aan de slag als hij op tijd binnen is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Vandaag ook maar 16GB extra ingebouwd. Merkte dat het spel best gauw de 16+ aantikt, en als je als noob nog even wil googlen ondertussen ging dat allemaal maar moeizaam.

Ondertussen ook de DCS Discord groep gevonden en volgende week dinsdag maar eens joinen.
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Kennen ja. Heb heel wat jaren geleden ook gevlogen met de X52.
Het is een potmetertje wat met zo'n kleine slag heel gevoelig kan worden en dit is volgens mij ook een "berucht" probleem van de X52.
Mijn tip zou zijn om het zoomen met knoppen te doen.
Dus pak een knop (eventueel met modifier) voor inzoomen, uitzoomen en normale zoom.
Daar heb ik intussen deze mooie setting voor gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74h4mtYqeujEzafQRoQ2cZ1PMQQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bUF46Ilob7v1MV66JjeEnncB.png?f=user_large

Dan heb je gewoon een mooie trap-gebaseerde zoom As, in verschillende standen. Vind het een fijnere oplossing dan een andere knop.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
MsG schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 01:11:
Vandaag ook maar 16GB extra ingebouwd. Merkte dat het spel best gauw de 16+ aantikt, en als je als noob nog even wil googlen ondertussen ging dat allemaal maar moeizaam.

Ondertussen ook de DCS Discord groep gevonden en volgende week dinsdag maar eens joinen.

[...]

Daar heb ik intussen deze mooie setting voor gevonden:

[Afbeelding]

Dan heb je gewoon een mooie trap-gebaseerde zoom As, in verschillende standen. Vind het een fijnere oplossing dan een andere knop.
Prima oplossing zo :Y :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
TweakerVincent schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:24:

3090
5950x
32 gb ram.
Gisteravond wat gel@zer gehad met de desktop, ben dus nog alles opnieuw erop aan het zetten : herinner me morgen even dan geef ik mijn settings door :Y
(AMD 5800x, G.Skill Ripjaws V 32 Gb 3600Mhz en Inno3D RTX 3090 iChill Frostbite met custom loop water cooling)
Setting zijn wel voor een G1 maar zou voor een G2 ook wel redelijk moeten zijn.

Hou bij de RTX 3090 wel de temperatuur van je VRAM in de gaten
(HwInfo64 en dan GPU memory junction)
12GB VRAM van de RTX 3090 zit aan de achterzijde van de printplaat, deze word dus niet gekoeld.
Als je backplate nog enigzins goed warmte geleid kan je geluk hebben, maar te warme VRAM kan tot thermal throttles leiden.

Je backplate als warmhoudplaatje gebruiken voor je koffie is in ieder geval geen probleem.

PS :
Je PCI-E SSD niet in M.2 slot doen boven de backplate van de GPU is trouwens ook aan te bevelen : SSDje word dan namelijk heel snel heel erg warm.

[ Voor 18% gewijzigd door dierkx36 op 03-02-2021 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
@TweakerVincent

Hier zijn de settings "

Eerst Nvidia control panel :
3D-instellingen beheren -> programma instellingen -> DCS
Energiebeheermodus - verkies optimale prestatie
Thread optimalisatie - AAN
(Kwa FPS leverd het weinig op, alleen merk je wel dat je FPS en frame times stabieler zijn)

Dan DCS toevoegen aaan Steam bibliotheek en in eigenschappen van DCS World /DCS World Open beta include in VR libary aanvinken

Vervolgens SteamVR
SteamVR - Instellingen -> Video :
- Renderresolutie - AANGEPAST Resolutie per oog 2212*2160 (100%)
- geavanceerde supersamplefilters UIT

Vervolgens in hetzelfde scherm ga je naar Video-instellingen per toepassing : en kies je DCS
Motion smoothing - Globale instellingen gebruiken of AAN
(Bij Globale instellingen gebruiken springt hij tussen de 45 en 90 fps als dan kan, bij AAN houd hij 45 FPS aan, tis wat je zelf prettig vind)

Controleer wel dat de Reverb op 90Hz draait, soms wilt de Reverb naar 60Hz springen als hij uit slaap stand komt.
Je kan in SteamVR ervoor kiezen Steam Home uit te zetten, scheelt je weer een paar Gb aan VRAM

Nu DCS opstarten en naar configuratiescherm en dan systeem :
Textures - HIGH
Terrain textures - HIGH
Ci. traffic - MEDIUM
Water - HIGH
Visib range - HIGH
Heat blure - LOW
Shadows - LOW
MSAA - 4x (dit heeft de grootse inpakt op je prestaties)
Lens effects - DIRT+FLARE
Clutter/Grass - 700
Trees Visibility - 70%
Preload Radius - 150000
Anistropic Filtering - 16X
Rain Droplets - AAN
Full screen - AAN

Nu VR :
Use mouse - AAN (muis doet het soms wel, soms niet in DCS in VR, dus eigen keus)
Bloom Effect - AAN
MSAA Mask Size - 0.10

Als je MSAA in System op 4x hebt staan en je past een hoge MSAA Mask Size toe trekt je systeem het niet meer, wat je ook nog kan proberen is MSAA op 2x en dan MSAA Mask Size op 0.50
Het schippert een beetje per update met DCS, de 1ne keer is 4* MSAA beter in Beeld/prestatie, de andere keer 2*MSAA en MSAA Mask size op 0.50
(MSAA Mask size heeft je als MSAA een behoorlijke inpakt op je GPU trouwens)

Zijn dit de ideale instellingen ? : nee, alles behalve.
In de lucht haal je 90FPS wel, laag bij de grond is 45 fps ook nog haalbaar
Daar waar je echt FPS dips ziet is op de Supercarrier en NTTR rond Las Vegas (FPS wilt soms inzakken naar 35/38 fps)
Ook blijf je jammer genoeg tegen een blokkerig grafics aanlopen, zeker op een Supercarrier valt dit op.
Het is me nog niet gelukt dit beter te krijgen jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dierkx36 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:02:
@TweakerVincent

Hier zijn de settings "

Eerst Nvidia control panel :
3D-instellingen beheren -> programma instellingen -> DCS
Energiebeheermodus - verkies optimale prestatie
Thread optimalisatie - AAN
(Kwa FPS leverd het weinig op, alleen merk je wel dat je FPS en frame times stabieler zijn)

Dan DCS toevoegen aaan Steam bibliotheek en in eigenschappen van DCS World /DCS World Open beta include in VR libary aanvinken

Vervolgens SteamVR
SteamVR - Instellingen -> Video :
- Renderresolutie - AANGEPAST Resolutie per oog 2212*2160 (100%)
- geavanceerde supersamplefilters UIT

Vervolgens in hetzelfde scherm ga je naar Video-instellingen per toepassing : en kies je DCS
Motion smoothing - Globale instellingen gebruiken of AAN
(Bij Globale instellingen gebruiken springt hij tussen de 45 en 90 fps als dan kan, bij AAN houd hij 45 FPS aan, tis wat je zelf prettig vind)

Controleer wel dat de Reverb op 90Hz draait, soms wilt de Reverb naar 60Hz springen als hij uit slaap stand komt.
Je kan in SteamVR ervoor kiezen Steam Home uit te zetten, scheelt je weer een paar Gb aan VRAM

Nu DCS opstarten en naar configuratiescherm en dan systeem :
Textures - HIGH
Terrain textures - HIGH
Ci. traffic - MEDIUM
Water - HIGH
Visib range - HIGH
Heat blure - LOW
Shadows - LOW
MSAA - 4x (dit heeft de grootse inpakt op je prestaties)
Lens effects - DIRT+FLARE
Clutter/Grass - 700
Trees Visibility - 70%
Preload Radius - 150000
Anistropic Filtering - 16X
Rain Droplets - AAN
Full screen - AAN

Nu VR :
Use mouse - AAN (muis doet het soms wel, soms niet in DCS in VR, dus eigen keus)
Bloom Effect - AAN
MSAA Mask Size - 0.10

Als je MSAA in System op 4x hebt staan en je past een hoge MSAA Mask Size toe trekt je systeem het niet meer, wat je ook nog kan proberen is MSAA op 2x en dan MSAA Mask Size op 0.50
Het schippert een beetje per update met DCS, de 1ne keer is 4* MSAA beter in Beeld/prestatie, de andere keer 2*MSAA en MSAA Mask size op 0.50
(MSAA Mask size heeft je als MSAA een behoorlijke inpakt op je GPU trouwens)

Zijn dit de ideale instellingen ? : nee, alles behalve.
In de lucht haal je 90FPS wel, laag bij de grond is 45 fps ook nog haalbaar
Daar waar je echt FPS dips ziet is op de Supercarrier en NTTR rond Las Vegas (FPS wilt soms inzakken naar 35/38 fps)
Ook blijf je jammer genoeg tegen een blokkerig grafics aanlopen, zeker op een Supercarrier valt dit op.
Het is me nog niet gelukt dit beter te krijgen jammer genoeg.
Thanks!

Volgende week een paar dagen vrij genomen om goed DCS op te pakken weer. en te tweaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
TweakerVincent schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Thanks!

Volgende week een paar dagen vrij genomen om goed DCS op te pakken weer. en te tweaken.
Not problem 🙂

Vergeet trouwens in Windows game modus niet uit te zetten.
Leuk dat ze het erin hebben gepropt, het werkt alleen averechts op je prestaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jullie hebben het vast allemaal al gezien, maar just in case:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bloedvat schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:02:
Heb ik 't nu goed begrepen dat ED met de A-6 bezig is? Ik dacht dat Heatblur ook aan een A-6 werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 21:58

Schurem

Anytime, Anywhere

Godverdomme, is het eindelijk weekend, blijkt mijn G2 dood te zijn. "Please insert your headset USB cable". Maakt niet uit welke poort. Kut.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:29:
[...]

Heb ik 't nu goed begrepen dat ED met de A-6 bezig is? Ik dacht dat Heatblur ook aan een A-6 werkte.
Voor zo ver ik weet is het nog steeds HB die de A-6 gaat maken. Tot gisteren was er alleen sprake van een AI model, maar als ik de Youtube comments moet vertrouwen, heeft HB gisterochtend op hun Facebook pagina aangekondigd dat ze de A-6 als full fidelity module gaan ontwikkelen *O*
Schurem schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:26:
Godverdomme, is het eindelijk weekend, blijkt mijn G2 dood te zijn. "Please insert your headset USB cable". Maakt niet uit welke poort. Kut.
Is mooi balen dan...
Ik had dat probleem ook toen ik mijn G1 net had, maar bij mij was het wel opgelost toen ik 'm in een andere poort stopte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36

[Video: DCS WORLD | REACH FOR THE SKIES]
A-6 *O* A-6 *O* A-6 *O* A-6 *O*

Heatblur mag alle tijd nemen die ze willen, alleen als ze hem vandaag rond 10:30 publiceren hoor je mij niet klagen })

[ Voor 16% gewijzigd door dierkx36 op 06-02-2021 10:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MTFDarkEagle

[Video: DCS WORLD | REACH FOR THE SKIES]
Ik uuuuhm... heb... uuuhm... een schone onderbroek nodig...
Misschien twee...

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De A-6 is wel een mooie aanvulling op het arsenaal.

Hopelijk komt er t.z.t. ook meer nieuws over de MiG-29. Scenario's waar je tegen russen of Chinezen kan vliegen zijn veel leuker dan wanneer je NATO vs NATO vliegt IMHO. Ik vlieg daarom graag de rode kan omdat iedereen al NATO vliegt. De MiG-29 is het enige op de horizon dat een beetje tegenstand kan bieden naast de JF-17, die ik nu toch steeds beter begrijp en daardoor meer ben gaan waarderen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:44:

Hopelijk komt er t.z.t. ook meer nieuws over de MiG-29. Scenario's waar je tegen russen of Chinezen kan vliegen zijn veel leuker dan wanneer je NATO vs NATO vliegt IMHO. Ik vlieg daarom graag de rode kan omdat iedereen al NATO vliegt. De MiG-29 is het enige op de horizon dat een beetje tegenstand kan bieden naast de JF-17, die ik nu toch steeds beter begrijp en daardoor meer ben gaan waarderen.
Helemaal mee eens dat de rode kant nog wel een goede moderne full fidelity fighter kan gebruiken tegenover al het blue force geweld.

Echter vindt ik ook dat het Europa in het algemeen te slecht vertegenwoordigd is. Niet zo zeer qua flyable aircraft, maar vooral ook qua AI.

Jaguar, VC-10, Tristar, Nimrod, Sea King, Lynx, C-160, CN235, Pilatus (diversen), Fokker (diversen), om maar een wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Zo wát een uitvinding heej zo’n laser guided maverick! Pietje precies ipv dat 35 graden aanduikend proberen je jet met 350kt de CCIP enigzins over de target te plaatsen. _O-

In de hedendaagse warzone, wanneer worden unguided bombs nog gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:11:
Hangt heel erg af van het land. Zo worden ze door westerse landen steeds minder gebruikt, met name i.v.m. het risico op nevenschade en de enorme impact daarvan op de publieke opinies. Rusland daarentegen maakt nog vol op gebruik van "domme" bommen. En zo zijn er nog wel meer landen.

Bedenk ook dat domme bommen aanzienlijk veel goedkoper zijn dan hun slimme varianten (gps of laser guided).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
ND863 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:11:
Zo wát een uitvinding heej zo’n laser guided maverick! Pietje precies ipv dat 35 graden aanduikend proberen je jet met 350kt de CCIP enigzins over de target te plaatsen. _O-

Meer dan je denkt.

Als je doelen in een open gebied hebt waar de kans op collateral damage laag is (of waar ze er niks om geven zolang ze er politiek mee weg kunnen komen) worden unguided bombs nog steeds veel gebruikt.

Daarnaast de kosten : unguided is een stuk goedkoper dan geleid.

Kijk bijvoorbeeld in Afghanistan een aantal jaar geleden, waar ze hele berg gebieden hebben plat gelegd : MK82, MK83 en MK84

Als ze zoiets hadden moeten doen met guided/smart bombs was het een hele dure operatie geworden.

Vergeet ook niet dat je met de huidige elektronica een "domme" bom heel precies op een huis kan parkeren.
Met een geleide/slimme bom heb je de extra optie om te kiezen via welk raam of deur voorgenoemde bom desbetreffend huis binnenkomt.

[ Voor 11% gewijzigd door dierkx36 op 07-02-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Helder! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:44:

Ik moet het nog zien, de BS3 gaat niet door wegens Russische overheid die dwarsligt, of iets in die trant. Als de MiG-29 daadwerkelijk in EA komt geloof ik het pas. :+

Overigens heb ik zelf geen interesse in de Russische toestellen, ik heb de KA-50 en Mi-8 maar vlieg ze werkelijk nooit.

De A-6, dat wacht ik nog even af. Ik kijk vooral uit naar de Apache (en dan vooral hoe ED de multicrew in SP gaat aanpakken, ik hoop dat het soepeler werkt dan Jester want die vind ik niet fijn werken), en de Eurofighter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Na 4x falende 1989 Mission 4 (Fighter Sweep) attempts (kapitein noob :+), en één semi-succesvol waarbjj ik na “Mission Complete” (die vrij vroeg komt) gelijk naar de boot terugkeerde (voordat ik weer uit de lucht geschoten wordt :+), daarna tóch maar even op YT gespiekt hoe het wel moest: gewoon dus wel de rest van de waypoints afvliegen en nog een handjevol fighters de lucht uit knallen. En ook even gespiekt hoe diegene nou op een RWR misile launch reageerden.

Nou, ik met vol goede moed poging #6 gedaan, en ja hoor ging een stuk beter. Kwam nu low-fuel met 4 kills terug (ipv 0 :+), alleen het was een Case-III recovery. Al vaak gezien hoe het moest, maar nooit geoefend. In de 1989 campaign was het overdag en soort van enigzins visual te doen. Dus ik blij dat ik de missie eindelijk enigzins fatsoenlijk doorlopen heb, land ik ‘m Case-I met een #4 wire, ik heb helemaal happy........ boort er opeens een F14 achterop in mij _O- Kleine smet op mijn voor de rest persoonlijke mini-overwinning :+

Nu toch maar een keer echt een Case-III geoefend haha.

Ik moest trouwens echt heel erg denken aan een voormalig collega die van de KLu naar airliners ging over grootste verschil: In een F16 begint het echte werk pas na takeoff and voor de landing, terwijl bij airliners kan je (normaliter) tussen take-off en landing juist relaxen. Door DCS kan ik het me goed voorstellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ND863 dat was een Case III met de CVN-74 Stennis denk ik, gezien dat dat de missie is van de mini-campaign voor de F/A-18C?

Niet dat het nu, of voor die campaign iets uitmaakt, en ik weet ook niet of je hem al hebt maar anders is de Supercarrier een echte aanrader. Vooral door de comms en het Long Range Line-up Light. Zie:

:)
Ik wil, in voorbereiding op de DCS 2.7 update, mijn opslagruimte vergroten.

Momenteel heb ik enkel een Crucial MX500 m.2 500GB. Daar heb ik nu alleen Win10, DCS en Assetto Corsa op staan en daarmee is die SSD ook wel helemaal vol :P

Ik dacht erover om er een Samsung 970 EVO 1TB bij te prikken en daar DCS op te installeren.

Zien jullie een reden om dat niet te doen, of om voor een andere SSD te kiezen?
(mijn huidige systeem)

En daarnaast nog een vraagje:
Hoe kan ik het beste mijn huidige DCS installatie verplaatsen naar een nieuwe SSD, zonder die paar 100GB opnieuw te moeten downloaden?

Op het ED forum had iemand het over "clonen naar de nieuwe SSD" en dan alleen even de DCS repair draaien.
Maar hoe doe ik dat? Clonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bloedvat ik zou 2TB overwegen, het gaat snel met opslagruimte.

En je kunt gewoon copy/paste doen. Dan repair. :)
dawg schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:25:
@Bloedvat
En je kunt gewoon copy/paste doen. Dan repair. :)
oh echt, zo simpel? (y)

En gaan voor die Samsung NVME (2GB dan)? (ik meen dat ik hier laatst iemand iets zag posten over dat Crucial met iets nieuws komt, maar ik kan die post niet meer vinden)

Edit:
Ah hier, gevonden:
TweakerVincent schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:08:
[...]
thanks!! ja ben wel tevreden :D Nu alleen nog een extra nvme 2tb (maar samsung 980 pro lijkt verslagen door de corsair mp600 pro die volgende week uitkomt, dus nog even wachten :D, heb wel al een 1tb nvme 980 pro.
Corsair was het (ik ben er niet zo in thuis :P
Wel behoorlijk prijzig zo te zien :o

[ Voor 38% gewijzigd door Bloedvat op 18-02-2021 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:00:
[...]

oh echt, zo simpel? (y)

En gaan voor die Samsung NVME (2GB dan)? (ik meen dat ik hier laatst iemand iets zag posten over dat Crucial met iets nieuws komt, maar ik kan die post niet meer vinden)

Edit:
Ah hier, gevonden:

[...]

Corsair was het (ik ben er niet zo in thuis :P
Wel behoorlijk prijzig zo te zien :o
Veel winst uit een PCI-E gen 4 SSD ga je denk ik niet halen :N

Het is op diverse fora nog een gevecht of een gen 4 SSD wel/niet prestatie winst opleverd : schijnbaar heb je net een iets sneller laadtijd (1 seconde in vergelijking met een een Gen 3 PCI-E SSD)

Het "dingetje" op het moment is alleen dat "goede" PCI-E Gen 3 SSD's net zo duur (zo niet duurder) zijn dan een nieuwe Gen 4 SSD...

dierkx36 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:49:
[...]

Veel winst uit een PCI-E gen 4 SSD ga je denk ik niet halen :N

Het is op diverse fora nog een gevecht of een gen 4 SSD wel/niet prestatie winst opleverd : schijnbaar heb je net een iets sneller laadtijd (1 seconde in vergelijking met een een Gen 3 PCI-E SSD)

Het "dingetje" op het moment is alleen dat "goede" PCI-E Gen 3 SSD's net zo duur (zo niet duurder) zijn dan een nieuwe Gen 4 SSD...
Ok, dus dan kan ik net zo goed gewoon voor die Samsung gaan toch?

Sorry en dan zal ik stoppen met het bevuilen van dit forum met hardware gerelateerde vragen... O-)

Zit nu alleen even te twijfelen tussen 1TB en 2TB
Vind het prijsverschil wel heel erg groot (lijkt niet echt in verhouding te zijn)

Iemand daar nog advies in? (ik gebruik mijn pc uitsluitend voor DCS, met af en toe een uitstapje naar Il-2 en 1 of 2 race sims)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Sorry en dan zal ik stoppen met het bevuilen van dit forum met hardware gerelateerde vragen... O-)

Vind het prijsverschil wel heel erg groot (lijkt niet echt in verhouding te zijn)

Iemand daar nog advies in? (ik gebruik mijn pc uitsluitend voor DCS, met af en toe een uitstapje naar Il-2 en 1 of 2 race sims)
Ik heb zelf die Samsung 970 Evo 2TB als primaire disk in de desktop hangen : werkt perfect en is best rap :Y
(opgedeelt in 160Gb voor Windows en de rest voor DCS, MSFS en andere games)

Persoonlijk zou ik voor die 2TB versie gaan puur voor de extra capaciteit.
Zoals dawg ook al aangaf : met add-ons erbij loop het snel op.

PS :
Er staat een 2de hands 970 Evo Plus 2TB in V&A, misschien is dat een optie voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 18-02-2021 16:19 ]

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Ik heb ze allebei gekocht. 1 en 2 tb samsung pro 980.

Werken perfect :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:00:
[...]

oh echt, zo simpel? (y)

Jup, zo simpel. :+
Je kunt voor de zekerheid de registry nazoeken op DCS/Eagle Dynamics en eventuele paden aanpassen als hij items vindt, echter hoeft dat volgens ED niet. Ik heb dat destijds overigens wel gedaan, was maar 1 item wat in regedit gevonden werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Voor degene die hier Windows Mixed Reality/SteamVR gebruiken voor VR (zal zo ongeveer iedereen zijn) :

Zodra WMR/SteamVR aanstaat, controlleer onder instellingen -> systeem -> beeldscherm een keer HOEVEEL beeldschermen er staan.

Stel je hebt 1 fystiek beeldscherm en VR headset, maar je ziet 4 beeldschermen: Gefeliciteerd je hebt een gratis Billy G. bug.

Kwam er toevallig gisterenavond achter toen ik over dit artikel struikelde :
https://docs.microsoft.co...and-input-handling-issues

Die 3 extra beeldschermen die je ziet zijn dus virtuele beeldschermen : an sich niet erg zij het niet dat ze iets van je CPU en GPU afsnoepen.

Gisteravond heb ik het aangepast in register en net even met DCS uitgeprobeerd : een paar FPS winst.

Verwacht niet dat je nou ineens 90 fps op volle resolutie haalt maar ja een paar gratis FPS is nooit verkeert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:17:
Voor degene die hier Windows Mixed Reality/SteamVR gebruiken voor VR (zal zo ongeveer iedereen zijn) :

Zodra WMR/SteamVR aanstaat, controlleer onder instellingen -> systeem -> beeldscherm een keer HOEVEEL beeldschermen er staan.

Stel je hebt 1 fystiek beeldscherm en VR headset, maar je ziet 4 beeldschermen: Gefeliciteerd je hebt een gratis Billy G. bug.

Kwam er toevallig gisterenavond achter toen ik over dit artikel struikelde :
https://docs.microsoft.co...and-input-handling-issues

Die 3 extra beeldschermen die je ziet zijn dus virtuele beeldschermen : an sich niet erg zij het niet dat ze iets van je CPU en GPU afsnoepen.

Gisteravond heb ik het aangepast in register en net even met DCS uitgeprobeerd : een paar FPS winst.

Verwacht niet dat je nou ineens 90 fps op volle resolutie haalt maar ja een paar gratis FPS is nooit verkeert :P
Interessant!

Die paar fps is altijd leuk, maar alle PointCTRL gebruikers die ook gebruik maken van WMR (waaronder ikzelf), hebben al ongeveer een jaar lang last van die super irritante virtuele beeldschermen. Je zegt "4", maar ik heb er soms wel 7 of meer!!

Probleem is dat PointCTRL niet kan omgaan met die virtuele schermen (Mouse pointer blijft dan aan de rand van het scherm hangen). Ik ben nu al een jaar lang al die onnozele virtuele beeldschermen een voor een aan het "disconnecten" (optie onderaan bij beeldscherminstellingen).

Ik ga deze regedit dus zeker uitproberen d:)b

oh en nog effe terugkomend op bovenstaande SSD discussie: zojuist een Samsung 970 Evo Plus 2TB aangeschaft voor maar €240 :9
(Zijn sinds deze morgen €30 in prijs verlaagd en ik had nog een €30 tegoedbon bij Mediamarkt omdat ze mijn vorige bestelling helemaal verkloot hadden.. hopelijk gaat het nu wel goed :*) )

[ Voor 11% gewijzigd door Bloedvat op 22-02-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En, niet onbelangrijk, NileLine heeft aangegeven dat de performance impact van 2.7 t.o.v. 2.5 minimaal is.

Laten we hopen dat dat ook écht zo is....... ;)

@dawg heb je nu onderhand je kaartje binnen?

(echt bizar hoe de 1080ti die ik september 2018 nieuw gekocht heb, nu voor bijna hetzelfde bedrag 2e hands verkocht wordt 7(8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:56:
[...]

En, niet onbelangrijk, NileLine heeft aangegeven dat de performance impact van 2.7 t.o.v. 2.5 minimaal is.

Laten we hopen dat dat ook écht zo is....... ;)
There's always hope :) De impact zal niet zo groot zijn als men het heeft geïmplementeerd op de manier die ik vermoed. (zoal eerder besproken)
Bloedvat schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:56:
@dawg heb je nu onderhand je kaartje binnen?

(echt bizar hoe de 1080ti die ik september 2018 nieuw gekocht heb, nu voor bijna hetzelfde bedrag 2e hands verkocht wordt 7(8)7 )
Een 1080Ti kost tweedehands nu ca €550-€600. Een in prestaties vergelijkbare 3060Ti (~4% prestatieverschil) kost $400 MSRP, maar zal dan op de markt ca €600 kosten. Je krijgt dus waar je voor betaalt :)
Ik zou stiekem liever de 3060Ti hebben omdat die net wat moderner is.
Maar an sich is het wel raar.

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 01-03-2021 11:21 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat nee nog niet. Nummer 6 op de lijst. :) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Hi all,

Zijn hier mensen die Voiceattack gebruiken?

Ziet er wel vet uit, maar kan niet goed vinden wat bijvoorbeeld het verschil is tussen de 'normale' gratis versie en de PRO versie.

En hoeveel werk is het om op te zetten? Heb gezien dat er een aantal 'standard' profielen te downloaden zijn, maar ook iemand die 1020 commands in het zitten voeren :O

Ben benieuwd wat jullie ervaring is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:56:
Hi all,

Zijn hier mensen die Voiceattack gebruiken?

Ziet er wel vet uit, maar kan niet goed vinden wat bijvoorbeeld het verschil is tussen de 'normale' gratis versie en de PRO versie.

En hoeveel werk is het om op te zetten? Heb gezien dat er een aantal 'standard' profielen te downloaden zijn, maar ook iemand die 1020 commands in het zitten voeren :O

Ben benieuwd wat jullie ervaring is!
Hoi Eitje.

V.w.b. je eerste vraag over de gratis versie. Geen idee :P

Op je laatste vraag:
Ik heb een maandje of 2 geleden (op aanraden van @dawg ) VA en VAICOM aangeschaft. (VAICOM vereist de PRO versie van Voice Attack)

Ik gebruik nu:
VA PRO
VAICOM PRO
VAICOM realistic ATC extension
VAICOM kneeboard extension
(achteraf had ik beter de bundel kunnen kopen :F )

Ervaring:
Voor iemand als ik, zonder enige ervaring met Voice Attack was het eerlijk gezegd wel behoorlijk aanklooien om alles fatsoenlijk werkend te krijgen. Met name VAICOM dan. Er staan wel redelijk was tutorials op YT, maar vaak laten die verouderde versies zien en ziet e.e.a. er in werkelijkheid net even iets anders uit... -O-
Ook nu zit ik nog regelmatig te klooien met wat kleine manuele handelingen die je kennelijk moet verrichten na iedere DCS update..

Maar (enough with the negativity)... Als het werkt is het echt heel gaaf en een haast onmisbare toevoeging, zeker voor VR.

Vooral ook i.c.m. de kneeboard extension (die bijvoorbeeld ook de aanwijzingen van JTAC vastlegd) is het echt supergaaf om niet meer met dat gare, outdated radio menu en je muis te hoeven kloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
Bloedvat schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:39:
[...]

Hoi Eitje.

V.w.b. je eerste vraag over de gratis versie. Geen idee :P

........

Vooral ook i.c.m. de kneeboard extension (die bijvoorbeeld ook de aanwijzingen van JTAC vastlegd) is het echt supergaaf om niet meer met dat gare, outdated radio menu en je muis te hoeven kloten
Alright, thnx!
Ik wil het in eerste aanleg voornamelijk gebruiken om het radio menu te bedienen inderdaad. Gaat op zich redelijk vlug met het keyboard maar is toch wel een beetje sfeer verstorend.

Ik gebruik geen VR, dus heb een notepad en een pen naast me liggen om de JTAC instructies vlug op te pennen, old school maar werkt prima so far :)

Ga het eens proberen vanavond! Zal vrouwlief vast waarschuwen dat ik niet doorgedraaid ben als ik hardop tegen mijn scherm aan het praten ben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:45:
[...]
Ga het eens proberen vanavond! Zal vrouwlief vast waarschuwen dat ik niet doorgedraaid ben als ik hardop tegen mijn scherm aan het praten ben... 8)7
Hehe

Is niet eens nodig :P . Ik fluister 's avonds (om m'n dochter niet wakker te maken) en VA pikt dat zonder problemen feilloos op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eitje84 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Alright, thnx!
Ik wil het in eerste aanleg voornamelijk gebruiken om het radio menu te bedienen inderdaad. Gaat op zich redelijk vlug met het keyboard maar is toch wel een beetje sfeer verstorend.

Ik gebruik geen VR, dus heb een notepad en een pen naast me liggen om de JTAC instructies vlug op te pennen, old school maar werkt prima so far :)

Zie ook dawg in "Eagle Dynamics\Digital Combat Simulator", mijn post over VAICOM PRO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eitje84
Bloedvat schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Hehe

Is niet eens nodig :P . Ik fluister 's avonds (om m'n dochter niet wakker te maken) en VA pikt dat zonder problemen feilloos op :)
Nee, nee, dat gaan we niet doen, voor de echte immersive experience gaan we volle bak schreeuwen tegen de wingman, JTAC, ATC en iedereen die niet doet wat gedaan moet worden in het heetst van de strijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
1 nabrander trouwens, bij het radio menu van de A-10c ga ik nu via de F knoppen naar het juiste commando, dus voor om je flight te laten anchoren is het F2, F4 en dan F5 (of zoiets).
En de F knop heeft in iedere sub menu een andere betekenis.

Dit zou dan betekenen dat ik per 'eind commando' een voice command moet maken met de sequence die erbij hoort, dus flight, anchor here wordt dan als sequence in Voiceattack F2;F4;F5 ?

Dan ga je het dus met de 20 gratis commands zeker niet redden lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb mijn "Operation Helping Hand" missie (voor de Huey) wat gepimpt.

Focus ligt, net zoals in al mijn missies, op sfeer, al zit deze missie ook vol close combat actie :9 . Hopelijk vinden jullie 'm leuk (feedback is wederom zeer welkom)

Kopie van mijn post op het ED forum (vandaar het Engels):

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3311394/

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/5c2/FRONT_SCREEN_small.jpg

Changes to previous version:

- Added mission kneeboard
- Added a spare (client) Huey in case your first one gets shot
- Added more enemies
- Added more allies
- Added medevac mission (only triggers when camp Charlie is destroyed)
- Added multiple crates (in case you accidentally destroy them)
- Added CAS request
- Added some automatic radio callouts
- Added a whole bunch of additional triggers to make it all work 
- Decreased M113 fuel sling load distance (now from camp Delta to Charlie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56

[ Voor 57% gewijzigd door Saybia op 26-03-2021 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is nooit druk hier, maar nu is het wel heel rustig :')

Iedereen aan het wachten op 2.7?

Sinds het zien van die prachtige wolken, zijn mijn vlieguren in 2.5 drastisch verminderd :P

Ben zelf weer eens aan het racen geslagen (in VR uiteraard). Denk dat ik DCS pas weer op pak bij 2.7 release op 14 april*

*als ie niet verder wordt uitgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:33:
Het is nooit druk hier, maar nu is het wel heel rustig :')

Iedereen aan het wachten op 2.7?

Sinds het zien van die prachtige wolken, zijn mijn vlieguren in 2.5 drastisch verminderd :P

Ben zelf weer eens aan het racen geslagen (in VR uiteraard). Denk dat ik DCS pas weer op pak bij 2.7 release op 14 april*

*als ie niet verder wordt uitgesteld
Ik wacht nog steeds op mijn kaart. :)

Tot die tijd geen DCS. Al doe ik de laatste tijd sowieso minder vliegen en racen omdat een oortje van de Rift kaduuk is en dat een groter gemis is dan ik dacht. Heb geen headset en ga die ook niet bestellen, de G2 ligt immers al een tijdje stof te happen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:40:
[...]

Ik wacht nog steeds op mijn kaart. :)

Tot die tijd geen DCS. Al doe ik de laatste tijd sowieso minder vliegen en racen omdat een oortje van de Rift kaduuk is en dat een groter gemis is dan ik dacht. Heb geen headset en ga die ook niet bestellen, de G2 ligt immers al een tijdje stof te happen hier.
Mja, situatie met de GPU's is gewoon kut nu... Als er meer voorraad was en de prijzen normaler, zou ik ook best graag upgraden.. maar voor nu hou ik het lekker bij m'n 1080ti..

Is de G2 te veeleisend voor je huidige kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:08:
[...]

Mja, situatie met de GPU's is gewoon kut nu... Als er meer voorraad was en de prijzen normaler, zou ik ook best graag upgraden.. maar voor nu hou ik het lekker bij m'n 1080ti..

Is de G2 te veeleisend voor je huidige kaartje?
Niet alleen GPUs, heel de chipindustrie heeft problemen.

En geen idee, niet geprobeerd. Maar dat is een 1080 dus ik vermoed van niet. En ik vind het niet erg om te wachten, ik ben een zeer geduldig persoon. Het is gewoon wat vervelend omdat ik nieuwsgierig ben naar de resolutie van de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 21:58

Schurem

Anytime, Anywhere

Mijn 1070 moet een G2 aandrijven. Doet ie prima met de grootste moeite. Half-res en dat soort ongein. Maar toch beter dan de CV1 rift. Mooi *** die situatie met GPU's dit jaar. Ik heb in september voor een 3080 betaald, maar heb er een hard hoofd in dat het ding ooit nog geleverd gaat worden.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

OB 2.7 is aangekondigd, maar wat is er met 2.6 gebeurd..?? Ik heb al tijden de OB 2.5.6 staan en dat zijn geen updates voor op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:37:
OB 2.7 is aangekondigd, maar wat is er met 2.6 gebeurd..?? Ik heb al tijden de OB 2.5.6 staan en dat zijn geen updates voor op dit moment...
ED heeft besloten om 2.6 over te slaan en gelijk naar 2.7 te gaan

Ik weet niet precies welke wijzigingen er in 2.6 zouden worden opgenomen, maar kennelijk waren ze met de features van 2.7 al zo ver gevorderd dat ze besloten hebben om 2.6 te skippen.

(Je bent dus geen update misgelopen als je dat misschien dacht ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HAPPY PATCH DAY! *O* <3 d:)b 7(8)7 _/-\o_ :9~ <3 :9B

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/gy2m3bezh6t61.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=eb50d819cb0641bac4e45887e2f397a89c2bd0d9

patch notes

[ Voor 54% gewijzigd door Bloedvat op 15-04-2021 13:55 . Reden: Effe een echt DCS screenshotje erin gezet ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is nog niet 2.7 zo te zien?

Ik ben blind. :+

[ Voor 30% gewijzigd door dawg op 14-04-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik ben nog onervaren in DCS World. ZIjn er ook missies te downloaden waar het nieuwe wolkenweer in zit ingebakken? Om gewoon even te kijken hoe het er uit ziet? Ik heb 0 ervaring met de overweldigende mission editor. Heb zelf de Huey en F18 al een tijdje geleden aangeschaft. Ondanks mijn hardware blijf ik struggelen niet zozeer met de framerate maar een soort ghosting van objecten als ik snel bochten maak. Wat me tot nu toe weerhoud van vaker DCS vliegen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:46:
Ik ben nog onervaren in DCS World. ZIjn er ook missies te downloaden waar het nieuwe wolkenweer in zit ingebakken? Om gewoon even te kijken hoe het er uit ziet? Ik heb 0 ervaring met de overweldigende mission editor. Heb zelf de Huey en F18 al een tijdje geleden aangeschaft. Ondanks mijn hardware blijf ik struggelen niet zozeer met de framerate maar een soort ghosting van objecten als ik snel bochten maak. Wat me tot nu toe weerhoud van vaker DCS vliegen.
Welkom @flopdoc

Ik kan me voorstellen dat de mission editor overweldigend lijkt, maar dat is die echt niet hoor en wij helpen je graag hier. Ik zou je even een missie willen doorsturen maar ik ben niet in de buurt van mijn game pc nu.

Maar het is veel makkelijker om even zelf een missie te maken. Stap voor stap doe je dat zo:

Let op! 2.7 Is momenteel alleen beschikbaar in open beta. Dus zorg dat je de open beta versie van DCS gebruikt. (Als je niet weet hoe dat moet, laat maar even weten)
  1. Open de Mission Editor
  2. In de ME klik je links op het vliegtuig (Of helicopter) icoontje
  3. Dan klik je ergens op de map (waar je wil vliegen)
  4. Vervolgens selecteer je is het scherm dat zich aan de rechterzijde opent, het juiste vliegtuig (Of heli) type. Bij jou dus de "F/A-18C lot.20" of "UH-1H
  5. Bij "skill" selecteer je "player"
  6. Opslaan
"
Nu kun je in principe al vliegen.

Als je wolken wil:
  1. Klik in de ME links op het wolk icoontje
  2. In het scherm rechts opent een scherm. Klik in dat scherm op het plaatje, kies de gewenste clouds preset en klaar is kees
V.w.b. je struggles met performance. DCS is extreem veeleisend, dus je bent niet alleen hierin ;)
Maar als ik het zo lees (ghosting bij snel bochten maken), denk ik dat je motionreprojection uit hebt staan. Zorg dat die aan staat en dan heb je daar geen last meer van verwacht ik.
(Als je niet weet hoe je motionreprojection aan zet, laat het even weten, dan help ik je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Bloedvat schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:28:
[...]

Welkom @flopdoc

Ik kan me voorstellen dat de mission editor overweldigend lijkt, maar dat is die echt niet hoor en wij helpen je graag hier. Ik zou je even een missie willen doorsturen maar ik ben niet in de buurt van mijn game pc nu.

Maar het is veel makkelijker om even zelf een missie te maken. Stap voor stap doe je dat zo:

Let op! 2.7 Is momenteel alleen beschikbaar in open beta. Dus zorg dat je de open beta versie van DCS gebruikt. (Als je niet weet hoe dat moet, laat maar even weten)
  1. Open de Mission Editor
  2. In de ME klik je links op het vliegtuig (Of helicopter) icoontje
  3. Dan klik je ergens op de map (waar je wil vliegen)
  4. Vervolgens selecteer je is het scherm dat zich aan de rechterzijde opent, het juiste vliegtuig (Of heli) type. Bij jou dus de "F/A-18C lot.20" of "UH-1H
  5. Bij "skill" selecteer je "player"
  6. Opslaan
"
Nu kun je in principe al vliegen.

Als je wolken wil:
  1. Klik in de ME links op het wolk icoontje
  2. In het scherm rechts opent een scherm. Klik in dat scherm op het plaatje, kies de gewenste clouds preset en klaar is kees
V.w.b. je struggles met performance. DCS is extreem veeleisend, dus je bent niet alleen hierin ;)
Maar als ik het zo lees (ghosting bij snel bochten maken), denk ik dat je motionreprojection uit hebt staan. Zorg dat die aan staat en dan heb je daar geen last meer van verwacht ik.
(Als je niet weet hoe je motionreprojection aan zet, laat het even weten, dan help ik je)
Dank voor je snelle antwoord! Ik ga het proberen.
Motion reprojection- pffff. Ervaring met instellen in de OVR toolkit, ervaring mee in MS FS2020.
Maar nu zag ik net:
https://79vraf.wordpress....verb-g2-settings-for-dcs/
en tot mijn stomme verbazing zie ik twee schermen binnen Steam waar je het kan instellen? Ik gebruik WMR als steamvr. Ga het proberen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:41:
[...]

Maar nu zag ik net:
https://79vraf.wordpress....verb-g2-settings-for-dcs/
en tot mijn stomme verbazing zie ik twee schermen binnen Steam waar je het kan instellen? Ik gebruik WMR als steamvr. Ga het proberen.
Ik zal het je sterker vertellen, er is ook nog een 3e manier :P
Ik doe het rechtstreeks in een WMR setting file (omdat die andere opties er een jaar geleden niet waren). Het makkelijkste is echter via SteamVR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Als ik in fpsvr reprojection ratio 50% zie staan is motion reprojection aan neem ik aan? Ik zie niet echt een veschil . Ik moet wel zeggen: als ik vooruit kijk ziet alles er goed uit, alleen als ik opzij kijk dan wordt het wat wazig, ondanks 50fps. PD heb ik op 0.8 staan. Enig idee welke dcs.exe ik in Nvidia config scherm moet instellen? Je hebt dcs launcher en dcs.exe Ik vraag het omdat antialiasing vrij matig is, met shimmering. Maar misschien is dat niet anders.

[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 18-04-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Aha het is me gelukt een test missie te maken met een F18 in Bretagne op een airport en met 3 lagen wolken. Ziet er goed uit!
Nu eerst maar eens focussen op de trainingsmissies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:19:
Als ik in fpsvr reprojection ratio 50% zie staan is motion reprojection aan neem ik aan? Ik zie niet echt een veschil . Ik moet wel zeggen: als ik vooruit kijk ziet alles er goed uit, alleen als ik opzij kijk dan wordt het wat wazig, ondanks 50fps. PD heb ik op 0.8 staan. Enig idee welke dcs.exe ik in Nvidia config scherm moet instellen? Je hebt dcs launcher en dcs.exe Ik vraag het omdat antialiasing vrij matig is, met shimmering. Maar misschien is dat niet anders.
Ik heb zelf nog nooit echt iets ingesteld in het Nvidia config scherm (zou ik ook eens naar moeten kijken), dus daar kan ik je niet mee helpen.

Maar je geeft aan dat je bij 50fps nog steeds "ghosting/wazig" ziet als je opzij kijkt. Ik had precies hetzelfde en bij mij ging dat echt weg door motion reprojection op "auto" te zetten.

Je kan het nog eens proberen door motion reprojection op auto te zetten in de WMR default.vrsettings file
  1. Ga naar X:\SteamLibrary\SteamApps\common\MixedRealityVRDriver\resources\settings
  2. Open "default.vrsettings" met notepad
  3. Haal de // voor lijn
    // motionreprojectionmode” : “auto”
    weg
  4. Opslaan afsluiten
Als dat geen verbetering oplevert, dan kun je de // weer terugzetten, of je wijzigt naar
// motionreprojectionmode” : “off”
Je geeft trouwens aan dat je PD op 0.8 hebt staan, maar op hoeveel % heb je SuperSampling gezet in SteamVR? (heet daar geloof ik iets van "resolution multiplier" ofzo)
Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij is PD in DCS ongeveer hetzelfde als SS in SteamVR. Je kan PD dus op 0.8 zetten, maar als je SS in SteamVR vervolgens op 250% zet, dan kan het goed zijn dat DCS niet lekker smooth loopt. Echter, je geeft al aan dat je op 50fps zit, dus dat kan het eigenlijk niet zijn....

Mja, verder kan ik je alleen het standaard advies geven.. Speel nog wat met de DCS instellingen.
  • Zo heeft "shadows" een behoorlijke impact op performance.
  • Terrain texture zou je eens op low kunnen zetten (ik heb low en high met elkaar vergeleken, maar ik kan het verschil niet of nauwelijks zien)
  • Probeer ook eens in Caucasus i.p.v. Normandie (Bij mij loopt Syria bijvoorbeeld extreem moeizaam, terwijl Caucasus heel smooth is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Bloedvat schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:04:
[...]

Ik heb zelf nog nooit echt iets ingesteld in het Nvidia config scherm (zou ik ook eens naar moeten kijken), dus daar kan ik je niet mee helpen.

Maar je geeft aan dat je bij 50fps nog steeds "ghosting/wazig" ziet als je opzij kijkt. Ik had precies hetzelfde en bij mij ging dat echt weg door motion reprojection op "auto" te zetten.

Je kan het nog eens proberen door motion reprojection op auto te zetten in de WMR default.vrsettings file
  1. Ga naar X:\SteamLibrary\SteamApps\common\MixedRealityVRDriver\resources\settings
  2. Open "default.vrsettings" met notepad
  3. Haal de // voor lijn
    // motionreprojectionmode” : “auto”
    weg
  4. Opslaan afsluiten
Als dat geen verbetering oplevert, dan kun je de // weer terugzetten, of je wijzigt naar
// motionreprojectionmode” : “off”
Je geeft trouwens aan dat je PD op 0.8 hebt staan, maar op hoeveel % heb je SuperSampling gezet in SteamVR? (heet daar geloof ik iets van "resolution multiplier" ofzo)
Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij is PD in DCS ongeveer hetzelfde als SS in SteamVR. Je kan PD dus op 0.8 zetten, maar als je SS in SteamVR vervolgens op 250% zet, dan kan het goed zijn dat DCS niet lekker smooth loopt. Echter, je geeft al aan dat je op 50fps zit, dus dat kan het eigenlijk niet zijn....

Mja, verder kan ik je alleen het standaard advies geven.. Speel nog wat met de DCS instellingen.
  • Zo heeft "shadows" een behoorlijke impact op performance.
  • Terrain texture zou je eens op low kunnen zetten (ik heb low en high met elkaar vergeleken, maar ik kan het verschil niet of nauwelijks zien)
  • Probeer ook eens in Caucasus i.p.v. Normandie (Bij mij loopt Syria bijvoorbeeld extreem moeizaam, terwijl Caucasus heel smooth is)
Dank voor de info. Heb de settings aangepast naar auto, zie dat in SteamVR dan nergens terug, maar goed. Heb in DCS shadows allemaal off gezet, en MSAA ook op off, Steam SS nu naar 100% (was nog 150%) en nu ongeveer 90 fps en eindelijk een heel stuk minder ghosting. Ik heb daar vooral met de heli last van, maar nu vrijwel probleemloos landen op de oil rig geoefend. _/-\o_

Het blijft wel wat shimmeren rond de randen, maar dat moet ik maar voor lief nemen. Wel raar overigens, zelfs in het loodzware MSFS2020 shimmert het in het geheel niet, bij fps ongeveer 25 a 30. En daar zijn heeeeel wat meer gebouwen in de stedelijke gebieden te zien. 8)7 Aan de andere kant: daar kan het dan weer zomaar stotteren, en dat doet DCS dan weer niet, het beeld als geheel is zo vloeiend als wat.

[ Voor 8% gewijzigd door flopdoc op 18-04-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:55:
[...]

Dank voor de info. Heb de settings aangepast naar auto, zie dat in SteamVR dan nergens terug, maar goed. Heb in DCS shadows allemaal off gezet, en MSAA ook op off, Steam SS nu naar 100% (was nog 150%) en nu ongeveer 90 fps en eindelijk een heel stuk minder ghosting. Ik heb daar vooral met de heli last van, maar nu vrijwel probleemloos landen op de oil rig geoefend. _/-\o_

Het blijft wel wat shimmeren rond de randen, maar dat moet ik maar voor lief nemen. Wel raar overigens, zelfs in het loodzware MSFS2020 shimmert het in het geheel niet, bij fps ongeveer 25 a 30. En daar zijn heeeeel wat meer gebouwen in de stedelijke gebieden te zien. 8)7 Aan de andere kant: daar kan het dan weer zomaar stotteren, en dat doet DCS dan weer niet, het beeld als geheel is zo vloeiend als wat.
Je zou het ook eens op dit forum moeten vragen, want met jouw monster-pc zou je de graphics niet zo ver terug moeten hoeven schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJU0aHfjfRx90ShcqdVuSIJu4IQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eink6luGushOPVqlTFm9UQ6m.jpg?f=user_large
Me landing my Mig21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:20
Any landing you can walk away from, is a good one - Chuck Yeager :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Bloedvat schreef op maandag 19 april 2021 @ 06:42:
[...]

Je zou het ook eens op dit forum moeten vragen, want met jouw monster-pc zou je de graphics niet zo ver terug moeten hoeven schroeven.
Ik ga daar eens neuzen, verder kwam ik iemand tegen die water in ene lens anders ziet dan in andere lens, misschien moet ik nog iets met een cross eye fix in DCS (ter info: ik ben zelf niet loenzend en heb optimale insert lenzen voor de G2 geinstalleerd).

[ Voor 8% gewijzigd door flopdoc op 19-04-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:43:
[...]

Ik ga daar eens neuzen, verder kwam ik iemand tegen die water in ene lens anders ziet dan in andere lens, misschien moet ik nog iets met een cross eye fix in DCS (ter info: ik ben zelf niet loenzend en heb optimale insert lenzen voor de G2 geinstalleerd).
Ha!
Ja, daar moet je zeker iets aan doen, anders krijg je pijn aan je ogen!
Kijk hier maar eens. Is even uitproberen/klooien, maar als het eenmaal goed staat, heb je er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODB_Mongoose
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 22:13
Hi all,

Vraagje, sinds korte tijd ben ik (m, 46) DCS aan te spelen in VR (HP G2). Zou het leuk vinden om mede tweakers te vinden die zo af en toe online willen vliegen. Liefst ervaring met de Viper.
Heb het enigzins onder de knie maar mis nog veel ervaring met tactics. Speel het liefst online mp. Caucasus. Ook leuk om te praten over optimalisatie van de game.

PM voor meer info/ kennismaking :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb eigenlijk te weinig tijd voor DCS (werk, leven, FS2020), maar zou uitwisseling ervaring optimalisatie grafische settings, heb ook een G2, welkom vinden. Heb zware hardware maar heb t idee dat t beter zou kunnen- maar misschien is t met DCS niet anders. De Viper heb ik nog niet, maar lijkt me ook leuk, heb vroeger wel Falcon 4.0 gespeeld. Ben er beslist niet goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
flopdoc schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:29:
Ik heb eigenlijk te weinig tijd voor DCS (werk, leven, FS2020), maar zou uitwisseling ervaring optimalisatie grafische settings, heb ook een G2, welkom vinden. Heb zware hardware maar heb t idee dat t beter zou kunnen- maar misschien is t met DCS niet anders. De Viper heb ik nog niet, maar lijkt me ook leuk, heb vroeger wel Falcon 4.0 gespeeld. Ben er beslist niet goed in.
Ik heb een tijd geleden zelfde gepost. Heb een 3090, 5950x en meer mooie spullen. Helaas ook te weinig tijd. Maar als he zoekt op mijn nick vind je eea

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook hier te weinig tijd voor serieuze online commitment.

Ben blij als ik heel af en toe 's avonds een uurtje of twee tijd heb. Meestal duik ik dan in een SP missie of ik doe wat aan weapons training.

Ik hoop ooit wel wat meer tijd te krijgen, zodat ik me bij een online sqn kan aanmelden, want de open MP airquake en spAMRAAM servers boeien mij niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Er zijn wel een aantal Nederlandstalige online squadron te vinden als ik op YouTube zoek. Misschien is dat iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:21:
Ook hier te weinig tijd voor serieuze online commitment.

Ben blij als ik heel af en toe 's avonds een uurtje of twee tijd heb. Meestal duik ik dan in een SP missie of ik doe wat aan weapons training.

Ik hoop ooit wel wat meer tijd te krijgen, zodat ik me bij een online sqn kan aanmelden, want de open MP airquake en spAMRAAM servers boeien mij niet zo..
Hier momenteel geen commitment. Mijn gpu. :( ik word er simpel van. Zeker nu met de clouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Hier momenteel geen commitment. Mijn gpu. :( ik word er simpel van. Zeker nu met de clouds.
Hoe vervelend ook (kan ik me goed voorstellen), maak je maar niet te druk over het missen van de nieuwe DCS clouds..

Ja, het is iets beter dan die roterende wattenbollen die we hadden, maar de nieuwe wolken vallen in VR behoorlijk tegen.
  • De extreme jitter (wolken bewegen gigantisch in verticale richting)
  • Het complete gebrek aan contrast/schaduw (wolken zijn volledig wit)
  • Super onscherpe wolk contouren (het is allemaal een grote wazige bende)
Nee, je moet momenteel in VR echt je best doen om er van te genieten, dus je mist nog niet veel.
Ik hoop dat ED snel met verbeteringen komt voor ons als VR users...
(Gelukkig hebben ze het merendeel van bovenstaande bugs iig wel erkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:55
Ik sim bij een virtualwing die elke woensdag en zondagavond trainingen of missies houden. We zijn wel ingesteld op realisme dus geen airquake o.i.d.

Daarnaast hebben we in de groep RL JTACs, piloten en ATC zitten die hun kennis en kunde graag delen.

EU-based, de online tijden vanaf 20:00 en een 24/7 server die eigenlijk altijd de trainingmissie draait, behalve bij de combatmissies.

Af en toe gooi ik er zelf een leuk casual evenement tegen aan zoals paaseieren zoeken, puzzeltocht of een Grim Reapers missie zoals SAM valley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:46:
[...]

Hoe vervelend ook (kan ik me goed voorstellen), maak je maar niet te druk over het missen van de nieuwe DCS clouds..

Ja, het is iets beter dan die roterende wattenbollen die we hadden, maar de nieuwe wolken vallen in VR behoorlijk tegen.
  • De extreme jitter (wolken bewegen gigantisch in verticale richting)
  • Het complete gebrek aan contrast/schaduw (wolken zijn volledig wit)
  • Super onscherpe wolk contouren (het is allemaal een grote wazige bende)
Nee, je moet momenteel in VR echt je best doen om er van te genieten, dus je mist nog niet veel.
Ik hoop dat ED snel met verbeteringen komt voor ons als VR users...
(Gelukkig hebben ze het merendeel van bovenstaande bugs iig wel erkend)
Ik weet het, ik heb de stroom aan berichten gezien op het forum van ED. :+

Maar dan nog, mijn Oculus begint kuren te vertonen, de headset werkt ook niet meer goed, dus ik gebruik hem nu maar heel weinig, en mis dus vliegen (en racen). Daarom wil ik mijn kaart ook hebben, maar goed.

Kan nog wel even duren. Ik word er gewoon wat simpel van, dus zie het als een kleine frustratie uiting.

Ik ben benieuwd hoe ED de clouds gaat verbeteren. En in dat opzicht zie ik één voordeel aan het moeten wachten op de kaart; straks vliegen met al die verbeteringen en updates die ik inmiddels al enkele maanden heb moeten missen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit weekeinde eens VR uitgezet, en de nieuwe wolken zijn in 2D toch echt wel heel mooi. Helaas betekent dit wel dat je nu je IFR instrumenten echt helemaal moet begrijpen om nog eens voet aan de grond te kunnen zetten.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Voor degene die er interesse in hebben :

Virpil heeft net zijn pre-orders geopend voor de Sharka collective, TCS Base en TSC Base plus :)
https://virpil-controls.eu/shop/collectives.html

Tevens kan je ook een stoelbevestiging pre-orderen voor de TSC Base/plus.

Ik heb ze zelf ook net gepre-ordered, en meteen een VPC Ace rudder pedal set besteld ter vervanging van de Logitech rudder pedals

Alleen meteen even een vraag :
Weet iemand van de Virpil eigenaren hier of er ook USB kabels bij zitten :?

In mijn haast daarnet niet opgelet en ik kan het ook niet terug vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dierkx36 Ik heb wel Virpil maar dat waren de eerste producten die men maakte (throttle & base), maar daar zaten/zitten de USB-kabels geïntegreerd in de bases. Dus ik heb eigenlijk geen idee, maar ik mag toch aannemen dat er voor die prijs USB bijgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:34:
@dierkx36 Ik heb wel Virpil maar dat waren de eerste producten die men maakte (throttle & base), maar daar zaten/zitten de USB-kabels geïntegreerd in de bases. Dus ik heb eigenlijk geen idee, maar ik mag toch aannemen dat er voor die prijs USB bijgeleverd wordt.
Ik hoop het :Y

Heb voor de zekerheid Virpil al een mail gestuurd met de vraag, toch bedankt voor het antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:38:
[...]

Ik hoop het :Y

Heb voor de zekerheid Virpil al een mail gestuurd met de vraag, toch bedankt voor het antwoorden :)
Laat t.z.t. eens weten hoe de collective bevalt? Ik vlieg graag heli’s en met de Apache op komst is het misschien wel een overweging waard. Zeker omdat heli’s met een throttle niet echt handig vliegt.

Welke heb je trouwens besteld? Die standaard of de wat uitgebreidere collective base? :)
Pagina: 1 ... 44 ... 63 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx