robcoenen schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:32:
Mijn vriendin zoekt een film (n.a.v. Split gisteravond op tv) met de volgende omschrijving:
- Minstens 10 jaar oud
- Horror / thriller
- In een redelijk donkere kamer, vermoedelijk een kelder
- Een man lag op een tafel (al dan niet vastgebonden) en toen kreeg hij een rat (of ratten) op zijn buik met een doos/emmer er over heen
- Ze warmde de emmer op waardoor de ratten zich een weg naar buiten wilde eten, via de buikwand van de man
Deze suggestie inderdaad veelvuldig ontvangen op Reddit maar deze is het niet helaas. Ook Game of Thrones en Sinister 2 vallen af.
The collector of 1984 misschien?robcoenen schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:23:
[...]
Deze suggestie inderdaad veelvuldig ontvangen op Reddit maar deze is het niet helaas. Ook Game of Thrones en Sinister 2 vallen af.
robcoenen schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:23:
[...]
Ongeveer vanaf 1 uur en 7 minuten.
'Verify Your Age'.zacht schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:09:
[...]
[Video: Epitaph 1988 ( B-Movie ) Ganzer Film auf Deutsch / German / Horror / PM Entertainment Group Inc.]
Ongeveer vanaf 1 uur en 7 minuten.
Google wil dat ik mijn credit card of ID naar hun opstuur, voordat ik de video mag bekijken.

Is dat niet iets uit 1 vd Saw delen misschienrobcoenen schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:32:
Mijn vriendin zoekt een film (n.a.v. Split gisteravond op tv) met de volgende omschrijving:
- Minstens 10 jaar oud
- Horror / thriller
- In een redelijk donkere kamer, vermoedelijk een kelder
- Een man lag op een tafel (al dan niet vastgebonden) en toen kreeg hij een rat (of ratten) op zijn buik met een doos/emmer er over heen
- Ze warmde de emmer op waardoor de ratten zich een weg naar buiten wilde eten, via de buikwand van de man
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
P-Rock schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:51:
[...]
'Verify Your Age'.
Google wil dat ik mijn credit card of ID naar hun opstuur, voordat ik de video mag bekijken.
offtopic:
ridicuul inderdaad, nu heb ik een play account met een creditcard voor mijn android telefoon maar als je dat niet hebt is het nogal een forse stap. ID bewijs zou ik nooit delen
ridicuul inderdaad, nu heb ik een play account met een creditcard voor mijn android telefoon maar als je dat niet hebt is het nogal een forse stap. ID bewijs zou ik nooit delen
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik ben op zoek naar een film welke ik lang geleden eens heb gezien. Helaas weet ik niet meer precies hoe deze verloopt. Waarschijnlijk voor het jaar 2000
-Ik het begin van de film blijkt volgens mij dat ze de "spear of destiny" gevonden hebben.
-In de film zit een scene waar een kamer vol met zand loopt. Ik geloof dat een van de 2 personages in die scene het niet overleven.
-Op het einde van de film zie je een baby welke is geboren met het bloed van wat nog op de speer zat. Dus het bloed van Jezus.
-Ik geloof dat het een thriller was.
-Ik het begin van de film blijkt volgens mij dat ze de "spear of destiny" gevonden hebben.
-In de film zit een scene waar een kamer vol met zand loopt. Ik geloof dat een van de 2 personages in die scene het niet overleven.
-Op het einde van de film zie je een baby welke is geboren met het bloed van wat nog op de speer zat. Dus het bloed van Jezus.
-Ik geloof dat het een thriller was.
Constantine?
https://www.imdb.com/title/tt0360486/
https://www.imdb.com/title/tt0360486/
Het bleek om Altered states te gaan. Die ene scene is nog steeds erg goed. Maar inmiddels niet meer eng natuurlijk. Wel lekker trippydestroyer6670 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:20:
Ik zoek deze film: als klein kind jaren 80 op tv een thriller/horror film stiekem gezien. Toen doodeng haha
Scene die me bij is gebleven: iemand in ziekenhuisbed, dode vader, droom/visioen met een oog en adelaar, doek van gezicht halen. Snel veranderende korte beelden.
Vroeger heb ik een keer (gok 25 jaar geleden) een Scifi film gezien maar nooit kunnen ontdekken wat voor een film het nou was. Er was wel een bepaalde scene die me altijd is bijgebleven.
Er is een robot die in gevecht is met een paar mensen. Een soldaat schiet op een gegeven moment de robot op tilt en er opent een CD lade. Aarzelend loopt de soldaat naar de robot toe en verwisseld de CD met zijn CD met harde metal muziek. Sluit de CD lade en de robot danst als een idioot en ontploft dan.
Heb het idee dat dit een B film was maar wellicht dat iemand hem kent
Er is een robot die in gevecht is met een paar mensen. Een soldaat schiet op een gegeven moment de robot op tilt en er opent een CD lade. Aarzelend loopt de soldaat naar de robot toe en verwisseld de CD met zijn CD met harde metal muziek. Sluit de CD lade en de robot danst als een idioot en ontploft dan.

Ik heb nu ik dit lees er ook wel een vage herinnering aan, niet zeker of het een film was of een serie a la Twilight Zone.wauskoek schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:31:
Vroeger heb ik een keer (gok 25 jaar geleden) een Scifi film gezien maar nooit kunnen ontdekken wat voor een film het nou was. Er was wel een bepaalde scene die me altijd is bijgebleven.
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Eerste waar ik aan moest denken was de opening scene van Tomb Raider (2001), lijkt er voor een deel op, dus weet denken andere hier ook aan...
There's no place like 127.0.0.1
Nee dat is hem niet helaas. Het voelde echt aan als wat je jaren geleden nog wel eens had op RTL5 (of nog steeds) door de weeks van die goedkope B films.MatHack schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:24:
Eerste waar ik aan moest denken was de opening scene van Tomb Raider (2001), lijkt er voor een deel op, dus weet denken andere hier ook aan...

Misschien is dit hem? A.P.E.X. IMDB
Ja hoor!! Dat is hem gewoon!!

Het bewuste fragment: 1:32:18
YouTube: A.P.E.X. (1994) VHS FULL MOVIE!!!
Ik herinnerde me laatst een scene, maar ik kan de film totaal niet plaatsen. Heel ergerlijk, dus ik hoop dat iemand hier de film herkent:
De good guy (een (ex)-spion/agent), misschien Tom Cruise, maar in ieder geval een A-list acteur, loopt een kade af naar een boot-verhuur-kiosk, waar een knappe dame hem een sleutel van een boot geeft.
De good guy heeft door dat ze een spion is.
Later in de film is de dame vervangen door een andere dame die het werk boot-verhuur doet (volgens mij ook een spion).
Heel summier, maar misschien herkent iemand het?
De good guy (een (ex)-spion/agent), misschien Tom Cruise, maar in ieder geval een A-list acteur, loopt een kade af naar een boot-verhuur-kiosk, waar een knappe dame hem een sleutel van een boot geeft.
Later in de film is de dame vervangen door een andere dame die het werk boot-verhuur doet (volgens mij ook een spion).
“Rats, I missed! Oh, I hate it when I miss!”
@Twhomp ik zie het voor mij maar kan er ook niet op komen. Zit eerder te denken aan een James Bond film, maar welke.
@Twhomp Bedoel je niet een van de (Jason) Bourne films? The Bourne Identity (2002) was het dacht ik, met Franka Potente als de dame.
[Voor 14% gewijzigd door Raven op 06-12-2021 10:16. Reden: IMDB parser nog steeds stuk :/]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
@Raven: Nee denk het niet, de situatie was 'zonnig' en lichtvoetig. De good guy was 1 stap vooruit op de instanties die hem volgen; hij had het juist door en maakt er een grapje van. Bourne-films spelen zich niet af in tropische gebieden met zon 
En de dame in kwestie was geen hoofdrolspeler. Het was een 'minor character'.
(of ik moet het helemaal verkeerd hebben onthouden)

Ik denk dat ik weet welke film het is, maar vraag me nu even niet hoe hij heet.Twhomp schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:39:
@Raven: Nee denk het niet, de situatie was 'zonnig' en lichtvoetig. De good guy was 1 stap vooruit op de instanties die hem volgen; hij had het juist door en maakt er een grapje van. Bourne-films spelen zich niet af in tropische gebieden met zon

Zij is inderdaad geheim agent en "beheert" de have waar hij terecht komt. Uiteindelijk gaat ze met hem mee en zie je een shot van boven van hun boot en varen ze niet in open water, maar in een "bayou". Denk inderdaad aan TC, maar kan aan de film namen komen me niet echt bekend voor.
Is dat niet "Catch me if you can?" met Leonardo diCaprio?Twhomp schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:51:
Ik herinnerde me laatst een scene, maar ik kan de film totaal niet plaatsen. Heel ergerlijk, dus ik hoop dat iemand hier de film herkent:
Ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd of daar een boot scene in zit.
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Franka was volgens mij wel hoofdrolspeelster, in 1 van de films i.i.g. en dat tropische gebied was volgens mij een heel erg zonnig Grieks eiland.... Als ik het goed herinnerTwhomp schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:39:

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Gemini Man @ 7m30sTwhomp schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:51:
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Hmm, allemaal goede suggesties maar nee.
De good guy vaart in zijn eentje in het bootje weg. Er volgt geen actie ofzo.
Misschien toch de suggestie van @Neobahamuth ?Twhomp schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:36:
Hmm, allemaal goede suggesties maar nee.
Ja! Goed dat je het zegt, want ik had over de reactie van Neobahamuth heen gelezen.
@Neobahamuth Bedankt!
Oef, blij hiermee, dat 'scratched an itch' in mijn brein
(toch best goed omschreven, alleen hoe ik bij Tom Cruise (of soortgelijk) kwam i.p.v. Will Smith
)
@Neobahamuth Bedankt!

Oef, blij hiermee, dat 'scratched an itch' in mijn brein

(toch best goed omschreven, alleen hoe ik bij Tom Cruise (of soortgelijk) kwam i.p.v. Will Smith

Oh oei ook een dankjewel van mij!zacht schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:39:
[...]
Misschien toch de suggestie van @Neobahamuth ?
[Video: 4K HDR 60FPS ● Yacht Meeting (Gemini Man) ● Dolby Vision ● Dolby Atmos]
Ik had deze nog niet gezien, en verloopt over 5 dagen op prime video, ff snel morgen nog kijken, Thanks
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Brother from another motherTwhomp schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:42:
(toch best goed omschreven, alleen hoe ik bij Tom Cruise (of soortgelijk) kwam i.p.v. Will Smith)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Ik heb een film gezien (maar het zou evt ook een serie kunnen zijn geweest), niet zo lang terug, maar ik kan maar niet achterhalen hoe deze heet. Ik dacht dat ik de hoofdpersoon onthouden had, maar blijkbaar niet want op IMDB kom ik er niet.
Ik twijfel ook of ik nu 2 films door elkaar haal, maar ga het gewoon proberen. Wat ik nog weet zijn flarden..
- Setting is moderne tijd, CIA-spionage/infiltratie achtig. USA vs Rusland. Vrij recente film volgens mij ook.
- Er is een of andere informant of topcrimineel gevonden ergens in rusland, of wit-rusland oid. Hier gaat de hoofdpersoon naartoe met een team.
- Een scene met een vliegtuig onderweg naar dit land. Vliegtuig wordt opgedragen te landen, maar doet dit niet en wordt neergeschoten. Crashed in zee dacht ik?
- Ze komen toch bij de informant in een of andere "russische" stad, in een hotel of apparementenblok. Eenmaal aangekomen bij de informant/persoon blijkt het een val te zijn, volgens mij wordt die informant opgeblazen.
- Vervolgens een shootout met een sniper in een gebouw aan de overkant. Veel schieten, team raakt gewond etc. Via het dak begint de sniper ook op politie te schieten, die denkt dat het team dit doet. Vervolgens komt er een half leger aan politie aan.
- Team ontsnapt via achterdeur oid, 1 persoon blijft achter als afleiding (de hoofdpersoon). Deze vecht met een SWAT team en vermomd zich met de kleren van een, en ontsnapt vervolgens (zwaargewond) met een gestolen ambulance en rijdt naar een "safehouse".
Dat is wat ik nog weet.. Ik dacht dat Scott Grimes end John David Washington er in speelden, maar zie op IMDB niets wat er op lijkt..
Ik twijfel ook of ik nu 2 films door elkaar haal, maar ga het gewoon proberen. Wat ik nog weet zijn flarden..
- Setting is moderne tijd, CIA-spionage/infiltratie achtig. USA vs Rusland. Vrij recente film volgens mij ook.
- Er is een of andere informant of topcrimineel gevonden ergens in rusland, of wit-rusland oid. Hier gaat de hoofdpersoon naartoe met een team.
- Een scene met een vliegtuig onderweg naar dit land. Vliegtuig wordt opgedragen te landen, maar doet dit niet en wordt neergeschoten. Crashed in zee dacht ik?
- Ze komen toch bij de informant in een of andere "russische" stad, in een hotel of apparementenblok. Eenmaal aangekomen bij de informant/persoon blijkt het een val te zijn, volgens mij wordt die informant opgeblazen.
- Vervolgens een shootout met een sniper in een gebouw aan de overkant. Veel schieten, team raakt gewond etc. Via het dak begint de sniper ook op politie te schieten, die denkt dat het team dit doet. Vervolgens komt er een half leger aan politie aan.
- Team ontsnapt via achterdeur oid, 1 persoon blijft achter als afleiding (de hoofdpersoon). Deze vecht met een SWAT team en vermomd zich met de kleren van een, en ontsnapt vervolgens (zwaargewond) met een gestolen ambulance en rijdt naar een "safehouse".
Dat is wat ik nog weet.. Ik dacht dat Scott Grimes end John David Washington er in speelden, maar zie op IMDB niets wat er op lijkt..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik denk dat je die slechte John Clark (Tom Clancy-verfilming) van een jaar of twee geleden bedoelt.
Edit: IMDB: Without Remorse (2021) - Reference View
[Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 10-12-2021 10:23]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
JAAAAAF_J_K schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:21:
Ik denk dat je die slechte John Clark (Tom Clancy-verfilming) van een jaar of twee geleden bedoelt.
Thanks!

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ook ik ben op het punt aangekomen dat ik flarden van een film herinner, maar niet meer weet welke het is.
In mijn beleving is het een vrij recente film waar ik alleen het begin nog van weet. De film opent zich met een side scrolling animatie met diepte. In deze animatie wordt een sprookje/verhaal vertelt van een meisje dat samen met haar moeder. Op een moment raakt moeder en meisje van elkaar gescheiden en dwaalt het meisje steeds verder het bos in.
Tijdens het rondlopen komt het meisje drie karakters tegen die haar "op weg helpen". Later blijkt dat het duistere wezens zijn die haar de verkeerde kant op leiden voor eigen gewin (opeten o.i.d.?). Na het 3e wezen (wat in mijn beleving een spin was), begint de film.
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar dit van is, maar het blijft maar m'n hersenen kietelen.
Wie-o-wie?
Update: Het bleek de opening sequence van de game Resident Evil Village te zijn.
In mijn beleving is het een vrij recente film waar ik alleen het begin nog van weet. De film opent zich met een side scrolling animatie met diepte. In deze animatie wordt een sprookje/verhaal vertelt van een meisje dat samen met haar moeder. Op een moment raakt moeder en meisje van elkaar gescheiden en dwaalt het meisje steeds verder het bos in.
Tijdens het rondlopen komt het meisje drie karakters tegen die haar "op weg helpen". Later blijkt dat het duistere wezens zijn die haar de verkeerde kant op leiden voor eigen gewin (opeten o.i.d.?). Na het 3e wezen (wat in mijn beleving een spin was), begint de film.
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar dit van is, maar het blijft maar m'n hersenen kietelen.
Wie-o-wie?

Update: Het bleek de opening sequence van de game Resident Evil Village te zijn.

[Voor 5% gewijzigd door CuBras op 03-02-2022 13:38]
En na deze animatie is het een gewone live action film? Enige herinnering aan dat gedeelte?CuBras schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:25:
Ook ik ben op het punt aangekomen dat ik flarden van een film herinner, maar niet meer weet welke het is.
Wie-o-wie?
Ik zit met een film/scene in mijn hoofd. Denk van eind jaren '80/begin '90. Apocalyptische setting. Een (oudere) man tovert in een bus/trein een zaklamp om tot laser geweer/pistool.
Meer weet ik eigenlijk niet meer erover.
Meer weet ik eigenlijk niet meer erover.
Live action film inderdaad. Vergeten te melden.Wren schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:48:
[...]
En na deze animatie is het een gewone live action film? Enige herinnering aan dat gedeelte?
Helaas niet. Het is geen anime en dit lijkt veel ouder. Ik was vergeten te melden dat het na het intro overgaat naar live action.franssie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:00:
@CuBras Iets wat er vagelijk op lijkt is wellicht Princess Mononoke?
[YouTube: Princess Mononoke - Official Trailer]
Pan's Labyrinth? https://www.imdb.com/title/tt0457430/CuBras schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:25:
Wie-o-wie?
Everytime I suffer I become a better man because of it
't is geen Pan's Labyrinth. Ook geen idee hoe je aan Pincess Mononoke kan komen..
Ben benieuwd wat het wel is, ik weet alleen dat ik 't nooit gezien heb. Maar ik hou wel van donkere sprookjes..
Ben benieuwd wat het wel is, ik weet alleen dat ik 't nooit gezien heb. Maar ik hou wel van donkere sprookjes..
Make lovecraft not warcraft. / Films 2022
Dan ben je wel stellig ;-)Sméagol schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:46:
<>, ik weet alleen dat ik 't nooit gezien heb. <>
josh-hill schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:17:
Geen Spirited Away dan. Al is dat wel een aanrader.
offtopic:
dat is ook wel een van de redenen dat ik dit topic volg, je komt nog eens wat niet mainstream tegen
dat is ook wel een van de redenen dat ik dit topic volg, je komt nog eens wat niet mainstream tegen
franssie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:21:
[...]
offtopic:
offtopic:
Ik weet niet of je een film met een box office omzet van 355 miljoen dollar "niet mainstream" kan noemen.
Ik weet niet of je een film met een box office omzet van 355 miljoen dollar "niet mainstream" kan noemen.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Dat klopt, maar dat is omdat ik de andere 2 films wel heb gezien, en die voldoen gewoon niet aan de beschrijving..
@CuBras kheb echt geen idee hoor maar Het lijkt op het roodkapje verhaal.
Misschien heb je iets aan deze hint.
Misschien heb je iets aan deze hint.
Beetje met schaamte, want ik heb deze film of serie nog niet zo lang geleden gezien. Maar kan maar niet op de naam komen.
Ik denk dat de serie twee jaar oud is. Fictie. Politiek in de VS is het hoofdonderwerp. Er komt een journalist in voor die op social media allerlei leugens verspreid en het eindigt met een beschieting door de politie op die journalist die met medestanders in een huis is verscholen. Het is geen House of Cards. Vast wel iemand hier die een idee heeft?
Ik denk dat de serie twee jaar oud is. Fictie. Politiek in de VS is het hoofdonderwerp. Er komt een journalist in voor die op social media allerlei leugens verspreid en het eindigt met een beschieting door de politie op die journalist die met medestanders in een huis is verscholen. Het is geen House of Cards. Vast wel iemand hier die een idee heeft?
Ik ben er vrij zeker van dat dit de intro van Resident Evil 8 is, en dus geen film maar een hele vette game. Deze animatiestijl zit enkel aan het begin en aan het eind van het verhaal.CuBras schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:25:
Wie-o-wie?
Holy crap! Dat is hem inderdaad!ErikT738 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:51:
[...]
Ik ben er vrij zeker van dat dit de intro van Resident Evil 8 is, en dus geen film maar een hele vette game. Deze animatiestijl zit enkel aan het begin en aan het eind van het verhaal.
[YouTube: RESIDENT EVIL VILLAGE - Opening Animation / Village of Shadows Book]

Ik wist dat ik het ergens had gezien, maar hé-le-máál vergeten dat ik het in RE: Village had gezien.
Dankjewel. Kan ik dat kriebeltje in m'n hersenen lekker loslaten.
Wie zou mij willen helpen zoeken?
Ik zoek een film. (Denk ik, het kan ook een serie of een intermezzo van iets geweest zijn)
Ik denk dat het iets Nederlands is. Ik vermoed van voor 2000 (Ik gok rond 1990), maar zeker voor 2010.
Nou heb ik al geprobeerd door samenvattingen heen te struinen in wat databases, en op Wikipedia op namen van films te klikken waarvan ik dacht "Hmm, zou kunnen", en ook op Wikipedia een beetje met trefwoorden te spelen, maar ik heb tot nu toe nog weinig succes geboekt.
Als mijn geheugen het na (wellicht) 20 jaar herkauwen nog een beetje accuraat heeft, dan kan ik ongeveer opstellen wat de inhoud was van wat destijds zo'n indruk op me maakte:
-Een man en een vrouw ontmoeten elkaar (ik denk voor het eerst, en ze worden op slag verliefd, maar geen idee), en daaruit volgt een informele dans-scene tussen de twee
-(Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze een rode jurk droeg)
-Ze gaan de straat op, en hebben vooral aandacht voor elkaar
-(Ik denk dat de buitenscene rijtjeshuizen als achtergrond had)
-De vrouw let niet goed op, draait zich om, en schrikt van een auto die recht op haar afkomt
-(Een shot vanuit de auto die de vrouw nadert terwijl zij niet uit de weg gaat? Ik weet niet zeker of dit later)
-Ze wordt aangereden, en overlijdt ter plaatse
-Een omstander merkt op: "Zo'n klap overleeft niemand."
Het is me al die tijd bijgebleven. Ik weet niet waar het van is.
Wellicht doet dit bij iemand een belletje rinkelen, is het een klassieker die ik toevallig maar één keer heb meegekregen in m'n opvoeding, en zijn we heel snel klaar, maar ik kan me ook voorstellen dat dit geen makkelijke is.
Alle hulp en suggesties zijn welkom. Ik zoek ondertussen rustig verder.
Ik zoek een film. (Denk ik, het kan ook een serie of een intermezzo van iets geweest zijn)
Ik denk dat het iets Nederlands is. Ik vermoed van voor 2000 (Ik gok rond 1990), maar zeker voor 2010.
Nou heb ik al geprobeerd door samenvattingen heen te struinen in wat databases, en op Wikipedia op namen van films te klikken waarvan ik dacht "Hmm, zou kunnen", en ook op Wikipedia een beetje met trefwoorden te spelen, maar ik heb tot nu toe nog weinig succes geboekt.
Als mijn geheugen het na (wellicht) 20 jaar herkauwen nog een beetje accuraat heeft, dan kan ik ongeveer opstellen wat de inhoud was van wat destijds zo'n indruk op me maakte:
-Een man en een vrouw ontmoeten elkaar (ik denk voor het eerst, en ze worden op slag verliefd, maar geen idee), en daaruit volgt een informele dans-scene tussen de twee
-De vrouw let niet goed op, draait zich om, en schrikt van een auto die recht op haar afkomt
-(Een shot vanuit de auto die de vrouw nadert terwijl zij niet uit de weg gaat? Ik weet niet zeker of dit later)
Wellicht doet dit bij iemand een belletje rinkelen, is het een klassieker die ik toevallig maar één keer heb meegekregen in m'n opvoeding, en zijn we heel snel klaar, maar ik kan me ook voorstellen dat dit geen makkelijke is.

Dit is geen handtekening
The Time Machine (2002) @22m20s ?Higaphix schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:57:
- verliefd koppel
- vrouw heeft rode jurk aan
- vrouw overlijdt (technisch gezien voor de 2de keer) wanneer een auto moet ontwijken waardoor paard en koets haar omverrijden
- vrouw instant dood
--> Geen van de omstaanders maakt echter die opmeking.
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Een jeugdherinnering. Schat ergens in de jaren 80. Duikers gaan naar een scheepswrak. Ze schrikken zich kapot want er blijken na vele jaren nog overlevenden te zijn. Deze overlevenden hebben zich in twee kampen opgedeeld en er is een strijd gaande in het wrak. Volgens mij heb ik als kind de film nooit uitgezien. Ben benieuwd of deze nog ergens te vinden is.
Schandalig van mij, ben toch nog een keer aan het zoeken geweest. Blijkt
Goliath Awaits uit 1981 te zijn.
YouTube: Goliath Awaits (1981)
Schandalig van mij, ben toch nog een keer aan het zoeken geweest. Blijkt
Goliath Awaits uit 1981 te zijn.
YouTube: Goliath Awaits (1981)
[Voor 20% gewijzigd door Auke op 30-05-2022 13:18]
@Auke Deze misschien? Wikipedia: Goliath Awaits
Hartelijk dank BernardV. Eindelijk uit kunnen kijken, wist er best nog wat van, na al die jaren. heb er van genoten!
Goeie gok, maar het is het niet...Neobahamuth schreef op maandag 30 mei 2022 @ 06:31:
[...]
The Time Machine (2002) @22m20s ?
- verliefd koppel
- vrouw heeft rode jurk aan
- vrouw overlijdt (technisch gezien voor de 2de keer) wanneer een auto moet ontwijken waardoor paard en koets haar omverrijden
- vrouw instant dood
--> Geen van de omstaanders maakt echter die opmeking.
Ik heb het ook nog niet gevonden helaas. Misschien was het maar gewoon iets van Villa Achterwerk...

Dit is geen handtekening
Klinkt als seizoen 7 (misschien 6) van Homeland.kraanwagen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:37:
Beetje met schaamte, want ik heb deze film of serie nog niet zo lang geleden gezien. Maar kan maar niet op de naam komen.
Weet niet of dit zo het goeie topic is, maar ben altijd poosje niet meer up2date qua star wars films.
Laatste film die ik gezien had en ik kon herinneren is met die vrouw die op een berg die man weer tegen kwam (obi wan volgens mij)
Dus vanaf welk deel / jaar moet ik nu weer verder kijken
Laatste film die ik gezien had en ik kon herinneren is met die vrouw die op een berg die man weer tegen kwam (obi wan volgens mij)
G.Scholtens schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:32:
Weet niet of dit zo het goeie topic is, maar ben altijd poosje niet meer up2date qua star wars films.
spoiler:
Het einde van deze heeft een vrouw op een berg: IMDB: Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015)
Door dat nieuws van de Google Chat AI kwam deze in mn op en tot mijn grote frustratie weet ik niet hoe die heet.
OK wat ik er nog van weet:
Mannelijke wetenschapper leidt een militair onderzoekslab, daar "redden" ze militairen met implantaten en AI
Hij huurt een vrouw in die AI geschreven heeft die bijna door de turing test komt (tijdens interview verprutst de AI 1 vraag, detail in de rit naar huis geeft AI zelf aan dat ze die vraag verprutst heeft en wat ze denkt dat het goede antwoord is.
De "geredde" soldaten kunnen geweldadig worden en commniceren met mensen in Engels maar maken gekke geluiden, wat de mensen zien als bijwerking (en later een zeer eficientere communicatie methode onderling blijkt te zijn, veel te snel voor mensen.)
Ander detail is dat de jonge vrouw die ingehuurt is bij aanrijden lastig gevallen wordt door een oude vrouw die praat over haar verloren zoon, die later 1 van de "geredden" blijkt te zijn.
Volgens mij ander detail is dat de leider zijn kind (dochter?) is verloren en poogt via AI dat terug te halen, maar dat is vaag.
Film kan niet ouder zijn dan een jaar of 15
ik vond vooral het communiceren via de geluiden sterk aspect, deed me denken aan hoe modems en faxen communiceren, op een manier die mensen niets zegt.
Als ik google kom ik op Ex Machina, wat totaal andere film is en in de top 20/30 lijsten van AI films staat ie ook nergens
Weet iemand welke film ik bedoel? Dank alvast.
En gelukt dankzij @SadisticPanda Dank!
OK wat ik er nog van weet:
Mannelijke wetenschapper leidt een militair onderzoekslab, daar "redden" ze militairen met implantaten en AI
Hij huurt een vrouw in die AI geschreven heeft die bijna door de turing test komt (tijdens interview verprutst de AI 1 vraag, detail in de rit naar huis geeft AI zelf aan dat ze die vraag verprutst heeft en wat ze denkt dat het goede antwoord is.
De "geredde" soldaten kunnen geweldadig worden en commniceren met mensen in Engels maar maken gekke geluiden, wat de mensen zien als bijwerking (en later een zeer eficientere communicatie methode onderling blijkt te zijn, veel te snel voor mensen.)
Ander detail is dat de jonge vrouw die ingehuurt is bij aanrijden lastig gevallen wordt door een oude vrouw die praat over haar verloren zoon, die later 1 van de "geredden" blijkt te zijn.
Volgens mij ander detail is dat de leider zijn kind (dochter?) is verloren en poogt via AI dat terug te halen, maar dat is vaag.
Film kan niet ouder zijn dan een jaar of 15
ik vond vooral het communiceren via de geluiden sterk aspect, deed me denken aan hoe modems en faxen communiceren, op een manier die mensen niets zegt.
Als ik google kom ik op Ex Machina, wat totaal andere film is en in de top 20/30 lijsten van AI films staat ie ook nergens
Weet iemand welke film ik bedoel? Dank alvast.
En gelukt dankzij @SadisticPanda Dank!
[Voor 8% gewijzigd door Silent7 op 13-06-2022 20:47]
Is volgens mij de vierde man met jeroen krabbe en renee soutendijk.Higaphix schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:57:
festina lente
Jaren geleden (1980 of zo) heb ik een film gezien over een mysterie in een bioscoop. In de bioscoop draait een western. In de western komt een scene voor met een duel. Waarbij het camera standpunt achter een van duellisten is en in de richting van hen is. Tijdens of na de film (de western) blijkt dat er iemand in hebt publiek (in de bioscoop) overleden is aan een schotwond. Bij het onderzoek en het naspelen (de reconstructie) in de bioscoop wordt de western nog een keer getoond en overlijdt er weer iemand in dezelfde stoel in de zaal. De oplossing van het mysterie ga ik niet verklappen, maar wat is de naam van de film (niet de western) ?
Googlen is lastig (vanwege de zoektermen).
IMDB: Circuito chiuso (TV Movie 1978)W1ck1e schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:58:
Jaren geleden (1980 of zo) heb ik een film gezien over een mysterie in een bioscoop. In de bioscoop draait een western. In de western komt een scene voor met een duel. Waarbij het camera standpunt achter een van duellisten is en in de richting van hen is. Tijdens of na de film (de western) blijkt dat er iemand in hebt publiek (in de bioscoop) overleden is aan een schotwond. Bij het onderzoek en het naspelen (de reconstructie) in de bioscoop wordt de western nog een keer getoond en overlijdt er weer iemand in dezelfde stoel in de zaal. De oplossing van het mysterie ga ik niet verklappen, maar wat is de naam van de film (niet de western) ?
Alstu

Dat zou best wel eens kunnen!Honesty schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:48:
[...]
Is volgens mij de vierde man met jeroen krabbe en renee soutendijk.
[Afbeelding]
Even uitzoeken hoe ik dat ga controleren...

Ik hou je op de hoogte!
Dit is geen handtekening
Ik wist dat ik het verhaal gezien had in het italiaans paar jaar geleden.W1ck1e schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:37:
[...]
Dat is 'm.
Dank je wel. Nutteloze parate kennis of ??
Had eens torentje giallo films teken en deze zat er ook tussen.
Ik heb echt jaren geleden eens een film gezien waarbij de hoofdpersoon in het begin verongelukt. Dat was een hele nare, vrouwonvriendelijke man. Maar dan komt hij weer terug op aarde... als vrouw. En hij kan pas écht naar het hiernamaals als hij een vrouw vindt die oprecht van hem/haar houdt.
Het was een typische jaren 90(?) comedy alleen heb ik echt geen flauw idee meer wat de naam van de film is en mijn google-fu laat me in de steek. Iemand een idee of de naam van de film?
Het was een typische jaren 90(?) comedy alleen heb ik echt geen flauw idee meer wat de naam van de film is en mijn google-fu laat me in de steek. Iemand een idee of de naam van de film?
IMDB: Switch (1991)Vrijdag schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:53:
Ik heb echt jaren geleden eens een film gezien waarbij de hoofdpersoon in het begin verongelukt. Dat was een hele nare, vrouwonvriendelijke man. Maar dan komt hij weer terug op aarde... als vrouw. En hij kan pas écht naar het hiernamaals als hij een vrouw vindt die oprecht van hem/haar houdt.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Fantastisch, dankjewel!

Ik heb deze vraag hier al eerder gesteld maar hij is nogal lastig;
Ik zoek een film van begin jaren '80 (misschien eind jaren '70) die in de categorie sci fi horror hoort. Van het verhaal weet ik nog heel weinig. Volgens wordt de hoofdpersoon door aliens geholpen op aarde die op mensen lijken. Van twee karakters weet ik nog;
- De een kan z'n onderarm als het ware in tweeën delen waardoor z'n arm bijna twee keer zo lang wordt.
- Een ander karakter kan z'n oog eruit halen en vervolgens ergens achterlaten als een soort van beveiligingscamera. In de film legt hij hem ergens bij een plant in een bloempot om zo iets in de gaten te houden.
Verder weet ik dat een aantal keren arcadekasten voorkwamen in scenes en/of speelt een gedeelte van de film zich af in of bij een arcadehal.
Volgens mij heb ik ook nog van die verzamelplaatjes gehad met karakters uit de film maar dit was eind jaren '80 dus die ben ik allang kwijt
Ik zoek een film van begin jaren '80 (misschien eind jaren '70) die in de categorie sci fi horror hoort. Van het verhaal weet ik nog heel weinig. Volgens wordt de hoofdpersoon door aliens geholpen op aarde die op mensen lijken. Van twee karakters weet ik nog;
- De een kan z'n onderarm als het ware in tweeën delen waardoor z'n arm bijna twee keer zo lang wordt.
- Een ander karakter kan z'n oog eruit halen en vervolgens ergens achterlaten als een soort van beveiligingscamera. In de film legt hij hem ergens bij een plant in een bloempot om zo iets in de gaten te houden.
Verder weet ik dat een aantal keren arcadekasten voorkwamen in scenes en/of speelt een gedeelte van de film zich af in of bij een arcadehal.
Volgens mij heb ik ook nog van die verzamelplaatjes gehad met karakters uit de film maar dit was eind jaren '80 dus die ben ik allang kwijt

This too shall pass
Zoiets zou wellicht kunnen, want ik kan mij dit ook herrinneren en was toen die leeftijd.Higaphix schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:05:
[...]
Goeie gok, maar het is het niet...
Ik heb het ook nog niet gevonden helaas. Misschien was het maar gewoon iets van Villa Achterwerk...
Kan het iets zijn uit de serie Wikipedia: Lijst van afleveringen van 12 steden, 13 ongelukken ?Higaphix schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:57:
Daar zaten wel dat soort scenes in.
Ik zoek de naam van een Amerikaanse film, ik vermoed van eind jaren 70.
Ik kan mij helaas nog maar 1 scene herinneren;
'Boef' zit in een gevangene transport wagen.
Vrouw rijd voor die wagen de straat op en doet alsof haar auto niet meer start.
Ondertussen zagen handlangers een gat in de bodem van het gevangene transport zodat de boef
via het riool kan ontsnappen.
Ik kan mij helaas nog maar 1 scene herinneren;
'Boef' zit in een gevangene transport wagen.
Vrouw rijd voor die wagen de straat op en doet alsof haar auto niet meer start.
Ondertussen zagen handlangers een gat in de bodem van het gevangene transport zodat de boef
via het riool kan ontsnappen.
De scene komt inderdaad sterk overeen, maar het is het niet helaasfranssie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:46:
[...]
Kan het iets zijn uit de serie Wikipedia: Lijst van afleveringen van 12 steden, 13 ongelukken ?
Daar zaten wel dat soort scenes in.

Ik heb even gezocht, vond een (denk ik) portugees ondertitelde upload op YouTube. Ik heb er doorheen geskipt, en wat ik opving was "WTF ik moet zien wat hier gebeurt", maar het is niet waar ik voor kwam...Honesty schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:48:
[...]
Is volgens mij de vierde man met jeroen krabbe en renee soutendijk.
[Afbeelding]

[Voor 35% gewijzigd door Higaphix op 15-06-2022 13:20]
Dit is geen handtekening
Misschien IMDB: Cyborg (1989) of IMDB: Steel Dawn (1987) ?Sharky schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:19:
Ik heb deze vraag hier al eerder gesteld maar hij is nogal lastig;
Dat van dat oog komt me bekend voor uit IMDB: Doomsday (2008) maar die is veel recenter.
Nee beide niet, het speelt sowieso in een stad. Denk ook dat de film van <1985 is.Vrijdag schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:18:
[...]
Misschien IMDB: Cyborg (1989) of IMDB: Steel Dawn (1987) ?
Dat van dat oog komt me bekend voor uit IMDB: Doomsday (2008) maar die is veel recenter.
This too shall pass
Hmm, dat is nog een beetje van voor mijn filmkijktijd (ben zelf van 1980) en ik heb niet zoveel films gezien in die specifieke setting. Zat nog even te denken aan Tetsuo: The Iron Man, maar daar zitten voor zover ik weet geen aliens inSharky schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:22:
[...]
Nee beide niet, het speelt sowieso in een stad. Denk ook dat de film van <1985 is.

Die film ken ik toevallig wel. Het is wat minder 'hectisch'Vrijdag schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:02:
[...]
Hmm, dat is nog een beetje van voor mijn filmkijktijd (ben zelf van 1980) en ik heb niet zoveel films gezien in die specifieke setting. Zat nog even te denken aan Tetsuo: The Iron Man, maar daar zitten voor zover ik weet geen aliens in

This too shall pass
Nou, ik zou het heel knap vinden als jullie me kunnen helpen, maar de film komt elke zomer toch weer bovendrijven in m'n hoofd, dus ik ga een poging doen.
Het is een Nederlands film, waarschijnlijk van rond 2000, hij werd destijds bij de publieke omroep uitgezonden. Ik weet eigenlijk helemaal niets meer van het verhaal, behalve dat het zich in een hele hete zomer afspeelt. Vooral de scenes op de snelweg staan me nog bij; er staat een file, iedereen zit heel loom in de auto, en één of meer personages bewegen zich er op rolschaatsen of skeelers tussendoor. Het is vooral de sfeer van een hete Nederlandse zomer die me bijgebleven is, deze werd heel goed neergezet en dat zou ik graag nog eens willen herbeleven.
Ben benieuwd of het bij iemand een belletje doet rinkelen, heb al meerdere keren een Google zoektocht gedaan maar niets kunnen vinden.
Het is een Nederlands film, waarschijnlijk van rond 2000, hij werd destijds bij de publieke omroep uitgezonden. Ik weet eigenlijk helemaal niets meer van het verhaal, behalve dat het zich in een hele hete zomer afspeelt. Vooral de scenes op de snelweg staan me nog bij; er staat een file, iedereen zit heel loom in de auto, en één of meer personages bewegen zich er op rolschaatsen of skeelers tussendoor. Het is vooral de sfeer van een hete Nederlandse zomer die me bijgebleven is, deze werd heel goed neergezet en dat zou ik graag nog eens willen herbeleven.
Ben benieuwd of het bij iemand een belletje doet rinkelen, heb al meerdere keren een Google zoektocht gedaan maar niets kunnen vinden.
Komt mij ook bekend voor, Het is niet de film Rabat (2011) Of wel?dsibma schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:39:
Nou, ik zou het heel knap vinden als jullie me kunnen helpen, maar de film komt elke zomer toch weer bovendrijven in m'n hoofd, dus ik ga een poging doen.
Kheb hier een hulpmiddel, je kan klikken op een genre en dan krijg je een lijst van Nederlands films, misschien staat hij er tussen.
Rabat is het niet, maar die link is inderdaad wel een handig hulpmiddelMel33 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:28:
[...]
Komt mij ook bekend voor, Het is niet de film Rabat (2011) Of wel?
Kheb hier een hulpmiddel, je kan klikken op een genre en dan krijg je een lijst van Nederlands films, misschien staat hij er tussen.

/edit
Volgens mij heb ik hem gevonden!
https://telefilm.cobofonds.nl/archief/polonaise/
Deze synopsis klinkt in ieder geval wel heel bekend. Ik kan alleen nergens een fragment vinden dus weet het nog niet 100% zeker.
[Voor 18% gewijzigd door dsibma op 21-06-2022 22:34]
Als je hem vindt, plaats je hem hier dan aub?, ik wil het nu ook weten haha.dsibma schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:09:
[...]
Rabat is het niet, maar die link is inderdaad wel een handig hulpmiddel![]()
/edit
Deze synopsis klinkt in ieder geval wel heel bekend. Ik kan alleen nergens een fragment vinden dus weet het nog niet 100% zeker.
Ergens zit ik met Thomas Acda in me hoofd in die film, of misschien is het een docu, en als ik aan docu denk, dan kom ik ergens bij 12 steden, 13 ongelukken uit. Maar kheb nog niks gevonden wat er op lijkt.
Wel een paar suggesties voor je, Misschien zit hij ertussen
Lek
De fuke
Wilde mossel
Rent a friend
Marikrn
Bij ons in de jordaan
De omweg
Het negende uur
Ochtendzwemmers
De stilte van het naderen
Edit:
Ja! die had ik in mijn hoofd, dat is hem voor mij, dankje, hoop dat het hem ook voor jou is.
[Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 21-06-2022 23:07]
Ik heb de regisseur van de film een email gestuurd met de vraag of ze hem nog tekoop, of ergens aanbied om te kijken.dsibma schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:09:
[...]
Dit is haar antwoord.
Ik moet je teleurstellen.
Ik vrees van niet. Zelf had ik nog wel een paar dvd's - maar die is bij een verhuizing kwijtgeraakt.
Tja het is raar hoe slordig er destijds met de archivering van telefilms werd om gegaan.
Heel misschien heeft de KRO hem nog??
Vriendelijke groet,
Nicole van Kilsdonk
Oh leuk dat je dat al initiatief genomen hebt! Ik overwoog het ook maar was er nog niet aan toegekomen. Ik kwam al wel uit bij het archief van Beeld & Geluid, daar kun je een account aanmaken en van alles downloaden. Ik kreeg in ieder geval een resultaat na een zoekopdracht, maar heb nog niet kunnen verifiëren of het de complete film is.Mel33 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:23:
[...]
Ik heb de regisseur van de film een email gestuurd met de vraag of ze hem nog tekoop, of ergens aanbied om te kijken.
Dit is haar antwoord.
Ik moet je teleurstellen.
Ik vrees van niet. Zelf had ik nog wel een paar dvd's - maar die is bij een verhuizing kwijtgeraakt.
Tja het is raar hoe slordig er destijds met de archivering van telefilms werd om gegaan.
Heel misschien heeft de KRO hem nog??
Vriendelijke groet,
Nicole van Kilsdonk
Er zal vast nog wel ergens een kopie rondzwerven

/edit
Ik heb even een account aangemaakt en kan het materiaal aanvragen bij Beeld & Geluid. Het duurt waarschijnlijk een week of twee en kost €16,49... Ik neem het nog even in overweging

https://zoeken.beeldengel...dgtl&q=polonaise+kilsdonk
[Voor 21% gewijzigd door dsibma op 22-06-2022 22:12]
Ja bij beeld en geluid geen resultaat idd.dsibma schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:56:
[...]
Oh leuk dat je dat al initiatief genomen hebt! Ik overwoog het ook maar was er nog niet aan toegekomen. Ik kwam al wel uit bij het archief van Beeld & Geluid, daar kun je een account aanmaken en van alles downloaden. Ik kreeg in ieder geval een resultaat na een zoekopdracht, maar heb nog niet kunnen verifiëren of het de complete film is.
Er zal vast nog wel ergens een kopie rondzwerven
En nadat ik haar een bedankje gaf voor de info kreeg ik nog een reactie van haar, met nog een tip om met Studio Nieuwe Gronden contact te zoeken.
https://www.sngfilm.nl/contact/
Inmiddels ben ik ook met de KRO aan het mailen.
En dus met sngfilms
Ik vroeg haar of ze de rechten nog had van de telefilm, mocht dat een probleem geven.
Maar gek genoeg liggen de rechten van deze tv productie niet bij haar (dat is een lang verhaal…, schreef ze)
Dus dat zal nog wel een slag om de arm hebben.
Ik hou haar op de hoogte of en hoe het verloopt bij KRO en sngfilm.
Zal ik ook naar jou toe doen.
Dm me maar voor je mailadres.
Ja ik was je dus voor haha
Maar ongoning dus.
Mail de kro maar niet, want dan zien ze er een verdien model in misschien haha
(of misschien juist wel mailen, misschien brengt ze dat op het idee om hem nog een keer uit te zenden)
Good luck iig.
Edit
Oh jij bent goed haha. Ik kon hem niet vinden.
Dankje ga ik een account maken bij beeld en geluid en koop ik hem daar wel.
[Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 22-06-2022 22:22]
Ik heb ooit ochtend zwemmers op dvd laten zetten door beeld en geluid, helaas dubbel boxed maar alles beter dan niets.. voor mijn vriendin, dus succes
Ik keek vroeger als kind in de Jaren 80 of 90 eens een stuk mee van een film van een man die onrecht aanpakte door de criminelen die oude vrouwtjes op straat overvielen etc zelf op te ruimen (in de nacht). Staat me bij een man op leeftijd, grijs haar en een snor. Soort van taxidriver film. Wie kent de film(s)?
Klinkt als Deathwish met Charles Bronsontony-stark schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:22:
Ik keek vroeger als kind in de Jaren 80 of 90 eens een stuk mee van een film van een man die onrecht aanpakte door de criminelen die oude vrouwtjes op straat overvielen etc zelf op te ruimen (in de nacht). Staat me bij een man op leeftijd, grijs haar en een snor. Soort van taxidriver film. Wie kent de film(s)?
Death Wish deel 1 tm zoveel. Met Charles Bronson.tony-stark schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:22:
Edit: spuit 11
Die, maar was een heel genre, met tig films die aan dat signalement voldedenzacht schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:35:
[...]
Death Wish deel 1 tm zoveel. Met Charles Bronson.
Edit: spuit 11

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
De iconische snor van Bronson filtert er aardig wat uit.heuveltje schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:13:
[...]
Die, maar was een heel genre, met tig films die aan dat signalement voldeden

Ik zie dit topic weer, en wil toch deze even proberen (als series ook mogen.. ik zie een serie topic maar daar is al jaren niet gepost).
Een ouwe Duitse TV drama serie, volgens mij uitgezonden in de jaren 80 op Nederlandse zenders. Misschien begin jaren 90, maar lijkt me sterk. Ging over een familie.. en verder weet ik niks.
Geheugen als een zeef, maar ben super nieuwsgierig wat ik vroeger gezien heb, en of 't nog wat was.
't enige andere wat ik kan zeggen is dat 't een kenmerkende piano intro had, maar ik krijg dat niet gegoogled. Ik kan 't helaas niet naspelen..
Dit zijn echt van die dingen waar ik me begin af te vragen of ik dingen door elkaar haal of zelfs fantaseer.
Een ouwe Duitse TV drama serie, volgens mij uitgezonden in de jaren 80 op Nederlandse zenders. Misschien begin jaren 90, maar lijkt me sterk. Ging over een familie.. en verder weet ik niks.

't enige andere wat ik kan zeggen is dat 't een kenmerkende piano intro had, maar ik krijg dat niet gegoogled. Ik kan 't helaas niet naspelen..
Dit zijn echt van die dingen waar ik me begin af te vragen of ik dingen door elkaar haal of zelfs fantaseer.
Misschien kan je met deze lijst dan op youtube de intro met piano vinden. Maar weet je zeker dat het een piano is?Sméagol schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:53:
Ik zie dit topic weer, en wil toch deze even proberen (als series ook mogen.. ik zie een serie topic maar daar is al jaren niet gepost).
Een ouwe Duitse TV drama serie, volgens mij uitgezonden in de jaren 80 op Nederlandse zenders. Misschien begin jaren 90, maar lijkt me sterk. Ging over een familie.. en verder weet ik niks.Geheugen als een zeef, maar ben super nieuwsgierig wat ik vroeger gezien heb, en of 't nog wat was.
Ik ken alleen Die Schwarzwaldklinik haha, maar daar zit geen piano in.
Thanks. Ik zal later die lijst 'ns afgaan. Ik ben redelijk zeker dat 't een piano muziekje was.. Maar begin nou te twijfelen of 't wel echt bij die serie hoorde. Ik heb echt schimmen van herinneringen, en probeer dus een puzzel te reconstrueren.Mel33 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 01:59:
[...]
Misschien kan je met deze lijst dan op youtube de intro met piano vinden. Maar weet je zeker dat het een piano is?
Ik ken alleen Die Schwarzwaldklinik haha, maar daar zit geen piano in.

Zodra ik een goeie manier weet om iets van die muziek na te maken ('k heb hier Xonar, maar die wil niet meer installeren helaas), zal 'k wat uploaden.
Death Wish 3. En ja de hele serie is het eigenlijk wel. Niet de beste films maar goed popcorn spul. Echt jaren 70/80 actie spultony-stark schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:22:
[Voor 11% gewijzigd door Hakker op 16-07-2022 14:31]
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Gezin zit in een auto op weg naar huis, het ene kind bindt veters vast aan beide voeten van zusje voor de gein.
Auto ongeluk en auto vliegt in brand, kind met vastgebonden veters verbrand levend. Overleden kind komt spoken/wraken bij het gezin.
Een oudje maar heb die film nooit meer kunnen vinden. Wie herkent het?
Bonus zoekertje, tv serie/sketch. Game show, maak de zin af, "ik heb hier een .... voor mij moeder" deelnemer roept: Brie ! Ik heb hier een brie voor mijn moeder.
Ik denk jiskevet maar ik heb het nooit meer kunnen vinden.
Auto ongeluk en auto vliegt in brand, kind met vastgebonden veters verbrand levend. Overleden kind komt spoken/wraken bij het gezin.
Een oudje maar heb die film nooit meer kunnen vinden. Wie herkent het?
Bonus zoekertje, tv serie/sketch. Game show, maak de zin af, "ik heb hier een .... voor mij moeder" deelnemer roept: Brie ! Ik heb hier een brie voor mijn moeder.
Ik denk jiskevet maar ik heb het nooit meer kunnen vinden.
Die zit ik nu te kijken op youtube maar ik herken het niet, waar is de scene dat de auto in brand vliegt en dat de geest het levende kind in dakgoot laat lopen? Ik scroll en ffwd door de film heen dus kan goed dat ik het mis. In mijn geheugen begint de film met het auto ongeluk.ToyotaMR2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:53:
Don't go to sleep.
Ah 57e minuut dakgoot scene. Ja dit is 'm . Dat ik deze pulp vroeger leuk vond haha.

[Voor 27% gewijzigd door Sunrise op 24-07-2022 22:17]