"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

Ik mis Justified in jullie lijstjes. Een wat onorthodoxe US marshall in redneck amerika. (present time) Seizoen 4 is nu bezig.

Redelijk rustige sfeer met een mooi grimmige omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
zokiz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:25:
Paar dagen geleden de pilot van "The Americans" gezien en was onder de indruk. Morgen episode 2 kijken.
net even de trailer bekeken, ben benieuwd.
hij staat als in de sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:16
RoadKill21 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:13:
Ik ben laatst weer begonnen met Babylon 5 opnieuw te kijken, heerlijk.
Geweldige serie was dat, vorig jaar heb ik hem nog helemaal gezien incl. de films. Space opera O+
De laatste paar jaar ook Star Trek:TNG, Deep space nine, Enterprise, Voyager, Space above and beyond, Battlestar Galactica, Stargate Atlantis en Stargate SG1 (zelfs Andromeda) opnieuw gezien. :+
Waren er maar meer van dergelijke series! Komt er ooit nog wat nieuws?...

[ Voor 23% gewijzigd door Mutatie op 06-02-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Over een week of wat begint Zero Hour. Iets met een klok en een eeuwen oud geheim ... klinkt als The Da Vinci Code revisited. Ben benieuwd :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 07:51
Suits!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ehh... nee... morgen pas. Maar prima serie verder. 8)

Maar iets anders. Ben even benieuwd. Kennen jullie dit?

Er zijn van die films/TV series die op bijv. IMDB een vrij matige score halen en waarbij de eerste review die getoond wordt zwaar negatief is maar waarvan je zelf vindt dat die helemaal niet verkeerd is en die je op zijn minst best te pruimen vindt. Vaak zijn er ook reacties van mensen die ietwat timide verklaren dat ze "hem eigenlijk best goed vinden", misschien zelfs wel een "guilty pleasure" (grappig concept wel ;) daar hebben we in het Nederlands niet echt een equivalente term voor voor zover ik zo gauw weet).

Hier nog mensen met series die ze eigenlijk wel een beetje ondergewaardeerd vinden 'op de bekende sites' en waarvan je zegt: "je zou er voor de aardigheid toch eens naar moeten kijken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 05:21
Mutatie schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:10:
[...]

Geweldige serie was dat, vorig jaar heb ik hem nog helemaal gezien incl. de films. Space opera O+
De laatste paar jaar ook Star Trek:TNG, Deep space nine, Enterprise, Voyager, Space above and beyond, Battlestar Galactica, Stargate Atlantis en Stargate SG1 (zelfs Andromeda) opnieuw gezien. :+
Waren er maar meer van dergelijke series! Komt er ooit nog wat nieuws?...
Er is wel vandaag een Battlestar Galactica film serie uitgekomen over de eerste Cylon War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309118

Ik vond The Following wel verrassend... Banshee: eerste afleveringen vallen niet tegen, nog ff aan kijken...
Eentje van vorig jaar is Lilyhammer, alleen al voor Steve van Zandt moet je kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gezien (van begin tot eind/heden)

Lost
Prison Break
+Dexter
Heroes
Entourage
Two and a half men
How i met your mother
Rules of Engagement
Kyle XY
Suits
+Breaking Bad
Chuck
+The Big Bang Theory
Friends
+Game of Thrones
+The Walking Dead
+Homeland
The Killing
Spartacus
Californication

Niet boeiend genoeg voor ons
The Sopranos
Modern Family
Arrested Development
Freaks and Geeks
Six Feet Under (twijfelgeval)

Series met een + vonden we het best. We kijken met tweeën (vriendin en ik) en zoeken wel echt een serie met doorlopend verhaal (dus niet zoals CSI, House etc.) en geen serie die op RTL4 etc. uitgezonden wordt. We houden van verschillende genres, zoals bovenstaande ook aangeeft, maar series waar spanning in zit hebben wel de voorkeur. Komedies kunnen we zelf wel verzinnen maar een serie met een goed, doorlopend verhaal, complexe plots en veel spanning is lastig te vinden. Liefst een serie die al afgerond is, zodat we alles direct achter elkaar kunnen kijken.

Momenteel starten we met Burn Notice en denken we aan Six Feet Under of Person of Interest.

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 08-02-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 12:35
Deze week begonnen met Arrow. Zeker een leuke spannende serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aghanim schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:09:
Liefst een serie die al afgerond is, zodat we alles direct achter elkaar kunnen kijken.

Momenteel starten we met Burn Notice en denken we aan Six Feet Under of Person of Interest.
Paar goeie series.

The Shield IMDB: The Shield (TV Series 2002–2008)
Deadwood IMDB: Deadwood (TV Series 2004–2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-07 00:38
@xenergy ik zou six feet under niet zo harstikke aanraden. heeel soms zijn de afleveringen leuk maar echt 5-8 op 10 zijn saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En nog wat Britse kwaliteit:

Foyle's War: IMDB: Foyle's War (TV Series 2002– )

En prachtig vroeger komisch werk van Stephen Fry en Hugh Laurie.
Jeeves & Wooster: IMDB: Jeeves and Wooster (TV Series 1990–1993)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06 15:02
Ben ook op zoek naar een serie om te volgen.

Lost+++
The Wire++
Fringe
Jericho
Arrow
House
How I Met Your Mother---
FlashForward
Prison Break-
Dexter
Heroes
Suits++
Person of interest
Breaking Bad+
Friends
Game of Thrones

Plusjes gezet bij series welke ik goed vind :).
En minnetjes bij de mindere.

Ik ben zelf geen fan van langzame series zoals the Sopranos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bedankt voor de tips hierboven. Zijn nu Burn Notice aan het kijken. Na 4 afleveringen wel grappig, lekker los verhaal maar ben benieuwd in hoeverre het losse afleveringen blijven. Iedere aflevering heeft een nieuwe missie en ik mis enigszins progressie in de karakterontwikkelingen. Kan iemand aangeven in hoeverre dit zo blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:57

HaTe

haat niet

SAWYER schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:31:
Grappig, ik heb ongeveer hetzelfde lijstje met een paar uitzonderingen, dus zelfde smaak hebben we ongeveer (maar Prison Break vond ik wel super vet).

Welke ik zelf dan nog super vind:
  • Homeland
  • Continuum
  • Revolution
  • de 2 Avatar's (ja anime)
  • Sherlock
Begin maar bovenaan :)

[ Voor 28% gewijzigd door HaTe op 11-02-2013 22:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06 15:02
HaTe schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:25:
[...]

Grappig, ik heb ongeveer hetzelfde lijstje met een paar uitzonderingen, dus zelfde smaak hebben we ongeveer (maar Prison Break vond ik wel super vet).

Welke ik zelf dan nog super vind:
  • Homeland
  • Continuum
  • Revolution
  • de 2 Avatar's (ja anime)
  • Sherlock
Begin maar bovenaan :)
Prison Break was heel erg goed. Daarna raakte het in vrije val.
Homeland klinkt mij iets te patriottistisch maar ik ga continuum even bekijken, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 09:44

Suits++
Een tip is dan nog misschien White Collar. Heeft een beetje dezelfde Vibe en humor.
Zijn voor mij iig de twee series die ik gelijk wil zien als ze binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:59
White collar past inderdaad wel in dat rijtje, maar ik vind (persoonlijk dus) Suits wel vele malen beter. Over Homeland als te patriottistisch; ik vind juist dat ze veel meer stilstaan bij de keuzes die gemaakt worden. Misschien moet je toch eens de eerste aflevering bekijken, want homeland is wel erg sterk vind k.

Verder is Life (met de hoofdrolspeler uit homeland) ook een aanrader, leuke humor en aardig verhaal. Wel wat kort.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Homeland is naar mijn mening een erg goede serie. Continu spanning, plotwendingen en een sterk verhaal. Ook vind ik dat beide hoofdpersonen erg sterk zijn in hun karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:57

HaTe

haat niet

Aghanim schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:34:
Homeland is naar mijn mening een erg goede serie. Continu spanning, plotwendingen en een sterk verhaal. Ook vind ik dat beide hoofdpersonen erg sterk zijn in hun karakter.
Inderdaad, de eerste 5 afleveringen had ik nog iets van... right.. maar daarna begon ik het echt te waarderen. Super goede serie :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Ik vind Qi en Would I Lie To You allebei erg leuk. Heeft de BBC nog meer vergelijkbare programma's, waarbij een aantal comedians bij elkaar zitten, vragen beantwoorden en tussendoor grappen maken? :)

[ Voor 4% gewijzigd door 18327 op 16-02-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
18327 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:36:
Ik vind Qi en Would I Lie To You allebei erg leuk. Heeft de BBC nog meer vergelijkbare programma's, waarbij een aantal comedians bij elkaar zitten, vragen beantwoorden en tussendoor grappen maken? :)
Did was the news! (weet de naam niet zeker meer). Maar het is de Engelse versie van dit wad het nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Bedankt voor de tip, erg leuk! Leuker dan de Nederlandse variant. Hij heet Have I Got News For You trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 17:40
Vergeet Never Mind The Buzzcocks niet en Mock The Week, ook van die kwaliteit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51
Je hebt ook nog 8 out of 10 cats, hoewel ik QI en Mock the Week beter vind.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ben gestart met Sons of Anarchy. Ook een dikke aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-06 16:10

Eijkb

Zo.

The Wire++
Suits++
Breaking Bad+

Plusjes gezet bij series welke ik goed vind :).
En minnetjes bij de mindere.

Ik ben zelf geen fan van langzame series zoals the Sopranos.
The Shield, 24. Allebei afgelopen én veel seizoenen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:31

Elvhenk

/me hartje GO

Anoniem: 131162 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:37:
Ik mis Justified in jullie lijstjes. Een wat onorthodoxe US marshall in redneck amerika. (present time) Seizoen 4 is nu bezig.

Redelijk rustige sfeer met een mooi grimmige omgeving.
Nou die wilde ik net in de groep gooien, erg goeie serie.
IMDB: Justified (TV Series 2010– )

[ Voor 12% gewijzigd door Elvhenk op 24-02-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Chef! (1993)Chef! (1993)
IMDb: 8.2 | Genre: Comedy | Runtime: 30min. | MPAA: AL
Voor de liefhebbers van Britse kwaliteitscomedy de al weer 20 jaar oude serie Chef! met Lenny Henry in de rol van fanatiek gepassioneerde kok die zeer weinig geduld kan opbrengen voor mensen die niet even gedreven zijn als hijzelf. Met name zijn personeel moet het dan ook ontgelden en vindt zich frequent aan de ontvangende zijde van zijn scherpe tong.

Dit leidt o.a. tot zeer fraaie dialogen. Een klassieker.
IMDb -- Chef! (1993) Wikipedia -- Chef! (1993) Zoek trailer van Chef! (1993) via Google Schrijf zelf een recensie over Chef! (1993)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

The Following is al genoemd maar ik doe het nog maar een keer, top serie!
Kevin Bacon die samen met de FBI een cult rondom een serie moordenaar probeert te stoppen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 16:43
Ik ben opzoek naar een serie die al heel wat seizoenen ver is of afgelopen is. Dit omdat ik er van hou om lekker veel afleveringen achter elkaar te kijken ipv elke week op een nieuwe aflevering te wachten.
Ik hou daarbij niet van series die een verhaal per aflevering hebben (alla House en CSi) maar zoals Games of Thrones, Sopranos, Lost, Prisonbreak etc.

Ik ga hieronder een lijst weg zetten met series die ik al heb gezien en volg. Dit is niet om te laten zien dat ik echt geen leven heb maar om jullie iig geen series te laten noemen die ik al gezien heb:

Gezien:
24, Alphas, Band of Brothers, Battlestar Galactica, Boardwalk Empire, Breaking Bad, Camelot, Falling Skies, Game of Thrones, Harper's Island, Heroes, Homeland, Jericho, Lost, OZ, Point Pleasant, Prison Break, Sanctuary, Sleeper Cell, Sons of Anarchy, Sopranos, Spartacus: Blood and Sand, Spartacus: Gods of the Arena, Spartacus: Vengeance, Storm of the Century, Strike Back, Survivors, Teen Wolf, Terminator: The Sarah Connor Chronicles, Terra Nova, The Event, The Gates, The Killing, The Nine Lives of Chloe King, The Pacific, The Unit, The Vampire Diaries, The Wire, True Blood, Underbelly, V2009, Penoza, Revolution, Flash Forward, Fire Fly, Generation Kill, Flashpoint, Last Resort, Carnivale, Hunted, The 4400, Dollhouse

Volgt: XIII, Spartacus: War of the Damned, The Walking Death, Cult, The Following, Zero Hour, Nikita, Vikings, Banshee, Arrow

Wishlist: Longmire, Star Trek: The Next Generation, Star Trek: Deep Space Nine, Star Trek: Voyager, Star Trek; Enterprise, Continuum, Dexter, Deadwood, The Shield, Entourage, Arrested Development

Er zijn volgens mij nog een aantal andere series die ik al gezien heb maar waar ik zo niet op kan komen.

Iemand nog een idee die ik aan mijn wishlist toe kan voegen? :?

Edit: Sopranos staat bij mij op nummer 1, ook omdat dit de eerste serie is die ik op DVD heb gezien en mijn verslaving mee is begonnen. Nummer 2 is Battlestar Galactica en nummer 3 is Prison Break. Om maar een idee te geven hoe ver mijn intresses uit elkaar liggen :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Astie op 14-03-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Aghanim schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:13:
Ben gestart met Sons of Anarchy. Ook een dikke aanrader!
Zit nu in seizoen 5, blijft een geweldige serie :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:02
astie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:07:
Ik ben opzoek naar een serie die al heel wat seizoenen ver is of afgelopen is. Dit omdat ik er van hou om lekker veel afleveringen achter elkaar te kijken ipv elke week op een nieuwe aflevering te wachten.
Ik hou daarbij niet van series die een verhaal per aflevering hebben (alla House en CSi) maar zoals Games of Thrones, Sopranos, Lost, Prisonbreak etc.
...
Wat zo in me opkomt uit mijn eigen lijst met series is wellicht Kyle XY. Helaas hebben ze die serie destijds halverwege seizoen 3 afgekapt wat irritant is, maar dat maakt de serie er niet minder om.
Verder zag ik Fringe nog niet in het lijstje staan. Nadeel hiervan is dat de eerste helft (of iets meer zelfs) van seizoen 1 eigenlijk veelal losse cases zijn. Pas tegen het einde van seizoen 1 wordt het een samenhangend geheel, waar dan wel de relevantie van die eerste episodes blijkt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503431

What about: Revenge, pretty little liars, the mindy project, new girl, girls!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 17:40
@astie; Babylon 5 al overwogen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Ik ga hieronder een lijst weg zetten met series die ik al heb gezien en volg. Dit is niet om te laten zien dat ik echt geen leven heb...
Afbeeldingslocatie: http://www.followingthenerd.com/site/wp-content/uploads/dexter.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 01:58

Bosmonster

*zucht*

Hoe is The Following trouwens? Ik ben erg bang dat het een "case-per-aflevering" verhaal wordt, waar ik een hekel aan heb. Is het echt een doorlopend verhaal of is het een duidelijk formule-werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:29
Dexter : kijken! Wordt steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik mis in Astie zijn/haar lijstje inderdaad Dexter en ook Deadwood. Carnivale is ook een goede serie (al heb ik zelf maar 1 seizoen gezien en moet eigenlijk nog steeds S2 oppakken). Gaat over een rondtrekkend circus in mid-Amerika rond de 20er jaren meen ik.

The Following is 1 lang verhaal. Best een leuke serie maar geen echte hoogvlieger wat mij betreft.

[ Voor 36% gewijzigd door Schimanski81 op 13-03-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bosmonster schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:25:
Hoe is The Following trouwens? Ik ben erg bang dat het een "case-per-aflevering" verhaal wordt, waar ik een hekel aan heb. Is het echt een doorlopend verhaal of is het een duidelijk formule-werk?
Ik vind hem geweldig... Helaas gaan soms ook de mooie dames dood, dat is dan wel weer een nadeel. Het is echt een doorlopend verhaal. De plot is wel wat vergezocht, maar dat stoort mij niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ach, tis een serie die ik samen met vriendinlief kan kijken, anders was ik er al lang mee gestopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Ik kon bij Dexter de eerste aflevering niet afkijken, vond het totaal niet boeiund. Dit had ik trouwens ook bij 24 maar later opnieuw opgepakt en toch nog één van mijn favorieten geworden. Dus zal Dexter op de wishlist zetten.

Deadwood ook toegevoegd, lijkt me ook wel een mooie.

Babylon 5 ga ik nog even onderzoeken.

Fringe toegevoegd, even door de eerste episodes door worstelen om naar het samenhangend verhaal te komen.

Is Revenge wel een lang verhaal? Klinkt meer als zaak-per-aflevering????

Pretty Little Liars toegevoegd.

Mindy Project komt er niet op, hou niet van ziekenhuis series. Vind zelfs Scrubs niet grappig.

New Girl ook niet, hou niet van comedy series in deze vorm.

Girls the same.

Iedereen bedankt voor de toevoegingen, heb ik het komende half jaar weer wat te doen :). Ik blijf deze thread mooi volgen want misschien komen er wel meer goede onbekende series voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:59
@astia; wellicht The Shield ook nog wat? Fantastische politie serie, doorlopend verhaal en 6 seizoenen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:38
White collar, de eerste paar seizoenen zijn het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Slaapje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:21:
@astia; wellicht The Shield ook nog wat? Fantastische politie serie, doorlopend verhaal en 6 seizoenen.
Deze serie weleens op TV gezien maar neit het idee gehad dat eht een doorlopend verhaal had. Als deze serie een doorlopend verhaal heeft kan het weleens een topper worden in mijn lijst! Tnx man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Als ik jullie nog een tip mag geven:

Hunted
Wikipedia: Hunted (TV series)

Echt een heerlijke serie waarbij ik en mijn vriendin (ook een serie-junkie) het eerste seizoen in een weekend hebben weggekeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
astie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:14:

Is Revenge wel een lang verhaal? Klinkt meer als zaak-per-aflevering????
Revenge, is 1 lang verhaal. Zeker geen zaak-per-aflevering. Ik volgde hem op TV, maar ik denk dat ik binnenkort gewoon ga downloaden. 1 keer per wk is echt te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• architok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
als je flink wat afleveringen wil, met een doorlopend verhaal zou je de Stargate serie's kunnen overwegen, het moet je wel liggen natuurlijk

Stargate SG-1
Stargate Atlantis
Stargate Universe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
SG-1 weleens op TV gekeken. Is toch zon verhaal-per-aflevering serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• architok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
nee, zit af en toe eens een aflevering tussen die op zichzelf staat, maar die zijn zeldzaam.

De verhaallijn loopt zelfs enigszins door over alle 3 de serie's.

bijbehorende films:
Stargate: Continuum hoort in de SG-1 serie
Stargate: the ark of truth afsluitende film van SG-1

En dan heb je nog de originele film waar het op gebaseerd is, maar de verhaallijnen van deze film komen niet helemaal overeen met de latere serie's
Stargate (1994)

[ Voor 89% gewijzigd door architok op 14-03-2013 09:02 . Reden: Films toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Ik vond het wel een erg leuke serie. Zijn er ook nog films die erbij horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Ik vind deze twee maar B-series. Niet geweldig geacteerd en erg voorspelbaar! Was leuke opvulling tussen andere series door maar meer ook niet! Als je een leuke serie zoekt zou ik vooral doorzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik ga hieronder een lijst weg zetten met series die ik al heb gezien en volg. Dit is niet om te laten zien dat ik echt geen leven heb maar om jullie iig geen series te laten noemen die ik al gezien heb:

Gezien:
24, Alphas, Band of Brothers, Battlestar Galactica, Boardwalk Empire, Breaking Bad, Camelot, Falling Skies, Game of Thrones, Harper's Island, Heroes, Homeland, Jericho, Lost, OZ, Point Pleasant, Prison Break, Sanctuary, Sleeper Cell, Sons of Anarchy, Sopranos, Spartacus: Blood and Sand, Spartacus: Gods of the Arena, Spartacus: Vengeance, Storm of the Century, Strike Back, Survivors, Teen Wolf, Terminator: The Sarah Connor Chronicles, Terra Nova, The Event, The Gates, The Killing, The Nine Lives of Chloe King, The Pacific, The Unit, The Vampire Diaries, The Wire, True Blood, Underbelly, V2009, Penoza, Revolution, Flash Forward, Fire Fly, Generation Kill, Flashpoint, Last Resort, Carnivale, Hunted, The 4400

Volgt: XIII, Spartacus: War of the Damned, The Walking Death, Cult, The Following, Zero Hour, Nikita, Vikings, Banshee, Arrow

Wishlist: Longmire, Star Trek: The Next Generation, Star Trek: Deep Space Nine, Star Trek: Voyager, Star Trek; Enterprise, Continuum, Dexter, Deadwood, The Shield

Er zijn volgens mij nog een aantal andere series die ik al gezien heb maar waar ik zo niet op kan komen.

Iemand nog een idee die ik aan mijn wishlist toe kan voegen? :?

Edit: Sopranos staat bij mij op nummer 1, ook omdat dit de eerste serie is die ik op DVD heb gezien en mijn verslaving mee is begonnen. Nummer 2 is Battlestar Galactica en nummer 3 is Prison Break. Om maar een idee te geven hoe ver mijn intresses uit elkaar liggen :*)
Entourage, Dollhouse, Weeds. Suits, Hung en Life on Mars (UK) hebben wat minder seizoenen, maar wel de moeite waard.

Six Feet Under schijnt ook zo'n goede HBO-serie te zijn, staat nog op mijn eigen to watch-list.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Dollhouse al gezien.

Entourage gaat op de lijst.

Suits heb ik een aantal afleveringen van gezien maar het pakte ons niet. Deze heb ik gestopt.

Hung en Life on Mars spreken me na het lezen van de recenties niet aan. Toch weer één erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Nu het toch hot is, Veronica Mars al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

astie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:25:
Als ik jullie nog een tip mag geven:

Hunted
Wikipedia: Hunted (TV series)

Echt een heerlijke serie waarbij ik en mijn vriendin (ook een serie-junkie) het eerste seizoen in een weekend hebben weggekeken :).
Eens, alleen eindigt S01 met een open eind en een S02 komt er niet ;)

Verder is ook Person of Interest aan te bevelen voor series met veel actie en een doorlopend verhaal. Bijna twee seizoenen compleet nu en zoals het er uit ziet (kijkcijfers) wordt de serie renewed.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:06:
[...]

Eens, alleen eindigt S01 met een open eind en een S02 komt er niet ;)

Verder is ook Person of Interest aan te bevelen voor series met veel actie en een doorlopend verhaal. Bijna twee seizoenen compleet nu en zoals het er uit ziet (kijkcijfers) wordt de serie renewed.
Alle gecancelde series hebben helaas een open eind maar ook niet gecancelde. Denk aan het veel besproken eind van De Sopranos.

Ik heb nog even opgezocht over het 2e seizoen van Hunted. Deze was aangekondigd en zou zich in Berlijn afspelen. Echter heeft de BBC zich teruggetrokken en wordt het verhaal in Berlijn te duur. Nu is Cinemax opzoek naar een nieuwe partner om alsnog seizoen 2 uit te brengen.

Toch zegt de omschrijving van Person of Interest mij dat er per aflevering weer één of meerdere misdaden worden voorkomen. Daar zit ik echt niet op te wachten. Hou echt van verhaallijnen zoals Hunted Prison Break en Lost bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

astie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:47:
[...]

Alle gecancelde series hebben helaas een open eind maar ook niet gecancelde. Denk aan het veel besproken eind van De Sopranos.

Ik heb nog even opgezocht over het 2e seizoen van Hunted. Deze was aangekondigd en zou zich in Berlijn afspelen. Echter heeft de BBC zich teruggetrokken en wordt het verhaal in Berlijn te duur. Nu is Cinemax opzoek naar een nieuwe partner om alsnog seizoen 2 uit te brengen.

Toch zegt de omschrijving van Person of Interest mij dat er per aflevering weer één of meerdere misdaden worden voorkomen. Daar zit ik echt niet op te wachten. Hou echt van verhaallijnen zoals Hunted Prison Break en Lost bijvoorbeeld.
PoI heeft inderdaad een aantal afleveringen die zich richten op het redden van een persoon per aflevering. Echter, de rode draad in het verhaal komt in nagenoeg iedere aflevering terug. Zo ook de flashbacks waarin (in heeeele kleine brokjes) uit de doeken gedaan wordt hoe het tot 'nu' gekomen is. Deze zijn ook verspreid over de verschillende afleveringen.

En ik moet zeggen dat tot nu toe ieder 'number' op een volledig unieke wijze is opgepakt; er is geen enkele keer een vergelijkbare situatie ontstaan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:53:
[...]

PoI heeft inderdaad een aantal afleveringen die zich richten op het redden van een persoon per aflevering. Echter, de rode draad in het verhaal komt in nagenoeg iedere aflevering terug. Zo ook de flashbacks waarin (in heeeele kleine brokjes) uit de doeken gedaan wordt hoe het tot 'nu' gekomen is. Deze zijn ook verspreid over de verschillende afleveringen.

En ik moet zeggen dat tot nu toe ieder 'number' op een volledig unieke wijze is opgepakt; er is geen enkele keer een vergelijkbare situatie ontstaan.
Tnx voor de info, toch laat ik hem schieten. Mocht je nog tips hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Arrested Development misschien nog iets voor je? Zie er niet echt comedy tussenstaan, maar AD is wel heel grappig, met een leuke/absurde verhaallijn.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
LuNaTiC schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:57:
Arrested Development misschien nog iets voor je? Zie er niet echt comedy tussenstaan, maar AD is wel heel grappig, met een leuke/absurde verhaallijn.
Mijn vriendin houdt daar niet van, tenminste niet om veel afleveringen achter elkaar te kijken. Ik hou van humor als King of Queens en Everybody Loves Raymond maar dan gewoon op TV als ik er toevallig voorbij kom.

Toch zijn de recenties van deze erg goed en zet hem op mijn wishlist! Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
astie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:01:
[...]
Mijn vriendin houdt daar niet van, tenminste niet om veel afleveringen achter elkaar te kijken. Ik hou van humor als King of Queens en Everybody Loves Raymond maar dan gewoon op TV als ik er toevallig voorbij kom.
Dat zijn dan ook wel typische sitcoms. Die hoef ik ook niet achter elkaar te kijken, maar Arrested Development ging ik echt hard door heen :D

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
LiquidT_NL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:19:
[...]

Dat zijn dan ook wel typische sitcoms. Die hoef ik ook niet achter elkaar te kijken, maar Arrested Development ging ik echt hard door heen :D
Breaking Bad schaar ik ook onder comedy en die is er bij ons erg goed doorheen gegaan. Kunnen niet wachten op het volgende seizoen! Dus als je daar AD mee kunt vergelijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Astie op 14-03-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
astie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:30:
[...]

Breaking Bad schaar ik ook onder comedy en die is er bij ons erg goed doorheen gegaan. Kunnen niet wachten op het volgende seizoen! Dus als je daar AD mee kunt vergelijken :)
Breaking Bad een comedy? Misschien moeten we even andere termen gaan gebruiken dan om series te omschrijven, want ik en jij hebben niet echt dezelfde definities :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nee Breaking Bad is echt niet op één lijn te zetten met Arrested Development.

Dat er weleens grappige momenten of humor in een serie zit, maakt het wmb nog geen comedy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 12:48
Falling Skies.. als je beetje van sci fi houdt. Ik vind het na de 2 seizoenen gezien te hebben echt een fantastische serie.. enorme cliffhanger weer maar seizoen 3 staat voor de deur (volgende week). Volgens mij had JJ Abrams ook een vinger in de pap dus dan weet je wat je kan verwachten: erg goede verhaallijnen, wel ingewikkeld dus het moet je beetje liggen (hij heeft oa Lost bedacht en Start Trek films aan gewerkt). Die man is eigenlijk gewoon een beetje gestoord maar levert wel verslavende tv op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Jazco2nd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:59:
Falling Skies.. als je beetje van sci fi houdt. Ik vind het na de 2 seizoenen gezien te hebben echt een fantastische serie.. enorme cliffhanger weer maar seizoen 3 staat voor de deur (volgende week). Volgens mij had JJ Abrams ook een vinger in de pap dus dan weet je wat je kan verwachten: erg goede verhaallijnen, wel ingewikkeld dus het moet je beetje liggen (hij heeft oa Lost bedacht en Start Trek films aan gewerkt). Die man is eigenlijk gewoon een beetje gestoord maar levert wel verslavende tv op.
Falling Skies is zeker een goede serie uit het Scifi genre. Altijd mooi als een, de wereld vergaat hoe leven we nu verder serie een mooie verhaallijn heeft alla Jericho en Walking Death.

Hoe wil je Breaking Bad dan omschrijven? Drama? Wij lachen ons vaak kapot om breaking bad. Tuurlijk zit er ook, actie, avondtuur en drama in maar zeker ook veel comedy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jazco2nd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:59:
Person of Interest is ook van JJ Abrams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

astie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:16:
[...]

Falling Skies is zeker een goede serie uit het Scifi genre. Altijd mooi als een, de wereld vergaat hoe leven we nu verder serie een mooie verhaallijn heeft alla Jericho en Walking Death.

Hoe wil je Breaking Bad dan omschrijven? Drama? Wij lachen ons vaak kapot om breaking bad. Tuurlijk zit er ook, actie, avondtuur en drama in maar zeker ook veel comedy.
Ja, wat is er mis met drama? :) Drama is een redelijk containerbegrip, maar het is niet zo dat 'drama' iets 'tragisch' moet hebben ofzo, of 'zielig' moet zijn (niet dat ik beweer dat je dat zegt, maar ik vermoed dat je toch wel een iets ander idee hebt wat drama is).

als je kijkt naar wikipedia: Wikipedia: Drama (genre)

dan zie je dat Breaking Bad juist perfect past: ik neem iig aan dat je het met me eens bent dat de karakterontwikkelingen binnen Breaking Bad ontzettend sterk zijn neergezet door de seizoenen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
LuNaTiC schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:24:
[...]

Ja, wat is er mis met drama? :) Drama is een redelijk containerbegrip, maar het is niet zo dat 'drama' iets 'tragisch' moet hebben ofzo, of 'zielig' moet zijn (niet dat ik beweer dat je dat zegt, maar ik vermoed dat je toch wel een iets ander idee hebt wat drama is).

als je kijkt naar wikipedia: Wikipedia: Drama (genre)

dan zie je dat Breaking Bad juist perfect past: ik neem iig aan dat je het met me eens bent dat de karakterontwikkelingen binnen Breaking Bad ontzettend sterk zijn neergezet door de seizoenen heen.
Dit geeft voor mij inderdaad een andere definitie van Drama. Tnx.
Breaking Bad is nu voor mij overduidelijk een drama. Ik ben het zeker met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
astie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:16:
[...]
Ik bedenk uberhaupt de genres niet, maar als je veel films/series kijkt krijg je wel een gevoel bij een bepaald genre. Dat een serie/film grappige momenten heeft maakt het geen comedy. Verder wil ik je niet aanvallen ofzo, maar Breaking Bad is simpelweg geen comedy, althans, ik denk dat er heel weinig mensen zijn die een BB als zodanig zullen omschrijven. Net als dat mensen bij het horen van de term comedy niet aan BB zullen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301417

Ik heb al een tijd terug Man vs Food gedownload.
Dat is een serie waarin Adam Richman "culinaire uitdagingen aangaat.
Er komt veel fastfood voorbij, en als je je afvraagt waarom obesitas een groot probleem is in de USA,
deze show verklaard een hele boel :P
Zo moest er in een aflevering een hamburger van 190 pound !!! aan geloven,maar daar riep hij dan de hulp in van een paar stevige jongens.
Seizoen 1,2 en 3 zijn goed voor zo,n 60 afleveringen, en was een behoorlijke hit in de USA.
Als je googled vind je wel wat footage.
Man vs Food lijkt me niet geschikt voor vegetarieers, bij deze een waarschuwing 8)
Net ff gegoogled en zie dat er ook een seizoen 4 is, maar het heet dan Man vs Food Nation.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 301417 op 14-03-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
LiquidT_NL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:29:
[...]

Ik bedenk uberhaupt de genres niet, maar als je veel films/series kijkt krijg je wel een gevoel bij een bepaald genre. Dat een serie/film grappige momenten heeft maakt het geen comedy. Verder wil ik je niet aanvallen ofzo, maar Breaking Bad is simpelweg geen comedy, althans, ik denk dat er heel weinig mensen zijn die een BB als zodanig zullen omschrijven. Net als dat mensen bij het horen van de term comedy niet aan BB zullen denken.
Het genre van BB is al gedinieerd in eerdere posts. Duidelijk een drama. Ik had niet de juiste definitie van een drama in mijn hoofd. Vandaar mijn misplaatsing.

Mij val je zomaar neit aan hoor. Als ik me wel aangevallen voel reageer ik gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 12:48
AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:21:
[...]

Person of Interest is ook van JJ Abrams
idd die volg ik ook :) maar die was al genoemd.

Als je trouwens nog een comedy zoekt om met je vriendin te kijken:
Go On (Chandler van Friends)
The Bitch in Appartment 23
New Girl

laatste x dat ik checkte was geen van deze gecancelled, dat is altijd zo kut met de netwerken..

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 14-03-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 13:23

psy

Haha bizar hoeveel sommige mensen kunnen kijken (jaloers hoor). Met twee kleine kinderen valt het niet mee. Net ein-de-lijk Battlestar Galatica afgekeken, is Caprica nog de moeite waard?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

psy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:14:
Haha bizar hoeveel sommige mensen kunnen kijken (jaloers hoor). Met twee kleine kinderen valt het niet mee. Net ein-de-lijk Battlestar Galatica afgekeken, is Caprica nog de moeite waard?
Ik heb 3 kleine kinderen (9, 7, 4) en heb geen moeite met het kijken en bijhouden van series. Ik zal je een tip geven. 19.00 uur is bedtijd (ok, die van 9 mag opblijven tot 19.30 a 20.00), en hou je daar ook aan. Ze wennen daaraan en het is simpelweg goed voor ze. Heb je een hele avond voor jezelf en je partner ;)

en je bent niet het gesprek van de hele buurt over 'hun waarvan de kinderen om 22.00 nog op straat rondlopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:19:
[...]

en je bent niet het gesprek van de hele buurt over 'hun waarvan de kinderen om 22.00 nog op straat rondlopen"
Uiteraard is dat ook een effectieve manier om tijd te vinden voor je series :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
psy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:14:
Ik moet zeggen dat ik nu zo'n 5 jaar series kijk. Echter toen 9 maanden geleden mijn kleine is geboren is mijn serie kijktijd ook aardig geslonken. Echter ben ik aan de andere kant weer meer thuis omdat hij nog geen sleutelkind is. Hij slaapt van 19:00 uur tot 8:30 uur dus daar heb ik ook weer een paar uur zuivere kijktijd.

Soms heb ik weleens dat ik nadat een serie is afgelopen opzoek ga naar een nieuwe maar geen goede kan vinden en dan maar van die B-series ga kijken zoals Teen Wolf of Arrow. zo waardeer je de echte A-series wel meer! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Een doorlopend verhaal met comedy, actie, romance, drama, spanning, goeie muziek en nog veel meer: Chuck. 5 seizoenen, enkele mindere fases, maar de goeie fases zijn dan ook meteen heel erg goed. Een van de beste, en vaak onderschatte, series van de laatste 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:33
arsimo schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:24:
Een doorlopend verhaal met comedy, actie, romance, drama, spanning, goeie muziek en nog veel meer: Chuck. 5 seizoenen, enkele mindere fases, maar de goeie fases zijn dan ook meteen heel erg goed. Een van de beste, en vaak onderschatte, series van de laatste 10 jaar.
Vond het een erg leuke serie, maar dan vooral qua vermaak. Meesterlijk is het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Hoezo "natuurlijk" niet? Omdat de drama verborgen zit in de actie-comedy en het aan de oppervlakte niet meteen zichtbaar is? Het vermaak was prima inderdaad, maar er zit veel meer in. Je kan/kon Chuck prima bekijken zonder daar druk om te maken, prima wat mij betreft, maar er viel/valt nog veel meer te genieten van Chuck dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kun je dat nog verder concretiseren dan? Ik heb hetzelfde als Steefmeister. Ik heb echt véél series gezien, en daarom redelijk wat referentiemateriaal (al blijft het soms persoonlijk), maar echt veel hoogdravender dan een leuke, goede, vermakelijke serie vind ik het niet per se.

Wellicht dat wij beiden de genialiteit er niet van inzien, oftewel 'we just don't get' it, maar ja... I don't get it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Om uit het archief mijzelf maar te quoten:
lol, dat je daar op let zeg, ik neem Chuck als serie gewoon niet serieus, dus verwacht ik gewoon dit soort over the top dingen, heerlijk gewoon :D
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Chuck is inderdaad geniaal, zeker voor de gamer/nerds onder ons :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:38

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

En die chick daarin is natuurlijk ontzettend lekker! Ook mooi om te bedenken dat zij Miranda is uit de game serie Mass Effect :). Ik vind Chuck echt zo'n lekkere bankhang serie maar niet interessant genoeg om echt te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
LuNaTiC schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:20:
Kun je dat nog verder concretiseren dan? Ik heb hetzelfde als Steefmeister. Ik heb echt véél series gezien, en daarom redelijk wat referentiemateriaal (al blijft het soms persoonlijk), maar echt veel hoogdravender dan een leuke, goede, vermakelijke serie vind ik het niet per se.
Wellicht dat wij beiden de genialiteit er niet van inzien, oftewel 'we just don't get' it, maar ja... I don't get it :+
Tja, ik kan nu lappen tekst gaan kopieeren uit beschouwingen die ik enkele jaren terug voerde met mede fans die zelfstandig tot de zelfde conclusies waren gekomen op diverse (Amerikaanse) forums. Laat ik dat maar niet doen en het zo kort mogelijk tot enkele essentiele punten beperken:

1. gedetailleerde en ver uitgewerkte karakterontwikkelingen

De meeste personages in Chuck zijn (grappige) karakaturen - zoals de lui in de Buy More, de Bad Guys (op een uitzondering na) - niets bijzonders dus. Uitgewerkter en met enige oppervlakkige ontwikklingenzijn de bijrollen rond de Bartowski familie - ook niets aparts. Grote uitzondering zijn echter Chuck en Sarah, hun personen en ontwikkelingen zijn bijzonder gedetailleerd en boeiend uitgewerkt, met ontwikkelingen die gekoppeld zijn aan het verhaal, hun relatie tot elkaar en klassieke karakterontwikkelingen in andere verhalen. Bij een serieuze hoogwaardige dramaserie komt dit geregeld voor en zijn we er aan gewend. Bij een serie als Chuck is dit ongewoon en zeldaam in een action-comedy-fantasy verhaal. Vermoedelijk komt deze uitzondering omdat de oorspronkelijke bedenker van het verhaal, Chris Fedak, in eerste instantie een drameserie wilde maken terwijl de tweede producer, Josh Schwartz veel meer van de lichtvoetige humor en romantiek is. Beide zitten er echter in. Ik kan die karakterontwikklingen in die personages hier helemaal uit de doeken gaan doen, maar of degene die dat boeit hebben dat zelf al gezien en degene die dat niet boeit (wat prima is, don't get me wrong) zullen mijn uitleg ook niet gaan lezen. Als je het echt wil weten kan ik je naar bronnen verwijzen of een pm sturen

2. Zorg voor details, vaak onverwacht

De serie is gemaakt onder een beperkt budget, zeker de laatste 2, 3 seizoenen. Onder andere is dat te merken aan het CGI-werk, die is op zijn positiefst matig is te noemen. Echter, waarbij het budget geen rol speelde of omheen te werken viel is enorm veel werk en hart & ziel gestopt om het verhaal en de humor te kunnen vertellen op diverse lagen en met aparte manieren - ook hier weer ongewoon dat je zelden ziet in een doorsnee Hollywood serie. Twee kleine voorbeelden van de talloze:
- is het mensen hier opgevallen dat op de tv schermen in de buy more altijd beelden vertoond worden die een band hebben het verhaal op dat moment? Soms becommentarierend, soms voorspellend, soms alleen een knipoog. Maar altijd een connectie.
- de snelle beeldsequences als Chuck flasht hebben allerlei verborgen grapjes of verwijzingen naar het verhaal of de situatie op dat moment.

3. Verwijzingen en verwerken van klassiekers

Iedere Chuck kijker is de meestal humoristisch verwijzingen naar diverse bekende actiefilms of cult-films uit de jaren 90 opgevallen neem ik aan. Maar het gaat veel verder dan dat en dat is mogelijk niet iedereen opgevallen. Voorbeeld is de film North by Northwest van Alfred Hitchcock uit 1959. Dat is een klassieker waarbij een gewone man in een spionageverhaal wordt meegesleept door een blonde spionne (de overeenkomst is duidelijk neem ik aan). In de pilotafklevering hangt een affiche van die film in Chuck's kamer, maar ook later wordt er weer een parallel getrokken zoals dat in North by Northwest de gewone man en de spionne elkaar.. ehh goed leren kennen in een slaapcoupee in een trein hetgeen in Chuck terugkeert halverwege seizoen drie als Chuck en Sarah eindelijk bij elkaar zijn en dat "intiem vieren" in de trein vanuit Parijs en dan in eerste instantie van plan zijn hun spionnenbestaan er aan te geven (nadat notabene in het begin van dat seizoen dat al eerder in de trein had kunnen gebeuren maar dan juist Chuck dat op het station afwijst omdat hij zelf spion wil worden - wat dan weer symbool staat voor zijn coming of age proces dat door geheel Chuck plaatsvindt). Andere voorbeeld zijn de grote structurele parallellen met The Matrix. Natuurlijk met "I know kung fu" maar het gaat veel verder dan dat. En zo zijn er nog veel meer - verwoven door het verhaal en de karakterontwikkelingen terwijl er tegelijk iets nieuws verteld wordt.

De serie kent ook fouten, o.a. doordat een slechte scenarioschrijver op een paar afleveringen is losgelaten in seizoen 4 en dat de oorspronkelijke makers (Sedak, Schwartz) in hun enthouiasme iets aparts wilde doen bij de slot van de serie maar daar te ver in doorslaan en bijna hun eigen werk de nek omdraaien. Maar goed, perfectie bestaat niet, en zo'n uitgewerkt en apart verhaal verpakken in een op het oog oppervlakkige lekker-wegkijken-actiecomedie was al bijzonder genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Allemaal interessant, en leuk die details, maar het blijft voor mij tocht echt een oppervlakkige, maar zeker leuke serie. Toch wel gestopt na seizoen 4, maar misschien toch maar de rest er aan plakken. Ik ben altijd wel te vinden voor het betere drama werk, ook als "subtext" in zo'n serie, maar wat je hier noemt bij met name 1 vind ik nu wel meevallen eigenlijk. Maar goed, de serie is zeker goed en zeker ook een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Thanks voor je toelichting ;)

het is alweer een tijdje geleden dat ik Chuck heb gezien, loop ook nog wat achter, ben wel voornemens dat nog eens een in te halen. Maar die 'I know kung fu' is een overduidelijke, dat North by Northwest kan ik me niet meer herinneren eerlijk gezegd (heb de film wel gezien); Maar ik ben ook wel fan van allerlei referenties, al is het me dus nooit echt heel erg opgevallen, van wat ik me er kan herinneren (en zoals gezegd, heb heel veel series én films gezien, dus meestal weet ik ze er dan ook wel uit te halen - zo lag ik in de bios bij Madagascar meerdere malen dubbel om allerlei referenties naar andere films, terwijl de gehele bios dacht dat ik een of andere debiel was).

De beelden in de Buy More weet ik niet direct of dit zo heel bijzonder is... volgens mij is dat een best wel normaal verschijnsel, kijk voor de gein eens naar een aflevering van Goede Tijden Slechte Tijden, met name als er een scene in een café oid waar muziek op de achtergrond draait. 10 van de 10 keer heeft dat lied betrekking op de aard van de scene. Vaak niet alleen of het een droevig of vrolijk lied is al naar gelang de scene, soms zelfs is de tekst van dat lied 1 op 1 toepasbaar op de inhoud van de scene :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aghanim schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:09:
Een lijst hier

Series met een + vonden we het best. We kijken met tweeën (vriendin en ik) en zoeken wel echt een serie met doorlopend verhaal (dus niet zoals CSI, House etc.) en geen serie die op RTL4 etc. uitgezonden wordt. We houden van verschillende genres, zoals bovenstaande ook aangeeft, maar series waar spanning in zit hebben wel de voorkeur. Komedies kunnen we zelf wel verzinnen maar een serie met een goed, doorlopend verhaal, complexe plots en veel spanning is lastig te vinden. Liefst een serie die al afgerond is, zodat we alles direct achter elkaar kunnen kijken.

Person of Interest is een aanrader. Al heeft het wel steeds een nieuw verhaal, zoals bij House, CSI e.d. Wél heeft POI een rode draad in het verhaal, seizoen 2 begint waar seizoen 1 geëindigd is; de toom wordt snel gezet en de spanning is zeker weer om te snijden af en toe! Daarnaast kan ik ook Arrow aanraden, wordt momenteel echter ook uitgezonden via Veronica. Een verfilming (heet dat nog wel zo? :P) van de stripboeken van The Green Arrow (DC Comics).

EDIT: Ik zie nu pas dat dit een wat ouder bericht is inmiddels, sorry.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
LuNaTiC schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:54:
De beelden in de Buy More weet ik niet direct of dit zo heel bijzonder is... volgens mij is dat een best wel normaal verschijnsel, kijk voor de gein eens naar een aflevering van Goede Tijden Slechte Tijden, met name als er een scene in een café oid waar muziek op de achtergrond draait. 10 van de 10 keer heeft dat lied betrekking op de aard van de scene. Vaak niet alleen of het een droevig of vrolijk lied is al naar gelang de scene, soms zelfs is de tekst van dat lied 1 op 1 toepasbaar op de inhoud van de scene :+
Met muziek is dat normaal, dat is zelfs essentieel voor de beleving en wordt daarom eigenlijk bijna in elke serie of film gebruikt. Ook bij Chuck speelt de muziek(keuze) een grote rol, daar heb ik het niet eens over gehad - niet alleen als achtergrondmuziek die je als kijker hoort maar ook in het verhaal zelf (Jefster, "what is your favorite band" e.d..)

Die tv-beelden op die uitgestalde tv's is toch subtieler. Niet dat er veel bedoeling achter zit, het is gewoon de zorg voor details, de lol van de makers zelf die men er in terug ziet. Bijvoorbeeld als het spionnenteam verder in de aflevering naar Marokko moet, dan zie je op die beelden kamelen in de woestijn lopen. Of als aan het einde van de aflevering de baby van Ellie en Awesome geboren wordt zie je veel eerder op de schermen een zwemmende baby (lijkt wat op de hoes van Nirvana's Nevermind) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
arsimo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:11:
[...]
Die tv-beelden op die uitgestalde tv's is toch subtieler. Niet dat er veel bedoeling achter zit, het is gewoon de zorg voor details, de lol van de makers zelf die men er in terug ziet. Bijvoorbeeld als het spionnenteam verder in de aflevering naar Marokko moet, dan zie je op die beelden kamelen in de woestijn lopen. Of als aan het einde van de aflevering de baby van Ellie en Awesome geboren wordt zie je veel eerder op de schermen een zwemmende baby (lijkt wat op de hoes van Nirvana's Nevermind) etc.
Mjah... ik vind dit nu niet echt zaken waardoor een serie echt beter wordt. Ik vraag me dan altijd af: hoe bijzonder is het? Je moet toch even kort nadenken wat je op die schermen zet, dus waarom niet "on-topic" zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bij series als Arrested Development werkt het in elk geval erg goed. Dat zijn redenen om de serie meerdere malen te herkijken om te zien of ik nóg meer dingen ontdek. Al is AD wel een serie die wat dat betreft op eenzame hoogte zit wmb, met alle beeld- en woordgrapjes, foreshadowing, callbacks, de running gags, enz.

Wat dat betreft is het wel echt heel vet als je naarmate een serie volgt, of wanneer deze afgelopen is, je kan terugkijken en ziet dat over alles is nagedacht en als een puzzel ineen valt. Lost had dat ook wel (leuk leesvoer: http://ericknowsitall.com/ultimate-lost-theory/ ) en The Sopranos had dit ook, alhoewel subtiel: http://masterofsopranos.w...e-explanation-of-the-end/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Community had ook subtiele running rags:
http://www.tv.com/news/di...ommunity-storyline-24231/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik ben de laatste paar dagen toch wel gegrepen door de serie 'Homeland'. Vooral door de altijd een beetje mysterieuze Damian Lewis, die ik nog kende uit de helaas te vroeg gecancelde serie 'Life'

Mandy Patinkin herkende ik alleen aan zijn stem als Jason Gideon uit 'Criminal Minds' maar die is door zijn baard verder onherkenbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:09:
Ik ben de laatste paar dagen toch wel gegrepen door de serie 'Homeland'. Vooral door de altijd een beetje mysterieuze Damian Lewis, die ik nog kende uit de helaas te vroeg gecancelde serie 'Life'

Mandy Patinkin herkende ik alleen aan zijn stem als Jason Gideon uit 'Criminal Minds' maar die is door zijn baard verder onherkenbaar...
Geweldige serie inderdaad.
Patinkin onherkenbaar? Herkende 'm meteen, hij kan zich niet zo maar verschuilen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:59
Ik vond vooral deze wel sterk: http://gawker.com/5862102...juice-gag-for-three-years

Ook omdat die écht subtiel is (die van abed had ik niet 100% gezien, maar een aantal stukken waren tijdens het kijken wel duidelijk opgevallen) en over meerdere afleveringen wordt getild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:33
arsimo schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:46:
Hoezo "natuurlijk" niet? Omdat de drama verborgen zit in de actie-comedy en het aan de oppervlakte niet meteen zichtbaar is? Het vermaak was prima inderdaad, maar er zit veel meer in. Je kan/kon Chuck prima bekijken zonder daar druk om te maken, prima wat mij betreft, maar er viel/valt nog veel meer te genieten van Chuck dan dat.
Nou ja tuurlijk had het ook wel zijn drama momenten. Maar eigenlijk had het vaak ook wat weg van een volwassen versie van de vroegere Power Rangers :P . Daar moest ik vaak aan denken om de een of andere reden. Super vermakelijk, waar de serie ook voor bedoeld is. Niet het drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Steefmeister schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:13:
[...]
Super vermakelijk, waar de serie ook voor bedoeld is. Niet het drama.
Het was voor beide bedoeld. Dat jij dat niet zo ervaarde kan zo zijn, maar het lijkt me dat de makers dit het beste weten, denk je niet?

(verder discussie geloof ik wel, iedereen kan zelf uitkmaken of die Chuck de moete waarde vond en vindt en wat-ie er wel of niet in wil zien)
Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste

Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.