Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
Eventueel kun je met wat huisvlijt zelf een 3 leds pro clip maken. Afhankelijk van je eisen zijn een stuk stevig ijzerdraad, 3 AA batterijen en 3 IR leds voldoende.

Als je kunt 3D printen, kun je zelfs een betere maken dan die Naturalpoint levert, want die is best fragiel in zijn scharnier. Iedereen heeft daar volgens mij ducttape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een passieve clip is €100 aan de absolute top van de range die ik zou bieden. Ik zou denk ik eerder op €75 inzetten.

[edit] Wat @SlaadjeBla zegt onderschrijf ik.

[ Voor 18% gewijzigd door ocf81 op 09-03-2019 20:00 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Overigens ben ik wel van mening dat actieve LED clips veel meerwaarde hebben. Wellicht heeft het ermee te maken dat ik brildrager ben, want licht dat op mijn bril reflecteert beïnvloedt de tracking best hevig. LEDs zorgen door hun intensiteit voor een veel groter contrast tussen de trackingpunten (dots of LEDs) en de omgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 09-03-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:33
ocf81 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:55:
Met een passieve clip is €100 aan de absolute top van de range die ik zou bieden. Ik zou denk ik eerder op €75 inzetten.

[edit] Wat @SlaadjeBla zegt onderschrijf ik.
ik ben was lost nou. Ik dacht dat de Track IR 5 de beste was maar dat blijkt dus niet zo te zijn? Of komt het door het gebrek aan de pro versie?

Ik wil best betalen dat is het probleem niet, zie het niet echt zitten een gare zelf maded oplossing te maken. Betaal dan liever wat geld...

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 09-03-2019 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:24:
[...]

ik ben was lost nou. Ik dacht dat de Track IR 5 de beste was maar dat blijkt dus niet zo te zijn? Of komt het door het gebrek aan de pro versie?

Ik wil best betalen dat is het probleem niet, zie het niet echt zitten een gare zelf maded oplossing te maken. Betaal dan liever wat geld...
DelanClip doet hetzelfde als TrackIR maar dan met open source software en goedkope hardware. De gemodde PS3 camera is niet compleet aangepast op IR. (zit wel een IR spectrum mod op, maar is geen dedicated sensor zoals bij de TIR) Hierdoor is de tracking op de DelanClip iets gevoeliger voor foutjes.
De TrackIR is beter dan de DelanClip, maar niet 3x beter, eerder ca. 1½ keer beter.
Een DelanClip set met clip en camera kost ca. €60 inclusief shipping. Mijns inziens is een 2e hands TrackIR is €75 waard zonder actieve clip en mijn uiterste bod zou ca. €100 zijn. Met actieve clip zou ik ca €90 bieden met een absolute max van €115.

De beste oplossing is een SR300 camera in combinatie met ED Tracker, maar dat is ook weer een dure oplossing, met een kostenplaatje van ca €300 en het werkt alleen op intel moederborden, omdat de SR300 gewoon heel slecht samengaat met AMD hardware.
De Tobii 4C zou een goede 2e kunnen zijn, als ik de 2 personen die ik erover heb gesproken moet geloven, maar ik kan daar verder niks over zeggen omdat ik daar zelf geen ervaring mee heb. (in tegenstelling tot de rest, kind of. Ik heb zelf mijn eigen clip gemaakt en een PS3 camera gemod, just for fun)

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 09-03-2019 21:43 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik heb een TrackIR5 met pro clip aan mijn headset en ben er uiterst tevreden over, met uitzondering van de bouwkwaliteit van de clip. Die is met een lijmpistool en ducttape gefixeerd.

Er is een nauwelijks merkbare vertraging in de tracking en support in sims is voor wat ik speel in orde. Weet niet of deze mate van compatibiliteit en kwaliteit van tracking voor alle zelfbouw geldt. Tracking is goed, behalve bij grote uitslagen. Een grotere field of view van de sensor of meer omni-directionelere LEDs zouden een verbetering zijn. Heb er verder nooit gedoe mee gehad, altijd plug&play.

Als hij stuk zou gaan zou ik upgraden naar VR of exact hetzelfde terugkopen. Ik zou voor deze setup (met LEDtracking) nog wel iets meer over hebben dan @ocf81, simpelweg omdat het best-in-class is, ik het kan betalen en het mij nooit gedoe heeft opgeleverd. Wat ik er voor over zou hebben zou afhangen van hoe de clip erbij hangt, letterlijk.

edit: ik zou deze TrackIR goedkoop proberen te scoren en een nieuwe pro-clip los kopen, tenzij er betere deals op Marktplaats te vinden zijn. Hou er rekening mee dat je weinig tweedehands pro-clips zult vinden die nog in-tact zijn, dus een nieuwe kopen is misschien nog niet zo'n gek idee.

[ Voor 13% gewijzigd door SlaadjeBla op 09-03-2019 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

TweakerVincent schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:39:
[...]

Even snel beide spellen ‘getest’, met x-plane haal ik 22 frames met niet eens alles ultra met aerofly haal ik 300 frames met alles ultra. Beide 2080ti. Als ik besluit voor 1 te gaan koop ik de echte versie maar 22 frames vind ik wel erg slecht :( Flightgear nog even goed testen.

Ik had al gelezen dat xplane slechte performance was maar dit is wel extreem.

Ik zie dat de track ir 5 over de monitor heen gaat, levert dat geen beschadiging of beeldvervuiling op?

Mss dan toch ook maar voor track ir 5 gaan, voegt zo’n pro clip wat toe? (Weer 60 euro :(
Dit topic kan ook interessant zijn voor inspiratie: Het TrackIR-alternatieventopic

Ik heb het ook zelf gemaakt en de Eye camera wordt geblokkeerd met een daglichtfilter en de infraroodblocking wordt er juist uitgehaald. Hoogstens is de software van TrackIR ietsjes beter, maar voor die 200 euro nieuwprijs is het behoorlijk overpriced, al ben ik ze dankbaar voor hun monopolie, anders hadden we nooit zo'n tracking-standaard gehad in games.

Zou bij de EdTracker het 3-DoF wel echt een nadeel vinden. De X Y Z movement gebruik ik vaak genoeg bij simulaties.

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 09-03-2019 22:02 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MsG Daarvoor moet je dan ook die 3D camera hebben en de inputs combineren in OpenTrack.
Met die ED Tracker kan ik gewoon mijn hartslag meten door de uitslag. Het ding is echt eng nauwkeurig als het om rotatie gaat.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ok dus de ir 5 zonder de pro clip is niet compleet. Dan moet ik dus 80 e oid plus nog een pro clip kopen? Raar dat basic set niet active is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ocf81 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:06:
@MsG Daarvoor moet je dan ook die 3D camera hebben en de inputs combineren in OpenTrack.
Met die ED Tracker kan ik gewoon mijn hartslag meten door de uitslag. Het ding is echt eng nauwkeurig als het om rotatie gaat.
Ja oke maar een hobbybob-oplossing is meestal goedkoper dan het origineel, en niet juist duurder :-P. Waarom zou je die EDtracker + losse camera dan willen. Dan zou ik liever de delanclip kit doen, dan ben je voor een fractie klaar. Met een beetje afstelling maakt daglicht helemaal niet uit. Pas als de zon enorm fel in m'n camera komt heb ik problemen, maar ja dan zie ik überhaupt al niks op het beeld.

Intel Realsense werkt ook met Opentrack, dus de meerwaarde van die EDTracker er nog weer bij ontgaat me een beetje.
TweakerVincent schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:08:
Ok dus de ir 5 zonder de pro clip is niet compleet. Dan moet ik dus 80 e oid plus nog een pro clip kopen? Raar dat basic set niet active is.
Welkom bij uitmelkbedrijf NaturalPoint. Maar opzich zou het petje met de reflectors moeten werken hoor. Op Marktplaats staan soms ook thirdparty tracking clips.

[ Voor 19% gewijzigd door MsG op 09-03-2019 22:11 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MsG schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:09:
[...]

Ja oke maar een hobbybob-oplossing is meestal goedkoper dan het origineel, en niet juist duurder :-P. Waarom zou je die EDtracker + losse camera dan willen. Dan zou ik liever de delanclip kit doen, dan ben je voor een fractie klaar. Met een beetje afstelling maakt daglicht helemaal niet uit. Pas als de zon enorm fel in m'n camera komt heb ik problemen, maar ja dan zie ik überhaupt al niks op het beeld.

Intel Realsense werkt ook met Opentrack, dus de meerwaarde van die EDTracker er nog weer bij ontgaat me een beetje.

[...]

Welkom bij uitmelkbedrijf NaturalPoint. Maar opzich zou het petje met de reflectors moeten werken hoor. Op Marktplaats staan soms ook thirdparty tracking clips.
Ik wil best geld betalen voor deze hobby, geen zin in half werkende zelf made projecten, dan betaal ik liever 50 euro meer oid.

Vraag is of ik voorlopig vooruit kan met ir 5 met petje of dat ik echt een active nodig heb? Ben nog beginner :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja DelanClip en consorten is precies dezelfde optische manier van tracking als TrackIR. Het tracken van een witte pixel op een zwarte achtergrond is ook amper rocket science. Maar je kan natuurlijk prima die TrackIR sensor kopen, die heb je sowieso nodig als je bij het originele TrackIR wil blijven en je kan het dan met de reflector proberen. Als dat niet goed genoeg is, kan je altijd nog een delanclip of andere third party clip halen voor de verlichting. Die clip van TrackIR zelf wil je sowieso niet. 1 x niezen en hij ligt aan diggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Helaas zou ik dan een ander huis moeten gaan zoeken. Ik huur gestoffeerd en de gordijnen zijn nagenoeg even lichtdoorlatend als vitrage. Door de juiste positionering van mijn meubilair is de overlast tot het minimaal mogelijke beperkt, maar dat is helaas niet genoef om TIR te laten werken, laat staan de PS3 camera oplossing.
Die realsense weet niet precies genoeg wat recht naar voren is en verspringt steeds een beetje, wat enorm verdelend is als je naar een HUD of vizier kijkt. Door de rotatie op de ED Tracker te zetten en de camera de translatie te laten doen krijg je een haarscherpe en ervaring die ik nog niet terug heb gezien. TrackIR is toch minder nauwkeurig. Het is inderdaad een verhaal van verminderde meeropbrengsten. Het is het beste waar ik ooit mee heb gevlogen. Beter dan TrackIR met actieve clip. Dus ik ga in dit geval compleet Tina Turner O-)

Helaas ging de driver van de camera compleet over de zeik na een dag of wat en dat heb ik nog niet kunnen fixen. Het is een bekend probleem met 3-series Ryzen chipsets kennelijk, maar het is volgens intel een probleem van AMD. Tevens is de SR300 sensor EoL en dus wordt er ook niks meer aan gedaan. Bepaalde USB kaarten schijnen het wel goed af te kunnen handelen, maar ik moet dat nog verder uitzoeken. Het project ligt nu even in de kast wegen tijdgebrek.

@TweakerVincent Gewoon TIR met actieve clip 2e hands voor ca. €100 scoren, dat gaat werken en is niet té duur. Ik ben zo'n gekkie die alleen het beste wil. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 09-03-2019 22:30 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ocf81 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:29:
[...]

Helaas zou ik dan een ander huis moeten gaan zoeken. Ik huur gestoffeerd en de gordijnen zijn nagenoeg even lichtdoorlatend als vitrage. Door de juiste positionering van mijn meubilair is de overlast tot het minimaal mogelijke beperkt, maar dat is helaas niet genoef om TIR te laten werken, laat staan de PS3 camera oplossing.

[...]

Die realsense weet niet precies genoeg wat recht naar voren is en verspringt steeds een beetje, wat enorm verdelend is als je naar een HUD of vizier kijkt. Door de rotatie op de ED Tracker te zetten en de camera de translatie te laten doen krijg je een haarscherpe en ervaring die ik nog niet terug heb gezien. TrackIR is toch minder nauwkeurig. Het is inderdaad een verhaal van verminderde meeropbrengsten. Het is het beste waar ik ooit mee heb gevlogen. Beter dan TrackIR met actieve clip. Dus ik ga in dit geval compleet Tina Turner O-)

Helaas ging de driver van de camera compleet over de zeik na een dag of wat en dat heb ik nog niet kunnen fixen. Het is een bekend probleem met 3-series Ryzen chipsets kennelijk, maar het is volgens intel een probleem van AMD. Tevens is de SR300 sensor EoL en dus wordt er ook niks meer aan gedaan. Bepaalde USB kaarten schijnen het wel goed af te kunnen handelen, maar ik moet dat nog verder uitzoeken. Het project ligt nu even in de kast wegen tijdgebrek.
Ik game zonder gordijnen met volop daglicht. Heb je de PS3 Camera wel goed afgesteld met de CL-Eye tool? Dus de digitale versterking (gain) minimaal en de exposure op minimaal nodig?

Pas als daglicht echt als dikke lichtbundels zoals een felle zonnestraal helemaal naar je webcam toeschijnt (terwijl de gebruiker er vaak nog achter zit ook) moet het een probleem _kunnen_ vormen, maar ik vraag me oprecht af hoe je dan nog wel het licht van het beeldscherm zelf ziet :-P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:31:
[...]

Ik game zonder gordijnen met volop daglicht. Heb je de PS3 Camera wel goed afgesteld met de CL-Eye tool? Dus de digitale versterking (gain) minimaal en de exposure op minimaal nodig?

Pas als daglicht echt als dikke lichtbundels zoals een felle zonnestraal helemaal naar je webcam toeschijnt (terwijl de gebruiker er vaak nog achter zit ook) moet het een probleem _kunnen_ vormen, maar ik vraag me oprecht af hoe je dan nog wel het licht van het beeldscherm zelf ziet :-P.
Ik heb in de woonkamer naast dat flinterdunne gordijn voor het raam met uitzicht op straat ook een een raam langs de rand van het plafond (zeg maar verticaal skylight) zonder gordijn waar ik niks mag aanpassen.
Zo rond 4 uur in de winter en 9 uur in de zomer staat de zon vol op de muur. :/ ik kan dan nog net mijn scherm zien omdat ik mijn PC in een hoekje heb staan, maar TrackIR gaat helemaal over de zeik door de slagschaduw en het contrast met de zonnestalen, net als de PS3 camera.
Nu heb ik al sinds eind 2015 een ED Tracker en sinds eind 2017 ook een SR300 (BlasterX Senz3D). Ik doe helemaal niks meer met IR. Dat is voor mij een gepasseerd station. Technisch inferieur.
Dat klinkt misschien verwaand, maar zo bedoel ik het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 09-03-2019 22:49 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik game in het donker of met gordijnen dicht dus half donker. Als ik 2e hands de Track IR 5 koop voor 80 euro oid dan kan ik bij Amazon https://www.amazon.com/Tr...ackIr-units/dp/B00QKRD4DM voor 36 dollar een pro clip erbij kopen.

Dat zou dan de 1 na beste setup zijn? Nogmaals ik wil best wel iets betalen voor deze hobby, dus ik hoef geen prikkeldraad AA setup zelf te bouwen omdat dat 30 euro goedkoper is. Ik ben geen student meer ofzo, maar uiteraard hoef ik niet de hoofdprijs. Ik wil gewoon een leuke setup.

Dit zou dan ongeveer 115 euro worden?

Twijfel alleen of de 2e hands niet al half kapot is gezien discussie hierboven (of geldt dat alleen voor de pro clip die gammel is)?

Nieuw is hij https://www.amazon.de/Tra...-Track-Clip/dp/B0029M6VKA 164 euro inc pro (niet inc pro lees ik net, inc pro is hij 193 https://www.amazon.de/Tra...lip-schwarz/dp/B0062OAEC2)

[ Voor 29% gewijzigd door TweakerVincent op 09-03-2019 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent Dat lijkt mij een goede. DelanClip verkoopt ook een clip die wat steviger is. Dat kan ook het overwegen waard zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:59:
@TweakerVincent Dat lijkt mij een goede. DelanClit verkoopt ook een clip die wat steviger is. Dat kan ook het overwegen waard zijn.
Bedoel je dan 2e hands de basic set kopen en dan of die pro nieuw of die active die jij aanraad kopen? Of zou je alles nieuw kopen? (geen idee of basic set makkelijk stuk kan oid)>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:00:
[...]

Bedoel je dan 2e hands de basic set kopen en dan of die pro nieuw of die active die jij aanraad kopen? Of zou je alles nieuw kopen? (geen idee of basic set makkelijk stuk kan oid)>?
Een 2e hands TIR camera gaat het net zo goed doen als een nieuwe, dus daar kan je geen buil aan tillen, afgezien van de stevigheid van het pootje.

De clip is een teer ding. Ik had er ooit een, maar na een jaar of 3 is ie toch echt finaal overleden en heb ik hem weggegooid. Als ik op de site van DelanClip kijk zie ik ook de starter kit, welke voor ­£22 een koopje is en steviger is dan de clip van NaturalPoint zelf.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik gebruikte altijd dat reflectording wat bij de trackir kwam, maar dat was eigenlijk niet zo fijn. veel glitches; verspringend beeld en soms slechte tracking, vooral inderdaad bij daglicht ondanks dat de trackir niet richting ramen gericht stond.

dus ik zou wel kijken naar een led-oplossing, wat de anderen ook al zeggen. en zet je rift daarna nooit op voor het vliegen want dan gebruik je je trackir nooit meer. 8-)

ik weet het, ik weet het, enthousiasme is groot bij mij v.w.b. vr!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

TweakerVincent schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:16:
[...]
Ik wil best geld betalen voor deze hobby, geen zin in half werkende zelf made projecten, dan betaal ik liever 50 euro meer oid.

Vraag is of ik voorlopig vooruit kan met ir 5 met petje of dat ik echt een active nodig heb? Ben nog beginner :-)
DelanClip + PS3 Eye Cam + OpenTrack is geen halfwerkende oplossing. Werkt mooier dan TrackIR met zo'n raar petje imo. Ik hoor ook vaak dat de bouwkwaliteit van de DelanClip een stuk hoger is dan die van de TrackClip Pro.

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 11-03-2019 00:01 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Compizfox schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:00:
[...]

DelanClip + PS3 Eye Cam + OpenTrack is geen halfwerkende oplossing. Werkt mooier dan TrackIR met zo'n raar petje imo. Ik hoor ook vaak dat de bouwkwaliteit van de DelanClip een stuk hoger is dan die van de TrackClip Pro.
Ok klinkt goed! Ik was bang dat ik zelf moest gaat klussen. als het goed is kan ik de https://delanengineering.com/shop/DELANCLiP-Gamer-p43397050 kopen voor 37 pond. Enige wat ik raa vind is dat de clip erg uitsteekt, zie je dat ding niet continu als hij op je headset zit? (hij steekt zo enorm naar voren?) Op de site zie ik heel veel extra zaken, heb ik die ook nog nodig? Wss alleen de camera bracket en meer niet. De active leds kunnen denk wel gewoon via usb kabel, wireless is denk niet nodig of wel?

En kan ik het beste vanaf die site kopen of ergens anders?

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 11-03-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

TweakerVincent schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Ok klinkt goed! Ik was bang dat ik zelf moest gaat klussen. als het goed is kan ik de https://delanengineering.com/shop/DELANCLiP-Gamer-p43397050 kopen voor 37 pond. Enige wat ik raa vind is dat de clip erg uitsteekt, zie je dat ding niet continu als hij op je headset zit? (hij steekt zo enorm naar voren?) Op de site zie ik heel veel extra zaken, heb ik die ook nog nodig? Wss alleen de camera bracket en meer niet. De active leds kunnen denk wel gewoon via usb kabel, wireless is denk niet nodig of wel?
Hoe ver hij precies uitsteekt hang er uiteraard vanaf hoe je hem precies op je headset monteert, maar dat is zo zodat de LEDjes niet achter je hoofd verdwijnen als je je hoofd draait.
En kan ik het beste vanaf die site kopen of ergens anders?
Volgens mij verkopen ze alleen vanaf hun eigen site, ik weet iig niet af van andere plekken waar je hem kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Compizfox schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:56:
[...]

Hoe ver hij precies uitsteekt hang er uiteraard vanaf hoe je hem precies op je headset monteert, maar dat is zo zodat de LEDjes niet verdwijnen achter je hoofd als je je hoofd draait.

[...]

Volgens mij verkopen ze alleen vanaf hun eigen site, ik weet iig niet af van andere plekken waar je hem kunt kopen.
Ok maar heb je er last van als hij naar voren steekt, of merk je daar niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

TweakerVincent schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:58:
[...]

Ok maar heb je er last van als hij naar voren steekt, of merk je daar niks van?
Nee hoor, het is niet anders dan een mic boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Compizfox schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Nee hoor, het is niet anders dan een mic boom.
ok top ik ben om :P

Hopelijk komt hij snel en voor de brexit.

Ik koop dan https://delanengineering.com/shop/DELANCLiP-Gamer-p43397050
en

https://delanengineering....a-Mounting-Clip-p60165095

Dan ben ik compleet toch? Wireless is denk niet nodig en scheelt geld. En volgens mij is het gewoon 6 DoF?

Ik heb de pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart Alienware 3418 met erg dunne bezels. ik vind het zonde dat ik er een webcam overheen moet hangen (hij zal dan ook een klein stukje over het scherm hangen). Kan je dit voorkomen door hem iets hoger op te hangen oid?

[ Voor 62% gewijzigd door TweakerVincent op 11-03-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent Dan zou ik die clip voor het voetje niet bestellen. Je kan ook het voetje van de camera vastzetten met dubbelzijdige tape. Je kan ook met een 3D printer een ander voetje maken.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:44:
@TweakerVincent Dan zou ik die clip voor het voetje niet bestellen. Je kan ook het voetje van de camera vastzetten met dubbelzijdige tape. Je kan ook met een 3D printer een ander voetje maken.
Dubbelzijdig tape is prima. Dan voorkom ik dat ik beeld kwijt ben.

Bestel hem tijdens mijn vakantie dan komt hij als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er hier nog iemand die zich heeft "ingeschreven" voor de Pointctrl controllers op het forum van ED? (of inmiddels heten ze "finger ctrl units" FCU)

Ik volg die thread al met veel belangstelling sinds hij geopend is door MilesD, maar kennelijk heb ik gemist dat iemand, ergens op pagina 50 ofzo, een lijst is begonnen met geinteresseerden en nu wordt de volgorde van die lijst gebruikt om de FCU's te verkopen. Prima hoor (no hard feelings dat ik nu pas als 140ste op die lijst sta :P )

Maar ik was gewoon benieuwd of er hier iemand is die hoger op de lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb me niet ingeschreven, totdat er haptic feedback op de markt komt blijf ik de muis gebruiken.

is milesd al begonnen met verzenden van units?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik liever een oplossing heb op basis van het leap platform. Dat is een wat breder gedragen standaard die alleen een tracking camera op de bril nodig heeft om te functioneren.

[ Voor 24% gewijzigd door ocf81 op 12-03-2019 16:47 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:20:
ik heb me niet ingeschreven, totdat er haptic feedback op de markt komt blijf ik de muis gebruiken.

is milesd al begonnen met verzenden van units?
Zoals ik het begreep staat hij op het punt de eerste units te verzenden. Maar hij heeft ook aangegeven dat het mondjesmaat zal gaan (dus wellicht ben ik ergens in 2020 aan de beurt :p )

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog een paar uurtjes en dan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3jjsL6z.gif

*O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!
geheel in stijl ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie video idd.

Ergens wel jammer dat er niet het top gun anthem onder zit. Dat zou bijna een 1:1 overeenkomst met de film zijn :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
mijn god, wat een toestel. Schitterend. Wel even wennen, eerste keer een full G turn en weg was mijn linkervleugel. Ook het gebruik van rudders had ik onderschat. Het is een analoog toestel, dus een goede rol en/of een draai, dan heb je echt je roer nodig. Maar wat een prachtkist. Daar ga ik nog heel lang plezier mee beleven, aanrader!

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Hoe goed is deze tweezitter in je eentje in DCS te vliegen? Heb je niet een enorme overload of kun je ook met twee personen plaatsnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
SlaadjeBla schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:15:
Hoe goed is deze tweezitter in je eentje in DCS te vliegen? Heb je niet een enorme overload of kun je ook met twee personen plaatsnemen?
Heel goed. Jester AI als Rio werkt goed. Eventueel kun je zelf plaatsnemen in de back en houdt je AI piloot de kist weer recht. Je kunt ook met zijn tweeën vliegen, heb je wel allebei de F14 licentie nodig. Heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlaadjeBla schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:15:
jester neemt alle load van de rio op zich. doet een aantal zaken automatisch, en dat jester-menu werkt toch veel soepeler dan dat ik vantevoren had gedacht.

heb gisteren helaas maar even kunnen vliegen, maar wat een prachtig vliegtuig. en groot in vr. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik zat te kijken hoe duur de F-14 is maar wat verbaast over de prijs. Klopt het dat hij 61.76 euro bij steam is of 80 dollar bij de site zelf? Vind ik wel erg duur hoe doen jullie dit?

En is dit een vliegtuig voor beginners? Keuze hiervoor is de snelheid. mach 2.3 lijkt me mooi, of kan ik beter gewoon eerst bij de su-25t blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:44:
Ik zat te kijken hoe duur de F-14 is maar wat verbaast over de prijs. Klopt het dat hij 61.76 euro bij steam is of 80 dollar bij de site zelf? Vind ik wel erg duur hoe doen jullie dit?

En is dit een vliegtuig voor beginners? Keuze hiervoor is de snelheid. mach 2.3 lijkt me mooi, of kan ik beter gewoon eerst bij de su-25t blijven?
dat klopt. de f/a-18c is ook zo prijzig. echter, als je bedenkt dat er ongeveer voor beide (afzonderlijk) 5-6 jaar werk in zit, en hoe gedetailleerd en uitgebreid alles gemodelleerd is, vind ik de prijs wel meevallen eigenlijk.

het is natuurlijk ook een niche markt.

de f-14b is geen vliegtuig voor beginners. maar goed, wat is een beginner? als je stick&rudder kunt vliegen kun je dit ding ook vliegen. bewapening en carrier recovery is wel wat specialistischer natuurlijk, maar een militair gevechtsvliegtuig met alle tools en wapens leer je uiteraard niet in een weekje. ;)

maar, er is een maar. :P
ik persoonlijk zou een "beginner" dan eerder aanraden om te starten met de a-10c warthog. ook heel erg gedetailleerd (dit jaar nog komen er nieuwe textures voor de cockpit en external model), veel verschillende wapens, een targeting pod (doelen opzoeken en markeren voor gebruik van lasergeleide bommen/raketten en/of gps/ins geleide bommen), en hij is niet zo snel waardoor je meer tijd hebt om te leren hoe je de verschillende wapens moet gebruiken. hoe een radar warning receiver werkt. een targeting pod bedienen. uitgebreid navigatiesysteem en een datalink waarmee je doelen kunt delen tussen bijvoorbeeld jou en je wingman.

dan heb je meteen een voorsprong als je daarna naar de f/a-18c of f-14b zou willen overstappen; veel tools die deze toestellen delen dus de basisprincipes ken je dan al.

vergt wel veel meer tijd om te leren dan bijvoorbeeld de su-25t, wat een zgn. low fidelity toestel is. dus alle systemen zijn dan niet gemodelleerd, gericht op casual spelers, instappers in militaire vliegsimulatie, en mensen met heel weinig tijd.
echter, ik heb van meerdere mensen gelezen dat ze bepaalde dingen aanleerden op low fidelity modellen, die ze weer af moesten leren toen ze naar een full fidelity toestel overstapten.

ik zelf heb de low fidelity modellen overgeslagen en ben meteen voor de uitgebreide toestellen gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dawg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:28:
[...]

dat klopt. de f/a-18c is ook zo prijzig. echter, als je bedenkt dat er ongeveer voor beide (afzonderlijk) 5-6 jaar werk in zit, en hoe gedetailleerd en uitgebreid alles gemodelleerd is, vind ik de prijs wel meevallen eigenlijk.

het is natuurlijk ook een niche markt.

de f-14b is geen vliegtuig voor beginners. maar goed, wat is een beginner? als je stick&rudder kunt vliegen kun je dit ding ook vliegen. bewapening en carrier recovery is wel wat specialistischer natuurlijk, maar een militair gevechtsvliegtuig met alle tools en wapens leer je uiteraard niet in een weekje. ;)

maar, er is een maar. :P
ik persoonlijk zou een "beginner" dan eerder aanraden om te starten met de a-10c warthog. ook heel erg gedetailleerd (dit jaar nog komen er nieuwe textures voor de cockpit en external model), veel verschillende wapens, een targeting pod (doelen opzoeken en markeren voor gebruik van lasergeleide bommen/raketten en/of gps/ins geleide bommen), en hij is niet zo snel waardoor je meer tijd hebt om te leren hoe je de verschillende wapens moet gebruiken. hoe een radar warning receiver werkt. een targeting pod bedienen. uitgebreid navigatiesysteem en een datalink waarmee je doelen kunt delen tussen bijvoorbeeld jou en je wingman.

dan heb je meteen een voorsprong als je daarna naar de f/a-18c of f-14b zou willen overstappen; veel tools die deze toestellen delen dus de basisprincipes ken je dan al.

vergt wel veel meer tijd om te leren dan bijvoorbeeld de su-25t, wat een zgn. low fidelity toestel is. dus alle systemen zijn dan niet gemodelleerd, gericht op casual spelers, instappers in militaire vliegsimulatie, en mensen met heel weinig tijd.
echter, ik heb van meerdere mensen gelezen dat ze bepaalde dingen aanleerden op low fidelity modellen, die ze weer af moesten leren toen ze naar een full fidelity toestel overstapten.

ik zelf heb de low fidelity modellen overgeslagen en ben meteen voor de uitgebreide toestellen gegaan. :)
Ok interessant! Wat mij bij de a-10c warthog wel aantrekt is dat je 40 handeling oid nodig hebt om de lucht in te komen, geeft veel voldoening lijkt me dan als je dat allemaal beheerst.

Met mijn setup moet dat lukken las ik (thrustmaster 16000m etc met pedals en dus binnenkort de eye tracking).

Op g2a enzo zie ik dat die 40 euro is, ik dacht dat dcs niet met deze key leveranciers werkte? maar kennelijk toch?

Ohja ik vlieg nu contnu boven Georgie, ik las dat er andere scenerey's zijn, voegt dat echt veel toe? of kan je je prima vermaken in Georgie?

en wbt graphics, is het aan te raden high textures mods te installeren? Ik heb genoeg horsepower (2080ti). ik zag er net eentje die er mooi uit zag! https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=113128

Maar ik wil niet hebben dat het spel crasht oid

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 14-03-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik koop alle modules exclusief in de dcs e-shop.

verder vind ik meerdere maps wel wat toevoegen, is weer eens wat anders. ik heb normandy niet omdat ik niks met ww2 heb, nttr en vooral persian gulf vind ik fijne maps.

ik persoonlijk gebruik geen mods. maar als je mods wilt gebruiken gewoon doen. wel even op het forum van eagle.ru zoeken naar een mod manager aangezien bij elke update alles overschreven wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dawg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:13:
ik koop alle modules exclusief in de dcs e-shop.

verder vind ik meerdere maps wel wat toevoegen, is weer eens wat anders. ik heb normandy niet omdat ik niks met ww2 heb, nttr en vooral persian gulf vind ik fijne maps.

ik persoonlijk gebruik geen mods. maar als je mods wilt gebruiken gewoon doen. wel even op het forum van eagle.ru zoeken naar een mod manager aangezien bij elke update alles overschreven wordt. :)
Ik las net op de site dat persian gulf 32 gb ram nodig kan hebben soms bij heavy fights. Hoe ervaren jullie dit? Ik heb 16...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ook 16. geen problemen hier (geen multiplayer, enkel singleplayer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dawg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:19:
ik ook 16. geen problemen hier (geen multiplayer, enkel singleplayer).
die persian golf ziet er vet uit, vindt Georgie beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
16GiB is wel het minimum, maar het kan. Als een missie heel uitgebreid is en lang loopt kan het wat hoger op gaan lopen, maar daar heb je vooral als server last van. Mijn DCS server (VM met WS2016 als OS) draaide vorig jaar met een footprint zo rond de 18 à 24 GiB (grote missies op Caucasus) Ik had uit voorzorg 32GiB toegewezen aan die VM.

[ Voor 8% gewijzigd door ocf81 op 14-03-2019 19:58 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:57:
16GiB is wel het minimum, maar het kan. Als een missie heel uitgebreid is en lang loopt kan het wat hoger op gaan lopen, maar daar heb je vooral als server last van. Mijn DCS server (VM met WS2016 als OS) draaide vorig jaar met een footprint zo rond de 18 à 24 GiB (grote missies op Caucasus) Ik had uit voorzorg 32GiB toegewezen aan die VM.
Ik bedoelde idd gewoon als client :) Was even bang dat ik alweer moest uitbreiden, blijf bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:11:
[...]

Ik bedoelde idd gewoon als client :) Was even bang dat ik alweer moest uitbreiden, blijf bezig :)
Als client tik je de 16GiB ook wel aan, daar niet van. 8GiB is echt onspeelbaar. 16GiB is te aardig doen. Soms heb je wat framedrops i.v.m. caching, maar verder zijn er geen noemenswaardige problemen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:11:
[...]

gewoon gaan vliegen, veel wordt dan vanzelf duidelijk (had ik tenminste). en je specs in relatie tot je performance kun je ook alleen maar op die manier testen uiteraard. ;)

gaat het vliegen zelf al een beetje overigens?

ik zelf moet bekennen dat ik de f-14b behoorlijk lastig te vliegen vind. wordt veel oefenen komende tijd. :+

[ Voor 11% gewijzigd door dawg op 15-03-2019 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
dawg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:49:
[...]

gewoon gaan vliegen, veel wordt dan vanzelf duidelijk (had ik tenminste). en je specs in relatie tot je performance kun je ook alleen maar op die manier testen uiteraard. ;)

gaat het vliegen zelf al een beetje overigens?

ik zelf moet bekennen dat ik de f-14b behoorlijk lastig te vliegen vind. wordt veel oefenen komende tijd. :+
Vliegen met su-25t gaat goed, ben nu met wapens bezig. Maar even weinig tijd ivm vakantie dus pas over 1.5 week verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 08:27
Ja de F-14 is een geweldige kist, heerlijk om mee te vliegen. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:17
Vandaag de virpil spullen binnen gekregen, wat vrij vlot was: besteld op 27-02.

Zoals beloofd wat pics van de nieuwe CM2 grip:

https://i.imgur.com/f9hLays.jpg
https://i.imgur.com/iyd3JuQ.jpg
https://i.imgur.com/2okWcJl.jpg
https://i.imgur.com/bUAS8iR.jpg

Spul voelt erg goed aan, die gashendel weegt geloof ik een kilo of 5 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik blijf toch nog even bij de su-25t. Kan nog niet eens landen zonder mijn banden niet te slopen... record is alleen voorband kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent Een landing is als een gecontroleerde crash. Als je langzaam genoeg gaat zakt het vliegtuig als het ware uit de lucht. De truc zit hem in de snelheid en de hoek van de aanvliegroute (wat op zich een functie van snelheid is). Bij een correcte landing wijst de neus de laatste 50 hoogtemeters naar de horizon en de laatste 20 hoogtemeters ongeveer 5 graden de lucht in. Door gebruik te maken van flaps kan je de snelheid wat lager laten zakken dan wanneer je die niet gebruikt. Ik moet wel zeggen dat de Russische symbologie wat minder aanknopingspunten geeft dan de westerse, waar je doodleuk een flight path indicator in je HUD hebt waardoor landen echt kinderspel wordt. De Su 25 is daarnaast ook wel een beetje een bakbeest om te landen, dus voor een beginner is dat wel een beetje een steile leercurve.

@ShininNL Leuk spul :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:26:
@TweakerVincent Een landing is als een gecontroleerde crash. Als je langzaam genoeg gaat zakt het vliegtuig als het ware uit de lucht. De truc zit hem in de snelheid en de hoek van de aanvliegroute (wat op zich een functie van snelheid is). Bij een correcte landing wijst de neus de laatste 50 hoogtemeters naar de horizon en de laatste 20 hoogtemeters ongeveer 5 graden de lucht in. Door gebruik te maken van flaps kan je de snelheid wat lager laten zakken dan wanneer je die niet gebruikt. Ik moet wel zeggen dat de Russische symbologie wat minder aanknopingspunten geeft dan de westerse, waar je doodleuk een flight path indicator in je HUD hebt waardoor landen echt kinderspel wordt. De Su 25 is daarnaast ook wel een beetje een bakbeest om te landen, dus voor een beginner is dat wel een beetje een steile leercurve.

@ShininNL Leuk spul :)
Ben lekker aan het oefenen met landen. Ik zal je tips onderzoeken, tnx!

Net de bomb tutorial eindelijk succesvol afgerond. Geeft aardige voldoening! En die pedals zijn ook lekker! In het begin wennen maar nu ideaal. Jammer dat ik de remmen niet mag koppelen aan de pedals omdat russische planes dat niet hebben,koppelen jullie de pedals breaks wel ergens aan?

Heb de delanclip besteld btw. Kan me nu goed voorstellen dat eye tracking nodig is.

Leuke nieuwe hobby dit!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparC-EHV
@ShininNL Toevallig, hebben we dezelfde batch. Ik heb gisteren ook mijn throttle binnen gekregen!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54433094_2642107655818877_3777522452360331264_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=fee25388a35e92468aaeafc5f7c6a89c&oe=5D1E984B

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54175262_2642107689152207_2285075180185190400_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=8f4afba85ee5860321b8f786c90d9e70&oe=5D18FFAB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb wbt hardware denk straks alles wat ik nodig heb. Thrustmaster 16000m met pedals en de track set zoals hierboven beschreven. Dan heb ik voorlopig alles toch? En kan ik gaan trainen trainen trainen. Of mis ik nog zaken?

Verder wbt setup. Ik heb dus de 2080ti 16gb ram en 6800k cpu @4ghz. Ik haal tussen de 75 en 130+ frames meestal meer dan 100. Alles ultra en msaa 2x. 3440 graphics dell alienware 34 inch widescreen.

Graphics vind ik belangrijk. Ik las een tijdje terug over de hd textures mod. Zijn er andere software zaken die ik kan toepassen om alles grafisch lekker mooi te maken? (Nog geen mods toegepast)

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 17-03-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent Ja, ik denk dat je dan wel goed zit. Is het al gelukt om te landen?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:09:
@TweakerVincent Ja, ik denk dat je dan wel goed zit. Is het al gelukt om te landen?
Ik ben nu op wintersport en was vrijdag bezig met bomb training wat na 10x goed lukte 😀.gaaf! Bijna de 10 uur youtube su25t training doorgenomen.

Landen ging toen redelijk alleen de voorband was lastig.

Maar nu dus komende dagen dus skiën :)

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 17-03-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
@ShininNL
Hoe bevalt je Virpil? Ik zit nog wat te stoeien met de instellingen. Ik wil graag het scrollwiel gebruiken als Trimm maar krijg het nog niet voor elkaar in DCS. Daarnaast moet ook ik ook nog de detent aanpassen. Het gekke is dat dat mijn throttle terug, nog altijd op 70% trust blijft staan. Driekwart is dan al afterburner.
Hoe zijn jouw ervaringen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SparC-EHV schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:21:
@ShininNL
Hoe bevalt je Virpil? Ik zit nog wat te stoeien met de instellingen. Ik wil graag het scrollwiel gebruiken als Trimm maar krijg het nog niet voor elkaar in DCS. Daarnaast moet ook ik ook nog de detent aanpassen. Het gekke is dat dat mijn throttle terug, nog altijd op 70% trust blijft staan. Driekwart is dan al afterburner.
ik heb ook virpil.

heb je alles in de virpil-software gecalibreerd en getest?

heb je vervolgens in de controls settings van dcs de axis van je throttle l+r gecontroleerd? kun je zien door hem te selecteren, en dan axis tune kiezen.

is trim als axis instelbaar voor desbetreffend vliegtuig? meestal niet gok ik, al kon ik bij de christen eagle wel elevator trim als axis instellen. kan niet bij alle toestellen, dus even in de controls - axis kijken van je toestel. :)

controls kiezen bij settings -> tweede pulldown menu van links bovenaan het settingsvenster -> axis. het eerste pulldown menu selecteert het vliegtuig, in game of sim modus, vwb de controls.

[ Voor 9% gewijzigd door dawg op 21-03-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Check, maar vooralsnog gewoon standaard calibratie. Moet gewoon even fine tunen denk ik. Even wennen, omdat mijn cougar toch redelijk standaard al een goede calibratie heeft.

Denk inderdaad dat de f14 het niet ondersteund. Zal vanavond nog eens kijken. ben er ook nog niet helemaal uit waar ik alle keys op bind. Autopilot, lights etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SparC-EHV schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:02:
Check, maar vooralsnog gewoon standaard calibratie. Moet gewoon even fine tunen denk ik. Even wennen, omdat mijn cougar toch redelijk standaard al een goede calibratie heeft.

Denk inderdaad dat de f14 het niet ondersteund. Zal vanavond nog eens kijken. ben er ook nog niet helemaal uit waar ik alle keys op bind. Autopilot, lights etc...
ja, ik heb ook alleen een standaard calibratie gedaan. daarnaast heb ik in de virpil-software ook nog een axis aangepast van de throttle. rechts bovenaan de throttle zit de hendel die wel wat weg heeft van een landing gear lever, deze heb ik ingesteld als 2 buttons ipv een axis, nu gebruik ik deze als landing gear lever in dcs.

vwb de f-14; het wiel achter op de throttle gebruik ik voor de dlc (direct lift control aft & forward), de knop rechts naast het wiel om dlc te activeren.

maar, ik vlieg exclusief vr. toen ik nog met trackir vloog had ik dat wiel ingesteld als axis zoom. :)
trim heb ik bij alle toestellen ingesteld op de "trimhat" op de mt-50 stick. maar elke stick heeft een hat op de plek waar in het echt de trim zit, 4 way -> pitch up/down trim & left/right wing down trim.

de rest is inderdaad voorkeur. en bij de f-14 mist nog een aantal binding opties, wordt aan gewerkt door heatblur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:17
SparC-EHV schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:21:
@ShininNL
Ik ga pas alles installeren en ermee spelen als mijn huis en hobbykamer klaar zijn :D Alles zit weer in de doos bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Yes super relaxt. Vanmiddag terug en pakje was afgelopen vrijdag bezorgd(delanclip)

Nu ff opruimen en eea installeren vnv. Heb de gamer edition.

Moet ik nog opletten met de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gewoon opentrack installeren, en dan je calibratie aanpassen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:14:
gewoon opentrack installeren, en dan je calibratie aanpassen.
ok top! Gaat hem niet worden vanavond ben superbrak. Maandagavond eea aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Aardig veel werk dat calibreren van opentrack. Net even 2 uurtjes lopen kloten. Moet mapping nog doen, maar twijfel of de active leds wel goed staan. Ps3 cam staat op mijn monitor maar als ik nu kijk op de test applicatie dat lijkt het net alsof de bovenste 2 bijna bij elkaar staan (omdat leds naar voren wijzen en camera op de monitor staat). klopt dit wel?

Opgelost ik volgde nogal letterlijk de video van de leds. Gevolg was dat er maar 2 zichtbaar waren. Nu aangepast en het werkt!

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 29-03-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
en hoe doen jullie het met die delanclip op je headset? Hij is met klittenband vast dus je kan hem eraf halen maar ik ben bang dat hij dan niet goed meer zit en ik weer moet kalibreren? Laten jullie hem gewoon altijd erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent In mijn geval zit de tracker op de headset gemonteerd. Toen ik nog een TrackClip Pro had liet ik die ook altijd zitten. Zolang de geometrie van de clip niet veranderd zit je goed. In OpenTrack kan je gewoon opnieuw centreren als de clip vanuit de camera net iets anders zit.
Ik heb zelf geen Delan clip, maar hij is van metaal, dus daar verwacht ik geen problemen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:52:
@TweakerVincent In mijn geval zit de tracker op de headset gemonteerd. Toen ik nog een TrackClip Pro had liet ik die ook altijd zitten. Zolang de geometrie van de clip niet veranderd zit je goed. In OpenTrack kan je gewoon opnieuw centreren als de clip vanuit de camera net iets anders zit.
Ik heb zelf geen Delan clip, maar hij is van metaal, dus daar verwacht ik geen problemen.
Ik zag idd een center shortcut. Als dat het enige is maakt het niet uit. Wel leuke ervaring dat de hud ook opeens uit je blikveld is enzo. Vnv goed testen.

Nu nog een hardware fix vinden om die 2 blauwe ps3 cam leds uit te krijgen. Geen gezicht een kartonnetje ervoor

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 29-03-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb de Steam versie van DCS maar ik lees overal dat de non steam versie beter is (ivm nieuwe updates enzo). Maar raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb non-steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steam werkt tegenwoordig ook wel aardig. Ik heb zelf geen problemen met de Steam versie. Updates komen tegenwoordig binnen een paar dagen ook naar steam. De release van modules loopt nog wel wat achter, maar aangezien ik meestal pas modules koop als ze wat volwassener zijn is dat voor mij geen probleem.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ocf81 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:43:
Steam werkt tegenwoordig ook wel aardig. Ik heb zelf geen problemen met de Steam versie. Updates komen tegenwoordig binnen een paar dagen ook naar steam. De release van modules loopt nog wel wat achter, maar aangezien ik meestal pas modules koop als ze wat volwassener zijn is dat voor mij geen probleem.
Ok dan blijf ik voorlopig bij Steam. Pas als ik ga kopen even beslissen.

Ik loop die tutorials door maar vind het irritant dat je echt al die vierkantjes moet raken. Soms mis ik er een en dan kan je beter opnieuw beginnen... Kan je dat uitzetten? (dat je dus gewoon volgende vierkantje kan pakken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eigenlijk nooit de tutorials van DCS gedaan. Ik doe al sinds '88 aan combat flightsims.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
TweakerVincent schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:17:
[...]
Ik loop die tutorials door maar vind het irritant dat je echt al die vierkantjes moet raken. Soms mis ik er een en dan kan je beter opnieuw beginnen... Kan je dat uitzetten? (dat je dus gewoon volgende vierkantje kan pakken)?
Nope, het is echt trigger-based. Dus ga je door checkpoint 2, speelt uitleg 2 van de tutorial af. Ga je door checkpoint 3, start uitlegfragment 3. Mis je poortje 2 en ga je wel door 3, dan gebeurt er niks.

Bij sommige moet je volgens mij ook je snelheid in de gaten houden, dus dat je niet te langzaam door die dingen gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door pimskie op 04-04-2019 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
pimskie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:32:
[...]

Nope, het is echt trigger-based. Dus ga je door checkpoint 2, speelt uitleg 2 van de tutorial af. Ga je door checkpoint 3, start uitlegfragment 3. Mis je poortje 2 en ga je wel door 3, dan gebeurt er niks.

Bij sommige moet je volgens mij ook je snelheid in de gaten houden, dus dat je niet te langzaam door die dingen gaat.
Ja kwam ik achter helaas. Nu vaak maar restart omdat rondje vliegen enzo meer tijd kost.

Ik las dat er een F-16 aan komt. Alleen kan ik nergens vinden wanneer de release datum is? Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 04-04-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:56:

Ik las dat er een F-16 aan komt. Alleen kan ik nergens vinden wanneer de release datum is? Iemand een idee?
Er werd gezegd q4 2019, maar eagle dynamics kennende zal dat wel ergens q2/q3 2020 worden. :P Al zijn veel systemen tussen de f/a-18c en f-16c wel gelijk, dus in die zin zou de release niet zo lang op zich moeten laten wachten als eerdere modules.
meer info.

nog wat nieuwtjes:
Hey everyone,

While not strictly Hornet news but certainly related, the improved carrier environment is moving ahead quickly:

1- The new Nimtiz-class aircraft carrier is nearing an early access release. There are a few items to first clean up like deck weathering, the bow catapult controller bubble, and elevator rails, but it's coming along great. Once a bit further along, GA will make a spectacular video and we'll discuss the features in greater detail. Once this is done, we'll return to the Kuznetsov and then the Burke.

2- The deck crew animation for the bow cats is about done, and work has started on the waist cat launch animations for deck crew. This will also be using our new skeletal animation system.

3- CASE I radio communications are now working and being tuned. Once that is done, CASE II and III will be coded. All voice over lines for pilot, marshal, tower, approach, LSO, and departure have been recorded with several authentic personalities.

Our goal is to create the most realistic carrier environment ever done for a PC (entertainment and commercial). All in all, the carrier environment is going to be quite cool!

Thanks

- Wags
Hey everyone,

Earlier we mentioned that we have been working on DCS VR optimization. I have good news today! After much investigation and work, we traced the issue back to the terrain engine. We have since adjusted the terrain engine, and this has resulted in a 50% increase in VR performance! We will continue to test and optimize this further, but we hope to have this great improvement to you soon.

Thanks
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Yes yes yes, succes momentje :D Eindelijk na 2 uur kloten beheers is de Shkval guided missiles. In het begin vond ik het maar drama en kon ik de target niet vinden en liep ik te kloten met de hotas. Gelukkig kwam ik er snel achter dat digital zoeken ook gemapped was en niet voor niks. Vervolgens zoom goed ingesteld en ik deed de guided missile laser tutorial direct foutloos :)

Wbt zoom, is dat niet enorm valsspelen? Of heeft een piloot standaard een zoom functie oid in zijn helm zitten? Want zonder zoom vind ik het echt veel moeilijker targets spotten.

alles met de su-25t

Nu een half uur aan het zoeken naar 2 tanks in de volgende tutorial. Merc. pod maar zie geen enkele tank. Lekker dit :( Pikdonker buiten.

En gebruiken jullie de spiegels eigenlijk? Het kost me 25 fps ongeveer maar ik heb geen idee of ze nuttig zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerVincent op 06-04-2019 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34
TweakerVincent schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:16:

Nu een half uur aan het zoeken naar 2 tanks in de volgende tutorial. Merc. pod maar zie geen enkele tank. Lekker dit :( Pikdonker buiten.
gewoon even de boel oplichten met FLARES :D :D :X

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
ravw schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:40:
[...]

gewoon even de boel oplichten met FLARES :D :D :X
Heb ze gevonden :P Maar nu nog deel 2 van de missie, vliegen en lock op tank vinden. Damn erg lastig...

Denk hele avond maar overdag oefenen met snel spotten en locken. Moet een instant lock worden. Nu veel te veel gestress en gekloot met controls :-) Leuk dit!

[ Voor 22% gewijzigd door TweakerVincent op 06-04-2019 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:29:
[...]

Heb ze gevonden :P Maar nu nog deel 2 van de missie, vliegen en lock op tank vinden. Damn erg lastig...

Denk hele avond maar overdag oefenen met snel spotten en locken. Moet een instant lock worden. Nu veel te veel gestress en gekloot met controls :-) Leuk dit!
Visueel spotten van targets (zeker tegen grond of zee als achtergrond) is een van de moeilijkste dingen in DCS. Sommige zeggen dat dit onrealistisch moeilijk is, anderen beweren juist het tegenovergestelde en de waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen.
Wellicht dat deze aangepaste labels mod iets voor je is. Ik gebruik hem zelf ook omdat de zoom functie in VR veel minder is dan die op een 2D monitor. (om even op je eerdere vraag terug te komen: zoom functie is overigens een cheat, want in werkelijkheid heeft een piloot geen verrekijkertjes op zijn helm ;) )
Enige nadeel van die labels mod, is dat deze labels ook zichtbaar zijn als je doel zit achter wolken bevind. Maar totdat er een betere oplossing is, is dit beter dan geen idee hebben waar je targets zich bevinden.

Als je echt serieus bent (het geld ervoor over hebt) en door wilt met DCS, dan zou ik je de AV-8B module aanraden van RAZBAM. Met de Su-25 heb je naast het bestuderen van de systemen, ook nog eens een taal barriere. Als je de systemen in de AV-8B beheerst, zal later een overstap naar de F/A-18C en de aangekondigde F-16C, een relatief kleine aanpassing zijn. De AV-8B is nog niet volledig uitontwikkeld, maar alle belangrijke systemen werken en de vliegeigenschappen zijn bijzonder prettig. Mede daaroor vindt ik bijvoorbeeld AAR (ondanks dat de probe zich schuin achter de piloot bevindt) in de AV-8B makkelijker dan in de F-18.

Ohja, en begin je training inderdaad met missies overdag. Dat is al lastig genoeg in het begin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:29:
[...]
Moet een instant lock worden. Nu veel te veel gestress en gekloot met controls :-) Leuk dit!
Ik herken dit volgens mij. Maar wat ik nu doe van +- 10KM afstand aan komen vliegen. Dan de autopilot aan op course an altitude. Vervolgens heb ik m'n handen vrij om te zoeken en te locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Bloedvat schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:12:
[...]

Visueel spotten van targets (zeker tegen grond of zee als achtergrond) is een van de moeilijkste dingen in DCS. Sommige zeggen dat dit onrealistisch moeilijk is, anderen beweren juist het tegenovergestelde en de waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen.
Wellicht dat deze aangepaste labels mod iets voor je is. Ik gebruik hem zelf ook omdat de zoom functie in VR veel minder is dan die op een 2D monitor. (om even op je eerdere vraag terug te komen: zoom functie is overigens een cheat, want in werkelijkheid heeft een piloot geen verrekijkertjes op zijn helm ;) )
Enige nadeel van die labels mod, is dat deze labels ook zichtbaar zijn als je doel zit achter wolken bevind. Maar totdat er een betere oplossing is, is dit beter dan geen idee hebben waar je targets zich bevinden.

Als je echt serieus bent (het geld ervoor over hebt) en door wilt met DCS, dan zou ik je de AV-8B module aanraden van RAZBAM. Met de Su-25 heb je naast het bestuderen van de systemen, ook nog eens een taal barriere. Als je de systemen in de AV-8B beheerst, zal later een overstap naar de F/A-18C en de aangekondigde F-16C, een relatief kleine aanpassing zijn. De AV-8B is nog niet volledig uitontwikkeld, maar alle belangrijke systemen werken en de vliegeigenschappen zijn bijzonder prettig. Mede daaroor vindt ik bijvoorbeeld AAR (ondanks dat de probe zich schuin achter de piloot bevindt) in de AV-8B makkelijker dan in de F-18.

Ohja, en begin je training inderdaad met missies overdag. Dat is al lastig genoeg in het begin :P
Taalbarriere ben ik al tegenaan gelopen idd. Had de cockpit eerst op russisch staan maar verstond er niks van en HUD toonde ook niet alle info (waar is LA??). Nu op engels.

Wbt spotten, dat gaat nu goed zolang het dag is. De tutorial in de nacht moet ik nog halen, vind ik echt lastig om in het donker tanks te spotten in een dichtbevolkt gebied... Maar gaat goedkomen.

Wat ik wel raar vind is dat ik er wss een TV lock missile bug is met de 500kr. Van de 20 locks die ik had missen ze allemaal behalve 1 keer niet. Nu las ik op internet dat dit een bug zou zijn (echter bron kwam uit 2017). de 500kr lock zou niet goed werken waardoor hij 10 meter mist :( Ik heb met laser erbij geprobeerd, met bomb modus/zonder bomb modus. Hoger dan 1000 meter (zou moeten). etc etc. Niks werkt en is erg frustrerend omdat het elke keer 10 min duurt die missie. Is dit bij jullie bekend? De 29 lock missiles gaat foutloos naar hun doel. Ik las ergens dat zonder AC lock het wel zou werken als workaround (nog niet getest)

Ik vind eyetracking wel echt supergoed werken btw :). En gebruiken jullie custom kneepads?
pimskie schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:37:
[...]

Ik herken dit volgens mij. Maar wat ik nu doe van +- 10KM afstand aan komen vliegen. Dan de autopilot aan op course an altitude. Vervolgens heb ik m'n handen vrij om te zoeken en te locken.
Heb ik ook gedaan maar ik vond de plane nog erg veel bewegen en ik vind het lekkerder werken om zelf nog controle te hebben om te kunnen corriceren..

en ultrawide 3440/1440 is wel een lekkere resolutie. Als ik het vergelijk met mijn 16:9 4k scherm zie ik echt veel meer aan de randen. Veel meer zicht :)

En gebruiken jullie spiegels in je cockpit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
TweakerVincent schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:25:

[...]

Heb ik ook gedaan maar ik vond de plane nog erg veel bewegen en ik vind het lekkerder werken om zelf nog controle te hebben om te kunnen corriceren..

[...]

En gebruiken jullie spiegels in je cockpit?
Bewegen doet hij bij mij helemaal niet op auto pilot. Belangrijk is wel dat je zelf niet meer stuurt als de auto pilot aanstaat. Anders gaat hij zich proberen te corrigeren (als ik het goed heb begrepen), en dan gaat hij dus erg bewegen.

Ik gebruik zelf geen spiegels. Maar heb het spel ook nog niet zo lang.

Dat de cockpit op Engels kan wist ik niet! Ga ik straks meteen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook geen spiegels hier. vind ze een beetje nutteloos eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Los daarvan pakken de mirrors ook een forse hap uit je FPS.

Vwb de systemen: als je echt diep wilt gaan, pak dan de A-10C. Makkelijk om te vliegen, en erg lastig om compleet te masteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:19:
Los daarvan pakken de mirrors ook een forse hap uit je FPS.

Vwb de systemen: als je echt diep wilt gaan, pak dan de A-10C. Makkelijk om te vliegen, en erg lastig om compleet te masteren.
Klopt inderdaad. ED heeft daarnaast ook aangekondigd het, inmiddels zwaar verouderde cockpit model, een opknapbeurt te geven. Momenteel oogt het in VR nogal ruk. (aangekondigd door ED, dus nog slechts ±64 maanden wachten waarschijnlijk)

V.w.b. mirrors... hangt ervan af.. In de F-14B is het moeilijk om ze uit te zetten omdat ze er simpelweg zo fantastisch uitzien :P (nuttig? Nee... maar wel :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ok mirrors zijn dus nutteloos :) scheelt weer wat fps.

Nu nog een fix voor mijn 500kr bom vinden :( Volgens mij is dit een bug in dcs su-25t module) Lees er veel over maar dat zijn oude bronnen. Gebruikt niemand deze bom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutteloos? Ik zou zeggen: 'beperkt nut'. De resolutie is zo laag dat je er niet zo snel een tegenstander in zal zien, maar het kan soms in luchtgevechten een extraatje zijn omdat er iets beweegt t.o.v. de achtergrond. Dan weet je in ieder geval dat er iets heel dicht bij is en achter je zit. Met formatievliegen kan het ook een beetje extra info geven zonder je hoofd te hoeven draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 09-04-2019 13:56 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SparC-EHV
Leesvoer voor op de camping en training;

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/56541928_2683087361720906_528599401988358144_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=1863964ff65a0e9785e6899466996b7d&oe=5D3AF4B8

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/56453038_2683087378387571_3381985230305886208_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=b836fa1d8b3b4c9906b45872b7fd92c4&oe=5D37140D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SparC-EHV Heb je die zelf geprint of is dat onderdeel van een soort collectors edition die ik gemist heb?

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 09-04-2019 16:38 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparC-EHV
ocf81 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:38:
@SparC-EHV Heb je die zelf geprint of is dat onderdeel van een soort collectors edition die ik gemist heb?
Ik heb het zelf laten drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SparC-EHV schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:34:
Leesvoer voor op de camping en training;

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed bezig! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ben tot de conclusie gekomen dat de 500kr bom en su-25t nog steeds een bug is. Ding blijft missen en las op internet hierover. Beetje jammer dat het veel tijd koste hierachter te komen :( komt dat vaker voor bij dcs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
TweakerVincent schreef op donderdag 11 april 2019 @ 00:30:
Ben tot de conclusie gekomen dat de 500kr bom en su-25t nog steeds een bug is. Ding blijft missen en las op internet hierover. Beetje jammer dat het veel tijd koste hierachter te komen :( komt dat vaker voor bij dcs?
Helaas wel, ik las vanmorgen dat de JDAM`s ook nog bugged zijn en random freezes kunnen geven of gewoon overshoots. Elk toestel heeft wel bugs icm bepaalde wapens en/of systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
SparC-EHV schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:36:
[...]

Helaas wel, ik las vanmorgen dat de JDAM`s ook nog bugged zijn en random freezes kunnen geven of gewoon overshoots. Elk toestel heeft wel bugs icm bepaalde wapens en/of systemen.
oh lekker dan, dan ga ik eerst maar de known bugs opzoeken voordat ik verder ga. Ik heb echt 20 keer een missie gedaan waar je de 500kr moet droppen, 18 keer mis 2 keer raak. Dacht dat het aan mij lag :( :(

andere guided missile ging altijd raak. Ik vind het wel erg slecht dat deze bug na zoveel jaar nog aanwezig is? Mss omdat het een gratis plane is? (su-25t)
Pagina: 1 ... 32 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx