Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
een beetje. behalve bij de f-14b, als die enkele op het deck staan geparkeerd en ik doe een case 1 (f-14 / f-18 maakt niet uit) dan stottert het soms een beetje. had ik voorheen niet.

maar de f-14b is sowieso nog niet zo goed geoptimaliseerd voor vr. ik lees meer klachten op eagle.ru.

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:37

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Leuke video, maar laat ze eerst maar eens de F/A-18 afmaken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Bloedvat
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:43
ocf81 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:11:
Leuke video, maar laat ze eerst maar eens de F/A-18 afmaken.
Helemaal mee eens, maar toch kan ik niet wachten op de Viper en heb ik 'm in pre-order staan.
(misschien omdat ik de eerste 10 jaar van m'n carrière als onderhoudsmonteur eraan heb gewerkt, maar nooit heb kunnen meevliegen :P ... jup.. oud zeer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:52
Tijdje weggeweest ivm tijdgebrek :( F15 kreeg ik als tip om mee te spelen, maar ik miste ground attack. Nu met de SU 27 aan het spelen, counter van F15 wat ik las EN heeft simpele dumb bommen. Mig 29s wilde ik eerst maar ik kon amper geschreven guides vinden. Met de su27 wel een interessante.

Hopelijk meer tijd nu. Wat vinden jullie van de su 27?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:15:
[...]

Helemaal mee eens, maar toch kan ik niet wachten op de Viper en heb ik 'm in pre-order staan.
(misschien omdat ik de eerste 10 jaar van m'n carrière als onderhoudsmonteur eraan heb gewerkt, maar nooit heb kunnen meevliegen :P ... jup.. oud zeer)
hier ook pre-order, al vanaf dag 1. :P

ik ging vroeger als klein jochie vaak met mijn opa op eindhoven welschap kijken naar f-16s. die had nederland toen nog niet zo lang en toen kon je nog heel dicht bij de baan komen herinner ik me nog. indrukwekkend was dat altijd, soms deden ze wat touch & go's, mooi man. :D en een herrie dat die dingen maakten.

nu nog hopen dat er wat goede skinners zijn die de f-16 rnaf & demolivery maken. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloedvat
TweakerVincent schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:15:
Tijdje weggeweest ivm tijdgebrek :( F15 kreeg ik als tip om mee te spelen, maar ik miste ground attack. Nu met de SU 27 aan het spelen, counter van F15 wat ik las EN heeft simpele dumb bommen. Mig 29s wilde ik eerst maar ik kon amper geschreven guides vinden. Met de su27 wel een interessante.

Hopelijk meer tijd nu. Wat vinden jullie van de su 27?
Ik heb FC3 wel, maar ben toch meer van de full fidelity modules. Hier en daar wel eens een half uurtje in de Flanker gezeten (ziet er erg gaaf uit in VR), maar het kon me nooit echt voor langere tijd bezighouden. Ik ga dan toch telkens weer snel terug naar de clickable cockpits :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:37:
[...]

Ik heb FC3 wel, maar ben toch meer van de full fidelity modules. Hier en daar wel eens een half uurtje in de Flanker gezeten (ziet er erg gaaf uit in VR), maar het kon me nooit echt voor langere tijd bezighouden. Ik ga dan toch telkens weer snel terug naar de clickable cockpits :)
Ik ben nog beginner en heb amper tijd. Learning curve moet dan zeker niet te stijl zijn. Wbt full clickable, ik neem aan dat alles via keyboard ook te bedienen is? Of moet je de muis gebruiken (non vr), muis lijkt me echt niks?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloedvat
TweakerVincent schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:25:
[...]

Ik ben nog beginner en heb amper tijd. Learning curve moet dan zeker niet te stijl zijn. Wbt full clickable, ik neem aan dat alles via keyboard ook te bedienen is? Of moet je de muis gebruiken (non vr), muis lijkt me echt niks?
Vrijwel overal zijn idd keybinds voor beschikbaar (ene module wat meer dan de andere), maar ik gebruik voor 50% m'n HOTAS en voor 50% de muis (juist in VR).
Keybinds zijn on VR tamelijk nutteloos als je, zoals ik, niet goed blind kunt typen.

Ik denk dat vrijwel iedereen (ook op 2D schermen) vooral de muis gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:18:
[...]

Vrijwel overal zijn idd keybinds voor beschikbaar (ene module wat meer dan de andere), maar ik gebruik voor 50% m'n HOTAS en voor 50% de muis (juist in VR).
Keybinds zijn on VR tamelijk nutteloos als je, zoals ik, niet goed blind kunt typen.

Ik denk dat vrijwel iedereen (ook op 2D schermen) vooral de muis gebruikt.
Maar muis is toch onhandig? Dan moet je je hand verplaatsen van de joystick naar de muis? Wss doe je dat met knoppen die niet in actie gebruikt moeten worden? Maar bv in autopilot oid?

Ik vind het nu al onhandig als ik rechterhand (joystick) naar beneden moet bewegen om knoppen op de joystick te bedienen (onderaan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloedvat
TweakerVincent schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:22:
[...]

Maar muis is toch onhandig? Dan moet je je hand verplaatsen van de joystick naar de muis? Wss doe je dat met knoppen die niet in actie gebruikt moeten worden? Maar bv in autopilot oid?

Ik vind het nu al onhandig als ik rechterhand (joystick) naar beneden moet bewegen om knoppen op de joystick te bedienen (onderaan)
Tja, de muis is zeker niet ideaal, dat ben ik met je eens. Maar er zijn veel te veel knoppen om allemaal aan je hotas te koppelen (en als het je al lukt wordt dat heel lastig onthouden _O- ).
Je kunt in VR ook hotas switches gebruiken als muis (crosshair in midden van beeld, kijken naar cockpit switch die je wilt bedienen en dan klikken), maar ik vind dat zelf niet fijn werken.

Er komen nu langzaam ook alternatieven op de "markt" (zoals Captoglove en Pointctrl), maar e.e.a. moet zich nog bewijzen. Tot die tijd werkt de muis prima wat mij betreft.

Oh en Touch controllers (of vergelijkbaar) is gewoon niet praktisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:50:
[...]

Tja, de muis is zeker niet ideaal, dat ben ik met je eens. Maar er zijn veel te veel knoppen om allemaal aan je hotas te koppelen (en als het je al lukt wordt dat heel lastig onthouden _O- ).
Je kunt in VR ook hotas switches gebruiken als muis (crosshair in midden van beeld, kijken naar cockpit switch die je wilt bedienen en dan klikken), maar ik vind dat zelf niet fijn werken.

Er komen nu langzaam ook alternatieven op de "markt" (zoals Captoglove en Pointctrl), maar e.e.a. moet zich nog bewijzen. Tot die tijd werkt de muis prima wat mij betreft.

Oh en Touch controllers (of vergelijkbaar) is gewoon niet praktisch.
Ik merk zelf dat ik de onderste 12 knoppen van thrustmaster 16000 liever niet gebruik, keyboard vind ik veel relaxter (ligt in midden)

Moet nog ipad of surface pro touch koppeling onderzoeken. Schijnt te werken

en vandaag gespeelt met de su-27, leuk toestel. Ik heb een trainingsmissie gemaakt met een easy F18 erin. Die kreeg ik keer op keer simpel neer, echter toen ik hem verving voor een F16 lukte het voor geen meter. Ik kreeg hem niet eens op lange afstand radar te zien en locken was super moeilijk (ook average ai)

Heeft de F16 iets wat het veel moeilijker maakt dan de f18? Of is het een bug?

TweakerVincent wijzigde deze reactie 28-07-2019 21:34 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
initiële release litening targeting pod voor de f/a-18c:

dawg wijzigde deze reactie 31-07-2019 21:21 (28%)

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

TweakerVincent schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:54:
[...]

Ik merk zelf dat ik de onderste 12 knoppen van thrustmaster 16000 liever niet gebruik, keyboard vind ik veel relaxter (ligt in midden)

Moet nog ipad of surface pro touch koppeling onderzoeken. Schijnt te werken

en vandaag gespeelt met de su-27, leuk toestel. Ik heb een trainingsmissie gemaakt met een easy F18 erin. Die kreeg ik keer op keer simpel neer, echter toen ik hem verving voor een F16 lukte het voor geen meter. Ik kreeg hem niet eens op lange afstand radar te zien en locken was super moeilijk (ook average ai)

Heeft de F16 iets wat het veel moeilijker maakt dan de f18? Of is het een bug?
Dat zou niet zo moeten zijn, maar er zijn ook veel bugs in DCS.
Wat natuurlijk ook kan, is dat de AI van een F-16 anders vliegt dan die van een F/A-18.
probeer anders eens Tacview om te kijken hoe de F-16 vliegt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-10 21:02

Spinez0r

They call me Mike.

Gisteren even gespeeld met de nieuwe Targeting pod, werkt echt heel fijn, maakt de workload een stuk lager, en je bent in staat om veel beter te werken in de TOO mode :)
ocf81 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:56:
[...]

Dat zou niet zo moeten zijn, maar er zijn ook veel bugs in DCS.
Wat natuurlijk ook kan, is dat de AI van een F-16 anders vliegt dan die van een F/A-18.
probeer anders eens Tacview om te kijken hoe de F-16 vliegt.
tacview is bijna een must om een vlucht te analyseren. en niet zo duur. :)
Spinez0r schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:55:
[...]

Gisteren even gespeeld met de nieuwe Targeting pod, werkt echt heel fijn, maakt de workload een stuk lager, en je bent in staat om veel beter te werken in de TOO mode :)
een tgp verandert alles inderdaad.

• Bloedvat
Spinez0r schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:55:
[...]

Ik heb vandaag ook eindelijk tijd gehad om met de tpod te spelen. Super eenvoudig in gebruik en maakt de Hornet oppermachtig _/-\o_

Het kost even tijd om alle (wapen)systemen te leren, maar wat een fantastisch gevoel als je eenmaal zover bent!

A/G attack voelt nu echt als een tweede natuur :9~ . A/A mag nog wel wat oefening hebruiken, maar daar begin ik wel aan zodra TWS geïmplementeerd is.

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

Bloedvat schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:37:
[...]

Ik heb vandaag ook eindelijk tijd gehad om met de tpod te spelen. Super eenvoudig in gebruik en maakt de Hornet oppermachtig _/-\o_

Het kost even tijd om alle (wapen)systemen te leren, maar wat een fantastisch gevoel als je eenmaal zover bent!

A/G attack voelt nu echt als een tweede natuur :9~ . A/A mag nog wel wat oefening hebruiken, maar daar begin ik wel aan zodra TWS geïmplementeerd is.
Het enige lastige vind ik het orienteren met de pod, als ik loodrecht op een potentiele target af vlieg, dan kan ik het target vrij makkelijk vinden.

Maar meestal draai ik ongeveer 10 á 20 miles vóór de target rondjes op de AutoPilot en zoek ik rustig de target op, maar dan is het knap lastig om het juiste punt te vinden.

Je hebt met de Mavericks op de HUD zo'n klein driehoekje, maar die zie je helaas niet met de tpod niet :( iemand tips hoe ik dit makkelijk kan doen?

• Bloedvat
Spinez0r schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Het enige lastige vind ik het orienteren met de pod, als ik loodrecht op een potentiele target af vlieg, dan kan ik het target vrij makkelijk vinden.

Maar meestal draai ik ongeveer 10 á 20 miles vóór de target rondjes op de AutoPilot en zoek ik rustig de target op, maar dan is het knap lastig om het juiste punt te vinden.

Je hebt met de Mavericks op de HUD zo'n klein driehoekje, maar die zie je helaas niet met de tpod niet :( iemand tips hoe ik dit makkelijk kan doen?
Enkele tips die ik je kan geven (zo doe ik het en dat werk voor mij behoorlijk goed):
  1. Vooraf de mission planner map goed te bestuderen. Zet de map op "satellite" en zoek een herkenningspunt in de buurt van je target (rivieren, vorm van een stadje, boomgrens, wegen). Deze zijn met de tpod goed te vinden/volgen.
  2. Zorg dat je FLIR activeert op je tpod display (tv display zuigt)
  3. Op je tpod display switchen tussen black/white (afhankelijk van de achtergrond kan dat veel helpen)
  4. Je ziet inderdaad geen cursor o.i.d. in je HUD, maar op je tpod display wordt wel je kijkhoek aangegeven (in links-rechts en omhoog-omlaag)
Moet er wel bij zeggen, ik zocht laatst een schip op zee met de tpod en dan helpt bovenstaande niet veel. Was tamelijk onmogelijk, zelfs terwijl ik wist waar ik moest kijken.
Spinez0r schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

je kunt de tgp ook weergeven op de mpcd, i.p.v. de ddi's. dan heb je zw/w beeld van de tgp en dat verbetert het contrast best behoorlijk.

ook kun je een waypoint maken bij de targets, dan middels je sa page (kan ook hsi zijn, weet even niet zeker) je tgp richting dat waypoint slewen en dan via de tgp zelf verder zoeken. je ziet op de sa page een kleine indicator waar je tgp naar kijkt, en je kunt de waypoints natuurlijk ook weergeven.

dawg wijzigde deze reactie 06-08-2019 15:09 (47%)

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

@Bloedvat @dawg bedankt voor jullie tips! hier kan ik wat mee :)

• Bloedvat
Spinez0r schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:15:
@Bloedvat @dawg bedankt voor jullie tips! hier kan ik wat mee :)
Er zijn trouwens nog wel redelijk wat bugs m.b.t. de tpod. Zoals lgb's die hun doel missen wanneer je ze vanaf boven een bepaalde hoogte released, ene keer de laser trigger moeten ingedrukt houden andere keer niet.

Dus mochten je MAV's en bommen hun doel niet goed raken, niet te veel aan jezelf twijfelen, want mogelijk ligt het dus niet aan jou ;)

Hopelijk gaan ze e.e.a. snel fixen met een patch

• Bloedvat
Beetje een long shot, maar wellicht dat hier iemand in het zelfde schuitje gezeten heeft, gezien de gedeelde hobby :P

Heeft iemand een advies voor een goede USB hub? (Hoe meer slots hoe liever)

Ik heb de vraag ook op het componenten aankoop advies forum gezet, maar jullie weten wellicht beter wat onze hotas setjes nodig hebben ;)
ik niet, sorry. bij de aankoop van mijn pc heb ik rekening gehouden met het aantal usb-poorten die ik nodig zou hebben, omdat ik hubs wilde vermijden.

wel gebruik ik usb-verlengkabels maar dat bedoel je vast niet. ;)

• Bloedvat
dawg schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:28:
ik niet, sorry. bij de aankoop van mijn pc heb ik rekening gehouden met het aantal usb-poorten die ik nodig zou hebben, omdat ik hubs wilde vermijden.

wel gebruik ik usb-verlengkabels maar dat bedoel je vast niet. ;)
Nee ik zoek idd echt een hub. Ik heb nu alle 9 usb aansluitingen op mn kast in gebruik en nu komt daar een G27 bij (2x usb) en later nog PointCtrl (ook 2x usb als ik me niet vergis)
Bloedvat schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:04:
[...]

Nee ik zoek idd echt een hub. Ik heb nu alle 9 usb aansluitingen op mn kast in gebruik en nu komt daar een G27 bij (2x usb) en later nog PointCtrl (ook 2x usb als ik me niet vergis)
ah ja. ik haal altijd de usb's uit de poorten zodra ik klaar ben met racen/vliegen. dus als ik ga racen/vliegen hoef ik maar 2/3 usb-kabels aan te sluiten, ik laat ze dus nooit aangesloten. :)

in ander nieuws: nieuwe foto's van de nimitz carrier module:

dawg wijzigde deze reactie 09-08-2019 20:21 (4%)

• Bloedvat
dawg schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:21:
[...]

ah ja. ik haal altijd de usb's uit de poorten zodra ik klaar ben met racen/vliegen. dus als ik ga racen/vliegen hoef ik maar 2/3 usb-kabels aan te sluiten, ik laat ze dus nooit aangesloten. :)

in ander nieuws: nieuwe foto's van de nimitz carrier module:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh my... dat gaat smullen worden

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Sommige joysticks werken niet zo jofel als ze aan een hub hangen. Daarom heb ik alle headers op mijn moederbord benut met slotbrackets zoals deze(voorbeeld). Het kost wel een uitbreidingsslot, maar dan heb je wel een directe verbinding.

De enige hubs die ik gebruik zitten in mijn montoren. Ik heb wel een paar 7 ports hubs liggen, welke aardig lijken te werken en makkelijk in te bouwen zijn in een eventuele cockpit. Mar momenteel kan ik nog af met de poorten op mijn PC en schermen.

ocf81 wijzigde deze reactie 10-08-2019 13:13 (13%)

© ocf81 1981-infinity

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

In other news: Het gerucht dat Modern Air Combat geen DCS pack zal zijn, maar standalone product

© ocf81 1981-infinity

ocf81 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:09:
In other news: Het gerucht dat Modern Air Combat geen DCS pack zal zijn, maar standalone product
dat was allang bekend toch, toen ze bij ed eenmaal besloten hadden dat het veel uitgebreider wordt dan aanvankelijk gepland?

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Oh, dat had ik nog niet meegekregen

© ocf81 1981-infinity

• Bloedvat
Is er überhaupt al íets officieel bekend over MAC (behalve dat ED er mee bezig is)?

Mate van realisme (of gebrek daarvan ;w ), beschikbare vliegtuigen, beschikbare maps/locaties, beoogde release date, beoogde prijs, beoogde platforms (pc only neem ik aan)... ik kan er maar weinig over vinden

(Zeer waarschijnlijk dat ik deze toch over sla, zeker als het standalone wordt)

Zonde van de resources imho. En als we pech hebben als MAC een groot succes wordt, zal dat de ontwikkeling van DCS niet ten goede komen vrees ik.
@Bloedvat
F-15C Eagle. US air superiority fighter with 104 kills to 0 losses record.
Su-27 Flanker B. Russia’s dominate air superiority fighter.
Su-33 Flanker D. The Russian navy’s carrier capable version of the Flanker B.
J-11A Flanker B+. The Chinese version of the Flanker B, with R77 active homing missiles.
MiG-29 Fulcrum A. Russia’s widely exported light-weight air superiority fighter.
MiG-29S Fulcrum C. The modernised version of the Fulcrum with latest weapons and defences.
A-10A Warthog. The USAF’s massively successful ‘flying tank’, designed to kill ground targets.
Su-25A Frogfoot. Russia’s primary ground attack and close air support jet.
Su-25T Frogfoot. A modernised version of the Frogfoot with enhanced sensors and weapons.
F-86F Sabre. America’s iconic top fighter during the Korean War.
MiG-15bis Fagot. Russia’s 1st generation jet fighter that opposed the Sabre over Korea.
F-5E Tiger II. The US light-weight fighter that has been operational since the Vietnam War and operated by over 30 countries.
MiG-21bis Fishbed. Russia’s most successful fighter of the Vietnam war. A supersonic fighter that closely matches the Tiger II.
L-39ZA. A Czech designed, two seat trainer that was then adapted to a light attack aircraft.
A redesigned Mission Generator that allows you to easily create exciting missions based on a selected mission type. This will provide a much more focused and fun gameplay experience that is designed around action and fun
An entirely new interface. MAC will feature a very modern, intuitive and beautiful interface that will feel at home in 2018!
Taking advantage of the new Dedicated Server system, MAC will allow you to earn accomplishments and points that you can then use to purchase DCS World products. The new system has a detailed point-earning system that is also tied to leader boards and record scores
Enhanced assists to help new players will come with MAC like auto-trim, navigation and target marker locations, and unified control inputs
14 exceptional combat aircraft from the United States, Russia, China and Czech Republic.
Shallow learning curve with consistent key controls between aircraft, and easy to fly with just a keyboard.
Professional level flight models, but with option for forgiving flight dynamics.
Play instant action, single missions and campaigns for most aircraft in single player or fly online.
Supports Virtual Reality like Oculus Rift, HTC Vive and Windows Mixed Reality.
Includes the Caucasus map and portions of Nevada and the Persian Gulf.
Purchase MAC aircraft individually or as a pack at a reduced price.
Flaming Cliffs 3 owners can purchase the MAC pack at a great discount.
meer kon ik zo snel niet vinden. :+

• TweakerVincent
Het lijk me supertof mee te doen met de Discord multiplayer groep maar ik ben nog beginner. Aangezien ik niet enorm veel tijd heb schiet het niet echt op allemaal. Soms als ik 2-4 weken niet heb kunnen vliegen ben ik aardig wat kennis kwijt.

Iemand een tip om sneller naar hoger niveau te gaan? Ik vind de Su-27 leuk, veel a-a maar ook domme bommen. Die mistte ik bij de F15.

Prima om over een jaar ofzo een keer mee te doen maar heb een soort plan nodig dan.

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@TweakerVincent Ik denk dat over het algemeen mensen heel erg bereid zijn om dingen uit te leggen. Het enige is dat je in het begin af en toe wat sneller een raket moet zien te ontwijken omdat je nog wat onervaren bent.

Gewoon online gaan. Dan leer je alles veel sneller.

© ocf81 1981-infinity

• TweakerVincent
ocf81 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:28:
@TweakerVincent Ik denk dat over het algemeen mensen heel erg bereid zijn om dingen uit te leggen. Het enige is dat je in het begin af en toe wat sneller een raket moet zien te ontwijken omdat je nog wat onervaren bent.

Gewoon online gaan. Dan leer je alles veel sneller.
Ok top! Ik ga even komende weken weer oefenen want afgelopen 2 maanden slechts 1 dag kunnen oefenen ivm nieuw werk.

Lijkt me super tof!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dawg schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:55:

F-15C Eagle. US air superiority fighter with 104 kills to 0 losses record.
Su-27 Flanker B. Russia’s dominate air superiority fighter.
Su-33 Flanker D. The Russian navy’s carrier capable version of the Flanker B.
J-11A Flanker B+. The Chinese version of the Flanker B, with R77 active homing missiles.
MiG-29 Fulcrum A. Russia’s widely exported light-weight air superiority fighter.
MiG-29S Fulcrum C. The modernised version of the Fulcrum with latest weapons and defences.
A-10A Warthog. The USAF’s massively successful ‘flying tank’, designed to kill ground targets.
Su-25A Frogfoot. Russia’s primary ground attack and close air support jet.
Su-25T Frogfoot. A modernised version of the Frogfoot with enhanced sensors and weapons.
F-86F Sabre. America’s iconic top fighter during the Korean War.
MiG-15bis Fagot. Russia’s 1st generation jet fighter that opposed the Sabre over Korea.
F-5E Tiger II. The US light-weight fighter that has been operational since the Vietnam War and operated by over 30 countries.
MiG-21bis Fishbed. Russia’s most successful fighter of the Vietnam war. A supersonic fighter that closely matches the Tiger II.
L-39ZA. A Czech designed, two seat trainer that was then adapted to a light attack aircraft.
Vreemd rijtje. Allemaal bestaande FC3 toestellen en versies van bekende full fidelity modules van ED en Belsimtek. En als vreemde eend in de bijt de MiG-21bis van M3.

Ik ben ook wel benieuwd wat de toekomst van de FC3 modellen in DCS is als MAC een apart product wordt. Blijven ze die ook aanbieden?

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Er zal een fikse korting worden aangeboden aan FC3 eigenaren. Ik heb een vermoeden dat daarmee FC3 ten einde gaat komen op een vergelijkbare manier als dat met de Hawk is gebeurd.

ocf81 wijzigde deze reactie 15-08-2019 20:36 (19%)

© ocf81 1981-infinity

downtime schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:34:
[...]

Vreemd rijtje. Allemaal bestaande FC3 toestellen en versies van bekende full fidelity modules van ED en Belsimtek. En als vreemde eend in de bijt de MiG-21bis van M3.

Ik ben ook wel benieuwd wat de toekomst van de FC3 modellen in DCS is als MAC een apart product wordt. Blijven ze die ook aanbieden?
ik weet niet wat de motivatie achter deze vliegtuigen is, wellicht dat je dan zowel cold war als modern kan vliegen.

in een van die quotes staat dat je de vliegtuigen ook los kunt aanschaffen, dus ik vermoed dat je deze ook in dcs world zelf kunt gebruiken straks, op dezelfde manier zoals dat met fc3 nu gebeurt.

denk ik. :P

• Bloedvat
dawg schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:52:
[...]

ik weet niet wat de motivatie achter deze vliegtuigen is, wellicht dat je dan zowel cold war als modern kan vliegen.

in een van die quotes staat dat je de vliegtuigen ook los kunt aanschaffen, dus ik vermoed dat je deze ook in dcs world zelf kunt gebruiken straks, op dezelfde manier zoals dat met fc3 nu gebeurt.

denk ik. :P
In dat geval wordt het dus gewoon fc4 met een andere naam :P

• SPee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Bloedvat schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:04:
[...]

Ik gebruik nu de Sitecom CN-084 powered HUB. En deze heeft ook een grotere broer met meer aansluitingen.
Als ik mijn HOTAS aansloot op de poorten van mijn kast, gaf dat ghost input. Blijkbaar leverde die niet genoeg stroom, waardoor dat gebeurde. Nu heb ik geen problemen meer.

let the past be the past.

• Schurem
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:28

Schurem

Anytime, Anywhere

De missende Laser Geleide Bommen met de Hornet kan je fiksen door de hoogte van je waypoint op nul te zetten.

HSI page, data, WPT, UFC, dan op de UFC ELEV selecteren, nul indrukken, enter, en hij gaat keiraak.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• Bloedvat
Schurem schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:40:
De missende Laser Geleide Bommen met de Hornet kan je fiksen door de hoogte van je waypoint op nul te zetten.

HSI page, data, WPT, UFC, dan op de UFC ELEV selecteren, nul indrukken, enter, en hij gaat keiraak.
Klopt idd. Is wel tamelijk bewerkelijk en niet realistisch. Hopelijk snel een fix.

Hoe bevalt Pointctrl trouwens? Ik zag dat je vrij hoog op de lijst staat. Heb je 'm al binnen/getest?

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik heb nooit die PM gehad om de deal te sluiten. Heb er wel naar geinformeerd, maar blijkbaar hebben ze het te druk ofzo. Helaas :/

Nu dat we erachter zijn waarom de LGB's wijd gingen op een reproduceerbare manier denk ik dat ED de bug zo gefikst hebben. Mischien overmorgen al :)

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• Bloedvat
Schurem schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:13:
Ik heb nooit die PM gehad om de deal te sluiten. Heb er wel naar geinformeerd, maar blijkbaar hebben ze het te druk ofzo. Helaas :/
Gewoon nog eens achteraan vragen. Volgens mij doet die MilesD z'n uiterste best. Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik aan de beurt ben (#141), dan kan ik eindelijk mijn muis en keyboard aan de wilgen hangen tijdens VR sessies :P

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik denk dat jij m nu eerder gaat hebben dan ik, maar we gaan het zien ;-) Lekker ingewikkelde orderprocedure. En over betalen heb ik ook al niets gelezen...

• Bloedvat
Schurem schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:17:
Ik denk dat jij m nu eerder gaat hebben dan ik, maar we gaan het zien ;-) Lekker ingewikkelde orderprocedure. En over betalen heb ik ook al niets gelezen...
Is allemaal een particuliere (famile)-aangelegenheid. Hij doet het ontwerp en productie, zijn zoon helpt met de website, zijn vrouw met de orders.
Je moet volgens mij een PM met je mailadres sturen, zodat ze je nickname aan je mailadres kunnen koppelen. Verdere afhandeling (zoals adres doorgeven en betalingsinstructies) verloopt dan via mail.

Idd niet super eenvoudig, maar wel eerlijk. Diegene bovenaan de lijst (early backers in feite) krijgen als eerste de kans om te kopen.
meer dcs: supercarrier nieuws.
DCS: Supercarrier Update
Since our last update on this eagerly awaited module, our team has been focused on several core features of simulation of a Nimitz-class aircraft carrier:

Creating the most accurate and detailed carrier model ever created for a flight simulation. This is not simply an update to the existing John C. Stennis aircraft carrier that we released last year, but rather a new object that is built from the ground up with accurate dimensions, high-resolution mesh and textures; animations for the elevators, antennas, defense systems, launch officer bubble, risers, catapults, jet blast deflectors, and more. The module will include unique skins for all ships of the Roosevelt sub-class that includes the Theodore Roosevelt (CVN-71), Abraham Lincoln (CVN-72), George Washington (CVN73), John C. Stennis (CVN-74), and the Harry S. Truman (CVN-75). Not only will there be the correct names and CVN numbers, but we also plan unique textures and deck weathering for each ship!

The Supercarrier will include the most accurate simulation of carrier communications you have ever heard in a game. This includes Case I, II, and III operations and unique voice overs for departure, marshal, approach, tower, the landing signal officer (LSO), and even messages over the 5 MC. Many of these parts are voiced by service members that filled the actual roles! We will also include the needed voice over files to support all aircraft types that have flown from a Nimitz-class aircraft carrier, including the F-14.

To make the carrier deck feel alive, deck crew is a must. We are doing this through a combination of static-placed deck crew with animations that mission creators can place and fully pathed and animated deck crew that support launch operations from all four catapults. We are pushing this feature past anything that has been done before.

In addition to these three core areas, we are also working on / planning:

Up to 18 spawning locations on the carrier deck.
Flood lights in addition to standard lighting.
Long Range Laser Lineup System.
Barricade net.
Deck equipment like the crane, fire truck, and mules.
Detailed Landing Signal Officer (LSO) station with functional panels to control cut lights, wave off lights, manual ball control, and PLAT camera. This can be crewed while in VR.
“Burble” effect behind the carrier.
Air Boss station that can also be occupied in VR and allow control of the flood lights, barricade, and view the PLAT camera.
Immersive, 3D, Ready Room with functions to view briefings, load aircraft, view PLAT camera, vie the “Greenie Board”, view kill board that is tied to online statistics. All of this with a VR option.
Combined Arms support for steering the carrier and using weapons.

At this time, we have no release date or pricing, but they will be available at our very soonest.

:)

• SparC-EHV
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 16:02
die carrierpack wordt echt gaaf. Hopelijk dat ze na de release ook wat tijd gaan steken in vliegveld animatie. groundcrew die chocks plaatsen/weg halen of eventueel begeleiden richting taxi-way ;-)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

SparC-EHV schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:04:
die carrierpack wordt echt gaaf. Hopelijk dat ze na de release ook wat tijd gaan steken in vliegveld animatie. groundcrew die chocks plaatsen/weg halen of eventueel begeleiden richting taxi-way ;-)

[YouTube: Air Force Funny Crew (Part 2)]
ik hoop dat de wake (weet even het nederlandse woord niet :P ) achter de carrier eruit komt te zien zoals in die foto. nu is het wat minimaal en slecht te zien.

volgens mij is na de carrier comms, de atc op land based airfields aan de beurt, maar pin me er niet op vast. :+

ik kijk ook wel uit naar de supercarrier module eigenlijk.

• Bloedvat
Die kielzog (graag gedaan ;)) ziet er inderdaad heel goed uit

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb vandaag mijn Warthog een upgrade gegeven met de Delta Sim Electronics Slew Sensor upgrade

Ik vind het een flinke verbetering. De stick heeft geen heel hoge resolutie, maar het is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de originele sensor.

© ocf81 1981-infinity

• Bloedvat
ocf81 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:25:
Ik heb vandaag mijn Warthog een upgrade gegeven met de Delta Sim Electronics Slew Sensor upgrade

Ik vind het een flinke verbetering. De stick heeft geen heel hoge resolutie, maar het is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de originele sensor.
Is dit die mod waarmee je ook kan slew'en tijdens TDC depress?

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Bloedvat schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:43:
[...]

Is dit die mod waarmee je ook kan slew'en tijdens TDC depress?
Je kan tegelijkertijd de ministick besturen en de knop ingedrukt houden, maar heel nauwkeurig ga je dan niet zijn omdat de combinatie druk en sturen op zo'n klein pookje geen heel gelukkige is. Het voordeel ligt hem vooral in het kunnen gebruiken voor de center push als designate zonder je cursor een eind op te schuiven. Dat was wel het geval met de center push op de oude TDC.

ocf81 wijzigde deze reactie 23-08-2019 00:36 (18%)

© ocf81 1981-infinity

• Bloedvat
ocf81 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:56:
[...]

Je kan tegelijkertijd de ministick besturen en de knop ingedrukt houden, maar heel nauwkeurig ga je dan niet zijn omdat de combinatie druk en sturen op zo'n klein pookje geen heel gelukkige is. Het voordeel ligt hem vooral in het kunnen gebruiken voor de center push als designate zonder je cursor een eind op te schuiven. Dat was wel het geval met de center push op de oude TDC.
Ik heb de assen van de TDC minder gevoelig gezet ter voorkoming van dat probleem

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Bloedvat schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 06:52:
[...]

Ik heb de assen van de TDC minder gevoelig gezet ter voorkoming van dat probleem
Dat is nu niet per se meer nodig, maar het blijft een gevoelig ding. Maar dat is in het algemeen het geval met mini joysticks. Dat was met de Cougar niet anders.

© ocf81 1981-infinity

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

ocf81 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:25:

Ja vond ik ook. De radar in de Mirage2k, de MFD in de F/A-18C, allemaal een stuk bruikbaarder. Ik heb er nog wel een beetje een deadzone op zitten zodat 'ie niet wegloopt als je m inklikt, maar verder... Wereld van verschil. Makkelijk iedere cent waard.

Een andere upgrade/fix die erg de moeite waard is is je stick uit elkaar peuteren en de bal waar 'ie omheen draait met fijn schuurpapier echt glad rond maken, een rubber ring vervangen en opnieuw invetten.

Ik deed dat met het spul van buddy fox: https://www.buddy-fox.com/product-category/accessories/

Als je rustig en voorzichtig werkt hoef je niet bang te zijn dat je draadjes molt ofzo. Deze fix was iets technischer dan de delta-sim slew upgrade maar minstens even hard de moeite waard.

Mijn stick werkte vloeiender, vooral net rond het midden waar het soms moeilijk was om nauwkeurig kleine inputs te geven. Ik land beter, schiet raker en heb net wat minder moeite met bijtanken in de lucht.

De extension heb ik bij VKB besteld, en de mounting heb ik zelf in elkaar geklust:

Schurem wijzigde deze reactie 23-08-2019 14:19 (7%)

als ik dat zo lees ben ik blij dat ik virpil heb. dit soort zaken zelf aanpassen is niks voor mij. kudos voor jullie. :+

f-16 nieuws trouwens:
DCS: F-16C Viper Update
As we draw closer to the early autumn 2019 early access release of the Viper, progress has been rapid. You can find a list of our planned early access features here.

Our viper is already dropping bombs in CCIP and CCRP modes and strafing targets, and the navigation systems, flight model, and art is quite far along. The current focus is on rockets, air-to-air weapons and radar, the landing gear and underside of the aircraft, and tuning the flight model.

Next week we will start regular instruction videos. The first will be a cockpit orientation, and following that will be taxi and takeoff, waypoint navigation, VFR landings, and then unguided bomb attack.

en een nieuwe betaalde huey campaign hier.

een gratis campaign voor de huey, de gazelle of de mi8, welke op de ed forums erg positief onthaald wordt (moet hem zelf nog proberen), maar de trailer ziet er fantastisch uit, en gratis! 8-)

hier te downloaden, let op, er zijn wat mods nodig. links daarvoor vind je in het topic op de ed forums (zie eerste link).

dawg wijzigde deze reactie 23-08-2019 16:03 (38%)

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Schurem schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Ja vond ik ook. De radar in de Mirage2k, de MFD in de F/A-18C, allemaal een stuk bruikbaarder. Ik heb er nog wel een beetje een deadzone op zitten zodat 'ie niet wegloopt als je m inklikt, maar verder... Wereld van verschil. Makkelijk iedere cent waard.

Een andere upgrade/fix die erg de moeite waard is is je stick uit elkaar peuteren en de bal waar 'ie omheen draait met fijn schuurpapier echt glad rond maken, een rubber ring vervangen en opnieuw invetten.

Ik deed dat met het spul van buddy fox: https://www.buddy-fox.com/product-category/accessories/

Als je rustig en voorzichtig werkt hoef je niet bang te zijn dat je draadjes molt ofzo. Deze fix was iets technischer dan de delta-sim slew upgrade maar minstens even hard de moeite waard.

Mijn stick werkte vloeiender, vooral net rond het midden waar het soms moeilijk was om nauwkeurig kleine inputs te geven. Ik land beter, schiet raker en heb net wat minder moeite met bijtanken in de lucht.

De extension heb ik bij VKB besteld, en de mounting heb ik zelf in elkaar geklust:

[Afbeelding]
Ik heb de Nyogel 767a upgrade een paar jaar geleden al uitgevoerd. Op zich kan je met korrel 600 al een aardig resultaat bereiken. Korrel 1000 niet per se nodig.

© ocf81 1981-infinity

• Bloedvat
dawg schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:52:
als ik dat zo lees ben ik blij dat ik virpil heb. dit soort zaken zelf aanpassen is niks voor mij. kudos voor jullie. :+
Ik heb geen van die Warthog mods en ben ook heel tevreden hoor. Uiteraard niks ten nadele tegenover Ocf81 en Schuren, maar ik heb geen enkele moeite met tdc slew of de gevoeligheid van de stick. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik dan ook pas 'n half jaar geleden ben overgestapt van de Cougar naar de WH, dus ik smul nog steeds van dat verschil in kwaliteit.

Goed om te zien dat er weer goeie Huey campaigns bijgekomen zijn. Die kist vliegt echt geweldig in VR!
Bloedvat schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:31:
[...]

Ik heb geen van die Warthog mods en ben ook heel tevreden hoor. Uiteraard niks ten nadele tegenover Ocf81 en Schuren, maar ik heb geen enkele moeite met tdc slew of de gevoeligheid van de stick. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik dan ook pas 'n half jaar geleden ben overgestapt van de Cougar naar de WH, dus ik smul nog steeds van dat verschil in kwaliteit.

Goed om te zien dat er weer goeie Huey campaigns bijgekomen zijn. Die kist vliegt echt geweldig in VR!
de warthog heeft toch een analoge slew sensor, die je als axis in moet stellen?

dat heb ik namelijk niet, ik heb de v1 throttle van virpil en heb "gewoon" en hatswitch toegewezen. werkt ook goed moet ik zeggen, al weet ik dus niet hoe een axis voor slew aanvoelt.

en ja, die huey. ik word altijd relaxed als ik in dat ding vlieg in vr. fenomenaal! wel wat anders ook dan de krappe gazelle. :P

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ja, het is een kopje waaronder een force sensing ding zit, net zoals het clitje op het toetsenbord van een Thinkpad. (Ik geloof dat er ook dezelfde sensor wordt gebruik als in sommige modellen Thinkkpad) Het is wat bewerkelijk om te bedienen en het is makkelijk om te veel input te geven.

Deze upgrade maakt een conversie naar een echte mini-joystick zoals die ook op de Cougar zit.

© ocf81 1981-infinity

• Bloedvat
Nog een campaign aanrader:

Een week of 2 geleden is er een goeie Persian Gulf campaign voor de Hornet online gezet

Wat mij betreft een van beste PG campains tot nu toe. Triggers werken goed, geen irritante onnatuurlijke computer voice overs, goeie balans tussen actie en realisme (geen Iron Eagle 1 vs 8 onzin).

Deel 1 bestaat uit 9 varierende missies (CAP, CAS, SEAD, STRIKE, AAR, Case I, Case III). De tpod is later pas released dus zit helaas niet in part 1, maar de maker heeft een 2e deel aangekondigd.

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Tof, en je kan natuurlijk altijd aan de ground crew vragen er stiekem toch een TPOD aan te hangen ;-)

• Bloedvat
Laat ik @dawg maar een voor zijn:

het enige jammere is dat je niet op carriers kunt landen.

8-)

dawg wijzigde deze reactie 30-08-2019 16:47 (5%)

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dawg schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:47:
het enige jammere is dat je niet op carriers kunt landen.

8-)
Iemand gaat dat proberen en misschien nog lukken ook >:)

Ik heb meer voorbeelden gezien van prima landingen door vliegtuigen waar je dat niet van verwacht.

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:01

Heb hier zo om gelachen _/-\o_
downtime schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:57:
[...]

Iemand gaat dat proberen en misschien nog lukken ook >:)

Ik heb meer voorbeelden gezien van prima landingen door vliegtuigen waar je dat niet van verwacht.
And finally we have the emergency arrestor hook and no this is not meant to be land on carriers although i know many of you will try
aldus wags. :+

wake turbulence:

dawg wijzigde deze reactie 30-08-2019 17:39 (11%)

• Bloedvat
Ben ik de enige die op 3:48 een schapenkop ziet?

Hoe dan ook..

Ik vindt het geweldig om te zien dat deze complexiteit in DCS verwerkt wordt. Stel je voor, straks zien we eindelijk vortexen bij landingen :D
Maar waarom zijn ze bij ED hiermee bezig terwijl het volledige weersysteem extreem ondermaats is? Of is dit een teaser voor het nieuwe weather system?

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik las de post als "dit is wat er *nu* al gebeurt in DCS met de vortices". Als het nieuwe systeem voor luchtvochtigheid er is waar ze al een jaar aan aan het sleutelen zijn, gaan we die vortices ook *zien* als de lucht vochtig genoeg is.

Ongescripte vleugelvortices, ongescripte wolken, die reageren op jouw vortex.... ja er is nog veel te winnen :)

nieuwe f-16c viper video, een overhead break. altijd leuk. :+

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Zoooo sexy die viper! Kan niet wachten om eens wat fijne geluidsoverlast te veroorzaken met die machine!

YouTube: DCS: F-16C Viper - Taxi and Takeoff

Wags is mijn held, waar de hele gamewereld aan elkaar hangt van hype en marketing en tienmiljoen uitroeptekens is deze man zo chill. De Bob Ross van de gamewereld ;-)

Schurem wijzigde deze reactie 09-09-2019 09:48 (55%)

de man heeft een rustgevend stemgeluid inderdaad. :+

• SparC-EHV
Bob Ross is een held.... "just a touch of van dyke brown here". ;-)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

• Bloedvat
SparC-EHV schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:40:
Bob Ross is een held.... "just a touch of van dyke brown here". ;-)
Inderdaad! Wat heeft die man me vaak door een kater geholpen _/-\o_

Back on topic.. Goed om te zien dat er steeds meer video's van de Viper online komen. Zal niet lang meer duren nu :9~
Bloedvat schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:27:
[...]

Back on topic.. Goed om te zien dat er steeds meer video's van de Viper online komen. Zal niet lang meer duren nu :9~
een cold & dark start is de laatste video voor de early access release, had ik gelezen.

early autumn. bijna dus. 8-)

• SparC-EHV
Bloedvat schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:27:
[...]

Ik heb zelfs ooit een mpeg screensaver gemaakt met via een Miro DC30 zijn Joy of painting als screensaver te laten draaien. Es kijken of ik die nog terug kan vinden ipv de aerial die tegenwoordig iedereen gebruikt! Good old days!

Anyway on topic; Ik ben heel benieuwd wanneer de eerste vergelijking tussen BMS en DCS komt. Puur om te kijken hoe het toestel functioneert en hoog het realisme is in DCS world t.o.v. BMS. Ik zat toevallig net nog de cockpit orientation te bekijken van Wags en grappig dat dan gewoon al veel bekend is. Ik was in de "oude" F14 echt aan het zoeken van uhmmm waar zit wat.

• Bloedvat
SparC-EHV schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:04:
[...]

Ik heb zelfs ooit een mpeg screensaver gemaakt met via een Miro DC30 zijn Joy of painting als screensaver te laten draaien. Es kijken of ik die nog terug kan vinden ipv de aerial die tegenwoordig iedereen gebruikt! Good old days!

Anyway on topic; Ik ben heel benieuwd wanneer de eerste vergelijking tussen BMS en DCS komt. Puur om te kijken hoe het toestel functioneert en hoog het realisme is in DCS world t.o.v. BMS. Ik zat toevallig net nog de cockpit orientation te bekijken van Wags en grappig dat dan gewoon al veel bekend is. Ik was in de "oude" F14 echt aan het zoeken van uhmmm waar zit wat.
Simpel:

BMS geen VR
DCS wel VR

Dus:

DCS > BMS

:*)

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Bloedvat schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:06:
[...]

Simpel:

BMS geen VR
DCS wel VR

Dus:

DCS > BMS

:*)
Dit.

De dag dat ze in BMS VR output weten te hacken, mag die weer terug op mijn harde schijf, want die campaign en soundscape zijn echt uniek.

ik heb weleens gelezen dat bms geen block 50 is maar van alles wat. als dat zo is en geen vr is het zeker dcs > bms.

maar ik weet dat niet zeker. :)

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik heb mijn PoinCTRL binnen! Yay!

Het is een soort tracker voor je handen, waarbij de camera op je VR headset zit en je trackers aan je wijsvinger draagt. Op de trackers zitten drie knopjes, waarmee je klikt op dingen in de cockpit.

Out of the box werkt het best OK, maar moet duidelijk afgetweakt worden voor maximaal gebruikscomfort. Ik ben er erg happy mee, geen muis meer nodig en ook dingen als landingsgestel en trekhaak, master arm en master mode hoeven niet meer op de hotas te zitten.

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:32

Leader98

Tweaking rulez!

Schurem schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:36:
Ik heb mijn PoinCTRL binnen! Yay!

Het is een soort tracker voor je handen, waarbij de camera op je VR headset zit en je trackers aan je wijsvinger draagt. Op de trackers zitten drie knopjes, waarmee je klikt op dingen in de cockpit.

Out of the box werkt het best OK, maar moet duidelijk afgetweakt worden voor maximaal gebruikscomfort. Ik ben er erg happy mee, geen muis meer nodig en ook dingen als landingsgestel en trekhaak, master arm en master mode hoeven niet meer op de hotas te zitten.
Heb je een URL van dit device?

Ik ben erg benieuwd naar je beleving in DCS!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Www.pointctrl.com ?

Ik heb het ding dus nog niet helemaal gevalideerd waardoor er geen exacte relatie is tussen de positie van mijn hand en de cursor in VR. Maar het komt er ook zonder calibratie al dicht genoeg bij om overtuigend de optimale manier te zijn om met clickable cockpit te interacteren.

Beter dan die thrustmaster MFD raampjes want veelzijdiger. Beter dan een trackball op je been want realistischer en tweehandig. Beter dan VR controllers want je houdt ze gewoon aan terwijl je een HOTAS bedient.

Kost wat maar dan heb je ook wat ;)

• Leader98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:32

Leader98

Tweaking rulez!

Dank!
Ik had gegoogled maar die vond niks...

De videos zijn veelbelovend!
Knoppen kunnen bedienen is wat er nog miste in VR!

Leader98 wijzigde deze reactie 11-09-2019 21:20 (48%)

• Bloedvat
Schurem schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:59:
Www.pointctrl.com ?

Ik heb het ding dus nog niet helemaal gevalideerd waardoor er geen exacte relatie is tussen de positie van mijn hand en de cursor in VR. Maar het komt er ook zonder calibratie al dicht genoeg bij om overtuigend de optimale manier te zijn om met clickable cockpit te interacteren.

Beter dan die thrustmaster MFD raampjes want veelzijdiger. Beter dan een trackball op je been want realistischer en tweehandig. Beter dan VR controllers want je houdt ze gewoon aan terwijl je een HOTAS bedient.

Kost wat maar dan heb je ook wat ;)
Mooi man! *O*
Ik ben eindelijk ook aan de beurt (er is een wachtlijst) en hoop 'm ook snel binnen te hebben. Ben me er al maanden op aan het verheugen :9~

Edit: ik vind de kosten reuze meevallen trouwens. Als je bedenkt dat er tot nu toe gewoon geen fatsoenlijk werkend alternatief is. Een commercieel bedrijf zou er makkelijk $100 bovenop gedaan hebben denk ik

Bloedvat wijzigde deze reactie 11-09-2019 22:29 (11%)

• Bloedvat
Iemand hier bekend met (ervaring met) FSSB voor de TM Cougar en Warthog?

Mijn Cougar is een half jaartje geleden overleden (d.w.z. door inwendig metaalmoeheid is er iets afgebroken). Ik heb inmiddels al geruime tijd een Warthog, maar wil m'n Cougar graag opknappen (met oog op de Viper natuurlijk :9~ )

Ik vind de vraagprijs van $450 voor FSSB-R2 echter iets te gortig (is dus alleen de mod en niet eens de stick erbij 8)7 ). Weten jullie nog andere alternatieven om m'n Cougar een MLU (;)) te geven?

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Bloedvat schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:57:
Iemand hier bekend met (ervaring met) FSSB voor de TM Cougar en Warthog?

Mijn Cougar is een half jaartje geleden overleden (d.w.z. door inwendig metaalmoeheid is er iets afgebroken). Ik heb inmiddels al geruime tijd een Warthog, maar wil m'n Cougar graag opknappen (met oog op de Viper natuurlijk :9~ )

Ik vind de vraagprijs van $450 voor FSSB-R2 echter iets te gortig (is dus alleen de mod en niet eens de stick erbij 8)7 ). Weten jullie nog andere alternatieven om m'n Cougar een MLU (;)) te geven?
Ik heb er geen ervaring mee. Dit was bij de introductie dit natuurlijk dé stick om te hebben als je jets vliegt. Force sensing geeft in snelle jets een veel geleidelijker input dan sticks met een uitslag. Het staat ook op mijn lijstje om ooit eens aan te schaffen.
Het enige minpuntje dat ik van heb meegekregen dat de levensduur enigszins beperkt kan zijn. De druksensoren gaan een aantal cycli mee, wat neerkomt op een paar jaar gebruik.

© ocf81 1981-infinity

• Bloedvat
ocf81 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:03:
[...]

Het enige minpuntje dat ik van heb meegekregen dat de levensduur enigszins beperkt kan zijn. De druksensoren gaan een aantal cycli mee, wat neerkomt op een paar jaar gebruik.
Oh werkelijk? Dat is dan wel heel erg slecht voor zoveel geld.
Hmm... gaat ie bij mij toch definitief van het lijstje "wannahaves" af :w

@ocf81 Zou VFS een goed (betaalbaarder) alternatief kunnen zijn? Enig idee?

Bloedvat wijzigde deze reactie 13-09-2019 08:17 (14%)

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-10 10:40
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb een vraag mbt prestatie VR. Sinds kort in het bezit van een Rift S en sinds dien DCS en m'n HOTAS weer tevoorschijn gehaald.

Nu heb ik het (welbekende) probleem dat mijn FPS erg laag is. SP rond de 40, met dips naar 35. Met meerdere vliegtuigen rond de 25... Ook van een afstand zie ik geen klap. Ik zit met moeite te zoeken naar een pixel van een vliegtuig/voertuig/landingsbaan. Nou ben ik nog erg nieuw, dus kan ook zijn dat dit zo hoort en dat ik het niet snap.

Mijn mobo en CPU zijn ook vrij achterhaald:
mobo: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
CPU: pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed
GPU: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
RAM: 16GB

Investeren in een nieuw mobo, en daarom ook meteen RAM en CPU vind ik niet zo'n punt. Maar zou dit voldoende zijn om comfortabel te kunnen spelen (inc met huidige GPU en RAM)?

• Bloedvat
pimskie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:36:
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb een vraag mbt prestatie VR. Sinds kort in het bezit van een Rift S en sinds dien DCS en m'n HOTAS weer tevoorschijn gehaald.

Nu heb ik het (welbekende) probleem dat mijn FPS erg laag is. SP rond de 40, met dips naar 35. Met meerdere vliegtuigen rond de 25... Ook van een afstand zie ik geen klap. Ik zit met moeite te zoeken naar een pixel van een vliegtuig/voertuig/landingsbaan. Nou ben ik nog erg nieuw, dus kan ook zijn dat dit zo hoort en dat ik het niet snap.

Mijn mobo en CPU zijn ook vrij achterhaald:
mobo: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
CPU: pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed
GPU: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
RAM: 16GB

Investeren in een nieuw mobo, en daarom ook meteen RAM en CPU vind ik niet zo'n punt. Maar zou dit voldoende zijn om comfortabel te kunnen spelen (inc met huidige GPU en RAM)?
Gezien je systeem specs zou ik je adviseren om te starten met alle graphics settings op minimum en ze daarna een voor een omhoog te zetten om balans te zoeken in kwaliteit en fps. Test het wel even in een "drukke" missie zodat je niet achteraf voor verrassingen komt te staan.

Paar snelle tips van items met hoge performance impact:
Civil traffic
Shadows
Ground clutter
PD (onder VR tabblad - ik zou deze op 1.0 zetten gezien de toch al hoge resolutie van de Rift S. Hoger is beter maar vreet fps)

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-10 10:40
Bloedvat schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:56:
[...]

Gezien je systeem specs zou ik je adviseren om te starten met alle graphics settings op minimum en ze daarna een voor een omhoog te zetten om balans te zoeken in kwaliteit en fps. Test het wel even in een "drukke" missie zodat je niet achteraf voor verrassingen komt te staan.

Paar snelle tips van items met hoge performance impact:
Civil traffic
Shadows
Ground clutter
PD (onder VR tabblad - ik zou deze op 1.0 zetten gezien de toch al hoge resolutie van de Rift S. Hoger is beter maar vreet fps)
Thanks voor je duidelijke antwoord. Al deze zaken heb ik inderaad al doorlopen en ingesteld. Daar valt dus helaas niet zoveel winst meer te behalen.

Eigenlijk is mijn vraag meer, zet het zoden aan de dijk om een nieuw mobo + CPU + RAM te kopen of blijft het dan nog steeds suboptimaal?

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Bloedvat Met een paar jaar bedoel ik een jaar of 4 à 5 bij ca 20 uur per week. Vroger stond dat ook op de pagina van realsimulator, maardat is tegenwoordig verwijderd. Wellicht hebben ze dat nu opgelost?

Dat andere alternatief kende ik nog niet. Ik zal er eens naar gaan kijken.

© ocf81 1981-infinity

• Bloedvat
pimskie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:34:
[...]

Thanks voor je duidelijke antwoord. Al deze zaken heb ik inderaad al doorlopen en ingesteld. Daar valt dus helaas niet zoveel winst meer te behalen.

Eigenlijk is mijn vraag meer, zet het zoden aan de dijk om een nieuw mobo + CPU + RAM te kopen of blijft het dan nog steeds suboptimaal?
Je cpu zal nu idd voornamelijk de bottleneck zijn.

Tenzij je ook voor een krachtigere gpu gaat, denk ik dat je kunt wachten met een RAM upgrade (zowel gpu als RAM kan je altijd nog later upgraden. Kun je de kosten wat spreiden)

DCS is behoorlijk veeleisend voor je VR systeem (veel meer dan bijvoorbeeld dze meeste race sims)
idd de cpu zou ik als eerste doen. naast grafisch vergt dcs ook veel cpu-kracht, vanwege de berekeningen voor de interactie met de ai, wake turbulence, etc. :)

ik zelf gebruik ook een 1080 en heb (weliswaar met de rift cv1) niet echt problemen qua performance.

bij het lijstje aan settings van @Bloedvat die nogal wat vragen van je systeem zou ik terrain shadows aan toe willen voegen. deze was bij mij een van de meeste systeemintensieve settings.

verder nog wat nieuws:

nieuwe textures voor de a-10c zijn vergevorderd.
https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/056/A-10C-New-Cockpit-03.jpg

en een nieuwe video van de f-16c, navigatie:

dawg wijzigde deze reactie 13-09-2019 23:35 (30%)

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Gisteren weer eens wat tijd met trainingen in Hornet doorgebracht. Wel jammer dat deze kist nog lang niet af is. Je merkt dat vooral in de vele MFD's die nog heel kaal zijn en dat vele opties ontbreken. Als ik dan dat videootje van de F-16 zie, dan word ik daar eigenlijk niet blij van. Die F/A-18 mag wat mij betreft eerst eens af worden gemaakt.

© ocf81 1981-infinity

duidelijkheid is er ook omtrent de vr improvements die kwamen en niet bleken te werken bij de meesten:
Hey guys, I know most have been waiting for some info on VR Improvements, this is what I have.

While our initial tests showed up to 50% increase in test conditions, it could not be duplicated by most customers. Some customers saw improvements, but it appears that this is dependent on machine specs. After analyzing the VR performance data, it was determined that in order to make large VR performance gains, it would need to be part of a more encompassing engine improvement that includes Vulkan. We will continue to improve performance where we can, but right now the move towards a larger engine improvement is required and being worked on.

Thanks all, I know its not the best answer, but we want to be honest and show that we are not giving up on it, but realize that bigger changes will be needed for moving forward.
dit zal dus wel iets worden voor dcs 3.0 vermoed ik. jammer maar ach. :)

• Bloedvat
dawg schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:37:
duidelijkheid is er ook omtrent de vr improvements die kwamen en niet bleken te werken bij de meesten:

[...]

dit zal dus wel iets worden voor dcs 3.0 vermoed ik. jammer maar ach. :)
Ik probeer het positief te benaderen:

Mijn systeem is momenteel krachtig genoeg om in VR met middel-hoge settings goede fps te draaien

DCS World zal zich blijven ontwikkelen, groeien en meereisend worden. Ook de nieuwe HMD's worden meereisend.

Als DCS 3.0 (Vulkan) gereleased wordt als mijn systeem outdated raakt, hoef ik misschien niet te upgraden :9
@Bloedvat
misschien ben ik wel een vreemde eend in de bijt, maar ik hecht niet zoveel waarde aan fps, zolang het niet stottert.

toen ik van een 60hz scherm naar een 144hz scherm ging vond ik dat ook niet zoveel verschil maken, en volgens mij is dat effect nog minder in vr omdat de beleving ook heel anders is.

mij gaat het vooral om de fun die ik ermee heb, dan hoeft het niet allemaal tiptop te zijn qua graphics en fps.

ik ben opgegroeid met 8bit nintendo’s, misschien scheelt dat. ;)
Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True