Hoe heet deze film? Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aha, leuk om te lezen, dat wist ik niet. Dat maakt een film ook net even beter, als de echte talen gesproken worden, zeker als het door mensen in hun moedertaal gedaan wordt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

dinges schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:08:
Ik ben voor iemand op zoek naar een (waarschijnlijk) horrorfilm.
Het enige wat ze nog weet is dat er een kind buiten is en er struiken gaan lopen/bewegen/verplaatsen, en er was (wederom waarschijnlijk) ook sneeuw.

De film komt uit ongeveer rond de jaren 90.

Het is een erg warrige omschrijving, maar ik hoop dat iemand er iets mee kan :P
Iemand hier zegt misschien "The Shining"
YouTube: The Shining Trailer

Ik heb hem nog steeds niet gezien dus ik heb geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:01
Jaren geleden een fim gezien over een gijzeling in een blokhut waarbij de gijzelnemer als een soort sadist de gijzelaars bespeelde en vernederde.

Meer weet ik er niet van, is misschien wel 10 of 15 jaar geleden, iemand een idee welke film ik bedoel?

Had zelf al funny games gevonden, maar die is het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Artbij op 04-01-2016 13:28 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:07:
[...]

Iemand hier zegt misschien "The Shining"
YouTube: The Shining Trailer

Ik heb hem nog steeds niet gezien dus ik heb geen idee
Die film hebben we juist afgelopen zaterdag gekeken, maar geen wandelende/verplaatsende bosjes/struiken gezien.
Daarna kwam dus de opmerking "Ik dacht dat hier zo een hele enge scene met wandelende bosjes in zat..." :P

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

artbij schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:16:
Jaren geleden een fim gezien over een gijzeling in een blokhut waarbij de gijzelnemer als een soort sadist de gijzelaars bespeelde en vernederde.

Meer weet ik er niet van, is misschien wel 10 of 15 jaar geleden, iemand een idee welke film ik bedoel?

Had zelf al funny games gevonden, maar die is het niet.
YouTube: Handjob Cabin (Official HD Trailer) feat. Owen Benjamin ----- written by Bennet Silverman
:+
dinges schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:18:
[...]

Die film hebben we juist afgelopen zaterdag gekeken, maar geen wandelende/verplaatsende bosjes/struiken gezien.
Daarna kwam dus de opmerking "Ik dacht dat hier zo een hele enge scene met wandelende bosjes in zat..." :P
Ah hij zei idd net dat hij niet wist of dat die struiken ook in de film voorkwam of alleen in het boek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:01

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik ben op zoek naar een thriller. Het is al best een tijd geleden en ik ben zelfs aan het twijfelen of dit niet ook een serie geweest kon zijn?

Een fragment wat ik me kan herinneren is dat iemand in een truck (ja, het is een Amerikaanse film) het gemund heeft op auto's die voor een spoorwegovergang aan het wachten waren tot de trein voorbij was gereden.

Eenmaal zijn wachtende slachtoffer gespot, sneakt hij met zijn truck achter de auto van het slachtoffer, om vervolgens met een of andere, voor het voertuig gemonteerde hefapparaat (lijkt op een rond metalen vat in een donkere kleur), de achterkant van de auto van het slachtoffer op te tillen. Vervolgens duwt hij de auto van het slachtoffer naar voren, het spoor op.

Zoals ik eerder zei; het is een Amerikaanse film. Auto's hadden (zeker) in die tijd vooral achterwiel aandrijving. Dus het slachtoffer kon het gas in trappen wat 'ie wilde, maar hij kwam niet vooruit. Spannend allemaal, maar zo 'vermoorde' deze figuur zijn slachtoffers...

De film heeft dezelfde sfeer als in The A-Team, dus het kan net zo goed een aflevering van die serie geweest zijn.

Ben beniewd :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor een aflevering van The A-Team klinkt het me een beetje te duister/luguber eigenlijk. Ik kan echter ook niet vinden wat het dan wel is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Younes schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:11:
Ik ben op zoek naar een thriller. Het is al best een tijd geleden en ik ben zelfs aan het twijfelen of dit niet ook een serie geweest kon zijn?

Een fragment wat ik me kan herinneren is dat iemand in een truck (ja, het is een Amerikaanse film) het gemund heeft op auto's die voor een spoorwegovergang aan het wachten waren tot de trein voorbij was gereden.

Eenmaal zijn wachtende slachtoffer gespot, sneakt hij met zijn truck achter de auto van het slachtoffer, om vervolgens met een of andere, voor het voertuig gemonteerde hefapparaat (lijkt op een rond metalen vat in een donkere kleur), de achterkant van de auto van het slachtoffer op te tillen. Vervolgens duwt hij de auto van het slachtoffer naar voren, het spoor op.

Zoals ik eerder zei; het is een Amerikaanse film. Auto's hadden (zeker) in die tijd vooral achterwiel aandrijving. Dus het slachtoffer kon het gas in trappen wat 'ie wilde, maar hij kwam niet vooruit. Spannend allemaal, maar zo 'vermoorde' deze figuur zijn slachtoffers...

De film heeft dezelfde sfeer als in The A-Team, dus het kan net zo goed een aflevering van die serie geweest zijn.

Ben beniewd :)
Duel 1971?, uit de tijd en stijl van A-Team.

Dacht eerst aan joyride 2001 maar daar komt geen trein in en veel te jonge film...

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 04-01-2016 21:48 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

RobbyTown schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:45:
[...]

Duel 1971?, uit de tijd en stijl van A-Team.

Dacht eerst aan joyride 2001 maar daar komt geen trein in en veel te jonge film...
Komt aardig in de buurt, maar met truck bedoel ik een pick up truck die werd gebruikt. Deze badguy in de film had net als jouw film geen gezicht en maakte meerdere slachtoffers waarbij de politie in eerste instantie dacht dat 't om zelfmoord ging of pech precies op de spoorweg overgang.

Er werd dus een pickup truck gebruikt die aan de voorkant een hefconstructie had geinstalleerd.

Leek op een rond vat die onder de bumper uit draaide om de achterkant van de voorste auto op te tillen. Zo kon die auto dus niet wegrijden.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
dinges schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:08:
Ik ben voor iemand op zoek naar een (waarschijnlijk) horrorfilm.
Het enige wat ze nog weet is dat er een kind buiten is en er struiken gaan lopen/bewegen/verplaatsen, en er was (wederom waarschijnlijk) ook sneeuw.

De film komt uit ongeveer rond de jaren 90.

Het is een erg warrige omschrijving, maar ik hoop dat iemand er iets mee kan :P
Het is vast niet Treevenge, ook al is dat horror(komedie), heeft wandelende bomen, sneeuw en kinderen (en 1 baby >:)). Zo niet, dan is het alsnog een aanrader en hij duurt maar 16 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door Bonez0r op 20-03-2016 23:28 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

BCC

dinges schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:18:
[...]

De bewegende bosjes zitten wel in het boek. volgens imdb was er ook een
Shining miniserie in 1997. Misschien zitten ze hier wel in?

Uit de imdb trivia sectie:
The miniseries brings back the animate hedge animals from the novel; these were replaced with a hedge maze in
The Shining (1980) because Stanley Kubrick felt the effects of the time were not up to it.

[ Voor 31% gewijzigd door BCC op 21-03-2016 07:16 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:46
Ik kan mij vaag een trailer herinneren...
- Sci-Fi/Fantasy setting
- Men moest om de strijd aan te kunnen gaan overlijden (althans zo leek het) om naar een soort van tussendimensie te gaan...

Nooit meer wat van gezien of gehoord...
Sorry voor de beperkte info, het kan ook een dronken droom zijn geweest :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Tron?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 11:23
Titels die een klein beetje overeenkomen die me zo te binnen schieten zijn:

Inception
Matrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Younes schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:34:
[...]

Komt aardig in de buurt, maar met truck bedoel ik een pick up truck die werd gebruikt. Deze badguy in de film had net als jouw film geen gezicht en maakte meerdere slachtoffers waarbij de politie in eerste instantie dacht dat 't om zelfmoord ging of pech precies op de spoorweg overgang.

Er werd dus een pickup truck gebruikt die aan de voorkant een hefconstructie had geinstalleerd.

Leek op een rond vat die onder de bumper uit draaide om de achterkant van de voorste auto op te tillen. Zo kon die auto dus niet wegrijden.
Grappig, ik kan me ook zoiets herinderen. maar geen idee over welke film het gaat.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Thalaron schreef op maandag 21 maart 2016 @ 07:13:
- Sci-Fi/Fantasy setting
- Men moest om de strijd aan te kunnen gaan overlijden (althans zo leek het) om naar een soort van tussendimensie te gaan...

13th Floor
Dark City

Van wanneer is je onbekende film ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Sumerechny schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:13:
[...]

13th Floor
Dark City

Van wanneer is je onbekende film ongeveer?
Die zijn in elk geval te oud. Realistische special effects kan ik mij herinneren... denk ergens tussen rond 2014/2015 maar kan ernaast zitten. Zag laatst een serie waardoor ik eraan moest denken (vage herinnering...)

Die 2 waren in elk geval veel te oud :)
Tron/Inception en The Matrix heb ik allemaal al tig keer gezien dus die zijn het alvast niet :N

-O- Normaal schrijf ik altijd namen van trailers op die me interessant lijken... doe ik ook eens een keer niet 8)7

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Flatliners, alleen die is ook ergens uit de jaren 90 :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Cell? Ook te oud, maar wie weet.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
The Lazarus Effect?
Eerste hit op Google als je 'flatliners rip off' in tikt. :P

edit: Ik bedenk mij net iets, John Carter?

[ Voor 23% gewijzigd door D-Three op 21-03-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

D-Three schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:42:
The Lazarus Effect?
Eerste hit op Google als je 'flatliners rip off' in tikt. :P

edit: Ik bedenk mij net iets, John Carter?
Die ging niet dood, maar had een magisch transport amulet oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Thalaron schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Die zijn in elk geval te oud. Realistische special effects kan ik mij herinneren... denk ergens tussen rond 2014/2015 maar kan ernaast zitten. Zag laatst een serie waardoor ik eraan moest denken (vage herinnering...)

Die 2 waren in elk geval veel te oud :)
Tron/Inception en The Matrix heb ik allemaal al tig keer gezien dus die zijn het alvast niet :N

-O- Normaal schrijf ik altijd namen van trailers op die me interessant lijken... doe ik ook eens een keer niet 8)7
City of Bones (niet gezien maar lijkt me een beetje aan te sluiten..)

Constantine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13-09 09:09
- Sci-Fi/Fantasy setting

Zou idd Mortal Instruments: City of Bones kunnen zijn? Is nu ook een serie van op Netflix (Shadowhunters, als je wil lachen, moet je die eens kijken met Nederlandse stemmen)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:33
- Sci-Fi/Fantasy setting

Misschien source code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Source Code lijkt erop kwa beschrijving maar het was echt alsof de persoon oorlog ging voeren. Source Code was overigens zeker een leuke film :)

Mortal Indtuments was het ook niet. Wie weet is die trailer die ik bedoel wel nooit tot film gekomen.. Wat natuurlijk een mogelijkheid zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Thalaron schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:08:
Source Code lijkt erop kwa beschrijving maar het was echt alsof de persoon oorlog ging voeren. Source Code was overigens zeker een leuke film :)

Mortal Indtuments was het ook niet. Wie weet is die trailer die ik bedoel wel nooit tot film gekomen.. Wat natuurlijk een mogelijkheid zou zijn
Edge of Tomorrow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
heuveltje schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:18:
[...]

Die ging niet dood, maar had een magisch transport amulet oid :P
Niet echt, het lichaam blijft achter op aarde. En Thaloron is niet zeker of het personage echt dood gaat:
- Sci-Fi/Fantasy setting

Hoe oorlog? Moderne wapens, zwaarden, ...? Fantasy setting, oudheid, futuristisch, ...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik gooi RIPD, Regression en 12 Monkeys er ook nog tegenaan! (12 voelt wel goed omdat Source Code er iets van heeft :P )

Edge of Tomorrow lijkt me echter ook passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
ik ben benieuwd of iemand hier de titels weet van 2 films die ik zoek.

1e gaat over een film met paarden. De film is denk ik een jaar of 25 jaar oud.
Wat ik mij er nog van herinner is, is dat iemand een paarden ranch heeft en dat moet hij dan eigenlijk verkopen. Hij doet dat niet en dat zorgt voor een problemen.
Op gegeven moment is er een soort actie gaande met wel 100 paarden. Uiteindelijk gaat de hoofdrol speler op z`n paard ergens een heuvel/berg af, waarbij hij valt en zijn paard overdekop slaat. Uiteindelijk overleefd het paard de val...

2e film is een oude vechtfilm. Beetje in de trent van drunken master e.d.
Wat ik er nog van weet, is dat je een ruimte moet ontsnappen om in de buiten wereld te komen. Dit lijkt vrijwel niemand nog gelukt te zijn. Je moet een soort parcours afleggen en allerlei vecht technieken gebruiken om hindernissen voorbij te gaan.
Bij de laatste hindernis , moet de hoofdrol speler een soort ton oppakken, zodra hij dit doet wordt hij bij beide onderarmen gebrandmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Nr2 is denk ik 18 Bronzemen. Ik herinner me het gedeelte met de ton.

[ Voor 43% gewijzigd door Acid_Burn op 22-03-2016 18:40 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

heuveltje schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Grappig, ik kan me ook zoiets herinderen. maar geen idee over welke film het gaat.
Same here. Heel irritant :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Acid_Burn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:40:
Nr2 is denk ik 18 Bronzemen. Ik herinner me het gedeelte met de ton.
JA!! Klopt! Dank je wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.
Dit is niet echt een vraag kwa welke film ik zoek, maar meer in welke volgorde ik ze moet kijken.

Ik wil nou eindelijk een keer alle Star Wars films kijken, alleen ik wil ze dan wel kijken in de volgorde dat verhaal volgt..

Heb op het internet al wat opgezocht, alleen daar vind je vaak alleen maar verschillende antwoorden omdat mensen dit of dat de beste volgorde vinden.

Ik zoek alleen de volgorde hoe het verhaal loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik vraag mij eerder af waarom ze in '77 met deel 4 zijn begonnen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 23-03-2016 18:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Raven schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:32:
Toen wisten ze nog niet dat ze meerdere films zouden maken, dus die film heette oorspronkelijk dan ook 'Star Wars' i.p.v. 'Star Wars: Episode IV - A New Hope'. Pas na het succes van die film werd groen licht gegeven om nog 2 vervolgen te maken. Lucas was echter zo enthousiast met schrijven dat hij Empire van deel 2 naar deel 5 hernoemde, zodat hij nog mooi een prequel-serie kwijt kon. Na Empire was hij volgens mij gescheiden van zijn vrouw, omdat hij zo veel tijd en geld in de Star Wars-films en -verhalen bleef steken. Vandaar dat er zo'n lange pauze tussen de originele trilogie en de prequel-triologie zit; hij was het gewoon goed zat. Pas toen de OT weer populair werd begin jaren '90 gingen ze ook daadwerkelijk de andere 3 films maken.

Ze wisten in '77 dus nog niet dat er überhaupt meerdere delen zouden komen en in '78 waren ze gewoon overenthousiast geworden :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Raven schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:32:
Ik vraag me altijd af waarom ze het nodig vonden deel 1 uit te brengen :)
D-Three schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:47:
[...]

Niet echt, het lichaam blijft achter op aarde. En Thaloron is niet zeker of het personage echt dood gaat
Hebben we het nu over john carter ? IMDB: John Carter (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:57:
Vraagje.
Dit is niet echt een vraag kwa welke film ik zoek, maar meer in welke volgorde ik ze moet kijken.

Ik wil nou eindelijk een keer alle Star Wars films kijken, alleen ik wil ze dan wel kijken in de volgorde dat verhaal volgt..

Heb op het internet al wat opgezocht, alleen daar vind je vaak alleen maar verschillende antwoorden omdat mensen dit of dat de beste volgorde vinden.

Ik zoek alleen de volgorde hoe het verhaal loopt..
De Machete Order wordt af en toe aangedragen als dé volgorde, er zit wat in....heel deel 1 wordt overgeslagen :+ .

Edit: ik weet niet hoe ver je wil gaan maar de series zetten de verhaallijn tussen de films voort. Deze zijn echter voor een relatief jong publiek geschreven. (pakken bepaalde games de lijn ook niet op? :?

Maar we gaan offtopic.. :P (gek dat er geen allround Star Wars topic is op Tweakers nu ik erover nadenk...

[ Voor 10% gewijzigd door Sumerechny op 23-03-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Bedoel je die Ewok specials (het zijn er twee toch)...daar kon ik niet doorheen komen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sumerechny schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:04:
[...]

Bedoel je die Ewok specials (het zijn er twee toch)...daar kon ik niet doorheen komen :o
Die ken ik niet eens, ik bedoelde The Star Wars Holiday Special (1978), een film die volgens velen nooit gemaakt had mogen worden.

Maar ik ben sowieso geen Star Wars-fan (lees: nepnerd), vond Return of the Jedi en The Force Awakens nog net te doen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:08:
[...]

Die ken ik niet eens, ik bedoelde The Star Wars Holiday Special (1978), een film die volgens velen nooit gemaakt had mogen worden.

Maar ik ben sowieso geen Star Wars-fan (lees: nepnerd), vond Return of the Jedi en The Force Awakens nog net te doen.
Ik ben er ook geen grote Fan van, maar ik heb tot nu toe alleen nog maar de films uit de jaren 2000 gezien.
En ik vind toch dat ik ze allemaal een keer moet kijken.

Dan het liefst meteen in de orde dat het verhaal loopt enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:11:
[...]

Ik ben er ook geen grote Fan van, maar ik heb tot nu toe alleen nog maar de films uit de jaren 2000 gezien.

Dan moet je gewoon de chronologische volgorde kijken zoals Raven voorstelt, en dan heb je de twee beste (IMHO) als afsluiter. :)

En dus de kerstspecial negeren, die opmerking was niet serieus. :P

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 23-03-2016 22:15 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:11:
[...]

Ik zal mezelf geen hardcore fan noemen (die specials ga ik niet aan beginnen :+ ). Maar de originele films vind ik wel erg vet (zeker voor die tijd, dat moet je natuurlijk altijd in je achterhoofd houden bij oudere films). In jouw geval zal ik de specials en series overslaan als je geen fan bent O-) . Je zou nog naar die Machete Order kunnen kijken.

Ik ben ondertussen wel benieuwd wat die sci-fi sterf film van Thalaron is :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sumerechny op 23-03-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dan volg ik het niet meer :P
Carter transporteerd wel degelijk levend met lichaam en al naar mars. Want de hele reden dat ie opeens 100'en meters kan springen, is vanwege de lagere zwaartekracht op mars. Dat leggen ze nog ergens uit..

En Thaloron is volgens imdb geen personage in die film.

Overigens heb ik de autos voor treinenduwer ook maar op imdb gevraagd.

En ik vermoed nu dat mijn fantasie meerdere csi en criminal minds afleveringen in elkaar verweven heeft :P

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 24-03-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik zoek een film welke mij in de herinnering schoot toen 2014 de nieuwe Lego film uitkwam.

er is ooit in de jaren 80/90 een lego film geweest waarvan ok een stripboek is uitgekomen en het ging over die lego spaceman (blauw) en iets in de ruimte maar kan er niks over vinden op google.

iemand enig idee?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
copywizard schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:21:
ik zoek een film welke mij in de herinnering schoot toen 2014 de nieuwe Lego film uitkwam.

er is ooit in de jaren 80/90 een lego film geweest waarvan ok een stripboek is uitgekomen en het ging over die lego spaceman (blauw) en iets in de ruimte maar kan er niks over vinden op google.

iemand enig idee?
Het enige wat ik kon vinden, is dit: YouTube: Old Lego Space Commercial + Stop-motion Story
heuveltje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:46:Carter transporteert wel degelijk levend met lichaam en al naar mars. Want de hele reden dat ie opeens 100'en meters kan springen, is vanwege de lagere zwaartekracht op mars. Dat leggen ze nog ergens uit..
Dat van die zwaartekracht klopt maar het lichaam blijft op aarde. Dat op mars is een kopie. Quote uit de wiki
Back on Earth, Carter embarks on a long quest looking for clues of the Therns' presence on Earth and hoping to find one of their medallions; after several years he appears to die suddenly and asks for unusual funeral arrangements — consistent with his having found a medallion, since his return to Mars would leave his Earth body in a coma-like state.
En Thaloron is volgens imdb geen personage in die film.
Klopt :P Zie deze link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
D-Three schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:26:
[...]

Het enige wat ik kon vinden, is dit: YouTube: Old Lego Space Commercial + Stop-motion Story

[...]

Dat van die zwaartekracht klopt maar het lichaam blijft op aarde. Dat op mars is een kopie. Quote uit de wiki

[...]

[...]

Klopt :P Zie deze link ;)
het klopt wel met de periode maar dit ging over een heeeeel groot blauw lego schip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Misschien kan je de vraag eens stellen in Het Grote Lego Topic - Deel 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

copywizard schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:21:

iemand enig idee?
Als het al een Lego film is dan zou hij in deze lijst op Wikipedia moeten staan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
1989 en een groot blauw ruimteschip!

[ Voor 24% gewijzigd door D-Three op 20-04-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
D-Three schreef op woensdag 20 april 2016 @ 07:09:
1989 en een groot blauw ruimte schip!
[video]
hij is wel erg cool maar het is hem helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
(jarig!)
Goedemiddag,

ik ben op zoek naar een actie film die begin jaren 90 op tv was. Het speciale hieraan was dat deze film op 2 zenders tegelijk werd uitgezonden (ik geloof op Veronica en de Tros). Het 1e kwartier was hetzelfde en daarna werd op elke zenden een ander hoofdpersonage gevolgd, waarbij de paden elkaar af en toe weer kruisten. De bedoeling was dat je kon zappen tussen beide films, waarbij je het verhaal kon blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

wie niet schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:37:
Goedemiddag,

ik ben op zoek naar een actie film die begin jaren 90 op tv was. Het speciale hieraan was dat deze film op 2 zenders tegelijk werd uitgezonden (ik geloof op Veronica en de Tros). Het 1e kwartier was hetzelfde en daarna werd op elke zenden een ander hoofdpersonage gevolgd, waarbij de paden elkaar af en toe weer kruisten. De bedoeling was dat je kon zappen tussen beide films, waarbij je het verhaal kon blijven volgen.
Geen idee als hem dat is maar Veronica ging toen om 00:00 naar een ander kanaal toe hierdoor had ik de film maar voor 'de helft' opgenomen. Betreft de film Total Recall (1990)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

RobbyTown schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:08:
[...]

Geen idee als hem dat is maar Veronica ging toen om 00:00 naar een ander kanaal toe hierdoor had ik de film maar voor 'de helft' opgenomen. Betreft de film Total Recall (1990)
Huh das gewoon een normale film. (wel een goede trouwens)

Ik weet welke film de TS bedoelt. Dat was echt 1 Verhaal die tegelijkertijd met 2 verschillende films vertelt werd. Vanuit hoofdpersoon A en Hoofdpersoon B gezien. en door tussen de kananel te zappen verwisselde je van persoon. Het concept was fantastich, uitwerking viel tegen geloof ik, maar ik kan me helaas niet de filmnaam herinderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
(jarig!)
Total Recall was het niet. Heuveltje heeft het over dezelfde film als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

wie niet schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:48:
Total Recall was het niet. Heuveltje heeft het over dezelfde film als ik.
Ik heb inmiddels een paar keer gezocht maar kom hierbij niet verder films zoals Magnolia en Pulp Fiction. Dit verbaasd me, zo'n bijzonder concept moet toch makkelijk te vinden zijn :? .

Hebben jullie meer informatie? (verhaal, gesproken taal, stijl...etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sumerechny schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:34:
[...]

[...]

Ik heb inmiddels een paar keer gezocht maar kom hierbij niet verder films zoals Magnolia en Pulp Fiction. Dit verbaasd me, zo'n bijzonder concept moet toch makkelijk te vinden zijn :? .

Hebben jullie meer informatie? (verhaal, gesproken taal, stijl...etc)
Irriteerde me ook al aan :P

Wat gegoogle levert : IMDB: Mörderische Entscheidung (TV Movie 1991) - Trivia op
This movie was shot in two parallel versions, which were broadcast simultaneously on ARD and ZDF in German television. Consequently the viewer was able to switch between both channels and create kind of his own version out of both plot lines. Both versions contained identical sequences, including a common beginning and finish.
Maar dat is ook meteen alle info die er bij zit ;(
Vermoed dat het die was. (alleen dan met NL ondertiteling door ned 2 en 3 uitgezonden)

Ik weet nog dat toen ik hoorde dat dvd's "Multi angle" konden afspelen, dat er meer van dit soort films zouden komen. Heb er nog naar gezocht. Maar behalve wat demo's en een enkele porno film heb ik er eigenlijk nooit iemand gebruik van zien maken.

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 25-04-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
(jarig!)
Ik was vrij jong toen deze film op tv was. Ik mocht hem van mijn ouders ook maar tot een uurtje of 9 kijken. De volgende punten kan ik me nog herinneren:

- 1 hoofdpersonage was man en de andere vrouw;
- de film speelde zich af in een stad;
- de film speelde zich af in de moderne tijd (ca. 1990);
- het was een actie film;
- er zat een achtervolgingsscene in met een motor en een auto;
- op verschillende punten kwamen de personages bij elkaar en liep de film tijdelijk weer gelijk.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
wie niet schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:35:
- op verschillende punten kwamen de personages bij elkaar en liep de film tijdelijk weer gelijk.
Hoe bedoel je dit precies? Hoe was dit dan wanneer de film niet 'gelijk' liep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06
wie niet schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:35:
Ik was vrij jong toen deze film op tv was. Ik mocht hem van mijn ouders ook maar tot een uurtje of 9 kijken. De volgende punten kan ik me nog herinneren:

alvast bedankt.
Moet meteen hier aan denken:

IMDB: The Long Kiss Goodnight (1996)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
(jarig!)
Flow schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:13:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Hoe was dit dan wanneer de film niet 'gelijk' liep?
Het idee van de film was dat deze op 2 zenders tegelijk werd uitgezonden, Op zender A was echter het verhaal van personage 1 te volgen en op zender B het verhaal van personage 2. Je kon dus zappen tussen de beide zenders en zelf kiezen vanuit werk personage je het verhaal wilde volgen.

Ik zie net dat het door mijzelf niet helemaal duidelijk is. Ik reageerde op een post van mijzelf.
Goedemiddag,

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

Heb ook aardig zit Googlen, maar kan er ook niets over vinden. Je zou inderdaad verwachten dat het zo gevonden is.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ken die film, volgens mij ook nog een stukje van gezien, met name de stukjes dat ze elkaar tegen kwamen waren dan dezelfde scenes op beide zenders. Al stond me nog steeds bij dat dit een franse film was, maar alweer zo lang geleden dat ik dat niet zeker weet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:46
wie niet schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:43:
[...]

Het idee van de film was dat deze op 2 zenders tegelijk werd uitgezonden, Op zender A was echter het verhaal van personage 1 te volgen en op zender B het verhaal van personage 2. Je kon dus zappen tussen de beide zenders en zelf kiezen vanuit werk personage je het verhaal wilde volgen.

Ik zie net dat het door mijzelf niet helemaal duidelijk is. Ik reageerde op een post van mijzelf.

[...]

[...]
http://www.goeievraag.nl/...ders-tegelijk-uitgezonden

IMDB: Mörderische Entscheidung (TV Movie 1991) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13-09 09:09
Zie ook dit kranten knipsel uit een engelse krant:
https://books.google.nl/b...Decisions%20movie&f=false

Schijnbaar was 1 van de 2 meer actie gericht en de andere meer een psychologisch Hichcock achtig drama

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
My bad, dacht dat het om nieuwe film zou gaan aangezien heuveltje al kansrijke kandidaat had genoemd waar niet op was gereageerd ;).

Volgens de Duitse wiki is de film ook in Nederland op tv geweest. Moet hem haast wel zijn dan:
"Der Film wurde auch in den Niederlanden, Belgien, Spanien jeweils auf 2 TV-Kanälen gleichzeitig ausgestrahlt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
(jarig!)
Ik denk inderdaad dat het deze film geweest is. Hij werd ook al eerder genoemd, maar toen ik op afbeeldingen zocht zag ik een film met een militaire setting, hetgeen ik mij niet kon herinneren. Even verder zoeken leverde het volgende op:

YouTube: Mörderische Entscheidung fragment

Iedereen bedankt voor het mee helpen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik ben niet op zoek naar de titel van een film, maar wel naar de titel van een aflevering die onderdeel is van een serie (en uiteraard weet ik beide namen niet :) )

Volgens mij is er ongeveer een kleine 2 weken geleden, wellicht op een zondag(?) een aflevering geweest op NPO3(?) waarbij mensen werden gevolgd die een RFID chip lieten implanteren in hun hand (aan de buitenkant vd hand).
Zij werden oa gevolgd tijdens het naar binnen gaan van een fitness zaak, het openen van een deur etc.
Ook was er 1 man (Amerikaan) die alles, maar dan ook alles, logde wat hij deed...lichaamsgewicht, wat hij at en dronk, hij maakte ook elke minuut een foto van zijn omgeving.
En er was iemand die een kunstoog probeerde met een mini camera erin.

Welke serie/docu was dat en hoe heette die aflevering???

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Tallguy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:13:
Ik ben niet op zoek naar de titel van een film, maar wel naar de titel van een aflevering die onderdeel is van een serie (en uiteraard weet ik beide namen niet :) )

Volgens mij is er ongeveer een kleine 2 weken geleden, wellicht op een zondag(?) een aflevering geweest op NPO3(?) waarbij mensen werden gevolgd die een RFID chip lieten implanteren in hun hand (aan de buitenkant vd hand).
Zij werden oa gevolgd tijdens het naar binnen gaan van een fitness zaak, het openen van een deur etc.
Ook was er 1 man (Amerikaan) die alles, maar dan ook alles, logde wat hij deed...lichaamsgewicht, wat hij at en dronk, hij maakte ook elke minuut een foto van zijn omgeving.
En er was iemand die een kunstoog probeerde met een mini camera erin.

Welke serie/docu was dat en hoe heette die aflevering???
Volgens mij bedoel je: Black Mirror Episode 2: Fifteen Million Merits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik denk het niet...als ik zo google op wat je aangeeft is dat een serie met acteurs. Wat ik op TV zag was een soort van documentaire.
Over hoe ze technologie in hun leven (bewust) promoten.

Die kerel met een mini camera in z'n oog is Rob Spence (die naam ben ik net tegengekomen).
Er is dus ook die kerel die elke minuut een foto maakt en opslaat. Die komt dan bijv in z'n keuken en zegt tegen Amazon Echo dat er iets op zijn shopping list moet komen.

Bizar dat ik wel die beelden voor me kan halen, maar niet de naam van die uitzending (komt omdat ik er ook halverwege in viel).

EDIT: volgens mij is het Dark Net (IMDB: Dark Net (TV Series 2016– )) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tallguy op 29-04-2016 13:49 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een film die volgens mij over kunst gaat.
Er wordt een schilderij nagemaakt en verkocht, maar omdat de verf nog nat is komt de koper erachter dat het nep is.
Ik herinner me ook nog een scene waar een detective en zijn collega ( die niet zo goed met elkaar kunnen) bij elkaar in de auto zitten. De jongere man zegt: "They're on the move!" De oudere collega zegt dan: "You put the car in gear, you depress the clutch, you press the accelerator, etcetera. Please continue stating the obvious."
Op het einde van de film moorden de mensen die de vervalsing verkochten elkaar uit. Iemand enig idee waar ik het over heb? Ik gok dat de film tussen 1990-2010 uitgekomen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een film, obviously. :P

Ik kan mij alleen het begin goed herinneren. Het draait om een jonge jongen die in een jong oranje team speelt (volgens mij voetbal.), die jongen wordt na een wedstrijd die ze verloren hebben door de spelersbus of thuis gedropt of op het werk van zijn moeder, hij eindigt hierna in elk geval op het werk van zijn moeder. Zijn moeder is wetenschapper of iets dergelijks, de jongen beland op haar werk in een soort tijdmachine, of hij daar in stapt of valt of iets dergelijks weet ik niet meer, en beland hierdoor in de middeleeuwen. Zijn moeder probeert hem hierna met allerlei andere mensen hieruit te redden.

Iemand enig idee? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Vae Victis schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:23:
[...]

Volgens mij bedoel je: Black Mirror Episode 2: Fifteen Million Merits
Het was niet black Mirror. Die aflevering ging over een toekomst waar je moest fietsen om levenspunten te krijgen.

Wat hij heeft gezien is een documentaire over wearbles. Met onder andere Chris dancy (Most connected man in the world). Ik weet alleen de titel niet van de docu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:09:
Ik ben opzoek naar een film, obviously. :P

s dergelijks weet ik niet meer, en beland hierdoor in de middeleeuwen. Zijn moeder probeert hem hierna met allerlei andere mensen hieruit te redden.

Iemand enig idee? :$
Kruistocht in spijkerbroek misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wikipedia: Crusade in Jeans (film)

Met BCC dus. Lars: zoekterm op Google waarmee ik die vond was: soccer player time traveler

Was ook de eerste hit. Probeer eens de kernwoorden gewoon door google te rossen

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCC schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:29:
[...]

Kruistocht in spijkerbroek misschien ?
Hmm klinkt goed, zal vanavond eens even kijken. :) sowieso bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:00
Hier eentje van mij, loop hier al jaren mee rond maar heb geen idee welke film het was.

Veel kan ik mij ook niet meer herinneren. Ik heb die als kind ooit in de jaren 90 gezien. Het is een vampieren film (maar dan echt old skool vampieren en niet de romcoms van tegenwoordig). De scene wat mij altijd bij is gebleven is dat een 'vampier' gevangen was genomen en achter bars / kerker zit. Hij wordt toegesproken door een ander persoon terwijl de vampier zijn vingers 1 voor 1 afbreekt met de hand en dan vermoord hij die persoon alsnog.

Meer dan dit weet ik niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Raven__NL schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:40:
Hier eentje van mij, loop hier al jaren mee rond maar heb geen idee welke film het was.

Veel kan ik mij ook niet meer herinneren. Ik heb die als kind ooit in de jaren 90 gezien. Het is een vampieren film (maar dan echt old skool vampieren en niet de romcoms van tegenwoordig). De scene wat mij altijd bij is gebleven is dat een 'vampier' gevangen was genomen en zit achter bars. Hij wordt toegesproken door een ander persoon terwijl de vampier zijn vingers 1 voor 1 afbreekt met de hand en dan vermoord hij die persoon alsnog.

Meer dan dit weet ik niet meer helaas.
Ik krijg hits op Subspecies...ondertussen zoek ik even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:00
Sumerechny schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:55:
[...]

Ik krijg hits op Subspecies...ondertussen zoek ik even verder :)
Dat zou hem best wel eens kunnen zijn.
Ik heb snel wat trailers bekeken en de setting doet zich perfect voor de scene wat ik mijn hoofd heb. Zal morgen, zodra ik meer tijd heb, eens de film opzoeken of andere trailers bekijken.

Thanks alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:36:
Ik ben op zoek naar een film die volgens mij over kunst gaat.
Er wordt een schilderij nagemaakt en verkocht, maar omdat de verf nog nat is komt de koper erachter dat het nep is.
Ik herinner me ook nog een scene waar een detective en zijn collega ( die niet zo goed met elkaar kunnen) bij elkaar in de auto zitten. De jongere man zegt: "They're on the move!" De oudere collega zegt dan: "You put the car in gear, you depress the clutch, you press the accelerator, etcetera. Please continue stating the obvious."
Op het einde van de film moorden de mensen die de vervalsing verkochten elkaar uit. Iemand enig idee waar ik het over heb? Ik gok dat de film tussen 1990-2010 uitgekomen moet zijn.
Beetje gegoogled en er gaan toch wat meer films over kunstvervalsers dan ik had verwacht ;). Beste match is geen film en al helemaal niet uit de periode 1990-2010, maar wie weet :)
"Jaime enlists the help of art forger Pierre Lambert to uncover a forgery scam. After witnessing the theft of a DeJon painting, Jaime gets Pierre to recreate it and switch it before the thieves can exchange it. Jaime arrives and points out that the painting the buyer has been sold is a forgery by revealing that the paint is still wet."
The Bionic Woman : The Dejon Caper uit 1977 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flow schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:14:
[...]

Beetje gegoogled en er gaan toch wat meer films over kunstvervalsers dan ik had verwacht ;). Beste match is geen film en al helemaal niet uit de periode 1990-2010, maar wie weet :)

[...]

The Bionic Woman : The Dejon Caper uit 1977 :P
Het plot komt wel goed overeen, maar dat is hem niet. Ik meen me ook te herinneren dat het schilderij in realtime ( terwijl de koper kwam kijken naar het echte schilderij) nageverfd werd, en dat er een fast-paced scene was waarin ze de vervalsing op de muur moeten krijgen voordat de koper terug is (?). Ook geloof ik dat ze ergens halverwege de film nog een museum beroven, maar dat kan ook een andere film zijn geweest... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
Wel met een museum, maar kon niets vinden over natte verf: IMDB: The Forger (2014). Er is ook een versie uit 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flow schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:56:
Wel met een museum, maar kon niets vinden over natte verf: IMDB: The Forger (2014). Er is ook een versie uit 2012.
Hmm... dat is hem ook al niet. Toch bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Recente (2014-2015, gok ik) film met veel CGI icm live action, in een soort "reis" (avontuur) waarbij om de zoveel tijd tegen monsters gevochten moet worden. Beetje zoals de reis van Hercules zeg maar. Zit als sinds gisteravond in mijn hoofd en ik kan er maar niet op komen. IMDB ook al afgezocht voor een dik uur lang, maar helaas. Iemand een idee?

Wikipedia: Films with live action and animation - hier zie ik hem niet tussen. ;(

[ Voor 21% gewijzigd door SkyStreaker op 08-05-2016 06:46 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

SkyStreaker schreef op zondag 08 mei 2016 @ 06:44:
Recente (2014-2015, gok ik) film met veel CGI icm live action, in een soort "reis" (avontuur) waarbij om de zoveel tijd tegen monsters gevochten moet worden. Beetje zoals de reis van Hercules zeg maar. Zit als sinds gisteravond in mijn hoofd en ik kan er maar niet op komen. IMDB ook al afgezocht voor een dik uur lang, maar helaas. Iemand een idee?

Wikipedia: Films with live action and animation - hier zie ik hem niet tussen. ;(
In de Griekse mythologie?

Immortals
Rise Wrath of the Titans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickboy22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 15:10
Percy Jackson ( deel1-2010 of deel2-2014 ) zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Sumerechny schreef op zondag 08 mei 2016 @ 07:55:
[...]

In de Griekse mythologie?

Immortals
Rise Wrath of the Titans
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa _/-\o_ VRIEND! ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, hier komen echt de meest vage films voorbij, waar ik echt nog nooit van gehoord heb! :D

Hulde voor degenen die de oplossingen aandragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op zoek naar een film, een horror film.
Weet het nog heel fragmentarisch. Zus bindt broer vast in stoel, omdat deze een video moet zien, zodat hij zich realiseert dat er iets vreemds aan de hand is. Het is denk ik de bedoeling dat hij zich realiseert dat hij en zijn broer een werkelijkheid ervaren die niet de echte werkelijkheid is. Als ik het me goed herinner, word hen wijsgemaakt dat ze iets vreselijks hebben gedaan, maar zij gelooft dat niet. Volgens mij staat er ook nog een kruisboog met pijl gericht op de broer. Het is een onduidelijk verhaal wat ik hier vertel, maar hoop dat het toch een film op kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:03:
Weet het nog heel fragmentarisch. Zus bindt broer vast in stoel, omdat deze een video moet zien, zodat hij zich realiseert dat er iets vreemds aan de hand is. Het is denk ik de bedoeling dat hij zich realiseert dat hij en zijn broer een werkelijkheid ervaren die niet de echte werkelijkheid is. Als ik het me goed herinner, word hen wijsgemaakt dat ze iets vreselijks hebben gedaan, maar zij gelooft dat niet. Volgens mij staat er ook nog een kruisboog met pijl gericht op de broer. Het is een onduidelijk verhaal wat ik hier vertel, maar hoop dat het toch een film op kan leveren.
Even een google search gedaan met keywords uit je verhaal. De hele eerste pagina is alleen maar pornolinks, op eentje na en die had het antwoord ook niet. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Bonez0r op 30-05-2016 01:11 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Bonez0r schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:41:
[...]

Even een google search gedaan met keywords uit je verhaal. De hele eerste pagina is alleen maar pornolinks, op eentje na en die had het antwoord ook niet. :D
Hier het zelfde probleem :') .
Heb je iets meer informatie over de setting? Wat was er niet echt aan de werkelijkheid bijvoorbeeld?

Er zijn aardig wat films over dit onderwerp, veel hiervan hebben een onderscheidend element.

In hoeverre was het een horror? (monsters, suspense, stiekem thriller :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49
Hoe hebben jullie gezocht dan?

Sister tied to chair? :D

Als je daar crossbow achter plakt dan moet het toch al over zijn? En eventueel horror ervoor.

[ Voor 69% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-05-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:38
Staat-ie hier misschien tussen?
Wikipedia: Simulated reality in fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar stond de film niet tussen.
Het verhaal betrof 3 gezinsleden, 1 zus en 2 broers. een ouder broer (rond de 20) en een veel jongere broer. Volgens mij worden ze beschuldigd van de moord op hun ouders, wat blijkbaar niet waar is. De broer gelooft dat zij schuldig zijn, de zus niet, en probeert haar broer ervan te overtuigen dat hij het fout ziet. Het gaat erom dat de broer de zus vertrouwt. De kruisboog was trouwens om de echte dader neer te schieten (in een spiegel?) Maar volgens mij niet mirrors 2 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:18:
Daar stond de film niet tussen.
Het verhaal betrof 3 gezinsleden, 1 zus en 2 broers. een ouder broer (rond de 20) en een veel jongere broer. Volgens mij worden ze beschuldigd van de moord op hun ouders, wat blijkbaar niet waar is. De broer gelooft dat zij schuldig zijn, de zus niet, en probeert haar broer ervan te overtuigen dat hij het fout ziet. Het gaat erom dat de broer de zus vertrouwt. De kruisboog was trouwens om de echte dader neer te schieten (in een spiegel?) Maar volgens mij niet mirrors 2 of zo.
Is het een recente of wat oudere film?
NeutraleTeun schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:24:
Hoe hebben jullie gezocht dan?

Sister tied to chair? :D

Als je daar crossbow achter plakt dan moet het toch al over zijn? En eventueel horror ervoor.
Dat waren wel mijn primaire zoektermen inderdaad (de resultaten zijn enigszins te verwachten dus :+ )

edit: ik gooi er één tegenaan, You're Next ? Helaas niks m.b.t. een alternatieve werkelijkheid.

edit #2: Oculus? Die lijkt op een aantal punten te voldoen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sumerechny op 30-05-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:38
Sumerechny schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:46:
edit #2: Oculus? Die lijkt op een aantal punten te voldoen.
Daar moest ik ook aan denken! Alleen was het hier geen kruisboog maar een bijl oid aan een scharnier? Verder lijkt 't wel heel veel op de omschrijving
Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste