i7-4770 + GTX1070 → 7800X3D + 9070XT #Gamerdad
Aanraders, inderdaad ...
Dat arrogante ken ik, hoewel ik wel van mening ben dat Homeland wel echt wat meer diepgang heeft naarmate je in seizoen drie zit, als de eerste twee seizoenen je in ieder geval kunnen trekken zou ik zeker proberen te blijven kijken.Franco10 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:04:
Goed topic!
Ik ben op zoek naar een nieuwe detective om te volgen, eentje waarbij het een heel seizoen duurt om het op te lossen.
Mijn absolute favoriet is True Detective (seizoen 1), gevolgd door bijvoorbeeld The Killing, Broadchurch, Fargo, The Wire.
Het klinkt arrogant, maar de serie moet een beetje intelligent zijn. Blacklist, Luther, Homeland etc is net iets te makkelijk. Het is wat lastig uitleggen, maar CSI-achtige praktijken wanneer iemand ineens in een helder moment alles snapt of Suits-taferelen waar iemand wel heel briljant is kunnen moeilijk mijn aandacht vasthouden. De Britse Sherlock dan weer wel, afijn u snapt wat ik bedoel
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Verwijderd
Narcos was ik een tijdje geleden al aan begonnen maar ik kan er nog niet doorheen komen, omdat het toch een ander soort serie dan alle andere is. Peaky Blinders ga ik binnenkort eens kijken of dit het is.Sjurm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:36:
[...]
Ik kijk nu The Punisher en ik moet zeggen dat ik vrij hooked ben. Het is een Marvel serie, maar er zit geen superhelden/supernatuurlijk sausje overheen.
Edit: om daaraan toe te voegen, wat ook vrij goed in jouw rijtje past en allemaal op Netflix: Peaky Blinders en Narcos.
"The night of" van 2015 is goed. Iedereen is verdacht.Franco10 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:04:
Goed topic!
Ik ben op zoek naar een nieuwe detective om te volgen, eentje waarbij het een heel seizoen duurt om het op te lossen.
"Secrets and lies" is een milde versie van een seizoensmysterie.
Verwijderd
Black mirror bedoel je. Nee, er zit duidelijk een lijn in.Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:52:
Kan iemand mij uitleggen wat voor soort serie Luther is. Ik heb het beetje het idee dat de afleveringen niks met elkaar te maken hebben. Net zoiets als de blacklist, klopt dit?
Endeavour al geprobeerd?Franco10 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:04:
Goed topic!
Mijn absolute favoriet is True Detective (seizoen 1), gevolgd door bijvoorbeeld The Killing, Broadchurch, Fargo, The Wire.
Het klinkt arrogant, maar de serie moet een beetje intelligent zijn. Blacklist, Luther, Homeland etc is net iets te makkelijk. Het is wat lastig uitleggen, maar CSI-achtige praktijken wanneer iemand ineens in een helder moment alles snapt of Suits-taferelen waar iemand wel heel briljant is kunnen moeilijk mijn aandacht vasthouden. De Britse Sherlock dan weer wel, afijn u snapt wat ik bedoel
IMDB: Endeavour (TV Series 2012– )
Duurt alleen niet een heel seizoen..
Het is meer een soort case of the week met een onderliggende verhaal lijn.Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:52:
Kan iemand mij uitleggen wat voor soort serie Luther is. Ik heb het beetje het idee dat de afleveringen niks met elkaar te maken hebben. Net zoiets als de blacklist, klopt dit?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
The Bridge of TrappedFranco10 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:04:
Goed topic!
Ik snap precies wat je bedoelt! Heb ook bijna al die series gekeken die je noemt. Valt me wel op dat je Homeland noemt als 'te makkelijk' want dat vind ik totaal niet.Franco10 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:04:
Goed topic!
Welke je sowieso dan moet proberen is The Fall. En sinds the Bridge en The Killing merk ik dat veel van dit soort gave detective series toch uit Scandinavie komen.
Welke ik je dan ook aan kan raden:
- Midnattssol
- Johan Falk
- Mindhunter
- The Sinner
- Ozark (dit is wel echt een topper vind ik zelf)
En wat ook een zeer goede serie is: Peaky Blinders. Ook in deze serie goed acteerwerk, coole personages en de setting is ook top (1919). Als je van het gangster genre houdt, dan is dit wel een aanrader.
Beide series zijn dan dezelfde regisseur/producer volgens mij en dat merk je wel.
Verwijderd
Ja precies. Dat vond ik ook bij The Blacklist het geval. Welke aflevering leek op elkaar, maar het was wel met een onderliggende verhaallijn. Of zeg ik nu iets raars?avotar schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:13:
[...]
Het is meer een soort case of the week met een onderliggende verhaal lijn.
Do { Ping } while ( LOL )
Inderdaad hele goede serie.botwood schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:47:
Ik heb laatst Taboo gekeken. Daar is nog maar 1 seizoen van, maar seizoen 2 is onderweg.
Onlangs weer bevestigd, maar geen datum : http://www.radiotimes.com...bc1-as-the-devil-delaney/
Peaky Blinders nog niet gezien, maar is dezelfde schrijver las ik : Steven Knight ..
Je doet Luther wel te kort als je het beschrijft als case of the week hoor.avotar schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:13:
[...]
Het is meer een soort case of the week met een onderliggende verhaal lijn.
Wij (ik, mijn vrouw en dochter van 17) kijken graag iedere avond wat episodes, maar probleem is wel dat we het alle drie leuk moeten vinden.
Dus Game Of Thrones viel af voor mijn dochter (teveel nudity).
Outlander viel af voor mij en mijn dochter (teveel romantiek, te weinig actie).
Magicians (vonden we alle drie verschrikkelijk)
Series die we zo de laatste jaren gekeken hebben:
A Series Of Unfortunate Events
Zo'n beetje alle Marvel series (behalve Inhumans)
Zo'n beetje alle DC series (maar daar waren we op een gegeven moment helemaal klaar mee, te plastic fantastic).
Emerald City
Once Upon A Time
Sherlock
Stan Lee's Lucky Man
Stranger Things
The 100
The Gifted
Shannara Chronicles
Touch
Shadowhunters
The Good Doctor
Daarnaast heb ik series gezien als Sons Of Anarchy, Wynona Earp (mee gestopt), en nog veel meer.
Wat raden jullie ons aan? Liefst iets met de nodige fantasy....
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 18:52 ]
Ik zie dat ze recent gestart zijn met The Outpost. Andere series in het genre zijn Britannia en Penny Dreadful. Leftovers is zeker een aanrader, beetje sci-fi mysterie en de nodige menselijke drama/emotie.
Deze IMDB lijst kan je mss ook wat op weg helpen: https://www.imdb.com/sear...ype=tv_series,mini_series
Er zitten bij die fantasy series wel wat teleurstellende tussen die meer focussen op stereotiep teen drama maar da's zowat het handelsmerk van CW die de meeste van de series maakt.
CW DC hero series waren we wel snel klaar mee, SuperGirl, The Flash enzo, waren wat te "fanta". Je moet een cape en masker hebben, anders ben je geen superheld hahaha...
The Outpost, Blindspot, Dark Matter stonden inderdaad al op mijn lijstje, series als Z Nation dan weer niet omdat ze allebei gruwelen van alles wat maar lijkt op zombies.
Lucifer! Vooral in de latere seizoenen bouwt het verhaal imho mooi uit. Waar je in seizoen 1 bij vlagen kan denken, komt er nog iets nieuws wordt je hier vanaf seizoen 2 compleet op je wenken bediend en vind de serie een grotere diepgang. Staat momenteel ook compleet op netflix (seizoen 1,2,3)Stormtrooper schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:41:
Dank voor de tips, ik heb nu het nodige te samplen en dan kunnen we vast wat moois vinden.
CW DC hero series waren we wel snel klaar mee, SuperGirl, The Flash enzo, waren wat te "fanta". Je moet een cape en masker hebben, anders ben je geen superheld hahaha...
The Outpost, Blindspot, Dark Matter stonden inderdaad al op mijn lijstje, series als Z Nation dan weer niet omdat ze allebei gruwelen van alles wat maar lijkt op zombies.
Lucifer ja? Vond ik echt verschrikkelijkBrilsmurfffje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:14:
[...]
Lucifer! Vooral in de latere seizoenen bouwt het verhaal imho mooi uit. Waar je in seizoen 1 bij vlagen kan denken, komt er nog iets nieuws wordt je hier vanaf seizoen 2 compleet op je wenken bediend en vind de serie een grotere diepgang. Staat momenteel ook compleet op netflix (seizoen 1,2,3)
True Blood en Lost Girl zijn serieuze fantasy aanraders, wel beide met nudity maar veel minder dan GoT, en Lost Girl is dan nog veel minder expliciet dan True Blood.Stormtrooper schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:10:
LOL, wilde net een aanvraag doen in "Buitenlandse TV Series 2017-2018", kom ik toevallig dit topic tegen.
Wij (ik, mijn vrouw en dochter van 17) kijken graag iedere avond wat episodes, maar probleem is wel dat we het alle drie leuk moeten vinden.
Dus Game Of Thrones viel af voor mijn dochter (teveel nudity).
Outlander viel af voor mij en mijn dochter (teveel romantiek, te weinig actie).
Magicians (vonden we alle drie verschrikkelijk)
Series die we zo de laatste jaren gekeken hebben:
A Series Of Unfortunate Events
Zo'n beetje alle Marvel series (behalve Inhumans)
Zo'n beetje alle DC series (maar daar waren we op een gegeven moment helemaal klaar mee, te plastic fantastic).
Emerald City
Once Upon A Time
Sherlock
Stan Lee's Lucky Man
Stranger Things
The 100
The Gifted
Shannara Chronicles
Touch
Shadowhunters
The Good Doctor
Daarnaast heb ik series gezien als Sons Of Anarchy, Wynona Earp (mee gestopt), en nog veel meer.
Wat raden jullie ons aan? Liefst iets met de nodige fantasy....
Andere aanraders:
Midnight, Texas
The Good Place
The Librarians
de mini series van Alice
Grimm
Supernatural
Haven
Warehouse 13
Eureka
En verder wellicht leuk:
Almost Human
Alphas
Constantine
Dead Like Me
Extant
Sleepy Hollow
Dirk Gently (de oude versie, de nieuwe is best erg geweldadig)
The Middleman
Torchwood
Sanctuary
Being Human (UK versie vond ik leuker dan USA versie)
Bitten
Blood Ties
Eastwick
Fringe
Forever
Wel zombies, maar 'leuke' zombies:
Santa Clarita Diet
iZombie
[ Voor 6% gewijzigd door dragon2 op 08-08-2018 13:56 ]
Geen fantasy, maar wat denk ik wel een leuke serie is om samen te kijken: The Americans
Er is ook nog de hele Chicago franchise: PD, Med, Fire, Justice.
Fantasy:Al een wat oudere serie, maar kan me deze als zeer vermakelijk herinneren.
SciFi
- The Expanse
- (A town called) Eureka (heel gezinsvriendelijk)
- WestWorld (Wel naakt, maar niet aanstootgevend imho)
- Firefly (Slechts 1 seizoen, opgevolgd door de film Serenity)
- Supernatural (een favoriet van m'n vrouw)
- Charmed (oudere serie, fx gedateerd, desondanks leuk)
- Buffy the Vampire Slayer (Oude serie die destijds heel populair was)
Niet als categorie om gevraagd, maar misschien toch interessantOverig
- The Leftovers Prikkelend. Aanrader als je het fijn vind om aan het denken gezet te worden, skippen als je vind dat alles in een serie duidelijk uitgelegd moet worden. Niet een 'familieserie', maar geschikt voor een 17-jarige imo
Counterpart is ook het proberen waard. Het is een drama-thriller die zich afspeelt in het hedendaagse Berlijn (wel Amerikaanse serie) waarbij er sinds 1987 een alternatieve realiteit is ontstaan. De hoofdrol speler heeft een insignificante baan bij de organisatie die de doorgang beheert, maar zijn leven wordt al snel overhoop gegooid. Het is een serie die het moet hebben van de karakters, het verhaal en de dialogen. Daarom kan het zijn dat het niet "flashy" genoeg is voor je dochter.
Salvation, gaat over een naderende komeet die het einde van het leven op aarde zal betekenen. Ik vond het in het begin wel leuk, maar het is nu echt een serie vol actie en weinig realisme. Het kijkt lekker weg, maar je moet er wel tegen kunnen, tegen de simpelheid van het verhaal.
Black Mirror, een serie die bestaat uit losse verhalen, veelal sci-fi gerelateerd, met telkens een andere cast. Sommige van de verhalen zijn erg leuk bedacht. De eerste aflevering vond ik de minste.
Dark, een Duitse Netflix serie welke zich in 3 tijden afspeelt die met elkaar verweven zijn. Door de Duitse taal is het wel wat moeilijk te volgen (oa de diverse namen van de karakters), maar het verhaal is origineel. Het is afwachten of de originaliteit in seizoen 2 wordt voortgezet.
Future Man, een niet al te serieuze serie over een gamer die als enige en eerste op de wereld een bepaald spel uitspeelt, wat een recruitment device blijkt te zijn van een toekomstige militie die strijd tegen de evil organisatie uit de betreffende game en hem als "verlosser" ziet.
Travelers, gaat over een groep "vluchtelingen" uit de toekomst die een techniek hebben ontwikkeld om de ziel/geest/persoonlijkheid van mensen terug in de tijd te sturen naar zogenaamde "hosts" (lees: mensen die op het punt staan te overlijden) in het heden. Ze worden teruggestuurd om bepaalde events te voorkomen, danwel te laten gebeuren, om zo hun eigen toekomst te verbeteren. De serie leunt wel wat zwaar op drama (oa de effecten op de naasten), maar is zover ik me herinner wel vermakelijk.
Mocht j van drama houden dan is The Vampire Diaries een aanrader.
Dan ben je te vroeg gestopt met kijken.theduke1989 schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:41:
Ik wil mededelen dat je The Vampire Diaries niet moet kijken. Te veel drama en te weinig actie als je het mij vraagt.
Mocht j van drama houden dan is The Vampire Diaries een aanrader.
Een van de betere series. Ook de spin-off "The Originals" was erg sterk.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Maar hij heeft wel gelijk, het is een drama serie geen actie serie. Heb hem ook al die jaren trouw gevolgd en afgekeken, leuke serie, al waren de laatste seizoenen beetje rinse and repeat. Originals is gelukkig nog niet afgelopen maar daar is het verhaal er ook een beetje uit.avotar schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:27:
[...]
Dan ben je te vroeg gestopt met kijken.
Een van de betere series. Ook de spin-off "The Originals" was erg sterk.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Heeft niet voor niets een 8.4 op IMDB
Kijk reikhalzend uit naar het 2e seizoen
[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 17-09-2018 16:38 ]
Yellowstone :-)Hamazaki schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:38:
kan iemand mij een serie aanraden in de richting ray donovan + fargo ?. beetje familie drama-achtige thrillers.
Niet helemaal als Ray maar wel een goede thriller: Sinner. Zowel eerste seizoen als tweede die nu loopt.Hamazaki schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:38:
kan iemand mij een serie aanraden in de richting ray donovan + fargo ?. beetje familie drama-achtige thrillers.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 21:26 ]
GEWELDIG
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
The Handmaid's Tale, bedoel je? Letterlijk alles van de naam heb je fout gespeld
The devil is in the details.
Is geen oude tijd, denk je dat er nu geen ranchers meer zijn? Speelt gewoon in 2018 hoor
Haha iets met telefoon. Al dacht ik wel dat het a was ipv the.Hahn schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:22:
[...]
The Handmaid's Tale, bedoel je? Letterlijk alles van de naam heb je fout gespeld
Maar hoe geweldig.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Oh, ik dacht jaren 1890 ofzo. Dus het speelt zich in de 2018 af?wimpie007 schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:13:
[...]
Is geen oude tijd, denk je dat er nu geen ranchers meer zijn? Speelt gewoon in 2018 hoor
Ik denk dat onderstaande wel in je straatje vallen. Allemaal steengoede series met de nodige actie en familie drama:Hamazaki schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:38:
IMDB: Animal Kingdom (TV Series 2016– )
IMDB: Kingdom (TV Series 2014– )
IMDB: Sons of Anarchy (TV Series 2008–2014)
IMDB: Banshee (TV Series 2013–2016)
[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 17-09-2018 22:54 ]
Maar daarom willen ze het nog niet samen met de oudjes kijken...Sjah schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:10:
Dochter van 17 dus geen GoT, wegens naakt?
Huh, opdie leeftijd weten ze toch al alles?
Breaking Bad, Ozark.Hamazaki schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:38:
BB hoef je niet meer aan te raden denk ik, die heeft iedereen ondertussen gezien
Beetje vergelijkbaar met Strike Back wat betreft actie/sex gehalte, alleen wat rauwer. Ietsje meer verhaal. Strike Back werd op een gegeven moment toch vooral "kom we gaan schieten" met een hoop niet grappige oneliners.
Weet niet meer wie het was, maar bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 22-09-2018 00:05 ]
Inderdaad een erg goede serie! Animal Kingdom is ook de moeite waard (tenzij je deze serie al kent).sig69 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:05:
Iemand noemde hier laatst Banshee, en aangezien ik maandag brak op de bank lag maar eens aangezet. Ben compleet hooked!
Beetje vergelijkbaar met Strike Back wat betreft actie/sex gehalte, alleen wat rauwer. Ietsje meer verhaal. Strike Back werd op een gegeven moment toch vooral "kom we gaan schieten" met een hoop niet grappige oneliners.
spoiler:Alleen jammer dat in seizoen 3 twee van die leuke meiden dood gaan
Weet niet meer wie het was, maar bedankt
In dat rijtje is bodyguard ook een goede. Zijn (pas) een paar afleveringen maar toch een aanrader.sig69 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:05:
Iemand noemde hier laatst Banshee, en aangezien ik maandag brak op de bank lag maar eens aangezet. Ben compleet hooked!
Beetje vergelijkbaar met Strike Back wat betreft actie/sex gehalte, alleen wat rauwer.
[ Voor 39% gewijzigd door sig69 op 23-09-2018 03:40 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik vind TNG nog steeds de bestepven schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:06:
Ik wil in de nabij toekomst eens beginnen met een Start Trek serie. Maar wat is dan een goede om mee te beginnen? En dan het liefst niet de eerste.
ik had pas gisteren wat tijd om te kijken en animal kingdom is precies wat ik zocht ! echt een goede.
banshee vond ik te haastig en overdreven, die sla ik over.
mcmafia en ozark ga ik nog bekijken.
thnx voor de tips.
Ik ben een maand geleden of zo weer begonnen aan de BRs van The Next Generation (en daarna nog maar een keer de DVDs van DS9 en Voyager).pven schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:06:
Ik wil in de nabij toekomst eens beginnen met een Start Trek serie. Maar wat is dan een goede om mee te beginnen? En dan het liefst niet de eerste.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Waarom niet de eerste? zitten uitstekende episodes in. City on the edge of forever / Amok time / The Doomsday Machine etc..pven schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:06:
maar goed mocht je dan alsnog een op zich zelf staande serie willen kijken dan zou ik inderdaad TNG ook aanraden. al is Discovery ook mooi om mee te beginnen. (echter wel vrij andere stijl als de oude series) dan zou je ook Voyager kunnen doen. DS9 begint wat trager maar naarmate de seizoenen volgen wordt dat ook steeds beter. genoeg keus
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
Legion
Broadchurch
The OA
Ik ben op zoek naar een manier om in NL legaal Cloak & Dagger te kijken
Enkele weken geleden heb ik aflevering 1 gezien en gisteren besloten we om afl. 2 te kijken. We raakten er helemaal in en hebben meteen 3 & 4 ook gekeken. En gisteravond dus afl. 5
Laat je niet op het verkeerde been zetten door de titel van de serie. "Ik weet wie je bent" had ook op een of andere foute spelshow van SBS6 kunnen slaan, maar gelukkig is dat niet zo.
Het is een serie die wordt omschreven als thriller. Het is wel erg spannend, maar een thriller wil ik het -na 5 afleveringen te hebben gezien- nog niet noemen.
Het verhaal begint met een advocaat/professor (Daan Schuurmans) die wakker wordt in zijn auto, na een ongeluk. Vanaf hetzelfde moment wordt zijn nichtje vermist. In de auto worden bloedsporen van haar gevonden.
De advocaat zélf lijdt aan geheugenverlies (of doet hij slechts alsof...) en weet niks meer van wat er vóór het ongeluk speelt.
Je wordt als kijker voortdurend op het verkeerde been gezet. Heeft de hoofdpersoon nou wel of niet iets te maken met de verdwijning van het nichtje? Alle andere personages blijken gaandeweg de serie ook wel motieven te kunnen hebben...
Anyway, ik vind het een erg geslaagde serie en kan het iedereen aanraden.
Ik denk dat als je Penoza en Overspel goed vond, je deze serie ook wel kan waarderen.
Penoza vond ik erg goed, maar ook prima dat het nu klaar is. Als Ik weet wie je bent van hetzelfde niveau is gaan we die straks ook kijken.
Vriendin en ik zijn nu bezig met Game of Thrones (ja, nu pas). Nog 1,5 seizoen te gaan en ik heb in mijn vakantie het tweede seizoen van Ozark gekeken. Ozark vind ik ook erg goed, maar ik houd dan ook van dag genre maar het is wel een beetje smaak gebonden denk ik.
Banshee is fantastisch en Bodyguard ook, maar zijn in mijn ogen totaal niet vergelijkbaar.Verwijderd1 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:43:
[...]
In dat rijtje is bodyguard ook een goede. Zijn (pas) een paar afleveringen maar toch een aanrader.
Banshee is over de top in de zin dat geweld en sex wel hard en mooi in beeld is maar wil daarmee niet een realistisch verhaal vertellen. Het zit vol symboliek en groter-dan-de-werkelijkheid-gebaren.
Bodyguard zit ook geweld en sex maar meestal minder expliciet recht voor de raap in beeld en wordt gebruikt om een verhaal te vertellen die harde werkelijkheid zou kunnen zijn.
Beide zeer genieten, maar zijn totaal anders.
Overigens zit Strike Back er tussen in. Tracht iets te vertellen dat werkelijkheid zou kunnen zijn maar slaagt daar vaak niet in. Best aardig om met hersens uit naar te kijken, maar blijft wel oppervlakkig en volgt afgetreden paden. Ondanks dat er af en toe aardig geacteerd wordt en de actie voor een tv-serie mooi in beeld komt. En hier en daar leuke dames aantrekkelijk in beeld - dat heeft het dan wel overeen met Banshee.
Ik vind persoonlijk Banshee wel echt een stuk toffer dan Strike Back. Die serie voelt voor mij gewoon als een dertien in een dozijn. Precies wat jij zegt, verstand op nul en kijken. Vergelijkbaar met The Unit en Flashpoint.arsimo schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:52:
[...]
Banshee is fantastisch en Bodyguard ook, maar zijn in mijn ogen totaal niet vergelijkbaar.
Banshee is over de top in de zin dat geweld en sex wel hard en mooi in beeld is maar wil daarmee niet een realistisch verhaal vertellen. Het zit vol symboliek en groter-dan-de-werkelijkheid-gebaren.
Bodyguard zit ook geweld en sex maar meestal minder expliciet recht voor de raap in beeld en wordt gebruikt om een verhaal te vertellen die harde werkelijkheid zou kunnen zijn.
Beide zeer genieten, maar zijn totaal anders.
Overigens zit Strike Back er tussen in. Tracht iets te vertellen dat werkelijkheid zou kunnen zijn maar slaagt daar vaak niet in. Best aardig om met hersens uit naar te kijken, maar blijft wel oppervlakkig en volgt afgetreden paden. Ondanks dat er af en toe aardig geacteerd wordt en de actie voor een tv-serie mooi in beeld komt. En hier en daar leuke dames aantrekkelijk in beeld - dat heeft het dan wel overeen met Banshee.
Ik ben zelf afgelopen weekend met Animal Kingdom begonnen. Die serie kan me prima bekoren. Soms wel fijn dat je ergens over een serie goede verhalen hoort en dan erachter komt dat er al 3 seizoenen zijn. Weer wat bingwatch materiaal.
The Bodyguard staat al op mijn lijst. Maar daar begin ik pas aan als het eerste seizoen klaar is. Hoor om mij heen wel al positieve verhalen.
Volgens mijn PVR is die al klaar, kijken dusGovertNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:00:
[...]
Ik vind persoonlijk Banshee wel echt een stuk toffer dan Strike Back. Die serie voelt voor mij gewoon als een dertien in een dozijn. Precies wat jij swagged, verstand op nul en kijken. Vergelijkbaar met The Unit en Flashpoint.
Ik ben zelf afgelopen weekend met Animal Kingdom begonnen. Die serie kan me prima bekoren. Soms wel fijn dat je ergens over een serie goede verhalen hoort en dan erachter komt dat er al 3 seizoenen zijn. Weer wat bingwatch materiaal.
The Bodyguard staat al op mijn lijst. Maar daar begin ik pas aan als het eerste seizoen klaar is. Hoor om mij heen wel al positieve verhalen.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
kan animal kingdom niet vinden op netflix,is die al weg.agoNITE schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:01:
[...]
Inderdaad een erg goede serie! Animal Kingdom is ook de moeite waard (tenzij je deze serie al kent).
Zie al niet op netflix meer,maar op film.nl wel
leek mee een vette serie maar helaas,keertje via een omweg.
[ Voor 16% gewijzigd door Amaze86 op 24-09-2018 23:08 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
In dat opzicht doen de Britse series het vaak wel goed. Meestal niet zoveel geweld (vaak heel geconcentreerd) maar wel een sterk verhaal.GovertNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:00:
[...]
Ik vind persoonlijk Banshee wel echt een stuk toffer dan Strike Back. Die serie voelt voor mij gewoon als een dertien in een dozijn. Precies wat jij zegt, verstand op nul en kijken. Vergelijkbaar met The Unit en Flashpoint.
Crime series die ik basis daarvan nog zou aanraden: Happy Valley, White Chapel, Ultimate Force en Broadchurch.
Buiten het crime genre raad ik Episodes aan, zeker leuk nadat je Friends gezien hebt.
Vergeten te melden dat de serie niet via de reguliere kanalen te bekijken is in Nederland. Sorry voor de dode mus!Amaze86 schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:02:
[...]
kan animal kingdom niet vinden op netflix,is die al weg.
Zie al niet op netflix meer,maar op film.nl wel
leek mee een vette serie maar helaas,keertje via een omweg.
Dit dus! Mijn vrouw en ik zijn begonnen met TNG. TOS kan ik echt niet naar kijken. Ja de films maar die zijn totaal niet representatief voor de series. Daarna zou ik gewoon DS9 kijken. Start inderdaad erg traag maar dat wordt ruim gecompenseerd in de latere seizoen. DS9 is voor mij de beste Star Trek serie.Hubert schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:35:
[...]
Waarom niet de eerste? zitten uitstekende episodes in. City on the edge of forever / Amok time / The Doomsday Machine etc..
maar goed mocht je dan alsnog een op zich zelf staande serie willen kijken dan zou ik inderdaad TNG ook aanraden. al is Discovery ook mooi om mee te beginnen. (echter wel vrij andere stijl als de oude series) dan zou je ook Voyager kunnen doen. DS9 begint wat trager maar naarmate de seizoenen volgen wordt dat ook steeds beter. genoeg keus
Vind ik zelf een van de betere seriesjopie schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:30:
Ik zou echt Banshee nog een kans geven, wat denk ik daar met veel plezier aan terug.
Zomaar wat suggesties, ik heb ze niet allemaal gezien:Tree schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:59:
Ik heb in de afgelopen weken Outlander echt verslonden, nog aanraders in dit genre? Uiteraard heb ik zaken zoals Game of Thrones al gezien!
Poldark
Forever (2014)
Vikings
Da Vinci's Demons
Downton Abbey
Marvel's Agent Carter (2015)
Olympus (2015)
Sleepy Hollow (2013)
Verwijderd
Peaky BlindersTree schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:59:
Ik heb in de afgelopen weken Outlander echt verslonden, nog aanraders in dit genre? Uiteraard heb ik zaken zoals Game of Thrones al gezien!
[ Voor 8% gewijzigd door Raketje op 02-10-2018 18:48 ]
Dat zal seizoen 3 zijn, want seizoen 2 is al eerder uitgekomen.Raketje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:47:
The man in the high castle S2 begint deze week (alle afleveringen) , is sci-fi/oorlog ; seizoen 1 was erg vaag, dus ben ik erg benieuwt wat er aan de hand is..
Is dat iets? als ik de omschrijving lees lijkt het een of andere romantische drama serie?Tree schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:59:
Ik heb in de afgelopen weken Outlander echt verslonden, nog aanraders in dit genre?
Ik vond het inderdaad meer een romantisch drama.. Maar mijn vrouw wilde wel verder kijken. Pas halverwege seizoen begon het wat meer historisch correcter te worden en kreeg de serie weer wat van mijn aandacht. Om vervolgens begin seizoen 3 het maar op te geven. Niet mijn soort serie maar ken best wel wat mensen die het geweldig vinden.Mirved schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:53:
[...]
Is dat iets? als ik de omschrijving lees lijkt het een of andere romantische drama serie?
Er zitten wel wát doorlopende lijnen in qua achtergrond van karakters en een enkele terugkerende bad guy. Maar voor de rest idd meestal een zaak per aflevering.Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:23:
Ik heb een kort vraagje. Ik wil een crossing lines gaan beginnen, maar heb een beetje het idee dat crossing lines een beetje op the blacklist lijkt, dus dat er in elke seizoen allemaal losse afleveringen zitten die niet in elkaar overlopen. Klopt mijn idee een beetje?
Verder best vermakelijk en wat mij betreft te vroeg gestopt.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Release is vrijdag, en seizoen 4 is ook al aangekondigd.Arrne schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:05:
[...]
Dat zal seizoen 3 zijn, want seizoen 2 is al eerder uitgekomen.
Geweldige serie!
Tsja. Het is ook wel een romantische drama serie ja. Als je graag alleen maar bloed en moord kijkt dan is dit niet helemaal geschikt denk ik. Kijk je graag bloed en moord met daarbij romantische drama dan is dit een goeie!Mirved schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:53:
[...]
Is dat iets? als ik de omschrijving lees lijkt het een of andere romantische drama serie?
Persoonlijk hou ik gewoon niet van drama. Er is al genoeg drama in de wereld om mij heen. Als ik een serie kijk wil ik dat juist vaak even ontsnappen.Tree schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:08:
[...]
Tsja. Het is ook wel een romantische drama serie ja. Als je graag alleen maar bloed en moord kijkt dan is dit niet helemaal geschikt denk ik. Kijk je graag bloed en moord met daarbij romantische drama dan is dit een goeie!
Verwijderd
Wellicht mindhunter netflix.klaps schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:45:
Laatste tijd kijk ik graag naar (donkere) detective series. Series zoals Hannibal, True Detective en Unabomber bevielen mij ontzettend. Heeft iemand een tip voor een serie met een soortgelijk thema?
[YouTube: MINDHUNTER | Official Trailer [HD] | Netflix]
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2018 17:21 ]
In het thema van Unabomber:klaps schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:45:
Laatste tijd kijk ik graag naar (donkere) detective series. Series zoals Hannibal, True Detective en Unabomber bevielen mij ontzettend. Heeft iemand een tip voor een serie met een soortgelijk thema?
Making a Murderer en Evil Genius
Ik houdt erg van series uit jouw lijstje(vooral True Detective en Unabomber). Hoewel iedere serie zijn eigen unieke sfeer heeft zijn dit een aantal series die je eens moet proberen:klaps schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:45:
- Broadchurch
- Fargo
- Luther
Je moet er soms wel inkomen.
Daarnaast komt er voor True Detective een derde seizoen, als de kwaliteit hiervan een beetje tussen 1 en 2 inzit is dat vast ook prima te doen.
Yippie kayak, other buckets!
Ik ga is een begin maken vandaagFaddermakker schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:23:
[...]
Volgens mijn PVR is die al klaar, kijken dus
Staat op mijn lijstje
Making a Murderer heb ik gezien, bizar en intrigerend verhaal!Brilsmurfffje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:19:
[...]
In het thema van Unabomber:
Making a Murderer en Evil Genius
Fargo en Luther heb ik ook gezien, zeker vermakelijke series. De verhalen van Fargo blijven bizar, vooral seizoen 2jmk schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:44:
[...]
Ik houdt erg van series uit jouw lijstje(vooral True Detective en Unabomber). Hoewel iedere serie zijn eigen unieke sfeer heeft zijn dit een aantal series die je eens moet proberen:
- Broadchurch
- Fargo
- Luther
Je moet er soms wel inkomen.
Daarnaast komt er voor True Detective een derde seizoen, als de kwaliteit hiervan een beetje tussen 1 en 2 inzit is dat vast ook prima te doen.
Verwijderd
Thanks, is dan niks voor mij.GeeBee schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:26:
[...]
Er zitten wel wát doorlopende lijnen in qua achtergrond van karakters en een enkele terugkerende bad guy. Maar voor de rest idd meestal een zaak per aflevering.
Verder best vermakelijk en wat mij betreft te vroeg gestopt.
Verwijderd
DikkeBMW schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:33:
Ik heb dit weekend Big Mouth S2 afgekeken, man wat blijf ik dat een hilarisch serie vinden
Tevens heb ik ook Bojack Horseman afgekeken. Ik twijfelde om eraan te beginnen een tijd geleden, maar ben heel blij dat ik het gedaan heb. Wat een goede serie zeg. Het lijkt vreemd, doordat het dieren zijn die praten en een normaal leven hebben, maar het heeft wel heel goede diepgang. Ondanks dat het een comedy is en ik vaak hartelijk heb gelachen, werden er ook serieuze zaken zoals mentale ziektes etc. behandeld. Absoluut een aanrader.
Nu ben ik op zoek naar iets nieuws om te kijken. Is er iemand die mij toevallig iets vergelijkbaars als Bojack Horseman kan aanraden? Het hoeft niet perse cartoon te zijn
fookin mad fer it
Er zit zeker een flinke portie romantiek in, maar het is niet alleen maar suf gezwijmel. Het meeste gaat toch gewoon over een vrouw die moet overleven in een vreemde wereld. Maar als je vooral actie wil dan kun je deze beter overslaan.Mirved schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:53:
Ik heb stukken van deze serie op dubbele snelheid gekeken omdat ik het verhaal graag verder wilde volgen, en er soms de meest prachtige scenes in zitten, maar tussendoor is het vaak erg traag.
Eerlijk gezegd is het geen serie die ik snel iemand zal aanraden wiens smaak ik niet goed ken. Het is geen slechte serie, maar niet gericht op de grote massa maar meer iets voor liefhebbers.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Verwijderd
"Poldark" al gezien?Tree schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:08:
[...]
Tsja. Het is ook wel een romantische drama serie ja. Als je graag alleen maar bloed en moord kijkt dan is dit niet helemaal geschikt denk ik. Kijk je graag bloed en moord met daarbij romantische drama dan is dit een goeie!
en misschien niet helemaal in hetzelfde straatje, maar wel een uitstekende serie "Babylon Berlin"
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.