WhiteTiiger schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:56:
Alle goede mining spots bekend? Er zijn zoveel verschillende waar je constant door kan minen, waar niemand is. Op Exeloch heb je een tunnel en daar staan vaak veel gold/silver veins.
Als je een paar stukken land hebt kun je eventueel pine/cedar tree's planten en hopen op een Thunderstruck tree, de prijzen daarvan zijn echt hoog nu.
Farming/gathering is ook nog wel leuk gold. Van daaruit kun je bijvoorbeeld alchemy gaan doen. Husbandry wil ook wel wat gold verdienen.
Zodra je een paar stukken land hebt zou het niet moeilijk moeten zijn om je labor op te maken. Ik heb nu 4 16x16 en 1 24x24 en dan gaat het wel hard met je labor.
Zit er trouwens nog een limiet op van hoeveel stukken land je mag hebben? Of mag je onbeperkt aantal 16x16, 24x24 stukken land hebben?
Toen ArcheAge enkele jaren geleden uitkwam heb ik heel even gespeeld, en was destijds zelfs geen max. level. Maar nu ben ik in mijn vakantie verder gegaan met ArcheAge (in de Fresh Start server). Ik heb ook gelijk een subscription gehaald om geen gezeur met de queues te hebben (die nu volgens mij voor F2P players er ook niet meer is). Op dit moment speel ik ook nog World of Warcraft, maar ik heb al een hele lange tijd niet zoveel plezier gehad in een andere MMO. Ondanks dat bijv. The Elder Scrolls: Online ook een goede MMO is, speelt ArcheAge toch geheel anders.
In de eerste paar dagen ben ik voornamelijk bezig geweest met levelen. Toen ik ongeveer level 30 was ben ik begonnen met geld verdienen. Dit heb ik voornamelijk gedaan door Hereafter Stones te maken. Hiervoor heb ik Raw Stones gekocht via de Auction House, deze vervolgens omgezet naar Stone Bricks en hier heb ik vervolgens de stones van gemaakt. Dit heb ik meerdere malen gedaan.
Voor het eerst heb ik samen met een andere persoon een eerste trade run gedaan. Hier zijn we met zijn boot over de oceaan gegaan met beide een pack achterop de rug. Tijdens het varen werden we nog aangevallen, maar het was een hele vette ervaring. Gelukkig ben ik heelhuids overgekomen en heb ik mijn eerste trade pack kunnen verkopen voor iets van 15G.
Toen ik was geld had heb ik eerst voor 50 Gilda Stars een boot gekocht, en deze heb ik gemaakt. Hier heb ik verder nog niet veel mee gedaan.
Afgelopen week heb ik mijn eerste 2 stukken land gekocht in Dewstone Plains. Een 16x16 en een 24x24 land die naast elkaar liggen (vlak bij de zee). Heel erg blij mee.
Op het 16x16 stuk land heb ik een huis gebouwd zodat ik deze kan gebruiken voor bepaalde professions. Het 24x24 stuk land wil ik gaan gebruiken om te farmen, maar daarvoor moet ik nog eerst een 24x24 farm/scarecrow bouwen.
Ook maar een guild gejoined (Pocket Pirates) en daar gelijk een paar dungeons mee gedaan. En nee, we zijn geen echte piraten

.
Waar ik in het begin wel aan moest wennen is het PvPen in sommige stukken van de map. Vooral de level 50+ers kunnen je binnen een paar klappen neerhalen, wat natuurlijk wel minder is. Vandaar dat ik vanaf dat punt heb besloten om zowel te craften als te questen tijdens het levelen totdat er peace in de zone is (of de danger erg laag is).
Wat vind ik goed aan ArcheAge
- Genoeg professions waar je druk mee kan zijn. Het profession systeem van ArcheAge is heel erg tof. Het omzetten van labor naar profession "levels" vind ik wel een interessante methode.
- Farmen, bouwen van een huis etc. Ook dit is erg goed gemaakt en je kan er ook veel tijd in steken.
- Traden met trade packs. In ArcheAge heb ik al 10x zoveel plezier gehad met traden dan ik heb gehad in Black Desert Online. In Black Desert ging je zo snel mogelijk van de ene stad naar de andere stad zonder dat er iets gebeurde. In ArcheAge kan je het safe spelen, maar als je door een danger zone gaat wordt je wel goed beloond.
- Varen met een boot

. Kan niet wachten totdat ik of de guild een groter schip hebben om hiermee te varen.
- Levelen is een leuke ervaring, niet heel erg speciaal, maar de ene keer heb ik zin om te craften door een paar levels te krijgen, en de andere keer ga ik lekker questen.
Wat kan er beter?
- Zitten hier en daar nog wel bugs in de game. Zowel ik als een vriend hebben Shadow Glitches. In sommige gevallen zien de shadows er heel erg glitchy uit.
- Zodra ik een Arena join crasht mijn spel

- Spel is niet heel erg goed geoptimaliseerd. Als ik nu alles op het laagst zet, of op het hoogst, qua FPS veranderd er niet heel veel.
- Het mount systeem kan beter. Je moet je mount levelen door hem elke keer te summonen en bij je te houden, dit is tijdens het levelen erg vervelend aangezien hij soms lekker door de mobs heen rent, of de mobs killen je mount.
- Sommige dingen mogen wel beter uitgelegd worden, zoals het doen van een dungeon (welke dungeon kan je wanneer doen?), hoe werkt het PvPen nu precies? Hoe werken sommige professions nu precies? etc.
- En nog wel enkele dingen die eigenlijk standaard goed moeten werken (zoals de kleine dingen zoals de kerstmuziek in de stad. De main game music en deze kerstmuziek lopen lekker door elkaar heen waardoor je een clusterf*ck aan muziek tegelijk hoort >.<), etc.
- Launch (big suprise)
Uiteindelijk kan ik met alles leven, behalve dat mijn game crashed tijdens het joinen van een Arena. Misschien maar is verder onderzoek naar doen van hoe en wat.
Ik ben trouwens nu level 45/46 en ik ben een Spellsinger. Hieronder nog 2 screenshots :P: