"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39101

Ik kijk nooit series, alleen afgelopen tijd:

- Mr Robot

- Gomorra

en natuurlijk af en toe Big Bang Theory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:06
Ik zoek nog een paar goede Sci-Fi serie. Ben enorm fan van Star Trek (ben bezig met Enterprise), heb alles gezien van Stargate.

Hieronder een lijstje van wat ik allemaal heb gezien.
Star Trek (alle series)
V (2008 reboot
Stargate (alles)
Battlestar Galactica (de reboot)
Fringe
The 100

Series die me niet konden pakken:
Battlestar Galactica (Oude serie)
Doctor Who
Babylon 5.

Er zijn er vast nog wel een paar die ik mis. Maar weten jullie nog iets?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lanithro schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:17:
Ik zoek nog een paar goede Sci-Fi serie. Ben enorm fan van Star Trek (ben bezig met Enterprise), heb alles gezien van Stargate.

Star Trek (alle series)
V (2008 reboot
Stargate (alles)
Fringe

Doctor Who
Babylon 5.

Is The 100 wellicht wat voor je? :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
CH40S schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:26:
[...]
Is The 100 wellicht wat voor je? :)
Zie ik wist wel dat ik wat vergeten was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lanithro schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:29:
[...]

Zie ik wist wel dat ik wat vergeten was :P
Oh, die heb je al gezien, hahaha! :+ Misschien is 12 Monkeys wat voor je? Die is altijd een van de velen die ik altijd wel noem als mensen me om een 'show to follow' vragen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
CH40S schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:31:
[...]
Oh, die heb je al gezien, hahaha! :+ Misschien is 12 Monkeys wat voor je? :)
Daar hoor ik gemengde verhalen over. Ik heb hem liggen, maar twijfel nog of ik er aan moet beginnen. Maar ik zet hem op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lanithro schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:34:
Daar hoor ik gemengde verhalen over. Ik heb hem liggen, maar twijfel nog of ik er aan moet beginnen. Maar ik zet hem op het lijstje.
Ik vind hem in elk geval dikke prima. Is in navolging van de jaren '90 film met Bruce Willis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baku
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-04 12:34
the expanse
http://www.imdb.com/title/tt3230854/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:12
Voor wie hem nog niet heeft gezien: The Night Manager. Goede en spannende Britse serie ove, inderdaad, de nacht manager van een hotel. Het verhaal kreeg voor mij een verassende wending en is zeer goed geacteerd. Eindelijk weer een serie waarbij ik niet halverwege m'n ipad erbij pak om wat te internetten. 8) :+

Bovendien vond ik haar ook niet verkeerd om naar te kijken :9 :
Afbeeldingslocatie: http://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/photos/elizabeth-debicki/miu-miu-fashion-show-in-paris/Elizabeth-Debicki:-Miu-Miu-Fashion-Show--03.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Star Trek (alle series)
V (2008 reboot
Stargate (alles)
Fringe
The 100

Doctor Who
Babylon 5.

Weliswaar maar 12 episodes :(
Maar firefly ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Warehouse 13 al gezien?

Geen Sci-Fi maar trek ook eens een oud paardje van stal: Nowhere man
IMDB: Nowhere Man (TV Series 1995–1996)
Is nog wel te vinden op internet :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
DJMaze schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:28:
[...]

Warehouse 13 al gezien?

Geen Sci-Fi maar trek ook eens een oud paardje van stal: Nowhere man
IMDB: Nowhere Man (TV Series 1995–1996)
Is nog wel te vinden op internet :)
Ja Warehouse 13 gezien, maar halverwege seizoen begon ik me te ergeren aan de kwaliteit van de serie. Heb hem daarom ook niet af gekeken.

Nowhere man ken ik niet. Zal eens in mijn achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nitai schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 07:03:
[...]

Dexter, Lie to Me (wel een beetje case of the week), Bron (The Bridge), The Fall, The Night Manager, The Newsroom, Studio 60 on the Sunset strip.
Wat luchtiger: Entourage (Ari Gold), Californication, House of lies.
Als je The Newsroom, en Studio 60 on the Sunset strip. vermeld mag "the westwing" ook niet ontbreken.
En Sports Night is een zeer leuke comedy/drama in dezelfde trend als studio 60

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:36
rimave schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:38:
Voor wie hem nog niet heeft gezien: The Night Manager. Goede en spannende Britse serie ove, inderdaad, de nacht manager van een hotel. Het verhaal kreeg voor mij een verassende wending en is zeer goed geacteerd. Eindelijk weer een serie waarbij ik niet halverwege m'n ipad erbij pak om wat te internetten.
Inderdaad. Had deze al lang staan en ben er zondag aan begonnen. Had dit al veel eerder moeten doen.
Kijkende naar het verhaal had ik vooraf maar middelmatige verwachtingen, maar die zijn ruimschoots overtroffen. Topserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Was Preacher ook al genoemd als serie?
Ik vind hem meesterlijk! Een goede vervanger van Banshee. Het is een serie met heerlijk zwarte humor (mijn favoriet). De eerste twee afleveringen had ik het idee van what the fuck is dit? Waar gaat dit over? waar gaat dit heen? Maar het wordt daarna al snel duidelijk. Aanrader!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

heuveltje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:15:
[...]

Als je The Newsroom, en Studio 60 on the Sunset strip. vermeld mag "the westwing" ook niet ontbreken.
Moet wel zeggen dat ik the west wing absoluut niet trok. De rest overigens zeer van genoten!

Zeker jammer dat Studio 60 zo snel stopte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15:21
Ik vond dat Sorkin bij The West Wing nog een redelijk realistisch beeld neerzette. IJzersterke dialogen, zonder dat het vervelend wordt. Bij The Newsroom lijkt iedere dialoog wel een soort gevecht. Hoewel ik dat zelf ontzettend cool vind (en mijn gesprekspartners doorgaans niet), is dat niet echt realistisch.

Sorkin wordt tegenwoordig net iets te geil van dat soort dialogen die wel lijken op een kickboksgala. Neemt niet weg dat ik het allemaal kijk, natuurlijk :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 15:10

Nitai

Live the life you love.

heuveltje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:15:
[...]

Mooie aanvulling, maar ik ga geen series aanbevelen die ik zelf niet (volledig) gezien heb.;)
Westwing trok ik ook niet helemaal net zoals hierboven genoemd dus ik heb nooit afgekeken.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welke serie zie ik over het hoofd? Ik zoek wat nieuws, als in dit topic gekeken en in het buitlandse tv-series topic.

- Geen syfy of drama, wel actie en/of goed verhaal (liever geen losse afleveringen zoals csi of hawaii five 0)

Wat dan wel?
- the player (helaas gecancelled)
- the last ship
- the blacklist
- quantico
- person of interest
- the unit

- afhaakt bij veel series die over het algemeen erg populair zijn zoals game of thrones en braking bad, mr robot, the bridge/broen (te langzaam), under the dome, oitnb, arrow (na derde seizoen afgehaakt), the wire (te langzaam) ,suits (na 2 seizoenen niet spannend meer), homeland (halverwege seizoen 3 afgehaak) ,house of cards (na 5 afleveringen afgehaakt, we spannend maar langzaam), californication, dexter, newsroom.
Verhaal moet we wel meteen boeien. Weet iemand nog iets tofs?

Edit; ik lees hier boven The Night Manager, ga ik meepakken in ieder geval. Zou ray donavan wat zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door EWK op 02-07-2016 14:18 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

• Aquarius
  • 11.22.63
  • The Following
  • The Man in the High Castle (geen echte SF)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dountill schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:45:
Ik zoek een leuke post apocalypse serie, iemand een idee?

Al gezien:
- Jericho,
- Walking dead
- Terra nova
- Revolution
- Between
- Z Nation
- Falling Skies
12 Monkeys
Wayward pines

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:57
Ik ben ook weer op zoek naar wat nieuwe series, maar zo snel kon ik niets vinden.

Wat ik zoal kijk/keek(in willekeurige volgorde):
CSI
NCIS / NCIS New Orleans
Person of interest
The Blacklist
Elementary
Sherlock
The Wire
Rizzoli & Isles
Unforgettable
The Newsroom
Numb3rs
Bones
White Collar
Suits
Franklin&Bash
Under The Dome
Hawaii Five-O

Voornamelijk dus makkelijk wegkijkende series. Zijn er nog aanraders die hierbij passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:08

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Al eens gekeken op tastekid.com?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:26
The Wire en The Newsroom makkelijk wegkijkend?
Ik zou je Brooklyn Nine Nine aanraden, of Boardwalk Empire (om in het straatje van The Wire te blijven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:57
FREAKJAM schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:25:
Al eens gekeken op tastekid.com?
Nee, ik kende die site niet. Maar ik zal er zeker eens naar kijken.
Poulske schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:41:
The Wire en The Newsroom makkelijk wegkijkend?
Ik zou je Brooklyn Nine Nine aanraden, of Boardwalk Empire (om in het straatje van The Wire te blijven.)
Ik zei ook voornamelijk he :P, alhoewel ik zelf The Newsroom wel makkelijk vond wegkijken. Maar dank je voor je aanbevelingen, ik zal er eens naar kijken.

Meer suggesties zijn uiteraard altijd welkom.

Ter aanvulling kijk ik ook graag docu-series, zoals bv. The Tube, The Railway, The Route masters running London, River Cottage, The Layover, A (Car/Chopper/Plan) is(Re)born. Suggesties die in dat rijtje passen zijn ook welkom :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:19
EWK schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:03:
Welke serie zie ik over het hoofd? Ik zoek wat nieuws, als in dit topic gekeken en in het buitlandse tv-series topic.

- Geen syfy of drama, wel actie en/of goed verhaal (liever geen losse afleveringen zoals csi of hawaii five 0)

Wat dan wel?
- the last ship
- the blacklist
- quantico
- person of interest
- the unit

- afhaakt bij veel series die over het algemeen erg populair zijn zoals game of thrones en braking bad, mr robot, the bridge/broen (te langzaam), under the dome, oitnb, arrow (na derde seizoen afgehaakt), the wire (te langzaam) ,suits (na 2 seizoenen niet spannend meer), homeland (halverwege seizoen 3 afgehaak) ,house of cards (na 5 afleveringen afgehaakt, we spannend maar langzaam), californication, dexter, newsroom.

Edit; ik lees hier boven The Night Manager, ga ik meepakken in ieder geval. Zou ray donavan wat zijn?
Blindspot of Prison Break misschien iets?

Verder series die ik ook nog kijk met veel plezier:

Colony sci-fi
Blacksails piraten
Narcos. Leven van Pablo Escobar

[ Voor 6% gewijzigd door CCJJVV op 17-07-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:25

lordsnow

I know nothing

Wat dan wel?
- the last ship
- the blacklist
- quantico
- person of interest
- the unit

Waywrd Pines
The Night Of
Colony
Aquarius
Mad Dogs (US)
Chicago PD
Outcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:19

The_Scarabial

MTB for life!

grooviee17 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:17:
Ik ben ook weer op zoek naar wat nieuwe series, maar zo snel kon ik niets vinden.

[knip]

Voornamelijk dus makkelijk wegkijkende series. Zijn er nog aanraders die hierbij passen?
De beste serie allertijden natuurlijk: The Sopranos :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 23:17
The Night Of
Stranger Things

Beide erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 21:39
Ik zoek nog meer series zoals hieronder, (het hoeft niet perse animatie te zijn). Denk dat ik op dit moment vooral de shows leuk vind die meer een doorlopend verhaal hebben en met een (donker) komisch randje.

Rick and Morty ( persoonlijk een van de leukste komedie/animatie series, lekker random in alles)
Archer (wel leuk in begin, maar de toon/ontwikkeling blijft beetje hetzelfde)
Bojack Horseman (momenteel nog mee bezig, erg leuk en vind het drama/ontwikkeling erin ook wel fijn)
F for Family (kwam het toevallig tegen op netflix, ook als bijv Bojack beetje een combo, maar jammer genoeg nog maar 1 seizoen van uit).

Southpark/Family Guy/Simpsons (allemaal leuk, maar teveel van gezien eigenlijk al).

Wat ik minder vind is The Cleveland Show, futurama en American Dad

Ik hoorde mensen over The Venture Bros, en dat het ook tijd koste om daar in te komen maar heb er nog niks van gezien. En de series Moral Orel en Bob's Burgers wil ik nog gaan kijken.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:48
wvkreg schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:37:
The Night Of
Stranger Things

Beide erg goed!
Stranger Things *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Idd een goeie serie het enige wat ik vond is dat het allemaal wat snel ging in de laatste aflevering.

Verder is 12 monkeys ook wel een goeie serie.
Heb nu het eerste seizoen gezien, maar het is wel opletten omdat er eigenlijk meerdere verhaallijnen zijn.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
The Night Of is ook een heerlijke serie! Ik vind de manier waarop het gefilmd is ook prachtig af & toe. Klein voorbeeld: In een bepaalde scene zie je gevangenen uit het busje de gevangenis in lopen. Dat kun je gewoon recht toe/ recht aan filmen vanaf ooghoogte, maar hier heeft de regisseur gekozen om het de weerspiegeling in een plas te filmen. Het zijn details, maar het maakt voor mij een serie leuk om naar te kijken.

Na het zien van aflevering 4 vraag ik mij wel af in hoeverre het rechtssysteem zoals het in de serie neer wordt gezet klopt met de werkelijkheid?
spoiler:
Kost het zoveel moeite om je onschuld te bewijzen? De hoofdpersoon wordt immers in aflevering 4 gewoon door twee advocaten geadviseerd te bekennen, omdat 12 jaar gevangenis een mooie deal is en verder procederen veel geld kost. Het is nog steeds niet bewezen dat hij het gedaan heeft. Nog een ander ding: ik vraag me af wat de advocate nog met die kam gaat doen die ze hem in de gevangenis gaf. DNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:36
zijn er nog leuke mini series die jullie kunnen aanraden?

op Netflix gekeken naar:

Between
Marcella
Stranger things

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 17:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

StygMa schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:24:
Ik zoek nog meer series zoals hieronder, (het hoeft niet perse animatie te zijn). Denk dat ik op dit moment vooral de shows leuk vind die meer een doorlopend verhaal hebben en met een (donker) komisch randje.

Rick and Morty ( persoonlijk een van de leukste komedie/animatie series, lekker random in alles)
Archer (wel leuk in begin, maar de toon/ontwikkeling blijft beetje hetzelfde)
Bojack Horseman (momenteel nog mee bezig, erg leuk en vind het drama/ontwikkeling erin ook wel fijn)
F for Family (kwam het toevallig tegen op netflix, ook als bijv Bojack beetje een combo, maar jammer genoeg nog maar 1 seizoen van uit).

Southpark/Family Guy/Simpsons (allemaal leuk, maar teveel van gezien eigenlijk al).

Wat ik minder vind is The Cleveland Show, futurama en American Dad
[...]
Dat is een aanrader, als je Rick & Morty waardeert dan zit het hier ook wel goed.
Iemand nog suggesties?
Een van mijn favoriete animatieseries is The Boondock Saints.
Het gaat over racisme en zwart zijn in de VS. Laat je niet afschrikken door het zware onderwerp want er wordt een flinke bak humor ingezet om er mee om te gaan. Wel een vorm van humor die je moet begrijpen, anders snap je er niks van. Een beetje kennis van Amerikaanse vooroordelen en situaties helpt.

Momenteel kijk ik Sword Art Online.
Een adventureserie over wat MMO spelers. Erg leuk als je zelf ooit gegamed hebt omdat het overloopt van het gamers jargon en gamer-onderwerpen. Los van dat het een leuke fantasie-serie is behandelt het ook serieuze behandelt als "het is maar een spelletje" en "kun je verliefd worden in een game" terwijl de karakters klagen over bugs, cheaters en slechte vertalingen :)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 09-04 16:53
wvkreg schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:37:
The Night Of
Stranger Things

Beide erg goed!
ZEER goed!

Wie kent er nog van deze recentere series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 05-05 23:17
How to get away with murder
Taboo 2016, moet nog starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Wie heeft er een tip voor me:
Of eigenlijk 2 :) liefst 1 in de <30 min en 1 voor <60 min afleveringen.
Ik houd van een doorlopend verhaal.

En aan onderstaand lijstje te zien heb ik meer met 'white collar' dan 'blue collar.' sci-fi / onrealistische dingen vind ik niks
Sport doet het ook goed,

Wat heb ik gezien en wat vond ik er van:

++
Dexter
Suits
Billionaires
Orange is the new Black
Band of Brothers
Sons of Anarchy
Friday Nights live (of zoiets US Football serie)
Graceland

+
Prison break (1e seizoen, daarna niet boeiend meer).
The affair
White collar
Las Vegas
Burn notice
How I met your mother

+/-
House of cards
Unbreakable Kimmy Schmidt
Entourage
The Wire
Nashville
Leverage
Californication

--
Die drugs scheikunde gast (Wat veel mensen super goed vonden)
Game of Thrones (aantal afleveringen)
Heroes.
True detective (setting te oud)

Oja, het liefst een serie met al best wat afleveringen, ik ben een binge watcher :)

Wat dan wel?
- the blacklist
- quantico
Deze 2 ga ik zelf eens induiken :) thx voor de tip.

Graceland zou ik jou aanraden (vermoed dat die wat wegheeft van Quantico, gaat over oa undercover FBI / CIA agents)

[ Voor 19% gewijzigd door JBplap op 19-08-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik kwam een vermakelijke serie tegen op Netflix, die ik jullie niet wil onthouden.

http://www.imdb.com/title/tt1711386/

'Dag' is een Noorse zwarte komedieserie over een relatietherapeut die er een nogal eigenzinnige handelswijze op nahoudt. Hoewel de karakters bij tijd en wijle nogal absurdistisch gedrag vertonen, worden ze toch op overtuigende wijze neergezet in deze serie. In de loop van de afleveringen zit er ook voldoende ontwikkeling in de levens van de hoofdrolspelers, om de serie interessant te houden.

Ik ben nu aan het einde van seizoen 2 aanbeland en moet bekennen dat ik langzaam verknocht begin te raken aan de hoofdpersoon. Kortom, mijns inziens een leuke serie waarin je meegezogen wordt in het bizarre universum van Dag.

Er zijn tot nu toe 4 seizoenen uitgekomen van elk 10 afleveringen (ongeveer 20 minuten per aflevering). Hoewel er een paar langere verhaallijnen in zitten, zijn de afleveringen eventueel ook 'los' te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-04 20:44

Goner

What can I do you for ?

- Geen syfy of drama, wel actie
Strike Back ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Sdreeg schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:54:
Ik kwam een vermakelijke serie tegen op Netflix, die ik jullie niet wil onthouden.

'Dag' is een Noorse zwarte komedieserie over een relatietherapeut die er een nogal eigenzinnige handelswijze op nahoudt. Hoewel de karakters bij tijd en wijle nogal absurdistisch gedrag vertonen, worden ze toch op overtuigende wijze neergezet in deze serie. In de loop van de afleveringen zit er ook voldoende ontwikkeling in de levens van de hoofdrolspelers, om de serie interessant te houden.

Ik ben nu aan het einde van seizoen 2 aanbeland en moet bekennen dat ik langzaam verknocht begin te raken aan de hoofdpersoon. Kortom, mijns inziens een leuke serie waarin je meegezogen wordt in het bizarre universum van Dag.

Er zijn tot nu toe 4 seizoenen uitgekomen van elk 10 afleveringen (ongeveer 20 minuten per aflevering). Hoewel er een paar langere verhaallijnen in zitten, zijn de afleveringen eventueel ook 'los' te bekijken.
Gaan we eens naar kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

Sdreeg schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:54:

'Dag' is ...
in welke taal spreken ze?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/die/zij

De series die ik nu aan het kijken ben:

Stranger Things (Netflix), 1 seizoen. Een geweldige horrorserie geplaatst in de jaren '80. De sfeer die de serie oproept is echt weergaloos.

Revolution (Netflix), 2 seizoenen. Een serie in het rijtje Walking Dead, Defiance, etc. Vijftien jaar nadat wereldwijd alle stroom is uitgevallen (elektriciteit werkte gewoon opeens niet meer) probeert een familie uit handen van de Militia te blijven.

Banshee (HBO), 4 seizoenen. Een man die net uit de gevangenis is wordt aangezien voor de nieuwe sheriff van het plaatsje Banshee Pennsylvania. Vanaf dat moment breekt de hel los in het voorheen zo rustige plattelandsdorpje. Een beetje ongeloofwaardig maar een leuke actieserie. Wat, zei ik nu ongeloofwaardig, terwijl een sci fi en een horror serie dus wel geloofwaardig zijn? Sci fi en horror pretenderen niet om echt te zijn. Banshee daarentegen is geplaatst in de echte wereld. Desalniettemin een aanrader. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Gezien en genoten :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Het is in het Noors, volgens mij. Ik ken de taal niet, maar het doet me erg aan het Deens denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Banshee is idd een geweldige serie, Strike back (zelfde productie, erg vergelijkbaar maar andere setting eigenlijk) is ook zo'n topper.
Mx. Alba schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 07:54:
Sci fi en horror pretenderen niet om echt te zijn.
Volgensmij klopt die uitspraak niet helemaal. SciFi gaat het er om dat het wel mogelijk is anders is het fantasy. bv Star Trek versus Star Wars. Star Trek is niet echt, maar wil wel echt proberen te zijn door theorie aan zaken te hangen ipv "it just works". Vandaar die geloofwaardigheid ;)

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat dan wel?
- the last ship
- the blacklist
- quantico
- person of interest
- the unit

Is IMDB: Person of Interest (TV Series 2011–2016) wat voor je? Serie is inmiddels al wel afgelopen, na 5 seizoenen. Is echter wel een serie wat vaak een losse aflevering is, maar zit ook een (super spannende) rode draad in. Ik kan hem in elk geval echt aanraden.

Wellicht kun je eens kijken naar deze, al moet je dan wel van bloed en horror houden; IMDB: Into the Badlands (TV Series 2015– ). Deze heeft voor seizoen 'slechts' 8 afleveringen zo uit mijn hoofd, maar is van begin tot eind eigenlijk wel spannend. Een andere serie is IMDB: Sense8 (TV Series 2015– ), op Netflix. Begint wat traag, maar als die eenmaal los is, gaat het best rap eigenlijk.

EDIT @ Hieronder:
Ik zit idd te slapen... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 24-08-2016 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:06
Staat in z'n lijstje, 5e in de opsomming. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

RadioKies schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:32:
Volgensmij klopt die uitspraak niet helemaal. SciFi gaat het er om dat het wel mogelijk is anders is het fantasy. bv Star Trek versus Star Wars. Star Trek is niet echt, maar wil wel echt proberen te zijn door theorie aan zaken te hangen ipv "it just works". Vandaar die geloofwaardigheid ;)
Nou ja, wat ik bedoel is, in een wereld waar zoiets als Revolution of Stranger Things mogelijk is, kan je een heleboel andere vreemde dingen laten gebeuren zonder dat dat heel vreemd lijkt. Maar in Banshee heb je toch echt wel veel te veel zeer toevallige omstandigheden.

Wel leuk trouwens om dat spanningsveld te zien tussen de jurisdicties van Pennsylvania County, de Kinaho Reservation, de Amish (wel grappig om dat Pennsylvania Dutch te horen, als je een beetje Duits verstaat dan kan je er een redelijk touw aan vastknopen) en natuurlijk Kai Proctors onderwereldimperium. Dat alleen al is een explosieve mix en dan komt ook nog de State Police de boel onder curatelen stellen en natuurlijk de Rabbit... Zo'n gigantische chaotische fuckball in een nietszeggend plattelandsdorpje lijkt mij IRL gewoon compleet onmogelijk.

Maar ja, zo zit er in Revolution ook iets heel vreemds natuurlijk. Alles wat elektrisch is werkt niet meer (zelfs battery powered niet) maar hoe werken onze zenuwstelsels dan nog, bijvoorbeeld? Lijkt meer op magie dan iets natuurlijks / technologisch zo. Maar ja we zullen het wel zien. Ik vond de sfeer wel een beetje op Walking Dead lijken, trouwens. Een zelfde desolate, vervallen wereld. Alleen speelt Revolution natuurlijk 15 jaar na de apocalyps, terwijl Walking Dead hooguit een paar weken na de apocalyps begint.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mijn ontdekkingen van de week zijn Horace and Pete en Transparent.

Horace & Pete gaat over een bruine kroeg die gerund wordt door Louis CK en Steve Buscemi. Samen met de stamgasten klagen ze over de wereld en het leven. De setting is vooral een raamwerk voor sketches, er is geen doorlopend verhaal. De serie drijft op sterke acteurs die mooie verhalen vertellen over het leven met veel aandacht voor de actualiteit (bv de verkiezingen).
Ik besef dat deze omschrijving een beetje dunnetjes is, het klinkt als een standaard sitcom, en eigenlijk is het dat ook. Het verschil zit in de kwaliteit van de acteurs. Ik heb gisteren een monoloog van 20 minuten gekeken waarvan ik nu nog kippenvel krijg. Dat was wel een erg zwaar verhaal voor comedy maar het werd spectaculair goed gebracht.

De tweede ontdekking is Transparent, dat gaat over een gezin waarvan de vader besluit om voortaan als vrouw door het leven te gaan. Ik heb een beetje moeite om de serie aan te prijzen omdat er eigenlijk maar weinig gebeurt en het vooral gaat over mensen die op de bank zitten te praten over relaties. De sfeer van de serie is echter heel apart. Dit is niet voor iedereen, ik denk zelfs dat de meerderheid het niks vindt maar ik kan het niet afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:13:
Mijn ontdekkingen van de week zijn Horace and Pete en Transparent.
Wordt Horace & Pete nog beter na de eerste aflevering? Die vond ik traag en saai, terwijl traagheid normaal gesproken geen punt is voor me.

Transparent is erg apart inderdaad. Iemand nog suggesties voor andere combi's van drama en comedy buiten de gebaande paden? Denk aan
  • Baskets
  • Detectorists (wat luchtiger)
  • Happyish
  • Rectify (puur drama)
  • Togetherness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ultra schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:43:
Wordt Horace & Pete nog beter na de eerste aflevering? Die vond ik traag en saai, terwijl traagheid normaal gesproken geen punt is voor me.
Ik heb de eerste 4 afleveringen gezien. Aflevering 1 en 2 heb ik achter elkaar doorgezien en in mijn hoofd lopen ze al door elkaar. Volgens mij vond ik 2 beter maar het is vooral meer van hetzelfde.
Aflevering 3 is nog trager. Bijna de hele aflevering is een monoloog van een van gasten. Maar ik vond het ge-wel-dig, ze acteert de sterren van de hemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keihardekip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 04:32
[...]

Transparent is erg apart inderdaad. Iemand nog suggesties voor andere combi's van drama en comedy buiten de gebaande paden? Denk aan
  • Baskets
  • Happyish
  • Rectify (puur drama)
  • Togetherness
Six Feet Under _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ja, die past er prima tussen! Ik heb hem niet zo lang geleden eindelijk eens gekeken.

Ik denk dat ik alleen een trailer van Horace & Pete heb gezien? Net de eerste (dubbele) aflevering achter de rug en na een minuut of twee was het allemaal nieuw. Ik moet er minimaal nog eentje kijken om een oordeel te kunnen vellen.

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05 10:02
Hoewel de serie al uit 2011 stamt, ben ik toch na 2 afleveringen (netflix) zeer onder de indruk van The Bridge (Deense/Zweedse versie). Interessant verhaal, goed acteerwerk en goed gemonteerd (realistisch, vertelritme)

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11-2024

altec

Plop

Op dit moment ben ik echt 'hooked' bij Mr.Robot. Die diepgang, switches van realiteit naar "fantasie", het verhaallijn, de details... top!

Kent iemand een soortgelijke serie? Hoeft niet direct met IT te maken te hebben.

Alhoewel, 2 vragen dan maar .....ik Sillicon Valley ook erg geinig. Dus misschien toch ook maar IT-gebaseerde series _/-\o_

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:51

pistole

Frutter

Mijn favorieten:

Scandinavisch:
- The Bridge (oorspronkelijke versie)
- The Killing (oorspronkelijke versie)
- Borgen

Brits:
- Spooks (wel wat ouder, maar toch. 10 seizoenen aan semi-realistische MI-5 actie!)

Amerikaans:
- The Sopranos
- Dexter
- Breaking Bad
- The Americans

Van Spooks zag ik dat er ook een film is verschenen in 2015, die moet ik nog zien.

Ik frut, dus ik epibreer

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ja, Dexter is inderdaad een geweldige serie, maar door de seizoenen heen krijgt die serie ook last van het ongeloofwaardigheidsvirus. Niet erg genoeg om niet verder te kijken, dat zeker niet, maar de kwaliteit daalt wel gaandeweg, vind ik.

• Ultra
  • Niet online
altec schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:43:
Op dit moment ben ik echt 'hooked' bij Mr.Robot. Die diepgang, switches van realiteit naar "fantasie", het verhaallijn, de details... top!

Kent iemand een soortgelijke serie? Hoeft niet direct met IT te maken te hebben.

Alhoewel, 2 vragen dan maar .....ik Sillicon Valley ook erg geinig. Dus misschien toch ook maar IT-gebaseerde series _/-\o_
Twin peaks? :D
pistole schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:03:
Mijn favorieten:

Scandinavisch:
- The Bridge (oorspronkelijke versie)
- The Killing (oorspronkelijke versie)
- Borgen

Brits:
- Spooks (wel wat ouder, maar toch. 10 seizoenen aan semi-realistische MI-5 actie!)

Amerikaans:
- The Sopranos
- Dexter
- Breaking Bad
- The Americans

Van Spooks zag ik dat er ook een film is verschenen in 2015, die moet ik nog zien.
The Sopranos, Breaking Bad, The Killing en Borgen leggen de lat hoog, maar ik doe een poging: Follow the money, The Game, Peaky Blinders, Boardwalk Empire, Ray Donovan, The Wire?

[ Voor 0% gewijzigd door Ultra op 25-08-2016 09:07 . Reden: +Follow the money ]

Anoniem: 55563

Wat me dit jaar bezig houdt of hield:

House Of Cards

Deze serie blijft boeien, seizoen in seizoen uit. Kevin Spacey is een bijzonder goede acteur die hier een onverschrokken politicus neerzet. Een prachtig inkijkje in het meedogenloze politieke wereldje waarbij alle personages goed worden uitgewerkt en waarin een happy end niet bestaat. Onorthodoxe vertelmethode en hoge onvoorspelbaarheid. Ik geef deze serie een 9. Later in de seizoenen komt er mij iets teveel drama naar boven. Anders was het een 10 geweest.

The Last Ship

Seizoen 1 was een spannend avontuur met een klassieke race tegen de klok. Niks hoogstaands maar wel vermakelijk. Seizoen 2 is meer een Amerika-is-groot-en-machtig-trip en ongetwijfeld bedoeld ter promotie van de (tanende) Amerikaanse macht in de wereld. Dit prachtige stuk propaganda ben ik na een paar afleveringen mee gestopt. Seizoen 1 geef ik een 7, seizoen twee een 5.

Daredevil

Normaal ben ik niet van de superhelden maar deze behoorlijke rauwe serie is me goed bevallen. De personages komen echt over en ook de superheld is geloofwaardig. Ik hoop dat volgende seizoenen dit gevoel vasthouden. Een 8.

Game of Thrones

De eerste 3 (misschien 4) seizoenen waren een prachtig, langzaam ontwikkelend schouwspel vol met mooie beelden en interessante conversaties en ontmoetingen. Latere seizoenen is het tempo duidelijk omhoog gegaan en dat vind ik jammer. Van mij mogen hier wel 12 seizoenen van gemaakt worden maar het lijkt erop dat het er een stuk minder zullen zijn. Seizoen 6 was wel weer spannender en interessanter dan seizoen 5 dus ik kijk nog steeds uit naar volgend jaar. Dikke 9.

Orange is the new black

Seizoen 1 was de beste, niet alleen omdat het iets heel nieuws was maar ook omdat het een bepaalde emotie opriep rondom de hoofdpersoon. Seizoen 2 was een mooie voortzetting maar latere seizoenen werd het meer een politiek statement tegen het Amerikaanse gevangeniswezen. Dat hebben we al eerder gezien en hoeft echt niet seizoenen lang door te gaan. Seizoen 4 bracht gelukkig de nodige vernieuwing in het verhaal waardoor het toch weer interessant werd om te kijken. Ik geef de serie een 8.

Sense8

Anders dan al het andere! De Wachowski's hebben hier een zeer boeiend schouwspel van gemaakt, vol emotie, kleurrijke mensen, kleurrijke beelden en soms ijzingwekkende spanning. Het is ook een prachtige steun voor de LGBT-gemeenschap. Absolute aanrader! Deze krijgt ook een 9.

True Detective

Ben je die gladde, ongeloofwaardige detective series helemaal zat? Deze serie is traag, en dan bedoel ik tráág. Echte mensen, echte settings, echte problemen, echte gevaren. Onvoorspelbaar en tastbaar. In seizoen 1 schitteren Woody Harrelson en Matthew McConaughey als 2 prachtige, door het leven gevormde detectives die de zaak van hun leven op het spoor komen. Seizoen 2 is een geheel andere verhaallijn met andere acteurs en andere personages. Wederom in een trage setting, hoewel iets sneller dan seizoen 1, en net als seizoen 1 in een ogenschijnlijk achtergebleven Amerikaans gebied waarbij je vaak het gevoel hebt dat je in de jaren '70 zit, tot ze er een smartphone bij pakken. Denk aan bruine gordijnen, rood behang, auto's met houtpanelen en saaie, grijze wegen. Deze serie geef ik een 8,5.

Suits

Pakken, pakken en nog eens pakken. Ik heb een hekel aan pakken maar deze serie is fantastisch. Self-made nep-advocaat werkt zich op in het advocatenwereldje van NYC. Latere seizoenen lijken een beetje een herhaling te worden maar seizoen 6 is een mooie reboot die nieuwe spanning en andere diepgang brengt. Een 8.

The Flash
Beide seizoenen heb ik in 1 adem uitgekeken. Prachtig superhelden vermaak waar je niet bij na hoeft te denken. Dat kun je ook maar beter niet doen. ;) Van mij had er wel iets minder persoonlijk drama in hoeven te zitten omdat ik dat nogal kinderlijk vind uitgewerkt. Maar ik zit wellicht ook niet meer echt in de doelgroep van de makers. Een 7,5.

Mr. Robot

Gisteren ben ik aan deze serie begonnen en aflevering 1 vond ik bijzonder tof. Voor mij onbekende acteurs en dat vind ik altijd interessant. Ik las lovende recensies over deze serie en na aflevering 1 kan ik me daar al iets bij voorstellen. Ik heb nog geen idee waar het verhaal naartoe zal gaan en dat is altijd een enorm pluspunt. Aflevering 1 geef ik in ieder geval een 9.

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:32
Momenteel met veel plezier

The Five

aan het kijken. Britse detective/misdaad mini-serie van Sky. Echt een aanrader! Goede cast & verhaal.

Maar... mini-serie. Wie weet andere series die in dit straatje passen? (The Night Of ook al aan het volgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Kijk anders ook op mijn site voort veel tips. Heb aardig wat pilots reviews staan, dus misschien staat er wat voor je tussen. En september komt er weer aan, dus genoeg nieuwe series om te proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Veefje op 28-08-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
altec schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:43:

Wellicht Halt & Catch Fire van AMC. Over de opkomst van de computer. Een dramaserie. Misschien de IT-Crowd?

Black Mirror? Person of Interest? Dat zijn dan meer series waar technologie een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
[...]

• Baskets
  • Happyish
  • Rectify (puur drama)
  • Togetherness
Hou je vast, komen een boel aan:

Shameless (Showtim)
Red Oaks (Amazon)
Looking (HBO)
Girls (HBO)
You're the Worst
Married (FX)
Love (Netflix)
Louie (FX)
Getting On (HBO)
Party Down (Starz)
Enlightened (HBO)
Hung (HBO)
Bunheads (ABC Family)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:51

Niku

Alagaesii

Kak, ik zit in een post-HIMYM dip. Had de serie nog nooit gezien, maar laatste maanden er in één keer doorheen geblazen, echt fantastisch.

Maar wat nu. Denk dat ik Last Chance U eens een kans ga geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Veefje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Hou je vast, komen een boel aan:

Shameless (Showtim)
Red Oaks (Amazon)
Looking (HBO)

Girls (HBO)
You're the Worst
Married (FX)
Love (Netflix)

Louie (FX)
Getting On (HBO)
Party Down (Starz)
Enlightened (HBO)
Hung (HBO)
Bunheads (ABC Family)
Thx, daar ken ik een aantal niet van (vetgedrukt). Die ik wel ken neigen meer naar comedy dan drama. En dan past daar nog wel bij:

Bored to death
Veefje schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:10:

Black Mirror? Person of Interest? Dat zijn dan meer series waar technologie een rol speelt.
Black Mirror, altijd een (extra) keer aanraden waard _/-\o_ .
Voor Person of Interest zou je eigenlijk terug in de tijd moeten om het tijdens het kijken van fictie naar werkelijkheid (Snowdens onthullingen) te zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ultra schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:47:
[...]

Thx, daar ken ik een aantal niet van (vetgedrukt). Die ik wel ken neigen meer naar comedy dan drama. En dan past daar nog wel bij:

Bored to death

[...]

Black Mirror, altijd een (extra) keer aanraden waard _/-\o_ .
Voor Person of Interest zou je eigenlijk terug in de tijd moeten om het tijdens het kijken van fictie naar werkelijkheid (Snowdens onthullingen) te zien gaan.
Sowieso alles van Charlie Brooker.

Dead Set is ook geweldig.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13
Voor mensen die nog een leuke serie willen volgen is Code 37 een aanrader.
Dit is een belgische politie serie (sectie zeden) met leuke karakters en boeiend verhaal achter de hoofdpersoon. In elke aflevering word meestal een zeden delict opgelost en intussen word een goed verhaal achter de hoofdpersoon verteld. Na de 1e 2 seizoenen hebben ze nog een film uitgebracht waar seizoen 3 weer op aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:36
alki schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:54:
Voor mensen die nog een leuke serie willen volgen is Code 37 een aanrader.
Dit is een belgische politie serie (sectie zeden) met leuke karakters en boeiend verhaal achter de hoofdpersoon. In elke aflevering word meestal een zeden delict opgelost en intussen word een goed verhaal achter de hoofdpersoon verteld. Na de 1e 2 seizoenen hebben ze nog een film uitgebracht waar seizoen 3 weer op aansluit.
Klopt
En heeft persoonlijk ook nog een mooie verhaallijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:09:

Ik heb de eerste 4 afleveringen gezien. Aflevering 1 en 2 heb ik achter elkaar doorgezien en in mijn hoofd lopen ze al door elkaar. Volgens mij vond ik 2 beter maar het is vooral meer van hetzelfde.
Aflevering 3 is nog trager. Bijna de hele aflevering is een monoloog van een van gasten. Maar ik vond het ge-wel-dig, ze acteert de sterren van de hemel.
Ik heb nog wat meer Horace & Pete gekeken en opeens besefte ik me dat ik naar toneel zat te kijken ipv televisie. Hoewel het allebei acteren is zitten er toch flinke stijlverschillen tussen.
Televisie wordt steeds sneller maar dit is nog met de grootste rust gespeeld en geknipt. Het licht gaat aan, de spelers komen op, ze hebben een dialoog over de grote en kleine problemen van het leven die uit niet meer bestaat dan pratende mensen die soms wel meer dan 10 minuten alleen aan het woord zijn, dan vertrekt iedereen weer en de deur sluit/het doek valt.

Mijn enthousiasme is wat afgezwakt. Het is nog steeds een mooie serie maar ik ben niet meer zo ondersteboven als na de 3e aflevering, maar die legde de lat ook wel erg hoog.

[ Voor 10% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 29-08-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ultra schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:32:
Ik denk dat ik alleen een trailer van Horace & Pete heb gezien? Net de eerste (dubbele) aflevering achter de rug en na een minuut of twee was het allemaal nieuw. Ik moet er minimaal nog eentje kijken om een oordeel te kunnen vellen.
Na nog wat afleveringen vind ik het heerlijk. Louis C.K. weet altijd van die ongemakkelijke gesprekken en situaties te creëren. Het diner bijv. deed een beetje aan Festen denken. Dat Marsha, de bar en Uncle Pete wat uit beeld verdwijnen is ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 15:37
Dit zijn mijn series tot nu toe:
  1. Game of Thrones
  2. Camelot
  3. The Pillars of the Earth
  4. Vikings
  5. Marco Polo
  6. Black Sails
  7. Spartacus
  8. Da Vinci's Demons
  9. Crossbones
  10. Sherlock
  11. The Bastard Executioner
  12. The Last Kingdom
  13. The Shannara Chronicles
Zoals je ziet zijn het voornamelijk historische en fantasy series. Ik zoek een nieuwe serie in hetzelfde genre die dezelfde hoge kwaliteit heeft als de titels in het lijstje :)

Nog meer suggesties? :9

Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Lud0v1c schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:44:
Zoals je ziet zijn het voornamelijk historische en fantasy series. Ik zoek een nieuwe serie in hetzelfde genre die dezelfde hoge kwaliteit heeft als de titels in het lijstje :)

Nog meer suggesties? :9
True Blood
Grimm
Lucifer
Lost Girl
Orphan Black
Supernatural
Sleepy Hollow
Forever
Dark Matter
Haven
Penny Dreadful
Zero Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 842695

Hallo allemaal
Ik zoek series die op Arrow en The Shadowhunters lijken (SCI-FI, vecht -romantiek) Als iemand een serie in gedachten heeft, zou ik het waarderen als je het me zou laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 20:56
The Flash, DC's Legends of Tomorrow alhoewel er op The Flash na wellicht geen romantiek in voor komt.

Mag ik er even op wijzen dat je TS wel erg karig is. Wellicht heb je een zoektocht gehad en ben je tegen series aangekomen welke het totaal of net niet zijn?
Scheelt een opsom-topic welke uiteindelijk gesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 842695

Ik heb idd zelf op zoek gegaan, maar niks gevonden daarom dat ik het vraag.
The Flash heb ik ook gekeken, maar vond het eigenlijk niks aan. Legends of Tomorrow ben ik wel geïnteresseerd in maar weet niet of er wel romantiek in voorkomt, maar ik ga m wel ff checken.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 842695 op 22-11-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:39
Een aantal suggesties:

-Agents of S.H.I.E.L.D.
-Vampire Diaries
-Haven
-Stargate Atlantis
-Intelligence
-Scorpion
-Doctor Who
-Revolution
-Jericho
-Teen Wolf

[ Voor 10% gewijzigd door ruftman op 23-11-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Here it goes

- Star Crossed
- The Secret Circle
- The Tomorrow People
- The 100
- Defiance
- Timeless
- Misfits
- Stitchers
- Izombie (niet sci-fi wel ook The CW)
- The Shannara Chronicles

[ Voor 20% gewijzigd door Veefje op 23-11-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Op basis van Arrow en Shadowhunters, dan zou ik iig meteen beginnen met The Shannara Chronicles, The Secret Circle, Star-Crossed en The Tomorrow People.

[ Voor 51% gewijzigd door Veefje op 23-11-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Op www.mijnserie.nl kan je alles bijhouden en welke series er allemaal zijn!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45
Hedendaagse shows Met mogelijk wachten op het nieuwe seizoen volgend jaar oid.

Preacher
Westworld
Game Of Thrones
Daredevil
Luke Cage
Jessica Jones
(Komen nog 2 series de gekoppeld zijn aan Daredevil, Luke Cage, Jessica Jones) Netflix series.
The Magicians
Lucifer

Dark matter
Killjoys
The Expanse
Wynonna Earp

Oudere series

Legend of the Seeker (Fantasy)
Dark Angel ( Jessica Alba)
Torchwood (verbonden aan de Doctor Who universe voonamelijk David Tennant/Matt Smith)
V 2009 (Helaas 2 seizoenen)
Continuum
Terminator Sarah Conner Chronnicles
En laat ik Chuck niet vergeten.

___
Almost Human
Terra Nova
Forever ( Mix van Castle met wat magie)
Firefly
(Deze 4 helaas na 1 seizoen gecanceled)

Oudere series heb je nog Buffy the Vampire Slayer en Angel.
The Pretender is nog een favoriet van mij best onder gesneeuwd toen der tijde wegens Xfiles.

Niet alles heeft Romantiek en of is het voor een periode meer een achtergrond iets zonder echt focus.
Maar wel veel mix van Sci-fy en of Fantasy.

Veel van deze series zoniet alle hebben flink veel persoonlijkheid de ene show is serieus kwa toon en de andere is wat campy/cheesy.

Stargate SG1 doet alles door elkaar bijvoorbeeld wat hier boven al genoemd is. Nog steeds mijn favoriete Sci-fy Show. Deze serie komt pas los rond seizoen 4/5.

Tv calendar plus filter
http://www.pogdesign.co.uk/cat/

[ Voor 6% gewijzigd door Psyonara op 26-11-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:19
Oké ik zit met het volgende dilemma. Ik ben een fanatiek serie liefhebber en heb een serie nodig voor 's avond lekker in bed voor het slapen gaan. Ik volg al een twintig tal series die ik hieronder even neer zal zetten (Het kan dus uiteraard niet een van die series zijn ;))
-Arrow
-Luke Cage
- Agents of Shield
- Flash
-Narcos
- Band Of Brothers
- Prison Break
- Homeland
- Vikings
- Mr. Robot
- Blindspot
- Quantico
- 24
- The Last Kingdom
- Black Sails
- Lost
- Colony
- The Last Ship
- The Blacklist
- Strike Back
- Hawaii five-o
- Mac Gyver

Hoewel er redelijk wat fantasy/sci-fi series tussen zitten ben ik meer opzoek naar een serie als Strike Back. Hedendaags, veel actie, veel geweer gevechten, het hoeft niet het beste verhaal te hebben heb liever iets dat gewoon lekker weg kijkt. True detective wil ik aankomende week aan beginnen.
De volgende series heb ik geprobeerd maar zijn het toch net niet:

Game of Thrones
House Of Cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:37
Dan denk ik dat True Detective niet echt wat voor jou is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 07:13

GeeBee

Oddball

We genieten hier van Lethal Weapon. Kijkt lekker weg, maar helaas nog niet zoveel afleveringen.
Ja... gebaseerd op de gelijknamige films.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
CCJJVV schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:10:
Hedendaags, veel actie, veel geweer gevechten
Banshee
Burn notice
Fargo
Flashpoint
Graceland
Human Target
La Femme Nikita
Nikita
Chuck
Transporter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Anoniem: 842695 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:39:
Hallo allemaal
Ik zoek series die op Arrow en The Shadowhunters lijken (SCI-FI, vecht -romantiek) Als iemand een serie in gedachten heeft, zou ik het waarderen als je het me zou laten weten!
Lost Girl
Stitchers
Bitten
Moonlight
Grimm
True Blood
Lucifer
Dark Matter
Haven
Sleepy Hollow
Blood Ties
iZombie
Sanctuary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:56

Madstorm

Derping all the way!

Hallo allemaal
Volgens mij is 'The Originals' nog niet genoemd. Ben ik 'net' mee begonnen, erg leuke serie.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightthunder
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hallo allemaal
SCI-FI, actie en romantiek is niet zo heel lastig lijkt me?

Maar Arrow...dat is geen SCI-FI maar fantasy.
Ik neem aan dat ik niet het verschil hoef uit te leggen tussen SCI-FI en fantasy?

Maar goed, in ieder geval series met de elementen SCI-FI/fantasy, actie en romantiek (welke ik heb gezien dan):

* The 100
* The Walking Dead
* Fear the Walking Dead
* Game of Thrones
* The Flash
* Gotham
* Agents of S.H.I.E.L.D.
* Mr. Robot
* Daredevil
* Jessica Jones
* Luke Cage
* Wayward Pines

Vast nog wat vergeten, maar hier kun je vast wel mee vooruit!
Oké ik zit met het volgende dilemma. Ik ben een fanatiek serie liefhebber en heb een serie nodig voor 's avond lekker in bed voor het slapen gaan. Ik volg al een twintig tal series die ik hieronder even neer zal zetten (Het kan dus uiteraard niet een van die series zijn ;))
-Arrow
-Luke Cage
- Agents of Shield
- Flash
-Narcos
- Band Of Brothers
- Prison Break
- Homeland
- Vikings
- Mr. Robot
- Blindspot
- Quantico
- 24
- The Last Kingdom
- Black Sails
- Lost
- Colony
- The Last Ship
- The Blacklist
- Strike Back
- Hawaii five-o
- Mac Gyver

Hoewel er redelijk wat fantasy/sci-fi series tussen zitten ben ik meer opzoek naar een serie als Strike Back. Hedendaags, veel actie, veel geweer gevechten, het hoeft niet het beste verhaal te hebben heb liever iets dat gewoon lekker weg kijkt. True detective wil ik aankomende week aan beginnen.

Game of Thrones
House Of Cards
* Wayward Pines mis ik in jouw lijst, spannende serie (vooral 1e seizoen) welke je aan het denken zet voor 't slapen gaan)
* Geen Breaking Bad of Better Call Saul als serie liefhebber?
* Legends seizoen 1
* Wel Luke Cage, geen Jessica Jones of Daredevil?

Succes ermee!

[ Voor 43% gewijzigd door Lightthunder op 01-12-2016 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:37

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

-Arrow
-Luke Cage
- Agents of Shield
- Flash
-Narcos
- Band Of Brothers
- Prison Break
- Homeland
- Vikings
- Mr. Robot
- Blindspot
- Quantico
- 24
- The Last Kingdom
- Black Sails
- Lost
- Colony
- The Last Ship
- The Blacklist
- Strike Back
- Hawaii five-o
- Mac Gyver

Game of Thrones
House Of Cards
Person of Interest

Heeft alles. Sci-fi thema, heel veel actie, humor, fantastische soundtrack, een zeer interessante rode draad, enkele experimentele afleveringen, sterke cast, mooie vrouwen, beetje nerdy. Wat mij betreft één van de meest onderschatte series van de afgelopen paar jaar, zeker in Nederland krijgt het niet de aandacht die het verdient.

Afbeeldingslocatie: http://scifiempire.net/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/Sarah-Shahi-in-Person-of-Interest-opening-sequence-Person-of-Interest.jpg

103 afleveringen in 5 seizoenen, dus je kan je lol even op. Serie is bedacht en gemaakt door Jonathan Nolan, die met z'n broer onder meer aan Memento, The Prestige, The Dark Knight en The Dark Knight Rises meeschreef. Dikke aanrader!

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Ik heb sinds een tijdje Netflix.. eerst de serie HIMYM afgekeken, en sinds vanavond Dexter (ik baal écht van het einde overigens).

Series die ik nu volg:
- Brooklyn Nine Nine

Ik zoek altijd twee soorten series..
1. Een luchtige soort (komedie, waar je niet écht bij hoeft na te denken oid), zo twijfel ik bijv. nog of Lilyhammer een geschikte is voor deze soort.
2. Vooral voor de 2e soort ben ik er nog lang niet uit wat ik kan/zal volgen nu Dexter is afgelopen.. ik hou ervan om naast het luchtige dus ook een serie te volgen die juist van begin tot eind boeit, waar een beetje spanning inzit e.d.

Iemand tips?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
Als je net klaar bent met Dexter dan raad ik je Six Feet Under aan. Het is een oudere serie van HBO. Zelf ben ik ook pas na het kijken van Dexter gaan zoeken naar series met Michael C Hall. Eigenlijk raad ik iedere liefhebber van series, Six Feet Under aan.

De serie gaat vooral over de dood en een stel begrafenisondernemers en dat i.c.m homoseksualiteit. Dit in een drama jasje gegoten met de nodige humor. De beschrijving over de serie deed mij vooraf ook huiveren. Maar Ooh wat een dijk van een serie. Nu ik het er zo over heb ga ik hem denk nog eens opnieuw kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GS88 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 02:24:
Ik heb sinds een tijdje Netflix.. eerst de serie HIMYM afgekeken, en sinds vanavond Dexter (ik baal écht van het einde overigens).

Series die ik nu volg:
- Brooklyn Nine Nine

Ik zoek altijd twee soorten series..
1. Een luchtige soort (komedie, waar je niet écht bij hoeft na te denken oid), zo twijfel ik bijv. nog of Lilyhammer een geschikte is voor deze soort.
2. Vooral voor de 2e soort ben ik er nog lang niet uit wat ik kan/zal volgen nu Dexter is afgelopen.. ik hou ervan om naast het luchtige dus ook een serie te volgen die juist van begin tot eind boeit, waar een beetje spanning inzit e.d.

Iemand tips?
1. New girl
Modern Family
Brooklyn Nine Nine
Arrested development, al is dit wat subtielere humor 😁

2. Stranger things , lijkt niet op Dexter, maar heel boeiend.
The Bridge , gewoon super goed
Luther

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:22

Game of Thrones
House Of Cards
Blindspot of NCIS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik ben gisteren begonnen aan Dirk Gently's Holistic Detective Agency op Netflix. Een serie gebaseerd op een boek van Douglas Adams, die ook The Hitchhiker's Guide to the Galaxy schreef, dus dan weet je het wel: mindfucks en droge humor galore. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 16:05

hostler

Yeahhh dude!

GovertNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 03:33:
Als je net klaar bent met Dexter dan raad ik je Six Feet Under aan. Het is een oudere serie van HBO. Zelf ben ik ook pas na het kijken van Dexter gaan zoeken naar series met Michael C Hall. Eigenlijk raad ik iedere liefhebber van series, Six Feet Under aan.

De serie gaat vooral over de dood en een stel begrafenisondernemers en dat i.c.m homoseksualiteit. Dit in een drama jasje gegoten met de nodige humor. De beschrijving over de serie deed mij vooraf ook huiveren. Maar Ooh wat een dijk van een serie. Nu ik het er zo over heb ga ik hem denk nog eens opnieuw kijken.
Bedankt voor de suggestie! _/-\o_ Ik ga er vanavond eens aan beginnen. Dexter was namelijk ook erg goed.

Mijn ouders zijn inmiddels ook pro-serie kijken. Eerder waren ze altijd anti maar sinds ik ze Breaking Bad heb laten kijken hebben ze Game of Thrones, The Night Of en Stranger Things ook al gezien. Ze zijn nu net begonnen met Fringe (ook een toppertje imho).

I've created monsters >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 01:18

burgt

Starbass

The expanse is ook een erg goede scifi serie, seizoen 2 komt begin volgend jaar al.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

hostler schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:47:
[...]

Bedankt voor de suggestie! _/-\o_ Ik ga er vanavond eens aan beginnen. Dexter was namelijk ook erg goed.

Mijn ouders zijn inmiddels ook pro-serie kijken. Eerder waren ze altijd anti maar sinds ik ze Breaking Bad heb laten kijken hebben ze Game of Thrones, The Night Of en Stranger Things ook al gezien. Ze zijn nu net begonnen met Fringe (ook een toppertje imho).

Mijn ouders komen niet veel verder dan Penoza en Flikken qua series. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
hostler schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:47:
[...]

Het zal misschien even wennen zijn van Dexter naar deze serie. Ik weet zeker dat het voor je ouders ook een zeer fijne en goede serie zal zijn. Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Veel kijkplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 10:43

klaaz

it's me!

Ik heb hem op de laatste 3 pagina's niet zien staan: Quarry. Over een terugkerende Vietnam veteraan (publiekelijk aangeklaagd als oorlogsmisdadiger) die getrickt wordt om huurmoordenaar te spelen. Heeft wel wat van Fargo qua stijl en regie. De eenvoud, de sfeer, ik vond het eerste seizoen zeer te pruimen!

Mijn favo lijstje
(Series die ik nog eens overnieuw ga kijken)Ik heb ook erg genoten van de sfeer in en authenticiteit van Downton Abby. Heel erg mooi gemaakt, een lust voor het oog.

Ook The Crown is erg goed en ik zie dan ook uit naar een vervolg. Deze serie laat je wel heel ander aankijken tegen Queen Elizabeth.

En gewoon een lekkere intelligent en goed gemaakte sitcom: Modern family (Sofia Vergara, Mjammie)
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.