"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coocoocachoo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:44:
[...]

Ik zit nog erg te twijfelen over The Librarians.

De films vond ik erg vermakelijk, maar zijn ook al van bedenkelijk niveau en nu bij de serie lijkt er nog minder budget te zijn. Wat ik wel een pluspunt vond (iig van de pilot) is dat de hoofdrolspelers uit de film ook in de serie meedoen. Dat heb je bij Agents of Shield ook (ok, minor characters vooral, maar toch) en vind ik toch altijd een boost aan een serie meegeven.
Ik blijf The Librarians voorlopig nog wel kijken, maar geef het een grote kans dat ik het na seizoen 1 (8 afleveringen dacht ik) vergeet en een eventueel seizoen twee niet meer kijk.

Ik ben overigens benieuwd naar Marvel's Agent Carter die deze week in première gaat. En ook hoe die serie met de overige films/series eromheen omgaat.
Ik ben een enorme fan van de karakters in het Marvel Cinematic Universe, maar niet echt van de door jou genoemde series, om de reden die je al noemt.
Ze zouden in beide series meer de "big guns" tevoorschijn mogen halen. Snap best dat Chris Hemsworth of Chris Evans (Thor & Captain America) geen zin hebben in cameo's / bijrollen oid, maar CGI gebaseerde figuren als Iron Man of the Hulk zou je toch af en toe erin kunnen gooien? Of introduceer 1 van de (nu nog) minder bekende Marvel karakters; Black Panther, Beta Ray Bill of Dr Strange.
Vandaar dat ik deze tekenfilmserie ook geweldig vind:

IMDB: The Avengers: Earth's Mightiest Heroes (TV Series 2010–2012)

Een serie die ik zelf trouwens heel tof vind is Gang Related. Jammer genoeg is er maar 1 seizoen gemaakt.

IMDB: Gang Related (TV Series 2014– )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:32:
Mijn series voor 2015:

Arvingerne (Deense serie over ruziemakende familie)

Eerste afleveringen waren weer briljant.

Voor de liefhebbers van al die andere scandiseries weer een waar genoegen.
Zag dat het alweer opgehemeld werd en vroeg me af wat er zo anders aan is dan bijv. De Erfenis of Bloedverwanten waar je internationaal niks over hoort/hoorde? Niet opgepakt door de BBC? Nederlandstalig klinkt niet? Deense hype?

Was er in de zomer "begonnen" aan aflv. 1 (om alvast een impressie te krijgen, niet wetende dat de dvd al uitgebracht was met NL ondertiteling :+ ) en nu ook de eerste drie afleveringen gekeken, goed te kijken in principe ja maar doe maar liever een krimi :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:29
Ik heb zojuist de laatste aflevering van het eerste seizoen van Gomorra gekeken. Geweldige Italiaanse serie! Zijn er meer Italiaanse aanraders? Via imdb kan ik weinig recents vinden.

De rauwe/realistische sfeer sprak me erg aan in Gomorra. Wil het bijna de Italiaanse Wire noemen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door SL65 op 03-01-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Geweldig Ja. Nog niet afgekeken maar inderdaad geweldig.
SL65 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:43:
Ik heb zojuist de laatste aflevering van het eerste seizoen van Gomorra gekeken. Geweldige Italiaanse serie! Zijn er meer Italiaanse aanraders? Via imdb kan ik weinig recents vinden.

De rauwe/realistische sfeer sprak me erg aan in Gomorra. Wil het bijna de Italiaanse Wire noemen ;)

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Fierry schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:04:
[...]

Vergeet ook The West Wing niet, tevens van Sorkin en zeker een meesterwerk!
Helemaal vergeten! Inderdaad een meesterwerk :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:59

Zou eens kijken naar Romanzo Criminale dan, italiaanse topserie imo
Raad deze aan iedereen eigenlijk aan, stelt niet teleur

IMDB: Romanzo criminale - De serie (TV Series 2008–2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Yep, Romanzo Criminale staat bij mij ook zeer hoog aangeschreven. Echt een meesterwerkje.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:29
Bedankt voor het meedenken. Ik zag Romanzo al voorbij komen op imdb. Helaas een wat oudere serie, maar de eerste indruk is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11

Heb ook alles gekeken, echt een italiaanse topserie, ik denk dat Romanzo iets minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

SL65 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:07:
Bedankt voor het meedenken. Ik zag Romanzo al voorbij komen op imdb. Helaas een wat oudere serie, maar de eerste indruk is goed :)
Het speelt zich af gedurende de jaren 70 en 80, wat dat betreft is dat niet zo erg. Wat ik echt goed vindt aan de serie is dat het eerste seizoen de 'rise' en het tweede seizoen de 'fall' laat zien van de Banda della Mag
Iiana. Criminaliteit met een rauwe rand, niet geromantiseerd. De karakters van de hoofdpersonages worden goed uitgewerkt en maken ook echt een verandering door gedurende de serie. Ook de politieke ontwikkelingen in die tijd krijgen de nodige aandacht. Ik vond het echt een prachtige serie, wat mij betreft ondergewaardeerd tussen al het Amerikaanse en Britse geweld.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 13:18
AcidBurn schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 07:49:
Je houdt van actie en spanning, maar ik zie geen 24 of Sons of Anarchy in je lijst staan?

24 Barst van de spanning, alleen rekken ze veel zaken uit zodat het problemen kan veroorzaken in andere situaties. Eigenlijk zou elke situatie in de helft van de tijd opgelost kunnen worden, maar da's niet interessant ;)

Sons of Anarchy wisselt spanning en cliffhangers af met dramatische wendingen. Veel actie, maar ook veel psychologische tweestrijd. Dat laatste moet je echt liggen, anders vind je het niks.
@ acidburn bedankt (blijf het mooi vinden dat Tweakers elkaar belangeloos "helpen" verbaasd me soms nog steeds :) ) Ik denk dat ik ze vroeg of laat beide eens proberen, ik ben sceptisch of het echt wat is voor mij. The wire zag ik hieronder schijnt inderdaad ook supergoed te zijn.

Ik zou iedereen die van spanning houd the 100 aanraden.
Tips voor Scandinavische series zijn welkom. Zelf ben ik volgens mij blijven hangen bij the killing. ivm te weinig actie in sommige afleveringen. Those who kill verhalen van 1.5 uur lag mij meer.

[ Voor 12% gewijzigd door piethoogland op 07-01-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
piethoogland schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:17:
[...]

@ acidburn bedankt (blijf het mooi vinden dat Tweakers elkaar belangeloos "helpen" verbaasd me soms nog steeds :) ) Ik denk dat ik ze vroeg of laat beide eens proberen, ik ben sceptisch of het echt wat is voor mij. The wire zag ik hieronder schijnt inderdaad ook supergoed te zijn.

Ik zou iedereen die van spanning houd the 100 aanraden.
Tips voor Scandinavische series zijn welkom. Zelf ben ik volgens mij blijven hangen bij the killing. ivm te weinig actie in sommige afleveringen. Those who kill verhalen van 1.5 uur lag mij meer.
The 100 is inderdaad een leuke serie. Gaat over jongeren die naar de aarde worden gestuurd om te kijken of het bewoonbaar is nadat men decennia heeft overleefd in de ruimte omdat er een nucleaire winter was. De jongeren hebben wel een 'crimineel' verleden en moeten dus zien te overleven in de wildernis.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:54
QwaftZefoni schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:27:
Z-Nation heb ik ook een kans gegeven en episode 2 was al beter dan de eerste. Ben nu bij vier en het verveelt nog niet.
Hm, ik ben nu ook bij E04 maar vind het nog een twijfelgevalletje. Van mij hoeft er ook niet perse elke episode een apart verhaal op zich in te zitten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mob City?

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben zeer benieuwd welke suggesties jullie hebben naar aanleiding van de series die ik kijk of heb gekeken. Hieronder volgt waar nodig een kort overzicht van mijn mening van series die ik (zo goed als volledig) heb gezien. Dikgedrukt m'n favoriete series voor degenen die snel willen doorscrollen:

10/10 series
1) The Wire (m'n absolute nr 1: zeer realistische uiteenzetting van verschillende lagen uit de samenleving. De rode draad is: trots, jaloezie, wraak, ontevredenheid, tegenslag etc. Fantastische cast. Complexe verhaallijnen. Voortreffelijke dialogen. Uitsluitend kijken als je er met je koppie bij bent, anders doet dat afbreuk aan je beleving/de serie zelf. Eigenlijk geldt dit voor meerdere HBO series: je valt er middenin en aan jou om te begrijpen wat er allemaal speelt).
2) Braking Bad (origineel script. Een van de weinige serie waarbij er geen aflevering te veel is. Sterker nog, had niet verwacht dat seizoen 5 nog zo sterk kon zijn. Bij veel series heb ik namelijk het idee dat er enorm wordt gemolken als de serie eenmaal succes behaalt. Scrubs en Prison Break schieten mij te binnen... Prachtig camerawerk: heb regelmatig met bewondering gekeken naar de manier waarop een scene in beeld is gebracht. Denk hierbij aan symmetrie en/of belichting. Geen persoon is verkeerd gecast in deze serie.

Comedy
Absolute nr 1: Curb your Enthusiasm. Larry David is naar mijn idee de meest botte persoon die ik in een serie ben tegengekomen. En ja, ik ken dr. Cox (Scrubs) en Ari Gold (Entourage). Eigenlijk bedoelt Larry het goed, maar het pakt allemaal verkeerd uit. Heel veel improvisatie. Kan je Seinfeld waarderen? Dan zal Curb zeker bevallen!

Big Bang Theory: zodra ik Howard met een Nintendo beltbucket zag in aflevering 1, wist ik dat ik dit zou blijven kijken. Het laatste seizoen vind ik alleen tenenkrommend slecht, ik kan er gewoon niet meer om lachen. Maar mijn gebrek aan lachen wordt ruimschoots gecompenseerd door het lachbandje.

Brooklyn Nine-Nine: ik vind Adam Samberg (?) best grappig. Naar mijn idee geen super grappige serie, het is waarschijnlijk niet helemaal mijn humor, maar wel vermakelijk. Kijkt wel goed weg. Holt is echt een enorme droogkloot. Als je van types houdt die grappig zijn door enorm droog te zijn, Holt is your guy.

Chuck: ik mis echt een serie als Chuck. Zo flauw, zo over de top soms, maar wel met een leuke cast.

Eastbound and Down: Kenny f'in Powers (meer kan ik niet zeggen, kenners zullen nu glimlachen, of toch wel). Voormalig baseballster is in verval geraakt en teert nog ieder moment op het succes dat hij ooit had. Sterker nog, zijn ego is wellicht groter dan z'n carriere ooit was ;).

Entourage: mis echt zo'n serie en kijk uit naar de film. Johnny Drama!

Family Guy: ik kan Family Guy humor wel waarderen. Vooral de referenties aan andere mensen of andere gebeurtenissen kunnen briljant zijn.

It's Always Sunny in Philadelpiha: een stel halvegaren die werkelijk de meest domme dingen bedenken en doen.

The Office US: nr 1 mockumentary. Heel goed einde.

Parks and Recreation: volg ik sinds het begin, zijn weinig momenten dat ik dubbel lig of zo, maar het kijkt lekker weg en zorg vaak genoeg voor glimlach momenten.

Scrubs: beste serie waarin grappige momenten worden afgewisseld met een serieuze boodschap. En dan niet op een belerende manier, maar meer als 'stof tot nadenken'. Het laatste seizoen had gewoon nooit gemogen, bah. Oh ja, los van 1 aflevering: geen lachbandje!

South Park: eens in de zoveel tijd komt er weer een leuke aflevering voorbij, dit seizoen: The Magic Bush

Drama en andere genres
Arrow: verstand op nul, best goede acties en likeble cast. Plot werd vanaf seizoen 2 wel sterker.

Dexter: werd mij ooit aangeraden als 'goedaardige seriemoordenaar'. Overwegend sterke serie, laatste seizoen buidend minder.

Game of Thrones: waardeer de complexe verhaallijnen, het sterke acteerwerk en de setting. Negatieve emoties worden goed belicht naar mijn idee. Kijk echt uit naar het vervolg.

Homeland: ook bij Homeland heb ik het idee dat het allemaal gemolken werd/wordt. Overwegend redelijk sterke serie.

House of Cards: ik kan alleen zeggen dat Frank en z'n vrouw echt goed bij elkaar passen. De politieke spelletjes doen mij enigszins denken aan The Wire. Daarmee zeg ik niet dat het hetzelfde is, maar bepaalde karaktertrekken komen in beide series goed aan bod. Sterke serie.

Justified: je kan alles volgens het boekje doen, of op de manier van Raylan Givens. Interessante serie.

Lost: hele gemengde gevoelens. Door deze serie ben ik karakterontwikkeling enorm gaan waarderen. Helaas kreeg ik na het 3e seizoen het idee dat de schrijvers ook niet wisten welke richting het op moest gaan. Deze serie had makkelijk in m'n top 3 kunen staan, maar het laat vooral een onvoldaan gevoel achter.

Luther: tja, ik heb The Wire gezien. Dat is eigenlijk al reden genoeg om deze serie te zien. Interessante serie met een interessante cast.

Marco Polo: eigenlijk heb ik alle elementen wel in andere series gezien. De setting is alleen behoorlijk anders. Vermakelijke serie, maar geen topper voor mij.

Orange is the New Black: geen OZ, verwachtte ik ook niet. Wel prima serie om te kijken, time pass serie.

Oz: tja... Zeer sterke serie. Eerste 1 uur durende drama serie op tv btw. Altijd leuk als je acteurs uit Oz in meer recente series terug ziet.

Person of Interest: uniek in z'n soort. Een van m'n favoriete series van het moment. Sterke cast en goede interactie. Als een film gefilmd. 1 Na laatste aflevering van seizoen 4 blijft nog steeds doormalen.

The Shield: aanrader als je Justified kan waarderen.

Six Feet Under: als je de beschrijving op IMDB leest, denk je: hier ga ik toch nooit naar kijken? Dus wel... Hele aparte serie, die je regelmatig doet nadenken over bepaalde zaken. Deze serie moet je alleen gaan kijken als je meerdere HBO series kan waarderen. Anders zal het tempo je geheid tegenstaan.

Sopranos: tja

Spartacus: de nieuwe Spartacus vond ik echt teleurstellend maar the prequel (seizoen 2 of zo)? vond ik het sterkst. Vermakelijke serie.

Suits: serie waar ik graag naar kijk. Leuke intereactie, maar eigenlijk heeft het niet heel veel om 't lijf. Als je de muziek en de flashy people wegdenkt, blijft er niet zoveel over, maar dat vind ik niet erg.

True Detective: gezien, maar kan me niet alles in detail herinneren. Weet alleen dat ik halverwege interessant begon te vinden.

Walking Dead: pure time pass serie. Blijft me verbazen dat een serie waar zo slecht in geacteerd wordt, zo succesvol kan zijn.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Je smaak komt redelijk overeen met de mijne. Wire en BB staan bij mij ook bovenaan. POI, Oz, GoT, TD, staan in mijn top 10. The Shadow Line (Britse miniserie) zal je prachtig vinden. Fargo mag je ook niet missen.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2020 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Mooi lijstje wat je daar gemaakt hebt wilmundo. Persoonlijk vind ik Community er ook zeker nog tussenpassen als een zeer vermakelijke serie. Kan niet wachten tot seizoen 6 begint.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@wilmundo
Fargo is zeker een aanrader, die ga je waarderen als je Breaking Bad en True Detective waardeert.

Wellicht een keer een Scandinavische serie proberen? Wat dat betreft kan ik Bron/Broen aanraden (de originele versie). Is spannend van begin tot eind en mooi gefilmd. Gaat over een Deens-Zweedse moordzaak. Seizoen 1 en 2 zijn inmiddels uit.

The Americans misschien? Gaat over Sovjet-spionnen die een standaard Amerikaanse gezinsleven lijken te leiden. Is niet supersterk, maar vond het wel licht verslavend. Ook twee seizoenen tot nu toe.

Boardwalk Empire, gaat over de drooglegging in New York / New Jersey in de jaren 20 en de illegale drankenhandel waarin de hoofdfiguur centraal staat. De serie is inmiddels afgerond. Serie had veel budget, mooie settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
@Tsjipmanz: Shadow Line staat genoteerd en inmiddels heb ik 1,5 aflevering gezien van Fargo (staat op Netflix, wat het makkelijk maakt om eraan te beginnen voor mij). Binnen 20 minuten zat ik al met een grijns te kijken naar de serie. Deze ga ik dan ook volgen. Dank voor de tip. Grappig om Freeman een hele andere rol te zien vervullen dan in Sherlock (waar ik het eerste seizoen van heb gezien). Apart dat het direct opvalt dat er ook genoeg verhaal wordt verteld zonder dialoog of door alles expliciet voor te kauwen, bv door close-ups.

@MB113: Thanks! Community heb ik geloof ik 1 seizoen van gekeken. Deze serie pakte mij helaas niet. Ik merkte dat ik mij bv ergerde aan die gezette dame, die altijd 1 gezichtsuitdrukking had: grote ogen en poeslief kijken/doen. Blegh. De rest van de cast had ik ook niets mee. Aan de andere kant vind ik het 'Hah Gaaaay' fragment dan wel weer erg grappig. Wordt het beter na het eerste seizoen?

@haribold: Dank voor je suggesties. Op zich sta ik wel open voor een buitenlandse serie, zolang er maar Engelse subs zijn. Sterker nog, eigenlijk vind ik het van tijd tot tijd wel fijn om naar een film of serie te kijken waar ik niemand van ken. Het verhaal en het acteerwerk moeten mij dan overtuigen. Een goede cast is namelijk geen indicator van succes, zie bv de film met Brad Pitt en James Gandolfini: Killing me softly of zo. Wat een waardeloze film.

The Americans: zoals je het beschrijft, komt het op mij over als een time pass serie, waar ik zelf bv. Walking Dead onder schaar. Mocht ik daar op een gegeven moment behoefte aan hebben, dan neem ik jouw suggestie in overweging.

Boardwalk Empire: ik heb seizoen 1 gekeken. Ik ben er niet mee gestopt, maar heb het on hold gezet. Ik merkte dat ik toen meerdere complexe series keek en dat ik na het uitkomen van een aflevering dacht: hmm, wie is die en die nu ook weer waar het over gaat? Dat is altijd een gevaar bij nieuwe series met mid season breaks enz. Ik wil Boardwalk wel weer gaan kijken, vanaf het begin en dan achter elkaar. Nucky en de zijnen hebben mij genoeg weten te boeien in seizoen 1.

Voorlopig ga ik Fargo checken :).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zoek een nieuwe serie, een serie met wat diepgang en een realistisch verhaal, dus geen fantasy. Hou wel van een beetje spanning, ik heb onder andere de volgende gezien:

Breaking Bad
House of Cards
Homeland
Suits
Orange is the New Black
Prison Break

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:09
Lost kun je wel scharen onder fantasy, de makers wisten zelf ook niet meer wat ze deden werd vorige week bekend... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:22:
Ik zoek een nieuwe serie, een serie met wat diepgang en een realistisch verhaal, dus geen fantasy. Hou wel van een beetje spanning, ik heb onder andere de volgende gezien:

Breaking Bad
House of Cards
Homeland
Suits
Orange is the New Black
Prison Break
Ik geniet de laatste paar dagen erg van Longmire. Het verhaal gaat over een hedendaagse sheriff (Longmire) in een plaatje in het oude wilde westen. Compleet met indianen reservaat met de bijbehorende problematiek. Realistisch maar qua spanning wel iets onder het niveau van de door jou genoemde series. Kijkt erg prettig weg met een tikkie indianen mystiek.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Breaking Bad
House of Cards
Homeland
Suits
Orange is the New Black
Prison Break
Fargo - Net als in de film... Tenenkrommend op een goede manier :)
Justified - Politie in Kentucky
House of Lies - Suits in business zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:47
Ik zoek een nieuwe mafia/organized crime serie a la Boardwalk empire / Sopranos. Iemand wat tips? Mag oud/nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
Gommora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ben erg benieuwd naar Twelve Monkeys... IMDB: 12 Monkeys (TV Series 2014– )

De film van Terry Gilliam was uitstekend, ik neem aan dat je er als producenten dan geen k*tserie van maakt. :P

Constantine vind ik trouwens ook wel OK. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08

Breaking Bad
House of Cards
Homeland
Suits
Orange is the New Black
Prison Break
Heel veel diepgang zit er niet in maar The Mentalist is echt een geweldige serie om te volgen.

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

Breaking Bad
House of Cards
Homeland
Suits
Orange is the New Black
Prison Break
Ikzelf zou sherlock van de BBC aanraden. Wat weinig afleveringen helaas. Maar elke aflevering is ook wel bijna een film opzich! http://www.imdb.com/title/tt1475582/

[ Voor 39% gewijzigd door Debian23 op 19-01-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zit een beetje in een serie zwart gat. Ik ben opzoek naar wat nieuws, ben nu True Detective aan het bestellen ( ;) ) maar weet niet of ik het leuk ga vinden of dat de bestelling op tijd is. Ik kijk veel series en films samen met mijn vriendin. Wat we gezamelijk leuk vinden (en dan heb ik het echt over wat we super vonden) :
  • Breaking Bad
  • Dexter
  • Sons Of Anarchy
  • House of Cards
  • Sherlock
  • Suits
  • --
  • -- Wat minder, kijkt gewoon lekker weg en makkelijk op te zetten.
  • --
  • Brookyn Nine Nine (kijkt makkelijk weg, hoef je niet te volgen)
  • Family Guy
  • South Park
  • 2 Broke girls
  • New Girl
  • The Blacklist
  • Under the Dome
Iemand advies?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Niet online
Ik denk dat true detective je wel gaat bevallen. En anders denk ik ook wel dat je de eerste seizoenen van big bang theory leuk gaat vinden! (Net zoals two and a half men met charlie sheen ;) ) Of als je van de marvel films houdt zou je ook naar agent carter kunnen kijken. Ook vrij verfrissend te noemen.

Niet allemaal super, maar inderdaad van die series die je zomaar even opzet ;) True detective niet overigens

[ Voor 12% gewijzigd door Debian23 op 19-01-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 17:33
Kecin schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:46:
Ik zit een beetje in een serie zwart gat. Ik ben opzoek naar wat nieuws, ben nu True Detective aan het bestellen ( ;) ) maar weet niet of ik het leuk ga vinden of dat de bestelling op tijd is. Ik kijk veel series en films samen met mijn vriendin. Wat we gezamelijk leuk vinden (en dan heb ik het echt over wat we super vonden) :
  • Breaking Bad
  • Dexter
  • Sons Of Anarchy
  • House of Cards
  • Sherlock
  • Suits
  • --
  • -- Wat minder, kijkt gewoon lekker weg en makkelijk op te zetten.
  • --
  • Brookyn Nine Nine (kijkt makkelijk weg, hoef je niet te volgen)
  • Family Guy
  • South Park
  • 2 Broke girls
  • New Girl
  • The Blacklist
  • Under the Dome
Iemand advies?
Fargo mist nog in je rijtje. Steengoed en Billy Bob Thornton heeft verleden week een Emmy gewonnen voor z'n rol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Fierry schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:42:
[...]

Fargo mist nog in je rijtje. Steengoed en Billy Bob Thornton heeft verleden week een Emmy gewonnen voor z'n rol :)
Yes, gezien. Film jaren terug gezien. Voor de serie de film gekeken en toen de serie. Steengoed.
Debian23 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:56:
[...]

Ik denk dat true detective je wel gaat bevallen. En anders denk ik ook wel dat je de eerste seizoenen van big bang theory leuk gaat vinden! (Net zoals two and a half men met charlie sheen ;) ) Of als je van de marvel films houdt zou je ook naar agent carter kunnen kijken. Ook vrij verfrissend te noemen.

Niet allemaal super, maar inderdaad van die series die je zomaar even opzet ;) True detective niet overigens
Big Bang staat in de Sickbeard list, dus die zie ik nog regelmatig.
Two and a half man & TopGear e.d. allemaal gezien (de nieuwere Two and a Half man vind ik niet zo goed).
Marvel ben ik geen super fan van :X, en ik krijg mijn vriendin allemaal al niet zover.
Thanks voor de tips though :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb - mischien wel veel te - hoge verwachtingen van The Man in the High Castle, volledig gebaseerd op het feit dat het oorspronkelijke verhaal het boek van Philip K. Dick is. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
Ik was in de jaren 80 fan van het toenmalige Battlestar Galactica. Nu hebben we Netflix en ik zie dat daar de remake op staat. Leuk!

Nu begrijp ik dat er meerdere delen zijn. Er is (blijkbaar) eerst een miniserie uitgezonden. Mijn vraag aan iemand die gekeken heeft: is dat wat op Netflix staat compleet? Ik ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
D-e-n schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:02:
Ik was in de jaren 80 fan van het toenmalige Battlestar Galactica. Nu hebben we Netflix en ik zie dat daar de remake op staat. Leuk!

Nu begrijp ik dat er meerdere delen zijn. Er is (blijkbaar) eerst een miniserie uitgezonden. Mijn vraag aan iemand die gekeken heeft: is dat wat op Netflix staat compleet? Ik ben wel benieuwd!
Battlestar Galactica is inderdaad verdeeld in een miniserie van 3 uur en de daaropvolgende serie. De miniserie doet dienst als pilot en introduceert alle karakters enz. Daarnaast is de film Battlestar Galactica: Razor uitgebracht aan het begin van seizoen 4.

Zowel de miniserie, de seizoenen en Razor maken deel uit van de serie in Netflix en staan in de juiste volgorde. Battlestar Galactica seizoen 1 op Netflix start met de miniserie. Veel kijkplezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Hij is ook nog eens behoorlijk verslavend, die serie! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:51
Veep
Ray Donovan
Justified
Lilyhammer
Endeavour
Call me Fitz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Paul Hewson schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:43:
[...]

Veep
Ray Donovan
Justified
Lilyhammer
Endeavour
Call me Fitz
Thanks! Lilyhammer leek me wel vet! Ook handig dat het op Netflix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 23:00

Zewatanejo

Fine Thanks!

White collar. Ook via netflix. Niet steengoed maar zeker wel vermakelijk.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:37
Stond een erg leuk lijstje in de NRC next. Heb hem even overgetikt om zelf te kijken welke series nog interessant voor me zijn. Misschien kunnen zoekende mensen er wat mee:

Creatieve ZwartkijkerHardwerkende stedelingSnoepende Bankhanger
GirlsThe good wifeFriends
FargoSuitsVeep
LilyhammerCSIFrasier
Orange is the new blackNCISTwo Broke Girls
Breaking BadSherlockNew Girl
DerekLutherDeperate Housewives
Getting OnScandalSex in the City
ShamelessGrey's AnatomyTogetherness
Six Feet UnderHouse
DexterReckless
Looking

Teenage dramaqueenWrede escapistWijneuzerige tv-nerd
True BloodGame of ThronesWest Wing
Vampire DiariesMarco PoloHouse of Cards
Penny DreadfulOutlanderThe Newsroom
Pretty Little LiarsVikingsThe Americans
GrimmDeadwoodBorgen
OnceBlack SailsMasters of Sex
Hemlock GroveThe Knick
The Originals

Inlevende CrimewatcherRomatische kostuumdweperNostalgische detectivewatcher
SopranosBrideshead RevisitedMidsomer Murders
Breaking BadDowntown abbeyWallander
HomelandPride and PrejudiceDicte
The KillingSense and SensibilityInspector morse
True DetectiveGrand HotelShetland
Ray Donovan
Broadchurch
Better Call Saul

EDIT:
Dreadwood -> Deadwood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biert1982
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:38
FireAge schreef op maandag 26 januari 2015 @ 07:40:
Stond een erg leuk lijstje in de NRC next. Heb hem even overgetikt om zelf te kijken welke series nog interessant voor me zijn. Misschien kunnen zoekende mensen er wat mee:
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 19:51
FireAge schreef op maandag 26 januari 2015 @ 07:40:

Creatieve ZwartkijkerHardwerkende stedelingSnoepende Bankhanger
GirlsThe good wifeFriends
FargoSuitsVeep
LilyhammerCSIFrasier
Orange is the new blackNCISTwo Broke Girls
Breaking BadSherlockNew Girl
DerekLutherDeperate Housewives
Getting OnScandalSex in the City
ShamelessGrey's AnatomyTogetherness
Six Feet UnderHouse
DexterReckless
Looking

Teenage dramaqueenWrede escapistWijneuzerige tv-nerd
True BloodGame of ThronesWest Wing
Vampire DiariesMarco PoloHouse of Cards
Penny DreadfulOutlanderThe Newsroom
Pretty Little LiarsVikingsThe Americans
GrimmDreadwoodBorgen
OnceBlack SailsMasters of Sex
Hemlock GroveThe Knick
The Originals

Inlevende CrimewatcherRomatische kostuumdweperNostalgische detectivewatcher
SopranosBrideshead RevisitedMidsomer Murders
Breaking BadDowntown abbeyWallander
HomelandPride and PrejudiceDicte
The KillingSense and SensibilityInspector morse
True DetectiveGrand HotelShetland
Ray Donovan
Broadchurch
Better Call Saul
haha leuk ik ben dus alles.... behalve een Teenage dramaqueen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 07:12

Accountant

Mindset+goal= Succes

Vircos schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:08:
Crisis is wat mij betreft ook noemenswaardig. Aardig wat plotwendingen.
Ik heb er met veel plezier naar gekeken.
Zojuist aan begonnen, eerste 2 afleveringen kijken lekker weg. Altijd goed een lange miniserie, volgens mij 13 afleveringen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De beste serie van de hele lijst is verkeerd gespeld: Het is Deadwood, zonder r.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de beste serie van de lijst, maar zeker een geweldige serie en zit zeker tussen mijn favoriete!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Overigens, qua detective/politie-genre - met name het Britse - is er wel erg veel dat ik nooit in lijstjes terugzie.

Deze vind ik, naast het mainstream-werk ook wel erg mooi:
  • Hinterland
  • Silent Witness
  • Whitechapel
  • DCI Banks
Verder staat hier en hier nogal wat leuks tussen. :P

En, spammerdespam: Luther is een baas!

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 28-01-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:46:
De beste serie van de hele lijst is verkeerd gespeld: Het is Deadwood, zonder r.
De beste serie, Orphan Black, staat er niet tussen. Next :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toevallig paar dagen geleden begonnen met Orphan Black
Inmiddels 5 afleveringen gezien, maar ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal doorkijken, het komt nu pas op stoom daar in het 1e seizoen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
Wat mij opvalt is dat niet veel mensen Banshee in hun lijstje hebben, heel goede serie naar mijn mening. Zeker het 3e seizoen begon/begint enorm sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22
Fierry schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:23:
[...]

Battlestar Galactica is inderdaad verdeeld in een miniserie van 3 uur en de daaropvolgende serie. De miniserie doet dienst als pilot en introduceert alle karakters enz. Daarnaast is de film Battlestar Galactica: Razor uitgebracht aan het begin van seizoen 4.

Zowel de miniserie, de seizoenen en Razor maken deel uit van de serie in Netflix en staan in de juiste volgorde. Battlestar Galactica seizoen 1 op Netflix start met de miniserie. Veel kijkplezier! :)
Ik zat te denken er is nog een film. Die heet The Plan. Is ook wel aardig om nog te kijken. Volgens mij past hij tussen seizoen 2 en 3. Staat helaas niet op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
sander_dr schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:48:
[...]

Ik zat te denken er is nog een film. Die heet The Plan. Is ook wel aardig om nog te kijken. Volgens mij past hij tussen seizoen 2 en 3. Staat helaas niet op Netflix.
Klopt! Vergeten te vermelden. Kijk The Plan pas na het einde van de serie omdat het anders dingen spoiled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vincent198 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:18:
Wat mij opvalt is dat niet veel mensen Banshee in hun lijstje hebben, heel goede serie naar mijn mening. Zeker het 3e seizoen begon/begint enorm sterk.
Klopt! Seizoen 2 was al erg goed, en 3 lijkt er nog een schepje bovenop te doen.
Wel een beetje een mannen serie, dus niet per sé iets wat je met je vriendin/vrouw zou kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vampire Diaries
The Orginals ( spin-of)
24
Vikings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46
Als ik enthousiast word van een serie op het moment, dan is het van Ray Donovan.
Het 1e seizoen was gewoon goed, maar het komt echt op stoom in seizoen 2. Ik kijk echt uit naar seizoen 3.
Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Net 1 aflevering van Backstrom gekeken.
Het is geen hoogvlieger maar wel leuk tussendoor.
Based on renowned Swedish criminologist and novelist Leif G.W. Persson's hit series of books of the same name, the series centers on Detective Everett Backstrom, an offensive, irascible detective, as he tries, and fails, to change his self-destructive behavior. Throughout the series, Backstrom leads his team, the Serious Crimes Unit, as they navigate Portland's most sensitive cases.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Laatst online: 22:53
Zijn er nog mensen die erg uitkijken naar Better Call Saul?
Morgen komt de serie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ScrooLoose schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:55:
Net 1 aflevering van Backstrom gekeken.
Het is geen hoogvlieger maar wel leuk tussendoor.

[...]

[video]
Klinkt best vermakelijk. Alle 3 de afleveringen die nu uit zijn komen alweer binnen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben ook weer op zoek. Wat ik heb gekeken tot nu toe (in een notendop):

- Homeland
- Dexter
- Lost
- The Following
- Arrow
- Fringe

Het zijn dus voornamelijk series met een beetje een thriller/horror element er in en ik zoek nu eigenlijk iets nieuws in dat rijtje. Iemand een echte, goede aanradert?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
DennusB schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:02:

- Homeland
- Dexter
- Lost
- The Following
- Arrow
- Fringe

Het zijn dus voornamelijk series met een beetje een thriller/horror element er in en ik zoek nu eigenlijk iets nieuws in dat rijtje. Iemand een echte, goede aanradert?
American horror story
Salem
AHS is erg goed!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Anton.net schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:11:
Zijn er nog mensen die erg uitkijken naar Better Call Saul?
Morgen komt de serie uit.
Ik meld me :p Hoop dat wat wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Drowzz schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:12:
[...]

Ik meld me :p Hoop dat wat wordt
Deze is wel mooi: ;)
http://youtu.be/7ychLGhl26c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Homeland
- Dexter
- Lost
- The Following
- Arrow
- Fringe

The Walking Dead vond ik zelf erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

- Homeland
- Dexter
- Lost
- The Following
- Arrow
- Fringe

Naast de al genoemde (The Walking Dead en American Horror Story):

Penny Dreadful
Hannibal
True Detective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

cypher21 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:05:
[...]

American horror story
Salem
AHS is erg goed!
Constantine
Hannibal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Laatst online: 21-09 09:00
Mijn lijst(in willekeurige volgorde) op dit moment(niet alles loopt) is:
- Walking dead
- Falling Skies
- Game of Thrones
- Vikings
- Black Sails
- 12 Monkeys
- Helix
- the Strain
- Defiance
- the 100
- Gotham
- the Blacklist
- the Last ship
- Marco Polo
- Da Vince Daemons
- Under the Dome

En ik ben er vast een paar vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ramzzz schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:31:
Ik ben erg benieuwd naar Twelve Monkeys... IMDB: 12 Monkeys (TV Series 2014– )

De film van Terry Gilliam was uitstekend, ik neem aan dat je er als producenten dan geen k*tserie van maakt. :P

Constantine vind ik trouwens ook wel OK. :)
Heb je de serie al bekeken?
Heb gister met de vrouw twee afleveringen gekeken, na de eerste aflevering is zij al afgehaakt en ging wat anders doen. Ik heb toch nog de tweede aflevering gekeken maar ben nog niet heel erg enthousiast. Beetje een twijfelgevalletje hier.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

cypher21 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:57:
[...]

Heb je de serie al bekeken?
Heb gister met de vrouw twee afleveringen gekeken, na de eerste aflevering is zij al afgehaakt en ging wat anders doen. Ik heb toch nog de tweede aflevering gekeken maar ben nog niet heel erg enthousiast. Beetje een twijfelgevalletje hier.
12 monkeys nog niet, ik heb even 2 min 'gescand', meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
12 Monkeys is inderdaad niet echt top, aflevering 2 haakte ik al af :)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik kijk op het moment de volgende series:

- Lilyhammer
(Komt langzaam op gang, maar erg leuk. Raar verhaal, grappig/absurd; en prachtige beelden van Noorwgen!)
- Black Mirror
(Bizarre serie... werkelijk waar. Het valt bijna niet te omschrijven, omdat t zo super divers is. En het is heel raar... Het focust zich een beetje op de fouten/rare ideen van de maatschappij en potentiele toekomstscenario's in sommige afleveringen... Elke keer een ander verhaal dat op leipe manier wordt gepresenteerd. Zeer boeiend, hele rare plottwists; en veel technologische Sci-Fi spulletjes. Episode 1 was minder SciFi; maar wel echt een mega mindf*** waar ik me rot om gelachen heb. Ik raad het de Tweakers wel aan! :))
- Vikings
(Hele goede serie. Goed verhaal; niet echt geschiedenis lesjes: maar veel delen zijn historisch wel correct. Voor fans van rauwe smerige vechtpartijen, knappe vrouwen en een goed verhaal. Vanaf seizoen 1 zitten kijken, gezien we aan 't eind deze maand weer verder gaan!)
- Dr Who SE08
(Ik hoop dat ik dat op Tweakers niet hoef uit te leggen. Al verlang ik ook nu ik voor de 2e keer dit seizoen kijk steeds meer terug naar de David Tennant en Matt Smith tijd.)
- Sherlock
(Gewoon, omdat het een hele goede serie is. Erg boeiend, zit erg goed in elkaar. Personages zijn geniaal. Wel kijken vanaf Seizoen 1 als je 't nooit eerder gezien hebt, dat is erg belangrijk.)
- Game of Thrones
(Geen uitleg nodig lijkt me. Vanaf seizoen 1, alvast in de mood komen voor 12 April ;))
- Supernatural
(niet mijn keuze... Doch; het is op zich niet zo slecht. Het is een beetje van de X-Files gejat in beginsel en daarna zwaar gedramatiseerd... Lichtelijk een wijvvvvvvv... uhh... Vrouwen serie imho. Maar er zitten wel goede verhalen tussen. Voor de fan van bovennatuurlijke series; van geesten tot vampiers, van god tot satan.)

That's about it.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Verwijderd

justified vergeet iedereen gewoon het is nog niet helemaal klaar maar wel bijna het is een moderne western met wrede characters het is beter dan vele andere series ga dat kijken

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:42
Ik ben nog niet zo heel lang series aan het kijken, maar het is toch echt veel beter dan films kijken :)
Mijn eerste serie was the walking dead.. goede serie! Het enige minpunt waar ik toen achter kwam was dat het een lopende serie is (laatste seizoen is nog niet uit). Dit vond ik toch wel erg balen, ik was klaar met seizoen 2 en moest toen weer een jaar wachten tot seizoen 3 uit was. Persoonlijk zit ik dan niet meer zo in het verhaal, en moet ik weer terug gaan denken van hoe zat het ook al weer...

Toen tot de conclusie gekomen dat ik alleen maar series wil kijken waarvan alle seizoenen al uit zijn.
Inmiddels Breaking bad, Prison break, Dexter en Sons of anarchy gezien. Stuk voor stuk toppers :)
Nu op zoek naar een nieuwe serie met als voorwaarde dat alle seizoenen al uit moeten zijn.
Mijn lijstje om nog te kijken bestaat uit: Fringe, The soprano's, The wire.

Kan iemand mij een goede serie aanraden met ongeveer hetzelfde genre als de series die ik al gezien heb?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

NG00 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:42:
Ik ben nog niet zo heel lang series aan het kijken, maar het is toch echt veel beter dan films kijken :)
Mijn eerste serie was the walking dead.. goede serie! Het enige minpunt waar ik toen achter kwam was dat het een lopende serie is (laatste seizoen is nog niet uit). Dit vond ik toch wel erg balen, ik was klaar met seizoen 2 en moest toen weer een jaar wachten tot seizoen 3 uit was. Persoonlijk zit ik dan niet meer zo in het verhaal, en moet ik weer terug gaan denken van hoe zat het ook al weer...

Toen tot de conclusie gekomen dat ik alleen maar series wil kijken waarvan alle seizoenen al uit zijn.
Inmiddels Breaking bad, Prison break, Dexter en Sons of anarchy gezien. Stuk voor stuk toppers :)
Nu op zoek naar een nieuwe serie met als voorwaarde dat alle seizoenen al uit moeten zijn.
Mijn lijstje om nog te kijken bestaat uit: Fringe, The soprano's, The wire.

Kan iemand mij een goede serie aanraden met ongeveer hetzelfde genre als de series die ik al gezien heb?
Scroll gewoon even een paar pagina's terug, voorbeelden zat.

Nu vraag je ons steeds dezelfde lijstjes te posten. :P

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:21

Barbas

Gallego!

NG00 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:42:
Boardwalk Empire :Y

Mejor así

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 11:50
Ja, maar niet voor The Wire en The Sopranos.

• Xyanta
Ramzzz schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:47:
[...]
Scroll gewoon even een paar pagina's terug, voorbeelden zat.

Nu vraag je ons steeds dezelfde lijstjes te posten. :P
Dat klopt en heb ik uiteraard ook gedaan ;)
Alleen heeft iedereen het grotendeels over series waarvan nog niet alle seizoenen uit zijn...
Ik ben gewoon op zoek naar een goede serie waar ik me een hele tijd mee bezig kan houden zonder dat ik een jaar moet wachten op een volgend seizoen..

@ Resteleiro: Kijk hier heb ik wat aan :) Deze serie is me nooit opgevallen, lijkt me inderdaad wel de moeite waard! thnx

Dan wordt het een van de volgende series die ik binnenkort ga kijken: The wire, The soprano's of Boardwalk empire. Eerst nog 2 afleveringen van het laatste seizoen van Sons of anarchy... spannend :9~

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

NG00 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:00:
[...]

Dat klopt en heb ik uiteraard ook gedaan ;)
Alleen heeft iedereen het grotendeels over series waarvan nog niet alle seizoenen uit zijn...
Ik ben gewoon op zoek naar een goede serie waar ik me een hele tijd mee bezig kan houden zonder dat ik een jaar moet wachten op een volgend seizoen..

@ Resteleiro: Kijk hier heb ik wat aan :) Deze serie is me nooit opgevallen, lijkt me inderdaad wel de moeite waard! thnx

Dan wordt het een van de volgende series die ik binnenkort ga kijken: The wire, The soprano's of Boardwalk empire. Eerst nog 2 afleveringen van het laatste seizoen van Sons of anarchy... spannend :9~
Is 10 seizoenen Supernatural dan misschien iets voor je? :+

• wilmundo
  • Niet online
@WhatsappHack: je hebt mij wel nieuwsgierig gemaakt naar Black Mirror.

@Stefan23: Justified is zeker een goede serie. Boyd houdt de boel zeker interessant.

@NG00: wat jij als nadeel noemt van een serie, zie ik als een voordeel. Natuurlijk vind ik het ook jammer dat ik bijvoorbeeld al zo'n tijd aan het wachten ben op het volgend seizoen van Game of Thrones. Ik moet er namelijk weer even in komen en op een gegeven moment weet je weer wie 'beef met elkaar hebben' enz.

Toch is het wel fijn als er tijd zit tussen een aflevering. Ondanks dat elke aflevering wordt afgesloten met een cliffhanger, is het wel fijn dat je een goede serie/aflevering op je in kunt laten werken. Zij die een serie als Lost (voordat het lost raakte) of Breaking Bad hebben gevolgd, begrijpen waarschijnlijk wat ik bedoel. Ik denk oprecht dat ik minder van Breaking Bad zou hebben genoten als ik een marathon had gehouden dan wanneer ik het braaf per week bekeek.

Ook lees ik dat men jou series als Boardwalk Empire, The Wire en The Sopranos aanraadt. De laatste 2 heb ik alles gezien en Boardwalk moet ik weer oppakken van het begin. Ik denk dat dit wel hele andere series zijn dan je tot nu toe gewend bent.

Walking Dead kijk ik ook, maar dat is mijns inziens echt een serie waarbij je je verstand op -6 kunt zetten, tegelijkertijd je administratie kan doen, je eerstvolgende vakantie kunt plannen en toch mis je niks van de serie. Er gebeurt namelijk niet zo heel veel.

Ga jij nu een serie kijken als The Wire (mijn onbetwiste nr 1), dan zal je zien dat het plot vele malen complexer is dan een serie als The Walking Dead. Je moet een aflevering van de eerder genoemde drie series echt met aandacht bekijken, anders mis je een hoop. En dat doet opnieuw afbreuk aan je beleving.

Ik zou The Wire en The Sopranos (of eigenlijk andere uitstekende HBO series) niet aan een 'beginneling' aanraden. Kijk eerst iets minder complexe, maar nog steeds hele interessante series, waaronder inderdaad: Fargo, Person of Interest, Justified, Dexter. Gaandeweg zal je zien dat je een serie als The Wire alleen maar beter kan waarderen. Ik drink zelf geen Whiskey of Wijn, maar ook dat moet je leren drinken. Naar mijn idee geldt een dergelijke analogie ook voor series.

My 2 cents.

Flickr

• Xyanta
@ Wilmundo: Bedankt voor je reactie, maar mij heb je nooit horen praten over een marathon houden ;)
Ik kijk rond de 2-4 afleveringen per week van een serie (soms ook een week gewoon niet). En vindt het prettig dat als ik een seizoen af heb ik gewoon aan het volgende kan beginnen, zonder hier een jaar op te hoeven wachten. Ik zit dan nog lekker in het verhaal en dat maakt de kijkervaring bij mij beter.

Bij mij zit er dus ook gewoon tijd tussen afleveringen om het goed op mij te laten inwerken. Dit heb ik inderdaad ook wel gemerkt bij breaking bad.

Van de andere kant spreek je jezelf dus ook een beetje tegen. Je vind het niet erg als er een jaar tussen de seizoenen in zit, maar noemt series als The wire en The soprano's dermate complex dat je afleveringen met aandacht moet bekijken om het te kunnen "volgen". Nou als die series dus zo complex zijn wat plot betreft dan zou ik het juist fijn vinden om niet een jaar te hoeven wachten op een nieuw seizoen want dan lig je er weer helemaal uit door de mate van complexiteit.

Ik ben juist op zoek naar een serie met wat meer diepgang. The walking dead vond ik een prima serie om naar te kijken, maar het trekt me niet zo in het verhaal zoals een Breaking bad doet.
Als ik hersenloos serie wil kijken, zet ik wel Friends, The big bang theory etc.. aan. Ook leuk om te kijken daar niet van, maar dit zit op een compleet ander niveau.
Imbd geeft bijvoorbeeld ook The wire, The soprano's aan bij 'what people also watched' als ik zoek op de series die ik al gekeken heb.
Zoals gezegd wil ik het liefst complete series kijken. de series die jij noemt Fargo, Person of Interest, Justified zijn nog niet klaar. Zullen best goede series zijn, maar dan kijk ik ze liever als ze compleet zijn :)

Maar ieder heeft zo toch wel zijn of haar manier van serie kijken... En ik denk dat ik als "beginneling" wel toe ben aan een serie als The wire, The soprano's, Boardwalk empire. Een goed verhaal met diepgang kan ik wel waarderen!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 21:35
Oudere series: Redelijk populair met best wel humor en intelligentie:

Eureka (Vooral de humor en de intelligente plots).
Sanctuary (met Amanda Tapping, maar dan anders).
Wharehouse 13 (De eerste 4 seizoenen dan toch, de vijfde is nog niet "in the air" geweest hier en schijnt nogal kort en snel afgeraffeld te zijn volgens de fans).
NCIS/LA/New Orleans. (Spreekt voor zich).
Bones (Idem).

Syfy met twists:

Defiance (Wat gebeurd er als de aarde is ge-terra formed door een buitenaardse beschaving).
Revolution (What if scenario in de nabije toekomst, maar dan zeer goed uitgevoerd).
Falling Skies (Lijkt een beetje op V, maar dan veel verder doorgevoerd ook op psychologisch vlak).

Gothic:

Lost Girl (Coole cast, met heerlijk verfrissende standpunten en veel minder standaard stereotypes).

Thriller/Actie:

Person of Interest/Covert Affairs/The Black List.(Met vaak best wel extreem snelle en soms brutale actie en plot wisselingen).
Unforgettable (Die chick heeft gewoon iets).

Humor/fantasy:

The Librarians (Lekker luchtige humor en actie/fantasy).

Marvel-based:

Arrow/Agents of Shield (Snelle actie en vooral Agents of Shield sluit bijna naadloos aan op de bioscoop-films van: The Avengers/Thor/Ironman, etc.)

[ Voor 21% gewijzigd door Kosh66 op 12-02-2015 14:48 ]

• wilmundo
  • Niet online
NG00 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:55:
@ Wilmundo: Bedankt voor je reactie, maar mij heb je nooit horen praten over een marathon houden ;)
Ik kijk rond de 2-4 afleveringen per week van een serie (soms ook een week gewoon niet). En vindt het prettig dat als ik een seizoen af heb ik gewoon aan het volgende kan beginnen, zonder hier een jaar op te hoeven wachten. Ik zit dan nog lekker in het verhaal en dat maakt de kijkervaring bij mij beter.

Bij mij zit er dus ook gewoon tijd tussen afleveringen om het goed op mij te laten inwerken. Dit heb ik inderdaad ook wel gemerkt bij breaking bad.

Van de andere kant spreek je jezelf dus ook een beetje tegen. Je vind het niet erg als er een jaar tussen de seizoenen in zit, maar noemt series als The wire en The soprano's dermate complex dat je afleveringen met aandacht moet bekijken om het te kunnen "volgen". Nou als die series dus zo complex zijn wat plot betreft dan zou ik het juist fijn vinden om niet een jaar te hoeven wachten op een nieuw seizoen want dan lig je er weer helemaal uit door de mate van complexiteit.

Ik ben juist op zoek naar een serie met wat meer diepgang. The walking dead vond ik een prima serie om naar te kijken, maar het trekt me niet zo in het verhaal zoals een Breaking bad doet.
Als ik hersenloos serie wil kijken, zet ik wel Friends, The big bang theory etc.. aan. Ook leuk om te kijken daar niet van, maar dit zit op een compleet ander niveau.
Imbd geeft bijvoorbeeld ook The wire, The soprano's aan bij 'what people also watched' als ik zoek op de series die ik al gekeken heb.
Zoals gezegd wil ik het liefst complete series kijken. de series die jij noemt Fargo, Person of Interest, Justified zijn nog niet klaar. Zullen best goede series zijn, maar dan kijk ik ze liever als ze compleet zijn :)

Maar ieder heeft zo toch wel zijn of haar manier van serie kijken... En ik denk dat ik als "beginneling" wel toe ben aan een serie als The wire, The soprano's, Boardwalk empire. Een goed verhaal met diepgang kan ik wel waarderen!
Ik moet ook niet reageren op meerdere mensen :X Ik heb over het feit heen gelezen dat je bv. Breaking Bad e.d. al hebt gezien. My bad and I stand corrected: ik heb je weggezet als een beginneling en dat is meer om een beetje reacties uit te lokken. Het kan denigrerend overkomen en zo is het niet bedoeld.

Ik begrijp dat je van mening bent dat ik mij tegenspreek; misschien doe ik dat ook wel. Het probleem is meer gelegen in het feit dat ik meerdere (complex(ere)) series kijk, daardoor heb ik even een moment nodig om er weer in te zitten. Zou je je beperken tot 1 serie, dan is dat uiteraard geen probleem.

Nu je nog beter heb toegelicht waar je naar op zoek bent in een serie, kan ik je net als de rest de eerder aanbevolen series met klem aanraden. Niet om het aanraden om het aanraden, maar wellicht kan je te zijner tijd ook eens kijken naar Six Feet Under. Vrij ingetogen, trage serie, maar er komen wel zaken aan bod die je wel eens tot nadenken dwingen. Mocht je deze serie nog ergens kunnen vinden, dan zullen sommige Tweakers zeker beamen dat 'Oz' ook een ontzettend goede serie is.

Succes bij het selecteren en veel kijkplezier!

Flickr

• Xyanta
Ik had zelf misschien ook iets beter moeten toelichten waar ik nu precies naar op zoek was, dus het ging een beetje naast elkaar heen ;)

Six feet under heb ik ook al eens ergens voorbij zien komen, sprak me ook wel aan die zal ik zeker toevoegen aan mijn lijstje!
Oz net ook even opgezocht, het gevangenis thema staat me wel aan. Die zal ik ook zeker gaan onthouden.

Nu nog een keus maken welke van al deze series mijn eerst volgende wordt.. dilemma :P

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18
Zijn er mensen die al Peaky Blinders van de BBC hebben gekeken? Er zijn twee seizoenen van.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Kun je Better Call Saul kijken zonder Breaking Bad gezien te hebben?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Pixarr schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:55:
Kan wel denk ik (al is dat lastig te zeggen na 2 afleveringen) maar je mist wel heel wat referenties imho.

Het speelt zich grotendeels af voor BB dus het zou niet al te veel problemen moeten geven. Als er meer ná BB gaat afspelen snap je het waarschijnlijk niet :P

Maar, als je BCS leuk vind dan zou ik écht aanraden eerst BB te gaan kijken, want die vind je dan hoogstwaarschijnlijk ook tof ;)

Last.fm | Code Talks

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Pixarr schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:55:
Heeft er eigenlijk niet zo veel mee te maken, saul zit niet echt als hoofdpersonage in bb maar eerder als nevenpersonage. Je kent er wal wat van maar niet super veel.

• dutchgio
Mwah, zitten vast wel verwijzingen en humor uit BB etc. In.
Ik zou eerst Breaking Bad kijken, tegen de tijd dat je die dan gehad hebt zijn er ook veel meer afleveringen Better Call Saul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
  • Laatst online: 20-10-2023
peppie71 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:08:
Als ik enthousiast word van een serie op het moment, dan is het van Ray Donovan.
Het 1e seizoen was gewoon goed, maar het komt echt op stoom in seizoen 2. Ik kijk echt uit naar seizoen 3.
Aanrader!
Zeer bedankt voor de tip, echt een goede serie. Het heeft wel iets weg van Entourage, maar dan met veel actie, en vooral grove humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Haas schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:36:
Zijn er mensen die al Peaky Blinders van de BBC hebben gekeken? Er zijn twee seizoenen van.
Hiero! Gave serie met brute actie en toch diepgang. Mooie screenery ook!

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hier mijn lijstje met series die ik kijk of al heb gekeken.

Band Of Brothers (Ook al is het maar 1 seizoen, blijft een geweldige serie)
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Chicago Fire
Dexter
Game Of Thrones
Gotham
Hannibal
Homeland
House Of Cards
How To Get Away With Murder
Orange Is The New Black
Penoza
Ray Donovan
Suits
The Blacklist
The Following
The Sopranos
True Detective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Grudgie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:49:
Hier mijn lijstje met series die ik kijk of al heb gekeken.

Band Of Brothers (Ook al is het maar 1 seizoen, blijft een geweldige serie)
The Pacific is ook een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ramzzz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:17:
[...]

The Pacific is ook een aanrader! :)
Nou, die heb ik gezien en komt niet eens in de buurt van Band Of Brothers. Die serie viel mij tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Persoonlijk kan ik de serie Arrow (2012) wel aanraden voor mensen die een serie zoeken die makkelijk weg kijkt.

Het is wel een serie die je niet te serieus moet nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18
Pepperana schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:46:
[...]

Hiero! Gave serie met brute actie en toch diepgang. Mooie screenery ook!
Ik heb seizoen 1 gezien en heb er echt van genoten. :) The Missing (ook van de BBC) blijkt ook geweldig te zijn. Toch even in de gaten houden.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27

CeesKees

I rest my Kees

Dit schijnt ook een pareltje te zijn.

IMDB: The Missing (TV Mini-Series 2014)

(The Missing)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:21

Barbas

Gallego!

Haas schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:36:
Ik heb beide seizoenen gezien. Prachtige serie, goed acteerwerk, mooie beelden, grimmige sfeer en een goed verhaal. Het is wachten op seizoen 3.

Ben van de week maar eens begonnen met The Blacklist. Weet nog niet zo goed wat ik ervan vind.

Mejor así

Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.