Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04
De vraag is, waar gaat het realisme over? FSX heeft heel veel kisten met goedwerkende systemen (navigatie, failures, engines etc). DCS heeft een realistischer vliegmodel over het algemeen.

Wat betreft je vraag, je kunt nu DCS gewoon downloaden en dan heb je de su-25t en de gehele wereld waar je missies kan doen en online mee kan. Binnenkort komt daar ook gratis de civiele versie van de p-51 bij.

Je koopt verder de onderdelen in modules, die voeg je toe onder jouw naam waardoor je 1 profiel hebt met de verschillende modules. Ik heb bijvoorbeeld eerst los dcs toen a-10c en later de ka-50 gekocht.

---
Trouwens, vergeet nooit backups te maken. Gelukkig had ik ze wel, want dit ziet er niet zo leuk uit :P

Vergeet nooit een back-up te maken

[ Voor 16% gewijzigd door Ircghost op 08-04-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Ircghost schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:43:
De vraag is, waar gaat het realisme over? FSX heeft heel veel kisten met goedwerkende systemen (navigatie, failures, engines etc). DCS heeft een realistischer vliegmodel over het algemeen.

Wat betreft je vraag, je kunt nu DCS gewoon downloaden en dan heb je de su-25t en de gehele wereld waar je missies kan doen en online mee kan. Binnenkort komt daar ook gratis de civiele versie van de p-51 bij.

Je koopt verder de onderdelen in modules, die voeg je toe onder jouw naam waardoor je 1 profiel hebt met de verschillende modules. Ik heb bijvoorbeeld eerst los dcs toen a-10c en later de ka-50 gekocht.
Ja inderdaad, waar gaat het over. Gevechtsvliegtuigen interesseren mij een stuk meer. Lijkt me best leuk om steeds op te stijgen en te landen, maar om dan op de autopiloot te vliegen etc, ik zou me gaan vervelen denk ik. Dus doe mij maar zo'n dikke jet :P

Thanks voor je antwoord. Dan koop ik nog even helemaal niets, eerst die Su-25t en P-51 uit proberen. Als ik thuis kom vanmiddag en er komt niets tussendoor ga ik gelijk aan de slag. Ben erg benieuwd, zal wel even laten weten of het lukt :9

Ik heb zeker net de kortingsactie gemist voor FC3? :X

edit;
Haha ja, backups maken is een goeie. Raad je het aan om dit elke week een keer te doen of elke keer voordat ik een mod installeer? Zo doe ik het met ETS2 ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Streskip op 08-04-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
De kortingsactie liep vorig weekend af geloof ik :P, als zij hun normale schema volgen dan komt de volgende kortinsactie in juni :).

Trouwens als je nu al de p-51 wilt proberen moet je de open beta (1.2.8) installeren, want de huidige SR 1.2.7 (stable release) heeft 'alleen' de su-25t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik vind FSX en Xplane niet in de buurt komen van realisme, zowel de vliegmodellen niet als de systemen niet.

Bij DCS moet je echt alles zelf doen, er is een arcade modus (versimpelde controls, one button start etc), maar in principe werkt alles zoals in de echte kist, met al zijn bugs (dus de bugs in de echte kist) etc etc. De vliegmodellen zijn vele malen beter en je kunt je kist echt helemaal naar eigen hand zetten omdat elk knopje interactief is.

Ik vind dat je dus ook echt niet kan zeggen dat DCS een arcade is, ook niet een beetje. Je kunt het arcade tunen door de instellingen aan te passen (en dan wordt het net een Xbox shooter/sim), maar het weer, de scenery en de instrumenten zijn vele malen gedetaileerder en geven betere realisme weer.

Dat kan soms ook wel tegen je werken, omdat het vele avonden kost om uit te zoeken hoe je hem opstart, hoe je een navigatie punt toevoegd, hoe je de autopilot aan je nav koppelt etc, maar het loont wel.

Ik kan misschien niet goed oordelen over de vliegmodellen van een 737 in FSX, maar heli-wise en A10 gebaseerd wel. Heli vliegen in FSX gaat nergens over en de interactiviteit met de cockpit is heel sumier in FSX en Xplane.

Ik denk, als ik een eerste uitbreiding zou kopen, dat ik de A10 aanraad; dat leert je een realistisch model om fixed wing te vliegen, interactieve systemen te gebruiken en toch uitdagend omdat het niet heel langzaam vliegt; bijv de KA-50 blackshark is ook heel gaaf, maar die vliegt nogal langzaam en dus kan ik me voorstellen dat je je snel verveelt als je alleen voor het vliegen gaat; missies daarentegen vind ik in de KA-50 leuker.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Of je doet het in twee stappen, eerst Flaming CLiffs 3 met de eenvoudiger A-10, wel met dezelfde mogelijkheden en beperkingen. Als dat allemaal bevalt en je zoekt meer diepgang, dan de DCS A-10C.

Zelf blijf ik liever weg van het woord arcade.. vereenvoudigd of toegankelijker is misschien beter. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik heb gisteren helemaal niets gedaan helaas. Had m'n ETS2 gefixed en daar heel de avond mee bezig geweest.

Heb wel zitten lezen of het mogelijk was om een X360 controller te gebruiken. Wat ik lees is dat het wel mogelijk is, met enige moeite, maar lees dan ook gelijk dat je beter een goedkope stick kan gebruiken. Dus daar weer even naar gekeken, hieronder een paar goedkope via Conrad;

Thrustmaster €15,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ick-USB-PC-Zwart?ref=list

Speed-Link €19,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ick-USB-PC-Zwart?ref=list

Thrustmaster T-Flight €29,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ystation-3-Zwart?ref=list

Speed-Link Black Widow €34,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ick-USB-PC-Zwart?ref=list

Thrustmaster T-Flight Hotas; €45,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ystation-3-Zwart?ref=list

Thrustmaster T.16000M €49,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ick-USB-PC-Zwart?ref=list

Logitech Extreme 3D Pro €49,99; http://www.conrad.nl/ce/n...-PC-Zwart-Zilver?ref=list

Dit zijn de goedkoopste tot 50 Euro, wat is nu verstandig? Met of zonder throttle pookje ernaast? Als iemand ervaring met 1 van deze heeft, kan je me vertellen waarom je die fijn vindt of juist niet? Ik heb zelf helemaal geen ervaring met joysticks dus alle adviezen zijn welkom :)

edit;
Na nog wat lezen van reviews en meningen, ben ik er volgens mij achter dat ik een oude joystick moet kopen. MS FF2 komt vaak terug, schijnt een heerlijk ding te zijn?!

[ Voor 5% gewijzigd door Streskip op 09-04-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Moeilijk,

Ik heb zelf eigenlijk de laatste 20 jaar altijd met redelijk goede hardware gespeeld. Kost wel wat.. eerst CH, vervolgens TM en nu een Saitek X52 pro..

Wat ik eigenlijk nog belangrijker vind is een 6dof track-ir. Die nog liever dan een goede hotas.. ;-)

Loop eens binnen bij de MM, kijk en voel of het wat voor je is.

Een throttle pookje is altijd fijn, en als je een helicopter wil vliegen is een rudder (of draaibare joystick) ook erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Wat betreft de backup vraag: Er is geen enkele reden om dit elke week te doen, ik zou het alleen doen voordat je een backup installeert. En dan ook alleen maar de onderdelen die je gaat wijzigen, niet de gehele map.

---
Wat betreft de joystick; ik heb al heel erg lang de Logitech Extreme 3d pro, en deze begint na 8 jaar wat gebruikssporen te vertonen maar verder vliegt die nog echt ontzettend goed voor zo'n lage prijs.

Als je iets duurder wilt gaan zou ik de Saitek x52 aanraden (rond de 100,-), er is geen of nauwelijks meerwaarde aan de pro versie. Vooral niet als je gewoon lekker wilt vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
http://www.digitalcombatsimulator.com/en/products/eagle/

DCS: F-15C Eagle??

Er is een product pagina geopend alsof er een DCS F-15C aankomt.. En we weten ook dat de DCS F-18 waarschijnlijk pas volgend jaar uitkomt omdat men nog (veel) tijd nodig heeft om de A2G radar goed geimplemteerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
DCS-F15C is gewoon de FC3 versie, ze brengen hem los uit zodat mensen die hem willen vliegen geen FC3 hoeven aan te schaffen. Is al een tijdje bekend trouwens. Gewoon hetzelfde als wat ze met de A10A en SU25 doen op het moment. Alleen staan er bij die 2 kisten wel Flaming Cliffs achter op de E-shop. Dus wie weet.

[ Voor 44% gewijzigd door SgtPoen op 09-04-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Streskip schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:26:
Ik heb gisteren helemaal niets gedaan helaas. Had m'n ETS2 gefixed en daar heel de avond mee bezig geweest.

Heb wel zitten lezen of het mogelijk was om een X360 controller te gebruiken. Wat ik lees is dat het wel mogelijk is, met enige moeite, maar lees dan ook gelijk dat je beter een goedkope stick kan gebruiken. Dus daar weer even naar gekeken, hieronder een paar goedkope via Conrad;

Thrustmaster €15,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ick-USB-PC-Zwart?ref=list

Speed-Link €19,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ick-USB-PC-Zwart?ref=list

Thrustmaster T-Flight €29,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ystation-3-Zwart?ref=list

Speed-Link Black Widow €34,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ick-USB-PC-Zwart?ref=list

Thrustmaster T-Flight Hotas; €45,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ystation-3-Zwart?ref=list

Thrustmaster T.16000M €49,99; http://www.conrad.nl/ce/n...ick-USB-PC-Zwart?ref=list

Logitech Extreme 3D Pro €49,99; http://www.conrad.nl/ce/n...-PC-Zwart-Zilver?ref=list

Dit zijn de goedkoopste tot 50 Euro, wat is nu verstandig? Met of zonder throttle pookje ernaast? Als iemand ervaring met 1 van deze heeft, kan je me vertellen waarom je die fijn vindt of juist niet? Ik heb zelf helemaal geen ervaring met joysticks dus alle adviezen zijn welkom :)

edit;
Na nog wat lezen van reviews en meningen, ben ik er volgens mij achter dat ik een oude joystick moet kopen. MS FF2 komt vaak terug, schijnt een heerlijk ding te zijn?!
Ik heb wel een tijdje met een Saitek Cyborg gevlogen, maar toen het formatie vliegen wat serieuzer werd ben ik overgestapt naar een HOTAS. Eerst de x52 en nu de Thrustmaster Warthog. Om gewoon mee te beginnen zijn die enkele joysticks wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
SgtPoen schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:42:
DCS-F15C is gewoon de FC3 versie, ze brengen hem los uit zodat mensen die hem willen vliegen geen FC3 hoeven aan te schaffen. Is al een tijdje bekend trouwens. Gewoon hetzelfde als wat ze met de A10A en SU25 doen op het moment. Alleen staan er bij die 2 kisten wel Flaming Cliffs achter op de E-shop. Dus wie weet.
Er is een behoorlijke discussie aan de gang, net is een draadje van 41 pagina's lang verwijderd op het DCS forum. Aangezien er zaken wel besproken worden die niet in de FC lijn horen, switches e.d. is er toch de verwachting bij velen dat dit een study sim gaat worden. De tijd zal het leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Koriel schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:38:
Moeilijk,

Ik heb zelf eigenlijk de laatste 20 jaar altijd met redelijk goede hardware gespeeld. Kost wel wat.. eerst CH, vervolgens TM en nu een Saitek X52 pro..

Wat ik eigenlijk nog belangrijker vind is een 6dof track-ir. Die nog liever dan een goede hotas.. ;-)

Loop eens binnen bij de MM, kijk en voel of het wat voor je is.

Een throttle pookje is altijd fijn, en als je een helicopter wil vliegen is een rudder (of draaibare joystick) ook erg fijn.
Om gelijk zo'n professionele set aan te schaffen vind ik nog iets te gek. Zou het wel willen natuurlijk maar ga het eerst gewoon eens proberen. Ik wil iets waar ik makkelijk een half jaar + op kan spelen, mocht ik het echt helemaal te gek vinden kan het altijd nog. Vind zo rond de 50 nu wel de max.

Zo'n track-ir is wel gaaf, maar daar moet ik nu nog helemaal niet naar kijken :X

Ik wil ook zeker in een helicopter vliegen. Thnx voor de tip!
Ircghost schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:08:
Wat betreft de backup vraag: Er is geen enkele reden om dit elke week te doen, ik zou het alleen doen voordat je een backup installeert. En dan ook alleen maar de onderdelen die je gaat wijzigen, niet de gehele map.

---
Wat betreft de joystick; ik heb al heel erg lang de Logitech Extreme 3d pro, en deze begint na 8 jaar wat gebruikssporen te vertonen maar verder vliegt die nog echt ontzettend goed voor zo'n lage prijs.

Als je iets duurder wilt gaan zou ik de Saitek x52 aanraden (rond de 100,-), er is geen of nauwelijks meerwaarde aan de pro versie. Vooral niet als je gewoon lekker wilt vliegen.
Ik vond de joystick die je hebt ook erg interessant maar las dat sommige problemen hadden met rechtuit vliegen. Door de FF zou die lastig te balanseren zijn, merk jij daar iets van?

Vlieg je wel eens met helicopters met deze joystick?
SgtPoen schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:06:
[...]

Ik heb wel een tijdje met een Saitek Cyborg gevlogen, maar toen het formatie vliegen wat serieuzer werd ben ik overgestapt naar een HOTAS. Eerst de x52 en nu de Thrustmaster Warthog. Om gewoon mee te beginnen zijn die enkele joysticks wel voldoende.
Die Saitek Cyborg had ik nog niet gezien. Ziet er wel goed uit, verstelbaar om goed te passen in je hand en die double throttle lijkt me ook wel fijn. Het zwarte uitstekende pookje tussen de 1 tm 5 knoppen is voor de POV neem ik aan? Is die fijn te besturen? Ziet er vrij krap uit.

Die Warthog is wel sjiek! Ik zocht erop en toen zag ik pedalen staan, die heb ik van Fanatec (om te racen). Kan ik daar iets mee? Zou dan het koppeling en gaspedaal kunnen gebruiken bijvoorbeeld.

Bedankt voor de reacties :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Streskip schreef op donderdag 10 april 2014 @ 01:32:
Die Warthog is wel sjiek! Ik zocht erop en toen zag ik pedalen staan, die heb ik van Fanatec (om te racen). Kan ik daar iets mee? Zou dan het koppeling en gaspedaal kunnen gebruiken bijvoorbeeld.

Bedankt voor de reacties :*)
Google.. ;-)

Het lijkt mij moeilijk. rudders hebben een as om het roer te bedienen, en ook nog eens individueel per pedaal een rem. Met een race setup kun je volgens mij koppeling en gas tegelijk indrukken. Dat zou _misschien_ kunnen werken als rem, maar niet als as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Is het misschien wat om een keer een soort DCS info avond te houden. Ik maak wel een server, iedereen die interesse heeft kan joinen(met of zonder modules) en dan kunnen we ook op TS of iets dergelijks. En iedereen die vragen heeft of die gewoon de verschillende modules samen wil zien werken kan dan zn vraag kwijt. Ook leuk om wat mensen in dit topic rond te zien vliegen

Leuk idee? Laat maar weten,

[ Voor 11% gewijzigd door SgtPoen op 10-04-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
SgtPoen schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:12:
Is het misschien wat om een keer een soort DCS info avond te houden. Ik maak wel een server, iedereen die interesse heeft kan joinen(met of zonder modules) en dan kunnen we ook op TS of iets dergelijks. En iedereen die vragen heeft of die gewoon de verschillende modules samen wil zien werken kan dan zn vraag kwijt. Ook leuk om wat mensen in dit topic rond te zien vliegen

Goed idee

Ben aan het oefenen met de Huey.. eindelijk heb ik het oppikken en droppen van cargo door.. wel een dure aangelegenheid voor de army want er liggen behoorlijk wat wrakken overal verspreid.. frustratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ja lijkt mij een mooi idee, dan kan ik wat meer ervaring op doen met mijn ka-50. Snap er nog maar bar weinig van op het moment. En zo'n avond is natuurlijk ook gezellig.

Ik kan ook makkelijk de server hosten indien je niet zeker weet of je pc het aankan, let me know :). Deze week kan ik absoluut niet, maar vanaf volgende week woensdag ben ik erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ircghost schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:21:
Ja lijkt mij een mooi idee, dan kan ik wat meer ervaring op doen met mijn ka-50. Snap er nog maar bar weinig van op het moment. En zo'n avond is natuurlijk ook gezellig.

Ik kan ook makkelijk de server hosten indien je niet zeker weet of je pc het aankan, let me know :). Deze week kan ik absoluut niet, maar vanaf volgende week woensdag ben ik erbij!
Ik kan je wel helpen met de Ka50, aardig wat uurtjes in gemaakt tot nu toe :D. Ben momenteel bezig deze klaar te maken en misschien te releasen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Gk7kKoHzSX0]

[ Voor 10% gewijzigd door SgtPoen op 10-04-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
wow wat gaaf, hoe lang ben je daar mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ik heb wel een stevige PC om te hosten.

TS zou ik ook kunnen hosten, echter is er iemand die permanent een TS server kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ircghost schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:13:
wow wat gaaf, hoe lang ben je daar mee bezig geweest?
Niet zo heel lang, af en toe wat werk ingestoken. Maar ik heb eigenlijk een mod van iemand anders wat verbouwd en ervoor gezorgd dat alles werkte zoals het hoorde. Alleen ground handling is compleet niet mogelijk, dus taxien en dat soort dingen. Dat komt omdat het collision model van de Ka50 nog aanwezig is, deze is gekoppeld aan de cockpit en die vindt de Apache met z'n achterwiel op de tail boom niet zo leuk als je over de grond rijdt. Je stuitert constant :+. Maar vliegen werkt dan wel weer goed :).
Koriel schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:27:
Ik heb wel een stevige PC om te hosten.

TS zou ik ook kunnen hosten, echter is er iemand die permanent een TS server kan draaien?
Hosten doe ik wel, ga nu wel een missie maken met alle module's erin, gewoon een soort free flight idee. Later kunnen we altijd nog combat gerelateerde missie's creëren. TS zouden we even moeten kijken hoe we dat doen.

- Ik zou vanavond al wat kunnen testen als er interesse is, houden we het bij 1.2.7. of gaan we de beta gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door SgtPoen op 10-04-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:48
SgtPoen schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:12:

Goed idee! Ik ben van de partij met een a10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Als mensen nog wat leuke skins voor de Huey zoeken:
http://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/640640/

http://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/644621/

Zijn gemaakt door iemand binnen onze groep, nederlands tintje voor de Huey :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Geprobeerd om mijn X360 controller zo te krijgen dat ik een beetje kon vliegen, maar na wat proberen, ik heb er geen zin meer in. Haal binnenkort wel lekker een joystick ^^ Laat wel even van me weten als ik het kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik ben van plan om vanavond te oefenen met de huey en slingload, ik zal dit op MP gaan doen, als mensen zin hebben kunnen ze een kijkje nemen of natuurlijk zelf vliegen, ik voeg alle flyable toestellen toe. Server zal wel iets met gathering of tweakers zijn en wachtwoord GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Als ik vanvaond geen zin meer heb om te studeren kom ik zeker even langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
SgtPoen schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:36:
Ik ben van plan om vanavond te oefenen met de huey en slingload, ik zal dit op MP gaan doen, als mensen zin hebben kunnen ze een kijkje nemen of natuurlijk zelf vliegen, ik voeg alle flyable toestellen toe. Server zal wel iets met gathering of tweakers zijn en wachtwoord GoT.
Prima!

Tijd?
TS?

/note to self: ff de updater draaien

[ Voor 4% gewijzigd door Koriel op 14-04-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Koriel schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:03:
[...]

Prima!

Tijd?
TS?

/note to self: ff de updater draaien
Tijd zal wel na etenstijd tot hoelaat we het willen maken, TS weet ik nog niet heb er zelf geen één. Ja met die slingload is het wel beta 1.2.8 maar als er bezwaar is doen we gewoon 1.2.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
SgtPoen schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:38:
[...]

Tijd zal wel na etenstijd tot hoelaat we het willen maken, TS weet ik nog niet heb er zelf geen één. Ja met die slingload is het wel beta 1.2.8 maar als er bezwaar is doen we gewoon 1.2.7.
Ik kijk wel even of ik een TS server kan draaien.. straks even opzetten als ik tijd heb. Ik kan pas na 8-en.. kids etc..

En ik stel voor om de 1.2.8. beta te runnen, en dan wel even iedereen de updater draaien zodat we dezelfde versie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Nee niet de beta aub :P, maar ik neem aan dat jij die al wel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Beta ftw, f15 afm en huey slingload :*). Mij maakt het niet uit, heb ze allebei onafhankelijk staan op de ssd.

[ Voor 47% gewijzigd door SgtPoen op 14-04-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
ok ok, ik zal de beta even downloaden. Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Raak je bijvoorbeeld instellingen kwijt?

[ Voor 19% gewijzigd door Ircghost op 14-04-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ircghost schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:23:
ok ok, ik zal de beta even downloaden. Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Raak je bijvoorbeeld instellingen kwijt?
Ik geloof dat je alles in nieuwe install weer moet instellen..

Je kunt ook je .27 install kopiëren en daarin vervolgens de beta patcher draaien geloof ik. Maar dat zul je even moeten uitzoeken.

TeamSpeak3 server draait
ip: 212.120.112.2 wachtwoord DCS

Ik monitor het via mijn mobieltje.. zelf ben ik er pas rond 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
En ik kan zeker niet connecten met 1.2.7? Ik heb namelijk geen tijd om dingen in te stellen of te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ircghost schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:23:
Nee hij neemt alles over, moest alleen de nieuwe TF-51D even instellen. Er wordt geadviseerd om niet dingen over te gaan kopieren, zo zijn er voor de F-15 nieuwe inputs bijgekomen voor NWS en onafhankelijke rem assen. Hij doet bij mij altijd een deel bestanden over kopiëren vanuit de standaard install en hij haalt nieuwe bestanden van internet.

[ Voor 31% gewijzigd door SgtPoen op 14-04-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Het is wel handig dat hij al zoekt naar lokale files.. best netjes. Ik heb nu mijn modules (automatisch) geactiveerd. Zal zo nog even de joystick aansluiten voor de heli (logitech 3d pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ik ben de beta aan het installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Mooie avond mannen! Jammer genoeg had ik geen screens genomen tijdens het vliegen met de kisten, maar Daniel volgens mij wel.

Ik heb wel wat andere screens van de helis.

Ready for lift off

Op naar de carriers

Final Approach

Iedereen bezig met landen

Onder toeziend oog van Koriel

En nog een foutje van mij met een overmoedige take-off procedure :P

Overmoedige take-off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Dank heren,

Het was leuk..

En nu maar eens alles goed instellen. dwz alle kisten een lwin-home voor quickstart etc.. dat ze voor verschillende toestellen verschillende quickstart keys hebben.. tsssk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik zal de volgende keer ook zorgen dat ik mijn ka-50 goed kan besturen etc! Maar het kwam natuurlijk ook doordat we opeens naar 1.2.8 gingen en ik die totaal nog niet had ingesteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ik ben klaar voor de volgende sessie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik ook, heb vanmiddag nog even lekker gevlogen (en getanked in de lucht). Kwam alleen (weer) iets vreemds tegen, blijkbaar heeft hij niks opgeslagen van mijn keysettings. Mocht dus weer alles opnieuw instellen, zelfs nadat ik het profiel had ingeladen. Lijkt alsof mijn 1.2.8 bugged is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Vanavond nog maar een sessie dan? :). Ik zal ook wel een immortal versie maken van de missie. Voor als we willen gaan refuelen. Scheelt nogal met ''ongelukjes'' O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Teamspeak staat aan. Echter mijn vrouw is nog even met een world of warcraft raid bezig... daarna mag ik weer..;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
jajaja sorry hoor :P. Wanneer gaat de server aan? En 1.2.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ging leuk.. jammer genoeg niet op de juiste momenten op PrtScrn gedrukt..

Afbeeldingslocatie: http://www.wedda.nl/Screen_140415_220945.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wedda.nl/Screen_140415_221136.jpg

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jM7hDoDC46S4XLbYrGiLuWH3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mZn5N4V7HVmgRNDsjnBetDZ6/full.jpg

Had er niet zoveel genomen maar was mooi! Jammer dat het booreiland zulke rare graphics en physics heeft trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Coole screens! Hoop vandaag een joystick binnen te krijgen. Vanavond dus vliegles :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Als je wilt samenvliegen laat maar weten, dan zet ik (of misschien Jeroen als hij weer te porren is :P) wel een server op. Welke modules heb je (al)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Oh dat zou leuk zijn!! :D

Ik heb DCS World, verder nog niets. Alleen even de beta installeren want die hebben jullie ook toch?

Zou denk ik ook wel FC3 willen maar twijfel om die nu al te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Als je de beta installeert heb je gratis toegang tot de Su-25T "Frogfoot" ,de TF-51D Mustang en de Mi-8MTV2 Magnificent Eight (Is nu een open beta). Dus je hebt in ieder geval wat om mee te vliegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
De Su25T staat bij Modules (ingame) al bij het lijstje, die andere twee niet. Moet ik nu die modules downloaden? Ik zie de beta zo 1,2,3 even niet staan op de DCS website.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Streskip schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:10:
De Su25T staat bij Modules (ingame) al bij het lijstje, die andere twee niet. Moet ik nu die modules downloaden? Ik zie de beta zo 1,2,3 even niet staan op de DCS website.. :X
http://www.digitalcombats...orld/dcs_world_open_beta/

Hier moet je de open beta downloaden. Dan zul je de Su-25T en de TF-51 beschikbaar zien. Ik betwijfel of de Mi-8 ook in het lijstje zal staan.

Als je leuk wil vliegen maar niet meteen een hele studie van een toestel wil maken, dan is FC3 een echte aanrader. Toegankelijk, en je bent geen dagen aan het studeren om hem aan te krijgen. Het is toch via de website $50, zeg maar €37.

Persoonlijk vind het meer dan de moeite waard. Zeker als je ziet dat individuele modules al $15 kosten. Voor die $50 krijg je 5 toestellen en twee subversies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Je moet de mi-8 even los downloaden en installeren en dan kun je er ook mee aan de slag geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Thanks! Ik heb de beta en de MI-8 geinstalleerd, ga het vanavond mee maken :P

Of dalijk, ligt eraan hoe laat de postbode er is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Welke heb je gekocht?

Ik zal een TS server draaien.
212.120.112.2 paswoord DCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik heb gekozen voor de Thrustmaster T16000m. Duurde even voordat ik er uit was, en twijfel nu nog steeds. Ze spreken me allemaal wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Streskip schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:16:
Ik heb gekozen voor de Thrustmaster T16000m. Duurde even voordat ik er uit was, en twijfel nu nog steeds. Ze spreken me allemaal wel aan.
Flight-sims zijn games die je na aanschaf vaak nog jaren vliegt. Dus qua prijs/speelplezier hebben ze een uitstekende verhouding.

Dit gaat niet altijd op voor de hardware. Als je een tijdje speelt zul je (vaak) de behoefte krijgen om een Track-Ir aan te schaffen. Zelf heb ik een Tir1 gehad, en speel ik nu met een Tir4 Pro. Dit voegt enorm veel toe aan de beleving en immersie.

Op een gegeven moment loop je dan ook aan tegen de beperkingen van je stick en wil je naar een iets geavanceerdere setup. En ook dat kost weer een paar duiten..

En dan hebben we het nog niet eens gehad over je pc.. ;-)

Voorlopig zul je waarschijnlijk wel genoeg hebben aan jouw TM stick. heeft 4 assen, dus heli vliegen zou ook moeten lukken. En als ik de beschrijving lees heb ik de indruk dat hij ook nauwkeurig is. En hij is behoorlijk goed te programmeren.

YouTube: Thrustmaster T.16000M Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Hoe gaaf is deze overigens;

Gaaf MFCD

http://www.amazon.com/CH-...11&sr=1-28&keywords=hotas

[ Voor 21% gewijzigd door Ircghost op 16-04-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Da's idd erg leuk. :-) Moet je er eigenlijk meerdere nemen..

Zelf ga ik op termijn voor de volgende combo.

http://www.amazon.de/gp/p...=455353807&pf_rd_i=301128

Maar voorlopig doet mijn X-52 pro met pro pedals het nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik ga deze maand op onderzoek uit voor een waardige vervanger voor mijn Logitech 3d pro, en dan kom ik denk ik ook hier op uit.

Heb alleen dus 2 maanden geleden een Saitek Pro Flight + Throttle Quadrant gekocht. Die is echter iets minder geschikt voor DCS omdat het een stuur betreft. Sowieso werkt het natuurlijk niet voor een heli.

Die gebruik ik echter voor FSX en ETS2 (ja echt :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Koriel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:38:
[...]

Flight-sims zijn games die je na aanschaf vaak nog jaren vliegt. Dus qua prijs/speelplezier hebben ze een uitstekende verhouding.

Dit gaat niet altijd op voor de hardware. Als je een tijdje speelt zul je (vaak) de behoefte krijgen om een Track-Ir aan te schaffen. Zelf heb ik een Tir1 gehad, en speel ik nu met een Tir4 Pro. Dit voegt enorm veel toe aan de beleving en immersie.

Op een gegeven moment loop je dan ook aan tegen de beperkingen van je stick en wil je naar een iets geavanceerdere setup. En ook dat kost weer een paar duiten..

En dan hebben we het nog niet eens gehad over je pc.. ;-)

Voorlopig zul je waarschijnlijk wel genoeg hebben aan jouw TM stick. heeft 4 assen, dus heli vliegen zou ook moeten lukken. En als ik de beschrijving lees heb ik de indruk dat hij ook nauwkeurig is. En hij is behoorlijk goed te programmeren.

YouTube: Thrustmaster T.16000M Review
Ik heb deze joystick gekocht met het idee dat ik er minimaal wel een jaartje mee wil spelen. Vind het op zich niet erg om te investeren in een sim, maar gelukkig zijn die joysticks niet zo prijzig als de stuurtjes.

Zo'n tracker is ter vervanging van je POV knopje toch? Lijkt me een rare beleving. Je draait je hoofd weg van je schermen maar je moet je ogen er wel op houden. Wen je daar aan?

Ik heb nu een triple monitor setup, hoop daar wat uit te halen qua links en rechts kijken.

PC kan hopelijk nog wel eventjes mee. Enige wat ik zou willen veranderen atm is de grafische kaart. i7 3770k, Sabertooth Z77, 24gb ram en een GTX 650 Ti.

Het installeren ziet er in het filmpje makkelijk uit. Ben benieuwd :*)
Ircghost schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:09:
Ik ga deze maand op onderzoek uit voor een waardige vervanger voor mijn Logitech 3d pro, en dan kom ik denk ik ook hier op uit.

Heb alleen dus 2 maanden geleden een Saitek Pro Flight + Throttle Quadrant gekocht. Die is echter iets minder geschikt voor DCS omdat het een stuur betreft. Sowieso werkt het natuurlijk niet voor een heli.

Die gebruik ik echter voor FSX en ETS2 (ja echt :P).
ETS2 :D Grappig :9

Andersom kan het dan ook weer neem ik aan? Met m'n race stuurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Nee andersom kan het (praktsisch) niet, een vliegstuur heeft namelijk een as die naar LR draait (zoals een race stuur) maar ook een as die naar voor en naar achteren gaat. Die heb je nodig om (drum geroffel), te dalen en stijgen door je vliegtuig naar voren of naar achteren te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:23:
Nee andersom kan het (praktsisch) niet, een vliegstuur heeft namelijk een as die naar LR draait (zoals een race stuur) maar ook een as die naar voor en naar achteren gaat. Die heb je nodig om (drum geroffel), te dalen en stijgen door je vliegtuig naar voren of naar achteren te trekken.
Oja, was ik even vergeten :X

De postbode laat me wel in spanning..

edit;
Hij is binnen 8) Nu even installeren en een proefje nemen in DCS!

edit2;
Ik heb zojuist gevlogen! :P Nu nog even throttle goed zetten en al die andere dingen een plaatsje (knopje) geven.. En onthouden :+

[ Voor 18% gewijzigd door Streskip op 16-04-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Onthouden gaat niet werken als je daadwerkelijk combat wil gaan vliegen :P Het is veel handiger om het uit te schrijven/printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:10:
Onthouden gaat niet werken als je daadwerkelijk combat wil gaan vliegen :P Het is veel handiger om het uit te schrijven/printen.
Inderdaad een beter idee.

Ik loop een beetje te klooien met thrust. Standaard is dat page up en page down, maar dat moet dus die slider worden. Krijg dat niet voor elkaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Bij AXIS Commands kun je dat instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Streskip schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:16:
[...]

Ik heb deze joystick gekocht met het idee dat ik er minimaal wel een jaartje mee wil spelen. Vind het op zich niet erg om te investeren in een sim, maar gelukkig zijn die joysticks niet zo prijzig als de stuurtjes.

Zo'n tracker is ter vervanging van je POV knopje toch? Lijkt me een rare beleving. Je draait je hoofd weg van je schermen maar je moet je ogen er wel op houden. Wen je daar aan?

Ik heb nu een triple monitor setup, hoop daar wat uit te halen qua links en rechts kijken.

PC kan hopelijk nog wel eventjes mee. Enige wat ik zou willen veranderen atm is de grafische kaart. i7 3770k, Sabertooth Z77, 24gb ram en een GTX 650 Ti.

Het installeren ziet er in het filmpje makkelijk uit. Ben benieuwd :*)

[...]

ETS2 :D Grappig :9

Andersom kan het dan ook weer neem ik aan? Met m'n race stuurtje :P
Ja hoor, daar wen je snel aan. Als je werkelijk je hoofd zeg 10 graden draait, draait je camera ingame 45, of net zo veel als je zelf prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:01:
Bij AXIS Commands kun je dat instellen
Thnx. Nu werkt alles naar wens. Ik ga nu de trainingen even doorlopen, alles opschrijven en toewijzen.
MBgek schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:07:
[...]

Ja hoor, daar wen je snel aan. Als je werkelijk je hoofd zeg 10 graden draait, draait je camera ingame 45, of net zo veel als je zelf prettig vind.
Dat lijkt me wel wat zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Als je eenmaal aan Track Ir gewend bent wil je niets anders meer. Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Navigeren moet ik nog even goed leren want kom zo niet eens aan landen toe. Zo eens even een pdf erbij zoeken. Ik kijk overal naar maar heb geen idee wat ik er van af moet lezen :P

En FC3 er maar bij genomen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
F10 doet wonderen, map view :p. Ik kom zo online trouwens!

--
Was weer een mooie avond! Ik zal even 1 of 2 leuke missies maken die wij als groep kunnen doen met verschillende vliegtuigen :).

--
Goed, het is een beetje laat.. maar ik heb een mooie werkende missie. Ben bijna klaar met alles testen, maar het ziet er goed uit! Simpele missie met enkele doelwitten, en een paar kleine verassingen :).

[ Voor 88% gewijzigd door Ircghost op 17-04-2014 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Was écht leuk gisteren! Kan niet wachten tot ik weer thuis ben vanmiddag om weer verder te gaan :)

Ik hoop dat ie de screenshots bewaard heeft, kon ze zo 1,2,3 niet terug vinden.

Die joystick voelt fijn in de hand, heb nergens last van gehad. Kan soepeltjes van links naar rechts zonder dat het schokt en de tegendruk van de stick is ook goed. Moet nu nog uit zoeken waar ik de knopjes ga laten zoals gear down/up, flaps en dat soort dingen. Heb wel knopjes genoeg gelukkig.

Waar ik gisteren af en toe tegen aan liep was dat ik nou niet goed kon zien of (landing) flaps uit of aan stonden en af en toe leek ook m'n gear niet in of uit te gaan. Zal wel met mijn timing te maken hebben, misschien druk ik ze te snel achter elkaar in? Ik kan wel naar F2 maar zie dat liever van binnen uit de cockpit.

Zo maar is de cockpit van de Su-27 bestuderen, ik voelde me wel op me gemak in dat toestel. Heel mooi ding ook. Misschien de MiG ook nog eens proberen, is die te vergelijken met de Su 27? Behalve dat ze qua design op elkaar lijken..

Ghost, je had het over een custom skin. Was dat die fel blauwe op je heli? Die kon ik zien. Zou ik zelf ook willen, hoe deed je dit? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
@Streskip.

Ben vandaag beschikbaar overdag om wat spelen. Pm mee maar met jouw details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik ook, weet alleen nog niet hoe laat etc. Ik ga zo eerst even de missie aanpassen.

--
Wil iemand hem zo even testen met mij?

[ Voor 22% gewijzigd door Ircghost op 17-04-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:53:
Ik ook, weet alleen nog niet hoe laat etc. Ik ga zo eerst even de missie aanpassen.

--
Wil iemand hem zo even testen met mij?
Ik kan vanaf 1600 ongeveer. Ben nog aan het werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Tussen 1300 en 1445 heb ik wel even tijd,

Jeroen

TS server draait, ik hoor je wel verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
We hebben net de missie getest en wat aanpassingen doorgevoerd, er zijn nog een paar dingen die ik niet snap maar de missie werkt gewoon prima nu :). Mogelijk ga ik nog een paar verassingen toevoegen voor later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Had wat screens gemaakt gisteren :P

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2938/13911833984_0a3f5acecd_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7448/13911833874_e7dd4e6970_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7359/13911833324_0b08d1081e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7214/13888297296_81495a0a09_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3713/13888295872_bc7ac5caff_c.jpg

Ben benieuwd naar de missie. Ga zo weer even oefenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Kom even op TS, dan zet ik een server op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Sorry zie het nu pas! Ik kom er zo aan, 5 minuutjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
server staat aan gathering of tweakers; pass GOT. zit nu even op teamspeak.fonta.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ik was gister pas laat terug van werk, zou vandaag wel weer wat kunnen hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7062/13889917162_becafdc242_c.jpg

Actie foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Mark die zeker weer eens te dichtbij kwam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Wordt er vanavond gevlogen? Heb gister FC3 gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Mijn server kan ik wel aangooien maar hebben we nog een TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik heb wel zin om te vliegen als je nog van plan bent te hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik ga even douchen en eten en dan doe ik ook zo mee :).

En ik schoot hem per ongeluk haha, hij schoot ook dus uit schrik reactie schoot ik ook. Zat alleen strak achter hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ready when you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Sorry koken duurde wat langer. Ik ben in ieder geval online om 11:05. Welke TS zitten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik zit niet op TS. Ben niet aan het vliegen met SgtPoen. Krijg wel visite zo (half 12/kwart voor 12) dus weet niet zeker of ik kan blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ah ok prima, ga wel gewoon bezig met start-up procedure uitschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Zoals het er nu uitziet lukt het mij wel om vanavond te vliegen.

/edit

Er is een nieuwe beta uit. In de Bin folder staat een DCS_updater.exe ff draaien en de beta wordt bijgewerkt. 342mb groot.. 1.2.8.26834.405

[ Voor 54% gewijzigd door Koriel op 18-04-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ben benieuwd of ik mijn controller settings kan bewaren haha. Lijkt erop dat er 2 AI verbetering in zitten Koriel, misschien komen ze er ooit nog over 10 jaar!

[ Voor 45% gewijzigd door Ircghost op 18-04-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
nah... eerst zien.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
TS server draait. Eega is aan het raiden, ik mag na 21:00 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik kom er nu aan. Aangezien er nog geen server is, gooi ik er wel 1 online.

naam: gathering of tweakers
ww: GOT

[ Voor 21% gewijzigd door Ircghost op 18-04-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Koriel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:04:
[...]

Da's idd erg leuk. :-) Moet je er eigenlijk meerdere nemen..

Zelf ga ik op termijn voor de volgende combo.

Maar voorlopig doet mijn X-52 pro met pro pedals het nog wel even.
Dan zou ik doorsparen en voor de thrustmaster warthog gaan......das t 'echte' spul, zeker voor de a10!

T60P Widescreen

Pagina: 1 2 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx