Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
volgens mij zijn er zoiezo weinig updates op de kikker. Veelal ingame patches, en natuurlijk de betaalde content van scenery en f18, f14, harrier en viggen als ik de release notes vaak lees. Probleem met DCS is natuurlijk dat ED het platform onderhoudt, en diverse losse developers de toestellen. Lastig om alles dan aan elkaar aan te laten sluiten.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:42
SparC-EHV schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:41:
volgens mij zijn er zoiezo weinig updates op de kikker. Veelal ingame patches, en natuurlijk de betaalde content van scenery en f18, f14, harrier en viggen als ik de release notes vaak lees. Probleem met DCS is natuurlijk dat ED het platform onderhoudt, en diverse losse developers de toestellen. Lastig om alles dan aan elkaar aan te laten sluiten.
Klinkt mij vooral redelijk commercieel, leuk om nieuwe betaalde modules etc te ontwikkelen maar onderhoud vinden ze volgens mij stuk minder belangrijk. Levert natuurlijk ook niks op...

Ik ga op zoek naar een bug list voor de su-25t. kost me anders allemaal teveel tijd (om er pas veel later achter te komen dat het een bug was ipv een fout van mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is gewoon wel een aardig normaal dingetje dat de developer van de flightsim de kern onderhoudt en dat anderen extra content ontwikkelen. Flight Simulator is er groot mee geworden en ook Xplane doet dit zo. In de combat flightsim wereld is dit minder vanzelfsprekend helaas.

Als je kijkt naar DCS, dan heeft ED ervoor gekozen om dit op een relatief moeizame manier te doen door zichzelf verantwoordelijk te houden voor de implementatie van bepaalde systemen en functiegebieden die strikt genomen ook door de 3e partij gedaan kunnen worden, mits je daar de juiste architectuur voor inricht. ED lijkt hiermee de controle over de kwaliteit in eigen handen te willen houden. ED heeft door de manier van ontwikkelen ook een heel stevige vinger in de pap over welke content gereleased wordt en wanneer. Als je kijkt naar hoe dat uitpakt zou ik ze daar geen kudo's voor geven. In de praktijk werkt dit niet zo goed als dat ED het waarschijnlijk voor ogen heeft.

Ik zou liever zien dat ED een validatietool vrijgeeft en een signing faciliteit in het leven roept om UFOs te weren, maar de rest overlaat aan 3e partijen. Hiermee zou ED vrijer zijn in de ontwikkeling van de engine en zou het platform veel aantrekkelijker worden voor 3e partijen. Door op die manier te ontwikkelen hoop ik dat de collectie aan beschikbare vliegtuigen ook veel sneller zal groeien.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
True, ik hoop op een systeem zoiets als de apple store.
Het platform heeft een hoop potentie. Ik hoop ook dat er naast alleen maar vliegtuigen, ook high fidelity marine- en landvoertuigen komen. Mooie missies om carrier task forces te verdedigen tegen subs e.d. met seahawks. CAP in de lucht en awacs functionaliteit.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SparC-EHV schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:36:
[...]

Helaas wel, ik las vanmorgen dat de JDAM`s ook nog bugged zijn en random freezes kunnen geven of gewoon overshoots. Elk toestel heeft wel bugs icm bepaalde wapens en/of systemen.
klopt voor de f/a-18c. echter is dat nog open beta, en kunnen er dus bugs inzitten.
SparC-EHV schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:50:
True, ik hoop op een systeem zoiets als de apple store.
Het platform heeft een hoop potentie. Ik hoop ook dat er naast alleen maar vliegtuigen, ook high fidelity marine- en landvoertuigen komen. Mooie missies om carrier task forces te verdedigen tegen subs e.d. met seahawks. CAP in de lucht en awacs functionaliteit.
er komt een uitgebreide carrier module uit ergens dit jaar.

nee, geen aandelen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparC-EHV
Yes, helaas wat ik begreep geen freeware. Maar ook dit wordt weer zo gaaf, zeker icm de F14 / F18.

1- The new Nimtiz-class aircraft carrier is nearing an early access release. There are a few items to first clean up like deck weathering, the bow catapult controller bubble, and elevator rails, but it's coming along great. Once a bit further along, GA will make a spectacular video and we'll discuss the features in greater detail. Once this is done, we'll return to the Kuznetsov and then the Burke.

2- The deck crew animation for the bow cats is about done, and work has started on the waist cat launch animations for deck crew. This will also be using our new skeletal animation system.

3- CASE I radio communications are now working and being tuned. Once that is done, CASE II and III will be coded. All voice over lines for pilot, marshal, tower, approach, LSO, and departure have been recorded with several authentic personalities.

Our goal is to create the most realistic carrier environment ever done for a PC (entertainment and commercial). All in all, the carrier environment is going to be quite cool!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35720429_10160612788675341_8355757246851842048_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=662b84706323dfc851cd01486368df2a&oe=5D2B2B4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:10
:( :X
Kortgeleden FC3 voor de normale prijs gekocht. :'(

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SPee schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:55:
[...]

:( :X
Kortgeleden FC3 voor de normale prijs gekocht. :'(
Altijd wachten op de volgende sale. Volgens mij is dat minstens 4x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Is Persian gulf voor 37 dollar aan te raden? Lijkt me wel interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

PG is een leuke map, wel groot en nogal demanding op je systeem. Buiten de steden overigens niet echt een heel afwisselend landschap. Van alle maps vind ik op de één of andere manier de Caucasus nog steeds de meest aansprekende. Normandy vind ik geen ruk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Met aankomende maps als Afghanistan en Syrië, naast bestaande als NTTR en PG, ligt de nadruk wel erg op woestijn. Tijd voor wat afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
PG is inderdaad een aanrader, al vind ik Nevada met zijn red flag missies ook top. Ben het met @downtime eens, ik had liever ook een ander scenario kaart gezien. Ik hoopte zelf op scandinavie, zoals in de oude tijd van EF2000. Lekker laag door de fjorden heen scheren.

Voor de F14 vliegers onder ons;
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/58373611_2782799711835870_3324908984707579904_o.png?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=67116e1b5facd157b6efc3b24b011887&oe=5D2A0ACA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik vind het wel vervelend dat ik nu moet kiezen welk build ik moet gebruiken, steam of stand alone. Volgens mij is de standalone beter (nieuwer) maar mss wordt steam straks goedkoper? Wat denken jullie? Ik neem aan dat ik mijn steam setup zo kan overhevelen naar standalone (settings dus)?

[ Voor 54% gewijzigd door TweakerVincent op 23-04-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Moet je (weer) kiezen dan?
Ze hadden toch niet zo gek lang geleden gezorgd dat je de steam content ook in de stand-alone variant kon spelen? Account linken en gaan.

Dan kun je van de steam aanbiedingen blijven profiteren, en toch op stand-alone spelen.
Andersom gaat helaas niet.

Dat kan als het goed is op: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/personal/profile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
defusion schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:07:
Moet je (weer) kiezen dan?
Ze hadden toch niet zo gek lang geleden gezorgd dat je de steam content ook in de stand-alone variant kon spelen? Account linken en gaan.

Dan kun je van de steam aanbiedingen blijven profiteren, en toch op stand-alone spelen.
Andersom gaat helaas niet.

Dat kan als het goed is op: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/personal/profile/
Oh dat wist ik niet. Dat zou ideaal zijn.

En vraag over settings? Dat gaat toch wel goed? Of moet ik weer allles instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:09:
[...]
Oh dat wist ik niet. Dat zou ideaal zijn.

En vraag over settings? Dat gaat toch wel goed? Of moet ik weer allles instellen?
Je kunt sinds een maand of 3 al je DCS Steam aankopen omzetten naar de stand alone versie (hier wordt uitgelegd hoe dat moet)

Ik heb zelf de Steam versie er nog wel op staan, maar vlieg sindsdien alleen nog maar via de stand alone OB versie.

V.w.b. de settings;
De stand alone open beta versie maakt een nieuwe saved games folder aan (met daarin dus alle default settings). Maar je kunt de config folder (waar al je settings in zijn opgeslagen) van de Steam versie kopieren naar de stand alone folder. Hoef je dus niks opnieuw in te stellen en werkt gewoon perfect.

En als je toch twijfelt, kun je eerst even een backupje van van die config folder maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:25:
[...]

Je kunt sinds een maand of 3 al je DCS Steam aankopen omzetten naar de stand alone versie (hier wordt uitgelegd hoe dat moet)

Ik heb zelf de Steam versie er nog wel op staan, maar vlieg sindsdien alleen nog maar via de stand alone OB versie.

V.w.b. de settings;
De stand alone open beta versie maakt een nieuwe saved games folder aan (met daarin dus alle default settings). Maar je kunt de config folder (waar al je settings in zijn opgeslagen) van de Steam versie kopieren naar de stand alone folder. Hoef je dus niks opnieuw in te stellen en werkt gewoon perfect.

En als je toch twijfelt, kun je eerst even een backupje van van die config folder maken ;)
Klinkt goed! Als dat ook zo blijft dan kan ik gewoon bij beide kopen. Ik neem aan dat er ook missies voor de su-25t in PG zitten? Die map vind ik wel mooi, alleen beetje bang voor veel woestijn overal die niet echt afwisselend is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparC-EHV
weer een groot aantal bugfixes in de open beta en de paintkit voor de F14 is beschikbaar;

DCS World
All AIM-7 missiles have active guidance seekers like an AIM-120 - fixed.
M6 Linebacker will reload all Stingers by the stock for 240 seconds.
M192 HAWK launcher will reload faster, for 420 seconds.
After rearm SAM Hawk does not not attack enemy - fixed.
AIM-7 wing animation fixed.
AGM-88 adjusted accuracy. Autopilot tuning, overload rate response slightly decreased for avoid a hard bucketing.
AI S-3B can't takeoff from CVN-70 in some case - fixed.
Dedicated Server. Fix mission restart, now server not crashes even if next mission do not exists or broken.
AI aircraft will be accelerate to required speed for weapon launch if this weapon required certain minimum speed. For example ARM missile Kh-31 requires minimum 0.7M for sure launch.
MP. F10 map. With target mark on, the aircraft type, player nick and mark text is overlapped - fixed.

Flaming Cliffs 3
Duplicated input for Autopilot reset command in Su-27, 33 and Mig-29 aircraft both FC and standalone is now fixed.
MiG-29 throttle lag decreased (WIP)

DCS F/A-18C
JDAM accuracy increased.
JDAM crash fixed.
Added Training Day mission
The autostart procedure now automatically turns on the radios.
APU did not start up in some cases after repair - fixed.
After full depleted of fuel, the aircraft will not start even after refueling - now in this case it is necessary to make repairs.

DCS A-10C
Update of the A-10C Instant Action Missions
JDAM in-range indication restored.

DCS L-39
Corrected L-39C Cold Start Nevada Instant Action mission.

DCS AV-8B by RAZBAM
Damage Model is now enabled (WiP):
INS System
RWR Receiver
Weapons Stations
Chaff + Flares
SMS Damage enabled
DMT Damage enabled
FLIR Damage enabled
CMDS Damage enabled
CONF Page enabled
Training Missions updated

DCS F-14 Tomcat by Heatblur Simulations
NEW: JESTER now uses RWS and ground stabilize if asked for
Fixed trim speed ramp-up
Added close jester menu bindable command
Fixed some command categorizations
Added AFCS SAS Channel toggle switches
Fixed flap axis range
Fixed various flap input bugs
(JESTER) No “lost lock” call-out in dogfights
Fixed SAMs engaging with multiple subsystems not triggering the RWR
Hawk CVAR added to threat library
Threat library updated to version R9D3
Updated various single player missions & reactivated alert 5 mission
Updated Caucasus Free flight mission
Fixed JESTER menu opening when JESTER is incapacitated
Fixed MAK-79 loadout on right rear station
Released F-14 Paintkit: http://media.heatblur.se/HB-F-14_Paintkit-v1.0.rar

DCS AJS37 Viggen by Heatblur Simulations
Fixed egregious CK37 CTD

Campaigns
DCS BS2 Republic: fixed bug with broken default localisation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:30:
Met aankomende maps als Afghanistan en Syrië, naast bestaande als NTTR en PG, ligt de nadruk wel erg op woestijn. Tijd voor wat afwisseling.
er is een tijdje geleden een teaser van een nieuwe map verschenen (volgens mij wordt deze kosteloos gereleased) waarin o.a. israël en turkije en inderdaad syrië verwerkt zijn.

verder zijn er 2 nieuwe ww2 maps aangekondigd, en werkt razbam aan een falklands map.

alles binnen afzienbare tijd natuurlijk. 8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helaas hebben ze bij de vernieuwde terrain engine geen wereldwijde geo import gemaakt van de wereld. Dat zou echt gaaf geweest zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 24-04-2019 17:50 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dawg schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:06:
[...]

er is een tijdje geleden een teaser van een nieuwe map verschenen (volgens mij wordt deze kosteloos gereleased) waarin o.a. israël en turkije en inderdaad syrië verwerkt zijn.

verder zijn er 2 nieuwe ww2 maps aangekondigd, en werkt razbam aan een falklands map.

alles binnen afzienbare tijd natuurlijk. 8-)
Er is nooit bekend gemaakt wat de nieuwe "free map" wordt maar als je het onderstaande letterlijk neemt is het niet Syrië:
ED's non-aircraft projects 2019

For 2019 we and our partners are working on two new World War II maps, a Syria map, a Falkland Islands map, and a new free map that we’ll discuss later in the year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:25:
[...]

V.w.b. de settings;

Maar als ik het goed begrijp kan ik dus het beste ALTIJD Steam stuff kopen als ze gelijk zijn in prijs? Ik wil Persian Gulf kopen als eerste aankoop :) Maar hoop wel dat mijn su-25t ook missies heeft voor die map?

Zoja koop ik hem binnenkort (voor de sale afloopt). Iemand nog een tip voor nog een scherpere deal op internet of gewoon op steam zelf?

ik heb trouwens ook maar ff 32 GB Ram besteld, komt morgen binnen. Samen met mijn 6800k en 2080ti moet dat prima zijn :D

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 24-04-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
TweakerVincent schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:59:
[...]
ik heb trouwens ook maar ff 32 GB Ram besteld, komt morgen binnen. Samen met mijn 6800k en 2080ti moet dat prima zijn :D
Als DCS op een SSD staat zekers! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
SparC-EHV schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:37:
[...]

Als DCS op een SSD staat zekers! :Y)
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
wohoo, ook de Corsair komt naar DCS ;-) Tijd voor een Vietnam map.

http://leatherneck-sim.co...IkF2OLUzAo27Um2h8oaoz-Woc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SparC-EHV schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:24:
wohoo, ook de Corsair komt naar DCS ;-) Tijd voor een Vietnam map.
Je bent in de war. Vietnam was de A-7 Corsair II. Leathernecks is met de F4U Corsair I (WW2 & Korea) en daarna de F-8 Crusader (wel Vietnam) bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Maar als ik het goed begrijp kan ik dus het beste ALTIJD Steam stuff kopen als ze gelijk zijn in prijs?
ik zou dcs niet via steam kopen (niet gedaan overigens), al was het maar omdat steam 30% van elke verkochte module krijgt. dan heb ik liever dat dat rechtsstreeks naar ed gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:10
SparC-EHV schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:01:
Ik hoopte zelf op scandinavie, zoals in de oude tijd van EF2000. Lekker laag door de fjorden heen scheren.
Daar hoopte ik ook op. En op het toevoegen van de EuroFighter als vliegtuig :Y :9 :9~
Dan kunnen ze met Campaigns bijna dat hele spel implementeren in DCS. :9~ *O*
Spel ligt naast me. Alleen de graphics zijn zo oud...

Blijkbaar was een partij bezig met de EF2000, maar is het contract met ED zo slecht dat ze zijn gestopt.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dawg Persoonlijk heb ik niet het grootste vertrouwen in ED en zie ik het kopen via steam als een stok achter de deur om toch altijd nog bij mijn spellen te kunnen. Het is ook een signaal richting ED dat ze zich niet te arrogant moeten opstellen. Dat laatste was toch een lange tijd het geval in de zin dat ze modules bijna eindeloos uitstelden, ca. 5 jaar terug.

@SPee Het is jammer dat VEAO zo veel beloofd heeft en zo weinig heeft opgeleverd. Op zie manier hebben ze niet zo veel kudo's verdiend bij de community. Hopelijk zijn er andere partijen die in het gat willen stappen dat zij hebben achtergelaten. Eigenlijk zou het het beste zijn wanneer ED het mogelijk maakt om dezelfde toestellen voor meerdere partijen open te stellen. Als het FM binnen de parameters presteert zou dat op zich geen probleem moeten zijn. Dat zou je kunnen valideren voordat je release goedkeurt. (komt weer neer op datgene wat ik eerder ook al uitlegde)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ocf81 ja kan ik wel inkomen ook. het is tweeledig in mijn optiek; de (relatieve) onbetrouwbaarheid van ed versus de macht van valve.

het zal je denk ik inmiddels niet verbazen dat ik niet zo van de grote bedrijven-sponsoring ben als dat niet noodzakelijk is. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SPee schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:31:
[...]

Daar hoopte ik ook op. En op het toevoegen van de EuroFighter als vliegtuig
Not gonna happen. ED stelt hoge eisen aan het realisme van een module en zonder documentatie van de fabriek is zo'n project niet haalbaar. Die documentatie blijft de komende jaren een militair geheim. Ik was al verbaasd dat ED aan een F-16C uit 2007 werkt. Dat is heel recent voor DCS-begrippen.
Blijkbaar was een partij bezig met de EF2000, maar is het contract met ED zo slecht dat ze zijn gestopt.
Welnee. VEAO is failliet gegaan terwijl ze werkten aan hun tweede module (de P-40). Het plan was om daarna een Spitfire Mk XIV te doen. Een vreemde keus aangezien er al een Spitfire Mk IX in DCS zit en ze volop andere vliegtuigen uit die periode konden doen.
En hun eerste module, de Hawk, is veel te vroeg in de verkoop gegaan en was jaren na release nog steeds niet helemaal af.
Het enige "slechte" aan het contract is dat ED hoge eisen aan de kwaliteit stelt en VEAO overmoedig was en niet de expertise en het kapitaal had om een volwaardige module te bouwen. Laat staan een Eurofighter.
ocf81 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:36:
@SPeeEigenlijk zou het het beste zijn wanneer ED het mogelijk maakt om dezelfde toestellen voor meerdere partijen open te stellen. Als het FM binnen de parameters presteert zou dat op zich geen probleem moeten zijn. Dat zou je kunnen valideren voordat je release goedkeurt.
Ik denk dat dat juist een heel slecht idee zou zijn. Het ontwikkelen van een module kost 2-4 jaar en als een andere studio de markt dan net voor je wegkaapt is de ontwikkelaar meteen failliet. Zeker een nieuwe ontwikkelaar die geen financiele reserves heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Yeah!! Flaming c3 gekocht en persian map! 😀😀 60 euro en genoeg stuff voor beginners!

Wil een a-bomb droppen kan met mig las is, jammer dat je geen nuke ziet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TweakerVincent in persian gulf zelf een missie maken en dan dust smoke (dacht ik) bij weather settings aanzetten. zandstorm, wat een mooi lichteffect geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dawg schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:34:
@TweakerVincent in persian gulf zelf een missie maken en dan dust smoke (dacht ik) bij weather settings aanzetten. zandstorm, wat een mooi lichteffect geeft. :)
Ben aan het onderzoeken hoe ik mijn start position bij de wereld eiland kan zetten. Net 3 keer neergeschoten voordat ik de eilanden kan zien :-)

Edit: 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:11:
[...]

Not gonna happen. ED stelt hoge eisen aan het realisme van een module en zonder documentatie van de fabriek is zo'n project niet haalbaar. Die documentatie blijft de komende jaren een militair geheim. Ik was al verbaasd dat ED aan een F-16C uit 2007 werkt. Dat is heel recent voor DCS-begrippen.

<...>

[...]

Ik denk dat dat juist een heel slecht idee zou zijn. Het ontwikkelen van een module kost 2-4 jaar en als een andere studio de markt dan net voor je wegkaapt is de ontwikkelaar meteen failliet. Zeker een nieuwe ontwikkelaar die geen financiele reserves heeft.
ED heeft inderdaad hele stricte eisen, en vooral beperkingen. Dit is een serieuze belemmering van de franchise in mijn ogen. ED zou denk ik beter een strak omlijnd validatie en signing programma op kunnen zetten waardoor realisme geborgd wordt. Wellicht zou dit op 2 realisme niveaus kunnen worden gedaan: SFM en PFM. Het zou veel beter wat losser kunnen zijn met de moderne vliegtuigen. Een educated guess is vaak goed genoeg. ED is nu gewoon een killjoy. De hoge prijzen die gerekend worden zijn daarnaast ook een factor die verder het marktpotentieel ondermijnt. De vraag naar CFS producten is elastisch. Ik heb serieuze twijfels of $60 de prijs is die zorgt voor de grootst mogelijke markt, zowel in spelersaantallen als in gerealiseerde omzet.
Een beginnende ondernemer heeft zelden financiële reserves. Dat is niks nieuws onder de zon. In het GA FS segment werkt dit model als een tierelier. PMDG heeft heel veel concurrenten, waaronder freeware concurrenten. Toch maakt PMDG aardig wat winst. Op een gegeven moment komen er spelers in de markt die gewoon het vertrouwen van de markt hebben in de CFS marktruimte.
Het is denk ik eerder de beperkingen die ED opwerpt dan de kosten die de werkelijke beperking zijn voor het succes van modules. Als ED in plaats daarvan een validatie voor een bepaald realiteitsniveau in het leven roept en verder niet zeurt en de prijs vrijlaat kunnen ontwikkelaars veel vrijer zijn in de ontwikkeling en kan dat ook de markt vergroten.
downtime schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:11:
[...]

Welnee. VEAO is failliet gegaan terwijl ze werkten aan hun tweede module (de P-40). Het plan was om daarna een Spitfire Mk XIV te doen. Een vreemde keus aangezien er al een Spitfire Mk IX in DCS zit en ze volop andere vliegtuigen uit die periode konden doen.
En hun eerste module, de Hawk, is veel te vroeg in de verkoop gegaan en was jaren na release nog steeds niet helemaal af.
Het enige "slechte" aan het contract is dat ED hoge eisen aan de kwaliteit stelt en VEAO overmoedig was en niet de expertise en het kapitaal had om een volwaardige module te bouwen. Laat staan een Eurofighter.
Ik denk dat VEAO het aan hun eigen onkunde te danken heeft. Zowel in de rol van ontwikkelaars als in de rol van ondernemers. Echter kan mijns ziens ook niet worden ontkend dat ED hier een aardig grote rol in heeft gespeeld. Een vrijere manier van ontwikkelen had voor VEAO betekend dat ze nu waarschijnlijk nog in business waren geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 26-04-2019 20:26 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:52:
[...]

Ben aan het onderzoeken hoe ik mijn start position bij de wereld eiland kan zetten. Net 3 keer neergeschoten voordat ik de eilanden kan zien :-)

Edit: 4x
je kunt alleen starten vanaf een startbaan, parking, of parking hot. althans, als je op de grond wilt starten. mid-air is makkelijk, gewoon vliegtuig plaatsen waar je wilt starten en bij de waypoint configuratie "fly over point" of "turning point" kiezen,. en de hoogte en snelheid instellen.

als je ergens willekeurig in het zand wilt starten moet je een mod downloaden. weet alleen niet of die mod nog werkt, gebruik zelf geen mods.

overigens, als je naar het zuiden vliegt, naar abu dhabi, kun je yas marina circuit en ferrari world zien.
in het noorden in iran, vlakbij lar airbase, heb je persepolis nog. locatie 29°56′04″N 52°53′29″E (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:55:
[...]

je kunt alleen starten vanaf een startbaan, parking, of parking hot. althans, als je op de grond wilt starten. mid-air is makkelijk, gewoon vliegtuig plaatsen waar je wilt starten en bij de waypoint configuratie "fly over point" of "turning point" kiezen,. en de hoogte en snelheid instellen.

als je ergens willekeurig in het zand wilt starten moet je een mod downloaden. weet alleen niet of die mod nog werkt, gebruik zelf geen mods.

overigens, als je naar het zuiden vliegt, naar abu dhabi, kun je yas marina circuit en ferrari world zien.
in het noorden in iran, vlakbij lar airbase, heb je persepolis nog. locatie 29°56′04″N 52°53′29″E (volgens mij).
Er is sinds de viggen ook een plaatsbare landing strip waar je van zou moeten kunnen starten toch?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ocf81 zou kunnen, ik heb de viggen zelf niet. maar die kan inderdaad wel vanaf een weg starten. ik dacht eigenlijk dat dat dan altijd reeds aanwezige wegen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dawg Het zit in de engine sinds de Viggen, niet in de module. Het is een soort plaatsbaar basisobject dat verder geen 3D objecten toevoegt, alleen logic.

[ Voor 43% gewijzigd door ocf81 op 26-04-2019 21:04 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dawg schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:55:
[...]

Ik heb te weinig tijd om precies de map editor te bestuderen, morgen meer tijd.

Is de F15c leuk om mee te starten? Ik vind 2600 km/h erg tof maar er zijn kennelijk geen tutorials... las ergens dat ik maar de manual moest gaan lezen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TweakerVincent De F-15 is een FC3 vliegtuig, dus het is een relatief simpel vliegtuig om te vliegen. Het is een leuke module om luchtgevechten mee te leren.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:16:
@TweakerVincent De F-15 is een FC3 vliegtuig, dus het is een relatief simpel vliegtuig om te vliegen. Het is een leuke module om luchtgevechten mee te leren.
Top ik vind easy prima om mee te starten. Echt alles is nieuw voor me :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@TweakerVincent Hopelijk herken je de elementen uit je trainingen met de Su-25 terug en kan je daarmee de basisprincipes beter gaan begrijpen.
Sommige elementen van de F-15 zijn voor een FC3 module relatief uitgebreid uitgewerkt, maar het is geen switchology cockpit, dus uiteindelijk is het allemaal relatief simpel. De radar zal wel even wennen zijn, want die heeft een Su-25 niet. Op zich dat moet ook wel te leren zijn. Het belangrijkste is om te leren is hoe je het zoekvolume aan moet sturen en hoe dat wordt vertaald in de weergave.
Succes met leren!

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:31:
@TweakerVincent Hopelijk herken je de elementen uit je trainingen met de Su-25 terug en kan je daarmee de basisprincipes beter gaan begrijpen.
Sommige elementen van de F-15 zijn voor een FC3 module relatief uitgebreid uitgewerkt, maar het is geen switchology cockpit, dus uiteindelijk is het allemaal relatief simpel. De radar zal wel even wennen zijn, want die heeft een Su-25 niet. Op zich dat moet ook wel te leren zijn. Het belangrijkste is om te leren is hoe je het zoekvolume aan moet sturen en hoe dat wordt vertaald in de weergave.
Succes met leren!
Basis van su25t hoop ik zeker wat aan te hebben, ik hoop dat er niet teveel bugs in zitten want dat vond ik wel slecht bij de su25t... echt zoveel tijd in die k*t bom gestopt die niet wilde raken totdat ik las dat het een bug was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Net even met de F15c gespeeld maar kom er achter dat hij geen bommen kan werpen (A2G). Dat ga ik denk wel missen. Ik wil A2G, A2A en hoge snelheid hebben. Welk vliegtuig kan ik dan het beste pakken van de FC3 set?

Ik las ergens dat westerse vliegtuigen aan te raden waren maar de F15c heeft dus geen ground modus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent Je kan eens kijken naar de MiG-29S, J-11 of Su-33. Die kunnen domme bommen gooien. Helaas zijn slimmere wapens enkel verkrijgbaar op de dedicated A2G platformen in FC3. Echt multi-role is ook iets dat pas echt is gaan leven in de jaren '90. Voor het leren van A2A zou ik wel bij de F15 blijven. Dat is een makkelijker systeem om te leren dan de Russische jagers. De Russische jagers hebben wel meer sensors, maar ook meer complexiteit in de bediening van de systemen IMHO.
Zie deze hoggit wikipagina voor meer info over FC3 vliegtuigen

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:03:
@TweakerVincent Je kan eens kijken naar de MiG-29S, J-11 of Su-33. Die kunnen domme bommen gooien. Helaas zijn slimmere wapens enkel verkrijgbaar op de dedicated A2G platformen in FC3. Echt multi-role is ook iets dat pas echt is gaan leven in de jaren '90. Voor het leren van A2A zou ik wel bij de F15 blijven. Dat is een makkelijker systeem om te leren dan de Russische jagers. De Russische jagers hebben wel meer sensors, maar ook meer complexiteit in de bediening van de systemen IMHO.
Zie deze hoggit wikipagina voor meer info over FC3 vliegtuigen
Handige link tnx! Dus A2A EN A2G met guided bomb via TV zit er dus niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent Alleen in de F/A-18 en straks (in beperkte mate) in de F-14, maar dat zijn geen FC3 vliegtuigen.

Eerlijk gezegd zou ik eerst gewoon de F-15 leren. Luchtgevechten zijn seriously fun maar ook seriously hard. Het duurt wel een paar maanden voordat je goed genoeg bent. Het bedienen van de radar is slechts de tweede stap. Stap 1 is serieus goed leren vliegen onder elke omstandigheid zodat je niet hoeft na te denken over hoe je en vliegtuig moet aansturen in een luchtgevecht. Stap 3 is leren vechten in de lucht, te verdelen in stap 3a: BFM en stap 3b: AFM. Daarvoor bestaat een goed boek (en dat kan je ook wel terugvinden met wat handig googlewerk)

[edit]Er is ook een interessante video, The Art of the Kill:

De hoggit wiki heeft ook wel een goede intro
Het boek en de film kende ik al, maar blijken dus ook op die pagina te staan

[ Voor 17% gewijzigd door ocf81 op 27-04-2019 22:52 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:20:
@TweakerVincent Alleen in de F/A-18 en straks (in beperkte mate) in de F-14, maar dat zijn geen FC3 vliegtuigen.

Eerlijk gezegd zou ik eerst gewoon de F-15 leren. Luchtgevechten zijn seriously fun maar ook seriously hard. Het duurt wel een paar maanden voordat je goed genoeg bent. Het bedienen van de radar is slechts de tweede stap. Stap 1 is serieus goed leren vliegen onder elke omstandigheid zodat je niet hoeft na te denken over hoe je en vliegtuig moet aansturen in een luchtgevecht. Stap 3 is leren vechten in de lucht, te verdelen in stap 3a: BFM en stap 3b: AFM. Daarvoor bestaat een goed boek (en dat kan je ook wel terugvinden met wat handig googlewerk)

[edit]Er is ook een interessante video, The Art of the Kill:
[YouTube: Art of the kill]
De hoggit wiki heeft ook wel een goede intro
Het boek en de film kende ik al, maar blijken dus ook op die pagina te staan
Thanks! Zo eens daarin verdiepen ipv bommen werpen. Mission maken is easy trouwens, alleen wat verkeken op de afstanden bij Gulf map :)

Is voor de meeste mensen A2A waar het om draait bij DCS? Of is A2G ook nog interessant erbij/main?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe van alles wat. A2A is wel een serieus ander spel dan A2G. Heli's zijn ook erg cool. Elke categorie heeft zijn dingetjes. Het gaafst is het om online een gecombineerde missie te doen waar je elkaar nodig hebt. A2A voor CAPs, A2G en heli's voor SEAD en het verslaan van de grondtroepen. En dan allemaal met elkaar lullen via de radio :)

Veel servers scheiden de slagvelden voor A2A en A2G zodat A2G piloten niet gestoord worden. Persoonlijk vind ik het juist een mooi ding dat je elkaar nodig hebt en voor elkaar moet opkomen in een missie. De wussies die er niet tegen kunnen om neergeschoten te worden door de tegenstander mogen lekker gaan janken in een hoekje.

[ Voor 32% gewijzigd door ocf81 op 27-04-2019 23:18 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:05:
Ik doe van alles wat. A2A is wel een serieus ander spel dan A2G. Heli's zijn ook erg cool. Elke categorie heeft zijn dingetjes. Het gaafst is het om online een gecombineerde missie te doen waar je elkaar nodig hebt. A2A voor CAPs, A2G en heli's voor SEAD en het verslaan van de grondtroepen. En dan allemaal met elkaar lullen via de radio :)

Veel servers scheiden de slagvelden voor A2A en A2G zodat A2G piloten niet gestoord worden. Persoonlijk vind ik het juist een mooi ding dat je elkaar nodig hebt en voor elkaar moet opkomen in een missie. De wussies die er niet tegen kunnen om neergeschoten te worden door de tegenstander mogen lekker gaan janken in een hoekje.
Zoiets dacht ik ook (multiplayer), maar ik heb nog enorm veel te leren :) Wat niet erg is :). Setup is iig perfect nu (32 GB Ram draait prima nu) dus nu uren maken om te trainen en in de toekomst multiplayer oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vind aa vele malen moeilijker dan ag. en veel intenser ook in vr, omdat je continu om je heen moet kijken. voorheen met trackir was dat minder maar merkte ik persoonlijk ook beter de nadelen van trackir, toch wat lastig om de bandit in het oog te houden (maar misschien ben ik in aa wel nóg slechter dan ik dacht :P ). energymanagement is key.

en ag met guided weapons (mav’s, jdam’s, en lgb’s, al dan niet mbv een jtac) wel erg gaaf moet ik bekennen.

en heli’s inderdaad. toch wel erg cool als je die goed kunt vliegen.

[ Voor 13% gewijzigd door dawg op 28-04-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel jammer dat NATO geen speelbare tegenhanger van de Ka-50 heeft in DCS.
Wat betreft A2G is SEAD wel de meest uitdagende rol denk ik. Vooral als er SA-6 sites of SA-10 sites moeten worden verslagen. Die laatste is nagenoeg onmogelijk te verslaan zonder een AGM-88 (HARM), en zelf met een AGM-88 is het enorm lastig. Eigenlijk heeft de NATO een tegenhanger van de Kh-58 nodig voor zo'n systeem

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sa-10 is niet fijn om tegen je te hebben inderdaad.
dan heb ik goed nieuws voor je; het wordt nog lastiger. ;)
SA-5 “Gammon” SAM Coming to DCS World
To further include a comprehensive set of Soviet/Russian air defence systems, we will be adding the SA-5 Gammon (S-200) Surface-to-Air Missile (SAM) system. The SA-5 is a very long-range SAM that was designed in the 1960s to primary counter long-range bombers. Each missile has four, large rocket boosters attached to the central core rocket. The SA-5 is often compared to the Space Shuttle at launch. Under optimal conditions, the SA-5 can engage targets out to 300 km and 40,000 meters in altitude. Maximum speed is approximately Mach 4.

In the nose of the missile is a semi-active radar homing seeker that homes in on radar guidance, in combination with mid-course correction, from the “Square Pair” engagement radar. The missile is armed with a large 217 kg fragmentation warhead.

The SA-5 is a threat to high-value assets like AWACS and tankers that may stray to close to the battle area. Operated by both Syria and Iran, this SAM system will be a great addition to DCS World.

In parallel to this effort, we are also designing support for Integrated Air Defense System (IADS) networks and more advanced air defence AI to include shared-time searches, counter-SEAD/DEAD tactics, and SAM traps. Together, DCS will provide the most realistic and challenging air defence simulation to operate in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ideaal die missie editor, had ik veel eerder moeten gebruiken voor training. Kan nu eindelijk een landing missie zo bouwen dat ik vrijwel instant moet landen ipv eerst 20 min niks doen :)

Ook een missie gemaakt in PG met een A-10 die niks deed behalve rondvliegen. Super tof dat ik hem neer kreeg, wist niet precies hoe AA werkt maar hij ging down na 4 missiles.

Nu even oefenen met landen F15C. Leuk dit!

Edit: waarom is er geen undo optie in de editor??

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 28-04-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ocf81 schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:50:
Het is wel jammer dat NATO geen speelbare tegenhanger van de Ka-50 heeft in DCS.
Wat betreft A2G is SEAD wel de meest uitdagende rol denk ik. Vooral als er SA-6 sites of SA-10 sites moeten worden verslagen. Die laatste is nagenoeg onmogelijk te verslaan zonder een AGM-88 (HARM), en zelf met een AGM-88 is het enorm lastig. Eigenlijk heeft de NATO een tegenhanger van de Kh-58 nodig voor zo'n systeem
ED zegt dat ze na de lopende projecten aan een AH-1 Cobra willen beginnen (don't hold your breath zou ik zeggen). Ik kan me niet herinneren welke variant ze willen doen. Maar SEAD lijkt me geen taak voor helicopters.

Strikt genomen zou je de Mi-24 als NATO-tegenhanger van de Ka-50 kunnen zien. Genoeg NATO-landen vliegen ermee. Maar de Mi-24 is natuurlijk wel een paar maten groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@downtime Ik hoop dat de versie van de AH-1 die ze willen maken wel TOWs of AGM-114's kan afvuren, anders wordt het nog best lastig om kills te maken tegen tanks etc.

Ik vlieg meestal ook geen SEAD met heli's, maar met de A-10 of F/A-18.
Die verhaallijnen liepen kennelijk wat door elkaar

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Mijn thrustmaster throddle beweegt als ik gas volledig naar beneden doe. Ik las ergens dat een anti slip mat goed zou werken, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
ocf81 schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:50:
[...] SA-10 sites moeten worden verslagen. Die laatste is nagenoeg onmogelijk te verslaan zonder een AGM-88 (HARM), en zelf met een AGM-88 is het enorm lastig. Eigenlijk heeft de NATO een tegenhanger van de Kh-58 nodig voor zo'n systeem
Daar heb je dus een F-35 voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tomcat84 Touché. Helaas gaan we die ook niet rap terugzien in DCS :/

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
ocf81 schreef op zondag 28 april 2019 @ 23:21:
@Tomcat84 Touché. Helaas gaan we die ook niet rap terugzien in DCS :/
Inderdaad maar begrijpelijk dat dat niet kan de komende tijd.

Ik vatte je "daar heeft de NATO" uitspraak op als refererend aan de echte NATO, en niet de DCS in game NATO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoelde inderdaad in DCS.

IRL heeft de NATO ook geen goed wapen dat echt ver kan gaan, maar de russische ARMs kunnen kennelijk een stuk minder ver dan dat ik onthouden had. Ik dacht dat de Kh-58 wel 150 km zou kunnen halen, maar wikipedia zegt dat het maar 120 is. De AGM-88C HARM doet iets van 100.

Je zou in DCS een SA-10/S300 site nog kunnen aanvallen, mits deze is uitgerust met wat oudere raketten, maar het zal heel spannend zijn. Misschien dat je met een HTS, een datalink en een sloot F/A-18's met AGM-84H/K SLAM-ER raketten nog potten kan breken. Maar de gozer met de HTS moet wel even gaan dansen voor zijn leven, om het zo maar te zeggen/.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tomcat84 schreef op zondag 28 april 2019 @ 23:16:
[...]

Daar heb je dus een F-35 voor...
Zo up close and personal met een geavanceerde SAM wil een F-35 ook niet zijn. Stealth is geen wondermiddel om een vliegtuig onzichtbaar voor radar te maken.

De HARM zou volgens mij uitkomen voor de F/A-18C en de F-16C waar ze aan werken zou ook geschikt zijn voor de HARM. Dus dat komt vanzelf.

Sowieso is de SEAD missie extreem gevaarlijk. Ik kan me herinneren, uit een artikel wat ik jaren geleden las, dat de USAF voor hun Wild Weasel toestellen (de SEAD specialisten) alleen vrijwilligers inzette en die moesten dan ook vrijgezel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@downtime Die F-35 kan echter wel dichter bij komen en zo binnen het bereik van de HARM komen voordat ie wordt neergeschoten. Maar als er een trucje wordt gevonden om stealth de das om te doen, dan is het wel het einde van de bemande luchtvaart in het oorlogsgebied. De raketten van tegenwoordig kunnen zo ver schieten dat het steeds lastiger wordt om de SAM sites aan te kunnen vallen.

SEAD is inderdaad extreem gevaarlijk, maar die spanning maakt het wel een interessante uitdaging. Het vrijmaken van het slagveld zodat je ook de grondtroepen kan gaan aanvallen geeft ook veel voldoening.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Maar als ik het goed begrijp kan ik dus het beste ALTIJD Steam stuff kopen als ze gelijk zijn in prijs? Ik wil Persian Gulf kopen als eerste aankoop :) Maar hoop wel dat mijn su-25t ook missies heeft voor die map?

Zoja koop ik hem binnenkort (voor de sale afloopt). Iemand nog een tip voor nog een scherpere deal op internet of gewoon op steam zelf?

Er zullen zeker wel wat missies beschikbaar zijn (via de ED user files sectie), maar de PG map is pas sinds een week of 2 final ge-released, dus de echt goede missies zullen nu pas langzaam aan gaan verschijnen. Echter ligt volgens mij het zwaartepunt van de community van DCS momenteel toch vooral bij de nieuwere modules (F-14, F-18, AV8B, Viggen etc.), dus qua content zul je voor die modules meer aan je trekken komen.

Die extra ram kan geen kwaad natuurlijk :9
Zelf wacht ik nog even op de aangekondigde 50% VR performance improvement voordat ik besluit om van 16 naar 32 te gaan.

Edit: Oh... ik heb weer eens op een oud bericht gereageerd (op de telefoon is alles ook zo klein hehe :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door Bloedvat op 29-04-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:34:
[...]

Er zullen zeker wel wat missies beschikbaar zijn (via de ED user files sectie), maar de PG map is pas sinds een week of 2 final ge-released, dus de echt goede missies zullen nu pas langzaam aan gaan verschijnen. Echter ligt volgens mij het zwaartepunt van de community van DCS momenteel toch vooral bij de nieuwere modules (F-14, F-18, AV8B, Viggen etc.), dus qua content zul je voor die modules meer aan je trekken komen.

Die extra ram kan geen kwaad natuurlijk :9
Zelf wacht ik nog even op de aangekondigde 50% VR performance improvement voordat ik besluit om van 16 naar 32 te gaan.

Edit: Oh... ik heb weer eens op een oud bericht gereageerd (op de telefoon is alles ook zo klein hehe :+ )
Ik heb de mission editor eindelijk ontdekt en kan hier volledig los in gaan. Merk wel dat performance aardig erin hakt als ik boven dubai stad op 800m vlieg. Dan rond de 50 fps weliswaar alles op ultra en msaa2x.

Welke site gebruiken jullie om missions te downloaden? Of moet je daar ook al voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik maak altijd mijn eigen missies. Maar doorgaans speel ik toch MP, dus dan is dat al minder relevant.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TweakerVincent schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:42:
[...]

Welke site gebruiken jullie om missions te downloaden? Of moet je daar ook al voor betalen?
Probeer deze eens: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar er zal vast wel wat leuks tussen zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Deze dynamische missies (DCE) zijn ook een aanrader!

Soort doorlopende campaign, waarbij je progress wordt onthouden. Beetje à la Falcon4.0 campaign

De readme die erbij zit legt uit hoe je e.e.a. moet installeren. Zeker de "moeite" waard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Thanks! Ga zeker ernaar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
3 vragen:

- Gebruik jullie roll in trackIR? Ik heb het tot vandaag altijd uitgezet omdat de tutorial dit adviseerde maar net even aangezet en volgens mij is dit handiger dan zonder. Schrijver vond het realistisch oid??
- Kan ik een actie undo-en in de editor?
- Werkt een anti slip mat goed voor je hotas setup? Als ik de gashendel volledig naar beneden trek gaat dat niet goed en beweegt alles... Thrustmaster 16000. Ik had verwacht dat de joystick zelf zou bewegen maar eigenlijk alleen de throttle.

[ Voor 31% gewijzigd door TweakerVincent op 29-04-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is nu je situatie? Stick op het bureau?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:31:
Wat is nu je situatie? Stick op het bureau?
Ja links en rechts naar mijn toetsenbord. Maar throttle beweegt enorm. En pedals liggen nu kabels in de weg die ik ook nog ff moet wegwerken aangezien ik met de F15c wel mag remmen met de pedals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel veel mensen hebben hun eigen ding hiervoor gechefd. Er zijn mensen die met PVC buizen een soort frame maken. Er zijn oplossingen die de stick op throttle aan de stoelleuning vastmaken.
Er zijn ook kant en klare klemmen voor dit probleem:
StickThrottle
Afbeeldingslocatie: https://www.monstertech.de/wp-content/uploads/2017/01/monstertech_joystick_table_mount_t16000m_joystick_black.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.monstertech.de/wp-content/uploads/2017/01/monstertech_joystick_table_mount_twcs_throttle_black.jpg

Je kan die dingen ook voor een stuk minder zelf in elkaar cheffen met wat aluprofiel, MDF en een 3D Printer.

Ik had ooit ook joystickarmen aan mijn bureau. Nu heb ik een pit. Ik snap dat dat laatste wel een soort overtreffende trap waar niet iedereen zich aan wil committeren.

Als je vooral schuiven wil voorkomen is het denk ik het makkelijkst om een plaat MDF van 8mm te pakken en daar de dingen op vast te schroeven. Pedalen zijn wat lastiger, maar ik denk dat op tapijt klitteband met een zelfklevende achterkant aardig werkt. Zelf heb ik een plank met anti-slip tape (soort van schuurpapier textuur) waar mijn pedalen op liggen en deze zit aan mijn stoel vast zodat de afstand tot de stoel hetzelfde blijft. Een lange houten balk (niet te dik) die tegen de tafelpoten aanligt met een soort plaat daaraan gemonteerd waar je de rudders op legt of monteert zou wellicht een andere oplossing kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 29-04-2019 21:24 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:22:
Heel veel mensen hebben hun eigen ding hiervoor gechefd. Er zijn mensen die met PVC buizen een soort frame maken. Er zijn oplossingen die de stick op throttle aan de stoelleuning vastmaken.
Er zijn ook kant en klare klemmen voor dit probleem:
StickThrottle
[Afbeelding][Afbeelding]

Je kan die dingen ook voor een stuk minder zelf in elkaar cheffen met wat aluprofiel, MDF en een 3D Printer.

Ik had ooit ook joystickarmen aan mijn bureau. Nu heb ik een pit. Ik snap dat dat laatste wel een soort overtreffende trap waar niet iedereen zich aan wil committeren.

Als je vooral schuiven wil voorkomen is het denk ik het makkelijkst om een plaat MDF van 8mm te pakken en daar de dingen op vast te schroeven. Pedalen zijn wat lastiger, maar ik denk dat op tapijt klitteband met een zelfklevende achterkant aardig werkt. Zelf heb ik een plank met anti-slip tape (soort van schuurpapier textuur) waar mijn pedalen op liggen en deze zit aan mijn stoel vast zodat de afstand tot de stoel hetzelfde blijft. Een lange houten balk (niet te dik) die tegen de tafelpoten aanligt met een soort plaat daaraan gemonteerd waar je de rudders op legt of monteert zou wellicht een andere oplossing kunnen zijn.
Ik zag idd die hotas houders op plaatjes, ik wil liever niet teveel veranderen aan mijn bureau etc. Ik koop morgen eerst even een anti-slip mat. Las net op Reddit dat daar ook successen mee geboekt zijn. De rudders zijn nu lastig omdat er 20 kabels achter liggen die bij het remmen vastlopen. Dus moet even die kabels wegwerken dan worden de rudders tegen de muur gedrukt en beweegt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou overigens die klemmen nooit kant en klaar kopen. Zelf kan je die voor iets van €30 per stuk ook zelf maken. Vastschroeven is overigens wel verreweg de beste manier om ze niet langer te laten bewegen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:34:
Ik zou overigens die klemmen nooit kant en klaar kopen. Zelf kan je die voor iets van €30 per stuk ook zelf maken. Vastschroeven is overigens wel verreweg de beste manier om ze niet langer te laten bewegen.
Wel mooie hobby dit, begin met een hotas en eindig straks met een pit :D

Lekker dan, neergeschoten een een MIG, dacht dat hij geen wapens had maar kennelijk heeft hij altijd een gun nog :) Zat in mijn trainingsmissie...

landen met F15c is wel een stuk makkelijker dan su25t. Ik snap alleen nog niet echt hoe ik NAV modus de hoogte kan zien. Ik kan wel horizontaal bepalen waar ik heen moet maar bij de su25t kreeg ik hoogte advies...

[ Voor 32% gewijzigd door TweakerVincent op 29-04-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 23:42
Wat zijn jullie favoriete vliegtuigen om te vliegen in dit spel? Ik speel het zelf al een tijdje en vlieg meestal met de SU27, MIG29s omdat ik daarvoor al een profiel heb aangemaakt voor mijn HOTAS.
Is er ook een beetje een actieve vliegcommunity hier op tweakers? Ik heb me zelf nog niet zoveel aan multiplayer gewaagd en was vooral bezig met custom missions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
@sj0nsj44k zie de discord in de Topic Warning voor een hele actieve Nederlandse groep :).

Ik vlieg voornamelijk met de Ka-50 & A10c, omdat ik ground pounding het meest interessante aspect vind. Maar wil mij eigenlijk ook wel eens focussen op AA omdat je daar een hele andere 'skill tree' moet ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:27
Ircghost schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:58:
@sj0nsj44k zie de discord in de Topic Warning voor een hele actieve Nederlandse groep :).

Ik vlieg voornamelijk met de Ka-50 & A10c, omdat ik ground pounding het meest interessante aspect vind. Maar wil mij eigenlijk ook wel eens focussen op AA omdat je daar een hele andere 'skill tree' moet ontwikkelen.
Zelfde voor mij w.b.t grond aanvallen, alhoewel de RIO in de F-14 ook erg gaaf is om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparC-EHV
sj0nsj44k schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:51:
Wat zijn jullie favoriete vliegtuigen om te vliegen in dit spel? Ik speel het zelf al een tijdje en vlieg meestal met de SU27, MIG29s omdat ik daarvoor al een profiel heb aangemaakt voor mijn HOTAS.
Is er ook een beetje een actieve vliegcommunity hier op tweakers? Ik heb me zelf nog niet zoveel aan multiplayer gewaagd en was vooral bezig met custom missions.
F14. Helemaal verliefd op dat ding. Ik heb er falcon BMS voor in de wilgen gehangen.
Nu nog wel steeds aan het tunen met de bindings e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 23:42
Dat moet ik maar eens proberen. En op Welke kaarten spelen jullie het meeste? Tot nu toe heb ik alleen de caucasus map, maar ik wil wel eens gaan investeren in nieuwe vliegtuigen en maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
veel in Nevada, maar dat is vanwege Nellis AFB. En PSG vanwege de carrier ops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:58:

zodra ed hun eigen voicechat in de release heeft hoop ik dat jullie overstappen. zou graag eens online vliegen (met nederlanders) maar dat verdomde discord houd me tegen. :)
sj0nsj44k schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:51:
ik vlieg de f/a-18c, f-14b en de uh-1h het vaakst. de f/a-18c vanwege de systemen en carrier ops, de f-14b vanwege het vliegen en carrier ops, en de huey omdat dat in vr echt enorm gaaf is. de sa342 trouwens ook.

vlieg het meest op persian gulf. soms ook nevada of caucasus maar pg staat ruim aan kop bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk vind ik de Kaukasus nog steeds het leukst. Een gevarieerd terrein met bomen en heuvels. Het gebrek aan bomen en nogal gemaakte stelling van een oefenterrein bij NTTR vind ik niet zo boeiend. De Perzische Golf heeft tenminste nog een interessante layout, waardoor het nog wel ok is. Normandië is leuk maar wel erg klein.

De PFM vliegtuigen zijn het leukst, maar kosten ook veel tijd. Daarom zijn voor mij de SFM (FC3 niveau) vliegtuigen ook wel een leuke afleiding.

En ik ben het helemaal eens met @dawg , Discord is niks. Hun ToS zijn bagger en je zult mij er niet aantreffen. Ik host mijn eigen TS en straks ga ik voor DCS ook de voice hosten. (helaas ligt nu alles al enkele maanden op zijn gat, ik ben een beetje druk met andere dingen)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:27
dawg schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:52:
[...]

zodra ed hun eigen voicechat in de release heeft hoop ik dat jullie overstappen. zou graag eens online vliegen (met nederlanders) maar dat verdomde discord houd me tegen. :)

[...]

ik vlieg de f/a-18c, f-14b en de uh-1h het vaakst. de f/a-18c vanwege de systemen en carrier ops, de f-14b vanwege het vliegen en carrier ops, en de huey omdat dat in vr echt enorm gaaf is. de sa342 trouwens ook.

vlieg het meest op persian gulf. soms ook nevada of caucasus maar pg staat ruim aan kop bij mij. :)
Wat aan Discord houdt je precies tegen? wat betreft functies vindt ik het ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MBgek schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:16:
[...]

Wat aan Discord houdt je precies tegen? wat betreft functies vindt ik het ideaal.
privacy. wat dat betreft mag ik mezelf wel enigszins paranoïde noemen; geen facebook, geen twitter, whatsapp, instagram, linkedin, teamspeak, discord, en alle andere varianten daarop. ook geen gmail, hotmail/outlook, geen amazon, ook geen google als search, niets van dat. ik internet nog net maar daar houdt het wel zo’n beetje op. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tip trouwens, ik heb een anti slip matje gekocht bij een bouwmark, 1.90 euro. Werkt PERFECT throttle joystick en zelfde pedals blijven super goed staan. Ideaal dit :) 1.50 bij 30 cm kan alle 3 de apparaten gebruiken nu. ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds de tijd dat ik een Cougar ging gebruiken, heb ik altijd mijn sticks vastgezet. Goed om te weten dat een anti-slip mat niet zo hopeloos is als dat ik dacht.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:01:
Sinds de tijd dat ik een Cougar ging gebruiken, heb ik altijd mijn sticks vastgezet. Goed om te weten dat een anti-slip mat niet zo hopeloos is als dat ik dacht.
Nee werkt echt prima. Ook gelijk even de kabels onder mijn bureau dmv een constructie 30 cm omhoog gefixt. Kan nu pedals ook helemaal tegen muur aan houden zonder te kl*ten met kabels tijdens het remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
vliegen met beleid heren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SparC-EHV Het bedienen van die Thrustmaster HOTAS sets is gewoon een tamelijk lompe bezigheid. Ze blijven nooit op de plaats staan. Vandaar dat ik 15 jaar geleden die joystick armen eens heb gefabriceerd, en dat ik ca. 7 jaar geleden mijn cockpit in elkaar heb geschroefd. Thrustmaster HOTAS'en zijn gewoon een soort van gateway drug :P Overigens waren de TrackIR en de voetpedalen ook een factor. Een bureaustoel draait om zijn as, en dat is niet zo fijn als je TrackIR en Voetpedalen gebruikt. (en de irritatie wordt onevenredig versterkt wanneer je ze allebei tegelijkertijd met een bureaustoel gebruikt)
Met de Saitek X-36 die ik 15 jaar geleden gebruikte kon je overigens nog wel aardig overweg zonder dat je die in moest bouwen.

[ Voor 25% gewijzigd door ocf81 op 01-05-2019 17:37 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ocf81 heb je pics van je cockpit, ben wel nieuwsgierig eigenlijk. :)

ben zelf momenteel aan het kijken voor een sim-lab gt1 evo, ben het beu om mijn stuur en/of hotas telkens weer op te bouwen en af te breken. en inderdaad, mijn virpil stick zou ook beter gaan als die vastzat i.p.v. los op tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dawg Die cockpit heb ik eerder ook al eens gepost. Helaas is de touchscreen sinds 2.5 niet meer in werking omdat ik de vereiste resolutie niet kan halen om het hele scherm te vullen in windowed mode.
Van de joystick armen die ik daarvoor had heb ik helaas geen plaatjes (althans, die kan ik niet terugvinden)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ah ja nu zie ik het. nice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:18:
@dawg Die cockpit heb ik eerder ook al eens gepost. Helaas is de touchscreen sinds 2.5 niet meer in werking omdat ik de vereiste resolutie niet kan halen om het hele scherm te vullen in windowed mode.
Van de joystick armen die ik daarvoor had heb ik helaas geen plaatjes (althans, die kan ik niet terugvinden)
Ik heb nog een surface pro 6 (win 10) met touchscreen. Kan ik die ergens voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent Ik gebruik Helios, wat op dezelfde computer moet draaien als ik het mij goed herinner. Er zijn ook andere programma's die cockpits voor DCS kunnen weergeven, misschien dat er ook een is die over het netwerk werkt. Helaas is de site van Helios nu uit de lucht. Het zou geloof ik wel mogelijk moeten zijn om je instrumenten te exporteren. Daarnaast heb je iets nodig voor de MFDs. Die heb je ook nodig om het hele plaatje rond te krijgen. Ik heb nu even geen tijd voor een uitgebreide zoekactie, maar het is vast wel terug te vinden op het forum van ED. (tip: zoeken via een zoekmachine met de -site optie is soms makkelijker dan via dat forum zelf)

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 01-05-2019 18:55 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:53:
@TweakerVincent Ik gebruik Helios, wat op dezelfde computer moet draaien als ik het mij goed herinner. Er zijn ook andere programma's die cockpits voor DCS kunnen weergeven, misschien dat er ook een is die over het netwerk werkt. Helaas is de site van Helios nu uit de lucht. Het zou geloof ik wel mogelijk moeten zijn om je instrumenten te exporteren. Daarnaast heb je iets nodig voor de MFDs. Die heb je ook nodig om het hele plaatje rond te krijgen. Ik heb nu even geen tijd voor een uitgebreide zoekactie, maar het is vast wel terug te vinden op het forum van ED. (tip: zoeken via een zoekmachine met de -site optie is soms makkelijker dan via dat forum zelf)
Thanks! Zou tof zijn binnenkort eens goed onderzoek doen

update: Zojuist even snel gekeken en volgens mij kan ik een iPad EN Surface pro 6 gebruiken met beide touch zaken om cockpit te simuleren. Gaaf! Van het weekend ff checken

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 01-05-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
ocf81 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:35:
@SparC-EHV Het bedienen van die Thrustmaster HOTAS sets is gewoon een tamelijk lompe bezigheid. Ze blijven nooit op de plaats staan. Vandaar dat ik 15 jaar geleden die joystick armen eens heb gefabriceerd, en dat ik ca. 7 jaar geleden mijn cockpit in elkaar heb geschroefd. Thrustmaster HOTAS'en zijn gewoon een soort van gateway drug :P Overigens waren de TrackIR en de voetpedalen ook een factor. Een bureaustoel draait om zijn as, en dat is niet zo fijn als je TrackIR en Voetpedalen gebruikt. (en de irritatie wordt onevenredig versterkt wanneer je ze allebei tegelijkertijd met een bureaustoel gebruikt)
Met de Saitek X-36 die ik 15 jaar geleden gebruikte kon je overigens nog wel aardig overweg zonder dat je die in moest bouwen.
haha, I know. Vooral mijn cougar. Al is de gashendel redelijk stabiel, maar de stick heeft aardig wat poundings gehad. Ik moet zeggen dat mijn virpil toch ook redelijk stabiel staat op anti-slipmat. Pedals merk ik ook dat die echt wel vast moeten staan, zeker icm de F14.

Pagina: 1 ... 33 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx