Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
ocf81 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:19:
[...]

Als (ex-) roeicoach weet ik dat het best lastig is om bewegingen goed en volledig te beschrijven, maar ik ga het toch even vragen:
Op welke manier is het precies anders dan bij de A-10C?
Zitten er verschillen in de snelheid?
Is de beweging logger? Is er een vorm van lag? (Zo ja, zie je dan een verschil in framerate dat het wellicht kan verklaren?)
Bounding boxes kunnen van grootte verschillen. Heb je last van het feit dat je hoofd sneller tegen het raam aan komt?
Ik denk dat het de bounding boxes zijn, ik kan maar 45 graden naar boven kijken en 60/70 graden links en rechts.

Snelheid lijkt iets minder, maar niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:41:
[...]

Ik denk dat het de bounding boxes zijn, ik kan maar 45 graden naar boven kijken en 60/70 graden links en rechts.

Snelheid lijkt iets minder, maar niet vervelend.
Je bedoelt dan in de cockpit neem ik aan?
Als je bounding box het probleem is, dan zou ik verwachten dat je door iets lager te zitten dan wel omhoog kan kijken. Lukt je dat? Anders is het misschien een tracking probleem.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand dit al gezien? Klinkt wel goed, met 10 tracks van de soundtrack maker van Ace Combat en een zelfde soort cheesy verhaallijn en gamey stijl. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 24-11-2020 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat dachten jullie hiervan?

Afbeeldingslocatie: http://www.aviodev.com/wp-content/uploads/2016/10/14570650_977731732355296_247595962284436273_o.jpg

Mirage-F1

Ik ben geen fan van de Franse taal (woon dichtbij Wallonië en heb daarmee een soort alergie ontwikkeld voor de Franse taal), maar de gisteren vrijgegeven in-cockpit screenshots zien er wel ontzettend mooi uit en maken me wel erg enthousiast :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 01:35:
[Video: THE UNPRECEDENTED EXPERIENCE | DCS: Rising Squall Announcement Trailer]
Iemand dit al gezien? Klinkt wel goed, met 10 tracks van de soundtrack maker van Ace Combat en een zelfde soort cheesy verhaallijn en gamey stijl. :Y)
Ergens wel grappig, maar ik ben wel verbaasd dat dit verder gaat dan een hobbyproject. Ik denk ook dat er nog wel een appeltje te schillen valt met Bandai Namco, want dit is gewoon inbreuk op het IP van Bandai Namco. Bandai Namco staat nu niet bepaald bekend als heel vriendelijk tegenover dit soort projecten.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:59:

[Afbeelding]

Mirage-F1

Ik ben geen fan van de Franse taal (woon dichtbij Wallonië en heb daarmee een soort alergie ontwikkeld voor de Franse taal), maar de gisteren vrijgegeven in-cockpit screenshots zien er wel ontzettend mooi uit en maken me wel erg enthousiast :9~
Wel gaaf dat we nu een echte snelle ground pounder erbij gaan krijven.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Ik heb een 2080ti, 32 GB ram en 6800k @4gh.

Sinds deze week met VR begonnen. Heeft het zin om een snellere processor te kopen? Bv 10900k of haal ik daar niet veel fps meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:15:
Ik heb een 2080ti, 32 GB ram en 6800k @4gh.

Sinds deze week met VR begonnen. Heeft het zin om een snellere processor te kopen? Bv 10900k of haal ik daar niet veel fps meer mee?
Qua single thread performance heeft een nieuwe CPU wel zin.

Als je toch al een nieuw mobo moet gaan kopen zou ik de 5600X kopen. Ik ga ervan uit dat de problemen van de G2 met X570 gaan worden opgelost, anders kan je altijd nog een extra USB kaartje erbij prikken om dat probleem te omzeilen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:30:
[...]

Qua single thread performance heeft een nieuwe CPU wel zin.

Als je toch al een nieuw mobo moet gaan kopen zou ik de 5600X kopen. Ik ga ervan uit dat de problemen van de G2 met X570 gaan worden opgelost, anders kan je altijd nog een extra USB kaartje erbij prikken om dat probleem te omzeilen.
ja leek mij ook (single core) maar hoeveel procent gaat dat mij opleveren. De 6800k is vrij oud en kan geen vergelijkingen vinden met huidige processoren. Praat je over 5-10 frames of echt meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 01:35:
[Video: THE UNPRECEDENTED EXPERIENCE | DCS: Rising Squall Announcement Trailer]
Met alle respect voor de makers, ik weet hoeveel tijd er zit in goede mission editing; maar ik zit persoonlijk niet zo te wachten op meer "Ace Combat" in DCS... -O-

Ik zie liever een nieuwe "Enemy Within kwaliteit" campaign verschijnen (in Syrië ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:28:
[...]

ja leek mij ook (single core) maar hoeveel procent gaat dat mij opleveren. De 6800k is vrij oud en kan geen vergelijkingen vinden met huidige processoren. Praat je over 5-10 frames of echt meer?
Het is een beetje koffiedik kijken wat de winst in DCS zal zijn, maar sites zoals CPUMonkey en userbenchmark geven een winst van ca. 40% aan als je van een 6800k naar een 5600X wisselt. Omdat DCS ST CPU gelimiteerd is, valt te verwachten dat DCS een vergelijkbare winst laat zien

Ik zit zelf op een 1900X, en er is bij mij wel een beetje jeuk om een upgrade uit te voeren, maar ik ga wachten op een DDR5 platform voordat ik de wissel maak. AM4 is nu feitelijk EoL en nu nog daar een upgrade voor uitvoeren lijkt me zonde van het geld.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:29:
[...]

Het is een beetje koffiedik kijken wat de winst in DCS zal zijn, maar sites zoals CPUMonkey en userbenchmark geven een winst van ca. 40% aan als je van een 6800k naar een 5600X wisselt. Omdat DCS ST CPU gelimiteerd is, valt te verwachten dat DCS een vergelijkbare winst laat zien

Ik zit zelf op een 1900X, en er is bij mij wel een beetje jeuk om een upgrade uit te voeren, maar ik ga wachten op een DDR5 platform voordat ik de wissel maak. AM4 is nu feitelijk EoL en nu nog daar een upgrade voor uitvoeren lijkt me zonde van het geld.
4k haalde ik rond de 60 fps (single player) maar 40% is dan wel erg veel. Denk dan GPU combi ook rol speelt. 2080ti. lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:41:
[...]

4k haalde ik rond de 60 fps (single player) maar 40% is dan wel erg veel. Denk dan GPU combi ook rol speelt. 2080ti. lastig
Ik heb inderdaad wel de aanname gemaakt dat je GPU geen beperking gaat worden. Bij VR zou dat wel het geval kunnen zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 08:46
Bloedvat schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:59:

[Afbeelding]

Mirage-F1

_O- _O- _O-

Paar dagen geleden met de sale de M-2000C gekocht, en ondanks dat het een frans onding is, is hij best wel vermakelijk :Y
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:28:
[...]

Even inhaken op de discussie : als je nu een Intel koopt ben je gek , sorry dat ik het zeggen :)

Ben een aantal weken geleden van een 9700k naar een AMD Ryzen 7 5800x overgestapt : beste upgrade in jaren.

Merk je in DCS er wat van ?
Hangt er van af waar je zit :
Om een 1 of andere manier lijkt de Supercarrier mod erg zwaar te zijn voor zowel een CPU en GPU dus daar zie ik in vergelijking met de 9700k weinig verschil ( lees van 35/38 naar 40 heel soms 45)

Waar ik tot nu toe met de 5800x de meeste winst zie is als het een scenario is die "druk" is (veel voertuigen,vliegtuigen etc) en de Syria map.
Dicht bij de grond haal ik een stabiel 45 fps met lage frametimes, op grote hoogte is 70fps te halen.

Persoonlijk denk ik dat het grote verschil met de 5800x is dat deze meer instructies per cycle kan doen als een Intel, en hij switched constant van belaste core.

Bij een Intel zie dat het de hele tijd dezelfde core is die word belast : bij de nieuwe AMD's wisselt dit (ik weet niet hoe het bij de "oudere" AMD's ook zo is)
Je ziet 3 cores die max boostclock lopen (4,85Ghz), en om de aantal tellen wisselt dit door naar onbelaste cores (draaien meestal op 3,3Ghz mee)

PS :
Dit is met een water gekoelde 2080 Ti en een Reverb G1, geen supersampling en zonder shadermod

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 24-11-2020 15:49 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:38:
[...]

Met alle respect voor de makers, ik weet hoeveel tijd er zit in goede mission editing; maar ik zit persoonlijk niet zo te wachten op meer "Ace Combat" in DCS... -O-

Ik zie liever een nieuwe "Enemy Within kwaliteit" campaign verschijnen (in Syrië ofzo)
Ik ben het wel én niet met je eens. :+ Ik geef toe dat ondanks ik wacht met Raven One tot ik de Reverb G2 heb, ik deze vooral aantrekkelijk vind vanwege het realisme. Interesse. Maar ik ben niet echt een missievreter. :P

Echter ben ik dus meer geïnteresseerd in hoe een gevechtstoestel werkt, de wapens en hun toepassing en procedures, en daarbij ook wel real world missies, hoe deze in zijn werk gaan. En natuurlijk vooral het vliegen zelf. Maar vooral puur voor de kennis, hoe suf dat wellicht ook klinkt.

Van de andere kant vond ik vroeger, toen ik nog jong was, Ace Combat altijd wel vermakelijk vanwege de over the top actie. In die zin was voor mij EF2000 ook meer game dan sim, net als de voorganger TFX. Dus in de zin van DCS as a game zie ik ook wel wat eigenlijk.

Eens even aankijken zodra deze campaign released is, hoe en wat. :)

@ocf81 er komen 10 tracks bij.
To spice things up, we are fortunate enough to have Keiki Kobayashi, the main composer of ACE COMBAT series, as the composer of our original soundtrack, which contains 10 original pieces exclusive for Rising Squall.
Dan neem ik aan dat deze gelicenseerd zijn. :+

[ Voor 11% gewijzigd door dawg op 27-11-2020 05:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

@dawg: dat "puur voor de kennis" is iets wat ik ook wel herken ja. Ik vind het super dat ik gewoon inmiddels blindelings de A-10 op kan starten, de CDU weet te bedienen, de diverse wapensystemen kan gebruiken etc. Soms pak ik de missie editor, zet ergens wat AA neer, maak een paar waypoints aan en gaan met dat ding, da's al leuk zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 04:08:

-knip-

@ocf81 er komen 10 tracks bij.

[...]

Dan neem ik aan dat deze gelicenseerd zijn. :+
De muziek is inderdaad geregeld, de rest van het IP niet. Het overnemen van kenmerkende elementen zoals het aanhalen van bekende verhaalelementen, unieke namen en liveries met kenmerkende eigenschappen kunnen allemaal reden voor een rechtszaak zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:58:
@dawg: dat "puur voor de kennis" is iets wat ik ook wel herken ja. Ik vind het super dat ik gewoon inmiddels blindelings de A-10 op kan starten, de CDU weet te bedienen, de diverse wapensystemen kan gebruiken etc. Soms pak ik de missie editor, zet ergens wat AA neer, maak een paar waypoints aan en gaan met dat ding, da's al leuk zat!
Dat inderdaad. Al vlieg ik de A-10 niet zo vaak. Komt nog wel hoor, de basis weet ik wel. :)

Ik doe dat soms ook wel hoor, even ergens een of twee voertuigen of andersoortig vijandelijk object plaatsen, maar vaak als ik wapentraining doe stel ik het in dat ze niet reageren, zo flauw ben ik wel. :P Behalve als ik bepaalde uitwijkmanoeuvres wil testen of iets in die trant.

Dogfights doe ik wat dat betreft vrij zelden eigenlijk.

Ik ben, toen ik net aan met DCS begonnen was in VR (toen vloog ik net een jaar in DCS denk ik), me een keer kapot geschrokken. Ik wist dus nog niet zoveel van verdediging en afweermechanismen. De Hornet was me allemaal waarschuwingen aan het geven over SAMs en vijandelijke toestellen, en ik wist toen nog niet goed wat te doen. Stress alom, en ineens ontplofte ik mid-air. Raket op mijn bips. :7
Totaal niet zien aankomen, in VR, dus ik schrok me kapot. :D Zo slecht van me eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:08:
[...]

De muziek is inderdaad geregeld, de rest van het IP niet. Het overnemen van kenmerkende elementen zoals het aanhalen van bekende verhaalelementen, unieke namen en liveries met kenmerkende eigenschappen kunnen allemaal reden voor een rechtszaak zijn.
Ja, om eerlijk te zijn keek ik ook wel even op van die trailer. Maar ik neem aan dat die maker dat ook wel in de smiezen heeft en niet zomaar dat IP gebruikt zonder toestemming. Hij heeft immers ook de componist van de soundtrack weten te strikken, dus denk ik dat hij dat voor de rest ook wel heeft geregeld.
Enfin. Komen we vanzelf achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Hi,

Vraagje over gebruik TrackIR 5.

Is het mogelijk om dat gele kruisje wat je te zien krijgt als je je muis beweegt continue in beeld te houden en een knop op je HOTAS te mappen als 'press' oid?

Vind het in sommige gevallen onhandig om de stick los te laten en de muis te bedienen... Vooral een knop als de master caution van de A-10 is handing om op deze manier in te drukken als je een motor kwijt bent en een halve vleugel mist ;)

Ik ga het niet gebruiken om de VHF oid in te stellen, daarvoor zal het niet nauwkeurig genoeg zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:29:
Hi,

Is het mogelijk om dat gele kruisje wat je te zien krijgt als je je muis beweegt continue in beeld te houden en een knop op je HOTAS te mappen als 'press' oid?

Vind het in sommige gevallen onhandig om de stick los te laten en de muis te bedienen... Vooral een knop als de master caution van de A-10 is handing om op deze manier in te drukken als je een motor kwijt bent en een halve vleugel mist ;)

Ik ga het niet gebruiken om de VHF oid in te stellen, daarvoor zal het niet nauwkeurig genoeg zijn denk ik.
Ik weet zeker dat het in VR kan (gebruik het zelf niet), dus het zal ook in 2D moeten kunnen veronderstel ik.

Check eens tussen de UI controls of daar iets staat waarmee je left en right mouse button kan binden (UI layer heet 't geloof ik)

Volgens mij blijft je cursor trouwens niet de hele tijd aan (dat zou ook wel heel irritant zijn), maar activeer je 'm als je een keer klikt met je toegekende hotas button/switch

[ Voor 9% gewijzigd door Bloedvat op 03-12-2020 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

eitje84 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:29:
Hi,

Ik heb nog niet kunnen ontdekken of je dat kruisje nonstop in beeld kunt houden; bij mij verdwijnt het na een seconde of 3 of zo. Ik heb op mijn TMWH de slewbutton push functie gebind aan een muisklik. Als ik dan in VR daarop druk verschijnt het kruisje voor een seconde of wat en waar ik naar kijk, kan ik op klikken. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Interessante discussie over kruisje, ga ik testen in VR. Hebben jullie ook dat de cursor in VR soms weg is en niet terug komt? Ik moet dan echt restarten om het werkend te krijgen? Ook moet ik altijd het scherm alt enter doen voor ik start anders loopt het niet lekker (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:38:
Interessante discussie over kruisje, ga ik testen in VR. Hebben jullie ook dat de cursor in VR soms weg is en niet terug komt? Ik moet dan echt restarten om het werkend te krijgen? Ook moet ik altijd het scherm alt enter doen voor ik start anders loopt het niet lekker (VR)
Hmm.. niet echt nee.. Of iig niet wat jij omschrijft..

Ik heb wel sinds een of twee WMR updates geleden, dat mijn muis soms niet reageert als ik DCS net heb opgestart. Ik moet dan inderdaad ook een beetje klooien met alt tab en dan doet ie het meestal gewoon weer (exacte oplossing nog niet gevonden).

Maar nee, ik heb nooit midden tijdens een sessie dat mijn muis (of Pointctrl) ineens niet meer reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is geloof ik een mouse emulation mode in de TrackIR, maar dat is een modus die je gebruikt als je in een spel wel freelook hebt maar geen tracking.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb mijn creativiteit weer eens laten botvieren op de DCS mission editor, in een poging een leuke single player ervaring te creëren.

Het heeft geresulteerd in een missie met semiautomatische ATC (m.b.v. een handig text-to-speech tooltje dat ik gevonden heb) en een shit-load triggers 8)7

Het resultaat vind ik best aardig geworden, als ik zo onbescheiden mag zijn :$

Ik hoor heel graag wat jullie er van vinden!

SORTIE 241: CAS over Homs - F-16C - Syria

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3313708/

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/4c6/Sortie_241_F-16_front_small.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/912/Project_1_chart_small.jpg?f=fotoalbum_small

Update naar versie 1.1
- Mogelijkheid toegevoegd herhaling target talk on door Copperhead

(Iemand al kunnen checken/testen?)

[ Voor 5% gewijzigd door Bloedvat op 09-12-2020 16:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Dames, check dit:

Wolken, minstens even goed als die van Asobo! (oh en een AH-64D).

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die wolken zien er echt fantastisch uit zeg!
Puur afgaand op de beelden, lijkt ED al een aardig eind op weg te zijn

Ik kan niet wachten om daar tussendoor te cloud-hoppen <3

(en ja, die teaser is ook smullen! Day-one purchase voor mij.. of pre-day-one al dat gaat :P )

Iemand trouwens al de nieuw pilot body getest in de AV8B?
Was het wachten absoluut waard. Wat pilot body betreft, zet RAZBAM wel echt de standaard. (kennelijk kun je zelfs zien dat de G-suit opgeblazen wordt :o .. talking about detail)

[ Voor 30% gewijzigd door Bloedvat op 18-12-2020 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bloedvat ik heb geen modules van RazBam maar dat klinkt wel goed, dat zelfs de G-force effects zichtbaar zijn.

Nu ED nog, te beginnen met de Viper. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 04:30:
@Bloedvat ik heb geen modules van RazBam maar dat klinkt wel goed, dat zelfs de G-force effects zichtbaar zijn.

Nu ED nog, te beginnen met de Viper. :P
Je doet jezelf tekort. Zodra je 'm een beetje onder de knie hebt, is de Harrier is echt een heel leuke kist.
En dat is makkelijker dan je wellicht denkt. Zo vind ik AAR in de Harrier makkelijker dan alle andere modules. Ook hoveren en landen op de Tarawa valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg hem niet eens fatsoenlijk van de grond. (slechts een paar keer geprobeerd) Maar in de lucht is het inderdaad een aardig aanvalsplatform, doch niet van het kaliber A-10 of Su-25T. Dat ligt vooral aan het beperkte laadvermogen van de Harrier.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:49:
Ik krijg hem niet eens fatsoenlijk van de grond. (slechts een paar keer geprobeerd) Maar in de lucht is het inderdaad een aardig aanvalsplatform, doch niet van het kaliber A-10 of Su-25T. Dat ligt vooral aan het beperkte laadvermogen van de Harrier.
Maar veeel sneller dan bovengenoemde en met een veeel hoger plafond. Voordat je het weet zit je boven de 500kts en 't ding klimt als een jekko!

Gezien de kritische community neem ik aan dat het FM van de Harrier realistisch is, maar heb je wel eens dat ding, zonder payload, naar boven gericht? Echt bizar hoe snel je boven de 35.000ft zit (ik heb het niet heel kritisch vergeleken, maar hij lijkt met minder moeite te klimmen dan de Hornet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:30:
[...]

Maar veeel sneller dan bovengenoemde en met een veeel hoger plafond. Voordat je het weet zit je boven de 500kts en 't ding klimt als een jekko!

Gezien de kritische community neem ik aan dat het FM van de Harrier realistisch is, maar heb je wel eens dat ding, zonder payload, naar boven gericht? Echt bizar hoe snel je boven de 35.000ft zit (ik heb het niet heel kritisch vergeleken, maar hij lijkt met minder moeite te klimmen dan de Hornet)
Omdat ik hem nog niet onder de knie heb, heb ik hem nog niet uitgebreid gebruikt. Enkel een paar trainingsmissies en wat instant action missies. Ik heb er eigenlijk nog nooit hoog mee gevlogen. Als jij zegt dat ie snel klimt wil ik dat best geloven.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de Harrier gesproken, ik heb mijn "SAM valley" missie gereviseerd naar versie 1.2.

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3305520/

Probeer 'm vooral uit als je een uitdagende missie zoekt met de AV-8B

(Denk mach loop en Star Wars canyon, maar dan vol met SAM's en afweergeschut }) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!
From Kate Perederko (dotrugirl) on Discord:

1. Stable version will be updated in the coming days, before the holidays (Dec 31 -- Jan 10 in Russia).

2. The AH-64D (2002) will be developed, but the Early Access version will be closer to the AH-64A in terms of features. Radar is not yet confirmed ("it's a secret").

3. According to Kate, the new clouds are "already optimized" (you won't need the 3080 to run it). They will be released in multiple stages: 1. Presets only (release date - with the 2.6, "as soon as possible", "we're almost there", "no, not 'in two weeks' - more like 'in two months'") 2. Configurable weather 3. Dynamic weather. Apparently, the new clouds will be synced in multiplayer at stage 1 already.

4. No Tornado for DCS: no data in open sources, and the aircraft's manufacturer denied ED's purchase requests.

5. Afghanistan map is quite possible (DCS already has a lot of relevant units for this setting). Vietnam map - rather no than yes. Cuba - no. Overall, ED doesn't have any definite plans regarding future maps.

6. ED is going to "take away" all bombs and rockets from the 3rd party devs (weapons will be developed internally).

7. The development of the clickable Mig-29 9-12 will start after the Black Shark 3.

8. Dynamic Campaign will be given to beta testers in the first half of 2021. It's already playable, but users should not expect anything breathtaking at start. This will be a long continuous work.

9. No World War 1 in DCS, it's not even planned.

10. Mi-24 has been postponed from the initial "Autumn 2020" release because ED wanted to create the multi-crew subsystem first. The module is not quite ready for release yet, but there's "light at the end of the tunnel". AI co-pilot for Mi-24 will have name (like Jester), but "it's a secret".

11. Kate promised to personally hold all future modules (including the Mi-24) from being released half-baked. They don't want to repeat the Viper's fiasco.

14. Caucasus map will NOT be expanded to include detailed Ukrainian & Crimean territories.

15. Marianas map will first be released in modern version. WWII variant will follow. Development of this map has been slowed down because of the COVID.

16. Combined Arms 2 is on hold, all devs are busy elsewhere.

17. F-4 will be developed, eventually, but probably by a 3rd party dev. No particular model has been picked yet.
18. Me.262 is NOT in the works.
19. Mig-27 is NOT in the works. Not planned neither.
20. AH-1 - "not yet".
21. WWII Zero from ED - "probably" (in the internal wishlist).
22. Soviet WWII planes - not planned. When asked about La-7, teased by OctopusG this Summer, Kate replied "I don't know anything about it".
23. No immediate plans to release more naval helos & planes, E-2 or C-2.

24. ED can't yet figure out how to merge multiple maps into one (e.g. Normandy and The Channel).
25. Kate promised to personally deal with the Mirage's radar problem.
26. ED think they found a way to solve paratroopers and AI pathfinding issues.
27. No immediate plans to make the T-72B3 user-controllable.
28. The new ground ATC is still at the very early stages of development.
29. ED doesn't really want to add civilian air traffic in DCS, because "we're military sim".
30. ED will not allow 3rd party devs to officially create the Su-57 module for DCS.
31. DCS merchandise - "more info early next year".

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Excuus als dit overkomt als spam, dat is niet mijn bedoeling... maar voor de Hog liefhebbers; hier is ook de A-10C II versie van de missie die ik hierboven voor de F-16C al had gepost:

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3313928/

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/f46/Sortie_241_A-10C_II_opening_screen_small.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:16:
Excuus als dit overkomt als spam, dat is niet mijn bedoeling... maar voor de Hog liefhebbers; hier is ook de A-10C II versie van de missie die ik hierboven voor de F-16C al had gepost:

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3313928/

[Afbeelding]
Nee joh, maak je geen zorgen. Het is dat ik wacht op de G2 voordat ik missies ga doen, maar blijf ze zeker posten. :)

Overigens; ik ben wel benieuwd hoe ED de Apache gaat aanpakken. Zal er een soort Jester komen voor single players? Ik hoop dat die dan wel wat anders geïmplementeerd hebt, iets minder micromanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Niet per see DCS maar aangezien veel DCS vliegers ook Falcon 4.0 BMS vliegen.... Falcon 4.0 BMS 4.35 is uit. Een van de veranderingen is de switch naar DirectX 11 wat hopelijk VR ook mogelijk zal maken in de toekomst.

Launch trailer:

See hier: https://www.benchmarksims.org/forum/announcement.php?f=29

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tazzman schreef op maandag 21 december 2020 @ 01:44:
Niet per see DCS maar aangezien veel DCS vliegers ook Falcon 4.0 BMS vliegen.... Falcon 4.0 BMS 4.35 is uit. Een van de veranderingen is de switch naar DirectX 11 wat hopelijk VR ook mogelijk zal maken in de toekomst.

Launch trailer:

[YouTube: BMS 4 35 Trailer YouTube 4K]

See hier: https://www.benchmarksims.org/forum/announcement.php?f=29
Ben je daar nog steeds mee bezig? Het is wel een tijd geleden dat ik nog met Falcon 4.0 bezig was, meer in de tijd van Frugal's World enzo. Op zich niks mis mee hoor! Hoewel het indrukwekkend is hoeveel BMS voor elkaar krijgt voor een team vrijwilligers heb ik zelf nu wel het gevoel dat Falcon BMS de aansluiting met de huidige stand van de techniek heeft verloren en die ook niet meer gaat goedmaken, dus het staat al een paar jaar niet meer geïnstalleerd.
Op zijn minst moet de terrain engine van 2005 naar nu worden gehaald. VR-support lijkt me echt een heel grote opgave voor BMS.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:02:
[...]

Ben je daar nog steeds mee bezig? Het is wel een tijd geleden dat ik nog met Falcon 4.0 bezig was, meer in de tijd van Frugal's World enzo. Op zich niks mis mee hoor! Hoewel het indrukwekkend is hoeveel BMS voor elkaar krijgt voor een team vrijwilligers heb ik zelf nu wel het gevoel dat Falcon BMS de aansluiting met de huidige stand van de techniek heeft verloren en die ook niet meer gaat goedmaken, dus het staat al een paar jaar niet meer geïnstalleerd.
Op zijn minst moet de terrain engine van 2005 naar nu worden gehaald. VR-support lijkt me echt een heel grote opgave voor BMS.
Wel indrukwekkend hoe lang dit product meegaat. Falcon 4.0 extreem veel gespeeld destijds, met de TM Cougar die ik nu nog steeds gebruik voor DCS (wel wat gemodficeerd/gemoderniseerd).
Zodra er VR support is in BMS, ga ik 'm zeker weer eens installeren.

(Ik was vroeger trouwens ook behoorlijk actief op Frugals World :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Net de laatste update aan het installeren en wat duurt dat searching for already downloaded files toch altijd lang... Raak altijd een beetje in paniek dat het niet werkt :)

Maar goed, Syrie map erbij gekocht en we kunnen er weer tegen aan deze donkere dagen.

Wie heeft trouwens een goede tip voor trainingen op de F-16C?
Ik heb de A-10C goed onder de knie, die trainingen zijn uitgebreid en duidelijk. Samen met de YT video's van de Grim Reaper is het best wel snel te leren. Voor de F-16C nog niet zo'n modus gevonden.

Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eitje84 Ik heb zelf de F-16 niet. (Die weiger ik te kopen totdat ze de F/A-18 eens fatsoenlijk afmaken)
Maar wat ik altijd doe met een nieuwe kist is wat instant action missies doorwerken met de handleiding in de hand (of wat YT video's) en dan ga ik gewoon oefenen totdat ik de systemen onder de knie heb.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 21-12-2020 15:53 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
ocf81 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:53:
@eitje84 Ik heb zelf de F-16 niet. (Die weiger ik te kopen totdat ze de F/A-18 eens fatsoenlijk afmaken)
Maar wat ik altijd doe met een nieuwe kist is wat instant action missies doorwerken met de handleiding in de hand (of wat YT video's) en dan ga ik gewoon oefenen totdat ik de systemen onder de knie heb.

Dat ben ik al een tijdje aan het doen, maar gaat toch wat langzamer dan met de A10. Maar goed we gaan toch nergens heen de komen tijd....

Iemand anders nog een toevoeging?

Mbt de F/A-18, goed om te weten! Hing er al met de muisknop boven net, maar daar moeten we nog even mee wachten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De F/A-18C is inmiddels al een behoorlijk eindje gevorderd hoor, in de ontwikkeling. Vind ik dan. Het is samen met de F-16C en de UH-1H Huey mijn favoriete module in DCS. :)

Echter de F/A-18C heeft natuurlijk carrier mogelijkheden (vooral met de Supercarrier is leuk) en verreweg de meeste keuze in wapens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eitje84 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:05:
[...]
@eitje84
Mbt de F/A-18, goed om te weten! Hing er al met de muisknop boven net, maar daar moeten we nog even mee wachten dan?
Volgens mij heb je het verkeerd begrepen :P

De F/A-18C is juist nagenoeg compleet. Het is de F-16C die nog veel aandacht nodig heeft (al heb ik er ook al enorm veel plezier mee)

V.w.b. de F-16; Ik vind het niet erg dat er maar langzaam nieuwe features bij komen. Heb toch onvoldoende tijd om alles op korte termijn te leren.

Grim Reapers vind ik persoonlijk een van de slechtste DCS tutorials. Is vooral veel video's online zetten, maar de kwaliteit is in mijn ogen niet al te best.. Zéker niet voor tutorials.

Check vooral de YT video's van Redkite!
En, als je niet veel tijd hebt en ook wat wil lachen: check het YT kanaal van Laobi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:55:
[...]

En, als je niet veel tijd hebt en ook wat wil lachen: check het YT kanaal van Laobi

Kevin Spacey staat op. Here he comes, guard your cock! :D

Priceless! :')

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 21-12-2020 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eitje84 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:05:
[...]

<quote zonder quote blok - knip>

Dat ben ik al een tijdje aan het doen, maar gaat toch wat langzamer dan met de A10. Maar goed we gaan toch nergens heen de komen tijd....

Iemand anders nog een toevoeging?

Ik koop de F-16C niet uit principe. De F/A-18C is inderdaad al een aardig eind verbeterd, maar ED heeft ons gewoon genaaid door de F/A-18C lange tijd op een laag vuur te zetten ten gunste van het ontwikkelen van de F-16C. Voor een goede multifunctionele jet is het geen slechte koop. Je krijgt er ook nog eens carrier ops bij, dus dat maakt het extra leuk.
dawg schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:58:
[...]

[YouTube: DCS - F-16C Viper - First Look & Flight]
Kevin Spacey staat op. Here he comes, guard your cock! :D

Priceless! :')
Inderdaad, must see! Bakken met humor.

Doet me ergens ook wel denken aan de Super Unicorn Reviews

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

[...]

Ja hoor, ik - en met mij vele anderen - zijn nog steeds erg "bezig" met BMS. Een dynamic campaign-engine waar geen andere flightsim aan kan tippen, behoorlijk stabiele multiplayer, geweldige 64+ Team vs Team campaigns van zowel BMS zelf als Falcon Online en de meest complete F-16C simulatie die er te krijgen is (en welke in 4.35 nog verder uitgewerkt is).

De terrain engine van BMS komt niet uit 2005 maar uit 1998 - en was zelfs toen al karig te noemen (aangezien Microprose al het geld in die campaign engine gestoken had, de rest van Falcon 4.0 was half bakken en gewoon niet af). Maar nu BMS 4.35 naar DX11 gehaald is, kan het werk aan zowel VR en een nieuwe terrain engine beginnen. Beiden waren met DX9c gewoon niet haalbaar. Of BMS 4.36 direct al zover is, dat weten we niet maar we weten wel dat BMS stapje voor stapje vooruit gaat.

Er is absoluut niks mis met DCS, ik heb zelf de A-10C en de AV-8B en vind DCS ook prachtig, maar BMS heeft toch ook wat speciaals, ook al is het grafisch niet zo mooi natuurlijk.

BMS blijft altijd leuk in multiplayer :)

[ Voor 3% gewijzigd door tazzman op 21-12-2020 21:58 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:38
[...]

Mijn primaire sim is ook BMS. Deze vlieg ik standaard. het is de meest uitgebreide en complete combat sim voor de F-16. En naar mijn idee ook de meest realistisch, hoewel de graphics op DCS natuurlijk wel achterlopen. Ik had DCS nooit gespeeld voornamelijk vanwege het ED beleid. Mijn broer had DCS wel aangeschaft omdat hij graag in een goede F-18 sim wilde vliegen. Omdat zijn gezondheid achteruit ging en we wel samen nog multiplayer wilden vliegen, heb ik zelf ook DCS aangeschaft en de F-16 module omdat ik daarmee het meest bekend was. Ook al was deze module nog verre van compleet, hiermee zou ik zonder enorme learning curve meteen kunnen vliegen waardoor we snel vluchten samen konden doen. We hebben wel de nodige vluchten gedaan samen en was wel mooie ervaring. Hoewel ook wel de nodige frustraties met game crashes en geregeld dat het spel mijn hotas settings weer kwijt was.

Mijn broer is nu half jaar geleden overleden en heb sindsdien eigenlijk DCS niet meer aangeraakt. Afgelopen weekend dacht ik laat ik het weer eens opstarten en kijken of de F-16 al weer eens een update heeft gehad. Laatste keer dat ik het gespeeld had in de stabiele versie van DCS, had de F-16 bijvoorbeeld nog geen dogfight hud. Toen ik DCS afgelopen weekend opstartte ging hij een update draaien. Hiermee ontdekte ik dat de F=16 in de stabiele versie ook weer eens een update gehad heeft en nu idd de dogfight hud ook daar is geimplementeerd. Echter was het spel weer mijn hotas setup kwijt. Ook het inladen van mn gesavede hotas profiel hielp niet. Kortom, ik kan weer opnieuw beginnen met mn hotas programmeren.

Ofwel hier en alle bugs van DCS heb ik geen zin in en ik blijf lekker BMS vliegen. Een sim die bij mij goed bevalt en stabiel draait. En vooralsnog wat mij betreft ook de realistischere combat sim is. DCS is absoluut een mooie sim die ook genoeg te bieden heeft, maar naar mijn mening blijft BMS (op graphics na) de betere sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:59:
[...]

Mijn primaire sim is ook BMS. Deze vlieg ik standaard. het is de meest uitgebreide en complete combat sim voor de F-16. En naar mijn idee ook de meest realistisch, hoewel de graphics op DCS natuurlijk wel achterlopen. Ik had DCS nooit gespeeld voornamelijk vanwege het ED beleid. Mijn broer had DCS wel aangeschaft omdat hij graag in een goede F-18 sim wilde vliegen. Omdat zijn gezondheid achteruit ging en we wel samen nog multiplayer wilden vliegen, heb ik zelf ook DCS aangeschaft en de F-16 module omdat ik daarmee het meest bekend was. Ook al was deze module nog verre van compleet, hiermee zou ik zonder enorme learning curve meteen kunnen vliegen waardoor we snel vluchten samen konden doen. We hebben wel de nodige vluchten gedaan samen en was wel mooie ervaring. Hoewel ook wel de nodige frustraties met game crashes en geregeld dat het spel mijn hotas settings weer kwijt was.

Mijn broer is nu half jaar geleden overleden en heb sindsdien eigenlijk DCS niet meer aangeraakt. Afgelopen weekend dacht ik laat ik het weer eens opstarten en kijken of de F-16 al weer eens een update heeft gehad. Laatste keer dat ik het gespeeld had in de stabiele versie van DCS, had de F-16 bijvoorbeeld nog geen dogfight hud. Toen ik DCS afgelopen weekend opstartte ging hij een update draaien. Hiermee ontdekte ik dat de F=16 in de stabiele versie ook weer eens een update gehad heeft en nu idd de dogfight hud ook daar is geimplementeerd. Echter was het spel weer mijn hotas setup kwijt. Ook het inladen van mn gesavede hotas profiel hielp niet. Kortom, ik kan weer opnieuw beginnen met mn hotas programmeren.

Ofwel hier en alle bugs van DCS heb ik geen zin in en ik blijf lekker BMS vliegen. Een sim die bij mij goed bevalt en stabiel draait. En vooralsnog wat mij betreft ook de realistischere combat sim is. DCS is absoluut een mooie sim die ook genoeg te bieden heeft, maar naar mijn mening blijft BMS (op graphics na) de betere sim.
Wat vervelend om te lezen over je broer. Gecondoleerd nog.

V.w.b. de DCS F-16: De open beta ligt natuurlijk wel een fors stuk voor op stable, maar is ook nog echt wel prematuur te noemen inderdaad. Als je een volledig complete F-16 ervaring wil (en geen behoefte hebt aan VR, dan is BMS zeker nog de beste keuze)

Wel heel raar trouwens van die crashes en problemen met je HOTAS setup. Ik ben sinds ongeveer 3 jaar geleden behoorlijk intensief met DCS bezig, en sure, de game is wel eens gecrasht, maar dat zal op één hand te tellen zijn (en had meestal ook te maken met een of andere user made mod).
Mijn HOTAS controls heb ik nog nooit opnieuw moeten instellen (TM Cougar en TM Warthog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bloedvat schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:46:
[...]

Wat vervelend om te lezen over je broer. Gecondoleerd nog.
Dank je wel!
V.w.b. de DCS F-16: De open beta ligt natuurlijk wel een fors stuk voor op stable, maar is ook nog echt wel prematuur te noemen inderdaad. Als je een volledig complete F-16 ervaring wil (en geen behoefte hebt aan VR, dan is BMS zeker nog de beste keuze)

Wel heel raar trouwens van die crashes en problemen met je HOTAS setup. Ik ben sinds ongeveer 3 jaar geleden behoorlijk intensief met DCS bezig, en sure, de game is wel eens gecrasht, maar dat zal op één hand te tellen zijn (en had meestal ook te maken met een of andere user made mod).
Mijn HOTAS controls heb ik nog nooit opnieuw moeten instellen (TM Cougar en TM Warthog)
Ja, ik weet dat de open beta ver voor ligt op de stable version. Dat was ook wel een ergernis onder simvliegers las ik en vond ik zelf ook wel terecht punt van kritiek. De open beta werd constant doorontwikkeld terwijl een tijd lang de stable version geen updates meer kreeg. Wij speelden altijd gewoon de stable version omdat je met open beta ook meer risico loopt dat er bugs zijn.

Het gaat mij idd vooral om de complete F-16/combatsim ervaring. En daarin vind ik BMS nog wel beter. De F-16 is in feite compleet ontwikkeld, de AI is wel beter in BMS, dynamic campaign etc. DCS heeft ook zeker mooie punten. De graphics en vond het mooi om vanaf Nellis boven vegas te vliegen etc. Je kan mooie dingen met de mission builder doen wat in BMS niet kan. Maar overall heeft BMS nog mijn voorkeur.

De crashes weet ik ook niet. Misschien dat mijn pc net niet sterk genoeg is, hoewel hij net een jaar oud is. Maar rondom Las Vegas had hij het best moeilijk en zag wel dat mijn pc stuk meer aan het blazen was dan de pc van mijn broer, terwijl zijn pc toch stukje ouder was dan die van mij. Dus denk dat het af en toe gewoon te zwaar was en spel daardoor eruit klapte. Met de hotas weet ik ook niet waarom hij zo vaak het profiel kwijt raakt. Maar omdat BMS mijn hoofdsim is, heb ik ook nog nooit echt naar een oplossing gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tomcatter_31 gecondoleerd met je broer. Wat erg. ;(

BMS nog nooit mee gevlogen dus ik kan er geen uitspraken over doen. Ik denk wel dat zodra DCS de dynamic campaign engine released, BMS' playerbase op termijn enkel zal afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
dawg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:50:
@Tomcatter_31 gecondoleerd met je broer. Wat erg. ;(

BMS nog nooit mee gevlogen dus ik kan er geen uitspraken over doen. Ik denk wel dat zodra DCS de dynamic campaign engine released, BMS' playerbase op termijn enkel zal afnemen.
Dank je wel. Ja, veel te jong was hij nog. ;(
Allebei enorme auto en luchtvaartliefhebbers en gingen samen naar veel vliegshows, autoraces etc. We hadden beide het liefst vlieger willen worden. Daarom dus ook beiden liefhebbers van flightsims.

En ja, goede kans dat er veel mensen over zullen stappen op DCS zodra die een dynamic campaign hebben. Hoewel ik bij release van BMS 4.34 destijds ook wel weer mensen terug zag komen van DCS. Maar voordeel van BMS is dat het een vrijwilligersgroep is en ze, zoals ze zelf zeggen, geen grote groep aanhang nodig hebben. Ze ontwikkelen het spel voornamelijk voor hun eigen hobby. Dus wat dat betreft zal het spel wel blijven voortbestaan. Alleen is er idd goede kans dat de community wel uit gaat dunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
Tragisch om iemand zo jong te verliezen :'( hopelijk denk je met goed herinneringen aan hen terug!

Zijn er meer mensen die afgelopen week de update hebben gedraaid?

Net even een rondje in mijn A10c gedaan en er zijn een aantal zaken gewijzigd... De MAV mode is van de rechter MFD naar de linker gegaan, en er zit een nieuw elastiek om de cockpit... Dat is alles wat ik zo snel zag. Meer zaken op gevallen bij andere?

Daarnaast ook de Syrië map gekocht, maar dat loopt echt bagger... Laden duurt super lang, daarna loopt het redelijk soepel, maar tot nu toe nog iedere keer gecrasht na 15 tot 30 minuten vliegen.
Ik draai alles van een HDD ipv SSD maar dat zou het toch niet onspeelbaar moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eitje84 een SSD is nochtans sterk aan te raden, bij mij loopt Syria goed.

Overigens is er vandaag ook nog een kleine OB-update uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eitje84 ook hier loopt Syria soepeltjes. Sommige air bases zijn wel zwaar voor m'n pc in VR, maar de rest loopt heel lekker. Oh en geen crashes gehad.

Misschien eens een cleanup/repair draaien?

En hoeveel ram geheugen heb je?
Ik zie dat mijn 32gb ram vrijwel volledig gebruikt lijken te worden in de Syria map (daar lijkt echt iets niet helemaal te kloppen)

(hoop trouwens wel dat ze binnenkort iets gaan doen aan de visual range cirkel in Syria. Je ziet de gebouwen en bomen nu letterlijk uit de grond schieten... geen gezicht)

En zoals @dawg al zei, SSD is best wel een must have voor DCS, anders reizen je laadtijden de pan uit

[ Voor 9% gewijzigd door Bloedvat op 23-12-2020 22:26 ]

• Tomcatter_31
eitje84 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:54:
Tragisch om iemand zo jong te verliezen :'( hopelijk denk je met goed herinneringen aan hen terug!
Zeker, hij was mijn beste vriend. We deden veel samen, maar hebben ook zeker veel mooie herinneringen gemaakt.
Daarnaast ook de Syrië map gekocht, maar dat loopt echt bagger... Laden duurt super lang, daarna loopt het redelijk soepel, maar tot nu toe nog iedere keer gecrasht na 15 tot 30 minuten vliegen.
Ik draai alles van een HDD ipv SSD maar dat zou het toch niet onspeelbaar moeten maken?
Hmm, ik draai DCS ook van een HDD omdat mijn SSD niet genoeg ruimte heeft. Moet eigenlijk nog een keer een SSD bij plaatsen voor spellen als DCS. Maar mogelijk ook wel deels de reden waarom DCS op mijn pc niet optimaal draait.

• eitje84
[b]Tomcatter_31 in "Eagle Dynamics\Digital Combat Simulator"

Hmm, ik draai DCS ook van een HDD omdat mijn SSD niet genoeg ruimte heeft. Moet eigenlijk nog een keer een SSD bij plaatsen voor spellen als DCS. Maar mogelijk ook wel deels de reden waarom DCS op mijn pc niet optimaal draait.
Ga denk ik dan maar upgrade naar een grotere SSD, waar ik het zelfde heb als jij. Wel een SSD maar te weinig ruimte... en maar 1 M.2 slot, maar geen zin in een Windows reinstall...

Of we kopen een PCI Express kaart met 2x M.2 slot en stoppen die in de PCIEX4 slot van het MOBO.
Iemand een idee waarom dat niet zo werken?
eitje84 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:22:
[...]

Ga denk ik dan maar upgrade naar een grotere SSD, waar ik het zelfde heb als jij. Wel een SSD maar te weinig ruimte... en maar 1 M.2 slot, maar geen zin in een Windows reinstall...

Of we kopen een PCI Express kaart met 2x M.2 slot en stoppen die in de PCIEX4 slot van het MOBO.
Iemand een idee waarom dat niet zo werken?
Ik heb mijn SSD's op SATA aangesloten, niet op M.2. Wellicht nog een optie?

• TweakerVincent
Koop gewoon een sata ssd als je geen m2 hebt. Dingen kosten niks en huge improvement tov extreme trage hdd’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
TweakerVincent schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:24:
Koop gewoon een sata ssd als je geen m2 hebt. Dingen kosten niks en huge improvement tov extreme trage hdd’s
Is ook, maar zo'n PCI kaart en een M.2 SSD kost ook niet de wereld en is wel 4x zo snel als ik het tussen het kerstdiner goed lees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
eitje84 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:41:
[...]

Is ook, maar zo'n PCI kaart en een M.2 SSD kost ook niet de wereld en is wel 4x zo snel als ik het tussen het kerstdiner goed lees ;)
Herstel, +/-8x zo snel: 500mb/s vs 3500 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
eitje84 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:41:
[...]

oh is ook top hoor, ik doelde op hdd verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

DCS + VR geprobeerd = _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ben airliners gewend (XP11), maar holy moly wat is een FA18 vliegen dan opeens moeilijk! Een simpel ding als de VFR Landing Pattern (de break op 800ft) krijg ik niet eens netjes voor elkaar :X Althans, niet zonder een flinke altitude deviatie.

En die E bracket was ook eerst a-intuitief :P

[ Voor 7% gewijzigd door ND863 op 28-12-2020 12:10 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, er zijn pluspunten en minpunten aan VR. Ik merk dat het plaatsen van machinegeweervuur makkelijker gaat. Maar de wazigheid van de wereld zorgt ervoor dat je echt niks kan zien dat verder dan een kilometer of 2 van je af zit, tenzij je er recht naar kijkt. In dat geval is het ongeveer tot 5 km wel aardig zichtbaar.
Normaal heb ik niet zo veel moeite met het vinden van de landingsbaan, maar nu moet ik toch echt even op de kaart spieken waar die is, omdat ik hem pas op het laatste moment zie.

Ik denk dat mijn G2 even in de kast ga leggen tot ik een 6800XT of een 3080Ti kan veroorloven, want dat lijk je wel nodig te hebben om die bril aan te kunnen sturen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:08:
DCS + VR geprobeerd = _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ben airliners gewend (XP11), maar holy moly wat is een FA18 vliegen dan opeens moeilijk! Een simpel ding als de VFR Landing Pattern (de break op 800ft) krijg ik niet eens netjes voor elkaar :X Althans, niet zonder een flinke altitude deviatie.

En die E bracket was ook eerst a-intuitief :P
Gaaf he! d:)b

Ongeveer 3 jaar geleden met VR in DCS gestapt en nog steeds wordt ik iedere sessie weer weggeblazen door hoe geweldig het is.

Ben troiwens nog steeds superblij met m'n Reverb G1 i.c.m. 1080ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Na eindelijk 3x succesvol de VFR Landing voor elkaar gekregen, maar de carrier landing geprobeerd, 1e keer was balter en 2e keer was raak! :o Wel 1e wire, maar kan ook echt voor geen meter de Ball spotten :X

Mss is dat ook een VR dingetje. Zag op YT bij de Supercarrier (die ik niet heb) dat de Ball voor je porum geprojecteerd wordt. Weet niet of dat bij de default ook mogelijk is. Ik sim met de Rift S overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:35:
Na eindelijk 3x succesvol de VFR Landing voor elkaar gekregen, maar de carrier landing geprobeerd, 1e keer was balter en 2e keer was raak! :o Wel 1e wire, maar kan ook echt voor geen meter de Ball spotten :X

Mss is dat ook een VR dingetje. Zag op YT bij de Supercarrier (die ik niet heb) dat de Ball voor je porum geprojecteerd wordt. Weet niet of dat bij de default ook mogelijk is. Ik sim met de Rift S overigens.
Kan niet bij de CVN-74 Stennis, enkel bij de Supercarrier. Overigens word ik alleen maar afgeleid door die IFLOLS popup, ik hoop dat ED snel een optie inbouwt waarmee je dat uit kunt schakelen. Ik zie de ball zelfs in mijn Rift gewoon behoorlijk goed.

Supercarrier is wel aan te raden trouwens, de geometrie van de schepen klopt, bemanning welke nog verder uitgebreid zullen worden, verlichting, line-up light wat erg handig is op grote afstand van mother, LSO platform, en binnenkort ook de hangar, ready room en airboss stations die bemanbaar zullen zijn. :)

Even nog een tip, waar ik zelf in het begin met de Hornet veel aan heb gehad, video van een voormalig F/A-18C piloot.

En welkom overigens! :+

[ Voor 11% gewijzigd door dawg op 28-12-2020 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:56:
[...]

Kan niet bij de CVN-74 Stennis, enkel bij de Supercarrier. Overigens word ik alleen maar afgeleid door die IFLOLS popup, ik hoop dat ED snel een optie inbouwt waarmee je dat uit kunt schakelen. Ik zie de ball zelfs in mijn Rift gewoon behoorlijk goed.

Supercarrier is wel aan te raden trouwens, de geometrie van de schepen klopt, bemanning welke nog verder uitgebreid zullen worden, verlichting, line-up light wat erg handig is op grote afstand van mother, LSO platform, en binnenkort ook de hangar, ready room en airboss stations die bemanbaar zullen zijn. :)

En welkom overigens! :+
Hier hetzelfde, hopelijk kan die FLOLS overlay binnenkort uitgezet worden.. Doet flink afbreuk op realisme en ik kan ook de ball op het schip redelijk goed zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien een systeem waar je het aan en uit kan zetten met een toetsencombinatie? Ik kan de bal pas in de laatste kilometer zien in VR. Dat is is wat aan de late kant.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ND863

ND863

Trouwens, bij Steam kan je modules tot volgende week gratis proberen! Heb nu ook de Supercarrier kunnen proberen 😎 FPS prima te doen, en is indd een aanrader! Overigens ook 30% korting, dus deze + Hornet is een inkoppertje.

Krijg nu indd -voor sommige irritant- een pop-up ball! (Ook op de Stennis!) Dat kijkt handiger in VR (althans voor nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:
Trouwens, bij Steam kan je modules tot volgende week gratis proberen! Heb nu ook de Supercarrier kunnen proberen 😎 FPS prima te doen, en is indd een aanrader! Overigens ook 30% korting, dus deze + Hornet is een inkoppertje.

Krijg nu indd -voor sommige irritant- een pop-up ball! (Ook op de Stennis!) Dat kijkt handiger in VR (althans voor nu).
Maakt het zeker makkelijker. No doubt :P

(Veel plezier met je aankoop. Absoluut het geld waard mijns inziens d:)b )

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ND863 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:46:

Nog een tip dan maar, aangezien je in VR vliegt (the only way to go! :+ ).
https://www.vaicompro.com/get-license.html

Dit is een add-on voor VoiceAttack waardoor je tegen de ATC en andere eenheden kunt praten, en zo dus het comms-menu kunt vermijden wat toch altijd gehannes is in VR.

Bij Vaicom Pro is er recent ook een erg handige module bijgekomen, het Interactive Kneeboard. Deze kopieert je briefings, je comms, 9-lines, etc, alles naar je kneeboard en je kunt ook dicteren. :)

Een andere module, de RIO extension, daarmee kun je tegen Jester praten in de F-14A/B zodat je ook dat niet meer via het Jester-wheel hoeft te doen.

Carrier comms idem. Wel allen losse modules voor Vaicom maar oh zo handig. :P
Een must-have eigenlijk.
Zie hoe het werkt:
Link 1 & link 2

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 29-12-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt interessant. Wel jammer dat ze mijn browser blokkeren.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:14:
Klinkt interessant. Wel jammer dat ze mijn browser blokkeren.
Hmm, het is wel de moeite waard om even de blokkering uit te schakelen, of even een andere browser gebruiken o.i.d.

Ik geloof dat VoiceAttack ook via Steam aan te schaffen is (weet ik niet zeker) maar Vaicom Pro volgens mij niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:19:
[...]

Hmm, het is wel de moeite waard om even de blokkering uit te schakelen, of even een andere browser gebruiken o.i.d.

Ik geloof dat VoiceAttack ook via Steam aan te schaffen is (weet ik niet zeker) maar Vaicom Pro volgens mij niet. :)
De blokkering zit aan hun kant. Ze blokkeren mensen die gebruik maken van proxy's etc. Het gebruik daarvan is een middel om tracking tegen te gaan en is voor mij een principekwestie. Als je uitzonderingen gaat maken op principes dan heb je eigenlijk geen principes.

Ik hoop eigenlijk dat ED stemherkenning ooit eens op gaat nemen in DCS, want het is feitelijk een kernfunctie die al te lang ontbreekt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oki.

@ocf81 Wellicht anders even Hollywood_315 een bericht sturen via het forum van ED, of je het niet op een andere manier kunt aanschaffen? Ik zeg maar wat. :)

[ Voor 98% gewijzigd door dawg op 29-12-2020 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:29:
Oki.

@ocf81 Wellicht anders even Hollywood_315 een bericht sturen via het forum van ED, of je het niet op een andere manier kunt aanschaffen? Ik zeg maar wat. :)
Ja, dat is nog wel een idee. Bedankt voor de suggestie!

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Wow fantastische tip @dawg ! Merci.

Zover ben ik nog niet, maar zat al een beetje in mn gedachte hoe dat nou handig ging met dat comms menu in VR, but you already gave the answer! Ik hou’m in m’n achterhoofd, eerst maar eens dat carrier patroon fatsoenlijk kunnen vliegen :P

De break gaat al beter sinds ik de speedbrakes erbij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:10:
[...]

Nog een tip dan maar, aangezien je in VR vliegt (the only way to go! :+ ).
https://www.vaicompro.com/get-license.html

Dit is een add-on voor VoiceAttack waardoor je tegen de ATC en andere eenheden kunt praten, en zo dus het comms-menu kunt vermijden wat toch altijd gehannes is in VR.

Bij Vaicom Pro is er recent ook een erg handige module bijgekomen, het Interactive Kneeboard. Deze kopieert je briefings, je comms, 9-lines, etc, alles naar je kneeboard en je kunt ook dicteren. :)

Een andere module, de RIO extension, daarmee kun je tegen Jester praten in de F-14A/B zodat je ook dat niet meer via het Jester-wheel hoeft te doen.

Carrier comms idem. Wel allen losse modules voor Vaicom maar oh zo handig. :P
Een must-have eigenlijk.
Zie hoe het werkt:
Link 1 & link 2
Nu mijn dochtertje iets ouder is, hoef ik niet meer als een ninja (superstil dus) DCS te spelen. Wordt dus tijd dat ik ook met vaicom aan de slag ga.

Effe een vraagje, aangezien ik weet dat jij ook in VR speelt; hoe doe je dat met microfoontje en oortjes i.c.m. je VR-headset?

Mijn Reverb heeft een koptelefoon (kleine jack) aansluiting op de headset. Als ik daar bijvoorbeeld de oortjes van mijn telefoon inplug, kan ik dan het microfoontje van mijn oortjes gebruiken terwijl ik de koptelefoon van mijn Reverb voor het geluid blijf gebruiken?
Of hoe doe jij dat?

(hopelijk begrijp je mijn vraag :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:34:
[...]

Nu mijn dochtertje iets ouder is, hoef ik niet meer als een ninja (superstil dus) DCS te spelen. Wordt dus tijd dat ik ook met vaicom aan de slag ga.

Effe een vraagje, aangezien ik weet dat jij ook in VR speelt; hoe doe je dat met microfoontje en oortjes i.c.m. je VR-headset?

Mijn Reverb heeft een koptelefoon (kleine jack) aansluiting op de headset. Als ik daar bijvoorbeeld de oortjes van mijn telefoon inplug, kan ik dan het microfoontje van mijn oortjes gebruiken terwijl ik de koptelefoon van mijn Reverb voor het geluid blijf gebruiken?
Of hoe doe jij dat?

(hopelijk begrijp je mijn vraag :P )
Jawel.
Volgens mij kun je gewoon, zodra je je VR-headset aansluit, kiezen welke speaker je wilt toewijzen. Gewoon klikken op de luidspreker op de taakbalk, naast de klok (W10). Daar staan welke speakers momenteel prio hebben met een pijltje als pulldown voor je andere speakers.

Voor de mic kun je voorkeuren voor input/output apparaten instellen onder (W10, ik heb Engels ingesteld) Settings - System - Sound - "App volume and device preferences". :)

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 30-12-2020 16:49 ]

dawg schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:44:
[...]

Jawel.
Volgens mij kun je gewoon, zodra je je VR-headset aansluit, kiezen welke speaker je wilt toewijzen. Gewoon klikken op de luidspreker op de taakbalk, naast de klok (W10). Daar staan welke speakers momenteel prio hebben met een pijltje als pulldown voor je andere speakers.

Voor de mic kun je voorkeuren voor input/output apparaten instellen onder (W10, ik heb Engels ingesteld) Settings - System - Sound - "App volume and device preferences". :)
Hoe heb jij de combinatie VR headset met microfoon/koptelefoon opgelost?

Zat te denken, maar simpelweg in-ears van mijn telefoon in mijn Reverb steken, is niet praktisch.. Dan bungelt dat kabeltje en is het wachten tot ie ergens achter blijft haken.

(Heb wat filmpjes zitten kijken van Hollywood_315. Aan het accent te horen is dat een Nederlander :P . Is Vaicom een Nederlands product? :)F )
Bloedvat schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:17:
[...]

Hoe heb jij de combinatie VR headset met microfoon/koptelefoon opgelost?

Zat te denken, maar simpelweg in-ears van mijn telefoon in mijn Reverb steken, is niet praktisch.. Dan bungelt dat kabeltje en is het wachten tot ie ergens achter blijft haken.

(Heb wat filmpjes zitten kijken van Hollywood_315. Aan het accent te horen is dat een Nederlander :P . Is Vaicom een Nederlands product? :)F )
Ik gebruik de mic en oortjes van de headset. :)

En hij is Nederlander inderdaad maar ik geloof dat hij niet alleen Vaicom ontwikkelt, dus ik weet het niet zeker of het 100% Nederlands is. :)
dawg schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:54:
[...]

Ik gebruik de mic en oortjes van de headset. :)

En hij is Nederlander inderdaad maar ik geloof dat hij niet alleen Vaicom ontwikkelt, dus ik weet het niet zeker of het 100% Nederlands is. :)
ik zie nu dat mijn G1 ook gewoon een ingebouwde mic heeft :F

Ok... Ik voel me wel een beetje dom nu... :')
Bloedvat schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:13:
[...]

ik zie nu dat mijn G1 ook gewoon een ingebouwde mic heeft :F

Ok... Ik voel me wel een beetje dom nu... :')
Kan de beste overkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poeh! Net een uur bezig geweest met installeren en setup van Voice Attack en VAICOM, maar dat valt nog niet mee voor een leek als ik :/

Hollywood_315 gaat er in zijn intro tutorial vanuit dat de gebruiker ervaring heeft met Voice Attack. Dat heb ik niet, dus dat maakt e.e.a. niet gemakkelijker

Ben nu bij de stap aangekomen waar ik in de VAICOM settings mijn HOTAS buttons moet toekennen. Maar ik snap nog totaal niet hoe dat precies moet... Niet elke module heeft hetzelfde aantal en type radio's en ik gebruik ook nog eens twee verschillende throttles (Cougar en Warthog), dus hoe gaat dat werken dan? :?

Ben er nu een beetje gaar van.. Morgen maar eens verder klooien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:09:
Poeh! Net een uur bezig geweest met installeren en setup van Voice Attack en VAICOM, maar dat valt nog niet mee voor een leek als ik :/

Hollywood_315 gaat er in zijn intro tutorial vanuit dat de gebruiker ervaring heeft met Voice Attack. Dat heb ik niet, dus dat maakt e.e.a. niet gemakkelijker

Ben nu bij de stap aangekomen waar ik in de VAICOM settings mijn HOTAS buttons moet toekennen. Maar ik snap nog totaal niet hoe dat precies moet... Niet elke module heeft hetzelfde aantal en type radio's en ik gebruik ook nog eens twee verschillende throttles (Cougar en Warthog), dus hoe gaat dat werken dan? :?

Ben er nu een beetje gaar van.. Morgen maar eens verder klooien :P
Allereerst zorgen dat VoiceAttack als admin gerund kan worden.

Dan VA openen, vervolgens zie je in het verschenen VoiceAttach venster in dat pulldown menu je actieve profiel staan (VAICOM PRO for DCS World), daarnaast zie je een vakje met een pen(?) erin. Daarop klikken.

In verschenen venster, onder de Push-To-Talk sectie, zie je je radio's. Ik zelf heb VHF AM, VHF FM, UHF en Interphone (intercom voor bijvoorbeeld Jester of de ground crew) toegewezen. Wel even alle reeds aanwezige toewijzingen verwijderen. De radio buttontoewijzingen in DCS zelf moet je verwijderen, die heb je niet meer nodig.

In VAICOM zelf (in het vester van VoiceAttack op left ctrl - left alt - c drukken en dan verschijnt VAICOM) kun je desgewenst Player Voice nog uitschakelen, of het Radio Menu zodat je deze niet meer te zien krijgt (kun je wel oproepen door "Options" te zeggen). En nog wat meer, zie handleiding. :P

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 01-01-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Allereerst zorgen dat VoiceAttack als admin gerund kan worden.

Dan VA openen, vervolgens zie je in het verschenen VoiceAttach venster in dat pulldown menu je actieve profiel staan (VAICOM PRO for DCS World), daarnaast zie je een vakje met een pen(?) erin. Daarop klikken.

In verschenen venster, onder de Push-To-Talk sectie, zie je je radio's. Ik zelf heb VHF AM, VHF FM, UHF en Interphone (intercom voor bijvoorbeeld Jester of de ground crew) toegewezen. Wel even alle reeds aanwezige toewijzingen verwijderen. De radio buttontoewijzingen in DCS zelf moet je verwijderen, die heb je niet meer nodig.

In VAICOM zelf (in het vester van VoiceAttack op left ctrl - left alt - c drukken en dan verschijnt VAICOM) kun je desgewenst Player Voice nog uitschakelen, of het Radio Menu zodat je deze niet meer te zien krijgt (kun je wel oproepen door "Options" te zeggen). En nog wat meer, zie handleiding. :P
Thanks ;)

Het gaat ook wel lukken uiteindelijk, maar het is meer dan een druk op de knop :P

Ben wel benieuwd:
Kan ik bijvoorbeeld de UHF voor de F-16 aan een andere HOTAS knop toekennen dan in de F-18?
En als ik dat doe, kan ik dan als ik in de F-16 zit, de HOTAS radio buttons die ik voor F-18 gebruik, ergens anders voor gebruiken?
(Wederom een beetje wazige vraag... sorrie :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat Nope kan niet. Omdat je in VA toewijst en niet in DCS zelf zijn deze hetzelfde ongeacht toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 02-01-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:06:
@Bloedvat Nope kan niet. Omdat je in VA toewijst en niet in DCS zelf zijn deze hetzelfde ongeacht toestel.
Dat vreesde ik al. Nah ja, ik gebruik alleen voor de F-16 mijn Cougar throttle, dan moet ik voortaan in die kist mijn Warthog maar gebruiken voor de comms

Anyways, het werkt! *O*
Net effe getest met taxi, take-off en landing. Super gaaf d:)b

Voice Attack (of VAICOM?) heeft nog wel af en toe moeite om me te verstaan/begrijpen.
Heeft het zin om die Windows10 speech recognition test (al die zinnetjes oplezen) een paar keer te doen, of heeft dat geen zin voor Voice Attack?

Zo ook maar eens die nieuwe kneeboard functie testen (had ik er ook maar gelijk bijgekocht :P )

[ Voor 36% gewijzigd door Bloedvat op 02-01-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ok progressie! De ratio bolter vs trap is inmiddels flink omgedraaid :*)

Inmiddels ook een beetje begonnen met wapens, maar bij de training over de Sidewinder AM9 kwam ik erachter dat voor VR een HOTAS wel handiger zou zijn. Gebruik nu T16000 + TCA Throttle Quadrant, en kom knoppen tekort op een praktische plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Dat vreesde ik al. Nah ja, ik gebruik alleen voor de F-16 mijn Cougar throttle, dan moet ik voortaan in die kist mijn Warthog maar gebruiken voor de comms

Anyways, het werkt! *O*
Net effe getest met taxi, take-off en landing. Super gaaf d:)b

Voice Attack (of VAICOM?) heeft nog wel af en toe moeite om me te verstaan/begrijpen.
Heeft het zin om die Windows10 speech recognition test (al die zinnetjes oplezen) een paar keer te doen, of heeft dat geen zin voor Voice Attack?

Zo ook maar eens die nieuwe kneeboard functie testen (had ik er ook maar gelijk bijgekocht :P )
Ja, dat heeft zeker zin. Ik had ook enkele zaken die het ding niet verstond (zwaar Brabants accent :7 ) dus paar keer op desbetreffende woorden keyword training gedaan en sindsdien geen problemen meer gehad.

En inderdaad, eenmaal gewend is het radiomenu echt een geklooi met de muis, in VR. Terwijl je geen tijd hebt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:09:
Ok progressie! De ratio bolter vs trap is inmiddels flink omgedraaid :*)

Inmiddels ook een beetje begonnen met wapens, maar bij de training over de Sidewinder AM9 kwam ik erachter dat voor VR een HOTAS wel handiger zou zijn. Gebruik nu T16000 + TCA Throttle Quadrant, en kom knoppen tekort op een praktische plek.
Dat is toch ook een HOTAS? Aangezien je een clickable cockpit hebt hoef je ook niet alles te mappen toch?
Sensor Control Switch en Sensor Depress, TDC Control en TDC depress, Weapon Select, Shoot/Pickle buttons, Countermeasures, gear, hook, radio's, en dat is het wel zo'n beetje. :P

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 02-01-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

dawg schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Dat is toch ook een HOTAS? Aangezien je een clickable cockpit hebt hoef je ook niet alles te mappen toch?
Sensor Control Switch en Sensor Depress, TDC Control en TDC depress, Weapon Select, Shoot/Pickle buttons, Countermeasures, gear, hook, radio's, en dat is het wel zo'n beetje. :P
Op de stick van de T16000 zitten 4 buttons en een HAT switch. Heb deze als volgt:
HAT Left/Right: Left/Right mouse button
HAT Up/Down: Trim Nose Down/Up
1: Weapon release/Gun
2 - 3: Select Misiles/Rockets

Op de TCA (Airbus replica) throttle zitten maar 2 knoppen op de thrust levers zelf en die ben ik momenteel kwijt aan Select Guns en VR Zoom :P

Voor alle overige knoppen moet je hands-off throttle/stick halen, dus daar heb ik speedbrakes extend/retract, comms menu, flaps, catapult hookup, gear, cage/uncage, wheelbrakes and nosewheel steering toggle.

Een tweede HAT zou erg fijn zijn :P En in dacht dat T16000 throttle wel nog een HAT heeft, maar ik heb dus niet die bijbehorende throttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND863 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Op de stick van de T16000 zitten 4 buttons en een HAT switch. Heb deze als volgt:
HAT Left/Right: Left/Right mouse button
HAT Up/Down: Trim Nose Down/Up
1: Weapon release/Gun
2 - 3: Select Misiles/Rockets

Op de TCA (Airbus replica) throttle zitten maar 2 knoppen op de thrust levers zelf en die ben ik momenteel kwijt aan Select Guns en VR Zoom :P

Voor alle overige knoppen moet je hands-off throttle/stick halen, dus daar heb ik speedbrakes extend/retract, comms menu, flaps, catapult hookup, gear, cage/uncage, wheelbrakes and nosewheel steering toggle.

Een tweede HAT zou erg fijn zijn :P En in dacht dat T16000 throttle wel nog een HAT heeft, maar ik heb dus niet die bijbehorende throttle.
Ah, ik zie nu dat ik te snel gelezen heb. :P

Ja, wellicht is bijbehorende throttle voor die T16000 wel een goed idee. ;) Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je een hat op je stick opoffert voor een muisklik?

Plus. In de F/A-18C heb je gewoon een weapon selector, waarmee je A-A wapens en je gun kunt selecteren. A-G is altijd via de DDI's.

Lastig lastig, bindings. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Muisklik —> In VR als je de optie “Use controllers” uitzet kan je dmv rondkijken een soort van muis immiteren (blauw kruis), en dus met een muisklik op de joystick snel switches in de cockpit bedienen.

Maar wellicht indd nog even weapon selector en HAT switch/trim door elkaar husselen. Lastig indd bindings :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:21:
Muisklik —> In VR als je de optie “Use controllers” uitzet kan je dmv rondkijken een soort van muis immiteren (blauw kruis), en dus met een muisklik op de joystick snel switches in de cockpit bedienen.
Ik heb dat een tijd lang geprobeerd, maar persoonlijk nooit fijn gevonden. Uiteindelijk toch weer terug gegaan naar de muis (voordat ik ben overgestapt op PointCTRL dan).

Ik weet dat heel veel DCS VR users een trackball gebruiken i.p.v. een muis en die bijvoorbeeld op hun been leggen. Als je nog ergens zo'n ding hebt liggen (of goedkoop op de kop kan tikken ergens) zou je dat eens moeten proberen.

Of je gaat natuurlijk voor PointCTRL. Niet goedkoop (€200,-), maar je hebt in de cockpit geen muis meer nodig (ik heb zelfs HOTAS buttons over nu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is eigenlijk wel jammer dat die magiic finger tracking nooit echt een succes is geworden. Dat zou mij zo fijn lijken. Geen apparaatjes meer nodig en gewoon directe bediening met de hele hand.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:09:
[...]

Ik weet dat heel veel DCS VR users een trackball gebruiken i.p.v. een muis
:Y
Pagina: 1 ... 42 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx