Vroegah, ik vermoed tussen 1985 & 1990 had je op de duitse zenders in het weekend 's avonds laat van die martial arts film zoals Return to the 36th chamber.
Ik zoek de volgende film, waar ik het volgende van de plot en/of details nog weet:
Het heeft uiteindelijk 2 hoofdrolspelers, maar het begint dat de antagonist in een duel een meester van 1 van de hoofdpersonages dodelijk verwond, ik dacht me te herinneren dat de antagonist een staf als wapen gebruikt. De meester geeft op z'n sterfbed aan z'n leerling de
helft van een medaillon met de boodschap dat de complete medaillon de locatie aangeeft van een boek met (uiteraard

) de ultieme vechtstijl.
De andere hoofdrolspeler, ze zijn meen ik in het begin nog niet gerelateerd, verkrijgt de andere helft van het medaillon van een vechtersbaas terwijl ze in de cel zitten. Die vechtersbaas is bedreven in een soort tonfastijl, maar dan met stoelen en van die bankkrukjes. Waarom die vechtersbaas uiteindelijk de medaillon geeft weet ik niet meer, maar beide hoofdrolspelers weten op een of andere manier bij de locatie te eindigen, waar ze uiteraard na met elkaar gevochten te hebben, maar besluiten om dan maar gezamenlijk de ultieme stijl te leren.
Daarna volgen er de trainingsscenes, met de volgende details (die ik me nog expliciet kan herinneren):
- Eén leert de gewone stijl, de andere leert de drunken- en/of monkeystijl
- Ze moeten lenig worden en doen dat door gewichten/stenen aan beide uiteinden van hun lichaam, hangend aan een touw om hun middel
- Ze moeten ook hun polsen versterken en doen dat door een ijzeren bal over een tafel naar elkaar toe te stoten met behulp van hun polsen
Ik hoeft natuurlijk niet uit te leggen dat nadat ze de stijl meester hebben gemaakt, de antagonist gaan verslaan in een eindgevecht
Heeft iemand een idee welke film ik bedoel?