Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Op je sd kaart behoud je alles, alles wat intern staat ben je kwijt, ik persoonlijk doe nooit aan een backup ik installeer alles gewoon zelf opnieuw, evenals mijn settings, dit om misschien bepaalde dingen die niet lekker lopen te voorkomen :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MattyBomba schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:09:
.

Na een maand gebruik van mijn Z10 trouwens heel tevreden over het apparaat. Ben helemaal gewend aan de swipe gestures. Als ik een telefoon van iemand anders in m'n klauwen heb zit ik de hele tijd naar boven te vegen en naar rechts, maar dat heeft daar natuurlijk geen zin:P
Laatste HTC X in handen gehad en wist echt niet meer waar ik wezen moest. Moest hard lachen dat ik even
de weg kwijt was dan mijn vriend het even overnam. Bizar als je ook ziet hoe makkelijk de Z10 dan weer werkt want dat voelt na een paar weken ook weer gewoontjes maar is het blijkbaar niet 8) Zelf ook erg tevreden met Blackberry en had dat niet echt gedacht want ben nu heel erg BB fanboy geworden terwijl ik 4 jaar lang android heb gepromoot. Maar eerlijk is eerlijk BB10 is gewoon net even beter dan Android os 4.2.2.

Playbook en Ipad

Mijn kinderen hebben de playbook meestal in gebruik (3 en 5 jaar) en als ze een tab2 of ipad in hun handen krijgen klaagt die van 5 enorm want het is een stom ding. ze willen ook swipen en gesturen op een ipad van hun oom maar dat werkt niet zo
.

Zij is zo gewend om eem een filmpje te zien op de playbook of te streamen en vervolgens als ze pauze wil dan veegt ze even naar boven en start ze even een puzzel spelletje op om vervolgens weer verder filmpje te kijken. bij ipad moet ze afsluiten en op de menu knop drukken. :O

Ze heeft ook erg lang gedacht dat ik een ipad had en ze vertelde ook steeds aan kinderen op school die blijkbaar ipad hadden dat haar pa zijn ipad veel beter is en dat die van hun stom is :) gekke is dat kinderen soms een ipad meenemen op vrijdag middag (spelletjes middag) .

Maar goed toen ik mijn nieuwe toestel kocht zei ze dat is een blackberry. Ze kan bijna lezen en weet het nu wel dat ik geen ipad/iphone heb . Ik zei dat is geen iphone Ze zei ,geeft niks papa want ik vind die iphone toch niet zo leuk meer. <3

Kids worden op school gewoon gebrainwashed met ipad/iphone 8)7 gelukkig worden mijn kinderen geen mainstream van kudde dieren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu Steeds meer bedrijven in Noord-Amerika hebben BES 10 inmiddels geadopteerd. Enkele bedrijven die dit doen zijn Canadian Tire Corporation, ING DIRECT, Ingram Micro, Los Angeles County Sheriff;s Department, Ricoh Canada en Torys LLP. Ook IBM liet tijdens de Blackberry Live keynote weten met een BES 10 pilot bezig te zijn en nu al erg enthousiast te zijn. Nigel Carpenter, CIO Canadian Diabetes Assiciation, liet zelfs weten dat op het gebied van zakelijke functionaliteit, het een no brainer is dat BlackBerry de enige manier is om dit voor elkaar te krijgen.

Ook in Nederland kijken een aantal partijen en providers hier naar. KPN is nog de enigste met een blackberry server maar Vodafone NL heeft ook intresse op dit moment. Laten we eerlijk zijn er is maar één bedrijf die een bedrijf complete controle kan geven over zijn gebruikers en dat is Blackberry. Microsoft Exchange is daarin in mijn ogen erg jammer maar werkt wel mooi voor je email/agenda verkeer maar dan houdt het ook wel een klein beetje op .Blackberry geeft controle, de hoogste beveiling en alles wat de concurrentie ook kan.

Het zit hem puur in het feit dat veel bedrijven weg zijn gegaan door de smartphone's van android en apple maar die kunnen ook op BES 10 en zo ook windows dan is het hek gesloten en is het bedrijf met de hoogste beveiligings certificaat ter wereld op een platform klaar en kan het alleen maar groeien en dat doet het ook en er is veel belangstelling. Blackberry is nooit weg geweest maar heeft wel 2 moeilijke jaren achter de rug van terugval maar de laatste 2 maanden zijn positief en dat is voor blackberry uit te drukken door dat de produktie eerst verdubbelt werd en vorige maand zefs de produktie 3x hoger ligt. Het is boven verwachting en niet voor niets zien we een CEO die trots is en niet op zich zelf maar op zijn medewerkers die 24/7 hebben gewerkt om hun bedrijf te redden en terug te komen met het beste platform op alle fronten en daarin zijn ze geslaagd met de HUB (windows heeft dit ook maar is blackberry is beter) en het beste virtuale toetsenbord.

Zoals de CEO ook al zei en wat ook bevestigd wordt door Landen als US, UK, Duitsland etc dat BES 10 de best beveiligde en met het allerhoogste beveiligings certificaat ooit is beloond dat niemand maar uberhaupt in de buurt kan komen wat blackberry kan bieden op controle, beveiliging en als server voor een orgaan en het mooiste is dat je toestel daadwerkelijk in tweeen gaat en compleet prive en zakelijk gescheiden is. Blackberry is geleidelijk een heuveltje afgelopen maar het dal hebben ze niet gezien met meer cash dan 2 jaar geleden en het afstoten van afdelingen,research en fabrieken kunnen ze met een schone lei beginnen en vergeet niet dat concurrent nokia 3x zoveel toestellen moet verkopen om de zelfde winst te maken dan Blackberry. Blackberry heeft een visie en als je erin duikt en er open voor staat dan voel je en merk je dat het goed gaat met het voormalige RIM.

Persoonlijk heb ik nooit wat gehad met blackberry (OS 6 en 7) en al een half jaar volg ik ze in ontwikkeling en doe mee met pilots net als ik dat met windows heb gedaan maar Blackberry is gewoon beter qua connectiviteit en als OS zeer goed.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:39
Ik heb nu een HTC wildfire met android, maar ik zou graag willen overstappen op een BlackBerry Q5. De specs van dit ding vind ik wel aardig en heb niet meer nodig.
Ik ben bereid me aan te passen aan het systeem -BlackBerry 10- dus dat is geen probleem, maar zijn deze dingetjes aan te raden en is er lekker te werken met dit systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosin schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:01:
Ik heb nu een HTC wildfire met android, maar ik zou graag willen overstappen op een BlackBerry Q5. De specs van dit ding vind ik wel aardig en heb niet meer nodig.
Ik ben bereid me aan te passen aan het systeem -BlackBerry 10- dus dat is geen probleem, maar zijn deze dingetjes aan te raden en is er lekker te werken met dit systeem ?
Ik heb zelf niets met een qwerty toetsenbord. De vrouw wel en typt ook complete brieven:) Maar ik heb de Q10 nu wel een paar keer gezien en een stoer toestel. Ziet er mooi uit.

De Q5 heb ik nog niet in het echt gezien en vond het eerst niks maar heb nu wat live en foto's gezien en moet zeggen dan het toestel volgens mij wel OK is wat ik heb gelezen en de processor is 1,2 Ghz maar hij is gedowngrade dus het kan zo zijn dat het in de toekomst l naar 1,5 Ghz geklokt gaat worden.

De OS is met zijn HUB erg handig als je facebook, messenger, whatsapp gebruik want alles komt op 1
plaats binnen en je kan ook vanuit de hub berichten terug sturen.

Je hopt dus niet meer van app naar app. Ik heb zelf mijn facebook, twitter, whatsapp en sms icoontjes allemaal in 1 map gegooid. Gebruik ze gewoon niet omdat alles in de Hub terecht komt. :)

Toestel zal rond de 175 euro zijn.

YouTube: Hands-on the BlackBerry Q5

Afbeeldingslocatie: http://www.pinoytechblog.com/wp-content/uploads/2013/05/BlackBerryQ5.jpg

Voordeel BBM als je wifi hebt met Hotspot (KPN gratis bij abo) en wifi in trein dat je ook via BBM voip en video bellen kan en thuis ook en erg simpel. :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BB Q4 2012 was 6% marktaandel in Canada en nu Q1 2013 is het 13,5% Dit is een verdubbeling en Q10 moet nog starten qua verkoop.

The momentum of the BlackBerry Z10 launch appears to have been the main factor, as many Canadians are switching over to the new platform. Last month, we also saw a number of corporations like Canadian Tire announce their commitment to BlackBerry 10.

Het schijnt dat veel apple /android gebruikers over zijn gegaan naar BB10 en die geven gelukkig ook allemaal een goed cijfer en vinden ook allemaal het toestel beter behalve dat er nog wat apps missen maar er zijn altijd alternatieven zoals Deezer ipv Spotify :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:40:
[...]

Dat is wel een zeer mooie richtprijs!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Btw, nieuwe leak is echt extreem zuinig!

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:40:
[...]

Ik heb zelf niets met een qwerty toetsenbord. De vrouw wel en typt ook complete brieven:) Maar ik heb de Q10 nu wel een paar keer gezien en een stoer toestel. Ziet er mooi uit.

De Q5 heb ik nog niet in het echt gezien en vond het eerst niks maar heb nu wat live en foto's gezien en moet zeggen dan het toestel volgens mij wel OK is wat ik heb gelezen en de processor is 1,2 Ghz maar hij is gedowngrade dus het kan zo zijn dat het in de toekomst l naar 1,5 Ghz geklokt gaat worden.

De OS is met zijn HUB erg handig als je facebook, messenger, whatsapp gebruik want alles komt op 1
plaats binnen en je kan ook vanuit de hub berichten terug sturen.

Je hopt dus niet meer van app naar app. Ik heb zelf mijn facebook, twitter, whatsapp en sms icoontjes allemaal in 1 map gegooid. Gebruik ze gewoon niet omdat alles in de Hub terecht komt. :)

YouTube: Hands-on the BlackBerry Q5

[afbeelding]

Voordeel BBM als je wifi hebt met Hotspot (KPN gratis bij abo) en wifi in trein dat je ook via BBM voip en video bellen kan en thuis ook en erg simpel. :*)
Ja het lijkt me erg fijn om met een toetsen/touch screen combinatie te werken aangezien ik me heel hard stoor aan de toetsen van mijn HTC wildfire.
Ja die dual core is genoeg voor mij en als het toestel ongeveer 175 euro gaat kosten, dan wil ik deze wel gaan aanschaffen.
Met die hub bedoel je zeg maar een controle punt en vanuit daar kun je alles beheren, dus: FB en Wapp bijvoorbeeld ? Dan hoef je zoals je zelf zegt inderdaad niet van app te gaan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Uit pure nieuwsgierigheid .1880 even snel er op gezet om te kijken of ik ook daar nog steeds het "ik kan niet in Taal en Invoer komen" probleem zou hebben. En ja hoor ook daar werkt het niet bij mij.
Naar mijn mening lijkt mij dit dus toch echt puur een conflict met de simkaart / provider te zijn aangezien we bijna allemaal hier verder een gelijke telefoon (100-2) hebben.
Alleen bij de officiële provider updates heb ik nergens last van, wat ik behoorlijk frustrerend vind!
Ik vraag mij dan ook af of hier meer mensen last van hebben in combi met een provider via het KPN netwerk want dat zou mijn theorie meer kracht bij staan.

Ben dan ook zeer benieuwd welke OS versie KPN als update gaat uitrollen komende week, als het al komende week wordt. Hopelijk heb ik daarmee niet hetzelfde probleem en het zou nog beter zijn als ze ook aan hun kant eventueel wat instellingen veranderen (als dat al het probleem is) zodat ik in de toekomst gewoon leaks kan instaleren zonder problemen. Stiekem hoop ik op de .1880 want de .1720 (leaked) leek bij mij onregelmatig veel stroom te verbruiken.

Nog even 2 dingen die ik enorm mis door al dit sideloaden:

1: Het zou fijn zijn als je browser bookmarks ook onder settings zouden vallen waardoor dit automatisch daarmee wordt gebackuped.

2. Je kon onder de oude os je contacts backupen via BB-protect, helaas is dit nu verdwenen. Hoop dat dit weer terugkomt zodat je, als je inlogt met je BB-ID, zonder link oid instant je contacts terug kan krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Big-Opti op 18-05-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:02
Draait hier als een zonnetje de laatste leak.
Hier geen problemen ivm de taal,carrier is mobile vikings wat eigenlijk base is dus valt onder KPN dacht ik.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
1 van de redenen waarom ik de q10 (q5) veel efficiënter vind dan de z10 komt door de toetsenbord shortcuts, en direct vanuit je hoofdscherm een tweet, mail etc kunt opstellen door het simpelweg te typen.
Snap werkelijkwaar niet waarom dit op de z10 (nog?) niet mogelijk is.

[ Voor 58% gewijzigd door intricate op 19-05-2013 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Big-Opti schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:40:
Uit pure nieuwsgierigheid .1880 even snel er op gezet om te kijken of ik ook daar nog steeds het "ik kan niet in Taal en Invoer komen" probleem zou hebben. En ja hoor ook daar werkt het niet bij mij.
Naar mijn mening lijkt mij dit dus toch echt puur een conflict met de simkaart / provider te zijn aangezien we bijna allemaal hier verder een gelijke telefoon (100-2) hebben.
Alleen bij de officiële provider updates heb ik nergens last van, wat ik behoorlijk frustrerend vind!
Ik vraag mij dan ook af of hier meer mensen last van hebben in combi met een provider via het KPN netwerk want dat zou mijn theorie meer kracht bij staan.

Ben dan ook zeer benieuwd welke OS versie KPN als update gaat uitrollen komende week, als het al komende week wordt. Hopelijk heb ik daarmee niet hetzelfde probleem en het zou nog beter zijn als ze ook aan hun kant eventueel wat instellingen veranderen (als dat al het probleem is) zodat ik in de toekomst gewoon leaks kan instaleren zonder problemen. Stiekem hoop ik op de .1880 want de .1720 (leaked) leek bij mij onregelmatig veel stroom te verbruiken.

Nog even 2 dingen die ik enorm mis door al dit sideloaden:

1: Het zou fijn zijn als je browser bookmarks ook onder settings zouden vallen waardoor dit automatisch daarmee wordt gebackuped.

2. Je kon onder de oude os je contacts backupen via BB-protect, helaas is dit nu verdwenen. Hoop dat dit weer terugkomt zodat je, als je inlogt met je BB-ID, zonder link oid instant je contacts terug kan krijgen.
Je kan toch backuppen via Gmail ? zo doe ik dat altijd, Ik forward mijn gmail zelf door naar mn outlook omdat ik dan push heb, en als ik mijn account voor gmail instel op mijn tel dan zet ik alleen de optie Agenda en contacten aan en heb ik binnen 10 seconden mn contacten weer :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Het gaat mij om de local en sim contacts maar deze wil ik niet tussen de rest van mijn gmail (of andere email client) contacts hebben staan. Ik zie liever dat je deze apart ergens OTA kan backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:40:
ik heb hier ergens een workaround vermeld. eerst installeren met goedwerkende versie en dan setting taal veranderen naar wens. dan backup maken van alleen settings. nu 1880 installeren en setting terug zetten. Nu heb je meerdere talen en je instelling klaar ,bij mij is dat autocorrectie uitschakelen.

Voordeel je hoeft dit maar 1x te doen dus bij elke OS lek even de instellingen weer backupen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:23:
Btw, nieuwe leak is echt extreem zuinig!
Goed om te horen en hoe gaat het om met geheugen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op zondag 19 mei 2013 @ 01:30:
1 van de redenen waarom ik de q10 (q5) veel efficiënter vind dan de z10 komt door de toetsenbord shortcuts, en direct vanuit je hoofdscherm een tweet, mail etc kunt opstellen door het simpelweg te typen.
Snap werkelijkwaar niet waarom dit op de z10 (nog?) niet mogelijk is.
Hieronder even voorbeeld hub en daarin kan ook dus whatsapp,evernote, Microsoft messenger, skype

Afbeeldingslocatie: http://www.calgaryherald.com/technology/tech-you/7948894.bin?size=620x400s

Afbeeldingslocatie: http://img.ibtimes.com/www/data/images/full/2013/02/05/341857.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Goed om te horen en hoe gaat het om met geheugen beheer.
Ik heb 100 mb minder vrij dan met 10.0,zo goed als geen lag :)

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
mijn geheugen zit nu op ongeveer 1 gig wat ik vrij heb, ik heb alleen HUB++ in active frame en de rest sluit ik af op jou aanraden nlb door longpress x :) en inderdaad bijna geen lag al blijf ik hameren op het feit dat als je naar settings ga van de browser dat echt niet lekker soepel gaat als je bv deze pagina laadt, en dan kan men zeggen dat het komt door heavy content maar dan nog, hij heeft 2 gig aan ram geheugen dus zou geen probleem moeten zijn, mijn S3 die ik had was wat dat betreft vlekkeloos. Dat is het enige wat me echt irriteerd maar ja t zal allemaal wel goed komen denk ik :p

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Ik heb een 900mb over met hub++,wallpaper changer en meet your device open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:33:
[...]

Hieronder even voorbeeld hub en daarin kan ook dus whatsapp,evernote, Microsoft messenger, skype

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik bedoel dat je je eet tweet kunt opmaken door simpelweg "tweet + bericht" kunt typen op de q10 q5 om een tweet op te stellen.
Op de z10 moet je eerst je app in. Zelfde voor opstellen van een mail waar je bij de z10 toch nog wat extra stappen moet doen.
Dat zou toch ook moeten kunnen door je toetsenbord tevoorschijn te halen en dan te typen op de z10, maar nee helaas.
De waslijst aan toetsen shortcuts op de q10 is echt aanzienlijk groot, en dat mist de z10 allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door intricate op 19-05-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
intricate schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:51:
[...]

Ik bedoel dat je je eet tweet kunt opmaken door simpelweg "tweet + bericht" kunt typen op de q10 q5 om een tweet op te stellen.
Op de z10 moet je eerst je app in. Zelfde voor opstellen van een mail waar je bij de z10 toch nog wat extra stappen moet doen.
Dat zou toch ook moeten kunnen door je toetsenbord tevoorschijn te halen en dan te typen op de z10, maar nee helaas.
De waslijst aan toetsen shortcuts op de q10 is echt aanzienlijk groot, en dat mist de z10 allemaal.
Idd die dingen zijn handiger op de q10,vind het ook een mooi toestel maar het scherm is te klein.
Denk niet dat ik nog zou kunnen wennen aan een kleiner scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
De Z10 heeft het nu wel een beetje maar de Q10 blijft daar sneller in. De Z10 is dan ook beter in (media)content waar de Q10 beter is in directe communicatie.

Als je 10.1 hebt geïnstalleerd kan je dmv de zoekfunctie aan te roepen ook meteen typen om naar dingen te gaan bijvoorbeeld: klik op zoeken - type: email [naam contact] - selecteer contact en je komt meteen in de email app terecht waarin je vervolgens kan typen en mail versturen naar de geselecteerde contactpersoon. Dit werkt ook om een tweet te sturen of je FB status te updaten.Op mijn oude 9700 heb ik eigenlijks nooit shortcut keys gebruikt en nu swipe ik gewoon alle kanten op.

Zojuist ook even een uurtje gefietst en Endomondo uitgeprobeerd, werkt goed genoeg voor een recreatie sporter als mij. Geen bugs tegen gekomen en het programma stopte ook automatisch als ik stopte voor een foto. Ben minder te spreken over de hoeveelheid calorieën die ik heb verbrand! De batterij was met ong. 27 % afgenomen maar had tijdens het fietsen dan ook nonstop muziek aangehad, een paar foto's genomen en wat whatsapp berichten beantwoord / binnen gekregen.
(Momenteel ben ik toch maar .1880 aan het testen geslagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Big-Opti schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:25:
De Z10 heeft het nu wel een beetje maar de Q10 blijft daar sneller in. De Z10 is dan ook beter in (media)content waar de Q10 beter is in directe communicatie.

Als je 10.1 hebt geïnstalleerd kan je dmv de zoekfunctie aan te roepen ook meteen typen om naar dingen te gaan bijvoorbeeld: klik op zoeken - type: email [naam contact] - selecteer contact en je komt meteen in de email app terecht waarin je vervolgens kan typen en mail versturen naar de geselecteerde contactpersoon. Dit werkt ook om een tweet te sturen of je FB status te updaten.Op mijn oude 9700 heb ik eigenlijks nooit shortcut keys gebruikt en nu swipe ik gewoon alle kanten op.
Dankje voor deze tips, ga ik zeker gebruik van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Big-Opti schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:25:

Zojuist ook even een uurtje gefietst en Endomondo uitgeprobeerd, werkt goed genoeg voor een recreatie sporter als mij. Geen bugs tegen gekomen en het programma stopte ook automatisch als ik stopte voor een foto. Ben minder te spreken over de hoeveelheid calorieën die ik heb verbrand! De batterij was met ong. 27 % afgenomen maar had tijdens het fietsen dan ook nonstop muziek aangehad, een paar foto's genomen en wat whatsapp berichten beantwoord / binnen gekregen.
(Momenteel ben ik toch maar .1880 aan het testen geslagen).
Voor cal te verbranden moet je wel fietsen en geen foto's trekken en whattsapp berichten sturen :P
Ik gebruik sports tracker.
Hier draait 1880 heel goed,blij dat ik het gedaan heb.
Kon zo blijven wachten op de officiële 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update 1720

toestel staat nu 10 uur aan en zit op 82% , geheugen over 977 Mb <3

En de eerst 20% gaat altijd het snelst tot 80%. dus in dit tempo kun je zeggen 50 uur moet te halen
zijn en dit is wel netjes.

Heb 6 foto's gemaakt en 2 bewerkt. Crackberry CB app gelezen, BBM chat gedaan (24 berichten en foto) en wat whatsapp gebruikt voor een paar berichten. heb 2 emails verzonden en 17 emails ontvangen waarvan 13 werkgerelateerd is :) niet geopend. Voor de rest geen game wel muziek geluisterd 2 nummers depeche mode.

Dit had ik echt niet met 1762 dus kan nu wel zeggen dat batterij beter is met de 1720 version en geheugen beheer is ook beter.

QNX space and beyond filmpje super cool

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
idd super strak filmpje :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ja, idd tof! Stuk beter dan die Superbowl ad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 07:34
De BlackBerry Q10 zal vanaf 29 mei eindelijk verkrijgbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week woensdag de officiële Vodafone 10.1 release op mijn Z10. Helaas gaat de accu nu sneller leeg. Als ik naar de power graph van Battery Guru kijk, dan zie ik dat er in rust erg veel schijnt te moeten gebeuren. Hebben jullie dat ook?

Eigenlijk was ik best tevreden met de 10.0 release en zou best terug willen. Als ik nou een security wipe doe, komt hij dan op met het originele OS dat er op zat toen ik hem kocht? Weet iemand of het mogelijk is de WhatsApp chat history op te slaan en na een security wipe en OS 10.0 install weer terug te zetten?

In feite wil ik dus weer terug naar de situatie van vóór vorige week woensdag, maar mét de WhatsApp history van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10 16:14
De nieuwe Nu.nl app is een native BB10 versie btw. Na de update heb je echter 2 apps ineens in je homescreen, klaarblijkelijk wordt de oude android port niet goed verwijderd. (kan ook alleen bij mij het geval zijn, heb ook moeite gehad met Endomonde te verwijderen.)

De nieuwe Nu.nl app is wel netjes trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update Z10 random-reboots: bekend issue bij BB, wachten op fix via OS update, datum onbekend..

zojuist statusupdate gehad op mijn "incident" via Twitter

Vf: "Het probleem is bekend bij Blackberry en hier komt een update voor. Helaas is er nog niet bekend wanneer dit zal zijn"

Ik: "Tx for snelle reply. Zijn er geen log-bestanden oid nodig? Adviseren jullie laatste leaked os 10.1.0.1880 te proberen? Helpt soms.."

Vf: "Dit kun je eens proberen, echter kunnen we niets garanderen. Heb je hem al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?"

Ik: "yep, heb na de update naar 10.1.0.1720 een factory reset gedaan, en alle Apps etc opnieuw geladen, niet via backup BB link; geen sideloads"

Vf: "Oké, als dat niet heeft geholpen wil ik je toch vragen de update even af te wachten. Ik hoop dat deze snel komt"

maar weer even afwachten dus, komt ook overeen met laatste berichten van andere NL Z10 gebruikers op Crackberry.com: Er is een andere Z10 Vodafone user die volgende verhaal van store manager kreeg: http://t.co/N4uTre1Xyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 09:54

NvU

Blij dat Nu.nl ook een native app heeft na NOS. Ik hoop dat er snel meer zullen volgen zoals de Telegraaf. want die port is echt de slechtste app in de markt, scrollen is praktisch onmogelijk bijvoorbeeld.

Daarnaast erg blij met het integreren van whatsapp in de HUB. Erg makkelijk en start de app bijna nooit meer zelf op.

Laatste tijd ook nog minder last van Random reboots, hoe kan je eigenlijk zien wanneer het gebeurd is? of is dit moeilijk te achterhalen. Vaak gebeurde het 's nachts en was toch wel benieuwd of er een bepaalde regelmaat in te vinden was.

Hebben jullie er trouwens ook last van dat als je naar je apps gaat in de appworld dat er dan geen updates komen als je daar voor zoekt, maar als je dan een beetje door de apps heen zoekt en aan klikt zijn er wel degelijk updates beschikbaar vaak.

[ Voor 18% gewijzigd door NvU op 21-05-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
NvU schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:01:

Laatste tijd ook nog minder last van Random reboots, hoe kan je eigenlijk zien wanneer het gebeurd is? of is dit moeilijk te achterhalen. Vaak gebeurde het 's nachts en was toch wel benieuwd of er een bepaalde regelmaat in te vinden was.
Dit is super eenvoudig te zien, mits je een pincode voor je sim hebt, want die moet je na een reboot weer invullen voordat je telefoon verder gaat. Als je dit niet hebt moet je voordat je gaat slapen even een app openen, bijvoorbeeld de browser, als je wakker wordt en de browser app staat niet open, heb je zeer waarschijnlijk een reboot gehad.

Gelukkig heb ik zelf tot nu toe maar 1 keer gezien dat mijn telefoon ging rebooten, dat was tijdens een leaked versie waarbij een android ported app vastliep en de telefoon met zich mee trok. Ben dan ook blij dat alleen "language and input" mijn enigste probleem is. (JA NLB, al jouw tips geprobeerd en ook die op CB, werken niet bij mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 09:54

NvU

Big-Opti schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:27:
[...]

Dit is super eenvoudig te zien, mits je een pincode voor je sim hebt, want die moet je na een reboot weer invullen voordat je telefoon verder gaat. Als je dit niet hebt moet je voordat je gaat slapen even een app openen, bijvoorbeeld de browser, als je wakker wordt en de browser app staat niet open, heb je zeer waarschijnlijk een reboot gehad.
Sorry misschien mijn vraag niet helemaal duidelijk gesteld, maar bedoelde of ik ook echt een tijdstip van de reboot kan achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 10:39
Je kunt de boot-time achterhalen: Settings -> About -> Category Hardware, en dan helemaal onderaan zie je de boot-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Die nu.nl is wel strak zeg :) top!

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Miss zou tweakers ook s een native app moeten maken :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
People ik had een vraag, hebben jullie sinds de meest recente officiële build plotseling ook last van random reboots?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Met de laatste officiële OS release van Vodafone op -2 device heb ik 1 reboot gehad, en draait die nu bijna een week stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik alleen een reboot heb als hij aan de lader ligt. Nooit gezien, want wordt 's nachts opgeladen, maar al ik hem 's avonds uit zet, dan is hij 's ochtends aan en opgeladen. Ik moet dan de pin-code ingeven. Geen reboots als hij van de lader af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:47:
Ik heb sinds vorige week woensdag de officiële Vodafone 10.1 release op mijn Z10. Helaas gaat de accu nu sneller leeg. Als ik naar de power graph van Battery Guru kijk, dan zie ik dat er in rust erg veel schijnt te moeten gebeuren. Hebben jullie dat ook?

Eigenlijk was ik best tevreden met de 10.0 release en zou best terug willen. Als ik nou een security wipe doe, komt hij dan op met het originele OS dat er op zat toen ik hem kocht? Weet iemand of het mogelijk is de WhatsApp chat history op te slaan en na een security wipe en OS 10.0 install weer terug te zetten?

In feite wil ik dus weer terug naar de situatie van vóór vorige week woensdag, maar mét de WhatsApp history van vandaag.
in standbye zou je ongeveer 2% moeten verliezen , dit heb je pas na 3x een run van je batterij. dus bijna leeg laten lopen tot 20% of lager en dan opladen. Je kan inderdaad batterij helemaal opladen en security wipe doen maar dan begin je helemaal opnieuw.

Probeer eens helemaal op te laden. Toestel uitzetten en daarna batterij even eruit. Bat. erin en dan pas opladen als batterij onder de 20% zit en dan bij vol even opnieuw opstarten. 3x opladen en dan heb je de batterij wel weer een lesje geleerd qua opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:47:

Volgende keer gewoon opslaan via geheugen kaart , kan via instellingen. swipe naar beneden en daar staat instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Volgende keer gewoon opslaan via geheugen kaart , kan via instellingen. swipe naar beneden en daar staat instellingen
Bedankt voor de suggesties!

Ik heb het gezien. Maar ik vraag me af of ik die chat history daarna weer gewoon kan terugzetten (na een security wipe dus) en of WhatsApp het dan herkent.

BTW. Ik zal eerst die methode van het laten leeglopen tot 20%, opladen en battery pull doen. Is een stuk minder werk.

Klopt het trouwens wel dat na een security wipe het device opkomt met het OS dat er bij aankoop op stond? (10.0 in mijn geval?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Vinand schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:03:
People ik had een vraag, hebben jullie sinds de meest recente officiële build plotseling ook last van random reboots?
Deze people heeft geen random reboots meer gehad na de update van 10.1 vorige week, ik heb alleen nog last van reboots wanneer ik mijn toestel aan de lader zet, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Er zitten ook een aantal verbeteringen in waar ik erg blij mee ben. contacten binnen Whatsapp worden nu goed weergegeven met naam en foto, voor de update was dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
KPN moet nog komen met de update, ben benieuwd deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Heeft er iemand toevallig ervaring met de webwinkel www.quickphones.nl? Zij bieden de z10 aan voor maar 449 euro. Dat klinkt een beetje als een too good to be true prijsje..

Misschien dat ze de Q10 ook wel voor een scherpe prijs bieden, maar dan ben ik wel benieuwd naar ervaringen haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
Facebook lijkt niet te werken iemand anders ook issues hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Bij mij werkt ie gewoon :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:08:
Heeft er iemand toevallig ervaring met de webwinkel www.quickphones.nl? Zij bieden de z10 aan voor maar 449 euro. Dat klinkt een beetje als een too good to be true prijsje..

Misschien dat ze de Q10 ook wel voor een scherpe prijs bieden, maar dan ben ik wel benieuwd naar ervaringen haha..
Wellicht import/ dat ze het parallel inkopen. Het kan ook zijn dat er geen Qualcomm processor inzit
maar een texas instrument processor TI OMAP 4470. Dit is de STL 100-1 welke gewoon in nederland werkt maar zonder 4G. Dit toestel word in Afrika (nigeria) en Zuid Amerika (Chile, Venuzula) maar ook in indonesie.en malasya. Het laatste land wordt deze verkocht voor 425 euro o. je zal moeten achterhalen welke type het is en Qualcomm moet je hebben STL100-2 wordt in Nederland verkocht.

Maar als ik het zo zie is het iemand die een adresje heeft bij een groothandel en vanuit huis verkoopt en dit er gewoon bij doet. Dus heeft blijkbaar een vaste prijs wat hij wil krijgen voor de toestellen. Ik denk dat hij 25 euro per toestel wil verdienen mischien en dat dan zodra je besteld hij weer besteld via de groothandel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Mensen die last hebben van reboot moeten dit maar eens lezen, een simpele maar misschien wel de oplossing http://forums.crackberry.com/showthread.php?t=809935

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:31:
Mensen die last hebben van reboot moeten dit maar eens lezen, een simpele maar misschien wel de oplossing http://forums.crackberry.com/showthread.php?t=809935
Reboot :) ik ken nu 4 mensen met een Z10 en eentje met een Q10 alweer een tijdje maar ik heb het toestel
zelf al 9 weken maar hebnog geen probleem gehad of gezien en 3 daarvan zitten ook op een BES10 server
waardoor je Balance hebt en dus ook aparte naast elkaar aan het draaien bent. Al deze mensen hebben geen probleem dus dat is goed.

op android had ik elke 2-3 weken soms meerdere reboots maar niet dat het toestel uitging maar dat er iets vastliep tijdens gebruik en scherm zwart werd voor een minuut en dan zat je weer in je desktopje :)

Ik weet wel dat vodafone forum mensen last hebben van reboots maar die draaide de zelfde versie als de andere pprovider. allemaal .90

Maar dat papiertje erachter is wel slim want er zijn veel mensen die juist reboots ontdekken als men het toestel weer oppakken of er mee rondlopen in de zak en mischien door het klappen tijdens opladen of weg zetten dat er iets gebeurt en dat doe je ook met opladen dan leg je het ook weg. Het kan zijn natuurlijk dat er een batch is van te kleine batterijen en dan raad ik aan dat blackberry snel een 2200 mAh batterij cheap aanbied voor 10 euro incl vernzendkosten en dan praten we er ook niet meer over. 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Hmm laat me raden wie er dan voor aan staat :p zelf ook geen last van reboot, op1 keer na dan maar daarna nooit meer, Btw ik sta achter jou in de rij wat betreft de batterij, alhoewel ik wal tevreden ben, beter dan mijn s3 in ieder geval :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Toevallig vannacht nog een reboot gehad ( ik had nooit hier moet zeggen er geen last meer van te hebben), toestel lag stil op mijn nachtkastje, dus aan de batterij beweging zal het niet gelegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LanciaThema schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:19:
Facebook lijkt niet te werken iemand anders ook issues hiermee.
idem, nieuwsberichten worden niet meer geladen :(
heb laatste update volgens BBW, maar dan weet je het nooit zeker

en random-reboots (zowel 's nachts aan lader als 2-3x overdag "spontaan") blijven plaatsvinden

issue is erkend door Blackberry, en volgens poll op Crackberry heeft ~30% van de Z10 hier in meer of mindere mate last van; zie ook bericht van Vodafone support in eerdere post, gaat worden opgelost met OS-update, datum helaas nog onbekend. Geloof dus niet dat zoiets simpels als batterij-squeeze ALLES oplost, wellicht helpt ook dit weer bij sommigen. De theorie over "conflict" van RF-verbindingen (zwak 3G vs Wifi etc) en dan een "OS sanitise timeout" die een random-reboot triggert bij 1 op de 4 Z10s lijkt meest plausibel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:49:
[...]

en random-reboots (zowel 's nachts aan lader als 2-3x overdag "spontaan") blijven plaatsvinden

issue is erkend door Blackberry, en volgens poll op Crackberry heeft ~30% van de Z10 hier in meer of mindere mate last van; zie ook bericht van Vodafone support in eerdere post, gaat worden opgelost met OS-update, datum helaas nog onbekend. Geloof dus niet dat zoiets simpels als batterij-squeeze ALLES oplost, wellicht helpt ook dit weer bij sommigen. De theorie over "conflict" van RF-verbindingen (zwak 3G vs Wifi etc) en dan een "OS sanitise timeout" die een random-reboot triggert bij 1 op de 4 Z10s lijkt meest plausibel..
Misschien niet, maar baat het niet dan schaadt het niet zou ik zeggen :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Misschien niet, maar baat het niet dan schaadt het niet zou ik zeggen :+
eens..

BTW, er is een oplossing voor dat Facebook timeline issue,

http://forums.crackberry....rking-804435/#post8445469

een van je contact heeft dan iets over een boek of muziek gepost, wat de native BB10 App niet aan kan. Je moet die post op je timeline verbergen en dan zou het weer moeten werken..

beetje moeizame workaround, ben nog aan het zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:49:
[...]

Op crackberry.com hebben ze gewoon 50 mensen al die sinds 1/2 maanden lid zijn en soms meer dan 500 berichten hebben geplaatst in een korte tijd en dan weer weg zijn.Bij crackberry worden ze daar ook niet goed van mede omdat het ook soms ook rare berichten zijn.

Dus 300 mensen op crackberry geven aan reboots te hebben terwijl er miljoenen verkocht zijn. Blackberry heeft zelf met testfase bij bepaald providers geen problemen maar weet van een aantal software versies dat er problemen zijn op deze netwerken. Dit wordt gefilter.

Veel prolemen zijn ook met sideloads, simkaarten etc. allemaal combi software/hardware.

Ik denk dat het percentage ligt rond de 0.03% welk elke week minimaal een reboot heeft van alle gebruikers. Dat zijn gewoon ongeveer 50.000 - 70.000 mensen. Met android had ik soms een paar dagen en dan weer weken geen last van een reboot. Zijn ook apple's die dit doen maar percentage is laag maar komt voor.

Kijk ook mijn eerdere bericht over 2 andere collega's die een BB10 gebruiken en twee kennissen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:41:
[...]

Op crackberry.com hebben ze gewoon 50 mensen al die sinds 1/2 maanden lid zijn en soms meer dan 500 berichten hebben geplaatst in een korte tijd en dan weer weg zijn.Bij crackberry worden ze daar ook niet goed van mede omdat het ook soms ook rare berichten zijn.

Dus 300 mensen op crackberry geven aan reboots te hebben terwijl er miljoenen verkocht zijn. Blackberry heeft zelf met testfase bij bepaald providers geen problemen maar weet van een aantal software versies dat er problemen zijn op deze netwerken. Dit wordt gefilter.

Ik denk dat het percentage ligt rond de 0.03% welk elke week minimaal een reboot heeft van alle gebruikers. Dat zijn gewoon ongeveer 50.000 - 70.000 mensen.

Kijk ook mijn eerdere bericht over 2 andere collega's die een BB10 gebruiken en twee kennissen.
sorry NLB, maar ik denk dat je, net als veel andere die-hard BB-supporters, eea onbewust marginaliseert, terwijl het hier toch echt een serieus issue is waar AANZIENLIJK aantal mensen last van hebben; inderdaad niet iedereen, maar volgens diverse polls toch ca 30% van alle Z10 gebruikers.

http://crackberry.com/cra...boots-your-blackberry-z10

Natuurlijk kan het zijn dat dergelijke polls "biased" zijn doordat mn mensen met isseus posten, maar daarom is door Kevin ook afgelopen weekend als lead issue een poll op de voorpagina van Crackberry gezet

https://docs.google.com/f...OWVdhTWc/edit?usp=sharing

van de 3150 UNIEKE deelnemers (je kunt maar een keer stemmen..) hebben er >1000 in meer of mindere mate last van random-reboots, en ~2000 niet of nauwelijks. Dat verklaart ook waarom jij, jouw collega's en kennisen er geen last van hebben, maar toch behoorlijk wat andere NL Z10 users wel. Zie ook het behoorlijk negatieve review van cool0 oid, die wellicht ook gewoon pech had met zijn Z10

maar toch, zoiets structureels mag niet bij een nieuw OS en een top-end smartphone, hoe goed de user experience verder ook is. Zelfs meeste die-hard BB-fans zijn het daarmee eens, sommigen blijven ontkennen

hopelijk duurt een oplossing niet al te lang meer, en berokkend dit niet teveel schade voor BB

laatste update van Kevin zelf hierover:
"*Update* - We heard through the grapevine there is two issues affecting the reboot situation. While we didn't get the exact details on them both, we know one of the issues only affects OS' 10.0.10.672, 10.0.10.684 and 10.0.9.2743, while the other affects OS' 10.0.9.2743, 10.0.10.672, 10.0.10.684, 10.0.10.690, 10.1.0.273. That would help explain the varied responses to a certain degree and why folks using 10.1 are still seeing the issue. Additionally, we're also hearing that a forthcoming update will help further address the concerns but again, we'll be following the matter."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ontken ook niet dat mensen problemen hebben met reboots maar het is echt niet zo dat 40% van de gebruikers problemen heeft met het toestel. We krijgen nihil klachten over het toestel dus het valt reuze mee maar zie ik vodafone dat treft dit wel een tiental mensen via de forum maar dan is de vraag hoe dit dan komt. Met de nieuwe update zijn er weer gebruikers die geen probleem meer hebben dus dat is positief.

Nogmaals er zijn problemen maar het is gelukkig niet zo zwart wit als je voorstelt anders zouden er wel 100 toestellen retour afzender gaan maar dan moeten er wel klachten zijn. De enige vragen zijn over BIS en inlogcode's op de blackberry portal.

AVG had met windows 8 veel klachten en liep niet en blauwe jongens maar als je dan kijkt hoeveel mensen tevreden zijn bij download.com dmaar je kijkt naar de vele klachten toen zou je zeggen download het dan niet.

Nogmaals het percentage valt mee en is bij bepaalde providers wellicht boven de 1% in Amerika. Maar als je bij providers in Canada ,UK kijkt krijgt het toestel minimaal 8,5 als cijfer en lees je gewoon niks over regelmatige reboots. Als je in Amerika leest blijkt het erg groot te zijn maar ook daar wordt het toestel goed ontvangen.

Het komt wel goed en problemen zijn bekend en eentje is reeds zo goed als opgelost en dat is het rebooten nadat een android apps blijft hangen/crasht. Je ziet nu ook dat het icoontje blijft hangen en nu
terugkomt als dit gebeurt net als met de playbook. ZO hoort het ook een app mag crashen maar het systeem niet dat is QNX.

Trouwens was geen BB Fan maar 4 jaar lang android custom rom gebruiker maar sinds 9 weken erg
blij dat ik BB10 mag gebruiken en het wordt alleen maar mooier met 10.2 in september/oktober.

edit : stuk even gelezen en commentaar ook maar voornamelijk over Verizon en als je nu ook de link benenden aan klikt om in het forum verder te praten dan zie daar ook gewoon als koop Verizon staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:36:
Miss zou tweakers ook s een native app moeten maken :D
Net als CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Ik krijg via BlackBerry de mogelijkheid mijn gewonnen STL100-1 in te ruilen voor een STL100-2 model.
Ik heb het idee dat de reboots enkel voorkomen op de STL100-2 versie. Wat zou ik doen, ruilen of niet? Iemand een idee of er buiten 4g nog meer verschillen zijn die je merkt? (qua prossesor etc. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
genberg23 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:56:
Ik krijg via BlackBerry de mogelijkheid mijn gewonnen STL100-1 in te ruilen voor een STL100-2 model.
Ik heb het idee dat de reboots enkel voorkomen op de STL100-2 versie. Wat zou ik doen, ruilen of niet? Iemand een idee of er buiten 4g nog meer verschillen zijn die je merkt? (qua prossesor etc. )
Er zit buiten 4g ook verschil op de CPU, weet niet juist(moet je maar eens opzoeken)welke erin zit maar is minder krachtig.
Ook updates komen trager voor het 100-1 model,ik zelf heb de 100-2 model en nog nooit een reboot gehad.
Persoonlijk zou ik wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Yup wisselen zsm :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

processor is sneller ook met verwerken en daarnaast idd 4G ondersteuning - welke provider zit je. Als je bij vodafone, T-Mobile zit krijg je meteen een update naar 10.1 bij KPN zal je nog even moeten wachten.

ik heb zelf ook stl100-2 al 9 weken en geen reboot of problemen. Ik zal het omruilen persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Thnx, ik denk dat ik jullie tips opvolger en hem ruil voor een STL100-2. Zeker als het in principe alleen maar voordelen heeft. Ik heb Vodafone als provider, dus dat zit dan wel goed qua update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

genberg23 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:28:
Thnx, ik denk dat ik jullie tips opvolger en hem ruil voor een STL100-2. Zeker als het in principe alleen maar voordelen heeft. Ik heb Vodafone als provider, dus dat zit dan wel goed qua update.
ja kun je meteen 10.1 update doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik twijfel zelf ook over deze kwestie. Enerzijds wil ik wisselen om alles eruit te halen wat er in zit. Maar de komende 1 á 2 jaar neem ik toch geen abonnement dat 4G Ondersteund en vermoedelijk is de TI processor tov de Qualcomm de komende maanden ook nog toereikend.

Swappen betekent weer een x aantal weken zonder Dev Device / Z10.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg de status en voortgang van 10.2 op blackberry Channel

PIN C00014277

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Hoe geraken jullie trouwens aan die developer toestellen van BlackBerry? Ben momenteel ook bezig met een app te ontwikkelen en zou deze ook graag eens in het echt zien in plaats van op een virtueel toestel.

Is het nog mogelijk om aan zo'n toestel te geraken? (Z10 of Q10)

Bedankt voor jullie respons.

Mvg,
Lode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 22:47
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:44:
In het kort: nee. Het Dev Alpha programma is afgesloten, daarvoor moest je bij 1 van de BlackBerry events zijn. Deze dev alpha's konden dan later weer worden ingeruild voor een Limited Edition Z10

[ Voor 26% gewijzigd door Gtoniser op 23-05-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Is wel jammer.

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Ik ben ook bang dat je nu, after launch, toch echt zelf een BB10 telefoon zou moeten kopen.
Echter ben je hier wel op het Tweakers forum, ik denk dat er wel mensen bereidt zijn (waaronder ikzelf), om eventueel je app te beta-testen zover je app dat toelaat. Om dit mogelijk te maken moet je wel een .bar file genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat 10.1 niet goed omgaat met het omschakelen van Wifi naar 3G. Thuis zit ik op Wifi en is het verbruik ca. 35mW. Als ik dan de deur uit ga, maar Wifi aan laat staan, dan lijkt hij ernaar te blijven zoeken. Er wordt wel netjes overgeschakeld op 3G, maar het vermogen zit dan steeds tussen de 100 en 400mW. Als ik de telefoon uit- en weer aanzet, dan zakt het verbruik weer naar zo'n 35mW, maar dan op 3G. De grafiek in Battery Guru ziet er dan ook veel rustiger uit.

De truc met het een aantal keren laten leeglopen tot 20%, opladen, toestel uit, battery pull en weer aanzetten lijkt hier niet geholpen te hebben.

Dus blijven mijn vragen:

1) Als ik een backup maak van de WhatsApp chat history, kan ik die dan na een security wipe en installatie van het vorige OS terugzetten en wordt deze dan herkend?

2) Als ik een security wipe doe, krijg ik dan automatisch het OS terug dat er bij aankoop op stond (10.0), of is dat overschreven met 10.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:11:
Ik heb het idee dat 10.1 niet goed omgaat met het omschakelen van Wifi naar 3G. Thuis zit ik op Wifi en is het verbruik ca. 35mW. Als ik dan de deur uit ga, maar Wifi aan laat staan, dan lijkt hij ernaar te blijven zoeken. Er wordt wel netjes overgeschakeld op 3G, maar het vermogen zit dan steeds tussen de 100 en 400mW. Als ik de telefoon uit- en weer aanzet, dan zakt het verbruik weer naar zo'n 35mW, maar dan op 3G. De grafiek in Battery Guru ziet er dan ook veel rustiger uit.

De truc met het een aantal keren laten leeglopen tot 20%, opladen, toestel uit, battery pull en weer aanzetten lijkt hier niet geholpen te hebben.

Dus blijven mijn vragen:

1) Als ik een backup maak van de WhatsApp chat history, kan ik die dan na een security wipe en installatie van het vorige OS terugzetten en wordt deze dan herkend?

2) Als ik een security wipe doe, krijg ik dan automatisch het OS terug dat er bij aankoop op stond (10.0), of is dat overschreven met 10.1?
Whatsapp. slide van boven naar beneden - instellingen en zet alles op geheugenkaart.

Ja je krijgt dan 10.0 maar sommige leaked version doen ook iets met je toestel dat je alleen maar
terug gaat naar die leak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 23:17
Je whatsapp geschiedenis kan je niet terug zetten , wel opslaan.
Wat het nut er dan van is ben ik nog niet achter :P

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:44:
Beste tweakers,

Hoe geraken jullie trouwens aan die developer toestellen van BlackBerry? Ben momenteel ook bezig met een app te ontwikkelen en zou deze ook graag eens in het echt zien in plaats van op een virtueel toestel.

Bedankt voor jullie respons.

Mvg,
Lode
Enkele weken geleden (na beindiging van het LE Z10 Programma) heb ik nog een Tweet voorbij zien komen van @BBDevGroupNL dat ze nog een Dev Alpha A beschikbaar hadden om te testen.

Wellicht dat je je tot hen kan richten: http://BBDevGroup.nl =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Elahkneh schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:15:
Je whatsapp geschiedenis kan je niet terug zetten , wel opslaan.
Wat het nut er dan van is ben ik nog niet achter :P
Als je whatsapp opnieuw installeert vraagt het of je je oude berichten wil herstellen, dus het werkt wel.

[ Voor 52% gewijzigd door intricate op 23-05-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:11:
Zelf geen inzicht in m'n verbruik, maar wellicht wel een situatie die je vermoeden onderbouwd.

Wanneer ik van 2G/3G naar WiFi schakel komt het wel is voor dat WhatsApp geen verbinding meer heeft. WiFi aan en weer uit zetten lost het probleem dan op. Draai 10.1.0.1720 (maar heb het ook op m'n DAC met 10.1.0.1483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:39:
[...]

Als je whatsapp opnieuw installeert vraagt het of je je oude berichten wil herstellen, dus het werkt wel.
Klopt het dat je dan de chat history al teruggeplaatst moet hebben vóórdat je WhatsApp opnieuw installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Yup

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
En er is weer een nieuwe onderweg lees ik net :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:16:
[...]

eens..

BTW, er is een oplossing voor dat Facebook timeline issue,

http://forums.crackberry....rking-804435/#post8445469

een van je contact heeft dan iets over een boek of muziek gepost, wat de native BB10 App niet aan kan. Je moet die post op je timeline verbergen en dan zou het weer moeten werken..

beetje moeizame workaround, ben nog aan het zoeken..
Dat is dus echt crappy. Ik snap wel dat het niet aan Blackberry ligt, maar dit is dus wel de shit waar je mee te maken krijgt als je voor Blackberry 10 kiest. Dan is het ineens toch wel weer aantrekkelijk om 'gewoon' voor een iPhone te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:08:
[...]

Dat is dus echt crappy. Ik snap wel dat het niet aan Blackberry ligt, maar dit is dus wel de shit waar je mee te maken krijgt als je voor Blackberry 10 kiest. Dan is het ineens toch wel weer aantrekkelijk om 'gewoon' voor een iPhone te gaan.
de oplossing werkt wel.. even wachten en de FB App laadt ook gewoon weer nieuwsberichten;
wel lastig idd, ik begrijp dat in OS 10.2 ook voor dit soort issues een update volgt..

ennuh, ben bang dat dit wel aan BB ligt, volgens mij is nl de Facebook App gemaakt door RIM aka BlackBerry, en is het een OS10 issue dat niet alle laatste emoticons en andere FB plugins ondersteund worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:35:
[...]

de oplossing werkt wel.. even wachten en de FB App laadt ook gewoon weer nieuwsberichten;
wel lastig idd, ik begrijp dat in OS 10.2 ook voor dit soort issues een update volgt..

ennuh, ben bang dat dit wel aan BB ligt, volgens mij is nl de Facebook App gemaakt door RIM aka BlackBerry, en is het een OS10 issue dat niet alle laatste emoticons en andere FB plugins ondersteund worden :X
Klopt helemaal, is door BB zelf gemaakt :) moet zeggen dat ik er niet veel hinder van ondervindt maar denk dat het allemaal wel goed gaat komen

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:40:
[...]

Klopt helemaal, is door BB zelf gemaakt :) moet zeggen dat ik er niet veel hinder van ondervindt maar denk dat het allemaal wel goed gaat komen
Ik heb er geen last van maar heb ook alles uit staan. kijk zo nu en dan maar meestal op de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
En?blijkbaar een stuk smoother nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Hij loopt inderdaad errug lekker :) beste tot nu toe, elke leak wordt beter en beter! maar er is er al weer 1 onderweg :p

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:41:
Hij loopt inderdaad errug lekker :) beste tot nu toe, elke leak wordt beter en beter! maar er is er al weer 1 onderweg :p
Ik wacht nog steeds :) tot iemand zegt ultimate 10.1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Bijna ultimate hahaha ik verwacht de volgende binnen 24 uur :p

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Begin bijna blij te zijn dat ik "slechts" een STL100-1 heb, al die Leaks die beschikbaar komen en dan net weer die ene prikkelende nieuwigheid heeft =P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry Q10 verkoopt beter dan de S4 in the UK bij de grootste Retailer

Het is ook gebleken dat de mensen die de Z10 kopen voornamelijk apple gebruikers zijn en natuurlijk android gebruikers (verhoudinge 60-40) en dat veel blackberry gebruikers toch wachten op een 3.1 inch scherm met qwerty keyboard.

Met 10.2 wordt het mooi met te programmeren kaart voor NFC denk aan centerparks, hotels, bedrijfskaarten, etc. Zoveel mogelijkheden dat we geen enkele kaart nodig hebben. Bonus kaart scan met je mobiel en meteen pinnen :) nooit meer bij gamma staan zonder gamma pas ! Ook wordt aangegeven met logo's dat er een tablet aankomt of juist de update voor de playbook (laatste lijkt me sterk!)

KPN update is er nog niet en komt pas in juni . Vodafone gebruikers met 10.1 hebben bijna allemaal een goed
werkend toestel maar zijn nog klanten die blijkbaar nog reboots hebben.Er schijnt in juni ook weer een update te komen (nee geen 10.2)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 22:47
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:43:
Met 10.2 wordt het mooi met te programmeren kaart voor NFC denk aan centerparks, hotels, bedrijfskaarten, etc. Zoveel mogelijkheden dat we geen enkele kaart nodig hebben. Bonus kaart scan met je mobiel en meteen pinnen :) nooit meer bij gamma staan zonder gamma pas !
Dat is helaas nogal onzin. Gamma pasjes en bonus kaarten maken gebruik van een streepjescode of een magneetstrip, dat heeft niets met NFC te maken.
Ook zijn veel Smartcards (waaronder de OV Chipkaart) MiFare Classic kaarten, die niet worden ondersteund door de Z10 en/of Q10.
Kaarten emuleren kan met 10.0 ook al trouwens via apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gtoniser schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:53:
[...]

Dat is helaas nogal onzin. Gamma pasjes en bonus kaarten maken gebruik van een streepjescode of een magneetstrip, dat heeft niets met NFC te maken.
Ook zijn veel Smartcards (waaronder de OV Chipkaart) MiFare Classic kaarten, die niet worden ondersteund door de Z10 en/of Q10.
Kaarten emuleren kan met 10.0 ook al trouwens via apps.
ze kunnen kassa's cq pinautomaat aanpassen met NFC. We lopen hiermee achter in europa maar er zijn al alternatieven op de markt maar het is nog onbekend bij het grote publiek.

filmpje er bij: YouTube: NFC & Mobile Business with BlackBerry

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Voor Specifieke BlackBerry Q10 vragen kun je je hier richten:

[BlackBerry Q10] Ervaringen en Discussie

Vandaag overigens contact gehad met Vodafone en zij wisten mij het volgende te melden.

- Vodafone levert de STL100-2, en bied derhalve geen OTA Update aan voor de STL100-1, ik hoop dat dit process via BlackBerry Link wat meer gelijk wordt getrokken met voorgaande BB's, want nu ben je al je Android Apps kwijt en gaat het met Settings en Data ook niet altijd even jofel.
- OTA Update voor Q10 "komt Binnenkort"

[ Voor 147% gewijzigd door JunkieXP op 23-05-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Laatste leak staat erop,heb voorlopig de indruk dat 1880 snappier was.
Wsl moet het os er nog wat inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Gunth schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:29:
Laatste leak staat erop,heb voorlopig de indruk dat 1880 snappier was.
Wsl moet het os er nog wat inkomen.
Beter had je f een paar uurtjes gewacht, de 2009 versie komt eraan :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
dave1972 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:32:
[...]

Beter had je f een paar uurtjes gewacht, de 2009 versie komt eraan :+
Tja is niet zo veel werk,flashen en backup trg zetten is goed half uurtje.
Weet niet of 2009 zal komen,blijkbaar een beetje discussie op cb omdat er iemand een leak op zijn naam heeft gepost terwijl het van lbfe was.
Ze zouden geen meer willen posten.
Ofwel heb jij andere bronnen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunth op 24-05-2013 17:05 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 48 Laatste