Toon posts:

Hoe heet deze film? Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Iets wat ik geleerd heb.

De leuke, vette herinneringen aan coole, ruige, mooie films die je hebt uit je verleden.

Laat ze in je verleden blijven.

9 van de 10 blijkt, als je ze nu weer bekijkt, echt zo enorm slecht te zijn.

Dan maar liever een goede herinnering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:12
ToyotaMR2 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:15:
Iets wat ik geleerd heb.

De leuke, vette herinneringen aan coole, ruige, mooie films die je hebt uit je verleden.

Laat ze in je verleden blijven.

9 van de 10 blijkt, als je ze nu weer bekijkt, echt zo enorm slecht te zijn.

Dan maar liever een goede herinnering.
Mee eens! Maar soms werkt het andersom: een film die je vroeger slecht vond blijkt mee te vallen of zelfs een topper!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44
Ik ben op zoek naar 2 titels in mijn vage herinnering.
Ik weet er eigenlijk niet veel meer van.
Dus ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan sturen.
Allebei films rond 1980 - 1999

1. Weet alleen begin vd film mij te herinneren.
Speelt zich af op een (hoge school) en er word geschoten met paintball pistolen en er komt een Jeep auto in beeld.
Dit is echt in de eerste 5 min vd film.

2. Deze is wat makkelijker denk ik.
Speelt zich ook af op een (basis school).
Deze school word gekaapt/gegijzeld door terroristen.
En een aantal leerlingen weten te ontsnappen of iets te regelen met de buitenwereld (politie)

Hoop dat iemand iets weet, ook al zijn mijn omschrijvingen zeer beperkt.
Bedankt alvast. ;-)

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29

Honesty

kattenneus!

kevinmastah2005 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:59:

Speelt zich af op een (hoge school) en er word geschoten met paintball pistolen en er komt een Jeep auto in beeld.

En een aantal leerlingen weten te ontsnappen of iets te regelen met de buitenwereld (politie)

Hoop dat iemand iets weet, ook al zijn mijn beschrijvingen zeer beperkt.
1. Doet me denken aan de Falcon and the snowman.

festina lente

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
.

Bedankt alvast. ;-)
Is dat niet de verfilming van het boek "Gegijzeld"?
https://www.bibliotheek.n...833431374.html/gegijzeld/

Ik kan er geen IMDB pagina van vinden trouwens, maar ik heb ooit in de jeugdbieb de film geleend.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:56

Bedankt alvast. ;-)
Film 2 misschien "Toy Soldiers" ?: https://www.imdb.com/title/tt0103112/?ref_=nm_knf_i3

apollo13

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Bedankt alvast. ;-)
1 is vast IMDB: Gotcha! (1985) Easy peasy.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• kevinmastah2005
  • Laatst online: 21:44
Beide films gevonden.
Bedankt.

1. Gotcha 1985
2. Toy Soldiers 1991

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:11
Mel33 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:20:
[...]

Ja bij beeld en geluid geen resultaat idd.
En nadat ik haar een bedankje gaf voor de info kreeg ik nog een reactie van haar, met nog een tip om met Studio Nieuwe Gronden contact te zoeken.
https://www.sngfilm.nl/contact/

Inmiddels ben ik ook met de KRO aan het mailen.
En dus met sngfilms

Ik vroeg haar of ze de rechten nog had van de telefilm, mocht dat een probleem geven.
Maar gek genoeg liggen de rechten van deze tv productie niet bij haar (dat is een lang verhaal…, schreef ze)
Dus dat zal nog wel een slag om de arm hebben.
Ik hou haar op de hoogte of en hoe het verloopt bij KRO en sngfilm.
Zal ik ook naar jou toe doen.
Dm me maar voor je mailadres.

Ja ik was je dus voor haha
Maar ongoning dus.
Mail de kro maar niet, want dan zien ze er een verdien model in misschien haha
(of misschien juist wel mailen, misschien brengt ze dat op het idee om hem nog een keer uit te zenden)

Good luck iig.

Edit
Oh jij bent goed haha. Ik kon hem niet vinden.
Dankje ga ik een account maken bij beeld en geluid en koop ik hem daar wel.
Is het nog gelukt met het bestellen? Had dit topic even moeten bookmarken, was even afgeleid door andere dingen de afgelopen weken. Zou hem toch nog wel eens terug willen zien, anders delen we de kosten?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik zoek een film met daarin een ‘senario schets’ van een theorie dat de hele wereld vernietigd wordt, door een actie reactie gevolg
Ik dacht dat het in de film ‘sneakers’ voorkwam. Maar kweet het niet zeker. En om die film nou te gaan huren of kopen is mij te onzeker. Want het gaat mij om deze scène en dan de juiste film natuurlijk.

Er is een discussie gaande in de film en dan wordt die theorie besproken.
De zin gaat als volgt
“ Lets just say they detonate a bomb, in lets say ‘tel aviv’ the resspons wil be.. a bomb on... (en dan weer een stad genoemd)
En die theorie noemen ze gideon of genesis oid.
Het is zoiets als in de trant van wargames en sneakers dus, een film waar iig iets met nucleaire bommen aan de hand is, en worden gezocht. Een oudje dus.

Ik weet niet of deze scène er ook in voorkomt.
Dan zitten ze op een speedboot/jacht. En dan meten ze nucleaire straling door heel dicht langs een grote tanker te varen. Op de speedboot hebben ze dan paar mooie dames als afleiding. Maar in de speedboot zitten ze dan met apparatuur te meten.
Kweet niet of dit laatste nu bij de film die ik zoek hoort, en of dat in ‘sneakers’ zit misschien. (Of is dat van ‘true lies’ dan scratch deze scène maar, dan hoort die er niet tussen.)
Maar het gaat mij dus om die zin in de film, en die uitleg van een wereldvernietigende senario, met nukes.

[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 21-08-2022 02:42]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Mel33
  • Nu online
dsibma schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:10:
[...]

Is het nog gelukt met het bestellen? Had dit topic even moeten bookmarken, was even afgeleid door andere dingen de afgelopen weken. Zou hem toch nog wel eens terug willen zien, anders delen we de kosten?
Nee ben er nog niet aantoe gekomen. Kheb het al wel beeld en geluid in mijn lijst gezet iig.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• FlyEragon
  • Laatst online: 01:04

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik zoek al een tijdje naar een film die ik zeker weten gekeken heb maar al jaren niet kan vinden. Was een soort alternatieve wereld waar elke scene waar de hoofdrol speler in ging soort van opgezet was/werd door mensen in lab-kleding. Ergens gaat dit proces mis en dan begint het hele spektakel.

Het enige wat me nog bijstaat is een scene waarin de hoofdrolspeler van de gebaande pad afgaat en een deur opent die uitkomt in een setting die nog geprepareerd wordt. Super cool.

Krijg steeds films te zien die er niks mee te maken hebben als ik zoek op movie with prepared scenes/doors etc

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
Klinkt als The Trueman show, maar dat zal hem wel niet zijn 😁

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

franssie

Save the albatross

@FlyEragon misschien een aflevering van de Twilight Zone.

Deze wellicht? Wikipedia: Lost and Found (The Twilight Zone)

[Voor 57% gewijzigd door franssie op 27-09-2022 09:43]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een klassieker zoek ik. En het is een klassieker omdat mijn moeder de film keek heel lang geleden. Zal rond 1990 geweest zijn. Maar de film was ouder, jaren 50? In ieder geval kleur.

Het gaat om een moeder en een kind, waarvan de moeder het kind niet mag houden. De reden is mij niet meer bekend (ongewenste zwangerschap?) De rest van de familie is een gegoede familie. Ze zitten op een gegeven moment op een jacht, klassiek model. En op een avond wordt het kind van de boot gehaald en ergens anders ondergebracht. De rest van de film gaat natuurlijk over het terugvinden van het kind.

==
hoi

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09
FlyEragon schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:15:
Ik zoek al een tijdje naar een film die ik zeker weten gekeken heb maar al jaren niet kan vinden. Was een soort alternatieve wereld waar elke scene waar de hoofdrol speler in ging soort van opgezet was/werd door mensen in lab-kleding. Ergens gaat dit proces mis en dan begint het hele spektakel.

Het enige wat me nog bijstaat is een scene waarin de hoofdrolspeler van de gebaande pad afgaat en een deur opent die uitkomt in een setting die nog geprepareerd wordt. Super cool.

Krijg steeds films te zien die er niks mee te maken hebben als ik zoek op movie with prepared scenes/doors etc
Ik denk Dark City.

• FlyEragon
  • Laatst online: 01:04

FlyEragon

Alien Monkeys

Nee, het was een gewone hollywood film.

Ook Dark City is hem niet. Kwa release date denk ik tussen 2007-2015
update:
Eindelijk gevonden denk ik met een vrij specifieke beschrijving: "A movie with doors and people opening door that end up in an unprepared setting" De titel hielp niet echt mee... _/-\o_

Wikipedia: The Adjustment Bureau

[Voor 26% gewijzigd door FlyEragon op 27-09-2022 10:59]

• Mel33
  • Nu online
@FlyEragon
Met Twilight Zone zat ik aan de aflevering te denken waar alles 60sec is. Het wordt in de aflevering uitgelegd aan een persoon die buiten de huidige tijd van die wereld stapt. Perongeluk of omdat hij het ontdekt.

Je hebt wel eens dat je een voorwerp ergens neerlegt en dan niet kan vinden op die plek, en dan paar minuten later ligt er eropeens weer.

Het wordt in de aflevering uitgelegd
Elke minuut is een treinwagon. Enke minuut is een scène.
De toekomst nog moet worden gebouwd, door mannetjes in blauwe pakken (dacht ik)
En alleen op plekken waar de mensen van de huidige tijd komen en lopen wordt er gebouwd wat de vorige 60min had gelegen, qua omgeving en spullen. (En soms vergeten ze wel eens wat. Of goed neer te leggen)
De rest waar niemand komt is dan niet afgebouwd.

Kan niet op de aflevering naam komen.
Of is het die van jou @franssie

• franssie

franssie

Save the albatross

@Mel33 als het goed is, is dat die aflevering van mij maar ik moet de DVD set opsnorren, want ik wil 'm nu ook zelf zien en controleren of het deze inderdaad is.

yup is 'm! Heerlijke serie was dat, net zoals Earie Indiana

[Voor 34% gewijzigd door franssie op 27-09-2022 18:30]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 15:11
Mel33 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:08:
@FlyEragon
Met Twilight Zone zat ik aan de aflevering te denken waar alles 60sec is. Het wordt in de aflevering uitgelegd aan een persoon die buiten de huidige tijd van die wereld stapt. Perongeluk of omdat hij het ontdekt.
Dat is deze:

Die aflevering is me ook altijd bijgebleven.

[Voor 11% gewijzigd door SeismicCharge op 30-09-2022 14:47]

• Mel33
  • Nu online
Ja dat is hem, top @SeismicCharge

[Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 30-09-2022 17:26]

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:35
Ik zit met een scene in mijn hoofd. Ik dacht dat Sidney Poitier en Mark wahlberg erin de rollen speelden maar kom niets bekends tegen.

Zijn detectives en op doorreis duikt de blanke man met een vrouw het bed in (motel) De volgende dag kijkt zijn collega hem verbouwereerd aan met instappen van de auto en zegt de blanke detective. "I didnt know she was a screamer"

Iemand hier een idee?

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

In ieder geval geen film met Sidney Poitier & Mark Wahlberg, die hebben samen geen film gedaan: https://www.imdb.com/sear...es,documentary,game,short

Maar je weet dus wel zeker dat het een donkere & blanke hoofdrolspeler zijn?

There's no place like 127.0.0.1

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:54

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Is het niet se7en / seven met Morgan Freeman en Brad Pitt ?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kadett schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:34:
Ik zit met een scene in mijn hoofd. Ik dacht dat Sidney Poitier en Mark wahlberg erin de rollen speelden maar kom niets bekends tegen.

Zijn detectives en op doorreis duikt de blanke man met een vrouw het bed in (motel) De volgende dag kijkt zijn collega hem verbouwereerd aan met instappen van de auto en zegt de blanke detective. "I didnt know she was a screamer"

Iemand hier een idee?
Mark Wahlberg en een donkere medespeler, dan denk ik aan 2 guns, Spenser confidential of Four Brothers.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43
aawe mwan schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:26:
[...]

Dat was geen jolige film met dergelijke one liners ;)

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:35
Beide tips zijn het niet al die films gezien. Film is sowieso wel begin '00 of vroeger.

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:12
aawe mwan schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:26:
[...]

Nee, zo’n scène komt niet in die film voor. Wél fantastische film, overigens.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Iemand hier een idee?
Pain & Gain geen doorreis met wel met blank en donkere acteur. Oud agent neemt een lesje.

Deze nog maar wijken redelijk veel van je verhaal af
The Corruptor
We Own the Night

[Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 02-10-2022 21:54]

Blog - Tweak uptime

• Mel33
  • Nu online
@Kadett Is het Ted misschien? met Morgan Freeman en Mark Walberg

[Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 03-10-2022 00:44]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Iemand hier een idee?
Sidney Poitier is veel te lang terug, dat kan alleen In the heat of the night of They call me Mr Tibbs zijn. De eerste is zeer de moeite waard om te kijken, onafhankelijk van de scene die je zoekt.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:01

Goku33

Ownage!

Een vrij vage herinnering, maar wellicht weten jullie meer dan Google :)

Amerikaanse film uit de jaren '80/90 (?) over een familie die in een vrij groot huis wonen. Om de 1 of andere reden zijn de ouders langere tijd van huis, waardoor de kinderen in de zomer zelf het huishouden moeten runnen, een baan moeten vinden, etc. De dochter gaat dan met vals CV aan de slag bij een modebedrijf wat uiteindelijk leidt tot een gigantische modeshow in de tuin van het huis. Uiteindelijk valt iedereen door de mand natuurlijk, maar komt alles vast en zeker goed.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51

Spotmatic

Ken sent me

Klinkt een heel klein beetje als IMDB: Don't Tell Mom the Babysitter's Dead (1991), maar dat zal wel niet.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Goku33 Dat klinkt inderdaad als ^ :Y

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Goku33
  • Laatst online: 09:01

Goku33

Ownage!

Yeah, ik vermoed dat dat hem was! Thanks @Spotmatic en @Raven !

• nhanssen
  • Laatst online: 03-06 21:32

nhanssen

QVL is non-tweakers

Hoi, ik ben al enige tijd op zoek naar de naam van een western. Alleen als ik via google/duckduckgo gebruik maak van bepaalde kernwoorden (western, settlers, race) dan zijn de resultaten om te huilen.

Wat ik nog weet van de film is dat het uitmondt tot een race voor stukken land in Amerika. Hier gaan meerdere "settlers" meedoen aan een race waar je een stuk land kan toe eigenen welke vooraf gemarkeerd zijn.

Voordat de race begint zijn er al een paar die al eerder beginnen te rijden maar die worden afgeschoten voor valsspelen.
Het volgt (meen ik) een bepaalde familie die bij de inspectie van de stukken land al een bepaalde voorkeur heeft, een stuk land met een rivier.

Meer weet ik eigenlijk niet meer van deze film, volgens mij was ik ook nog jong toen ik hem zag.

Hoop dat iemand hem kent. Bij voorbaat dank!

Spec's PC

• franssie

franssie

Save the albatross

@nhanssen bij rivieren werd vaak naar goud gezocht. Als ik dat toevoeg aan de zoekopdracht vindt ik onder andere deze Wikipedia: Mackenna's Gold

• Wren
@nhanssen klinkt als een film over de Oklahoma land rush?

Cimarron misschien?

Of recenter: Far and Away?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klinkt inderdaad als Far and Away
nhanssen schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:38:
Meer weet ik eigenlijk niet meer van deze film, volgens mij was ik ook nog jong toen ik hem zag.
Het helpt dan om te weten of je nu 12 of 82 bent :P

[Voor 80% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2023 12:03]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

F_J_K schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:02:
Klinkt inderdaad als Far and Away

[...]

Het helpt dan om te weten of je nu 12 of 82 bent :P
Ik komt uit 1981 :) Far and Away lijkt grotendeels te kloppen maar ik meen dat Tom Cruise en Nicole Kidman er niet in zaten.

@franssie Ging niet om het goud zover ik kan herinneren.

@Wren Weet niet of het de Oklahoma land rush was, maar Cimarron heeft er wel iets van weg.

De beelden wat ik in mijn hoofd heb is meer "grainy effect" (oud)

[Voor 6% gewijzigd door nhanssen op 17-02-2023 12:20]

Spec's PC

• Wren
nhanssen schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:18:
[...]

Ik komt uit 1981 :) Far and Away lijkt grotendeels te kloppen maar ik meen dat Tom Cruise en Nicole Kidman er niet in zaten.

@franssie Ging niet om het goud zover ik kan herinneren.

@Wren Weet niet of het de Oklahoma land rush was, maar Cimarron heeft er wel iets van weg.

De beelden wat ik in mijn hoofd heb is meer "grainy effect" (oud)
YouTube: Clip HD | Cimarron | Warner Archive

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Dat stuk met die valsspeler in Far and Away lijkt dan wel weer te kloppen, maar dat is er maar een. Meen dat er meerdere waren die valsspelen. Ik ga bovenstaande films eens bekijken. Dank allemaal zover!

Update: Na het kijken van de films bleek Far and Away hem toch te zijn geweest :o Dank voor de suggesties!

[Voor 21% gewijzigd door nhanssen op 21-02-2023 23:46]

Spec's PC

• Elek_Stynus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 11:49
Eind jaren 90 / begin 00 heb ik een (kinder?)film gezien waarbij een jongen een vliegtuig uit afval in elkaar zet in de garage. Wat ik me ook nog herinner is dat toen hij het vliegtuig af was dat de vleugels te lang waren om door de garagepoort te kunnen. Verder staat me nog vaag iets bij dat het ook wat over pesten ging, maar daar ben ik niet meer zeker van.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken om iets van deze film te vinden, maar nog steeds niks gevonden. Iemand soms een idee? Alvast bedankt!

http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com/ ||| PV-Output 3840W/

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Elek_Stynus schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:51:
Eind jaren 90 / begin 00 heb ik een (kinder?)film gezien waarbij een jongen een vliegtuig uit afval in elkaar zet in de garage. Wat ik me ook nog herinner is dat toen hij het vliegtuig af was dat de vleugels te lang waren om door de garagepoort te kunnen. Verder staat me nog vaag iets bij dat het ook wat over pesten ging, maar daar ben ik niet meer zeker van.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken om iets van deze film te vinden, maar nog steeds niks gevonden. Iemand soms een idee? Alvast bedankt!
Radio Flyer?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klinkt als Radio Flyer? Volgens mij was die van begin '90, ken het verhaal van de film die ik zag op m'n eerste vakantie in het vliegtuig, was rond 1994.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Elek_Stynus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 11:49
Bedankt voor de reacties, maar deze film is het helaas niet.

http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com/ ||| PV-Output 3840W/

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22
@Elek_Stynus

The flyboys? Of in andere langden Sky kids? Is uit 2008.
Wikipedia: The Flyboys (film)

Gaat wel om pesten, maar niet om zelf een vliegtuig bouwen.

[Voor 15% gewijzigd door Arunia op 27-02-2023 22:27]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Elek_Stynus schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:09:
Bedankt voor de reacties, maar deze film is het helaas niet.
IMDB: October Sky (1999)

Deze toevallig? Gevonden via ChatGPT :p

[Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 27-02-2023 22:31]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
De antagonist (vrouw/heks dacht ik) verdwijnt naar een parallele wereld waar “higher beings” (ik heb een associatie met de horsemen of the apocalypse, maar kan ook zijn dat ik meerdere dingen door elkaar gooi) ineens bewust zijn dat onze dimensie ook bestaat. Is einde van de film dacht ik.

Ook via chatgpt geprobeerd in meerdere versies en vertaling maar niets gevonden nog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 21:05
@lex herinner je je niet iets meer? Film, animatie, hedendaags, futuristisch, fantasy, waarom, hoe, ...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lex
Was fantasy achtig en wel lore erachter geloof ik. De antagonist veranderd in een soort paarse sprite achtig in die andere wereld.

Kan het niet uitstaan haha

Ook al zitten zoeken in Marvel en DC films maar kan niets vinden. Ik zat dus hellboy (2019) te kijken en door Baba Yaga in die film kwam die scène bij me op.

[Voor 33% gewijzigd door lex op 06-05-2023 20:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apollo13

apollo13

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
@lex
Horsemen, een andere wereld, fantasy, heks, gekleurde entiteit, ... Het begint als The Witcher en The Witcher: Blood Origin te klinken.

[Voor 19% gewijzigd door D-Three op 07-05-2023 21:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lex
D-Three schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:02:
@lex
Horsemen, een andere wereld, fantasy, heks, gekleurde entiteit, ... Het begint als The Witcher en The Witcher: Blood Origin te klinken.
Mjah I know, maar die is het ook niet :') heb ook al proberen te achterhalen wat ik zoal gezien heb wat het zou kunnen zijn, maar no luck

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
lex schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:51:
[...]

Mjah I know, maar die is het ook niet :') heb ook al proberen te achterhalen wat ik zoal gezien heb wat het zou kunnen zijn, maar no luck
Als je alvast even neerpent welke het verder ook in ieder geval niet waren, dan hoeven we die ook niet op te noemen als suggestie ;)

[Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 07-05-2023 22:01]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GertNWK
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-05 22:12

Klinkt als Explorers (1985), maar dat was met een ruimteschip en niet met een vliegtuig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:45

dbzfan

Nee.

Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is maar ik zoek meer films zoals 21 Grams, Seven, Traffic en Prisoners... dus zware thrillers of drama films..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apollo13
dbzfan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:15:
Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is maar ik zoek meer films zoals 21 Grams, Seven, Traffic en Prisoners... dus zware thrillers of drama films..
Die vraag kan je, denk ik, beter hier stellen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1640908

apollo13

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mel33
  • Nu online

Is dat niet Flight of the Navigator uit 1986

Edit
Onee dat is hem vast niet, misschien deze dan.
Paper Planes uit 2014.

Maar er staat mij ook een film bij, die aan het eind een droom bleek te zijn. En dat hij in een kartonnen vliegtuig zit, in een huis/schuur, met een 27mc-bakkie met te iemand praten, en zo een fantasie reis beleeft.

[Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 21-05-2023 13:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 20:43

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mel33 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:45:
[...]

Is dat niet Flight of the Navigator uit 1986

Edit
Onee dat is hem vast niet, misschien deze dan.
Paper Planes uit 2014.

Maar er staat mij ook een film bij, die aan het eind een droom bleek te zijn. En dat hij in een kartonnen vliegtuig zit, in een huis/schuur, met een 27mc-bakkie met te iemand praten, en zo een fantasie reis beleeft.
Nee fIight of the navigator is veel leuker, een lekkere feelgood film :P

Maar ik neem aan dat je ze bedoeld : IMDB: Radio Flyer (1992) gaat. En ik kan me herinderen dat die een stuk minder vrolijk eindigde

[Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 22-05-2023 11:02]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:56

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Stephen King's Langoliers is het omgekeerde van deze hypothese.

Ook daar raakt een groep mensen "uit de tijd", maar juist een minuut achter. De wereld is verlaten, brandstof bevat geen energetische waarde en eten is oneetbaar. En na een tijdje komen de langoliers (een soort reusachtige monstelijke Pac-Mans) om alle materie "op te ruimen".

Ook daar ontsnappen de hoofdrolspelers uiteindelijk: door twee minuten in de toekomst te reizen. Daar aangekomen gebeurt ongeveer hetzelfde als aan het einde van deze Twilight Zone-aflevering.

Ooit verfilmd als een twee-delige miniserie met onder andere Bronson Pinchot (Balki uit Perfect Strangers).

Het is niet The Stand of It, maar zeker wel de moeite waard.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee