Een tijdje terug hadden een vriend en ik het over dingen die je als jong kind op TV zag en die indruk hebben achtergelaten.
Wij keken thuis veel Duitse/Britse TV. Ik kan me heugen dat ik als zeer jong kind (ik ben uit '77, dus vroege jaren '80 hebben we het dan over) op de Duitse TV een film of mogelijk een serie heb gezien met de volgende premise:
- een groep mannen in een rode Matra/Simca Rancho*;
- die auto had wat foefjes; zo kon de kentekenplaat met een druk op de knop gewijzigd worden;
- ook kon de auto teleporteren danwel tijdreizen, wat gepaard ging met een doffe knal;
- tijden het tijdreizen/teleporteren zag het er vanuit de auto uit als hyperspace in Star Wars.
*ik weet vrij zeker dat het dit type auto was; ik had er als kind een grote rode plastic speelgoedversie van waarmee ik de film naspeelde. Maar goed, voor hetzelfde geld was het een Range Rover
Daarnaast, ook op de Duitse TV, een film of serie met de volgende premise:
- een gezin kijkt naar een TV-toestel;
- dit TV-toestel ziet er niet uit als een normaal TV-toestel uit de jaren '80, maar meer als een flatscreen (
let wel: we hebben het hier over de vroege jaren '80, dus flatscreens bestonden nog niet)
- Het toestel staat op een standaard met een soort schilderijlijst eromheen (
leest u mee, Samsung? 
);
- naast of achter de TV stond een apparaat dat rood opgloeide als er iemand in de buurt kwam;
- op dat moment kwam hetgeen dat op TV gebeurde, tot leven. Dus er stonden opeens cowboys in de huiskamer bijvoorbeeld.
Nu had de Duitse TV wel vaker van die one-off kinderfilms, maar er is met deze zoektermen niets te vinden. Of ik zoek verkeerd; kan ook.
Iemand?
[Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-06-2021 10:59]