"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Rockvee2 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:02:
Ik zoek ook een nieuwe comedy serie/feelgood serie om te kijken waar je lekker kan om lachen

Al gezien :

Friends
Joey
The Office US
Brooklyn Nine Nine
Big Bang Theory
Silicon Valley
Derek
The Middle
How i met your mother
Orange is the new Black
Modern Family
New Girl
Entourage
Unbreakable Kimmy Schmidt

Iemand enig idee ?

Community lijkt me wel wat maar ik weet niet of dat echt lachen is zoals Modern Family en Friends.
Als je The Office US leuk vind --> Parks and Recreation (echt een bazenserie, zeg ik als die hard The Office fan, in het begin lijkt het erg op elkaar, maar na een aflevering of 3 dan ben je veroverd!)

Meer in de trant van Orange is the New Black is Lilyhammer, comedy die zich afspeelt in Noorwegen waar een Amerikaanse gangster van immuniteit geniet. Leidt tot hilarische situaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:02:
[...]

dikke aanrader dat broadchurch (al is het thema van seizoen 1 wel zwaar, seizoen 2 heb ik nog niet gezien), ik ga zelf die happy valley checken.
Broadchurch seizoen 1 en 2 inmiddels gezien sinds maandag. Dit is nou het typische voorbeeld waarom ik graag Britse detective/politie series kijk.

Nu mijn aandacht maar eens vestigen op Poldark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 13:43
Paul Hewson schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:44:
[...]

Broadchurch seizoen 1 en 2 inmiddels gezien sinds maandag. Dit is nou het typische voorbeeld waarom ik graag Britse detective/politie series kijk.

Nu mijn aandacht maar eens vestigen op Poldark.
Ik vond Broadchurch heel erg goed! Je moet wel even door het begin heen, maar ik was erg impressed! Ik ga ook zeker Happy valley checken. (thx voor de tip)

Maar ik zoek ook wat luchtigers. Mijn vriendin klaagt dat ik teveel sci-fi, geweld, en dat soort dingen aanzet dus ik zoek een aardige comedy.

Niet al te flauwe humor (vind ik ok, maar trekt zij niet) Nu zou ik een lijstje moeten geven met serie's die we beide leuk vonden. Maar die is er helaas niet. Divorce is de enige serie die ik kan bedenken (en die is IMO vrij flauw) Verder... Californication is teveel sex/drama. Orange is the new black zou ideaal moeten zijn (vond ik iig ook erg goed) maar trok ze niet echt (niet veel geduld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
The unbreakable Kimmy Schmidt vonden wij wel leuk. Duurt wel maar een half uurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Aeon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Ik vond Broadchurch heel erg goed! Je moet wel even door het begin heen, maar ik was erg impressed! Ik ga ook zeker Happy valley checken. (thx voor de tip)

Maar ik zoek ook wat luchtigers. Mijn vriendin klaagt dat ik teveel sci-fi, geweld, en dat soort dingen aanzet dus ik zoek een aardige comedy.

Niet al te flauwe humor (vind ik ok, maar trekt zij niet) Nu zou ik een lijstje moeten geven met serie's die we beide leuk vonden. Maar die is er helaas niet. Divorce is de enige serie die ik kan bedenken (en die is IMO vrij flauw) Verder... Californication is teveel sex/drama. Orange is the new black zou ideaal moeten zijn (vond ik iig ook erg goed) maar trok ze niet echt (niet veel geduld)
Niet zo zeer comedy's maar heb je al eens gedacht aan onderstaande series, zijn veelal een mix van drama, humor en actie.
Entourage
The Musketeers
Sherlock
Death in Paradise
Lilyhammer
Mad Dogs
Suits
Black Sails

Wat betreft Engelse series, check ook eens:
The Driver
Endeavour
Line of Duty
Inspector George Gently
Prey

En als je van series met een langzaam verhaal en veel karakterontwikkeling houdt raad ik je Rectify aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zoek toch ook weer iets anders... pas bijna in 1 zucht "Survivors" op NetFlix gekeken, erg vet. Toen begonnen aan American Horror story, maar dat is me toch een beetje te vaag allemaal.
Eig op zoek naar een goede thriller achtige serie zoals Lost, Survivors, Homeland etc. Iemand hele goede tips ? :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

DennusB schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:23:
Ik zoek toch ook weer iets anders... pas bijna in 1 zucht "Survivors" op NetFlix gekeken, erg vet. Toen begonnen aan American Horror story, maar dat is me toch een beetje te vaag allemaal.
Eig op zoek naar een goede thriller achtige serie zoals Lost, Survivors, Homeland etc. Iemand hele goede tips ? :D
Ik heb de afgelopen tijd American Odyssey, Dig, Sense8 verzameld, zit daar iets voor je bij? :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik aan een Thrillerserie denk dan is het toch wel Alias en X-Files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:08
Ik zoek ook een nieuwe comedy serie/feelgood serie om te kijken waar je lekker kan om lachen

Al gezien :

Friends
Joey
The Office US
Brooklyn Nine Nine
Big Bang Theory
Silicon Valley
Derek
The Middle
How i met your mother
Orange is the new Black
Modern Family
New Girl
Entourage

Iemand enig idee ?

Community lijkt me wel wat maar ik weet niet of dat echt lachen is zoals Modern Family en Friends.
Veel daarvan kijk ik ook met mijn vriendin, aanraders:
- Devious Maids (Niet zozeer comedy, maar kijkt wel aardig weg)
- Happy Endings

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien interessant om eens naar te kijken:
Ergens verderop in mijn TV-kanalenlijst vond ik BBC First: het is een Nederlands ondertiteld dramakanaal http://www.volkskrant.nl/...nds-dramakanaal~a3986629/

Er is een gevarieerd aanbod van serie's. Ik volg op dit moment 2 historische (dus kostuum)drama's: The Musketeers (7.8 op IMDB) en Banished (7.7 op IMDB).

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024

Al gezien :

Friends
Joey
The Office US
Brooklyn Nine Nine
Big Bang Theory
Silicon Valley
Derek
The Middle
How i met your mother
Orange is the new Black
Modern Family
New Girl
Entourage

Iemand enig idee ?

Community is wel een aanrader, zeker de eerste 3 seizoenen. Sommige afleveringen zijn echt brilliant.

Maar de naam die me het eerst in het hoofd schiet om eens te proberen is Chuck. Is al een paar jaar geleden gestopt maar voor mij nog steeds de ultieme feel good in de vorm van een action comedy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien Chuck meermaals aanbevolen werd in dit topic, heb ik net net de eerste paar minuten van deze serie gezien. Blijft het zo vaag/raar/absurd? Wat ik er tot nu toe over gelezen is allemaal namelijk tamelijk lovend., maar als die 10 minuten typerend zijn voor de rest van de serie, dan ga ik het volgens mij niks vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 15-06-2015 23:49 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

aangezien alles wat ik ken er vast al tussen staat eentje die ik nog met mijn ouders heb gekeken.
IMDB: Six Feet Under (TV Series 2001–2005)
Met dexter in de hoofdrol ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NLKornolio op 15-06-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Jorgen schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:48:
Aangezien Chuck meermaals aanbevolen werd in dit topic, heb ik net net de eerste paar minuten van deze serie gezien. Blijft het zo vaag/raar/absurd? Wat ik er tot nu toe over gelezen is allemaal namelijk tamelijk lovend., maar als die 10 minuten typerend zijn voor de rest van de serie, dan ga ik het volgens mij niks vinden.
Je moet premisse van die Intersect (=al die info in het hoofd van Chuck "geupload") accepteren, maar alles wat daar uit volgt is redelijk logisch. Er volgt uiteindelijk een hele saga uit. Met drama, actie, romantiek, puzzels en een hoop geek-humor. Alles in een actie-comedy jas, geek-spion-achtige verhalen met gekke dingen rond de Buy More. Het is moeilijk met andere series te vergelijken, het ligt je of het ligt je niet, maar een kwalificatie als vaag kan ik er onmogelijk op plaatsen. Raar, ja, misschien, dat is heel subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk je even door de eerste afleveringen heen moet kijken. Ik weet niet meer hoe ik de eerste afleveringen heb ervaren maar het is een serie die even moet groeien voor ze hun eigen stijl te pakken hebben. Enigzins absurd is het zeker maar het is niet moeilijk te volgen ofzo.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Zit dit topic eens door te spitten, wat veel series zijn er eigenlijk. Helaas te weinig tijd, dus beperk me tot de mainstream top series.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:15

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Paul Hewson schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:01:
[...]
En als je van series met een langzaam verhaal en veel karakterontwikkeling houdt raad ik je Rectify aan.
Hear hear. Ik raad deze eigenlijk nooit aan, omdat je hier wel voor moet gaan zitten. Langzaam verhaal maar (daardoor?) o zo goed.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Al gezien :

Friends
Joey
The Office US
Brooklyn Nine Nine
Big Bang Theory
Silicon Valley
Derek
The Middle
How i met your mother
Orange is the new Black
Modern Family
New Girl
Entourage

Iemand enig idee ?

Niet heel erg feel-good, wel redelijk wat humor en erg sterk: Hustle (2004–2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Al gezien :

Friends
Joey
The Office US
Brooklyn Nine Nine
Big Bang Theory
Silicon Valley
Derek
The Middle
How i met your mother
Orange is the new Black
Modern Family
New Girl
Entourage

Iemand enig idee ?

Een van de leukste vind ik toch wel Two and a Half Man, According to Jim is ook wel leuk. Dat zijn er 2 die je nog kunt kijken in ieder geval :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:57:
Ik denk je even door de eerste afleveringen heen moet kijken. Ik weet niet meer hoe ik de eerste afleveringen heb ervaren maar het is een serie die even moet groeien voor ze hun eigen stijl te pakken hebben. Enigzins absurd is het zeker maar het is niet moeilijk te volgen ofzo.
Ik had misschien niet het woord vaag moeten gebruiken. Waar ik bijvoorbeeld op doel is hoe Chuck achterover viel nadat die computerbeelden waren afgespeeld en in zijn hoofd waren gedownload. Dat kwam op mij over als heel goedkope sci-fi met slechte acteurs. Ik kreeg er een beetje een Asylum-gevoel van. Ik zal binnenkort nog eens verder kijken om te zien hoe het dan wordt.

Ik ben bijv. 2 dagen geleden ook begonnen aan Crossbones met John Malkovic en daaraan vind ik tot nu toe eigenlijk alles goed. Het verhaal is spannend en afwisselend en de dialogen zijn echt geweldig. Zeker die tussen The Commodore en Lowe en tussen The Commodere en Sam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bedankt voor de suggesties. Two and half men is inderdaad leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Ik kwam gister toevallig op netflix cat.8 tegen, heb me hier wel mee vermaakt. Of het echt een serie te noemen is weet ik niet, het zijn maar 2 afleveringen, wel ieder van 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:28
"Het zijn maar 2 afleveringen"

Dat is toch een pluspunt? Bij de gemiddelde "briljante" serie zit je er 5 tot 15 seizoenen aan vast.
Er zit bijna niks tussen een normale film en een-jaar-uit-je-leven serie in.

Firefly vond ik bijvoorbeeld een fijne lengte hebben.
Ik ben eigenlijk wel meer op zoek naar goede series van rond de 10 afleveringen. Zijn die er überhaupt wel?
Ik vind eigenlijk alles wel prima, zolang het alleen maar geen comedies, drama's of oorlogsseries zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenerniet schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:11:
...

Firefly vond ik bijvoorbeeld een fijne lengte hebben.
Ik ben eigenlijk wel meer op zoek naar goede series van rond de 10 afleveringen. Zijn die er überhaupt wel?
Ik vind eigenlijk alles wel prima, zolang het alleen maar geen comedies, drama's of oorlogsseries zijn.
Orphan Black, Orange is the New Black, Äkta människor (een Britse versie is nu bezig onder de naam Humans), Utopia (van Channel 4)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

In de categorie "serie van 10" kijk ik nu naar The Finder. Slechts 1 seizoen, maar wel prettig kijkvoer.
Prettig gestoorde man is geniaal in het vinden van van-alles-en-nogwat. Samen met drie andere prettig gestoorden runt hij een bar is Florida.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook onderhoudend: Crisis en Crossbones. (De laatste heb ik nu 3 afleveringen van gezien en dat is zeer onderhoudend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets langer, 13 eps, DareDevil :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
ikbenerniet schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:11:
"Het zijn maar 2 afleveringen"

Dat is toch een pluspunt? Bij de gemiddelde "briljante" serie zit je er 5 tot 15 seizoenen aan vast.
Er zit bijna niks tussen een normale film en een-jaar-uit-je-leven serie in.
Daar ben ik het deels mee eens, maar met 2 afleveringen van 1,5 uur zou je het ook nog een lange film kunnen noemen.
GeeBee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:49:
In de categorie "serie van 10" kijk ik nu naar The Finder. Slechts 1 seizoen, maar wel prettig kijkvoer.
Prettig gestoorde man is geniaal in het vinden van van-alles-en-nogwat. Samen met drie andere prettig gestoorden runt hij een bar is Florida.
Deze heb ik een tijdje terug al gekeken, maar kijkt lekker weg zonder al te veel na te denken met leuke humor. Heb me er inderdaad prima mee vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:26
Iemand die Sense8 al geprobeerd heeft?

Is het de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

GeeBee schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:49:
Is een spin-off van Bones. Inderdaad leuk!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Jurgen schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:53:
Ik kwam gister toevallig op netflix cat.8 tegen, heb me hier wel mee vermaakt. Of het echt een serie te noemen is weet ik niet, het zijn maar 2 afleveringen, wel ieder van 1,5 uur.

[video]
Cat 8 .. laat RTL7 nou net deze week rampenfilms uitzenden. Volgens mij komt ie om 20.30 onder de titel Armageddon

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Anton.net schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:15:
Iemand die Sense8 al geprobeerd heeft?

Is het de moeite?
Ja en ja :) het moet je een beetje liggen, maar het is goed gemaakt en geacteerd (op wat bijrollen na). Voor mijn gevoel kwam het wel wat traag op gang, dus je moet wel de eerste 3 eps kijken voor het verhaal echt begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:42

StrongArmLance

Endless flow

Ben ik de enige hier die oprecht uitkijkt naar de nieuwe afleveringen van Bojack Horseman?
Je moet je door de eerste afleveringen heen slaan al is dat vooral omdat je niet weet wat je moet verwachten, en het is absoluut bizar, maar echt niet slecht. Het gebrek aan 'humor' is de humor van de show zelf.

Nu kijk ik ook uit naar Episodes seizoen 5, 4 vond ik beduidend minder.

Iets wat op 1 van de 2 lijkt om deze tijd te vullen?

[ Voor 28% gewijzigd door StrongArmLance op 21-06-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 18:03

Zenix

BOE!

Zoek ook een nieuwe serie, liefst een lekkere lange serie zodat ik wat te kijken heb als het mooi weer is ;) Eigenlijk heb ik te weinig zomerseries.

Wat heb ik al gekeken of kijk:
Castle
Better Call Saul
The Walking Dead
The Musketeers
Top Gear
The Big bang Theory
Criminal Minds
Hawaii Five-0
NCIS ( alle versies)
Person of Intrest
Two and Half Men
Under the Dome
The Americans
Anger Management
Fargo
Sons of Anarchy
Tyrant
It's Always sunny in Philapdelphia
Game of Thrones
Sillicon Valley
Vikings
The Blacklist
House of Cards
Marco Polo
Marvel's Daredevil
Continuum
Homeland
Ray Donovan
Shameless (USA)
Strike Back
Orphan Black
Black Sails
Da Vinci's Demons
Defiance
The 100
Arrow
The Flash
Supernaturial
Failling Skies
The last ship
Suits
White Collar
Battlestar Galatica
Stargate SG-1
Stargate Atlantis
Star Trek Enterprise en Voyager
The Wire
Sopranos
TerraNova
Community
Dexter
Prison Break
Entourage
Californication
Vikings
Homeland
Breaking Bad
Spartacus
Almost Human
FireFly
Warehouse 13
Revolution
The Mentalist
Lost
Levarage
Eureka
Burn Notice
Blue Mountain State
Nikita
Band of Brothers
Castle
24
How I met your mother
Fringe
Heroes
Arrested Development
Parks and Recreation
Chuck

Lijst kan onvolledig zijn. Ik hou dus wel van sci-fi, komedie en actie. Een goede drama kan mij wel bekoren. Series die mij niet konden pakken zijn: True Detective, Mad Men, Boardwalk Empire en Hannibal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Veelzijdige lijst hoor!
Zenix schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:45:
Zoek ook een nieuwe serie, liefst een lekkere lange serie zodat ik wat te kijken heb als het mooi weer is ;) Eigenlijk heb ik te weinig zomerseries.
The Unit
The Shield
Power
The Empire
Sherlock
Broadchurch
The Bridge
The Killing
Missing
Bones
Studio 60 on the Sunset Strip (geniaal!)
Newsroom
Closer
Major Crimes
Sopranos

[ Voor 43% gewijzigd door Nitai op 21-06-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Zenix schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:45:

Wat heb ik al gekeken of kijk:

(knip: lange lijst die helaas niet gesorteerd is en enkele doubleures bevat)
Series die niet in je lijst staan maar er wellicht wel bij zouden passen:

Orphan Black
Justified
Chuck
Banshee
Scorpion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar nieuwe actie/detective serie:

Ik heb al gezien:
24
Arrow
Burn notice
Covert Affairs
Criminal minds
Crisis
Dexter
Daredevil
Flashpoint
Hawaii five 0
Homeland
Intelligence
Justified
luther
NCIS
NCIS LA
Nikita
Prison Break
Scorpoin
Sherlock
Strike back
The last Ship
The Unit
True Detective
Wayward pines
White Collar
XIII

Welke serie raden jullie mij aan. Het liefst iets wat past bij Strike Back.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 18:53 . Reden: Serie toegevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29
Als je specifiek op zoek bent naar een detective-serie, dan snap ik niet dat True Detective er niet tussen staat :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:51:
Als je specifiek op zoek bent naar een detective-serie, dan snap ik niet dat True Detective er niet tussen staat :D
True Detective heb ik al gezien. Met zoveel series vergeet je er wel eens een.
Ik heb hem gevoegd aan het lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 11:25

Arrogant

S.F.W.

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:50:

[...]

Welke serie raden jullie mij aan.
The blacklist :)

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Nitai schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:11:
Veelzijdige lijst hoor!

[...]

The Unit
The Shield
Power
The Empire
Sherlock
Broadchurch
The Bridge
The Killing
Missing
Bones
Studio 60 on the Sunset Strip (geniaal!)
Newsroom
Closer
Major Crimes
Sopranos
The Unit heb ik idd weleens stukje van op tv gezien, misschien inderdaad wel leuk. The Newsroom heb ik ook aantal afleveringen van gezien, misschien keer weer proberen. Sherlock heb ik ook geprobeerd, maar kon mij ook niet echt heel erg vasthouden. Bones is denk ik niet iets voor mij. De rest zal ik zeker naar kijken!
arsimo schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:41:
[...]

Series die niet in je lijst staan maar er wellicht wel bij zouden passen:

Orphan Black
Justified
Chuck
Banshee
Scorpion
Orphan Black stond in mijn lijstje ben ik vorige week mee begonnen nu alweer bij laatste aflevering, goede serie. Chuck was ik vergeten erbij te zetten vond ik een leuke serie :) De rest zal ik even bekijken!

Ik heb al gezien:
24
Arrow
Burn notice
Covert Affairs
Criminal minds
Crisis
Dexter
Daredevil
Flashpoint
Hawaii five 0
Homeland
Intelligence
Justified
luther
NCIS
NCIS LA
Nikita
Prison Break
Scorpoin
Sherlock
Strike back
The last Ship
The Unit
True Detective
Wayward pines
White Collar
XIII

NCIS New Orleans, The Flash en Spartacus is lekkere actie :P

[ Voor 21% gewijzigd door Zenix op 21-06-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De trailer ziet er goed uit. Ik ga eens een paar afleveringen kijken. Zie dat die ook op netflix staat dus dat komt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:56:
[...]

De trailer ziet er goed uit. Ik ga eens een paar afleveringen kijken. Zie dat die ook op netflix staat dus dat komt mooi uit.
Gezien je lijst zal het je zeker wel bevallen! Op dit moment ook één van mijn favoriete series. Ik zou ook zeker Person of interest kijken, ook veel actie met een goed verhaal!

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 21-06-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Person of intrest was ik na het tweede seizoen wel klaar meer. Vond het een beetje uitgemolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:04:
Person of intrest was ik na het tweede seizoen wel klaar meer. Vond het een beetje uitgemolken.
Dan heb je wel wat gemist de laatste twee seizoenen. Het is een AI oorlog geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online

...

Line Of Duty (BBC), S1 is echt een aanrader, S2 deed er niet veel voor onder, beetje Luther achtige sfeer.
The Interceptor (BBC), 2 eps uitgezonden, maar het lijkt een interessante optie
Luther, 8)7 ookal staat die in je lijstje, er komt een S4 aan!!! (http://www.tvrage.com/new...-two-new-special-episodes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik volg op het moment: Game of Thrones, Sherlock, Person of Interest, The Big Bang Theory, Arrow en Hawaii Five-O. Nu zijn de meeste toe aan een break en daarmee valt er tijd vrij die ik anders met die series opvulde. Ik kan natuurlijk gaan voor een rewatch vanaf het begin per serie. ;) Maar omdat het ook wel fijn is om deze series af te wisselen met iets anders heb ik al het e.e.a. tegen gekomen zoals:

Breaking Bad
Better Call Saul
Suits
Boardwalk Empire
House of Cards
Gotham
How I Met Your Mother
The Borgias
Outlander
Viking

Zijn er nog meer suggesties of heb ik zo al genoeg om in te halen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

luchthaak schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:13:
[...]

Line Of Duty (BBC), S1 is echt een aanrader, S2 deed er niet veel voor onder, beetje Luther achtige sfeer.
The Interceptor (BBC), 2 eps uitgezonden, maar het lijkt een interessante optie
Luther, 8)7 ookal staat die in je lijstje, er komt een S4 aan!!! (http://www.tvrage.com/new...-two-new-special-episodes)
Serieus, Luther achtig? Nice! Die gaan we maar eens bekijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekking
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 11:27
Ik weet niet precies wat voor een genre's jouw favoriet zijn, ik hou persoonlijk van spannende series met een vet goed verhaal, veel actie, etc. etc.
Hieronder een lijstje met aanraders die ik volg/gekeken heb:

- Game of Thrones --> fantasie (een van de best bekeken series op dit moment)
- The Walking Dead --> zombies/post-apocalyptic
- Marco Polo --> avonturen van Marco Polo in Mongolië tijdens heerser Kublai Khan
- TURN --> Bezetting van de Engelsen in Amerika. Volgt één van de eerste spionnen in Amerika
- Ray Donovan --> GTA 5 stijl. Volgt een 'fixer' voor de rijken met daarbij de problemen van de beste man zelf.
- Vikings (mijn favoriet) --> Geschiedkundig. Laat de opkomst van de vikingen zien.
- The Americans --> Spionage vanuit perspectief vd Russen ten tijde van de Koude Oorlog in Amerika
- Banshee --> Een dief die net uit de gevangenis komt krijgt de mogelijkheid om de identiteit van een nieuwe sheriff aan te nemen in het Amerikaanse stadje Banshee. Veel actie en geweld :)
- Daredevil --> Top serie van Marvel over de opkomst van superheld Daredevil
- Deadwood --> Cowboy serie dat zich afspeelt in stadje Deadwood. Helaas maar 3 seizoenen, erg vette serie.
- Black Sails --> Piraten genre. Plunderen, strijd tegen Engelse Royal Navy, aanrader.
- Hell on Wheels --> Cowboys, bouwen van de treinrails door Amerika
- House of Cards --> Amerikaanse politiek met daarin alle leuke machtsspelletjes e.d.

Hier laat ik het even bij, anders wordt de lijst te lang.

Zoals je ziet ben ik geen fan van series als CSI en die ongein (te weinig inhoud in mijn ogen).

Tip: check IMDB. Hierop staan heel veel lijsten gemaakt door users die graag series kijken. Zie hier 1 van velen: http://www.imdb.com/list/ls070559489?ref_=tt_rls_3

Hoop dat je er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:41
Ik ben een fan van stargate.
Sg1 en stargate Atlantis ben ik net klaar mee met kijken. Is er een andere serie wat er op lijkt?
Van Stargate Universe heb ik begrepen dat het niet de moeite waard is..
Bijvoorbeeld: Firefly schijnt goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 05-10 16:46
Arjantje72 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:09:
Sg1 en stargate Atlantis ben ik net klaar mee met kijken. Is er een andere serie wat er op lijkt?
Universe is niks.

Ik ben net begonnen aan Dark Matter, best leuk.

Van de SG1 makers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
wimpie007 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:11:
[...]

Universe is niks.

Van de SG1 makers!
Thanx, ik zal deze eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
Arjantje72 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:25:
[...]

Thanx, ik zal deze eens proberen :)
vergeet Killjoys ook niet, 1ste ep is uit en this best een aardig sci-fi actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
wimpie007 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:11:
[...]

Universe is niks.

Van de SG1 makers!
Universe had heel veel potentie, maar het werd meer een drama serie dan een sci-fi/stargate serie. En helaas kwamen de schrijvers hier te laat achter en werd de serie afgekapt op het moment dat de serie goed op gang kwam want het einde van de serie (2 seizoenen) was erg spannend en ik baalde ontzettend dat het stopte. Dat het niks is ben ik het niet mee eens. Moet je het kijken? Nee, de serie is niet afgemaakt.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Lanithro schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:30:
[...]

Universe had heel veel potentie, maar het werd meer een drama serie dan een sci-fi/stargate serie. En helaas kwamen de schrijvers hier te laat achter en werd de serie afgekapt op het moment dat de serie goed op gang kwam want het einde van de serie (2 seizoenen) was erg spannend en ik baalde ontzettend dat het stopte. Dat het niks is ben ik het niet mee eens. Moet je het kijken? Nee, de serie is niet afgemaakt.
Ja beetje nuance had ik beter kunnen doen maar:

Met is niks bedoelde ik: dat is niks om te beginnen met kijken
Beetje zonde van de tijd om eerst door een vrij saai S1 heen te moeten om er daarna achter te komen dat S2 best leuk is maar dan stopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Between (Netflix Original) al langsgekomen hier? Eerste paar afleveringen inmiddels gekeken. Ik vind het een Under the Dome done right.

In a nutshell:
In een klein dorp sterven 6k van de 8k inwoners in een tijdsbestek van enkele dagen. Opmerkelijk is dat alle sterfgevallen identiek zijn en dat alleen mensen van 22 jaar en ouder sterven. De overheid sluit het dorp hermetisch af van de buitenwereld.

De jeugd moet proberen de samenleving in stand te houden wat uiteraard door de nodige dissidenten, pubers en kinderen vrij lastig gaat. Een enkeling doet verder onderzoek...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik zit nu Sense8 te kijken maar wat een vette serie is dit. Het is zo'n serie dat je aflevering na aflevering wil kijken. Goed geacteerd en een leuk verhaal. Het komt van de Wachowski's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lanithro schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:32:
Ik zit nu Sense8 te kijken maar wat een vette serie is dit. Het is zo'n serie dat je aflevering na aflevering wil kijken. Goed geacteerd en een leuk verhaal. Het komt van de Wachowski's.
Ben ik met je eens. Seizoen 1 zit er hier al op.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:50
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:03:
Between (Netflix Original) al langsgekomen hier? Eerste paar afleveringen inmiddels gekeken. Ik vind het een Under the Dome done right.
Ik heb de eerste aflevering gekeken en het leek me zeker wel interessant, ben er alleen nog niet aan toe gekomen om verder te kijken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Het gebeurd niet vaak maar er zijn series waarbij seizoen 2 vele malen beter is dan seizoen 1. Ik weet er twee, maar zijn er nog meer?

- The 100
- Black Sails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

Elvhenk

/me hartje GO

Mag ik bij deze even Elementary warm aanbevelen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Dan vind je Battlestar Galactica waarschijnlijk ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Zenix schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:01:
[...]

Dan vind je Battlestar Galactica waarschijnlijk ook wel leuk.
Die heb ik jaren geleden proberen te kijken maar ik vond die vrouwelijke hoofdrolspeelster niet leuk.
Ze probeerde veel te stoer te doen. Maar misschien moet ik nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vond Stargate Universe zeker de moeite waard. Het is dezelfde wereld, maar toch anders. Ik vond het een sterke en leuke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje72 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:10:
[...]

Die heb ik jaren geleden proberen te kijken maar ik vond die vrouwelijke hoofdrolspeelster niet leuk.
Pak dan het orgineel met Lorne Greene en Dirk Benedict ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
Ook pas begonnen, Killjoys bounty hunters in space :)
vond deze eerste aflevering een goed begin, beter dan Dark Matter.

YouTube: Killjoys - Official Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

[...]

In begin is dat wel het geval misschien, maar als je wat meer gaat kijken dan komt ze er ook wat minder in voor. Ben overigens begonnen met Banshee nadat deze werd aangeraden, bevalt goed!

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 23-06-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Zenix schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:19:
[...]

In begin is dat wel het geval misschien, maar als je wat meer gaat kijken dan komt ze er ook wat minder in voor. Ben overigens begonnen met Banshee nadat deze werd aangeraden, bevalt goed!
Dan zal ik er toch eens aan gaan beginnen
Banshee is geweldig trouwens en wordt steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:08
Zenix schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:19:
[...]

Banshee is zeker tof! Ben zelf nu in seizoen 2, maar kijkt nog steeds goed weg!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
[...]

Ik zou het zeker doen. Is toch echt een geniale serie met een goed einde... 1 seizoen is wat minder door politiek geneuzel, maar het is echt een super sterk verhaal. En ja Starbuck is soms irritant, maar daar kijk je later overheen. Had ik ook met de hoofdrolspeelster van Fringe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 12:45
"The Shield' wordt hier te weinig genoemd dus bij deze.

Toffe detective/crime/politie serie met verschillende aspecten: Drug/gang squad + Detective/rechercheurs + Agenten + (Interne) politiek + corruptie

Meeste afleveringen hebben hun eigen verhaal maar er is ook een sterke rode draad.

De serie heeft 7 seizoenen en heeft een einde wat mij niet met een ontevreden gevoel heeft achtergelaten.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik zoek een serie in de trant van Hannibal, Bates Motel, True detective, American Horror Story en Dead Wood.
Ik volg ook Game of Thrones, The Walking Dead en Helix (deze is minder).

Ik ben afgehaakt op Penny Dreadful, Under The Doom, Orphan Black en Hemlock Grove: ik vond de series niet serieus genoeg alhoewel een paar wel goed begonnen in het eerste seizoen :)

Iemand suggesties?

[ Voor 52% gewijzigd door Mandrake466 op 24-06-2015 15:03 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Lanithro schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:08:
[...]

Ik zou het zeker doen. Is toch echt een geniale serie met een goed einde... 1 seizoen is wat minder door politiek geneuzel, maar het is echt een super sterk verhaal. En ja Starbuck is soms irritant, maar daar kijk je later overheen. Had ik ook met de hoofdrolspeelster van Fringe.
Ik zie nu dat er ook een miniserie uit 2003.
Waar kan ik het beste mee beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 17:33
Arjantje72 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:44:
[...]

Ik zie nu dat er ook een miniserie uit 2003.
Waar kan ik het beste mee beginnen?
De miniserie is de pilot. Zeker kijken dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:12

Thompson

Beeromaniac

Ik vind zelf series waar iets van een "mutant" tintje aan zit vaak wel gaaf.
Heroes (helaas afgekapt vanwege die verdomde staking jaren terug), Believe (jammer genoeg niet verder gemaakt), Marvel AOS.

Daredevil ook al gekeken, maar ik neig wat meer naar het mutant dan naar het superhero achtige.
Superman (Smallville) trekt me dan ook niet.

Mutant X staat nog wel op het lijstje maarja, dat is ook weer zo'n serie die niet is afgemaakt :x
Dus tips zijn welkom!

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Almost Human heeft weliswaar geen mutanten, maar wel Androids die meer/andere krachten hebben. Misschien is dat wat voor je? Het scoort een 8,1 gemiddeld op IMDB en de humor is soms verrassend leuk en de verhalen best vermakelijk. Ik moet nog 3 afleveringen en dan heb ik hem helemaal gezien, zonder me een moment echt te vervelen. Ik ben positief verrast door deze serie, waar jammergenoeg maar 1 seizoen van gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:09
Thompson schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:39:
Ik vind zelf series waar iets van een "mutant" tintje aan zit vaak wel gaaf.
Heroes (helaas afgekapt vanwege die verdomde staking jaren terug), Believe (jammer genoeg niet verder gemaakt), Marvel AOS.

Daredevil ook al gekeken, maar ik neig wat meer naar het mutant dan naar het superhero achtige.
Superman (Smallville) trekt me dan ook niet.

Mutant X staat nog wel op het lijstje maarja, dat is ook weer zo'n serie die niet is afgemaakt :x
Dus tips zijn welkom!
Heroes gaat verder/komt terug, is alleen nog niet bekend wanneer dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20
dutchgio schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:30:
[...]

Heroes gaat verder/komt terug, is alleen nog niet bekend wanneer dacht ik.
24 september: IMDB: Heroes Reborn (TV Mini-Series 2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Fierry schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:08:
[...]

De miniserie is de pilot. Zeker kijken dus! :)
Thanx, dan ga ik die zeker eerst kijken.
Fire Fly is ook een goede serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:04
Hmm Ik zag hier Almost Human langskomen en dacht yess weer wat leuks wat ik nog niet gezien heb, maar dus ook gekapt na 1 seizoen..dan trekt het me al niet om er tijd in te stoppen. Is het seizoen ook afgerond of laten ze je hangen?

Extant vond ik ook er fijn om te volgen, als het goed is begint seizoen 3 dit jaar?

Fire Fly is zeker goed!! Helaas ook maar 1 seizoen, maar nog wel een film erachter aan
Lanithro schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:08:
[...]

Helemaal mee eens, alleen het einde..dat fracking einde :(
Toen ik nog een kleine mutatie was keek ik de oude serie ook, geweldig maar echt te gedateerd nu :)

[ Voor 41% gewijzigd door Mutatie op 27-06-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
absrnd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:40:
Ook pas begonnen, Killjoys bounty hunters in space :)
vond deze eerste aflevering een goed begin, beter dan Dark Matter.
Ik had dat juist andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
zo zie je maar, smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 17:33
Arjantje72 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:55:
[...]

Thanx, dan ga ik die zeker eerst kijken.
Fire Fly is ook een goede serie?
Ook een goede serie, kort en krachtig! Na Firefly volgt er nog een film, Serenity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mutatie schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:18:
Hmm Ik zag hier Almost Human langskomen en dacht yess weer wat leuks wat ik nog niet gezien heb, maar dus ook gekapt na 1 seizoen..dan trekt het me al niet om er tijd in te stoppen. Is het seizoen ook afgerond of laten ze je hangen?

Extant vond ik ook er fijn om te volgen, als het goed is begint seizoen 3 dit jaar?

Fire Fly is zeker goed!! Helaas ook maar 1 seizoen, maar nog wel een film erachter aan

[...]

Helemaal mee eens, alleen het einde..dat fracking einde :(
Toen ik nog een kleine mutatie was keek ik de oude serie ook, geweldig maar echt te gedateerd nu :)
Zie mijn recensie over Almost Human.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.m.e.k.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 01:53
House of cards een echte aanrader en Vikings een redelijke serie om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zijn er nog meer series zoals House MD en Elementary, dus voornamelijk gefocussed op puzzelen, analytisch denken, levensfilosofie en diepgaande karakteranalyses, liefst ook met een tikje intelligente humor? Dat vind ik namelijk de beste series. :)

Om een idee te geven van mijn smaak:
- House MD: knaller, perfect. Spannend, geweldige karakterontwikkelingen, goede verhalen, fascinerende puzzels, zeer met meegeleefd.
- Elementary: hetzelfde als House MD (House MD was dan ook gebaseerd op Sherlock Holmes)
- Fringe vond ik zeer goed (karakterontwikkelingen, humor, gepuzzel)
- Blacklist is goed/spannend maar mist humor, soms teveel kantoorpolitiek
- Sleepy Hollow is leuk/spannend maar een tikje oppervlakkig
- Penny Dreadful is leuk (goede regie, goed acteerwerk, aardig verhaal) maar niet echt bijzonder
- Dexter vond ik mwa (goed verhaal, maar vaak langdradig, veel herhaling, soms zelfs saai)
- Breaking Bad vond ik veel te langdradig (al dat relatie- en gezinsgezeik boeit me niet)
- Homeland werd ik praktisch depressief van (wel spannend, maar misschien too close for comfort)
- S.H.I.E.L.D. vond ik wel aardig, maar zeer herhalend.
- Lie To Me vond ik een zeer interessant concept, maar werd helaas gecancelled.
- Heel vroeger vond ik Poltergeist: The Legacy een zeer goede serie, ondanks de wat matige acteerprestaties naar hedendaagse normen.

Mysterie, paranormale zaken, etc vind ik dus ook heerlijk. :)

Game Of Thrones lijkt mij wel aardig, ga ik nog wel proberen, maar ben bang dat dat ook veel gepraat en weinig wol is. We gaan het zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 22:10
TimMer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 01:45:
Zijn er nog meer series zoals House MD en Elementary, dus voornamelijk gefocussed op puzzelen, analytisch denken, levensfilosofie en diepgaande karakteranalyses, liefst ook met een tikje intelligente humor? Dat vind ik namelijk de beste series. :)
Sherlock van de BBC.
Edit: en check Luther, met Idris Elba.

[ Voor 5% gewijzigd door Luapper op 28-06-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13-10 17:18

DjVe

Hatsaflats!

Van de week begonnen met Wayward Pines. Aardig geacteerd en lekker mysterieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Mysterie, paranormale zaken, etc vind ik dus ook heerlijk. :)
Twin Peaks schiet mij te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

- Fringe vond ik zeer goed (karakterontwikkelingen, humor, gepuzzel)
Fringe is van de hand van JJ Abrams. Daar zou je er meer van kunnen kijken. Waarschijnlijk bevalt Person of Interest je wel. Alias kan je ook proberen, is iets "simpeler" en ouder, maar wel vermakelijk.
Verder zou ik je in het straatje van Sleepy Hollow, SuperNatural aanraden. Zit ook wel "gezinsgezeik" is, maar het draagd bij aan het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Iemand the fall met Gillian Anderson gezien? Opinies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Wij hebben sinds deze week zes maanden gratis HBO. En die willen we natuurlijk gaan benutten :)

Als ik op HBO Go kijk zie ik series voorbij komen die ik niet ken maar die wellicht interessant kunnen zijn. Heeft iemand nog tips?

Wat mijn vriendin en ik samen leuk vinden:
Fringe, Dexter, Sherlock, Orange is the new black, True Blood, Six Feet Under, New Girl, Big Bang Theory

Ikzelf vind leuk:
American Horror Story, Battle Star Galactica

Mijn vriendin zag Outlander in het HBO-lijstje staan dus die zal ze zeker gaan kijken. En een nieuw seizoen Masters of Sex hebben we ook al gespot maar andere tips zijn welkom!

ps.
Wel irritant dat van sommige series (bijv. Veep, Silicon Valley) niet alle seizoenen terug te kijken zijn op HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
wvkreg schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:54:
Goede serie. Zou ik zeker aanraden om te kijken als je van politie/detective series houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20
Absoluut een aanrader! Heel erg spannend en mooie karakteruitwerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Luapper schreef op zondag 28 juni 2015 @ 02:50:
[...]

Sherlock van de BBC.
Edit: en check Luther, met Idris Elba.
DjVe schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:13:
Van de week begonnen met Wayward Pines. Aardig geacteerd en lekker mysterieus.
Paul Hewson schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:10:
[...]

Twin Peaks schiet mij te binnen.
Mystic Spirit schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:01:
[...]

Fringe is van de hand van JJ Abrams. Daar zou je er meer van kunnen kijken. Waarschijnlijk bevalt Person of Interest je wel. Alias kan je ook proberen, is iets "simpeler" en ouder, maar wel vermakelijk.
Verder zou ik je in het straatje van Sleepy Hollow, SuperNatural aanraden. Zit ook wel "gezinsgezeik" is, maar het draagd bij aan het verhaal.
Dank u allen. :)

Twin Peaks en Wayward Pines vind ik allebei wat te beperkt qua setting; zelfde voor Banshee. Daardoor zeer veel interpersoonlijk gemekker, waar de echt wereld al teveel van heeft naar mijn mening. :P

Person of Interest heb ik twee afleveringen van gezien, leek mij wel aardig qua setup, ga het proberen. :)

Sherlock ga ik ook proberen, maar heeft nog weinig materiaal helaas (allemaal filmlengte afleveringen). Supernatural lijkt mij vooralsnog een mannelijke versie van Buffy the Vampire Slayer (geen compliment :P ).

Sherlock, Person of Interest, Game of Thrones en Leverage (had ik al op de lijst staan, hoewel nobrainer wel grappig) it is. :)

De lat ligt hoog sinds Fringe, House MD en Elementary. Geweldig dat die series gemaakt zijn, maar daarna ben je verwend tot op het bot. :P

[ Voor 4% gewijzigd door TimMer op 28-06-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Sherlock is echt een top serie! Wachten op een nieuw seizoen (als die komt) :.-(.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Heb alleen het eerste seizoen gezien, dat vond ik echt ijzersterk. Heel sfeervol, beklemmend, spannend. Mooi in beeld gebracht ook.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 22:10
Sherlock is een soort van Elementary maar dan 2x beter. En dat terwijl ik Elementary ook best wel leuk vind!
Echt een van de beste series ooit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:59
TimMer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:25:
[...]

[...]

[...]

[...]

Dank u allen. :)

Twin Peaks en Wayward Pines vind ik allebei wat te beperkt qua setting; zelfde voor Banshee. Daardoor zeer veel interpersoonlijk gemekker, waar de echt wereld al teveel van heeft naar mijn mening. :P

Person of Interest heb ik twee afleveringen van gezien, leek mij wel aardig qua setup, ga het proberen. :)

Sherlock ga ik ook proberen, maar heeft nog weinig materiaal helaas (allemaal filmlengte afleveringen). Supernatural lijkt mij vooralsnog een mannelijke versie van Buffy the Vampire Slayer (geen compliment :P ).

Sherlock, Person of Interest, Game of Thrones en Leverage (had ik al op de lijst staan, hoewel nobrainer wel grappig) it is. :)

De lat ligt hoog sinds Fringe, House MD en Elementary. Geweldig dat die series gemaakt zijn, maar daarna ben je verwend tot op het bot. :P
Sherlock is een topper! Helaas duurt het erg lang voor een paar afleveringen weer uitkomen :(
PoI is ook zeer aan te raden!
En Supernatural is ook leuk, vooral de begin seizoenen dan, daarna gaat het wat bergafwaarts, maar ik blijf het trouw volgen (zwak voor zulke series). Hoewel het niet meer zo dramatisch is als een paar seizoenen geleden, het krabbelde een beetje weer op.

[ Voor 59% gewijzigd door Musta op 28-06-2015 23:48 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13-10 17:18

DjVe

Hatsaflats!

Wat heb ik ongeveer de laatste twee jaar gezien:

- Game of Thrones (mooi verhaal)
- Prisonbreak (kijkt lekker weg)
- Sense8 (goed verhaal, maar beetje te geforceerd modern qua seksualiteit)
- Wayward Pines (mysterieus a la Lost)
- True Detective (absurd goed geacteerd)
- Band of Brothers /The Pacific (juweeltjes, zowel in beeld/geluid als verhaal)
- Generation Kill (komt over als een erg realistisch beeld van de hedendaagse militair)
- Battlestar G. (prima te kijken, maar vind het op het randje)
- House of Cards (briljant geacteerd)
- Vikings (goed verhaal)
- The Killing (Heerlijke duistere setting)
- Lilyhammer (Leuke humor en personages)
- Peaky Blinders (Goed verhaal en mooie setting)
- Homeland (Goed verhaal wat lekker traag op gang komt)
- Broadchurch (Prima Engelse detective)
- Californication (Al heb ik alle seizoenen al zeker 3 keer gekeken. Je blijft grinniken)
- The Following (Zeer goed verhaal en goede opbouw van spanning)
- Bearking Bad (Meesterlijk geacteerd. Alles klopt en erg veel diepgang)
- Better Call Saul (zoals hierboven. Briljant vervolg)
- Terra Nova (lekker wegkijk sci-fi)
- Firefly (lekker wegkijk sci-fi)
- Marco Polo (Had er meer van verwacht, maar het verhaal en de mooie plaatjes, slepen je wel mee)
- Spartacus (Bloed, geweld, naakt en een pilsje. wat wil een man nog meer)
-The Unit (Prettige serie over een eliteteam militairen)
- The Americans (Lekker verhaal met fijne personages)
- Unsere Mutter Unsere Vater (Juweeltje)
- Luther (goed acteerwerk)
- Deadwood (goed acteerwerk)
- Falling Skies (viel laatste seizoen erg tegen)
- Daredevil (viel me 100% mee)
- The 100 (geen meesterwerk, maar kijkt prima weg)

Nog op de lijst

-The Wire (wacht op een mooie HD release)
-The Sopranos
-White Collar
-Sherlock

Zijn wat andere namen die ik afgelopen tijd heb bekeken. Ik kijk liever iets met één groot verhaal zijn met lekker veel diepgang. Liever geen afzonderlijke afleveringen a la Bones/CSI. Ik ben nu op zoek naar een goede Sci-Fi serie of iets post apocalyptische serie. Tips?
Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste

Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.