"Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik was vandaag een beetje aan het kijken in de agenda van mijn series ding... En zag dat na midden januari ineens heel weinig series uitkomen, heb er een paar toegevoegd van hier die rond die tijd zouden uitkomen. Maar zou dit aan mijn agenda liggen of aan de series die ik heb? Normaal heb ik op een maandag 12 nieuwe afleveringen en in midden januari heb ik er 1 en nog een klein beetje verder geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 12:23
Dat is normaal, vrijwel alle series hebben een winter hiatus die ongeveer tussen helft december en helft februari plaats vind :) Normaal gesproken komen vrijwel alle series uit op Ep13 van een seizoen, alvorens ze een kleine pauze hebben en waarna ze na 2/3 maanden weer verder gaan met de overige 11 episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Het voordeel van de winterstop is dat je je niet dooral die melige kerst afleveringen door hoeft te worstelen...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Zag Constantine veel langskomen de laatste pagina. Was er zelf ook aan begonnen omdat bijv. Supernatural en Salem mij niet echt meer kan bekoren. Maar...
NBC caps Constantine first season at 13 episodes, second season unlikely.
https://eztv.it/tvnews/62...imbo-as-production-halts/

Misschien dat ze een crossover moeten doen met andere DC series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 17:23

zaiziks

Da da da

Ik ben nog op zoek voor een 'luchtige' tv-serie die niet al te lang duurt (per aflevering bedoel ik dan; half uurtje is echt het max) voor bij het eten - niet al te serieus, maar het liefst geen 100% komedie (á la The Big Bang Theory / Two and a Half Men). Ter vergelijking; ben net klaar met Entourage en Weeds. Ik heb nog een pak met meer serieuze series liggen, maar ik merk dat ik een serie gewoon "uit" moet kunnen zetten om de afwas te gaan doen. Iemand tips?

[ Voor 10% gewijzigd door zaiziks op 01-12-2014 14:08 . Reden: half uurtje is zat ]

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 19:51
zaiziks schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:02:
Ik ben nog op zoek voor een 'luchtige' tv-serie die niet al te lang duurt (per aflevering bedoel ik dan; half uurtje is echt het max) voor bij het eten - niet al te serieus, maar het liefst geen 100% komedie (á la The Big Bang Theory / Two and a Half Men). Ter vergelijking; ben net klaar met Entourage en Weeds. Ik heb nog een pak met meer serieuze series liggen, maar ik merk dat ik een serie gewoon "uit" moet kunnen zetten om de afwas te gaan doen. Iemand tips?
lilyhammer :)
IMDB: Lilyhammer (TV Series 2012– )
erg luchtig

[ Voor 8% gewijzigd door leosand op 01-12-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
thibautb schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:01:
Ik begin tegenwoordig eigenlijk wel een totaal beeld te krijgen hoe een crime serie er meestal uitziet, eerste serie heel mooi en normaal, tweede serie half mooi en normaal, en dan komt ineens het probleem, bv: Red John. En dan zitten ze een aantal series achter het probleem, om het opgelost te krijgen en dan is het gedaan.
Sterallures naar mijn idee, men wil stuk voor stuk de nieuwe Game of Thrones of Sherlock zijn maar dan zonder het budget/goed verhaal.

Nu kun je daar tot op zekere hoogte wel mee weg komen maar niet als je een serie doet met 24 afleveringen per seizoen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
O jee.. de series die ik kijk, wat er niet veel zijn, stoppen er volgende week tijdelijk mee.
Iemand suggesties om mij van 12 December 2014 tot 6 Januari 2015 bezig te houden?

Huidig t/m 12 December: The Flash, Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. en Constantine.

Wat ik zoal heb bekeken om je een idee van genre te geven;
Breaking Bad, The Walking Dead, Boardwalk Empire, The Strain, Helix en Game of Thrones.
Heb uiteraard wel meer series bekeken in me leven maar niet noemenswaardig.

Ik kan mogelijk Arrow een kans geven maar daar ben ik eerder al na 6 afleveringen van het eerste seizoen mee gestopt. Dat huiselijke drama gedoe de hele tijd, bah. Word het beter?

Anyway, hoop dat iemand wat suggesties heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
RemyWD schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 03:01:
O jee.. de series die ik kijk, wat er niet veel zijn, stoppen er volgende week tijdelijk mee.
Iemand suggesties om mij van 12 December 2014 tot 6 Januari 2015 bezig te houden?

Huidig t/m 12 December: The Flash, Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. en Constantine.

Breaking Bad, The Walking Dead, Boardwalk Empire, The Strain, Helix en Game of Thrones.

Ik kan mogelijk Arrow een kans geven maar daar ben ik eerder al na 6 afleveringen van het eerste seizoen mee gestopt. Dat huiselijke drama gedoe de hele tijd, bah. Word het beter?

Arrow wordt stukken beter. Heb doorgebeten nadat het idd meer op Geordie Shore begon te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:21

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Arrow is idd erg vermakelijk.
Flash lekker vergeten

Wat echt een aanrader is voor een goede actieserie is;
Strike Back

Kijkt heerlijk weg, prima "terroristen" verhaal en erg leuke "realistische" actie.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

House of Cards en Homeland passen imho prima in het rijtje :-)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Je noemt een heel rijtje Marvel Comics based series. Je zou je dus ook eens aan een DC comics based serie kunnen wagen. Probeer Gotham eens... Wel heel anders, maar er hangt een lekker sfeertje in de serie.

In categorie Breaking Bad en Boardwalk Empire (meer richting gangster en geweld), is Banshee een serie die je niet overgeslagen mag hebben (behoorlijk harde en expilicite serie). Ook Ray Donovan past wel in dit rijtje.

The Strain en Helix, heb ik nooit echt gekeken en Game of thrones is natuurlijk onnavolgbaar in het fantasy genre, maar als ik drama, horor en fantasy bij elkaar gooi, heb ik nog twee aanraders. True Blood en Supernatural.

Met deze tips kom je niet alleen de kerst door, maar ook nog wel een paar maandjes meer :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mystic Spirit op 02-12-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
I _/-\o_ to all of you.
Hiermee kom ik in ieder geval de maand door of als ik ze allemaal ga bekijken de komende maanden haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:43
zaiziks schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:02:
Probeer eens Mad Dogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HBO gaat The Wire opnieuw uitzenden maar ditmaal in HD, dus voor de twijfelaars die zich laten tegenhouden door de SD kwaliteit van voorheen. Jullie hebben straks geen excuus meer >:)

Maar serieus The Wire, blijft een enorme aanrader ongeacht de beeldkwaliteit!

https://www.theverge.com/...the-wire-in-hd-this-month

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duurt 45 min. per aflevering, dus ruim boven de max. van 30 min. maar is zeker wel de moeite waard. Nog één aflevering bekijken vanavond en dat zit het nieuwe seizoen er alweer op 😢

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 00:40:
HBO gaat de wire opnieuw uitzenden maar ditmaal in HD, dus voor de twijfelaars die zich laten tegenhouden door de SD kwaliteit van voorheen. Jullie hebben straks geen excuus meer >:)

Zag het gisteren idd ook voorbij komen.
En voor wie hem al gezien heeft een mooie reden om hem opnieuw te kijken. ;)
Blijft voor mij de beste serie die ik heb gezien.

Zag hier ook Banshee voorbij komen als tip. Gisteren eerste afl. gekeken en beviel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

HBO gaat de wire opnieuw uitzenden maar ditmaal in HD, dus voor de twijfelaars die zich laten tegenhouden door de SD kwaliteit van voorheen. Jullie hebben straks geen excuus meer >:)

Dat is goed nieuws! Zeker voor de mensen die de serie nog niet gezien hebben. The Wire staat toch nog altijd bovenaan mijn lijstje van de beste series..

@Zamorano: Banshee moet even twee episodes op gang komen om het verhaal te bouwen, maar dan heb je ook wel een goede serie te pakken. Geef het nog een paar episodes en je bent hooked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Zamorano schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:18:
Ik ben ook toe aan ff iets nieuws, maar weet niet goed wat.

Wat ik al kijk (in volgorde van awesomeness):

True Detective
Sons of Anarchy
Game of Thrones
Penny Dreadful
Sherlock
Suits
Person of Interest
The Walking Dead
Hannibal
Mad Men
Homeland
The Blacklist
The Mentalist
Manhattan
Orange is the New Black
Bleach

Wat ik nog semi-kijk als er niets anders is:
Under the Dome
The Strain
Extant

Al gezien (weer in aflopende score):
The Wire
Breaking Bad
The Sopranos
The Shield
The White Queen
This is England
Luther
Fringe
Deathnote
Alles Star Trek vanaf TNG
Dexter
Camelot
Lost
Merlin
Prison Break
Ringer
Sanctuary

Series waar ik ben afgehaakt/niet leuk genoeg vond:
Terra Nova
Breakout Kings
Arrow
The Borgias
The Following
The Tudors
24
Orphan Black
The Killing
The Gates
Bates Motel
Castle
Almost Human
Arrow
The Newsroom

Wat ik al wil gaan kijken/proberen:
Constantine
House of Cards
Gotham

Heeft iemand nog suggesties naast deze drie?
Fargo
Oz
The Fall
The Shadow Line

Laatste twee zijn mini-series dus ben je relatief snel doorheen. Zijn wat onbekender maar daarom niet minder goed. Oz is vrij oud, maar als je The Wire leuk vond, vind je Oz ook gaaf. Fargo is recentelijk wel genoeg over gezegd, ook een must see.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Oz heb ik ook al gezien. Is wel een beetje tijd geleden, maar zeker een goede serie.

Fargo spreekt me op één of andere manier niet echt aan, dus twijfel nog.
Die andere twee ga ik zeker naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Fargo is zo'n serie die maar moeilijk te omschrijven is maar stiekem wel heel leuk is. Ik zou hem toch een kans geven.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb ook een tijd getwijfeld over Fargo. Halverwege de pilot was ik al om, gezien de rest van je smaak zou ik het zeker proberen.

Ben zelf nu met het antieke Twin Peaks begonnen op Netflix. Weirde shit

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:53
Tsjipmanz schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:54:
Ik heb ook een tijd getwijfeld over Fargo. Halverwege de pilot was ik al om, gezien de rest van je smaak zou ik het zeker proberen.

Ben zelf nu met het antieke Twin Peaks begonnen op Netflix. Weirde shit
Als je Twin Peaks leuk vind dan kan ik nog wat leuke dingen aanraden:
- kijken hoe verf droogt aan de muur in je huis
- een kaars op tafel zetten en kijken hoe de kaars wegsmelt en uitdooft.

zelden heb ik zo'n trage serie gezien, goede tijden slechte tijden vond ik nog beter vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Who painted Laura Palmer?

Je verwart nu kwaliteit met snelheid...
Real Detectives is ook zo'n voorbeeld. Supertraag maar geweldig!

[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 05-12-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
HBO gaat The Wire opnieuw uitzenden maar ditmaal in HD, dus voor de twijfelaars die zich laten tegenhouden door de SD kwaliteit van voorheen. Jullie hebben straks geen excuus meer >:)

Is dat in HD geschoten dan? De eerste afleveringen zijn in 4:3 toch?

Ik ben verder wel zo iemand die dus nog niets gezien heeft omdat: "geen HD".
Ook hoor ik wel eens dat de serie erg traag is en daardoor eigenlijk niet meer zo goed past in de huidige lineup. Wat vind(en) jij (jullie) daar van?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

HD en 4:3 heeft strict genomen natuurlijk niks met elkaar te maken. Als het niet digitaal en op goede film is opgenomen is het goed mogelijk om het opnieuw te masteren naar een hogere kwaliteit. Dat lijkt hier het geval te zijn: http://www.slashfilm.com/the-wire-aspect-ratio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 19:22
ikbenerniet schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:12:
[...]

zelden heb ik zo'n trage serie gezien, goede tijden slechte tijden vond ik nog beter vermaak.
Je houdt zelf waarschijnlijk van actieseries? Dan moet je Twin Peaks inderdaad niet bekijken.

Ik heb Twin Peaks onlangs voor een tweede keer bekeken en het blijft geweldig goed. Het is inderdaad een zeer trage serie. De sfeer, muziek & het mysterie zijn echter overweldigend. Probeer het te bekijken als een kunstwerk, dat begrijp je ook niet altijd (meteen) maar het zijn de ideeën en emoties die opgeroepen worden die tellen.
Donstil schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 00:00:
[...]

Ook hoor ik wel eens dat de serie erg traag is en daardoor eigenlijk niet meer zo goed past in de huidige lineup. Wat vind(en) jij (jullie) daar van?
HD of niet, maakt niet uit. The Wire vorig jaar bekeken. Wat een kwaliteitsverschil met de hedendaagse tv-series. Hoewel je ziet dat het ondertussen gedateerd is (kledij, techniek, ...) blijft het een goede serie omdat het verhaald steengoed is en de acteurs zéér memorabel.

Het is inderdaad 'trager' omdat er geen moord/onderzoek/achtervolging/catharsis per aflevering is maar er wordt uitgediept wat het per seizoen veel lonender maakt.

[ Voor 34% gewijzigd door Aegir81 op 06-12-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 19:22
-Mag weg- Sorry.

[ Voor 97% gewijzigd door Aegir81 op 06-12-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 09:39
Wat minder bekend, maar ik vond "Hunted" zeker een aanrader.
IMDB: Hunted (TV Series 2012– )

Goede, iets donkere sfeer en spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

ikbenerniet schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:12:
[...]

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van vind, ben nu drie afleveringen onderweg. Traag is (zoals iemand anders ook al zegt) niet per definitie saai. Er zijn trage series die ik fantastisch vind, maar ook wel een paar waar ik vrij snel afhaak. Zo konden Mad Men maar ook The Sopranos mij totaal niet boeien. Ieder z'n smaak toch? Als jij GTST leuk vindt, kan ik je onder meer Goudkust, Onderweg naar Morgen en As the World Turns aanraden. Veel kijkplezier :Y

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat The Wire verhaal is rete interessant. Ik heb de old school versie hier op de nas staan, maar ik zat eens te kijken of ik de 16:9 versie kon vinden, maar helaas.

Weet iemand nog van de reclame wanneer ze die gaan uitzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Deze maand gaat het in première op HBO Go en HBO Signature.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:*) Sneller dan ik dacht; maandje of wat geleden nog aan het uitzoeken waarom het :X niet op HBO Go (NL) stond, de originele uitvoering dan, om er toen achter te komen dat het ge-remastered werd en ook nog eens in breedbeeld. "Blij" dat ik er nooit aan toegekomen was de box te bestellen, al was ie natuurlijk ook weer niet al te duur in de UK ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Ben nu broadchurch aan het kijken weer een Engelse top serie, volgens mij begint binnenkort seizoen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:02
Is er een kans dat HBO ook Oz remasterd in HD?

Een van de geweldige series maar alleen maar in kut kwaliteit te zien.
Kan vrienden er maar niet van overtuigen om te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik volg nu een tijdje Breaking Bad omdat iedereen in mijn omgeving er lyrisch over is. Ik zit nu halverwege seizoen twee maar ik begrijp nog niet helemaal waarom. De verhaallijn is duidelijk maar het voelt erg 'traag' aan.

Moet ik nog even doorbijten of is dit het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Friespeuk schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:55:
Ik volg nu een tijdje Breaking Bad omdat iedereen in mijn omgeving er lyrisch over is. Ik zit nu halverwege seizoen twee maar ik begrijp nog niet helemaal waarom. De verhaallijn is duidelijk maar het voelt erg 'traag' aan.

Ik had precies hetzelfde, maar later wordt het echt een hele goede serie. Zit je al bij Los Pollos Hermanos?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
Friespeuk schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:55:

Ik vond het wel een goede serie, maar de 9,5 op imdb (terwijl The Wire 'slechts' een 9,4 heeft) en andere extreem positieve reacties zijn imo wat overdreven. Ik had ook wel op enkele momenten (misschien 2e seizoen, maar zeker ook later) dat ik me echt even door een paar afleveringen heen moest worstelen (vaak liet ik de serie dan ook gewoon een paar maanden liggen) om weer bij afleveringen te komen die ik wel achter elkaar wilde kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:41
Het familiegebeuren haalde een beetje de 'flow' uit het verhaal, en daardoor duurt het allemaal wat lang etc.
Daar moet je even doorheen komen, want het is echt een goede serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Lanithro schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:01:
[...]

Ik had precies hetzelfde, maar later wordt het echt een hele goede serie. Zit je al bij Los Pollos Hermanos?
Nog niet denk ik :P
spoiler:
maar ze spreken wel hele tijd over Mexico, en Hank Schrader is net overgeplaatst naar El Paso

Ik bijt nog even door want ik ben wel erg benieuwd hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:43
S02 bij BB moet je even doorheen, en het dieptepunt the Fly (s03e10) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

BB is zo'n serie die mensen om heel verschillende redenen aanspreekt. De scene met de vlieg is niet zo boeiend als je vooral voor het verhaal kijkt, maar het is wel heerlijk geacteerd en prachtig gefilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:33:
BB is zo'n serie die mensen om heel verschillende redenen aanspreekt. De scene met de vlieg is niet zo boeiend als je vooral voor het verhaal kijkt, maar het is wel heerlijk geacteerd en prachtig gefilmd.
Idd... Ik vond het een geweldige aflevering. Veel lef nodig om zoiets te durven maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDashwood
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 23:22
Donstil schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 00:00:
[...]

The Wire is geschoten op 35mm waar een 16:9 aspect ratio uit te halen valt. De compositie van de scenes is echter volledig gericht op 4:3, omdat HBO het in dat formaat wilde uitbrengen.

35mm kun je overigens prima transferen naar HD, vaak is 4K ook de moeite waard. Film heeft namelijk geen resolutie en zou je dus zelfs naar 8K kun omzetten, alhoewel het de vraag is of je met 4K niet redelijk of de max zit. Nog altijd geldt film > digitaal.

David Simon heeft op zijn blog veel interessants gezegd over de omzetting naar 16:9 HD en de (grote) problemen die daarbij horen.... (denk camera mensen in beeld, acteurs waarvan de stem later is ingesproken en nooit in beeld was geweest in 4:3). http://davidsimon.com/the-wire-hd-with-videos/

Persoonlijk zou ik liever een 4:3 Blu-ray release zien. Gelukkig kan ik met het encoden altijd de 16:9 terug croppen naar 4:3. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackDashwood schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:38:
Gelukkig kan ik met het encoden altijd de 16:9 terug croppen naar 4:3. _/-\o_
Ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat er links en rechts wat bijkomt, ik denk dat het midden van het scherm niet gelijk is aan de huidige 4:3 versies gezien de problemen die ze hadden met het omzetten naar 16:9 formaat.

Wanneer komt die 16:9 versie eigenlijk op tv? Of is dat al bezig?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:25
JackDashwood schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:38:
[...]

Film heeft namelijk geen resolutie...
Zeker heeft film wel een resolutie, de oude super8 frames zijn 3200x2000 pixels...
Een 35mm-film heeft ongeveer 20Mp in een resolutie van 5400x3600 pixels = 19.4 Mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste 2 afleveringen gezien van Marco Polo, de nieuwste eigen productie van Netflix. Adembenemend mooi gefilmd, Neflix heeft niet op een paar miljoen dollar meer of minder gekeken en dat is te zien.

Soort van kruising tussen kostuumdrama, martial arts vechtwerk en Game of Thrones. Dikke aanrader als je liefhebber bent van die mix. Mooie aan Neflix is dat ze gelijk hups de hele serie in 1 keer online hebben gezet, niets iedere week wachten.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1604jgi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2yn4iuu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Een absolute aanrader is Gomorra la serie. Gebaseerd op het boek Gomorra, en mocht je die gelezen hebben dan vind je aardig wat herkenningspunten terug in de serie. Het gaat zoals de titel doet vermoeden over de Napolitaanse maffia, door de ogen van de schrijver van het boek, die naar eigen zeggen een goede inkijk heeft gehad in één van de vele clans die de Gomorra kent.

In deze serie zal je ook voornamelijk vanuit één clan kijken, al is deze dan fictief, en kijk je in seizoen 1 voornamelijk naar de onderkant van de piramide. Je ziet wel steekjes omhoog, waaruit blijkt hoe machtig al die clans samen eigenlijk zijn. Maar daarvoor is het boek eerst lezen wel een pre.

Het decor is Napels zelf, met voornamelijk de wijk Scampia, wat een symbool staat voor het bederf dat de Gomorra zaait. De wijk kan je vergelijken met de Bijlmer, maar dan waar de grip al in een vroeg stadium totaal was verloren.

De serie is afgelopen jaar uitgezonden op Film 1, en buiten een legale bron om is hij niet in de Nederlandse vertaling te vinden. Er zijn Engelse ondertitelingen in omloop die gewoon zijn vertaald met waarschijnlijk google translate, en dat vanuit Italiaanse ondertiteling die het Napolitaans vertaalde. Maar er moet zeker wel goede te vinden zijn, aangezien het nu uitgezonden wordt op Sky UK en het ook uitgezonden gaat worden in de VS. En ohja, waarschijnlijk kreeg je die indruk al, maar de hele serie is in het plat Napolitaans, dus mocht je diehard zonder ondertiteling willen kijken, succes! :)

Hier wat trailers, eentje voor de Italiaanse tv en de ander voor de Britse tv.

Edit: Er is wel NL vertaling te vinden. :X

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Gisteren de eerste aflevering van Vikings gezien... Vond het maar tegen vallen... Scandinavische acteurs die maar matig Engels spreken. Het concept kan echt vet uitgewerkt worden ala Game of Thrones, maar wat ik gisteren gezien heb schoot echt te kort. Ik geef het volgende week maandag nog een kans, maar wellicht schrijf ik deze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik had al gelezen dat the Wire in HD wordt geremasterd maar dus ook in 16:9! Naar mijn mening beste tv serie ooit gemaakt, ik ga de serie wellicht toch nog eens opnieuw kijken na deze remaster :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:32

Barbas

Gallego!

revolised schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:38:
Gisteren de eerste aflevering van Vikings gezien... Vond het maar tegen vallen... Scandinavische acteurs die maar matig Engels spreken. Het concept kan echt vet uitgewerkt worden ala Game of Thrones, maar wat ik gisteren gezien heb schoot echt te kort. Ik geef het volgende week maandag nog een kans, maar wellicht schrijf ik deze af.
Vikings is echt een geweldige serie! Heb alle afleveringen tot dusverre gezien en vind het echt super! Brute gevechten en de hele sfeer en stijl waarin het zich afspeelt spreekt me erg aan!

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:38
Ik raad je aan om door te kijken is echt een vette serie!

Ik ben op zoek naar een nieuwe serie. Zoals aan het lijstje hieronder te zien is houd ik van history/sci-fi/action series. Het moet een serieuze serie zijn comedie doe ik niet aan.
Hieronder het lijstje mijn favorieten zijn dik gedrukt.
  • Game of Thrones
  • Prison break
  • House of cards
  • Arrow
  • Agents of shield
  • The Flash
  • Almost Human
  • the 100
  • Intelligence
  • The walking dead
  • Vikings
  • Revolution
  • Marco Polo
  • Davinci's demons
  • The strain
  • Atlantis (skippend door heen gekeken)
  • Helix
  • Black sails
  • Spartacus
  • 24: Live Another Day
  • Dominion
  • The musketeers
  • Breaking Bad!!!!
Heeft er iemand misschien andere suggesties dan:
Dexter, Sons of Anarchy, Boardwalk empire of The wire.

Alvast bedankt!

[ Voor 45% gewijzigd door twerk op 17-12-2014 03:24 . Reden: Was nog niet klaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05

Willybubba

Nut up or shut up.

Ascension schijnt wel goed te zijn. Zijn net 2 afleveringen uit.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 17:33
Het nieuwste seizoen van Doctor who (seizoen 8) is misschien ook wel het overwegen waard, zeer gevarieerde sci-fi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik ben vooralsnog ook na een aflevering of 3 afgehaakt. Kijkt wel lekker weg, maar dat is het dan ook. Misschien ooit nog een keer, maar net als bv Spartacus toch niet helemaal mijn genre.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
twerk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 03:01:
[...]

Ik raad je aan om door te kijken is echt een vette serie!

Ik ben op zoek naar een nieuwe serie. Zoals aan het lijstje hieronder te zien is houd ik van history/sci-fi/action series. Het moet een serieuze serie zijn comedie doe ik niet aan.
Hieronder het lijstje mijn favorieten zijn dik gedrukt.
  • Game of Thrones
  • Prison break
  • House of cards
  • Arrow
  • Agents of shield
  • The Flash
  • Almost Human
  • the 100
  • Intelligence
  • The walking dead
  • Vikings
  • Revolution
  • Marco Polo
  • Davinci's demons
  • The strain
  • Atlantis (skippend door heen gekeken)
  • Helix
  • Black sails
  • Spartacus
  • 24: Live Another Day
  • Dominion
  • The musketeers
  • Breaking Bad!!!!

Alvast bedankt!
Niet echt sci-fi/historisch, maar wel goede series als je bijvoorbeeld Breaking Bad / Prison Break goed vindt:
- True Detective
- Person of Interest
- Suits

Historisch:
- The White Queen
- The Borgias
- The Tudors (vond ik duidelijk minder dan de 2 hierboven).

Sci-fi:
- Firefly (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

twerk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 03:01:
[...]

Alvast bedankt!
Ik kan ook Utopia van harte aanbevelen.
2 seizoenen thats it maar ik vind hem brilliant.

Ik ga Vikings ook maar eens proberen, bedankt voor de tip

edit
Ben nu ook bij afl. 4 S1 van the 100 maar denk niet dat dit hem wordt. Idee is top maar wederom typisch amerikaanse softness/feelgood erin. Not my cup of tea

[ Voor 15% gewijzigd door Humma Kavula op 17-12-2014 22:37 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 16:57
Ik weet niet of iemand hier Lilyhammer kijkt maar ik ben nu halverwege het tweede seizoen en ik vind het echt geweldig :). Gewoon zo droog en het Noors is echt een geinige taal om naar te luisteren...

"We have nothing to fear but running out of beer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Misschien vind je The Librarians een leuke serie
IMDB: The Librarians (TV Series 2014– )
Eerste 2 delen zijn al verkrijgbaar via de bekende kanalen.

[ Voor 81% gewijzigd door Read op 17-12-2014 20:19 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Read schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:06:
Misschien vind je The Librarians een leuke serie
IMDB: The Librarians (TV Series 2014– )
Eerste 2 delen zijn al verkrijgbaar via de bekende kanalen.
This, we zitten al lang genoeg weer zonder Indiana Jones ripoff :P

Wat betreft Marco Polo, geweldig mooi maar had eigenlijk wel zonder Polo gekunnen, of in ieder geval met Polo als bijrol.

Persoonlijk vind ik dat white savior complex vandaag de dag not done is. Met wat moeite hadden ze er een GoT concurrent uit kunnen halen maar zoals het er nu uitziet zie ik geen 2de seizoen komen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
Bedankt voor alle tips! Ik ga trailers kijken en knopen doorhakken thanks _/-\o_
Firefly is na 1 seizoen gecanceld, Dus heeft waarschijnlijk een enorm open einde?
Na revolution heb ik hier absoluut geen behoefte aan. :P
Humma Kavula schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:18:
[...]

Ik kan ook Utopia van harte aanbevelen.
2 seizoenen thats it maar ik vind hem brilliant.

Ik ga Vikings ook maar eens proberen, bedankt voor de tip

edit
Ben nu ook bij afl. 4 S1 van the 100 maar denk niet dat dit hem wordt. Idee is top maar wederom typisch amerikaanse softness/feelgood erin. Not my cup of tea
Hoe zit het met het einde van utopia? Hebben ze het een beetje mooi afgesloten?
En in the 100 komt wel een stuk meer actie in naarmate de serie vordert maar is inderdaad een beetje
"teen oriented".
Leo1010 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:34:
[...]
Persoonlijk vind ik dat white savior complex vandaag de dag not done is. Met wat moeite hadden ze er een GoT concurrent uit kunnen halen maar zoals het er nu uitziet zie ik geen 2de seizoen komen.
Vind jij dat Marco Polo een white saviour complex heeft? Het einde misschien nu ik er over nadenk, met de oplossing die Marco komt. Dit hadden de Mongolen waarschijnlijk zelf ook kunnen weten.
Ik verwacht ook geen tweede seizoen Marco is een vrij saai personage. Ze hadden in de serie inderdaad beter Marco achterwege kunnen laten of meer aandacht aan zijn reizen kunnen besteden. De beelden zijn wel zeker de moeite waard. Ik heb niet alles in 1080 maar 720 gekeken en daar nu wel spijt van.

• Shamalamadindon
twerk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 01:19:
Firefly is na 1 seizoen gecanceld, Dus heeft waarschijnlijk een enorm open einde?
Er is nog een tv film aangeplakt.
Vind jij dat Marco Polo een white saviour complex heeft?
Zeker, er zijn een hoop momenten dat Polo precies op het juiste moment met een idee komt of iets doet wat de Khan perfect uitkomt.

[ Voor 30% gewijzigd door Shamalamadindon op 18-12-2014 01:37 ]

• Zamorano
  • Niet online
Bedankt voor alle tips! Ik ga trailers kijken en knopen doorhakken thanks _/-\o_

[...]

[...]
Zoals gezegd: er is een film (Serenity) achter geplakt die toch wel voor een mooie afsluiter zorgt.
Bovendien is het gewoon een hele goede serie. IMHO is dit toch wel must-see voor iedere fan van sci-fi series/films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
IMDB: Vikings (TV Series 2013– ) - Full Cast & Crew

De "scandinavische" cast ;). Was er vorig jaar mee gestart, met afl. 1 tenminste, maar verder nog niet de tijd gevonden/gezocht om het te binge kijken. Nu na 3 aflv. op FOX toch maar eens werk van maken :*). FOX en National Geographic zijn precies de twee zenders die ik niet in HD krijg (al wordt het niet eens meer op NG uitgezonden na aflv.1, History Channel misschien ipv?). SD beeld op FOX is overigens meer dan goed genoeg ...

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 29-12-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoe zit het met het einde van utopia? Hebben ze het een beetje mooi afgesloten?
Wel redelijk. Het is echt het einde van de storyline, maar hint wel weer naar een nieuwe storyline binnen de serie, maar toen werd hij dus (helaas) gecancelled. Geen cliffhanger o.i.d. dus, en geen verhaal dat abrupt tot een einde komt. Extreem goede serie IMO, kan het nog steeds niet geloven dat het niet van de grond is gekomen. Absoluut de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biert1982
apis29 schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:58:
[...]

IMDB: Vikings (TV Series 2013– ) - Full Cast & Crew

De "scandinavische" cast ;). Was er vorig jaar mee gestart, met afl. 1 tenminste, maar verder nog niet de tijd gevonden/gezocht om het te binge kijken. Nu na 3 aflv. op FOX toch maar eens werk van maken :*). FOX en National Geographic zijn precies de twee zenders die ik niet in HD krijg (al wordt het niet eens meer op NG uitgezonden na aflv.1, History Channel misschien ipv?). SD beeld op FOX is overigens meer dan goed genoeg ...
De setting moet je denk ik wel wat trekken. Moet zeggen dat de 1ste afleveringen meer kennismaking zijn met de cultuur en dat het verhaal en de actie pas later in de serie op gang komen. Seizoen 2 is daarom ook een stuk interessanter, maar daarvoor zul je wel door seizoen 1 heen moeten.

En Katheryn Winnick is ook een goede reden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door biert1982 op 30-12-2014 13:21 . Reden: Katheryn Winnick ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
biert1982 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:19:
[...]

De setting moet je denk ik wel wat trekken. Moet zeggen dat de 1ste afleveringen meer kennismaking zijn met de cultuur en dat het verhaal en de actie pas later in de serie op gang komen. Seizoen 2 is daarom ook een stuk interessanter, maar daarvoor zul je wel door seizoen 1 heen moeten.

En Katheryn Winnick is ook een goede reden ;)
:*) ja de setting trekt me iig wel, tempo was idd wat traag tot nu toe (als je daar er drie van op rij moet kijken :$ ). Qua stijl/look lijkt het wel een beetje op 13th Warrior ...

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 30-12-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:00
Ik moet zeggen dat ik bij seizoen 1 van vikings ook een mwah gevoel had. Zit veel potentie in maar kwam er niet uit. Seizoen 2 is echt een heel stuk beter en heeft het voor mij echt een top serie gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 23:01
Zamorano schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:18:
Ik ben ook toe aan ff iets nieuws, maar weet niet goed wat.

Wat ik al kijk (in volgorde van awesomeness):

True Detective
Sons of Anarchy
Game of Thrones
Penny Dreadful
Sherlock
Suits
Person of Interest
The Walking Dead
Hannibal
Mad Men
Homeland
The Blacklist
The Mentalist
Manhattan
Orange is the New Black
Bleach

Wat ik nog semi-kijk als er niets anders is:
Under the Dome
The Strain
Extant

Al gezien (weer in aflopende score):
The Wire
Breaking Bad
The Sopranos
The Shield
The White Queen
This is England
Luther
Fringe
Deathnote
Alles Star Trek vanaf TNG
Dexter
Camelot
Lost
Merlin
Prison Break
Ringer
Sanctuary

Series waar ik ben afgehaakt/niet leuk genoeg vond:
Terra Nova
Breakout Kings
Arrow
The Borgias
The Following
The Tudors
24
Orphan Black
The Killing
The Gates
Bates Motel
Castle
Almost Human
Arrow
The Newsroom

Wat ik al wil gaan kijken/proberen:
Constantine
House of Cards
Gotham

Heeft iemand nog suggesties naast deze drie?
Arrow viel zo tegen dat je 2x bent afgehaakt?

Mentalist>White Collar

Verder is Banshee misschien wat voor je (wel redelijk grof).

Tot slot kijk eens naar The Last Ship en The Flash (geen idee hoe lang dat leuk blijft).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

sdk1985 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:05:
[...]

Arrow viel zo tegen dat je 2x bent afgehaakt?

Mentalist>White Collar

Verder is Banshee misschien wat voor je (wel redelijk grof).

Tot slot kijk eens naar The Last Ship en The Flash (geen idee hoe lang dat leuk blijft).
Ik heb twee afleveringen van The Flash gezien als crossover met Arrow, maar ik vind het erg young adult gericht. Als je daar tegen kunt, is het misschien wel te pruimen... Niet voor mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mja het is een beetje de kiddy versie van Arrow (toen dat nog spannend was). Maar op de één of andere manier was het wel zo spannend dat ik het bleef kijken. Gelukkig waren er maar 8 afleveringen.

Ps ik keek even op trakt:
Elementary (detective met sherlock holmes als drugs verslaafde) en Marvel Agents of shield (begint erg flauwtjes) zijn ook trending momenteel.

Persoonlijk kijk ik helemaal geen televisie meer dus ik moet elke dag met crica 1 uur aan series vullen dus ik kijk ook weleens een wat mindere serie :+ .

[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 30-12-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

thedjdoorn schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:02:
Ik weet niet of iemand hier Lilyhammer kijkt maar ik ben nu halverwege het tweede seizoen en ik vind het echt geweldig :). Gewoon zo droog en het Noors is echt een geinige taal om naar te luisteren...
* bord4kop :Y

Inderdaad leuke serie. Eerste twee afleveringen dachten we nog: "mwoahh.."
Niveau is toch anders dan bijv. 'House of cards' etc. .. maar nu zijn we best verslaafd aan Johny en c.s. :)

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 30-12-2014 20:21 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mijn favorieten zijn momenteel lastig want veel series hebben last van een "off" season... Normaal gesproken wordt het
Person of Interest (dit seizoen iets minder)
Suits
Arrow (matig de laatste tijd)
Banshee
Orphan black (vooral eerste seizoen)

Ivm komkommer tijd ben ik net klaar een re-run van Chuck. Nu begonnen aan Nikita (de USA remake).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 09:20
bord4kop schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:18:
[...]

Inderdaad leuke serie. Eerste twee afleveringen dachten we nog: "mwoahh.." Na 'House of cards' etc. .. maar nu zijn we best verslaafd aan Johny :)
Ik had juist het tegenovergestelde, in het begin is het nog wel grappig dat hij als amerikaanse gangster in het koude noorwegen terecht komt, maar die humor begint zijn charme te verliezen na ongeveer 5 afleveringen, na het 1e seizoen ben ik maar mee opgehouden, te flauw allemaal

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri1986
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 20:39
Na alle 3 de seizoenen van Lillyhammer gezien te hebben, start ik vanavond met Breaking Bad.
bord4kop schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:18:
[...]

Inderdaad leuke serie. Eerste twee afleveringen dachten we nog: "mwoahh.."
Niveau is toch anders dan bijv. 'House of cards' etc. .. maar nu zijn we best verslaafd aan Johny en c.s. :)
Same here, helaas zijn er tot op heden maar 3 seizoenen. Ik neem aan dat er volgend jaar een 4e seizoen zal verschijnen.

Ik ga nu starten met Breaking Bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Voor de liefhebbers van Vikings:

Lees eens de boeken van Bernard Cornwall, The Saxon Stories met name.

Aan te raden in het Engels te lezen, maar uiteraard ook in het Nederlands verkrijgbaar.

Verteld vanuit de persoon van een oude krijger die terugblikt op de jaren in zijn leven waarin hij opgroeide tussen de Noormannen en als een soort van generaal uiteindelijk verschillende veldslagen uitvecht voor Alfred de Grote.
Er zit ook lekker veel humor in want de hoofdpersoon heeft weinig op met de gewoonten van de puriteinse en (toen nog) roomse Britten en bekijkt alles vooral vanuit het standpunt van de Vikingen.
Veel dingen zuilen je dan bekender voorkomen in de serie dan en je komt er echt lekker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De series die je imo gezien moet hebben:
24
Oz
The Walking Dead
Spartacus
Sherlock
The Office US

Deze hebben allemaal meerdere goede seizoenen en een constante kwaliteit qua afleveringen vind ik.

En dan is er nog een lijstje met series waarvan imo niet alle seizoenen/afleveringen even goed zijn, of er überhaupt maar 1 seizoen gemaakt is:

Brooklyn Nine Nine
Family Guy
South Park
From Dusk Till Dawn
Scorpion
The Strain

Marco Polo ben ik nu mee bezig, valt me op dat ze de grote gevechten niet laten zien...

En mochten er nog mensen iets educatiefs willen kijken, dan is Cosmos - A Spacetime Odyssey een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leo1010 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 01:37:
[...]

Er is nog een tv film aangeplakt.

[...]

Zeker, er zijn een hoop momenten dat Polo precies op het juiste moment met een idee komt of iets doet wat de Khan perfect uitkomt.
White Saviour Complex ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb de serie nog niet helemaal uit, maar zeker in de eerste paar afleveringen komt hij maar over als een niksnut. En dat vind ik eerlijk gezegd (als je het in historisch perspectief plaatst) prima. Ik heb het ook al in het Marco Polo topic gezegd, maar het persoon was 'in real life' alleen maar een handelaar en een schrijver. Meer niet. Ja, daardoor -is- hij saai maar dat is -juist- de bedoeling. Hij is een bij-personage in een wereld waar veel grotere dingen afspelen.

Dat hij dan af en toe wat goed advies geeft maakt hem nog niet meteen een White Saviour. Het merendeel van de serie wordt hij gewoon keihard in elkaar gemept en ge-owned en is hij 'minder' waard dan de lokale bevolking. Hij is ook niet meteen de held of iets dergelijks.

Als White Saviour Complex iets slechts is trouwens kan je het beste meteen ook de volledige Star Trek en Star Wars series en films als slecht bestempelen. Dat is namelijk een vorm van Human Saviour Complex. Maar daar hoor je ook niemand over! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 01:57:
De series die je imo gezien moet hebben:
24
Oz
The Walking Dead
Spartacus
Sherlock
The Office US
Van 24 heb ik dit jaar alle seizoenen gekeken (voor het eerst). Grotendeel was inderdaad erg goed maar er zat ergens wel een matig seizoen tussen (7 ofzo?) het laatste seizoen was ook niet zo heel sterk imo. Maar 1 tm 6 kan ik beamen.

Office US moet je echt van houden. Persoonlijk vindt ik daar niet echt veel aan. Ik kan me wel leukere comedy series bedenken. OZ, The Walking Dead, The Office US en sherlock heb ik nog nooit gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:03:
[...]

Van 24 heb ik dit jaar alle seizoenen gekeken (voor het eerst). Grotendeel was inderdaad erg goed maar er zat ergens wel een matig seizoen tussen (7 ofzo?) het laatste seizoen was ook niet zo heel sterk imo. Maar 1 tm 6 kan ik beamen.

Office US moet je echt van houden. Persoonlijk vindt ik daar niet echt veel aan. Ik kan me wel leukere comedy series bedenken. OZ, The Walking Dead, The Office US en sherlock heb ik nog nooit gekeken.
Klopt, the office heeft een heel specifiek soort humor. Hoor van meer mensen dat ze er geen bal aan vinden. Ik vind het echter geweldig, niet in de laatste plaats door Steve Carell. Alleen die kop al, lig ik helemaal van in een deuk...

Het extreem goede van 24 (en ook Spartacus en Oz) is dat er gebeurtenissen plaatsvinden, die pas later (soms zelfs seizoenen later) voor een impact zorgen. Zorgt imo voor meer binding met de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 21:18:
Het extreem goede van 24 (en ook Spartacus en Oz) is dat er gebeurtenissen plaatsvinden, die pas later (soms zelfs seizoenen later) voor een impact zorgen. Zorgt imo voor meer binding met de serie.
Dat is inderdaad heel erg leuk. Dat had ik voor het eerst bij Lost (met de Desmond verhaal lijn die al een keer in flashbacks was verwerkt x seizoenen eerder).

Alleen wat is nou zo'n gebeurtenis die bij 24 pas seizoenen later terug komt? Kan me dat eigenlijk niet herinneren :+ .

24 heeft trouwens wel wat grappige dingen. Zo heeft elke telefoon die ze te pakken krijgen een speed dial naar "ctu" en gaat het om het seizoen om een nucleair threath en terroristen hebben een hekel aan LA. Maar zeker een aanrader :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:47:
[...]

Dat is inderdaad heel erg leuk. Dat had ik voor het eerst bij Lost (met de Desmond verhaal lijn die al een keer in flashbacks was verwerkt x seizoenen eerder).

Alleen wat is nou zo'n gebeurtenis die bij 24 pas seizoenen later terug komt? Kan me dat eigenlijk niet herinneren :+ .

24 heeft trouwens wel wat grappige dingen. Zo heeft elke telefoon die ze te pakken krijgen een speed dial naar "ctu" en gaat het om het seizoen om een nucleair threath en terroristen hebben een hekel aan LA. Maar zeker een aanrader :P .
De leukste opmerking over 24 vind ik nog altijd; als ze altijd meteen zouden doen wat Jack Bauer zegt, dan zou de serie geen "24", maar "8" heten.
De ringtone van alle telefoons in 24 is trouwens ook baas.

Wist je trouwens dat er tussen seizoen 6 en 7 een speelfilm zit, 24:Redemption? Ook spelen na seizoen 6 de seizoenen zich niet meer af in LA.

De beste lange termijn plottwist vind ik toch nog wel de aanval op het Chinese consulaat, dat pas 1 seizoen later gevolgen heeft voor Jack Bauer.

Om ook even nog wat inhoudelijks over dit topic te melden; Pas begonnen met The Librarians. Heeft me aangenaam verrast! De kerstmis aflevering was weer wel wat zoetsappig, maar ik ga deze serie zeker volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:54
Het laatste seizoen van 24 zou sowieso 12 moeten heten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:29
Hieronder mijn lijstje met goede series die ik gezien heb en die ik anderen aan zou raden met enigzins dezelfde smaak. Ik maak hier even geen onderscheid in seizoenen (welke seizoenen top waren en welke wat minder).
- Breaking Bad
- Prison Break
- Homeland
- Spartacus
- Rome
- Marco Polo
- House of Cards
- Suits
- The Walking Dead
- Orange is the new black
- Game of Thrones
- Vikings
- Band of Brothers
- The Pacific
- Fargo

Series die ik gedeeltelijk heb gekeken, maar die me op een gegeven moment niet meer konden bekoren:
- Lost
- Terra Nova
- Hannibal
- Orphan Black
- 24
- Black Sails
- Dexter
- Sons of Anarchy
- The Black List

Deze series waren het voor mij dus niet helemaal. Lost, Hannibal en 24 vond ik aardig, maar na een paar seizoenen werd het te eentonig voor mij. Van de andere series heb ik nog geen seizoen af kunnen kijken omdat ik niet genoeg in het verhaal werd gezogen denk ik. De karakters en het verhaal moeten me wel na een paar afleveringen pakken, anders stop ik er mee. Er zijn namelijk zoveel series tegenwoordig! :)

Ben benieuwd naar het volgende seizoen van GoT, Vikings en House of Cards. Suits ook wel maar is wat minder spannend imho, maar heerlijke humor en leuke karakters.
Voor de mensen die van realistische oorlog series houden zijn de Band of Brother miniseries natuurlijk zeer goed. The Pacific wel wat minder dan BoB vond ik maar toch zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:53:
Om ook even nog wat inhoudelijks over dit topic te melden; Pas begonnen met The Librarians. Heeft me aangenaam verrast! De kerstmis aflevering was weer wel wat zoetsappig, maar ik ga deze serie zeker volgen.
Ik zit nog erg te twijfelen over The Librarians.

De films vond ik erg vermakelijk, maar zijn ook al van bedenkelijk niveau en nu bij de serie lijkt er nog minder budget te zijn. Wat ik wel een pluspunt vond (iig van de pilot) is dat de hoofdrolspelers uit de film ook in de serie meedoen. Dat heb je bij Agents of Shield ook (ok, minor characters vooral, maar toch) en vind ik toch altijd een boost aan een serie meegeven.
Ik blijf The Librarians voorlopig nog wel kijken, maar geef het een grote kans dat ik het na seizoen 1 (8 afleveringen dacht ik) vergeet en een eventueel seizoen twee niet meer kijk.

Ik ben overigens benieuwd naar Marvel's Agent Carter die deze week in première gaat. En ook hoe die serie met de overige films/series eromheen omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Ik ben door de series heen, en ben wel benieuwd wat jullie mij aanraden om te gaan kijken op basis van wat ik goed vond:

Buffy the Vampire Slayer: vroeger compleet grijs gekeken.
Sons of Anarchy: een van de beste series ooit gemaakt, wat mij betreft. Heb halverwege het laatste seizoen de hele serie weer opnieuw gekeken. Zitten veel sterke acteer performances in.
24: Alle seizoenen en films met veel plezier gekeken, top serie. veel binge-watching toegepast.
Prison Break: eerste 2 seizoenen waren steengoed. Daarna werd het snel slechter, wel afgekeken.
How I Met Your Mother: Seizoen 1 t/m 3 waren steengoed, daarna werd het minder. Wel afgekeken.
House: t/m 7de seizoen binge-watching. Achtste seizoen niet meer gekeken.

Angel ben ik na het 2de of derde seizoen mee gestopt, trok me gewoon niet meer.
Arrow: Ben nu in het derde seizoen en het interesseert me niet echt meer.
Revolution: Eerste seizoen was briljant, maar het tweede seizoen nog altijd niet afgekeken :o

The Blacklist: Losse afleveringen gezien, erg goed acteerwerk van James Spader. Serie trekt me alleen niet genoeg om te blijven volgen.
Dead Like Me: eerste seizoen erg leuk, daarna hard bergafwaarts.
Two and a Half Men vond ik erg leuk met Charlie. Met Kutcher vind ik het geen zak aan.
Anger Management is wel aardig, maar meer dan 2 afleveringen kijk ik er niet van achter elkaar.
The Big Bang Theory is soms leuk, maar ik irriteer me kapot aan Sheldon. (vind het wel ontzettend goed acteerwerk van Jim Parsons).

Wat zoek ik niet: (Ziekenhuis) drama's, soaps, flauwe grappen (Office Space is voor mij echt de grens van kantoor humor). Actie en spanning is altijd leuk, comedy mag ook maar interesseert me wat minder.
Liefst series met een rode draad, series die je prima in random volgorde kunt kijken zonder dat het echt opvalt, trekken me niet.

Edit: Remzor, sorry.... blijkbaar niet goed wakker geweest. Heb je hele lijst over het hoofd gezien :o
Historische series doen me op zich niet zoveel, tenzij het verhaal me interesseert.
Band of Brothers heb ik direct bij uitzenden gezien, en staat in de kast. Geweldige serie. De aflevering bij het concentratiekamp, krijg nog kippenvel als ik daaraan terug denk.

[ Voor 9% gewijzigd door AcidBurn op 02-01-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:29
AcidBurn schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:06:
Ik ben door de series heen, en ben wel benieuwd wat jullie mij aanraden om te gaan kijken op basis van wat ik goed vond:
Ik zou zeggen kijk de lijstjes hierboven eens door. 2 posts omhoog heb ik die van mijn gepost, met veel series daarin met een rode draad. Je geeft niet aan dat je historische series niets vind, dus misschien is dan Spartacus, Rome, Band of Brothers, The Pacific en Marco Polo iets voor je?

Ik lees ook geen Breaking Bad, The Walking Dead of Homeland bij je; ook goed hoor! :)
Ik verwacht trouwens dat je Orange is the new Black ook wel goed vind n.a.v. je lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb net episode 1 gekeken van the Librarians maar ik ben bang dat dit op den duur gaat vervelen zoals Warehouse 13 (waar het erg veel lijkt in bijna alle opzichten imo)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben door de series heen, en ben wel benieuwd wat jullie mij aanraden om te gaan kijken op basis van wat ik goed vond
Ik zie dat onze smaak redelijk overeenkomt, ik kan momenteel erg genieten van Scandinavische series en UK series.

Ik vond deze erg fijn: Broadchurch. Staat momenteel op Netflix Nederland (pak alleen niet de usa versie, maar de BBC UK versie). En momenteel kijk ik The Bridge (de Scandinavische versie, niet de usa versie).

Heb er veel plezier aan beleeft. Verder vond ik 666 Park Avenue erg vermakelijk, denk dat je die ook leuk gaat vinden.

Niet bijster veel tips, maar wellicht zit er wat leuks voor je bij. Ik kon er van genieten en ik denk jij ook aangezien je ongeveer dezelfde smaak en mening over series hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@ AcidBurn,

Ik vermaak me momenteel prima met The Affair, zit een prima rode draad in en kun je niet at random kijken. Ook The Fall is misschien wat voor je.
Als je meer iets zoekt in het Buffy the Vampire Slayer genre, dan kan ik Supernatural (vooral de eerste seizoenen) aanraden. Wat ik ook een erg goede serie vond was True Blood (qua rode draad en verhaal zeker een aanrader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@ Acidburn.. Feit dat je sons of anarchy zo super vind, moet je es The Shield kijken. Vind het persoonlijk net iets boven SOA staan. Let wel, nog niet in HD beschikbaar.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Dexter heeft echt hele goede momenten. Soms een dipje qua seizoen, maar erg sterk. Erg spannend.
The Good Wife ook een erg goede serie (wel advocatuur, weet niet of je dat iets vindt?).
Luther sterk en kijkt goed weg (Britse serie), Sherlock (Brits), Banshee, Game of Thrones?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 13:18
Mijn series mijn of meer in volgorde

prison break (seizoen 1)
person of interest
the 100
arrow
the vampire diares

tips zijn
supernatural
true blood
the Chicago code
almost human
breakout kings
californication

Ik hou van veel actie en spanning zonder minder spannende tussen afleveringen, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Je houdt van actie en spanning, maar ik zie geen 24 of Sons of Anarchy in je lijst staan?

24 Barst van de spanning, alleen rekken ze veel zaken uit zodat het problemen kan veroorzaken in andere situaties. Eigenlijk zou elke situatie in de helft van de tijd opgelost kunnen worden, maar da's niet interessant ;)

Sons of Anarchy wisselt spanning en cliffhangers af met dramatische wendingen. Veel actie, maar ook veel psychologische tweestrijd. Dat laatste moet je echt liggen, anders vind je het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn series voor 2015:

Arvingerne (Deense serie over ruziemakende familie)

Eerste afleveringen waren weer briljant.

Voor de liefhebbers van al die andere scandiseries weer een waar genoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
en ik blijf erbij dat iedereen eerst the wire moet kijken voordat hij of zij maar iets anders gaat kijken.

ik zie ook weinig menen die naar europese series kijken als engrenages of braquo. scandinavische series zijn ook erg sterk en vaak veel realistischer en waarheidsgetrouw dan amerikaanse.

ik heb tot nu toe gekeken naar:
dexter
breaking bad
game of thrones
true detective
low winter sun
the wire
sons of anargy
anno 1790
arne dahl
banshee
bck
boardwalk empire
broadchurch
bron broen
dicte
engrenages
hannibal
forbrydelsen
homeland
inspector winter
johan falk
luther
mad men
maria wern
sherlock holmes
sopranos (aan het kijken)
the bridge US
peaky blinders
those who kill
top of the lake
treme
vikings
the newsroom
fargo
lillihammer
marco polo
suits

ik mis er waarschijnlijk nog een aantal maar dit was wel het belangrijkste. iemand nog tips?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

raydekok schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:52:
en ik blijf erbij dat iedereen eerst the wire moet kijken voordat hij of zij maar iets anders gaat kijken.

ik zie ook weinig menen die naar europese series kijken als engrenages of braquo. scandinavische series zijn ook erg sterk en vaak veel realistischer en waarheidsgetrouw dan amerikaanse.

ik mis er waarschijnlijk nog een aantal maar dit was wel het belangrijkste. iemand nog tips?
The Fall, Vikings en Top of The Lake misschien iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
top of the lake al gezien staat er ook tussen. the fall? ik ga eens kijken

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

raydekok schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:22:
top of the lake al gezien staat er ook tussen. the fall? ik ga eens kijken
Ah ik zag dat je Newsroom ook gezien hebt. Studio 60 on the Sunset Strip is ook van Sorkin. Erg vergelijkbaar! Nu moet ik ook gelijk denken aan Entourage, heerlijk genoten van die serie (Ari Gold en Lloyd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Laatst online: 27-07 17:33
Nitai schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:45:
[...]

Ah ik zag dat je Newsroom ook gezien hebt. Studio 60 on the Sunset Strip is ook van Sorkin. Erg vergelijkbaar! Nu moet ik ook gelijk denken aan Entourage, heerlijk genoten van die serie (Ari Gold en Lloyd).
Vergeet ook The West Wing niet, tevens van Sorkin en zeker een meesterwerk!
Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste

Let op:
Als iedereen voornamelijk lijstjes gaat posten en verder niets dan gaat dit topic niet slagen. Ik zou iedereen dus aanmoedigen om 1) slimmere vragen te stellen met wat je ongeveer zoekt, en 2) interessantere antwoorden te geven door naast titels ook overwegingen te posten.