USB verdeelstekker advies (tbv extra aansluitingen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:42
Sorry als mijn vraag hier niet thuis hoort, maar dit sub-forum leek mij het meest geschikt.

I.v.m. aanschaf van wat nieuwe hardware heb ik binnenkort een paar extra USB aansluitingen nodig.
Ik gebruik een ASRock Z370 Extreme4 moederbord met o.a. een USB 3.1 Type-C

Kan iemand mij een goede USB verdeelstekker aanbevelen? Is er iets specifiek waar ik op moet letten? Werkt zo'n verdeler uberhaupt wel fatsoenlijk? (Ik heb gezocht bij pricewatch, maar weet niet precies hoe die dingen eigenlijk heten, dus ik kan ze niet vinden)

- Geen voorkeur voor merk
- Prijs (liever goedkoper dan duurder natuurlijk :P )
- 3 extra USB aansluitingen zou voldoende moeten zijn voor de toekomst
- Geen idee of het belangrijk is of het 3.1 poorten zijn (heb ik te weinig kennis van)

Voor wie zich afvraagt hoe ik het in hemelsnaam voor elkaar krijg alle USB poorten in gebruik te hebben:
Muis 1x
Toetsenbord 1x
Oculus Rift cv1 1x
Sensoren Rift 1x
TM Warthog HOTAS 2x
TM Cougar HOTAS 1x

tzt dus nog aan te vullen met:
PointCTRL
G27 stuurtje

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Powered USB Hub

Verder is USB backwards compatible en alleen al gezien de naam van je moederbord, heb je niet alleen maar 3.1 uitvoeringen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Ah, thanks

Weet ik in ieder geval waar ik moet zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Bezulba

Formerly known as Eendje

Let wel op dat de hub genoeg power kan leveren. Niet elke powered hub is namelijk even sterk en het is zee irritant om alsnog usb kabels te moeten switchen omdat je mooie chinese 7 poorts hub maar 0.5a levert.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Bezulba schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:13:
Let wel op dat de hub genoeg power kan leveren. Niet elke powered hub is namelijk even sterk en het is zee irritant om alsnog usb kabels te moeten switchen omdat je mooie chinese 7 poorts hub maar 0.5a levert.
En aan hoeveel mA moet ik dan minimaal denken?
Zou zoiets als dit ook een verstandige optie zijn? Ziet er beter uit dan zo'n los kastje en ik heb nog wel een PCI slot vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Sorry dat ik dit oude topic weer even open, maar ik ben nu op het punt beland dat ik echt iets moet gaan aanschaffen :)

Ik heb toch besloten dat ik een externe USB hub wil, i.v.m. kabel-management. Echter heb ik de grootste moeite om een geschikte hub te vinden. In de Pricewatch kan ik maar een beperkt aantal filters aanvinken, waardoor het zoeken erg lastig is voor een leek als mij (zo kan ik bijvoorbeeld niet filteren op aantal aansluitingen en op vermogens/amperages)

Op het forum van DCS World (de sim waarvoor ik mijn pc gebruik en waar mensen min of meer dezelfde usb-apparaten gebruiken), zag ik berichten dat men tevreden was over deze hub.

Leek me handig om die dan ook te kopen, maar toen bedacht ik me dat deze waarschijnlijk alleen met een US stekker (type C) geleverd wordt en iets soortgelijks hier wellicht ook te koop is (waardoor ik me de aanzienlijke verzendkosten kan besparen). Zoals gezegd kom ik er echter via Pricewatch niet goed uit.

Ik zoek een hub met ±10 aansluitingen. USB 2.0, heb ik me laten vertellen op dat zelfde forum, zou wellicht beter zijn dan 3.0, omdat met 3.0 bepaalde controllers wel eens conflicten zouden kunnen geven met drivers (ik heb hier zelf geen kennis van).

Lijstje van apparaten dat ik op de usb-hub wil kunnen aansluiten (gebruiken) is iets gewijzigd t.o.v. mijn OP:
  1. Thrustmaster Warthog stick
  2. Thrustmaster Warthog throttle
  3. TM Cougar hotas (1 usb aansluiting)
  4. Keyboard
  5. Muis
  6. PointCTRL (ook een soort muis)
  7. Saitek pro flight rudder pedals
  8. G27 racing wheel
  9. G27 pedals
M'n HMD (Rift cv1) zal ik rechtstreeks op een 3.0 poort van m'n pc aansluiten.

Ik wil best betalen voor kwaliteit, maar uiteraard het liefst ook niet meer dan nodig. Dacht zelf aan max 65 Euro (gezien het voorbeeld in mijn bovenstaande link, leek me dat wel haalbaar?)

Kan iemand mij een concreet advies geven voor een bepaalde HUB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf een pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-AC6110 maar vind het lastig om die op basis van mijn N=1 ervaring aan te raden. Kan er eigenlijk alleen van zeggen dat ie degelijk lijkt (want metaal) en bij mij nooit problemen heeft gegeven met 6 a 7 aangesloten apparaten. Maar de meest veeleisende apparaten sluit ik meestal direct op de PC aan dus ik weet niet hoeveel dat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
downtime schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:44:
Ik heb zelf een pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-AC6110 maar vind het lastig om die op basis van mijn N=1 ervaring aan te raden. Kan er eigenlijk alleen van zeggen dat ie degelijk lijkt (want metaal) en bij mij nooit problemen heeft gegeven met 6 a 7 aangesloten apparaten. Maar de meest veeleisende apparaten sluit ik meestal direct op de PC aan dus ik weet niet hoeveel dat zegt.
Die was ik inderdaad ook tegengekomen (had 'm al in m'n winkelwagentje zelfs :P ), maar toen las ik dat bericht dat bepaalde oudere apparaten (zoals bijvoorbeeld m'n TM Cougar) dus mogelijk beter op 2.0 werken dan op 3.0... heb alleen geen idee of dat waar is
Pagina: 1