Ik speel nog steeds hoofdzakelijk Archeage. Speel op NA legacy server Ollo (oost). Heb nu een 5.6K gearscore, en had onlangs het geluk mijn ayanad wave scepter naar epic te regraden (met die anchoring charm) en heb die verkocht voor 75000 gold.
Ben me nu aan het voorbereiden voor de 3.5 patch. Flink gold verzamelen omdat ik hoorde om erenor te craften moet je (op dit moment) 100.000 gold hebben. Nu weet ik dat erenor niet de moeite waard is maar ik hoorde ook dat er een nerf aan komt die het allemaal wat realistischer maakt dus daar gok ik op.
En idd zoals meerdere al aangegeven hebben, gebruik de labor van je alt op de US/EU server (ik heb mijn EU labor alt op kyprosa). Ik speel zelf met 2 accounts omdat er voor bepaalde activiteiten gewoon een significant voordeel is als je 1 extra persoon hebt (b.v. freighter bewaken, radar op merchant schooner etc).
De kunst is inderdaad om een zo snel mogelijke manier van labour gebruiken met een zo hoog mogelijk rendement te vinden. Die complex processing shelf is daar idd geweldig voor. Ik ben een beetje huiverig om mijn methode te delen omdat als iedereen het doet hij niet meer gaat werken

.
Mocht je traderuns leuk vinden, dan denk ik nog steeds dat de beste run om te doen die van rookborne naar falcorth is (mits die niet continu gecamped wordt door mensen). Ik heb begrepen dat je met een (gehuurde) auto nu ook een leuke van rokhala naar solis of mahadevi is (geen idee precies) maar de eenvoud en snelheid van de rookborne naar falcorth valt volgens mij niet aan te tippen.
U heeft nodig: Chopped produce, figs, freighter, 1 alt (of iemand om het samen mee te doen maar dan gaat je winst naar 50%) labour, carrot dash/mirage donkey/carrot wings/soulmule, songcraft quickstep, wortels.
Zet je freighter boven op de pas tussen rookborne en falcorth met je alt aan het stuur. Ga naar het crafting pack station met je main en craft een pack. Spring op je donkey met het pack, gebruik een wortel, start je quickstep en race naar je freighter. Stop het pack in je freighter (voor het 1e pack kun je die dan met je alt pakken en terug achter het stuur gaan zitten). Nadat je het pak in je freighter gedaan heb kun je met je glider in 1 keer terugvliegen naar het crafting station. Phoenix glider werkt erg goed met extra speedboosts en launch height als je dat hebt. Eenmaal een volle hauler en 2 tradepacks op je main en je alt (10 in totaal) volg je de route (zie youtube) en lever je je pakken in. Als ik dit doe kan ik elke 20 minuten 10 pakken inleveren. Dit is precies genoeg om de timer van je freighter escape te laten aflopen en ook (grotendeels) genoeg tijd om het % van de gold trader op 130 terug te laten komen.
volgens mij krijg je voor 1 tradepack rond de 12 gold (geen idee meer, is al een paar keer veranderd) dus 120 gold in 20 minuten.
Zelf doe ik nu shipwreck raising en treasure chest raising, erg voordelig. Ook kwam ik er pas achter dat als je sterk genoeg ben het erg goed verdiend om dahuta's followers en defenders te farmen (ik farm alleen met zo veel mogelijk lootdrop potions, heb niet heel veel tijd naast werk).
Succes iig