Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MBgek
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:53
TweakerVincent schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:04:
[...]

Thanks! Zou tof zijn binnenkort eens goed onderzoek doen

update: Zojuist even snel gekeken en volgens mij kan ik een iPad EN Surface pro 6 gebruiken met beide touch zaken om cockpit te simuleren. Gaaf! Van het weekend ff checken
Hoor graag hoe het werkt met een iPad en of het bevalt!

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:52
MBgek schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Hoor graag hoe het werkt met een iPad en of het bevalt!
Ja moet ik even uitzoeken. Ik kan de iPad en Surface pro 6 gebruiken beide touch alleen vraag ik me af of dat bij die simplere planes nut heeft aangezien die niet clickable zijn? Iemand een idee? Voordat ik van alles ga uitzoeken?

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:37

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Voor het klikken is het (inderdaad) vooral nuttig voor knopjes. De knopjes rond de MFDs staan met stip op 1, maar ook sommige andere knopjes zoals de radio, de boordcomputer en de UFC(het paneel met knopjes onder de HUD) zijn handig.
Maar los daar van is de weergave van sommige instrumenten zoals de kunstmatige horizon, snelheid, hoogte en brandstof en de weergave van de MFDs zonder daarvoor van de 3D weergave afhankelijk te zijn soms wel een bonus.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• TweakerVincent
ocf81 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:58:
Voor het klikken is het (inderdaad) vooral nuttig voor knopjes. De knopjes rond de MFDs staan met stip op 1, maar ook sommige andere knopjes zoals de radio, de boordcomputer en de UFC(het paneel met knopjes onder de HUD) zijn handig.
Maar los daar van is de weergave van sommige instrumenten zoals de kunstmatige horizon, snelheid, hoogte en brandstof en de weergave van de MFDs zonder daarvoor van de 3D weergave afhankelijk te zijn soms wel een bonus.
Ik zag een soort teamviewer constructie gisteren snel, maar volgens mij moet dat mooier kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerVincent
Tip over a2a
Tnx voor je advies A2A te leren, eindelijk een goede tutorial gevonden na tig youtube en andere bronnen gebruikt te hebben. Super gaaf nu! Ben nog aan het leren maar vind het prachtig.

Voor andere beginners, gebruik deze bron voor combat: https://www.mudspike.com/...mbat-guide-for-beginners/

Nog even doorlezen en straks in praktijk brengen. Mooi dit!

Zo net aardig geoefend. Komt veel op je af. Beste is om zo simpel mogelijk training te houden en 1 wapen (mode) tegelijk te trainen. Maakte eerst fout door gelijk alle modus te training maar werkt niet.

Merk wel dat performance in de stad (PG) met mirros aan aardig erin hakt. 30fps wel alles max en msaa2x is er een grafische setting die hard erin hakt en waarvan je resultaat amper ziet als je die terug schroeft?

TweakerVincent wijzigde deze reactie 05-05-2019 01:06 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zie opeens de I-16 in de store van ED staan. Ik wist dat eraan gewerkt werd maar had geen idee dat ie dit jaar al zou komen. Opvallend hoe slecht sommige studios met de promotie van hun product omgaan.

Ook een vreemde keuze van de makers. De andere "warbirds" in DCS zijn allemaal 1944-vintage. Hetzelfde geldt voor de modules waar ED nog aan werkt. En dan brengen ze nu een toestel uit die in 1942 al uit productie is genomen. Het was natuurlijk wel tijd voor een Russische warbird in DCS maar waarom niet een Yak-3 ofzo?

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@downtime ED is gewoon niet goed in het maken van spellen. Ze zijn goed in het maken van study sims. Als het om gameplay gaat moet er heel veel anders, als je het mij vraagt. Het huidige portfolio is het directe gevolg van het project dat Oleg en zijn kornuiten halverwege moesten afkappen omdat ze al het geld erdoor hadden gejaagd. hierdoor zag ED zich genoodzaakt om de reddende engel te spelen. ED had daar helemaal geen geld voor. De WW-II set is half afgemaakt. Maar eigenlijk is de WW-II lineup nog best oké. (of was, als je de I-16 alvast meerekent)
Zoals je terecht opmerkt bestaat de WW-II set inderdaad uit modellen die het westerse front in '44 te vinden waren. Eigenlijk was die set redelijk coherent. Je merkt terecht op dat de I-16 een vreemde eend in de bijt is die in een ander strijdtoneel en in een ander tijdsvak van de oorlog thuishoort. VEAO had een P-40 in de maak die ergens nog als tijdgenoot had kunnen dienen. Helaas heeft ED dat project vakkundig de nek omgedraaid. Natuurlijk had VEAO ook zelf een aandeel daarin, maar ED was zeker niet onschuldig. Daarnaast verwacht je natuurlijk een vroege Bf-109 als tegenhanger aan Duitse zijde.
De P-47 zou er ook ooit komen, en staat als het goed is nog op de rol, maar is momenteel MIA. Eigenlijk is dat maar goed ook Zonder een FW-190 A3 of A4 zou die vogel geen echte tegenstander hebben. Op russisch gebied zou je inderdaad ook een aantal zaken verwachten. Een LaGG-3 o.i.d, een Il-2 en een late Yak-3 zouden zeer welkom zijn. Natuurlijk hebben ze dan wel stevige concurrentie van de IL-2 serie. (de 777 spellen, niet de Maddox games serie)

De moderne jets zijn veel schever qua aanbod.
Eigenlijk heeft DCS in zijn basisaandod al een flinke misser. Er zit totaal geen balans in het aanbod van free to play toestellen. Hierdoor is er geen balans in de gameplay. Met alleen de Su-25T niet zo veel mee van het luchtgevecht. Er mist een Russische jager. Er missen ook een gelijkwaardige NATO tegenhangers. Je hebt dat kwartet nodig om een spel te maken waar je een community mee kan bouwen.

Mijn propositie zou zijn geweest om de basis Su-25 die nu in FC3 zit juist als basismodel aan te bieden en de Su-25T juist in FC3 te doen omdat het een capabeler model is dan de originele Su-25. De Su-25 zou ik samen met de Mig-29A het F2P aanbod van het Oostblok laten vormen. Aan de NATO kant zou ik de A-10A en een mindere jager zoals de de SFM/FC3-niveau Mirage 2000 uit de demo van LOMAC aanbieden. De F-15 is te goed en er zijn momenteel geen andere voor de hand liggende alternatieven die dit gat zouden kunnen opvullen. Als je dat kwartet vol krijgt, dan heb je een hele interessante propositie die spelers kan binden. Vroeger of later gaat een substantieel deel wel over tot een aankoop van een module. (laten we even de heli's buiten beschouwing)
Als het om complexe vliegtuigen gaat denk ik ook dat ze de plank hebben mis geslagen met het huidige demo vliegtuig. De TF-51 is gewoon een vliegtuig dat geen enkele meerwaarde heeft als het gaat om gameplay. Het is een technology demonstrator voor het DCS platform, en dat is het wel. Ik denk dat 90% van de mensen die kist hooguit één keer aanraakt. Maar aangezien het heel veel werk kost om een PFM vliegtuig van scratch te maken, weet ik niet of er nu een vliegtuig is waar makkelijk een inferieur model van gemaakt kan worden dat toch aanspreekt. Wellicht een A-10A op PFM niveau?
Helaas heeft ED zich nogal in de nesten gewerkt door de modules uit te geven die ze nu hebben uitgegeven. Hierdoor is deze propositie niet meer een echte mogelijkheid. Er moeten dus vervangers worden gezocht om dit werkelijkheid te maken.

Als je kijkt naar de collectie moderne straalvliegtuigen, dan zijn er een paar vliegtuigen die goed tegen elkaar werken. Dat zijn de Su-27 varianten en de MiG-29S (dus de moderne MiG-29) vs de F-15. De Su-25T vs de A-10A hebben ook vergelijkbare capaciteiten. Helaas hebben de moderne PFM jets (F/A-18 en Mirage 2k) geen tegenhanger van het Oostblok. De Viggen heeft ook geen tegenhanger. Er zou een PFM MiG-29 en Su-27 variant moeten komen om balans te geven voor die twee vliegtuigen. Voor de Mirage 2000 en Viggen zouden er een Mig-23 en een MiG-27 moeten komen om dat tijdperk goed weer te geven.

En dan natuurlijk nog de Post WW-II jagers. Eigenlijk is de combo MiG-15 en F-86 een goede balans, gezien de periode waarin zij elkaar tegen kwamen en de capaciteiten van de jets. Helaas ontbreekt daar dan weer dat ene slagveld* en wellicht ook nog wat assets...
Op zich wel logisch dat Korea ontbreekt, want dan kom je natuurlijk op Falcon gebied en dat is een gevoelig dingetje. In het kort: er zou er een flame war van jewelste onstaan tussen de Falconites en de Flankerites om de features die reeds 20 jaar bij de buren te krigen zijn, maar die ED er nog steeds niet in heeft weten te verwerken. Gelukkig zijn er steeds minder obstakels, maar het gebrek van een echte DC is natuurlijk wel een dingetje. Zelfs 10 jaar na de introductie van DCS:World heeft DCS nog steeds geen fatsoenlijke dynamische campagne. De semi-dynamische missie generator valt in het niet bij het strategiespel dat zich om je heen afspeelt waar je toevallig ook piloot bent, wat eigenlijk een betere beschrijving is van Falcon 4.0 dan dat je het een flightsim zou moeten noemen.**
Dat ED zich aan een F-16C durft te wagen is wel een stoutmoedige zet. Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat ze hun energie in andere dingen hadden gestopt. De F/A-18 zit qua capaciteiten zo dicht bij de F-16 dat er eigenlijk weinig meerwaarde in de F-16 zit, helemaal als je de hiaten aan Russische zijde opmerkt.

De heli's zijn ook enigszins scheef, hoewel dat niet zo erg is als met de moderne straalvliegtuigen. De gazelle zou eigenlijk ook zoiets als Jester AI moeten hebben om het aanbod recht te trekken. Het ding is nu niet echt speelbaar in MP en ook in SP is het een tamelijk omslachtige heli. Zolang er een bruikbare aanvalsheli aan de NATO kant ontbreekt is er bij de heli's ook sprake van een scheef aanbod.

spoiler:
Op zich zou ik hier allemaal geen problemen mee hebben als het systeem open was. Dan zouden anderen het hiaat snel genoeg opvullen. Maar ED houdt een stevige vinger in de pap en is daarmee ook verantwoordelijk voor de gevolgen. Een van die gevolgen is een kleinere spelersbasis dan wat mogelijk zou zijn met een meer gebalanceerd productaanbod
N.B. omdat dit de zoveelste keer is dat ik deze stelling verkondig heb ik hem nu maar in een spoiler gestopt

TLDR; ED is als een stelletje autisten bezig om vliegtuigen te maken, maar let veel te weinig op de cohesie van het aanbod en de impact die dat heeft op de gameplay. Dit zie je in het hele aanbod, en de WWII set was eigenlijk redelijk coherent maar de I-16 moet nog wachten op zijn tegenhangers. ED heeft om de een of andere reden (ontbreken middelen en misschien ook desinteresse?) weinig sensitiviteit voor een gebalanceerd productaanbod.

* om die reden heb ik dit verhaal wat omlaag getrokken
**(De man die daar aan gewerkt heeft is later ook in dienst getreden bij de CIA om oorlogssimulaties te schrijven. Je zou bijna denken dat Falcon 4.0 een soort generale repetitie was daarvoor.)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

@ocf81
volgens mij heeft dat deels te maken met het feit dat men na de ka-50 de a-10c min of meer geschreven heeft als overgangstrainer voor a-10a piloten naar de a-10c, system-wise.

daar komt ook hun tbs (the battle simulator) uit voort, die men ook nog steeds aanbiedt en onderhoudt voor de usaf/usmc/usn. naar wat ik begrepen heb zijn in die versie ook meer classified systemen gemodelleerd, want deze versie is niet publiekelijk verkrijgbaar.

daarnaast zit men met het feit dat er voldoende informatie beschikbaar moet zijn om een vliegtuig te simuleren. plus heb ik eens gelezen, nog niet zo lang geleden, dat vanwege het feit dat ed voor een deel ook russisch is, men geen su-27/mig-29 kan modelleren. 3rd party developers kunnen dat wel maar men heeft natuurlijk ook een verdienmodel nodig als developer in een toch wel niche markt. dus ik denk dat een westers vliegtuig in die context meer geld op zal leveren.

verder blijft er de vraag; wat is het doel van ed? een game maken, met goede gameplay? of zo accuraat mogelijk simuleren (voor zover mogelijk v.w.b. militaire vliegtuigen) en is gameplay daarbij een ondergeschikte? ik denk het laatste.

maar ook denk ik dat men, inderdaad wat je zelf al zegt, de touwtjes nog strakker in handen heeft sinds het debacle met veao. denk aan intellectueel eigendom en ondersteuning, kwaliteit, etc. plus dat ze wel commercieler zijn gaan denken aangezien ze al een tijdje bezig zijn met modern air combat als standalone fc3 achtig platform. recentelijk heeft men bij ed nog aangegeven dat dit uitgebreider wordt dan voorzien en het daarom uitgesteld is, het zou eigenlijk al afgelopen herft gereleased moeten worden.

ach. ik persoonlijk zit er niet zo heel erg mee. ik ben meer met dcs begonnen vanwege mijn interesse in (moderne) gevechtsvliegtuigen en hun systemen dan in gameplay. en dat doen ze naar mijn mening erg goed. wat dat betreft zou ik eerder aan il2 denken als ik ww2 fanaat zou zijn en veel warplanes uit die periode zou willen vliegen, met diverse vliegtuigen van beide kampen, in een setting waar die vliegtuigen daadwerkelijk gevochten hebben. :)

dawg wijzigde deze reactie 09-05-2019 04:33 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dawg schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 04:23:
@ocf81
volgens mij heeft dat deels te maken met het feit dat men na de ka-50 de a-10c min of meer geschreven heeft als overgangstrainer voor a-10a piloten naar de a-10c, system-wise.
[Afbeelding]
daar komt ook hun tbs (the battle simulator) uit voort, die men ook nog steeds aanbiedt en onderhoudt voor de usaf/usmc/usn. naar wat ik begrepen heb zijn in die versie ook meer classified systemen gemodelleerd, want deze versie is niet publiekelijk verkrijgbaar.

daarnaast zit men met het feit dat er voldoende informatie beschikbaar moet zijn om een vliegtuig te simuleren. plus heb ik eens gelezen, nog niet zo lang geleden, dat vanwege het feit dat ed voor een deel ook russisch is, men geen su-27/mig-29 kan modelleren. 3rd party developers kunnen dat wel maar men heeft natuurlijk ook een verdienmodel nodig als developer in een toch wel niche markt. dus ik denk dat een westers vliegtuig in die context meer geld op zal leveren.

verder blijft er de vraag; wat is het doel van ed? een game maken, met goede gameplay? of zo accuraat mogelijk simuleren (voor zover mogelijk v.w.b. militaire vliegtuigen) en is gameplay daarbij een ondergeschikte? ik denk het laatste.

maar ook denk ik dat men, inderdaad wat je zelf al zegt, de touwtjes nog strakker in handen heeft sinds het debacle met veao. denk aan intellectueel eigendom en ondersteuning, kwaliteit, etc. plus dat ze wel commercieler zijn gaan denken aangezien ze al een tijdje bezig zijn met modern air combat als standalone fc3 achtig platform. recentelijk heeft men bij ed nog aangegeven dat dit uitgebreider wordt dan voorzien en het daarom uitgesteld is, het zou eigenlijk al afgelopen herft gereleased moeten worden.

ach. ik persoonlijk zit er niet zo heel erg mee. ik ben meer met dcs begonnen vanwege mijn interesse in (moderne) gevechtsvliegtuigen en hun systemen dan in gameplay. en dat doen ze naar mijn mening erg goed. wat dat betreft zou ik eerder aan il2 denken als ik ww2 fanaat zou zijn en veel warplanes uit die periode zou willen vliegen, met diverse vliegtuigen van beide kampen, in een setting waar die vliegtuigen daadwerkelijk gevochten hebben. :)
De serie is inderdaad begonnen met systems simulators voor diverse luchtmachten. En je kan inderdaad de stelregel aanhouden dat je echt alles moet weten van openbare brondocumenten voordat je ergens aan begint om realisme te waarborgen. Maar daarmee gooi je wel de balans tussen NATO en het Oostblok weg. De (gameplay) balans tussen opponenten in modellen is wel noodzakelijk om een interessant speelveld aan te bieden. Zodra je meerdere kisten in dezelfde omgeving gaat aanbieden krijg je dit design probleem. Als je er blind voor bent ga je het succes van je eigen product in de weg zitten. Als er in het verleden een aantal Russische kisten zijn gemaakt lijkt mij dat het niet helemaal onmogelijk moet zijn om daar nu een switchology versie van te maken. Met de huidige koers houdt je alleen mensen over die ooit reeds een study sim voor een enkele kist uitgepuzzeld hebben in SP en dat leuk vonden. De tijd heeft niet stilgestaan en tegenwoordig zijn de meeste sims tamelijk gedetailleerd maar hebben ze tegelijkertijd ook een breed palet aan kisten om te vliegen en kom je elkaar tegen in MP. Daar komt de scheefgroei je duur te staan. Er is geen balans en je moet dan kunstgrepen gebruiken om iets leuks aan te bieden, zoals een kunstmatige scheiding in de verdeling van kisten tussen de groepen in een MP server die niet leuk is. Ik ben van mening dat je een héél eind kan komen als je systemen die je nu reeds simuleert op de oude kisten interpreteert op de wat nieuwere kisten. Ik zie inderdaad ook dat de gedachtegang van de mogelijke interesse voor een product leidend lijkt voor de selectie van modules. Maar tegelijkertijd moet je productaanbod wel zo zijn dat je de groei kan bevorderen. Door een scheef aanbod ga je dat niet bereiken. Het is te eenzijdig gericht op het, nu verouderde, paradigma van de single plane study sim in SP. Als dát je doel is, dan is een echte dynamische campagne zoals in Falcon 4.0 onontbeerlijk.

De houding van ED is wat mij betreft gewoon niet in lijn met wat nodig is voor een écht succesvolle franchise. Het zou veel succesvoller kunnen denk ik, maar dan moet ED inzien dat je voor een community niet alleen een lokkertje nodig hebt in de vorm van een Su-25T dan verder niks anders (laten) maken dan waar een amerikaan zijn nationalisme op kan botvieren. Als ik gameplay noem, dan gaat dat puur om de balans van het aanbod waarmee een interessanter speelveld gemaakt zou worden. De intro met SFM-vliegtuigen zou met een completer free to play aanbod een veel aanlokkelijker ingang bieden in de wereld van DCS. De manier waarop het nu gedaan is, is het feitelijk geen free-to-play en de propositie is niet aanlokkelijk genoeg om een community te bouwen. Niet iedereen is een fan van het grondwerk, er zijn ook mensen die puur voor het luchtgevecht gaan. Op de lange termijn snijd je jezelf in de vingers door zo gierig te zijn. Dat begint nu wel duidelijk te worden. Ik denk dan ook dat je voor een interessant propositie verder moet kijken dan alleen de kist. ED doet dat niet. Ze zijn te veel op enkele kisten gericht waardoor de propositie de plank misslaat (de asset packs zijn een goed voorbeeld :r) en laten daarmee marktpotentieel lopen. Dat heeft op de lange termijn ook impact op je overall performance en de kans op een succesvol ecosysteem. Je kan niet alleen maar doen alsof het om die meest interessante vliegtuigen gaat en dat alle een accessoire is op die ervaring. Dat is zó jaren '90. We zijn sinds vorig decennium al verkast naar een andere propositie, ook in CFS land.

De reden waarom ik denk dat ED te strikt in de houding aangaande systems realisme is, is dat er eigenlijk niet zo veel gesimuleerd wordt. Het meest technisch gevoelige wat gesimuleerd wordt is de radar. IFF wordt doorgaans niet gesimuleerd. Er is nu voor de F/A-18 een eerste poging gedaan geloof ik, maar IFF kan eigenlijk nog buiten beschouwing gelaten worden. Daarnaast is IFF in de basis een heel bekend systeem. Overige systemen buiten de sensoren om zijn allemaal niet zo spannend als het om gevoeligheid van informatie gaat. Het gaat meestal om:
  1. de aandrijflijn (elektriciteit/brandstof motoren)
  2. verlichting
  3. besturing
  4. ECM
  5. sensoren
  6. wapentuig
Er gaat qua realisme in het systems gedeelte van de simulatie weinig verloren als men deze systemen ook bij kisten die minder goed gedocumenteerd zijn implementeert. De eerste drie zijn tamelijk basale zaken waar je de plank nauwelijks mis kan slaan. De laatste drie zijn foutgevoelig, Echter, tegelijkertijd zijn die systemen al goed genoeg geïmplementeerd voor bestaande kisten dat je er niet zo veel aan hoeft te veranderen om een waarheidsgetrouwe implementatie aan te bieden. De basis van de werking is breed genoeg bekend en de implementatie nauwkeurig genoeg dat het de werkelijkheid geen onrecht aandoet als je een 'educated guess' doet. Dat is geen versimpelen om spelers te trekken.

© ocf81 1981-infinity

ja, maar dat is geredeneerd vanuit het uitgangspunt dat ed net zo groot wil worden als andere ontwikkelaars van simulators. en ik denk dat ed dat niet wil, hun focus ligt volgens mij nog vooral op de professionele markt als het gaat om full fidelity aircraft. :)

in de full fidelity aircraft worden al concessies gedaan omdat sommige methodes van systemen geheim zijn maar ze die toch willen implementeren, denk bijvoorbeeld aan de tad (tactical awareness display) van de warthog.

qua iff, wat ik wel weet is dat de hornet na de warthog gezien moet worden als het paradepaardje van dcs, en ook als basismodel voor verschillende systemen (link 16, iff nctr, mode 4 interrogation, bijvoorbeeld) die later naar andere vliegtuigen geëxporteerd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld de f-16cm die aangekondigd is.

wat dat betreft denk ik dat modern air combat wat meer in balans is, maar dat zijn dan weer low fidelity aircraft, meer gericht op beginners en gamers (denk ik).

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@dawg Ik denk dat groter worden wel wenselijk is. Meer omzet maakt het mogelijk om een breder productspectrum beschikbaar te stellen. Je zou gelijk kunnen hebben dat de militaire markt meer oplevert en dat ze door contractuele beperkingen dan de civiele markt onderbedienen. Maar als zoiets te lang aanhoudt laat dat vervolgens in de civiele markt gaten liggen voor een nieuwe speler die niet gebonden is aan die beperkingen. De onbalans is gewoon een issue IMHO.

Qua Flaming Cliffs uitbreiding weet ik dat die er aan zit te komen, maar heb ik het plaatje niet helemaal helder. Wat is nu de stand van zaken eigenlijk? Is er al een lijst van vliegtuigen die bevestigd zijn?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0Henk 'm!
@ocf81 ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar ik denk ed dus niet. wellicht dat mac iets gaat veranderen in hun commerciele aanpak, als dat populair wordt.
maar of een nieuwe speler zo gemakkelijk in dat gat duikt? ik weet het niet. en ergens is die er ook al; perpar3d professional plus. al durf ik eigenlijk niet te zeggen of iedereen daar zomaar een licentie voor kan aanschaffen (plus alleen westers).

v.w.b. modern air combat:
  • F-15C Eagle. US air superiority fighter with 104 kills to 0 losses record.
  • Su-27 Flanker B. Russia’s dominate heavy air superiority fighter.
  • Su-33 Flanker D. The Russian navy’s carrier capable version of the Flanker B.
  • Flanker B+. The Chinese version of the Flanker B, with R77 active homing missiles.
  • MiG-29 Fulcrum A. Russia’s widely exported light air superiority fighter.
  • MiG-29S Fulcrum C. The modernised version of the Fulcrum with latest weapons and defences.
  • A-10A Warthog. The USAF’s massively successful ‘flying tank’, designed to kill ground targets.
  • Su-25A Frogfoot. Russia’s primary ground attack and close air support jet.
  • Su-25T Frogfoot. A modernised version of the Frogfoot with enhanced sensors and weapons.
  • F-86F Sabre. America’s iconic top fighter during the Korean War.
  • MiG-15bis Fagot. Russia’s 1st generation jet fighter that opposed the Sabre over Korea.
  • F-5E Tiger II. The US light-weight fighter that has been operational since the Vietnam War and operated by over 30 countries.
  • MiG-21bis Fishbed. Russia’s most successful fighter of the Vietnam war. A supersonic fighter that closely matches the Tiger II.
  • L-39ZA. A Czech designed, two seat trainer that was then adapted to a light attack aircraft.
maar dat was voordat men aankondigde dat ze besloten hebben het veel uitgebreider te maken.
As we noted in a rather recent newsletter, we decided to greatly expand MAC to make it a AAA product. This in turn significantly moved back out production time line. Once we have a confident release date, we will be pleased to announce it then.

For now, suffice to say that much of the company is focused on MAC and making steady progress. When there is news to share, we certainly will.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 03-10 20:15
Na heel wat gehobby werd het ook maar eens tijd om mijn setupje te delen. Moet nog aan de slag met een stuk kabelmanagement. Heb overwogen om de HOTAS eventueel te mounten aan het bureau of stoel maar na wat testen vind ik dat toch niet helemaal prettig zitten en werkt dit voor mij prettig.

Bureau is standaard Ikea bureau, verhoging is zelf gebouwd. Volgende projectje is eventueel pedals erbij en doorsparen voor een nieuwe GPU.

Foto van setup met cockpit view

Foto van setup met "free" view

Ingame render

Setup:
1x AcerK222HQL
3x LG IPS27
GTX 970 Stock
i5-9600K@5GHZ (OC)
16GB DDR4

Saitek X52 Pro
Thrustmaster MFDs Cougar Pack

Logitech G930 Wireless head set
TrackIR 5 met UTC || Regular (Wireless Pro Track clip)

2x Ipad mini (1st Gen)
1x Ipad 2

Software
Spacedesk Beta Om de Ipads als scherm te kunnen koppelen.
Extractie van de MFD info gaat zonder 3rd party plugins via MonitorSetup > Lua bestand.

Mochten jullie meer willen weten over hoe bepaalde dingen in elkaar zitten of hulp nodig hebben bij de config, let me know.

Op de foto staan de schermen net wat uit het midden, dat is ondertussen opgelost.

Edit: Foto's waren blijkbaar niet voor iedereen zichtbaar. @Ircghost thanks!

SharpY wijzigde deze reactie 12-05-2019 16:10 (191%)
Reden: Fotofix

i5-9600K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO GTX970 - 16GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive - Cooler Master K280 - Scythe Kaze Master Flat II - MSI GTX 970 4GB @ stock

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:37
Je eerste 2 foto's werken helaas niet, ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
SharpY schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:50:
Na heel wat gehobby werd het ook maar eens tijd om mijn setupje te delen. Moet nog aan de slag met een stuk kabelmanagement. Heb overwogen om de HOTAS eventueel te mounten aan het bureau of stoel maar na wat testen vind ik dat toch niet helemaal prettig zitten en werkt dit voor mij prettig.

Bureau is standaard Ikea bureau, verhoging is zelf gebouwd. Volgende projectje is eventueel pedals erbij en doorsparen voor een nieuwe GPU.

[Afbeelding]
Foto van setup met cockpit view

[Afbeelding]
Foto van setup met "free" view

[Afbeelding: DCS Ingame met MFDs]
Ingame render

Setup:
1x AcerK222HQL
3x LG IPS27
GTX 970 Stock
i5-9600K@5GHZ (OC)
16GB DDR4

Saitek X52 Pro
Thrustmaster MFDs Cougar Pack

Logitech G930 Wireless head set
TrackIR 5 met UTC || Regular (Wireless Pro Track clip)

2x Ipad mini (1st Gen)
1x Ipad 2

Software
Spacedesk Beta Om de Ipads als scherm te kunnen koppelen.
Extractie van de MFD info gaat zonder 3rd party plugins via MonitorSetup > Lua bestand.

Mochten jullie meer willen weten over hoe bepaalde dingen in elkaar zitten of hulp nodig hebben bij de config, let me know.

Op de foto staan de schermen net wat uit het midden, dat is ondertussen opgelost.

Edit: Foto's waren blijkbaar niet voor iedereen zichtbaar. @Ircghost thanks!
Werkt touch ook op die iPads? Ik heb een iPad en surface pro 6 met touch die ik mss wel goed kan gebruiken, maar volgens mij is het bij jou alleen tonen van info?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost
Heel erg gaaf om te zien! Zit je bureau, en daarmee, de joystick wel op de goede hoogte?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 03-10 20:15
TweakerVincent schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Werkt touch ook op die iPads? Ik heb een iPad en surface pro 6 met touch die ik mss wel goed kan gebruiken, maar volgens mij is het bij jou alleen tonen van info?
De ipads zijn allemaal 100% werkend en touch werkt ook. Wat je zegt klopt inderdaad, ik gebruik ze om informatie te tonen omdat ik de fysieke MFDs heb. Je kunt als je bijv. Helios gebruikt nog een overlay over de export heen leggen en daar zitten dan de "knoppen" in. In combinatie met touch krijg je dan presies hetzelfde resultaat.
Ircghost schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:57:
Heel erg gaaf om te zien! Zit je bureau, en daarmee, de joystick wel op de goede hoogte?
Thanks! 8) Qua hoogte, is het voor mij best prima. Ondersteuning is *net* niet ideaal omdat mn onderarm op de rand van mn bureau uitkomt, dus bij lange sessies is het wel even verplaatsen na een tijdje. Heb gekeken naar het mounten van de sticks, nadeel daarvan vind ik zelf dat je verder van je schermen komt te zitten omdat je "bureau geen uitsparing heeft" zegmaar. Hoe denk jij daarover?

i5-9600K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO GTX970 - 16GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive - Cooler Master K280 - Scythe Kaze Master Flat II - MSI GTX 970 4GB @ stock

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost
Ik vind het zelf ook altijd maar lastig met de joysticks, dus ik zit steeds serieuzer te overwegen te switchen naar een simkit achtige setupt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
oki, helaas is de originele link wegens gdpr in europa niet beschikbaar, heb hem er wel bij vermeld. maar, serious shit:
"OGDEN — A Russian is jailed in Weber County, charged with smuggling F-16 fighter manuals to Moscow and trying to obtain guides for other front-line Air Force jets.

Oleg Mikhaylovich Tishchenko is scheduled to go on trial Aug. 19 in U.S. District Court in Salt Lake City on charges of conspiring against the United States, smuggling and violating the Arms Export Control Act. Tishchenko was arraigned and pleaded not guilty March 15.

He was charged in a sealed indictment June 15, 2016, but could not be arrested until this year after he traveled to Georgia and that nation agreed to extradite him. Russia does not have an extradition treaty with the United States. U.S. Magistrate Brooke Wells in an April 10 detention order deemed Tishchenko to present a "serious flight risk" because he has no local ties, is accused of smuggling classified information and could face 10 years or more in prison if convicted.

U.S. marshals took Tishchenko to Ogden, where the federal agency has a contract to place pretrial detainees in the Weber County Jail.

The indictment and extradition affidavits filed in court do not explain the case's connection to Utah, other than prosecutors' statement that the alleged conspiracy occurred here in part.
However, court documents said U.S. Air Force special agents participated in the investigation, and all of the technical manuals listed in the case relate to jets that have been based or maintained at Hill Air Force Base: All models of the F-16, plus the F-35, F-22 and A-10.

In an affidavit, Homeland Security agent Mathew Lowry described two phases of the alleged conspiracy.
The first began in June 2011, when Tishchenko posted in a Russia-based video game forum seeking help for shipping fighter jet manuals. He said he was bidding on some F-16 manuals that were for sale on eBay, but that he could not receive the shipment because of "restrictions placed on international bidders."

A Texas man agreed to help. He received the manuals and then shipped them to Tishchenko in Moscow. In an October 2011 message to Tishchenko on the forum, the Texan said he had made the shipment and joked, "If I get busted can you send me a hacksaw?"
Tishchenko, who identified himself on eBay as a developer for the Moscow-based Eagle Dynamics video game company, assured the Texan there was no problem because the manuals were "obsolete."

He only wanted to get manuals to "understand how stuff works" for implementing various fighters into the company's Digital Combat Simulation World game.

The federal documents are silent on the identity of the manuals' seller and whether that person was investigated.

eBay warned Tishchenko in February 2016 that his auctions of flight manuals were legally questionable, the affidavit said. Agents said they obtained eBay records and learned that Tishchenko, from January 2012 through September 2015, auctioned F-16 flight manuals to buyers in Cyprus, Japan, the Netherlands, Australia, Germany and Taiwan.

The manuals contained "concise and clear instructions" for operating and maintaining F-16s, the affidavit said.

The investigation's second phase started in March 2016, when an undercover Homeland Security agent posing as a would-be fighter manual buyer and seller contacted Tishchenko on the same video game forum. In a subsequent online chat, Tishchenko said he had collected many fighter manuals but "we still can't reach some stuff."

"We need it in our work," Tishchenko said, according to the document. "I'd like to get some maintenance manuals for the F-16C related to avionics. Actually, maintenance manuals for any jets, including the A-10."

The Russian said a direct request by Eagle Dynamics to receive the manuals from the U.S. government "is not an option."

He said he would like to acquire F-35 and F-22 flight manuals and he "could guarantee that these manuals will not be provided to any third party, and I think even not shown to anyone in our company."

The Texas man was indicted along with Tishchenko, but District Judge Dale Kimball in 2017 signed an 18-month deferral-of-prosecution agreement. Then, on Wednesday, all charges against the Texan were dismissed.

Assistant federal public defender Wojciech Nitecki filed a motion Monday asking Kimball to dismiss two of the five counts against Tishchenko.

Nitecki said the evidence did not support the charges involving the 2016 talks between the defendant and the undercover agent. "He needed to develop flight simulator games," the motion said. "The two have never agreed to exchange anything nor arranged the time, place, or mode of the exchange."

Export licenses are needed for overseas shipment of any items on the U.S. munitions list, including combat systems manuals. International Traffic in Arms regulations specify the State Department will deny any export licenses for shipments to numerous countries, including Belarus, Syria, Cuba, Iran, North Korea, Venezuela and China."
eerste reactie eagle dynamics:
Given the seriousness of this situation that Eagle Dynamics got pulled into, we will later issue a formal statement after discussion with legal counsel. Until then, nothing has changed with our future plans, and there is nothing more to say on this matter until we release an official statement.
ben benieuwd wat dit eventueel in gaat houden voor de recent aangekondigde f-16cm. ook is me niet helemaal duidelijk geworden of hij nog steeds werkzaam is voor eagle dynamics; volgens iemand in desbetreffend topic op eagle.ru niet sinds vorig jaar, maar niet bevestigd.

ook wel opmerkelijk dat hij kennelijk ook handleidingen van zowel de f-35 als de f-22 probeerde te bemachtigen. hoewel ik die ook weleens zou willen lezen :P is het natuurlijk voor iedereen wel duidelijk dat die toestellen en hun technologie zeer geheim zijn. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vreemd verhaal, ben benieuwd wat voor staartje dat gaat krijgen. Ik zou verwachten dat een dergelijk bedrijf zijn personeel heel goed instrueert hoe ze aan de goede kant van de wet kunnen blijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@dawg interessant berict. Toch jammer dat developers van simulaties zo snel als spionnen worden gezien. Dit is ook gebeurd met een paar developers van Bohemia Interactive, die zijn door de Griekse overheid 129 dagen vastgezet voor het maken van foto's op Lemnos.

@downtime Ik denk dat je grootte en complexiteit van organisaties als ED overschat. Als jouw taak is om informatie te verzamelen als developer, dan ga je daar min of meer op eigen houtje achter aan. Er is bij kleine en middelgrote bedrijven zoals ED niet standaard een advocaat in dienst denk ik.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ocf81 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:53:

@downtime Ik denk dat je grootte en complexiteit van organisaties als ED overschat. Als jouw taak is om informatie te verzamelen als developer, dan ga je daar min of meer op eigen houtje achter aan. Er is bij kleine en middelgrote bedrijven zoals ED niet standaard een advocaat in dienst denk ik.
De rest van de wereld lijkt niet zoveel op Nederland als wij vaak denken.

In veel landen kun je gewoon geen zaken doen zonder een advocaat. In een land als de VS is het even gewoon om een advocaat te hebben als het voor ons is om een huisarts te hebben. Die zoek je niet als je er eentje nodig hebt, want dan ben je te laat, maar je hebt gewoon altijd zijn telefoonnummer op zak.

ED heeft z'n business gemaakt van het verzamelen van documentatie op de grens van het legale en dan kun je maar beter zorgen dat het personeel goed voorbereid op stap gaat. Voor je het weet sta je voor de rechter in een land waar het kopen van een geheim document je 20 jaar voor spionage op kan leveren. Dat soort risico's neem je als bedrijf niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
Moet je dan ook oppassen als je een uitgeprinte manual van een dcs plane meeneemt naar een vaag land?

Acties:
  • 0Henk 'm!
update:
Lausanne, 14 May 2019.

The Eagle Dynamics group, headquartered in Lausanne, Switzerland, confirms that one of its employees has been jailed in the State of Utah (USA) on charges of seeking to procure, export and sell restricted US fighter jet manuals, in particular the F-16.

Eagle Dynamics confirms that it was not involved in any way in the actions of its employee who acted in a purely private context and for his own personal interests.

The Company develops all of its DCS aircraft game modules exclusively on the basis of publicly available information and has never used nor tried to obtain any classified information.

The Company launched an internal investigation into the actions of its employee, and found nothing in the company's records that relates to the facts that are being held against him. The investigation confirmed in particular that no company resources were used and that no export restricted documents were obtained or stored within the company's systems. Furthermore, the Company confirms that the employee was not involved in any of the work or research pertaining to the development of the Company's upcoming F-16 module.

The development of the F-16 and other modules currently in the pipeline will continue in order to further enhance the simulation experience of DCS World. These events will not affect Eagle Dynamics' commitment to its users and faithful community.

Thank you,
Matt Wagner
Senior Producer, Eagle Dynamics SA
@TweakerVincent als het een handleiding van dcs zelf is, denk ik dat dat geen probleem vormt.
@ocf81 bedoel je van een militaire basis voor arma 3 toevallig?

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@dawg ja, idd

© ocf81 1981-infinity

• SparC-EHV
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 16:02
TweakerVincent schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:24:
Moet je dan ook oppassen als je een uitgeprinte manual van een dcs plane meeneemt naar een vaag land?
Ik zou het niet riskeren. Niet om het 1 of ander, maar je zit altijd in de verdediging gezien de gemiddelde douanier of handhaver DCS niet kent. Dus, ondanks een onschuldig printje, kun je wel ff apart gezet worden omdat er wat "uitgezocht" moet worden. Aan de andere kant, weet ik nu ook niet hoeveel mensen getriggerd worden bij zoiets. Het zal uiteindelijk ook een combinatie van factoren zijn; in ED`s geval een Russische naam die naast F16 manuals ook F22 en F35 interesse heeft.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • +2Henk 'm!
DCS: Fw 190 A-8 Available for Pre-Order
Pre-order the Fw 190 A-8 now and save 20% off

The amazing F-16C is coming to DCS World! Pre-order it next week on 22 May and save 20%. Early access is planned for the beginning of autumn 2019.
kon geen grotere plaatjes vinden.

f-16c! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hopelijk komt er ook ooit een échte dynamische campagne. (real-time dus)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ben benieuwd wat ED na de F-16 voor plannen heeft. De klassieke Amerikaanse line-up na Vietnam (A-10, F-14, F-15, F-16 en F-18) is dan compleet. De full fidelity F-15E laten ze aan Razbam over.

De F-4E volgt en is natuurlijk een no-brainer. Maar dan? Een andere periode? Andere landen? Moderne Russische jets hebben ze uitgesloten. Wat is verder commercieel interessant?

Ik negeer de warbirds even want het lijkt me voor de hand liggen dat ze die collectie ook verder uitbouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

downtime schreef op zondag 19 mei 2019 @ 01:17:
Ben benieuwd wat ED na de F-16 voor plannen heeft. De klassieke Amerikaanse line-up na Vietnam (A-10, F-14, F-15, F-16 en F-18) is dan compleet. De full fidelity F-15E laten ze aan Razbam over.

De F-4E volgt en is natuurlijk een no-brainer. Maar dan? Een andere periode? Andere landen? Moderne Russische jets hebben ze uitgesloten. Wat is verder commercieel interessant?

Ik negeer de warbirds even want het lijkt me voor de hand liggen dat ze die collectie ook verder uitbouwen.
Tja, warbirds zijn er nog genoeg. Er zijn bijvoorbeeld nog geen Russische en Japanse warbirds. Verder ontbreken er nog bommenwerpers en aanvalsvliegtuigen in de WWII lineup. ED en vrienden zouden zo nog een decennium bezig kunnen zijn met WWII.

Qua modernere kisten ik hoop toch echt op wat Russische kisten om de balans terug te brengen. Bijvoorbeeld een MiG-23 (en de MiG-27 ligt dan in het verlengde) of een Su-24. Dat is in zekere zin ook commercieel interessant, omdat je dan een interessanter speelveld houdt.

Een aanvalshelikopter zoals de AH-1, als tegenhanger voor de Ka-50 zou ik ook wel interessant vinden. De versie laat ik in het midden, als het er maar eentje met geleide raketten is.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ocf81 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:37:
[...]

Tja, warbirds zijn er nog genoeg. Er zijn bijvoorbeeld nog geen Russische en Japanse warbirds. Verder ontbreken er nog bommenwerpers en aanvalsvliegtuigen in de WWII lineup. ED en vrienden zouden zo nog een decennium bezig kunnen zijn met WWII.
In het huidige tempo kunnen ze nog een eeuw vooruit :D

Over die Russische vliegtuigen ben ik sceptisch. Wagner heeft wel eens aangegeven dat hun markt duidelijk in W-Europa en de VS ligt. En daar is de interesse voor vliegend materieel aan het Oostfront niet zo groot.

Voor een Zero zal zeker een markt zijn maar de andere Japanse vliegtuigen zijn hier veel minder bekend. Misschien wel te onbekend om er modules van te maken.

Ik denk dat ED het bij Amerikaans, Brits en Duits materiaal houdt maar ik hoop wel wat meer variatie te zien. Een duikbommenwerper of een torpedobommenwerper misschien. Of nachtjagers. Met de Mosquito kunnen ze eigenlijk ook alle kanten op. Een Bf-110 of Ju-88 zouden ook prima kandidaten zijn.

Ze schijnen al een Me-262 te plannen. Eigenlijk zouden ze gelijktijdig een Gloster Meteor moeten maken. Die types hebben elkaar in werkelijkheid nooit ontmoet en dan kunnen we dat in DCS goed maken _/-\o_
Qua modernere kisten ik hoop toch echt op wat Russische kisten om de balans terug te brengen. Bijvoorbeeld een MiG-23 (en de MiG-27 ligt dan in het verlengde) of een Su-24. Dat is in zekere zin ook commercieel interessant, omdat je dan een interessanter speelveld houdt.
RazBam werkt al aan een MiG-23. De Su-24 is te modern voor DCS tenzij een 3rd party het doet. Eigenlijk vind ik het vreemd dat nog geen 3rd party aan een full fidelity MiG-29 werkt. Er staan genoeg van die toestellen in landen die nu NATO-leden zijn. Dat hoeft ED dus niet zelf te doen.

Ik denk dat ED meer op het Midden Oosten moet focussen. Met MiG-21 en MiG-23 kom je dan al heel ver qua Russische kisten. En 80% van de bestaande en aangekondigde modules passen perfect in “moderne” (periode 1975-2005) scenario’s rond de Persische Golf en Israel.
Een aanvalshelikopter zoals de AH-1, als tegenhanger voor de Ka-50 zou ik ook wel interessant vinden. De versie laat ik in het midden, als het er maar eentje met geleide raketten is.
De AH-1 komt zeker. Die is al genoemd in een recent interview.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ah-1s (dacht dat het een s variant was) en mi-24 heli's zitten in de planning. maar ik vermoed dat men op de aankomende flightsim expo eerst de viper en de carriermodule gaan demonstreren. aangezien ed op de stand van thrustmaster aanwezig is denk ik dat tm de nieuwe f-18 hotas zal onthullen.

aangaande de ah-1s is er nog verwarring:
They didn't really change anything. AH-1S is an AH-1F... or more correctly, it is also an AH-1P, AH-1E and AH-1F. The Army decided to change the designations from AH-1S to AH-1P, AH-1E and AH-1F to help ease the confusion from four differing variants within the AH-1S designation. I understand that the designation system was causing problems on the maintenance and supply side because the parts for the different aircraft were not interchangeable. Matt's statement just further clarified which version of AH-1S they are working on.

To further confuse things both the US Army and Bell Helicopters evidently used separate designation conventions when referring to the aircraft. Before the designations change, Bell used the AH-1S with a step upgrade designation while the Army used words or acronyms added to the designation..

-Bell's AH-1S Step 1 was the AH-1S Prod to the Army and became the AH-1P.

-Bell's AH-1S Step 2 was the AH-1S ECAS to the Army and became the AH-1E.

-Bell's AH-1S Step 3 was the AH-1S Modernized to the Army and became the AH-1F.

Then there were the modified aircraft from earlier G/Q/R versions that were known as the AH-1S Mod. these modified aircraft didn't have the flat plate canopies of the production AH-1S airframes.
verder zit er qua vliegend materiaal niets meer in de pijplijn voor zover ik weet. de f-4e is al genoemd uiteraard. :)

• SparC-EHV
dawg schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:25:
verder zit er qua vliegend materiaal niets meer in de pijplijn voor zover ik weet. de f-4e is al genoemd uiteraard. :)
Ik vermoed dat de koek na de F4 Phantom ook wel een beetje op is. next gen kunnen ze (nog) niet maken en andere toestellen zal lastig worden ivm de return on investment; Ik weet niet hoeveel licenties er voor een toestel verkocht moeten worden om het qua tijd en resources rendabel te maken. Natuurlijk zie en hoor ik wensen over bijvoorbeeld een Tornado maar is die interesse genoeg om een full fidelity toestel te maken? Ik ben benieuwd...

SparC-EHV wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:58 (5%)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SparC-EHV schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Ik vermoed dat de koek na de F4 Phantom ook wel een beetje op is. next gen kunnen ze (nog) niet maken en andere toestellen zal lastig worden ivm de return on investment; Ik weet niet hoeveel licenties er voor een toestel verkocht moeten worden om het qua tijd en resources rendabel te maken. Natuurlijk zie en hoor ik wensen over bijvoorbeeld een Tornado maar is die interesse genoeg om een full fidelity toestel te maken? Ik ben benieuwd...
Van de moderne kisten staat de Tornado ook #1 op mijn lijst voornamelijk omdat het de belangrijkste kist is die ontbreekt in MO en Koude Oorlog scenarios.

Acties:
  • +1Henk 'm!
SparC-EHV schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:57:
[...]

heb eens even gekeken wat er allemaal in ontwikkeling is. best veel nog stiekem. :+

ik weet dat men bij ed bezig is met nog een ww2 toestel, ik weet alleen niet welke.
als het goed is gaat vandaag de f-16cm in voorverkoop. release staat gepland voor begin herfst. plus natuurlijk nog de ah-1s en mi-24 heli's. ook heeft ed 2 maps in ontwikkeling. razbam ook een overigens.

verder is magnitude3 bezig met de f-4u corsair en de f-8 crusader.

razbam met de f-15e strike eagle, maar dat is helaas razbam. gezien de huidige staat en langzame vooruitgang van de av-8b harrier vind ik het jammer dat razbam de f-15e aan het ontwikkelen is. daarnaast zijn ze bij razbam ook bezig met de mig-23mla.

heatblur zal over niet al te lange tijd ook een nieuwe module aankondigen. de verwachting is of de tornado of de intruder. dit omdat heatblur nu een eigen ai heeft voor tweezitters, variable wing-sweep ook zelf heeft ontwikkeld, en dus beide toestellen nu mogelijk zijn om ontwikkeld te worden door heatblur. even afwachten, de f-14 is nog niet voltooid natuurlijk. :)

verder is ed bezig met de nimitz carrier module, is deze week een nieuwe video voor uitgekomen.

en speciaal voor @ocf81 kwam ik dit nog tegen van afgelopen januari, aangaande dynamic campaign.
For a long time we've said that a DC was more a matter of when rather than if. It is only until last year that we found a talented engineer to create "war simulation" in which the DC operates. It was only last year that we announced that it is now in development.

This is a very high-priority item for us with good progress. However, this is a highly complex undertaking and it will take time, but certainly not "5 years".

Once we have interesting and significant news to pass along on this task, we certainly will.

Thanks
:)

dawg wijzigde deze reactie 22-05-2019 15:56 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dawg schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:50:
[...]

heb eens even gekeken wat er allemaal in ontwikkeling is. best veel nog stiekem. :+

ik weet dat men bij ed bezig is met nog een ww2 toestel, ik weet alleen niet welke.
Fw 190A, P-47 en Mosquito hebben ze screenshots van laten zien. Me-262 is wel eens genoemd maar op dat vlak is het heel stil.
heatblur zal over niet al te lange tijd ook een nieuwe module aankondigen. de verwachting is of de tornado of de intruder. dit omdat heatblur nu een eigen ai heeft voor tweezitters, variable wing-sweep ook zelf heeft ontwikkeld, en dus beide toestellen nu mogelijk zijn om ontwikkeld te worden door heatblur.
Ik dacht dat die beslissing al genomen was. Het wordt de A-6 tenzij ze het juridisch niet voor elkaar krijgen. Ik vind het jammer, de A-6 zegt me weinig en ik had veel liever de Tornado gezien.
@downtime wellicht hebben ze de smaak v.w.b. hoofdroltoestellen van films te pakken. na top gun wordt het flight of the intruder.

maar, heb daar eerlijk gezegd niets van gelezen. persoonlijk heb ik liever de intruder dan de tornado, maar dat zeg ik niet te vaak hardop. :+

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dawg schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:14:
@downtime wellicht hebben ze de smaak v.w.b. hoofdroltoestellen van films te pakken. na top gun wordt het flight of the intruder.

maar, heb daar eerlijk gezegd niets van gelezen. persoonlijk heb ik liever de intruder dan de tornado, maar dat zeg ik niet te vaak hardop. :+
Ik heb Flight of the Intruder nooit gezien of gelezen. Daar zal het verschil wel in zitten :D
downtime schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Ik heb Flight of the Intruder nooit gezien of gelezen. Daar zal het verschil wel in zitten :D
ergens wel mooi. ik zie eigenlijk de intruder en de tomcat als voorlopers voor de warthog en de hornet. mooi als ze uiteindelijk alle 4 in dcs zouden zitten. oud en nieuw. :Y)

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@dawg _/-\o_
@SparC-EHV We shall see. Ik hoop dat ze bij ED ook eens zullen inzien dat er meer balans tussen NATO en de tegenstanders moet komen.

© ocf81 1981-infinity

• MBgek
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:53
ocf81 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:43:
@dawg _/-\o_
@SparC-EHV We shall see. Ik hoop dat ze bij ED ook eens zullen inzien dat er meer balans tussen NATO en de tegenstanders moet komen.
Dat zien ze zeker in, het is alleen een kwestie van documentatie verzamelen. Of beter gezegd gebrek daar aan.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MBgek schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Dat zien ze zeker in, het is alleen een kwestie van documentatie verzamelen. Of beter gezegd gebrek daar aan.
Ze willen gewoon echt geen moderne Russische toestellen doen. Daar zijn ze heel duidelijk over. Ik weet niet precies waarom niet. Wagner heeft in een interview wel eens iets gezegd wat ik interpreteerde als angst voor juridische problemen. Rusland staat niet echt bekend om de openheid van z’n militairen dus wellicht kom je daar wat sneller in de problemen dan in een westers land.

De F-16 komt pas vrijdag als pre-order beschikbaar. ED wil bij nader inzien eerst nog een promotiefilmpje maken.

• SparC-EHV
downtime schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Ze willen gewoon echt geen moderne Russische toestellen doen. Daar zijn ze heel duidelijk over. Ik weet niet precies waarom niet. Wagner heeft in een interview wel eens iets gezegd wat ik interpreteerde als angst voor juridische problemen. Rusland staat niet echt bekend om de openheid van z’n militairen dus wellicht kom je daar wat sneller in de problemen dan in een westers land.
De angst van Rusland is wellicht dat als deze toestellen natuurgetrouw ontwikkeld worden binnen DCS dat; De toestellen in werkelijkheid misschien beter of slechter presteren dan dat er tot nu gedacht wordt. Plus geeft het natuurlijk voor NATO een eenvoudigere manier van trainen, immers ken je de capaciteiten van je tegenstander.
Daarbij heeft Rusland natuurlijk nogal wat zakelijke partners, regimes en landen die nog gebruik maken van deze toestellen, vooral Aziatisch en Arabische landen. Natuurlijk niet chique als je via die manier toch een deel van de capaciteiten vrijgeeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

8-)
pre-order vanaf vandaag. en volgens mij vliegt de f-16 in de video in een nieuwe map. iemand een idee welke locatie? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dawg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:02:

volgens mij vliegt de f-16 in de video in een nieuwe map. iemand een idee welke locatie? :+
Ik herken het niet maar Noord Israel ligt voor de hand aangezien dat binnen de nieuwe Syria map valt en Israel een belangrijke F-16C user is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:16:
[...]

Ik herken het niet maar Noord Israel ligt voor de hand aangezien dat binnen de nieuwe Syria map valt en Israel een belangrijke F-16C user is.
beirut las ik.
https://www.google.co.uk/...0520m/data=!3m1!1e3?hl=en

edit @downtime je hebt gelijk. want libanon (beirut) ligt naast syrie natuurlijk. :+

dawg wijzigde deze reactie 25-05-2019 05:07 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:43
dawg schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:02:
[YouTube: DCS: F-16C Viper Introduction]

8-)
pre-order vanaf vandaag. en volgens mij vliegt de f-16 in de video in een nieuwe map. iemand een idee welke locatie? :+
Syrië map :9~
Bevestigd door Matt Wagner (in een van de reacties)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bloedvat schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Syrië map :9~
Bevestigd door Matt Wagner (in een van de reacties)
Ik ben wel benieuwd naar die map. Het is me niet duidelijk of de map heel Syrie beslaat, of alleen het westen, en ook niet welk jaar gemodelleerd is. Is het een moderne kaart incl verwoestingen door de burgeroorlog of is het een oudere (pre 2011) kaart?

Acties:
  • 0Henk 'm!
deze map wordt ook niet door ed ontwikkeld, maar door ugra media, zelfde ontwikkelaar als de normandië map (heb die laatste zelf niet).

er komt ook nog een andere (free) map aan, benieuwd welke locatie dat dan zal zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SparC-EHV
downtime schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:13:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar die map. Het is me niet duidelijk of de map heel Syrie beslaat, of alleen het westen, en ook niet welk jaar gemodelleerd is. Is het een moderne kaart incl verwoestingen door de burgeroorlog of is het een oudere (pre 2011) kaart?
Nog meer zand en woestijn :X :9
Ik hoop zo dat de nieuwe freemap noord-europa is.

Verder enorm in twijfel voor de viper of ik die zal kopen. Ik denk dat het toestel wel top is, maar juist vanwege het niet hebben van een dynamische wereld of goede missies denk ik dat het een beetje touren wordt en voor het echte werk dan toch BMS op start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloedvat
SparC-EHV schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:09:
[...]

Nog meer zand en woestijn :X :9
Ik hoop zo dat de nieuwe freemap noord-europa is.

Verder enorm in twijfel voor de viper of ik die zal kopen. Ik denk dat het toestel wel top is, maar juist vanwege het niet hebben van een dynamische wereld of goede missies denk ik dat het een beetje touren wordt en voor het echte werk dan toch BMS op start.
Als BMS toch eens VR support had he... :P

Is imo toch wel echt een must voor een fatsoenlijke flightsim tegenwoordig (ja, zelfs ondanks het resolutie-gebrek)

Edit:
Mocht trouwens iemand hier me willen begroeten:
Ik zit in de eerste wagon van de Viper hype train. Je kunt me herkennen aan mijn gezicht en ja, als ik je zie groet ik terug.

Bloedvat wijzigde deze reactie 27-05-2019 15:32 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SparC-EHV
Bloedvat schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:46:
[...]

Als BMS toch eens VR support had he... :P

Is imo toch wel echt een must voor een fatsoenlijke flightsim tegenwoordig (ja, zelfs ondanks het resolutie-gebrek)

Edit:
Mocht trouwens iemand hier me willen begroeten:
Ik zit in de eerste wagon van de Viper hype train. Je kunt me herkennen aan mijn gezicht en ja, als ik je zie groet ik terug.
Dunno... nog geen ervaring mee gehad. Erg he, haha. :o :+

Acties:
  • +2Henk 'm!
Nog geen officiële release, maar toch interessant:

f/a-18c stick van thrustmaster.

komt uit op 10 juni als ik die advertentie moet geloven. wel beetje prijzig helaas.

edit:
pic van de wip ka-50 met nieuwe textures (klein, ik weet het):

deze zomer ook een update van ww2 assets pack:

en wip van de mi-24p helicopter:

zie ook hier en hier.

dawg wijzigde deze reactie 31-05-2019 18:19 (54%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SparC-EHV
Ik wacht op de f14 stick van Virpil, welke deze zomer zou uitkomen. Je snapt dat ik gisteren dus met het zomerse weer veel gefreshed heb op de virpil site, haha.

En inmiddels in een filmpje; V.F.X Grip
https://www.youtube.com/w...ZxCTwCEerfkSWLUEjJ6tM6-oc

SparC-EHV wijzigde deze reactie 04-06-2019 16:11 (34%)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Voor de liefhebbers: De Fw 190 A-8 is vandaag in Early Access gegaan. Het is vast geen toeval dat we vandaag ook D-Day herdenken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
ook is wake turbulence geïntroduceerd met versie 2.5.5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Heft iemand de laatste tijd /r/hoggit in de gaten gehouden? Er loopt een best interessante discussie over hoe ontevreden mensen zijn met de gang van zaken en hoe daar buiten het forum van ED om over gepraat wordt.

Persoonlijk sta ik er wat ongenuanceerd in en heb ik me maar koest gehouden. Wellicht zou ik eens mijn mening daar moeten verkondigen, maar ik voorzie een regen aan downvotes.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloedvat
ocf81 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:30:
Heft iemand de laatste tijd /r/hoggit in de gaten gehouden? Er loopt een best interessante discussie over hoe ontevreden mensen zijn met de gang van zaken en hoe daar buiten het forum van ED om over gepraat wordt.

Persoonlijk sta ik er wat ongenuanceerd in en heb ik me maar koest gehouden. Wellicht zou ik eens mijn mening daar moeten verkondigen, maar ik voorzie een regen aan downvotes.
Hehe
Je bent ongenuanceerd? Als in pro, of con ED? :)

Ik moet toegeven dat je op het ED forum "voorzichtig" moet zijn met wat je schrijft. Ze willen daar gewoon niks zien over andere sims/games. Vorm van censuur mss ja. Aan de andere kant wordt dat forum beschikbaar gesteld door ED, dus wie heeft er nu echt recht om te zeggen wat ze wel en niet toestaan en wie ze wel of niet bannen. Het laat mij persoonlijk tamelijk koud. Ik ben daar af en toe best kritisch over bepaalde langslepende bugs, maar er is nooit een bericht van me ge-delete.

Gewoon netjes blijven en niet gaan zitten vergelijken met il-2 of xplane en er is niks aan de hand

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Bloedvat schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:45:
[...]

Hehe
Je bent ongenuanceerd? Als in pro, of con ED? :)

Ik moet toegeven dat je op het ED forum "voorzichtig" moet zijn met wat je schrijft. Ze willen daar gewoon niks zien over andere sims/games. Vorm van censuur mss ja. Aan de andere kant wordt dat forum beschikbaar gesteld door ED, dus wie heeft er nu echt recht om te zeggen wat ze wel en niet toestaan en wie ze wel of niet bannen. Het laat mij persoonlijk tamelijk koud. Ik ben daar af en toe best kritisch over bepaalde langslepende bugs, maar er is nooit een bericht van me ge-delete.

Gewoon netjes blijven en niet gaan zitten vergelijken met il-2 of xplane en er is niks aan de hand
Ik ben voor een succesvol ED, maar denk dat ED het aan het verprutsen is.
Als het gaat om het ED forum, ik kom er niet. Dat is niet alleen om de censuur, maar ook omdat er gewoon te veel groupthink is. (wat op zich wel weer een beetje een selectie effect van de censuur kan zijn) Daarnaast is het gewoon compleet kansloos dat je vergelijkingen met concurrenten wegcensureert. Dat zijn juist leermomenten.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloedvat
ocf81 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:58:
[...]

Ik ben voor een succesvol ED, maar denk dat ED het aan het verprutsen is.
Als het gaat om het ED forum, ik kom er niet. Dat is niet alleen om de censuur, maar ook omdat er gewoon te veel groupthink is. (wat op zich wel weer een beetje een selectie effect van de censuur kan zijn) Daarnaast is het gewoon compleet kansloos dat je vergelijkingen met concurrenten wegcensureert. Dat zijn juist leermomenten.
Ik ben het deels wel met je eens en het zou me ook niks verbazen als het ED forum t.z.t. zal doodbloeden omdat je die vergelijkingen op bijv reddit idd wel kunt maken. Maar tot die tijd vind ik het ED forum wel overzichtelijk als het gaat om info vergaren

Maar het fanboy gehalte is inderdaad wel irritant hoog daar :P

Bloedvat wijzigde deze reactie 07-06-2019 20:10 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
ik vind het veelal gezeik. vooral hoggit gaat veel te ver als je leest dat nineline daar via pm enkele malen uitgescholden/bedreigd is. en dat wordt door sommigen waaronder een of andere hoggitmoderator nog goedgepraat ook. belachelijk als je het mij vraagt.

ik denk dat mensen geen idee hebben van de complexiteit van de modules en coresystem en ook niet wat voor dunne lijn men moet volgen want militair en contracten met defensies van landen.

derhalve een hoog entitlementgehalte om te denken dat men ed wel even kan voorschrijven hoe ed hun bedrijf moet runnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dawg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:09:
ik vind het veelal gezeik. vooral hoggit gaat veel te ver als je leest dat nineline daar via pm enkele malen uitgescholden/bedreigd is. en dat wordt door sommigen waaronder een of andere hoggitmoderator nog goedgepraat ook. belachelijk als je het mij vraagt.

ik denk dat mensen geen idee hebben van de complexiteit van de modules en coresystem en ook niet wat voor dunne lijn men moet volgen want militair en contracten met defensies van landen.

derhalve een hoog entitlementgehalte om te denken dat men ed wel even kan voorschrijven hoe ed hun bedrijf moet runnen.

Persoonlijk ben ik geen fan van Nineline, maar bedreigen is gewoon echt een no go.

Qua entitlement denk ik dat ik ergens in het midden zit. Mijn gedachten over hoe ED de markt zou kunnen vergroten kent men hier inmiddels al wel, dus daar ga ik niet verder over uitweiden. Die mening zou je als entitlement kunnen opvatten, maar dat is niet mijn insteek. Eigenlijk heeft het betaald maken van de assets die de gameplay ondersteunen alleen maar een negatieve marktwaarde. Qua PR en in termen van propositie is het gewoon niet handig om dat soort geintjes uit te halen.
Verder vindt ik het wel vervelend dat je nu een betaalde upgrade moet gaan doen om je ooit functionele Ka-50 nog te kunnen blijven gebruiken. Daar hebben sommige klagers wel een punt, hoewel sommigen het wel erg bont maken in hun uitspraken en ik vaak de nuances anders zou leggen.

Als het gaat om ED en proceskwaliteit, dan denk ik toch durf zeggen dat hun proces echt compleet ruk is. Dat uit zich in de regelmaat waarmee vertragingen en fouten blijven optreden.
Dat doe ik omdat ik een achtergrond heb als ontwikkelaar van (mijns inziens) complexe software (codebase met >1M regels) en mijn ervaring als scrum master. Natuurlijk moet ik daarbij aantekenen dat ik enige reserveringen omtrent het buitenstaander zijn erop na moet houden.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloedvat
Oh dat van de ka-50 had ik effe niet meegekregen. Zou inderdaad wel raar zijn als je een eerder gekochte module (ook al zou die gedateerd zijn) ineens niet meer zou kunnen gebruiken.

Klein off topic zij-stapje v.w.b. het uitstellen van updates/releases bij o.a. ED. Het verbaasd mij sowieso enorm hoe gemakkelijk software bedrijven eerder afgegeven deadlines klakkeloos kunnen veranderen. Daar zouden de klanten waar ik mee te maken heb niet bepaald mee akkoord gaan _O-
ocf81 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Persoonlijk ben ik geen fan van Nineline, maar bedreigen is gewoon echt een no go.

Qua entitlement denk ik dat ik ergens in het midden zit. Mijn gedachten over hoe ED de markt zou kunnen vergroten kent men hier inmiddels al wel, dus daar ga ik niet verder over uitweiden. Die mening zou je als entitlement kunnen opvatten, maar dat is niet mijn insteek. Eigenlijk heeft het betaald maken van de assets die de gameplay ondersteunen alleen maar een negatieve marktwaarde. Qua PR en in termen van propositie is het gewoon niet handig om dat soort geintjes uit te halen.
Verder vindt ik het wel vervelend dat je nu een betaalde upgrade moet gaan doen om je ooit functionele Ka-50 nog te kunnen blijven gebruiken. Daar hebben sommige klagers wel een punt, hoewel sommigen het wel erg bont maken in hun uitspraken en ik vaak de nuances anders zou leggen.

Als het gaat om ED en proceskwaliteit, dan denk ik toch durf zeggen dat hun proces echt compleet ruk is. Dat uit zich in de regelmaat waarmee vertragingen en fouten blijven optreden.
Dat doe ik omdat ik een achtergrond heb als ontwikkelaar van (mijns inziens) complexe software (codebase met >1M regels) en mijn ervaring als scrum master. Natuurlijk moet ik daarbij aantekenen dat ik enige reserveringen omtrent het buitenstaander zijn erop na moet houden.
nouja, als iemand gewoon eens een keer meldt zich niet te kunnen vinden in beleid van ed, dan is dat zo.

maar elke week worden er wel topics geopend met gezeur en het dreigen met niks meer kopen om vervolgens op hoggit verder discussiëren en dan nog over te gaan op schelden of persoonlijk bedreigen of wat dan ook, tot het punt dat nineline daar stopt met support geven. dat vind ik gewoon kinderachtig en debiel/idioot en komt op mij over als jezelf bevoorrecht/entitled vinden. ik vind dat nogal arrogant, om te denken dat je op een dergelijke manier iets gedaan krijgt. daarnaast zijn er ook heel veel lieden die menen te moeten vertellen hoe je een bedrijf runt. ook dat vind ik arrogant en misplaatst. als je het zo niet eens bent met de bedrijfsvoering van ed kun je beter met je portemonnee je stem laten horen door niet in dcs te vliegen, simpel.

v.w.b. het niet mogen bespreken van andere sims, daar is een reden voor die ik persoonlijk wel kan begrijpen, zeker als je in acht neemt hoe er tegenwoordig op internet in het algemeen gereageerd wordt:
Forbidding other game chat rules came about because there were a few instances of people using the ED forum to provide a bit of "support" or advertising of other games. When introduced it was was almost completely limited to other flight sims. Plenty of other games like FPS, RTS, racing, and the tangentially close to a flight sim Kerbal Space Program were allowed. Then it became news only posts were allowed. And eventually outlawed altogether.

I totally understand the logic behind helping people with tech support issues for other games or outright advertising competitors not being allowed. That said I think comparisons should be allowed but it is extremely easy to make a lazy comparison. "Wishlist: Have better clouds like Y Game does" is kind of lazy compared to a more detailed or nuanced approach. The problem being any nuanced argument, for example why it is good to have a powerful scripting engine and listing all the cool things that it can do, might devolve into other subjects concerning that game which are tangentially related.

For better or worse the ED forums "back in the day" was more of a community forum for games in general and it gradually became product focused on DCS and only DCS.
qua code en de edge engine weet ik niet, ik ben geen coder. maar wel kan ik me voorstellen dat een militaire sim ongelooflijk complex is om te laten werken (alle vliegtuigen, wapens, sensors, radars, datalink, ai, etc etc) in dezelfde omgeving. en dan ook nog accuraat, op zo een manier dat er geen militaire staatsgeheimen/procedures en defensiecontracten geschonden worden. ik geef het ze te doen hoor. :)

zaken als weather en atc die wat beter (en/of sneller) ontwikkeld zouden moeten worden kan ik wel wat meer begrijpen, maar het zal altijd schipperen blijven tussen inkomsten genereren en oude zaken up to date houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dawg schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:56:
[...]

nouja, als iemand gewoon eens een keer meldt zich niet te kunnen vinden in beleid van ed, dan is dat zo.

maar elke week worden er wel topics geopend met gezeur en het dreigen met niks meer kopen om vervolgens op hoggit verder discussiëren en dan nog over te gaan op schelden of persoonlijk bedreigen of wat dan ook, tot het punt dat nineline daar stopt met support geven. dat vind ik gewoon kinderachtig en debiel/idioot en komt op mij over als jezelf bevoorrecht/entitled vinden. ik vind dat nogal arrogant, om te denken dat je op een dergelijke manier iets gedaan krijgt. daarnaast zijn er ook heel veel lieden die menen te moeten vertellen hoe je een bedrijf runt. ook dat vind ik arrogant en misplaatst. als je het zo niet eens bent met de bedrijfsvoering van ed kun je beter met je portemonnee je stem laten horen door niet in dcs te vliegen, simpel.
Fair enough. Helaas is het dan wel zo dat er voor DCS inmiddels vrijwel geen andere serieuze alternatieven zijn. Als het gaat om het wel/niet mogen zeggen hoe je een bedrijf runt, daar ben ik heel duidelijk in. daar zeg ik wel iets over. Maar dan wel met een uitgebreide argumentatie en zonder kinderachtigheid. Wat mij betreft is ED gewoon "penny wise, pound foolish".

v.w.b. het niet mogen bespreken van andere sims, daar is een reden voor die ik persoonlijk wel kan begrijpen, zeker als je in acht neemt hoe er tegenwoordig op internet in het algemeen gereageerd wordt:

[...]
Goed, die quote laat het wel in een net iets ander daglicht zien. Maar het blijft wel zo dat ze veel zaken gewoon de nek omdraaien omdat het ze niet zint. Het hele hun forum hun regels verhaal zint mij totaal niet. dat gaat maar beperkt op als je het mij vraagt. Die draad loopt ook over van de jaknikkers IMHO.
qua code en de edge engine weet ik niet, ik ben geen coder. maar wel kan ik me voorstellen dat een militaire sim ongelooflijk complex is om te laten werken (alle vliegtuigen, wapens, sensors, radars, datalink, ai, etc etc) in dezelfde omgeving. en dan ook nog accuraat, op zo een manier dat er geen militaire staatsgeheimen/procedures en defensiecontracten geschonden worden. ik geef het ze te doen hoor. :)

zaken als weather en atc die wat beter (en/of sneller) ontwikkeld zouden moeten worden kan ik wel wat meer begrijpen, maar het zal altijd schipperen blijven tussen inkomsten genereren en oude zaken up to date houden.
Tja, welk stuk serieuze software is niet complex? Als het niet complex is, dan is het inmiddels wel weggeautomatiseerd. Dat is immers hoe de state of the art ervoor staat in softwareland. De complexiteit van een sim als DCS is zeker niet gering, maar ook zeker wel te overzien.
ED heeft gewoon een probleem met de bedrijfscultuur. Dat kan je van mijlenver al zien als je de constante stroom problemen en de reacties erop aanschouwt. Dat durf ik als softwaremaker wel te zeggen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik snap de structuur van het bedrijf ook niet. Het is een Russische studio, met een Britse eigenaar die in Zwitserland woont en legio andere bedrijven bezit, met een Amerikaanse senior producer die de Russische studio schijnbaar niet vaak bezoekt. Het lijkt als los zand aan elkaar te hangen. Dan is er nog de voormalige Belsimtek studio. Hoe werk je samen op die manier? En wie heeft nu de dagelijkse leiding?

Acties:
  • 0Henk 'm!
ocf81 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Fair enough. Helaas is het dan wel zo dat er voor DCS inmiddels vrijwel geen andere serieuze alternatieven zijn. Als het gaat om het wel/niet mogen zeggen hoe je een bedrijf runt, daar ben ik heel duidelijk in. daar zeg ik wel iets over. Maar dan wel met een uitgebreide argumentatie en zonder kinderachtigheid. Wat mij betreft is ED gewoon "penny wise, pound foolish".
ben het er deels mee eens. wat ik bedoelde te illustreren is dat men niet moet verwachten dat ed hun businessmodel gaat aanpassen omdat wat internethelden ( :+ ) daarover niet kunnen stoppen te ageren. laat staan met de mate van vriendelijkheid en welwillendheid om ook te luisteren dat gepaard gaat.
Goed, die quote laat het wel in een net iets ander daglicht zien. Maar het blijft wel zo dat ze veel zaken gewoon de nek omdraaien omdat het ze niet zint. Het hele hun forum hun regels verhaal zint mij totaal niet. dat gaat maar beperkt op als je het mij vraagt. Die draad loopt ook over van de jaknikkers IMHO.
hun forum, hun regels. is op tweakers niet anders. daarnaast zijn er, zoals je zelf eerder al aangaf, ook plekken waar je wel die kritiek kan uiten. dan is het enkel een pluspunt dat een medewerker ook daar dan reageert en support geeft. maar tegelijkertijd is het logisch dat daar dan wel grenzen aanzitten v.w.b. de manier van bejegening.
Tja, welk stuk serieuze software is niet complex? Als het niet complex is, dan is het inmiddels wel weggeautomatiseerd. Dat is immers hoe de state of the art ervoor staat in softwareland. De complexiteit van een sim als DCS is zeker niet gering, maar ook zeker wel te overzien.
ED heeft gewoon een probleem met de bedrijfscultuur. Dat kan je van mijlenver al zien als je de constante stroom problemen en de reacties erop aanschouwt. Dat durf ik als softwaremaker wel te zeggen.
omtrent coding/programming geloof ik je meteen, daar heb ik geen kaas van gegeten. :P

bedrijfscultuur, hmm hmm. het is natuurlijk ook wel zo dat dcs een nichemarkt bedient, de enige in hun soort als je prepar3d pro en falcon bms niet meetelt. dan wordt er nogal snel vergeleken ondanks dat die vergelijkingen vast niet helemaal opgaan, en het heeft natuurlijk ook wel een hoog nerdgehalte stiekem, je hebt immers een gezonde interesse in militaire vliegtuigen nodig en tijd om je erin te verdiepen.

laat ik een ultiem slecht vergelijk maken. ;)
ik vond de bugs die de afgelopen 10 jaar in fifa zaten, de manier van spelen, echt kut. gescript. idiote zaken die versies lang in de game verwerkt zaten. echter, ea is een miljoenenbedrijf wat vooral uit is op aandeelhouderswaarde opkrikken. aangezien ze meer dan genoeg geld en mankracht tot hun beschikking hebben is dat te belachelijk voor woorden om 10 jaar lang dergelijke zooi niet op te lossen.

ed is de enige in hun soort, stellen de coresim gratis beschikbaar, zijn veel kleiner als team/ontwikkelaar, hebben geen zakken geld waar ze op kunnen teren (hence de noodzaak tot nieuwe modules), en zijn gebonden aan militaire geheimhouding en non-disclosure agreements met defensies. last but not least kun je wel stellen dat men liefde voor vliegen heeft en vanuit die motivatie de sim ontwikkeld heeft (nick grey met zijn collectie ww2 vliegtuigen (tfc) bijvoorbeeld, wagner die nog voor janes heeft gewerkt vroeger) dan vind ik de bugs die al lang aanwezig zijn veel minder erg en kan ik veel meer van ze hebben dan een ea, die niet eens de goede benaming voor voetbal gebruiken in hun thuisland. :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bloedvat
Voor wie geïnteresseerd is (en de Harrier module heeft):

SAM valley - single player AV-8B mission (Caucasus)

Heb 'm speciaal gemaakt/getest in en voor VR, maar wellicht is ie net zo leuk op een 2D scherm.

Waarschuwing voor beginners: het is niet de makkelijkste missie, maar ik heb wat tips in de omschrijving gezet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SparC-EHV
Lol, vanmorgen weer even een F14 missie gedaan, tanken achter een S3 en dan door om even te knokken met een andere F14. na wat draaien e.d. zie ik opeens 2 chutes en hem de golven in plonzen. Dan maar naar huis. Helemaal niet op Bingo gelet dus beetje kort in benzine. Ik doe een standaard Case1 recovery, zit ik net achter de carrier en opeens doodse stilte. Whoops, geen peut meer. Dus slam op het deck, pak een wire en kom net voor een geparkeerde E2 tot stilstand.

Jammer dat Jester geen info geeft over airspeed en fuelstatus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloedvat
SparC-EHV schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:11:
Lol, vanmorgen weer even een F14 missie gedaan, tanken achter een S3 en dan door om even te knokken met een andere F14. na wat draaien e.d. zie ik opeens 2 chutes en hem de golven in plonzen. Dan maar naar huis. Helemaal niet op Bingo gelet dus beetje kort in benzine. Ik doe een standaard Case1 recovery, zit ik net achter de carrier en opeens doodse stilte. Whoops, geen peut meer. Dus slam op het deck, pak een wire en kom net voor een geparkeerde E2 tot stilstand.

Jammer dat Jester geen info geeft over airspeed en fuelstatus.
Any landing you can walk away from, is a good landing d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!
over carriers gesproken. voor de liefhebbers (zoals ondergetekende) :+

nieuwe animaties voor de deck crew van de aankomende nimitz carrier module.
run, taxi, crouch

case I comms.
case II / III comms.

en nog wat screenshots. :Y)

dawg wijzigde deze reactie 18-06-2019 18:23 (26%)

• SparC-EHV

• Ircghost
Gaaf man! vooral die weapon selecter vind ik erg mooi gedaan.
klein nieuwtje aangaande de nimitz carrier module:
For the DCS: Nimitz-Class Aircraft Carrier module, we plan to allow you select any of the Roosevelt sub-class ships. Not just the obvious ship name and number, but also each will have unique deck textures.
gezien dit en dat er ook een gedetailleerde hangar, briefing room, bemanbare air boss & lso stations, deck crew, comms en meatball gemodelleerd worden ziet het ernaar uit dat dit een erg uitgebreide module gaat worden. :)

incl. korting voor hornet owners! :9

• SparC-EHV
dawg schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 02:21:
klein nieuwtje aangaande de nimitz carrier module:

[...]

gezien dit en dat er ook een gedetailleerde hangar, briefing room, bemanbare air boss & lso stations, deck crew, comms en meatball gemodelleerd worden ziet het ernaar uit dat dit een erg uitgebreide module gaat worden. :)

incl. korting voor hornet owners! :9
Nog even en het wordt een semi RPG game ;)
Ik weet niet of een gedetailleerde hangar veel toevoegt (mooi is het wel) gezien je (lijkt mij) toch begint op het flightdeck. Ik zou het wel gaaf vinden om een gedetailleerde seahawk te hebben waarmee je SAR naast de carrier kan doen tijdens start en landingen. Wel tof dat als er 1 eject deze uit het water te vissen ;-)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

For the DCS: Nimitz-Class Aircraft Carrier module, we plan to allow you select any of the Roosevelt sub-class ships. Not just the obvious ship name and number, but also each will have unique deck textures.
Met dank aan Wikipedia: De tien Nimitz-class carriers zijn verdeeld in drie verschillende subclasses. De Roosevelt subclass bestaat uit vijf schepen: Theodore Roosevelt, Abraham Lincoln, George Washington, John C Stennis en Harry S Truman.
SparC-EHV schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:14:
[...]

Nog even en het wordt een semi RPG game ;)
Ik weet niet of een gedetailleerde hangar veel toevoegt (mooi is het wel) gezien je (lijkt mij) toch begint op het flightdeck. Ik zou het wel gaaf vinden om een gedetailleerde seahawk te hebben waarmee je SAR naast de carrier kan doen tijdens start en landingen. Wel tof dat als er 1 eject deze uit het water te vissen ;-)
moeten ze eerst wel ook combined arms fixen, en vr support introduceren. ;)

niet dat je er verder echt wat aan hebt inderdaad, een hangar. al lijkt het me wel tof om in de cockpit te zitten om vervolgens met de lift omhoog te gaan (er vanuit gaande dat dit mogelijk gaat zijn, omdat dat in het echt niet zo gaat natuurlijk), en dat je dan op de flight deck komt waar het een drukte van belang :P is met de deck crew, andere vliegtuigen, etc. in vr uiteraard. :Y)

hmm. sar heb ik niet zoveel mee. :)

• Ircghost
Wat bedoel je vr support introduceren? VR werkt al jaren in dcs?
voor zover ik begrepen heb werkt vr niet met combined arms. maar zeker weten doe ik het niet, aangezien ik combined arms niet heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ARGH, wat een gezeik is die dedicated server zeg. Je kan helemaal niks zonder eerst een aantal ongedocumenteerde stappen te doorlopen.

Kennelijk moet je ergens een missie vandaan halen en een missielijst. Die kan je niet op de server zelf aanmaken. Ik kan niet eens op de server inloggen op de beheerspagina. Tevens is het niet mogelijk om de beheerspagina los te hosten. (je zou toch denken dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn om een REST interface in elkaar te hakken voor zoiets simpels als de beheerssite)

In other news: binnenkort een dedicated server 24/7 vanuit huis :) (als ik dat eenmaal aan de praat heb)

© ocf81 1981-infinity

• SparC-EHV
Nice, heb er nog nooit naar gekeken eigenlijk maar als ik het zo lees begrijp ik de frustratie. Zo moeilijk zou het niet moeten zijn ;-) Server voor eigen gebruik, of krijgen we ook een keer de kans even langs te komen ;-)

Acties:
  • +2Henk 'm!
@ocf81 wellicht dat dit uitkomst kan bieden? en/of deze?

dawg wijzigde deze reactie 10-07-2019 19:10 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@dawg Dank je voor de links. Ik zal ze binnenkort eens doorspitten. (moet vanavond eerst de mailserver van mijn squad opnieuw aan de praat krijgen, anders heb kan ik niet bij de login codes van mijn server account 8)7 )

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Check

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dat is een hele mooie setup. Het jammere van een dedicated setup als deze is wel dat je dan ook gelijk helemaal vast zit aan een bepaald type vliegtuig. Dat zou voor mij wat minder fijn zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloedvat
ocf81 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:06:
[...]

Dat is een hele mooie setup. Het jammere van een dedicated setup als deze is wel dat je dan ook gelijk helemaal vast zit aan een bepaald type vliegtuig. Dat zou voor mij wat minder fijn zijn.
Precies wat ik ook altijd denk als ik weer zo'n pit zie. Daarnaast zou mijn voorkeur bij VR blijven liggen, aangezien je dan écht in de cockpit zit en ook achter je kan kijken.

Neemt niet weg dat deze wel heel gaaf is :9~

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Bloedvat schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Precies wat ik ook altijd denk als ik weer zo'n pit zie. Daarnaast zou mijn voorkeur bij VR blijven liggen, aangezien je dan écht in de cockpit zit en ook achter je kan kijken.

Neemt niet weg dat deze wel heel gaaf is :9~
VR is inderdaad wel de volgende stap. Maar niet VR op zichzelf. Dat moet worden gecombineerd met een techniek zoals de leap motion sensor of één of meerdere 3D camera's die de handen tracken.
Toen ik onderdeel van Team Fusion (nu alweer 5 jaar geleden) was hebben we het daar intern ook wel eens over gehad. Op zich tijdens die discussies wel een aantal interessante invalshoeken besproken. Uiteindelijk moet dat gewoon onderdeel worden van de VR ervaring, zodat ontwikkelaars ontzorgd worden.

(helaas is/was Team Fusion een rommeltje qua organisatie en zal het er nooit van komen. Ik ben er ook weer snel uitgetrapt omdat ik te vervelende vragen stelde)

© ocf81 1981-infinity

dit heb je ook nog: https://www.captoglove.com/

wordt nu al ondersteund in dcs. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloedvat
ocf81 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:53:
[...]

VR is inderdaad wel de volgende stap. Maar niet VR op zichzelf. Dat moet worden gecombineerd met een techniek zoals de leap motion sensor of één of meerdere 3D camera's die de handen tracken.
Toen ik onderdeel van Team Fusion (nu alweer 5 jaar geleden) was hebben we het daar intern ook wel eens over gehad. Op zich tijdens die discussies wel een aantal interessante invalshoeken besproken. Uiteindelijk moet dat gewoon onderdeel worden van de VR ervaring, zodat ontwikkelaars ontzorgd worden.

(helaas is/was Team Fusion een rommeltje qua organisatie en zal het er nooit van komen. Ik ben er ook weer snel uitgetrapt omdat ik te vervelende vragen stelde)
True
Ik ben nr 141 voor Pointctrl van MilesD. De mensen die de FCU's al ontvangen hebben, zijn zonder uitzondering laaiend enthousiast (sommige misschien een beetje te :P ). Dat schept dus wel een positief verwachtingspatroon. Van wat ik er zo over lees en zie, heb ik daar wel E200,- voor over. Vindt het ook wel gaaf dat iemand (MilesD) zich hier zo in geeft.

Zag echter afgelopen week dat Captoglove inmiddels ook flink in prijs verlaagd is naar 2 handschoenen voor bijna E300,-. En dan heb je wel haptic feedback. (is wellicht een tijdelijke actie, maar toch). Echter, over Captoglove lees ik dan weer heel veel negatieve berichten, zeker in combinatie met DCS VR.

Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar ben gelukkig toch nog niet aan de beurt voor Pointctrl, dus ik heb nog even wat tijd om erover na te denken.

(als iemand hier eventueel advies heeft, sta ik daar uiteraard voor open :) )

edit:
haha Dawg, onze berichten kruisten elkaar net

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op zich is die captoglove een mooi initiatief, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet echt in. De demo laat al zien dat het product tamelijk beperkt is, en hoewel het niet met zekerheid te zeggen is, lijkt het er sterk op dat er een flinke input lag om de hoek komt kijken.

Ik heb zelf meer fiducie in camera gebaseerde oplossingen. De input lag kan op zich aardig laag zijn bij zo'n oplossing en de positionering is denk ik ook nauwkeuriger. Pointcontrol lijkt me een leuke oplossing. Mijn voorkeurs apparaten zijn de SR300 met de juiste software of een Leap.

© ocf81 1981-infinity

• Bloedvat
ocf81 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:38:
Op zich is die captoglove een mooi initiatief, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet echt in. De demo laat al zien dat het product tamelijk beperkt is, en hoewel het niet met zekerheid te zeggen is, lijkt het er sterk op dat er een flinke input lag om de hoek komt kijken.

Ik heb zelf meer fiducie in camera gebaseerde oplossingen. De input lag kan op zich aardig laag zijn bij zo'n oplossing en de positionering is denk ik ook nauwkeuriger. Pointcontrol lijkt me een leuke oplossing. Mijn voorkeurs apparaten zijn de SR300 met de juiste software of een Leap.
Ik las op het ED forum dat Captoglove een bekabelde versie aan het overwegen is. Daarmee zou de lag, stutters en volledig verliezen van verbinding verholpen zijn. (Ik heb zelf niet zo'n bezwaar tegen nog meer kabels, aangezien je met DCS toch tamelijk statisch in een stoel zit)

• Bloedvat
Iemand enig idee hoe (of) ik dit op kan lossen?

Ik was bezig met een campaign voor de Huey module (ARGO), maar missie 4 is gewoon ondoenlijk ('s nachts en als je NVG gebruikt krijg je een mission failure). Dus ik dacht na 3x proberen, ik sla 'm wel over.

Maar vervolgens wil ik verder gaan met de campaign en wordt missie 3 weer geladen?! (die ik dus al succesvol had afgerond).

Hoe kom ik nu bij missie 5 terecht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ircghost
Bloedvat schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:45:

Ik was bezig met een campaign voor de Huey module (ARGO), maar missie 4 is gewoon ondoenlijk ('s nachts en als je NVG gebruikt krijg je een mission failure). Dus ik dacht na 3x proberen, ik sla 'm wel over.

Maar vervolgens wil ik verder gaan met de campaign en wordt missie 3 weer geladen?! (die ik dus al succesvol had afgerond).

V.z.i.w kan dat niet echt, maar misschien is er een savegame te vinden die je kan aanpassen?

Anders kan je sowieso de campagne missies inladen via het missie scherm (even navigeren naar de juiste folder).

• Bloedvat
Ircghost schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:52:
[...]

V.z.i.w kan dat niet echt, maar misschien is er een savegame te vinden die je kan aanpassen?

Anders kan je sowieso de campagne missies inladen via het missie scherm (even navigeren naar de juiste folder).
Ik zou niet weten waar die campaign progress precies wordt opgeslagen (vervolgens zou ik waarschijnlijk ook niet weten wat ik moet wijzigen om verder te kunnen bij missie 5)

Mja, ik denk dat ik ze inderdaad maar via "missions" ga inladen. Wel een beetje gaar hoor.. Gelukkig was die ARGO campaign maar 'n paar euro :P

Tnx voor 't meedenken iig

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:45:

heb dat ook een keer gehad bij de taskforce challenger 1989 campaign van ed voor de hornet. eerste 2 missies gedaan, afgesloten om volgende dag weer verder te gaan, was ie vergeten dat ik al 2 missies gedaan had en kon dus overnieuw beginnen. niet gedaan overigens. :P

ik heb nooit achterhaald waar dat nu door kwam eerlijk gezegd. je kunt ze los starten maar dan wordt de progress van de campaign sowieso niet opgeslagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SparC-EHV
Afgelopen weekend weer eens de baguette opgestart. Blijft toch ook echt een leuk toestel en zeker een aanrader voor je inventory. Even zoeken hoe alles weer in elkaar stak, maar al met al een logische cockpit waarin je je weg zo weer gevonden hebt. Flink manoeuvreren, toffe missie, achter een Mig29, selecteer guns en haal de trekker over... Helemaal niets. :? . Mooi man, in een dogfight nog eens proberen alles na te lopen en wederom niets. Uiteindelijk de kill aan mijn wingman over gelaten. Op de terugweg nog es checken en er dan opeens achter komen dat je keybinding verkeerd staat :) :) |:(

de baguette is de a-10a/c, denk ik? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

dawg schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:31:
de baguette is de a-10a/c, denk ik? :P
De luchtweerspiegeling, natuurlijk!

ocf81 wijzigde deze reactie 15-07-2019 22:33 (6%)

© ocf81 1981-infinity

• Bloedvat
Ik weet dat de meningen en resultaten nogal verdeeld zijn, maar ik heb zelf echt een performance verbetering gemerkt in DCS de afgelopen weken.

Dat het de "50% improvement" is die Wag's op het ED forum beweerde, durf ik niet te zeggen. Maar ik heb de afgelopen weken steeds meer grafische settings omhoog geschroefd, terwijl mijn fps counter hetzelfde gebleven is.

Zo heb ik nu shadows en civ traffic op high kunnen zetten, heb ik grass/clutter op max gezet en heb ik visibility op high kunnen zetten. Ik had dit gedaan voor wat meer immersie in de Huey, aangezien die door de lagere snelheden iets gunstiger is op performance vlak. Maar ik merkte afgelopen weekend dat ik met de zelfde settings (drukke) missies in de Hornet kan vliegen met behoud van frame rate (±45fps)

Hebben jullie ook iets gemerkt van die (stiekem geïmplementeerde) optimalisaties?

(mijn pc specs: Core i7-8700k - GTX 1080ti - Z370 - 16gb DDR4 - Oculus Rift cv1)

• ocf81

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb ook wel gemerkt dat er een paar FPS bij is gekomen, maar ik heb het nog niet aangedurfd om de resolutie terug te zetten op 4K. Dat zou wel fijn zijn, want dan kan ik mijn touch screen weer gebruiken voor de bediening van de cockpit.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True