ik vind arty best leuk, maar meer dan 3 x 3 vind ik niet nodig
En dat zeg je zeg je tegen iemand met >500 battles in de E50 en >125 battles in de E50M.dynosu schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:11:
[...]
Enige med die ik wil spelen mogelijk, is geen medGuess which one
Dus ik zeg, dikke onzin, gewoon meenemen in die medium platoons!
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik zeg de IS-8 en de M103 staan in de garage fully loaded 
en heb de SP verkocht, was er klaar mee.
btw was trouwens heel raar, ik verkoop hem tegelijk met een clanmaat, hij krijg er 2m voor, en ik 1,4m
en we hebben geen premium shells erin, en hebben alles eraf gehaald...
btw was trouwens heel raar, ik verkoop hem tegelijk met een clanmaat, hij krijg er 2m voor, en ik 1,4m
[ Voor 46% gewijzigd door Mickroz op 04-12-2012 21:37 ]
Zojuist even een paar lekkere battles gehad en maar eentje verloren.
De laatste was ook erg tricky en zag eruit alsof we die gingen verliezen maar samen met kuler (die het meeste schietwerk deed) hebben we toch nog gewonnen
Replay van kuler:
De laatste was ook erg tricky en zag eruit alsof we die gingen verliezen maar samen met kuler (die het meeste schietwerk deed) hebben we toch nog gewonnen
Replay van kuler:

[ Voor 17% gewijzigd door psychoclown op 04-12-2012 21:56 ]
Ik heb de IS8 ook nog, totdat ik genoeg heb gespaard voor de IS7....ik heb de is8 nooit leuk gevonden.
Netjes, nu de chinezen weer het vaste land op sturen aangezien ze daar weer provincies hebben verloren evenals in het noorden.
Idd babs wel grappig dat we nu met de HARD-community heel England hebben 
Maar die MUROP gasten waren wel erg goed.... was een aardig epic aantal matches..... maar ja wat doe je met al die 100den tanks die we nu hebben
(700 heavies lol en 50 batchshats) ..... tegenhouden is dan lastig
Maar die MUROP gasten waren wel erg goed.... was een aardig epic aantal matches..... maar ja wat doe je met al die 100den tanks die we nu hebben
Always bet on Huub
Goh begin aan de t50-2 te wennen
Vergroot de fun-factor van WOT behoorlijk nu ik de scout lijn aangeboord heb
Victory!
Battle: Erlenberg dinsdag 4 december 2012 22:57:03
Vehicle: T-50-2
Experience received: 2.265
Credits received: 35.451
Battle Achievements: Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Vergroot de fun-factor van WOT behoorlijk nu ik de scout lijn aangeboord heb
Victory!
Battle: Erlenberg dinsdag 4 december 2012 22:57:03
Vehicle: T-50-2
Experience received: 2.265
Credits received: 35.451
Battle Achievements: Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Goh wat HAAT ik die crusader zeg.
Dacht even naar de cromwell te levelen dmv dubbelen. Nu heb ik een redelijke winrate (71%), maar de XP per match zuigt hard.
De armour houd nog geen schot van een tier 3 tegen, het is te langzaam en niet echt snappy te noemen, draaien gaat met de snelheid van dikke stront door een trechter, Andere tier 5's pennen van voren kun je vergeten, flanken ook, daarvoor de snelheid, armour en hitpoints te slecht.
(het valt me op dat als de dmg per schot van een kanon laag is, ik misschien wel vaak pen, maar 0 damage doe, als is de pen op papier goed, een KV-1 zou ik theoretisch van voren moeten kunnen pennen op de weakspots, maar dat is me nog nooit gelukt,)
Als ik een andere tier 5 tegenkom ben ik zo goed als dood. Dit ding kan geen andere medium doldraaien, en de heavies kom ik niet eens in de buurt om dat te proberen. Buiten dat is de alpha gewoon nul en acc is ook niet denderend, dus snipen is ook geen optie.
Ik vraag me echt af wat de niche van deze tank is. De Crusader kan niet wat andere tanks niet beter kunnen. De ELC AMX is sneller en heeft een goed kanon, de T-50 is een goede scout, zelfs de T49 heeft een beter kanon en is sneller + camo bonus, de VK2801 is veeel sneller.
De andere tier V's, de mediums en heavies hebben armour waar ik niet doorheen kom, en genoeg DPM om mij in 3 schoten tot een wrak te reduceren.
Ik heb gewoon geen idee wat ik in godsnaam zou moeten doen in een battle tussen tanks die alles beter kunnen dan dit tankje.
Dacht even naar de cromwell te levelen dmv dubbelen. Nu heb ik een redelijke winrate (71%), maar de XP per match zuigt hard.
De armour houd nog geen schot van een tier 3 tegen, het is te langzaam en niet echt snappy te noemen, draaien gaat met de snelheid van dikke stront door een trechter, Andere tier 5's pennen van voren kun je vergeten, flanken ook, daarvoor de snelheid, armour en hitpoints te slecht.
(het valt me op dat als de dmg per schot van een kanon laag is, ik misschien wel vaak pen, maar 0 damage doe, als is de pen op papier goed, een KV-1 zou ik theoretisch van voren moeten kunnen pennen op de weakspots, maar dat is me nog nooit gelukt,)
Als ik een andere tier 5 tegenkom ben ik zo goed als dood. Dit ding kan geen andere medium doldraaien, en de heavies kom ik niet eens in de buurt om dat te proberen. Buiten dat is de alpha gewoon nul en acc is ook niet denderend, dus snipen is ook geen optie.
Ik vraag me echt af wat de niche van deze tank is. De Crusader kan niet wat andere tanks niet beter kunnen. De ELC AMX is sneller en heeft een goed kanon, de T-50 is een goede scout, zelfs de T49 heeft een beter kanon en is sneller + camo bonus, de VK2801 is veeel sneller.
De andere tier V's, de mediums en heavies hebben armour waar ik niet doorheen kom, en genoeg DPM om mij in 3 schoten tot een wrak te reduceren.
Ik heb gewoon geen idee wat ik in godsnaam zou moeten doen in een battle tussen tanks die alles beter kunnen dan dit tankje.
De crusader heeft toch geen scout mm? Verder vond ik het ook niet echt een leuke tank, de cromwell is wel leuk. Had nadat ik de cromwell in mijn garage ben ik voorlopig maar met de engelse medium lijn gestopt.
Zelf hard aan het falen met de T-54, gisteren, met al mijn tanks in 20 potjes een 60% win rate maar de 4 potjes om de T-54 te dubbelen allemaal verloren. Komt misschien omdat ik hem alleen speel om de dubbels en ik met andere tanks bezig ben.
Zelf hard aan het falen met de T-54, gisteren, met al mijn tanks in 20 potjes een 60% win rate maar de 4 potjes om de T-54 te dubbelen allemaal verloren. Komt misschien omdat ik hem alleen speel om de dubbels en ik met andere tanks bezig ben.
Zou zelf een premium niet zo snel verkopen, als je hem weer terug wilt kost het je weer gold. Misschien zat het verschil in prijs in crew of reparaties.Mickroz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:33:
Ik zeg de IS-8 en de M103 staan in de garage fully loaded
Shuttle st20g5
Zoals ik gister al zei gingen mijn paar potjes wel lekker, ook een schandalige hoeveelheid capping en defense points gescored 
Victory ratio: 83.33%
Battles: 6
Efficiency: 5839.15
Average tier: 7.83
Experience: 6093 1015.5
Capture points: 111 18.5
Defense points: 74 12.33
Damage: 10129 1688
Kills: 10 1.67
Spotted: 7 1.17
Ik gisteren ook lekker, vooral als je mijn average tier wat ik gisteren gespeeld heb meeneemt....psychoclown schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:04:
Zoals ik gister al zei gingen mijn paar potjes wel lekker, ook een schandalige hoeveelheid capping en defense points gescored
[...]
Name Total Per battle
Victory ratio: 87.5%
Battles: 8
Efficiency: 4503.69
Average tier: -30.87
Experience: 7214 901.75
Capture points: 44 5.5
Defense points: 0 0
Damage: 11517 1440
Kills: 15 1.88
Spotted: 4 0.5
Bijna de e100, vanavond nog 10k xp en nog iets van 800k credits bij elkaar krijgen en dan zal die er ook bij staan in mijn garage 
Dus dat word eerst ff grinden op e75 en daarna poen bij elkaar krijgen op T34
Dus dat word eerst ff grinden op e75 en daarna poen bij elkaar krijgen op T34
Eerste battle: Draw
Tweede battle: Win
Derde battle: Loss
Tweede battle: Win
Derde battle: Loss

Gisteren voor het eerst meegedaan in een TC. Erg leuk en gezellig en heeft mijn interesse in WoT weer flink teruggebracht.
Echter ik wil gaan voor hogere tiers. Heb nu bv de IS-3 en wil naar de IS-8. XP is geen probleem maar de credits wel. Ik overweeg dus om een premium tank te nemen. Heb nl al genoeg uitgegeven aan premium zelf.
De grote hamvraag is nu, welke premium tank is redelijk waar voor zijn geld? Daarnaast wil ik niet absurd veel uitgeven, dus wss geen Löwe of T34.
En dan weet ik ook nog niet waar ik me op wil gaan gooien straks, want de versnelde crew training is ook wel nice op een premium. Misschien ga ik voor een TD, die heb ik nog niet.
Denk dat het wijs is om te focussen op een goede premium, en niet perse de class waarin die zich bevind.
Echter ik wil gaan voor hogere tiers. Heb nu bv de IS-3 en wil naar de IS-8. XP is geen probleem maar de credits wel. Ik overweeg dus om een premium tank te nemen. Heb nl al genoeg uitgegeven aan premium zelf.
De grote hamvraag is nu, welke premium tank is redelijk waar voor zijn geld? Daarnaast wil ik niet absurd veel uitgeven, dus wss geen Löwe of T34.
En dan weet ik ook nog niet waar ik me op wil gaan gooien straks, want de versnelde crew training is ook wel nice op een premium. Misschien ga ik voor een TD, die heb ik nog niet.
Denk dat het wijs is om te focussen op een goede premium, en niet perse de class waarin die zich bevind.
Nou deze koop ik niet meer terug hoor, en hij had dus niet alles eraf gehaald, suffe peen, dus daar zit het verschil in.Knowuse schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:51:
De crusader heeft toch geen scout mm? Verder vond ik het ook niet echt een leuke tank, de cromwell is wel leuk. Had nadat ik de cromwell in mijn garage ben ik voorlopig maar met de engelse medium lijn gestopt.
[...]
Zou zelf een premium niet zo snel verkopen, als je hem weer terug wilt kost het je weer gold. Misschien zat het verschil in prijs in crew of reparaties.
Een paar ideeën die je in je overweging mee kunt nemen:hellsau schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:52:
Gisteren voor het eerst meegedaan in een TC. Erg leuk en gezellig en heeft mijn interesse in WoT weer flink teruggebracht.
- Crew van dezelfde natie en type tank kun je zonder penalties gebruiken op een premium tank zonder te retrainen
- Welke tiers vind je fijn om te spelen?
- Wat vind jij zelf een fijn type tank/waar kan jij het beste mee overweg?
- Wat is nu je favo tank? Combineer dit met punt 1
Hellsau: inderdaad leuk dat je gisteren meedeed en je bent altijd welkom in de GOT TC's. Zodra je in de buurt zit van de IS7 kun je zelfs naar GOT (1) en dan mee doen met clanwar (landingen) en dat is meestal nog weer een niveau hoger.
Voor een premium kan ik je niet echt adviseren, want een Type 59 vind ik ideaal, maar die kun je niet meer kopen helaas. Hoe de andere spelen weet ik niet.
Edit naar aanleiding van Kyozu's post: kun je eigenlijk een crew (van een andere tank/zelfde land) die nog niet 100% is, tot 100% trainen op een premium tank (dus met accelerate crew training aan).
Voor een premium kan ik je niet echt adviseren, want een Type 59 vind ik ideaal, maar die kun je niet meer kopen helaas. Hoe de andere spelen weet ik niet.
Edit naar aanleiding van Kyozu's post: kun je eigenlijk een crew (van een andere tank/zelfde land) die nog niet 100% is, tot 100% trainen op een premium tank (dus met accelerate crew training aan).
[ Voor 20% gewijzigd door Quantor op 05-12-2012 11:33 ]
Gaan geruchten dat die voor kerst even terugkomtQuantor schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:29:
want een Type 59 vind ik ideaal, maar die kun je niet meer kopen helaas.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
ik zit te hopen op een kv5 voor kerst 
had die toen niet gekocht, wil hem nu wel hebben
had die toen niet gekocht, wil hem nu wel hebben
Verwijderd
Zijn louter hoopvolle WOT-ers die dagelijks een topic openen op dat forum dat ze de Type als kerstkado willen.wontcachme schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:37:
[...]
Gaan geruchten dat die voor kerst even terugkomt
Ze zitten het elkaar in te praten, vanuit WG is er nog 0,0 bevestigd.
Zij melden steevast dat er vooralsnog geen plannen zijn om 'm terug te brengen, MAAR het wellicht OOIT een keer kan gebeuren.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in omdat er al zovelen zijn met een Type. Wil WG een leuke omzet pakken, dan brengen ze 'm terug.......
Type 59 schijnt best wel generft te worden in de volgende patch. Wat er nog van over blijft is de vraag, maar klaag post staan al op het forum.
Vorige week heb ik de Dicker-Max gekocht. Erg leuke tank waar toch eenvoudig 1.5k tot 2+k dmg inzit.
Samen met de T34 een relaxte manier van money grinden.
Vorige week heb ik de Dicker-Max gekocht. Erg leuke tank waar toch eenvoudig 1.5k tot 2+k dmg inzit.
In test 2 is hij juist gebuffed.SimpelenLeuk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:27:
Type 59 schijnt best wel generft te worden in de volgende patch. Wat er nog van over blijft is de vraag, maar klaag post staan al op het forum.
Ja, de damage is van 230 naar 250 per shell gegaan. Ik weet nog niets af van een nerf voor de Type 59. Ik denk ook niet dat een nerf nodig is, hij presteert prima als een tier 8 medium. Hooguit dat de gunstige matchmaking eraf gehaald kan worden, maar meer ook niet.
Is het niet gewoon zo dat de speelstijl van de type wordt aangepast om de karaktistieken van de Chinese tree te matchen? Tenminste dat was wat ik ervan begreep en dan hoeft het niet echt een nerf te zijnSimpelenLeuk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:27:
De T34 vind ik zelf maar mwah mwah, eerste 120 potjes wel plezier aan beleefd maar als tier 9 vond ik hem leuker. De tank doet me nu teveel aan de T30 denken die er ook niet beter op is geworden als je het mij vraagt.
Hoe bevalt het in EFE eigenlijk?
De T34 vind ik ook niet al te super. Stukken vinder dan de T32 in ieder geval.
Te sloom met alles, acceleratie, aiming time traverse. Je bent bijna gedwongen om op de zelfde plek te blijven als de battle eenmaal aan de gang is.
Compleet anders dan de T32 die je lekker agressief kunt speler, snelle aim en lekker pittig.
In een platoon echter speelt de T34 wel lekker, als je ervan uit kunt gaan dat je flanken gedekt zijn en je je geen zorgen hoeft te maken dat je geruscht word. Net een aantal gedaan en 90 winrate met de T34, en 80 ofzo overall van de 20-25 battles.
Te sloom met alles, acceleratie, aiming time traverse. Je bent bijna gedwongen om op de zelfde plek te blijven als de battle eenmaal aan de gang is.
Compleet anders dan de T32 die je lekker agressief kunt speler, snelle aim en lekker pittig.
In een platoon echter speelt de T34 wel lekker, als je ervan uit kunt gaan dat je flanken gedekt zijn en je je geen zorgen hoeft te maken dat je geruscht word. Net een aantal gedaan en 90 winrate met de T34, en 80 ofzo overall van de 20-25 battles.
Ik heb er in totaal nu 180 gedaan waarvan 68% gewonnen dus het gaat in principe ook niet slecht maar echt blij word ik er niet meer van. Nu heb ik wel het voordeel dat ik hem ook niet hoef te spelen voor de credits en dat ik de tank gratis heb gekregen
De type krijgt een mobility en alpha damage buff, maar ze nerfen z'n gun depression. En vooral dat laatste steek een aantal mensen omdat het de hulldown capaciteiten van de type verminderd.
Bij mij blijven battles op de test server hangen in het load scherm, dus ik heb helaas nog niet kunnen test hoe de veranderingen voor de type uitpakken.
SerB had eerder aangegeven dat ie de type eigenlijk niet meer in de store wou hebben omdat het een premium tank is zonder echte nadelen.
Bij mij blijven battles op de test server hangen in het load scherm, dus ik heb helaas nog niet kunnen test hoe de veranderingen voor de type uitpakken.
SerB had eerder aangegeven dat ie de type eigenlijk niet meer in de store wou hebben omdat het een premium tank is zonder echte nadelen.
Shuttle st20g5
Gun depression nerf is teruggedraaid. Het is 99% zeker dat er dit gebeurt:Knowuse schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:51:
De type krijgt een mobility en alpha damage buff, maar ze nerfen z'n gun depression. En vooral dat laatste steek een aantal mensen omdat het de hulldown capaciteiten van de type verminderd.
- Alpha buff
- Pen buff
- Mobility buff
- Turret armor buff
- Accuracy&reload nerf
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Gun depression en gun stat nerfs vind ik nogal ingrijpend, zeker als je de amerikaanse speelstijl je voorkeur heeft. Maar wellicht met de mobility updates dat het weer goed is. Mocht hij ooit nog een keer te koop aangeboden worden zal ik er dan alsnog eens over nadenken.
T34 heeft zeker zijn min punten, maar dat is met elke premium. Afwisselend is het wel vol te houden en als je het rustige tempo aanhoud van de 34 doet hij het prima.
Ja, EFE inderdaad. Valt ook niet te ontkennen met de dubble username. Bevalt me tot nu toe erg goed. Gezellige groep,ze weten wel wat ze doen en het motto staat me goed aan. Ik denk dat ik hier nu wel even blijf plakken en een langer thuis kan vinden dan in hami en why.
Welke speler ben jij? ik vermoed hard(s) of mummy.
T34 heeft zeker zijn min punten, maar dat is met elke premium. Afwisselend is het wel vol te houden en als je het rustige tempo aanhoud van de 34 doet hij het prima.
Ja, EFE inderdaad. Valt ook niet te ontkennen met de dubble username. Bevalt me tot nu toe erg goed. Gezellige groep,ze weten wel wat ze doen en het motto staat me goed aan. Ik denk dat ik hier nu wel even blijf plakken en een langer thuis kan vinden dan in hami en why.
Psychoclown zit in HARD, voorheen in HARDS maar heel veel ervan zijn naar HARD gegaan.SimpelenLeuk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:08:
Gun depression en gun stat nerfs vind ik nogal ingrijpend, zeker als je de amerikaanse speelstijl je voorkeur heeft. Maar wellicht met de mobility updates dat het weer goed is. Mocht hij ooit nog een keer te koop aangeboden worden zal ik er dan alsnog eens over nadenken.
Ik heb de medium lijn van de Duitsers helemaal. Maar een medium is toch lastig als je alleen randoms speelt. Ik wil dan vaak de helpende medium zijn en flanken of via de andere kant iemand helpen. Maar als niemand dan daarbij assisteert dan werkt het niet. Speel daardoor ook wel defensief en snipe geregeld. Mediums waag ik me dus niet aan.psychoclown schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:28:
[...]
Een paar ideeën die je in je overweging mee kunt nemen:
- Crew van dezelfde natie en type tank kun je zonder penalties gebruiken op een premium tank zonder te retrainen
- Welke tiers vind je fijn om te spelen?
- Wat vind jij zelf een fijn type tank/waar kan jij het beste mee overweg?
- Wat is nu je favo tank? Combineer dit met punt 1
Ik heb plezier in het spelen van de Russische Heavies. Hoge alpha damage, redelijke pen en goed armor. Maar daarnaast heb ik nog nooit een TD geprobeerd wat wel bij mijn speelstijl kan passen. Defensief, veel damage en degelijk armor.
Dat opgesomd zit ik te kijken naar de KV-5(maar die is niet beschikbaar), T14 of Cromwell(beide wel een lage tier, weet niet of dat wel veel credits opleverd), SU-122-44 of D.Max of Jagdtiger 8.8cm.
Dus, waar gaat de voorkeur naar uit?
Ik ben alvast begonnen aan de Duitse TD lijn sinds vandaag om even TD's te testen of het iets is.
De JT8.8 is heel erg leuk met equipment en crew.
Ding schiet heerlijk snel en is makkelijk geld verdienen. Heeft wel lage alpha.
Ik heb me wel vermaakt in mijn JT8.8
Ding schiet heerlijk snel en is makkelijk geld verdienen. Heeft wel lage alpha.
Ik heb me wel vermaakt in mijn JT8.8
Kan ik mee instemmen, EFE heeft ook nog eens een betere reputatie dan HAMI (maar dat is ook niet zo moeilijkSimpelenLeuk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:08:
Zoals wsLy al aangaf zit ik in HARD onder de naam kyozuWelke speler ben jij? ik vermoed hard(s) of mummy.
De gun wordt juist gebuffed....SimpelenLeuk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:08:
Slechtere reputatie dan HAMI, dat zou pas een prestatie zijnpsychoclown schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:20:
[...]
Kan ik mee instemmen, EFE heeft ook nog eens een betere reputatie dan HAMI (maar dat is ook niet zo moeilijk).
[...]
Zoals wsLy al aangaf zit ik in HARD onder de naam kyozu
En euh, wie kent kyozu nou niet, its a legend
Aha ja die naam heb ik weleens voorbij zien komenpsychoclown schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:20:
[...]
Kan ik mee instemmen, EFE heeft ook nog eens een betere reputatie dan HAMI (maar dat is ook niet zo moeilijk).
[...]
Zoals wsLy al aangaf zit ik in HARD onder de naam kyozu
Ja HAMI's reputatie is nogal belabberd

Echter de community zonder HAMI zelf was wel erg goed en leuk
Maar goed EFE gaat lekker en doet het goed
ik zie dat jullie ook weer aardig terrein winnen
Ja, maar ... dmg wordt wel gebuffed, echter de reload en accuracy gaan naar beneden. Dat vind ik opgeteld een nerf voor medium.
Bepaal wat je eigen speelstijl is, check youtube en maak een keuze. Er is voor elke tank wel wat te zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door SimpelenLeuk op 05-12-2012 16:53 ]
Ik kan je de D.Max van harte aanbevelen gemiddeld rond de 50k of hoger winst per potje.hellsau schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:52:
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Accuracy maakt met een Type vrij weinig uit, zo vaak sta je niet met een Type te snipen.SimpelenLeuk schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:51:
Ja, maar ... dmg wordt wel gebuffed, echter de reload en accuracy gaan naar beneden. Dat vind ik opgeteld een nerf voor medium.
En in hoeverre de reload generfed wordt, geen idee. Volgens mij niet zo ver.
Meer damage vs langere reload vind ik anders geen nerf. Heb liever wat meer alpha dan rpm als de dps gelijk blijft.
Maar word de turret gebuffed? Hoe? Er is nu al amper doorheen te komen.
En waar dit allemaal voor nodig is? Het is niet alsof de type een slechte medium is.
Is dit weer zo'n win rate aanpassing soms?
En waar dit allemaal voor nodig is? Het is niet alsof de type een slechte medium is.
Het is een aanpassing naar Chinese karakteristieken. Lager reload high dmg, maar de dmg per minut is denk ik het zelfde vermoed ik.ZenTex schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:44:
Meer damage vs langere reload vind ik anders geen nerf. Heb liever wat meer alpha dan rpm als de dps gelijk blijft.
Hoe je verandering ziet moet je natuurlijk zelf bepalen.
Daarstraks wat potjes in platoon verband gespeeld met de IS-8. Ik heb alleen de BL-9 en beste radio erop, voor de rest is dat ding helemaal stock. Maar man dat ding speelt zoveel fijner dan mijn stock E-75
.
Gemiddeld ~1450 damage per potje, waarvan 5 potjes onder de 1000 damage (incl eentje met 0 damage, thanks to Batchat en Lorraine.. en eentje met 348 damage).
Ben benieuwd als ik de topgun erop heb liggen
In ieder geval kan ik met plezier grinden met deze tank haha
Denk dat de weg naar de IS-7 ook best leuk wordt
.
Gemiddeld ~1450 damage per potje, waarvan 5 potjes onder de 1000 damage (incl eentje met 0 damage, thanks to Batchat en Lorraine.. en eentje met 348 damage).
Ben benieuwd als ik de topgun erop heb liggen
In ieder geval kan ik met plezier grinden met deze tank haha
Ja dat wel. Maar de snelheid als ik de top engine heb maakt wel veel goed
.
Dat is wel goed nieuws, denk dat het ander echt een heel andere tanks was geworden voor somminge mensen.
wontcachme schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:05:
[...]
Gun depression nerf is teruggedraaid. Het is 99% zeker dat er dit gebeurt:
- Alpha buff
- Pen buff
- Mobility buff
- Turret armor buff
- Accuracy&reload nerf
Shuttle st20g5
Die Pen buff had van mij juist niet gehoeven, ik kom in de Type nu vaak zat andere Types tegen die constant bouncen als je een beetje goed angeled, terwijl je hun constant damaged.
Dat wordt dan lastiger
Dat wordt dan lastiger
Het is 6mm meerthemaxter schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:39:
Die Pen buff had van mij juist niet gehoeven, ik kom in de Type nu vaak zat andere Types tegen die constant bouncen als je een beetje goed angeled, terwijl je hun constant damaged.
Dat wordt dan lastiger
Dus, heb nu de E100 \o/
Dan druk bezig om de nieuwe gun te unlocken en nu ff besluiten wat mijn volgende grind is, E50M of Maus ...
Dan druk bezig om de nieuwe gun te unlocken en nu ff besluiten wat mijn volgende grind is, E50M of Maus ...
Als je een CW speler ben zou ik nu gaan voor de E50M.
Iedereen heeft een maus, uiteindelijk hoort hij ook inde verzameling. Maar het is een tank die iedereen heeft. De E50m is en blijft leuker voor randoms.
Iedereen heeft een maus, uiteindelijk hoort hij ook inde verzameling. Maar het is een tank die iedereen heeft. De E50m is en blijft leuker voor randoms.
Ben je er nog niet uit...dynosu schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:52:
Dus, heb nu de E100 \o/
je zou toch gewoon voor het muisje gaan ? :-/
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Wat Simpelenleuk eigenlijk ook al zei, ga voor de E50M. De Maus is wel erg vet om te hebben maar kan prima als langertermijn doel (en heb je ook minder plezier van in randoms).dynosu schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:52:
Dus, heb nu de E100 \o/
ik heb het buiten wot nu zo druk met mn werk en verbouwing thuis... ik probeer iedere dag even de dagelijkse dubbels te doen en daarna weer verder met verbouwen
maar ik zag dat er van 8.2 al een testserver is dus die zal rond kerst wel uitkomen zeker? want zo hou ik WG niet bij met het uitbrengen van nieuwe trees

*burp*
Gratz! nog laat geworden?dynosu schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:52:
Dus, heb nu de E100 \o/
neuh hoor, viel wel mee. Had nog maar 10k xp nodig en paar credits. Uiteindelijk nog wat tanks verkocht die nutteloos zijn en tada.
E50M lijkt me leuk, ook om een medium te hebben. En kwil ook een keer de panther hebben (ik lees veel historische info en panther is historisch gezien een belangrijke tank).
Maus is een tank die iedereen lijkt te hebben, en wil die ook wel
dus nog ff denken.
Ben zelf wel een echte heavy driver, het ligt me gewoon het beste. Dus moet nog ff denken
Dont know, ik twijfelPsychoHellDude schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:19:
[...]
Ben je er nog niet uit...
je zou toch gewoon voor het muisje gaan ? :-/
E50M lijkt me leuk, ook om een medium te hebben. En kwil ook een keer de panther hebben (ik lees veel historische info en panther is historisch gezien een belangrijke tank).
Maus is een tank die iedereen lijkt te hebben, en wil die ook wel
Ben zelf wel een echte heavy driver, het ligt me gewoon het beste. Dus moet nog ff denken
damm net eerder als mijdynosu schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:52:
Dus, heb nu de E100 \o/
moet nog 4 K xp
Verkoop mijn ferdi zodat ik aan de 6 mil credit kom
speel hem toch niet meer
"Enemy introduced new tank !dynosu schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:45:
neuh hoor, viel wel mee. Had nog maar 10k xp nodig en paar credits. Uiteindelijk nog wat tanks verkocht die nutteloos zijn en tada.
[...]
Dont know, ik twijfel
Maus is een tank die iedereen lijkt te hebben, en wil die ook weldus nog ff denken.
Shape roughly similar to ‘Tridsatchedverka’ (T-34).
Tank is heavily armored, weight is est. 40-50 tons.
Armament is probably 88mm AA gun.
We had losses at combat ranges beyond 2,000m. …"
Soviet radio message from July 8th of 1943.
http://www.achtungpanzer....-v-panther-sd-kfz-171.htm
Helaas is er niet veel van te merken in WoT....
Bonus:
AMX 50, ontwerp hiervan was sterk afgeleid van de Panther.

[ Voor 6% gewijzigd door wsLy op 06-12-2012 09:58 ]
Toch is de AMX100 extreem goed in de juiste haden, helaas ook niet in mijn handen. Maar mensen die een hoge survive rate hebben die zijn er goed mee.wsLy schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:55:
[...]
"Enemy introduced new tank !
Shape roughly similar to ‘Tridsatchedverka’ (T-34).
Tank is heavily armored, weight is est. 40-50 tons.
Armament is probably 88mm AA gun.
We had losses at combat ranges beyond 2,000m. …"
Soviet radio message from July 8th of 1943.
http://www.achtungpanzer....-v-panther-sd-kfz-171.htm
Helaas is er niet veel van te merken in WoT....
Bonus:
AMX 50, ontwerp hiervan was sterk afgeleid van de Panther.
[afbeelding]
Kijk voor de gein eens naar ClintEastwood zijn AMX100/AMX 13-90 skills, dan snap je wat ik bedoel
Panter II moet je gewoon iets rustiger spelen dan de ander mediums en dan gaat het wel aardig. Ik had ook aardig opstart issues in die tnak.
I know dat ie ingame niet grandioos is, maar was historisch gezien altijd leuk
Die komt waarschijnlijk zelfs nog eerder, geruchten zijn volgende week woensdag voor Europarimpeldinky schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:37:
ik heb het buiten wot nu zo druk met mn werk en verbouwing thuis... ik probeer iedere dag even de dagelijkse dubbels te doen en daarna weer verder met verbouwenmaar ik zag dat er van 8.2 al een testserver is dus die zal rond kerst wel uitkomen zeker? want zo hou ik WG niet bij met het uitbrengen van nieuwe trees
De tank moet je ook maar liggen, de 50 100 ging mij redelijk goed af maar echt leuk vond ik hem niet. De 50 120 daarentegen was (voor de (te) grote nerfs) echt gemaakt voor mijn speelstijl.SimpelenLeuk schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:03:
[...]
Toch is de AMX100 extreem goed in de juiste haden, helaas ook niet in mijn handen. Maar mensen die een hoge survive rate hebben die zijn er goed mee.
Kijk voor de gein eens naar ClintEastwood zijn AMX100/AMX 13-90 skills, dan snap je wat ik bedoel
Net als de Panther echt niet zo leuk, staan ook veel te vaak in de fikPanter II moet je gewoon iets rustiger spelen dan de ander mediums en dan gaat het wel aardig. Ik had ook aardig opstart issues in die tnak.
Ik heb vaak dat ik rare tanks leuk vind. Vond de churchills ook leuk en ook de T1 HT kon ik het prima op vinden.
De caern valt trouwens beetje tegen. Hij is op zich wel leuk om te spelen maar is zo kwetsbaar ...
De caern valt trouwens beetje tegen. Hij is op zich wel leuk om te spelen maar is zo kwetsbaar ...
http://worldoftanks.eu/news/5014-happy-saint-nicholas-day/Saint Nicholas Day (December 6th) is celebrated in many of the countries across the Europe. One of the traditional celebrations of Saint Nicholas Day in Northern Europe includes gifts left in children’s shoes. Good children receive treats – candies, cookies, fruit and nuts while naughty children receive switches or lumps of coal. Today, especially in Central Europe, children still put a shoe outside their bedroom doors on the eve of Saint Nicholas Day and expect to find treats on the 6th December.
We are sure our commanders have been good by properly taking care of their tanks throughout the year. Therefore, they deserve some special sweet rations too. Until 12th December you will be able to enjoy the following bonus code:
HAPPYSTNCKDAY
(capital letters only)
After inputting the bonus code you will receive all of the following:
1 day of Premium account
5x Extra Combat Rations
5x Case of Coca Cola
5x Chocolate
5x Improved Combat Rations
5x Pudding and Tea
5x Strong coffee
Aangezien ik die dingen toch niet gebruik zijn dat weer 300.000 gratis credits erbij
+1wsLy schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:29:
Aangezien ik die dingen toch niet gebruik zijn dat weer 300.000 gratis credits erbij
Enige waar die ratios enig zin kunnen hebben volgens mij is in CW op tier 8 arty.
Anders heb je toch meer aan repair/fire/first aid...
Anders heb je toch meer aan repair/fire/first aid...
Nice, kan die dingen altijd wel gebruiken voor CW 
De consumables van de trees die ik toch niet heb kan ik mooi verkopen.
De consumables van de trees die ik toch niet heb kan ik mooi verkopen.
Grrr...bonuscode werkt alleen in EU...en ik zit nog steeds vast op de NA server.
Dat zijn dan toch meer XP piñatas voor jou?rgras schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:49:
Leuk.. een bonuscode en iedereen met IQ<schoenmaat komt online.
Bekijk het zo, er is altijd één plek meer voor idioten in het andere teamrgras schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:49:
Maar ja, zulke zaken kunnen de boel goed verzieken.
Ik ben er ook eventjes mee gestopt, stort me momenteel even op mijn humble bundle aanschaf
Het is gewoon frustrerend om te zien dat bijv. beide teams in hun base blijven staan.djengizz schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:56:
[...]
Dat zijn dan toch meer XP piñatas voor jou?
Ja, short term variance kan vervelend zijn. Zolang je maar bedenkt dat meer noobs in het spel beter is voor je lange termijn winrate.rgras schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:08:
[...]
Het is gewoon frustrerend om te zien dat bijv. beide teams in hun base blijven staan.
Dat het slechtere games geeft is een ding wat zeker is. 15-2 winnen is imo vaak net zo erg als 2-15 verliezen en zijn zeker niet de beste games.
Doe ik het nog best goed met mijn schoenmaat 47rgras schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:49:
Nah nog niet gespeeld vandaag, ik ga maar weer eens Far Cry 3 spelen...
In de 2-15 verlies partijen zit je meestal in de tweede minuut dat je denkt WTF is er gebeurd, hoewel je het soms wel ziet aankomen als je top tier tank bij de start een open veld over scheurt richting de nog voltallige tegenstander.
Het gaat er in radnoms ook niet om wie de beste spelers heeft, maar wie de minste noobs in zijn team heeft.
hahaha....dat is waar maar het lijkt de laatste tijd wel steeds erger te worden.
Als je XVM aan hebt staan moet je voor de lol eens kijken naar de tier 9s en 10s... hoeveel donkerrode spelers er voorbij komen... En dan eens letten op hoe ze spelen. Gisteren ook een IS-4, die totaal niet wist wat hij aan het doen was... we waren met ons platoon hem aan het volgen toen wij dood waren en hadden echt zoiets van 'Weet jij überhaupt wel hoe je dit spel moet spelen?'. Eigenlijk mag je dat wel verwachten van iemand die in een tier 10 rondrijdt. Maar mooi niet dus...
Ik verbaas me daar ook iedere keer weer over. Hoe zijn die gasten in vredesnaam in zo'n tank terecht gekomen. Grinden moet een eeuwigheid duren als je 10 rounds achter elkaar op een T34 turret blijft afschieten. Uiteindelijk had de T34, die overigens netjes Hull down stond geparkeerd, de IS4 te pakken, waarschijnlijk met behulp van een paar HE of Gold rounds.
noobmeter.com is een aardig alternatief voor efficiency rating want het haalt het stat boosten er voornamelijk uit.
en is weer gevoelig voor winrate boostersMarvin- schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:57:
noobmeter.com is een aardig alternatief voor efficiency rating want het haalt het stat boosten er voornamelijk uit.
djengizz schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:07:
[...]
en is weer gevoelig voor winrate boosters
dus niet waar wat je beweertQ. How is the performance rating better than efficiency rating?
A. It is a more accurate assessment of player skill, as it focuses on two values which are hard to boost together - damage dealt, and win rate (CW/TC can boost win rate but will lower damage dealt). A player generally cannot improve these two values without directly helping his team, thus there is no way to selfishly inflate the performance rating values

Minder gevoelig dan standaard eff.
Beste manier van boosten is gewoon door goed te spelen en je bijdrage in de battle te vergroten. Voormij komt dat neer door vooral wat rustiger te spelen en levend te blijven tot het eind. vroeger speeld ik nogal al met WAD en nu ook met WASD
Winrate is nog steeds te boosten zoals de auteur van noobmeter ook zelf aangeeft.
Noobs stompen in TC's of in goede platoons rijden geeft winrate voordelen en hoeft niet te leiden tot minder damage (in tegendeel zelfs). Verder kun je met pay2win (nooit stock tanks rijden, slechte tanks free xp-en, goud schieten, etc) ook een heel eind komen.
Geen enkel rating systeem is perfect en ze hebben allemaal voor en nadelen.
Wat over het algemeen het beste werkt is zelf iemand zijn profiel bestuderen.
Noobs stompen in TC's of in goede platoons rijden geeft winrate voordelen en hoeft niet te leiden tot minder damage (in tegendeel zelfs). Verder kun je met pay2win (nooit stock tanks rijden, slechte tanks free xp-en, goud schieten, etc) ook een heel eind komen.
ja heb je gelijk in! Al gebeurt dat best onbewust. Ik speel al een poosje mee in de beter TC's en dat is gewoon leuk, maar onbewust of bewust kan je daar heel makkelijk mee boosten. Zo zijn er inderdaad een aantal spelers die enkel nog maar TC spelen. HAMI is daar zelfs mischien wel het grootste voorbeeld mee, samen met wat PTS gasten.djengizz schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:19:
Winrate is nog steeds te boosten zoals de auteur van noobmeter ook zelf aangeeft.
Al is het in zijn totaliteit gewoon een stuk robuuster dan de efficiency rating en weer een stap in de goede richting.
[ Voor 0% gewijzigd door SimpelenLeuk op 06-12-2012 16:26 . Reden: Type gebrek. ]
Ik vind het niet erg want mijn noobmeter score is nog hoger dan mijn efficiency

Het mooie van noobmeter vind ik wel dat ie kijkt naar je recentere performance.
In mijn ervaring zullen je efficiency en winrate vooral omhoog gaan door veel te spelen en spelers met veel games hebben vertekende stats (lees: zijn beter dan wat hun stats aangeven) vanwege progressie in hun 'wot carrière'.
In mijn ervaring zullen je efficiency en winrate vooral omhoog gaan door veel te spelen en spelers met veel games hebben vertekende stats (lees: zijn beter dan wat hun stats aangeven) vanwege progressie in hun 'wot carrière'.
Hoe zat dat nou met die Zoom-out mod? Was die voor arty niet toegestaan?
Heb 'm namelijk maar werkt alleen in arcade mode, in arty mode kan ik niet verder uitzoomen.
Heb 'm namelijk maar werkt alleen in arcade mode, in arty mode kan ik niet verder uitzoomen.
Was dat niet van voor de tijd dat dat gefixed was?
Vroeger kon je met die mod te makkelijk arty counteren omdat het in SPG view de tracers liet zien als je volledig uitgezoomed was. WG heeft dit gefixed en als je nu verder uitzoomed dan de default zie je geen tracers meer.
Is er eigenlijk een lijst van wat niet en wel mag?
Gebruik zelf maar 2 mods (zoom + xvm) maar ik heb van meer mods gehoord dat ze officieel niet zijn toegestaan (zoals folliage reduction en penetration zones(?)). Ik zie steeds meer advanced mods (zoals reticles met armor values on mouse over) waarvan er sommige een duidelijk voordeel geven over iemand die zonder mods speelt.
Vroeger kon je met die mod te makkelijk arty counteren omdat het in SPG view de tracers liet zien als je volledig uitgezoomed was. WG heeft dit gefixed en als je nu verder uitzoomed dan de default zie je geen tracers meer.
Is er eigenlijk een lijst van wat niet en wel mag?
Gebruik zelf maar 2 mods (zoom + xvm) maar ik heb van meer mods gehoord dat ze officieel niet zijn toegestaan (zoals folliage reduction en penetration zones(?)). Ik zie steeds meer advanced mods (zoals reticles met armor values on mouse over) waarvan er sommige een duidelijk voordeel geven over iemand die zonder mods speelt.
Met TC's boost je je winrate alleen, als je al een fatsoenlijke efficiency hebt dan is dat knap lastig vast te houden met enkel TC's kan ik je vertellenSimpelenLeuk schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:25:
[...]
ja heb je gelijk in! Al gebeurt dat best onbewust. Ik speel al een poosje mee in de beter TC's en dat is gewoon leuk, maar onbewust of bewust kan je daar heel makkelijk mee boosten. Zo zijn er inderdaad een aantal spelers die enkel nog maar TC spelen. HAMI is daar zelfs mischien wel het grootste voorbeeld mee, samen met wat PTS gasten.
Al is het in zijn totaliteit gewoon een stuk robuuster dan de efficiency rating en weer een stap in de goede richting.
Scheelt een hoop als je met 15 gelijkwaardige spelers in een team zit, de kans dat jij alle damage moet doen, of alles moet spotten / cappen is gewoon stukken lager dan in randoms.
Een goede xp game in een random is wanneer je team net niet helemaal zuigt maar genoeg om jouw platoon alles te kunnen laten doen.
Precies, als ik tier 8 in platoon vergelijk met een champion company is de average damage die je in TC weet te halen zoveel lager. Zelfs in tier 6-7 doe ik gemiddeld richting de 2000 dmg average en dat lukt je in TC niet zo makkelijk. Hetzelfde geldt voor absolute en de andere TC's.Kojoottii schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:52:
[...]
Met TC's boost je je winrate alleen, als je al een fatsoenlijke efficiency hebt dan is dat knap lastig vast te houden met enkel TC's kan ik je vertellenAls ik een dagje ga platoonen dan knalt mijn efficiency weer omhoog. En dit zal met de noobmeter niet heel veel anders zijn.
Scheelt een hoop als je met 15 gelijkwaardige spelers in een team zit, de kans dat jij alle damage moet doen, of alles moet spotten / cappen is gewoon stukken lager dan in randoms.
Een goede xp game in een random is wanneer je team net niet helemaal zuigt maar genoeg om jouw platoon alles te kunnen laten doen.
Eveneens zo met je average exp, in platoons kan ik over het algemeen meer halen dan in TC's en toch nog bijna evenveel weten te winnen
bron: http://forum.worldoftanks...-mods-that-arent-allowed/quote: Cpt_Jack_SparrowOk! Lets put it together:
Mods which are not permitted by WG:Source: http://forum.worldof...er-version-080/ approved by community coordinator
- Mods which remove leaves (Agent Orange)
- Arty sniper view mod
- Artillery Zoom Out
- Freefly camera mod
- Tracerhack
- Glasbox Skins
Generally. Everything what gives you a significant advantage to other users is considered a cheat. EULA mentions those mods under "changing the WoT experience". With experience it is not meant that it looks different. Experience points to what you should be able to and what you should not be able to.
So why are the mods above are forbidden.
1. Agent Orange, leaves removing mods
These mods give you the advantage to see the exact position and angle of the tank even if it should be hiding behind a bush. Ofc, you see the silhouette through the bush, but you can not say where the front is pointing, you can only guess where the front is pointing by movement of the targeted tank.
2. Arty sniper view mod
This mods gives you clear understandable advantage that you can easily aim with it like a tank in closer combat.
3. Artillery Zoom Out
The advantage here is, that you can overview a much bigger area when you are searching for arty tracers.
4. Freefly camera mod
With this mod you can kinda unbind the attachment of the camera off your tank. So you are able to "fly" around the map just with your camera. Ofc, this doesn't affect the spotting system but it gives you an advantage.
5. Tracerhack
The original Tracerhack is not working anymore anyway, as the duration of tracer visibility is managed by the server since a certain update, but changing transparency can make tracers more visible, so that they are easier to see.
6. Glasbox Skins
These Skins allow you to look "through" the tanks and see the exactly position of the modules and crew inside it.
So some may ask what is the difference to the allowed Hitzone skins. On Hitzone skins you see a printed area behind which the modules are located. But it is by far not that accurate as the glasbox skins are. So some might read the wikis blogs etc. and learn by these sources where modules are and some may use hitbox skins. I do not think thats such a big difference. Hitbox skins are tolerated.
FYI, some might say "XVM is not allowed". Thats not true. WG does not like it much, but its also tolerated.
Kind regards
En veel mensen zeggen dat de mods op Curse zoiezo toegestaan zijn door WG.
Dit topic is gesloten.