[MMORPG] ArcheAge

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:33

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Plainside schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:02:
is een dual client mogelijk? 2 verschillende acc's ofc.
Ik heb helaas geen andere pc die ArcheAge kan lopen.
Anders zou ik 2 clients runnen op 2 verschillende servers :P
denk het eigenlijk niet aangezien die glyph client die button dissabled na openen van Archage, en je niet kan inloggen/spelen zonder glyph

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

Ricmaniac schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:04:
[...]

denk het eigenlijk niet aangezien die glyph client die button dissabled na openen van Archage, en je niet kan inloggen/spelen zonder glyph
Oke... dus VMware ff instaleren kijken of het dan werkt dus.
haha, ik neem echt aan dat dit niet mogelijk is maar kan het proberen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

moet wel mogelijk zijn, was ook een multiboxer met 3 accounts.. neem dan aan dat die niet 3 pc's runned

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:07:
moet wel mogelijk zijn, was ook een multiboxer met 3 accounts.. neem dan aan dat die niet 3 pc's runned
Nou zou niet onmogelijk zijn je kan al een redelijk systeem rond 500$ krijgen totaal 1500$ voor 3, dus ongeveer 1000(+/-)euro?
Maarja dit is alleen het systeem dan he, de schermen zou je gratis kunnen krijgen als je van die oudere plasma schermen gaat.

edit: die met een 4:3 ratio voor resolutie

[ Voor 4% gewijzigd door Plainside op 17-09-2014 16:13 ]

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
De queues zijn vandaag volgens mij weer wat langer dan gister.
Ook niet heel vreemd aangezien ze vandaag de newsletter verstuurd hebben naar iedereen die ooit ergens aangegeven heeft interesse te hebben in archeage.

Gister wel kunnen starten en tot nu toe bevalt het me wel.
Wel weer even wennen na tijden geen MMO's gespeeld te hebben :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

dit is mede doordat ze hebben gefixt dat als je disconnect je niet meer in queue hoeft als je binnen een paar minuten weer inlogd.. soms maakte je een sprong van 300 man ofzo in de queue :P komt nu niet meer voor haha

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit is wel belachelijk hoor. ik was onderweg naar huis dc'd dus moest thuis wel opnieuw inloggen omdat die tijd van dat ik er weer in kon weer weg was.. . nu zit ik nog steeds in de queue

• MetalPool
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Ik heb nog 40 wachtende voor me :P Pc staat alweer aan vanaf 16:00uur vanmiddag.....echt belachelijk.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

zit er eindelijk in, geen lag gelukkig

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
vannacht is er om 4 uur maintenance tot 10 uur..

hoop dat daarmee het queue probleem aangepast wordt (zelf geen problemen mee aangezien het s'morgens / s'middags lekker rustig is)

en een kartonnetje ook wonderen doet tegen de 45 min away dc / afk kicker..
mocht ik een dc hebben terwijl ik wel aan het spelen ben dan is er natuurlijk de 5 minuten optie..

hoor dat sommige mensen 3/4 uur staan te wachten echt erg.. (en ook gewoon alle servers zitten vol)
dus denk dat er weer wat nieuwe bij komen vannacht..

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Gisteravond probeerde ik voor het eerst in te loggen op de server, toen kwam de queue in zicht en heb ik het spel hardop lachend afgesloten :P

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

patrickos85 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:00:
Gisteravond probeerde ik voor het eerst in te loggen op de server, toen kwam de queue in zicht en heb ik het spel hardop lachend afgesloten :P
Ja dit was echt drama.

Hopen dat de maintenance vandaag dat probleem grotendeels oplost. ik heb er geen moeite mee als ik in een begin stadium van een spel misschien een half uur een keer moet wachten. maar 4 uur gaat me net iets te ver (waar een f2p vriend van mij 7 uur had en toen maar ging slapen en er dus nog niet in was geweest XD)

ik weet zeker dat ik nog geen 1 launch heb mee gemaakt waar de queue tijd zo lang was. en ik heb er veel mee gemaakt.

Wel gister avond nog een aardig tijdje kunnen spelen maar voornamelijk weer alleen met farming enz bezig gehouden. We hebben nu een 2e boot gemaakt met ons groepje en het huisje ook afgemaakt.
Nu hebben we 1 huis, 3 medium farms en 4 small farms.. en alles bij elkaar :D dus een aardig stukje grond gebied

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:48:
[...]

Ja dit was echt drama.

Hopen dat de maintenance vandaag dat probleem grotendeels oplost. ik heb er geen moeite mee als ik in een begin stadium van een spel misschien een half uur een keer moet wachten. maar 4 uur gaat me net iets te ver (waar een f2p vriend van mij 7 uur had en toen maar ging slapen en er dus nog niet in was geweest XD)

ik weet zeker dat ik nog geen 1 launch heb mee gemaakt waar de queue tijd zo lang was. en ik heb er veel mee gemaakt.

Wel gister avond nog een aardig tijdje kunnen spelen maar voornamelijk weer alleen met farming enz bezig gehouden. We hebben nu een 2e boot gemaakt met ons groepje en het huisje ook afgemaakt.
Nu hebben we 1 huis, 3 medium farms en 4 small farms.. en alles bij elkaar :D dus een aardig stukje grond gebied
Trionworlds is waarschijnlijk bang om de gehele horde F2P's er in een keer in te laten, hoogstwaarschijnlijk omdat de servers het misschien niet aan kunnen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja weet wel zeker dat dat de reden is maarja. mensen zaten gisteren langer in de queue dan dat ze gemiddeld per dag aan gametime kunnen besteden. dat gaat gewoon te ver :P

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:15:
Ja weet wel zeker dat dat de reden is maarja. mensen zaten gisteren langer in de queue dan dat ze gemiddeld per dag aan gametime kunnen besteden. dat gaat gewoon te ver :P
true, zelf was ik eerst ook niet van plan om de eerste dag te spelen maar juist op de tweede dag.
Meestal wachten mensen na release todat ze kunnen spelen want meestal zijn que's meestal afgestorven bij dan.
Helaas niet met archeage ;-;

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Naja ik heb net voor ik naar me werk ging me pc maar vast weer aan gezet met team vieuwer.. ga ik vanmiddag al gewoon lekker in de queue staan :P

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:19:
Naja ik heb net voor ik naar me werk ging me pc maar vast weer aan gezet met team vieuwer.. ga ik vanmiddag al gewoon lekker in de queue staan :P
Zou ik ook doen als ik teminste niet meer thuis woonde haha
Achja dan zou de Teamviewer op mijn stage ook niet veel uithalen aangezien ik daar maar 5 minuten aan teamviewer heb.
Opzich wel een nadeel als je op een helpdesk stage loopt die alles 'legit' doet.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Plainside schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:22:
[...]

Zou ik ook doen als ik teminste niet meer thuis woonde haha
Achja dan zou de Teamviewer op mijn stage ook niet veel uithalen aangezien ik daar maar 5 minuten aan teamviewer heb.
Opzich wel een nadeel als je op een helpdesk stage loopt die alles 'legit' doet.
bij me werk doen ze ook alles legit ja :P echt kut. valt me nog mee dat tweakers forum niet geblokkeerd is haha

maar k doe gewoon teamvieuwer sessie op me iphone

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:28:
[...]

bij me werk doen ze ook alles legit ja :P echt kut. valt me nog mee dat tweakers forum niet geblokkeerd is haha

maar k doe gewoon teamvieuwer sessie op me iphone
Dammit... waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht haha.
Maarja helpdesk = ict = nerdy = tweakers :P wij bepalen hier wat en wat niet word geblokeerd hehe.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ben zelf systeembeheerder maar wordt hier helaas vannuit hoger op geregeld en niet dit filiaal hier >_>

Maar servers zijn up .. ik ben ingelogd :) nu elk uur ff connecten met teamviewer en even een stapje zetten zodat ik niet disconnect :P

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
pfff wilde gisteren inloggen met 2000 mensen in de Queue. Na anderhalf uus nog geen 500 plaatsen opgeschoven... Lekker hoor....

Yavu Steam Profile Lanithro

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Wou gisteren ook maar eens eeen poging wagen, maar helaas stonden er zo een 3500 mensen mij in de weg, dus ben maar voetbal gaan kijken :p

• SiameseDwerg
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zelfs in de ochtend is er een que, dus iets moet er niet kloppen. Of iedereen zit zoals Ricmaniac afk met teamviewer op de achtergrond :p

Ik heb zelf jammer genoeg nog niet kunnen spelen, maar ik hoop dat daar vanavond verandering in komt.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SiameseDwerg schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:52:
Zelfs in de ochtend is er een que, dus iets moet er niet kloppen. Of iedereen zit zoals Ricmaniac afk met teamviewer op de achtergrond :p

Ik heb zelf jammer genoeg nog niet kunnen spelen, maar ik hoop dat daar vanavond verandering in komt.
en geef me ongelijk dan :+ ik had gisteren grootse plannen en uiteindelij heb ik een paar boompjes verbouwt, huisje gebouwt, en schip gemaakt (waar we voor alles de mats als bijna hadden) en toen was het alweer bed tijd |:( er zitten te weinig uren in een dag

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:41:
ben zelf systeembeheerder maar wordt hier helaas vannuit hoger op geregeld en niet dit filiaal hier >_>

Maar servers zijn up .. ik ben ingelogd :) nu elk uur ff connecten met teamviewer en even een stapje zetten zodat ik niet disconnect :P
Grr! haha, patience is a virtue...
Ik hoop dat vanavond de que's wat minder zijn maar dat betwijfel ik.
En anders jat ik ff jou teamviewer plan hehe.

Nog steeds vind ik het aardig dom van Trion Worlds dat ze nu nog steeds niet gelijk de hele horde er in laten zo komen ze er echt nooit achter of de servers het aan kunnen.

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Je kan ook via google remote bezig gaan, scheelt weer rotzooien met teamviewer en is vanaf de tablet goed te gebruiken, zeker als je in de file staat.

Helaas had ik gisteren alsnog een queue van 7600 man voor me...

• kowapanga
Kreeg gister een screenshot toegestuurd van iemand die nr 17000 nog iets was in queue, met een verwachte wachttijd van 1h> , no shit :p

• Plainside

Plainside

Hey ik zat rond 2.7k in de que toen besloot archeage te crashen dus stond ik weer op 5k in de que...
life sucks..

• sniper-cast
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04-2022
Om 17:30 zat ik in de Queue plek 3241 en om 22:00 pas op plek 858..... Toen heb ik het maar opgegeven hopelijk is het vandaag wel normaal te doen geen zin om steeds uren te wachten.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Dinsdagavond het spel gedownload en geinstalleerd. Toen vond ik het tijd om naar bed te gaan, woensdagavond spel opgestart en ik stond op queue positie 4225. Toen was ik meteen weer gestopt en ben ik maar FIFA gaan spelen. :9

Hoop dat die queues snel weggaan, want om telkens te gaan lopen wachten heb ik weinig zin in..

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Ik had gisterenmiddag om 16:00 de pc aangezet en rond 19:30 kon ik spelen.
Als dit vanmiddag weer zo is stop ik met Archeage voor het komend half jaar.
Ze zijn gewoon te bang om die servers open te knallen.....sorry maar zoiets heet voorbereiding.

Het is echt een heerlijk spel om te spelen....maar ik ga echt niet meer 3 uur wachten om een spelletje te spelen.

• Plainside

Plainside

Ghosty schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:49:
Ik had gisterenmiddag om 16:00 de pc aangezet en rond 19:30 kon ik spelen.
Als dit vanmiddag weer zo is stop ik met Archeage voor het komend half jaar.
Ze zijn gewoon te bang om die servers open te knallen.....sorry maar zoiets heet voorbereiding.

Het is echt een heerlijk spel om te spelen....maar ik ga echt niet meer 3 uur wachten om een spelletje te spelen.
yep, als Trion worlds om grof te zeggen niet zo'n pussy was om die que weg te halen dan zouden ze tenminste weten of de servers werken naar behoren of niet.

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Erg jammer van gisteren, ik zat om 16:20 in de queue om s'avonds om 22:00 eindelijk in de game te komen. Het was dus ook erg duidelijk dat ze het aantal toe te laten spelers per server hadden verlaagd en schijnbaar dus ook de Patron status er gewoon afgegooid. Eenmaal op de server was deze ook vrijwel lagvrij echter hoop ik dat ze met deze maintenance het daadwerkelijke probleem aanpakken en niet weer een extra nieuwe server gaan openen. Zorg er gewoon voor dat de mappen over verschillende servers worden verdeeld.

Ik had opzich het idee dat ze anders wel met overflow servers zouden kunnen werken, echter zit je dan natuurlijk met het enorme dataverkeer dat je creeert doordat alle overflow servers continu live gesynced moeten blijven vanwege de farms etc, dat is dus niet helemaal realistisch en creeert waarschijnlijk meer hinder dan het een oplossing geeft.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

heb ergens gelezen dat ze de capiciteit van mijn server (kyprosa) hebben verhoogd met 10% .. elk beetje helpt toch ;p

• Plainside

Plainside

ze moeten Dahuta verhogen met 100% :P
eens zien of die servers eigenlijk wat zijn of niet haha

• kowapanga
Hebben ze geen stresstests gehad dan om in te schatten wat een server aan kan?

• JST94
Hopen dat het snel opgelost is met die queues. Ik zoek namelijk nog een nieuw spel om te spelen, GuildWars 2 ben ik op uitgekeken na 2 jaar spelen.

Membership voor ArcheAge is 15 euro 9 euro per maand ofzo las ik toch? Brengt dat echt veel voordelen met zich mee?

Ik ben namelijk nog aan het twijfelen om een Membership te kopen voor ArcheAge, gelukkig kan ik het gewoon stopzetten als het blijkt dat ik het spel niet leuk vind ofzo. :)
Plainside schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:55:
ze moeten Dahuta verhogen met 100% :P
eens zien of die servers eigenlijk wat zijn of niet haha
Eens, ik ga ook op Dahuta. :9

[ Voor 23% gewijzigd door JST94 op 18-09-2014 10:07 ]

• Damien

Damien

-iwnl-

kowapanga schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:59:
Waarschijnlijk zijn ze in verlegenheid gebracht met het aantal "nieuwe" gebruikers die er dinsdag ineens bijkwamen.

• JST94
Damienx2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:00:
[...]

Waarschijnlijk zijn ze in verlegenheid gebracht met het aantal "nieuwe" gebruikers die er dinsdag ineens bijkwamen.
Konden ze toch op inspelen, aangezien ik me een week voor de opening mezelf al had ingeschreven bij ArcheAge.

Andere kant, misschien hadden ze niet verwacht dat er zó veel mensen het spel wouden spelen natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld naar Apple, gigantisch bedrijf, enorm veel geld. Maar hun kunnen ook geen fatsoenlijke live-stream neerzetten.. Zelfde geldt voor de nieuwe iOS 8 update. Gisteravond in de 'wachtrij' ervoor gezet, vanochtend pas kunnen installeren.

• Damien

Damien

-iwnl-

JustMU schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:03:
[...]

Konden ze toch op inspelen, aangezien ik me een week voor de opening mezelf al had ingeschreven bij ArcheAge.

Andere kant, misschien hadden ze niet verwacht dat er zó veel mensen het spel wouden spelen natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld naar Apple, gigantisch bedrijf, enorm veel geld. Maar hun kunnen ook geen fatsoenlijke live-stream neerzetten.. Zelfde geldt voor de nieuwe iOS 8 update. Gisteravond in de 'wachtrij' ervoor gezet, vanochtend pas kunnen installeren.
Ik ben het met je eens dat ze op basis van de inschrijvingen hier op in hadden kunnen spelen, echter heeft Trion waarschijnlijk ook de cijfers van Rift erbij gepakt, en hieruit gedacht hoeveel servers er nog actief waren na een aantal maanden.

Het blijft natuurlijk een hype factor hebben. Je kunt 20 servers nu open gooien en over een maand misschien 15 moeten sluiten, dat kost je meer dan dat het je oplevert. Vandaar dat ze nu iets voorzichtiger zijn. Echter denk ik dat ze dit beter hadden kunnen oplossen door de mappen te verspreiden over een server park en niet specifiek meer servers openen. Hangt natuurlijk er ook vanaf hoeveel gebruikers tegelijk inlogt kunnen zijn op een serverclient. Veel factoren echter ze zijn te voorzien.

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
JustMU schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:03:
[...]

Bij de installatie van een nieuwe update maakt een queue niet uit. Dat is 1x installeren en je kunt er altijd gebruik van maken. Maar als je in een queue wordt gezet voor een livestream of een game zit je letterlijk je tijd te verdoen.
Damienx2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:06:
[...]

Ik ben het met je eens dat ze op basis van de inschrijvingen hier op in hadden kunnen spelen, echter heeft Trion waarschijnlijk ook de cijfers van Rift erbij gepakt, en hieruit gedacht hoeveel servers er nog actief waren na een aantal maanden.

Het blijft natuurlijk een hype factor hebben. Je kunt 20 servers nu open gooien en over een maand misschien 15 moeten sluiten, dat kost je meer dan dat het je oplevert. Vandaar dat ze nu iets voorzichtiger zijn. Echter denk ik dat ze dit beter hadden kunnen oplossen door de mappen te verspreiden over een server park en niet specifiek meer servers openen. Hangt natuurlijk er ook vanaf hoeveel gebruikers tegelijk inlogt kunnen zijn op een serverclient. Veel factoren echter ze zijn te voorzien.
Wordt dit niet meestal opgelost door vooraf al af te spreken met de hosting provider dat je de eerste maand extra serverkracht huurt en dat dat na een maand minder wordt? Dit is te verwachten dat je servers overcrowded zijn de eerste tijd.

[ Voor 40% gewijzigd door Tweekzor op 18-09-2014 10:15 ]

• kowapanga
Damienx2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:00:
[...]

Dan knal je toch meteen nieuwe realms online?
Deden ze bij headstart van wildstars ook, werkte prima

edit:
En het slechte van dit alles vind ik dat het Trion worlds is, die moeten hier gewoon ervaring mee hebben
Dit is de 3rde(??) MMO die ze op de markt brengen

[ Voor 21% gewijzigd door kowapanga op 18-09-2014 10:17 ]

• Damien

Damien

-iwnl-

kowapanga schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:16:
[...]

Dan knal je toch meteen nieuwe realms online?
Deden ze bij headstart van wildstars ook, werkte prima
Dat klinkt als gebruiker inderdaad de beste oplossing, echter als uitgever wil je winst maken en niet extra onkosten. Bij Wildstar hebben ze ook merges moeten laten plaatsvinden. Dat zijn kostenposten. Trion heeft geleerd van Rift, waarschijnlijk willen ze niet dezelfde "fout" maken bij Archeage.

Echter heeft dit 2 kanten, je krijgt ontevreden gebruikers die misschien voor langere tijd in je spel willen investeren en nu afhaken omdat ze simpelweg niet kunnen spelen en hun focus ergens anders op leggen. Zoals je hier dus al in de comments hebt kunnen lezen.

We zitten inmiddels in een tijdperk dat wachten simpelweg niet meer getolereerd wordt. En dat begrijp ik ook goed, denk ook niet dat de gemiddelde Tweakers-gamer de tijden heeft meegemaakt (ja ik ben al zo oud :P) dat je 30 minuten moest wachten voordat je game eindelijk geladen was (MSX taperecorder) als je geluk had dat onderweg de cassette niet was overgeslagen. Elke gamecrash resulteerde in nogmaals 30 minuten wachten ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Damien op 18-09-2014 10:24 ]

• kowapanga
Natuurlijk heb je later kans dat je servers moet merge maar dat zijn de koste niet.

Het is een (gedeeltelijk)F2P game, mensen hebben niks betaald en lopen nu massaal weg.
Denk dat ze hier een grote fout maken en veel gebruikers zullen missen

• Plainside

Plainside

kowapanga schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:59:
hebben ze wel gedaan met de closed beta events.
Maarja met gelimiteerde keys voor mensen om te krijgen zodat die kunnen inloggen.
Dit hebben ze teveel gelimiteerd dus nooit echt kunnen stresstesten, maarja dat ArcheAge zo'n grote start zou krijgen hadden ze waarschijnlijk niet verwacht.

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Het lukt me niet eens om het spel te installeren.
Ik bleek al een account te hebben, maar zou nu plots van een andere locatie inloggen. Dus moest ik een code overtypen die ik per mail zou krijgen. Ik krijg dus echt geen mail van ze. Niet in de spam. Niet 24 later. Gewoon nergens.

• Plainside

Plainside

Kaw schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:30:
Ik bleek al een account te hebben, maar zou nu plots van een andere locatie inloggen. Dus moest ik een code overtypen die ik per mail zou krijgen. Ik krijg dus echt geen mail van ze. Niet in de spam. Niet 24 later. Gewoon nergens.
Ja dit kan nu lang duren Trion Worlds krijgt nu een paar ton mensen die archeage willen spelen en die dus een account registreren.
en naar al die tonnen moet dus ook een mailtje heen.
Dus teveel mails om tegelijk te verzenden.

• Damien

Damien

-iwnl-

kowapanga schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:28:
Natuurlijk heb je later kans dat je servers moet merge maar dat zijn de koste niet.

Het is een (gedeeltelijk)F2P game, mensen hebben niks betaald en lopen nu massaal weg.
Denk dat ze hier een grote fout maken en veel gebruikers zullen missen
En juist wat je in je 2e regel zet is de reden dat het wel degelijk kosten zijn. Het is free2play dus men HOEFT niet te betalen. Gooi je extra servers open voor mensen die misschien alleen maar even rondkijken en dus NIETS uitgeven, levert dat alleen maar extra kosten op. Iets waar je als uitgever niet op zit te wachten. Aan het einde van de dag wil je positieve cijfers op je balans hebben en het liefst zo hoog mogelijk. Daar worden aandeelhouders blij van, wat er verder met de mensen in een queue gebeurt zal ze echt een zorg zijn.

Mocht je het idee hebben dat Trion daadwerkelijk om zijn gebruikers geeft, dan kan ik je uit die droom helpen, het is geen goodwill organisatie. Het is ook meer free2pay dan play.

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 18-09-2014 10:38 ]

• eehbiertje
op het moment zien de rijen er zo uit..

net 41 geworden dus gaat mooi

verder is het solliciteren en gedeeltes van de dag spelen / afk toetsenbord knop vastzetten |:(

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/bgmbu0yid/lines_aa.png

[ Voor 7% gewijzigd door eehbiertje op 18-09-2014 10:41 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

dat met dat inschatten ben ik met je eens op basis van inschrijvingen op de website. Maarja het is ook zo dat bijvoorbeeld met de beta veel mensen expres niet wilde spelen omdat het toch gewiped werd. in de beta was het nooit zo druk als nu met launch. dus maakt het ook moeilijk om te stresstesten.

Maarja ik hou goeie hoop :P ben nog niet disconnected though. Tevens een voordeel van ingelogd blijven is dat je meer labor genereerd :P

• kowapanga
Damienx2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:36:
[...]

En juist wat je in je 2e regel zet is de reden dat het wel degelijk kosten zijn. Het is free2play dus men HOEFT niet te betalen. Gooi je extra servers open voor mensen die misschien alleen maar even rondkijken en dus NIETS uitgeven, levert dat alleen maar extra kosten op.
Het kan aan mij liggen maar wat zullen nu de kosten zijn voor een paar extra realms?
Als van al die mensen die even komen kijken slechts 1% alsnog betaald dan heb je dat al terug verdiend.

• Damien

Damien

-iwnl-

kowapanga schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:43:
[...]

Het kan aan mij liggen maar wat zullen nu de kosten zijn voor een paar extra realms?
Als van al die mensen die even komen kijken slechts 1% alsnog betaald dan heb je dat al terug verdiend.
Je hebt ook nog de kosten van een eventuele merge. Het is niet alleen even een servertje opzetten.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

had vriend van me ook zaterdag, speelde het op pc en wilde op ze laptop installeren maar ontving ook dat mailtje niet, 16 uur later kreeg die ineens 30 mailtjes binnen XD

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
kowapanga schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:43:
[...]

Er zullen vast wat onderzoeken rondslingeren van wat er gebeurt met de moraal van mensen die op heeeele dunbevolkte servers spelen. Over het algemeen blijven mensen spelen als het een gezellige drukte is. Ik snap Trion heel goed. Al vind ik het natuurlijk pure oplichterij met wat ze flikken met die starter/founder packs enzo.

Verder... op Aier gisteren de *hele* avond geen queue gehad als patron. Dus waar die 3k queues vandaan komen. Is dat F2P?

Dit dus.

• Plainside

Plainside

FunkyTrip schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:54:
[...]

Er zullen vast wat onderzoeken rondslingeren van wat er gebeurt met de moraal van mensen die op heeeele dunbevolkte servers spelen. Over het algemeen blijven mensen spelen als het een gezellige drukte is. Ik snap Trion heel goed. Al vind ik het natuurlijk pure oplichterij met wat ze flikken met die starter/founder packs enzo.

Verder... op Aier gisteren de *hele* avond geen queue gehad als patron. Dus waar die 3k queues vandaan komen. Is dat F2P?
Volgens mij worden patrons gelijk door de que heen gegooid en moeten f2p spelers wachten.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een redelijke publisher dit doet.

• kowapanga
Damienx2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:47:
[...]

Je hebt ook nog de kosten van een eventuele merge. Het is niet alleen even een servertje opzetten.
Data van de ene tabel naar de andere tabel zetten?
Met de ervaring die ze hebben is de database vast zo opgebouwd dat een merge geen probleem moet zijn, misschien alleen wat character namen veranderen.

Misschien was het geen slecht plan geweest om 1 of 2 F2P realms te maken, ontzie je meteen ook de mensen die gewoon geld hebben neergelegd om te kunnen spelen.

• Damien

Damien

-iwnl-

kowapanga schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:57:
[...]

Data van de ene tabel naar de andere tabel zetten?
Met de ervaring die ze hebben is de database vast zo opgebouwd dat een merge geen probleem moet zijn, misschien alleen wat character namen veranderen.

Misschien was het geen slecht plan geweest om 1 of 2 F2P realms te maken, ontzie je meteen ook de mensen die gewoon geld hebben neergelegd om te kunnen spelen.
Je bedoeld conflicten in de tabel omdat mensen van server A een farm hebben staan waar mensen van server B ook een farm hebben staan?

Nogmaals je laat het allemaal simpel overkomen, maar er moet meer gebeuren dan eventjes wat knip en plakwerk.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Plainside schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:57:
[...]

Volgens mij worden patrons gelijk door de que heen gegooid en moeten f2p spelers wachten.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een redelijke publisher dit doet.
dat valt wel mee hoor.. ik heb gisteren ook gewoon 4.5 uur gewacht en ben een 135 euro founder XD

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:06:
[...]

dat valt wel mee hoor.. ik heb gisteren ook gewoon 4.5 uur gewacht en ben een 135 euro founder XD
hmm nog steeds 10 uur korter dan mij en anderen(grapje natuurlijk).

• kowapanga
Damienx2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:03:
[...]

Je bedoeld conflicten in de tabel omdat mensen van server A een farm hebben staan waar mensen van server B ook een farm hebben staan?

Nogmaals je laat het allemaal simpel overkomen, maar er moet meer gebeuren dan eventjes wat knip en plakwerk.
Ah ja farms, daar had ik niet aangedacht! daar is vast wel een creatieve oplossing voor.

Hebben ze trouwens patron status voor F2P spelers al opgelost?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

denk het wel .. daar was tevens de maintenance voor vannacht , want 2 vrienden zonder patron van mij staan nu lang in de queue en ik was blijkbaar net disconnected en nu log ik in en begin ik ineens al verder voor hun :P

• JST94
Ik kreeg mijn mail anders per direct tijdens de drukte.

Verwijderd

Wat geeft een membership voor`n voordelen?
Als free player kun je toch ook huizen, boten, farm e.d. bouwen / beheren?

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:36:
denk het wel .. daar was tevens de maintenance voor vannacht , want 2 vrienden zonder patron van mij staan nu lang in de queue en ik was blijkbaar net disconnected en nu log ik in en begin ik ineens al verder voor hun :P
Dat zal komen door de grace-period. Als je disconnected wordt kun je binnen 10minuten inloggen zonder queue.

• eehbiertje
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:54:
Wat geeft een membership voor`n voordelen?
Als free player kun je toch ook huizen, boten, farm e.d. bouwen / beheren?
als free member kun je geen huis / land hebben (aangezien je taxes moet betalen)
verder heb je als patron 10/5 (online) en 5/5 (offline) labour points regen..

terwijl f2p 5/5(online) heeft en 0 (offline)

zo kun je als f2p alleen kopen op de auction (niet plaatsen dus hiervoor heb je een license nodig die je met credits kunt kopen of later op ah)

verder heb je als patron voorang op de wachtrijen :)

zo zijn er wat kleine dingetjes nog wat alleen als patron kan..

maar de game is best te spelen als f2p (alleen labour is een probleem vaak)

• Evengeduld
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-08-2021
Vanavond ook eens proberen te spelen het handige is dat hij free to play is dan kan je tenminste een goed beeld krijgen van het spel voor er geld aan te geven.

Iemand een idee welke server de laagste queue gaat hebben? :)

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Evengeduld schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:34:
Vanavond ook eens proberen te spelen het handige is dat hij free to play is dan kan je tenminste een goed beeld krijgen van het spel voor er geld aan te geven.

In het server lijstje (die op creatie-datum is gesorteerd) zijn Aier en de 2 daaronder de dunstbevolkte servers. De eerste 4 is chaos. Vanaf Aier is ook nog best wel wat land beschikbaar voor huizen enzo. Zie in de startgebieden ook nog overal gaten waar je farms/huizen kan neerzetten. Terwijl Aier toch best druk is... Tientallen spelers in elk dorpje en quest area. Bij de eerste elite quest (Castigant) stonden 3-4 raidgroups te wachten tot de boss spawnde :D

Verder schijnen ze inderdaad het F2P=patron probleem te hebben opgelost maar zijn er nu ook veel klachten van betalende patrons die hun status zijn kwijtgeraakt (en daarmee een paar duizend labor vaak). :X

[ Voor 19% gewijzigd door FunkyTrip op 18-09-2014 13:44 ]

Dit dus.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

FunkyTrip schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:42:
[...]

maar zijn er nu ook veel klachten van betalende patrons die hun status zijn kwijtgeraakt (en daarmee een paar duizend labor vaak). :X
gelukkig heb ik dat niet ;P
ik zit er weer in eindelijk , nu hopen dat die het volhoudt tot ik thuis ben haha

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weet iemand van jullie misschien een top class trade route? ;p

ik maak een tradepack die in solzreed gemaakt wordt. waar kan ik hem dan het beste heen brengen voor de meeste gold

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Ricmaniac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:23:
Weet iemand van jullie misschien een top class trade route? ;p

ik maak een tradepack die in solzreed gemaakt wordt. waar kan ik hem dan het beste heen brengen voor de meeste gold
Daar waar hordes piraten en mensen van het andere continent op je wachten om je er van te ontdoen :P

Dit dus.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

FunkyTrip schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:29:
[...]

Daar waar hordes piraten en mensen van het andere continent op je wachten om je er van te ontdoen :P
nee daar krijg je geen gold :P maar alleen gilda stars en resources volgens mij. je kan niet meer cross continent packs inleveren voor gold

• JST94
Evengeduld schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:34:

Eens, ik ga denk ik eerst eens een beetje spelen. Kijken of ik het echt wat vind en als dat is betaal ik er wel voor.

Geen idee welke server laagste queue gaat hebben. Je kan t natuurlijk zo zien he ;)

• Nfear
  • Laatst online: 06-09 17:25
Is het mogelijk om een character over te zetten naar een andere server?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

NoFearz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:40:
Is het mogelijk om een character over te zetten naar een andere server?
nog niet

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
wordt ook lastig met player housing.

• Nfear
Rudolf schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:51:
wordt ook lastig met player housing.
Vind ik niet echt, kan gewoon een consequentie zijn dat je dat kwijtraakt.

Verwijderd

NoFearz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:52:
[...]

Vind ik niet echt, kan gewoon een consequentie zijn dat je dat kwijtraakt.
yep, je gaat naar een andere server, jij kiest er voor daar heen te gaan, dus moet je ook de consequenties accepteren van het verliezen van je plek. (niet je design, die zou je wel terugkrijgen)

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Ben je al zo high level dan NoFearz? Anders begin je toch gewoon een nieuwe char op een niet al te drukke server?

• Nfear
Ik zou graag willen spelen, maar ik heb zelfs nog geen character. Er zijn nu twee servers waar ik niet voor in de wachtrij hoef, maar ik wil niet op die servers blijven spelen :P

Vandaar mijn vraag of ik later naar de server kan gaan die nu te druk is met een character van een server die nu niet druk is.

[ Voor 26% gewijzigd door Nfear op 18-09-2014 16:00 ]

• Snaakje
  • Laatst online: 18-11-2019

Snaakje

Hema Sokken

Hoe gaan ze dat doen met de huis-eilanden als ze vol zijn dan? als je daar een nieuwe character begint en een huis wil heb je dan gewoon pech?

StarCitizen Profile

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Oh oke dus het was meer een vraag voor eventueel de toekomst.
Mjah wil je lekker spelen zou ik gewoon op de minst bevolkte server gaan spelen nu.
Mocht je over 4 maanden nog steeds hooked zijn aan de game en je wil graag overstappen kan je dat altijd nog doen.....reken er wel op dat je er voor moet betalen.

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Snaakje schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:02:
Hoe gaan ze dat doen met de huis-eilanden als ze vol zijn dan? als je daar een nieuwe character begint en een huis wil heb je dan gewoon pech?
Hopen dat iemand het zijne verkoopt, of dat je geluk hebt en een plot vindt van een speler die het spel verlaten heeft en zijn taxes niet meer betaald.

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

• Snaakje
  • Laatst online: 18-11-2019

Snaakje

Hema Sokken

KnightX schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:04:
[...]

Hopen dat iemand het zijne verkoopt, of dat je geluk hebt en een plot vindt van een speler die het spel verlaten heeft en zijn taxes niet meer betaald.
ohja natuurlijk, dat tax systeem gaat er natuurlijk voor zorgen dat iemand niet 8 jaar ze plekkie heeft en ondertussen een hele andere game speelt.

StarCitizen Profile

• Nfear
Op dit moment is er voor elke server een wachtrij van 2000+, dus vandaag zal het weer niet lukken..

• JST94
NoFearz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:29:
Op dit moment is er voor elke server een wachtrij van 2000+, dus vandaag zal het weer niet lukken..
Fijn .. Hoop toch dat ik binnen vandaag en een week het spel eens kan gaan spelen, anders is het dag dag ArcheAge.

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
NoFearz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:29:
Maar er nu maar 5000+ van op de meeste servers :'(

• Plainside

Plainside

Zit nu in de que rond 3.5k 1h> dus zal waarschijnlijk niet kunnen spelen vanavond >.>

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
pff dit slaat toch nergens op? ik vond het tijdens de CB3 bijvoorbeeld drukker ingame dan nu. Zeker in de startgebieden.

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
De queues zijn nu alleen maar erger. Dit komt omdat vrijwel iedereen met patron status na het onderhoud van afgelopen nacht geen patron status meer heeft door een bug, waardoor ook die spelers in de normale queue terechtkomen.

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Nope....ArcheAge kan mooi de prullenbak in....ik zie het over een half jaar wel weer.

• sniper-cast
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04-2022
Al sinds 14:30 in de que.....Plek 653 nu. Schiet echt niet op dit

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:18
Al ander half uur op plek 3100 ongeveer.

Verwijderd

Ik wilde effe proberen op te starten, meer dan 4.000
probeer het wel zaterdagochtend vroeg

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Je komt er ook echt niet doorheen hè, ik sta al twee uur in de wachtrij haha. Hopelijk kom ik er morgen er makkelijker :)

"That's what I do. I drink and I know things."

Verwijderd

Ik wordt er ook ******ziek van. Het schijnt dat de afk-kick na 45 minuten niet werkt als je bij chararacter select blijft. Helaas wil de game daar nog wel eens crashen bij mij, dus heb ondertussen maar een script geschreven dat me ingelogd houdt. Tijd om te gamen na een queue van 4 uur heb ik helaas niet.

Het spel is erg leuk, maar ontzettend jammer van deze launch issues.

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:06:
Ik wordt er ook ******ziek van. Het schijnt dat de afk-kick na 45 minuten niet werkt als je bij chararacter select blijft. Helaas wil de game daar nog wel eens crashen bij mij, dus heb ondertussen maar een script geschreven dat me ingelogd houdt. Tijd om te gamen na een queue van 4 uur heb ik helaas niet.

Het spel is erg leuk, maar ontzettend jammer van deze launch issues.
Je kunt ook gewoon in de courthouse gaan zitten. De game vraagt daar steeds om interactie met iedereen die zich in de courthouse bevindt. Op die manier wordt je ook niet uit de game gekicked.

• Plainside

Plainside

ik weet haast wel zeker dat ze er van op de hoogte zijn dat sommige langer afk blijfen dan de standaard maarja wat kunnen ze er nou aan doen?
Ze kicken, nop als er een actie gebeurd die door de game word uitgevoerd dat word het moeilijk om ze voor die reden er uit te kicken.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gaat niet lukken ... dit duurt nog wel wat dagen denk ik.. f2p vriend van me zit er in na 6 uur :) , ik heb inmiddels aardig wat gespeeld.. paar levels omhoog nu.. bijna genoeg mats voor een farm cart ook zodat ik 3 tradepacks in 1 keer kan runnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rickmaniac

Je eerdere vraag over de trade packs. Volgens mij kun je opzoeken hoeveel % je krijgt voor bepaalde packs door naar het vocation icoon rechtsonder te gaan en trade info? (net uitgelogd natuurlijk, dus opzoeken ingame duurt 3 uur :P) te selecteren.
Hier kun je aangeven waar je een trade pack gemaakt hebt en volgens mij ook waar je het eventueel wilt inleveren om te zien hoeveel het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 00:00:
@Rickmaniac

Je eerdere vraag over de trade packs. Volgens mij kun je opzoeken hoeveel % je krijgt voor bepaalde packs door naar het vocation icoon rechtsonder te gaan en trade info? (net uitgelogd natuurlijk, dus opzoeken ingame duurt 3 uur :P) te selecteren.
Hier kun je aangeven waar je een trade pack gemaakt hebt en volgens mij ook waar je het eventueel wilt inleveren om te zien hoeveel het oplevert.
klopt, had het vanavond uitgevonden ja :)

Ook die farm cart gemaakt en die is echt super super relaxed for trade runs.

net ook effe me clipper gebouwd :) nu hebben we er 3 in ons groepje. best lekker zo haha.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2nls4sh.png

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste