"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:28
Ik ben zelf ook aardig wat series aan het volgen, hoewel ik vergeleken met anderen maar een amateur ben merk ik ;)

Mijn lijst:
Breaking Bad
Californication
Dexter
FlashForward
Fullmetal Alchemist
Fullmetal Alchemist: Brotherhood
Game of Thrones
Heroes
House
How I Met Your Mother
Human Target (2010)
Jericho (2006)
Knight Rider (2008)
Lost
Modern Family
Prison Break
Sons of Anarchy
Spartacus: Blood and Sand
Spartacus: Gods of the Arena
The Beast
The Big Bang Theory
The Event
The Gates
The IT Crowd
The IT Crowd (2008)
The Killing
The Marvelous Misadventures of Flapjack
The Pacific
The Unit
The Walking Dead
The Wire
The X-files
Treme

Ik merk hier dat toch heel weinig mensen The Wire hebben gevolgd, wát een prachtige serie is dat.
Erg geloofwaardige cop-serie. Criminelen zijn ook van de straat geplukt om erin mee te spelen, wat het allemaal nog geloofwaardiger maakt.

Er zijn ook wat series die ik niet actief volg (Family Guy, American Dad, en nog een paar).
Heb ooit 24 season 1 gezien, is het nog de moeite waard om verder te kijken? Vond seizoen 1 wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:59

sebasd

loopt op espresso

E2TK schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:27:
Ik ben zelf ook aardig wat series aan het volgen, hoewel ik vergeleken met anderen maar een amateur ben merk ik ;)

<knip lijst>
Mwah, dat zijn er 32 meer dan ik.. Volg eigenlijk alleen Bron / Broen / The Bridge. Mee gestart nadat we The Killing (de US-versie) tot aan het einde van seizoen 2 hadden gekeken. Tot nu toe (na aflevering 3) is The Bridge erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Er zijn ook wat series die ik niet actief volg (Family Guy, American Dad, en nog een paar).
Heb ooit 24 season 1 gezien, is het nog de moeite waard om verder te kijken? Vond seizoen 1 wel leuk.
In feite zou ik zeggen Ja zeker doen, met de kanttekening dat je dit wel moet faseren! In een keer de resterende seizoenen afkijken gaat wat vervelen (spreek uit ervaring) er zijn namelijk een aantal elementen die ieder seizoen terugkeren... en dat heb je vrij snel door! Maar wel degelijk de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
sebasd schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:41:
[...]

Mwah, dat zijn er 32 meer dan ik.. Volg eigenlijk alleen Bron / Broen / The Bridge. Mee gestart nadat we The Killing (de US-versie) tot aan het einde van seizoen 2 hadden gekeken. Tot nu toe (na aflevering 3) is The Bridge erg goed.
Ik hoor vaker positieve verhalen van de series en films uit de Nordic-landen. The Killing vond ik wel aardig, ik wist dat het een remake was, The Bridge zet ik op mijn watchlist (het origineel is bijna altijd beter zeggen ze ;) )
bartjas schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:57:
[...]

In feite zou ik zeggen Ja zeker doen, met de kanttekening dat je dit wel moet faseren! In een keer de resterende seizoenen afkijken gaat wat vervelen (spreek uit ervaring) er zijn namelijk een aantal elementen die ieder seizoen terugkeren... en dat heb je vrij snel door! Maar wel degelijk de moeite waard.
Na ongeveer 4-5 jaar heb ik denk ik wel een aardige 'pauze' ingelast lijkt me, dan ga ik binnenkort voorzichtig beginnen aan seizoen 2, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:00
tita_tovenaar schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:15:
[...]

Misschien is Jeremiah ook wel wat voor jou.
Alleen deze serie heeft nog net geen 2 hele seizoenen omdat de tv maatschappij het zo nodig moest cancelen :'(

[...]
Klinkt leuk, stopt het ineens... of hebben ze het verhaal wel af laten lopen? Anders zou het natuurlijk zonde te zijn om iets te kijken wat ineens uit het niets stopt.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06 00:56
Wie heeft The Newsroom al gezien. Wat vonden jullie er van, is het een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TimWensink schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:11:
Wie heeft The Newsroom al gezien. Wat vonden jullie er van, is het een aanrader?
:Y

Vind het een goede serie. Beetje droog wellcht, maar wel een vernieuwende invalshoek voor een Amerikaanse serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 13:57
R0y. schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:46:
[...]

Klinkt leuk, stopt het ineens... of hebben ze het verhaal wel af laten lopen? Anders zou het natuurlijk zonde te zijn om iets te kijken wat ineens uit het niets stopt.... :/
Pfff dat zou ik echt niet meer weten :?

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-06 11:15
Ik zoek een leuke post apocalypse serie, iemand een idee?
Jericho, Walking dead, terra nova, revolution heb ik al gezien.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Huizenga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:20
Ik heb veel goeie voorbij zien komen maar mis nog:
Mad Men
Met at Work
Boardwalk Empire
Alphas?

PS: Voor de rest van mij lijst, hoe maak je een export in SickBeard?

Stone Cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-07 00:38
Hey,

ik kijk de laatste tijd wat vaker naar series en ik ben nu bezig met How I met your Mother. HIMYM is al bijna afgelopen (in iedergeval ik heb hierna niks meer en ik vind het nooit leuk om dingen voor de tweede keer te bekijken.

Ik zoek dus naar een (komische) serie/sitcom. Het liefst eentje waarbij er ondertitteling beschikbaar is aangezien mijn gehoor en Engels niet al te best is.

Wat ik laatste tijd heb gekeken: HIMYM, 30rocks, Anger Management, Family Guy, Chuck, Entourage, The Big Bang Theory en ik geniet er helemaal van haha :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18
Ook ik ben op zoek naar wat leuks om mijn tijd mee te vullen nu Dexter weer tot een einde is gekomen voor de eerst komende 9 maanden.

Om even aan te geven wat ik leuk vind om te volgen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/36966314/Sick%20Beard%20-%20alpha%20master%20-%20Home-122445.png

Ja, er zitten wat :') series tussen, maar ik hou af en toe van verstand op 0 dingen :) Suggesties zijn dus van harte welkom!

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06 00:56
karimmm schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:56:
Ik zoek dus naar een (komische) serie/sitcom. Het liefst eentje waarbij er ondertitteling beschikbaar is aangezien mijn gehoor en Engels niet al te best is.

Wat ik laatste tijd heb gekeken: HIMYM, 30rocks, Anger Management, Family Guy, Chuck, Entourage, The Big Bang Theory en ik geniet er helemaal van haha :).
Ik vind persoonlijk de (wat oudere) sitcoms zoals According to Jim, Still Standing en Two and a Half Men super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-07 00:38
TimWensink schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:36:
[...]

Ik vind persoonlijk de (wat oudere) sitcoms zoals According to Jim, Still Standing en Two and a Half Men super.
According to Jim en Still Standing ken ik al en zal ik ook even snel gaan downloaden! Two and a Half heb ik zo'n beetje (alles wat ik kon vinden) gezien! harstikke bedankt daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
...
Ik merk hier dat toch heel weinig mensen The Wire hebben gevolgd, wát een prachtige serie is dat.
Erg geloofwaardige cop-serie. Criminelen zijn ook van de straat geplukt om erin mee te spelen, wat het allemaal nog geloofwaardiger maakt.
een amateur ben je niet als je 'The Wire' al bekeken hebt :)
Zonder aarzelen, beste serie ... (al 2x volledig herbekeken, blijft boeiend :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:54

eagle00789

Est. November 2005

Ik hoor (lees) hier veel goede series die ik allemaal wel ken, maar hebben jullie ook al eens gekeken naar Revolution? Een zeer goede serie van de makers van Lost.

Hieronder een korte beschrijving van de serie (niet van mij)
Onze hele manier van leven is afhankelijk van elektriciteit. Wat zou er gebeuren als het gewoon stopte met werken? In Revolution maak je dit mee. Alsof er een schakelaar omgezet is wordt het opeens op de hele wereld donker. Vliegtuigen vallen uit de lucht, ziekenhuizen moeten sluiten en communicatie is onmogelijk. Zelfs batterijen werken niet meer. En wie kan zonder moderne technologie vertellen wat de reden hiervan is? Na een korte introductie gaat de serie vijftien jaar vooruit in de tijd. Het leven is weer terug naar hoe het was voor de industriële revolutie en als de zon onder gaat worden de kaarsen aangestoken.
Mijn rating voor deze serie is Afbeeldingslocatie: http://www.tuscaloosabusiness.com/images/businesses/stars/10/business_stars_10.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
Repi3 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:11:
[...]

een amateur ben je niet als je 'The Wire' al bekeken hebt :)
Zonder aarzelen, beste serie ... (al 2x volledig herbekeken, blijft boeiend :p)
Treme is van de schrijvers/makers van The Wire (niet een serie voor iedereen).
Het gaat over de gebeurtenissen na orkaan Katrina in de New Orleanse wijk Treme, waar muziek een groot deel van het dagelijks leven is.

Ook acteurs uit The Wire spelen er in mee (The Bunk & Lester Freamon)
Én een Nederlandse acteur, Michiel Huisman (die af en toe vloekt in het Nederlands).

Als je van muziek houdt is de serie een aanrader, veel muziek (jazz met hip-hop, rock en funk invloeden), erg gaaf! Hangt niet aan elkaar met cliffhangers, de personages zijn gewoon erg boeiend waardoor je wilt meemaken wat zij meemaken.

[ Voor 19% gewijzigd door E2TK op 18-12-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
eagle00789 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:18:
Ik hoor (lees) hier veel goede series die ik allemaal wel ken, maar hebben jullie ook al eens gekeken naar Revolution?
Ik vind hem nogal tegenvallen... Alles draait om 1 idioot die de macht heeft, omdat-ie toevallig weet dat iemand iets afwist van het wegvallen van de electriciteit...
En het tegen alle natuurwetten in wegvallen van elke vorm van electriciteit (invloed op metaalbindingen, iemand?), wat dan met een medaillon weer kan worden opgeheven (computers die werken als het medaillon in de buurt is, zonder dat er elektriciteit ergens wordt opgewekt) gaat helemaal nergens over...
Plus dat ze compleet negeren dat er ook zonder elektriciteit zeer veel mogelijk is, een oude dieselmotor loopt bijvoorbeeld gewoon.
Terwijl het idee zo goed klonk, een "life after power"-scenario!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07 12:14
Ik mis echt een goeie sci-fi serie. Star trek, star gate, babylon 5, Battlestar galatica, Firefly allemaal geweldige series uit het verleden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
The IT Crowd
The IT Crowd (2008)
Just to be sure (ik mis niet graag iets van die serie): dit is toch dezelfde serie?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
pven schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:27:
[...]

Just to be sure (ik mis niet graag iets van die serie): dit is toch dezelfde serie?
You are sure :)
IT Crowd (2008) viel bij mij seizoen 3 & 4 onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25
Ik mis een serie in dit topic:

Six Feet Under

Veruit de beste drama serie die ik ooit gezien heb, hier speelt overigens Michael C. Hall (Dexter) een hoofdrol in.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
1 jan 20:30 net 5 begint the missing ( zojuist reclame van gezien) ziet er best leuk uit. Mini serie, dus een paar delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 13:57
Mirved schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:35:
Ik mis echt een goeie sci-fi serie. Star trek, star gate, babylon 5, Battlestar galatica, Firefly allemaal geweldige series uit het verleden :(
Zo ben ik laatst uit pure armoede maar weer eens begonnen aan ST Voyager .Als ik deze serie bekeken heb ,ga ik eens Seaquest DSV eens op zoeken .Die ligt hier al jaren op dvd en heb ik eigenlijk nog nooit bekeken. Op een paar afleveringen na in de jaren 90 op RTL+ ,dat was zo lekker Duits gedubbed :'(

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38
Mirved schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:35:
Hier hetzelfde.
Het enigste dat mij wel kan bekoren is Doctor who en warehouse13 maar past niet volledig in het rij-tje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Aan Game of Thrones season 1 begonnen. Zit nou bij aflevering 6; spannend,leuk en een diepgaand verhaal als je het mij vraagt. Oké het is geen LOTR maar het kijkt toch fijn! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Slaapje schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:33:
[...]

Modern Familiy lijkt me wel passen in de lijst die je hierboven hebt staan. Verder Entourage of Californication misschien.

Ook ik wil hier voor de BBC series pleiten, series als Sherlock en Luther zijn imo gewoon topkwaliteit. De nieuwe serie Hunted haalt dit niveau niet, maar kijkt toch erg fijn weg. Strike Back is ook een erg goeie actie serie van UK bodem.

Als je een keer iets niet Engels wilt kijken en politiek enigszins interessant vindt is Borgen erg aan te raden.
Bedankt voor deze suggestie _/-\o_

Ik kijk deze serie sinds een paar dagen en ik vind 'm echt een prachtserie. Goed verhaal, goed acteerwerk, goede karakters en qua stijl ook mooi om te zien.

Dat het Deens is, is eigenlijk bijna niet te merken. Meer suggesties voor niet-engelsgesproken series zijn erg welkom.

Speelt deze man trouwens niet in Star Trek oid?
Afbeeldingslocatie: http://www.radiotimes.com/rt-service/image/render/Revealed__the_real_Borgen.jpg?imageUrl=/uploads/images/original/2909.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat is Posca uit de Rome HBO serie en hij zat ook in de nieuwste Bond. Nooit in Star Trek voor zover ik weer.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

bakakaizoku schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:59:
Ook ik ben op zoek naar wat leuks om mijn tijd mee te vullen nu Dexter weer tot een einde is gekomen voor de eerst komende 9 maanden.

Om even aan te geven wat ik leuk vind om te volgen:

[afbeelding]

Ja, er zitten wat :') series tussen, maar ik hou af en toe van verstand op 0 dingen :) Suggesties zijn dus van harte welkom!
Niet om het een of ander, maar ben je werkeloos ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:12
Net klaar met het herkijken van Monster, een anime uit 2004. Heeft 's mijns inziens de jaren goed doorstaan, en is eens iets anders dan de meer gebruikelijke genres in die hoek.

Verder volg ik de vrij gebruikelijke recente series. Person of Interest kan me wel bekoren, niet geweldig, maar vermakelijk genoeg. Last Resort idem, verbaast me dat deze niet verlengd is. Ik merk wel dat ik in de stemming moet zijn voor bepaalde series; sommige series moet je echt bewust kijken, en niet met een half oog ook aan het surfen zijn oid :D

Om de een of andere reden hebben LOST en Breaking Bad mij nooit echt kunnen bekoren. Beiden ben ik na een paar episodes mee gestopt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

R0y. schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:08:
1 jan 20:30 net 5 begint the missing ( zojuist reclame van gezien) ziet er best leuk uit. Mini serie, dus een paar delen?
Beetje laat, maar je kunt het zien als een miniserie, het is een gecancelde show :P

http://www.ismyshowcancel...ncelled-after-one-season/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 19894 schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:04:
[...]
Beetje laat, maar je kunt het zien als een miniserie, het is een gecancelde show :P

http://www.ismyshowcancel...ncelled-after-one-season/
Zonde. Ik vind het wel een fijne serie, het thema is sowieso al goed en Ashley Judd kan ik altijd naar kijken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Sinds gisteren begonnen met een nieuwe serie te volgen:

Elementary: IMDB: Elementary (TV Series 2012– )

Je moet de eigenaardigheden van de hoofdpersoon kunnen verdragen, daarbuiten een prima Crime serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

eagle00789 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:18:
Ik hoor (lees) hier veel goede series die ik allemaal wel ken, maar hebben jullie ook al eens gekeken naar Revolution? Een zeer goede serie van de makers van Lost.

Hieronder een korte beschrijving van de serie (niet van mij)

[...]

Mijn rating voor deze serie is [afbeelding]
Het acteer werk vondt ik om te janken in deze serie. Vooral dat 'meisje'. Nee Revolution is het niet voor mij.

En ook Elementary (Sherlock Holmes) was ruk, kun je beter de serie kijken : IMDB: Sherlock (TV Series 2010– )

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

IJzerlijm schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:18:
Dat is Posca uit de Rome HBO serie en hij zat ook in de nieuwste Bond. Nooit in Star Trek voor zover ik weer.
Is dat Rome van HBO dezelfde serie als die in de HBO reclame ziet? Heb die paar keer voorbij zien komen waar je die Romeinse soldaten ziet die als een soort tank (bekende Romeinse tactiek) de vijand benaderd. Wou juist weten welke serie dat was :) Daarom kwam ik in dit topic

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf begonnen met Are we there yet?
Ook een leuke sitcom komedie voor de geintresseerde :)
Nadeel is alleen dat S1 en S3 lastig te vinden zijn :(

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Is dat Rome van HBO dezelfde serie als die in de HBO reclame ziet? Heb die paar keer voorbij zien komen waar je die Romeinse soldaten ziet die als een soort tank (bekende Romeinse tactiek) de vijand benaderd. Wou juist weten welke serie dat was :) Daarom kwam ik in dit topic
Je bedoelt de testudo 'schildpad'?
Volgens mij komt dat weleens voorbij in Rome, maar Rome is vooral een soort historische soap (wel een hele leuke), je ziet niet veel veldslagen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een 9.2 klinkt veelbelovend! Maar slechts 3 afleveringen in 2010 en 2012? Ze maken in ieder geval geen haast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:06:
[...]

Een 9.2 klinkt veelbelovend! Maar slechts 3 afleveringen in 2010 en 2012? Ze maken in ieder geval geen haast...
3 afleveringen per seizoen, inderdaad, maar een aflevering duurt wel anderhalf uur.
Eigenlijk zou er maar 1 seizoen komen, nu is de 3e in de maak.

Overigens is die serie extra leuk als je de originele verhalen hebt gelezen. Ze zijn (vrijelijk) herschreven, maar je herkent sommige elementen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43

St@m

@ Your Service

RemcoDelft schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:06:
[...]

Het zijn eigenlijk gewoon 6 films ;) Maar echt een aanrader :)
Sowieso vind ik Britse series erg goed, n.a.v. deze topic Luther gekeken, dat was ook goed.
Zelf kan ik The Fades nog aanraden :) Het is helaas gebleven bij 1 seizoen, maar het was wel gaaf :P

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 03-01-2013 10:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Afgelopen dagen de eerste 10 aflevering van Last Resort gekeken, gave serie, komen nog twee episodes en dan is het weer klaar (cancelled 8)7).. Ben nu Jericho seizoen 1 en 2 aan het downloaden. :D

Paar weken terug ook Falling Skies helemaal gekeken, ook wel aardig, beetje erg Amerikaans wel. :p

[ Voor 20% gewijzigd door Vraaag op 03-01-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:32
Sefyu schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:12:
[...]

Bedankt voor deze suggestie _/-\o_

Ik kijk deze serie sinds een paar dagen en ik vind 'm echt een prachtserie. Goed verhaal, goed acteerwerk, goede karakters en qua stijl ook mooi om te zien.

Dat het Deens is, is eigenlijk bijna niet te merken. Meer suggesties voor niet-engelsgesproken series zijn erg welkom.

Speelt deze man trouwens niet in Star Trek oid?
[afbeelding]
You're welcome. Borgen vind ik tot nu toe wel de beste die ik heb gezien, maar momenteel ben ik bezig met The Killing welke ook een aardig goed niveau haalt. In ieder geval stukken beter dan de amerikaanse tegenhanger welke ik niet kon waarderen. Ook is er dan nog Bron (The Bridge), ook een kwaliteitsserie in mijn optiek, alleen de hoofdrolspeelster kan ik wat minder mee.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:59

sebasd

loopt op espresso

Slaapje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:15:
[...]
Ook is er dan nog Bron (The Bridge), ook een kwaliteitsserie in mijn optiek, alleen de hoofdrolspeelster kan ik wat minder mee.
Wij hebben net een weekje geleden de laatste aflevering gezien en vonden het toch wel een topper. Met Saga kun je in ieder geval wel lachen, ik heb alleen geen idee of dit typisch gedrag voor iemand met Asperger is of dat het gewoon niet zo goed is geacteerd, maar de serie is verder top.

Heeft iemand aanraders in hetzelfde genre? En dan graag met een doorlopend verhaal, geen afgeronde case per aflevering. The Killing heb ik al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481922

knightofn1 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:11:
[...]

gezien de twee zelf genoemde Seth Macfarlane series:
Robot Chicken.

En een leuke britse sci-fi/komedie:
Misfits. (inmiddels 4e seizoen)
Misfits heeft zelfs mijn vriend aan het kijken gehouden, en die wilde na de eerste aflevering alle personages al zo gruwelijk mogelijk dood zien gaan (hij vond ze dislikable). Zelf heb ik het idee dat de schrijvers van de serie iets gebruikt moeten hebben tijdens het schrijven, hoe kómen ze er elke keer op! 'The four cyclists of the apocalypse' hahaha en ze houden er mooie BMX's aan over ook nog :-p

Nadeel aan de serie vind ik wel dat er weinig afleveringen in een seizoen zitten en dat alle leden van de originele cast er nu uit zijn. Dat geeft het soms een beetje hetzelfde gevoel als een doorlopende soap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:32
Ik ben met misfits gestopt nadat die krullenbol er uit ging. Dat vond ik by far het leukste personage van serie. Maar tot dat moment vond ik het wel een geniaal leuke serie :)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik houd van politieke series (en docu's), zoals West Wing, Borgen, The Thick of It (en ook docu's zoals The Warroom, De Wouter Tapes, Pieken en Peilingen, etc).

Heeft iemand nog een leuke suggestie voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb laatst een paar afleveringen van Divorce gekeken (RTL 5 Nederlandse serie).

Ook al wordt het door sommige bestempeld als de opvolgder van gooische vrouwen, maar dan met mannen in de hoofdrol vind ik het een erg leuke serie (ben zelf ook een kerel)

EDIT:
anandus schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:07:
Ik houd van politieke series (en docu's), zoals West Wing, Borgen, The Thick of It (en ook docu's zoals The Warroom, De Wouter Tapes, Pieken en Peilingen, etc).

Misschien wat out of the box gedacht en vraag me een beetje af of je hier wat aan hebt...

Maar Game of Thrones kan dan wel iets voor je zijn. Ook al is de setting wat anders, er zit zeker veel politiek in. Ik lees de boeken ook en het politieke spelletje wat gespeeld wordt vind ik echt heel vet

[ Voor 55% gewijzigd door EJPostema op 05-01-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:53

thommich

Belg

The Wire. Zeker vanaf seizoen 2 en 3 komt er veel politiek bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dank voor de suggesties :) The Wire zou ik niet aan gedacht hebben, eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

karimmm schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:56:
Hey,

ik kijk de laatste tijd wat vaker naar series en ik ben nu bezig met How I met your Mother. HIMYM is al bijna afgelopen (in iedergeval ik heb hierna niks meer en ik vind het nooit leuk om dingen voor de tweede keer te bekijken.

Arrested Development, niet voor iedereen maar mijn insziens beste comedy aller tijden. Helaas maar 3 seizoenen van, al komt er in mei het 4e seizoen gelukkig nog bij. En superherkijkbaar, er zitten zoveel grappen in, zoveel foreshadowing, referenties, woordgrapjes, visuele grapjes, echt heel slim.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dan is Boss zeker een aanrader voor je! Met Kelsey grammer die de burgermeester van chicago speelt. Smerige spelletjes FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 21:26

Newsroom al gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Scandal is ook leuk vol politieke intriges. House of Cards is een wat oudere Britse serie die echt fantastisch is, er is een US versie in de maak met Kevin Spacey maar ik denk dat zelfs hij niet beter kan zijn dan het origineel.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Dan denk ik direct: Wikipedia: Yes Minister , maar die heb je natuurlijk al lang gezien... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:10:
[...]
3 afleveringen per seizoen, inderdaad, maar een aflevering duurt wel anderhalf uur.
Eigenlijk zou er maar 1 seizoen komen, nu is de 3e in de maak.

Overigens is die serie extra leuk als je de originele verhalen hebt gelezen. Ze zijn (vrijelijk) herschreven, maar je herkent sommige elementen wel.
Seizoen 3 is delayed aangezien beide hoofdrolspelers in The Hobbit spelen. Peter Jackson moest zonodig een derde deel erbij maken waardoor Sherlock S03 vertraagd is :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vanavond een aflevering van Den Som Draeber (Those Who Kill) gezien op TV, bij de KRO op NL3.

Alle afleveringen tot nog tot zouden op Uitzending Gemist moeten staan, maar vanwege een domweg niet functionerende site - het lukt me maar om 1 aflevering te bekijken/downloaden - download ik ze maar. :z

Vermakelijk, al was de aflevering van vandaag wel een beetje voorspelbaar: ik deduceerde de dader al vroeg in de aflevering. De 6,7 doet de serie geen recht.

Eigenlijk was alles wel voorspelbaar, maar soit, dat kun je serieschrijvers ook niet kwalijk nemen, als je een fervent psycologische thriller/politieseriekijker bent pik je alle hints uiteindelijk wel op, en heb je zo door waar de dader fouten maakt - en de politie/recherche die er achteraan zit. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Als je toch Scandinavisch gaat zijn Wallander, Forbrydelsen, Broen en Borgen ook aanraders.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 08-01-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat zijn series zoals Spin City en Off Centre?
Beide zijn nog niet genoemd in dit topic, wel in het vorige topic, maar dan als tip in plaats van uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:42
Weet er hier iemand nog een goede Fringe, Stargate, Firefly, (Kuch) Heroes alternatief als serie om te kijken?

of

Weet er hier iemand nog een goede Dexter, 24, alternatief?

[ Voor 4% gewijzigd door MuVo op 11-01-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
MuVo schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:40:
Weet er hier iemand nog een goede Fringe, Stargate, Firefly, (Kuch) Heroes alternatief als serie om te kijken?

of

Weet er hier iemand nog een goede Dexter, 24, alternatief?
Dexter, 24 alternatief misschien Homeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:42
EJPostema schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:09:
[...]

Dexter, 24 alternatief misschien Homeland?
Homeland ben ik mee begonnen, paar afleveringen gezien. Prima serie om verder te kijken, helaas nog geen tijd voor gevonden. :) Dat soort alternatieven zoek ik :) bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
De series die ik kijk zijn voornamelijk comedy series:

Community - je moet even door de pilot heen, maar dan is deze serie over een door de mand gevallen advocaat die zijn universiteitsdiploma moet gaan halen aan een community college legendarisch. Veel aflevering zijn film spoofs. Er is ook een briljante kleianimatie aflevering

HIWMYM - behoeft geen toelichting, denk ik, evenals:
Big Bang Theory

Don't Trust The B- in Apartment 23 - al eerder genoemd, vooral het feit dat James van der Beek zichzelf als ex-Dawsons Creek ster op de hak neemt is erg vermakelijk

Mike & Molly - over 2 mensen die elkaar leren kennen in een obesitas hulpgroep. Vooral seizoen 1 en 2 zijn aan te raden. Momenteel loopt seizoen 3, hier zwakt het niveau duidelijk af

Parks & Recreations - echt een serie waar je in groeit. Gaat over de beslommeringen van een gemeenteafdeling in een klein Amerikaans stadje. Inmiddels loopt seizoen 5. Wordt mede geschreven door de leading lady, die de Golden Globes uitreikt (Amy Poehler) met Tina Fey.

30 Rock - Ook briljant, inmiddels in het 6e seizoen met en door bovengenoemde Tina Fey, over het maken van een tv show. Ook met Alec Baldwin. Deze serie en Parks & recreations nemen elementen uit de Amerikaanse maatschappij op de hak, dat kan ik vaak wel waarderen

Happy Endings - redelijke serie over een vriendengroep waarvan 2 mensen een relatie hadden.

New Girl - slechts een keer eerder genoemd, maar was direct al fan. Ook hier schrijft de hoodrolspeelster mee aan de serie.

The Mindy project - nieuwe serie over een gynacologe die haar leven op een rijtje probeert te krijgen. Wel redelijk, eerst maar eens kijken of er een 2e seizoen komt

The neighbours - serie over een gezin dat naar een nieuwbouwwijk verhuist en ineens tussen aliens blijkt te wonen. Origineel concept, nu in 1e seizoen.

Flight of the conchords - Loopt helaas niet meer, maar er zijn 4 seizoenen verschenen. HBO, dus kwalitatief prima en echt in New York gefilmd. Over 2 Nieuw-Zeelandse muzikanten die proberen door te breken. Grappig muziek en clips tussendoor, werkt heel goed, echte aanrader!

Go on - Fijn om Matthew Perry weer eens terug te zien. Ook een serie waar je in groeit, niet superveel echte lachmomenten, wel heel sympathiek.

Everybody hates Chris - een wat oudere serie over een jongen die opgroeit in Brooklyn. Vooral mooi door de voice-over van Chris Rock

Als je fan was van Seinfeld, zou je ook eens kunnen kijken naar Curb your Enthusiasm. Voor mij een beetje te mannelijke humor, maar mijn vriend vind het heerlijk, evenals Louie en Delocated.

Britse series:
IT crowd - is een must, zoals al eerder genoemd

Episodes - over een Brits echtpaar dat hun Engelse TV serie heeft verkocht aan Amerika en naar L.A. verhuist om het daar te produceren. Met Matt LeBlanc (Joey uit Friends) die zichzelf op de hak neemt. 2 seizoenen met elk 6 afleveringen

Moone Boy - met Chris O'Dowd van IT crowd, over een jongetje met zijn imaginaire vriend. Tot nu toe 1 seizoen met 6 afleveringen

Cockoo - over een studente die na een vakantie in Thailand thuiskomt met een hippie. 1 seizoen, 6 afleveringen

Coupling - een wat oudere serie over een vriendengroep en hun relaties. Vooral seizoen 1-3 zijn de moeite waard, seizoen 4 is een stuk minder.

Nog een aanrader zijn de series van An Idiot Abroad, ook Brits, semi-reality. Waarin Ricky Gervais een 'idioot', Karl Pilkington op reis stuurt, de hele wereld over. Het superdroge commentaar is heerlijk verfrissend t.o.v. normale reisprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
redfoxert schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:49:
[...]

Seizoen 3 is delayed aangezien beide hoofdrolspelers in The Hobbit spelen. Peter Jackson moest zonodig een derde deel erbij maken waardoor Sherlock S03 vertraagd is :(
Elementary, dear Bilbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb pas Strike Back ontdekt. Het is geen topserie en het is niet echt super geschreven, maar het heeft wel lekkere actie en het kijkt lekker weg (niet teveel denkwerk). Hoofdthema zijn de avonturen van een rebelse MI6-agent. Hoofdpersoon switcht per seizoen (in S01 en S02 dan). Inmiddels zijn er drie seizoenen.

Ik kan 'm wel aanraden.

Afbeeldingslocatie: http://www.entertainmentwallpaper.com/images/desktops/movie/tv-strike-back01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blog.newsok.com/television/files/2012/08/Strike-Back-Philip-Winchester-Season-Two-C-copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Wat misschien ook wel leuk is om te kijken: :)
Burn Notice
Homeland
Psych
Warehouse 13 (Syfi)
Dead Like Me (oude serie)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Laatste aflevering van Jericho gister gekeken, nu te twijfelen tussen:
- Generation Kill
- Sherlock
- Strike Back

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Vraaag schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:51:
Laatste aflevering van Jericho gister gekeken, nu te twijfelen tussen:
- Generation Kill
- Sherlock
- Strike Back

hmmm
Sowieso sherlock, al is dat niet echt een serie om te volgen, omdat er niet zoveel afleveringen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 21:26
AnjavH schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:32:
De series die ik kijk zijn voornamelijk comedy series:

..

Go on - Fijn om Matthew Perry weer eens terug te zien. Ook een serie waar je in groeit, niet superveel echte lachmomenten, wel heel sympathiek.
Dank voor je enorm uitgebreide post. Go On kende ik nog niet. Erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yes Prime Minister is net begonnen met nieuwe acteurs en nieuwe afleveringen, op de Britse zender GOLD. Ik heb gisteren de eerste aflevering gezien, en het is moeilijk om niet te gaan vergelijken met de oude serie (die fantastisch was!).

Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02452/yes_prime_minister_2452154b.jpg

De eerste aflevering is afgeslacht door de critici, veel goeds beloofd dat dus niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 16-01-2013 21:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Uit de oude doos, maar wellicht leuk voor de liefhebbers van Britse (wat absurde, surrealistische humor) The Mighty Boosh (IMDb).

Ieder seizoen een andere setting, maar altijd met dezelfde acteurs. Noel Fielding en Joel Barrat vind ik erg sterk altijd en als ik die Fielding alleen al zie, moet ik al lachen (Never Mind The Buzzcocks).

Niet echt een serie, maar wel afgeleid van een serie: Bottom Live - Bol.com - afgeleid van de gelijknamige serie en wat mij betreft hilarisch! Waar Mayall en Edmondson in de eerste show nog aan het script vasthouden, wordt deze in de volgende shows amper meer geraadpleegd (of heel goed geacteerd dat het allemaal improvisatie is). Toen ik nog in een studentenhuis woonde hebben we regelmatig avonden/nachten schaterlachend doorgebracht met deze shows.

@gambieter: Yes Prime Minister! heeft al een tijdloos karakter en een "update" hoeft van mij ook niet zo... Wat vond jij ervan? Ik wil het zeker niet gelijkstellen aan Fawlty Towers, maar daar mag (by UK law wat mij betreft) nooit een remake, vervolg, reünie of wat dan ook van komen. In iets mindere mate heb ik dat ook met Yes Prime Minister!

[ Voor 14% gewijzigd door driedees op 17-01-2013 09:53 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Suits begint vandaag ook weer (in amerika dan).

Echt een hele gave serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

driedees schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:49:
@gambieter: Yes Prime Minister! heeft al een tijdloos karakter en een "update" hoeft van mij ook niet zo... Wat vond jij ervan? Ik wil het zeker niet gelijkstellen aan Fawlty Towers, maar daar mag (by UK law wat mij betreft) nooit een remake, vervolg, reünie of wat dan ook van komen. In iets mindere mate heb ik dat ook met Yes Prime Minister!
Het is heel moeilijk om neutraal naar zo iets te kijken. Ik wil het in ieder geval een kans geven, maar de BBC review waar ik naar linkte bevatte veel van de dingen die me ook opvielen. Ik zal het in ieder geval volgende week weer kijken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
EJPostema schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:21:
[...]

Sowieso sherlock, al is dat niet echt een serie om te volgen, omdat er niet zoveel afleveringen zijn
Zag het inderdaad, 90min per episode, zal er vanavond aan beginnen. :P
EJPostema schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:40:
Suits begint vandaag ook weer (in amerika dan).

Echt een hele gave serie
Jep, finally! :D

[ Voor 26% gewijzigd door Vraaag op 17-01-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

NYPD Blue (1993)NYPD Blue (1993)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 60min. | MPAA: M18
Plot: The gritty details of life as a member of a New York City police unit.
Het viel me nu pas op dat NYPD Blue nog niet eerder genoemd was. Het is een al wat oudere politieserie die het bekijken zeker waard is. Er is door liefhebbers lang geklaagd dat de hele serie maar niet uitgebracht werd op DVD. Lang waren maar vier seizoenen uitgebracht in de jaren 2003-2006. Seizoenen 5 en 6 zijn vorig jaar december verschenen en dit jaar in februari tot april zullen eindelijk de resterende seizoenen verschijnen volgens informatie bij Amazon.

Een sterke acteerprestatie wordt geleverd door Dennis Franz die het complexe 'ruwe bolster' karakter van Detective Andy Sipowicz neerzet.
IMDb -- NYPD Blue (1993) Wikipedia -- NYPD Blue (1993) Bekijk trailer van NYPD Blue (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over NYPD Blue (1993)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 20:44
Ikzelf heb de afgelopen tijd gekeken naar Game of Thrones, Breaking Bad, The Big Bang Theory, Two and a half Man, The Walking Dead en Dexter.
Inmiddels heb ik deze series allemaal tot de recentste aflevering gezien. Via dit topic ben ik vorige week op The IT Crowd gekomen. Geweldige serie! Heb regelmatig dubbel gelegen. Bedankt voor de aanrader! Na dit topic een beetje te hebben doorgelezen ben ik nu uitgekomen op The Wire. Ik heb echt niks negatiefs over deze serie kunnen vinden dus dat beloofd wat. Nu hopen dat ik me niet te veel ga ergeren aan de 4:3 SD beelden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mijn impressies van de eerste aflevering van de nieuwe Yes Prime Minister waren.

Het miste wat aan een goed verhaal. Vooral wat meer crisissituatie zoals dat in de originele series ook vaak zat had meer gelegenheid tot goede scènes gegeven.

De dialoog doet zeker denken aan de oorspronkelijke serie. Je kunt alleen de herinnering aan en de vergelijking met de oorspronkelijke acteurs moeilijk uit je hoofd zetten. Die was ook zó goed. Big shoes to fill en zo.

De acteerstijl was iets teveel een toneelstijl dan een televisiestijl. Dit zou veroorzaakt kunnen zijn door het feit dat ze het in 2010 ook op het toneel hebben gespeeld en ze die stijl niet voldoende hebben kunnen afschudden. Het is de taak van een regisseur om daar op te letten. Op toneel moet het wat 'groter' en nadrukkelijker dan op TV.

Ik had het gevoel dat met name de acteur die Sir Humphrey speelt te nadrukkelijk probeert de rol juist niet op dezelfde manier te spelen als de oorspronkelijke versie. Ik denk dat een grotere gelijkenis de rol juist ten goede zal komen. Die zoetsappige geamuseerde superioriteit die Nigel Hawthorne o.a. zo fraai in het karakter wist te leggen máákte het helemaal. De oude 'Humpey' toonde ook geregeld wat meer emoties en was verbolgen, geschrokken of driftig. Nu was het allemaal wat vlak. Ook zijn timing kon af en toe beter vond ik. Ook hier moet een regisseur over waken. Misschien komt de rol in volgende afleveringen wat meer uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb voor mezelf alle dvd rips van The Wire geconverteerd naar 16:9 met behoud van ar. Dus geen rare misvormde hoofden. Ja, ik mis dan wat van de boven en onderkant, maar ik erger me teveel aan 4:3.

Nog niet begonnen trouwens, misschien na deze heftige 24 periode.. In krap 3 maanden de hele serie er bijna doorheen gejast, zit nu half in het laatste seizoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CaptJackSparrow schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 01:40:
Mijn impressies van de eerste aflevering van de nieuwe Yes Prime Minister waren.
Hier hebben we ook de tweede aflevering gehad. Ik kan me wel vinden in je analyse; de persoonlijkheden zijn nu te een-dimensionaal en missen de subtiliteit en balans. Jim Hacker gaat van doortastend opeens naar blunderend, zonder overgang, Bernard is nu echt een onderknuppel zonder de competentie die hij in de originele series wel had, en Sir Humphrey is nu een continu grimlachende manipulator.

Het is amusant genoeg om te kijken, maar mag een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-07 18:55
FreakNL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 01:42:
Ik heb voor mezelf alle dvd rips van The Wire geconverteerd naar 16:9 met behoud van ar. Dus geen rare misvormde hoofden. Ja, ik mis dan wat van de boven en onderkant, maar ik erger me teveel aan 4:3.

Nog niet begonnen trouwens, misschien na deze heftige 24 periode.. In krap 3 maanden de hele serie er bijna doorheen gejast, zit nu half in het laatste seizoen..
The Wire = juweeltje. Jammer dat de serie niet is geschoten in een hogere kwaliteit...
Dat converteren duurde zeker best lang...:O

[ Voor 3% gewijzigd door Winst op 24-01-2013 10:12 ]

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Dat viel volgens mij best mee. Deels geautomatiseerd gedaan. Was afgelopen zomer al, dus kan me niet meer zo goed herinneren... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik vind Downton Abbey echt een topper terwijl ik voorheen eigenlijk nooit kostuumdrama's volgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik ben net begonnen met Broen/Bron/The Bridge en ik vind 't nu al leuk. Wat een rare chick die inspecteur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

FreakNL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:00:
Dat viel volgens mij best mee. Deels geautomatiseerd gedaan. Was afgelopen zomer al, dus kan me niet meer zo goed herinneren... :D
Kan jouw tv dat niet automatisch wat uitrekken aan de randen en het midden van het beeld meer intact laten? Dat heb ik en dan heb je wel normale hoofden.

Ik kijk hem trouwens in 4:3 , maar heb wel een grote tv en dan erger ik me er niet aan, wel top serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Star Gate series zijn ook aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik ben laatst weer begonnen met Babylon 5 opnieuw te kijken, heerlijk.
Verder kijken Vegas en Ripper Street lekker weg

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 15:12

Tacoos

i am i

edit:

Zie net dat ik voor 'the following' in het verkeerde topic zit |:(

Babylon 5 ben ik al meerdere keren aan begonnen, maar ergens in seizoen 3 haak ik meestal af.
Ben redelijk into SciFi, maar op de een of andere manier wordt t me dan te langdradig of te ver gezocht ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Tacoos op 31-01-2013 10:43 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 22:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik kan Person of Interest aanraden. Een redelijk nieuwe serie met Jim Caviezel in de hoofdrol.

Hij speelt een ex-militair (verrassing) die gaat werken voor een mysterieus figuur. Deze persoon heeft een aantal jaren terug met een compagnon een machine gebouwd die terroristische aanslagen kan voorspellen door alle personen in de VS te volgen middels camera feeds, telefoon taps etc. De machine is verkocht aan de overheid, die probeert de aanslagen te voorkomen.
Maar ook 'ziet' deze machine de 'kleinere' crimes, en spuugt van potentiele daders die op wat voor manier dan ook betrokken raken bij moord en doodslag het social security nummer uit.
Onze twee hoofdrolspelers gaan die perso(o)n(en) dan schaduwen om de misdaden te voorkomen, omdat deze zaken voor de overheid niet interessant genoeg zijn.

De serie komt, zoals vele series, traagjes op gang, en introduceert langzaam bondgenoten en vijanden. Ben nu bij aflevering 15 van het eerste seizoen en het wordt steeds interessanter.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Na aanleiding van berichten in dit topic ben ik begonnen met The Wire.
Heb nu de eerste dvd gezien, 3 afleveringen. Ik moet zeggen dat ik het me tot nu toe niet echt pakt.

Drugs verhandelen in the projects, paar agenten die ze steeds proberen te pakken, terwijl het niet lukt en wat politieke spelletjes bij de politie.

Nog even volhouden en wordt het leuker, of verdoe ik mijn tijd?

Een paar voorbeelden van series ik volg(de): 24, lie to me, person of interest, Hawaii Five-0

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

The Wire is zeker een kwaliteitsserie. Geprezen door mensen uit de Amerikaanse 'Law Enforcement' om het hoge realiteitsgehalte. Dat moet je liefst dus wel mede interessant vinden. Nog even volhouden dus maar. Geen garantie dat het je uiteindelijk wel zal bevallen. Zoveel mensen... ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CaptJackSparrow op 02-02-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
the Wire vind ik ik briljant. Het is wel echt een serie waar je geduld voor moet hebben en echt even moet in komen. Met "even" bedoel ik 8 a 12 afleveringen (om vervolgens in een nieuw seizoen weer een ander kant van het criminele mileu te belichten maar uiteindelijk valt alles samen). Het moet je natuurlijk wel liggen, ik ben jaren geleden gestopt in mid season 2, vorig jaar heb ik de serie weer helemaal van voor af aan opgepakt en ben niet gestopt met kijken.

Geef het een kans, ik heb van de veelzijdigheid, diepgang en gevoel van realisme genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

LuNaTiC schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:16:
[...]

Arrested Development, niet voor iedereen maar mijn insziens beste comedy aller tijden. Helaas maar 3 seizoenen van, al komt er in mei het 4e seizoen gelukkig nog bij. En superherkijkbaar, er zitten zoveel grappen in, zoveel foreshadowing, referenties, woordgrapjes, visuele grapjes, echt heel slim.
Absoluut :) volgens mij is deze serie helaas ook de enige in zijn soort qua humor, iedergeval een briljante serie. Gelukkig wil de cast nog mee doen, aangezien een aantal goed zijn doorgedrongen in de fillmwereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Voor de gene die houden van politieke series. Ik heb net de eerste twee afleveringen van House of Cards gezien. Misschien een beetje voorbarig na twee afleveringen, maar ik vind het echt geweldig. Zit erg goed inelkaar.

NOTE: Het is een gelijknamige remake van de drie delige miniserie uit +/- 1980, dus let daar even op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
dwaas schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:31:
[...]

Dexter past in je straatje. En deze is al in seizoen 5 dus als je de vorige seizoenen nu koopt heb je aan komend weekend te kort.

Boardwalk Empire past misschien in je straatje. Het is ten tijde van de drooglegging en het is realistisch van opzet. Dus geen verzonnen bloedspetter analist die seriemoordenaar is.

Nog realistischer en sterker en meer in onze tijd is Boss. Hoofdrolspeler is Kelsey Grammar (Frasier, Cheers) Golden globe winnaar en dat kun je zien. Ook realistisch van opzet. Geen ondode mensen met blauwe ogen zoals Game of Thrones.

Californication. O+ Verder geen uitleg. 8)

[...]

Suburgatory, Happy Endings, Modern Family.
Inmiddels volg ik Boss... Ik ben pas bij s01e07, maar wat een prachtige serie... Politieke spelletjes, emotie, plot twists. Prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Sefyu schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:54:
[...]

Inmiddels volg ik Boss... Ik ben pas bij s01e07, maar wat een prachtige serie... Politieke spelletjes, emotie, plot twists. Prachtig.
Jammer dat de show gecanceld is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:43

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volgt iemand hier V The Visitors? Heb nu de eerste 6 afleveringen gezien, ben aangenaam verrast. CGI is helaas wel wat minder.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
NoFearCreations schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:19:
Volgt iemand hier V The Visitors? Heb nu de eerste 6 afleveringen gezien, ben aangenaam verrast. CGI is helaas wel wat minder.
Is dat de serie uit '83 of de remake uit 2009?

Geen ervaring met die uit 1983. Maar die uit 2009... pff. Als ik aan een serie begin moet ik hem normaal ook afkijken, raar tikje van mij. Helaas, is dat bij die serie niet gelukt, verschrikkelijk. Serie begint aardig, zakt al snel in.

Ben halverwege seizoen 2 gestopt. Ik zie net dat ze ook niet verder zijn gekomen dan seizoen 2, misschien toch maar een keer af kijken door mijn 'tikje' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:43

NoFearCreations

3DPrint the world!

Die uit 2009 inderdaad. Net seizoen één af gekeken, en vind het tot nu toe goed te doen. Vanavond S02E01 maar is kijken, mooie cliffhanger aan het einde van het eerste seizoen, dus ben benieuwd.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

NoFearCreations schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:36:
Die uit 2009 inderdaad. Net seizoen één af gekeken, en vind het tot nu toe goed te doen. Vanavond S02E01 maar is kijken, mooie cliffhanger aan het einde van het eerste seizoen, dus ben benieuwd.
Ik vond het ook een redelijk leuke serie om te volgen maar S02 eindigt heel raar, dus achteraf echt niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Laatst online: 08:49
Paar dagen geleden de pilot van "The Americans" gezien en was onder de indruk. Morgen episode 2 kijken.

The Americans is a period drama about the complex marriage of two KGB spies posing as Americans in suburban Washington D.C. shortly after Ronald Reagan is elected President. The arranged marriage of Philip (Matthew Rhys) and Elizabeth Jennings (Keri Russell), who have two children - 13-year-old Paige (Holly Taylor) and 10-year-old Henry (Keidrich Sellati), who know nothing about their parents' true identity - grows more passionate and genuine by the day, but is constantly tested by the escalation of the Cold War and the intimate, dangerous and darkly funny relationships they must maintain with a network of spies and informants under their control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Laatst online: 08:49
O ja en als je van goede humor houdt moet je "Louie C.K." kijken. Hij is een stand up comedian met z'n eigen serie. Erggg grappig
Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.