Leuk, misschien doe ik wel mee!
- Ircghost
- Registratie: Februari 2010
- Laatst online: 14-09 16:04
Honeybadger doesn't care!
Topicstarter:strip_icc():strip_exif()/u/347700/honeybadger.jpg?f=community)
gehoord van icontrol DCS A10 server? Misschien voor mooie inspiratie voor jeIrcghost schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:37:
Ik ga trouwens een grid maken voor de Powergrid Roccat app, dan kun je via je telefoon hotkeys toewijzen op je pc. Link: http://power-grid.roccat.org/en/Home/
Als je zin hebt om mee te werken laat het dan weten. Ik begin denk ik met de f15c omdat die weinig buttons heeft, dus iets makkelijker aan te beginnen.
Wat vinden jullie buttons die belangrijk zijn om te kunnen bereiken?
Ik heb naast wat standaard dingen (gear/flaps/flare/chaff/ecm) ook radar zone increase en decrease. Ook de 4 navigation modes heb ik er op staan.
--
Eerste proef versie
http://power-grid.roccat....ids/Games/Simulation/331/
Ik denk dat ik vnd ook wel mee doe! Denk dat ik begin met de A10, dan wellicht ff de huey
[ Voor 5% gewijzigd door Seesar op 11-06-2014 15:17 ]
T60P Widescreen
- Ircghost
Ik zal er eens naar kijken
Die had ik ook al gevonden, maar het is mij niet duidelijk wat de limitaties van de gratis versie zijn. Weet jij dat toevallig?Seesar schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:59:
[...]
gehoord van icontrol DCS A10 server? Misschien voor mooie inspiratie voor je
En gaan we nog vliegen vanavond?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
- Ircghost
Ik heb al gevlogen met MBGek eerder op de avond ben ik bang, mogelijk kan ik zo nog wel vliegen (over een uurtje)
Ik kan nu wel tot 1900 als iemand zin heeft
- Ircghost
Ik kom er zo misschien wel bij, zit nog te twijfelen tussen ETS2 en DCS
Tss, het is toch niet moeilijk om te kiezen tussen een vrachtwaggel en een vliegtuig?
- Ircghost
Ik zie jullie niet op zijn teamspeak server anders 
ingame server;
gathering of tweakers
pw
got
scenario; 2 p51d's, 2 migs en 2 f15c
ingame server;
gathering of tweakers
pw
got
scenario; 2 p51d's, 2 migs en 2 f15c
[ Voor 45% gewijzigd door Ircghost op 12-06-2014 16:47 ]
- Ircghost
Was een leuke sessie carlos!
Ik snap alleen nog steeds niet wat ik moet gebruiken tegen welke raketten haha
Zijn jullie net gestopt? Kon de server niet vinden
- Ircghost
Ja 15 minuten geleden ofso 

Ircghost schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:01:
Ja 15 minuten geleden ofso
[afbeelding]
[afbeelding]
Was erg leuk inderdaad! Vette screens.
Ook leuk om eens iemand kapot te schieten
Ook leuk om eens iemand kapot te schieten
- Ircghost
Wel vrijwillig he, laat dat duidelijk zijn xD
Oké okéIrcghost schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:11:
Wel vrijwillig he, laat dat duidelijk zijn xD

Ik kan vanavond niet meerMBgek schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:40:
Straks weer ff?

- Ircghost
ik kan zo pas weer, maar doe wel mee. Over een half uur ofso
- Ircghost
Ik ben mijn tas aan het inpakken, maar misschien doe ik zo mee. Vanavond in ieder geval wel
Als ik niet in slaap val (was om 5uur al opIrcghost schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:30:
Ik ben mijn tas aan het inpakken, maar misschien doe ik zo mee. Vanavond in ieder geval wel

[ Voor 23% gewijzigd door Streskip op 13-06-2014 15:55 ]
- Ircghost
MBGek, heb jij eigenlijk nog die screens van toen wij samen die looping maakten?
Ik heb een beknopte checklist gemaakt voor o.a. een cold start en een ILS approach voor de A-10C. Misschien dat meer mensen er wat aan hebben: https://srv.tuxplace.nl/hosted/A-10C_procedures.pdf
Ik heb eigenlijk met opzet de verscheidene checks/tests/BITs overgeslagen. Ik snap dat een echte piloot die natuurlijk allemaal wel uitvoert, maar in een sim als DCS vind ik dat tijdsverspilling aangezien alles toch altijd goed is.
Het is uiteraard als naslagwerk bedoelt, het is wel handig als je eerst even de training doorloopt zodat je alle knopjes weet te vinden.
Ik heb eigenlijk met opzet de verscheidene checks/tests/BITs overgeslagen. Ik snap dat een echte piloot die natuurlijk allemaal wel uitvoert, maar in een sim als DCS vind ik dat tijdsverspilling aangezien alles toch altijd goed is.
Het is uiteraard als naslagwerk bedoelt, het is wel handig als je eerst even de training doorloopt zodat je alle knopjes weet te vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 13-06-2014 17:09 ]
- Ircghost
Thanks, ga het eens bekijken
Hier ook nog een paar handige documenten voor de A10C, makkelijk om bij je te hebben 
http://www.swe-gaming.com/DCS/Guides/
- Ircghost
Ja kan zo nog wel 
TS: srv.tuxplace.nl dan weet ik dat je er bent
TS: srv.tuxplace.nl dan weet ik dat je er bent
[ Voor 55% gewijzigd door Ircghost op 14-06-2014 23:25 ]
Net nog even een probeerseltje gemaakt met wat mods (Thanks M0nk!).
Je hebt een legertje infanterie. Wat doe je daaraan? Precies, een paar clusterbommen op gooien.
YouTube: DCS World: A-10C cluster bombing
Heb ik deze video ook natural head movement aangezet. Werkt wel grappig. Voor de replay tenminste, om mee te vliegen is wat anders.
Je hebt een legertje infanterie. Wat doe je daaraan? Precies, een paar clusterbommen op gooien.
YouTube: DCS World: A-10C cluster bombing
Heb ik deze video ook natural head movement aangezet. Werkt wel grappig. Voor de replay tenminste, om mee te vliegen is wat anders.
Damn, daar zitten een paar handige, duidelijke tussen. Thanks!drentm0nk schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:22:
Hier ook nog een paar handige documenten voor de A10C, makkelijk om bij je te hebben
[ Voor 27% gewijzigd door Compizfox op 16-06-2014 14:47 ]
Ik merk trouwens dat http://www.swe-gaming.com...%20Warthog%20Controls.pdf de CMS en Coolie hats mist. Deze is wel compleet: http://forums.eagle.ru/at...mentid=50545&d=1303430739
Ik vind het wel handig om het compleet te hebben 
Ik heb hem nu uitgeprint en de keybinds erbij gezet. Heb ook het één en ander veranderd om het makkelijker te maken: heb de TMS aan de pijltjestoetsen gebind, de DMS aan WASD en de Coolie aan IJKL, en CMS aan RCTRL+pijltjestoetsen.
Nu nog alles uit m'n hoofd leren zodat ik niet steeds hoef op te zoeken wat wat is
Ik heb ook alle knopjes op m'n joystick in gebruik nu: PAC-1 en PAC-2, weapon release, center view, trim en trim reset, master mode en autopilot.
Tja, je moet toch wat als je geen fatsoenlijke HOTAS hebt.
Heb m'n checklist wat geüpdatet, stukje over combat erbij gezet.
https://srv.tuxplace.nl/hosted/A-10C_procedures.pdf
Ik heb hem nu uitgeprint en de keybinds erbij gezet. Heb ook het één en ander veranderd om het makkelijker te maken: heb de TMS aan de pijltjestoetsen gebind, de DMS aan WASD en de Coolie aan IJKL, en CMS aan RCTRL+pijltjestoetsen.
Nu nog alles uit m'n hoofd leren zodat ik niet steeds hoef op te zoeken wat wat is
Ik heb ook alle knopjes op m'n joystick in gebruik nu: PAC-1 en PAC-2, weapon release, center view, trim en trim reset, master mode en autopilot.
Tja, je moet toch wat als je geen fatsoenlijke HOTAS hebt.
Heb m'n checklist wat geüpdatet, stukje over combat erbij gezet.
https://srv.tuxplace.nl/hosted/A-10C_procedures.pdf
[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 17-06-2014 19:59 ]
DCS Summer Sale nu ook op Steam!
http://store.steampowered.com/app/223750/

SUMMER SALE! Offer ends 29 June
http://store.steampowered.com/app/223750/

SUMMER SALE! Offer ends 29 June
- Ircghost
De x55 is nu in de aanbieding bij 4launch voor 168 incl verzending!
Ik heb de x55 geprobeerd van een maatje maar het is niet veel beter dan een x52, throttle quadrant is beter maar de joystick mechaniek voelt gewoon te plastic. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik al 2 jaar met de warthog vlieg. Saitek had het binnenwerk van de stick beter moeten aanpakken, plastic op plastic vliegt niet lekker.
[ Voor 35% gewijzigd door SgtPoen op 02-07-2014 11:17 ]
- Ircghost
Heb je het dan over de x52 of over de x52pro?
Iemand nog vliegen vanavond?
Heeft de normale x52 een plastic contactvlak? heb zelf een x52pro gehad en daar was deze van metaal, de pro heeft ook een extra veer binnenin de grotere veer. Als ik op plaatjes van internet kijk zie ik wel verschil, maar voor de prijs van de x55 verwacht je toch wel dat ze dat gewoon van metaal maken. Als ze het met de x52pro ook deden, waarom niet?
Heb wel zin om vanavond te vliegen, is alweer een tijdje geleden.
Voorbeeld,
x52pro, (pijl moet je negeren, gaat over het zilverkleurige onderdeel onder de veer)

normale x52,
Heb wel zin om vanavond te vliegen, is alweer een tijdje geleden.
Voorbeeld,
x52pro, (pijl moet je negeren, gaat over het zilverkleurige onderdeel onder de veer)

normale x52,

[ Voor 24% gewijzigd door SgtPoen op 02-07-2014 18:45 ]
- Ircghost
Heb toch de x55 aangeschaft na veel reviews gelezen en filmpjes gezien te hebben
Ik heb op dit moment een trainings-missie draaien, komt gerust langs. Name Gather of Tweakers > PW: GOT
Weet niet voor hoe lang ^
Weet niet voor hoe lang ^
De X55 zal ook zeker gewoon verder goed werken en de hoeveelheid knoppen en combinatie's zijn natuurlijk mooi, alleen hetgene wat eigenlijk het belangrijkste is hadden ze wat beter kunnen oplossen. Ik kan vanavond niet aanwezig zijn, moet onverwachts even wat anders doen.
Ik kan vanavond niet
Maar ben morgen de gehele dag vrij... Als iemand zou willen vliegen, heb ik wel interesse om mee te doen
Klein wow momentje van vorige week

Klein wow momentje van vorige week

- Ircghost
Nice! Welke kist is dat eigenlijk?
Hihi idd

Iemand zat volgens mij een screenshot van zich zelf te maken, hij ging er zo mooi voor staan... En ik spectate toevallig
Dit is dan weer de C.. Die ik niet heb

Iemand zat volgens mij een screenshot van zich zelf te maken, hij ging er zo mooi voor staan... En ik spectate toevallig

[ Voor 8% gewijzigd door Streskip op 02-07-2014 23:55 ]
- Ircghost
Ja sorry hoor, dat goedkope ding vlieg ik niet
------
De x-55 is nu al niet meer beschikbaar voor die prijs!
[ Voor 10% gewijzigd door Ircghost op 03-07-2014 20:32 ]
- Ircghost
Even een kleine bump; EDGE komt al zover; hoe gaaf gaat dit wel niet worden: http://forum.avsim.net/topic/392098-dcs-edge . Volgens de berichten komt hij beschikbaar als beta bij update 1.3.0, dus downloaden wanneer het kan :)!
Het dashboard verschilt enorm inderdaad, hij heeft geen MFCDs enzo. Volgens mij zijn de consoles aan je zijden wel gewoon (bijna) hetzelfde.Ircghost schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 00:19:
[...]
Ja sorry hoor, dat goedkope ding vlieg ik niet. Hij ziet er echt heel anders uit dan de a-10c trouwens!
Pfft, wegens hoge loads weren ze guests, lolIrcghost schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:14:
Even een kleine bump; EDGE komt al zover; hoe gaaf gaat dit wel niet worden: http://forum.avsim.net/topic/392098-dcs-edge . Volgens de berichten komt hij beschikbaar als beta bij update 1.3.0, dus downloaden wanneer het kan :)!

- Ircghost
Ja al heel lang, het is wel echt de moeite waard om een account aan te maken though
Morgen komt de F86F Sabre uit als open beta, kijk wel uit naar deze kist. Dat tijdperk spreekt me altijd aan, wellicht een MP sessie dit weekend om hem in te luiden?
Bijbehorende patch note:
Please note that version 1.2.9 was created simply to launch DCS: F-86F Sabre and DCS: Fw 190 D-9 Dora. We also hope to see some new third party projects released in 1.2.9. As such, this version is NOT intended as bug fixing version... that will be for DCS World 2.0.0.
Items:
• DCS: F-86F Sabre release
• New MiG-15bis AI aircraft
• Oculus DK2 support
• Fixed label visibility for external view saved being carried over from previous multiplayer sessions
• Logitech G940 joystick trimming repaired
• Added additional radio frequencies to each airfield to support F-86F and Fw 190 D-9 radios
• Corrected rear gun aiming for the Tu-22M3
• Corrected A-10A HUD jittering when firing the gun
• Corrected mission 8 of the Ka-50 Deployment Campaign
Hij is vandaag al uitgebracht
[YouTube: http://youtu.be/_RQnfs98qLI]
Bijbehorende patch note:
Please note that version 1.2.9 was created simply to launch DCS: F-86F Sabre and DCS: Fw 190 D-9 Dora. We also hope to see some new third party projects released in 1.2.9. As such, this version is NOT intended as bug fixing version... that will be for DCS World 2.0.0.
Items:
• DCS: F-86F Sabre release
• New MiG-15bis AI aircraft
• Oculus DK2 support
• Fixed label visibility for external view saved being carried over from previous multiplayer sessions
• Logitech G940 joystick trimming repaired
• Added additional radio frequencies to each airfield to support F-86F and Fw 190 D-9 radios
• Corrected rear gun aiming for the Tu-22M3
• Corrected A-10A HUD jittering when firing the gun
• Corrected mission 8 of the Ka-50 Deployment Campaign
Hij is vandaag al uitgebracht
[YouTube: http://youtu.be/_RQnfs98qLI]
[ Voor 3% gewijzigd door SgtPoen op 25-07-2014 17:37 ]
Ik zie in de change note, g940 trim repaired, wat was er mis dan en bij welke kist?
Keo zelf de g940, maar niet echt iets afwijkends gemerkt.
T60P Widescreen
Ligt eraan wat jij ervan verwacht natuurlijk, het is een leuke kist om in te vliegen. Je kan er in A-A en A-G mee uit te voeten. Je hebt natuurlijk geen Amraams of GBU's ter beschikking. Als je product pagina nog niet gezien hebt: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/products/sabre/MBgek schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:02:
Zit er zwaar over te twijfelen om de F86 te kopen, wat zijn jouw ervaringen?
Dit zal wel over de Ka50 Force trim gaan oid. Weet niet of de Mi8 ook zo'n systeem heeft?Seesar schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:38:
Ik zie in de change note, g940 trim repaired, wat was er mis dan en bij welke kist?
Hier een filmpje over de Sabre en de Mig 15, gemaakt door iemand uit onze groep. Ik vlieg de Sabre
[ Voor 8% gewijzigd door SgtPoen op 02-08-2014 09:43 ]
Heel vet filmpje, zijn dat ingame graphics of achteraf nog wat aan gedaan? Zoals de smoke trail en die trein die voorbij komt zetten?
Kep zin om t ook te gaan spelen!
T60P Widescreen
De engine smoke zit er al een paar patches in, zorgt vooral bij de Russische kisten voor leuke rook gordijnenSeesar schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:48:
Heel vet filmpje, zijn dat ingame graphics of achteraf nog wat aan gedaan? Zoals de smoke trail en die trein die voorbij komt zetten?
Hmm, op een of andere manier ziet t er mooier uit dan bij mij, hoewel dat was volgens mij nog met de oude gpu. Als ik weer thuis ben ff testen en de graphics omhoog mnallen. Ziet er erg gaaf uit!
T60P Widescreen
- Ircghost
Het helpt ook heel erg als je SweetFX gebruikt, met weinig stress veel betere resultaten (vooral als je de sweetfx configure tool gebruikt).
Erg gaaf filmpje en goed gevlogen!
Erg gaaf filmpje en goed gevlogen!
Ik weet niet waarom, maar denk dat mijn interesse toch meer uitgaat naar de wat modernere jets. F-18, MiG-29, F-22, dat soort spul lijkt me wel leuk.
Ik zou wel een moderne u.s. Heli willen zoals de apache, cobra, lynx, cougar, super stallion, merlin, chinook.
Wel te vet allemaal. Ik moet haast maken met mijn nieuwe ontwerpen voor mijn joystick!
Wel te vet allemaal. Ik moet haast maken met mijn nieuwe ontwerpen voor mijn joystick!
T60P Widescreen
Morgen kunnen we weer los met de FW190
. Verwacht een soortgelijk filmpje met de sabre en mig 15 van ons.
- Ircghost
Wat ga je doen dan met die joystick?Seesar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:55:
Ik zou wel een moderne u.s. Heli willen zoals de apache, cobra, lynx, cougar, super stallion, merlin, chinook.
Wat ben je met je joystick van plan? er zijn/waren geruchten dat Belsimtek een AH-1G Cobra zou ontwikkelen, maar is verder akelig stil.Seesar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:55:
Vannacht even wezen vliegen, waren een hoop mensen online
Moet vaker in de late uurtjes eens online gaan blijkbaar..

Zeker half uur met die gasten zo gevlogen tot dat een andere F15 even voorlangs wilde

Maar was echt héél gaaf! Merk nu wel dat ik aan een TrackIR toe ben...

Zeker half uur met die gasten zo gevlogen tot dat een andere F15 even voorlangs wilde

[ Voor 7% gewijzigd door Streskip op 05-08-2014 17:58 ]
- Ircghost
Je hebt het in ieder geval nog wel kunnen landen
, wel respect voor je als je kunt formatievliegen zonder TrackIR!
Vroeger(FC1) kon je nog je beeld locken op een ander toestel, hele tijd zo gevlogen met formatie vliegen.
DankjeIrcghost schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:02:
Je hebt het in ieder geval nog wel kunnen landen, wel respect voor je als je kunt formatievliegen zonder TrackIR!
Dat is eigenlijk wel ideaal, eens kijken of dat nog mogelijk is!SgtPoen schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:47:
Vroeger(FC1) kon je nog je beeld locken op een ander toestel, hele tijd zo gevlogen met formatie vliegen.
- Ircghost
Dat heet volgens mij Padlock view, moet je maar even kijken welke key je daar voor hebt staan (moet het wel aanstaan in de settings van de server)
Eerste reactie was; netjes hoor, die neus van je f15Streskip schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:56:
Vannacht even wezen vliegen, waren een hoop mensen onlineMoet vaker in de late uurtjes eens online gaan blijkbaar..
[afbeelding]
Zeker half uur met die gasten zo gevlogen tot dat een andere F15 even voorlangs wilde![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

- Ircghost
Hoe vloog die eigenlijk na de impact? Had je nog al je hydraulische druk? En vliegt die f15 bij wire?
Hij vloog zeer instabiel, vooral de neus wilde graag naar beneden. Links en rechts banken was eigenlijk niet zo'n probleem maar ideaal vloog het niet.Ircghost schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:44:
Hoe vloog die eigenlijk na de impact? Had je nog al je hydraulische druk? En vliegt die f15 bij wire?
Het vloog alsof je kromme velgen onder je auto hebt, dat gehobbel..
HihiMBgek schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:30:
[...]
Eerste reactie was; netjes hoor, die neus van je f15
[ Voor 18% gewijzigd door Streskip op 05-08-2014 21:57 ]
Geen idee eigenlijk. De A-10 niet iig. Die kun je mid-air gewoon uitzetten (engines uit, APU uit, battery power uitIrcghost schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:44:
En vliegt die f15 bij wire?
[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 06-08-2014 00:20 ]
- Ircghost
Haha nice! Maar zet je labels eens uit man xD
Lijkt er wel een beetje op dat de glide ratio niet echt klopt. Volgens mij hebben straaljagers ongeveer een glide ratio van 5:1 dus je zou best snel op de grond moeten zijn
Lekker op de bank
Mooie screens man!Streskip schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:56:
Vannacht even wezen vliegen, waren een hoop mensen onlineMoet vaker in de late uurtjes eens online gaan blijkbaar..
Via wat vlieg je online? Gewoon via de lobby?
Ik ben al geruime tijd bezig met DCS (eigenlijk al vanaf de gewone Lock On!), maar vlieg nooit online.
Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf
Een U2 heeft bijvoorbeeld een glide ratio van 28:1, maar da's dan ook niet geheel abnormaal als je het toestel bekijktZaZ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 01:17:
Lijkt er wel een beetje op dat de glide ratio niet echt klopt. Volgens mij hebben straaljagers ongeveer een glide ratio van 5:1 dus je zou best snel op de grond moeten zijn
Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf
Het lijkt mij ook niet correct om te stellen dat "alle jets" in het algemeen een glide ratio van 5:1 hebben. Dat verschilt nogal van vliegtuig tot vliegtuig lijkt me. Toch kan ik nergens de lift-to-drag/glide ratio vinden van de A-10.
Klopt is ook behoorlijk nattevingerwerk.Compizfox schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:24:
Het lijkt mij ook niet correct om te stellen dat "alle jets" in het algemeen een glide ratio van 5:1 hebben. Dat verschilt nogal van vliegtuig tot vliegtuig lijkt me. Toch kan ik nergens de lift-to-drag/glide ratio vinden van de A-10.
Zal vast wel ongeveer opgaan voor jets met korte pijlvleugeltjes zoals f16 ofzo
Lekker op de bank
Ja de FW190 is uit!, tijd om wraak te nemen op die vliegende pony's 
With 1.2.10 version the Fw 190 D-9 is available for download!
DCS: Fw 190 D-9 release
Updated 3d models of B8V20 rocket launcher
F-86F. Slightly modified wing induced drag
F-86F. The range rotary will work by joystick
F-86F. The 3 Interior Lights knobs are added in Input assignments
F-86F. The inverted wheel brake animation are fixed
F-86F. Oxygen will not ON at cold start
F-86 Master Arm/Weapons Selector will not in GUNS position at cold start
New incockpit touch sound
MiG-15 3d model was updated.
Update German encyclopedia
G940 issue fixed
We kunnen bij de release van EDGE een grote bug fix lijst verwachten, ook schijnt deze sim goed te vallen bij testers van de Oculus Rift. Veel publiciteit.
With 1.2.10 version the Fw 190 D-9 is available for download!
DCS: Fw 190 D-9 release
Updated 3d models of B8V20 rocket launcher
F-86F. Slightly modified wing induced drag
F-86F. The range rotary will work by joystick
F-86F. The 3 Interior Lights knobs are added in Input assignments
F-86F. The inverted wheel brake animation are fixed
F-86F. Oxygen will not ON at cold start
F-86 Master Arm/Weapons Selector will not in GUNS position at cold start
New incockpit touch sound
MiG-15 3d model was updated.
Update German encyclopedia
G940 issue fixed
We kunnen bij de release van EDGE een grote bug fix lijst verwachten, ook schijnt deze sim goed te vallen bij testers van de Oculus Rift. Veel publiciteit.
[ Voor 83% gewijzigd door SgtPoen op 06-08-2014 15:55 ]
- Ircghost
Gaaf, ze zijn lekker bezig daar! Kan niet wachten tot de EDGE update, gaat echt een wereld van verschil worden!
Grafisch zal het wel verschil maken, mooier en sneller.Ircghost schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:45:
Gaaf, ze zijn lekker bezig daar! Kan niet wachten tot de EDGE update, gaat echt een wereld van verschil worden!
Maar daar blijft het dan ook bij. Het is een study sim met nog steeds enorme gaten in de AI.
Hoe moeilijk is het nu om de toestellen een beetje geloofwaardig te laten vliegen?
Wat immersie betreft krijgt DCS wat mij betreft een dikke onvoldoende. Zeker gezien hoelang deze sim franchise al op de markt is.
Maar ik kijk er ook naar uit hoor. Net zoals de MiG en de Hawk. De Sabre is echt een oude jet, leuk om te vliegen. En waar ik echt van onder de indruk ben is de Focke Wulf. Deze vliegt echt geweldig!
Ik ben erbij
[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 08-08-2014 20:33 ]
MBgek schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:05:
[...]
Wat ben je met je joystick van plan? er zijn/waren geruchten dat Belsimtek een AH-1G Cobra zou ontwikkelen, maar is verder akelig stil.
om aan jullie antwoord te geven; ik ben bezig een module te ontwerpen die per kanaal (dus Yaw, Roll, Pitch & throttle) de krachten kan aansturen. Iedere module kan een hiervoorgenoemde as aansturen en uitlezen. Dit houdt in dat de DIY cockpit bouwer dus een actuator heeft die een bepaalde as kan aansturen en ook kan uitlezen (positie van je yoke bijv.).
DIt wil ik dan weer verwerken in mijn diy joystick die ik zelf wil 3dprinten.
Zo'n module gaat verscheidene dingen ondersteunen:
-Normale joystick opperatie: de joystick springt weer terug naar zijn neutraal
-Beep trim: met de cooliehat kun je dat kanaal naar voren/achter bewegen en dus je joystick en dus je input en krachten wegtrimmen
-Force release trim: een knop indrukken op je joystick waardoor alle kanalen slap worden je de joystick kan verzetten en bij het loslaten van je knop wordt dat je nieuwe 0-kracht datum (zoals in de blackshark)
-Follow-up trim; je beweegt de joystick, en de module volgt deze beweging. Daar waar je je joystick loslaat blijft ie staan en is dat je nieuwe 0-krachten datum.
Dit allemaal wordt onderdling gelinked met communicerende arduino's (goedkope nano's) waarbij je eigenlijk zonder software op de PC al deze trim mogelijkheden hebt; je wordt dus onafhankelijk van de sim die je speelt.
Daarnaast ben ik bezig om zonder conventionele potmeters of hall sensors de positie van de joystick uit te lezen zodat er minder onderhoud nodig is.
Elke module kan dus trimmen (verplaatsen nulpunt krachten) en hij kan ook de krachten minder/meer laten worden; zoals bijvoorbeeld de stijfheid van de stick bij toenemende snelheid.
Uiteindelijk, maar dat gaat het moeilijkste worden is de Force Feedback part; ik moet een USB protocol voor arduino zien te fabriceren die enerzijds de posities van de 4 kanalen aan de pc doorgeeft (dat lukt/is al gelukt), maar ook die een eventuele FFB kracht opvraagt: bijvoorbeeld een stickshaker puls.
Al met al nog wel wat uitdagingen, maar ik heb lang moeten werken om i.i.g. communicatie tussen arduino's en pc aan de praat te krijgen. Dat lijkt vanavond gelukt te zijn (althans de basics). uiteindelijk moeten namelijk alle losse modules zonder problemen met elkaar kunnen lullen over hun informatie en dat in zijn geheel naar de pc wordt gestuurd.
Het idee is uiteindelijk je of losse modules kunt kopen; bijvoorbeeld slechts 2 modules voor alleen de roll en pitch kanalen die je op een joystick kan monteren die betaalbaar zijn en nagenoeg plug- en play.
Uiteraard wil ik fully customizable maken dus dat je maximale en minimale tegenkracht kan instellen, mate van gevoeligheid etc etc.
Voor de diehards kun je dan 2 extra modules in je ontwerp opnemen; 1 voor autothrottle (bijvoorbeeld je collective van een heli) en voor je pedalen.
Als ik ooit echt tijd heb wil ik ook de stick voor anderen gaan produceren, maar nu focus ik op de actuators/modules; want uiteindelijk is de FFB feel belangrijker dan hoe je stick eruit ziet: ergo tijdelijk een goedkope logitech erop flansen is in mijn ogen geen probleem.
op de lange termijn zou ik willen dat mijn modules de Lua.export kan uitlezen zodat in de arduino bepaalde parameters zoals snelheid, vermogen etc omgezet worden in formules die bepaalde krachten op de stick genereren. Ik geloof namelijk meer in (embedded) hardware, dan software
Ik wil dit alles proberen zo goedkoop mogelijk te houden (denk aan 70 euro per module) en zo compatible mogelijk: geen gezeur met drivers voor FSX, Xplane, DCS etc etc; gewoon een joystick die door windows herkend wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door Seesar op 08-08-2014 21:45 ]
T60P Widescreen
Heel gaafSeesar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:39:
[...]
[...]
om aan jullie antwoord te geven; ik ben bezig een module te ontwerpen die per kanaal (dus Yaw, Roll, Pitch & throttle) de krachten kan aansturen. Iedere module kan een hiervoorgenoemde as aansturen en uitlezen. Dit houdt in dat de DIY cockpit bouwer dus een actuator heeft die een bepaalde as kan aansturen en ook kan uitlezen (positie van je yoke bijv.).
DIt wil ik dan weer verwerken in mijn diy joystick die ik zelf wil 3dprinten.
Zo'n module gaat verscheidene dingen ondersteunen:
-Normale joystick opperatie: de joystick springt weer terug naar zijn neutraal
-Beep trim: met de cooliehat kun je dat kanaal naar voren/achter bewegen en dus je joystick en dus je input en krachten wegtrimmen
-Force release trim: een knop indrukken op je joystick waardoor alle kanalen slap worden je de joystick kan verzetten en bij het loslaten van je knop wordt dat je nieuwe 0-kracht datum (zoals in de blackshark)
-Follow-up trim; je beweegt de joystick, en de module volgt deze beweging. Daar waar je je joystick loslaat blijft ie staan en is dat je nieuwe 0-krachten datum.
Dit allemaal wordt onderdling gelinked met communicerende arduino's (goedkope nano's) waarbij je eigenlijk zonder software op de PC al deze trim mogelijkheden hebt; je wordt dus onafhankelijk van de sim die je speelt.
Daarnaast ben ik bezig om zonder conventionele potmeters of hall sensors de positie van de joystick uit te lezen zodat er minder onderhoud nodig is.
Elke module kan dus trimmen (verplaatsen nulpunt krachten) en hij kan ook de krachten minder/meer laten worden; zoals bijvoorbeeld de stijfheid van de stick bij toenemende snelheid.
Uiteindelijk, maar dat gaat het moeilijkste worden is de Force Feedback part; ik moet een USB protocol voor arduino zien te fabriceren die enerzijds de posities van de 4 kanalen aan de pc doorgeeft (dat lukt/is al gelukt), maar ook die een eventuele FFB kracht opvraagt: bijvoorbeeld een stickshaker puls.
Al met al nog wel wat uitdagingen, maar ik heb lang moeten werken om i.i.g. communicatie tussen arduino's en pc aan de praat te krijgen. Dat lijkt vanavond gelukt te zijn (althans de basics). uiteindelijk moeten namelijk alle losse modules zonder problemen met elkaar kunnen lullen over hun informatie en dat in zijn geheel naar de pc wordt gestuurd.
Het idee is uiteindelijk je of losse modules kunt kopen; bijvoorbeeld slechts 2 modules voor alleen de roll en pitch kanalen die je op een joystick kan monteren die betaalbaar zijn en nagenoeg plug- en play.
Uiteraard wil ik fully customizable maken dus dat je maximale en minimale tegenkracht kan instellen, mate van gevoeligheid etc etc.
Voor de diehards kun je dan 2 extra modules in je ontwerp opnemen; 1 voor autothrottle (bijvoorbeeld je collective van een heli) en voor je pedalen.
Als ik ooit echt tijd heb wil ik ook de stick voor anderen gaan produceren, maar nu focus ik op de actuators/modules; want uiteindelijk is de FFB feel belangrijker dan hoe je stick eruit ziet: ergo tijdelijk een goedkope logitech erop flansen is in mijn ogen geen probleem.
op de lange termijn zou ik willen dat mijn modules de Lua.export kan uitlezen zodat in de arduino bepaalde parameters zoals snelheid, vermogen etc omgezet worden in formules die bepaalde krachten op de stick genereren. Ik geloof namelijk meer in (embedded) hardware, dan software.
Ik wil dit alles proberen zo goedkoop mogelijk te houden (denk aan 70 euro per module) en zo compatible mogelijk: geen gezeur met drivers voor FSX, Xplane, DCS etc etc; gewoon een joystick die door windows herkend wordt.
Ik ben nog onlineSeesar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:47:
ow ff losse post voordat deze vraag in mijn vorige post verzinkt; zijn jullie nog online? zo ja, welke server?
ben aan het updaten, kom eraan
joining de freeflight server, kep geen TS
joining de freeflight server, kep geen TS
[ Voor 42% gewijzigd door Seesar op 08-08-2014 22:04 ]
T60P Widescreen
- Ircghost
Kom gewoon op de TS van die we elke keer gebruiken!
srv.tuxplace.nl
Kan iemand dat misschien even in de topicstart zetten?
----
En ontzettend gaaf dat je dat helemaal aan het ontwikkelen bent! Ben heel benieuwd naar je eerste pics en ervaringen
.
srv.tuxplace.nl
Kan iemand dat misschien even in de topicstart zetten?
----
En ontzettend gaaf dat je dat helemaal aan het ontwikkelen bent! Ben heel benieuwd naar je eerste pics en ervaringen
[ Voor 33% gewijzigd door Ircghost op 08-08-2014 22:30 ]
Sorry dat ik er niet bij was, had je follow-upbericht niet gelezen en werd ondertussen door anderen uitgenodigd voor een potje BF4 
Anders voegen we elkaar toe op Steam? Ik het daar hetzelfde als hier.
Anders voegen we elkaar toe op Steam? Ik het daar hetzelfde als hier.
- Ircghost
Ik maak anders wel een Steam groep aan!
Hier: http://steamcommunity.com/groups/GOTDCS
Zal later meer toevoegen zoals events enzo
Handig, heb me ook even aangemeldIrcghost schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:43:
Hoe werkt dat zonder Steam versie van DCS?Ircghost schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:43:
Dat staat er los van, is gewoon voor de chat.
Ok, txs,Compizfox schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:16:
Dat staat er los van, is gewoon voor de chat.
Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx