Toon posts:

Hoe heet deze film? Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik zoek deze film: als klein kind jaren 80 op tv een thriller/horror film stiekem gezien. Toen doodeng haha

Scene die me bij is gebleven: iemand in ziekenhuisbed, dode vader, droom/visioen met een oog en adelaar, doek van gezicht halen. Snel veranderende korte beelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:27
ik zoek ook een film gaat over een groep criminelen die weer bij elkaar komen voor een klus

het enige wat mijn bij is gebleven is een Scene waarbij ze langs gaan bij iemand die werkt bij een begrafenisondernemer en die een lijk gebruikt als bokszak en daarna weer netjes terug legt :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:44
bie100 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:44:
ik zoek ook een film gaat over een groep criminelen die weer bij elkaar komen voor een klus

het enige wat mijn bij is gebleven is een Scene waarbij ze langs gaan bij iemand die werkt bij een begrafenisondernemer en die een lijk gebruikt als bokszak en daarna weer netjes terug legt :P
IMDB: Things to Do in Denver When You're Dead (1995)

• itris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 07:44
In de jaren 80 (midden of eind) of 90 (begin tot midden) heb ik eens een tekenfilm gezien met hondjes in de hoofdrol. Ik denk dat het een serie was, in de aflevering die ik me herinner komen ze (ik denk via een boot) aan in China. Daar kwamen ze een 'draak' tegen (zo een met mensen er in) dus ik denk dat het Chinees nieuwjaar was ofzo. Ze waren of op zoek naar de weg naar huis, of ze waren op zoek naar een hondje/baasje dat ze kwijt waren geraakt.
Ik denk me vooral veel geel en rood tinten in de film/afleveringen te herinneren.
Klinkt iemand dit bekend? Ik heb meerder malen pogingen gedaan om dit terug te vinden via google maar dat is me nooit gelukt.
het is niet 'hong kong foei' of 'foofur'

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik zoek al een hele tijd volgende sci-fi tv/mini series:
(Ik heb er toen maar toevallig een half uurtje ofzo van gezien tijdens het zappen, dus info is karig.)

- post apocalyptic (er is iets met de atmosfeer gebeurd waardoor de zon nooit zichtbaar is achter dikke laag wolken)
- overlevenden worden bestuurd door trein conducteurs met een hele hiërachie aan machtstructuren
- een scene waarin één van de personages even naar boven kijkt en 2sec de zon ziet door een minuscule opening in de wolken, maar wordt door niemand geloofd
- geen idee welk jaartal, misschien 80's - 00's

(Neen, het is niet Snowpiercer want dit is veel ouder. Het speelt zich ook niet de hele tijd op een trein af want ik herinner mij een station.)

Iemand die mij uit mijn lijden kan verlossen?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51
Neobahamuth schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:05:
(Ik heb er toen maar toevallig een half uurtje ofzo van gezien tijdens het zappen, dus info is karig.)

- post apocalyptic (er is iets met de atmosfeer gebeurd waardoor de zon nooit zichtbaar is achter dikke laag wolken)
- overlevenden worden bestuurd door trein conducteurs met een hele hiërachie aan machtstructuren
- een scene waarin één van de personages even naar boven kijkt en 2sec de zon ziet door een minuscule opening in de wolken, maar wordt door niemand geloofd

(Neen, het is niet Snowpiercer want dit is veel ouder. Het speelt zich ook niet de hele tijd op een trein af want ik herinner mij een station.)

Wikipedia: The Last Train (TV series)

Geen idee of dat het is, maar dat was het tweede resultaat op Google als ik op "sci fi series train conductors apocalypse" zoek.

[Voor 65% gewijzigd door josh-hill op 20-03-2021 19:06]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

josh-hill schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Wikipedia: The Last Train (TV series)

Geen idee of dat het is, maar dat was het tweede resultaat op Google als ik op "sci fi series train conductors apocalypse" zoek.
Nope, helaas niet.
(Ik heb al véél gegoogled met alle mogelijke trefwoorden.)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16
Toen ik deze vraag elders op het forum stelde werd ik naar dit topic verwezen omdat hier de meest onwaarschijnlijke vragen opgelost worden qua films terugvinden enzo. En op dat vlak heb ik een uitdaging.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En omdat die zekere reden niet op Google terecht moet komen heb ik het even in MO-tags gestopt :P

• josh-hill
Klinkt nogal naar Dinosaurs, maar dat was geen tekenfilm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bedoel je niet Alfred Jodokus Kwak? Was een serie.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
josh-hill schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:06:
Klinkt nogal naar Dinosaurs, maar dat was geen tekenfilm.
Bij Dinosaurs zei de baby altijd “Not the Mama!” tegen zijn vader. En inderdaad, dat was geen tekenfilm maar een serie met poppen.

• josh-hill
PatrickC schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Bij Dinosaurs zei de baby altijd “Not the Mama!” tegen zijn vader. En inderdaad, dat was geen tekenfilm maar een serie met poppen.
Ah ja, verkeerd onthouden. Maar ik had er die associatie bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16
Ik ben inmiddels zelf ook nog even aan het Googlen gegaan (daar kwam ik eerder niet veel verder mee) en het lijkt erop dat het waarschijnlijk één aflevering van Hillbilly Bears geweest is. Die mompelende vader en het enthousiaste kind matcht daar in elk geval wel mee.

Nu nog uitvinden welke episode het dan om gegaan zou zijn, en liefst vind ik dan ook de Nederlands gesproken versie nog terug maar dat zal niet meevallen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-05 11:31
Ik heb toen ik klein was een film gezien die best wel een indruk achterliet op mij toentertijd. Maar ik weet niet meer hoe die heet.

Als het goed is speelde het vroeger af, misschien in de tijd van het Oude Rome?

Je had donkere slaven die hun vrijheid konden verkrijgen, maar ze moesten dan vanaf een bepaalde plek rennen. Als ze gepakt werden werden ze afgemaakt als ze dat al niet waren en als ze ontsnapten waren ze vrij. Ik meen me te herinneren dat er een pijl en boog werd gebruikt.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-03 15:25
Apocalypto?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:40

Pierre

Van nature lui!

Never mind.

[Voor 21% gewijzigd door Pierre op 04-04-2021 17:18]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
Zou zomaar kunnen, maar ik meende me te herinneren dat het donkere slaven waren?

Ach ja, ik was toen 4/5, dus zo goed zal ik het me ook niet herinneren.

Bedankt in ieder geval!

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RazorMaron schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:26:
Zou zomaar kunnen, maar ik meende me te herinneren dat het donkere slaven waren?

Ach ja, ik was toen 4/5, dus zo goed zal ik het me ook niet herinneren.

Bedankt in ieder geval!
Het klinkt ook als het verhaal van "surviving the game", daar zat volgens mij ook een pijl en boog in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RazorMaron
zacht schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:10:
[...]

Het klinkt ook als het verhaal van "surviving the game", daar zat volgens mij ook een pijl en boog in.
Nee nee dat was hem zeker niet. Het was echt een ander tijdperk.

Wel leuke filmtip trouwens, Thanks!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06 17:13
Was ook het eerste waar ik aan moest denken.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:34
Ik zoek een film waar ik niet meer weet of het nou een fanfilm/trailer was of een echte. Tijdje terug kwam ik dankzij het youtube algoritme op een film waarbij dieren zoals krabben en vogels etc. ineens de mens gingen aanvallen. Het was niet de Happening, want de film was duidelijk recent.

Het deed me in elk geval heel erg denken aan hoe een verfilming van The Swarm zou kunnen zijn. Ik weet wel dat er een serie van in de planning staat, maar dit was dus een trailer van een film.

Iemand deze trailer toevallig ook gezien en weet om welke film het gaat?

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Waarschijnlijk Love and Monsters? Niet dat die lijkt op verfilming van The Swarm maar aangezien je het over krabben hebt.

Of misschien de serie Zoo?

[Voor 61% gewijzigd door D-Three op 16-04-2021 19:12]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00
Vrijdag schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:37:
Ik zoek een film waar ik niet meer weet of het nou een fanfilm/trailer was of een echte. Tijdje terug kwam ik dankzij het youtube algoritme op een film waarbij dieren zoals krabben en vogels etc. ineens de mens gingen aanvallen. Het was niet de Happening, want de film was duidelijk recent.

Het deed me in elk geval heel erg denken aan hoe een verfilming van The Swarm zou kunnen zijn. Ik weet wel dat er een serie van in de planning staat, maar dit was dus een trailer van een film.

Iemand deze trailer toevallig ook gezien en weet om welke film het gaat?
Het klinkt ook wel een beetje de serie Zoo

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:30

Is het misschien The Sunchaser IMDB: The Sunchaser (1996)
Edit
Oh nee dit kan hem niet zijn, maar hij ligt op puntje van mijn tong.

Edit2

Hier zal hij wel tussen moeten staan, maar ik kan hem niet vinden. https://www.railserve.com/trainmovies/
Is het niet gewoon een scene uit een film, (ergens ken ik de scene wel maar dan is het nu juist de zon die te sterk is waardoor ze niet naar buiten kunnen en dus in de trein(of vrachtwagen, kan ook) moeten blijven.

Edit 3
Kheb nog wel een andere aanrader, Busanhaeng (Train to Busan) IMDB: Busanhaeng (2016)

[Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 17-04-2021 14:10]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• zacht
  • Niet online

Waarom zijn het volgens jou treinconducteurs? Platte petten? Een kniptang? Stijl uniformen? Serieuze vraag, ik hou wel van een zoektocht naar een film/serie namelijk

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Misschien Dark City? Geen zon en mensen worden bestuurd door een soort clan.

• Vrijdag
@D-Three en @Mutatie , bedankt voor de suggestie! Ik zal eens kijken, het lijkt er inderdaad verdacht veel op. Thnx! :)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

zacht schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:39:
[...]

Waarom zijn het volgens jou treinconducteurs? Platte petten? Een kniptang? Stijl uniformen? Serieuze vraag, ik hou wel van een zoektocht naar een film/serie namelijk
Het is helaas geen van de tot nu vermeldde titels (waarvoor dank).

Nogmaals, het is al iets oud. Train to Busan, Snowpiercer, Dak City heb ik allemaal al gezien zijn compleet anders.

Het is jaren geleden dat ik de bewuste scene tijdens het zappen op tv zag, dus ik heb heel weinig context. Was het een film? Was het een aflevering van een tv serie? Wie weet, maar ik weet wel dat ik er gek van word.

Wat ik herinner: Het was postapocalyptisch. Iets had de wereld in een permanente bewolking gehuld. Moet al een tijdje zo geweest zijn want de persoon die even de zon zag piepen door een gaatje in de wolken zei iets in de aard van 'vroeger waren er verhalen over dat je de zon altijd kon zien'. (Maar mijn geheugen is zeer onbetrouwbaar!)

Dan ivm het treinpersoneel dat de orde en authoriteit voorstelt: Ik weet niet of het plaatselijk was omdat toevallig de mensen in dat station/stad/trein het overleefd hebben en er dus ook toevallig treinpersoneel aanwezig was en zij dus de logische keuze waren om terug wat orde te creëren.
Ik herinner mij gewoon dat zij aan de macht waren en er een soort hïerarchie was van treinconducteur, treincommandant of whatever.

Het is echt al jaaaaren geleden dat ik dit fragment gezien heb, dus elk jaar herinner ik er mij steeds minder en minder van of ik begin dingen anders te herinneren dat ze effectief gebeurd zijn. (En neen, ik heb nog geen last van het Rutte-effect'. ;)

• Mel33
Ik herken het fragment net andersom en dat ze nu juist niet de zon in kunnen

En zit daarbij aan madmax of XXX oid te denken

[Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 18-04-2021 12:39]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 22:28

Bas90

Addicted2bass

Ik zoek al een tijdje een film. Het is een post apocalyptische film. Groep mensen in een bunker (geloof ik?). Normaal en beschaafd aan het begin. Wat ik nog weet is dat er zich een afscheiding vormt. 3/4 mannen scheren zich kaal en gaan er enorm slecht uit zien. Ondertussen beginnen ze ook mensen te mishandelen, verkrachten en worden ze “de baas”. De mensen worden langzaam gek. Iemand een idee?

En nee, het is niet “the divide”. Het is wel een vergelijkbare film.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 20:29

Honesty

kattenneus!

Bas90 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:13:
Ik zoek al een tijdje een film. Het is een post apocalyptische film. Groep mensen in een bunker (geloof ik?). Normaal en beschaafd aan het begin. Wat ik nog weet is dat er zich een afscheiding vormt. 3/4 mannen scheren zich kaal en gaan er enorm slecht uit zien. Ondertussen beginnen ze ook mensen te mishandelen, verkrachten en worden ze “de baas”. De mensen worden langzaam gek. Iemand een idee?

Klinkt als the experiment en of du?
IMDB: The Experiment (2010)

[Voor 6% gewijzigd door Honesty op 05-05-2021 17:26]

festina lente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Of du? Vind ik niks op. The experiment... verre van. Het lijkt enorm veel op the divided.

De mannen die verwilderen kunnen zo uit de laatste mad max komen :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag

Doomsday misschien? Wel een barrière, post apocalyptisch en descend into madness :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Ook niet.... ook de kale in die film lijkt wel op die gozers. Ze zitten ondergrond in ruimtes te schuilen. Aan het begin kunnen ze allemaal goed met elkaar. Naarmate de tijd vordert worden ze steeds doller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-05 11:29
Beste medetweakers,

Ik zoek 2 films die ik vroeger als klein jongetje heb gezien. Heb overal proberen te zoeken maar het mocht helaas niet baten. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, maar gezien het +- 20 jaar geleden is kan het zijn dat ik wat dingen verdraai :p

1

Dit betreft en tekenfilm welke een beetje in de zelfde stijl getekend is als Scooby-Doo. Ook gaat het hier om een vriendengroep (of familie). Ze zijn op een ruimtestation/planeet geland, waarom weet ik niet meer. Ze komen in een soort van shopppingmall met veel roltrappen. Aan de roltrappen lijkt geen einde te komen en komen steeds op een andere roltrap uit i.p.v. op bestemming. Het zou kunnen dat ze de "vijanden" op dit moment achter hen aan hadden.
Verder kan in me een scene herinneren waarin rotswoningen, zoals in Cappadocië, voorkomen. Ze onderzoeken de buitenkant van de rotsen en telkens als ze niet kijken schijnen er een paar ogen vanuit een willekeurige grot. Het heeft ook wel wat weg van de Jetsons, maar ik kan het niet plaatsen.

2

Dit betreft een "echte" film voor kinderen. Een jongetje gaat met z'n moeder mee naar het stand. De moeder gaat op 'n handdoekje liggen en het jongetje gaat aan de waterkant een zandkasteel bouwen. Als ie eenmaal het kasteel af heeft, wordt ie plotseling het zandkasteel ingetrokken en daar beleeft hij een avontuur (ik dacht samen met een meisje). Aan het einde van het avontuur wordt ie plotseling wakker op het strand, zijn moeder heeft hem gewekt want het is tijd om weer naar huis te gaan. Schijnbaar heeft hij alles gedroomd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Frieks schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:46:
Beste medetweakers,

Ik zoek 2 films die ik vroeger als klein jongetje heb gezien. Heb overal proberen te zoeken maar het mocht helaas niet baten. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, maar gezien het +- 20 jaar geleden is kan het zijn dat ik wat dingen verdraai :p

1

Dit betreft en tekenfilm welke een beetje in de zelfde stijl getekend is als Scooby-Doo. Ook gaat het hier om een vriendengroep (of familie). Ze zijn op een ruimtestation/planeet geland, waarom weet ik niet meer. Ze komen in een soort van shopppingmall met veel roltrappen. Aan de roltrappen lijkt geen einde te komen en komen steeds op een andere roltrap uit i.p.v. op bestemming. Het zou kunnen dat ze de "vijanden" op dit moment achter hen aan hadden.
Verder kan in me een scene herinneren waarin rotswoningen, zoals in Cappadocië, voorkomen. Ze onderzoeken de buitenkant van de rotsen en telkens als ze niet kijken schijnen er een paar ogen vanuit een willekeurige grot. Het heeft ook wel wat weg van de Jetsons, maar ik kan het niet plaatsen.

2

Dit betreft een "echte" film voor kinderen. Een jongetje gaat met z'n moeder mee naar het stand. De moeder gaat op 'n handdoekje liggen en het jongetje gaat aan de waterkant een zandkasteel bouwen. Als ie eenmaal het kasteel af heeft, wordt ie plotseling het zandkasteel ingetrokken en daar beleeft hij een avontuur (ik dacht samen met een meisje). Aan het einde van het avontuur wordt ie plotseling wakker op het strand, zijn moeder heeft hem gewekt want het is tijd om weer naar huis te gaan. Schijnbaar heeft hij alles gedroomd.
Ik denk dat 2 deze is: The Sand Castle uit 1961... https://www.imdb.com/title/tt0055403/?ref_=kw_li_tt

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1250 GS Adventure 2022, Samsung S22 Ultra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
Ik heb een vraag aan (vooral) Turkse tweakers:

Jaren geleden, in de tijd dat beeldbuizen 4:3 waren en bestonden uit een enorme toeter, heb ik op Nederland 3 eens een film (of tenminste een flink deel) gezien die als ik het me goed kan herinneren Turks was.

Het ging over een gezin waar ineens een meisje (ik geloof een soort verre familie of een oud buurmeisje ofzo) kwam inwonen. Zij was iets van 19 of 20 ofzo, en de oudste zoon werd daar helemaal verliefd op. Het was niet echt een jeugdfilm, want ik kan me ook nog herinneren dat zij op een gegeven moment zelfs topless te zien was. Ja, dat heeft een diepe indruk op me achtergelaten ja :P (en Flodder had ik al gezien ;) )

Deze film staat me vooral bij omdat ik het wel (en nu niet boos worden, ik was 13 ofzo :P ) niet echt een Turkse film vond. Ook leken de personages me veel "Westers", het meisje was ook blond/geblondeerd.

Is er iemand die weet om welke film dit gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
Vrijdag schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:02:
Ik heb een vraag aan (vooral) Turkse tweakers:

Jaren geleden, in de tijd dat beeldbuizen 4:3 waren en bestonden uit een enorme toeter, heb ik op Nederland 3 eens een film (of tenminste een flink deel) gezien die als ik het me goed kan herinneren Turks was.

Het ging over een gezin waar ineens een meisje (ik geloof een soort verre familie of een oud buurmeisje ofzo) kwam inwonen. Zij was iets van 19 of 20 ofzo, en de oudste zoon werd daar helemaal verliefd op. Het was niet echt een jeugdfilm, want ik kan me ook nog herinneren dat zij op een gegeven moment zelfs topless te zien was. Ja, dat heeft een diepe indruk op me achtergelaten ja :P (en Flodder had ik al gezien ;) )

Deze film staat me vooral bij omdat ik het wel (en nu niet boos worden, ik was 13 ofzo :P ) niet echt een Turkse film vond. Ook leken de personages me veel "Westers", het meisje was ook blond/geblondeerd.

Is er iemand die weet om welke film dit gaat?
Klinkt als Rambling Rose (1991), maar daar zitten geen Turkse acteurs in. Wel een wulps blond meisje en een zoon die verliefd wordt op haar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 08:43

Hoe kan dat nou níet The Divide zijn?? Je beschrijft exact die film :?

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
P-Rock schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Klinkt als Rambling Rose (1991), maar daar zitten geen Turkse acteurs in. Wel een wulps blond meisje en een zoon die verliefd wordt op haar.
Het is lijkt wel min of meer hetzelfde concept. Maar de film die ik gezien had speelde zich echt af in een Turks gezin. Was ook een stedelijke omgeving/grote stad. Huis had een binnenplaats, en daar sliep ze dacht ik ook, in een schuurtje ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

EvaluationCopy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Hoe kan dat nou níet The Divide zijn?? Je beschrijft exact die film :?
Ok, ik ga hem nog eens kijken

Acties:
  • +4Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
@Vrijdag
Zou het Halfaouine kunnen zijn?

@Frieks
Misschien is het gewoon Jetsons The Movie?
Op verschillende sites zoals Amazon en iTunes staat de onderstaande beschrijving:
Your favourite family of the future are here, starring in their first animated feature film! When George Jetson gets a promotion, he moves to outer space with the entire family: Jane, Judy, Elroy, Rosie the Robot and Astro the family dog. But soon the family discovers that George's company is destroying the homes of the Grungies, the friendly underground creatures who live on the same asteroid. With his family's help, George is able to work out a peaceful arrangement that benefits both the ecology and the factory s modern technology. See a 2,000-level shopping mall, anti-gravity basketball and other wonders of the space age in this delightful movie

[Voor 71% gewijzigd door D-Three op 17-05-2021 21:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Dan heb ik toch nog iets nuttigs gedaan vanavond :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ergens in de 90's heb ik een scifi film gezien waarvan ik mij 2 dingen herinner:
- asteroïde-vormige capsule met een man erin, capsule was net groot genoeg voor hem;
- alien met hoofd die lijkt op een visitor van South Park (maar dan in 3d :P )
Zegt iemand dit wat? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
D-Three schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:27:
Dan heb ik toch nog iets nuttigs gedaan vanavond :P
Als ik de trailer zie merk ik wel dat mijn geheugen me wat in de steek laat, want het is niet Turks maar Tunesisch en er is weinig blond haar (wel wat lichtbruin) in de film te bekennen 8)7

Het is wel de film de ik zoek, ik ga eens kijken of ik die ergens kan krijgen want ik vond het (voor wat ik me kan herinneren) ook wel een leuke film :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:56:
[...]

Als ik de trailer zie merk ik wel dat mijn geheugen me wat in de steek laat, want het is niet Turks maar Tunesisch en er is weinig blond haar (wel wat lichtbruin) in de film te bekennen 8)7

Het is wel de film de ik zoek, ik ga eens kijken of ik die ergens kan krijgen want ik vond het (voor wat ik me kan herinneren) ook wel een leuke film :)
Ik weet niet hoe je Arabisch is, maar hij staat in zijn geheel zonder ondertiteling op YouTube.

YouTube: Halfaouine: Boy of the Terraces (1990)

[Voor 7% gewijzigd door zacht op 18-05-2021 09:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
zacht schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:40:
[...]

Ik weet niet hoe je Arabisch is, maar hij staat in zijn geheel zonder ondertiteling op YouTube.

YouTube: Halfaouine: Boy of the Terraces (1990)
Mijn Arabisch is nogal non-existent :P Maar ik zal eens kijken. Misschien dat ik door mimiek, intonatie en context er ook nog wel wat van begrijp. En anders heb ik nog mijn Marokkaanse buren waar ik misschien wat aan kan vragen :D

Dankjewel voor de link! (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EvaluationCopy
Raven schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:45:
Ergens in de 90's heb ik een scifi film gezien waarvan ik mij 2 dingen herinner:
- asteroïde-vormige capsule met een man erin, capsule was net groot genoeg voor hem;
IMDB: Cocoon (1985) ?

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:52
Raven schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:45:
Het klinkt als Sputnik?, maar die is een stuk recenter :) Die is echte IMDB: Sputnik (2020)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Ik heb ergens rond pakweg 2015-2016 een ( toen volgens mij recente) film gezien over een astronaut die gestrand is op een ijsplaneet. Vervolgens weet hij contact te leggen met de aarde en belooft hij ze een soort van paradijselijke planeet. Wanneer ze aankomen jat hij hun schip en laat hij ze achter op die planeet, geloof ik. Het is dus niet The Martian, maar om de een of andere reden heb ik wel het idee dat Matt Damon erin zat. Het is ook niet Elysium of Interstellar... iemand een idee welke film dit geweest kan zijn? Ik heb het idee dat het toen best een grote productie was, maar ik kan 'm maar niet vinden.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Helgie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:36:
Ik heb ergens rond pakweg 2015-2016 een ( toen volgens mij recente) film gezien over een astronaut die gestrand is op een ijsplaneet. Vervolgens weet hij contact te leggen met de aarde en belooft hij ze een soort van paradijselijke planeet. Wanneer ze aankomen jat hij hun schip en laat hij ze achter op die planeet, geloof ik. Het is dus niet The Martian, maar om de een of andere reden heb ik wel het idee dat Matt Damon erin zat. Het is ook niet Elysium of Interstellar... iemand een idee welke film dit geweest kan zijn? Ik heb het idee dat het toen best een grote productie was, maar ik kan 'm maar niet vinden.
Hmm, mijn eerste gedachte was ook The Martian, ook al gaat die niet over het stelen van een ruimteschip (of wel? :?).

Het verhaal komt me wel retebekend voor. Kan het eventueel een serie zijn? Je hebt ook een serie 'Mars', en nog een andere, waar ik even niet op de naam van kan komen, uit die periode.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 16-05 18:25
Weet je heel zeker dat het niet Interstellar was? Je beschrijving komt bijna exact overeen met een deel daar uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Hahn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Hmm, mijn eerste gedachte was ook The Martian, ook al gaat die niet over het stelen van een ruimteschip (of wel? :?).

Het verhaal komt me wel retebekend voor. Kan het eventueel een serie zijn? Je hebt ook een serie 'Mars', en nog een andere, waar ik even niet op de naam van kan komen, uit die periode.
Nee, in The Martian jat Matt Damon niet het reddingsschip. Ik heb net even de trailer van die serie gekeken, maar dat lijkt 'm niet te zijn. Ik weet ook wel vrij zeker dat het een film was. Er staat me ook nog iets bij van een AI die een grote rol speelde, en een scene waarin NASA hulp vraagt aan de Chinezen, omdat ze maar een vrij klein launch window hebben... of iets in die richting. Het is allemaal erg wazig :+ Maar goed, als het een film is die georienteerd is op China, dan zal 'ie in elk geval recent zijn.
Minneyar schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Weet je heel zeker dat het niet Interstellar was? Je beschrijving komt bijna exact overeen met een deel daar uit.
Nee, Interstellar ken ik zowat uit m'n hoofd :)

[Voor 13% gewijzigd door Helgie op 18-05-2021 18:55]

Hypocrites must die

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 16-05 18:25
Helgie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Nee, in The Martian jat Matt Damon niet het reddingsschip. Ik heb net even de trailer van die serie gekeken, maar dat lijkt 'm niet te zijn. Ik weet ook wel vrij zeker dat het een film was. Er staat me ook nog iets bij van een AI die een grote rol speelde, en een scene waarin NASA hulp vraagt aan de Chinezen, omdat ze maar een vrij klein launch window hebben... of iets in die richting. Het is allemaal erg wazig :+ Maar goed, als het een film is die georienteerd is op China, dan zal 'ie in elk geval recent zijn.

[...]

Nee, Interstellar ken ik zowat uit m'n hoofd :)
Ha, als ikje berichten zo lees, lijkt het net alsof je The Martian en Interstellar achterelkaar hebt gekeken, en ze in je hoofd gecombineerd :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die ken ik, maar is 'm niet.
BCC schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Het klinkt als Sputnik?, maar die is een stuk recenter :) Die is echte IMDB: Sputnik (2020)
Een paar decennia te recent :P
Wikipedia: Ice Planet (film) ? Lang geleden dat ik die heb gezien, kan er dus naast zitten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

Minneyar schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:00:
[...]

Ha, als ikje berichten zo lees, lijkt het net alsof je The Martian en Interstellar achterelkaar hebt gekeken, en ze in je hoofd gecombineerd :+
Zo voelt het ook ongeveer, maar ik kan me toch heel scherp ( wat heet, het is an sich een vage herinngering) herinneren dat het ging om een astronaut die vastzat op een planeet, om vervolgens het schip dat 'm kwam halen te jatten. Er was een scene waarin hij vecht met iemand op een of andere ijsvlakte, waar er vervolgens één van de twee vanaf glijdt, geloof ik. Die scene waarin ze hulp nodig hebben van de Chinezen lijkt me bij nader inzien inderdaad wel uit The Martian te komen, ja.

Sorry voor de vage aanwijzingen; het is echt zo'n herinnering waarvan je zou zweren dat je hem hebt, maar waar je maar weinig context van hebt.
Raven schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Wikipedia: Ice Planet (film) ? Lang geleden dat ik die heb gezien, kan er dus naast zitten.
Nee, zo te zien niet.

[Voor 5% gewijzigd door Helgie op 18-05-2021 19:17]

Hypocrites must die

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
@Helgie 100% zeker interstellar :) met Matt Damon inderdaad

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

D-Three schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:17:
@Helgie 100% zeker interstellar :) met Matt Damon inderdaad
Verdomme... dat moet 'm toch echt zijn dan. Blijkbaar heeft m'n brein destijds die scene als een aparte film opgeslagen ofzo. Geen idee waarom :+ Anyway, bedankt voor de hulp :)

Hypocrites must die

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Helgie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:25:
[...]

Verdomme... dat moet 'm toch echt zijn dan. Blijkbaar heeft m'n brein destijds die scene als een aparte film opgeslagen ofzo. Geen idee waarom :+ Anyway, bedankt voor de hulp :)
Er gebeurt wel redelijk wat in Interstellar en ze gaan er niet in een rotvaart doorheen. Daardoor voelt het misschien soms aan als verschillende films :) Daarom is het ook een topfilm, tijd om nog eens kijken. :)

Maar.. De hulp die ze aan de chinezen vragen komt wel uit the Martian. Denk ik toch :p

Dit is trouwens de scène uit Interstellar waar je het over had:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

D-Three schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Er gebeurt wel redelijk wat in Interstellar en ze gaan er niet in een rotvaart doorheen. Daardoor voelt het misschien soms aan als verschillende films :) Daarom is het ook een topfilm, tijd om nog eens kijken. :)

Maar.. De hulp die ze aan de chinezen vragen komt wel uit the Martian. Denk ik toch :p

Dit is trouwens de scène uit Interstellar waar je het over had:
[YouTube: Christopher Nolan's Interstellar: Mann's Betrayal 720p HD]
Ik heb net even snel door de film heen geskipt, dit moet hem inderdaad zijn :) Toch vreemd hoe je geheugen werkt dan.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mel33
Helgie schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:56:
[...]

Ik heb net even snel door de film heen geskipt, dit moet hem inderdaad zijn :) Toch vreemd hoe je geheugen werkt dan.
Valt wel mee, want het gaat om dezelfde acteur, de ene kijk je 2uur recht in zijn gezicht deels met helm, en de andere, in een zelfde indrukwekkende setting ook met helm, kijk je ook recht in zijn gezicht,

Je hersenen werken wat dat aan gaat prima.
De omgeving vertroebelt, en hersenen kunnen dan niet goed kunnen onderscheiden dat het 2 verschillende settings (films) zijn, en je dus een koppeling maakt dat het in 1 film moet zijn. En je pikt net de verkeerde film bij het gezicht waardoor je de andere film uitsluit omdat daar Matt maar een paar minuten een scène heeft, en de martian 2 uur.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ga het toch nog maar eens vragen. Want ik ben nog steeds benieuwd welke film dit was.....

Een jaar of 15 geleden zag ik een film waarin in het begin een bus met passagiers werd gegijzeld. De gijzelaars werden pas vrijgelaten als de overheid, politie een gevaarlijke (Italiaanse?) top-crimineel á la maffia vrijliet, en wat ook gebeurde.

Vervolgens vluchtte de gijzelnemer naar een eigen (of gekaapt) eiland o.i.d. waar hij mensen martelde. Het was een groot eiland, en diverse kamers waar mensen werden gemarteld.

Ook was er een protagonist die de mensen ging bevrijden en dergelijke. Zo reden ze met een jeep over het eiland en stierf de gijzelnemer aan het eind ergens een macabere dood dacht ik. En het eiland was overigens zwaar bewaakt door andere maffia-gangsters.

Iemand een idee welke titel de film heeft? Voor zover ik weet speelde het gewoon in het heden af.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• D-Three
  • Nu online
@AW_Bos de zaken die je zegt komen mij wel bekend voor maar link ik eerder aan verschillende films. Herinner je je nog iets? Bekende acteurs, wat gebeurde er met de bus, was het een tropisch eiland, enig idee van de hoofdrolspeler, ...?

[Voor 9% gewijzigd door D-Three op 19-05-2021 07:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvaluationCopy
AW_Bos schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 01:35:

Een jaar of 15 geleden zag ik een film waarin in het begin een bus met passagiers werd gegijzeld. De gijzelaars werden pas vrijgelaten als de overheid, politie een gevaarlijke (Italiaanse?) top-crimineel á la maffia vrijliet, en wat ook gebeurde.
Oh my... ik wéét gewoon over welke film het gaat, maar ik kom er niet op. Schiet me ook niet meer te binnen welke acteurs er in spelen. Zit er nu al heel de ochtend over te peinzen, waarvoor dank! :+

• P-Rock
Toch niet The Siege (1998)?

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

EvaluationCopy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Oh my... ik wéét gewoon over welke film het gaat, maar ik kom er niet op. Schiet me ook niet meer te binnen welke acteurs er in spelen. Zit er nu al heel de ochtend over te peinzen, waarvoor dank! :+
Laat het weten als je het weet :)

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Zeker niet. Het was meer met maffia en geen complete keten van aanslagen.
Enkel een gijzeling in een bus wat hoogstens tien minuten in de film duurde, en daarna een heel verhaal op een eiland.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:56

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

AW_Bos schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Enkel een gijzeling in een bus wat hoogstens tien minuten in de film duurde, en daarna een heel verhaal op een eiland.
Het eiland kan ik niet plaatsen, maar bedoel je The Heist?

Er zijn wel wat obscure Italiaanse films die ik ken en in de buurt komen (maffia basis op een eiland, bus met schoolkinderen die wordt gegijzeld) maar niet gecombineerd in één film.

[Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 19-05-2021 16:07]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Het eiland kan ik niet plaatsen, maar bedoel je The Heist?

Er zijn wel wat obscure Italiaanse films die ik ken en in de buurt komen (maffia basis op een eiland, bus met schoolkinderen die wordt gegijzeld) maar niet gecombineerd in één film.
Komt uit 2015 zie ik. Ik had die film die ik omschrijf al in 2008 ofzo gezien.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:50

Punkrocker

Mostly harmless

The taking of Pelham 123?
Metro i.p.v. bus...

"What do you get if you multiply six by nine..."

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-06 09:25
Gezocht:
aziatishe horror film, eind jaren 90. Als er iemand dood ging, kwam de overledene als een rugzak op je te zitten. Heel veel meer weet ik niet meer omdat het al zo'n lange tijd geleden is dat ik hem gezien heb =)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 23:22
torretje2012 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:29:
Gezocht:
aziatishe horror film, eind jaren 90. Als er iemand dood ging, kwam de overledene als een rugzak op je te zitten. Heel veel meer weet ik niet meer omdat het al zo'n lange tijd geleden is dat ik hem gezien heb =)
Ken alleen Shutter (2008) Amerikaanse remake van Aziatische Shutter uit 2004.
spoiler:
Aan het eind zit de spook op zijn schouders

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Nee, ook niet. Ik mis hier de maffia scene. En dus bus was echt maar een minuut of tien.
Het draaide meer op een good guy die de maffia-bende opzocht om ze om te leggen.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Een tijdje terug hadden een vriend en ik het over dingen die je als jong kind op TV zag en die indruk hebben achtergelaten.

Wij keken thuis veel Duitse/Britse TV. Ik kan me heugen dat ik als zeer jong kind (ik ben uit '77, dus vroege jaren '80 hebben we het dan over) op de Duitse TV een film of mogelijk een serie heb gezien met de volgende premise:

- een groep mannen in een rode Matra/Simca Rancho*;
- die auto had wat foefjes; zo kon de kentekenplaat met een druk op de knop gewijzigd worden;
- ook kon de auto teleporteren danwel tijdreizen, wat gepaard ging met een doffe knal;
- tijden het tijdreizen/teleporteren zag het er vanuit de auto uit als hyperspace in Star Wars.

*ik weet vrij zeker dat het dit type auto was; ik had er als kind een grote rode plastic speelgoedversie van waarmee ik de film naspeelde. Maar goed, voor hetzelfde geld was het een Range Rover

Daarnaast, ook op de Duitse TV, een film of serie met de volgende premise:

- een gezin kijkt naar een TV-toestel;
- dit TV-toestel ziet er niet uit als een normaal TV-toestel uit de jaren '80, maar meer als een flatscreen (let wel: we hebben het hier over de vroege jaren '80, dus flatscreens bestonden nog niet)
- Het toestel staat op een standaard met een soort schilderijlijst eromheen (leest u mee, Samsung? :P);
- naast of achter de TV stond een apparaat dat rood opgloeide als er iemand in de buurt kwam;
- op dat moment kwam hetgeen dat op TV gebeurde, tot leven. Dus er stonden opeens cowboys in de huiskamer bijvoorbeeld.

Nu had de Duitse TV wel vaker van die one-off kinderfilms, maar er is met deze zoektermen niets te vinden. Of ik zoek verkeerd; kan ook.

Iemand?

[Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-06-2021 10:59]

• Mel33
@Heroic_Nonsense Het is zeker niet Manta Manta 1991, duitse film, maar er was volgens mij ook een serie van, misschien kwam dat stuk van jouw, daar in voor.

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 23:51
@Heroic_Nonsense Volgens mij zat er ook een vrouw bij en waren ze allen kaal. Ze droegen pruiken om niet op te vallen staat me bij. Er is volgens mij ook een scene waar ze langs een schutting lopen en per ongeluk een laser(achtig) apparaat / wapen hadden aan staan waardoor de schutting werd doorgesneden.
Inderdaad een rode auto waarbij de kentekenplaat kon veranderen.
Staat me ook bij dat ze uit de toekomst kwamen om wat te wijzigen en zo een (milieu??) ramp te voorkomen.
Denk dat ik wel weet welke serie/film je bedoeld, maar bovenstaande is het enige wat naar boven komt op basis van jouw omschrijving.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

agravain schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:43:
@Heroic_Nonsense Volgens mij zat er ook een vrouw bij en waren ze allen kaal. Ze droegen pruiken om niet op te vallen staat me bij. Er is volgens mij ook een scene waar ze langs een schutting lopen en per ongeluk een laser(achtig) apparaat / wapen hadden aan staan waardoor de schutting werd doorgesneden.
Inderdaad een rode auto waarbij de kentekenplaat kon veranderen.
Staat me ook bij dat ze uit de toekomst kwamen om wat te wijzigen en zo een (milieu??) ramp te voorkomen.
Denk dat ik wel weet welke serie/film je bedoeld, maar bovenstaande is het enige wat naar boven komt op basis van jouw omschrijving.
Dat zou best eens dezelfde film/serie kunnen zijn idd

@Mel33 nee, die is te nieuw helaas :(

• EvaluationCopy
AW_Bos schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Werd die mafiabaas direct na vrijlating doodgeschoten door sluipschutters? Of een poging daartoe die mislukte?

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

EvaluationCopy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:22:
[...]

Werd die mafiabaas direct na vrijlating doodgeschoten door sluipschutters? Of een poging daartoe die mislukte?
Zou kunnen, of het was de protagonist die dat deed. Welke film heb jij dan in gedachten?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EvaluationCopy
AW_Bos schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Zou kunnen, of het was de protagonist die dat deed. Welke film heb jij dan in gedachten?
Ja geen, ik probeer in stapjes verder in m'n gedachten te komen. Ik ben hypnose aan het overwegen. :+

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 12:38
Ik ben opzoek naar een film, denk uit de jaren 90/80 waarbij ik vaag een scene kan herinneren.
Scene: een stel / of vrienden van elkaar, zij heeft geloof ik lang blond krullend haar, hem kan ik niet meer herinneren, ik dacht dat ze beide een wat punkachtig outfit aan hebben.
Ze zijn in de buurt van een brug en wat ik nog weet is dat ze een jonger persoon tegenkomen en hem/haar in elkaar slaan en dat die uiteindelijk ondergepist wordt, als de gepeste persoon op de grond ligt, voordat ze weglopen. Geen idee wat voor genre en vager dan dit kan ik het niet maken. iemand een idee?
Film gaat geloof ik over de gepeste jongen/meid.

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 09:28
Een lastige vrees ik maar kan het altijd eens proberen.

Wat ik me er van herinner: een "teen"-film, op TV gezien ik meen in de jaren 80, misschien begin jaren '90.
Dus dan zou het van eind jaren '70 begin jaren '80 kunnen dateren.
In de film rijd een jongeman een Mercedes SE Convertible en word "Forest" (die naam kan ik ook helemaal mis hebben) genoemd.

Ik heb werkelijk geen idee meer waar het verder over ging, alleen de Mercedes intrigeert me.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Pharminepulse Spetters (1980) al klopt de omschrijving niet helemaal... Dus ben niet 100% zeker.

@Bitzer Enige film die ik ken waar z'n auto in te zien is The Hanger (2009) maar dat is veel te recent en niet echt "teen" movie.

[Voor 40% gewijzigd door RobbyTown op 01-07-2021 02:05]

Blog - Tweak uptime

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online

• Bitzer
@D-Three helaas, nee.

Het was in ieder geval een drama en geen heel groot succes dus.
Ik ben al een wiki-lijst van teen-films aan het doorworstelen...

[Voor 76% gewijzigd door Bitzer op 01-07-2021 10:50]

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik krijg een Europa Report vibe, maar het sluit niet geheel aan.

• D-Three
  • Nu online
@Sumerechny Het antwoord is al gekend ;)

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Doh, daar heb ik blijkbaar overheen gelezen :P . Goedemorgen!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:52
Bitzer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 01:04:

Wat ik me er van herinner: een "teen"-film, op TV gezien ik meen in de jaren 80, misschien begin jaren '90.
In de film rijd een jongeman een Mercedes SE Convertible en word "Forest" (die naam kan ik ook helemaal mis hebben) genoemd.

Ik heb werkelijk geen idee meer waar het verder over ging, alleen de Mercedes intrigeert me.

[Afbeelding]
Imcdb al gechecked? https://www.imcdb.org/veh...l-280+SE+Convertible.html

• Bitzer
@BCC Jazeker. google vind diverse van die staatjes, allemaal doorgespit.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kent iemand de animatiefilm die Linus zit te kijken tussen 10.50 en 11.08?

Oscar Wilde

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
How to train your dragon?

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:14
Bitzer schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 01:04:

[Afbeelding]
Weet je het zeker van die auto en is het niet toevallig Rain Man?

Judging a person does not define who they are, it defines who you are.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:26

Robtimus

me Robtimus no like you

Volgens mij is dit deel 3. Het zou eventueel nog deel 2 kunnen zijn maar het is zeker niet deel 1.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Robtimus schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Volgens mij is dit deel 3. Het zou eventueel nog deel 2 kunnen zijn maar het is zeker niet deel 1.
Het is inderdaad minuut 7 van How to Train Your Dragon: The Hidden World (derde deel van de trilogie).

There's no place like 127.0.0.1

• Bitzer
Koenoe schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Weet je het zeker van die auto en is het niet toevallig Rain Man?
Nee het gaat echt niet om Rain Man.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08
Mijn vriendin zoekt een film (n.a.v. Split gisteravond op tv) met de volgende omschrijving:
  • Minstens 10 jaar oud
  • Horror / thriller
  • In een redelijk donkere kamer, vermoedelijk een kelder
  • Een man lag op een tafel (al dan niet vastgebonden) en toen kreeg hij een rat (of ratten) op zijn buik met een doos/emmer er over heen
  • Ze warmde de emmer op waardoor de ratten zich een weg naar buiten wilde eten, via de buikwand van de man

• D-Three
  • Nu online
2 Fast 2 Furious
Geen horror maar deze film is het volgens Google ;) Ik herinner het mij ook, ik had echt niet die film verwacht :P

[Voor 20% gewijzigd door D-Three op 12-09-2021 09:39]

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee