Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Laat Captogloves in ieder geval links liggen... werkt niet goed in DCS

• ND863
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-06 23:06

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Over bindings gesproken.... hebben jullie dat weleens: dingen instellen/veranderen en dan heeft DCS niks ervan onthouden :?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:50

MsG

Forumzwerver

Wat is eigenlijk een aan te raden leuk beginnersvliegtuig DLC zonder dat je 1000 a4'tjes mag gaan lezen, waar ik helaas niet de tijd voor heb :-P. Ik heb headtracking + X52 Pro + pedals, dus full clickable vind ik op zich wel leuk dan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

ND863 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:40:
Over bindings gesproken.... hebben jullie dat weleens: dingen instellen/veranderen en dan heeft DCS niks ervan onthouden :?
Heb ik zelf nooit gehad nee.. Maar ik heb er anderen ook wel eens over horen klagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
MsG schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:24:
Wat is eigenlijk een aan te raden leuk beginnersvliegtuig DLC zonder dat je 1000 a4'tjes mag gaan lezen, waar ik helaas niet de tijd voor heb :-P. Ik heb headtracking + X52 + pedals, dus full clickable vind ik op zich wel leuk dan.
Als je écht eenvoud wilt en niet echt een kist wil "leren", dan zou je voor een van de Flaming Cliffs modules moeten gaan.

Anders zou ik, voor vliegtuigen, zeggen:
F-5E, L-39 of C-101

Voor heli's:
UH-1H --> minimale avionics maar wel uitdagend flight model. En als je 'm eenmaal beheerst, vliegt ie heerlijk.

Maar eerlijk gezegd zou ik als ik jou was gewoon voor de F-18, Harrier, JF-17 of F-14 gaan. Ja, dan moet je wel wat tijd steken in het leren van de kist, maar dat hoeft niet met droge manuals, maar kan gewoon interactief in DCS. Er zijn (met name voor de F-18 en Harrier) veel interactieve training missies beschikbaar waarbij je alles stap voor stap kan leren.

F-16 is, naar mijn mening, nog niet compleet genoeg om aan te raden.
Viggen en MiG-21 zijn wellicht wat lastigere modules om mee te starten.

Tl;dr, in feite maakt het niet uit waarmee je begint. Kies gewoon die kist waar je het meeste passie bij voelt ;)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die F5E kwam ook in mij op inderdaad. Het is niet dat ik niet iets wil leren, maar sommige planes, zeker met al die moderne toeters en bellen zijn nogal overweldigend en als dat te extreem wordt kan ik soms afhaken. Ik kom een beetje uit de Rise of Flight / IL-2 hoek, daar heb je wat meer eenvoud.

Maar als het interactief steeds wat moeilijker wordt is dat al een stuk toegankelijker dan zelf pakken papier moeten doorlezen (wat ik velen die DCS doen wèl zie doen).

Ik zal je suggesties eens doornemen, bedankt!

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2Henk 'm!
MsG schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:50:
Die F5E kwam ook in mij op inderdaad. Het is niet dat ik niet iets wil leren, maar sommige planes, zeker met al die moderne toeters en bellen zijn nogal overweldigend en als dat te extreem wordt kan ik soms afhaken. Ik kom een beetje uit de Rise of Flight / IL-2 hoek, daar heb je wat meer eenvoud.

Maar als het interactief steeds wat moeilijker wordt is dat al een stuk toegankelijker dan zelf pakken papier moeten doorlezen (wat ik velen die DCS doen wèl zie doen).

Ik zal je suggesties eens doornemen, bedankt!
Laat je niet te veel afschrikken door de hoeveelheid avionics. Al die schermpjes (mfd's) lijkt imponerend, maar is een feite een vereenvoudigde manier om info te zien en instellingen te doen. Veel van die zaken moet je in de "eenvoudigere" modules (zoals F-5E) ook doen en zien, maar dan analoog.

In mijn vorige post nog de nieuwe A-10C II vergeten te noemen als aanrader. Zeer complete module, maar voor nieuwkomers (mede doordat ie zo compleet is) wellicht een nogal steile leercurve..

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
@MsG De F-5 is de meest toegankelijke jet met clicky cockpit die geen trainer is. Maar ik kan mij wel vinden in het advies van @Bloedvat. Met de F/A-18 heb je een jet die nog aardig goed te behappen is en waar een deel van de complexiteit door de boordcomputer voor je wordt afgehandeld. De Hornet is tevens zowel in het luchtgevecht als in het grondwerk een heel capabele jet, dus je bent gelijk van alle markten thuis.

Persoonlijk vind ik de JF-17 wat slecht gedocumenteerd, dus die zou ik niet gelijk aanraden als eerste module. (op zich wel een hele toffe kist, daar niet van)

[Voor 16% gewijzigd door ocf81 op 03-01-2021 12:54]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ND863

ND863

Bloedvat schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Heb ik zelf nooit gehad nee.. Maar ik heb er anderen ook wel eens over horen klagen.
Aah, lijkt erop als je in Settings Controls > UI Layer > Modifiers verandert dat ie alles reset (als in de FA18 Sim controls reset). Vreemd genoeg is mn saved profile ook weg...
Anyways, eerst dus UI Layer doen, en dan de rest en niet meer teruggaan. Heb nu 2 throttle knoppen als Modifiers gebruikt, dus heb nu twee ‘extra’ HAT switches :Y

Clouds!!

(en Cyprus!)

Oh ja, en nog iets over de nieuwe GMT mode in de Hornet ...
MsG schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:24:
Wat is eigenlijk een aan te raden leuk beginnersvliegtuig DLC zonder dat je 1000 a4'tjes mag gaan lezen, waar ik helaas niet de tijd voor heb :-P. Ik heb headtracking + X52 Pro + pedals, dus full clickable vind ik op zich wel leuk dan.
Ik zal eens een keer geen jet aanraden, heeft @Bloedvat en ook @ocf81 al gedaan. Ik zeg: P-47D Thunderbolt.

Heeft guns, bombs en rockets (afhankelijk van de variant, je krijgt er 3), een radial engine die je wat moet managen, en stick&rudder vliegen dus je leert zelf vliegen zonder hulpmiddelen. :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Inmiddels is het de F18 Hornet geworden. Die had een vriend van me ook al, en is vrij toegankelijk en biedt toch voldoende leermogelijkheden.

Spel draait nog goed genoeg op mijn 2600K @ 4.6 Ghz en een GTX 970, dus dat biedt wel opties. Maar eens een keer multiplayeren. Hier nog Tweakers die wel collectief multiplayeren?

MsG schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:03:
Hier nog Tweakers die wel collectief multiplayeren?
Voor zover ik weet is er geen actieve Tweakers DCS MP community, maar hier vindt je volgens mij wel een actieve Nederlandse DCS community op Discord: https://combatflight.nl

(Het is dat ik zelf te weinig en onregelmatig tijd heb voor MP, anders zou ik beslist overwegen om een virtueel squadron te joinen)
MEER WOLKEN!!!!

🍆🍆🍆🍆

(Oh ja, en SEA Mode radar...)

• ND863

ND863

Stomme vraag misschien: maar krijg je die F/A-18 updates automatisch (via steam)?

ND863 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:50:
Stomme vraag misschien: maar krijg je die F/A-18 updates automatisch (via steam)?
Ja
Bij opstarten krijg je een melding en als je die accepteert gaat ie downloaden en installeren.

Open beta krijgt maandelijks een update. Bij de stable versie kan het soms wel een half jaar duren. Als je dus de laatste nieuwe gadgets als eerste wil hebben, moet je zorgen dat je de OB versie gebruikt (kan je gewoon aanvinken in Steam)
Bloedvat schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Ja
Bij opstarten krijg je een melding en als je die accepteert gaat ie downloaden en installeren.

Open beta krijgt maandelijks een update. Bij de stable versie kan het soms wel een half jaar duren. Als je dus de laatste nieuwe gadgets als eerste wil hebben, moet je zorgen dat je de OB versie gebruikt (kan je gewoon aanvinken in Steam)
Niet als je een andere executable gebruikt. :P

Ik doe altijd handmatig updaten, zodat wanneer de early-early adopters grote bugs kunnen posten, dan kan ik overslaan. edit: Wel standalone, ik zie nu pas dat @ND863 Steam gebruikt.

dcs_updater update @openbeta vanuit de 'bin'-directory in een cmd.

En oh oh oh, die clouds. :9

[Voor 6% gewijzigd door dawg op 06-01-2021 17:10]

Hoewel waarschijnlijk weinig liefhebbers onder de die hards (waaronder mijzelf) vermoed ik, toch even posten, je weet tenslotte nooit wie er meeleest. :+

Tijdje geleden postte ik de trailer van Rising Squall, de op Ace Combat geïnspireerde campaign voor DCS. Daarvan is nu een gameplay video verschenen. Enjoy!
Nieuwe roadmap, met verschillende data voor diverse projecten. Het lezen waard!

https://forums.eagle.ru/t...=comments#comment-4532354
dawg schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:40:
Nieuwe roadmap, met verschillende data voor diverse projecten. Het lezen waard!

https://forums.eagle.ru/t...=comments#comment-4532354
Zeer indrukwekkende lijst! Ik zei het ook al op het ED forum; als ze ook maar de helft kunnen waarmaken dit jaar, dan wordt 2021 (iig op DCS gebied) een prachtig jaar.

Voor mij steekt echter het nieuwe weersysteem met kop en schouders boven al het andere moois uit
Bloedvat schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Zeer indrukwekkende lijst! Ik zei het ook al op het ED forum; als ze ook maar de helft kunnen waarmaken dit jaar, dan wordt 2021 (iig op DCS gebied) een prachtig jaar.

Voor mij steekt echter het nieuwe weersysteem met kop en schouders boven al het andere moois uit
Voor mij ook inderdaad het weersysteem en de ATC, ook van units als Awacs etc. :Y

Komt de immersie erg ten goede denk ik.

[Voor 4% gewijzigd door dawg op 08-01-2021 20:07]

• ocf81
  • Niet online
Voor mij zijn de hoogtepunten vooral de beloofde structurele aanpassingen zoals de Dynamic Campaign, Vulkan en de vernieuwde threading en de update aan de AI. Daar heb je voor alle modules wat aan. De wolken zijn leuke natuurlijk eye candy.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

ocf81 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:23:
Voor mij zijn de hoogtepunten vooral de beloofde structurele aanpassingen zoals de Dynamic Campaign, Vulkan en de vernieuwde threading en de update aan de AI. Daar heb je voor alle modules het meeste aan. De wolken zijn leuke natuurlijk eye candy.
Jij vliegt niet in VR :P

De huidige wolken zijn in VR net roterende watten. Als je je hoofd recht houdt, gaat het nog wel, maar zodra je je hoofd kantelt, draaien alle wolken met je mee. Verschrikkelijk irritant tijdens een luchtgevecht.

En dan heb ik het nog niet gehad over het, in één oog, aan en uit "flikkeren" van wolken in de verte. Daar kun je écht gestoord van raken..

(Reden dat al mijn gemaakte missies tot nu toe, of clear sky, of overcast zijn. Dan vallen bovenstaande issues niet op)

Dus nee.. nieuwe wolken is niet enkel eye candy, maar ook noodzaak voor een goede VR flightsim ;)

• eitje84
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:38
Meer mensen na de laatste update (verision 2.5.6.59625) problemen met de Syria map?

Meerdere malen geprobeerd net en eerst liep DCS vast bij het laden van de missie (free flight), toen een repair gedraaid, en nu laad ie wel helemaal door, maar loopt ie vast bij het 'briefing' scherm.

Caucasus doet wel gewoon alle missies.
eitje84 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:41:
Meer mensen na de laatste update (verision 2.5.6.59625) problemen met de Syria map?

Meerdere malen geprobeerd net en eerst liep DCS vast bij het laden van de missie (free flight), toen een repair gedraaid, en nu laad ie wel helemaal door, maar loopt ie vast bij het 'briefing' scherm.

Caucasus doet wel gewoon alle missies.
Hier loopt ie nog gewoon net zoals voorheen. (D.w.z., niet optimaal qua performance, maar geen crashes)

Gebruik je mods?
Sommige mods willen na een update nog wel eens problemen veroorzaken. Je zou alle mods eens uit kunnen schakelen (als je tenminste een mod manager tooltje gebruikt) en dan nog eens proberen.

En hoeveel RAM heb je?
Syria is een RAM-vreter.. Bij mij gebruikt ie regelmatig 30GB (heb zelf 32GB)

[Voor 3% gewijzigd door Bloedvat op 09-01-2021 13:55]

Oeps.. dubbelpost... kan ik dit deleten?

[Voor 90% gewijzigd door Bloedvat op 09-01-2021 13:54]

• ocf81
  • Niet online
Bloedvat schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:33:
[...]

Jij vliegt niet in VR :P

De huidige wolken zijn in VR net roterende watten. Als je je hoofd recht houdt, gaat het nog wel, maar zodra je je hoofd kantelt, draaien alle wolken met je mee. Verschrikkelijk irritant tijdens een luchtgevecht.

En dan heb ik het nog niet gehad over het, in één oog, aan en uit "flikkeren" van wolken in de verte. Daar kun je écht gestoord van raken..

(Reden dat al mijn gemaakte missies tot nu toe, of clear sky, of overcast zijn. Dan vallen bovenstaande issues niet op)

Dus nee.. nieuwe wolken is niet enkel eye candy, maar ook noodzaak voor een goede VR flightsim ;)
Ik heb een G2 en ik gebruik hem ook wel eens met DCS, en dat doe ik niet alleen bij heldere hemel.

Waarom Vulkan nu juist zo interessant is, is dat ED aangeeft dat ze gelijk voor de optimalisatie gaan m.b.t. threading. Dat betekent dus dat er een goede kans is op flink hogere frame rates. Juist daarom ben ik voor de fundamentele verandering die ze daar doorvoeren. Ik wil eerst wel eens af van de slide show die DCS nu is, helemaal in VR.
Er is een kans dat ze óók de roterende watten aan gaan pakken, dat is dan mooi meegenomen, maar dat is niet gelijk gezegd. De roterende watten zijn een gevolg van de gekozen rendertechniek, niet de API of de logica voor het opstellen van wolkenpatronen. Ze gebruiken zogenaamde impostors om een texture meerdere keren af te beelden. Je moet niet vergeten dat 90% van de wolkenverandering meer in het mogelijk maken van meer complexere weersystemen zit, en niet in de fundamenteel andere aanpak van de rendering van wolken. Ze gebruiken alleen een ander soort texture om het volumetrische effect te bereiken. De kans dat ze gelijk de impostors opgeven is denk ik laag. (sorry dat ik je feestje moet verstoren) Misschien moet ik eens wat meer filmpjes bekijken om dit beter te kunnen beoordelen. Maar dan nog zal het niet makkelijk zijn. Dit komt omdat het effect zich vooral kenbaar maakt als je draait met je hoofd, terwijl de meeste filmpjes die ED vrijgeeft in horizontale vlucht zijn. hierrdoor is het nog steeds lastig vast te stellen is of ze dat probleem dat jij aankaart op gaan lossen.

Dat geflikker is denk ik een gevolg van afrondingsfouten die bepalen of je wolk gerenderd gaat worden, of dat ie, net als alle andere zaken die geen terrein zijn, worden meegenomen in het cullen. Dat ligt dus aan de objectafstand en het feit dat je view volume een piramide is die op zijn kant ligt. (jouw ogen zijn het topje, max render distance is de bodem) Dat zal met Vulkan of vernieuwde wolken niet anders zijn.

Ik blijf bij mijn inschatting dat het nieuwe wolkensyteem voornamelijk eye candy zal zijn. Ik acht de kans hoog dat je de genoemde problemen blijft behouden.

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Ik blijf bij mijn inschatting dat het nieuwe wolkensyteem voornamelijk eye candy zal zijn. Ik acht de kans hoog dat je de genoemde problemen blijft behouden.
Dat zou wel een enorme teleurstelling zijn. En áls dat zo is, ben ik helemaal met je eens dat het vooral eye candy is voor 2D gebruikers. Ik heb stilletjes wel de hoop dat ED deze problemen wél opgelost heeft (buiten mij, denk ik dat vrijwel alle VR gebruikers dit verwachten van de nieuwe wolken)

Dat het nu bij jou een slideshow is, ligt waarschijnlijk aan je instellingen en persoonlijke eisen op grafisch vlak. Bij mij is het namelijk geen slideshow en toch kan ik alles in de cockpit met m'n Reverb G1 prima lezen. Ook target spotting gaat redelijk goed (blijft lastig, maar dat is het in werkelijkheid ook).

Hoe dan ook.. Uiteraard ben ik ook heel benieuwd wat Vulkan gaat opleveren (al is het nog zeer de vraag of we daar überhaupt heel veel profijt van gaan hebben). Net zozeer als ik uit kijk naar al het andere aangekondigde :)

• ocf81
  • Niet online
Bloedvat schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Dat zou wel een enorme teleurstelling zijn. En áls dat zo is, ben ik helemaal met je eens dat het vooral eye candy is voor 2D gebruikers. Ik heb stilletjes wel de hoop dat ED deze problemen wél opgelost heeft (buiten mij, denk ik dat vrijwel alle VR gebruikers dit verwachten van de nieuwe wolken)

Dat het nu bij jou een slideshow is, ligt waarschijnlijk aan je instellingen en persoonlijke eisen op grafisch vlak. Bij mij is het namelijk geen slideshow en toch kan ik alles in de cockpit met m'n Reverb G1 prima lezen. Ook target spotting gaat redelijk goed (blijft lastig, maar dat is het in werkelijkheid ook).

Hoe dan ook.. Uiteraard ben ik ook heel benieuwd wat Vulkan gaat opleveren (al is het nog zeer de vraag of we daar überhaupt heel veel profijt van gaan hebben). Net zozeer als ik uit kijk naar al het andere aangekondigde :)
Je kan wel eens gelijk hebben dat ik andere eisen heb. (Het zal ook wel weer eens niet zo zijn, de meesten vinden mij een rare snuiter) Ik hecht veel waarde aan objectafstand.Bij mij staat de preload radius (de instelling die hierover regeert) op 60km, en ik zou liever 100km hebben.
Het mooie aan multithreading i.c.m. Vulkan is dat je veel sneller kan itereren over de objecten in je view volume, dus dat kan mogelijk voor hogere frame rates moeten gaan zorgen bij langere objectafstanden.

© ocf81 1981-infinity

• eitje84
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:38
Bloedvat schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Hier loopt ie nog gewoon net zoals voorheen. (D.w.z., niet optimaal qua performance, maar geen crashes)

Gebruik je mods?
Sommige mods willen na een update nog wel eens problemen veroorzaken. Je zou alle mods eens uit kunnen schakelen (als je tenminste een mod manager tooltje gebruikt) en dan nog eens proberen.

En hoeveel RAM heb je?
Syria is een RAM-vreter.. Bij mij gebruikt ie regelmatig 30GB (heb zelf 32GB)
Ik gebruik geen mods. Wel een aantal missies gedownload, maar voor de rest niks dan stock.
En ik heb 16GB RAM en draai vanaf een SSD. Tot een week geleden liep Syria als een zonnetje!
eitje84 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Ik gebruik geen mods. Wel een aantal missies gedownload, maar voor de rest niks dan stock.
En ik heb 16GB RAM en draai vanaf een SSD. Tot een week geleden liep Syria als een zonnetje!
Hmm, dat is wel vreemd dan

Voor sommige missies zal 16gb i.c.m. Syrië wellicht onvoldoende zijn voor smooth gameplay, maar e.e.a. zou er niet direct van moeten crashen...

Je zou je vraag/probleem eens op het DCS forum moeten posten. Misschien herkend iemand het daar

• ND863

ND863

Air to Air Refueling..... zo moeilijk om zo nauwkeurig te blijven vliegen! Moet ff het juiste “tanker-plaatje” hebben ter referentie.

Snap nu echt heel goed waarom de eisen voor straaljagerpiloot véél hoger zijn dan voor verkeersvliegers :P

It’s all about walking that throttle. :+

• ocf81
  • Niet online
Ik moet wel zeggen dat het met de boom makkelijker is dan met de basket.

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:31:
En dan te bedenken dat de basket nog relatief simplistisch gemodelleerd is. ED heeft in het verleden aangegeven de physics van de basket te willen verbeteren zodat het realistischer wordt. Ik kan me indenken -gezien de wens voor Auto AAR van mensen- velen het dan nog lastiger zullen krijgen. :P
ocf81 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:31:
Ik vind de basket veel eenvoudiger dan de boom. Waarschijnlijk omdat de onzichtbare "box" waar je binnen moet blijven, een stuk groter is.

Dat gezegd hebbende, moet ik wel bekennen dat ik heel veel uren aan de basket gehangen heb, terwijl ik voor de boom in totaal wellicht nog niet aan één uur kom :P

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:09

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Toevallig vanmiddag zo'n uurtje bezig geweest met Air to air refueling, bezig met de phase 3 training 'campagne', en voor de eerste les moet je iets van 6?x achter elkaar succesvol tanken voor minstens 10 seconden. Moet wel zeggen dat ik het nu weer redelijk goed beheers, maar blijft lastig.

• ocf81
  • Niet online
Bloedvat schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Ik vind de basket veel eenvoudiger dan de boom. Waarschijnlijk omdat de onzichtbare "box" waar je binnen moet blijven, een stuk groter is.

Dat gezegd hebbende, moet ik wel bekennen dat ik heel veel uren aan de basket gehangen heb, terwijl ik voor de boom in totaal wellicht nog niet aan één uur kom :P
Voor mij zijn die verhoudingen juist andersom. Ik vind zelf de lampen onder een tanker met een boom wel fijn.

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:02:
[...]

Voor mij zijn die verhoudingen juist andersom. Ik vind zelf de lampen onder een tanker met een boom wel fijn.
Mja, die lampen zijn in VR (net zoals in de werkelijkheid trouwens) heel slecht te zien :-(

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
Gisteren de tweede trainingsmissie gedaan, 's avonds air refuelen.. als je denkt dat overdag al lastig is.. na een uur vliegen had ik slechts 4 succesvolle connects. Dus vond het toen wel goed genoeg voor die dag :+
Ircghost schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:02:
Gisteren de tweede trainingsmissie gedaan, 's avonds air refuelen.. als je denkt dat overdag al lastig is.. na een uur vliegen had ik slechts 4 succesvolle connects. Dus vond het toen wel goed genoeg voor die dag :+
Bedenk dat AAR zo'n beetje, zo niet, hét moeilijkste is van alle handelingen waar je mee te maken krijgt. Gelukkig heb je bij AAR wel een moment waarop het ineens goed lukt en als je daar eenmaal voorbij bent, dan is het net als fietsen; dan ben je ontspannen gefocust en hebt je niet meer dat krampachtige gevoel dat je in het begin ervaart.

Ik heb zelf trouwens besloten om met AAR training in de Viper te wachten tot ik mijn Cougar heb ge-upgrade met force sensors. Beetje zonde van de tijd om nu de juiste feeling te vinden en het straks na de upgrade weer opnieuw te moeten leren.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
Bloedvat schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Bedenk dat AAR zo'n beetje, zo niet, hét moeilijkste is van alle handelingen waar je mee te maken krijgt. Gelukkig heb je bij AAR wel een moment waarop het ineens goed lukt en als je daar eenmaal voorbij bent, dan is het net als fietsen; dan ben je ontspannen gefocust en hebt je niet meer dat krampachtige gevoel dat je in het begin ervaart.

Ik heb zelf trouwens besloten om met AAR training in de Viper te wachten tot ik mijn Cougar heb ge-upgrade met force sensors. Beetje zonde van de tijd om nu de juiste feeling te vinden en het straks na de upgrade weer opnieuw te moeten leren.
Fair enough, kwam er ook achter dat mijn x-55 echt gesmeerd moet worden.. piept en kraakt rond het centrum. Wil eigenlijk upgraden naar een betere stick (i.e. virpril), maar door alle MSFS madness nergens te krijgen.
Ircghost schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:05:
[...]

Fair enough, kwam er ook achter dat mijn x-55 echt gesmeerd moet worden.. piept en kraakt rond het centrum. Wil eigenlijk upgraden naar een betere stick (i.e. virpril), maar door alle MSFS madness nergens te krijgen.
Ja, zijn geen beste tijden voor flightsim hardware nu... Ja.. Wel voor de producenten :P
Virpil is niet goedkoop, maar wel heel goed spul d:)b

Ik ben zelf erg tevreden over de TM producten. Sure, m'n Cougar gimbal is op een bepaald moment gebroken, maar toe was ie wel al ongeveer 16 jaar oud. Ook ervaar ik gelukkig geen "stiction" van m'n Warthog, of ik heb er gewoon geen last van. Als ik zie dat sommige lui tientallen dollars uitgeven aan een dotje Nyogel smering, vraag ik me altijd af of ik nou gewoon geluk heb, of dat zij te kritisch zijn :P

Ik heb vooral een zwak voor dat koude staal in mijn handen. Heerlijk gevoel. En wellicht zit het tussen mijn oren, maar ik heb ook het idee dat je met staal veel minder last hebt van transpiratie in je handen t.o.v. een kunststof grip.

[Voor 11% gewijzigd door Bloedvat op 11-01-2021 10:21]

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
Bloedvat schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Ja, zijn geen beste tijden voor flightsim hardware nu... Ja.. Wel voor de producenten :P
Virpil is niet goedkoop, maar wel heel goed spul d:)b

Ik ben zelf erg tevreden over de TM producten. Sure, m'n Cougar gimbal is op een bepaald moment gebroken, maar toe was ie wel al ongeveer 16 jaar oud. Ook ervaar ik gelukkig geen "stiction" van m'n Warthog, of ik heb er gewoon geen last van. Als ik zie dat sommige lui tientallen dollars uitgeven aan een dotje Nyogel smering, vraag ik me altijd af of ik nou gewoon geluk heb, of dat zij te kritisch zijn :P

Ik heb vooral een zwak voor dat koude staal in mijn handen. Heerlijk gevoel. En wellicht zit het tussen mijn oren, maar ik heb ook het idee dat je met staal veel minder last hebt van transpiratie in je handen t.o.v. een kunststof grip.
Het antwoord op dat soort afwegingen is vaak: ja :+

Ik heb ooit die x-55 gekocht omdat als arme student de warthog te duur leek, achter had ik dat gewoon moeten doen, maar goed..

• ND863

ND863

Sinds ik DCS ontdekt heb, heb ik ook spijt van mn T16000 + TM TCA Airbus throttles.

Losse TWCS throttle (die met de T16000 matched) is hier (buitenland) 100,- en niet te verkrijgen, maar voor een paar tientjes meer heb je de hotas set T16000+TWCS.... maarja dan zit ik met twee sticks en twee throttles 8)7 En hoop over een paar maanden weer terug naar Europa te verhuizen, dan gaat al dit spul niet mee. Wil een TM Warthog, maar moet nog flink wachten dus :P

ND863 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:39:
Sinds ik DCS ontdekt heb, heb ik ook spijt van mn T16000 + TM TCA Airbus throttles.

Losse TWCS throttle (die met de T16000 matched) is hier (buitenland) 100,- en niet te verkrijgen, maar voor een paar tientjes meer heb je de hotas set T16000+TWCS.... maarja dan zit ik met twee sticks en twee throttles 8)7 En hoop over een paar maanden weer terug naar Europa te verhuizen, dan gaat al dit spul niet mee. Wil een TM Warthog, maar moet nog flink wachten dus :P
Ik heb die van mij een paar jaar geleden via Marktplaats gekocht. Nooit spijt van gehad.

Er komt regelmatig wel wat voorbij op MP

Cougar had ik destijds (in 2002 geloof ik) wel nieuw gekocht :)

• GurbY{nl}
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:51

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb mijn TMWH van ebay-kleinanzeigen.de, ik dacht dat ik €135 had betaald maar dat kon ook nog wel eens €125 zijn geweest. Dacht eerst dat ik genept was: kreeg 2 dozen thuis die niet te tillen waren; ik denk: daar zit een baksteen in... Maar nee: in uitstekende staat systeem wat het nu na een jaar of 3 nog probleemloos doet, zonder sticky toestanden of zo. Heb wel de pinkyswitch op de throttle vervangen (was wat lam) en recent nog de "joystick" op de throttle: dat kleine clitje vervangen door een volwaardig stickje wat er IRL ook zit. Super!!

• ND863

ND863

Het is wel echt leuk om al die nieuwe dingen te leren. Beginsel der BFM aan het ontdekken. Het duurde ook echt ff voordat ik die stomme Mig-21 uit de lucht kon knallen.... daarvoor wel al een paar keer gewonnen, maar dat was omdat zijn fuel 30s eerder op was dan de mijne :+). Overigens deze noob doet dat nog wel met Labels displayed... anders is het echt niet te doen vooralsnog.

Die TAC View is ook echt wel een nice analyse tool om van je eigen acties te leren. Veel youtube videos zien en proberen te begrijpen. Slecht imho: Grim Reapers ;X
Leerzaam: Art of the Kill (classic? :+), Jabbers en Growling Sidewinder.

• ocf81
  • Niet online
@ND863 Fighter Combat: Tactics and Maneuvering is een boek dat je misschien nog wel interessant zou kunnen vinden.

© ocf81 1981-infinity

@ND863 Oh, en deze natuurlijk niet vergeten, een classic! 8-)

[Voor 3% gewijzigd door dawg op 16-01-2021 16:13]

• Schurem
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-06 18:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Als het erom gaat om BFM te leren gaat er niets boven sparren met kameraden. Niet vechten voor de overwinning, maar sparren voor de lol en educatie.

[Voor 8% gewijzigd door Schurem op 16-01-2021 16:25]

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• ND863

ND863

dawg schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:13:
@ND863 Oh, en deze natuurlijk niet vergeten, een classic! 8-)
[YouTube: Art of the kill]
Zeker! Had ‘m al gezien/genoemd, bracht zeker verheldering voor de andere losse YT video’s/info. :Y

Was een tijdje in de war (ook door verkeerde informatie op ED forum van mensen die het ook niet helemaal goed begrepen) over hoe vlieg je de kortste radius of de snelste turn-radius, maar deze EM-grafiek uitleg maakte een hoop duidelijk!

• ND863

ND863

Schurem schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:21:
Als het erom gaat om BFM te leren gaat er niets boven sparren met kameraden. Niet vechten voor de overwinning, maar sparren voor de lol en educatie.
Nu vooral bezig met alleen de AI te volgen, later in TAC View terugkijken, wat ik en de AI nou echt aan het doen waren. Tijdens de dogfight is het plaatje soms zoek :P

• ocf81
  • Niet online
Schurem schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:21:
Ik zou zeggen dat zowel BFM als ACM heel veel oefening nodig hebben om er goed in te worden. Bij ACM gaat goede communicatie bovendien ook nog eens een hele belangrijke rol spelen. Dat kan je niet leren uit een boekje. Desalniettemin zijn die video en dat boek toch wel heel fijn om het theoretisch kader op te bouwen om écht goed te worden.

© ocf81 1981-infinity

@ND863 : weet niet of je nog op zoek bent, maar dit is misschien wel interessant voor je:
https://forums.eagle.ru/topic/259209-warthog-base-and-grip-for-sale/?tab=comments#comment-4542390

(NB: is alleen de stick, maar nog steeds een schappelijke prijs in deze tijd)

Ik heb zelf ook wel eens van deze persoon overgekocht trouwens. Weet alleen niet zeker meer wat.. (ik geloof mijn Simshaker Jetpad, of mijn F/A-18 grip).. Is in ieder geval te vertrouwen ;)

• ND863

ND863

Bloedvat schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:51:
@ND863 : weet niet of je nog op zoek bent, maar dit is misschien wel interessant voor je:
https://forums.eagle.ru/topic/259209-warthog-base-and-grip-for-sale/?tab=comments#comment-4542390

(NB: is alleen de stick, maar nog steeds een schappelijke prijs in deze tijd)

Ik heb zelf ook wel eens van deze persoon overgekocht trouwens. Weet alleen niet zeker meer wat.. (ik geloof mijn Simshaker Jetpad, of mijn F/A-18 grip).. Is in ieder geval te vertrouwen ;)
Oh thanks! Ja is zeker wel wat! Alleen, ik woon niet in de EU momenteel (en voor hoelang is nog onbekend dus dan staat die maar te stoffen in de tussentijd).

Anyway echt supertof dat je me erop wijst! :Y

• MTFDarkEagle
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
Whoo een DCS topic hier :)
Leuk!

Speel zelf al héle lange tijd DCS.. Nog ver voordat het DCS was. Begonnen als 13-jarige knul in de LOMAC dagen (2003+).
In die tijd ook bij een Engelse squad aangesloten (Shrek Squadron) en sindsdien gebleven.
Hele hechte club en we houden elk jaar ook een gezamelijke bbq in de UK (behalve vorig jaar for obvious reasons...). Inmiddels 7 bbq's of zo gehad samen.

Dus de hele historie van ED/DCS heb ik meegemaakt.

Gedurende de jaren ook mijn eigen cockpit gebouwd.
HOTAS is de Warthog - die heb ik ook sinds die in NL kwam.
Maar, de stick is wel aan vervanging toe.. Ga als vervanging de Virpil base aanschaffen, maar hou de WH stick zelf. De stick vind ik werkelijk fantastisch. Genoeg fijne knoppen en een voor mij fijne vorm.

De rest van de panelen e.d. zijn ook volledig functioneel.
Leuk detail: de landing gear handle komt uit een Tornado :)
Lang leve eBay *O*

Het is een wat rough-around-the-edges cockpit, maar ben bezig met een ontwerp voor een upgrade.

https://i.imgur.com/4MMlZj9t.jpg
https://i.imgur.com/uAhHPh9t.jpg
https://i.imgur.com/AxBuyZ2t.jpg

Gegroet! Lukas

MTFDarkEagle schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:54:
Whoo een DCS topic hier :)
Leuk!

Speel zelf al héle lange tijd DCS.. Nog ver voordat het DCS was. Begonnen als 13-jarige knul in de LOMAC dagen (2003+).
In die tijd ook bij een Engelse squad aangesloten (Shrek Squadron) en sindsdien gebleven.
Hele hechte club en we houden elk jaar ook een gezamelijke bbq in de UK (behalve vorig jaar for obvious reasons...). Inmiddels 7 bbq's of zo gehad samen.

Dus de hele historie van ED/DCS heb ik meegemaakt.

Gedurende de jaren ook mijn eigen cockpit gebouwd.
HOTAS is de Warthog - die heb ik ook sinds die in NL kwam.
Maar, de stick is wel aan vervanging toe.. Ga als vervanging de Virpil base aanschaffen, maar hou de WH stick zelf. De stick vind ik werkelijk fantastisch. Genoeg fijne knoppen en een voor mij fijne vorm.

De rest van de panelen e.d. zijn ook volledig functioneel.
Leuk detail: de landing gear handle komt uit een Tornado :)
Lang leve eBay *O*

Het is een wat rough-around-the-edges cockpit, maar ben bezig met een ontwerp voor een upgrade.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gave simpit @MTFDarkEagle (y) en welkom bij dit kleine, maar gezellige clubje DCS Tweakers ;)

Ben je van het VR, of 2D kamp? (je monitor lijkt wat klein voor zo'n uitgebreide setup :P )

• MTFDarkEagle
  • Nu online
Bloedvat schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Gave simpit @MTFDarkEagle (y) en welkom bij dit kleine, maar gezellige clubje DCS Tweakers ;)

Ben je van het VR, of 2D kamp? (je monitor lijkt wat klein voor zo'n uitgebreide setup :P )
Dank :)

Haha, ik zit in het 2D kamp :)
TrackIR for the win :P :+

VR is zeker wel tof, heb het ook wel eens geprobeerd en wil het (ooit) zeker wel.
Echter, de sensatie van deze "echte" cockpit, alle muscle memory en de benodigde investeringen voor VR maken dat ik in het 2D kamp zit :)

Tja... de monitor...
'T is gewoon een 27 inch 1080p monitor.
Vind de FPS belangrijker dan een groot/breed beeld. Plus, daar zit ook weer een flinke investering tegenaan. Voor PC componenten en de monitoren zelf...
En dat geld geef ik liever uit aan circuitdagen :+

Gegroet! Lukas

• ND863

ND863

Maar als je muscle memory hebt kan je dus juist blindelings de knoppen bedienen toch? Dan is VR een eitje voor jou!

Offtopic: Circuitdagen op de motor of auto? Ikzelf op de motor :Y

• MTFDarkEagle
  • Nu online
Ja dat klopt wel.

Ooit komt VR wel :)
Daarvoor moet ik eerst een snellere PC hebben en een VR set (düh :+ )
Maarja... die centjes...

En zeker op de motor :) *O*
Wellicht dat we elkaar dan eens tegen (zijn ge)komen op 't circuit d:)b :w
http://www.wegraceinfo.nl/wp-content/uploads/2020/08/20AM-8308-319.jpg

Gegroet! Lukas

• ocf81
  • Niet online
@MTFDarkEagle Coole cockpit! Ik kan mij wel wat voorstellen bij wat je zegt over een plat scherm vs VR-bril. Ik heb zelf een G2 en de impact die dat heeft op de performance en het verschil in bedienen zijn inderdaad wel even wennen t.o.v. een cockpit. Waar ik nog wel benieuwd naar brn is of je ooit een touch screen hebt overwogen i.p.v. de cougar MFDs.

© ocf81 1981-infinity

• MTFDarkEagle
  • Nu online
ocf81 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:08:
Waar ik nog wel benieuwd naar brn is of je ooit een touch screen hebt overwogen i.p.v. de cougar MFDs.
Heel kort overwogen, maar snel opzij geschoven.
Valt bij mij in het kader sms-en op een touch screen vs een klassiek telefoontje met knopjes. Dat laatste kun je blind, maar op een touchscreen... Mist fingerspitzengefühl :)

Gegroet! Lukas

• ND863

ND863

Ik probeer 2 (Me+Wingman) tegen 4 Mig-29’s uit de lucht te knallen. Ik begin eerst met een partij aan AIM120C naar de overkant te schieten (radar in TWS en dan “undesignate” voor de volgende target and repeat). Nou blijft er wel 1 of 2 over, en die schiet mij met een R73 raket uit de lucht. Aangezien die IR misiles geen RWR afgeven, iemand nog tips/tricks hoe je ze ziet aankomen? :P

ND863 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:40:
Aangezien die IR misiles geen RWR afgeven, iemand nog tips/tricks hoe je ze ziet aankomen? :P
Yep, the good ol' Mk1 eyeball ;)

• William
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Ik probeer 2 (Me+Wingman) tegen 4 Mig-29’s uit de lucht te knallen. Ik begin eerst met een partij aan AIM120C naar de overkant te schieten (radar in TWS en dan “undesignate” voor de volgende target and repeat). Nou blijft er wel 1 of 2 over, en die schiet mij met een R73 raket uit de lucht. Aangezien die IR misiles geen RWR afgeven, iemand nog tips/tricks hoe je ze ziet aankomen? :P
En houd dat voordeel van afstand. Je kunt ook Cold draaien, racetrack pattern opzetten, en als je weer Hot gaat het voordeel van de langere range van je Slammers benutten. En houd je snelheid boven decimal 85 als je hot gaat. Speed is everything mocht er onverhoopt een missle op je afgevuurd worden.

• ocf81
  • Niet online
Welke jet gebruik je?

© ocf81 1981-infinity

• ND863

ND863

F/A-18 :Y

• ocf81
  • Niet online
TIL dat de F/A-18 in DCS geen IR launch warning heeft. Toch wel even wennen als je de A-10 gewend bent op dat gebied.

© ocf81 1981-infinity

Goed je ogen open houden (zoals @Bloedvat zegt), en zodra je een rookpluim ziet verschijnen (een launch) meteen een stuk of 4/5 flares lossen, throttle helemaal terug en weg draaien.

• ND863

ND863

Thanks voor de tips! Zo veel te leren in DCS!

Deze vond ik ook heel leerzaam btw:

• ocf81
  • Niet online
Ik begin eindelijk de JF-17 een beetje te snappen. Het is eigenlijk best een fijne jet. Veel is digitaal en als je eenmaal een beetje de weg in de menu's kent is het ook niet zo lastig meer om te begrijpen. Er kan eigenlijk best veel met die jet.

© ocf81 1981-infinity

De F/A-18C versie van mijn laatste missie :) :

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3314485/

Feedback is nog steeds zeer welkom ;)

En voor de scherpe onder jullie :P . Ja, die foto's heb ik gemaakt tijdens Frysian Flag 2001 (liep destijds stage op vlb Leeuwarden. Mooie tijd was dat d:)b )

[Voor 27% gewijzigd door Bloedvat op 24-01-2021 09:29]

• dierkx36
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08:36
Is er van jullie toevallig nog iemand overgestapt van de Reverb G1 naar de G2 :?

Wat is het oordeel ?

Een pessimist is een goed geïnformeerde realist.

dierkx36 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:06:
Is er van jullie toevallig nog iemand overgestapt van de Reverb G1 naar de G2 :?

Wat is het oordeel ?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Met name of de sweet spot groter is geworden (in mijn ogen, naast fov, het belangrijkste minpunt van de Reverb)
dierkx36 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:06:

Wat is het oordeel ?
Nee, wel van Oculus Rift naar G2. Maar nog steeds niet kunnen proberen, ik sta 8ste op de lijst voor mijn videokaart. Duurt lang. :{
dawg schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Nee, wel van Oculus Rift naar G2. Maar nog steeds niet kunnen proberen, ik sta 8ste op de lijst voor mijn videokaart. Duurt lang. :{
Ah joh, bekijk het positief, tegen de tijd dat de RTX4080 op de markt verschijnt, zal je wel aan de beurt zijn >:)
Bloedvat schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:22:
[...]

Ah joh, bekijk het positief, tegen de tijd dat de RTX4080 op de markt verschijnt, zal je wel aan de beurt zijn >:)
Uhu. :P

Nou ja, ik denk dat het ook sterk aan Asus ligt. En dan heb ik toevallig net een model besteld welke tot nog toe het minste geleverd is. Zul je altijd zien. Ik had ook voor Gigabyte kunnen gaan, die stampen er ladingen uit waar je u tegen zegt (in vergelijking) maar dat merk wilde ik absoluut niet.
dawg schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Uhu. :P

Nou ja, ik denk dat het ook sterk aan Asus ligt. En dan heb ik toevallig net een model besteld welke tot nog toe het minste geleverd is. Zul je altijd zien. Ik had ook voor Gigabyte kunnen gaan, die stampen er ladingen uit waar je u tegen zegt (in vergelijking) maar dat merk wilde ik absoluut niet.
-O-

Ik heb een Gigabyte 1080ti. Heel tevreden over en nooit problemen mee gehad (moet ik wel bij zeggen dat ik 'm niet overclock).

Waarom ben je zo tegen Gigabyte?
Bloedvat schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:29:
[...]

-O-

Ik heb een Gigabyte 1080ti. Heel tevreden over en nooit problemen mee gehad (moet ik wel bij zeggen dat ik 'm niet overclock).

Waarom ben je zo tegen Gigabyte?
Geen echte valide reden, ik wilde gewoon perse Asus, heb ik altijd gehad en inmiddels ben ik te oud en vastgeroest. ;)

• ocf81
  • Niet online
Hmm, ik heb geen ervaring met eerdere VR brillen. Mijn ervaring met de G2 is gemengd. Als je de bril op 100% kan draaien is het wel een redelijke bril, hoewel de FoV te wensen over laat IMHO. Ik weet niet hoe het met andere brillen is, maar ik heb toch steeds het gevoel dat ik door een duikbril naar de wereld kijk. Met mijn huidige hardware is de sweet spot gewoon niet goed te noemen.

Aangaande Gigabyte heb ik een zelfde terughoudendheid als @dawg. In het verleden wel eens een Gigabyte moederbord gehad en dat was geen pretje. Te veel compromissen in het ontwerp. Als ik dan kijk naar de meest falende Vega kaart, dan staat Gigabyte geloof ik ook wel hoog in het lijstje. Kortom: Gigabyte is veel bang per buck, maar kwaliteit is vaak wel een issue.

P.S. ik ben toegevoegd aan de lijst van auteurs omdat ik binnenkort eens wat wil sleutelen aan de info in de openingspost. Ik heb zelf natuurlijk wat ideeën, maar suggesties zijn welkom.

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:48:
Hmm, ik heb geen ervaring met eerdere VR brillen. Mijn ervaring met de G2 is gemengd. Als je de bril op 100% kan draaien is het wel een redelijke bril, hoewel de FoV te wensen over laat IMHO. Ik weet niet hoe het met andere brillen is, maar ik heb toch stedes het gevoeld dat ik door een duikbril naar de wereld kijk. Met mijn huidige hardware is de sweet spot gewoon niet goed te noemen.

Aangaande Gigabyte heb ik een zelfde terughoudendheid als @dawg. In het verleden wel eens een Gigabyte moederbord gehad en dat was geen pretje. Te veel compromissen in het ontwerp. Als ik dan kijk naar de meest falende Vega kaart, dan staat Gigabyte geloof ik ook wel hoog in het lijstje. Kortom: Gigabyte is veel bang per buck, maar kwaliteit is vaak wel een issue.

P.S. ik ben toegevoegd aan de lijst van auteurs omdat ik binnenkort eens wat wil sleutelen aan de info in de openingspost. Ik heb zelf natuurlijk wat ideeën, maar suggesties zijn welkom.
Suggesties:
  • Vermeld VoiceAttack & VAICOM Pro in de openingspost. Bij velen bekend, meer bij velen ook niet.
  • Verschil clickable cockpits en Flaming Cliffs modules.
  • Daarnaast wellicht wat over de HOTAS (hoe en waarom, enkele merken).
Ik heb de openingspost overigens nooit gelezen.
ocf81 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:48:
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken d:)b

De OP van deze thread verdient iig wel een update ja ;)

(Zo lang je de VR functionaliteit maar duidelijk naar voren laat komen. Is toch wel een van de unique selling points van DCS)

[Voor 13% gewijzigd door Bloedvat op 27-01-2021 17:12]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Al enkele weken de F18 in bezit en vlieg nu regelmatig met een goede vriend. Goed toegankelijke kist, en het scheelt dat je hem als single seater volledig kan bedienen. Nu een beetje aan het oefenen met CCIP bombings. Binnenkort de radar maar eens verder doorgronden.

Moet mijn GTX 970 wel maar eens upgraden of overklokken. M'n i7 2600K @ 4.8 Ghz trekt het nog goed, maar de GPU zit aldoor op 100%.

Wordt alleen een beetje misselijk van de cockpitreflectie in de ramen als ik over zee vlieg. Dan verlies ik compleet de oriëntatie als ik draai :-P.

• MTFDarkEagle
  • Nu online
MsG schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:20:
Moet mijn GTX 970 wel maar eens upgraden...
Daar zul je geen spijt van krijgen :Y
Vorig jaar ook mijn toenmalige GTX970 vervangen voor een RTX2070 en behoorlijke verbetering gezien :)

Gegroet! Lukas

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gister ook maar eens gespeeld met DCS Simple Radio Standalone.

Vind dat wel leuk voor een beetje immersie, en zo radio-achtig slecht de andere horen, plus echt moeten tunen op een frequentie.

• MTFDarkEagle
  • Nu online
is het zeker :Y
In mijn squad gebruiken we het overigens zeer weinig, we babbelen gewoon met TeamSpeak :P

Lijkt wel een beetje op IVC, van die andere F-16 sim :+

Gek genoeg werkt bij mij SRS in de F-16 niet lekker.. Elk ander vliegtuig werkt prima, maar met de F-16 krijg ik de HOTAS commands niet werkend met SRS.
Heb er ook nog niet zo heel serieus naar gekeken, dat helpt ook niet :+

Gegroet! Lukas

• ocf81
  • Niet online
SRS is inderdaad wel immersieverhogend. Wat wel jammer is, is dat ATC niet integreert met de radio. Als het goed is werkt ED nu zelf aan een radiosysteem, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

© ocf81 1981-infinity

• MTFDarkEagle
  • Nu online
ocf81 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:01:
Als het goed is werkt ED nu zelf aan een radiosysteem, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Klopt idd.
Vind het wel een beetje raar dat ze die zelf ontwikkelen en niet "gewoon" SRS implementeren..
Nu is het een soort van ingebouwde TeamSpeak, waarvan ik vermoed dat maar een heel klein percentage het gebruikt.

Gegroet! Lukas

• ocf81
  • Niet online
MTFDarkEagle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Klopt idd.
Vind het wel een beetje raar dat ze die zelf ontwikkelen en niet "gewoon" SRS implementeren..
Nu is het een soort van ingebouwde TeamSpeak, waarvan ik vermoed dat maar een heel klein percentage het gebruikt.
De kans op versplintering is er inderdaad. Maar ik denk dat op de langere termijn het eerder SRS vervangt dan dat het voor een split zorgt. Waar ik stiekem op hoop is dat dit maar een basis is voor een veel geavanceerder concept wat je hier op kan stapelen, namelijk stemherkenning voor AI en ATC. Praktisch gezien kan het al een hele lange tijd. Endwar kon het al op de XBox 360. Maar of ze dat aandurven moet nog maar blijken.

© ocf81 1981-infinity

MsG schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:20:
Wordt alleen een beetje misselijk van de cockpitreflectie in de ramen als ik over zee vlieg. Dan verlies ik compleet de oriëntatie als ik draai :-P.
Ik ben er behoorlijk zeker van dat je die ingebakken reflectie kan uitzetten via het special options menu (of ik moet me nu echt heel erg vergissen, maar ik weet vrij zeker dat ik die zelf ook heb uitgezet). Ik weet iig wel 100% zeker dat je het kan uitzetten in de Viper.

Die ingebakken reflecties zien er in 2D misschien nog wel leuk uit, maar in VR (of met TrackIR) is het inderdaad geen gezicht en alleen maar afleidend.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Meer mensen trouwens die dat kleine schuifje op de throttle van de X52 Pro voor zoom gebruiken? Deze trilt bij mij aldoor wat, DCS lijkt het enige spel te zijn wat daar slecht mee om kan gaan, maar het is een ideaal schuifje voor zoomen. Anderen die dit kennen en wellicht hebben opgelost?

• MTFDarkEagle
  • Nu online
MsG schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:27:
Meer mensen trouwens die dat kleine schuifje op de throttle van de X52 Pro voor zoom gebruiken? Deze trilt bij mij aldoor wat, DCS lijkt het enige spel te zijn wat daar slecht mee om kan gaan, maar het is een ideaal schuifje voor zoomen. Anderen die dit kennen en wellicht hebben opgelost?
Kennen ja. Heb heel wat jaren geleden ook gevlogen met de X52.
Het is een potmetertje wat met zo'n kleine slag heel gevoelig kan worden en dit is volgens mij ook een "berucht" probleem van de X52.
Mijn tip zou zijn om het zoomen met knoppen te doen.
Dus pak een knop (eventueel met modifier) voor inzoomen, uitzoomen en normale zoom.

Gegroet! Lukas

• Looney11
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-06 10:35
ocf81 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:01:
SRS is inderdaad wel immersieverhogend. Wat wel jammer is, is dat ATC niet integreert met de radio. Als het goed is werkt ED nu zelf aan een radiosysteem, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Vlieg eens MP met SRS en menselijke ATC, In de 132nd doen we eigenlijk niks anders. Menselijke JTACs, controllers en ATC, veel menselijker wordt het niet.

• dierkx36
Na een hele tijd niks te hebben gedaan met DCS gisteren maar weer eens opgepakt.
En om meteen op een rustig tempo in te dribbelen maar aerial refueling weer eens aan het oefenen.

Ze hebben nu ook wake turbulence een keer toegevoegd merk ik ... leuk :X :(

je stuitert alle kanten op zodra in de buurt van een toestel komt, laat staan proberen te refuelen |:( :')

[Voor 21% gewijzigd door dierkx36 op 30-01-2021 21:01]

dierkx36 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:27:
Na een hele tijd niks te hebben gedaan met DCS gisteren maar weer eens opgepakt.
En om meteen op een rustig tempo in te dribbelen maar aerial refueling weer eens aan het oefenen.

Ze hebben nu ook wake turbulence een keer toegevoegd merk ik ... leuk :X :(

je stuitert alle kanten op zodra in de buurt van een toestel komt, laat staan proberen te refuelen |:( :')
Dat is inmiddels toch wel een hele poos (een jaar ofzo?) geleden dat ze wake turbulence hebben geïmplementeerd.

Als je bij AAR de tanker goed benaderd, heb je er echter totaal geen last van. Je moet gewoon zorgen dat je weg blijft uit de tipwerveling van de tanker. Dus het beste kun je de tanker van "onderen" benaderen en dan langzaam maar zeker op gelijke hoogte gaan vliegen met de basket/boom.

Voor zover bij mij bekend dien je conform procedures:
  1. eerst in formatie te vliegen links van de linker vleugeltip van de tanker
  2. als het jouw beurt is laat je je afzakken, lijn je op met de basket/boom en ga je refuelen
  3. Eenmaal klaar met refueling, ga je in formatie aan de rechter vleugeltip van de tanker
En dat doet dan iedereen om de beurt in je flight group, totdat iedereen aan de rechterkant van de tanker vliegt. Helaas is deze procedure er niet binnen DCS (AI zal wel te dom zijn :P )

Zoek maar eens op Google naar: AAR formation procedure

Dan kun je de volledige NATO procedure downloaden (500+ pagina's 8)7 )

• dierkx36
Bloedvat schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:54:
[...]

Dat is inmiddels toch wel een hele poos (een jaar ofzo?) geleden dat ze wake turbulence hebben geïmplementeerd.

Als je bij AAR de tanker goed benaderd, heb je er echter totaal geen last van. Je moet gewoon zorgen dat je weg blijft uit de tipwerveling van de tanker. Dus het beste kun je de tanker van "onderen" benaderen en dan langzaam maar zeker op gelijke hoogte gaan vliegen met de basket/boom.

Voor zover bij mij bekend dien je conform procedures:
  1. eerst in formatie te vliegen links van de linker vleugeltip van de tanker
  2. als het jouw beurt is laat je je afzakken, lijn je op met de basket/boom en ga je refuelen
  3. Eenmaal klaar met refueling, ga je in formatie aan de rechter vleugeltip van de tanker
En dat doet dan iedereen om de beurt in je flight group, totdat iedereen aan de rechterkant van de tanker vliegt. Helaas is deze procedure er niet binnen DCS (AI zal wel te dom zijn :P )

Zoek maar eens op Google naar: AAR formation procedure

Dan kun je de volledige NATO procedure downloaden (500+ pagina's 8)7 )
Dit is de eerste keer dat ik het zo erg heb meegemaakt :Y

Ben de officiële manuals aan het zoeken, bedankt voor het idee :P

Van onder naar boven had ik al uitgedokterd, alleen zodra je in de buurt van de drogue/boom komt gaat het verkeert
Krijg echt geen 1 toestel stabiel, zelfs de Hornet niet

(Ik heb een paar missies aangepast zodat je met een AV-8B/F-14/F/A-18C ook kan oefen op een KC-10 drogue of KC-135MPRS)

[Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 30-01-2021 22:08]

dierkx36 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik het zo erg heb meegemaakt :Y

Ben de officiële manuals aan het zoeken, bedankt voor het idee :P

Van onder naar boven had ik al uitgedokterd, alleen zodra je in de buurt van de drogue/boom komt gaat het verkeert
Krijg echt geen 1 toestel stabiel, zelfs de Hornet niet

(Ik heb een paar missies aangepast zodat je met een AV-8B/F-14/F/A-18C ook kan oefen op een KC-10 drogue of KC-135MPRS)
KC-130 zal je bedoelen :P
(KC-10 was er wel in de beginjaren LOMAC, maar hebben we helaas niet meer)

Zo'n missie heb ik ook gemaakt voor alle modules, maar als ik je berichten zo lees, zou ik als ik jou was met AAR volledig focussen op één kist.
(Ik vind zelf de AV8B het makkelijkste, maar ieder heeft zo z'n voorkeur).
Pas als je die ene kist zonder moeite "in kan pluggen" zou ik gaan denken over de volgende.

• dierkx36
Bloedvat schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:20:
[...]

KC-130 zal je bedoelen :P
(KC-10 was er wel in de beginjaren LOMAC, maar hebben we helaas niet meer)

Zo'n missie heb ik ook gemaakt voor alle modules, maar als ik je berichten zo lees, zou ik als ik jou was met AAR volledig focussen op één kist.
(Ik vind zelf de AV8B het makkelijkste, maar ieder heeft zo z'n voorkeur).
Pas als je die ene kist zonder moeite "in kan pluggen" zou ik gaan denken over de volgende.
Welke missie was dat :?
(Zie hem niet staan onder je DCS profiel)

KC-130 moet er idd ook bij.
ik pas voor ieder tankvliegtuig een missie aan per toestel ...ben nie zo handig met mission editor |:(

KC-10 drogue in DCS is gewoon te gebruiken als tank vliegtuig voor een F/A-18C, ziet er niet uit, je moet de constante brake away melding effe vergeten maar je kan wel bijtanken

[Voor 26% gewijzigd door dierkx36 op 30-01-2021 22:51]

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True