Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04
Maarja, wel meteen vele malen duurder en de x55 heeft een rudder as.. wat er voor zorgt dat je die ook kan gebruiken voor heli's en/of totdat je ook nog een dure rudder hebt gekocht.

Dus je bent al snel 160 dollar (rudders) + 150 dollar (meerwaarde thrustmaster) kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ircghost schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:01:
Maarja, wel meteen vele malen duurder en de x55 heeft een rudder as.. wat er voor zorgt dat je die ook kan gebruiken voor heli's en/of totdat je ook nog een dure rudder hebt gekocht.

Dus je bent al snel 160 dollar (rudders) + 150 dollar (meerwaarde thrustmaster) kwijt..
Rudders met een stickie doen het niet voor mij. Ik moet ECHTE pedalen hebben. De Saitek Pro pedals zijn mij eigenlijk nog te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Absoluut, ik zie ook echt de meerwaarde ervan in. Maar dan moet je het geld er wel voor hebben, dus naar omstandigheden is dat voor mij de beste optie.

--
Overigens; heb twee mooie startlijsten gevonden http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=35571 voor de ka-50.

--
ik ga vanavond vliegen, wie doet er mee?

[ Voor 35% gewijzigd door Ircghost op 20-04-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 20:27
Voor de betere rudder pedalen. Kost wel wat!

http://mfg.simundza.com/mfgcrosswind.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:48
Ircghost schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:33:
Absoluut, ik zie ook echt de meerwaarde ervan in. Maar dan moet je het geld er wel voor hebben, dus naar omstandigheden is dat voor mij de beste optie.

--
Overigens; heb twee mooie startlijsten gevonden http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=35571 voor de ka-50.

--
Nice die flow charts, weer n stapje dichterbij rudder pedals + KA-50 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ircghost schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:33:

Ikke!

Tegen 21:00.. dan zal ik de TS server aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
We zitten nu op fonta.teamspeak.nl. Mijn DCS server staat aan met Gathering of tweakers ww; GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Ik hoop volgende week weer een keertje met jullie te kunnen vliegen. Ben nu beetje druk en werktijden zitten niet zo mee (tot 11 uur 's avonds bijvoorbeeld) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
aii, we horen het wel! Je kunt me ook toevoegen op Steam, zie je wanneer ik/we bezig zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hè, lees dit net te laat. Had ook wel mee willen doen, als dat tenminste kan met verschillende vliegtuigen (ik heb enkel de Su-25T en de A-10A)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Meestal hosten we met praktisch elke kist, kun je kiezen wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op maandag 21 april 2014 @ 01:16:
aii, we horen het wel! Je kunt me ook toevoegen op Steam, zie je wanneer ik/we bezig zijn :).
Doe ik :) Is dat dezelfde username als die je hier gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Yes, zie mijn signature :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo39
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:13
Ik ben er na er een tijdje uit te zijn geweest ook weer mee begonnen. Vlieg zelf met een G940 en heb Su-25T en de A10C. Graag zou ik ook een keer meevliegen met de tweakers. Mijn steamname is hetzelfde als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ik heb je op steam toegevoegd :)

Wordt er nu/straks nog gevlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
Ik zou ook een keer mee willen vliegen..heb echter geen steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gaan we nog vliegen vanavond?

Ik merk wel dat ik nog een hoop moet leren over de A-10A. Bij de campaign loop ik eigenlijk al direct vast. Ik kan wel een paar tanks uitschakelen met Mavericks, maar dat wordt ook saai en meer dan 6 stuks kun je daarvan ook niet meenemen.

Ik merk wel dat het uitschakelen van tanks/armor met de GAU-8 eigenlijk ook erg moeilijk is. Als ik op een redelijke afstand blijf raak ik ze niet (goed genoeg), als ik dichtbij kom wordt ik neergeschoten door het vuur van de IFVs of AAA.
Helaas heeft de A-10A, itt de A-10C geen PAC. Bij een afschieten van mijn gun zwaait de neus dus ook een flink stuk naar boven, wat het accuraat schieten lastig maakt. Iemand daar nog trucjes voor?

Ik vraag me ook af wat het nut is van een ECM-jammer, hoe je die gebruikt en en hoe je met SAMs en radar om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Vandaag, woensdag dus, of donderdag avond kan ik vliegen vanaf 2100.

Steam is natuurlijk niet nodig. Wat wel nodig is, is de laatste versie van DCS. We hebben elke keer met de laatste beta versie van 1.2.8 gevlogen.

Wat wij ook nodig hebben is een Teamspeak server. Hierboven in het forum staat een link van een publieke Teamspeak server.

En anders contact je mij of anderen via pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Compizfox schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:27:
Gaan we nog vliegen vanavond?

Ik merk wel dat ik nog een hoop moet leren over de A-10A. Bij de campaign loop ik eigenlijk al direct vast. Ik kan wel een paar tanks uitschakelen met Mavericks, maar dat wordt ook saai en meer dan 6 stuks kun je daarvan ook niet meenemen.

Ik merk wel dat het uitschakelen van tanks/armor met de GAU-8 eigenlijk ook erg moeilijk is. Als ik op een redelijke afstand blijf raak ik ze niet (goed genoeg), als ik dichtbij kom wordt ik neergeschoten door het vuur van de IFVs of AAA.
Helaas heeft de A-10A, itt de A-10C geen PAC. Bij een afschieten van mijn gun zwaait de neus dus ook een flink stuk naar boven, wat het accuraat schieten lastig maakt. Iemand daar nog trucjes voor?

Ik vraag me ook af wat het nut is van een ECM-jammer, hoe je die gebruikt en en hoe je met SAMs en radar om moet gaan.
Wat je eigenlijk wil doen is op afstand met de krachtige TGP AAA & SAM units spotten, deze coordinaten doorsturen naar je MAV (TMS knop volgens mij) waarna je die daarmee veilig uitschakelt. Dan kun je wat irritante vijanden zoals IFV's met CCRP op een redelijke veilige afstand afmaken, vooral als je de mk-84's gebruikt over een groep bijvoorbeeld. Als je daarna alleen nog de tanks en logistics hebt dan kun je de tanks aanvallen met bijvoorbeeld ccip en de logistics met de GAU.

Je wilt dus altijd afbouwen in de gevaarspiramide.

Wat betreft de GAU en CCIP, er is een optie (First stage Trigger), welke ervoor zorgt dat de a10 stabieler in de lucht ligt. Dit is vooral handig met de GAU zodat die deadcentered blijft op het doelwit in een duikvlucht.

Ik weet niet hoe de a10a specifiek werkt, maar bij de a10c gooi je alle CMS systemen aan, waaronder de jammer. Ik heb het altijd op automatisch staan (wat wel zorgt voor wat verspilling), maar in eerste instantie heb je daar voldoende aan. Later kun je er in gaan verdiepen, maar dat kun je veel beter youtuben dan dat iemand je dat uitlegt.

---
Ander verhaal:
Volgende week ben ik klaar met mijn meeste deadlines, ik zal dan zorgen dat ik een pc heb die constant aanstaat zodat er altijd een TS server beschikbaar is. Dan kunnen wij die ook in de TopicStart zetten etc, met een beetje geluk krijg ik het ook voor mekaar om daar DCS op te draaien als dedicated server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ircghost schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:40:
[...]
Wat je eigenlijk wil doen is op afstand met de krachtige TGP AAA & SAM units spotten, deze coordinaten doorsturen naar je MAV (TMS knop volgens mij) waarna je die daarmee veilig uitschakelt.
Heeft de A-10A dat ook?
Wat betreft de GAU en CCIP, er is een optie (First stage Trigger), welke ervoor zorgt dat de a10 stabieler in de lucht ligt. Dit is vooral handig met de GAU zodat die deadcentered blijft op het doelwit in een duikvlucht.
Ja, dat is dus dat PAC waar ik het over had en dat heeft de A-10A dus niet.
Ik weet niet hoe de a10a specifiek werkt, maar bij de a10c gooi je alle CMS systemen aan, waaronder de jammer. Ik heb het altijd op automatisch staan (wat wel zorgt voor wat verspilling), maar in eerste instantie heb je daar voldoende aan. Later kun je er in gaan verdiepen, maar dat kun je veel beter youtuben dan dat iemand je dat uitlegt.

---
Ander verhaal:
Volgende week ben ik klaar met mijn meeste deadlines, ik zal dan zorgen dat ik een pc heb die constant aanstaat zodat er altijd een TS server beschikbaar is. Dan kunnen wij die ook in de TopicStart zetten etc, met een beetje geluk krijg ik het ook voor mekaar om daar DCS op te draaien als dedicated server.
Ik wil ook wel een server beschikbaar stellen hoor. TS3-server heb ik zelfs al draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Dat is helemaal handig, die van jou staat dus praktisch altijd aan? Dat is namelijk waar ik naar zoek, zodat we altijd daarheen kunnen gaan en dan zie je vanzelf wel of er iemand online is om mee te vliegen.

Nu bieden Koriel en SgtPoen al elke keer heel aardig aan om het te hosten (waarvoor dank), maar daar kunnen we dus alleen gebruik van maken als zij mee kunnen/willen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ircghost schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:52:
Dat is helemaal handig, die van jou staat dus praktisch altijd aan? Dat is namelijk waar ik naar zoek, zodat we altijd daarheen kunnen gaan en dan zie je vanzelf wel of er iemand online is om mee te vliegen.

Nu bieden Koriel en SgtPoen al elke keer heel aardig aan om het te hosten (waarvoor dank), maar daar kunnen we dus alleen gebruik van maken als zij mee kunnen/willen vliegen.
Die server staat altijd aan (en de TS3-server dus ook).

Ik zal eens kijken of ik een dedicated server voor DCS kan vinden en hoe dat werkt :)

EDIT: Ah fuck, een dedicated server is er niet. Het is wel mogelijk een soort van dedicated server te hosten met behulp van de normale DCS, maar daarvoor moet je per se een GUI draaien. Er zijn zo te zien überhaupt al geen Linux executables.
As running a "dedicated server" currently requires you to actually run the GUI, your host computer will need to have sufficient graphics capability and DirectX support for the game to create the multiplayer window. It doesn't need a lot of power, however, as you can disable the rendering of the 3D environment.
Dus sorry, maar dat wordt hem niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Compizfox op 23-04-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik heb sinds kort een systeem extra staan, nog zonder OS. Zit een i3 in en een GTX560 dacht ik. Zou eventueel wel wat willen proberen, heb er alleen niet veel tijd voor en eigenlijk de kennis totaal niet voor :+ Zou me er eventueel wel in willen verdiepen.

En omdat ik niet zoveel tijd heb om te spelen zit ik maar een beetje op YT te kijken, leuk filmpje;
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sjvgC1cKQGA&feature=share&list=FLW0_YJiWPhv62QkDkwZ9Rgg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Compizfox schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:54:
[...]

Die server staat altijd aan (en de TS3-server dus ook).
Wat is het ip van jouw TS server?

Als we iig maar iets hebben zodat je elkaar kan ontmoeten, dan kan er altijd iemand die er dan is gaan hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Hosten is inderdaad extreem makkelijk en zo gedaan, dus een vaste host is niet eens per se nodig :).

Heerlijk filmpje trouwens!

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 23-04-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Koriel schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:06:
[...]

Wat is het ip van jouw TS server?

Als we iig maar iets hebben zodat je elkaar kan ontmoeten, dan kan er altijd iemand die er dan is gaan hosten.
Hij is te bereiken op srv.tuxplace.nl :)

Maar ik vind het overigens ook prima om gewoon de server van BuG te gebruiken hoor. Daar ben ik ook regelmatig te vinden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 23-04-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Compizfox schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:54:
[...]

Hij is te bereiken op srv.tuxplace.nl :)
WW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Geen wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Zonder kom ik er niet in.

[ Voor 56% gewijzigd door Koriel op 23-04-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
.

[ Voor 100% gewijzigd door Koriel op 23-04-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
Koriel, "Big Bear" zegt wel jou wat denk ik.... >:)

En weer geen server kunnen vinden....

[ Voor 6% gewijzigd door Prof_ op 23-04-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Prof_ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:04:

En weer geen server kunnen vinden....
Dan moet je Koriel even mailen als je mee wilt doen. Ik heb vanavond even Red Orchestra geprobeerd dus deed niet mee.

---
Je TS server heeft een wachtwoord nodig, dus die moet je even delen als je wilt dat wij er gebruik van kunnen maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oeps, er stond blijkbaar toch een wachtwoord op. Ik kan me niet herinneren dat ik die erop heb gezet. Maar hij is er dus nu af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Volgens mij deden we het allemaal al, maar is het misschien handig dat als we een server opzetten met als doel om mee te vliegen met tweakers dat de naam: "Gathering of Tweakers" wordt + toevoeging indien gewenst? Een voorbeeld: "Gathering of Tweakers - Free Flight".

En als standaard wachtwoord: GOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Prof_ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:04:
Heel erg vaag.. in nevelen gehuld.. ;-)

Maar eh? jij?
Compizfox schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:44:
Oeps, er stond blijkbaar toch een wachtwoord op. Ik kan me niet herinneren dat ik die erop heb gezet. Maar hij is er dus nu af :)
Ok, kan er nu in. Blijft deze server voorlopig 24/7 beschikbaar?
Ircghost schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:38:
Volgens mij deden we het allemaal al, maar is het misschien handig dat als we een server opzetten met als doel om mee te vliegen met tweakers dat de naam: "Gathering of Tweakers" wordt + toevoeging indien gewenst? Een voorbeeld: "Gathering of Tweakers - Free Flight".

En als standaard wachtwoord: GOT?
Uitstekend.

Kan dit in de TS? Server en afspraken?

[ Voor 76% gewijzigd door Koriel op 24-04-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
Koriel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:54:
[...]

Heel erg vaag.. in nevelen gehuld.. ;-)

Maar eh? jij?
Ik wel...was gaaf maar ook vermoeiend...al die roze vliegtuigen :*)

Enfin, doe graag een keer mee...vanavond wellicht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Prof_ schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:56:
[...]

Ik wel...was gaaf maar ook vermoeiend...al die roze vliegtuigen :*)

Enfin, doe graag een keer mee...vanavond wellicht?!
Proberen het vanavond weer.. wordt misschien rond 21:30 voor mij.

En nu weet ik nog niets? / :?

https://plus.google.com/u...ies/109392910938020971101

[ Voor 8% gewijzigd door Koriel op 24-04-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
Mooi man...ben 1 keer geweest in 1998, ergens bij Apeldoorn.
We hebben destijds Flanker 2 getest maar ook IL2 alpha gezien, etc...

http://www.combatsim.com/review.php?id=556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
We vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
...

[ Voor 53% gewijzigd door Prof_ op 24-04-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik kom er zo even bij! Even wat eten naar binnen werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als jullie nog een TS3 server nodig hebben dan kunnen jullie 24/7 hier terecht : http://www.tsviewer.com/i...?page=ts_viewer&ID=935003

Plek zat en als er wat is geef je effe een Admin een schop dan komt het allemaal goed d:)b
Misschien kom ik zelf ook nog een keer meevliegen dan heeft mijn joystick weer eens wat te doen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Thanks voor het aanbod, maar we hebben dus nu de TS van comp :). Maar kom vooral mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Gaat iemand mee vliegen vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Volgend weekend weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Niet online kunnen vliegen betekend niet dat ik het niet volg.

1.2.8 final is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Iemand zin in een rondje vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:29
Ha, cool dat er een groep is die met DCS vliegt.

Ik vlieg meest KA50 en zit er over te denken om CA te kopen, al was het maar om piloten wat harder te laten werken met SAM ontwijken, zoeken en vernietigen :)..

M'n ervaring is nog niet heel veel, maar ik kom graag een keertje spelen op een server. Heb helaas de (goede) hardware niet om een server te draaien, m'n oude AMD64 gaat dat vast niet leuk vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ach, hosten kunnen verschillende anderen. Er is een Teamspeak server die we kunnen gebruiken.

Wat we wel nodig hebben zijn verschillende leuke missies. Het probleem bij het maken van missies is dat iedereen een verschillend assortiment van toestellen heeft. De A10c is populair, ook de helikopters doen het goed. Flaming Cliffs begint te komen.

Ben nu een paar dagen on the road maar heb wel wat ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Dat gecombineerd met CA maakt het e.e.a. wel leuker natuurlijk, ik zal de missie editor eens in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Volgende week hoef ik maar 2 dagen te werken, dan hoop ik toch écht even te kunnen gaan vliegen met jullie. Hoef alleen de woensdag en donderdag te werken oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Hah, net CA gekocht, vanavond maar eens installeren en mee spelen. Daarna eens wat leuks gaan verzinnen v.w.b. multiplayer missies waarbij A10's, KA-50 en Hueys allemaal iets te doen hebben, hetzij met elkaar, hetzij tegen elkaar.

Eerst maar met elkaar, daarna kunnen we uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Looney11 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:28:
Hah, net CA gekocht, vanavond maar eens installeren en mee spelen. Daarna eens wat leuks gaan verzinnen v.w.b. multiplayer missies waarbij A10's, KA-50 en Hueys allemaal iets te doen hebben, hetzij met elkaar, hetzij tegen elkaar.

Eerst maar met elkaar, daarna kunnen we uitbouwen.
Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Misschien is het een idee om te polsen wanneer de meesten online zouden kunnen vliegen. Dit met de bedoeling een soort vaste avond/tijd te kunnen vastleggen.

Laat ik maar beginnen:
Ik werk erg onregelmatig. Mijn "beste" keuze is de zaterdagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Vanavond kan ik hosten bij belangstelling.

Even reageren als je mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Gisteravond eens door de missies heen gestapt van Combined Arms maar eigenlijk niets gevonden waarbij FC3 vliegtuigen, A10C's, KA50, UH1 en MI8's tegelijkertijd met CA voertuigen rond kunnen vliegen, laat staan op elkaar of met elkaar acties uitvoeren.

Ik ga beginnen met het in elkaar knutselen van een missie die, op het eerst, het in ieder geval mogelijk moet maken dat alle voer- en vliegtuigen met elkaar in hetzelfde gebied kunnen opereren. Later voeg ik dan vijandelijke eenheden toe en zal er een opsplitsing plaats vinden zodat, naast coop, ook tegen elkaar gespeeld kan worden.

Het scenario begint langzaam te komen, nu de invulling nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Opzich met het maken van missies is 1 ding het belangrijkste; simplicity = key. Bouw gewoon eerst een missie met een paar doelen, met een paar kisten (a10a/c, wat russisische). Voeg later wat heli's toe (ka-50/huey) met mogelijk wat vijandelijke kisten.

Voeg daarna vriendelijke grondtroepen toe. etc

Dan kun je elk deel opbouwen, testen en helemaal uitbouwen. Als een soort campaign :)

[ Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 07-05-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Ja, goed idee en ik heb een brainfart gehad dus ik ga eens kijken wat ik in elkaar ga zetten.

Backstory e.d. volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Hoe staat het met je missie? Iemand zin om ff te vliegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Vanavond heb ik mss tijd rond 2130

Zal wel inchecken op de ts server. Anders ergens deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
dat is voor mij helaas te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Het gaat mij helaas niet lukken vanavond... potver..;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:31
Net nog even een SP missie gevlogen. Ging er zwaar aan toe met de Shilka's (ééntje niet gezien, en deed vrijwel alle dmg) :P

Main objective nog wel kunnen completen maar bij terugkomst was er weinig over van mn Left Engine + Left Hydraulics. Verschillende engine restarts leverden niks dus RTB. Helaas voor de overgebleven enemy's op de grond, deze keer komen ze er van af zonder een 600 lbs bommetje op hun dak :9

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2014-05/112313_2014-05-12_00003.jpg

Wanneer vliegen jullie weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Mooi screenshot, ik kan eigenlijk elke avond wel, tot een uurtje of 10.

Net nog een tanker zitten vervelen :p

Afbeeldingslocatie: http://i155.photobucket.com/albums/s313/DemH/th_Screen_140512_212152.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i155.photobucket.com/albums/s313/DemH/th_Screen_140512_212314.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Niet neergehaald zoals ik? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Heb de manual van de Su-25T (deze) eens goed doorgenomen. Had toch wel wat moeite om uit de tutorial te leren hoe ik met alle weapons om moest gaan. Heb sowieso al tijdje niet gevlogen, heb niet echt veel tijd helaas. Maar hoop in ieder geval volgende keer wel wat bommetjes te kunnen laten vallen en evt wat missiles de horizon in te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Even wezen spelen :)
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5498/14051337349_e5e1f25a87_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2898/14051400157_393be9f073_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2902/14214833406_8ee1a1a36f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5538/14051335519_d1a5235d47_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2905/14242426591_958cca5dfd_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2923/14242425881_14392e5852_c.jpg
Leuke mod???

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5537/14059136527_1409ff73d5_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2904/14242423941_5299d144e1_c.jpg

Echt een TOP spel/sim tot nu toe *O*

[ Voor 35% gewijzigd door Streskip op 23-05-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Nice, leuk om te zien dat je er zoveel lol in hebt :)! Ik moet ook snel weer mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zullen we binnenkort weer eens samen gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik kan komende week waarschijnlijk wel een avondje!

Thanks Mark! Idd :) Niet dat ik veel heb gevlogen hoor haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Nu/straks een rondje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Absoluut! Deze zondag anders?

[ Voor 8% gewijzigd door Ircghost op 23-05-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Zondag is goed, hoelaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
ehh, of vroeg of laat op de dag. Wat heeft je voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Liever vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik moet werken tot 11 's avonds, maar maandag (tot en met donderdag) hoef ik pas 11 's avonds te beginnen, misschien kan ik dan wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Als het mee zit en ik ben niet te moe ga ik vanavond wat vliegen om 00.30 met iemand uit British Columbia en Atlanta, Engels spreken zou wel fijn zijn. Geen idee of iemand zelf gaat hosten of we public gaan, we wilden wel wat missies doen en of dingen oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
*O* DCS SUMMER SALE *O*

From 5 to 18 June 2014, Eagle Dynamics will have up to 60% off Summer sale for the following DCS products:

DCS: P-51D Mustang. $39.99 now $15.99 (60% off)

DCS: Flaming Cliffs 3. $49.99 now $19.99 (60% off)

DCS: A-10C Warthog. $39.99 now $15.99 (60% off)

DCS: Black Shark 2. $39.99 now $15.99 (60% off)

DCS: Black Shark 2 Upgrade (not compatible on Steam). $29.99 now $11.99 (60% off)

DCS: Combined Arms. $39.99 now $15.99 (60% off)

DCS: UH-1H Huey. $49.99 now $29.99 (40% off)

DCS: Mi-8MTV2 Magnificent Eight. $49.99 now $34.99 (30% off)

A-10A: DCS Flaming Cliffs. $14.99 now $8.99 (40% off)

Su-25: DCS Flaming Cliffs. $14.99 now $8.99 (40% off)

F-15C: DCS Flaming Cliffs. $24.99 now $19.99 (20% off)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kun je die activeren op Steam als je dat op hun site koopt?

Ja dus. Had beter moeten zoeken :P http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=113587

Heb dus de A-10C gehaald :)

[ Voor 52% gewijzigd door Compizfox op 05-06-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Nice, Flaming Cliffs 3 gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Zeer nice! Ik de KA-50 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Nice,

Het klopt toch dat de reworked F15C ook in Flaming Cliffs 3 zit? Want ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in de F15C maar als het dan vrijwel geen verschil maakt in prijs koop ik FC3 wel :P

Tot nu toe alleen maar de A10C gevlogen, morgen mn experience maar is uitbreiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik begrijp nog niet zoveel van de simpele FC3 modelen in vergelijking tot de wat uitgebreidere ka-50 en a10c birds, maar het is wel leuk om eens snel en hoog te vliegen voor de verandering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb nu naast een tijdje de A-10A gevlogen te hebben ook de A-10C. Het grote verschil zit hem in de bediening en de complexiteit van de avionics, de handling e.d. is praktisch hetzelfde.

Bij de A-10A hoef je om in de lucht te komen maar een paar handelingen uit te voeren: Motoren opstarten, canopy dichtdoen, ATC om permission vragen, naar de runway taxi-en, opstijgen en landingsgestel inklappen.
Alles gaat bovendien met toetsen(combinaties): je kunt geen switches in the cockpit aanklikken.

In de A-10C is het allemaal een stuk ingewikkelder: om het vliegtuig aan te krijgen moet je eerst een stuk of 20 switches in de goede volgorde omzetten om één voor één alle subsystems op te starten, te testen en draaiend te krijgen. Je doet het exact zo zoals een echte piloot het ook moet doen. Bij de A-10A is het niet zo precies nagemaakt en gaat dit alles vanzelf.

Verder dan dit ben ik trouwens nog niet gekomen. Landen is wel gelukt, maar zonder ILS en TACAN aangezien die niet automagisch werkten zoals ik bij de A-10A gewend was :+

Nu ik het er toch over heb, wat is eigenlijk het verschil tussen TACAN en ILS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 20:51

Maxow

Hidden Sound System

Compizfox schreef op maandag 09 juni 2014 @ 03:01:
Ik heb nu naast een tijdje de A-10A gevlogen te hebben ook de A-10C. Het grote verschil zit hem in de bediening en de complexiteit van de avionics, de handling e.d. is praktisch hetzelfde.

Bij de A-10A hoef je om in de lucht te komen maar een paar handelingen uit te voeren: Motoren opstarten, canopy dichtdoen, ATC om permission vragen, naar de runway taxi-en, opstijgen en landingsgestel inklappen.
Alles gaat bovendien met toetsen(combinaties): je kunt geen switches in the cockpit aanklikken.

In de A-10C is het allemaal een stuk ingewikkelder: om het vliegtuig aan te krijgen moet je eerst een stuk of 20 switches in de goede volgorde omzetten om één voor één alle subsystems op te starten, te testen en draaiend te krijgen. Je doet het exact zo zoals een echte piloot het ook moet doen. Bij de A-10A is het niet zo precies nagemaakt en gaat dit alles vanzelf.

Verder dan dit ben ik trouwens nog niet gekomen. Landen is wel gelukt, maar zonder ILS en TACAN aangezien die niet automagisch werkten zoals ik bij de A-10A gewend was :+

Nu ik het er toch over heb, wat is eigenlijk het verschil tussen TACAN en ILS?
TACAN is de militaire variant van een VOR/DME en biedt de mogelijkheid te navigeren op bakens. ILS is het Instrument Landing System en is, zoals de naam al aangeeft, ontwikkeld om op je instrumenten een landing uit te kunnen voeren (tot bepaalde minima). Bij ILS wordt gebruik gemaakt van een tweetal zenders, 1 achter de baan voor je horizontale positie tov de baan (centerline) en 1 zender staat naast de baan voor je verticale positie ten opzichte van een 3 graden glijpad. (dat is je glideslope). Dus ze dienen allebei eigenlijk een verschillend doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Vanavond ga ik vliegen, wie doet er mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik heb wel zin om te vliegen, maar kan waarschijnlijk pas rond 9 of 10..

Hoe laat ga je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maxow schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:39:
[...]

TACAN is de militaire variant van een VOR/DME en biedt de mogelijkheid te navigeren op bakens. ILS is het Instrument Landing System en is, zoals de naam al aangeeft, ontwikkeld om op je instrumenten een landing uit te kunnen voeren (tot bepaalde minima). Bij ILS wordt gebruik gemaakt van een tweetal zenders, 1 achter de baan voor je horizontale positie tov de baan (centerline) en 1 zender staat naast de baan voor je verticale positie ten opzichte van een 3 graden glijpad. (dat is je glideslope). Dus ze dienen allebei eigenlijk een verschillend doel.
Aha, dus TACAN is voor de navigatie naar de vliegvelden en ILS is voor tijdens de landing?
Ircghost schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:31:
Vanavond ga ik vliegen, wie doet er mee? :)
Nah, ga E3 kijken...

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 09-06-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Streskip schreef op maandag 09 juni 2014 @ 16:32:
Ik heb wel zin om te vliegen, maar kan waarschijnlijk pas rond 9 of 10..

Hoe laat ga je?
Ik begin zo na het eten, dus kom anders op de TS die in topicstart staat! :)

@
Compi

Nee TACAN wordt gebruikt als alternatief / primair middel op militaire vliegvelden. In principe komen civiele en particuliere personen niet in aanraking met dit systeem. ILS wordt voor zover ik weet altijd gebruikt als het kan door grotere kisten en door kleinere kisten meestal tijdens slecht weer aangezien die toch vaker VOR vliegen (dan heb ik het over single prop kisten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ben nog bij mn kapster maar zal zo wel richting huis gaan. Hoop dat het niet te laat is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Wat doe jij nog zo laat bij je kapster :P.

Sorry ben gekapt, moet nog even wat uitzoeken en leren dus kan beter andere keer :)

[ Voor 51% gewijzigd door Ircghost op 09-06-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:49:
Wat doe jij nog zo laat bij je kapster :P.

Sorry ben gekapt, moet nog even wat uitzoeken en leren dus kan beter andere keer :)
Haha jaaa..

Oké is beter ook want ik ben er nog steeds :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik ga trouwens een grid maken voor de Powergrid Roccat app, dan kun je via je telefoon hotkeys toewijzen op je pc. Link: http://power-grid.roccat.org/en/Home/

Als je zin hebt om mee te werken laat het dan weten :). Ik begin denk ik met de f15c omdat die weinig buttons heeft, dus iets makkelijker aan te beginnen.

Wat vinden jullie buttons die belangrijk zijn om te kunnen bereiken?

Ik heb naast wat standaard dingen (gear/flaps/flare/chaff/ecm) ook radar zone increase en decrease. Ook de 4 navigation modes heb ik er op staan.

--
Eerste proef versie

http://power-grid.roccat....ids/Games/Simulation/331/

[ Voor 33% gewijzigd door Ircghost op 10-06-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Interessant! Heb nu even geen tijd maar morgen waarschijnlijk wel, dan ga ik je proef versie beproeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 20:51

Maxow

Hidden Sound System

Compizfox schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:03:
[...]

Aha, dus TACAN is voor de navigatie naar de vliegvelden en ILS is voor tijdens de landing?
Zo zou je het kunnen zien inderdaad :). Meestal vlieg je of IFR (Instrument Flight Rules), of VFR (Visual Flight Rules). Je kunt je voorstellen dat vooral in het geval van IFR de TACAN bakens (of VOR/DME) veel gebruikt worden. Sowieso wordt er gebruik van gemaakt bij approach plates om je approach te vliegen bij de vliegvelden. Dan switch je voor het laatste gedeelte je ILS bij en zo kun je dan volledig op je instrumenten landen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoe kun je bij de training/tutorials eigenlijk stukjes skippen? Ik merk vaak dat het veel te langzaam gaat voor mij.

Je moet op spatiebalk drukken om door te gaan, maar je kunt niet doorgaan als hij nog aan het lullen is...

[ Voor 32% gewijzigd door Compizfox op 10-06-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
7 June 2014

Dear all,

We learned from Valve/Steam that they will be unable to continue merging DCS keys purchased outside of the Steam Store. As such and as of today, please note that any keys purchased outside of the Steam Store can no longer be used to activate DCS products on Steam.

We will be working with Steam to merge all keys purchased prior to today. We can make no promises as to when or if this will happen though… that is out of our hands.

However, DCS keys purchased on Steam can still be used on DCS World as downloaded from the DCS Store.

Thanks
Meh, wachten op de steam sale dan maar :(

[ Voor 4% gewijzigd door m0nkm0nk op 10-06-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
drentm0nk schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:29:
[...]

Meh, wachten op de steam sale dan maar :(
Ik doe alles buiten Steam voor DCS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2910/14379705181_58af8e9329_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5275/14359951086_d78d92de62_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5111/14382063514_f067623864_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3844/14196482310_f7645b4e97_c.jpg

A10 pesten met 2 andere Su-27's :9~

Morgen en overmorgen als het goed is alle tijd om te vliegen *O* Misschien vrijdag tot niet zo heel laat ivm voetbal :)F ..
Pagina: 1 ... 3 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx