Ik zoek een film met daarin een ‘senario schets’ van een theorie dat de hele wereld vernietigd wordt, door een actie reactie gevolg
Ik dacht dat het in de film ‘sneakers’ voorkwam. Maar kweet het niet zeker. En om die film nou te gaan huren of kopen is mij te onzeker. Want het gaat mij om deze scène en dan de juiste film natuurlijk.
Er is een discussie gaande in de film en dan wordt die theorie besproken.
De zin gaat als volgt
“ Lets just say they detonate a bomb, in lets say ‘tel aviv’ the resspons wil be.. a bomb on... (en dan weer een stad genoemd)
En die theorie noemen ze gideon of genesis oid.
Het is zoiets als in de trant van wargames en sneakers dus, een film waar iig iets met nucleaire bommen aan de hand is, en worden gezocht. Een oudje dus.
Ik weet niet of deze scène er ook in voorkomt.
Dan zitten ze op een speedboot/jacht. En dan meten ze nucleaire straling door heel dicht langs een grote tanker te varen. Op de speedboot hebben ze dan paar mooie dames als afleiding. Maar in de speedboot zitten ze dan met apparatuur te meten.
Kweet niet of dit laatste nu bij de film die ik zoek hoort, en of dat in ‘sneakers’ zit misschien. (Of is dat van ‘true lies’ dan scratch deze scène maar, dan hoort die er niet tussen.)
Maar het gaat mij dus om die zin in de film, en die uitleg van een wereldvernietigende senario, met nukes.
[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 21-08-2022 02:42]