Daar gaat het juist omTweekzor schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Wacht even, wie heeft die spullen wel gekregen? Want ik heb als actieve patron helemaal niks ontvangen...
mensen die maanden geleden gestopt zijn met spelen...vandaar dat iedereen pissed isTweekzor schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Wacht even, wie heeft die spullen wel gekregen? Want ik heb als actieve patron helemaal niks ontvangen...
owja en een aantal mensen die pissed waren zijn naar de lifechat van trion gegaan en die hebben giftpackets gehad van support medewerkers....maar dat hebben ze snel dichtgegooid
[ Voor 22% gewijzigd door tntkiller op 20-03-2015 14:04 ]
Iseci
All players will receive a "Community Appreciation Reward" (I might have missed a detail or two below)
Non-paying players (includes patrons who ONLY got patron via purchase of APEX from auction house): 4 Bound Pirate Yata Chest, 2 bound worker's comp (500), 1 bound vocation tonic, 10 Golden library index 1 Tyrenos index (EDIT: Update from comments below, thank you Kagede)
Paying Patrons (paid Trion with Real Money for Patron (EDIT: or for anything else) at any time in the past "by midnight last night". Includes APEX bought with Real $$, but NOT APEX bought via auction house):
Cyanfin mount
Starlight Glider Customization
7 day passes to Library Floors
5 bound Worker's Comp (500 labor)
2 bound vocation tonics,
30 bound Golden Library Index,
10 bound Tyrenos Index,
10 xp potion,
1 of each lucky point (Sun, Moon, Star).
1 of each archeum essence (Sun, Moon, Star)
Available within minutes after livestream ends and "definitely today". Redeem via Glyph Account Management screen.
For anyone that bought a RNG box that could contain Dolphin mount, you will get 1 special token for each box you bought. Then in 1.7 (late April), you can go to Mirage Isle and use 1 token to buy an RNG box from a choice of ANY and EVERY RNG box that has been introduced to date.
dit is die compensatie voor betalende klanten
Non-paying players (includes patrons who ONLY got patron via purchase of APEX from auction house): 4 Bound Pirate Yata Chest, 2 bound worker's comp (500), 1 bound vocation tonic, 10 Golden library index 1 Tyrenos index (EDIT: Update from comments below, thank you Kagede)
Paying Patrons (paid Trion with Real Money for Patron (EDIT: or for anything else) at any time in the past "by midnight last night". Includes APEX bought with Real $$, but NOT APEX bought via auction house):
Cyanfin mount
Starlight Glider Customization
7 day passes to Library Floors
5 bound Worker's Comp (500 labor)
2 bound vocation tonics,
30 bound Golden Library Index,
10 bound Tyrenos Index,
10 xp potion,
1 of each lucky point (Sun, Moon, Star).
1 of each archeum essence (Sun, Moon, Star)
Available within minutes after livestream ends and "definitely today". Redeem via Glyph Account Management screen.
For anyone that bought a RNG box that could contain Dolphin mount, you will get 1 special token for each box you bought. Then in 1.7 (late April), you can go to Mirage Isle and use 1 token to buy an RNG box from a choice of ANY and EVERY RNG box that has been introduced to date.
dit is die compensatie voor betalende klanten
quote direct van de account pageCommunity Appreciation Gift
As a big thank you for your patronage in ArcheAge, we’ve added a free in-game gift to your account.
In addition to the items below, when Update 1.7 goes live, you will be granted one Reward Token per Aquatic Archeum Supply Crate purchased. A Reward Token may be redeemed in Mirage Isle as direct trade for most previous Supply Crates, Chests and Gift boxes that have been available on the Marketplace since the launch of ArcheAge.
Your gift (expires March 31st):
1 Cyanfin
1 Glider Customization: Starlit Wings
1 Ayanad 7-Day Pass: 1st Floor Lobby
1 Ayanad 7-Day Pass: 2nd Floor Lobby
1 Ayanad 7-Day Pass: 3nd Floor Lobby
5 Bound Worker's Compensation
2 Bound Vocation Tonic
30 Bound Golden Library Indexes
10 Bound Tyrenos's Indexes
10 XP Boost Potions
1 Lucky Sunpoint
1 Lucky Moonpoint
1 Lucky Starpont
1 Sunlight Archeum Essence
1 Moonlight Archeum Essence
1 Starlight Archeum Essence
Click APPLY (don’t worry – it’s free!) and select the character that you'd like to receive these items on. Please note that this can only be done for one character, so choose wisely!
[ Voor 31% gewijzigd door tntkiller op 21-03-2015 01:31 ]
Iseci
Anoniem: 275523
Zijn er mensen die op Janudar spelen? ben sinds een week aan het spelen en ben opzoek naar een guild met het liefsts zoveel mogelijk nederlandse spelers. ik zou desnoods ook nog wel willen switchen van server aangezien ik nog maar level 26 ben 
Hoe meer pvp hoe beter.
Mocht je wat weten dan zou een berichtje leuk zijn!
Hoe meer pvp hoe beter.
Mocht je wat weten dan zou een berichtje leuk zijn!
Rare AA Scapes Interview
He explains the dragon event in full detail...
YouTube: ArcheAge - Rare Scapes Interview
He explains the dragon event in full detail...
YouTube: ArcheAge - Rare Scapes Interview
Iseci
Ge-ni-aal filmpje!
Vandaag patch 1.7A! Flinke patch. Voor mij een lekkere patch ook. 10 LP/5 mins of ik nu on- of off-line ben. En taxes op farms/houses tot 5 weken vooruit betalen.
Gisteren mijn 24x24 townhouse neergezet, nog 120 dagen free patronage op de teller staan (dankzij een US server altje). Prettig idee dat het er na de zomervakantie nog allemaal is.
En op naar 1.7B maar vooral 1.8: extra verdiepingen op mijn thatched farmhouse en townhouse. Ik vermaak me gratis en prima!
ben een tijd geleden gestopt.. het jeukt wel om terug te gaan omdat de game gewoon rete goed is (zonder alle trion rotzooi)
is dit allemaal een beetje verholpen? omdat ik gewoon de smoor erin kreeg dat alles maar in die ellendige store gegooid werd..
ben je maanden aan het polar bear breeden om een mount te krijgen poef van de 1 op de andere dag ding in de store te krijgen..
nouja in die maanden had je ook X keer je farm kunnen gebruiken..
zo was er nog de ts tree market crash en de vele andere fails in de economy..
is dit allemaal een beetje verholpen? omdat ik gewoon de smoor erin kreeg dat alles maar in die ellendige store gegooid werd..
ben je maanden aan het polar bear breeden om een mount te krijgen poef van de 1 op de andere dag ding in de store te krijgen..
nouja in die maanden had je ook X keer je farm kunnen gebruiken..
zo was er nog de ts tree market crash en de vele andere fails in de economy..
Een mede ex-piraat. Misschien de fout geweest voor mij. Ga toch maar weer eens proberen tot 50+ te komen. Met mijn alt.chiIIed schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:14:
Te weinig te laat, ben ik bang.
Heb het vanaf closed beta tot aan januari gespeeld. Maar na alle exploits en random bans zijn er zoveel mensen weggetrokken dat er gewoon niks te doen was. Zeeën waren leeg, freedich was empty, Mensen deden alleen arena voor honor of farmville spelen.
Piraten factie liep daarom leeg, ben toen maar gestopt. Had geen zin om pirate faction te rebuilden. Kyprosa heb ik het dan over. En dat was dus de aller drukste server, zal niet weten hoe erg het eraan toe was op de wat kleinere servers.
Misschien dat ik weer even een kijkje neem
Ik moet zeggen dat de altijd 10 LP/5 mins voor patrons een hele verbetering is. Tussen mijn EU en NA char heb ik altijd meer dan genoeg LP om dingen mee te doen. Erg prettig.
1.7 is vooral voor de zeëen. Schepen zijn nu meer customizable. Ook meer redenen ingebouwd voor naval PvP. En er zijn world PvP events bij gekomen die voor EU op aardige tijden plaatsvinden. Zie 1.7 gerust als een 'PvP' patch.
Regrades falen minder snel. Ik zie meer mensen goede gear verkrijgen. Het blijft natuurlijk nog steeds P2W als het op 1vs1 aankomt, maar het is een verbetering.
Verder kijk ik uit naar 1.8, die housing verbeteringen gaat bieden. Zie 1.8 als een 'PvE' patch
Het spel staat niet stil. AA is ook weer terug op Steam en dat is positief voor de server populaties.
Maar AA heeft een businessmodel hoofdzakelijk gericht op whales en gokkers. Dat is niet veranderd en zal ook niet veranderen. Ik zie wel een koersaanpassing naar betere player retention.
1.7 is vooral voor de zeëen. Schepen zijn nu meer customizable. Ook meer redenen ingebouwd voor naval PvP. En er zijn world PvP events bij gekomen die voor EU op aardige tijden plaatsvinden. Zie 1.7 gerust als een 'PvP' patch.
Regrades falen minder snel. Ik zie meer mensen goede gear verkrijgen. Het blijft natuurlijk nog steeds P2W als het op 1vs1 aankomt, maar het is een verbetering.
Verder kijk ik uit naar 1.8, die housing verbeteringen gaat bieden. Zie 1.8 als een 'PvE' patch
Het spel staat niet stil. AA is ook weer terug op Steam en dat is positief voor de server populaties.
Maar AA heeft een businessmodel hoofdzakelijk gericht op whales en gokkers. Dat is niet veranderd en zal ook niet veranderen. Ik zie wel een koersaanpassing naar betere player retention.
Misschien toch weer eens een keer opstarten. Vond het toch wel een geweldig gaaf spel. Zijn er nog steeds zo veel botters en gold spammers? En speelt er iemand op Kypriosa?
Gold spam is volledig verdwenen uit chat kanalen.
Heel af en toe zie je een goldspam mail in je inbox. Maar da's echt maar soms. Afgelopen maand eentje gehad op de US server, geen op de EU server waar ik speel (Ezi/Dahuta).
Botters zijn er nog, maar als ik de chat kanalen zie zijn het er wel stukken minder.
Heel af en toe zie je een goldspam mail in je inbox. Maar da's echt maar soms. Afgelopen maand eentje gehad op de US server, geen op de EU server waar ik speel (Ezi/Dahuta).
Botters zijn er nog, maar als ik de chat kanalen zie zijn het er wel stukken minder.
Er waait een nieuwe wind bij Trion als het om cheaters/exploiters gaat. Vorige maand is Linda "Brasse" Carlson aangetreden http://www.gamesindustry....arlson-joins-trion-worlds. Iemand van wie ik wel verwachtingen had.
Maar altijd afwachten of er dan ook iets gebeurt. En ja hoor:
Maar altijd afwachten of er dan ook iets gebeurt. En ja hoor:
@Brasse tweette er ook over. Er is voor de verandering snel op deze exploit gereageerd en hard: permabans. Dat had ik nog niet eerder gezien.Adventurers,
The ArcheAge Team has been tracking a gameplay exploit that artificially generates honor and experience by repeatedly killing characters that don't enter a slain state. With this issue becoming more broadly abused over the past two days, we wanted to make the community aware that we're addressing it with a fix arriving later tonight or early tomorrow. This patch will require some server downtime which will be announced in advance.
We're committed to fostering and maintaining a fair gameplay environment for the ArcheAge community. Rest assured that use of this exploit is easily traced and will result in appropriate action against any involved accounts, including assisting players who have been abusing this exploit by holding items for them. This can and has already resulted in permanent account termination.
Please note that all honor gains through PvP have been temporarily disabled as an interim measure while we prepare the fix for the exploit. The team sincerely appreciates the community members who alerted us to this issue and we thank everyone for their understanding and patience while we resolve it.
Flink drama over die Honor exploits idd. Ik speel op Ollo en daar zijn flink wat mensen geband en ook een hoop willen overstappen naar andere server.
Overigens, ze zijn op die server er van overtuigd dat ik Scapes ben (mijn in game naam is MysticWizard) dus als jullie ook op Ollo zitten kunnen jullie het dan even ontkrachten
Zelfs de mensen op het andere continent weten er vanaf terwijl ik daar niet eens kom! lol.
Overigens, ze zijn op die server er van overtuigd dat ik Scapes ben (mijn in game naam is MysticWizard) dus als jullie ook op Ollo zitten kunnen jullie het dan even ontkrachten
Hahahaha! Hoe komen ze daaaar nou bij? Zat je in Khrolan's guild of zo?
Nieuwtje waar ik toch even achter mijn oren van krabde:
Maar 'non traditional server merges', want low pop servers gaan op een of andere vage 'niet traditionele manier' gemerged worden, zo lijkt het, gatsiedarrie!
Nieuwtje waar ik toch even achter mijn oren van krabde:
Server transfers okee, kan me voorstellen dat een aantal daar goed blij mee zijn.Adventurers,This week, the Production Team returned from a two-week visit with developer XLGAMES in Korea where they discussed the latest developments, upcoming content, and player feedback. One of the more common requests from our players has been the ability to switch servers with their characters’ progress and material wealth to join friends and fight new foes. Following the team’s meetings with programmers and project leads, we have an update to share on this topic.Currently, server transfers are offered in XLGAMES’ local Korean service but it’s a very manual process and takes a considerable amount of time. The good news is that an automated, expedient version of this service is already in development. The technology involved in transferring characters and their possessions between servers is slated to be available later this year. It can also be used on a broader scale, even applying it to entire servers.We do not currently have plans to merge servers in the traditional sense. Instead, we plan something altogether different and look forward to revealing the plan as soon as we work out the details. As we get closer to being able to offer server transfers, a list of frequently-asked questions will be published well in advance of the service being made available. We welcome your feedback about this on the forums and look forward to being able to allow you to change which server your hero calls home!
Maar 'non traditional server merges', want low pop servers gaan op een of andere vage 'niet traditionele manier' gemerged worden, zo lijkt het, gatsiedarrie!
Nu ook weer een hoop drama over het verplaatsen van kastelen. Gisteren even gechecked maar al mijn land valt buiten de radius van het kasteel (107 meter). Wel super lullig voor mensen die hun land kwijtraken als een guild besluit dit te doen.
Ah ja. Dat is inderdaad weer een typisch voorbeeld van gekleaudt dat op EU/US servers gebeurt omdat ze in Korea niet voorzagen dat spelers -=zo=- lullig zouden doen.
Nou, de merge plannen worden steeds afgetekender. De serverlijst is voorlopig (LOL voorlopig ja) klaar:
Mijn labor altje op Ezi zal een merge beleven. Maakt niet uit. Ze kan ook zonder land ondertussen prima labor burnen voor Apex.
Nou, de merge plannen worden steeds afgetekender. De serverlijst is voorlopig (LOL voorlopig ja) klaar:
Mijn main op Dahuta is iig veilig, server is niet lowpop dus wordt niet gemerged.Candidates for Evolution due to low populations:
NA: Enla, Ezi, Calleil, Inoch, Lucius
EU: Orchidna, Melisara, Nui, Janudar, Nebe [added 06/03/15]
Not currently considered candidates for Evolution:
NA: Aranzeb, Kyrios, Ollo, Naima, Salphira
EU: Shatigon, Kyprosa, Eanna, Aier [added 06/03/15]
Designated as our Official Roleplay Servers, and not considered candidates for Evolution [updated 06/02/15]
NA: Tahyang [added 06/02/15]
EU: Tentatively Dahuta (EN) and Eanna (FR/DE) [updated 06/05/15]
Mijn labor altje op Ezi zal een merge beleven. Maakt niet uit. Ze kan ook zonder land ondertussen prima labor burnen voor Apex.
Mijn EU labor alt (op kyprosa) zit nu op 180K carpentry
dus kan nu vooe 37 labor log --> Lumber maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Ryan1981 op 19-06-2015 13:22 ]
Zijn er nog mensen die gaan rerollen op de freshstart server?
Ik ben sinds een paar dagen weer bezig met ArcheAge. Zit een beetje te dubben of ik zal rerollen op de freshstart server of gewoon op kyprosa vanaf 0 begin.
Begin zowieso helemaal opnieuw om het spel weer een beetje onder de knie te krijgen. Mijn vorige char is maar tot 30 gekomen.
Volgens mij wordt de freshstart server zo hard gerushed dat het voor mij als nieuwkomer / casual bijna onmogelijk wordt om wat grond te bemachtigen voor een huisje + farm. Bovendien ben ik zaterdag en zondag niet echt in de mogelijkheid om veel te gamen.
Ik ben sinds een paar dagen weer bezig met ArcheAge. Zit een beetje te dubben of ik zal rerollen op de freshstart server of gewoon op kyprosa vanaf 0 begin.
Begin zowieso helemaal opnieuw om het spel weer een beetje onder de knie te krijgen. Mijn vorige char is maar tot 30 gekomen.
Volgens mij wordt de freshstart server zo hard gerushed dat het voor mij als nieuwkomer / casual bijna onmogelijk wordt om wat grond te bemachtigen voor een huisje + farm. Bovendien ben ik zaterdag en zondag niet echt in de mogelijkheid om veel te gamen.
Als je zaterdag (vanaf 22:00) niet op de freshstart server komt, vrees ik dat je gratis land wel kan schudden. Dat wordt dan sparen en voor goud van een ander kopen. Ik heb zo het idee dat het land als een dolle geclaimed gaat worden.
Dat valt reuze mee denk ik. Het aantal spelers is extreem veel kleiner dan de oorspronkelijke release. Op de extra non-core servers die na een week werden toegevoegd had je tot enkele dagen om gratis land te claimen. Genoeg spelers die de talloze uren op hun main niet weggegooid willen zien worden.JurGor schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:45:
Als je zaterdag (vanaf 22:00) niet op de freshstart server komt, vrees ik dat je gratis land wel kan schudden. Dat wordt dan sparen en voor goud van een ander kopen. Ik heb zo het idee dat het land als een dolle geclaimed gaat worden.
Dit dus.
Ik wil dit spel al lang spelen. Maar wat ik ook probeer, ik word er altijd uit gesmeten na enkele luttele seconden.
You have been kick by a gamemaster.
heb al alles geprobeerd. Andere servers, andere characters, firewall uitzetten, etc.
Iemand die de fora wat volgt en weet wat ik hier kan aan doen? Een ticket loste niks op. Customer support is onbestaande in deze game.
You have been kick by a gamemaster.
heb al alles geprobeerd. Andere servers, andere characters, firewall uitzetten, etc.
Iemand die de fora wat volgt en weet wat ik hier kan aan doen? Een ticket loste niks op. Customer support is onbestaande in deze game.
zou je tijd niet wasten aan deze game... ik heb 2-3 maanden er aan verspild en nog steeds spijt van. Dev team leert gewoon niet van hun fouten en weigeren naar de community te luisteren.
en dan nog niet te spreken over dat regrading systeem... pay2win in zijn ultieme glorie
YouTube: Archeage is T.H.I.S dit is zon speler die heel veel geld erin stopt. Hij kan gewoon 1 tegen 5-6 spelen etc
en dan nog niet te spreken over dat regrading systeem... pay2win in zijn ultieme glorie
YouTube: Archeage is T.H.I.S dit is zon speler die heel veel geld erin stopt. Hij kan gewoon 1 tegen 5-6 spelen etc
[ Voor 73% gewijzigd door matrix14 op 11-09-2015 17:03 ]
Wat ik wel mooi van het filmpje vind is dat hij het zelf ook weet en eigenlijk niet eens blij mee is. Vooral het moment dat hij demonstratief met 1 knop vecht en toch in leven blijft is treffend. Had hij het hele gevecht serieus genomen, dan was hij volgens mij niet eens plat gegaan.matrix14 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:01:
zou je tijd niet wasten aan deze game... ik heb 2-3 maanden er aan verspild en nog steeds spijt van. Dev team leert gewoon niet van hun fouten en weigeren naar de community te luisteren.
Ja en het probleem is wat hij in 1 dag koopt moeten casual players maanden tot jaren voor sparen... Casual spelers zullen pas als het spel dood is op dat niveau komenfitznl schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:12:
[...]
Wat ik wel mooi van het filmpje vind is dat hij het zelf ook weet en eigenlijk niet eens blij mee is. Vooral het moment dat hij demonstratief met 1 knop vecht en toch in leven blijft is treffend. Had hij het hele gevecht serieus genomen, dan was hij volgens mij niet eens plat gegaan.
De merge en restart is zoals verwacht geeindigd in servers die plat gaan omdat iedereen tegelijk probeert in te loggen om een stukje grond te veroveren
Maar weer wachten tot de zaak weer up gaat. Al wel mijn plekje terug kunnen pikken in EU, toen ik mijn US alt wilde loggen ging de zaak plat
Maar weer wachten tot de zaak weer up gaat. Al wel mijn plekje terug kunnen pikken in EU, toen ik mijn US alt wilde loggen ging de zaak plat
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Weet je het zeker dat je veilig bent met je land?Schaapje_BlaaT schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:19:
Trion has announced that ArcheAge servers will be rolled back to the state they were in prior to yesterday's deployment of the v2.0, Heroes Awaken, update. Many players were unable to log into the game due to a Glyph authentication error. As a result of the rollback, Marketplace purchases and APEX purchases will be refunded. The update will be deployed again today, though utilizing staggered launch beginning with European servers.
Ik weet zeker dat het land weer vertrokken is, vanmiddag maar weer proberen. Zal je zien dat ik dit keer degene ben die er niet in komt.
Gelukkig kan er weer gevist worden in 2.0, dus ook als je land in een of andere achterafgebied zit kan je nog wel geld verdienen. Alleen jammer dat luscas soloen niet meer tot de mogelijkheden behoort
daarmee viel echt bakken met geld te verdienen.
Gelukkig kan er weer gevist worden in 2.0, dus ook als je land in een of andere achterafgebied zit kan je nog wel geld verdienen. Alleen jammer dat luscas soloen niet meer tot de mogelijkheden behoort
KookSpook schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:27:
[...]
Weet je het zeker dat je veilig bent met je land?
Trion has announced that ArcheAge servers will be rolled back to the state they were in prior to yesterday's deployment of the v2.0, Heroes Awaken, update. Many players were unable to log into the game due to a Glyph authentication error. As a result of the rollback, Marketplace purchases and APEX purchases will be refunded. The update will be deployed again today, though utilizing staggered launch beginning with European servers.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Zo wat een bewogen weekend. Eerst zaterdagavond tot diep in de nacht voor Jan Doedel op de server zitten wachten. Ondertussen hoor je dan dat overal het land al gepakt is door de 'paar' mensen (10% van 1000-enden is nog steeds best veel) die er wel in konden.
Maar gelukkig voor mij (pech voor de 10%) een rollback. En een soepele gestaggerde NA opening. Dus ik heb mijn plotjes van mijn labor alt terug. Phew. Kan ik tenminste kiezen hoe ik haar LP's opmaak. En ze is altijd rijk genoeg geweest om mij ruim van Apex te voorzien, dus tja, dan kan ze niet dakloos door haar leven gaan toch?
Goeie beslissing van Trion, die rollback. Balen als je er toevallig zaterdag -wel- in kon, maar de verdeling is nu ietwat eerlijker. Nog steeds slechter dan voor de merge, maar ja.
Dat vissen moet ik ook maar eens gaan proberen. De vissersboot heb ik al.
Maar gelukkig voor mij (pech voor de 10%) een rollback. En een soepele gestaggerde NA opening. Dus ik heb mijn plotjes van mijn labor alt terug. Phew. Kan ik tenminste kiezen hoe ik haar LP's opmaak. En ze is altijd rijk genoeg geweest om mij ruim van Apex te voorzien, dus tja, dan kan ze niet dakloos door haar leven gaan toch?
Goeie beslissing van Trion, die rollback. Balen als je er toevallig zaterdag -wel- in kon, maar de verdeling is nu ietwat eerlijker. Nog steeds slechter dan voor de merge, maar ja.
Dat vissen moet ik ook maar eens gaan proberen. De vissersboot heb ik al.
Ik was eerst niet zo blij met de merges (en vind het nog steeds kluts met peren voor wie land verloren heeft), maar de servers zijn er wel een stuk levendiger van geworden, voor het eerst weer 'high' pop servers in het weekend! ArcheAge NA/EU alive and kicking!
Patch 2.0 was voor mij ook een fijne toevoeging. Ik had de spullen al verzameld en heb mijn miner's farmhouse meteen kunnen bouwen. Inmiddels aardig aan het inrichten geweest en ik ben best blij met het resultaat. Oh ja .... space is NOT my favorite furniture...
Mijn tropische stukje land:

En de transformatie van mijn miner's farmhouse tot een bistrootje met zeezicht:

Van een afstandje met de trotsche eigenaar:
Patch 2.0 was voor mij ook een fijne toevoeging. Ik had de spullen al verzameld en heb mijn miner's farmhouse meteen kunnen bouwen. Inmiddels aardig aan het inrichten geweest en ik ben best blij met het resultaat. Oh ja .... space is NOT my favorite furniture...
Mijn tropische stukje land:

En de transformatie van mijn miner's farmhouse tot een bistrootje met zeezicht:

Van een afstandje met de trotsche eigenaar:

Terwijl ik wacht tot mijn leves voorraad in FFXIV aangevuld zijn, via Steam ook maar even Archeage geïnstalleerd. Bij release een poosje geprobeerd.
Plezierige verrassing. Was ook een speler die het founder pakket had gekocht. En na aanmaken nieuwe char kreeg ik bericht dat ik post had. Keurig weer het vliegding ontvangen, founder titel, een aardig kostuum en wat overige kleine dingetjes. Voorlopig vermaak ik me prima met hogere punten te vinden op de map en kijken hoelang ik in de lucht blijf
Heb alle tijd, want op ongeveer level 30 zal het toch weer stoppen. Ik houd niet van world pvp
Inmiddels een 2 tal vragen:
vraag 1:
de labor points, als ik over het labor icoon glij staat er dat ik online en offline punten krijg (10 en 5), maar ben f2p speler, volgens mij klopt het niet, want ik krijg er per tik 5 puntjes bij als ik online ben en als ik 10 uur later inlog zijn er geen punten bijgeschreven. Ook merk ik dat als ik stil sta en even wat andere dingen doen of iets op internet zoek, er ook geen punten bij worden geschreven. Alleen als ik actief ben zie ik verandering in de labor points? Klopt het dat als je f2p bent er alleen labor wordt bijgeschreven als je actief speelt?
vraag 2:
Repareren van kleding en wapens. In andere mmo's die reparatie vereisen van je kleding kun je vaak naar een npc wandelen en daar de button repareer kleding aanklikken. Dat zie ik niet in archeage? Moet je dat zelf ergens doen via crafting of zo?
Plezierige verrassing. Was ook een speler die het founder pakket had gekocht. En na aanmaken nieuwe char kreeg ik bericht dat ik post had. Keurig weer het vliegding ontvangen, founder titel, een aardig kostuum en wat overige kleine dingetjes. Voorlopig vermaak ik me prima met hogere punten te vinden op de map en kijken hoelang ik in de lucht blijf
Heb alle tijd, want op ongeveer level 30 zal het toch weer stoppen. Ik houd niet van world pvp
Inmiddels een 2 tal vragen:
vraag 1:
de labor points, als ik over het labor icoon glij staat er dat ik online en offline punten krijg (10 en 5), maar ben f2p speler, volgens mij klopt het niet, want ik krijg er per tik 5 puntjes bij als ik online ben en als ik 10 uur later inlog zijn er geen punten bijgeschreven. Ook merk ik dat als ik stil sta en even wat andere dingen doen of iets op internet zoek, er ook geen punten bij worden geschreven. Alleen als ik actief ben zie ik verandering in de labor points? Klopt het dat als je f2p bent er alleen labor wordt bijgeschreven als je actief speelt?
vraag 2:
Repareren van kleding en wapens. In andere mmo's die reparatie vereisen van je kleding kun je vaak naar een npc wandelen en daar de button repareer kleding aanklikken. Dat zie ik niet in archeage? Moet je dat zelf ergens doen via crafting of zo?
[ Voor 41% gewijzigd door fitznl op 05-10-2015 12:13 . Reden: paar vraagjes :) ]
Als F2P krijg je per 5 LP per 5 mins dat je online bent. Omdat je chatbox telkens automatisch geleegd wordt, kan het zijn dat je daarover berichten mist als je 'even' wat anders doet. Als je de getallen checkt zou het echter moeten kloppen. Het gaat erom dat je online bent, maakt niet uit of je dan AFK bent.
Om je spullen te repareren als F2P moet je naar een 'blacksmith' NPC. Die heeft een speciaal submenu voor reparaties. Kan je herkennen aan een 'hamer' icoontje. Als Patron kan je via je inventory zonder inbreng van NPC je items repareren.
Om je spullen te repareren als F2P moet je naar een 'blacksmith' NPC. Die heeft een speciaal submenu voor reparaties. Kan je herkennen aan een 'hamer' icoontje. Als Patron kan je via je inventory zonder inbreng van NPC je items repareren.
Dank je JurGor. Inmiddels gevonden. Mijn pijlschieter is de level 30 door. Vermaak me wel.
Maar blijft vreemd gevoel die LP. Vaak zet ik het spel alvast aan en doe wat post- en bankzaken in het echte leven, zodat als ik spelen ga ik weer wat LP op voorraad heb. Had omdat ik de founder pack indertijd heb gekocht een behoorlijk aantal ingame coins waarvoor ik toch maar wat patron maanden heb gekocht zodat er tenminste wat LP bijkomt.
Wat ik leuk vind is dat je eigenlijk overal xp voor krijgt. Uiteraard de questen en de kills. Maar ook voor verzamelen en maken van dingen. Doet me denken aan de mmo Fallen Earth.
Wel vervelend dat je werkelijk overal LP voor nodig hebt. Loot openen, quest reward openen, plukken, maken. Het gaat maar door.
Zie me niet echt lang blijven, maar is een leuke tijdvuller om de leve wachttijd van final fantasy xiv te zien verstrijken.
Maar blijft vreemd gevoel die LP. Vaak zet ik het spel alvast aan en doe wat post- en bankzaken in het echte leven, zodat als ik spelen ga ik weer wat LP op voorraad heb. Had omdat ik de founder pack indertijd heb gekocht een behoorlijk aantal ingame coins waarvoor ik toch maar wat patron maanden heb gekocht zodat er tenminste wat LP bijkomt.
Wat ik leuk vind is dat je eigenlijk overal xp voor krijgt. Uiteraard de questen en de kills. Maar ook voor verzamelen en maken van dingen. Doet me denken aan de mmo Fallen Earth.
Wel vervelend dat je werkelijk overal LP voor nodig hebt. Loot openen, quest reward openen, plukken, maken. Het gaat maar door.
Zie me niet echt lang blijven, maar is een leuke tijdvuller om de leve wachttijd van final fantasy xiv te zien verstrijken.
Inmiddels ben ik alweer level 41. Eigenlijk alleen maar door gatheren en craften. Als mijn LP weer opgelopen zijn, dan dool ik vrolijk rond in het startgebied van rond de lvl 25 mobs. Ben nog niet verder met mijn groene quest
Nu ben ik aangelopen tegen het mount gedeelte en dan met name het breed gedeelte.
Zag iemand voorbij komen op een heel mooie ijsbeer mount. Polaris.
Heb daarover een vraagje. Je kunt het breeden overslaan en een polaris cub kopen op de AH heb ik gezien en gelezen op het internet. Maar dat begint het gok element? Ik begrijp dat je simpelweg geluk moet hebben om de polaris mount te krijgen, maar dat de kans veeeeel groter is op een battle pet. Welke op de plaatjes ook leuk is om te zien.
Vraag 1: Is er iets mogelijk om je geluk te verhogen om de polaris mount te krijgen in plaats van de battle pet?
Vraag 2: je kunt vermoedelijk maar 1 battle pet tegelijk actief hebben, wat doe je dan met alle mislukte pogingen? Zag dat ze untradeable waren.
Ow en nog even snel een afwijkende vraag 3. Ik las dat je rare en hogere gear uit elkaar kunt halen voor materialen of zo? Hoe doe je dat
Nog steeds geen guild gevonden. Maar heb daarmee ook geen haast, als ik lees dat je guildies gevaarlijker voor je gezondheid zijn dan de vijand blijkbaar.
Nu ben ik aangelopen tegen het mount gedeelte en dan met name het breed gedeelte.
Zag iemand voorbij komen op een heel mooie ijsbeer mount. Polaris.
Heb daarover een vraagje. Je kunt het breeden overslaan en een polaris cub kopen op de AH heb ik gezien en gelezen op het internet. Maar dat begint het gok element? Ik begrijp dat je simpelweg geluk moet hebben om de polaris mount te krijgen, maar dat de kans veeeeel groter is op een battle pet. Welke op de plaatjes ook leuk is om te zien.
Vraag 1: Is er iets mogelijk om je geluk te verhogen om de polaris mount te krijgen in plaats van de battle pet?
Vraag 2: je kunt vermoedelijk maar 1 battle pet tegelijk actief hebben, wat doe je dan met alle mislukte pogingen? Zag dat ze untradeable waren.
Ow en nog even snel een afwijkende vraag 3. Ik las dat je rare en hogere gear uit elkaar kunt halen voor materialen of zo? Hoe doe je dat
Nog steeds geen guild gevonden. Maar heb daarmee ook geen haast, als ik lees dat je guildies gevaarlijker voor je gezondheid zijn dan de vijand blijkbaar.
Goed bezig! Ik heb zelf een labor alt op de NA server die echt niets, niets anders doet dan gatheren, farmen en logs/bricks maken en zo tot level 55 is geraakt. De enige quest die ze doet is de dagelijkse quest voor de Sharpwind mining drill. Stuk doorgaan en je komt vanzelf op lvl 55!
Of een "Polaris cub" een pet of een mount wordt is inderdaad random. Maar de kans op een pet is veel groter dan de kans op een mount. De Polaris bear mount zelf is untradeable.
Er zijn inderdaad geen manieren om je RNG te verbeteren. En de extra pets, tja, die zijn dus vendor trash. Heb je niks aan. De kans op een Polaris mount is 2 op de 100 Polaris cubs. Dus veel succes! euh, geluk!
Je kan groen en betere gear 'uit elkaar halen' met een evenstone. Die kan je gewoon voor weinig bij de general merchant kopen. Dan krijg je er motes/dust/shards/crystals archeum voor terug. Kwaliteit en aantal stukjes hangen af van level en kwaliteit ('kleur') van de gear. En archeum kan je dan weer opsparen en samenvoegen tot de best verkopende kwaliteit (zie AH: vaak Crystals, soms essence). Of zelf gebruiken in craften.
Zelf evenstone ik groen en blauwe gear altijd. Paars (arcane) kijk ik eerst op AH of dat wat opbrengt. Heroic en beter gaat zo de AH op.
Of een "Polaris cub" een pet of een mount wordt is inderdaad random. Maar de kans op een pet is veel groter dan de kans op een mount. De Polaris bear mount zelf is untradeable.
Er zijn inderdaad geen manieren om je RNG te verbeteren. En de extra pets, tja, die zijn dus vendor trash. Heb je niks aan. De kans op een Polaris mount is 2 op de 100 Polaris cubs. Dus veel succes! euh, geluk!
Je kan groen en betere gear 'uit elkaar halen' met een evenstone. Die kan je gewoon voor weinig bij de general merchant kopen. Dan krijg je er motes/dust/shards/crystals archeum voor terug. Kwaliteit en aantal stukjes hangen af van level en kwaliteit ('kleur') van de gear. En archeum kan je dan weer opsparen en samenvoegen tot de best verkopende kwaliteit (zie AH: vaak Crystals, soms essence). Of zelf gebruiken in craften.
Zelf evenstone ik groen en blauwe gear altijd. Paars (arcane) kijk ik eerst op AH of dat wat opbrengt. Heroic en beter gaat zo de AH op.
Nieuwe patch uit! Heb nu een kersenboom als huis
. Verder leuke veranderingen in het schatzoeken onderwater
Goed bezig!
Ik heb vanmorgen de fundering neergelegd van mijn eikenboom. Vanavond bouw ik 'm af en dan natuurlijke de boel leuk inrichten. Ik zal ergens volgende week of zo, als ik tevree ben, een screenshotje posten.
If je komt natuurlijk op bezoek, Dahuta, Mahadevi North.
Ik heb vanmorgen de fundering neergelegd van mijn eikenboom. Vanavond bouw ik 'm af en dan natuurlijke de boel leuk inrichten. Ik zal ergens volgende week of zo, als ik tevree ben, een screenshotje posten.
If je komt natuurlijk op bezoek, Dahuta, Mahadevi North.
Ben ook een 2-tal maandjes terug bezig met Archeage.
Herbegonnen op Rangora met mijn NA alt op Morpheus.
Iets later een alt-account patron gemaakt, die is nu mijn farmer op Rangora
Op NA verdien ik nu geld door hauler runs te doen. Dankzij dat event waarbij een hauler certificate maar 2 apex was, heb ik er 2 kunnen kopen. Nu elke dag op NA 2 runs met dubbele hauler doen en de apex zien binnenkomen
De treehouses zijn wel een dikke tegenvaller. In onze guild zijn er personen die gilda aan het farmen waren omdat er werd gezegd dat de treehouses in de verschillende currencies beschikbaar gingen zijn. Blijkt dat het alleen merit is en dat de cash shop nog eens dik generft is ook ...
Verder is het wel raar om nu iedereen met een auto te zien. Ik ga mijn coin nog even wat opsparen en pas inleveren als de rest un wagens aan het expiren zijn. Dan kan ik zelf die mooie hellswamp-gweonid runs doen zonder dat de % op 110 staat.
Herbegonnen op Rangora met mijn NA alt op Morpheus.
Iets later een alt-account patron gemaakt, die is nu mijn farmer op Rangora
Op NA verdien ik nu geld door hauler runs te doen. Dankzij dat event waarbij een hauler certificate maar 2 apex was, heb ik er 2 kunnen kopen. Nu elke dag op NA 2 runs met dubbele hauler doen en de apex zien binnenkomen
De treehouses zijn wel een dikke tegenvaller. In onze guild zijn er personen die gilda aan het farmen waren omdat er werd gezegd dat de treehouses in de verschillende currencies beschikbaar gingen zijn. Blijkt dat het alleen merit is en dat de cash shop nog eens dik generft is ook ...
Verder is het wel raar om nu iedereen met een auto te zien. Ik ga mijn coin nog even wat opsparen en pas inleveren als de rest un wagens aan het expiren zijn. Dan kan ik zelf die mooie hellswamp-gweonid runs doen zonder dat de % op 110 staat.
BNet tag: whodares#1162
Mijn main is op Ollo (NA, omdat vriendin engels is en daar begonnen was) en ik heb een APEX alt op Kyprosa (180K Carpentry
)
Idd, ik was aan het sparen voor een longliner maar helaas, dat is mijn kersenboom geworden. Verder met de boom wel tevreden, veel land, veel plek om dingen in je huis te zetten.
Wel jammer van die nerf op radiant archeum trees trouwens, maakt voor de planters uiteindelijk niet zo veel uit maar de wapens zullen er wel duurder van worden.
Idd, ik was aan het sparen voor een longliner maar helaas, dat is mijn kersenboom geworden. Verder met de boom wel tevreden, veel land, veel plek om dingen in je huis te zetten.
Wel jammer van die nerf op radiant archeum trees trouwens, maakt voor de planters uiteindelijk niet zo veel uit maar de wapens zullen er wel duurder van worden.
Voor de planters maakt dit net wel veel uit. Ze zien een gigantische percent van hun winst wegflitsen door de tree nerf. Na een tijdje zal de economie zich wel herstellen en de prijzen hoger zijn, maar momenteel zijn ze niet erg tevreden met de resultaten 
Vanavond ga ik eens proberen om die world boss in Dewstone te vangen (Tarian denk ik?). Pets kunnen echt verwoestend zijn in pvp situaties. Momenteel sta ik op 3k gear score nog niet zo hoog, maar een sterke pet erbij hebben met 3 celestial pieces zal al wat helpen natuurlijk
Vanavond ga ik eens proberen om die world boss in Dewstone te vangen (Tarian denk ik?). Pets kunnen echt verwoestend zijn in pvp situaties. Momenteel sta ik op 3k gear score nog niet zo hoog, maar een sterke pet erbij hebben met 3 celestial pieces zal al wat helpen natuurlijk
Mee eens, op korte termijn heeft het een grote impact. Maar op de lange termijn zou het weer uit moeten middelen.
Gisteren een perdita statue gevonden ergens in de devouring depths. Laatste keer dat ik er een vond was ik lui en ging ik op mijn clipper naar austera maar dat doe ik nooit meer, die hebben ze gejat van mij
diegene die hem gejat had had mij wel 100 gold teruggestuurd maar toch RIP 900 gold. Deze keer onder water gebleven en op mijn chromefish submarine richting Austera gezwommen omdat dat de enige haven is met een gold trader die niet in een PvP gebied is. Natuurlijk was het nu extra riskant omdat het gezonken schatkist evenement speelt en idd op een gegeven moment zag ik een groen persoon zwemmen en begon bij mij de adrenaline al weer los te komen. Gelukkig zag hij me niet en kon ik wegkomen maar dat was reuze spannend. Uiteindelijk na 1 uur zwemmen ingeleverd en vandaag verwacht ik een mooie 1000 goud er bij te hebben
Gisteren een perdita statue gevonden ergens in de devouring depths. Laatste keer dat ik er een vond was ik lui en ging ik op mijn clipper naar austera maar dat doe ik nooit meer, die hebben ze gejat van mij
Op welke server zit jij? Op Rangora moet ik zoiets niet proberen. De piraten zijn bij ons veel te sterk 
Dit weekend ga ik me ook eens bezighouden met het duik-event. Enkele guildies hebben al die submarines uit de chests gehaald en dat is zeker wel wat tijd waard!
Dit weekend ga ik me ook eens bezighouden met het duik-event. Enkele guildies hebben al die submarines uit de chests gehaald en dat is zeker wel wat tijd waard!
Mijn main zit op Ollo en mijn APEX alt op kyprosa. Mijn vriendin heeft gewoon 2 subs uit die schatkisten gehaald! Nu heb ik zelf een chrome sub dus heb hem eigenlijk niet nodig maar ben wel nieuwsgierig naar hoeveel meer berijk die radar heeft.
En gelukkig luisteren XL Games en Trion soms ook -wel- naar feedback:
Uit de patchnotes van 3 februari 2016:
Uit de patchnotes van 3 februari 2016:
Dus de bomenplanters kunnen weer lekker archeum trees planten. Mooi.•The drop rates of dust, shards, crystals, and essences from an Archeum Tree have been reverted to their pre-2.5 state.
Hoewel ik persoonlijk vind dat die archeum trees teveel geld geven. Ik doe traderuns en zelfs mijn pure omzet is lager dan hun profit na taxes. Ik moet al over de zee gaan om gewoon hetzelfde te verdienen als hen.
Het feit dat ze dan ook nog maar half mijn labor verbruiken, tel ik er dan nog niet eens bij.
Misschien binnenkort ook maar eens een paar farmpjes halen daar, het land ligt er bij ons vrij verlaten bij op Rangora.
Het feit dat ze dan ook nog maar half mijn labor verbruiken, tel ik er dan nog niet eens bij.
Misschien binnenkort ook maar eens een paar farmpjes halen daar, het land ligt er bij ons vrij verlaten bij op Rangora.
Interessante ontwikkelingen bij ArcheAge. Trion heeft het voor elkaar dat ze kunnen detecteren of spelers third party software gebruiken waar hacks in zitten. Meer info: http://mmos.com/news/trio...eages-botters-and-hackers
Kennelijk werkt het echt, wat ze nu hebben want de wind is even volledig uit de zeilen van de hack users, ArcheBuddy is offline. En de meer 'actievere' gebruikers van hacks vliegen de bans om de oren. Ha! vuile valsspelers krijgen eindelijk hun verdiende loon.
Het blijft een soort wapenwedloop, maar deze ronde is dus voor Trion. En dat zonder Hackshield of Gameguard.
Overigens zou Trion Trion niet zijn als ze niet gisteren een hele bups false positive bans de deur uit hebben gedaan
maar dat terzijde. Is alweer rechtgezet.
Voor de niet cheaters is er ook nog een klein gebaar:
Kennelijk werkt het echt, wat ze nu hebben want de wind is even volledig uit de zeilen van de hack users, ArcheBuddy is offline. En de meer 'actievere' gebruikers van hacks vliegen de bans om de oren. Ha! vuile valsspelers krijgen eindelijk hun verdiende loon.
Het blijft een soort wapenwedloop, maar deze ronde is dus voor Trion. En dat zonder Hackshield of Gameguard.
Overigens zou Trion Trion niet zijn als ze niet gisteren een hele bups false positive bans de deur uit hebben gedaan
Voor de niet cheaters is er ook nog een klein gebaar:
Ik ben benieuwd wat ik vanavond in mijn schoentje vind. De coins heb ik alvast geclaimed.Thanks from us here on the ArcheAge team
Adventurers!
Today, we just wanted to drop a small token of our thanks to everyone who has been contributing positively to the ArcheAge community. We’re happy to have you guys here!
If your account…•Never received any disciplinary actions from Customer Service for any reason, including chat violations or in-game punishments.
•Has logged in at some point in the last 30 days.
•Was created before January 15th, 2016.
Then you are eligible to claim the following reward from ArcheAge’s Glyph Account Management Page:•3 Reward Coins – Redeem these at the Commemorative Event Workbench (looks like a chest of coins) in Mirage Isle for your choice of Legacy Lockbox! Choose one of our former Archeum, Gift, or Costume boxes to get some useful items or a special rare item!
Simply visit http://archeage.trionworlds.com and look for the 0 credit purchase that grants these coins. If you were previously banned and then unbanned due to an error, please visit http://support.trionworlds.com and click “Submit An Issue” to speak with our team and receive your reward coins.
Sincerely,
The ArcheAge Team
Is archeage nog leuk? ben in het begin naar pirate side gegaan. en 2 weken later valt de enige guild die er was uit elkaar... en toen waren er zoveel hackers dat ik gestopt ben. maar ben wel benieuwt of het nog wat is. ben toch meer een sandbox mmo speler. ik hoef ook niet de grootste/mooiste farm te hebben. of de beste gear. Maar wel nuttig zijn in een large battle.(voornamelijk healer).
Ik vind het nog steeds echt leuk. Sandbox idd. Varen, vliegen, zwemmen, traden, farmen. Zat PvP mogelijkheden als je gevaar zoekt, zat PvE mogelijkheden als je effe rustig wil grinden of questen.
Maar wat voor mij echt nog steeds de doorslag geeft is de open world housing. Ik heb nu zo'n tof stukje land gemaakt, met een echt paadje en een tropische tuin met allerlei details. Eigen crests gebruikt voor unieke look. Ik blijf eraan knutselen en frutselen.
Hackers waren er na launch belachelijk veel ja, dat is stapje voor stapje beter geworden, totdat vooral bots overbleven. En nu hebben ze dan eindelijk een systeem waarmee ze voorlopig wel iets kunnen doen ook tegen bots. Voorlopig ... Maar de blatante hacks van de eerste maanden na launch zie je steeds minder. Ik ben benieuwd hoe de wapenwedloop gaat verlopen, de hack makers zitten ook niet stil want reken maar dat ze goed geld verdienen aan cheaters en botters.
Met je guild moet je pech gehad hebben. Er zijn behoorlijk wat vaste waarden qua guilds op de servers waar ik op speel. Clubs die al meer dan een jaar draaien.
Maar wat voor mij echt nog steeds de doorslag geeft is de open world housing. Ik heb nu zo'n tof stukje land gemaakt, met een echt paadje en een tropische tuin met allerlei details. Eigen crests gebruikt voor unieke look. Ik blijf eraan knutselen en frutselen.
Hackers waren er na launch belachelijk veel ja, dat is stapje voor stapje beter geworden, totdat vooral bots overbleven. En nu hebben ze dan eindelijk een systeem waarmee ze voorlopig wel iets kunnen doen ook tegen bots. Voorlopig ... Maar de blatante hacks van de eerste maanden na launch zie je steeds minder. Ik ben benieuwd hoe de wapenwedloop gaat verlopen, de hack makers zitten ook niet stil want reken maar dat ze goed geld verdienen aan cheaters en botters.
Met je guild moet je pech gehad hebben. Er zijn behoorlijk wat vaste waarden qua guilds op de servers waar ik op speel. Clubs die al meer dan een jaar draaien.
Dat klinkt toch positief😃. Zit nog erg te twijfelen tussen AA en BDO. En dan voornamelijk voor Crafting.
Ik hou je reactie in mijn achterhoofd .
Ik heb beide games gespeeld. Ik heb destijds ook een founder's pack van ArcheAge gekocht. Ik had echt heel veel plezier in deze game, maar toch verveelde ik mij na een tijdje. Het was meer een samenloop van omstandigheden denk ik. Ik was bijna de enige van m'n vrienden die de game speelde. Persoonlijk vond ik in het begin de combat heel erg vet, vooral omdat je verschillende classes kan combineren. Maar na een tijdje vond ik het toch snel tegenvallen. Dit kwam misschien ook omdat in het begin mijn spells heel erg veel mana kostte, waardoor ik elke keer moest gaan zitten om mana te regeneraten.loki504 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:40:
Dat klinkt toch positief😃. Zit nog erg te twijfelen tussen AA en BDO. En dan voornamelijk voor Crafting.
Het feit dat je bepaalde spots kan claimen is natuurlijk erg uniek. BDO heeft dit ook in de Koreaanse versie, maar in de EU/NA versie is dit niet het geval. Het heeft natuurlijk allebei zijn voordelen. Eénmaal een spot gekozen, kan niemand anders deze meer innemen. Leuk voor de snelle speler, maar minder leuk voor de minder snelle speler, of iemand die nu pas wil beginnen. Daarom is er bij BDO voor gekozen om van elk huis een instance te maken.
Daarnaast heb ik veel hacks gezien in ArcheAge. Speed hacks, hacks om huizen te reserveren met een tool, belachelijk voor woorden. Het zal nu vast wel minder zijn, maar dat was voor mij ook een minpunt.
Daarnaast heb je als F2P speler in ArcheAge ook een nadeel vindt ik. Dit heeft te maken met de Labor Points, het niet kunnen kopen van een farm. Wat ik veel lees is dat het spel tegenwoordig behoorlijk Pay-To-Win moet zijn, RNG moet heel erg zijn, en labor zorgt voor gameplay restricties.
Daarnaast zeggende heeft het spel wel weer erg goede Game Mechanics. Crafting, World bosses, PvP, Dungeons, Trade routes etc.
BDO heeft ook behoorlijk veel wat je kan doen. Je kan Traden, hiervoor moet je bepaalde steden verbinden waardoor je items in een andere stad voor meer geld kan verkopen. Je kan vissen maar als je niet genoeg tijd hebt om deze te verkopen, dan kan je hier een huis voor maken om je vis te verpakken. Voor het maken van bijvoorbeeld eten moet je bepaalde ingrediënten bij elkaar voegen om iets te maken. En je dient de juiste aantal hoeveelheden te hebben.
- Combat is actie gedreven, dus geen tab-target systeem;
- Erg grootte map. Er zijn nog heel veel dingen niet gereleased, maar is er heel erg veel content dat al wel uit is in Korea;
- Graphics zijn erg goed;
- Open World PvP moet ook erg goed zijn. Je kan met je guild bepaalde stukken van de wereld innemen. Een percentage van taxes dat wordt betaald in dat gebied zijn voor de guild. Ook kan je Siege Elephants maken;
- World Bosses bestaat voornamelijk uit Summoning Scrolls die je met 5 of 20 man kan doen;
- Je hebt pets die items oppakken en unieke skills hebben (breeden zit er nog niet in maar wanneer dit er in zit dan kan je unieke pets krijgen);
- Horse taming (paarden vangen en breeden zodat je betere paarden krijgt);
- Standaard professions zoals Fishen, Woodcutting, Gathering (Herbalism), Alchemy, Crafting;
- Je kan in dit spel ook boten maken. Op een gegeven moment kan je zelfs van die grote schepen met 3 zeilen maken;
- en nog veel meer...:D
Het spel is trouwens buy-to-play.
Wat zou het spel beter kunnen doen, of wat is er slecht aan?
- Je hebt een cash shop waarin je mooie gear hebt. Zoals een Wizard krijg je nog niet echt mooi uitziende gear. Je krijgt wel gear dat een functie heeft, maar de cosmetic ziet er niet mooi uit. Mooi cosmetic gear kan je wel in de cash shop halen, maar dit is puur comsetic;
- Je kan niet traden met andere spelers. Hierover is wel een discussie op het forum hoe dit wel mogelijk kan worden gemaakt zonder dat je last krijgt van bots en goldsellers.
- Om bepaalde dingen zoals craften te doen, heb je Energy nodig. Een soortgelijk iets als de labor in AA. Gelukkig willen de uitgevers veel doen om de game beter te maken. In de Russische versie heb je al geen Energy meer nodig voor craften etc. Het is dus een kwestie van tijd voordat dit in de EU/NA versie zal worden weggehaald;
- Weinig PvE content. Het spel biedt veel, dus PvE dus voor sommige is PvE content misschien niet gelijk nodig. Maar op dit moment is er te weinig PvE content. Er is aangegeven dat voor de EU/NA versie van de game speciaal PvE content gaat worden gemaakt. Samen met deze content en de content wat al in Korea is, is er genoeg te doen. Maar dit zit nog niet in het spel.
Overig:
- In de cash shop kan je items halen zoals cosmetics, inventory expansion (ook te verkrijgen via quests, maar duurt langer), inventory gewicht uitbreiding (ook ingame te trainen), pets (nog niet te koop op de auction house), character slots en character changes.
- Er is geen level cap. De softcap gaat t/m level 50. Vanaf daar gaat het levelen langzamer en kan je levelen totdat je geen zin meer hebt.
Conclusie:
Persoonlijk heb ik al in een lange tijd niet zoveel plezier gehad in een MMO als met BDO. Spel loopt erg goed, ziet er goed uit, en er is erg veel te doen. De focus van het spel ligt naast veel MMO's, niet op het levelen. De rijkste mensen in het spel hoeven niet de hoogste level te zijn. Er zijn mensen die al miljoenen hebben terwijl ze nog level 20 zijn. Misschien is het een slechte gewoonte maar ik heb wel een goed gevoel over de future content. De ontwikkelaars luisteren ook naar de community zoals met het Energy gebeuren, housing etc. Daarnaast komt er nog heel veel content aan dat al gereleased is in Korea. En binnen nu en een jaar is er ook PvE content beloofd.
Iedereen heeft z'n favoriete game en ik ben ook iemand die elk spel eigenlijk wel leuk vindt. ArcheAge gespeeld, veel plezier gehad, maar dan is het weer tijd om wat anders te spelen. Als er meer vragen zijn dan hoor ik het graag
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ook ik heb beide games gespeeld. In AA ben ik een flinke tijd wel in de top van Kyprosa geweest en heb érg veel geld (900+) in het spel gestopt. Dat was ook wel écht nodig om in de semi-top te blijven. Verder een heel leuk spel hoor. Maar BDO is op elk front beter dan AA.. (Behalve de player housing).Diigii schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:44:
[...]
- Je kan niet traden met andere spelers. Hierover is wel een discussie op het forum hoe dit wel mogelijk kan worden gemaakt zonder dat je last krijgt van bots en goldsellers.
-
Als een opmerking - Dat player trading niet toegelaten wordt heeft meerdere redenen dan gold sellers. Was een tijdje terug een topic over.. heeft ook te maken met het in waarde houden van materials, goederen etc.
Het spel wilt je juist aanmoedigen om zo veel mogelijk zelf te doen.
Ja, dat is een goed punt vindt ik. Wat heb je er aan als je vriend je een volledige +15 set zou kunnen geven op level 1. Dan is voor die persoon de plezier er gelijk af.Valandin schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:11:
[...]
Ook ik heb beide games gespeeld. In AA ben ik een flinke tijd wel in de top van Kyprosa geweest en heb érg veel geld (900+) in het spel gestopt. Dat was ook wel écht nodig om in de semi-top te blijven. Verder een heel leuk spel hoor. Maar BDO is op elk front beter dan AA.. (Behalve de player housing).
Als een opmerking - Dat player trading niet toegelaten wordt heeft meerdere redenen dan gold sellers. Was een tijdje terug een topic over.. heeft ook te maken met het in waarde houden van materials, goederen etc.
Het spel wilt je juist aanmoedigen om zo veel mogelijk zelf te doen.
Ik wist van te voren waar ik aan begon, dus ik vind het niet erg.
Ik zat zelf te denken aan een oplossing dat je voor een lange tijd vriend moet zijn. Maar dat verprutst dan nog de ervaring van spelers. Als je uiteindelijk toch de andere gear kan geven.
Een andere manier zou ook kunnen zijn dat je wel met elkaar kan traden, maar dat die persoon nog wel de waarde van de items dient te betalen. Je geeft iemand bijvoorbeeld 1000 potatoes. Laat deze items 100-130 gold zijn op de Marketplace. Dit betekend dat je er minimaal 100.000 silver voor krijgt. Als je nu deze items voor minimaal 75 (25% minder) silver p/s kan verkopen aan een vriend, dan lijkt mij dat best goed. Je helpt je vriend voort en toch verdien je er zelf ook nog aan. Maar je vriend is wel goedkoper uit.
Maar persoonlijk ben ik er niet erg rouwig om, maar ik snap dat mensen dat wel willen.
(Beetje off-topic met AA, maar goed
En ja, ik heb ook heel veel meer plezier met BDO dan met AA. World of Warcraft is ook verrekte goed, en Star Wars: The Old Republic is mijn nummer 1 MMO qua verhaal
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Je kan aan AA precies zoveel uitgeven als je wil. Ik speel al sinds oktober 2014 gratis. Dat wil zeggen, ik koop Apex die andere spelers voor echt geld gekocht hebben en bekostig daar mijn patron en credit store shopping mee.
Tuurlijk, ik heb geen mega gear score. Als je daarin mee wil draaien mag je idd lappen. Maar het is een -sandbox- . Daar kan je dus ook lol in hebben zonder super gear.
Tuurlijk, ik heb geen mega gear score. Als je daarin mee wil draaien mag je idd lappen. Maar het is een -sandbox- . Daar kan je dus ook lol in hebben zonder super gear.
[ Voor 0% gewijzigd door JurGor op 18-03-2016 09:30 . Reden: spelling ]
Dit topic is onderhand aardig uitgestorven zo te zien.
Nog mensen die op Rangora(east) spelen?
Nog mensen die op Rangora(east) spelen?
Tja, BDO is het nieuwe ding in Korean MMO's, dus dat draadje is momenteel een stuk actiever. Zijn best wat spelers van AA naar BDO overgestapt. AA zit een beetje tussen nieuw content in, dus zoveel valt er dan niet te melden. Ik zie wel een stroompje aan mensen ontstaan die van BDO terug komen en weer AA gaan spelen. BDO is ook niet alles, blijkbaar. Smaken verschillen.
Ik ben zelf deze week op Tahyang(east) begonnen, RP kwam op Dahuta(east) maar niet goed genoeg van de grond om een guild te draaien.
Ik ben zelf deze week op Tahyang(east) begonnen, RP kwam op Dahuta(east) maar niet goed genoeg van de grond om een guild te draaien.
Heb ook BDO gespeeld. Maar kon er gewoon niet aan wennen. Ben nu met dark souls 3 bezig. En kijk daarna weer veder.
Heb Archeage even op een laag pitje staan, verbruik mijn labor nog wel maar speel niet actief. Starcraft campaign uitgespeeld, Vrijdag nieuw diablo 3 seizoen, hearthstone nieuwe expansie. Waarschijnlijk weer wat actiever spelen wanneer 2.9 uitkomt.
En ArcheAge patch 2.9 (Ascension) is uit: http://www.trionworlds.co...te-2-9-ascension-is-here/
Flinke patch met voor elk wat wils: PvE, PvP, housing, player nations.
Wellicht interessant voor de mensen hier: de laatste tijd zie ik best wat spelers terugkeren van BDO. Terugkerende spelers hebben op dit moment een stevige streep voor in ArcheAge. Ze krijgen de nodige kadootjes http://www.trionworlds.co...nd-claim-your-free-gifts/ en patch 2.9 maakt het makkelijker om bij te komen richting de hogere gearscores. Regrading tot celestial is namelijk verbeterd en de eerdere obsidian tier gear heeft minder grondstoffen nodig.
Deze maand loopt er ook nog een questserie waarbij bestaande spelers een permanente mount kunnen verdienen als zij bepaalde quests doen met terugkerende spelers. En ArcheAge en haar spelers kennende zijn er al terugkerende spelers gemeld die flinke zakken goudstukken vragen voor hun 'medewerking'
Patch 2.9 heeft meer land voor huizen dan vorige patches en de belasting op land buiten je eigen continent gaat omhoog. Dus mocht je ooit van ArcheAge afgezien hebben omdat je geen land kon krijgen, nu is je kans! Land is makkelijker te krijgen dan ooit.
Als je overweegt om weer ArcheAge te gaan spelen, is dit zo ongeveer het beste moment!
Wellicht interessant voor de mensen hier: de laatste tijd zie ik best wat spelers terugkeren van BDO. Terugkerende spelers hebben op dit moment een stevige streep voor in ArcheAge. Ze krijgen de nodige kadootjes http://www.trionworlds.co...nd-claim-your-free-gifts/ en patch 2.9 maakt het makkelijker om bij te komen richting de hogere gearscores. Regrading tot celestial is namelijk verbeterd en de eerdere obsidian tier gear heeft minder grondstoffen nodig.
Deze maand loopt er ook nog een questserie waarbij bestaande spelers een permanente mount kunnen verdienen als zij bepaalde quests doen met terugkerende spelers. En ArcheAge en haar spelers kennende zijn er al terugkerende spelers gemeld die flinke zakken goudstukken vragen voor hun 'medewerking'
Patch 2.9 heeft meer land voor huizen dan vorige patches en de belasting op land buiten je eigen continent gaat omhoog. Dus mocht je ooit van ArcheAge afgezien hebben omdat je geen land kon krijgen, nu is je kans! Land is makkelijker te krijgen dan ooit.
Als je overweegt om weer ArcheAge te gaan spelen, is dit zo ongeveer het beste moment!
[ Voor 4% gewijzigd door JurGor op 01-06-2016 13:09 ]
Bedankt voor de informatie! Misschien toch maar is een keer weer overwegen om te beginnen. Ik speelde vooral in het begin, maar dat is natuurlijk al weer een hele lange tijd terug. Persoonlijk vond ik de combat "redelijk". Ik was een caster class met natuurlijk een combinatie van meerdere classes.JurGor schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:08:
En ArcheAge patch 2.9 (Ascension) is uit: http://www.trionworlds.co...te-2-9-ascension-is-here/
Deze maand loopt er ook nog een questserie waarbij bestaande spelers een permanente mount kunnen verdienen als zij bepaalde quests doen met terugkerende spelers. En ArcheAge en haar spelers kennende zijn er al terugkerende spelers gemeld die flinke zakken goudstukken vragen voor hun 'medewerking'![]()
De goede punten wat ik destijds had:
- Unieke combat mechanics
- Graphics
- Spel liep goed
- Voor mij was er in het begin genoeg content. Ik weet natuurlijk niet hoe dit tegenwoordig is.
Minder goede punten:
- Als caster was ik heeeeel erg snel door mijn mana heen. Natuurlijk had ik misschien toen niet de juiste skillbuild, maar dan nog. Ik moest elke keer op de grond gaan zitten op zo'n mana potion te drinken. Dit was geen prettig gevoel.
- Spells waren niet altijd even "leuk". Om veel damage te doen moest ik blijven staan en kon ik een soort van cirkel op de grond spawnen. Om dat elke keer te doen wordt je op een gegeven moment er een beetje zat van
Verder bleef ik als één van de weinige van m'n vrienden over, wat natuurlijk jammer is.
Het was ook erg in het begin toen ik speelde, maar ben ook nog nooit max. level geweest. Wel jammer natuurlijk, maar misschien dat ik nog wel een keer weer wil beginnen.
Ik zie dat mijn screenshot album op Imgur al weer 2 jaar oud is. Voor wie hem graag wil zien: http://imgur.com/a/G8vgS
Content is er alleen maar meer gekomen, vooral endgame natuurlijk maar ook de introduction is verbeterd.
Geen idee hoe het als mage speelt. Ik ben zelf helemaal van melee/archer. Maar ik ken het OOM gevoel. Naast potions kan je ook soup drinken, dat regenereert mana over tijd. Altijd te vinden op de AH en volgens mij niet eens duur.
En natuurlijk doseren, sommige skills gebruiken meer mana dan andere. Ik loop zelf nu nauwelijks meer tegen dit probleem aan. Laat staan als je samen speelt met iemand die jouw mana kan herstellen.
Geen idee hoe het als mage speelt. Ik ben zelf helemaal van melee/archer. Maar ik ken het OOM gevoel. Naast potions kan je ook soup drinken, dat regenereert mana over tijd. Altijd te vinden op de AH en volgens mij niet eens duur.
En natuurlijk doseren, sommige skills gebruiken meer mana dan andere. Ik loop zelf nu nauwelijks meer tegen dit probleem aan. Laat staan als je samen speelt met iemand die jouw mana kan herstellen.
Ben hem weer aan het instaleren. Heb nog een shit lading aan promo's te verwerken:P. Ga weer aan de slag op ragnaros.(weet faction niet meer). Die edit ik er zo nog wel even bij. Nog meer tweakers op Ragnaros?
ArcheAge 3.0 is aangekondigd voor Korea, en zal eind van dit jaar ook NA/EU bereiken.
Alvast een teaser:
Wat we op dit moment weten is nog maar heel weinig. Meeste nog van spelers die ook Koreaanse AA spelen en Koreaans spreken.
De dame met slang als ketting is Orchidna, de Godin van de Haat. Je mag aannemen dat zij snode plannen heeft met Erenor
Verder heeft XL Games in Korea al wat meer uitgelekt naar fans:
1. Nieuwe raid baas die je moet bevechten vanaf wyvern babies.
2. Nieuwe zeeslag met 20 spelers, nieuw gereedschap voor schepen, nieuw schip.
3. Nieuw gebouw: "Resident hall".
4. Nieuw soort "authority" (soort prestige?) skillset "hatred", te combineren met een bestaande skillset, dus "hatred" + battlerage wordt dan "battlerage of hatred". Na 3.0 zou dan de volgende authority skillset "pleasure" komen.
Kennelijk heb je alle lvl 55 skillsets nodig om de "hatred" questline te kunnen starten. Veel is nog onduidelijk!
5. Twee nieuwe rassen: warborn en dwarf. Beide kunnen transformeren (na lvl 30) en hebben eigen mount.

De warborn (links) transformeert tot een "predator". De dwarf (rechts) transformeert tot een "mech".
6. Maximaal crafting level gaat omhoog
7. Nieuwe content voor families, skill + buff + teleport naar familie huis
8. Nieuwe (middenmaat?) mansion(s)
whatever size, Mansion.
9. Nieuwe gebieden, 2 voor West en 2 voor Oost, met plaats voor 2.500 huizen.
10. Automatisch rollen met de dobbelsteen voor loot.
11. Nieuw 6vs6 slagveld dat alle servers van een localisatie omvat (dus alle EU servers, of alle NA servers)
12. Van ras veranderen gaat NIET gebeuren. XL games gaat er niet aan.
13. Persoonlijk luchtship is onzeker, geen update.
14. Geen mededelingen over nieuwe klasse top wapens en armor.
Alvast een teaser:
Wat we op dit moment weten is nog maar heel weinig. Meeste nog van spelers die ook Koreaanse AA spelen en Koreaans spreken.
De dame met slang als ketting is Orchidna, de Godin van de Haat. Je mag aannemen dat zij snode plannen heeft met Erenor
Verder heeft XL Games in Korea al wat meer uitgelekt naar fans:
1. Nieuwe raid baas die je moet bevechten vanaf wyvern babies.
2. Nieuwe zeeslag met 20 spelers, nieuw gereedschap voor schepen, nieuw schip.
3. Nieuw gebouw: "Resident hall".
4. Nieuw soort "authority" (soort prestige?) skillset "hatred", te combineren met een bestaande skillset, dus "hatred" + battlerage wordt dan "battlerage of hatred". Na 3.0 zou dan de volgende authority skillset "pleasure" komen.
Kennelijk heb je alle lvl 55 skillsets nodig om de "hatred" questline te kunnen starten. Veel is nog onduidelijk!
5. Twee nieuwe rassen: warborn en dwarf. Beide kunnen transformeren (na lvl 30) en hebben eigen mount.

De warborn (links) transformeert tot een "predator". De dwarf (rechts) transformeert tot een "mech".
6. Maximaal crafting level gaat omhoog
7. Nieuwe content voor families, skill + buff + teleport naar familie huis
8. Nieuwe (middenmaat?) mansion(s)
whatever size, Mansion.
9. Nieuwe gebieden, 2 voor West en 2 voor Oost, met plaats voor 2.500 huizen.
10. Automatisch rollen met de dobbelsteen voor loot.
11. Nieuw 6vs6 slagveld dat alle servers van een localisatie omvat (dus alle EU servers, of alle NA servers)
12. Van ras veranderen gaat NIET gebeuren. XL games gaat er niet aan.
13. Persoonlijk luchtship is onzeker, geen update.
14. Geen mededelingen over nieuwe klasse top wapens en armor.
Dat ziet er toch wel erg vet uit... Ik blijf terug komen. En dan denk ik weer meehhh........ GGGRRRRR
Ben nu weer wat actiever. Speel op Ollo oost, en onze server was (is?) de eerste met een speler Nation (the north) welke afgelopen vrijdag ook op de livestream was. Nadeel op onze server is dat alle groeps evenementen compleet gedomineerd worden door de nieuwe nation en daar geen spelt tussen te krijgen is. Heb me aangemeld bij hun maar er is maar een 200 leden cap dus kans is dat er geen plek is
.
In december komt er een nieuwe "fresh server", hierbij zal het deze keer niet mogelijk zijn om stuff mee te nemen van de vorige servers. Schijnt dat er een hoop oude spelers ook terug gaan keren.
Nog anderen die ook van plan zijn te gaan beginnen? Een groepje vormen?
Nog anderen die ook van plan zijn te gaan beginnen? Een groepje vormen?
Ik heb te veel tijd in mijn huidige account zitten om fresh start te doen. Maar misschien doe ik wel een transfer als ze dat uiteindelijk doen.
3.0 komt ook uit op 10 december niet?
3.0 komt ook uit op 10 december niet?
Het is voor mij heel lang geleden dat ik AA nog gespeeld heb, maar een fresh start server spreekt mij eigelijk niet aan.
Voor mij is het grootste probleem dat de persoon met het meeste geld dan toch weer onmiddelijk gaat dominaten.
Een kleiner probleem is dat ik alles waar ik geld in gestoken heb (moby boot, hauler, ...) niet kan meepakken. Moest ik er niet zoveel geld ingestoken hebben, zou dit geen probleem zijn. Echter is dit voor mij meer geld dan ik zou willen toegeven, dus wordt dit een no-go voor mij.
Misschien dat ik binnenkort nog wel eens het spel opstart, maar er geld insteken, doe ik niet meer. En als je geen patron bent, kan je imo bija niets doen in het spel.
Voor mij is het grootste probleem dat de persoon met het meeste geld dan toch weer onmiddelijk gaat dominaten.
Een kleiner probleem is dat ik alles waar ik geld in gestoken heb (moby boot, hauler, ...) niet kan meepakken. Moest ik er niet zoveel geld ingestoken hebben, zou dit geen probleem zijn. Echter is dit voor mij meer geld dan ik zou willen toegeven, dus wordt dit een no-go voor mij.
Misschien dat ik binnenkort nog wel eens het spel opstart, maar er geld insteken, doe ik niet meer. En als je geen patron bent, kan je imo bija niets doen in het spel.
@Ryan1981 10 december is inderdaad ook 3.0.
@WhoDares Er worden nu stappen ondernomen om te voorkomen dat in ieder geval in het begin betalen grote voorsprongen gaat geven. Bepaalde items waarmee je voorsprongen kunt krijgen door te betalen worden tijdelijk uit de shop gehaald. Dus in ieder geval in de eerste paar weken zal het een stuk eerlijker verlopen.
Daarnaast zal het niet mogelijk zijn om Apex & andere items van bestaande accounts over te zetten (nieuw account moet aangemaakt worden).
@WhoDares Er worden nu stappen ondernomen om te voorkomen dat in ieder geval in het begin betalen grote voorsprongen gaat geven. Bepaalde items waarmee je voorsprongen kunt krijgen door te betalen worden tijdelijk uit de shop gehaald. Dus in ieder geval in de eerste paar weken zal het een stuk eerlijker verlopen.
Daarnaast zal het niet mogelijk zijn om Apex & andere items van bestaande accounts over te zetten (nieuw account moet aangemaakt worden).
Zelf heb ik vorig jaar mijn eigen "fresh start" gemaakt. Dat wil zeggen ik heb mijn main char op Dahuta omgezet naar een labor alt. En ik ben een volledig nieuwe main op Tahyang begonnen.
Okee, ik kon wat loyalty points, spullen en goud meenemen van mijn vorige labor alt op Ezi/Nazar, maar dat was dag 1 al op he.
Wat me opviel was dat opnieuw beginnen vanaf nul superleuk was om te doen. Weer eens die oude area's bezoeken, je character opnieuw opbouwen en met allerlei nieuwe spelers in contact komen. Echt tof!
En al die spullen die ik achterliet op Dahuta? Lekker verpatst en gewoon een jaar lang gratis patron en dan nog credits overhouden. Ik speel sowieso sinds oktober 2014 al op het geld van anderen (lees: apex) en steek er zelf geen cent in.
Tuurlijk hebben spelers die er veel geld in steken een voordeel, want ze kunnen regraden tot ze een ons wegen of de beste gear zo van andere spelers kopen. En PvP in ArcheAge is zeker gear afhankelijk. Het is een gegeven en kan je het verteren of niet, dat is voor ieder voor zich. Eind van het dag: als je maar lol hebt.
Okee, ik kon wat loyalty points, spullen en goud meenemen van mijn vorige labor alt op Ezi/Nazar, maar dat was dag 1 al op he.
Wat me opviel was dat opnieuw beginnen vanaf nul superleuk was om te doen. Weer eens die oude area's bezoeken, je character opnieuw opbouwen en met allerlei nieuwe spelers in contact komen. Echt tof!
En al die spullen die ik achterliet op Dahuta? Lekker verpatst en gewoon een jaar lang gratis patron en dan nog credits overhouden. Ik speel sowieso sinds oktober 2014 al op het geld van anderen (lees: apex) en steek er zelf geen cent in.
Tuurlijk hebben spelers die er veel geld in steken een voordeel, want ze kunnen regraden tot ze een ons wegen of de beste gear zo van andere spelers kopen. En PvP in ArcheAge is zeker gear afhankelijk. Het is een gegeven en kan je het verteren of niet, dat is voor ieder voor zich. Eind van het dag: als je maar lol hebt.
Nieuwe accounts gaan inderdaad de strijd een beetje eerlijker maken. 1 van de grootste problemen blijft echter de alt accountjes met patron. Zo zijn er op de oudere servers genoeg mensen met 5+ alt accounts die tonnen geld verdienen.
Zoals je zegt, zal je dit de eerste weken niet merken. Daarna zal je de eerste mensen in Delphinad gear waarschijnlijk al wel tegenkomen en kan je de oceaan niet meer op zonder dood te gaan.
Nu klink ik natuurlijk best negatief, maar mijn ervaring met het spel is best anders. Ik heb me zeker kunnen vermaken en heel veel mooie momenten beleefd.
Na een tijd vond ik wel dat het een soort van tweede job werd om je patron te blijven betalen met ingame gold. Zelfs een Hauler heeft daar niets aan kunnen veranderen. Ik moest 2 runs per dag doen om mijn patron te kunnen blijven betalen (gweonid/solz - 2crowns) en dan was ik al een uur bezig daarmee. Charcoal runs durfde niemand meer meedoen (watjes -.-), dus ik kon geen patron meer op een week verdienen.
Ik zal binnenkort nog wel eens op rangora inloggen en zien of ik iets of wat gedaan krijg, maar de fresh start laat ik waarschijnlijk aan mij voorbijgaan. Ik vindt dit trouwens een slag in mijn gezicht dat je een nieuwe account nodig hebt hiervoor. Ik ben een Alpha speler en nu kan ik mijn costume en glider uit de Trailblazer Pack niet meer gebruiken. Die glider gebruik ik nu nog altijd op mijn main omdat ik die zo mooi vind
Moesten er ondertussen betere manieren zijn om geld te verdienen dan trade runs, wil ik het best graag horen. Weapon en Armorcrafting heb ik geprobeerd, maar RNG is niet mijn vriend. Farming duurt zo lang en Larcency mob grinding vind ik saai. Het beste dat ik tot nu toe heb kunnen doen, zijn charcoal runs, maar daar heb je andere mensen voor nodig.
Zoals je zegt, zal je dit de eerste weken niet merken. Daarna zal je de eerste mensen in Delphinad gear waarschijnlijk al wel tegenkomen en kan je de oceaan niet meer op zonder dood te gaan.
Nu klink ik natuurlijk best negatief, maar mijn ervaring met het spel is best anders. Ik heb me zeker kunnen vermaken en heel veel mooie momenten beleefd.
Na een tijd vond ik wel dat het een soort van tweede job werd om je patron te blijven betalen met ingame gold. Zelfs een Hauler heeft daar niets aan kunnen veranderen. Ik moest 2 runs per dag doen om mijn patron te kunnen blijven betalen (gweonid/solz - 2crowns) en dan was ik al een uur bezig daarmee. Charcoal runs durfde niemand meer meedoen (watjes -.-), dus ik kon geen patron meer op een week verdienen.
Ik zal binnenkort nog wel eens op rangora inloggen en zien of ik iets of wat gedaan krijg, maar de fresh start laat ik waarschijnlijk aan mij voorbijgaan. Ik vindt dit trouwens een slag in mijn gezicht dat je een nieuwe account nodig hebt hiervoor. Ik ben een Alpha speler en nu kan ik mijn costume en glider uit de Trailblazer Pack niet meer gebruiken. Die glider gebruik ik nu nog altijd op mijn main omdat ik die zo mooi vind
Moesten er ondertussen betere manieren zijn om geld te verdienen dan trade runs, wil ik het best graag horen. Weapon en Armorcrafting heb ik geprobeerd, maar RNG is niet mijn vriend. Farming duurt zo lang en Larcency mob grinding vind ik saai. Het beste dat ik tot nu toe heb kunnen doen, zijn charcoal runs, maar daar heb je andere mensen voor nodig.
Ik hoorde inderdaad dat ze weer gaan beginnen met een fresh server. Persoonlijk lijkt het me wel weer een keer leuk om te beginnen. ArcheAge eigenlijk een hele tijd gespeeld toen hij net uit kwam, en gestopt toen het echt P2W werd. De combat destijds voelde wel erg goed aan, dus ik wil het wel een 2e kans geven.
De reden dat ik AA nog steeds niet heb opgepakt is vanwege de P2W aspecten. En daarnaast vermaak ik me nog goed met WoW
.
Edit: Het is nu zeker dat een vriend en ik weer gaan beginnen op 10 december, en dan wel op een fresh server. Heb eigenlijk wel weer zin in een MMO naast World of Warcraft. Ondanks dat het wel mijn favoriete (all-round) MMO is kan je wel merken met games zoals ArcheAge en ESO dat deze veel nieuwer zijn. Ik ga waarschijnlijk weer dezelfde class kiezen of in ieder geval een ranged magic caster.
De reden dat ik AA nog steeds niet heb opgepakt is vanwege de P2W aspecten. En daarnaast vermaak ik me nog goed met WoW
Edit: Het is nu zeker dat een vriend en ik weer gaan beginnen op 10 december, en dan wel op een fresh server. Heb eigenlijk wel weer zin in een MMO naast World of Warcraft. Ondanks dat het wel mijn favoriete (all-round) MMO is kan je wel merken met games zoals ArcheAge en ESO dat deze veel nieuwer zijn. Ik ga waarschijnlijk weer dezelfde class kiezen of in ieder geval een ranged magic caster.
[ Voor 31% gewijzigd door Diigii op 21-11-2016 08:35 ]
Mocht er iemand nog een beetje samen willen spelen op de nieuwe server voeg mij maar toe: Tijgertje. East kant gaat het worden. Verwacht dat west een grotere hoeveelheid spelers gaat hebben, dus de underdog zijn maakt het altijd leuker vind ik.
Ik kwam er zojuist achter dat je voor de Fresh Servers een nieuw account dient aan te maken. Zodoende heb je niet de mogelijkheid om Labor/Apex etc. over te zetten naar de Fresh Servers. Dit betekend dus echt dat je een nieuw account met een nieuw e-mailadres aan te maken.
Let op! Dit betekend niet dat je perse een nieuw e-mailadres hoeft aan te maken!
Hoe registreer je een nieuw account:
1. Ga naar de website: https://archeage.trionwor...d=&comeBackToPageUrl=null
2. Bij het e-mailadres dat je dient in te voeren kan je het volgende doen. Stel dat je e-mailadres voor je huidige Glyph Account "gebruiker@gmail.com" is, dan kan je bij het 2e Glyph Account het volgende e-mailadres registreren: "gebruiker+Alt1@gmail.com" registreren. Dit kan je dus doen zonder dit e-mailadres echt te registreren! Alle e-mails die je ontvangt van het nieuwe account zullen netjes naar "gebruiker@gmail.com" worden gestuurd!.
3. Maak de registratie af.
Als je nu probeert in te loggen dan zal je oorspronkelijke e-mailadres een authenticatiecode ontvangen!
Het enige wat je dus hoeft te doen is +Alt1 voor de "@" te typen en dan komt alles goed.
Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag
.
Let op! Dit betekend niet dat je perse een nieuw e-mailadres hoeft aan te maken!
Hoe registreer je een nieuw account:
1. Ga naar de website: https://archeage.trionwor...d=&comeBackToPageUrl=null
2. Bij het e-mailadres dat je dient in te voeren kan je het volgende doen. Stel dat je e-mailadres voor je huidige Glyph Account "gebruiker@gmail.com" is, dan kan je bij het 2e Glyph Account het volgende e-mailadres registreren: "gebruiker+Alt1@gmail.com" registreren. Dit kan je dus doen zonder dit e-mailadres echt te registreren! Alle e-mails die je ontvangt van het nieuwe account zullen netjes naar "gebruiker@gmail.com" worden gestuurd!.
3. Maak de registratie af.
Als je nu probeert in te loggen dan zal je oorspronkelijke e-mailadres een authenticatiecode ontvangen!
Het enige wat je dus hoeft te doen is +Alt1 voor de "@" te typen en dan komt alles goed.
Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag
Ik ben met name benieuwd wat er met de bestaande servers gaat gebeuren zodra de fresh start live gaat. Volgens mij gaan de servers behoorlijk leeglopen.
Mijn methode om APEX te genereren is overigens de labor van mij EU alt (ik speel op NA voornamelijk) te gebruiken om goud te verdienen en daarmee APEX te kopen.
De beste manier als je tijd over hebt is stenen mijnen en die eventueel omzetten in brick. Heb je minder tijd dan kun je tegenwoordig in die crafters huizen log-->lumber, wool-->fabric, hide--> Leather, stone-->brick per 100 in een keer omzetten. Waarschijnlijk ga je op die manier geen 2 APEX genereren maar het kost je maar 7 minuten en 1 APEX moet zeker wel lukken. Daarnaast je EU loyalty verkopen.
Mochten er nog mensen zijn die een founders code ontvangen hebben maar het spel niet meer spelen, dan hou ik mij aanbevolen trouwens
Die gouden glider ziet er wel mooi uit!
Mijn methode om APEX te genereren is overigens de labor van mij EU alt (ik speel op NA voornamelijk) te gebruiken om goud te verdienen en daarmee APEX te kopen.
De beste manier als je tijd over hebt is stenen mijnen en die eventueel omzetten in brick. Heb je minder tijd dan kun je tegenwoordig in die crafters huizen log-->lumber, wool-->fabric, hide--> Leather, stone-->brick per 100 in een keer omzetten. Waarschijnlijk ga je op die manier geen 2 APEX genereren maar het kost je maar 7 minuten en 1 APEX moet zeker wel lukken. Daarnaast je EU loyalty verkopen.
Mochten er nog mensen zijn die een founders code ontvangen hebben maar het spel niet meer spelen, dan hou ik mij aanbevolen trouwens
Zal mij inderdaad ook benieuwen of veel mensen gaan overstappen. Je moet natuurlijk wel een nieuw account aanmaken dus voor de echte hardcore ArcheAge spelers is het minder aantrekkelijk.Ryan1981 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:23:
Ik ben met name benieuwd wat er met de bestaande servers gaat gebeuren zodra de fresh start live gaat. Volgens mij gaan de servers behoorlijk leeglopen.
Mochten er nog mensen zijn die een founders code ontvangen hebben maar het spel niet meer spelen, dan hou ik mij aanbevolen trouwensDie gouden glider ziet er wel mooi uit!
In ongeveer 24 uur kunnen we dan eindelijk gaan spelen. Heb er echt wel zin in
Ik ben waarschijnlijk van plan om een Spellsinger of Elementalist als class te gaan spelen.
Ik heb Archage eigenlijk in het begin toen het uitkwam even gespeeld, toen waren de queue's om in de game te komen niet normaal lang. Ik ben toen na ongeveer twee weken gestopt omdat iedereen zei dat het dood was en omdat mijn vrienden niet meer speelde. Nu gaat vanavond iedereen weer spelen...
Ik wil dus eigenlijk terug komen naar Archage vanaf vanavond als ik terug ben van werk. Klopt het dat er een nieuwe fresh server komt? Dus dat ik nu een kans krijg om ergens een huis te bouwen etc. etc.?
Helaas kan ik dus niet vanmiddag direct beginnen maar pas rond de avond. Zal dit te laat zijn en is alles dan al ingenomen? Ik weet namelijk niet hoe populair Archage is at the moment.
Heb het ondertussen uitgevonden. Nog niet kunnen spelen. Zit nu al sinds 10:00uur in de queue, ongeveer 8 uur en 45 minuten.. En dit om van Plaats 560 naar 103 te gaan.
Ik wil dus eigenlijk terug komen naar Archage vanaf vanavond als ik terug ben van werk. Klopt het dat er een nieuwe fresh server komt? Dus dat ik nu een kans krijg om ergens een huis te bouwen etc. etc.?
Helaas kan ik dus niet vanmiddag direct beginnen maar pas rond de avond. Zal dit te laat zijn en is alles dan al ingenomen? Ik weet namelijk niet hoe populair Archage is at the moment.
Heb het ondertussen uitgevonden. Nog niet kunnen spelen. Zit nu al sinds 10:00uur in de queue, ongeveer 8 uur en 45 minuten.. En dit om van Plaats 560 naar 103 te gaan.
[ Voor 48% gewijzigd door mprkooij op 11-12-2016 18:45 . Reden: Typo ]
Had gisteren nog willen reageren op je post, en ja, het is behoorlijk drama. Heb zelf nu Patron gehaald want anders is het geen doen.mprkooij schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:44:
Ik heb Archage eigenlijk in het begin toen het uitkwam even gespeeld, toen waren de queue's om in de game te komen niet normaal lang. Ik ben toen na ongeveer twee weken gestopt omdat iedereen zei dat het dood was en omdat mijn vrienden niet meer speelde. Nu gaat vanavond iedereen weer spelen...
Ik moet zeggen dat het spel wel redelijk is veranderd sinds dat ik in het begin had gespeeld. Het levelen lijkt sneller te gaan, en ik heb het gevoel dat ik monsters ook makkelijker kan killen. In het begin van ArcheAge had ik het nog wel is dat als ik 3 monsters pullde dat ik helemaal door m'n mana heen was. Dit is totaal nu niet zo en ik heb echt wel weer plezier in het spelen.
Nadeel is inderdaad de queue. Er waren mensen in-game die al 11 uur in een queue hadden gezeten, wat natuurlijk van de zotte is. Als ze nu de mensen die AFK zijn voor 30 minuten uit de game gooien, dan scheelt dit al een hele boel. Want je wordt volgens mij helemaal niet gedisconnected. En als Patron kom je er ook niet altijd even snel in, soms kan het gelijk zijn, maar soms kan het ook zijn dat je 1,5 uur moet wachten.
Hopelijk gaat het vandaag beter. De drukte van dit weekend kwam voor een belangrijk deel omdat de NA servers dicht zaten. Dus dan gaat iedereen naar de EU servers.
Archeage 3.0 bevat veel veranderingen die wat mij betreft al in 1.0 hadden moeten zitten. De ironie is dan wel dat deze veranderingen voor de vaste spelers allemaal nerfs zijn. We zijn vette tijden gewend, te vet, en nu moeten we wennen aan een nieuwe magere tijd.
Spelers hadden teveel labor points en teveel goud en teveel land. Dat gaat nu allemaal minder worden. En relatief gezien worden de kleinere spelers wat machtiger en de grote spelers, de multiboxers, de multi accounters en super guilds wat minder machtig.
Maar het is effe wennen en aanpassen. En da's altijd moeilijk.
Archeage 3.0 bevat veel veranderingen die wat mij betreft al in 1.0 hadden moeten zitten. De ironie is dan wel dat deze veranderingen voor de vaste spelers allemaal nerfs zijn. We zijn vette tijden gewend, te vet, en nu moeten we wennen aan een nieuwe magere tijd.
Spelers hadden teveel labor points en teveel goud en teveel land. Dat gaat nu allemaal minder worden. En relatief gezien worden de kleinere spelers wat machtiger en de grote spelers, de multiboxers, de multi accounters en super guilds wat minder machtig.
Maar het is effe wennen en aanpassen. En da's altijd moeilijk.
Klopt, ik liet me alleen niet dwingen door Trion om Patron te kopen zodat ik eerder in de game kwam. Het lukt ze ook gewoon om al die mensen aan te sporen om Patron te kopen zodat je eerder in het spel komt.. Heb gister in totaal 13 uur in de queue gezeten en stond na 13 uur op plaats 40.Diigii schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:36:
[...]
Had gisteren nog willen reageren op je post, en ja, het is behoorlijk drama. Heb zelf nu Patron gehaald want anders is het geen doen.
Ik moet zeggen dat het spel wel redelijk is veranderd sinds dat ik in het begin had gespeeld. Het levelen lijkt sneller te gaan, en ik heb het gevoel dat ik monsters ook makkelijker kan killen. In het begin van ArcheAge had ik het nog wel is dat als ik 3 monsters pullde dat ik helemaal door m'n mana heen was. Dit is totaal nu niet zo en ik heb echt wel weer plezier in het spelen.
Nadeel is inderdaad de queue. Er waren mensen in-game die al 11 uur in een queue hadden gezeten, wat natuurlijk van de zotte is. Als ze nu de mensen die AFK zijn voor 30 minuten uit de game gooien, dan scheelt dit al een hele boel. Want je wordt volgens mij helemaal niet gedisconnected. En als Patron kom je er ook niet altijd even snel in, soms kan het gelijk zijn, maar soms kan het ook zijn dat je 1,5 uur moet wachten.
Begon om 10:00 op plaats 560 of iets dergelijks. Vanmorgen maar even ingelogd en zit nu in de queue en hoop er vanmiddag even in te kunnen om op zijn minst een character aan te maken aangezien ik vanavond ook moet werken. Ben benieuwd hoe het spel nu in elkaar zit.
Succes dan maarmprkooij schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:11:
[...]
Klopt, ik liet me alleen niet dwingen door Trion om Patron te kopen zodat ik eerder in de game kwam. Het lukt ze ook gewoon om al die mensen aan te sporen om Patron te kopen zodat je eerder in het spel komt.. Heb gister in totaal 13 uur in de queue gezeten en stond na 13 uur op plaats 40.
Begon om 10:00 op plaats 560 of iets dergelijks. Vanmorgen maar even ingelogd en zit nu in de queue en hoop er vanmiddag even in te kunnen om op zijn minst een character aan te maken aangezien ik vanavond ook moet werken. Ben benieuwd hoe het spel nu in elkaar zit.
Wat mij wel gelijk opvalt bij ArcheAge is dat het spel qua laden trager is geworden. In het menu moet hij zelfs nog enkele textures laden. Daarom heb ik ArcheAge maar gedownload op Steam en op mijn SSD gezet. Dat ging gisteren een stuk beter, het opstarten gaat stukken sneller en verder heb ik in-game geen last meer van ladende textures.
Maakt het dus uit of je de Glyph versie of Steam versie hebtDiigii schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:01:
[...]
Succes dan maar. Hopelijk dat als ik vanmiddag de game opstart dat ik er ook nog redelijk snel als Patron in kom.
Wat mij wel gelijk opvalt bij ArcheAge is dat het spel qua laden trager is geworden. In het menu moet hij zelfs nog enkele textures laden. Daarom heb ik ArcheAge maar gedownload op Steam en op mijn SSD gezet. Dat ging gisteren een stuk beter, het opstarten gaat stukken sneller en verder heb ik in-game geen last meer van ladende textures.
Het is precies dezelfde versie! (dus geen rare NA of RU gedoe). Hij start blijkbaar ook een aparte Glyph Client op, maar deze zal ook gelijk verdwijnen na het opstarten van ArcheAge. Het lijkt dus op een mini Glyph Client.mprkooij schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:10:
[...]
Maakt het dus uit of je de Glyph versie of Steam versie hebt? Anders installeer ik namelijk de Steam versie..
De client werkt dus anders dan je gewend bent bij Origin of Uplay, deze start wel helemaal op.
Na het downloaden op Steam moest ik nog wel een patch downloaden van 3 tot 4GB nadat ik ArcheAge had gestart, dus hier moet je nog wel even op letten!
Het leek mij inderdaad ook handiger om hem op Steam te downloaden.
Interessante reddit post:
https://www.reddit.com/r/...personal_data_disclosure/
https://www.reddit.com/r/...personal_data_disclosure/
I highly recommend that you remove any payment information stored on your account and open a ticket telling Trion to remove any payment information that may be stored. Change your account passwords to passwords that are unused by other services.
[ Voor 14% gewijzigd door Ryan1981 op 15-12-2016 18:46 ]
Ik weet niet wat voor een link dat is, maar daarmee komen we helaas niet ver meeRyan1981 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:35:
Interessante reddit post:
http://cmt.mapper/ShowItem?docid=207902&n=1
[...]
Link naar de Reddit post: https://www.reddit.com/r/...personal_data_disclosure/
Nieuwe gebruiker die zogenaamd een beveiligingsaudit heeft gedaan. Zal misschien wel waar kunnen wezen, maar ik betwijfel het. Iemand die in de comments ook verder uitleg geeft over dit onderwerp, en daarbij geeft hij aan dat je je subscription moet stop zetten voordat je je payment informatie kan verwijderen. Dit klinkt in mijn oren erg raar.
Het zou natuurlijk waar kunnen zijn, dus ik hou dit topic wel in de gaten mocht het toch waar zijn
In ieder geval bedankt voor de heads-up
Verkeerde link in ctrl VDiigii schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:42:
[...]
Ik weet niet wat voor een link dat is, maar daarmee komen we helaas niet ver mee.
Link naar de Reddit post: https://www.reddit.com/r/...personal_data_disclosure/
Nieuwe gebruiker die zogenaamd een beveiligingsaudit heeft gedaan. Zal misschien wel waar kunnen wezen, maar ik betwijfel het. Iemand die in de comments ook verder uitleg geeft over dit onderwerp, en daarbij geeft hij aan dat je je subscription moet stop zetten voordat je je payment informatie kan verwijderen. Dit klinkt in mijn oren erg raar.
Het zou natuurlijk waar kunnen zijn, dus ik hou dit topic wel in de gaten mocht het toch waar zijn.
In ieder geval bedankt voor de heads-up.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het allemaal wel toevallig vond dat een bericht van deze aard tijdens de fresh start met alle propblemen opduikt.WhiteTiiger schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:16:
Deze dan ook even lezen.
https://www.reddit.com/r/..._data_disclosure/db6zqp6/
Ik betaalde sowiso alleen maar met single charge paypal.
Ik heb geen subscription en er is dus ook geen credit card informatie aan mijn account gekoppeld. Mijn Patron loopt exclusief op Apex die andere spelers hebben gekocht.
Ik vind de 'alarmerende' post nogal verdacht qua timing en formulering. Lijkt erop dat deze persoon een slaatje wil slaan uit deze situatie. Ik sluit niet uit dat er inderdaad werkelijk kwetsbaarheden zijn. Het zou me niks verbazen. Maar dat de kwetsbaarheden van dien aard zijn dat credit card informatie in gevaar zou zijn ... nou dat moet ik dus nog maar zien.
In ieder geval heeft Trion dit opgepakt.
Ik vind de 'alarmerende' post nogal verdacht qua timing en formulering. Lijkt erop dat deze persoon een slaatje wil slaan uit deze situatie. Ik sluit niet uit dat er inderdaad werkelijk kwetsbaarheden zijn. Het zou me niks verbazen. Maar dat de kwetsbaarheden van dien aard zijn dat credit card informatie in gevaar zou zijn ... nou dat moet ik dus nog maar zien.
In ieder geval heeft Trion dit opgepakt.
zit er aan te denken om de game weer te installeren. founder geweest.
tijden met verdiende apex kunnen spelen. maar op den duur was het niet leuk meer met alle p2w opties. en 5 maanden bezig zijn met polar bear breeding voor de mount en die dan opeens in de shop te zien deed me ragequitten.
vond het duiken altijd mooi noobs die hun packs verliezen bij die springbeesten in het water en die dan opduiken en 50m verder inleveren. mocht je hier niet bekend mee zijn ga duiken rond die plekken hier liggen shitloads aan cash.. (je krijgt wel iets minder maar toch 4/5 packs in 20 min wou makkelijk zo)
maar lees hier dat het net als in het begin is lange wachttijden en nog steeds dat gekloot met labor points / apex?
dus ik kan beter even wachten?
tijden met verdiende apex kunnen spelen. maar op den duur was het niet leuk meer met alle p2w opties. en 5 maanden bezig zijn met polar bear breeding voor de mount en die dan opeens in de shop te zien deed me ragequitten.
vond het duiken altijd mooi noobs die hun packs verliezen bij die springbeesten in het water en die dan opduiken en 50m verder inleveren. mocht je hier niet bekend mee zijn ga duiken rond die plekken hier liggen shitloads aan cash.. (je krijgt wel iets minder maar toch 4/5 packs in 20 min wou makkelijk zo)
maar lees hier dat het net als in het begin is lange wachttijden en nog steeds dat gekloot met labor points / apex?
Ik ben begonnen in de Fresh Start Server, en alles is nog steeds erg k*t. En dan druk ik het nog netjes uit. In het begin waren de queues heel erg lang, zelfs als Patron moest je minimaal 2 uur wachten. Gelukkig hebben ze dit gefixed en kan je als Patron gelijk inloggen. Het andere nadeel is nu dat je last hebt van ENORME lagg als mensen rond de piektijden inloggen ('s middags rond 17:00). Dit zijn de tijden waarop iedereen van werk weer komt en graag wil spelen. Alles in de world laggt dan, en je kan een mob niet meer normaal aanvallen.eehbiertje schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:57:
zit er aan te denken om de game weer te installeren. founder geweest.
Daarnaast was er enkele weken een bug waardoor mensen Apexes konden duplicaten. Dit was ook een bug die in het begin van de game erin zat, maar op de 1 of andere manier is deze bug weer in de game terug gekomen, waardoor heel veel mensen de economie om zeep hebben geholpen.
Kortom, ik zou wachten. Dit ga ik nu ook doen. De game heeft zeker potentie, maar ik vraag me nog af of ik deze game wil gaan spelen. Trion leert het ook niet, en ik heb er echt geen woorden voor over hoe ze de community behandelen. Het ene probleem na het andere probleem doet zich voor. Lange qeueues, lagg (omdat ze iedereen toch toegang willen geven tot het spel), bugs en exploits die al jaren geleden zijn opgelost en die nu "spontaan" er weer zijn. Een Fresh Server kan je het niet noemen, want dit slaat gewoon nergens op.
ahh ik pas toch maar weer.. had al een schurft hekel aan trion en hun manieren. maar er is nog niets veranderd. zonde want AA is echt een pareltje. (heb ook tijden BDO gespeeld maar die kan niet tippen aan AA qua economy en nutteloze bezigheden)
er zijn ook geen private servers of wel?
De start was inderdaad wat rommelig. Inmiddels is dit flink verbeterd. Geen queue's meer, maar wel wat lag rondom de grote evenementen zoals Mistmerrow, Kadum, OC rift, etc.
Voorlopig is het nog niet mogelijk om extreem te p2wen, cash shop is nog altijd limited. Wat betreft de apex duplicatie, diegene die dit deden zijn gebanned. Al het goud dat daar vanaf is gekomen is ook verwijdert.
Ik zou niet wachten met het starten van het spel, als je nu begint heb je nog niet een bijzonder achterstand qua gearscore.
Voorlopig is het nog niet mogelijk om extreem te p2wen, cash shop is nog altijd limited. Wat betreft de apex duplicatie, diegene die dit deden zijn gebanned. Al het goud dat daar vanaf is gekomen is ook verwijdert.
Ik zou niet wachten met het starten van het spel, als je nu begint heb je nog niet een bijzonder achterstand qua gearscore.
Ik ben tegen verwachtingen in nog maar eens begonnen op AA. Nu heb ik 1 maand patron en zo een labor stipend gekocht, verder geef ik er geen geld meer aan uit. Hopelijk kan ik binnenkort een trade cart maken, want pack per pack is echt veel te traag voor iemand die fueler haulers gewoon is 
Verder is het ook wat zoeken naar hoe ik mijn labor goed kan opgebruiken. Al de goede mining spots zijn tegenwoordig bekend
Verder is het ook wat zoeken naar hoe ik mijn labor goed kan opgebruiken. Al de goede mining spots zijn tegenwoordig bekend
Ik heb de twee beste mining spots voor mijn labor alts: 2 miner's thatched farmhouses.
Een andere manier om snel labor te lozen is via de 'complex processing shelf' van een public upgraded townhouse. Gaat sinds 3.0 lastiger omdat je proficiencies nodig hebt, maar als je eenmaal zo'n huis hebt gevonden, of via een guildie, kan dat heel goed werken. Zorgen dat je in het weekend als alles goedkoop is de raw mats koopt en dan mass processen maar. Silver/LP kan heel erg varieren. Ik deed ooit goede zaken met gold ore->ingots.
Een andere manier om snel labor te lozen is via de 'complex processing shelf' van een public upgraded townhouse. Gaat sinds 3.0 lastiger omdat je proficiencies nodig hebt, maar als je eenmaal zo'n huis hebt gevonden, of via een guildie, kan dat heel goed werken. Zorgen dat je in het weekend als alles goedkoop is de raw mats koopt en dan mass processen maar. Silver/LP kan heel erg varieren. Ik deed ooit goede zaken met gold ore->ingots.
Alle goede mining spots bekend? Er zijn zoveel verschillende waar je constant door kan minen, waar niemand is. Op Exeloch heb je een tunnel en daar staan vaak veel gold/silver veins.
Als je een paar stukken land hebt kun je eventueel pine/cedar tree's planten en hopen op een Thunderstruck tree, de prijzen daarvan zijn echt hoog nu.
Farming/gathering is ook nog wel leuk gold. Van daaruit kun je bijvoorbeeld alchemy gaan doen. Husbandry wil ook wel wat gold verdienen.
Zodra je een paar stukken land hebt zou het niet moeilijk moeten zijn om je labor op te maken. Ik heb nu 4 16x16 en 1 24x24 en dan gaat het wel hard met je labor.
Als je een paar stukken land hebt kun je eventueel pine/cedar tree's planten en hopen op een Thunderstruck tree, de prijzen daarvan zijn echt hoog nu.
Farming/gathering is ook nog wel leuk gold. Van daaruit kun je bijvoorbeeld alchemy gaan doen. Husbandry wil ook wel wat gold verdienen.
Zodra je een paar stukken land hebt zou het niet moeilijk moeten zijn om je labor op te maken. Ik heb nu 4 16x16 en 1 24x24 en dan gaat het wel hard met je labor.
[ Voor 5% gewijzigd door Tijgertje op 09-01-2017 08:57 ]
Zit er trouwens nog een limiet op van hoeveel stukken land je mag hebben? Of mag je onbeperkt aantal 16x16, 24x24 stukken land hebben?WhiteTiiger schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:56:
Alle goede mining spots bekend? Er zijn zoveel verschillende waar je constant door kan minen, waar niemand is. Op Exeloch heb je een tunnel en daar staan vaak veel gold/silver veins.
Toen ArcheAge enkele jaren geleden uitkwam heb ik heel even gespeeld, en was destijds zelfs geen max. level. Maar nu ben ik in mijn vakantie verder gegaan met ArcheAge (in de Fresh Start server). Ik heb ook gelijk een subscription gehaald om geen gezeur met de queues te hebben (die nu volgens mij voor F2P players er ook niet meer is). Op dit moment speel ik ook nog World of Warcraft, maar ik heb al een hele lange tijd niet zoveel plezier gehad in een andere MMO. Ondanks dat bijv. The Elder Scrolls: Online ook een goede MMO is, speelt ArcheAge toch geheel anders.
In de eerste paar dagen ben ik voornamelijk bezig geweest met levelen. Toen ik ongeveer level 30 was ben ik begonnen met geld verdienen. Dit heb ik voornamelijk gedaan door Hereafter Stones te maken. Hiervoor heb ik Raw Stones gekocht via de Auction House, deze vervolgens omgezet naar Stone Bricks en hier heb ik vervolgens de stones van gemaakt. Dit heb ik meerdere malen gedaan.
Voor het eerst heb ik samen met een andere persoon een eerste trade run gedaan. Hier zijn we met zijn boot over de oceaan gegaan met beide een pack achterop de rug. Tijdens het varen werden we nog aangevallen, maar het was een hele vette ervaring. Gelukkig ben ik heelhuids overgekomen en heb ik mijn eerste trade pack kunnen verkopen voor iets van 15G.
Toen ik was geld had heb ik eerst voor 50 Gilda Stars een boot gekocht, en deze heb ik gemaakt. Hier heb ik verder nog niet veel mee gedaan.
Afgelopen week heb ik mijn eerste 2 stukken land gekocht in Dewstone Plains. Een 16x16 en een 24x24 land die naast elkaar liggen (vlak bij de zee). Heel erg blij mee.
Op het 16x16 stuk land heb ik een huis gebouwd zodat ik deze kan gebruiken voor bepaalde professions. Het 24x24 stuk land wil ik gaan gebruiken om te farmen, maar daarvoor moet ik nog eerst een 24x24 farm/scarecrow bouwen.
Ook maar een guild gejoined (Pocket Pirates) en daar gelijk een paar dungeons mee gedaan. En nee, we zijn geen echte piraten
Waar ik in het begin wel aan moest wennen is het PvPen in sommige stukken van de map. Vooral de level 50+ers kunnen je binnen een paar klappen neerhalen, wat natuurlijk wel minder is. Vandaar dat ik vanaf dat punt heb besloten om zowel te craften als te questen tijdens het levelen totdat er peace in de zone is (of de danger erg laag is).
Wat vind ik goed aan ArcheAge
- Genoeg professions waar je druk mee kan zijn. Het profession systeem van ArcheAge is heel erg tof. Het omzetten van labor naar profession "levels" vind ik wel een interessante methode.
- Farmen, bouwen van een huis etc. Ook dit is erg goed gemaakt en je kan er ook veel tijd in steken.
- Traden met trade packs. In ArcheAge heb ik al 10x zoveel plezier gehad met traden dan ik heb gehad in Black Desert Online. In Black Desert ging je zo snel mogelijk van de ene stad naar de andere stad zonder dat er iets gebeurde. In ArcheAge kan je het safe spelen, maar als je door een danger zone gaat wordt je wel goed beloond.
- Varen met een boot
- Levelen is een leuke ervaring, niet heel erg speciaal, maar de ene keer heb ik zin om te craften door een paar levels te krijgen, en de andere keer ga ik lekker questen.
Wat kan er beter?
- Zitten hier en daar nog wel bugs in de game. Zowel ik als een vriend hebben Shadow Glitches. In sommige gevallen zien de shadows er heel erg glitchy uit.
- Zodra ik een Arena join crasht mijn spel
- Spel is niet heel erg goed geoptimaliseerd. Als ik nu alles op het laagst zet, of op het hoogst, qua FPS veranderd er niet heel veel.
- Het mount systeem kan beter. Je moet je mount levelen door hem elke keer te summonen en bij je te houden, dit is tijdens het levelen erg vervelend aangezien hij soms lekker door de mobs heen rent, of de mobs killen je mount.
- Sommige dingen mogen wel beter uitgelegd worden, zoals het doen van een dungeon (welke dungeon kan je wanneer doen?), hoe werkt het PvPen nu precies? Hoe werken sommige professions nu precies? etc.
- En nog wel enkele dingen die eigenlijk standaard goed moeten werken (zoals de kleine dingen zoals de kerstmuziek in de stad. De main game music en deze kerstmuziek lopen lekker door elkaar heen waardoor je een clusterf*ck aan muziek tegelijk hoort >.<), etc.
- Launch (big suprise)
Uiteindelijk kan ik met alles leven, behalve dat mijn game crashed tijdens het joinen van een Arena. Misschien maar is verder onderzoek naar doen van hoe en wat.
Ik ben trouwens nu level 45/46 en ik ben een Spellsinger. Hieronder nog 2 screenshots :P:
Leuk om te zien dat je er plezier in hebt. Zelf ben ik ook Patron nu en ik heb gisteren nog een 24x24 kunnen snipen in Gweonid. Mijn plan is om deze week een farmhouse te halen.
Ik heb een alt gemaakt en deze een trade cart gegeven (geen patron). Nu kan ik elke hellswamp-halcyona peacetime 6 trade packs van Ahnimmar halen ipv 3 en dat levert toch best veel geld op. Het nadeel is wel dat je bijna een uur onderweg bent per run
Ik was eerst van plan mijn clipper te finishen en daarna wat Apex te kopen, maar die farmhouse gooit dus wat roet in het eten. Mijn doelstelling is om overmorgen de farmhouse af te hebben, de dag erna mijn clipper en dan daarna pas wildgaan op de Apex.
Verder ben ik teruggevallen naar mijn Abolisher voor de derde server op rij. Nu ben ik GHA aan het runnen met de Guild om die volledige set te hebben. Als je genoeg dungeons runt, kan je die hele set bijna gratis naar Celestial halen, wat natuurlijk een gigantische boost is.
Enkel mijn wapen ligt nog niet vast. Ik ben van plan een Sword te halen voor de extra parry, maar het is dan spijtig dat mistsong geen zwaardjes heeft. Waarschijnlijk ga ik wel een Obsidian halen dan, maar dat is nog niet voor meteen. Hopelijk heb ik tegen dan wat beslist wat ik ga doen
@diigii https://archeagetools.com/tax-calculator-3-0/ - er is geen limiet, maar hoe meer stukken land je hebt, hoe meer taxes je gaat betalen. Daar kun je zelf invullen hoe en wat, en na 3 stukken land stijgt de prijs enorm. Ik moet nu 195 taxes per week betalen. Iets teveel voor het mooie.
Kwa bugs, optimalisaties heb je helemaal gelijk. Ook doordat de server op 600% capaciteit draait is er bij de grotere evenementen veel lag en treden er rare bugs op in dungeons zoals bosses die niet spawnen.
Ik zie dat je het spel (vrij) casual speelt? De echte fun begint in mijn ogen pas bij level 55. Guildraids met 50v50 zijn pas echt leuk. Traderuns met 20-40 man, bosses zoals Morpheus, Delphinad Ghost Ships.
Kwa bugs, optimalisaties heb je helemaal gelijk. Ook doordat de server op 600% capaciteit draait is er bij de grotere evenementen veel lag en treden er rare bugs op in dungeons zoals bosses die niet spawnen.
Ik zie dat je het spel (vrij) casual speelt? De echte fun begint in mijn ogen pas bij level 55. Guildraids met 50v50 zijn pas echt leuk. Traderuns met 20-40 man, bosses zoals Morpheus, Delphinad Ghost Ships.
@digii Mooi om te zien dat je van AA geniet!
Wat betreft land, ja dat is sinds 3.0 behoorlijk restrictief. In theorie kan je zoveel land bezitten als je wilt, gewoon door het over heel veel patron accounts te verdelen en die allemaal maximaal te voorzien van tax certificates.
Maar de praktijk laat zien dat spelers die dit voordat 3.0 uitkwam (de 'Landbarons') er massaal mee zijn gekapt. Het is gewoon niet tof meer om 'Landbaron' te zijn.
Voor de meer casual speler, zoals ik, is er sinds 3.0 een Gouden Regel: maximaal 2 'high taxation' plots en de rest met Lunar/Stellar/Solar plots.
Dit zorgt ervoor dat je tax binnen de perken blijft. Die Lunar/Stellar/Solar plots kan je kopen met credits/gilda, dus voor de gilda kostende versies zou je die boot van je kunnen gebruiken om tradepacks naar Freedich te brengen
Zelf heb ik nu op mijn labor alt 2 mining farmhouses. En op mijn main 1 mining farmhouse, 1 treehouse en 5 lunar/stellar/solar scarecrows (2 8x8 en 3 16x16 - 24x24 past niet goed in mijn stukje land door grens en buren).
edit: vergeet niet als je tax craft dat tax dus labor points kost en dat gaat weer direct af van hoeveel je kan doen en verdienen in het spel. Dus denk goed na voordat je je 3e high taxation plot plaatst en waag het niet om nog verder te gaan, tenzij je swipe swipe tax via andere kanalen koopt.
Wat betreft land, ja dat is sinds 3.0 behoorlijk restrictief. In theorie kan je zoveel land bezitten als je wilt, gewoon door het over heel veel patron accounts te verdelen en die allemaal maximaal te voorzien van tax certificates.
Maar de praktijk laat zien dat spelers die dit voordat 3.0 uitkwam (de 'Landbarons') er massaal mee zijn gekapt. Het is gewoon niet tof meer om 'Landbaron' te zijn.
Voor de meer casual speler, zoals ik, is er sinds 3.0 een Gouden Regel: maximaal 2 'high taxation' plots en de rest met Lunar/Stellar/Solar plots.
Dit zorgt ervoor dat je tax binnen de perken blijft. Die Lunar/Stellar/Solar plots kan je kopen met credits/gilda, dus voor de gilda kostende versies zou je die boot van je kunnen gebruiken om tradepacks naar Freedich te brengen
Zelf heb ik nu op mijn labor alt 2 mining farmhouses. En op mijn main 1 mining farmhouse, 1 treehouse en 5 lunar/stellar/solar scarecrows (2 8x8 en 3 16x16 - 24x24 past niet goed in mijn stukje land door grens en buren).
edit: vergeet niet als je tax craft dat tax dus labor points kost en dat gaat weer direct af van hoeveel je kan doen en verdienen in het spel. Dus denk goed na voordat je je 3e high taxation plot plaatst en waag het niet om nog verder te gaan, tenzij je swipe swipe tax via andere kanalen koopt.
[ Voor 12% gewijzigd door JurGor op 09-01-2017 11:33 ]
Op welke level is het aan te raden om GHA (is dit Greater Howling Abyss?) te doen? Ik ben nog niet heel bekend met bepaalde dungeons/raids. Ik moet zelf ook nog kijken hoe ik straks op level 50 kan beginnen met gear te verzamelen.whodares schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:11:
[...]
Leuk om te zien dat je er plezier in hebt. Zelf ben ik ook Patron nu en ik heb gisteren nog een 24x24 kunnen snipen in Gweonid. Mijn plan is om deze week een farmhouse te halen.
Ik heb een alt gemaakt en deze een trade cart gegeven (geen patron). Nu kan ik elke hellswamp-halcyona peacetime 6 trade packs van Ahnimmar halen ipv 3 en dat levert toch best veel geld op. Het nadeel is wel dat je bijna een uur onderweg bent per run
Ik was eerst van plan mijn clipper te finishen en daarna wat Apex te kopen, maar die farmhouse gooit dus wat roet in het eten. Mijn doelstelling is om overmorgen de farmhouse af te hebben, de dag erna mijn clipper en dan daarna pas wildgaan op de Apex.
Verder ben ik teruggevallen naar mijn Abolisher voor de derde server op rij. Nu ben ik GHA aan het runnen met de Guild om die volledige set te hebben. Als je genoeg dungeons runt, kan je die hele set bijna gratis naar Celestial halen, wat natuurlijk een gigantische boost is.
Enkel mijn wapen ligt nog niet vast. Ik ben van plan een Sword te halen voor de extra parry, maar het is dan spijtig dat mistsong geen zwaardjes heeft. Waarschijnlijk ga ik wel een Obsidian halen dan, maar dat is nog niet voor meteen. Hopelijk heb ik tegen dan wat beslist wat ik ga doen
- Is Celestial de gear na Obsidian het beste is?
- En ik neem aan dat je ook de Celestial gear ook nog in bepaalde fases kan krijgen (Rare, Unique etc.)?
- Je hebt ook iets van "Reforgen" als ik het goed is, kan je hiermee armor of wapens sterker mee maken? Zo ja, dan ga ik daar verder op Googlen
Ik weet zelf ook nog niet wat het beste voor mij is, waarschijnlijk dat ik voor een Staff ga aangezien de damage behoorlijk hoog is, maar je gaat natuurlijk wel sneller dood.
Wow, 195 taxes per week is inderdaad erg hoog. Ik ga dan proberen om nog een 16x16 land te kopen, en dan verkoop ik wel mijn 8x8. Dan zou ik in totaal 2x 16x16 en 1x 24x24 hebben.WhiteTiiger schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:27:
@diigii https://archeagetools.com/tax-calculator-3-0/ - er is geen limiet, maar hoe meer stukken land je hebt, hoe meer taxes je gaat betalen. Daar kun je zelf invullen hoe en wat, en na 3 stukken land stijgt de prijs enorm. Ik moet nu 195 taxes per week betalen. Iets teveel voor het mooie.
Komt omdat ik nog casual speel omdat ik nog veel dingen moet begrijpen, dus echte content kan ik/weet ik niet hoe ik dat allemaal moet doen. Hetzelfde geldt voor de professions, zoveel keuzes dat ik niet weet wat ik zou moeten gaan levelen. Ik ben namelijk ook nog bezig om te levelen en daarnaast probeer ik geld te verdienen. Maar ik zit niet continue bovenop mijn farm of in dungeons.
Ja klopt, het craften van tax kost 300 labor points, dus dat is behoorlijk prijzig. Als ik thuis ben maar even kijken wat al die plots zijn (Lunar/Stellar/Solar), nog nooit van gehoordJurGor schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:31:
@digii Mooi om te zien dat je van AA geniet!
Dit zorgt ervoor dat je tax binnen de perken blijft. Die Lunar/Stellar/Solar plots kan je kopen met credits/gilda, dus voor de gilda kostende versies zou je die boot van je kunnen gebruiken om tradepacks naar Freedich te brengen![]()
Het lijkt mij ook wel makkelijk om een mining farmhouse te hebben. Heb je dan een farmhouse wat dicht bij een mining spot zit, of krijg je dan mining spots om je farmhous heen?
Allemaal trouwens bedankt voor de tips en info