Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlaw28
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-12-2023
Niet dat ik weet. Wel al gezien. Helaas een private mod :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 08:27
Outlaw28 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:36:
[...]

Niet dat ik weet. Wel al gezien. Helaas een private mod :/
Misschien niet voor lang, Zitten erover te denken om een RNLAF mod uit te brengen. Alleen heb je niks aan deze F-16, kunnen geen wapens onder dus is alleen geschikt als aerobatic kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outlaw28
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-12-2023
Lijkt me nog steeds best vet. Aan de andere kant heb ik weinig behoefte om met mods te moeten spelen.
Zal wel hetzelfde werken als een FC3 toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 08:27
Outlaw28 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:00:
Lijkt me nog steeds best vet. Aan de andere kant heb ik weinig behoefte om met mods te moeten spelen.
Zal wel hetzelfde werken als een FC3 toestel?
Cockpit functies zijn beperkt. Eigenlijk alleen een HUD die het doet. FM van een F-15. De Apache daarintegen kan wel Hellfire's enzo meenemen en afschieten. Alleen de gun wil niet helemaal goed tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Ik herken veel van de moves. Wel jammer dat die centerline pylon er op zat... en oja.. die smoke trails, deden het vaker niet dan wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:05
Wordt er gevlogen dit weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
logion schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:19:
Wordt er gevlogen dit weekend?
Waarschijnlijk wel door enkelen. Zag op slack wat mensen die wel plannen hadden. (intussen al 24 man in het kanaal _/-\o_ )

*edit*
Als je je regt op combatflight kan ik je een slack invite sturen (als je wilt natuurlijk ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door CrashOverDrive op 04-03-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:05
Heb je een PB gestuurd op combatflight. Belgen zijn ook welkom, vermoed ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Nein Nein Nein Nein Nein ! :+

Tuurlijk zijn julie ook welkom, je bent ook niet de eerste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Yuri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 18:34
Hoe ga ik in godsnaam of dergelijke, ooit onthouden hoe ik die mig-21 aan de praat krijg... pfff! De FC3 vliegtuigen heb ik zo in de lucht, maar die Mig-21 heeft zoveel switches! Nog even een keer de tijd voor nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Psycho_Yuri schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:36:
Hoe ga ik in godsnaam of dergelijke, ooit onthouden hoe ik die mig-21 aan de praat krijg... pfff! De FC3 vliegtuigen heb ik zo in de lucht, maar die Mig-21 heeft zoveel switches! Nog even een keer de tijd voor nemen.
Chucks guide :
Startup staat er in 3 kleine pagina's (incl plaatjes en nummertjes). Uitprinten en gebruiken als checklist.

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 11-03-2016 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik heb de startup afbeeldingen voor de mig op t kneeboard zitten, ff googlen dan heb je ze zo. Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Lang leve Chuck's guides!!

Die van de Mirage is now een work in progress, ik hoop dat er binnenkort een van de Albatros uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

En dit is nou net één van de redelijk eenvoudige... Probeer de Mi-8 maar eens... (A10-C is ook een stuk meer werk dan de 21...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Yuri
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 18:34
Bedankt voor de link en google tip. Het lukt me nu inderdaad vrij makkelijk de mig-21 op te starten en op te stijgen. Ik heb de 3 pagina's van chucks guide geprint en ook op de kneeboard gezet.

Landen heb ik nu een enkele keer geoefend. Later nog meer oefenen en uiteindelijk de wapensystemen leren. (Die ken ik overigens ook nog niet in de andere vliegtuigen dus dat is totaal nieuw voor me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Kom ook online als je aan het oefenen bent. Op ts en in ons Slack kanaal. Handig als je vragen hebt. En in de L-39 kun je zelfs een instructeur achterin mee nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
Thrustmaster Wharthog voor 299 bij de 4Launch met actiecode 'Gamepc Actie' . :) ik ga het denk ik niet gebruiken, maar toch weer 35 eu goedkoper dan de laagste aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
Het is nu opruiming bij Eagle Dynamics!
Wellicht een mooie kans om die DLC te scoren waar je al tijden naar keek.

Vraagje: Kopen jullie DLC software via Steam of via ED?

[ Voor 20% gewijzigd door Leader98 op 11-06-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Leader98 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:15:
Vraagje: Kopen jullie DLC software via Steam of via ED?
Net waar het op dat moment het goedkoopste te krijgen is.
Ik speel op de ED versie, maar heb ook wel kisten via steam gekocht (en dan gekoppeld aan me ED account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:29
Zijn er nog mensen die DCS spelen?
En zo ja; Wilt er iemand af en toe samen vliegen met bijvoorbeeld TS?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
dogtagz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:09:
Zijn er nog mensen die DCS spelen?
En zo ja; Wilt er iemand af en toe samen vliegen met bijvoorbeeld TS?
Op combatflight.nl zit een grote groep nederlanders via Slack :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ow goeie zeg, zag dat dit draadje ook al een tijdje niet gebruikt was.
Ik heb zo T Warthog en een A10c gekocht. Ik kom van FS. Volgens mij heb ik 80% zitten klooien met target software en scripts...

Voor elite Dangerous had ik m'n target software zo online met een script..
Op de een of andere manier is het, in mijn ogen , echt een dingetje hoor.

Is een LUA script niet voldoende om te laden binnen DCS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik heb zelf geen ervaring met die joystick of target software. Maar ik kan mij niet voorstellen dat het heel moeilijk is, kom anders even op teamspeak een van deze dagen dan kunnen we je vast helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
De T Warthog werkt out of the box met de A-10c van DCS. Hoeft geen target aan te pas te komen. Alle default bindings staan al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
CrashOverDrive schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:23:
De T Warthog werkt out of the box met de A-10c van DCS. Hoeft geen target aan te pas te komen. Alle default bindings staan al goed.
Ik heb een verse install gedaan op een andere ssd omdat ik m'n eigen wijzigingen niet meer vertrouwde...
Het klopt dat de Trottle helemaal werkt, stick natuurlijk ook... maar dan blijven er nog zoveel opties over die niks doen, op bv hat switches..
Slew control op de Mavericks is ook zo iets wat ik niet aan de gang krijg.

Daarom had ik die scripts ingeladen in target, daarna een keyboard LUA als ook een TW LUA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Oban606 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:56:
Het klopt dat de Trottle helemaal werkt, stick natuurlijk ook... maar dan blijven er nog zoveel opties over die niks doen, op bv hat switches..
Oh, je bedoeld dat je je high end hotas voor meer wilt gebruiken dan alleen assen en een schietknopje? :?

Alle wijzingen aan controls slaat DCS op in je userdir. ( <user>/saved games/DCS/Config/Input/ ). Dus een verse installatie gebruikt nog steeds diezelfde bindings. Dus als je wat gesloopt had dan is dat ook met een nieuwe install nog het geval.

En ook hat switches werken (op de A10c) standaard al. Als ik zeg out of the box, bedoel ik dat ook. Slew voor je mavs zit op de axis van dat cursor knobbeltje op je throttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ik had het over een ander OS op een tweede SSD...
Maar goed, sorry voor de noob vragen. DCS leek mij vreselijk omslachtig maar misschien heb ik niet goed opgelet. Ga straks nog eens kijken op m'n nieuwe DCS installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Oban606 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:28:
Maar goed, sorry voor de noob vragen. DCS leek mij vreselijk omslachtig maar misschien heb ik niet goed opgelet. Ga straks nog eens kijken op m'n nieuwe DCS installatie.
Als jij een tweede OS hebt staan op je 2e SDD dan boot je daar toch naar? Dan zul je alsnog een user/saves etc hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Oban606 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:28:
Wat is er omslachtig dan? Installatie, reparatie enzovoorts is allemaal echt totaal noobwerk, en aansluiten van de TMWH voor gebruik met de A-10C betekent dat je echt helemaal niks meer hoeft in te stellen, tenzij je ook een TrackIR hebt, dan kun je de stick -povhat omzetten van view naar trim (zoals het hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 08:18
Net m'n Saitex X-56 besteld!
Ik kijk er naar uit om DCS weer vanonder het stof te halen :)

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiCloX
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 13:28
ik doe met je mee. Zijn er nog meer Tweaker pilots ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

NiCloX schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:02:
ik doe met je mee. Zijn er nog meer Tweaker pilots ?
We zijn eigenlijk met z'n allen ten vinden bij Combat Flight, wat de inactiviteit van dit topic verklaart ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zul je net zien. Twee dagen geleden full price de Huey gekocht. Nu 65% off met een campaign erbij... |:(

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

PerlinNoise schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:08:
Zul je net zien. Twee dagen geleden full price de Huey gekocht. Nu 65% off met een campaign erbij... |:(
Da's altijd zo. Los daarvan: UH is het gewoon waard. Top ding om te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Al hoewel de meeste mensen ondertussen op de Discord zitten, wil ik toch nog even de nieuwste 2.5 launch trailer laten zien!

2.5 (beta) is nu beschikbaar via de updater. Dit combineert alle mappen en modules in 1 version, eindelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linxory
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-07 11:35
Hier ook een DCS pilot - A10C , F15 en F5-E.

@NiCloX Merkte net hierboven op dat jullie een discord channel hebben?

Gooi maar een PM als je een wingman kan gebruiken :)

Cheerz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
Ik heb inmiddels de F18 Hornet gepreorderd.
DCS World 2.5 ziet er goed uit en geniet er ook van tijdens een SP flight.

Multiplayer is momenteel voor mij nog een probleem.
Ik krijg max 25 servers in de lijst, terwijl een maat ongeveer 95 heeft.
Diverse pogingen ondernomen om de port 10308 UDP en TCP toe te voegen aan mijn firewall en de
Ziggo Mediabox Horizon, echter geen effect.
Sterker nog, als ik mijn firewall (Eset Smart Security Premium) uit zet, kan DCS nog steeds maar 25 servers vinden.

Ik zie iets over het hoofd / doe iets verkeerd, alleen weet ik niet wat.
Ik sta open voor een oplossing. :)

https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=203423

[ Voor 4% gewijzigd door Pterad0n op 25-02-2018 10:00 ]

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Hallo allemaal,

Na DCS lang in de gaten te hebben gehouden heb ik me er toch maar aan gewaagd. Ik ben begonnen met de standaard install van DCS World en wacht totdat er een mooie sale komt voor de modules.

Mijn vraag aan jullie:
Ik ben nu aan het trainen met keyboard en muis, maar dat kan natuurlijk niet goed gaan ;). Dus ik heb een joystick nodig. Ik heb al wat zitten rond neuzen maar jullie hebben hier waarschijnlijk meer ervaring mee. Als ik daadwerkelijk lang in DCS zal zijn dan is de Thrustmaster Warthog mijn uiteindelijke doel. Maar om daar direct mee te beginnen is een flinke stap. 450 usd op dit moment op amazon.

Zelf zit ik te denken aan een prijs tussen de 100 en 150 usd, met wat speling. De Thrustmaster T.16000M zit op het moment op 110, en de Saiteks zitten daar wat boven, X52 zit op 150 usd.
Wat denken jullie, wat zijn jullie ervaringen? Wachten totdat ik meer kan uitgeven of beginnen met een instap model en langzaam naar het machtige beest werken? Ik wil een Hotas, dat is zeker, echter welke weet ik dus niet.

(Ja ik werk met usd omdat ik in de US woonachtig ben).
(Zijn er nog veel tweakers die regelmatig vliegen? Ik ben van voor af aan begonnen te lezen in het topic maar ben nog lang niet aan het eind. Ben op pagina 10 van de 30 >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lastig te zeggen. Ik denk dat de TM FCS/WCS set een leuke instapper is, maar tezamen zijn die alweer wat duurder dan waar jij naar op zoek bent. Ook de X52 is een leuke set, maar ook weer wat duurder dan jouw aangegeven budget.

Pedalen zijn in moderne jets minder noodzakelijk dan in propellorvliegtuigen en vroege jets, waar de kanonnen een belangrijk wapen zijn. (A-10 en Su 25 hebben ook voordeel van het gebruik van pedalen)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
@Seal9 ik heb voor het gemak de Discord bijgevoegd aan de Topic Warning waar bijna iedereen op zit die vliegt met DCS in NL & GoT bezoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:18:
@Seal9 ik heb voor het gemak de Discord bijgevoegd aan de Topic Warning waar bijna iedereen op zit die vliegt met DCS in NL & GoT bezoekt :)
Discord, het facebook van de gamer VOIP diensten....

Ben ik de enige die een teringhekel aan discord heeft?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
ocf81 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:26:
[...]

Discord, het facebook van de gamer VOIP diensten....

Ben ik de enige die een teringhekel aan discord heeft?
Stel je altijd retorische vragen? ;)

Het platform heeft zeker zijn voor- en nadelen. Het staat je natuurlijk vrij om een ander medium te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:36:
[...]

Stel je altijd retorische vragen? ;)

Het platform heeft zeker zijn voor- en nadelen. Het staat je natuurlijk vrij om een ander medium te gebruiken.
Het is geen rethorische vraag.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
Niet? Je denkt oprecht dat er een kans bestaat dat je enige bent op een wereld van zo'n 7 miljard mensen die een hekel heeft aan Discord?

[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 29-03-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
Lastig te zeggen. Ik denk dat de TM FCS/WCS set een leuke instapper is, maar tezamen zijn die alweer wat duurder dan waar jij naar op zoek bent. Ook de X52 is een leuke set, maar ook weer wat duurder dan jouw aangegeven budget.

Pedalen zijn in moderne jets minder noodzakelijk dan in propellorvliegtuigen en vroege jets, waar de kanonnen een belangrijk wapen zijn. (A-10 en Su 25 hebben ook voordeel van het gebruik van pedalen)
Ja die TM Joystick and Throttle is netjes, pedalen wacht ik nog even mee, zoals je zelf al zegt is dat niet echt nodig met de modern jets en dat kan ik altijd nog goed met keyboard doen ;).

De X52 pro is op dit moment 170 usd op Newegg maar ik zie wel dat de reviews behoorlijk slecht zijn. Is er iemand hier die een X52 pro gebruikt en wat zijn jou ervaringen hiermee? De TM ziet er zo plastic uit terwijl de X52 pro er wat professioneler uit ziet. De X55/X56 ziet er dan weer goedkoeper uit.

Wat betreft het budget ben ik flexibel, alleen vind ik 450 usd voor de Warthog toch net even iets te veel voor het begin. Ondanks dat hij er geweldig uit ziet. Te veel keuzes en wil een goede joystick hebben die wel even mee kan.
Danku! Zal even op moeten letten met de tijd, 6 uur tijdverschil :P. Dan zal ik denk ik alleen in het weekend langs kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Je kunt natuurlijk ook een post aanmaken op reddit.com/r/hoggit . Daar komen veel dcs'ers over de hele wereld samen. Daar staat ook de link naar de hoggit Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Seal9 Mijn huidige daily driver is een warthog set, maar ik heb ook nog een T.16kM op de plank liggen die soms mee gaat als ik een week of meer ergens heen ga en ik de tijd heb om wat te vliegen op mijn laptop.

Mijn ervaring met de stick is tamelijk positief. De precisie is ongeëvenaard voor de prijsklasse. Andere sticks in deze prijsklasse gebruiken bijna zonder uitzondering potmeters, welke na een uurtje of 1000 toch wel de geest gaan geven. (dat is ongeveer een jaar in mijn geval) De knoppen op de stick base zijn niet nuttig omdat je ze niet kan aanraken zonder de stick los te laten, dus die moet je even buiten beschouwing laten als je over zo'n stick denkt. Maar in zijn geheel is het T.16M FCS/WCS systeem een hele mooie instapper. De flippers op de WCS kunnen ook een vervanging zijn voor pedalen, hoewel ik uit ervaring met mijn X36, waar vergelijkbare flippers op zaten, weet dat echt aparte pedalen toch weer een verschil maken. Maar het is zeker beter dan alleen een keyboard voor yaw control.

Saitek spul kan ook een mogelijkheid zijn, maar het is een gok. Soms heb je geluk en gaat het spul lang mee, maar er zijn heel veel gevallen bekend waar dit niet het geval is.
Saitek was rond de eeuwwisseling al een soort van merk dat veel voor weinig probeerde te leveren en daarvoor op de kwaliteit inboette. Dat is in de tijd dat het onderdeel was van MadCatz nog veel slechter geworden. Nu logitech de boel heeft overgenomen schijnt het wel iets beter te gaan, maar oude voorraden worden nog gewoon verkocht, dus het is nog steeds een beetje een gok of alles goed uitpakt als je een Saitek stick koopt. Het is wel mooi spul voor de prijs, dat wel.
Helaas ben ik door alle slechte ervaringen die ik er mee heb opgedaan definitief gestopt met het kopen van Saitek spul. Ik heb ooit een X36 gehad. Die was ok, maar sleet snel. (had binnen een jaar last van spiking) Mijn TQs heb ik aan de wilgen gehangen na een paar maanden. Ik heb nog steeds een paar pro flight pedalen, welke het nu al een paar jaar redelijk uithouden.

De X55 of de X56, zijn hippere space sim broertje, ken ik verder niet, maar zien er wel ok uit. Op fora wordt veel geklaagd over kabelbreuk in de gashendels van deze units.
Van de ervaring met mijn warthog weet ik dat de meervoudige gashendels in de meeste gevallen meer een gimmick dan een echte toegevoegde waarde zijn. Alleen in geval van (in game) motorschade is het eigenlijk nuttig om een motor terug te schakelen om deze dan te redden. Dit komt echter niet zo vaak voor omdat in een combat flightsim je dan vaak ook snel niet langer in de lucht bent. Ik heb eerlijk gezegd vaker gebruik gemaakt van deze feature in Il-2 dan in DCS, en in DCS alleen in de A-10C. De FC3 toestellen zijn gewoon niet precies genoeg gemodelleerd om lang genoeg in leven te blijven met een beschadigde motor. Je staat dan in 9 van de 10 gevallen in brand zonder dat je daar wat aan kan doen, met een (vaak wat uitgestelde) explosie tot gevolg.

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik die FCS + WCS kit kopen. Als je dan ook nog pedalen wil, dan zit je niet gelijk vast aan de TM pedalen, welke niet op ieders verlanglijstje staan omwille van de kleine afstand tussen de pedalen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
Heel erg bedankt voor je uitleg Ocf81. Erg nuttig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
Momenteel is de DLC van DCS op Steam in de aanbieding (bijna alles voor 50%).

LET OP!
De nieuwere DLC (waar je geen StarForce waarschuwing in de rechterkolom ziet staan) kan je niet zomaar gebruiken in de DCS client en kan je dus alleen maar gebruiken met DCS die je via Steam hebt geinstalleerd.
(waar je de DLC die je via de DCS store hebt gekocht weer niet in kan gebruiken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-I-X
  • Laatst online: 09-08 21:58
Pterad0n schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:14:
Ik heb inmiddels de F18 Hornet gepreorderd.
DCS World 2.5 ziet er goed uit en geniet er ook van tijdens een SP flight.

Multiplayer is momenteel voor mij nog een probleem.
Ik krijg max 25 servers in de lijst, terwijl een maat ongeveer 95 heeft.
Diverse pogingen ondernomen om de port 10308 UDP en TCP toe te voegen aan mijn firewall en de
Ziggo Mediabox Horizon, echter geen effect.
Sterker nog, als ik mijn firewall (Eset Smart Security Premium) uit zet, kan DCS nog steeds maar 25 servers vinden.

Ik zie iets over het hoofd / doe iets verkeerd, alleen weet ik niet wat.
Ik sta open voor een oplossing. :)

https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=203423
Zomaar even een kleine opmerking maar de Horizon mediabox is een bagger router. Zelf ook Ziggo maar mijn modem gaat rechtstreeks in een (al oude) ASUS AC68U. Ik heb zelf ook een Horizon box maar die gebruik ik niet als router.
Kan zijn dat ik uit mijn nek lul, heb dat van de router gebeuren van de Horizon box ook maar viavia. Wel is het zo dat een redelijk goede gaming router veel meer mogelijkheden bied. Of dat meteen ook je probleem oplost is vers 2.

BTW hier ook een wanabe DCS simmer met een lange verleden in sims (Janes anyone ? ) maar ik heb in veel gevallen nooit de tijd gemaakt om wat te leren. Meestal was de snelle shooter als SOF2 en BF aantrekkelijker na een lange werkdag.

Anyway ziet er mooi uit. Ook weer wat modules erbij gekocht bij de steam sale. Zeker de Harrier add-on is daardoor prettig geprijsd. Ook nog wat A10C lesjes erbij .. je moet ergens beginnen.
Hoop dat mijn oude X52 (non pro) niet teveel te lijden heeft gehad van het stof en nog een beetje functioneert. De nieuwe zwarte versie van de Logitech X56 is ook wel aantrekkelijk om te kopen en de kwaliteit onder Logitech schijnt wel omhoog te zijn gegaan met het aanpakken van de QA . De Thrustmaster Warthdog set is ook verleidelijk maar ik vind hem net iets te duur. Ondanks dat de kwaliteit ongeëvenaard is. Alleen je hebt ook weer apart dure pendalen nodig. Die functie zit bij de X56 in de twist van de joystick.

Wie weet.. met DCS ook eindelijk eens tijd om de Oculus VR set uit te pakken die al een paar maanden in een nog gesealde doos zit. Die 449,- aanbieding was iets te mooi om NIET impulsief aan te schaffen :+

We gaan het zien. Hopelijk ga ik er tijd voor maken want het blijft gewoon een leuk spel en soort om te spelen.

Trouwens : is er nog een reden om juist de gewone installatie te doen in plaats van de steam versie ? of maakt dat verder niet uit ?

[ Voor 35% gewijzigd door F-I-X op 11-04-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-I-X
  • Laatst online: 09-08 21:58
Leader98 schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:16:

LET OP!
De nieuwere DLC (waar je geen StarForce waarschuwing in de rechterkolom ziet staan) kan je niet zomaar gebruiken in de DCS client en kan je dus alleen maar gebruiken met DCS die je via Steam hebt geinstalleerd.
(waar je de DLC die je via de DCS store hebt gekocht weer niet in kan gebruiken...)
Was toch zo dat je in steam alsnog de key codes kon zien zodat je ook de gewone client kan installeren met de steam aangeschafte modules ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Leader98 schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:16:

LET OP!
Ik heb maar even de 'flaming cliffs 3' package gehaald, niet de 'high detail' vliegtuigen, maar leuk om mee te beginnen en wat verschillende vliegtuigen te proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
F-I-X schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:49:
[...]

Was toch zo dat je in steam alsnog de key codes kon zien zodat je ook de gewone client kan installeren met de steam aangeschafte modules ?
Dat kan inderdaad, echter alleen met de modules tot (dus niet met) de Mirage. Alles daarna kan je niet meer op de DCS standalone activeren.

Een voordeel om de standalone te gebruiken t.o.v. de steam versie heb je eigenlijk alleen als je veel MP doet. De servers zijn eigenlijk altijd van de standalone versie, en die krijgt altijd eerder de nieuwste update. Dus als je dan met je steam versie aan komt zetten heb je een version mismatch.

Als je alleen SP vliegt dan maakt het niet uit welke versie je gebruikt. Wel moet je er rekening mee houden dat bijvoorbeeld de Mi-8 wel overdraagbaar is, maar de missies ervoor niet. Dus je moet opletten dat je missies en je kist in dezelfde versie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
In de sale de SU-27 met campaign en de Black Shark 2 gekocht.
Ik twijfelde even over de Black Shark 2 toen ik hem in 2D bekeek maar toen ik er even met de Oculus Rift in de helicopter plaatsnam was de twijfel meteen verdwenen ;-)

Van de A10C heb ik de documentatie in boekvorm maar toen ik naar de DCS Ka-50 boeken zocht kon ik niks vinden.
Bestaan de DCS boeken niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 15:16
Ik ben erg geinttereseerd in de game, en neig naar vooral MP.
Is dit enigsinds te doen zonder gelijk vol in te zetten op headset/teamspeak etc.

En hoe verloopt deze communicatie, wordt dit proffesioneel opgepakt, of is het ook wat 'losser' in taalgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Leader98 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:50:
In de sale de SU-27 met campaign en de Black Shark 2 gekocht.
Ik twijfelde even over de Black Shark 2 toen ik hem in 2D bekeek maar toen ik er even met de Oculus Rift in de helicopter plaatsnam was de twijfel meteen verdwenen ;-)

Van de A10C heb ik de documentatie in boekvorm maar toen ik naar de DCS Ka-50 boeken zocht kon ik niks vinden.
Bestaan de DCS boeken niet meer?
De boeken bestaan zeker nog! Ze staan in de folders van de module in DCS. Je dient ze alleen even zelf te printen (a 700? pagina's :P)

De heli's in DCS met de Rift zijn echt top inderdaad. De mi-8 is ook echt geweldig in VR, omdaat het zo gigantisch van binnen is. In de Ka-50 heb je echt het gevoel dat je in een kuipje zit.
artemivanov schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:04:
Ik ben erg geinttereseerd in de game, en neig naar vooral MP.
Is dit enigsinds te doen zonder gelijk vol in te zetten op headset/teamspeak etc.

En hoe verloopt deze communicatie, wordt dit proffesioneel opgepakt, of is het ook wat 'losser' in taalgebruik?
MP zonder headset is in theorie te doen, in ieder geval bij de hieronder aangegeven community. Je zult wel wat missen omdat je nou eenmaal niet echt terug kan praten. Besef wel dat multiplayer juist leuk is omdat je met elkaar kunt samenwerken, typen en vliegen gaat nou eenmaal niet echt lekker samen. Als je niet wilt of kan praten met anderen kun je natuurlijk net zo goed SP doen. Het kan overigens wel, dus als jij vraagt "wie wilt formatievliegen?" dan komt het vast wel goed. Onderstaande community is alles behalve professioneel, vooral hoge fun factor en missies op dinsdag.

Andere communities, zoals 104th zijn een stuk professioneler en daar heb je ook verplichte trainingsdagen en echt professioneel taalgebruik. Er zit ook nog van alles tussen in. Wat je kan doen is de MP van DCS aanzetten, kijken naar de titels van de servers, en dan de bijbehorende community opzoeken via het internet. Dan krijg je een beetje een beeld van de verschillende communities die er zijn. Je hebt gehele communities die alleen non-combat doen (vliegshows, stunten, races), en losse en meer professionele action servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Ircghost schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:26:

MP zonder headset is in theorie te doen, in ieder geval bij de hieronder aangegeven community. Je zult wel wat missen omdat je nou eenmaal niet echt terug kan praten. Besef wel dat multiplayer juist leuk is omdat je met elkaar kunt samenwerken, typen en vliegen gaat nou eenmaal niet echt lekker samen. Als je niet wilt of kan praten met anderen kun je natuurlijk net zo goed SP doen. Het kan overigens wel, dus als jij vraagt "wie wilt formatievliegen?" dan komt het vast wel goed. Onderstaande community is alles behalve professioneel, vooral hoge fun factor en missies op dinsdag.

Andere communities, zoals 104th zijn een stuk professioneler en daar heb je ook verplichte trainingsdagen en echt professioneel taalgebruik. Er zit ook nog van alles tussen in. Wat je kan doen is de MP van DCS aanzetten, kijken naar de titels van de servers, en dan de bijbehorende community opzoeken via het internet. Dan krijg je een beetje een beeld van de verschillende communities die er zijn. Je hebt gehele communities die alleen non-combat doen (vliegshows, stunten, races), en losse en meer professionele action servers.
Is voor multiplayer echt 32GB werkgeheugen nodig (info DCS op Steam) of kom je met 16GB ook een eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Leader98 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:50:
[...]

Is voor multiplayer echt 32GB werkgeheugen nodig (info DCS op Steam) of kom je met 16GB ook een eind?
Je stelt meteen een van de gevoeligste vragen in de community :P. Met 2.5 zou er een flinke performance boost komen, die is er opzich ook gekomen. Echter vreet het bijzonder veel geheugen, vooral natuurlijk met VR en/of MP. op dit moment heerst er bij een (vocaal) deel van de community het gevoel / idee dat in plaats van het probleem stelselmatig oplossen, ED gewoon de vereisten voor het geheugen omhoog gegooid hebben.

Ik gebruik zelf 16GB DDR4 (@3000Mhz), net zoals de meesten en dit is in principe voor het gros van de omstandigheden meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Ik las er al eea over op het ED forum.
Mooi om te lezen dat mijn 16GB nog even genoeg is want upgraden zou meteen een complete harttransplantatie worden en met de huidige hardwareprijzen is dat mij nog even wat te duur.

Ik moet eerst de Warthog set en de Saitek pedalen nog goed instellen.
Gebruikte een tijdje terug de Polaris profielen maar krijg die na een verse installatie van DCS World 2.5 niet meer aan de praat.
Alternatief is handmatig de toewijzigen instellen (want ik kan wel overweg met de indeling die Polaris heeft gemaakt, vooral omdat verschillende vliegtuigen een deel van de setup delen).

Daarna maar eens stevig aan de training, voordat ik iets aan multiplayer durf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Leader98 schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:32:
Ik las er al eea over op het ED forum.
Mooi om te lezen dat mijn 16GB nog even genoeg is want upgraden zou meteen een complete harttransplantatie worden en met de huidige hardwareprijzen is dat mij nog even wat te duur.

Ik moet eerst de Warthog set en de Saitek pedalen nog goed instellen.
Gebruikte een tijdje terug de Polaris profielen maar krijg die na een verse installatie van DCS World 2.5 niet meer aan de praat.
Alternatief is handmatig de toewijzigen instellen (want ik kan wel overweg met de indeling die Polaris heeft gemaakt, vooral omdat verschillende vliegtuigen een deel van de setup delen).

Daarna maar eens stevig aan de training, voordat ik iets aan multiplayer durf te doen.
MP helpt ook heel erg met snel vragen beantwoorden en MP is niet altijd competitief hè, ik doe eigenlijk alleen maar co-op missies.

Vooral fijn dat je tegenwoordig ook controls in MP kunt aanpassen, vroeger moest je daarvoor altijd terug naar het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ben binnenkort van plan deze simulator eens te proberen; ik vroeg me echter af of je met een i7 8700 + gtx 1080 (non-k en non-ti) +16gb een beetje fatsoenlijk kunt vliegen in vr? op de website bij de add-on vliegtuigen staat veelal dat een gtx 1080 het minimale is, vandaar.

alvast dank voor de antwoorden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door dawg op 28-04-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

Draait prima op een 980ti in vr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
dawg schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:37:
ik ben binnenkort van plan deze simulator eens te proberen; ik vroeg me echter af of je met een i7 8700 + gtx 1080 (non-k en non-ti) +16gb een beetje fatsoenlijk kunt vliegen in vr? op de website bij de add-on vliegtuigen staat veelal dat een gtx 1080 het minimale is, vandaar.

alvast dank voor de antwoorden. :)
VR draait hier prima op een 4690K en een GTX1070.
Alleen als ik laag over steden vlieg wil je wel eens een hikje zien.

Het is wel een kwestie van even spelen met de instellingen qua eyecandy want alles vol aan in VR gaat niet lukken zonder gehik met de huidige generatie hardware...

Gelukkig is DCS gratis dus wat let je om het te installeren en het te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leader98 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:54:
[...]

VR draait hier prima op een 4690K en een GTX1070.
Alleen als ik laag over steden vlieg wil je wel eens een hikje zien.

Het is wel een kwestie van even spelen met de instellingen qua eyecandy want alles vol aan in VR gaat niet lukken zonder gehik met de huidige generatie hardware...

Gelukkig is DCS gratis dus wat let je om het te installeren en het te proberen?
wachten tot mijn nieuwe systeem binnen is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Iemand enige ervaring met DCS World 2.5 in combinatie met de volgende set-up?

AMD Ryzen 7 2700X
16 GB DDR4 PC3200 geheugen
960GB MX550 Crucial SSD
Sapphire Nitro+ RX 580 8GB

3x 24" 1920X1080 144hz Freesync schermen (5760X1080)
Of een Oculus Rift

Is dit nog goed te doen? Ben al een poosje aan het Googlen, maar ik vind uit een lopende resultaten, personen die het met VEGA64 slecht draaien, maar een ander kan weer goed uit de voeten met een RX 480... waarbij instellingen niet eens veel verschillen.

Ik weet overigens wat de opgegeven Low, High en VR specs zijn, maar ik zoek meer ervaringen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik heb zelf een rx 480 oc'ed naar een 570 + 7700k en 16gb ddr4 en ik vind het niet acceptabel voor serieus dcs. Het is zeker heerlijk om een rondje in een heli te doen, maar full on missies doen op die resolutie is eigenlijk niet te doen. De framerate is zelfs op laag eigenlijk niet voldoende. Mijn resolutie is normaal 2560 * 1080 en dat loopt echt helemaal prima.

Je weet dat je de basis variant gratis kan spelen? Dat is inclusief twee mooie kisten en de volledige kaart (en mp etc). Dus dan kun je het goed proberen. Vooral MP maakt nog verschil in de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ircghost schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:47:
Ik heb zelf een rx 480 oc'ed naar een 570 + 7700k en 16gb ddr4 en ik vind het niet acceptabel voor serieus dcs. Het is zeker heerlijk om een rondje in een heli te doen, maar full on missies doen op die resolutie is eigenlijk niet te doen. De framerate is zelfs op laag eigenlijk niet voldoende. Mijn resolutie is normaal 2560 * 1080 en dat loopt echt helemaal prima.

Je weet dat je de basis variant gratis kan spelen? Dat is inclusief twee mooie kisten en de volledige kaart (en mp etc). Dus dan kun je het goed proberen. Vooral MP maakt nog verschil in de performance.
Ik kan het niet proberen, want dit is een voorgenomen setup. Bepaalde zaken heb ik al wel, het gaat op het moment voornamelijk om de VGA kaart. De RX 580 is nog voor een schappelijke prijs te krijgen, Mogelijk tweedehands, de VEGA kaarten daar in tegen is een stuk minder. Ik wil eigenlijk geen 500+ euro aan een VGA kaart uitgeven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCS heeft veel baat bij een snelle klok. Het is wel multi threaded, maar de main thread loopt toch de volle 100% te vragen op mijn bak:

Tigershark MK I
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 1900x Boxed€ 279,-€ 279,-
1ASRock X399 Taichi€ 319,-€ 319,-
1Sapphire Radeon RX Vega64 8G HBM2€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide Quiet 400Q (CC-9011100-WW)€ 95,-€ 95,-
1Noctua NH-U14S TR4-SP3€ 76,-€ 76,-
2Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 183,90€ 367,80
1Antec TruePower Quattro 850€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 2TB€ 629,-€ 629,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.765,80

Het komt niet helemaal overeen met jouw config, maar met deze config moet ik noodgedwongen terugschakelen naar 1440p op medium tot hoge kwaliteit.

2.5 vereist gewoon een performance monster om mooi te draaien op hoge framerates. intel + nvidia lijken in het voordeel bij DCS.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ocf81 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:31:
DCS heeft veel baat bij een snelle klok. Het is wel multi threaded, maar de main thread loopt toch de volle 100% te vragen op mijn bak:

Tigershark MK I
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 1900x Boxed€ 279,-€ 279,-
1ASRock X399 Taichi€ 319,-€ 319,-
1Sapphire Radeon RX Vega64 8G HBM2€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide Quiet 400Q (CC-9011100-WW)€ 95,-€ 95,-
1Noctua NH-U14S TR4-SP3€ 76,-€ 76,-
2Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 183,90€ 367,80
1Antec TruePower Quattro 850€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 2TB€ 629,-€ 629,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.765,80

Het komt niet helemaal overeen met jouw config, maar met deze config moet ik noodgedwongen terugschakelen naar 1440p op medium tot hoge kwaliteit.

2.5 vereist gewoon een performance monster om mooi te draaien op hoge framerates. intel + nvidia lijken in het voordeel bij DCS.
Terwijl jouw systeem voldoet aan de Eisen die gesteld worden om gebruik te maken van VR, dan zou je mogen verwachten dat als je gebruik maakt van een monitor dat prima moet kunnen. Al hoe wel 1140p niet slecht is lijkt mij, maar dan verwacht ik wel zeker hoge kwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Dune_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Terwijl jouw systeem voldoet aan de Eisen die gesteld worden om gebruik te maken van VR, dan zou je mogen verwachten dat als je gebruik maakt van een monitor dat prima moet kunnen. Al hoe wel 1140p niet slecht is lijkt mij, maar dan verwacht ik wel zeker hoge kwaliteit. :)
De kwaliteit valt dus een beetje tegen met een Zen CPU en Vega64 GPU (helaas :/ )

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
Dit weekend tijdelijk gratis DLC testen!

Hornet, Persian Gulf Map, and Su-33 Free Weekend!
27 September - NineLine
Starting Thursday, 27 September 2018 and lasting until 1 October 2018, play DCS: F/A-18C Hornet, DCS: Persian Gulf Map, and the Su-33 for DCS World for free! The Hornet and Su-33 include all the missions and campaigns as the purchased versions, and they can be played in both single player and multiplayer modes. Enjoy!

If you do not already own one of these modules, we hope you will take advantage of this great opportunity and try out a new DCS World module and consider a purchase.

Zie https://steamcommunity.co...etail/1697185560964517571

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Wie kan er ook niet wachten tot hij uit is????

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik heb je bericht even verplaatst trouwens, aangezien er ook een DCS topic is :).

Als je ondertussen al een andere gave kist wilt proberen, de community a-4E is nu ook beschikbaar!

https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=224989

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HlC88kc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Yes, wachten op de Tomcat... Gisteren de A4 geinstalleerd, vanavond eens aan de tand voelen of Jester gelijk heeft ;-)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf vandaag tijdelijk 50% korting op alle modules (25% op de Hornet), zowel voor de standalone versie als op Steam

[ Voor 24% gewijzigd door Bloedvat op 21-11-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Shameless plug.

Een aantal jaren geleden zijn wij, combatflight.nl hier op Tweakers begonnen met het multiplayer vliegen. Tegenwoordig is onze basis het discord kanaal waar aan een verlopen link onder in dit draadje staat. Om onze roots niet te vergeten is ons server wachtwoord nog steeds een afgeleiden van Gathering of Tweakers.. ;-)

Kom eens langs!

Werkende perma link: https://discordapp.com/invite/nWbZGfE

Mocht onverhoopt de invite niet (meer) werken, zoek dan in Discord op Combatflight.nl

C ya up there!

Normaal staan we clan/groep promotie niet toe op Tweakers, maar omdat ik uit eigen ervaring weet dat de groep DCS'ers vliegers extreem klein is, weegt de kans om elkaar te vinden zwaarder dan de algemene regels van Tweakers.

@Koriel ik heb de discord link even bijgewerkt in de Topic Waarschuwing.

[ Voor 36% gewijzigd door Ircghost op 26-11-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Koriel schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:08:
Shameless plug.

Een aantal jaren geleden zijn wij, combatflight.nl hier op Tweakers begonnen met het multiplayer vliegen. Tegenwoordig is onze basis het discord kanaal waar aan een verlopen link onder in dit draadje staat. Om onze roots niet te vergeten is ons server wachtwoord nog steeds een afgeleiden van Gathering of Tweakers.. ;-)

Kom eens langs!

Werkende perma link: https://discordapp.com/invite/nWbZGfE

Mocht onverhoopt de invite niet (meer) werken, zoek dan in Discord op Combatflight.nl

C ya up there!

[mbr]Normaal staan we clan/groep promotie niet toe op Tweakers, maar omdat ik uit eigen ervaring weet dat de groep DCS'ers vliegers extreem klein is, weegt de kans om elkaar te vinden zwaarder dan de algemene regels van Tweakers.[/]

@Koriel ik heb de discord link even bijgewerkt in de Topic Waarschuwing.
Nice!, ik zal eens kijken om binnenkort "binnen" te komen vallen

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
SparC-EHV schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:42:
[...]

Nice!, ik zal eens kijken om binnenkort "binnen" te komen vallen
Vanavond, dinsdag, zijn we er weer vanaf 20:30 - 21:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

TLDR

Ik ben ook eens begonnen aan DCS en heb de AV-8B oa gekocht. Nu wil het geval dat in de exterior view, mijn lampen incl die onder het contactpunt van de refuelingprobe, er vreemd uitzien, zie hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N8CSFAsoi2lUlVhjaejB8dca/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3dIiYGB6Bq4J0oZicXQHv6Oe/full.jpg

Ik weet niet precies waarom. Ik heb de laatste Nvidia drivers, heb een repair gedaan van DCS voor het geval dat. Draai verder DCS in de 'High' modus zonder verder wat aan te passen. In een lagere modus gebeurt hetzelfde.

Mijn specs staan in mijn profiel (i7-2600K, stock GTX1080 G1, 16GB RAM, alles op SSD en een ultrawide scherm)

Wat kan dit zijn?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Welke versie van DCS draai je? Heb je wel de Open Beta variant? Dit is volgens de patch notes gefixed in de laatste versie van 20 december 2018.

https://razbamsimulations...ngelogs/harrier-changelog

Veranderen naar de open beta:
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=114030

DCS_updater.exe update @openbeta uitvoeren in geïnstalleerde map van DCS (zolang je niet Steam gebruikt voor DCS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ircghost schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:49:
Welke versie van DCS draai je? Heb je wel de Open Beta variant? Dit is volgens de patch notes gefixed in de laatste versie van 20 december 2018.

https://razbamsimulations...ngelogs/harrier-changelog

Veranderen naar de open beta:
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=114030

DCS_updater.exe update @openbeta uitvoeren in geïnstalleerde map van DCS (zolang je niet Steam gebruikt voor DCS)
Nee, draai degene die als standaard download wordt aangeboden bij ED, maar zal nu meteen de updater laten draaien. Ik meld me zo weer.

@Ircghost Bedankt voor je hulp! Alles ziet er nu correct uit _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Tallguy op 03-01-2019 17:54 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamoZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
Iemand hier een idee waarom sinds 2 dagen alleen mijn Su-27 joystick controls niet meer te assignen zijn?
Zover ik weet alles al geprobeerd, input files verwijderd, verplaatst, steam verified etc etc maar krijg het met geen mogelijkheid weer aan de praat. Elk anders vliegtuig werkt zonder problemen. Hoop dat er hier een ervaren rot rondhangt die een oplossing heeft. Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IwsVjUb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Heb je al geprobeerd de gehele module (dus flaming cliffs 3) te verwijderen en herinstalleren? Wel natuurlijk even je control schemes veiligstellen voor de andere kisten die je gebruikt.

Had je toevallig al ooit een profile opgeslagen? Heb je die al geprobeerd in te laden? Indien je die niet hebt, heb je online gezocht naar een SU-27 profile voor de Hotas X? Misschien dat die dan opeens weer normaal aanpasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfde vraag toevallig ook op reddit gesteld? https://www.reddit.com/r/...nputs_for_the_su27_works/

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamoZ
Nope, kennelijk ben ik niet de enige met dit probleem. Na een paar uur kloten en reinstallen ben ik erachter gekomen dat het switchen naar de Openbeta versie dit euvel met zich meebrengt. Een verse herinstallatie werkte zonder problemen en de Su-27 liet zich meteen mappen.

Direct na de switch waren de controls weer grijs. En terug switchen naar de release versie verhelpt dit probleem helaas niet. De enige oplossing is dus om te herinstallen en er dan vanaf te blijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat als je nu een backup maakt van je settings en deze dan overzet?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamoZ
ocf81 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:02:
En wat als je nu een backup maakt van je settings en deze dan overzet?
Niets werkt. Settings en files importen, installatie repareren, Flaming Cliffs reinstallen, etc etc. Niet dat het mijn speelplezier vermindert, maar ik kan het gewoon niet hebben als iets niet naar behoren werkt. Slapeloze nachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was het proberen waard.

Je kan wellicht eens kijken of de lua file die voor de instellingen wordt gebruikt op de een of andere manier niet goed wordt uitgeschreven. Misschien dat je wat dingen terug kan editen?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamoZ
ocf81 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:08:
Het was het proberen waard.

Je kan wellicht eens kijken of de lua file die voor de instellingen wordt gebruikt op de een of andere manier niet goed wordt uitgeschreven. Misschien dat je wat dingen terug kan editen?
Ik heb het al laten gaan. Tot de release van de F14 laat ik de Su-27 maar lekker met rust en zonodig vlieg ik wel met de J-11. IIg allen bedankt voor het meedenken, valt me op dat mede DCS`ers opvallend behulpzaam zijn d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JamoZ Dat is wel vaker zo bij de communities van games met een meer volwassen publiek. Flightsims worden meestal alleen gespeeld door mensen die iets meer diepgang willen. Ik zeg wel eens: "Combat flight sims zijn schaken maal natuurkunde". De airquakers geven meesal snel weer op omdat ze de moeite niet kunnen opbrengen om zich er echt in te verdiepen. Maar omdat iedereen het in den beginne moet leren, is het denk ik wel zo dat je daar bij gehoplen wordt. Het is immers wel leuk om weer een nieuwe speler aan de poule toe te kunnen voegen ;)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JamoZ
ocf81 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:17:
@JamoZ Dat is wel vaker zo bij de communities van games met een meer volwassen publiek. Flightsims worden meestal alleen gespeeld door mensen die iets meer diepgang willen. Ik zeg wel eens: "Combat flight sims zijn schaken maal natuurkunde". De airquakers geven meesal snel weer op omdat ze de moeite niet kunnen opbrengen om zich er echt in te verdiepen. Maar omdat iedereen het in den beginne moet leren, is het denk ik wel zo dat je daar bij gehoplen wordt. Het is immers wel leuk om weer een nieuwe speler aan de poule toe te kunnen voegen ;)
Speel al sims sinds de begindagen van windows 95. Alles wat vloog had in die tijd mijn interesse. Toen Jane`s ATF & USNF uitkwam deed ik hele dagen niets anders meer en door de jaren heen heb ik virtueel heel wat uurtjes in de cockpit doorgebracht. Helaas ben ik deze liefde voor flightsims de laatste jaren een beetje uit het oog verloren, mede door tijdgebrek en ook niet in de laatste plaats door ontoereikende hardware. Wel heb ik ontzettend veel tijd en helaas ook (teveel) geld gestoken in mijn simrace setup, waardoor ik het nu niet meer bij de vrouw kan verantwoorden om ook hetzelfde te doen voor een virtueel vliegtuigje :') (ze vind al dat ik er rare hobby`s op nahoudt)

Sinds de release van Blackshark 1 heb ik een haat/liefde verhouding met DCS. Het biedt alles waar ik op flightsim gebied altijd van heb gedroomd, maar heb nooit de tijd en het geduld gehad om een vliegtuig helemaal door en door te leren kennen (De A10C was voor mij een aantal jaar geleden iets teveel van het goede). De Ka-50 kan ik redelijk mee uit de voeten, en ben nu met mijn antieke Hotas X de Flaming Cliffs vliegtuigen aan het leren zodat ik straks hopelijk fris en fruitig de F14 in kan stappen.

De F14 Tomcat is voor mij persoonlijk zo`n beetje de coolste straaljager die er is, dus in combinatie met wat cheesy Top Gun muziek ben ik van plan om dat ding wel helemaal te doorgronden.

Nu eerst de vrouw pamperen zodat ik een nieuwe Joystick en VR kit kan verantwooren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik verbaas me altijd een beetje als mensen zeggen dat ze de full fidelity modules zo moeilijk vinden. dat valt toch wel mee? althans in mijn optiek. :+

of je nu (bijvoorbeeld) ccip in vliegtuig a of b gebruikt, maakt niet uit. je hoeft alleen maar te weten waar de diverse systemen te vinden zijn in een vliegtuig.

of ligt dat nu aan mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamoZ
dawg schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:53:
ik verbaas me altijd een beetje als mensen zeggen dat ze de full fidelity modules zo moeilijk vinden. dat valt toch wel mee? althans in mijn optiek. :+

of je nu (bijvoorbeeld) ccip in vliegtuig a of b gebruikt, maakt niet uit. je hoeft alleen maar te weten waar de diverse systemen te vinden zijn in een vliegtuig.

of ligt dat nu aan mij? :P
Beetje van beide denk ik. Als je nog nooit een flightsim hebt gespeeld, en je bent totaal niet bekend met vliegtuigen en de systemen dan is de learning curve zowat 90 graden steil omhoog. Ben je al een liefhebber en heb je hier en daar al wat flightsims of games gespeeld dan is het wat beter te doen. En idd als je al 1 module goed kent, dan is de overstap naar een nieuw vliegtuig goed te doen denk ik.

Voor mij was de A10 module toendertijd een stap tever omdat ik geen Hotas had, en dat apparaat zo ontiegelijk veel systemen heeft dat ik lang en breed het doel voorbij was gevlogen voordat ik goed en wel alles aangeklikt had om een aanval te doen 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@dawg Herkenbaar, maar ik moet wel zeggen dat het wel wennen is om tussen de vliegtuigen te switchen. Hoewel de doelen hetzelfde zijn, en je globaal dus wel weet wat je moet doen, is het toch weer even zoeken hoe de maker van het vliegtuig het voor dat model opgezet heeft. Je merkt toch wel cultuurverschillen van ontwerpers van de originele vliegtuigen (al dan niet vanuit de landen die de vliegtuigen bestellen) die terug komen in de manier waarop dingen moeten worden bediend. En hoewel je meer moet weten en kunnen om een full fidelity sim te kunnen bedienen is de toegenomen mate van controle ook een voordeel. In de FC3 vliegtuigen kan ik minder precies aan damage control doen waardoor ik sneller op moet geven.

@JamoZ Ik denk inderdaad dat een HOTAS wel aan te raden is, net als een vorm van head tracking. Hoewel je prima zonder kan zijn die twee stiekem zo standaard dat je in een online gevecht toch snel eenachter de feiten aan gaat lopen als je ze niet hebt. Helemaal voor full fidelity.

Maar ultiem is natuurlijk een touchscreen voor cockpitknopjes O-)
Afbeeldingslocatie: http://rotjes.bangblog.eu/Cockpit.jpg
Helaas is sinds 2.5 de bediening hiervan wel problematisch geworden omdat dit in windowed mode moet draaien en ik momenteel geen 4K aankan in DCS. (dat lukte met 1.5 nog wel)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Gaaf hoor zo'n opzet! Nog niet eerder gezien met zo'n soort touchscreen. Wel vaker gezien dat men de Cougar CFG's op een scherm plakt om wel de schermen te kunnen zien.

Ik maak mij wel een beetje zorgen om de messen achter je stoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JamoZ schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:04:
[...]

Beetje van beide denk ik. Als je nog nooit een flightsim hebt gespeeld, en je bent totaal niet bekend met vliegtuigen en de systemen dan is de learning curve zowat 90 graden steil omhoog. Ben je al een liefhebber en heb je hier en daar al wat flightsims of games gespeeld dan is het wat beter te doen. En idd als je al 1 module goed kent, dan is de overstap naar een nieuw vliegtuig goed te doen denk ik.

Voor mij was de A10 module toendertijd een stap tever omdat ik geen Hotas had, en dat apparaat zo ontiegelijk veel systemen heeft dat ik lang en breed het doel voorbij was gevlogen voordat ik goed en wel alles aangeklikt had om een aanval te doen 7(8)7
eerlijkheidshalve was de laatste "flightsim" die ik gespeeld heb ef2000, begin jaren '90. :P
maar je hebt gelijk, de learning curve was in het begin behoorlijk stijl.

geen hotas is voor de a10-c inderdaad wel lastig.
ocf81 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:46:
@dawg Herkenbaar, maar ik moet wel zeggen dat het wel wennen is om tussen de vliegtuigen te switchen. Hoewel de doelen hetzelfde zijn, en je globaal dus wel weet wat je moet doen, is het toch weer even zoeken hoe de maker van het vliegtuig het voor dat model opgezet heeft. Je merkt toch wel cultuurverschillen van ontwerpers van de originele vliegtuigen (al dan niet vanuit de landen die de vliegtuigen bestellen) die terug komen in de manier waarop dingen moeten worden bediend. En hoewel je meer moet weten en kunnen om een full fidelity sim te kunnen bedienen is de toegenomen mate van controle ook een voordeel. In de FC3 vliegtuigen kan ik minder precies aan damage control doen waardoor ik sneller op moet geven.
ja klopt. als je eenmaal een vliegtuig goed kent wordt het makkelijker. nu moet ik erbij zeggen dat ik geen fc3 vliegtuigen vlieg, ook die su-25 die bij dcs kwam heb ik niet gevlogen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ircghost Ja dat klopt. Bij mij is het ook een evolutie geweest:
initiëel:
Afbeeldingslocatie: http://rotjes.bangblog.eu/images/onno/DSC_0222.JPG
Daarna:
Afbeeldingslocatie: http://rotjes.bangblog.eu/DSC_0261.JPG

De foto's even overgenomen uit een eerder (tenenkrommend) topic.

Wat betreft de messen is de verklaring simpelweg dat ik heel enthousiast een fototje heb geschoten en daarbij vooral gefocussed was op de opstelling, en niet zo op de rest. Ik had de afwas van de vorige dag nog niet gedaan, zeg maar. Het adreslabeltje heb ik later nog weggepoetst, maar ik had dus geen zin om opnieuw een foto te maken. Maar er zijn inderdaad wel meer mensen die dat ook al hebben opgemerkt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Mooie setup. Ben nog even aan het kijken of ik 8inch touch schermpjes van Liliput achter mijn cfg`s zet en of dat een beetje lekker werkt en niet dat bij elke DCS update je weer opnieuw moet programmeren.

Een fijne trainerkist is de A4 (Freeware), lekker simpel en met alleen een masterarm on, weapon select te gebruiken. Ik ben nu met de Mirage bezig, en merk je weer dat alles weer net iets anders is of anders in te stellen is en ook bijvoorbeeld het alarm (info) geluid heel anders is. Meer een "fasten seatbelt" geluid. Na wat rond zoeken kwam ik erachter dat dit kwam door een instelling in de AA-mode na wat flinke G-Turns. Omdat ik BMS heb gespeeld wist ik zo dat er ergens een CAT switch moest zijn. Maar net zo grappig om na wat flinke scherpe draaien opeen een flame out te krijgen.

Pagina: 1 ... 30 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx