WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Geluk is met de dommen, dus je moet spelen als een Siema noobpsychoclown schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:14:
Ja in de publics heb ik ook vrijwel geen geluk, daarentegen nu wel de 64% (63.5%) winratio bereikt

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Yep, ook meerdere keren gehad... Gelukkig kunnen we vaker met ons platoon (type 59) toch nog de battle naar onze hand zetten omdat we de vijand vanuit de flank / achterkant aanvallen. Maar ook regelmatig dat dit niet werkt helaas... en dan ben je daar met 2-3 man tegen een overmacht aan het vechten, 2,5-3,5k damage doen per persoon en dan dik verliezen. Jammer is dat.ShockWave schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:19:
Net even 4 potjes gedaan allemaal een loss...zelfs met 95% kans op winst, hele team doet maar wat...kerst+specials+holliday=
Zat daarnet ook in mijn T21 in een tier 9 match op El Halluf.. eerst ging een SU-122-44 recht naar beneden en ging dood, vervolgens gingen alle tanks aan 1 kant van de base campen..ShockWave schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:19:
Net even 4 potjes gedaan allemaal een loss...zelfs met 95% kans op winst, hele team doet maar wat...kerst+specials+holliday=
Ik had rond de 1800 damage gedaan en onze 2 top tiers: 900 en 400 +/-. Later even gekeken bij hun stats.
De SU-122-44 had 15k battles gespeeld en was member van een Poolse clan en de M103 had 10k battles gespeeld en ook lid van een Poolse clan. Zei voor mij al genoeg.

Dat is wel waar, van het weekend een zeer lekkere TC gedraait met oa. 2 lui die ik al vaker mee geweest zijn van SPB. Eentje was vol aan de wodka en zei op Serene Coast, sorry kyozu dat ik door je tactics heen praat maar ik ga langs de volgende weg rushen (13 90). Ik reageerde met "uhh ok.. de heavies deep point pakken en de rest normale tactics". Hij is vervolgens vol langs iedereen gereden en hun arty was dood nadat ze gespot waren. Waren we ook snel van die stomme map afwontcachme schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:17:
[...]
Geluk is met de dommen, dus je moet spelen als een Siema noob

Siema PL!psychoclown schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:42:
[...]
Dat is wel waar, van het weekend een zeer lekkere TC gedraait met oa. 2 lui die ik al vaker mee geweest zijn van SPB. Eentje was vol aan de wodka en zei op Serene Coast, sorry kyozu dat ik door je tactics heen praat maar ik ga langs de volgende weg rushen (13 90). Ik reageerde met "uhh ok.. de heavies deep point pakken en de rest normale tactics". Hij is vervolgens vol langs iedereen gereden en hun arty was dood nadat ze gespot waren. Waren we ook snel van die stomme map afsiema scouts for the win
Arty be ready I scout here *ping ping ping*
*rood berichtje aan de rechterkant :P*
Scout dood binnen 20 sec en arty heeft halve minuut of langer nodig om te reloaden op tier 7-8

Btw.. als ik tier 10 heb.. kan ik dan wat vaker met je mee in platoon

[Voor 7% gewijzigd door wsLy op 25-12-2012 22:49]
geef dan een beetje constructieve feedback en bespreek tactieken. Ik ben nog nieuw en heb nog veel moeite met de juiste plekken vinden en juiste gameplay bij mijn tank te vinden. Dan heb ik er niks aan om te horen dat ik een noob ben, maar als ik hoor dat ik beter hier en hier naar kan kijken dan neem ik dat mee en speel ik beter.
Het voelt een beetje als een stel gefrustreerde pubers die niet tegen hun verlies kunnen en daarom maar het team de schuld geven.
(Tevens een verkapte kan iemand wat tips geven post)
- Nooit naar geluisterd (negeren ze je)
- Indien mensen Engels kunnen: Wordt je uitgescholden in het Engels (lees: Slecht Engels), in het Pools of een ander dom taaltje.
- Indien mensen het niet met je eens zijn, krijg je een shell in je reet.
- Nooit naar geluisterd (negeren ze je)
- Oh ja had ik al gezegd; dat er nooit naar geluisterd wordt?
Overigens als ik je een tip mag geven, laat die Lowe in je garage staan tot je zelf een tier 8 hebt gegrined (als je dat nog niet had). Als je tenminste ondernaam "Perpixel" speelt in-game zie ik dat je nog niet eens 1000 potjes heb gehaald. Er is namelijk niets vervelender dan iemand in een tier 8+ match te hebben zitten in een premium tank (vaak ook nog bovenaan in de lijst) die nog geen bal van dit spel snapt. Want mensen moeten uiteindelijk met 14 man spelen omdat jij het spel nog niet snapt. In principe ben je een blok aan het been en neemt je team je mee op sleep touw.

Ik kocht pas m'n eerste tier 8 toen ik 5-6k battles er op had zitten (Type 59). Nogmaals je moet het helemaal zelf weten, maar je geeft aan veel commentaar over je heen te krijgen en gebruik dit dan als een tip en laat die Lowe in je garage staan en speel er pas mee als je het spel beter onder de knie hebt.
Zie het niet als een belediging maar blijf zolang nog even in de lage tiers en probeer dan pas je tier 8 uit te proberen als je het onder de knie hebt. Ik denk dat de meerderheid hier het zelfde gaat zeggen.

Wat betreft tips, kijk eens naar deze channels:
Quicky Baby WoT
Appel's Channel (Zit hier ook op het forum)
DezGames (af en toe wel leuke replays)
Dungeon GuruNet
PandyCol
The Riising Sun
of;
Mijn Channel
[Voor 46% gewijzigd door Nemean op 26-12-2012 01:42]
Ik probeer ook altijd bij het begin van een pot te vragen of er mensen zijn die een tactiek in gedachte hebben voor de desbetreffende map. Puur en alleen omdat ik zelf daar nog niet genoeg ervaring in heb. Soms komen hier erg mooie tactieken uit die dan ook zeker zorgen voor de winst, maar als er niemand op zo'n moment iets zegt vind ik ook dat ze absoluut niet mogen gaan klagen als mensen niet goed spelen volgens hun.
Verder zijn die opmerking bijna nooit richting mij, maar ik erger me er ook aan als mensen het nodig vinden zichzelf zo te uitte tegen andere.
[Voor 7% gewijzigd door perpixel op 26-12-2012 01:34]

Ervaring leert.. je hebt net 200 matches gedaan, het spel zit vol met arrogante spelers.. PL heeft op dit moment de grootste player base. En deze zijn vaak het meest eigenwijs en vaak de slechtste spelers van het stel (uitzonderingen gelaten). Je weet in principe al hoe laat het is als "Siema" in de chat staat.perpixel schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:32:
Ik vind het redelijk generaliserend om er maar van uit te gaan dat mensen je commentaar negatief opvatten. Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer mensen positief zijn in het spel er vaak zeer positief terug gereageerd wordt. Wat heb je er aan om als mensen niet volgens jou inzien goed spelen ze dan een "noob team" te gaan noemen. Dan zullen ze nooit beter gaan spelen(gewoon omdat je niet beter weet.) en alleen maar geïrriteerd raken door die opmerking en dus misschien sneller terugvallen in uitschelden.
Ik heb het al te vaak geprobeerd maar de meeste mensen zijn ook te lui om te luisteren, al hou je iemand bij de hand ze luisteren nog niet. Ik heb wel eens met een paar mensen die via YouTube met me wilden platoonen en via TS aangesproken wat ze fout deden.. en nog begrijpen ze het niet. Mensen willen ook vaak niet leren, World of Tanks heeft een hoge learning curve en je zult er zelf ook wat aan moeten doen. Kijk op YouTube naar filmpjes, ga op zoek naar bekende "weakspots" van tanks (WoT Armory is goed, helaas gestopt). En ga zo maar door.
In de tier 1 tot en met 4 (ik neem het ruim) zijn vaak nieuwe spelers aanwezig en betere spelers die "noobs" willen ownen. Ze weten zelf niet beter, dus daar zul je geen hulp van krijgen. De beste tip die ik je kan geven is, spreek Dynosu of Robertjuh aan in-game en vraag of je bij GoT2 in de clan kunt en ga platonen met mensen die je uitleg kunnen geven over de basis.Ik probeer ook altijd bij het begin van een pot te vragen of er mensen zijn die een tactiek in gedachte hebben voor de desbetreffende map. Puur en alleen omdat ik zelf daar nog niet genoeg ervaring in heb. Soms komen hier erg mooie tactieken uit die dan ook zeker zorgen voor de winst, maar als er niemand op zo'n moment iets zegt vind ik ook dat ze absoluut niet mogen gaan klagen als mensen niet goed spelen volgens hun.
Het is een stuk frustratie omdat je het al van af het begin af aan fout ziet gaan en het resultaat is dan dat ik dan wel eens mijn ongenoegen kan uitdrukken. Ik ben tenslotte geen babyzitter die alles voor moet kauwen in dit spelVerder zijn die opmerking bijna nooit richting mij, maar ik erger me er ook aan als mensen het nodig vinden zichzelf zo te uitte tegen andere.

Uitleggen hoe het beter kan geef je op na 2 potjes. Een zombie is slimmer dan 90% van de spelers in dit spel. Maar alvast een tip zodat je weet dat je crewed bent:
- Zodra je Siema langs ziet komen
- Wanneer er PL in de naam of tag staat
En voor je eigen gemoedsrust en plezier, wacht met het kopen van een tier 8. Speel eerst minimaal één tree tot die tier om ervaring op te doen. Niks zo *** als een tier 8 die geen ervaring op de maps, tanks en niveau heeft. Als ik in xvm kijk en zie een tier 8 premium met 0 tot 2k battles dan krijgt die standaard de naam "xp pinata" van mij.
Dit spel is het meest leuk wanneer je soms met wild vreemden opeens een klik hebt op een flank en je de boel steamrolled. Vandaag met zn 3en in een platoon gezeten (3x centurion) en erbij was een Patton. We hebben met zn vieren door goed te timen en samenwerken een hele flank tegen gehouden en opgerold ondanks arty. Met zn 4en uiteindelijk een IS3, Batchit, E50M, Patton, M48, T32 en T34 vermorzeld. Zulke potjes moet je tegenwoordig koesteren en van genieten.
[Voor 20% gewijzigd door wontcachme op 26-12-2012 01:51]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Slechte instellingNemean schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:23:
Ik heb het mezelf afgeleerd om mensen in dit verrekte spel (in-game) te helpen of te ondersteunen, het is altijd commentaar, ze schreeuwen, vloeken en tieren de oren van je hoofd of ze weten het altijd beter als je een uitleg geeft. En elke keer als ik 4k damage heb gedaan en zie dat de lemming train vervolgens opgerold is dan zeg ik inderdaad en vaak terecht: "Noob team".

Gedeeltelijk ben ik het hier mee eens. Ik zou hem af en toe gebruiken om aan credits te komen (zeker t/m tier 6/7 kost dat maar enkele potjes). Hierdoor zul je misschien af en toe je team wat tot last zijn omdat je nog niet alle plekjes kent. Aan de andere kant zul je met een beetje nadenken al snel beter dan de gemiddelde speler zijnOverigens als ik je een tip mag geven, laat die Lowe in je garage staan tot je zelf een tier 8 hebt gegrined (als je dat nog niet had).

[removed]
wontcachme schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:43:
Dit spel is het meest leuk wanneer je soms met wild vreemden opeens een klik hebt op een flank en je de boel steamrolled. Vandaag met zn 3en in een platoon gezeten (3x centurion) en erbij was een Patton. We hebben met zn vieren door goed te timen en samenwerken een hele flank tegen gehouden en opgerold ondanks arty. Met zn 4en uiteindelijk een IS3, Batchit, E50M, Patton, M48, T32 en T34 vermorzeld. Zulke potjes moet je tegenwoordig koesteren en van genieten.
Ik zat in mijn Hetzer en zag bijna het hele team op Fjords de andere kant opgaan. Ik zag een andere Hetzer twijfelen (iemand van SLF) maar uiteindelijk volgde hij me toch om naar de punt toe te gaan (K4/K5). Komen we daar aan en komen er 2 T-28s om de hoek gescheurd.. we schoten tegelijkertijd.. hij de ene T-28 en ik de ander. Vervolgens zijn we door blijven pushen.. Naar verloop waren we met z'n tweeën en een M3 Lee nog over die achter ons aan reed en bij elke one-shot "LOL" typte. Ik terug naar base omdat de lemming train natuurlijk dood was en deze kunnen defenden. Dit resulteerde in 6 kills voor mij en die kerel (van SLF) had 5 kills. Gewoon door die "klik" waar je het over hebt "maakt".

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg ook niet dat ik geen hints geef, zo is het niet.. Ik ben geen held in dingen uitleggen en hou ook niet van voorkauwen.. en zal dus mensen niet bij het handje houden. Maar ik geef zat mensen een hint.. maar mensen spelen liever hun eigen spelletje.. dus dat hintjes geven ga ik binnenkort ook maar aan de wilgen hangen want mensen luisteren 9 van de 10 keer niet tot nooit.redwing schreef op woensdag 26 december 2012 @ 02:32:
[...]
Slechte instellingMijn ervaring is dat 10% echt wel luistert. Vaak is een korte hint geven al genoeg om te zien of ze reageren of niet waarna je wat uitgebreider kunt gaan helpen. Gisteren b.v. ons team nadat ik dood was (alleen op een flank met een T34 waarbij ik 3k damage had gedaan) samen met een E-50M (die dus niet dood was
) naar de overwinning geholpen door hem continue te vertellen welke tank waar zat en welke kant die opging. Hij kon daardoor mooi zijn route bepalen en wist precies wat hij kon verwachten (leverde hem 5 kills en 2k+ exp op). Nu moet ik wel zeggen dat dit een 58% W/R met goede efficiency speler was. Maar noob team roepen vind ik zelf nogal laag om te doen, zeker van een speler als jij.
Als ik van af het begin aangeef dat mensen een lemmingtrain vormen dan zal ik dat netjes melden in de chat. Maar het eerste wat je dan krijgt is: "STFU noob".
Als ze dan vervolgens dood gaan, dan zullen ze van mij zeker te weten krijgen dat hun de noob zijn en niet degene die goed heb gepresteerd. En in the end sta ik vaak genoeg boven aan XP-wise. Zoals ik al een keer eerder heb gezegd.
Daarnaast een keer op Phrokhorovka, ik ben meestal iemand die op die map even 10sec stil ga staan om te zien wat mensen doen. Ik zag iedereen gelijk naar de hill toe rijden en ik ben de andere kant opgegaan in mijn Lorraine (in de bosjes gaan staan). Vervolgens in de teamchat gezegd: "You guys better prepare to push or stop that lemming train". Resultaat, "shut the f*ck up, noob Lorraine.." "Dumb f*ck" en noem het maar op. Ik had 2 tanks bij me (KV-1S en een KV-4), die KV-1S besloot ondanks mijn waarschuwing door te pushen (eigen verantwoording, ik push niet mee in iets waarvan ik niet weet wat er zit). Resultaat die KV-1S rijdt tegen een stuk of 5-6 vijanden op, die daar staan te campen, verbaasde me zelf er nog over hoe ver hij kwam.
Ik had naar verloop ongeveer mijn drum leeg geschoten genoeg damage gedaan en na 5 minuten is de gehele lemming train van ons opgerold. En wat zeggen ze? "Noob Lorraine, you should've pushed". Goed ik negeer ze en heb uiteindelijk 7-8 kills gemaakt op het einde (waarvan grotendeels nog full life waren). En kon het dan niet laten om te zeggen.. "idiots". Dat soort moment vind ik mijn opmerkingen terecht. Ik maak niet vaak mensen uit voor noobs, maar als ze mij uit maken voor noob kunnen ze het terug krijgen. Overigens ben ik geen Fokker die als een gek tekeer kan gaan.
Ik weet van mezelf dat ik erg competitief ingesteld ben mede doordat ik veel ESL/Ladders heb gespeeld en vaak op hoger niveau games heb gespeeld dan andere mensen. En dat heeft me gewoon wat meer voordelen gegeven in games (Situational Awarness, goed op je mini-map kijken, rond je heen blijven kijken etc..). En dat zorgt er voor dat verliezen ruk is en dat wekt, jawel, frustraties op.
Bedoel overigens met het bovenste stukje niet dat ik een goede speler ben in WoT maar dat ik zo wat voordelen heb op andere spelers.
[Voor 9% gewijzigd door Nemean op 26-12-2012 02:55. Reden: Even wat foutjes er uit gehaald.]
Ik snap het wel hoor, alleen vind ik het zeker voor een speler als jij die toch bij de betere in het spel hoort niet netjes om idiots/noob te gaan roepen. Laat zien dat je echt de betere speler bent en maak dat soort commentaar alleen in je hoofdNemean schreef op woensdag 26 december 2012 @ 02:46:
Ik had naar verloop ongeveer mijn drum leeg geschoten genoeg damage gedaan en na 5 minuten is de gehele lemming train opgerolt. En wat zeggen ze? "Noob Lorraine, you should've pushed". Goed ik negeer ze en heb uiteindelijk 7-8 kills gemaakt op het einde. En kon het dan niet laten om te zeggen.. "idiots" en terecht.

[removed]
Keur het ook niet goed maar van mij mogen ze een vinkje maken waarbij de chat functie uitgeschakeld kan worden. Bespaart mij in ieder geval typewerk. Ik heb ook ooit een chatban gehad door "noob" te zeggen. Zo'n chatban werkt goed, alleen is het belachelijk dat ze alle functies (Platoon Chat, Channel Chat en minimap functies) uitschakelen, dat vind ik gewoon onzin anders mogen ze die chatban zeker laten staan bij mij.redwing schreef op woensdag 26 december 2012 @ 02:56:
[...]
Ik snap het wel hoor, alleen vind ik het zeker voor een speler als jij die toch bij de betere in het spel hoort niet netjes om idiots/noob te gaan roepen. Laat zien dat je echt de betere speler bent en maak dat soort commentaar alleen in je hoofdMaar ja, Robertjuh heeft jou dat inderdaad al vaak genoeg gemeld

En het resultaat was natuurlijk vrij voorspelbaar:
Zijn profiel. Er is iets goed mis met die jongen. 971 potjes op een BDR?!
Klopt, ze zouden die 2 dingen los moeten koppelen. Iemand die zich niet in de chat gedraagt -> chatban. Iemand die continue aan het pingen e.d. is -> mapban. Daarnaast zou de platoonchat gewoon altijd open moeten blijven. Je mag wel zomaar platoonmembers af knallen maar iets verkeerds zeggen zou niet mogen ?Nemean schreef op woensdag 26 december 2012 @ 03:00:
[...]alleen is het belachelijk dat ze alle functies (Platoon Chat, Channel Chat en minimap functies) uitschakelen, dat vind ik gewoon onzin anders mogen ze die chatban zeker laten staan bij mij.
[removed]
Dit is toch wel heel erg. Heb zojuist bij HARD voorgesteld of we niet automatisch oorlog kunnen verklaren aan elke clan die die spelers in hun clan heeft. Vind het echt te triest voor woorden.Nemean schreef op woensdag 26 december 2012 @ 03:49:
Kom net dit tegen:
[afbeelding]
Hoe-diep-kun-je-zinken.nl
Replay
Babs out!
Verder dit weekend nog dikke fun gehad met mijn JP I, jongens wat is dit ding OP met cammoskills,extra goldcammo, bino's en die crewskill voor extra viewrange (ontsnapt me even hoe die heet)
Nu op naar de e50m en de Tiger II. Ben wel blij dat ik nauwelijks research moet doen bij die tanks. (door andere unlocks) long live tze germans

Ik uit me soms ook wel zo (maar meestal gewoon tegen mijn platoon op TS) maar het is ook gewoon ontzettend frusterend om een 'ervaren' speler met zijn kont naar de tegenstander te zien rijden.perpixel schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:32:
Ik vind het redelijk generaliserend om er maar van uit te gaan dat mensen je commentaar negatief opvatten. Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer mensen positief zijn in het spel er vaak zeer positief terug gereageerd wordt. Wat heb je er aan om als mensen niet volgens jou inzien goed spelen ze dan een "noob team" te gaan noemen. Dan zullen ze nooit beter gaan spelen(gewoon omdat je niet beter weet.) en alleen maar geïrriteerd raken door die opmerking en dus misschien sneller terugvallen in uitschelden.
Ik probeer ook altijd bij het begin van een pot te vragen of er mensen zijn die een tactiek in gedachte hebben voor de desbetreffende map. Puur en alleen omdat ik zelf daar nog niet genoeg ervaring in heb. Soms komen hier erg mooie tactieken uit die dan ook zeker zorgen voor de winst, maar als er niemand op zo'n moment iets zegt vind ik ook dat ze absoluut niet mogen gaan klagen als mensen niet goed spelen volgens hun.
Verder zijn die opmerking bijna nooit richting mij, maar ik erger me er ook aan als mensen het nodig vinden zichzelf zo te uitte tegen andere.
Zulke dingen gebeuren helaas en zijn niet leuk voor de andere ervaren spelers maar is niet onoverkomelijk.
Tips die ik je naast die van Nemean en Wontcachme nog mee kan geven zijn:
[list=X]• Speel sowieso de eerste paar tiers goed door voor je veel met de löwe gaat spelen.
• Speel als het kan in platoon met comms (liefst goede spelers) zodat je veel kunt leren.
• Sta altijd open om nieuwe dingen te leren, je raakt na 5k battles echt niet uitgeleerd
• Bekijk filmpjes om van te leren en gebruik je verstand
Postte Folterknecht gisteren in de TC chat, echt idioot en dat van members van respectabele clans.Nemean schreef op woensdag 26 december 2012 @ 03:49:
Kom net dit tegen:
Hoe-diep-kun-je-zinken.nl
Replay
-edit- Zojuist is de thread gemoved of niet meer zichtbaar gemaakt.
Nouja opzich zijn we met allemaal al at war alleen zitten ze wat ver weg van onsfilipy23 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 08:17:
[...]
Dit is toch wel heel erg. Heb zojuist bij HARD voorgesteld of we niet automatisch oorlog kunnen verklaren aan elke clan die die spelers in hun clan heeft. Vind het echt te triest voor woorden.
Babs out!

Niet slecht al zeg ik hetzelf, aantal losses hadden wel voorkomen kunnen worden maar voornamelijk de potjes in de 13 90 waren leuk. Denk nu ook wel dat ik de sweetspot voor de 13 90 heb gevonden, raak meer en spot nog beterVictory ratio: 80.36%
Battles: 56
Efficiency: 1661.69
Average tier: 7.75
Experience: 55344 988.29
Capture points: 123 2.2
Defense points: 46 0.82
Damage: 71856 1283
Kills: 55 0.98
Spotted: 141 2.52

Victory ratio: 77.27%
Battles: 22
Efficiency: 1562.32
Average tier: 5.82
Experience: 12023 546.5
Capture points: 57 2.59
Defense points: 10 0.45
Damage: 20900 950
Kills: 38 1.73
Spotted: 26 1.18

-edit- Oude screenshots vervangen voor nieuwe (al ga ik een aantal daarvan mogelijk wel weer vervangen voor de stijl van de onderste 2). Tevens oude video's eruit gehaald en de filmpjes van Tank Academy erin gezet aangezien deze nogal nuttig zijn voor nieuwe/beginnende spelers!
[Voor 60% gewijzigd door psychoclown op 26-12-2012 14:36]
Jep voelde me ook erg beperkt door die chatban, je kan zelfs niet meer om hulp roepen of taggen..redwing schreef op woensdag 26 december 2012 @ 07:03:
[...]
Klopt, ze zouden die 2 dingen los moeten koppelen. Iemand die zich niet in de chat gedraagt -> chatban. Iemand die continue aan het pingen e.d. is -> mapban. Daarnaast zou de platoonchat gewoon altijd open moeten blijven. Je mag wel zomaar platoonmembers af knallen maar iets verkeerds zeggen zou niet mogen ?

Vind het ook erg knullig dat een Deputy Commander van S-D/PHMC2 dit doet, maar goed..filipy23 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 08:17:
[...]
Dit is toch wel heel erg. Heb zojuist bij HARD voorgesteld of we niet automatisch oorlog kunnen verklaren aan elke clan die die spelers in hun clan heeft. Vind het echt te triest voor woorden.
Babs out!
Ging gister nog best lekker.Victory ratio: 70.59%
Battles: 34
Efficiency: 2551.73
Average tier: 6.88
Experience: 33249
Capture points: 181
Defense points: 107
Damage: 47170
Kills: 47
Spotted: 69
Screenshots zien er inderdaad al iets hedendaagser uit japsychoclown schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:40:
-edit- Oude screenshots vervangen voor nieuwe (al ga ik een aantal daarvan mogelijk wel weer vervangen voor de stijl van de onderste 2). Tevens oude video's eruit gehaald en de filmpjes van Tank Academy erin gezet aangezien deze nogal nuttig zijn voor nieuwe/beginnende spelers!

mooi onderhoudswerks Kyozu, nu nog de nieuwe medailles erbij en je verdient een cookje

Eind van de middag een paar platoon battles gedaan maar dat ging mwah mwah. Hield niet echt over zeg maar en als één van de platoon genoten al niet >2k damage wist te doen dan was het sowieso al over en uit.
Ik heb zelf ook the Panther met L/100 gun erop maar ik heb er nooit veel problemen mee. Het is misschien niet de meest "awesome" gun in het spel maar ik gebruik het om te snipen. Bovendien sinds ik de weakspots heb leren kennen van andere tanks gaat het mij stukken beter af.wontcachme schreef op woensdag 26 december 2012 @ 18:11:
Vanmiddag de Panther gekocht en gepimp. Maar zelfs met de E100 crew erop (3e skill inmiddels) is het in mijn ogen een *** tank. Die zo accurate L100 gun schiet nog net niet mijn eigen tank in de kont. Die shells vliegen alle kanten op en dan vaak ook no damage/bounce shots.....
Vehicle:: GW Tiger
Exp: 3.474 (x2) + Credits: 49.659
Achievements: : Mastery Badge: "Ace Tanker"....
Ik heb nu de M4, leuk tankje, maar, moet ik zometeen de Easy Eight onderzoeken, of de Jumbo Sherman. Ik speel het liefst met heavies, of tanks die een beetje zoals een heavy spelen zoals de VK3601H, dus ik zou zeggen de Jumbo.
Maar, ik wil opzich ook wel weer de T1 heavy eens uitproberen, ookal vond ik het eerder een klote tank. En via de T1 de M6 naar de T29.
Maatrja, ik kan ook een funtankje kopen zoals de T-34, wat misschien wel mijn favo tank is.
keuzes keuzes.....
EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.
Ik zou voor m4a3e2 gaan, daarmee kan je meteen mee door naar de T29 tier 7 amerikaanse heavy en ook nog naar de amerikaanse medium lijn. Bovendien is de m4a3e2 veel beter bepantserd en dus meer vergelijkbaar met een heavy dan de m4a3e8. In ieder geval dat is mijn mening en ook wat ik zelf ga doen.VasZaitsev schreef op woensdag 26 december 2012 @ 20:22:
Wat is het beste idee:
Ik heb nu de M4, leuk tankje, maar, moet ik zometeen de Easy Eight onderzoeken, of de Jumbo Sherman. Ik speel het liefst met heavies, of tanks die een beetje zoals een heavy spelen zoals de VK3601H, dus ik zou zeggen de Jumbo.
Maar, ik wil opzich ook wel weer de T1 heavy eens uitproberen, ookal vond ik het eerder een klote tank. En via de T1 de M6 naar de T29.
Maatrja, ik kan ook een funtankje kopen zoals de T-34, wat misschien wel mijn favo tank is.
keuzes keuzes.....

Ook van mij nog even het goedbedoelde advies om die Lowe nog een tijdje in de garage te laten staan........perpixel schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:08:
Pf ik ben sinds het weekend ook begonnen met het spelen van world of tanks en heb besloten een lowe te kopen. Allemaal leuk en aardig, maar ik word een beetje moe van al die mensen die de hele tijd roepen wat een ongelofelijke noobs er in hun team zitten en hoe iedereen het fout doet behalve zij zelf.
geef dan een beetje constructieve feedback en bespreek tactieken. Ik ben nog nieuw en heb nog veel moeite met de juiste plekken vinden en juiste gameplay bij mijn tank te vinden. Dan heb ik er niks aan om te horen dat ik een noob ben, maar als ik hoor dat ik beter hier en hier naar kan kijken dan neem ik dat mee en speel ik beter.
Het voelt een beetje als een stel gefrustreerde pubers die niet tegen hun verlies kunnen en daarom maar het team de schuld geven.
(Tevens een verkapte kan iemand wat tips geven post)
Ik zit op ruim 6000 battles, en heb sinds kort pas de eerste tier 8 tanks (IS-3 en Super Pershing).
Ik ben bewust wat langer blijven hangen in tier 5-6 om het spel beter te leren en volgens mij heb ik daardoor nog altijd plezier in t spelletje en heb ik nooit het soort frustratie gehad die jij tentoon spreidt. Heb meerdere tanks in tier 4-6 met meer dan 600 battles en erg veel fun mee.
Veel nieuwelingen hebben de foute gedachte dat een hogere tier meer speelplezier brengt maar binnen de kortste keren raken ze gefrustreerd (het WOT-forum staat er vol mee). 95% van je tegenstander heeft veel meer ervaring dan jou en verschalkt je terwijl jij een keer met je ogen knippert. Als ik met een tier 4 scout rondrij en ik zie zo'n premium noob (<1000 battles, lage winratio en lage efficiency) dan ga ik er met alle plezier op af om ze eens lekker te cirkelen en langzaam af te knallen.
Als je met zo weinig ervaring in een tier 8 premium stapt, heeft je team niet veel plezier aan je en jijzelf uiteindelijk ook niet.
Mijn advies: ga in de lagere tiers eerst eens lekker testen welk soort tank je echt ligt en beoordeel dat na een flink aantal battles (minimaal 50) en ga dan in die lijn doorgrinden. Bijkomend voordeel van meer battles in 1 tank: je kent de tank goed en je crew krijgt veel experience en skills/perks.
Verder veel lezen op diverse fora over weakspots, soorten tanks, videoguides etc etc.
Als je zelf gekilled bent, kijk mee bij een sterke speler uit je eigen team om van te leren.
Dat je op een forum om advies komt vragen is sowieso al een dikke plus!
https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/
Battle: Himmelsdorf Wednesday, December 26, 2012 9:16:50 PM
Vehicle: T95
Experience received: 3,523
Credits received: 75,139
Battle Achievements: Kolobanov's Medal, Pool's Medal, Steel Wall, Top Gun, Defender

Anoniem: 408317

Oke tweede match 2 kills gehaald met m'n Duitse tractor, misschien ben ik dan toch stiekum pro...
Maar de Game ziet er wel leuk uit, jullie nog tips voor een nieuwkomer?

Anoniem: 444472

Welkom bij WoT op GoT

Weakspots ken ik na bijna 10.000 potjes welXanthian schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:30:
[...]
Ik heb zelf ook the Panther met L/100 gun erop maar ik heb er nooit veel problemen mee. Het is misschien niet de meest "awesome" gun in het spel maar ik gebruik het om te snipen. Bovendien sinds ik de weakspots heb leren kennen van andere tanks gaat het mij stukken beter af.

Zegt overigens wel veel dat ik tot nu toe meer damage doe met de tier 6 Cromwell dan de tier 7 Panther terwijl ik de Cromwell eerst zonder top gun heb gespeeld.....
Koop zo'n code voor een paar euro op Ebay. Begin je gelijk met week premium, 2000 gold en zo'n 300.000 credits. Kun je mooi gebruiken als je bij tier 5/6 belandt, zou 't niet eerder doen.
Ziet eruit als een zieke match, toevallig ook een filmpje/replay?Nemean schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:42:
Victory!
Battle: Himmelsdorf Wednesday, December 26, 2012 9:16:50 PM
Experience received: 3,523
Credits received: 75,139
Battle Achievements: Kolobanov's Medal, Pool's Medal, Steel Wall, Top Gun, Defender
In mijn Tank Company had ik daarstraks ook een erg lekkere match met Patrol Duty wat me een extra 2k exp opleverde!
Overigens ging die TC ook wel erg lekker, 2x stom verloren tegen OSC terwijl ze niet eens zo heel bijzonder zijn maar wanneer we die tegenkomen is iedereen gelijk braindead lijkt wel. Uiteindelijk is het resultaat toch een aardige 26 wins en 3 losses geworden. Grappige note was dat in het laatste potje we tegen A-P kwamen en er een deputy van A-P in ons team zat, 2 lui in het andere team hadden iets daarvoor nog een hele rits battles in mijn TC gedaan

Zie mijn bericht, 2 berichten boven die van jouAnoniem: 408317 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:14:
The biggest noob evah haz enterred the Battlefield
Oke tweede match 2 kills gehaald met m'n Duitse tractor, misschien ben ik dan toch stiekum pro...
Maar de Game ziet er wel leuk uit, jullie nog tips voor een nieuwkomer?
Suc6 met je nieuwe verslaving ;-)
Niet dat ik slecht speel, integendeel. Ik haal minimaal 2000 dmg per potje, en vaak 3-4K damage als top tier, maar voor elk potje dat ik win, waarbij ik vaak de doorslaggevende factor ben, kom ik steevast in een potje terecht waar het team zo keihard faalt dat het eng is, dan ben ik weer als enige over en mage ik het opnemen tegen 5 of meer vijanden. Precies hetzelfde als het geval was op de EU server, gewoon extreem veel pech qua teams en kwam uiteindelijk niet hoger uit dan 48%
Vorige pote was weer een typisch geval van faal teammates.
Mountain pass, start in noord,ga via de vallei en wacht de vijanden vanuit een hinderlaag op. Weet enkele rake schoten te plaatsten, los een genadeschot af op een vijandelijke tank, crash zoef, mis. Een KV-4 die me wegduwt. Wanneer ik herladen ben nogmaals, crash zoef, weer die KV 4.
Even later rukken we op en komen we meds in het midden tegen, ik plaats een schot op een T59 hij schiet terug, boem schade. Niet door de type, maar door, jawel, de kv4 die me in mn reet schiet.
Ik zie dat een flank is doorgebroken en rij terug naar onze basis, maak de amx50-100daar af en hb mn defender binnen. het stond 6-6 toen ik terugreed, maar toen ik de basis opreed was ik ineens alleen.
nog 2 kills weten te maken, maar 4 vs 1 kon ik niet meer redden.
gewoon alle drie de flanken die keihard falen, en wederom een verloren potje met meer dan 1000XP, 3.5K damage 5 kills en defender.

[Voor 4% gewijzigd door ZenTex op 27-12-2012 04:31]
Ik ben de korte 88 blijven spelen omdat ik de L100 te weinig alfa hebben vond. (rare zinsconstructie, maar het is nog vroeg) Maar ik doe liever een 0 crit met een reload van 3 seconden dan een 0 crit met een reload van 21 seconden (JP E100)wontcachme schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:31:
[...]
Weakspots ken ik na bijna 10.000 potjes wel. MAar ik was heel erg verbaasd dat de gun zoveel 0 damage shots heeft. Zeker wanneer je amper damage doet. Maar inmiddels gaat het iets beter, echter nog steeds niet de meest fijne tank
.
De korte 88 heeft wel weinig pen voor tier 7 maar mits aangepaste rijstijl doeje er ziek veel damage mee. Alle 5,7 seconden doe je 240 damage. Het grootste nadeel in die hele duitse mediumlijn is en blijft dat die tank in de fik staat van zodra je een hek omver rijdt. De E-50 is daar niks beter in. Gisteren 2 potjes, 3 brandjes... Was er toch een beetje over vond ik.
Trouwens gisteren voor het eerst kunnen schieten met AP op arty. Pling 1500 hp weg op een E100 en blijkbaar was zijn engine ook direct kaput

Battles: 16
Efficiency: 522.21
Average tier: 19.56
Experience: 14984 936.5
Capture points: 40 2.5
Defense points: 0 0
Damage: 21087 1318
Kills: 16 1
Spotted: 20 1.25
Tier 20 here i come!
Babs out!
Situatie inschatten, indien element van verrassing aanwezig één schot zetten en veilig terugtrekken. NIET spammen op de help toets, werkt toch niet in publics. Met een beetje geluk komt er vanzelf een heavy/medium helpen en dan kan je idd proberen om te flanken of om een schot te zetten wanneer de is-3 aan het herladen is. Indien geen van vorige voorwaarden voldaan, run, hard and fast. Je kan met je Panther idd gewoon niet winnen van een IS-3, zo werkt het nu eenmaal.Xanthian schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:25:
Ik heb een vraagje. Wat doen jullie als je een sterkere tank tegen komt? Ik kwam laatst met mijn Panther een IS-3 tegen, die kan je gewoon niet aan zonder te flanken o.i.d. Wacht je dan? Draai je om en vlucht? Ik zie het toch te vaak gebeuren dat ik toch probeer het gevecht aan te gaan en eigenlijk altijd verlies.
Ow nog één optie vergeten. Indien die IS-3 top tier is en er is arty aanwezig in je team en de IS-3 staat binnen arty range, kan je een artyrequest proberen. Lukt het niet, kan je nog altijd vluchten.
Soms werkt dat, soms niet. Beetje afhankelijk van het moment ingame en level of retardednes van je teamleden.
Gisteren met mijn E-50 een maus meer dan een minuut tracked gehouden in open field op fishermans bay. (flank open op een plat stuk, maw arty kan gewoon niet missen)
Alle drie de arties vonden het meer noodzakelijk blind te counteren. Retards everywhere.
[Voor 24% gewijzigd door Joindry op 27-12-2012 09:42]
Victory ratio: 82.93%
Battles: 41
Efficiency: 2361.89
Average tier: 7.98
Experience: 41298 1007.27
Capture points: 218 5.32
Defense points: 64 1.56
Damage: 48935 1194
Kills: 47 1.15
Spotted: 132 3.22
Weet waar de tegenstander is, als de IS3 alleen is en afhankelijk van zijn en jou HP kun je proberen hem te flanken. Weet waar jou medespelers zijn, misschien kun je langzaam terugtrekken in range van teamgenoten zodat je alsnog kan flanken. Detracken voor arty zoals Joindry al zei kan ook zeer prima maar dan moet die wel in arty range staan.Joindry schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:34:
[...]
Situatie inschatten, indien element van verrassing aanwezig één schot zetten en veilig terugtrekken. NIET spammen op de help toets, werkt toch niet in publics. Met een beetje geluk komt er vanzelf een heavy/medium helpen en dan kan je idd proberen om te flanken of om een schot te zetten wanneer de is-3 aan het herladen is. Indien geen van vorige voorwaarden voldaan, run, hard and fast. Je kan met je Panther idd gewoon niet winnen van een IS-3, zo werkt het nu eenmaal.
Ow nog één optie vergeten. Indien die IS-3 top tier is en er is arty aanwezig in je team en de IS-3 staat binnen arty range, kan je een artyrequest proberen. Lukt het niet, kan je nog altijd vluchten.
Soms werkt dat, soms niet. Beetje afhankelijk van het moment ingame en level of retardednes van je teamleden.

Had zo mijn vermoedens maar deze komen nu uit, je bent supertester van Wargaming en weet meer dan je wilt loslaten.......filipy23 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 08:48:
Victory ratio: 75%
Battles: 16
Efficiency: 522.21
Average tier: 19.56
Experience: 14984 936.5
Capture points: 40 2.5
Damage: 21087 1318
Kills: 16 1
Spotted: 20 1.25
Tier 20 here i come!
Babs out!

Zoals al gezegd prober te tracken en hoop op artysupport maar staar je niet blind op hulp uit een public team.Xanthian schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:25:
Ik heb een vraagje. Wat doen jullie als je een sterkere tank tegen komt? Ik kwam laatst met mijn Panther een IS-3 tegen, die kan je gewoon niet aan zonder te flanken o.i.d. Wacht je dan? Draai je om en vlucht? Ik zie het toch te vaak gebeuren dat ik toch probeer het gevecht aan te gaan en eigenlijk altijd verlies.
Heb vaak dat arty geen ruk doet en als je om support vraagt dan zijn ze aan het couteren zonder veel resultaat.
Wegrijden is geen zonde zie het maar als een betere plek opzoeken om uiteindelijk meer damage te doen.
Heb je wel hulp en je kan zonder veel problemen flanken probeer dan erachter of aan de zijkant te komen.
Meer als 1a 2x drukken heeft vaak geen nut en wordt weer gezien als spam, veel F1 gasten drukken 20x nadat ze door het midden zijn gerushed..erg dom...of lopen help te roepen terwijl het hele team al bij ze staat.Xanthian schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:13:
Bedankt voor de informatie, ik zal dat wel eens proberen met de artyrequest, ik heb alleen het idee dat ze vaak toch niet luisteren maar aan de andere kant is het maar 1x drukken op een knop. Ik heb daarnaast ook vaak het probleem dat ik alleen sta, niemand gaat dan mee. Ik denk dat ik dan ik dat geval ook meer snel moet terug trekken als het er hopeloos uitziet.
Veel artyspelers kijken ook nauwelijks op de minimap, heb zelf regelmatig leuke feestjes met enemyarty in hun base, je pakt eerst de ene en vervolgens staat de 2e nog doodleuk op doelen te spammen midden op de map omdat ze niet in de gaten hebben wat er gebeurd.
Arty support vragen heeft zelden zin. Vaak ben ik al aan het aimen op de tank waarvoor arty support word gevraagd, en in de andere gevallen ben ik al aan het aimen op een andere tank op een andere flank, of staat de tank waarvoor support word gevraagd beschut opgesteld en kan ik hem niet raken.ShockWave schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:36:
Zoals al gezegd prober te tracken en hoop op artysupport maar staar je niet blind op hulp uit een public team.
Heb vaak dat arty geen ruk doet en als je om support vraagt dan zijn ze aan het couteren zonder veel resultaat.
Wegrijden is geen zonde zie het maar als een betere plek opzoeken om uiteindelijk meer damage te doen.
Heb je wel hulp en je kan zonder veel problemen flanken probeer dan erachter of aan de zijkant te komen.
Mijn ervaring is dat de meeste spelers niet doorhebben wat ze aan het doen zijn als ze support vragen, denken vooral niet na of het wel een goed idee is, of de arty een aim kan krijgen of wat de situatie is. Vaak zat schiet de hele flank al op die tank en is ie al dood voordar ik maar half geaimed ben.
Die request is in pubs in 99% van d gevallen dus helaas nutteloos, als er een heavy in het open veld gepermatracked word heb ik dat meestal zelf wel door. uiteindelijk ben je als arty het grootste gedeelte van de battle bezig tanks te zoeken die in bereik staan en te raken zijn, dwz geen supersnelle tank, of je bent bezig actief een bepaalde flank te supporten.
Battles: 25
Efficiency: 1325.44
Average tier: 7.84
Experience: 16414 656.56
Capture points: 0 0
Defense points: 79 3.16
Damage: 27473 1099
Kills: 20 0.8
Spotted: 32 1.28
Aantal lekker platoons gehad met HARD(s)!
Anoniem: 444472

In public werkt dat verbazend goed, dan mikt iedereen ineens op dezelfde tank, terwijl er vaak een stuk of 3 tanks te beschieten zijn.
Hoe doen jullie dat (of bijv. in platoon zonder TS)?
Dat circulaire menu heb ik eigenlijk nog nooit zelf gezien of gebruikt (enige wat ik gebruik is T-targeting).
Zonder TS of platoon is het lastig om te doen, zat goede spelers die dat zelfs in 'the heat of the battle' over het hoofd zien. Anders is het gewoon targeten en hopen dat je platoon oplet

Ongelofelijk, hoeveel zooi aan modules, granaten ed. je bij een beetje grinden aankoopt wat vervolgens al snel stof ligt te happen.
Alhoewel ik nog niets eens zo heel lang geleden het depot had schoon geveegd, heb ik toch weer ruim 1.5mio credits erbij (wat overeen komt met 3mio aanschafwaarde, overmorgen in de sale).
Wel jammer, ik gebruikte de T altijd om aan te geven dat ik die irritante heavy of T-50 wel ging bestoken.
T knop is een beetje aangepast sinds 8.1/2? als je als in je tank T doet dan geeft hij "request fire on <insert enemyplayername here>" als arty T doet op een tank dan geeft hij "attacking target" aan.psychoclown schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:16:
T is de toets voor Targeting tenzij ze dat eens vervangen hebben.
Dat circulaire menu heb ik eigenlijk nog nooit zelf gezien of gebruikt (enige wat ik gebruik is T-targeting).
Het schijnt dat als je je croshair op een friendly zet en dan bijv de "follow me" toets gebruikt hij ook daadwerkelijk in de linkerkolom zegt "<insertplayername here> follow <insertplayername here>".
Dat circulaire menu heb ik wel eens gebruikt maar de keys zijn makkelijker en sneller, weet niet eens meer welke knop voor dat menu is.....gebruik alleen f5 en t en tegenwoordig f2 met reload.
....zat goede spelers die dat zelfs in 'the heat of the battle' over het hoofd zien. Anders is het gewoon targeten en hopen dat je platoon oplet

Ik krijg altijd beetje last van tunnelvisie zie een tank en die moet kapot.....kijk wel altijd naar de low health om die als eerste te pakken maar als er getarget wordt dan zie ik het vaak niet.
Mischien idee om mij dan maar T commander te maken in TC.....

Kijk dat ruimt lekker op, helaas is mijn depot altijd spin en span dus voor mij niet zoveel te halened31 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:26:
Zo......heb mijn depot alvast even opgeruimd voor de aankomende 50% off for consumables + equipment
Ongelofelijk, hoeveel zooi aan modules, granaten ed. je bij een beetje grinden aankoopt wat vervolgens al snel stof ligt te happen.
Alhoewel ik nog niets eens zo heel lang geleden het depot had schoon geveegd, heb ik toch weer ruim 1.5mio credits erbij (wat overeen komt met 3mio aanschafwaarde, overmorgen in de sale).

Ja dat dacht ik al inderdaad maar dat kun je gewoon veranderen in de controls, eerste wat ik destijds gedaan heb. Zelfs al kijkt er niemand naar ik blijf lekker T-targetenVasZaitsev schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:32:
T was targeting, is nu vragen om arty vuur.
Wel jammer, ik gebruikte de T altijd om aan te geven dat ik die irritante heavy of T-50 wel ging bestoken.

Ja dat zie je soms wel langskomen, andere spelers die dan 'vragen' om hun te volgen bijvoorbeeldShockWave schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:34:
[...]
T knop is een beetje aangepast sinds 8.1/2? als je als in je tank T doet dan geeft hij "request fire on <insert enemyplayername here>" als arty T doet op een tank dan geeft hij "attacking target" aan.
Het schijnt dat als je je croshair op een friendly zet en dan bijv de "follow me" toets gebruikt hij ook daadwerkelijk in de linkerkolom zegt "<insertplayername here> follow <insertplayername here>".
Dat circulaire menu heb ik wel eens gebruikt maar de keys zijn makkelijker en sneller, weet niet eens meer welke knop voor dat menu is.....gebruik alleen f5 en t en tegenwoordig f2 met reload.

psychoclown schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:16:
[...]
Ziet eruit als een zieke match, toevallig ook een filmpje/replay?
Ging gister erg goed:
Victory ratio:58.82%
Battles:34
Efficiency: 2999.8
Average tier: 8.56
Experience: 32231
Capture points: 181
Defense points: 136
Damage: 81218
Kills: 85
Spotted: 37
Uiteraard kun je (lang) niet altijd voorkomen dat je doodgaat, maar ik zie te vaak teams waarbij elke 5 seconden iemand sterft en je team binnen een minuut van dikke voorsprong naar hevige achterstand duikt. Dan worden ze te overmoedig ofzo.
Je moet jezelf een paar dingen aanleren:
- Hoe meer arty in het spel, hoe meer je in cover moet blijven. Het is niet heel moeilijk om arty te vermijden; ik denk dat ik hooguit 1x per 50+ potjes aan arty sterf.
- Speel NOOIT peek-a-boo tegen een tank die dat beter kan dan jij; oftewel: als een tank betere armor, meer penetration, meer alpha en/of meer hitpoints heeft, dan verlies je het als je schoten gaat uitwisselen. Dan kun je dat dus alleen maar doen op het moment dat je zeker weet dat de ander je niet kan raken (net geschoten, kijkt andere kant op etc.)
- Blijf zoveel mogelijk bij anderen staan. Als je in je eentje 200 meter voor iedereen uit scheurt, dan ga je gewoon dood. Het is leuk om veel tanks te spotten, maar je kunt er beter elke 15 seconden 1 spotten dan 15 in 1 seconde. Daarnaast helpt het nogal als je niet 1-op-1 tegen een tank staat, maar 4-op-1.
Als je de regel 'Niet doodgaan' ter harte neemt en bij alles wat je doet je afvraagt of je eraan doodgaat, dan zul je een stuk beter spelen. Het is beter om niet die ene tank dood te schieten en wat langer te leven zodat je 2k damage meer kunt doen.
Voor scouts geldt het niet doodgaan trouwens dubbelop. Hun bestaansrecht is direct gerelateerd aan hun mogelijkheid om te blijven spotten. Enige uitzondering is als je je eigen scouttank inruilt tegen 2+ arty van de vijand.
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Name Total Per battle
Victory ratio: 57.69%
Battles: 26
Efficiency: 1787.21
Average tier: 7.92
Experience: 24599 946.12
Capture points: 95 3.65
Damage: 41502 1596
Kills: 42 1.62
Spotted: 36 1.38
Lekker potje hoor, maar die D. Max moet echt wot deinstalleren, nog maar 10 seconden om te cappen en dan gaat hij eruit om op jou te knallen. Die persoon was echt de beste teamgenoot die je je kunt wensen, maar hoe laag moet je iq dan zijn om zoiets te doenNemean schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:36:
[...]
[afbeelding]
Ging gister erg goed:
[...]

Netjes gedaan, heb je alleen wel heel veel geluk mee gehad aangezien het andere team makkelijk had kunnen winnen. Moet wel het domste team ooit zijn

Ik nam er vroeger altijd max 5 van mee maar dat is tegenwoordig nog maar 2. Eigenlijk kan ik er net zo goed 0 van meenemen want ik weet toch wel hoe en waar ik moet schieten en als het echt kritiek is dan pak ik snel een goldshell. Die laatste zijn tevens ook handiger tegen hogere tiers, kosten meer maar damage doen en met je lagere tiers hogere tiers snel wegwerken kan je team heel veel helpen.Xanthian schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:37:
Even klein vraagje. Laden jullie wel eens een HE shell als eerste? Ik doe het wel eens met mijn IS-3 als ik weet dat ik wel eens een light tank kan tegenkomen als eerste.
Als je bounced op een scout had dat net zo goed met een goldshell kunnen gebeuren en dan neem ik liever die kans met als voordeel fatsoenlijke damage.
Het is niet zo dat ik bounce op een scout, maar puur om meer schade te doen en hopelijk die tracks er vanaf te blazen. Voor de rest gebruik ik het eigenlijk toch nooit.psychoclown schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:50:
Als je bounced op een scout had dat net zo goed met een goldshell kunnen gebeuren en dan neem ik liever die kans met als voordeel fatsoenlijke damage.
Vond dat ze allemaal hun game mochten gaan deinstalleren, als ik in de cap stond als Lorraine, had ik no-way in die hoek gestaan, maar achter dat gebouwtje in het midden. Het was gewoon dom van hem om tegen dat gebouw te staan. Die Tiger die om reed was ook wel heel snugger.Temoss schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:36:
[...]
Lekker potje hoor, maar die D. Max moet echt wot deinstalleren, nog maar 10 seconden om te cappen en dan gaat hij eruit om op jou te knallen. Die persoon was echt de beste teamgenoot die je je kunt wensen, maar hoe laag moet je iq dan zijn om zoiets te doen

Die reactie van de Type59 op het einde was ook gewoon leuk.

Haha dom is nog wel heel optimistisch dat team was dommer dan dom.psychoclown schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:50:
[...]
Netjes gedaan, heb je alleen wel heel veel geluk mee gehad aangezien het andere team makkelijk had kunnen winnen. Moet wel het domste team ooit zijn

Ligt er aan, ER (Efficiency Rating) is heel erg beïnvloedbaar door cap/defense. WinRate is erg beïnvloedbaar door Low Tiers en Tank Companies.perpixel schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:57:
zijn jullie in die stats blijer met een hogere efficiency of met win ratio?
Als ik een speler zie die een winrate van 45% heeft, 10k+ battles heeft gespeeld en een ER heeft van 700-900 weet ik dat ik te maken heb met een eBay account of met een flapdrol die geen moeite heeft genomen het spel onder de knie te krijgen.
Overigens heb ik pas deze site ontdekt die leuke stats signatures heeft, daar in staat ook een WN3 rating geen idee wat het is, maar ik zit iig boven de 1800.

WN3 is blijkbaar een nieuwe "ER".
Current skill categories for WN3:
Less than 400.00: Terribad
400-700: Bad (Better than 5% of the server)
700-900 : Below average (Better than 30% of the server)
900-1100: Above average (Better than 50% of the server)
1100-1350: Good (Better than 75% of the server)
1350-1500: Very Good (Better than 90% of the server)
1500-1800: Excellent (Better than 95% of the server)
1800-2000: Unicum (Better than 99% of the server)
2000+ : Super Unicum (Better than 99.75% of the server)
[Voor 13% gewijzigd door Nemean op 27-12-2012 15:16]
Damn wat jammer dat ik zo weinig free xp heb....
Hopelijk wordt die t29 nog wat beter met de topgun en topengine
[Voor 10% gewijzigd door MrOleo op 27-12-2012 16:00]
erutangiS
Beide, je kan veel efficiency farmen met cappen of defenden en je kan veel winratio farmen in Tank Companies (TCs) maar dat zegt los van elkaar niet zoveel over hoe goed iemand is. Heb je beide hoog of 'in verhouding' dan kun je spreken van een speler die het spelletje snapt en waarvoor je moet uitkijken. Ik neem aan dat je zelf de conclusie wel kan trekken over iemand met zowel de winratio als de efficiency laagperpixel schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:57:
zijn jullie in die stats blijer met een hogere efficiency of met win ratio?

Dan zeg ik, laad lekker normale shells want kom je de scout niet tegen kun je meteen fatsoenlijk damage doen op een je targetXanthian schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:37:
Even klein vraagje. Laden jullie wel eens een HE shell als eerste? Ik doe het wel eens met mijn IS-3 als ik weet dat ik wel eens een light tank kan tegenkomen als eerste.

Schelden in de chat zie je mij zo goed als nooit doen maar deze lui had ik stuk voor stuk een okkenoot willen geven als die in mijn team hadden gezet..Nemean schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:13:
Haha dom is nog wel heel optimistisch dat team was dommer dan dom.
Zag ik ook al op noobmeter.com staan maar ik had er nog niet echt informatie over gelezen.Overigens heb ik pas deze site ontdekt die leuke stats signatures heeft, daar in staat ook een WN3 rating geen idee wat het is, maar ik zit iig boven de 1800.![]()
WN3 is blijkbaar een nieuwe "ER".
Achja ik zit in ieder geval in het unicum gedeelte

Top engine heb je niet echt nodig maar de top gun maakt het allemaal zoveel makkelijker en dan is het een beest van een tank! You'll going to love itMrOleo schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:59:
Ik zit nu de t29 en de t-43 te grinden, wat een dramatanks, af en toe leuke potjes, maar die tanks zijn zo situational en ik krijg elke keer de verkeerde map of de verkeerde tiers. Geef mij maar de IS en de T20 of de Panther. Met die tanks kan je in elke situatie wel wat doen.
Hopelijk wordt die t29 nog wat beter met de topgun en topengine

Performance Rating (overall): 1,656 (Good)
Performance Rating (last 818 battles): 1,903 (Great)
Efficiency Rating: 1,409 (Good)
WN3 Rating: 1,396

Nog even volhouden en ik heb eindelijk de top guns erop, hopelijk gaat het dan wat beter

Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Victory!
Battle: Redshire Thursday, December 27, 2012 5:19:07 PM
Vehicle: T-54
Experience received: 5,238 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 68,550 (compensation for damage caused by allies: 382)
Battle Achievements: Pascucci's Medal, Top Gun, Sniper
Shuttle st20g5
Wanneer mag ik mijn cookje ontvangen?Joindry schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:07:
[...]
Screenshots zien er inderdaad al iets hedendaagser uit ja![]()
mooi onderhoudswerks Kyozu, nu nog de nieuwe medailles erbij en je verdient een cookje

psychoclown schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:35:
[...]
Wanneer mag ik mijn cookje ontvangen?
tyg
Krijg je er van mij ook 1.psychoclown schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:35:
[...]
Wanneer mag ik mijn cookje ontvangen?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Alle premiumtanks kan je zonder penalty een crew instoppen van gelijke waarde, light=>light, Medium=> medium, Heavy=>Heavy.
Speel bijvoorbeeld veel met de superpershing met mijn M48 crew..
Battle: Fisherman's Bay Thursday, December 27, 2012 8:14:30 PM
Experience received: 1,589
Credits received: 12,625
Battle Achievements: Invader, Raider
Ik kies de verkeerde kant, kom niets meer tegen.. haal uiteindelijk raider en invader terwijl ik dacht al gespot geweest te zijn.

Als jij een keer een goed potje hebt waarin je veel XP hebt behaald dan krijg je een Mastery Badge: 'Ace Tanker'. Betekent gewoon dat je meer XP hebt gescoord dan 99% van de andere spelers met die tank.Xanthian schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:33:
Hoe kan je nou een Mastery Badge hebben en dan toch maar een winrate van 45% met je tank hebben. Doen de andere 99% het dan slechter?
Waar haal je überhaupt vandaan dat winrate te maken heeft met een Mastery Badge? Je haalt in een potje meer XP dan anderen in een bepaalde week en je verdiend dan een Ace Tanker.Xanthian schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:33:
Hoe kan je nou een Mastery Badge hebben en dan toch maar een winrate van 45% met je tank hebben. Doen de andere 99% het dan slechter?
http://wiki.worldoftanks.eu/Achievements
[Voor 5% gewijzigd door Nemean op 27-12-2012 20:37]
Ik had het dus even gemist dat het maar over 1 gevecht ging.
[Voor 28% gewijzigd door Xanthian op 27-12-2012 20:44]

Nu over een paar dagen wat skills resetten, crew omtrainen en 2 crewmembers hernoemen (Private Kent --> Private Clark Kent, ...... Picard --> ..... Jean Luc Picard)
Ik heb eens de Leichttraktor terug gekocht puur en alleen omdat ik Ace Tanker erop wildeXanthian schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:39:
Ooh, vandaar. Ik snap hem. Ik dacht dat het met Winrate had te maken. Bedankt.
Ik had het dus even gemist dat het maar over 1 gevecht ging.

Me looks at myself in my PZ IV with gold ammo and the derp....

[Voor 71% gewijzigd door ShockWave op 27-12-2012 23:55]
Tja, het blijft af en toe leuk. Ik heb hiervoor ook nog steeds een T1 in mijn garage staanShockWave schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:53:
Beetje noobstompen...durf je wel......![]()
Me looks at myself in my PZ IV with gold ammo and the derp....![]()

[removed]
Haha is dat bijna hetzelfde als in de Hetzer?ShockWave schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:53:
Beetje noobstompen...durf je wel......![]()
Me looks at myself in my PZ IV with gold ammo and the derp....![]()

yup.....Nemean schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:21:
[...]
Haha is dat bijna hetzelfde als in de Hetzer?

[Voor 11% gewijzigd door redwing op 28-12-2012 00:24]
[removed]
De IS is leuk, vooral in 1 klap een Panzer III/IV of een franse light kapotschieten, maar, ik heb het hardste gelachen met mijn pre-8.0 Panzer 4 met sniper kanon en de T-34 met 57mm. T-46 was ook heel leuk.
En aldus geschiedde.....

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Vrees niet. Die T-34-57 kan je binnenkort weer spelen in de chinese treeVasZaitsev schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 01:27:
kleine tanks zijn ook gewoon vreselijk leuk.
De IS is leuk, vooral in 1 klap een Panzer III/IV of een franse light kapotschieten, maar, ik heb het hardste gelachen met mijn pre-8.0 Panzer 4 met sniper kanon en de T-34 met 57mm. T-46 was ook heel leuk.

Babs out!
Als je dan ook meteen spelers/clans herkent zie je een goede BC en E50M in het andere team dan wordt je niet vrolijk van zo'n potje.Zertaxka schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 02:58:
Soms weet je al wat je te wachten staat als je de MM bij de start ziet, zeker op zo'n open map.
En aldus geschiedde.....![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Gisteren een paar publics gedaan om te dubbelen en dat ging wel voortreffelijk. Waaronder een potje in de T20 met 4001 damage, zat wel vol spanning te kijken toen de laatste 2 noobs niet voor de cap gingen maar de veel snellere Hummel gingen zoeken (Erlenberg)..
's Avonds nog een TC gedaan en dat ging weer meer dan prima, helaas wel 2 onnodige losses maar alsnog 85% gewonnen.
-edit- Ze gooien vandaag de Test Server weer open voor het testen van Patch 8.3:
http://worldoftanks.eu/news/5426-public-test-version-83/
[Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 28-12-2012 14:03]
Eerste wat opvalt. Tier 10 heavy nu de "113" met 122mm 60T-122. 257 mm pen en 440 damage. 0.36 accuracy, 5.5 rpm en 400 pen met gold ammo.
Edit: Max speed 50 km.h, maar trekt niet zo snel op. Op Murovanka standard was ik net zo snel in positie als IS-7 en T110.
Tier 8 heavy is ook vervangen. Heet nu "110"
[Voor 22% gewijzigd door filipy23 op 28-12-2012 17:52]
Dit topic is gesloten.