Hoe heet deze film? Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 21:00
silverball schreef op zondag 31 december 2023 @ 01:13:
Gezocht

Deze film heb ik als pakweg 12 jarige, dus ongeveer 2011 een keer gezien.
Misschien kan het doorlezen van deze lijst je helpen: Wikipedia: List of horror films of 2011
En ja, er is ook een 2010 en 2012 versie.

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 16:21
Gezocht

Deze film heb ik als pakweg 12 jarige, dus ongeveer 2011 een keer gezien. Het lijkt mij steeds met wat trefwoorden vrij makkelijk te vinden maar ik ben er nooit achter gekomen. Wellicht heb ik er dus onderhand allerlei dingen bijbedacht of verdraaid maar ik doe graag toch een poging:

Een groepje mensen raakt verdwaald in een bos, geloof ik. Daardoor komen ze uiteindelijk in één of andere ondergrondse bunker (?) terecht waar ze niet meer uit kunnen komen.

In die bunker vinden ze een kerel, ik dacht kaal met allerlei snoertjes aan hem verbonden of in ieder geval afwijkend en eng, in een stoel in een grote ruimte. Ook vinden ze een observatiehok met allerlei beeldschermen waarvanuit deze meneer bestudeerd werd. Ze vonden ook videotapes van een stel die deze man een tijd bestudeerd hebben die langzamerhand doordraaien met z'n tweeën.

Uiteindelijk bleek geloof ik de enge man in de stoel iedereen te terroriseren (in hun slaap?). Uiteindelijk stond de enge man aan het einde van de film en zette de achtervolging in.

Ik zoek deze film omdat mijn vader toen zo erg schrok dat hij van de bank viel met een bord eten. :+ Dat wil ik hem graag nog eens aan herinneren.

wat details
- Volgens mij had die 'enge vent' z'n tong bewerkt met een scheermesje in z'n jeugd o.i.d.
- ik vond m destijds wat op het monster van pam's labyrinth lijken
- er is daar dus een observatie ruimte binnen en in ieder geval een soort badkamer / wasruimte
- de film cut veelvuldig terug naar de ruimte met de meneer, waar hij roerloos zit. Je hoort dan wat synthesizer tonen die kwa pitch steeds verlaagd

Dit zijn echt alle details die ik uit mijn kop kan persen.
The Descent; Cabin Fever; of the Divide? Mogelijk The Orphanage, ook zo’n lelijk monster.

Herinner je je een specifieke scène? Dat maakt het wel makkelijker.

Met de referenties naar de vele films kan het ook best een spoof film zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
Heul lang geleden (ergens in de vroege jaren 90 gok ik) was er een film op TV op twee zenders tegelijk (Nederland 1 en Nederland 2 gok ik) waarbij je hetzelfde verhaal vanuit twee perspectieven kon zien. Het werd, als ik het me goed herinner, geadverteerd als een “zapfilm”. Ik denk dat het Veronica en de TROS waren die hem uitzonden.

Ik kan me totaal niets herinneren van het verhaal, maar alleen het concept staat me helder voor de geest. Iemand enig idee hoe deze “film” heet?

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
@posttoast Kan dit hem zijn? https://www.moviemeter.nl/forum/7/3730

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 17-04-2024 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
Haha wow! Ik kan me dus echt niet herinneren dat ie in het Duits was. Maar het moet hem wel zijn. Dank!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Gezocht:

Ik zoek een film met een bepaalde scene waarin een motor door vuur rijd om te vluchten voor uuh ja vuur.

Ik kwam vroeger als klein kind een keer beneden en mijn pa keek naar die film op tv. Dus het moet waarschijnlijk voor het jaar 2000 zijn geweest.
Ik weet nog dat het ging over een man die zijn motor in huis of in de woonkamer of op de 1e verdieping had staan. Hij stond in ieder geval letterlijk in huis. En op den duur stond alles in brand en wou die man heel graag zijn motor nog redden en op den duur volgde een scene had hij half door vuur reed om aan de vlammen te ontkomen.

Oh en de 2e film die ik zoek heb ik al helemaal weinig info over. Daar heb ik ooit eens 1 scene van gezien en dat ging over een pratende auto (geen kitt/herby/Christine) en dat waren luxe sportauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kaasaanfiets schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:09:
Oh en de 2e film die ik zoek heb ik al helemaal weinig info over. Daar heb ik ooit eens 1 scene van gezien en dat ging over een pratende auto (geen kitt/herby/Christine) en dat waren luxe sportauto's.
Ook niet de KITT uit IMDB: Knight Rider 2000 (TV Movie 1991), IMDB: Knight Rider (TV Series 2008–2009) en/of spinoff IMDB: Team Knight Rider (TV Series 1997–1998)? Daar komen andere modellen auto's voorbij dan de bekende Pontiac Firebird Trans-Am.

De enige andere pratende auto's die zo in mij opkomen zijn de Transformers.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 22:12

Vrijdag

De Zwarte

kaasaanfiets schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:09:
Gezocht:

Ik zoek een film met een bepaalde scene waarin een motor door vuur rijd om te vluchten voor uuh ja vuur.

Ik kwam vroeger als klein kind een keer beneden en mijn pa keek naar die film op tv. Dus het moet waarschijnlijk voor het jaar 2000 zijn geweest.
Ik weet nog dat het ging over een man die zijn motor in huis of in de woonkamer of op de 1e verdieping had staan. Hij stond in ieder geval letterlijk in huis. En op den duur stond alles in brand en wou die man heel graag zijn motor nog redden en op den duur volgde een scene had hij half door vuur reed om aan de vlammen te ontkomen.
Was dat niet een aflevering van Renegade?

Ik heb zelf ook nog een vraag mbt twee films. Het is niet dat ik ze heel erg nodig wil zien, maar ze zitten in mijn hoofd en ik wil dat gefixt hebben :P

Film 1:
Speelt zich af ergens in de toekomst. Setting is een ruimteschip (volgens mij). Twee mannen zijn ergens mij bezig, volgens mij reparaties. Of ze vliegen rond, ik weet het echt niet meer. Eéntje luistert naar een flinke portie thrash/black/deathmetal. Waarbij de ander zegt "are you listening to classical music again?".
De film is niet zo heel oud geloof ik. Dacht eerst dat het een Guardians of the Galaxy was maar ik kan dat nergens terugvinden. Of ik kan niet goed zoeken :+

Film 2:
Ergens in de beginjaren '90 gezien. Het was zo'n typische RTL4 woensdagavond dramafilm. De film zef had het volgende plot:
Een man gaat vreemd en dat komt aan het licht. Maar dan wordt hij dood aangetroffen (neergeschoten). Eerst wordt de maitresse verdacht en daarna zijn (echte) vrouw. Die volgorde kan ik mis hebben trouwens, maar dat terzijde.
Tijdens de rechtszaak wordt de zoon opgevoerd als getuige. Hij beweert dat hij de auto van de vrouw 's nachts zag wegrijden toen hij wakker schrok van het schot. Nadat de advocaat vraagt of hij meteen naar het raam liep, geeft de jongen daar bevestigend antwoord op. Op de vervolgvraag of de jongen ook zijn bril op had kan hij geen antwoord geven. Vervolgens vraagt de advocaat of hij zijn bril wil afdoen en een kenteken (geschreven op een stukje papier) kan oplezen. Omdat de jongen bijzonder slechtziend is, kan hij dat niet.

Hij geeft dan toe dat hij zelf zijn vader heeft neergeschoten en de maitresse wilde framen. Dit omdat ze zijn moeder verdriet deden. De film houdt dan min of meer ook op, met als laatste scene dat de jongen wordt afgevoerd.

Wellicht heb ik het plot niet helemaal helder maar dit zijn de grote lijnen. Weet iemand wellicht welke film dit was?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Vrijdag schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:45:
Film 1:
Speelt zich af ergens in de toekomst. Setting is een ruimteschip (volgens mij). Twee mannen zijn ergens mij bezig, volgens mij reparaties. Of ze vliegen rond, ik weet het echt niet meer. Eéntje luistert naar een flinke portie thrash/black/deathmetal. Waarbij de ander zegt "are you listening to classical music again?".
De film is niet zo heel oud geloof ik. Dacht eerst dat het een Guardians of the Galaxy was maar ik kan dat nergens terugvinden. Of ik kan niet goed zoeken :+
Ik vermoed dat je Star Trek Beyond bedoeld, fragment: YouTube: Star Trek Beyond (2016) - Sabotage Scene (8/10) | Movieclips

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Gezocht

Deze film heb ik als pakweg 12 jarige, dus ongeveer 2011 een keer gezien. Het lijkt mij steeds met wat trefwoorden vrij makkelijk te vinden maar ik ben er nooit achter gekomen. Wellicht heb ik er dus onderhand allerlei dingen bijbedacht of verdraaid maar ik doe graag toch een poging:

Een groepje mensen raakt verdwaald in een bos, geloof ik. Daardoor komen ze uiteindelijk in één of andere ondergrondse bunker (?) terecht waar ze niet meer uit kunnen komen.

In die bunker vinden ze een kerel, ik dacht kaal met allerlei snoertjes aan hem verbonden of in ieder geval afwijkend en eng, in een stoel in een grote ruimte. Ook vinden ze een observatiehok met allerlei beeldschermen waarvanuit deze meneer bestudeerd werd. Ze vonden ook videotapes van een stel die deze man een tijd bestudeerd hebben die langzamerhand doordraaien met z'n tweeën.

Uiteindelijk bleek geloof ik de enge man in de stoel iedereen te terroriseren (in hun slaap?). Uiteindelijk stond de enge man aan het einde van de film en zette de achtervolging in.

Ik zoek deze film omdat mijn vader toen zo erg schrok dat hij van de bank viel met een bord eten. :+ Dat wil ik hem graag nog eens aan herinneren.

wat details
- Volgens mij had die 'enge vent' z'n tong bewerkt met een scheermesje in z'n jeugd o.i.d.
- ik vond m destijds wat op het monster van pam's labyrinth lijken
- er is daar dus een observatie ruimte binnen en in ieder geval een soort badkamer / wasruimte
- de film cut veelvuldig terug naar de ruimte met de meneer, waar hij roerloos zit. Je hoort dan wat synthesizer tonen die kwa pitch steeds verlaagd

Dit zijn echt alle details die ik uit mijn kop kan persen.
IMDB: Underground (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:35
Ik ben op zoek naar de titel van een tv-serie uit de jaren tachtig. Als ik mij niet vergis werd deze uitgezonden door de Tros op vrijdags. Er werd buitenlands in gesproken, want hij was ondertiteld.

Ik herinner mij er niet veel van en weet ook het plot niet meer. Wat ik wel weet is dat het hoofdpersonage ijshockey speelde in de serie voor FC Anderlecht. Verder was er iets met een opa op een oud schilderij en een molen.

Verder ben ik totaal clueless, maar ik heb er toentertijd erg van genoten. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendoryu
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-04 22:06
Mijn vraag gaat over een film een actie film
Over een man die zou ontvoerd zijn ik vermoed door een taxi en in een cell werd gezet met vermoedelijk een bijbel of handleiding de ontvoerder traint hem zodat hij hem zal helpen gerechtigheid te brengen op de weg
In de cel traint de man en word zo vrij sterk en heel gerechtigd

Dat is zowat ik ervan weet
Weet iemand iets van naam ????
...
Alvast bedankt
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe heet deze film? Deel 2

Heeft het Steven Seagal of zo in de hoofdrol, welke taal, hoe oud?

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 19-06-2024 22:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En bij deze in dit topic geplaatst :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48
tendoryu schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:15:
Mijn vraag gaat over een film een actie film
Over een man die zou ontvoerd zijn ik vermoed door een taxi en in een cell werd gezet met vermoedelijk een bijbel of handleiding de ontvoerder traint hem zodat hij hem zal helpen gerechtigheid te brengen op de weg
In de cel traint de man en word zo vrij sterk en heel gerechtigd

Dat is zowat ik ervan weet
Weet iemand iets van naam ????
...
Alvast bedankt
Rob
Google translate? Kan je het in je eigen woorden verduidelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

[...]

Was dat niet een aflevering van Renegade?

[YouTube: Renegade Theme - Intro]

Ik heb zelf ook nog een vraag mbt twee films. Het is niet dat ik ze heel erg nodig wil zien, maar ze zitten in mijn hoofd en ik wil dat gefixt hebben :P

Film 1:
De film is niet zo heel oud geloof ik. Dacht eerst dat het een Guardians of the Galaxy was maar ik kan dat nergens terugvinden. Of ik kan niet goed zoeken
Dit klinkt als 1 vd moderne star Trek films. Waar ze sabotage van de beastie boys (dat is geen metal 😡) draaien waarna de vraag van klassiek komt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 21:00
[...]
Film 1:
Dwarlorf schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:09:
[...]

Dit klinkt als 1 vd moderne star Trek films. Waar ze sabotage van de beastie boys (dat is geen metal 😡) draaien waarna de vraag van klassiek komt.
Klopt, zit zelfs in 2 Star Trek films. Zie Wikipedia: Sabotage (Beastie Boys song)
En dat is zeker geen metal, maar wel heerlijke raprock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:31

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

_Uploader_ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:59:
Ik ben op zoek naar een film uit de beginjaren 80. Als kind heb ik deze film erg vaak gezien, maar na meerdere speurtochten kom ik maar niet op de titel. Het helpt ook niet echt dat ik weinig meer van de film vanaf weet, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar de titel.

Wat ik mijn ervan kan herinneren is dat een jongetje bevriend wordt met een ruimtewezen die net op aarde geland is en dat ze een soort van driehoekachtige tool hebben. Verder kan ik mij helaas niets van de film herinneren, wel dat ze niet als ET belanden op een fiets.
Bedoel je Children of the Dog Star (in Nederland "Het Kolob Mysterie" genaamd)?

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSW2gMgt6o1TPVYXWuBIJjg9rVW5S5NXq1B5xEd3rXX2twOmEeIc8rf0r-UYexIsLQ0mzMuZQ

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR7BgN7plxyObEP2nTQ4WT2Reo8Cbe7-DI1qA&s

Afbeeldingslocatie: https://assets.mubicdn.net/images/film/161579/image-w1504_overlaid.jpg?1606425797

spoiler:
Een meisje (Gretchen) logeert een zomer bij haar oom en tante op de boerderij op het platteland van Nieuw Zeeland. Op de schuur van de boerderij staat een mysterieuze windvaan ("the brass daisy") die voldoet aan jouw beschrijving: het is een apparaa met vier driehoekige "wieken" en een oplichtend crystal in het midden.

Haar oom en tante denken dat het een onderdeel van een vliegtuig is, dat in de tweede wereldoorlog in het moeras is neergestort.

Gretchen vindt echter een schilderij van honderd jaar oud waar de windvaan ook al op staat. Ze raakt geobsedeerd door het ding, en merkt dat het op haar reageert. Als zij de windvaan aanraakt, valt apparatuur (zoals auto's) in de buurt uit.

Samen met tee jongens uit het dorp gaat ze op zoek naar de oorsprong van de windvaan, en de drie kinderen ontdekken in een moeras in de buurt nog meer vreemde objecten. Uiteindelijk blijken de windvaan en de objecten uit het moeras onderdelen te zijn van één van een vloot van drie buitenaardse sondes, die op pad was gestuurd om de mensen te helpen met hun ontwikkeling.

De serie is geproduceerd in 1984 door Television New Zealand (TVNZ) en ook in Europa uitgezonden. Het is geschreven door Ken Catran en geregiseerd door Chris Bailey, die samen eerder ook al de TV-versie van Under The Mountain ("Moddermonsters" in Nederland) maakten.

EDIT: de serie staat op YT: YouTube: Children of the Dog Star - Episode 1 - The Brass daisy

Leuke weetjes:

Het verhaal van Children of the Dog Star is bedacht door Marie Stuttard, en later door haar bewerkt tot kinderboek. De serie was er dus eerder dan het boek.

Sarah Dunn, de actrice die de hoofdrol (Gretchen) speelt, werkt tegenwoordig als ontwerper van filmsets en heeft onder andere meegewerkt aan de live-action versie van Disney's Mulan.

[ Voor 10% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 20-06-2024 09:33 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dwarlorf schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:09:
[...]

Pat911 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:35:
[...]

[...]

Klopt, zit zelfs in 2 Star Trek films. Zie Wikipedia: Sabotage (Beastie Boys song)
En dat is zeker geen metal, maar wel heerlijke raprock.
Dankjulliewel! Het was inderdaad Star Trek! _/-\o_

Gek, ik kan me niet herinneren dat ik deze films daadwerkelijk heb gezien, ik ben niet echt een Star Trek fan. Wellicht ooit het fragment ergens tegengekomen of gezien bij iemand anders.

Metal was het inderdaad niet. Wel een tof nummer, dat zeker! 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:05:
[...]

De serie is geproduceerd in 1984 door Television New Zealand (TVNZ) en ook in Europa uitgezonden. Het is geschreven door Ken Catran en geregiseerd door Chris Bailey, die samen eerder ook al de TV-versie van Under The Mountain ("Moddermonsters" in Nederland) maakten.
Dat vond ik zo'n toffe serie vroeger! Best spannend ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Vrijdag schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:31:
[...]

Zeker - ik keek die serie op de BBC in de jaren 80 en het heeft best een indruk achtergelaten. Net als Children of the Dog Star's zusterserie Under the Mountain (die in Nederland veel bekender is), en Britse jeugdseries als Children of the Stones, Blake's 7 en Dr. Who).

Maar mijn echte passie is en blijft C/o the Bartons (zie sig). Totaal niet eng maar stiekem veel beter geschreven en vooral beter geacteerd :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12
[...]

Ja dat is ook voor mij een blast from the past. Er zaten toch slakachtige wezens in ofzo?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dr. Strangelove schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:24:
[...]

Ja dat is ook voor mij een blast from the past. Er zaten toch slakachtige wezens in ofzo?
Nee, dat is zusterserie “Under the Mountain”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:24:
[...]

In Under the Mountain (Moddermonsters in Nederland) had je inderdaad wel een soort wezens die nog het meeste leken op een bewegende molshoop van rottende takken en wortels, aarde en slijm. Als ik het me goed kan herinneren.

De mensvorm ging slijm zweten als ze boos waren, zo herinner ik het me in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 17:17
1980Wouter schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 06:13:
Ik ben ook op zoek naar een serie die ik vroeger keek maar tot op heden niets van kan terugvinden.
Volgens mij eind jaren 80, begin jaren 90?
Serie ging over een jongen met superkrachten. In een eerder topic heb ik my secret identity gevonden maar die was het niet volgens mij.
Er staat me iets van bij dat die serie iets met ultra in de naam had maar als ik daar op zoek krijg ik niet wat ik in mijn herinnering vroeger altijd keek.

Weet iemand misschien welke serie ik bedoel?
Mijn eerste gedachte was "Sammy's Super T-shirt" maar dit was begin '80 en zeker geen begin '90.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik ben ook op zoek naar een serie die ik vroeger keek maar tot op heden niets van kan terugvinden.
Serie ging over een jongen met superkrachten. In een eerder topic heb ik my secret identity gevonden maar die was het niet volgens mij.
Er staat me iets van bij dat die serie iets met ultra in de naam had maar als ik daar op zoek krijg ik niet wat ik in mijn herinnering vroeger altijd keek.

The Secret world of Alex Mack misschien? Die serie komt uit 1994. Alex is echter een meisje.

Maarre... zeker weten niet My Secret Identity? Het hoofdpersonage noemde zich in die serie "Ultraman" namelijk.

Hij kon 'zweven' (maar niet vliegen - hij moest zich voortbewegen met de druk uit spuitbussen als thrusters). Hij was onkwetsbaar, wat vooral vervelend was in het dagelijkse leven (naalden voor inentingen kwamen niet door zijn huid). Hij was ook supersnel (handig om je kamer op te ruimen).

My Secret Identity werd van 1989 tot en met 1991 uitgezonden op RTL4 (als losstaande serie - niet als onderdeel van Telekids). Het was één van de eerste series op die zender.

EDIT: reply op de verkeerde persoon - sorry @Theo74!

[ Voor 60% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 15-07-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-05 13:11

Geen idee of je nog op zoek bent naar deze serie, maar zag zojuist een andere suggestie voorbijkomen.

De serie waar ik aan moest denken is Kyle XY
https://m.imdb.com/title/tt0756509/

Uit 2004 dus wel iets jonger, maar qua feeling heeft het wel iets weg van jaren 80-90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:27
Heroic_Nonsense schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:14:
[...]

The Secret world of Alex Mack misschien? Die serie komt uit 1994. Alex is echter een meisje.
Larissa Oleynik O+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

...die 13 jaar was toen de serie begon en 17 toen hij eindigde ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:27
@Heroic_Nonsense Dat maakt haar 2,5 jaar ouder dan ik ben, dus er lijkt me weinig mis mee dat ik haar leuk vond toen ik die serie vroeger keek. ;)

Ze was overigens ook leuk in 10 things i hate about you.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:27
[...]

Als de moddermonsters vroeger op tv was dan ging ik altijd buiten spelen, was te spannend voor mij :$

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Malfunctions schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:16:
Ze was overigens ook leuk in 10 things i hate about you.
offtopic:
Die rechtse van haar _/-\o_ , al had d'r filmzus (Julia Stiles) ook wel leuke momenten, iets met "testicle retrieval operation" en "he kicked himself in the balls" _O-

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 17-07-2024 16:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demi2214
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik ben op zoek naar een film die ik een paar jaar terug op tv heb gezien. Geen idee hoe oud die film was, maar ik zou zeggen jaren 90/zeroes.

- Het is een Amerikaanse film (taal is in ieder geval Engels)
- Het gaat over een vrouw die in een groot afgelegen huis (bij een strand?) alleen thuis is. Haar man is op zakenreis of in ieder geval weg.
- Op een gegeven moment valt de stroom uit en vindt ze iemand die zich in een kledingkast/walk-in-closet had verstopt. Deze jongen heeft echter geen kwaad in de zin (volgens mij is het een fan of zo?) en ze schopt hem het huis uit
- Een politieman arriveert op een gegeven moment, maar na een tijdje komt de vrouw erachter dat het geen echte politieagent is dankzij de jongen die nog buiten rondzwerft. Hij schrijft op het raam 'Not a policeman', en zij weet het net op tijd weg te vegen (het is beslagen raam in wintertijd) voordat de neppe politieman het ziet.
- Haar man belt op de voicemail als reactie op haar eerdere angstige telefoontjes en zegt dat als ze zich veiliger wil voelen hij ergens een pistool heeft liggen. De neppe politieman gaat ernaar op zoek
- De grote plottwist is dat haar man de neppe politieman heeft ingehuurd om haar te vermoorden.

Nog wat losse dingen die ik mij herinner:
- Op een gegeven moment steekt de neppe politieman zijn hand in de gootsteen - in Amerika hebben ze in de afvoer zo'n vernsipperaar - en de vrouw zet het aan
- De vrouw ziet op een gegeven moment op een tv hoe haar hondje wordt gedood op het strand
- Het eindigt heel random met een man die de trap afloopt in het huis. Een man die de hele film niet tevoorschijn is gekomen, of misschien alleen in het begin van de film is geweest. Ik weet het niet meer precies
- Het zou kunnen dat haar man een bekende schrijver is en dat die jongen fan van hem is en daardoor in het huis was, maar dit weet ik ook niet 100% zeker meer

[ Voor 3% gewijzigd door Demi2214 op 29-07-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:25
Ik heb er één die ik al jaren zoek

In eerste instantie dacht ik aan "willow" maar daar zitten onderstaande scenes niet in.
Ik heb deze film voor het laatst gezien toen ik 8 of 10 was (nu 37).

Ik herinner mij scenes als:

1. Een willow-gedaante-achtig iemand heeft een toverstokje. Op gegeven moment komt hij terecht in een ijsgrot met bevroren feeën of tovenaressen. Hij doet iets waardoor ze ontdooien (en duwen een ijsstuk weg bij hun gezicht). Willow-esque word daarna zelf bevroren (een vloek?)

2. Scene met een dinosaurus achtig iets (brachiosaurus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

jellybrah schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:34:
Ik heb er één die ik al jaren zoek

In eerste instantie dacht ik aan "willow" maar daar zitten onderstaande scenes niet in.
Ik heb deze film voor het laatst gezien toen ik 8 of 10 was (nu 37).

Ik herinner mij scenes als:

1. Een willow-gedaante-achtig iemand heeft een toverstokje. Op gegeven moment komt hij terecht in een ijsgrot met bevroren feeën of tovenaressen. Hij doet iets waardoor ze ontdooien (en duwen een ijsstuk weg bij hun gezicht). Willow-esque word daarna zelf bevroren (een vloek?)

2. Scene met een dinosaurus achtig iets (brachiosaurus)
The Great Land of Small uit 1987 misschien?

YouTube: Great Land Of Small (Small Clip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zoek een jaren 90 film:

- school of militaire? Academy met jongeren
- aan het einde van de film is er een loop wedstrijd
- twee groepen strijden tegen elkaar
- het is een loop wedstrijd door het veld/natuur
- ze kunnen elkaar af gooien met verf(ballonnen?)
- en ze moeten eerst een of de vlag veroveren (van de tegenpartij
- deze vlag moet naar de finish lijn
- het wordt een close finish waarbij de winnaar zig springend over de lijn stort.

Volgens mij zaten er elementen in van een campus, maar weet t niet zeker.

De teams zijn gemixt met jongens en meisjes, ze zijn geen pubers meer.
Ze spannen onderling samen tijdens de wedstrijd om bv de ander in de val te lokken en met verf af te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zoek denk ik een jaren 60 of 70 film. ik ken alleen de kaft nog uit mijn hoofd.

er staat een achtbaan en een man met een telefoonhoorn op zijn oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Farabi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:17:
ik zoek denk ik een jaren 60 of 70 film. ik ken alleen de kaft nog uit mijn hoofd.

er staat een achtbaan en een man met een telefoonhoorn op zijn oor.
ChatGPT gokt dat je mogelijk Rollercoaster uit 1977 (trailer) bedoelt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTap8xzvBdtvkFUjm4YNFl0cJGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WHiFVTHKQbkRpKhfGdXVrLUc.jpg?f=user_large

Snap ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nee, het was een zwarte kaft. met een nerveuze man erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
Farabi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:30:
nee, het was een zwarte kaft. met een nerveuze man erop.
Nou, met zwarte kaft dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93WG6TMo-uriwh9hv4wDdZZYU6A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l8c3PegNmccRg2B3ZfwHHAMy.jpg?f=user_large

Rechts onderin staat een man met telefoon aan z'n oor. Alleen geen idee of ie er nerveus uit ziet :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Hier ziet 'ie er wel nerveus uit:

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjjny1MHIYZp7uoqTQ-HfQOPpeqtwVmlqJMihJMHZNdhh3cN0uVN4NIExWIewif4dPjf9mtzaVQW4MAA_DlykOF_pREHg6d4FTuHCCHW59G-8cqcgOX_QCmB4_-fEAb1wfgYkTJRDQLgZo/s1600/ROLLERCOASTER+%25281977%2529+poster+3.jpg

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
Daar staan er zelfs 3 op met telefoon aan het oor :o

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Denman schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:34:
[...]

Nou, met zwarte kaft dan:

[Afbeelding]

Rechts onderin staat een man met telefoon aan z'n oor. Alleen geen idee of ie er nerveus uit ziet :+
dit komt erg in de buurt inderdaad. die man leekt wel sprekend op hitchcock in mijn geheugen, apart dat hij ook in de productie zit. ik was nog maar 6 :P

kan natuurlijk zijn dat de nederlandse VHS band een ander soort kaft had.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 16-08-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een jaar of 10 tot 15 jaar geleden was er een film uitgekomen wat over een aanslag op een president ging, en de film was uniek vanwege het feit dat (volgens mij) vanuit diverse perspectieven van diverse personen de aanslag gefilmd werd. Iemand die zoiets zich kan herinneren?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02
@AW_Bos was dat niet Clear and Present Danger? Maar die is een stuk ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Arunia schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:48:
@AW_Bos was dat niet Clear and Present Danger? Maar die is een stuk ouder.
Die titel zegt me wel wat, maar of het hem is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

AW_Bos schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:47:
Iemand die zoiets zich kan herinneren?
Klinkt als Vantage Point (2008).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

En aan de hand van de trailer zeg ik dat dat 'm is! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviniaa
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-08-2024
Kent iemand misschien de titel van deze film ?
De film gaat over een pasgetrouwd koppel die op huwelijksreis gaat naar een bos/resort dat afgelegen ligt.
Hier worden ze beide ontvoerd en naar een of andere creepy hut/grot gebracht.
Je zag verschillende glaze potten met dode babytjes in omdat de ontvoerster geen kindjes kon voldragen.
Hiervoor had ze dus het koppel ontvoerd, dat was hun “opdracht” alleen wisten ze niet dat zij al zwanger was.
Het is een horrorfilm.

Ik heb nog niets gevonden wat erop lijkt waardoor ik nu hopeloos opzoek ben :)

Heb heel het internet al afgezocht :(

Help aub! :) dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

The lodge.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk volgende keer ook hier: Hoe heet deze film? Deel 2

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En ik heb topic met deze gemerged :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:02
Ik zoek de naam van een film.
nog geen jaar oud, dacht ik
Heet iets als "miserable creature"
gaat over een gemaakte vrouw.
diepe, serieuze film, had ik begrepen.

Kan hem niet vinden met google ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

zetje01 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:59:

Poor thing? Of the artificial girl?

Iets als gemaakte vrouw zou ik ook denken aan splice is wel wat ouder of ex machina.

[ Voor 13% gewijzigd door 42dpi op 16-10-2024 01:03 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

zetje01 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:59:

Gemaakte vrouw op welke manier, robot of iets anders, soort pop ?

Ex Machina (2015)

Alita: Battle Angel (2019)

I Am Mother (2019)

M3GAN (2022)

The Artifice Girl (2022)

rιsϵη froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Poor Things is nu niet bepaald een diepe, serieuze film te noemen. Disturbing is hij wel ja, vooral Willem Dafoe's personage :D

EDIT: Wifelike kan het ook nog zijn.

En de controversiële (want minderjarig naakt) Duitse film The trouble with being born (2020) is er ook nog. Die gaat over een robotmeisje (deze film classificeert wel als diep en serieus overigens).

@42dpi "The Articificial Girl" moet "The Artifice Girl" zijn (anders vind je die film niet op Google).

Vorig jaar is ook nog de min-of-meer-geflopte blockbuster "The Creator" in de bios geweest. Dat gaat over een robotjongetje.

[ Voor 90% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-10-2024 08:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:02
@42dpi @MPIU8686 @Heroic_Nonsense

Dank jullie;
Poor Things was het dus.
(miserable creature)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Mijn vriendin had laatst een zeer Grumpy dag, dus ik wilde haar een film laten zien, ik denk uit de jaren ' 90 waarin iemand een zeer zware dag heeft maar ik kom niet meer op de naam.
Man staat in file, krijgt zijn ontbijt niet meer bij een fast food restaurant en het excaleert heerlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
franssie schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:08:
Mijn vriendin had laatst een zeer Grumpy dag, dus ik wilde haar een film laten zien, ik denk uit de jaren ' 90 waarin iemand een zeer zware dag heeft maar ik kom niet meer op de naam.
Man staat in file, krijgt zijn ontbijt niet meer bij een fast food restaurant en het excaleert heerlijk.
Falling Down :*)

IMDB: Falling Down (1993)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En als je wat minder tijd hebt, dit is de Foo Fighters versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:35
Ik zit de halve dag al te denken aan een scene/film.

De hoofdrolspeler laat tegenstander uitglijden door de ammoclip van pistool te ejecteren en onder de voeten van tegenstander te schuiven die erop stapt en zijn balans verliest (spagaat?)

Is een relatief recente actie film van de laatste 10 jaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:09
Kent iemand nog andere films in de lijn van Friday the 13th?
Beetje horror/slash-achtig icm tieten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:30
NeutraleTeun schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:24:
Scary Movie 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSKj-jb1s3yPNCQf6axHjkoYoTo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qe3ZNiYbZ7ODXYAgSXhzOKpO.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Wrong turn 1-6? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:09
Mooie scène inderdaad. Jammer dat het humor is en tja, Carmen hebben we vroeger al vaker in volle glorie bewonderd.

De afbeeldingen van Wrong Turn zien er best luguber uit. Zal die eens bekijken :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zeker de eerste Wrong Turn was best gaaf.

Voor Horror/slasher & tieten ( :P ) zal je denk ik eerder een tijd terug moeten. Jaren '80 begin '90, met al die tienerslashers. Tegenwoordig heb je eerder horror/slasher en buikspieren :+

Maar je zou eens kunnen kijken naar The Hills Have Eyes, Friday the 13th, Sleepaway Camp en films met Sorority in de titel. Of dit pareltje natuurlijk: Vrijdag in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Hoewel, nu ik er over nadenk is er ook nog wat recenter in de vorm van Piranha's (2010) en de opvolger Piranha's 3DD. En Debbie Does Demons. Maar dat is echt lowbudget amateurtoneel niveau :')

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 29-01-2025 15:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UberNazgul
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 18:09
Zoals hierboven al vermeld. Wrong Turn serie. De eerst niet maar vanaf deel 2 zeker wel. Vooral deel 4 Bloody Beginnings kan ik aanraden. Voor de tieten, niet het verhaal, of acteerprestaties of zo. :)

De Hatchet serie (2006) is ook een slasher serie die voldoet aan de vereiste tieten.

Of The Burning uit 1981. Letterlijk een Friday the 13th ripoff. Eerst film die door Harvey Weinstein is geproduceerd. De man had verstand van succesvolle films en tieten. #Metoo

Je kan ook kijken naar Friday The 13th Crystal Lake Memories. Documentaire over Friday The 13th waar de makers zelf een hele lijst ripoff opsommen. En je kan je favoriete tieten van de hele serie nogmaals zien, maar nu educatief verantwoord :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Nu online

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

.
Nu haal je dan ook klassiekers aan, je hebt hier ook nog de " FREDDY VS. JASON " die top is.

.
Ken er verder wel een paar, het zijn geen toppers .. maar kijken wel leuk weg.

.
Heb een recente film met Jenna Ortega gezien " X " .. de horror vond ik hierbij nogal zwak overkomen.

Wikipedia: X (2022)

https://www.bol.com/be/nl...nClEUg.2_6.9.ProductImage

https://www.blu-ray.com/movies/X-Blu-ray/312907/

.
Dan deze met Christina DeRosa : " RUN! BITCH RUN!: PAYBACK'S A BITCH " .. is iets harder, maar komt dan weer belachelijker over, acteerprestaties zijn ondermaats.

https://www.bol.com/be/nl...5Z9E0Q.2_6.7.ProductImage

.
Dan heb je nog een oude : " LAST HOUSE ON THE LEFT " .. zeer bekend, deze is dan ook van een geheel andere categorie.

https://www.bol.com/be/nl...1MJg.2_18.20.ProductImage

.
.. hierbij nog wat mindere films met wel wat bloot en ondermaatse horror in combo met een zwakke verhaallijn ..
.
Een Italiaanse met wel wat bloot in : " THE TORTURER "
https://www.bol.com/be/nl/p/torturer/1002004004856613/

Dan deze nog (verwacht hier niet teveel van .. 8)7 ) :

https://www.bol.com/be/nl...1EAQ.2_28.30.ProductImage

https://www.bol.com/be/nl...pM0Q.2_57.59.ProductImage

rιsϵη froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik werd door een moderator op deze thread gewezen voor mijn vraag, dus bij deze:

In de jaren '90 heb ik een keer een film of aflevering van een serie gezien waarvan ik me een fragment kan herinneren van een eenzame jongeman contact kreeg met zijn oude informaticadocent(?) en via hem fysiek in een computerwereld terecht kwam. Daar kwam hij in een situatie dat het computerbestand of de VR-wereld waarin hij rondliep op een gegeven moment werd verwijderd waarbij hij zelf ook werd verwijderd en dus overleed.

Ik kan details verkeerd hebben maar dit was de strekking. Het werd 's avonds op TV uitgezonden. Waarschijnlijk RTL. Meer kan ik me er niet meer van herinneren. Heeft iemand een idee wat dit geweest kan zijn? En als je een link hebt naar het fragment dan zie ik hem graag.

Waarschijnlijk een beetje vaag deze vraag. Maar het is me altijd bijgebleven omdat ik ook eenzaam ben en me terugtrek in een computerwereld.

Ik heb regelmatig gezocht op Youtube met Engelse zoektermen die een situatie als deze beschrijven maar ik heb het nooit kunnen vinden. Iemand enig idee?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40
Dat klinkt een beetje als The Lawnmower Man: IMDB: The Lawnmower Man (1992)

Of Arcade IMDB: Arcade (Video 1993)

Kan evengoed één van de vele Twilight Zone afleveringen zijn, daar kun je ook nog naar zoeken

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kunt 13 Halloween films kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 09:14
Tyrian schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 03:40:
Ik werd door een moderator op deze thread gewezen voor mijn vraag, dus bij deze:

In de jaren '90 heb ik een keer een film of aflevering van een serie gezien waarvan ik me een fragment kan herinneren van een eenzame jongeman contact kreeg met zijn oude informaticadocent(?) en via hem fysiek in een computerwereld terecht kwam. Daar kwam hij in een situatie dat het computerbestand of de VR-wereld waarin hij rondliep op een gegeven moment werd verwijderd waarbij hij zelf ook werd verwijderd en dus overleed.

Ik kan details verkeerd hebben maar dit was de strekking. Het werd 's avonds op TV uitgezonden. Waarschijnlijk RTL. Meer kan ik me er niet meer van herinneren. Heeft iemand een idee wat dit geweest kan zijn? En als je een link hebt naar het fragment dan zie ik hem graag.

Waarschijnlijk een beetje vaag deze vraag. Maar het is me altijd bijgebleven omdat ik ook eenzaam ben en me terugtrek in een computerwereld.

Ik heb regelmatig gezocht op Youtube met Engelse zoektermen die een situatie als deze beschrijven maar ik heb het nooit kunnen vinden. Iemand enig idee?
Mijn eerste gedachte was ook Lawnmower Man, maar je kan ook eens kijken of het Tron (imdb) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Bedankt voor zover.
EvaluationCopy schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:06:
Dat klinkt een beetje als The Lawnmower Man: IMDB: The Lawnmower Man (1992)

Of Arcade IMDB: Arcade (Video 1993)

Kan evengoed één van de vele Twilight Zone afleveringen zijn, daar kun je ook nog naar zoeken
Lawnmower Man en Arcade zijn het niet in ieder geval. Twilight Zone ben ik aan het zoeken maar ik vind veel materiaal. Is er een linkje naar de aflevering of het fragment wat je bedoelt?
Jabbah schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:04:
[...]

Mijn eerste gedachte was ook Lawnmower Man, maar je kan ook eens kijken of het Tron (imdb) is.
Tron is het zeker niet, die heb ik op DVD liggen en ken ik.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jabbah schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:04:
[...]

Het verhaal van Lawnmower Man is toch wel wezenlijk anders:

spoiler:
Een wetenschapper die apen met VR traint voor het Amerikaanse leger, besluit om de trainingstechniek los te laten op zijn tuinman ("Jobe the Lawnmowerman"). Jobe heeft een geestelijke beperking en is de goedheid zelve.

Jobe krijgt door de VR-trainingen een enorm hoog IQ, maar ontwikkelt ook wraakgevoelens jegens de mensen die hem eerder niet voor vol aanzagen en hem misbruikt hebben. De overheid probeert invloed uit te oefenen op het project, en Jobe om te vormen in een prototype voor een supersoldaat.

De film was (oorspronkelijk) gebaseerd op een kort verhaal van Stephen King. King krijgt daardoor ook credits in de film. Maar het verhaal is door rewrites mijlenver komen te staan van "The Lawnmowerman" van King (onderdeel van de bundel Night Shift uit 1975).

De film werd in 1992 geroemd om zijn computeranimatie (volledig gemaakt in LightWave op een Amiga).

Een pre-James Bond Pierce Brosnan speelt de wetenschapper, Jobe wordt gespeeld door Jeff Fahey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:45

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Tyrian schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 03:40:

Kan het The Thirteenth Floor zijn? Hoofdpersoon neemt geen contact op met een docent, maar met een collega van hem. Nadat ze zelf een virtuele wereld hebben geschapen ontdekken ze dat ze zelf ook een simulatie zijn.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 18:29
Excuses als deze post hier niet thuishoort maar ik kon geen andere thread vinden waar het beter paste.

Ik zoek geen film maar een online video. Deze kwam ik recent op LinkedIn tegen maar zoals het LI betaamt kun je die dus niet meer terugvinden als je na 10 seconden stopt met kijken omdat de deurbel gaat…
Frustratie frustratie… vrouwlief kende hem en gaf aan dat hij leuk was, daar heb je dus veel aan.

Het betreft een video van een spreker op een podium die een beetje het zakelijk spectrum met lezingen op de hak neemt. Het leek een wat oudere video en degene die ik gezien heb had een wat blauwe waas als ik het me goed herinner.
Hij begint met een verwijzing naar zogenaamd the three I’s, volgens mij Inspiratie, 2e weet ik niet meer maar zal wel informatie zijn geweest, en dan als 3e motIvatie. Vervolgens geeft hij aan dat je die dus grafisch kunt weergeven op manier 1, maar ook als pie-chart en ze schematisch op volgorde kunt plaatsen waarbij ze in het beeld dus als blokjes achter elkaar komen te staan. En ook mogelijk als stappenschema waarbij ze trapsgewijs worden geplaatst.
Daar hield mijn kijksessie op en hielp bij terugkeer het verversende algoritme van LI mijn zenuwen naar de ***ten. Uren al bezig, totaal zinloos natuurlijk.
Is er iemand die uit bovenstaande beschrijving een video herkent? Of allleen maar een fragment? Dan kan ik hem met reverse zoeken wellicht wel herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marshall schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:07:
Excuses als deze post hier niet thuishoort maar ik kon geen andere thread vinden waar het beter paste.

Ik zoek geen film maar een online video. Deze kwam ik recent op LinkedIn tegen maar zoals het LI betaamt kun je die dus niet meer terugvinden als je na 10 seconden stopt met kijken omdat de deurbel gaat…
Frustratie frustratie… vrouwlief kende hem en gaf aan dat hij leuk was, daar heb je dus veel aan.

Het betreft een video van een spreker op een podium die een beetje het zakelijk spectrum met lezingen op de hak neemt. Het leek een wat oudere video en degene die ik gezien heb had een wat blauwe waas als ik het me goed herinner.
Hij begint met een verwijzing naar zogenaamd the three I’s, volgens mij Inspiratie, 2e weet ik niet meer maar zal wel informatie zijn geweest, en dan als 3e motIvatie. Vervolgens geeft hij aan dat je die dus grafisch kunt weergeven op manier 1, maar ook als pie-chart en ze schematisch op volgorde kunt plaatsen waarbij ze in het beeld dus als blokjes achter elkaar komen te staan. En ook mogelijk als stappenschema waarbij ze trapsgewijs worden geplaatst.
Daar hield mijn kijksessie op en hielp bij terugkeer het verversende algoritme van LI mijn zenuwen naar de ***ten. Uren al bezig, totaal zinloos natuurlijk.
Is er iemand die uit bovenstaande beschrijving een video herkent? Of allleen maar een fragment? Dan kan ik hem met reverse zoeken wellicht wel herleiden.
Was dat een Vlaamse comedian?

Dan is het vast Arnout van den Bossche geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Thanks, die ken ik. Was hem helaas niet. Arnout werkt vaak met flipover, dit was in Engels met het grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marshall schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:34:
Thanks, die ken ik. Was hem helaas niet. Arnout werkt vaak met flipover, dit was in Engels met het grote scherm.
Kasper van der Laan heeft wel een stukje over de "drie I's", op een groot scherm.

Niet in het Engels dus, maar voldoet verder wel aan wat je omschrijft.

YouTube: De 3 i's van Coaching #coaching #persoonlijkegroei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Marshall schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:34:
Was het niet toevallig Don McMillan?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Hoe heet deze film,
In begin serene zitten een groep mannen illegaal te gokken, komt er een andere man binnen, die maakt ze allemaal af.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Albert020 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:32:
Hoe heet deze film,
In begin serene zitten een groep mannen illegaal te gokken, komt er een andere man binnen, die maakt ze allemaal af.... ?
Misschien iets meer omschrijving? Nu omschrijf je zeker 30 films :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:23:
[...]

Kasper van der Laan heeft wel een stukje over de "drie I's", op een groot scherm.

Niet in het Engels dus, maar voldoet verder wel aan wat je omschrijft.

YouTube: De 3 i's van Coaching #coaching #persoonlijkegroei
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat is hem…
Geen Engels dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-05 21:49
Goedenmiddag allemaal
Dit is eigenlijk al jaren een terugkerend vraagteken voor mij en dacht nu eens hé! Misschien kan ik dit hier ook weleens rondvragen

Helaas is het al zo lang geleden dat er maar 2 "aanwijzingen" echt zijn blijven hangen

De alien? Schiet een lichtstraal uit zijn borst

Mensen krijgen het buitenaards schip geopend door sesame open u te zeggen.

Het is een long shot maar jullie hebben mij wel vaker verbaast haha
Mocht iemand het weten zou het fantastisch zijn!
Bvd
En mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ReversdRainbow schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:43:
Goedenmiddag allemaal
Dit is eigenlijk al jaren een terugkerend vraagteken voor mij en dacht nu eens hé! Misschien kan ik dit hier ook weleens rondvragen

Helaas is het al zo lang geleden dat er maar 2 "aanwijzingen" echt zijn blijven hangen

De alien? Schiet een lichtstraal uit zijn borst

Mensen krijgen het buitenaards schip geopend door sesame open u te zeggen.

Het is een long shot maar jullie hebben mij wel vaker verbaast haha
Mocht iemand het weten zou het fantastisch zijn!
Bvd
En mvg
Laserblast? Ik kan me niet herinneren of er iets met "sesam open u" in zit, maar wel lichtstralen-uit-de-borstkas-regio.

De alien is overigens gewoon een mens, maar met een alien-battlearmor aan die hij krijgt door een artifact dat hij in de woestijn vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ReversdRainbow IMDB: Guyver (1991) :) , pas nog gezien.

edit: Deel 2 in jouw geval: IMDB: Guyver: Dark Hero (1994)

en de lichtstraal uit de borst:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/d6/ea/5b/d6ea5be57df795e2e4097b0e9dc35b69.gif
Dit is dan wel de anime versie, in de live action zit dit ook.

IMDB: Kyôshoku sôkô Guyver: Kikaku Gaihin (Video 1986)
IMDB: Kyôshoku sôkô Guyver (TV Series 1989–1992)
IMDB: Kyôshoku sôkô Guyver (TV Series 2005–2006)

[ Voor 137% gewijzigd door Raven op 05-05-2025 18:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReversdRainbow
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-05 21:49
Bizar haha dit had ik jaren eerder moeten doen!
Dankjewel en jij bent de held van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Aangezien jullie vorige keer zo sterk waren in het achterhalen van een video nog maar eens een challenge 😉
Ik probeer al dagen een video te achterhalen maar kan hem niet vinden.
Het betreft wederom een video op een podium, ik dacht in het Engels (maar dat dacht ik de vorige keer ook).
De video gaat eigenlijk over de wijze waarop je reageert op schelden.
In de video is een volwassen man die een (tiener?)meisje de opdracht geeft om hem uit te schelden. Dingen als “je bent lelijk” enzovoort.
Hij gaat vervolgens reageren op haar scheldwoorden.
Eerste sessie wordt het ongeveer ruzie uit mijn hoofd, de tweede ronde reageert hij volledig anders waardoor ze volledig verrast raakt en van haar stuk is op een positieve manier,
Ik kan me herinneren dat ik deze video zo sterk vond en wilde hem gebruiken voor een educatief programma maar kan hem dus nergens vinden.
Iemand een idee welke ik bedoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 16:49
Marshall schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:10:
Aangezien jullie vorige keer zo sterk waren in het achterhalen van een video nog maar eens een challenge 😉
Ik probeer al dagen een video te achterhalen maar kan hem niet vinden.
Het betreft wederom een video op een podium, ik dacht in het Engels (maar dat dacht ik de vorige keer ook).
De video gaat eigenlijk over de wijze waarop je reageert op schelden.
In de video is een volwassen man die een (tiener?)meisje de opdracht geeft om hem uit te schelden. Dingen als “je bent lelijk” enzovoort.
Hij gaat vervolgens reageren op haar scheldwoorden.
Eerste sessie wordt het ongeveer ruzie uit mijn hoofd, de tweede ronde reageert hij volledig anders waardoor ze volledig verrast raakt en van haar stuk is op een positieve manier,
Ik kan me herinneren dat ik deze video zo sterk vond en wilde hem gebruiken voor een educatief programma maar kan hem dus nergens vinden.
Iemand een idee welke ik bedoel?
Volgens mij bedoel je Brooks Gibbs: https://www.brooksgibbs.com/viralvideos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

-

[ Voor 54% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 06-05-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:31
Wat leuk dat ik dit topic vind.
Ik loop al vele jaren met een aflevering/film in m'n hoofd, maar heb 'm nooit meer terug kunnen vinden.

plot is als volgt:
Gaat over een kind dat al jaren in een inrichting zit. heeft ooit schade aan z'n handen opgelopen. Afgehakt? Ze zouden in ieder geval niet meer meegroeien. Echter had 't kind om de zoveel tijd andere handen.
2 detectives, man en vrouw, gingen uitzoeken wat hier aan de hand was. no pun intended.

Ik dacht zelf aan x-files, maar die heb ik later nog helemaal gezien en volgens mij zat deze case er niet tussen.
het moet wel een serie uit de 90s, early 00's zijn geweest.

De aflevering intrigeerde me, maar ik heb m'n nooit meer terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
Benieuwd of we die nog kunnen vinden. Ik ken heel de serie niet, maar heel sterke eerste poging!
Ik hou je op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
Okeey, stukken van de aflevering gekeken.
Sluit niet helemaal aan bij wat ik in m'n hoofd heb.

ik zal nog wat duidelijker proberen te omschrijven.
Het is echt een soort van horror/thriller aflevering. De handen werden in de aflevering terug gevonden en bleken van allerlei verschillende mensen te zijn.
De clou was, hoe kan die persoon, ik dacht dat 't een kind was, die opgesloten zat. aan hande van andere mensen komen.

Sorry voor 't lugubere verhaal, daarom is 't me waarschijnlijk al ruim 20 jaar bijgebleven.

Ik ben benieuwd of jullie collectieve geheugen nog ergens aan denkt.

ik heb net zelf ff door de x-files episode plots gekeken, maar 't ljkt toch echt niet van daar te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

TMon schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:22:
Wat leuk dat ik dit topic vind.
Ik loop al vele jaren met een aflevering/film in m'n hoofd, maar heb 'm nooit meer terug kunnen vinden.

plot is als volgt:
Gaat over een kind dat al jaren in een inrichting zit. heeft ooit schade aan z'n handen opgelopen. Afgehakt? Ze zouden in ieder geval niet meer meegroeien. Echter had 't kind om de zoveel tijd andere handen.
2 detectives, man en vrouw, gingen uitzoeken wat hier aan de hand was. no pun intended.

Ik dacht zelf aan x-files, maar die heb ik later nog helemaal gezien en volgens mij zat deze case er niet tussen.
het moet wel een serie uit de 90s, early 00's zijn geweest.

De aflevering intrigeerde me, maar ik heb m'n nooit meer terug kunnen vinden.
When the Bough Breaks, met Martin Sheen en Ron Perlman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Jullie zijn toch ook echt fantastisch! Dat is hem, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
Oehh dat ziet er veelbelovend uit! Vanavond even kijken. Dit zou 'm wel eens kunnen zijn _/-\o_

- 10 minutes in, yep dit is 'm. Heeeeeel gaaf. kan ik na 25 jaar eens kijken hoe 't nou af loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door TMon op 07-05-2025 21:18 ]

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste