[MMORPG] ArcheAge

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:57
Ja klopt, het craften van tax kost 300 labor points, dus dat is behoorlijk prijzig. Als ik thuis ben maar even kijken wat al die plots zijn (Lunar/Stellar/Solar), nog nooit van gehoord :P. Daarnaast nog even kijken wat het beste verdient met traden (weet trouwens niet of hier veel verschil in zit met hoeveel gold je krijgt van bepaalde packs).

Het lijkt mij ook wel makkelijk om een mining farmhouse te hebben. Heb je dan een farmhouse wat dicht bij een mining spot zit, of krijg je dan mining spots om je farmhous heen?

Allemaal trouwens bedankt voor de tips en info :D
Lunar/Stellar/Solar staan in de marketplace, je koopt ze voor credits (lunar, solar) of gilda (stellar) in resp. 8x8 (2 soorten) en 16x16 versie (3 soorten). De 16x16's zijn te upgraden naar 24x24's, naar keuze met pavilion in midden of aan zijkant plot. In totaal kan je dus 5 plots hebben die high tax exempt zijn.

Traden zit best veel verschil in per route. Risk/reward ratio, en bestede tijd - lengte route. Routes over vijandig land en/of de zee leveren uiteraard het meeste op.

Je thatched farmhouse kan je upgraden naar 3 verschillende types, waarvan 1 de miner's thatched. Dan krijg je een extra verdieping (begane grond vloer) in je huis en daarin staat dan o.a. een mining drill (achterzijde huis). En die kan je 2 keer per dag legen (of vaker als je de vein niet naar rank 3 laat groeien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Diigii schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Op welke level is het aan te raden om GHA (is dit Greater Howling Abyss?) te doen? Ik ben nog niet heel bekend met bepaalde dungeons/raids. Ik moet zelf ook nog kijken hoe ik straks op level 50 kan beginnen met gear te verzamelen.

- Is Celestial de gear na Obsidian het beste is?
- En ik neem aan dat je ook de Celestial gear ook nog in bepaalde fases kan krijgen (Rare, Unique etc.)?
- Je hebt ook iets van "Reforgen" als ik het goed is, kan je hiermee armor of wapens sterker mee maken? Zo ja, dan ga ik daar verder op Googlen :P.

Allemaal trouwens bedankt voor de tips en info :D
Celestial is een item grade. Je gaat dus basic > rare > arcane > heroic > unique > celestial > divine > ... > mythic. Obsidian is een soort van gear die je dus kan regraden naar die verschillende grades. Zo is een Divine Obsidian T1 wapen bijvoorbeeld een goede standaard om naar te gaan als je wat naar pvp wilt gaan.
Regraden doe je door een scroll te gebruiken (armor, weapon, accessory) op het stukje gear dat je wil. Met wat RNG geluk gaat deze dan omhoog. Ik laat nu bewust nog een beetje info achterwege om je niet te overstelpen met alles. Die dingen kan je beter googlen, want die hebben toch allemaal guides :)

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 09:27
https://www.reddit.com/r/...rter_gear_for_a_level_50/ - Dit is om mee te beginnen. Samen met wat auroria gear dat je kunt farmen op auroria, of gewoon op de AH kunt kopen.

GHA gaat niet zo zeer om level, maar om gearscore. 2700+ is wel lekker om te hebben daar.

Wat betreft verdere gear, mistsong wapens kun je voor gaan. Armour obsidian(doe ik zelf iig). Je kunt ook forgen, illustrious, magnificent, delphinad en ayanad. Even googlen hoe dit precies zit, is een heel verhaal.

Als je je thatched farmhouse upgrade naar miners house, dan heb je gewoon mining drill in het huis zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whodares
Waarom is iedereen trouwens zo positief over die miner's farmhouse? Momenteel is Rancher toch echt geflipt goed omdat je daar pens in krijgt (230K prof anders) en de eco-fuel is echt belachelijk duur atm. Ik kijk wel vanuit het perspectief van de Fresh Start.

Verder ga ik, denk ik, farming en Gathering wat actiever doen. Eens kijken hoe lang ik het kan volhouden om single seeds te planten op mijn soon-to-be farmhouse zonder dat ik gek wordt. 2880 seeds per day the dream :P

Single seeds zijn echt belachelijk profitable door die scented leaves enzo die je nodig hebt om aged packs te maken. Ik vind het alleen spijtig dat er geen templates zijn waarmee je alles in 1x kan planten, want momenteel winnen de bots nog alles.

Fresh start heeft gelukkig veel minder bots dan vroeger, maar je kan ze nog altijd heel gemakkelijk vinden. Het valt nogal op als je 7 thatched volzet met single seeds met 1 character. Hopelijk doet Trino er deze keer wat meer aan. Letterlijk half Gweonid is momenteel van bot abusers -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 10:54
whodares schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:31:
[...]

Celestial is een item grade. Je gaat dus basic > rare > arcane > heroic > unique > celestial > divine > ... > mythic. Obsidian is een soort van gear die je dus kan regraden naar die verschillende grades. Zo is een Divine Obsidian T1 wapen bijvoorbeeld een goede standaard om naar te gaan als je wat naar pvp wilt gaan.
Regraden doe je door een scroll te gebruiken (armor, weapon, accessory) op het stukje gear dat je wil. Met wat RNG geluk gaat deze dan omhoog. Ik laat nu bewust nog een beetje info achterwege om je niet te overstelpen met alles. Die dingen kan je beter googlen, want die hebben toch allemaal guides :)
Bedankt voor de info :)! Goed om te weten dat het een item grade is, want anders was ik lang aan het zoeken geweest :P. Waarschijnlijk dat ik maar ga beginnen met gear verzamelen wat WhiteTiiger heeft gepost. Als ik zover ben om Obsidian gear te dragen maar is even zoeken naar guides.
WhiteTiiger schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:15:
https://www.reddit.com/r/...rter_gear_for_a_level_50/ - Dit is om mee te beginnen. Samen met wat auroria gear dat je kunt farmen op auroria, of gewoon op de AH kunt kopen.

GHA gaat niet zo zeer om level, maar om gearscore. 2700+ is wel lekker om te hebben daar.

Wat betreft verdere gear, mistsong wapens kun je voor gaan. Armour obsidian(doe ik zelf iig). Je kunt ook forgen, illustrious, magnificent, delphinad en ayanad. Even googlen hoe dit precies zit, is een heel verhaal.

Als je je thatched farmhouse upgrade naar miners house, dan heb je gewoon mining drill in het huis zelf.
Thanks! Vanavond maar is kijken, want ik ben al 45 dus ik zou de meeste gear van die quests kunnen verzamelen. Als ik dan 50 ben is verder kijken door onder andere GHA te doen.

Ik heb een al een Thatched Farmhouse blue print geplaatst, maar verder nog geen materialen aan besteed. Want volgens mij heb je nog behoorlijk wat materials nodig om dit klaar te maken.

Het wapen wat ik nu heb: Nature's Fury: Thunderbolt (Unique) http://archeagedatabase.net/us/item/22130/?sl=1

So many things to do...:) (en de hype wordt steeds groter).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
@Whodares - Momenteel zijn stone bricks nog vrij duur. Dacht iets van 40 gold per 100. Dat kan een reden wezen.

Farming & Gathering ga ik nu ook levelen. Er is zo te zien aardig wat gold mee te verdienen zonder bijzonder veel labor te gebruiken. Hiermee kun je eventueel nog alchemy gaan doen. Als je veel PvP doet, kun je zelf je pots maken, scheelt een hele hoop gold.

@diigii - Als je voor obsidian gaat (zo doe ik het in ieder geval ), eerst regraden tot unique, dan een resplendent regrade scroll erover gooien en hopen dat die divine gaat, zoniet voorlopig op celestial houden/maken, totdat je redelijk wat gold hebt om naar divine te gooien. Dit zou ik voor elk armor/wapen stuk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Mijn main income blijft natuurlijk nog wel commerce. Ahnimmar -> gweonid geeft gewoon teveel geld om het niet te doen. Alle extra labor dat ik heb, gebruik ik daarna op aan farming. Gelukkig zijn de Dawndrop items vrij simpel vast te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
whodares schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:15:
Mijn main income blijft natuurlijk nog wel commerce. Ahnimmar -> gweonid geeft gewoon teveel geld om het niet te doen. Alle extra labor dat ik heb, gebruik ik daarna op aan farming. Gelukkig zijn de Dawndrop items vrij simpel vast te krijgen :)
Ik wil zelf ook nog meer gaan traden, maar zoveel te doen :D.

Gisteren level 50 geworden en begonnen met het runnen van Greater Dungeons. Helaas maar 1 dungeon kunnen doen omdat de laatste boss (Okapy) niet dood wilde gaan. Ik heb dan ook niet de beste gear dus qua DPS ging het niet heel erg hard. Vanavond maar is wat anders Greater Dungeons doen.

Toen ik 50 was geworden heb ik maar eerst de gear gehaald volgens deze guide: https://www.reddit.com/r/...rter_gear_for_a_level_50/. In de dungeon kreeg ik al gelijk een drop wat beter was, maar natuurlijk heb je ook de set bonus. Nog even op de Auction House gekeken en daar zie ik dat een Obsidian wapen iets van 250 gold kost. Maar is kijken hoe moeilijk het is om zelf zo'n wapen te craften.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Diigii schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Ik wil zelf ook nog meer gaan traden, maar zoveel te doen :D.

Gisteren level 50 geworden en begonnen met het runnen van Greater Dungeons. Helaas maar 1 dungeon kunnen doen omdat de laatste boss (Okapy) niet dood wilde gaan. Ik heb dan ook niet de beste gear dus qua DPS ging het niet heel erg hard. Vanavond maar is wat anders Greater Dungeons doen.

Toen ik 50 was geworden heb ik maar eerst de gear gehaald volgens deze guide: https://www.reddit.com/r/...rter_gear_for_a_level_50/. In de dungeon kreeg ik al gelijk een drop wat beter was, maar natuurlijk heb je ook de set bonus. Nog even op de Auction House gekeken en daar zie ik dat een Obsidian wapen iets van 250 gold kost. Maar is kijken hoe moeilijk het is om zelf zo'n wapen te craften.
Iets dat je misschien kan doen, is kijken naar de Lost Garden wapens op de AH. Kosten rond de 10G en zijn heel sterk. Dat is een goede springplank terwijl je naar obsidian/crafted gaat :)

Obsidian zelf is niet al te duur om te maken. Er zijn 2 mogelijkheden: illustrious maken, salvagen en de wisp gebruiken OF de wisp gewoon kopen op de AH. Daarnaast heb je nog wat auroria drops nodig, maar die zijn vrij gemakkelijk om vast te krijgen. Een obsidian wapen zou maar rond de 150 mogen kosten, 250 is al aan de heel dure kant. Was die misschien al geregrade?

Voor mezelf is de doelstelling wat gewijzigd. Mijn farmhouse gaat nu een tradesman manor worden. Kosten de hoogte in, maar gelukkig zal ik wat sponsoring van de guild krijgen. Vanaf dan kan ik fertilizer packs van gweonid runnen en me geen zak meer aantrekken van trade % :P
Hoewel Ahnimmar boven de 125% nog steeds beter is, maar dat gebeurt ook al niet vaak meer in de uren dat ik speel. Elke dag run ik 12 packs, maar ik probeer meer te doen. Gotta get them monies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
whodares schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Iets dat je misschien kan doen, is kijken naar de Lost Garden wapens op de AH. Kosten rond de 10G en zijn heel sterk. Dat is een goede springplank terwijl je naar obsidian/crafted gaat :)

Obsidian zelf is niet al te duur om te maken. Er zijn 2 mogelijkheden: illustrious maken, salvagen en de wisp gebruiken OF de wisp gewoon kopen op de AH. Daarnaast heb je nog wat auroria drops nodig, maar die zijn vrij gemakkelijk om vast te krijgen. Een obsidian wapen zou maar rond de 150 mogen kosten, 250 is al aan de heel dure kant. Was die misschien al geregrade?

Voor mezelf is de doelstelling wat gewijzigd. Mijn farmhouse gaat nu een tradesman manor worden. Kosten de hoogte in, maar gelukkig zal ik wat sponsoring van de guild krijgen. Vanaf dan kan ik fertilizer packs van gweonid runnen en me geen zak meer aantrekken van trade % :P
Hoewel Ahnimmar boven de 125% nog steeds beter is, maar dat gebeurt ook al niet vaak meer in de uren dat ik speel. Elke dag run ik 12 packs, maar ik probeer meer te doen. Gotta get them monies!
Er stonden maar 3 Obsidian Staff wapens op de Auction House. Die van 250 gold was een groene variant (volgens mij dus één van de laagste grade). Een paarse kleur Obsidian staff was 500 gold op de Auction House.

Ik had het gauw even opgezocht, en het lijkt er inderdaad op dat je een huis kan ombouwen tot een ander huis (YouTube: ArcheAge: Manor to tradesman's house? Waar kijk je vooral naar wanneer je een huis/farm plaatst? Ik heb dus in Dewstone Plains een 16x16 stuk grond, en een 24x24 stuk grond. Op de 16x16 heb ik een huis geplaatst, en op de 24x24 een Thatched Farmhouse (nog niet gebouwd). Kan ik (en is het uberhaupt verstandig) ook een Thactched farmhouse ombouwen tot wat anders? Of kan ik beter bijv. een Mine maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Diigii schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Er stonden maar 3 Obsidian Staff wapens op de Auction House. Die van 250 gold was een groene variant (volgens mij dus één van de laagste grade). Een paarse kleur Obsidian staff was 500 gold op de Auction House.

Ik had het gauw even opgezocht, en het lijkt er inderdaad op dat je een huis kan ombouwen tot een ander huis (YouTube: ArcheAge: Manor to tradesman's house? Waar kijk je vooral naar wanneer je een huis/farm plaatst? Ik heb dus in Dewstone Plains een 16x16 stuk grond, en een 24x24 stuk grond. Op de 16x16 heb ik een huis geplaatst, en op de 24x24 een Thatched Farmhouse (nog niet gebouwd). Kan ik (en is het uberhaupt verstandig) ook een Thactched farmhouse ombouwen tot wat anders? Of kan ik beter bijv. een Mine maken?
Je hebt meer land dan mij, nu ben ik jaloers! :P

Huis/farm is gewoon een kwestie van hoe je wilt spelen. Wil je graag dingen laten groeien, dan pak je een farm. Wil je een eigen plaatsje hebben, dan is het een huis. Een huis heeft nog het voordeel dat je er een bed kan zetten. Hier kan je gratis in slapen om X labor bij te kregen waarbij X variabel is aan het bed. Beter en duurder bed = meer labor.

Ik zou het wat anders hebben aangepakt en de 16 als farm hebben gehouden. Aan meer dan 1 huis heb je niet zoveel. Je kan maar in 1 bed slapen per 24u. Ik weet nog niet goe hoe het met de residency zit, dus daar kan ik me wel in vergissen.

Huizen hebben verschillende upgrades. 100 gilda en meer huizen, kan je upgraden naar alchemy, tradesman, ... ben er enkele aan het vergeten.
Een farmhouse kan je niet upgraden naar deze types. De upgrades van het farmhouse zijn uniek aan het farmhouse en kan je dus niet op de andere gebouwen hebben. Er zijn 3 upgrades: Farmer, Miner en Rancher. Ze hebben elk hun voordelen, maar die ken ik niet vanbuiten.

Je moet er wel rekening mee houden dat de upgrades heel duur zijn. Denk dan aan het bouwen van je farmhouse factor 4-5. Vandaar dat ik er Guild support voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
whodares schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:01:
[...]

Je hebt meer land dan mij, nu ben ik jaloers! :P

Huis/farm is gewoon een kwestie van hoe je wilt spelen. Wil je graag dingen laten groeien, dan pak je een farm. Wil je een eigen plaatsje hebben, dan is het een huis. Een huis heeft nog het voordeel dat je er een bed kan zetten. Hier kan je gratis in slapen om X labor bij te kregen waarbij X variabel is aan het bed. Beter en duurder bed = meer labor.

Ik zou het wat anders hebben aangepakt en de 16 als farm hebben gehouden. Aan meer dan 1 huis heb je niet zoveel. Je kan maar in 1 bed slapen per 24u. Ik weet nog niet goe hoe het met de residency zit, dus daar kan ik me wel in vergissen.

Huizen hebben verschillende upgrades. 100 gilda en meer huizen, kan je upgraden naar alchemy, tradesman, ... ben er enkele aan het vergeten.
Een farmhouse kan je niet upgraden naar deze types. De upgrades van het farmhouse zijn uniek aan het farmhouse en kan je dus niet op de andere gebouwen hebben. Er zijn 3 upgrades: Farmer, Miner en Rancher. Ze hebben elk hun voordelen, maar die ken ik niet vanbuiten.

Je moet er wel rekening mee houden dat de upgrades heel duur zijn. Denk dan aan het bouwen van je farmhouse factor 4-5. Vandaar dat ik er Guild support voor nodig heb.
Ik had geluk dat er een persoon was die zijn land wilde verkopen omdat hij opnieuw wilde beginnen (op de Fresh Start server). Dus toen heb ik die 2 stukken land (naast elkaar) kunnen kopen voor 400G.

Dus je zou eerder een 24x24 huis nemen en een 16x16 farm? Het lijkt mij wel leuker om te farmen, dus dit zal ik waarschijnlijk wel gaan doen. Ik kan natuurlijk altijd nog een 16x16 stukje land proberen te bemachtigen. Stel dat ik mijn huis zou demolishen, dan krijg je als het goed is je design weer terug, is deze dan untradable? Ik heb namelijk wel de Scarecrow 16x16 van de andere persoon gekregen waarvan ik het land had gekocht, maar deze is untradable.

Het upgraden van een 100 gilda huis is natuurlijk wel mooi, maar volgens mij zijn dit minimaal 24x24 huizen (mijne was namelijk 50 gilda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Diigii schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Ik had geluk dat er een persoon was die zijn land wilde verkopen omdat hij opnieuw wilde beginnen (op de Fresh Start server). Dus toen heb ik die 2 stukken land (naast elkaar) kunnen kopen voor 400G.

Dus je zou eerder een 24x24 huis nemen en een 16x16 farm? Het lijkt mij wel leuker om te farmen, dus dit zal ik waarschijnlijk wel gaan doen. Ik kan natuurlijk altijd nog een 16x16 stukje land proberen te bemachtigen. Stel dat ik mijn huis zou demolishen, dan krijg je als het goed is je design weer terug, is deze dan untradable? Ik heb namelijk wel de Scarecrow 16x16 van de andere persoon gekregen waarvan ik het land had gekocht, maar deze is untradable.

Het upgraden van een 100 gilda huis is natuurlijk wel mooi, maar volgens mij zijn dit minimaal 24x24 huizen (mijne was namelijk 50 gilda).
Ik ging ervan uit dat je op de fresh start server zat. Deze zijn imo veel beter omdat daar veel meer spelers opzitten. Elk zijn ding natuurlijk ;)

Als je graag farmt, zou ik eerder voor de 24x24 farm gaan. Dit is een Gazebo farm en die kan je maken door je 16x16 om te craften naar de 24x24 versie. Ik denk dat dit ook enkele functies van een huis overneemt, zoals plaatsing van bed en storage. Pin me daar echter niet op vast.

Je huisje van 50 gilda kan je niet upgraden, tenzij je het over je farmhouse hebt. Die is namelijk ook 50 gilda.

Op zich kan je altijd wat proberen en zien hoe ver je kan geraken. De eerste maand is het wel aan te raden om zoveel mogelijk geld te verdienen om je 2 apex te kopen = free patron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
whodares schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Ik ging ervan uit dat je op de fresh start server zat. Deze zijn imo veel beter omdat daar veel meer spelers opzitten. Elk zijn ding natuurlijk ;)

Als je graag farmt, zou ik eerder voor de 24x24 farm gaan. Dit is een Gazebo farm en die kan je maken door je 16x16 om te craften naar de 24x24 versie. Ik denk dat dit ook enkele functies van een huis overneemt, zoals plaatsing van bed en storage. Pin me daar echter niet op vast.

Je huisje van 50 gilda kan je niet upgraden, tenzij je het over je farmhouse hebt. Die is namelijk ook 50 gilda.

Op zich kan je altijd wat proberen en zien hoe ver je kan geraken. De eerste maand is het wel aan te raden om zoveel mogelijk geld te verdienen om je 2 apex te kopen = free patron :)
Dan ga ik is kijken naar een Gazebo farm.
Ik denk dat ik echt een huisje heb, dus dan kan ik deze niet upgraden. Maar dat is niet erg, staat wel leuk en heb er een mooi (en duur) hek omheen gezet :P.

En gratis sub is natuurlijk niet verkeerd! Vanavond maar is even kijken in ArcheAge. Bedankt voor al de informatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
In Korea hebben ze nu een change gemaakt waarbij Hauler trains niet meer mogelijk zijn. Je kan alleen maar iemand followen die zelf nog niet gefollowed wordt.

Op die change ben ik nu eens aan het wachten. Dat gaat een hele hoop alts van de servers halen = meer land beschikbaar + minder server belasting.

De bots gaat deze maatregel niet raken, want die gebruikten de follow niet. Trino bant geen bots precies, dus het is maar hopen dat ze niet overschakelen naar daar.

Over bots gesproken, de populairste bot stop ermee eind maart, ik vraag me af hoe ze die 70% population drop gaan verklaren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
whodares schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:18:
In Korea hebben ze nu een change gemaakt waarbij Hauler trains niet meer mogelijk zijn. Je kan alleen maar iemand followen die zelf nog niet gefollowed wordt.

Op die change ben ik nu eens aan het wachten. Dat gaat een hele hoop alts van de servers halen = meer land beschikbaar + minder server belasting.

De bots gaat deze maatregel niet raken, want die gebruikten de follow niet. Trino bant geen bots precies, dus het is maar hopen dat ze niet overschakelen naar daar.

Over bots gesproken, de populairste bot stop ermee eind maart, ik vraag me af hoe ze die 70% population drop gaan verklaren :p
Archebuddy wordt al amper meer gebruikt, ze stoppen niet voor niets. Verder is er weinig/geen alternatief. Er wordt altijd veel gesproken over bots in het spel, maar deze zijn er maar héél weinig, zeker vergeleken met de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
WhiteTiiger schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Archebuddy wordt al amper meer gebruikt, ze stoppen niet voor niets. Verder is er weinig/geen alternatief. Er wordt altijd veel gesproken over bots in het spel, maar deze zijn er maar héél weinig, zeker vergeleken met de afgelopen jaren.
Amper gebruikt? Kijk maar eens naar al die perfect planted farms die je overal kan vinden. In Gweonid (Prophecy) weet ik 3 man zitten met 7+ properties die alles door de botjes laten doen. Zo goed als elke perfect planted farm is gebot.

Archebuddy wordt nog veel gebruikt, maar ze zijn niet rendabel meer. Dit komt omdat ze Lifetime keys hebben verkocht ipv na te denken over de gevolgen hiervan. Het gros van de huidige gebruikers zijn waarschijnlijk mensen die niets meer betalen (Lifetime), dus hebben ze geen inkomsten meer.

Ik ken enkele botters/goldsellers van op Dahuta en Rangora en die waren allemaal Lifetime keys aan het gebruiken. Ondertussen zijn ze allemaal gestopt, maar echt veel bans kregen ze niet. Op Rangora heeft er 1 zijn Lifetime gedeeld met mij voor een tijdje en na 2 maanden single seed farming, krege ik nog steeds geen ban. Ik probeerde het nog vrij obvious te maken met een farmhouse, gazebo en 2x 24x24 cash shop gazebo's die allemaal dan nog eens langs elkaar lagen.
Na 2 maanden toen gestopt met AA omdat ik het echt zielig vond dat ik nog steeds geen ban had gekregen. Ik heb toen om te testen screenshots van mijn eigen bot gepakt en deze doorgestuurd naar support. Resultaat: er gebeurde niets tegen en ik vond het belachelijk dat dit kon. Maarja, al die bots moeten patron hebben = apex = moneyz for Trino, dus die doen er zeker niets tegen. Af en toe eens wat bannen dat de botters kunnen huilen op hun forum, maar in het algemeen = zielig.

Tegen die hacks doen ze ook amper iets, tenzij het de eco te hard om zeep helpt of hun in de voet schiet. Apex dupe was op een dag opgelost nadat deze bekend werd. RNG box ook binnen de 24u opgelost. Perdita statue hacks .... still pending for the past year or so ... Trino losing no moneyz = Trino not fixing....

Ik zou gerust van al die botters hun keys kunnen vragen voor die laatste paar maand, maar dat doe ik niet. Ik ben zelf anti-bot en heb een test gedaan van 2 maand op Rangora. Ik ben blij dat de bot zelf eruit gaat, want Trion doet er toch niets tegen. Misschien gaan ze AA wel droppen als project als de bot eruit gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Afgelopen weekend niet heel veel kunnen spelen. Wel voor het eerst een Crimson Rift kunnen doen, wist eigenlijk helemaal niet wat het was. Gelukkig zijn de meeste mensen in-game wel erg behulpzaam en toen zij iemand dat ik gewoon "+++ CR" moest gaan spammen wanneer iedereen dit doet. Dus een klein beetje Honor kunnen verzamelen. Ook kreeg ik ineens een hele vette mount in mijn Inventory (zo'n blauw tijger mount die je blijkbaar voor iets van 40k Honor kan kopen). Ik kwam er dus achter dat ik deze mount had gekregen omdat ik 100 Warrior Tokens had verzameld.

Ik heb nog een vraag, ik ben dus bezig met het halen van Gear maar het doen van Dungeons vindt ik niet de snelste manier (maar het is zeker wel een leuke manier). Na een beetje onderzoek zeggen mensen dat Obsidian ook goed armor is (misschien zelfs beter dan Greater Dungeon gear). Hoe goed is het voor mij dat ik geld farm om vervolgens deze gear te halen ipv. van het doen van Greater Dungeons? Ik denk dat ik best wel snel geld kan verdienen met professions om vervolgens deze gear te kunnen betalen. Ik heb mijn 8x8 farm verkocht voor 100G dus dat is ook niet heel verkeerd.

Ik heb trouwens nu ook een Farm Cart gemaakt (zo'n auto waar je 2 packs mee kan meenemen en 1 op je rug). Nog maar één run mee gedaan, maar het gaat al wel een stuk sneller. Misschien maar is kijken met welke run ik het meeste kan verdienen (zonder dat ik teveel moet risken). Op het internet las ik dat een goede route van Gwed forest naar two crowns is, dus daar vanavond maar is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Diigii schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:42:
Ik heb nog een vraag, ik ben dus bezig met het halen van Gear maar het doen van Dungeons vindt ik niet de snelste manier (maar het is zeker wel een leuke manier). Na een beetje onderzoek zeggen mensen dat Obsidian ook goed armor is (misschien zelfs beter dan Greater Dungeon gear). Hoe goed is het voor mij dat ik geld farm om vervolgens deze gear te halen ipv. van het doen van Greater Dungeons? Ik denk dat ik best wel snel geld kan verdienen met professions om vervolgens deze gear te kunnen betalen. Ik heb mijn 8x8 farm verkocht voor 100G dus dat is ook niet heel verkeerd.

Ik heb trouwens nu ook een Farm Cart gemaakt (zo'n auto waar je 2 packs mee kan meenemen en 1 op je rug). Nog maar één run mee gedaan, maar het gaat al wel een stuk sneller. Misschien maar is kijken met welke run ik het meeste kan verdienen (zonder dat ik teveel moet risken). Op het internet las ik dat een goede route van Gwed forest naar two crowns is, dus daar vanavond maar is naar kijken.
Eerste en vooral: je 8x8 verkopen wat een grote fout. Hopelijk heb je deze niet met een certificate verkocht, maar enkel je spot. 100G is pocket change momenteel en je had die farm beter zelf kunnen gebruiken. Gelukkig kan je nog steeds altjes maken :P

Over gear: Dungeon gear zoals GHA is een goedkope manier om een baseline te halen. Op de Fresh Start servers ben ik GHA aan het halen, omdat je deze kan upgraden tot celestial zonder echt zelf te betalen. Je moet hiervoor enkel de dungeons wat farmen en de shards krijgen. Momenteel is de beste gear T7 Obsidian, maar daar moet je momenteel nog niet echt van dromen.
Mijn plan op de Fresh start is om GHA te halen => Obsidian beginnen regraden tot die beter is dan GHA. Ergens daartussen probeer is mijn wapen te regraden dat ik dit naar een Mistsong kan upgraden, wat overeen komt met T5 of T6 obsidian voor een veel lagere kostprijs.
Op de Legacy servers weet ik het niet zo goed. Daar is al zo veel gear in omloop, dat het moeilijk is om daar iets over te zeggen. Daar zou ik eerder gold farmen om de baseline gear in obsidian te kopen. Aan 4k gs kan je nog vrij easy komen op de Legacy servers, tenzij je zoals mij alle voertuigen probeert te verzamelen :p

Farm cart is een goede manier om geld te verzamelen. De beste safe runs momenteel zijn ahnimar => gweonid/solzreed als Hellswamp en Halcyona in peace zijn. Daarbuiten is het een gevecht tussen verschillende routes. op deze site: https://archeagetools.com/nuia-tradepack-prices/ staan de huidige trace pack values. Via shift + o kan je ingame de % zien en kan je berekenen welke de beste zijn. Vergeet wel nooit je material cost mee te nemen! Als je veel tijd hebt, kan je ook de labor cost meepakken, labor potions op de AH kopen en nog meer runs doen. Maar dan ben je wel een hele dag bezig :p

Verder zou ik ook eens kijken naar Fishing. Daar ben ik nu op Fresh Start mee bezig en dat is ook heel goed geld momenteel. In 3.0 heeft dit een flinke buff gekregen. het nadeel is wel dat je een fishing boat nodig hebt + 20k proficiency vooraleer je echt geld eraan kan verdienen dat gelijkstaat met de trade runs.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
whodares schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Eerste en vooral: je 8x8 verkopen wat een grote fout. Hopelijk heb je deze niet met een certificate verkocht, maar enkel je spot. 100G is pocket change momenteel en je had die farm beter zelf kunnen gebruiken. Gelukkig kan je nog steeds altjes maken :P

Over gear: Dungeon gear zoals GHA is een goedkope manier om een baseline te halen. Op de Fresh Start servers ben ik GHA aan het halen, omdat je deze kan upgraden tot celestial zonder echt zelf te betalen. Je moet hiervoor enkel de dungeons wat farmen en de shards krijgen. Momenteel is de beste gear T7 Obsidian, maar daar moet je momenteel nog niet echt van dromen.
Mijn plan op de Fresh start is om GHA te halen => Obsidian beginnen regraden tot die beter is dan GHA. Ergens daartussen probeer is mijn wapen te regraden dat ik dit naar een Mistsong kan upgraden, wat overeen komt met T5 of T6 obsidian voor een veel lagere kostprijs.
Op de Legacy servers weet ik het niet zo goed. Daar is al zo veel gear in omloop, dat het moeilijk is om daar iets over te zeggen. Daar zou ik eerder gold farmen om de baseline gear in obsidian te kopen. Aan 4k gs kan je nog vrij easy komen op de Legacy servers, tenzij je zoals mij alle voertuigen probeert te verzamelen :p

Farm cart is een goede manier om geld te verzamelen. De beste safe runs momenteel zijn ahnimar => gweonid/solzreed als Hellswamp en Halcyona in peace zijn. Daarbuiten is het een gevecht tussen verschillende routes. op deze site: https://archeagetools.com/nuia-tradepack-prices/ staan de huidige trace pack values. Via shift + o kan je ingame de % zien en kan je berekenen welke de beste zijn. Vergeet wel nooit je material cost mee te nemen! Als je veel tijd hebt, kan je ook de labor cost meepakken, labor potions op de AH kopen en nog meer runs doen. Maar dan ben je wel een hele dag bezig :p

Verder zou ik ook eens kijken naar Fishing. Daar ben ik nu op Fresh Start mee bezig en dat is ook heel goed geld momenteel. In 3.0 heeft dit een flinke buff gekregen. het nadeel is wel dat je een fishing boat nodig hebt + 20k proficiency vooraleer je echt geld eraan kan verdienen dat gelijkstaat met de trade runs.

Veel succes!
Dan hoop ik dat ik de 8x8 goed heb verkocht. Ik heb mijn land gedemolished en vervolgens heb ik mijn spullen terug gekregen via de mail. Maar daarvoor heb ik het geld ontvangen dus ik kon met een gerust hart mijn spullen demolishen.

Dan ga ik ook verder GHA farmen, ik zag op meerdere websites dat dit een goede manier is. Op zich is het wel fijn want de cap is 2 met max. aantal dungeons per dag. Dus dan hou ik nog genoeg tijd over voor andere dingen.

Dus voor de komende dagen ga ik GHA farmen en trade runs doen. Daarnaast ga ik kijken naar het fishen. Helaas heb ik de eerste runs Leather gekregen, terwijl ik eigenlijk Cloth nodig had, dus hopen dat ik de komende dagen meer geluk heb. Ik zag ook dat je van die kleine fishing boats had, dus misschien is het goed om daarmee te beginnen om zo de 20k proficiency te halen.

Nogmaals bedankt voor de tips :)! Ik begin steeds meer te snappen (gelukkig), maar soms hoop ik dat ik niet teveel tijd verdoe. Maar soms kan je daar helaas niet onderuit als je zit te zoeken naar een dungeon group. Maar tot nu toe is GHA ook de enige dungeon waar ik makkelijk een team kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Diigii schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Dan hoop ik dat ik de 8x8 goed heb verkocht. Ik heb mijn land gedemolished en vervolgens heb ik mijn spullen terug gekregen via de mail. Maar daarvoor heb ik het geld ontvangen dus ik kon met een gerust hart mijn spullen demolishen.
Ja, dit is de goede manier. Je kan gerust zijn :)
Dus voor de komende dagen ga ik GHA farmen en trade runs doen. Daarnaast ga ik kijken naar het fishen. Helaas heb ik de eerste runs Leather gekregen, terwijl ik eigenlijk Cloth nodig had, dus hopen dat ik de komende dagen meer geluk heb. Ik zag ook dat je van die kleine fishing boats had, dus misschien is het goed om daarmee te beginnen om zo de 20k proficiency te halen.
Ik weet niet goed wat je met kleine fishing boat bedoelt. Clippers misschien? Dit zijn geen fishing boats. Er zijn momenteel 3 fishing boats op de legacy servers: Fish-Find Long Loner (250 gilda + crafting materials), Predator Long Liner (700 merit badges) en de Moby Drake ($150 pack van vroeger). Dit zijn de enige boten waar je effectief vis in kan steken. Bij de andere boten moet je altijd over-en-weer naar de fish trader gaan als je een vis vangt.

SIDE-NOTE Vergeet zeker niet dat fishing niet safe is en dat je vis gestolen kan worden. Dan krijg je helemaal geen gold, hoewel je alle effort hebt gedaan.

Misschien kan je eens kijken om een guild te joinen. Die mensen gaan je veel beter kunnen zeggen wat je kan doen. Misschien zitten er ook enkele vissers in die je wat willen helpen om te starten met je moneymaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
whodares schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:42:
[...]

Ja, dit is de goede manier. Je kan gerust zijn :)

[...]

Ik weet niet goed wat je met kleine fishing boat bedoelt. Clippers misschien? Dit zijn geen fishing boats. Er zijn momenteel 3 fishing boats op de legacy servers: Fish-Find Long Loner (250 gilda + crafting materials), Predator Long Liner (700 merit badges) en de Moby Drake ($150 pack van vroeger). Dit zijn de enige boten waar je effectief vis in kan steken. Bij de andere boten moet je altijd over-en-weer naar de fish trader gaan als je een vis vangt.

SIDE-NOTE Vergeet zeker niet dat fishing niet safe is en dat je vis gestolen kan worden. Dan krijg je helemaal geen gold, hoewel je alle effort hebt gedaan.

Misschien kan je eens kijken om een guild te joinen. Die mensen gaan je veel beter kunnen zeggen wat je kan doen. Misschien zitten er ook enkele vissers in die je wat willen helpen om te starten met je moneymaking.
Ik zat in een guild tot gisteren na. Een guild genaamd "Pocket Pirates" (we waren geen echte pirates :P, maar dat maakt niet uit). Ik hoorde dat wat lui waren geleaved omdat ze vonden dat sommige niet erg actief waren, maar dat merkte ik ook al. Van mij mogen lui wel actief zijn, maar om de hele dag in Discord te zitten is voor mij ook iets te gek.

Maar ze hebben de guild gemerged, dus ik kan vanavond Switchen (na 24 uur). Dus vanavond kan ik weer de nieuwe guild joinen. Ik hoorde ook dat deze guild o.a. van die trade boats hebben waar je je items mee kan vervoeren, dus dat lijkt me wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Gisteravond mijn 2 apex kunnen kopen om nog een maandje langer patron te hebben. Nu nog wat verder geld verdienen en wat apex extra kopen voor de komende maanden. De prijs begint nu vrij goed de lift in te gaan, dus ik wel er liefst zoveel mogelijk hebben voor hij op de 300-400 gold staat.

Daarbuiten heb ik nu wel 36k fishing. Nog maar 7k te gaan en ik kan dankzij de buffs de goede rod gebruiken. Verder ook nog wat corn farming liggen doen, waardoor ik elke harvest een nette 30-40 gold kan binnenrijven. Alleen is het wel spijtig dat dit allemaal single seed farming is en zo elke keer 300 seeds planten .... saai ...

Hopelijk kan ik vanavond mijn laatste ahnimar packs binnenleveren van dit weekend en eindelijk mijn GHA plate set eens afkrijgen. Enkel nog de helm en de wrists te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
De prijs van Apex hangt een beetje vast aan de prijzen van overage dingen. Als Apex duurder wordt, zie je de eigen inkomsten vaak mee stijgen, en omgekeerd. In een markt, zoals op een fresh start server, is het inderdaad wel zaak om je verdiende gold meteen om te zetten in de Apex die je nodig hebt, want de inflatie is stevig!

Heb je al een altje op de US fresh start server? Zo nee, dan raad ik je aan om dat te gaan doen. Want je alt op de US server heeft een eigen labor points pool en eigen loyalty points pool, maar ze delen credits en patron. Dus je kan je US 'labor/loyalty alt' inzetten om Apex te verdienen, die omzetten in credits, en op je EU main gebruiken, of patron te verlengen.

Al doe je helemaal niets met je US labor/loyalty alt behalve inloggen, dan nog krijg je iedere dag bij inloggen 5 loyalty points.

Mocht je zo min mogelijk tijd kwijt willen zijn met de opgebouwde labor spenderen, dan zijn daar diverse mogelijkheden voor. Zelf gebruik ik twee miner's thatched, maar da's een stevige investering vooraf. Je zou ook kunnen gaan voor tradeable tax certificates, maar dan moet je wel helemaal opbouwen naar 230k construction. Of je gaat logs->lumber, stone-> brick-> hereafter doen. En dan helpt het als je een public upgraded house vindt waar je gebruik kan maken van een complex processing shelf. Dat craft namelijk veel sneller - zeker als je naar verloop van tijd proficiency opbouwt.

Kijk ook goed naar de markt, als je een labor alt neemt. Apex en raw mats zijn duurder of goedkoper, afhankelijk van de dag van de week en het tijdstip op de dag. Bricks/hereafters/loyalty point spul leveren meer of minder op, ook afhankelijk van dag week en tijdstip op de dag. Eventjes goed onderzoek doen levert op de lange duur heel veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
WhiteTiiger schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Stoppen ze? Mooi en good riddance.

Bots komen nu weer een beetje terug trouwens, met patch 3.0 is het planten van single seeds heel winstgevend geworden, en laat dat nou net iets zijn dat prima te botten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Een Patron alt ga ik deze keer niet nemen. Van de vorige server heb ik gemerkt dat ik hierdoor te snel een burn-out krijg. Hoewel ik 4u per dag kan spelen, krijg ik soms nog niet al mijn labor op (op een zinvolle manier weliswaar).
De eerste maand kan je zeker en vast een patron alt pakken. Dan is een Lucky sunpoint van Loyalty de terugbetaling voor je patron. De rest krijg je dan gratis. Waar ik al de labor voor zou gebruiken? Geen idee :P Ik heb geen 2 haulers meer, dus trade runs kosten meer tijd en doen minder labor op.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze de EU-NA alts niet meer toelieten? Hier kan ik me natuurlijk wel in vergissen. Anders kan ik me best even in een put gaan graven, want dan had ik mijn apex niet moeten betalen. Vanavond eens kijken dan :)

Moest ik een zinvolle reden voor een alt vinden, zou ik deze zeker patron maken, maar momenteel krijg ik amper mijn eigen labor op. Dat maakt het natuurlijk wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
whodares schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:54:
Een Patron alt ga ik deze keer niet nemen. Van de vorige server heb ik gemerkt dat ik hierdoor te snel een burn-out krijg. Hoewel ik 4u per dag kan spelen, krijg ik soms nog niet al mijn labor op (op een zinvolle manier weliswaar).
De eerste maand kan je zeker en vast een patron alt pakken. Dan is een Lucky sunpoint van Loyalty de terugbetaling voor je patron. De rest krijg je dan gratis. Waar ik al de labor voor zou gebruiken? Geen idee :P Ik heb geen 2 haulers meer, dus trade runs kosten meer tijd en doen minder labor op.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze de EU-NA alts niet meer toelieten? Hier kan ik me natuurlijk wel in vergissen. Anders kan ik me best even in een put gaan graven, want dan had ik mijn apex niet moeten betalen. Vanavond eens kijken dan :)

Moest ik een zinvolle reden voor een alt vinden, zou ik deze zeker patron maken, maar momenteel krijg ik amper mijn eigen labor op. Dat maakt het natuurlijk wat lastiger.
Lekker dat je bijna 40k fishing hebt!

Volgens mij las ik ook zoiets dat ze de EU-NA alts niet meer toelaten. Ik merk zelf wel dat ik Patron nodig hebt, al is het voor de offline labor regen. Het is ook zo weer op. Gelukkig heb ik nog iets van 5 labor potions (1000 labor ps), dus mocht ik een dag veel zin hebben dan kan ik deze nog gebruiken.

Gisteren nog GHA kunnen doen doen. Voor de eerste keer fatsoenlijke drops gekregen :9. Volgens mij heb ik nu 4 pieces of cloth (Martyr's cloth set). Heb al enkele items 2x geupgrade, maar ik merk wel dat ik meer GHA dungeons moet doen voor die Abyssal Shards. Hier heb je er namelijk best veel van nodig. Maar het gaat nu al een stuk beter nu ik een beetje weet hoe ik kan gearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Gisteren niet veel kunnen doen wegens tijdsgebrek. Kheb wat corn kunnen farmen (woohoo 35+ gold every single time) en een trade run gweonid => cinderstone kunnen doen. Daarnaast nog een visje kunnen vangen en de dag zat er al weer op. Niet slecht verdiend, maar het kan zeker en vast beter.

Een NA alt begonnen en deze naar level 15 gehaald. Vanavond eens kijken naar hoe ik er wat geld mee kan verdienen. Op de NA servers is apex wel een pak goedkoper! Waar die 200+ gaat op EU, is die op NA nog maar 150. Hopelijk snel wat startkapitaal dan maar om eens wild te kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Tips om snel je labor points op te maken - en ik kan het weten want ik knal er dagelijks bijna 8.000 doorheen (1 patron account met main op US en alt op EU, en daily labor stipends) in iets meer dan een half uur. Burn baby burn ;)

- Miner's thatched, de ore vein kan je 2 x per dag op max pakken en slurpt lekker weg. Iron verkoopt op legacy voor een habbekrats maar stone is nog altijd lekker verdienen.

- Tax certs. Je hebt ze nodig, dus craft ik ze. Ik zit nog ver van de 230k, dan kan je tax certs craften die je kan verkopen op de AH, maar ik durf niet te voorspellen hoe dat prijstechnisch gaat uitpakken.

- Complex Processing Shelf: dit ding vind je in upgraded townhouses. Vind er eentje die je mag gebruiken, op iedere server is wel iemand die zo'n house op public heeft staan. En kijk wat je er allemaal kan maken. Bijvoorbeeld 100 stone bricks in 1 keer, maar ook 10 in 1 keer schiet beter op dan 1 voor 1. Je brandt in 5 minuten duizenden LP weg!

Liever LP spenderen dan verliezen omdat je aan 5k cap zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Wees gerust, ze gaan wel op hoor. Het probleem is dat 2 van je 3 manieren veel geld kosten.

Miner's thatched moet je al gezet hebben en dat is een 3k gold investering in totaal. Processing moet je genoeg geld hebben om de mats te kunnen kopen, anders zal je niet veel kunnen processen.
Tax certs maak ik als ik niet genoeg tijd heb. Die komen later nog wel van pas. Op zich valt die silver/labor nog wel mee, dus voelt het niet aan als een te grote verspilling :P

Op de NA server zoek ik nog een manier om aan wat geld te komen om zo gestart te geraken daar. Misschien maar eens een uurtje gaan minen daar en zo verder geraken ofzo. Ik ben als dwarf gestart, dus die 50 gilda kan ik ook best snel aan geraken. Die kan ik ook verkopen indien nodig om zo een beetje een start te hebben.

Of gewoon 5k labor verkopen, maar geen idee wat dit waard zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
[b][message=49906375,noline]
Of gewoon 5k labor verkopen, maar geen idee wat dit waard zou zijn.
Op fresh start servers gaat het vaak 1k per 10g.

Zijn er nog mensen die op fresh start 3.5k+ gs hebben en veel PvP & worldbosses zoals Morpheus, Kraken, Anthalon en DGS willen contesten? (East).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Ik ben een Dwarf scrub met 2.6k gs die bijna enkel trade runs doet, dus ik val niet echt binnen je criteria :p

Momenteel heb ik 2 alts, waarvan nog 1 patron is gemaakt. Al mijn accounts hebben farm carts en helpen dus enorm hard met de trade runs. 9 packs per run ipv 3 is een gigantisch verschil. Een 4de ga ik niet maken, dan kan ik teveel shortcuts niet meer pakken. Ik ben slecht met treintje rijden :D

Momenteel aan het opsparen voor mijn 2de als patron te maken. Daarna ga ik mijn gweonid house upgraden. De upgrade kost iets van een 2k en momenteel verdien ik elke dag iets van een 350 gold, dus eind deze week moet wel lukken. Aangezien onze guild in Two crowns ook een tradesmans house heeft, kan ik constant runnen tussen gweonid en two crowns, waardoor de % minder hard omlaag valt. Daar komt dan ook nog eens bij dat fertilizer packs goedkoper zijn om te maken dan de gweonid apples EN meer geld opbrengen omdat het fertilizer packs zijn en dus een hogere base value hebben. Dan kan ik stoppen met ahnimar te runnen en me volledig focussen op deze runs.

Mijn idee hierna is om dan mijn 3 accounts allemaal wagons te geven, wat iets van een 1500G per wagon is momenteel. Maar dat is meer wat latere toekomstmuziek en daar focus ik mezelf nu nog niet al te hard op.

Uiteindelijk zal ik de mensen wel inhalen, maar het zal gewoon even duren. Dat is dan weer het nadeel van een maand later te zijn begonnen dan de rest. Amper land, de land hackers zijn nog steeds bezig (Pinkmenace aka hellswampworldboss aka nuianfightermale is de meest bekende), dus ik heb slechts 1 8x8 en 1 24x24. Prijzen staan momenteel vrij duur, waardoor ik me beter kan focussen op mijn originele goals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
whodares schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:03:
Ik ben een Dwarf scrub met 2.6k gs die bijna enkel trade runs doet, dus ik val niet echt binnen je criteria :p

Momenteel heb ik 2 alts, waarvan nog 1 patron is gemaakt. Al mijn accounts hebben farm carts en helpen dus enorm hard met de trade runs. 9 packs per run ipv 3 is een gigantisch verschil. Een 4de ga ik niet maken, dan kan ik teveel shortcuts niet meer pakken. Ik ben slecht met treintje rijden :D

Momenteel aan het opsparen voor mijn 2de als patron te maken. Daarna ga ik mijn gweonid house upgraden. De upgrade kost iets van een 2k en momenteel verdien ik elke dag iets van een 350 gold, dus eind deze week moet wel lukken. Aangezien onze guild in Two crowns ook een tradesmans house heeft, kan ik constant runnen tussen gweonid en two crowns, waardoor de % minder hard omlaag valt. Daar komt dan ook nog eens bij dat fertilizer packs goedkoper zijn om te maken dan de gweonid apples EN meer geld opbrengen omdat het fertilizer packs zijn en dus een hogere base value hebben. Dan kan ik stoppen met ahnimar te runnen en me volledig focussen op deze runs.

Mijn idee hierna is om dan mijn 3 accounts allemaal wagons te geven, wat iets van een 1500G per wagon is momenteel. Maar dat is meer wat latere toekomstmuziek en daar focus ik mezelf nu nog niet al te hard op.

Uiteindelijk zal ik de mensen wel inhalen, maar het zal gewoon even duren. Dat is dan weer het nadeel van een maand later te zijn begonnen dan de rest. Amper land, de land hackers zijn nog steeds bezig (Pinkmenace aka hellswampworldboss aka nuianfightermale is de meest bekende), dus ik heb slechts 1 8x8 en 1 24x24. Prijzen staan momenteel vrij duur, waardoor ik me beter kan focussen op mijn originele goals.
Ik heb ook nog maar een GS van 2,6k. Gewoon zoveel te doen, dat je niet aan alles toekomt. En elke avond een paar uur spelen schiet natuurlijk ook niet heel erg op.

Ik ben begonnen met fishen, maar af en toe is het een klein beetje frustrerend. Je hebt namelijk nu van die fishing spots waarvoor je een family nodig hebt. In Two Crowns zit dus een groot stuk water waar je kan vissen, maar vaak kan je dus daar alleen van die Piranha's en Cray Fish vangen. Heb jij nog een idee hoe ik goed (solo) kan fishen? Vanavond ga ik een nieuwe (beginnende) guild joinen, dus misschien dat ik op een gegeven moment wel met meer mensen kan fishen. Je hebt ook van die andere spots met "School Fish", maar daar heb ik helemaal niet de mogelijkheid om te fishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Diigii schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:12:
[...]

Ik heb ook nog maar een GS van 2,6k. Gewoon zoveel te doen, dat je niet aan alles toekomt. En elke avond een paar uur spelen schiet natuurlijk ook niet heel erg op.

Ik ben begonnen met fishen, maar af en toe is het een klein beetje frustrerend. Je hebt namelijk nu van die fishing spots waarvoor je een family nodig hebt. In Two Crowns zit dus een groot stuk water waar je kan vissen, maar vaak kan je dus daar alleen van die Piranha's en Cray Fish vangen. Heb jij nog een idee hoe ik goed (solo) kan fishen? Vanavond ga ik een nieuwe (beginnende) guild joinen, dus misschien dat ik op een gegeven moment wel met meer mensen kan fishen. Je hebt ook van die andere spots met "School Fish", maar daar heb ik helemaal niet de mogelijkheid om te fishen.
Daar moet je ook een fishingboat voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Diigii schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:12:
[...]

Om te solo fishen heb je minstens 20K proficiency nodig om tegen een goed tempo vis te kunnen vangen met je Springy Steel Fishing Rod (of zoiets). Je gaat dan ook de oceaan op om daar een Chopped Pike Bucket (of zoiets, zoek op materials => pike en je zal het wel vinden) in de plaats van Chum te gebruiken. Het soort vis dat je krijgt is random, maar de beste zijn de marlins.

Zoals White al zegt, heb je wel een fishing boat nodig. Als je dit niet hebt, moet je elke vis apart gaan inleveren en verlies je dus veel tijd met vervoeren. Een fishing boat kan 5 kleine (18k hp) / medium (30k hp) fish houden en 2 Gargantuan (37k hp) vervoeren. Op 20k proficiency zal je altijd voor de kleintjes gaan, vanaf 30k de medium en 50k is de gargantuan. Vanaf 30k begin je eigelijk al geld te scheppen als de piraten je niet vastkrijgen natuurlijk :P

Mijn manier om naar de 20k te geraken is door te afk-fishen. Dit doe je door bait worm in je inventory te hebben en de eerste fishing rod actie te gebruiken. Als je deze rechtsklik-activeert, blijft deze doorgaan. Elke bait worm = 5 labor spent en dus 5 proficiency. Bait worm kan je meestel 1000/18-19 gold kopen, dus krijg je 5k proficiency voor die 18 gold. Als je dan nog de Dawnsdrop boots gebruikt, heb je maar 15k "echte" proficiency nodig om tot je 20k te geraken.

Zelf vis ik ook als de guildies wat gaan vissen. Daar zit ik nu op 38k met iets rond de 10 silver per labor. Niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
In Korea gaan ze paal en perk aan hauler trains stellen: https://translate.google....Famigo%2F13025&edit-text=

Ze gaan daar eerst de follow functie helemaal eruit gooien en daarna komt hij terug maar kan je maximaal 1 hauler laten followen. Dus een 3e hauler de 2e hauler laten volgen gaat niet.

Hoe dit naar US/NA vertaalt gaat worden is natuurlijk nog niet bekend. Maar in Korea is het dus einde verhaal voor treintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
In Korea waren ook niet echt treintjes. Dit is een change die puur dient voor de NA/EU client. Het verschil is dat Korea de 1 account kan forceren door hun SSID required te maken voor alle games, terwijl dit bij ons ondenkbaar is.
Er zijn al bepaalde users die denken aan manieren om erlangs te gaan: hauler followen met een als op de achterbank. Het gaat het enkel wat vertragen, maar het systeem is nog verre van perfect.

Daarnaast gaan verschillende spelers waarschijnlijk gewoon de treintjes opbreken. 2x2 of 1x4 is niet zo een groot schil. 2x3 is ook nog best doenbaar, dus enkel de "luie" multi-cart spelers gaan getroffen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 17:15

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik speel nog steeds hoofdzakelijk Archeage. Speel op NA legacy server Ollo (oost). Heb nu een 5.6K gearscore, en had onlangs het geluk mijn ayanad wave scepter naar epic te regraden (met die anchoring charm) en heb die verkocht voor 75000 gold.

Ben me nu aan het voorbereiden voor de 3.5 patch. Flink gold verzamelen omdat ik hoorde om erenor te craften moet je (op dit moment) 100.000 gold hebben. Nu weet ik dat erenor niet de moeite waard is maar ik hoorde ook dat er een nerf aan komt die het allemaal wat realistischer maakt dus daar gok ik op.

En idd zoals meerdere al aangegeven hebben, gebruik de labor van je alt op de US/EU server (ik heb mijn EU labor alt op kyprosa). Ik speel zelf met 2 accounts omdat er voor bepaalde activiteiten gewoon een significant voordeel is als je 1 extra persoon hebt (b.v. freighter bewaken, radar op merchant schooner etc).

De kunst is inderdaad om een zo snel mogelijke manier van labour gebruiken met een zo hoog mogelijk rendement te vinden. Die complex processing shelf is daar idd geweldig voor. Ik ben een beetje huiverig om mijn methode te delen omdat als iedereen het doet hij niet meer gaat werken :P.

Mocht je traderuns leuk vinden, dan denk ik nog steeds dat de beste run om te doen die van rookborne naar falcorth is (mits die niet continu gecamped wordt door mensen). Ik heb begrepen dat je met een (gehuurde) auto nu ook een leuke van rokhala naar solis of mahadevi is (geen idee precies) maar de eenvoud en snelheid van de rookborne naar falcorth valt volgens mij niet aan te tippen.

U heeft nodig: Chopped produce, figs, freighter, 1 alt (of iemand om het samen mee te doen maar dan gaat je winst naar 50%) labour, carrot dash/mirage donkey/carrot wings/soulmule, songcraft quickstep, wortels.

Zet je freighter boven op de pas tussen rookborne en falcorth met je alt aan het stuur. Ga naar het crafting pack station met je main en craft een pack. Spring op je donkey met het pack, gebruik een wortel, start je quickstep en race naar je freighter. Stop het pack in je freighter (voor het 1e pack kun je die dan met je alt pakken en terug achter het stuur gaan zitten). Nadat je het pak in je freighter gedaan heb kun je met je glider in 1 keer terugvliegen naar het crafting station. Phoenix glider werkt erg goed met extra speedboosts en launch height als je dat hebt. Eenmaal een volle hauler en 2 tradepacks op je main en je alt (10 in totaal) volg je de route (zie youtube) en lever je je pakken in. Als ik dit doe kan ik elke 20 minuten 10 pakken inleveren. Dit is precies genoeg om de timer van je freighter escape te laten aflopen en ook (grotendeels) genoeg tijd om het % van de gold trader op 130 terug te laten komen.

volgens mij krijg je voor 1 tradepack rond de 12 gold (geen idee meer, is al een paar keer veranderd) dus 120 gold in 20 minuten.

Zelf doe ik nu shipwreck raising en treasure chest raising, erg voordelig. Ook kwam ik er pas achter dat als je sterk genoeg ben het erg goed verdiend om dahuta's followers en defenders te farmen (ik farm alleen met zo veel mogelijk lootdrop potions, heb niet heel veel tijd naast werk).

Succes iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Ik ben een beetje klaar met ArcheAge geloof ik. Ik kan niet echt warm lopen voor de 3.5 plannen, en dat gemeuk met die daillies sinds 3.0 zodat ik vocation badges kan krijgen zodat ik kan planten wat ik wil planten staat me steeds meer tegen.

Daarnaast ben ik buren en vrienden op de server kwijtgeraakt sinds 3.0 taxation. Woon nu in behoorlijk leeglopende housing provinces. Saai. En nee, ik heb geen zin om te verkassen of een merge of zoiets. Been there, done that, hoeft niet nog eens van me.

Ik ben tegenwoordig 30 tot 45 minute kwijt met de "dagelijkse dingen" om mijn land in de lucht te houden voordat ik aan spelen toe kom en tegen die tijd ben ik er eigenlijk alweer klaar mee.

Oh ja, Ollo en Dahuta zijn specifiek genoemd als servers die te weinig pop hebben door Celestrata. Dus de mergehammer hangt daar in de lucht. Nog niet duidelijk wat ze ermee willen, maar er staat ongetwijfeld wat te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Ik speel op 3.0 Fresh Start sinds eind december - begin januari zoiets. 3.0 vond ik een goede update. Vocation badges kom ik niet te kort. Ik gebruik ze ook niet zo speciaal veel, maar je kan natuurlijk afwisselen. Het enige dat ik doe zijn de Farmer's Workstation dailies (2k vocation), house dailies (1k), de merit van use 2k labor (1,5k vocation denk ik) en de bovenste family quest (1k vocation denk ik). FW en House dalies doe ik op 5 minuten, de family quest zit daar ineens bij in. Niet slecht al zeg ik het zelf. Ik vraag me dus een beetje af wat jij probeert te planten allemaal.

Ik heb net mijn 2 haulers een upgrade naar red hauler gegeven. Op lange termijn moet me dit toch geld uitsparen. Zelf doe ik veel trade runs, dus de investering leek me wel logisch. Mijn runs zijn alleen maar fertilizer runs van Gweonid - two crowns/cinderstone of Ahnimmar - gweonid. Ahnimmar runs zijn de beste safe runs die je kan doen als je kijkt naar silver/labor. Meestal heb ik een 14-15 s/l pure winst, dus ik ben daar zeker tevreden mee.
Daarnaast heb ik een 16x16 in Karkasse, waar ik larders op zet. In het weekend haal ik die eraf om dan te runnen naar ynystere of nu Villanelle met het festival. 70+ charcoal per pack, omnomnom.
Met mijn alt erbij haal ik elke dag een 400-tal gold op met dan spikes tot 1200 gold in het weekend met al die charcoal die ik run. Niet slecht al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18
Heb besloten om toch ArcheAge nog maar eens een kans te geven. Helaas vroeger de fout gemaakt om voor Pirate te gaan. Deze keer doe ik dat niet. Maar zijn er nog mensen die een leuke guild hebben en een leuke server weten? Ik ben van plan helemaal op nieuw te beginnen. Dus server maakt mij ook niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
loki504 schreef op zondag 9 april 2017 @ 08:42:
Heb besloten om toch ArcheAge nog maar eens een kans te geven. Helaas vroeger de fout gemaakt om voor Pirate te gaan. Deze keer doe ik dat niet. Maar zijn er nog mensen die een leuke guild hebben en een leuke server weten? Ik ben van plan helemaal op nieuw te beginnen. Dus server maakt mij ook niet uit :)
Ik denk dat je het beste op Prophecy kan beginnen. Dit is de Fresh Start server van EU. 'S avonds zit hier nog wel wat volk op. Guild is eigen voorkeur en kan ik je moeilijk bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Begrijp ik. Ik zal eens naar Prophecy kijken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

JurGor schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:09:
Ik ben een beetje klaar met ArcheAge geloof ik. Ik kan niet echt warm lopen voor de 3.5 plannen, en dat gemeuk met die daillies sinds 3.0 zodat ik vocation badges kan krijgen zodat ik kan planten wat ik wil planten staat me steeds meer tegen.

Daarnaast ben ik buren en vrienden op de server kwijtgeraakt sinds 3.0 taxation. Woon nu in behoorlijk leeglopende housing provinces. Saai. En nee, ik heb geen zin om te verkassen of een merge of zoiets. Been there, done that, hoeft niet nog eens van me.

Ik ben tegenwoordig 30 tot 45 minute kwijt met de "dagelijkse dingen" om mijn land in de lucht te houden voordat ik aan spelen toe kom en tegen die tijd ben ik er eigenlijk alweer klaar mee.

Oh ja, Ollo en Dahuta zijn specifiek genoemd als servers die te weinig pop hebben door Celestrata. Dus de mergehammer hangt daar in de lucht. Nog niet duidelijk wat ze ermee willen, maar er staat ongetwijfeld wat te gebeuren.
Ik zit op Ollo oost en het is idd rustig. Ze hebben in de livestream aangegeven dat ze in eerste instantie een korting op transfers van laag populatie servers naar hoog populatie servers gaan geven. Het probleem wat ik met deze optie heb is dat je alleen mee kan nemen wat in je bag/warehouse past en ik heb genoeg spul voor 2x300 items ( waarvan dus bijna 300 bound on pickup :P)

Ik blijf dus net zo lang zitten tot er een merge komt of als ze de optie geven om alles mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Zijn er nog mensen die vandaag (5 april) opnieuw gaan beginnen in de Fresh Start server? Naar wat streams te hebben gekeken heb ik er wel weer zin in. Ter voorbereiding heb ik voor €10,- de "ArcheAge Legends Silver Entry Pack" gekocht. Je krijgt met geen enkele pack headstart. Ik weet niet de exacte starttijd, dus ik ben benieuwd.

Voorheen had ik altijd iets met een Spellsinger, maar ik denk dat ik nu een Darkrunner ga maken. De mobility was vaak toch niet heel erg prettig (vooral tijdens het levelen), dus nu maar is wat anders proberen.

Voor de mensen die niet weten waar het over gaat, de Fresh Server die vandaag gaat beginnen gaat terug naar de "roots". Je krijgt dus de content die er destijds was bij de launch van de game. Je hebt dus maar keuze uit 4 races. Ik weet niet precies hoe het zit met de classes, maar mijn aanname is dat dit hetzelfde zal zijn als Rift. Dus dezelfde meta wordt gehanteerd als bij de normale servers, maar nu heb je een levelcap. Na 1 maand zal de volgende expansion uitkomen, en daarna zullen ze nog wel meer informatie revealen.

Link naar de website: https://www.trionworlds.com/archeage/en/store/fresh-start/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
YouTube: ArcheAge Unchained Teaser Trailer

http://forums.archeagegam...13-FAQ-ArcheAge-Unchained

ArcheAge Unchained is recentelijk aangekondigt. Met een B2P verdien model. Zonder sub. En alleen vanity items.
Ik was altijd erg fan van AA. Helaas heb ik geen gamePC meer. Anders had ik hem zeker gehaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 16:53
Benieuwd wat het gaat kosten. Vond dit een leuke mmorpg maar te veel pay2win en daarom voor mij als casual niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Rudolf schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:36:
Benieuwd wat het gaat kosten. Vond dit een leuke mmorpg maar te veel pay2win en daarom voor mij als casual niet te doen.
Er is een screenshot waar ze 20 dollar noemen. Of dit waar is vraag ik mij af
Is wel erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Rudolf schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:36:
Ik vond het forced PvP aspect totaal niet leuk, zeker in combi met P2W.

Dit dus.

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Het is bijna zover, 15 oktober dacht ik, entry pack is 26 euro, en er is een luxe pack met vanity items voor 80 euro.

Ik ga hem wel proberen verwacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Ik heb ook ingekocht. Het nieuws dat we de laatste tijd lezen over Archeage Unchained is toch wel positief. Al de P2W eruit en we krijgen nu het spel zoals het in Alpha, de beste periode van AA ooit, beloofd was.

Er zijn nog wel enkele kleinere dingetjes die ze moeten aanpakken, maar over het algemeen ben ik positief opgesteld. Als ze deze keer effectief aan de beloftes voldoen, denk ik dat Archeage Unchained echt een veel beter spel gaat worden dan de legacy Archeage van Trion/Trino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlinc
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06 19:07
Iedereen al een naam gereserveerd? Servers zijn gelocked en ze gaan vandaag om 12 uur weer open voor nieuwe character reservations. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
whodares schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:18:
Ik heb ook ingekocht. Het nieuws dat we de laatste tijd lezen over Archeage Unchained is toch wel positief. Al de P2W eruit en we krijgen nu het spel zoals het in Alpha, de beste periode van AA ooit, beloofd was.

Er zijn nog wel enkele kleinere dingetjes die ze moeten aanpakken, maar over het algemeen ben ik positief opgesteld. Als ze deze keer effectief aan de beloftes voldoen, denk ik dat Archeage Unchained echt een veel beter spel gaat worden dan de legacy Archeage van Trion/Trino.
Ik vond het ook een machtig mooi spel, maar ben geen PvPer. Het enige nadeel van Archeage vond ik het forced PvP aspect zodra je voorbij een bepaalde level bent. Liever had ik gewoon dat je PvP aan en uit kon zetten.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
FunkyTrip schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Ik vond het ook een machtig mooi spel, maar ben geen PvPer. Het enige nadeel van Archeage vond ik het forced PvP aspect zodra je voorbij een bepaalde level bent. Liever had ik gewoon dat je PvP aan en uit kon zetten.
Ik ben een potato player. Ik heb me nooit echt in forced pvp gevoeld, behalve als ik het gevaar opzocht. FIshing, cross-continent trade runs, ... vond ik wel goed, aangezien deze spullen eigelijk geld printen. Risk-reward vind ik altijd wel goed, maar soms was de balans wat ver zoek.

Welke activiteiten deed jij dan dat je zoveel last had van pvp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
whodares schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Ik ben een potato player. Ik heb me nooit echt in forced pvp gevoeld, behalve als ik het gevaar opzocht. FIshing, cross-continent trade runs, ... vond ik wel goed, aangezien deze spullen eigelijk geld printen. Risk-reward vind ik altijd wel goed, maar soms was de balans wat ver zoek.

Welke activiteiten deed jij dan dat je zoveel last had van pvp?
Levelen tot ver in de PVP gebieden. Kon ik alleen maar tijdens bepaalde uren doen kan ik me herinneren. En lekker op mijn bootje handelen met verre gebieden was ook uit den boze, want je wordt aangevallen en van je pakketjes ontdaan.
Maar zoal ik zei, ik ben zelf geen PvPer maar snap wel dat velen dat gevoel van spanning wel gaaf vinden.

Was verder ook wel een nOOb hoor. Blijkbaar had ik een extreem gewild stukje grond (vlakbij de kust, gunstig grond type, vlakbij alle grote dealers). Had ik geen idee van. Vond dat ik nog 1 gridrijtje kon opschuiven en na uitgevogeld te hebben hoe ik mijn lot kon destroyen deed ik dat ook. Stonden wat mensen bij te kijken hoe ik het deed. Iemand vroeg ook 'WTF are you doing?'. Daarna weer geclaimed 1 gridje opzij :D
Kreeg ik whispers van 'Dude!!! You are so lucky apparently nobody had a deed in their possession!'

[ Voor 24% gewijzigd door FunkyTrip op 14-10-2019 14:09 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlinc
Ik hoop dat Tweakers nog een artikeltje maakt over ArcheAge: Unchained, heb al een tip gesubmit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-06 14:01
Niet super actief hier, maar degene die gaan spelen: Op welke server gaan jullie spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlinc
Ik ga op Alexander spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
DaitoX schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:01:
Niet super actief hier, maar degene die gaan spelen: Op welke server gaan jullie spelen?
Ik ga op Halnaak zitten. Paar kameraden zijn geen hardcore PvP'ers, dus Alexander was uit den boze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:02
ik heb het ook aangeschaft, maar wil meer casual gaan spelen, dus geen alexander server voor mij denk ik.
Is dan halnaak meer aan te raden? want als ik verhalen hoor van mensen. die 3 a 4 uur per dag elke dag al casual vinden op alexander gaat mij iets te ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Ik heb hem ook maar aangeschaft, is dit een game waar je niet ontkomt aan pvp?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Ruudox schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:17:
ik heb het ook aangeschaft, maar wil meer casual gaan spelen, dus geen alexander server voor mij denk ik.
Is dan halnaak meer aan te raden? want als ik verhalen hoor van mensen. die 3 a 4 uur per dag elke dag al casual vinden op alexander gaat mij iets te ver :P
Halnaak ziet er vrij rustig uit. Gisteren een 6-tal uur gespeeld en gemerkt dat de grote meerderheid ook nog maar in Halcyona was geraakt. Dat is een 1-1.5u als je wat doordoet.
daltona schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:30:
Ik heb hem ook maar aangeschaft, is dit een game waar je niet ontkomt aan pvp?
Hangt er vanaf wat je wil doen. Je kan zonder problemen nooit in een PvP zone gaan, maar dan mis je natuurlijk een groot stuk van het spel. De meeste professions kan je volledig veilig doen, maar het hangt echt van je speelstijl af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:02
whodares schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

Halnaak ziet er vrij rustig uit. Gisteren een 6-tal uur gespeeld en gemerkt dat de grote meerderheid ook nog maar in Halcyona was geraakt. Dat is een 1-1.5u als je wat doordoet.

[...]

Hangt er vanaf wat je wil doen. Je kan zonder problemen nooit in een PvP zone gaan, maar dan mis je natuurlijk een groot stuk van het spel. De meeste professions kan je volledig veilig doen, maar het hangt echt van je speelstijl af.
ik ben ook begonnen op halnaak leuk guildje gevonden en bevalt nog goed.
maar ik heb alleen al min standaard armor verkocht en ik hoor verhalen dat dit niet slim is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whodares
Ruudox schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

ik ben ook begonnen op halnaak leuk guildje gevonden en bevalt nog goed.
maar ik heb alleen al min standaard armor verkocht en ik hoor verhalen dat dit niet slim is.
Het Civilian armor (en wapens) kan je gerust verkopen. De Explorer spullen had je beter bijgehouden. Maar wees gerust, bji Armor en Weapon merchants kan je kistjes kopen die deze spullen hebben. Het enige dat je verliest, is dus een beetje silver. Aangezien ze met gold smijten in de Archepass is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Oh man, had hier niks van mee gekregen. Heb die originele nog gespeeld, maar wou niet maandelijks betalen. Was op een gegeven moment niet meer op te boksen tegen de patrons. Wel echt een heel tof spel.

Zit helaas momenteel diep in de WoW classic en heb niet de tijd om twee van dit soort timesinks tegelijk te spelen. Wellicht dat ik deze in de toekomst nog wel een keer op pik. Zal wel zonder land zijn dan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Weet iemand een goede guide mbt de land rush die gaat komen? Wat je precies moet doen en voorbereiden? Ik had er wel een gevonden op YT maar op een of andere manier is het voor te onduidelijk op te manier hoe diegene het verteld.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
NosferatuX schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:52:
Weet iemand een goede guide mbt de land rush die gaat komen? Wat je precies moet doen en voorbereiden? Ik had er wel een gevonden op YT maar op een of andere manier is het voor te onduidelijk op te manier hoe diegene het verteld.
Om het in het kort te zeggen:
1a. Genoeg gilda verdienen om je droomhuis te kunnen zetten
1b. Level 50 zijn en je 16x16 farm hebben
2. Zaterdag om 12u online zijn en ingame op de locatie zijn waar je het huis wilt
3. Hopen dat je snel genoeg kan klikken :D

Je kan ook op Youtube zoeken naar Archeage 101. Dat is een serie die wel wat goede info geeft. Mogelijks ook ZZavage en Bellamy Prime. Kan zijn dat ik die namen niet 100% juist heb geschreven, maar dat zijn de 3 bekendste voorbeelden van informatieve Youtubers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Volgens mij had ik er daar al een van gezien maar ik vind het gewoon erg onduidelijk hoe die het uitlegt. Eerst 16x16 design plaatsten en 5 min later zegt hij dat je pas 16x16 kan plaatsen wanneer je 8x8 heb geplaatst en nog meer dingen die onduidelijkheid scheppen. Ik denk dat dat het nadeel is van mensen die min 10 proberen door te lullen ivm reclames.

Even die andere opzoeken :)

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
NosferatuX schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:08:
Volgens mij had ik er daar al een van gezien maar ik vind het gewoon erg onduidelijk hoe die het uitlegt. Eerst 16x16 design plaatsten en 5 min later zegt hij dat je pas 16x16 kan plaatsen wanneer je 8x8 heb geplaatst en nog meer dingen die onduidelijkheid scheppen. Ik denk dat dat het nadeel is van mensen die min 10 proberen door te lullen ivm reclames.

Even die andere opzoeken :)
Ik zie dat je het niet goed begrepen hebt, maar ik snap waar de verwarring vandaan komt. Zowel je grote 16x16 farm als een "klein" huisje worden in veel video's gewoon afgekort al 16x16. Alles hangt er vanaf wat je al gedaan hebt als het land rush time is.

Heb je enkel je 8x8 scarecrow, dan heb je 15 tax certificates. Dit is net genoeg om een 8x8 te plaatsen, maar je kan verder niets plaatsen. Je bouwt dus eerst je scarecrow om dan labor te gebruiken voor meer tax certs om dan iets anders (huis, farmhouse, villa, breezy bungalow, ... GEEN 16x16 FARM) te plaatsen.

Heb je je 8x8 en je 16x16 farm quest allebei gedaan, heb je een pak meer tax certificates. Ik dacht 65 dat je dan kreeg. Hiermee zou je natuurlijk beide farms mee kunnen plaatsen of een 8x8 en een ander huis. Je kan dus meerdere dingen plaatsen, maar wat je plaatst kan je wat kiezen.

Hou er wel rekening mee dat je maar 2 unfinished plots tegelijk kan hebben. Als je 3 stukjes wil hebben, moet je dus eerst 1tje afwerken. Je 8x8 vraagt slechts 1 lumber (gekregen van de quest), dus die zal waarschijnlijk als eerste gebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 10:32
Hallo allemaal,

Ik ben sinds gisteren begonnen met ArcheAge Unchained en heb een Swiftblade gemaakt. Ik snap wel een beetje hoe alles werkt(Veel MMO's gespeeld) alleen weet ik echt niet welk class nou met wat goed combineerd is hier een website voor? En eventuele andere info want ik kan helaas ook geen vriend raadplegen omdat niemand in mijn kring dit speelt :P Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
@Mvandenberg91 hmm er zijn wel websites voor, deze zijn echter vaak out of date. helemaal met de laatste patch die net is uitgekomen.

populaire builds momenteel zijn:

archer:
-ebonsong
-primeval

melee
- Darkrunner ( niets verslaat een Darkrunner )

caster
-daggerspel
-spelsong/singer

tank
-abolisher

healer
-confessor

kijk even op deze site https://earlygame.net/archeage

hier delen mensen vaak hun laatste builds

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Bedankt ik zie alleen op deze site geen Swiftblade moet ik dat nu weer een nieuwe character aanmaken?
BJBoes schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:41:
@Mvandenberg91 hmm er zijn wel websites voor, deze zijn echter vaak out of date. helemaal met de laatste patch die net is uitgekomen.

populaire builds momenteel zijn:

archer:
-ebonsong
-primeval

melee
- Darkrunner ( niets verslaat een Darkrunner )

caster
-daggerspel
-spelsong/singer

tank
-abolisher

healer
-confessor

kijk even op deze site https://earlygame.net/archeage

hier delen mensen vaak hun laatste builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Even iets anders.....ik heb de beta kunnen spelen ik geloof 2 weken geleden zoiets?
Wat mij direct irriteerde was de UI scale icm 3840 x 2160. De UI is zo onmogelijk klein zelfs als je de slider op 120% zet. Is dit met de release al opgelost/aangepast? Want dan wil ik de game wel proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door MetalPool op 21-10-2019 14:33 ]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
@metalpool ik adviseer de game borderless windowed te spelen. dan kan je de uiscale van je desktop gebruiken! wat stukken beter werkt. als je een al iets oudere videokaart heb adviseer ik ook om terug te gaan naar directx 9 zodat je weinig last zal hebben van desktop crashes!

daarnaast weet ik niet of je een razer apparaat gebruikt zo ja dan razer synaptic uitschakelen. hackshield anti cheat het programma dat op de achtergrond kijkt wat er gebruikt word blijkt af te gaan op de razer software! (ook wel logisch gezien automatisering/macros actief worden geweerd)

@Mvandenberg91 das dus precies wat ik bedoel swiftblade is 1 van de nieuwe te speelbare classes volgens mij. iets waar dus nog weinig data over beschikbaar is

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
@BJBoes Bedankt ik ga dan denk ik toch voor wat anders anders maak ik straks allemaal verkeerde keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 23:58
Redelijk nieuw met deze game, not nooit eerder van gehoord. Ik heb een vraag over stats. Ik heb nu een Ebonsong en ben 100% voor AGI gegaan. Ik wil nu een Fanatic of Daggerspell, nu is mijn vraag, hoe benaderen jullie stats met bijvoorbeeld de base armor waarmee je zelf kan beslissen wat de eerste stat is die je gebruikt?

(Zoals deze guide https://www.reddit.com/r/...e_quest_gear_to_level_50/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
stfnz schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:53:
Redelijk nieuw met deze game, not nooit eerder van gehoord. Ik heb een vraag over stats. Ik heb nu een Ebonsong en ben 100% voor AGI gegaan. Ik wil nu een Fanatic of Daggerspell, nu is mijn vraag, hoe benaderen jullie stats met bijvoorbeeld de base armor waarmee je zelf kan beslissen wat de eerste stat is die je gebruikt?

(Zoals deze guide https://www.reddit.com/r/...e_quest_gear_to_level_50/ )
Voor mij is het gemakkelijk, want ik speel Blade Dancer. Dat is Strength + melee crit chance + melee crit damage op alles dat die combinatie kan gaan. Voor de rest van mijn gear is het Strength + hp/thoughness + focus/melee backstab.

Je kan best eens kijken naar wat de stats doen en van daaruit je keuze maken. Heb je bijvoorbeeld veel aoe spells, kan magic backstab handig zijn. Je zal dit in een groep vermoedelijk wel een paar keer triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
ebonsong is een archer een archers main stat is agi secundair op gear zijn resiliance en focus toughness kom je ook mee weg al het ander is niet interessant

let op als jeje bow aan t rerollen gaat de explorer versies hebben tot aan tier pre hiram de verkeerde stat pool mee gekregen namelijk die van shield 0.0 dus bewaar je rerols tot aan hiram! sinds vandaag is de patch live dat je de bow in 1h weapon boxes kan kopen als je dus tot nu toe K stats hebt gehad is het een optie om hem weer te kunnen kopen ( alhoewel hij dus in de verkeerde stat pool zit dus aan te raden is het niet! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
Mag ik vragen op welke server jullie spelen ik zoek nog een guild en ben tot nu toe alleen maar solo bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Ik zit op Halnaak. Ik zou je echter niet aanraden om mijn guild te joinen. Het is een guild die een casual streamer volgt en de meeste andere leden verdwijnen als hij ook vertrekt. Vorige keren was ik ook de laatst spelende van de core-groep.

Ik kan je wel aanraden om een guild te joinen en al zeker een family. Op zich doet een guild niet zo veel, buiten wat extra guild-chat. Een family daarentegen is absoluut nodig om vocation te verdienen. Als ik mijn farmhouse wil upgraden, heb ik 3 building upgrade tickets (of hoe ze ook noemen) nodig. Deze kan ik op 2 manieren krijgen: 80k vocation per ticket of 150G + 50 tax certs per ticket. Als ik labor kan uitsparen, wil ik dat ook absoluut doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
ik speel op alexander nuin west kant, ik speel in de guild whitefall, de meeste mensen zijn inmiddels met hun ancestral levels bezig, en zitten op T2 hiram, zelf ben ik iets minder hardcore maar heb er plezier in

wel ben ik hoofd van onze familie die met 10 man stamp vol zit ... we hadden eerlijk wel wat uitval verwacht maar dat alt eigenlijk best tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
whodares schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:12:
Ik kan je wel aanraden om een guild te joinen en al zeker een family. Op zich doet een guild niet zo veel, buiten wat extra guild-chat. Een family daarentegen is absoluut nodig om vocation te verdienen. Als ik mijn farmhouse wil upgraden, heb ik 3 building upgrade tickets (of hoe ze ook noemen) nodig. Deze kan ik op 2 manieren krijgen: 80k vocation per ticket of 150G + 50 tax certs per ticket. Als ik labor kan uitsparen, wil ik dat ook absoluut doen!
Een guild doet niet zoveel? Een guild is in principe het belangrijkste van het hele spel. Vrijwel alles is om de guilds heen gemaakt. Enige manier om de meeste bosses te kunnen pakken en om fatsoenlijk georganiseerd te kunnen spelen.

Ik heb op weet ik het hoeveel servers gespeeld, open beta, eerste servers, verschillende private servers en fresh start servers en zou never nooit zonder een pre-made guild starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Tijgertje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 06:24:
[...]

Een guild doet niet zoveel? Een guild is in principe het belangrijkste van het hele spel. Vrijwel alles is om de guilds heen gemaakt. Enige manier om de meeste bosses te kunnen pakken en om fatsoenlijk georganiseerd te kunnen spelen.

Ik heb op weet ik het hoeveel servers gespeeld, open beta, eerste servers, verschillende private servers en fresh start servers en zou never nooit zonder een pre-made guild starten.
Op onze server (Halnaak) zijn er WB raids. Dungeons zijn 99.9% nutteloos gemaakt en zijn skipbaar. De grotere bosses zoals Morpheus enzo kan je idd een Guild nodig hebben, maar dat is ook niet weggelegd voor elke guild.

Vroeger waren guilds veel belangrijker omdat er meer georganiseerd moest worden. Commerce is om zeep gedaan, dus gilda*/charcoal runs zijn verdwenen. Pvp is meer zerg-rush dan iets anders. Buiten heel specifieke end-game worldbosses zie ik het nut van Guilds eerlijk gezegd niet meer in.

*Gilda is in het algemeen gemakkelijker verkrijgbaar dan in 2014. Als ik echt had doorgedaan, had ik buiten mijn farmhouse en 200gilda manor ook al bijna een auto gehad. Je kan heel gemakkelijk 34 gilda per dag krijgen van Marianople + hunting dailies. Doe daar dan nog eens dungeon mentoring + CR/GR bij en dat is nog eens easy 15 gilda per dag. Dit allemaal met een minimum aan labor te gebruiken.

Waarvoor vind jij guilds dan zo belangrijk buiten de end-game world bosses, die toch al buiten het bereik van 95% van de playerbase liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNL90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik ben wel gestresseerd in het spel maar ik zie op internet nog wel wat negativiteit over de publisher, slechte launch en dingen wat erin wordt gestopt en gewoon niet werkt.

Hoe zijn jullie ervaringen nu met het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Ik speel het spel nog steeds heel graag, maar het begint een stevige grind te worden. Ze hebben ook het concept van gear te hard aangepast de afgelopen jaren, waardoor het switchen van classes heel moeilijk is geworden.

Het spel heeft altijd al bugs gehad, maar de meesten daarvan zal je niet tegenkomen. De meest storende zijn nu rond de Archepass, maar daar kan je vrij gemakkelijk rond.

De launch van Unchained zelf viel best mee. Veel mensen klagen over queues, maar die zijn nu zo goed als onbestaande. Archepass was rotslecht geïmplementeerd en heeft voor bepaalde groepen spelers een gigantisch voordeel opgeleverd. Momenteel is het toch al een pak beter, maar er zijn nog steeds wat bugs rond.

Al-bij-al zou ik het wel aanraden om te spelen, gewoon omdat het een niche opvult die je nergens anders echt kan krijgen. Het is gewoon spijtig dat we een slechte developer zoals XL Games hebben, want het potentieel voor het spel is er zeker en vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Mochten er nog mensen zin hebben, ga met wat andere streamers met ArcheAge Unchained beginnen sinds New World van Amazon is gedelayed. Wij zitten op de server "Gildaron" en we zijn aangesloten bij de "Nuian" Alliance.

Lange tijd de game niet gespeeld (Unchained sowieso niet), dus even kijken hoe en wat :)

Game is t/m morgen nog gratis te spelen op Steam (+ is in de aanbieding).

[ Voor 11% gewijzigd door Diigii op 12-04-2020 02:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 15:46
Even stofvegen. Vraagje. Volgens mijn aankoopoverzicht heb ik mij in 2016 met AA vermaakt voor een tijdje. Was nieuwsgierig naar AAU en dan met name de gunslinger. Dus heb het AAU pakket gekocht, staat in mijn aankooplijst, en de uitbreiding inclusief gunslinger class. Laatste staat ook keurig in mijn aankooplijst.

Bij alle andere mmorpg die ik speel is dat voldoende, maar hier blijkbaar niet. AAU blijft op trail staan en uiteraard komt de gunslinger voorbij als keuze optie, maar mag je die niet kiezen want is nog niet geactiveerd.

Als het wel goed in mij aankoop overzicht staat (europe en unchained), hoe krijg ik het actief in het spel. Mag wel een ranger maken en inloggen, maar bij uitloggen is er niets geupdate. Iemand enig idee of tips?

update:

Inmiddels via you tube uploader tip ontvangen, moest in de shop zoeken naar items die niets kosten, aanklikken en "kopen" en dat dan via de char die je hebt aangemaakt, helaas blijft het nu hangen in de mail naar mijn ingame char, post komt niet aan, op de archeage channel op reddit wordt dit ook door iemand genoemd, blijkbaar een soort glitch, maar afwachten, zolang de mail niet bij de char aankomt is de gunslinger dlc niet te gebruiken blijkbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door fitznl op 26-03-2021 18:11 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Van de week kwam ik nog weer een artikel tegen over ArcheAge: Unchained. Er gaan nieuwe Fresh Start servers beginnen op 15 september 2022. Dus mocht je denken, de game lijkt mij wel wat, dan is het dan een goed idee om te beginnen.

Bij mij begint dan ook het een en ander weer te kriebelen, dus ik denk dat ik (ondanks dat ik genoeg heb te doen) toch weer beginnen. Altijd leuke herinneringen gehad aan ArcheAge, dus nu nogmaals proberen.

Officiële link: https://archeage.playkakaogames.com/news/1270

De reden dat ik ook ga beginnen is:

- 2x zoveel XP, verhoogde loot drop chance, honor points en vocation points van maandag t/m donderdag.
- 3x zoveel XP, verhoogde loot drop chance, honor points en vocation points van vrijdag t/m zondag.
- Altijd een gereduceerde prijs voor Synthesis Costs.

Via de link kan je informatie vinden op welke dagen er dingen worden gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Voor de liefhebbers (tegen die tijd maar een nieuw topic starten ;) ):

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste