Ooit, ergens eind jaren 90/begin 2000, een Franse film gezien a la
IMDB: La haine (1995) en
IMDB: Dobermann (1997) (Frans, veel geweld, georganiseerde misdaad en tieners met maatschappelijke problemen).
Een groep tieners met een rugzakje/crimineel verleden/maatschappelijke problemen is ondergebracht in een "zorgboerderij" (bij gebrek aan een betere omschrijving) om zo aan zichzelf te werken. Er zijn maatschappelijk werkers aanwezig die grote moeite hebben om de losgeslagen tieners onder controle te houden.
In een scene wordt een leraar op een school (geloof ik, kan ook een kantoorpand van het een of ander zijn) ergens van op de hoogte gebracht, waarna hij heel snel naar die zorgboerderij moet om te voorkomen dat een groep huurmoordenaars iedereen op de zorgboerderij om het leven brengt.
Een van de tieners is een Frans-Arabische meid met lange donkere haren, die op een bepaald moment een van huurmoordenaars frontaal met een groot pistool/geweer/shotgun overhoop schiet.
In een andere scene rijdt een Frans-Marokkaanse jongen (redelijk smal postuur) een huurmoordenaar omver met een oude Renault/Citroen/Peugeot sedan...
In het begin van de film zie je in een redelijk lange scene een oude vierkante Renault bus met veel deuken over lange bergweggetjes richting de zorgboerderij rijden. Er stapt een man uit die daarna een van de maatschappelijk werkers blijkt te zijn die boodschappen heeft gedaan.
Ik ben al 2 dagen mijn hoofd hierover aan het breken, maar het eureka-moment blijft nog uit.
/edit:
Inmiddels gevonden:
IMDB: Total Western (2000)
[
Voor 6% gewijzigd door
max op 06-12-2018 20:20
]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.