Hoe heet deze film? Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sumerechny schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:19:
[...]

Ik zie afbeeldingen van Screamers voorbij komen die wel een beetje aansluiten. Volgens mij is die echter te nieuw en ik herinner mij geen menselijke robots.
Die kids met beertje in de hand? "Can I come with you?" Waarbij het beertje ook een screamer bleek te zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:15

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

JeRyZ schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:22:
[...]

Screamers is met de gravende killer bots, die is het ook niet helaas :)
Dat is ook wat ik mij inserdaad herinner. Er blijken echter humanoid Screamers te zijn. Heerlijke foute films :')

Edit: Wat Raven zegt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sumerechny op 18-08-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:48
Deze reacties laten mij denken aan een andere oudje waar ik nu niet meer op naam kom.

Uit de jaren 70/80. Voor mij toen horror, maar gok dat het gewoon sci-fi is.
En enige dat ik mij kan herinneren is dat een klein mannetje in klein zwart autootje met klein pistool erop uit ging en mensen ging doden oid?

Ik dacht dat de naam iets met Doll was, maar vind het niet meer.
En volgens mij iets met groene smurrie, bloed of vergif. De settings leek beetje doomsday/rode stenen etc.
Maar dit is echt meer dan 30 jaar graven, dus kan ook films door elkaar halen.

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-08-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:54

-SaveMe-

-klik-

NeutraleTeun schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:00:
Deze reacties laten mij denken aan een andere oudje waar ik nu niet meer op naam kom.

En enige dat ik mij kan herinneren is dat een klein mannetje in klein zwart autootje met klein pistool erop uit ging en mensen ging doden oid?

En volgens mij iets met groene smurrie, bloed of vergif. De settings leek beetje doomsday/rode stenen etc.
Rosemary's Baby ?

http://www.imdb.com/searc...xplore=year&sort=year,asc

EDIT
Nee, dat is hem niet denk ik ...

[ Voor 13% gewijzigd door -SaveMe- op 19-08-2017 14:09 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Bedankt voor de input ;) . Denk wel dat ze het toch niet zijn. Ons mam is er zeker van dat het geen zwart wit was. Ze missen ook het belangrijkste kenmerk over die railing die onder stroom gezet word.
Heb nog 1 detail uit ze gekregen. Het is niet zozeer een tunnel maar echt een grot (met daarin eventueel een tunnel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Anoniem: 49090 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:41:
Zelf zoek ik een film of heel misschien een serie.

Gevoelsmatig was het een film met diverse verschillende verhalen.

Ik kan mij deze 3 verhalen qua plot herinneren.

Een verhaal rondom een hotelkamer, waarbij de schoonmaakster komt te overlijden en als plaaggeest terugkomt. Deze maakte het minste indruk en meer herinnner ik mij niet.
Een verhaal rondom een man. Als hij iemand qua muziek hoorde of spelen bleek het een groot talent te worden en helaas voor de artiest kwam er altijd een negatieve afloop. Op een bepaald moment ziet hij het ook met zijn eigen dochter en wil dit talent voorkomen, door op een suggestieve manier een ring in soort vergruizer te doen bij de wasbak en vraagt zijn dochter om de ring te pakken. Hier eindigt het verhaal ook, maar de suggestie wordt gewekt, dat hij de knop indrukt.
Een verhaal rondom seriemoordernaar. Het begint bij 1 die nietsvermoedende mensen met zogenaamd autopech om het leven brengt en uiteindelijk vind hij een andere serie moordenaar. Die hetzelfde van plan is en uiteindelijk gaan ze samen verder en krijgen dan ook autopech en ze worden dan door een bejaarde man geholpen, wat achteraf degene is met de meeste ervaring en deze 2 afmaakt.

Helaas nooit gevonden welke film, dit was terwijl ik normaal nooit films vergeet...
Gevonden. Strange Frequency

Zocht nu alleen op het stuk van de moordernaars en vond via google op reddit een soortvergelijkbare scenario en gelukkig kwam er in die discussie ook een referentie naar strange frequency

Eindelijk gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:19
Was een Popcorn Time film aan het bekijken en dit trof me als een fraai tijdsbeeld.
Quiz vraagje: uit welke film komt deze scene?

film capture

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Jij weet het antwoord dus al? Daar is dit topic afaik niet voor, dat is een ander spelletje.. Ik heb dat spelletje wel eens gezien, op een ander forum dacht ik.. kan je vast duizenden posts mee vullen.

spoiler:
The Return of the Living Dead

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 02-09-2017 11:01 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54
Ik zoek een film.

Rond 2000 heb ik deze op TV gezien, dus hij zal nog wat ouder zijn.
Het gaat over een ruimte schip(je) die door de mensen de ruimte in is gegaan en na jaren ineens weer terug keert. Hier blijkt een alien in te zitten die nogal gewelddadig is en onder andere iemand die aan de andere kant van de muur staat doorboord met zijn poot (beetje Alien achtig die het met zijn tong doet).
Het speelt zich voornamelijk af in een lab.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

woutertjuh88 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:29:
Ik zoek een film.

Het gaat over een ruimte schip(je) die door de mensen de ruimte in is gegaan en na jaren ineens weer terug keert. Hier blijkt een alien in te zitten die nogal gewelddadig is en onder andere iemand die aan de andere kant van de muur staat doorboord met zijn poot (beetje Alien achtig die het met zijn tong doet).
Misschien Species?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54
Nee, helaas dat is hem niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:49

Vrijdag

De Zwarte

Ik zoek een film.

Event Horizon?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02

superwashandje

grofheid alom

die speelt zich af in het hele schip. Dat schip keert ook niet terug uit de ruimte. (en is het onoficiele "begin" van het warhammer 40K universum :P)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Species deel 2 dan? Alhoewel, ik weet niet meer hoe snel films toen in NL uitkwamen op tv, vast niet binnen 2 jaar :P Daar komt de alien m.b.v. een ruimteschip van aarde mee terug.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainshead
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Lost in Space?
Ik zoek een film.

[ Voor 64% gewijzigd door brainshead op 04-09-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar keren ze niet terug naar aarde maar gaan ze (aan het einde) verder op weg naar de planeet die als vervanger voor de aarde moet dienen O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 20:34
superwashandje schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:11:
die speelt zich af in het hele schip. Dat schip keert ook niet terug uit de ruimte. (en is het onoficiele "begin" van het warhammer 40K universum :P)
Uh... Wut? Warhammer 40k? Heb ik iets gemist? :P

En het schip keert toch wel terug? Na vele jaren verloren te zijn gewaand, duikt het plots terug op in ons zonnestelstel. Maar het keert inderdaad niet terug op aarde. De beschrijving van woutertjuh doet me inderdaad ook niet aan Event Horizon denken...

Maar goed, eind jaren '90... Virus misschien? Ook niet met een ruimteschip of in een lab ;) Maar wel via het ruimtestation MIR naar een zeeschip? :P

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 04-09-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

D-Three schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:10:
[...]

Uh... Wut? Warhammer 40k? Heb ik iets gemist? :P

En het schip keert toch wel terug? Na vele jaren verloren te zijn gewaand, duikt het plots terug op in ons zonnestelstel. Maar het keert inderdaad niet terug op aarde. De beschrijving van woutertjuh doet me inderdaad ook niet aan Event Horizon denken...
in het zonnestelsen inderdaad maar niet naar aarde zoals je zegt. ik ging er vanuit dat dat de bedoeling was in de oorspronkelijke vraag :P

oh en officieel heb je niets gemist maar het is een best bekende theorie geloof ik :P :
https://www.geek.com/tech...mmer-40k-prequel-1658234/
https://www.reddit.com/r/...y_the_best_unintentional/

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 22:47
Ik ben ook op zoek naar een film.

Het ging over een planeet waar een groep landde, en vervolgens werden ze aangevallen door een grote spin.
Zal voor 2000-2005 zijn geweest dat ik de film heb gezien en waarschijnlijk toen niet net gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-07 23:49
Ik denk aan Starship Troopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Inderdaad dat is hem!
Zag die naam al een keer voorbij komen tijdens mijn zoektocht, dacht dat het hem niet was.
Net even de trailer gekeken en 99% zeker dat dat hem was, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

OK, ik dacht bij spin echt aan een spin en dus niet aan Starship troopers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Purehz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:11:

Het ging over een planeet waar een groep landde, en vervolgens werden ze aangevallen door een grote spin.
Zal voor 2000-2005 zijn geweest dat ik de film heb gezien en waarschijnlijk toen niet net gereleased.
Dat klinkt meer als Eight Legged Freaks dan Starship Troopers, maar goed :P
edit: Oh wacht, Eight Legged Freaks was gewoon op aarde.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 05-09-2017 13:01 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Bugs!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Would you like to know more?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik wil ook even één in de groep gooien.

In een grijs verleden heb ik op een feestje een keer een film gekeken welke al een tijdje door mijn hoofd jaagt. Er zijn veel overeenkomsten zijn met The Mist (2007) maar ik heb de film ergens rond 2000 heb gezien.

Ik herinner me:
  • Rond 2000 op video (direct to tape zal me niet verbazen)
  • De monsters leken op insecten (volgens mij)
  • Ze kwamen door scheuren in grond o.i.d.
  • Een scene waarin een reuzachtige mug o.i.d. een raam binnen vliegt (van een huis en/of ook een auto)
Op dit moment heb ik geen idee meer (behalve dat er bier op het feestje was wat mogelijk een oorzaak is van het gebrek aan details :-( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

Spotmatic

Ken sent me

Kijk eens naar Skeeter of Mosquito.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zoek een film.

Lange tijd geleden gezien toen ik nog klein was. (15 jaar geleden oid)
Het ging over de rode planeet.
Daar was een groep mensen van de Aarde op geland en werden stuk voor stuk vermoord op brute wijze door aliens(menselijke gestalte).
De aliens bewogen zich voort in de tunnels/onder de basis.
Ik heb nog steeds nachtmerries van die film dus wil weten welke het was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

semidevidra schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:49:
Ik zoek een film.

Lange tijd geleden gezien toen ik nog klein was. (15 jaar geleden oid)
Het ging over de rode planeet.
Daar was een groep mensen van de Aarde op geland en werden stuk voor stuk vermoord op brute wijze door aliens(menselijke gestalte).
De aliens bewogen zich voort in de tunnels/onder de basis.
Ik heb nog steeds nachtmerries van die film dus wil weten welke het was.
Ghosts of Mars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
oh the horrorss :'( :'(
dat is hem!!!! thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

semidevidra schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:54:
[...]

dat is hem!!!! thanks
Als je straks nu niet kan slapen, bij de Ikea hebben ze kekke nachtlampjes (toevallig heten die ook Spoka ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/spoka-led-nachtlampje-wit__0482325_PE620103_S4.JPG

:> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

semidevidra schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:54:
[...]

dat is hem!!!! thanks
Misschien helpt Natasha Henstridge om van de nachtmerries af te komen, of om je i.i.g. af te leiden? :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
Raven schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:40:
[...]

Misschien helpt Natasha Henstridge om van de nachtmerries af te komen, of om je i.i.g. af te leiden? :+
Ik ga vanavond even dat stukje opnieuw bekijken (hele avond dat stukje op replay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

-verkeerde topic-

[ Voor 98% gewijzigd door Angeloonie op 06-09-2017 15:52 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Dit zijn ze niet, dit budget ligt wel erg laag (wel geweldig om te zien trouwens :'( ). Ik herinner me ook dat het allemaal donkerder was en zich afspeelde in een stadje o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sumerechny schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:42:

In een grijs verleden heb ik op een feestje een keer een film gekeken welke al een tijdje door mijn hoofd jaagt. Er zijn veel overeenkomsten zijn met The Mist (2007) maar ik heb de film ergens rond 2000 heb gezien.

Ik herinner me:
  • Een scene waarin een reuzachtige mug o.i.d. een raam binnen vliegt (van een huis en/of ook een auto)
Op dit moment heb ik geen idee meer (behalve dat er bier op het feestje was wat mogelijk een oorzaak is van het gebrek aan details :-( ).
Ik denk dat ik (ik schat 5 jaar geleden ofzo) een promo op RTL heb gezien die op jouw beschrijving lijkt. Het leek me niet veel soeps dus ik heb hem niet gekeken, dus deze post is even een herinnering aan mezelf om dit even te laten bezinken en verder in mijn geheugen te graven.

Het is wat. Jij hebt de film gezien maar je was ladderzat, ik was nuchter maar ik heb hooguit de promo gezien. :P

In de promo van wat dus misschien dezelfde film is zag je volgens mij een metrostation.

Het was trouwens niet Resident Evil (2002) toch? Was in die tijd ook populair bij dit soort gelegenheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 06-09-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:24
Het zal ergens rond 1970 zijn geweest dat ik als kind een film heb gezien die ging over een vlucht van, ik meen, een jong meisje uit Hongarije tijdens de opstand van 1956. Ik heb al vaker met Google gezocht naar deze film, maar nooit iets kunnen vinden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

TiesD schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:52:
Het zal ergens rond 1970 zijn geweest dat ik als kind een film heb gezien die ging over een vlucht van, ik meen, een jong meisje uit Hongarije tijdens de opstand van 1956. Ik heb al vaker met Google gezocht naar deze film, maar nooit iets kunnen vinden. Iemand tips?
Nederlands/Engels/Hongaars/anders, kleur/zwart-wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Mentalist schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:54:
[...]

Nederlands/Engels/Hongaars/anders, kleur/zwart-wit?
Het was een zwart-witfilm. Taal weet ik niet meer. Hij werd vertoond voor basisschoolkinderen; ik vermoed dat er Nederlandse ondertiteling was.

Ik weet er weinig meer van, behalve dat iedereen diep onder de indruk was. Het is om die reden dat ik hem nog wel eens zou willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Mentalist schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:45:
[...]
................
Het is wat. Jij hebt de film gezien maar je was ladderzat, ik was nuchter maar ik heb hooguit de promo gezien. :P
...................
Haha, dat zijn jouw woorden :P (hoewel ik me wel goede kansloze feestjes herinner uit die tijd...)
Mentalist schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:45:
[...]
...................
Het was trouwens niet Resident Evil (2002) toch? Was in die tijd ook populair bij dit soort gelegenheden.
Het was geen Resident Evil die heb ik wel vaker gezien (geen topper maar wel vermakelijk).

[ Voor 5% gewijzigd door Sumerechny op 06-09-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik herinner me:
Mimic? IMDB: Mimic (1997)

Wel iets ouder, uit '97.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

• Sumerechny

Sumerechny

Dat zijn ze ook niet. Het uiterlijk van de mimic is te menselijk (gedrag ook). Ik zal er nog eens op broeden, wellicht komen er nog meer details binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 17:42

Ik herinner me:
Een van de Tremors vervolgen? Tremors 3 misschien, die had iets van vliegende monsters.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

urk_forever schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:13:
[...]

Een van de Tremors vervolgen? Tremors 3 misschien, die had iets van vliegende monsters.
De assblasters? :D
Afbeeldingslocatie: https://pa1.narvii.com/6360/5b48fe117965191ad25168ff0729a232aff0311b_hq.gif

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 17:42
Ja die ja, (over de) top films zeg >:) ;)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

urk_forever schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:01:
[...]

Ja die ja, (over de) top films zeg >:) ;)
:Y en deel 6 is inmiddels in de maak O-) , nog steeds met die wapengek :D
Serie ook gezien trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 08-09-2017 19:19 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Vrijdag schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:03:
[...]

Als je straks nu niet kan slapen, bij de Ikea hebben ze kekke nachtlampjes (toevallig heten die ook Spoka ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/spoka-led-nachtlampje-wit__0482325_PE620103_S4.JPG

:> ;)
:D Die zijn leuk. Dank voor je link en info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

KDL

TiesD schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:58:
[...]

Het was een zwart-witfilm. Taal weet ik niet meer. Hij werd vertoond voor basisschoolkinderen; ik vermoed dat er Nederlandse ondertiteling was.

Ik weet er weinig meer van, behalve dat iedereen diep onder de indruk was. Het is om die reden dat ik hem nog wel eens zou willen zien.
Revolution's Orphans

Misschien?

• TiesD
Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken, maar deze is het niet. De film moet ouder zijn. Jaren zestig, begin jaren zeventig.
KDL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:30:
[...]

Revolution's Orphans

Misschien?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

TiesD schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:58:
[...]

Ik weet dat je zwart wit zij.
maar na 1960 zou dat dan puur een stylistische keuze moeten zijn geweest.
Dus misschien een beetje vals geheugen ?

IMDB: De geheimzinnige passagier (1959) ?
IMDB: Revolution's Orphans (1979) klopt beter kwa verhaal was al genoemd

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

KDL

TiesD schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:40:
Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken, maar deze is het niet. De film moet ouder zijn. Jaren zestig, begin jaren zeventig.

[...]
Verhaal komt erg bekend voor, misschien heb ik het in het filmmuseum gezien (vondelpark tijdperk) puntje van de tong .... nog niet

• TiesD
Bedankt voor jullie reacties. De film die ik heb gezien was helaas toch een andere dan de hier genoemden. Ik geef het nu maar op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Ik zoek een film maar heb alleen een vage beschrijving..

Het speelt zich af in de toekomst waar een groep mensen geprogrammeerd worden om heel gehoorzaam te zijn. Maar dit gaat fout en toen werd er een 2e generatie gemaakt die nog gehoorzamer was.. Herkent iemand dit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 20:55
VosStijn schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:27:

Het speelt zich af in de toekomst waar een groep mensen geprogrammeerd worden om heel gehoorzaam te zijn. Maar dit gaat fout en toen werd er een 2e generatie gemaakt die nog gehoorzamer was.. Herkent iemand dit? 8)7
Was het een oude of recente film? Misschien zou het The Giver kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:27
Dacht jaren 90 film,

In deze film is een huis vol met maffiabazen die opgeblazen worden door een raket ?

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 29-11-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Klinkt als Bladerunner/Bladerunner 2049... Maar dat is zal je wel niet bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

out of the box thinking :)
the matrix ?

"Did you know that the first Matrix was designed to be a perfect human world? Where none suffered, where everyone would be happy. It was a disaster. No one would accept the program. Entire crops were lost. ...... Which is why the Matrix was redesigned to this: the peak of your civilization."

Equilibrium is trouwens ook een geweldige film over mensen "gehoorzaam" houden. maar geen 1e of 2e generatie :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz

Gaat over een groep jongens en meiden die moeilijk handelbaar/opvoed baar zijn en naar een eiland moeten met een aantal begeleiders.
Daar worden ze aangevallen door wolven en/of met pijlen beschoten, dat weet ik niet exact meer.
Zal zo'n jaar op 5- 7 jaar geleden zijn dat ik deze heb gezien.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Laatst online: 15-03-2021
Purehz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:57:

Gaat over een groep jongens en meiden die moeilijk handelbaar/opvoed baar zijn en naar een eiland moeten met een aantal begeleiders.
Daar worden ze aangevallen door wolven en/of met pijlen beschoten, dat weet ik niet exact meer.
Zal zo'n jaar op 5- 7 jaar geleden zijn dat ik deze heb gezien.

iemand een idee?
IMDB: Wilderness (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Laatst online: 15-03-2021
Albert020 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:59:
Dacht jaren 90 film,

In deze film is een huis vol met maffiabazen die opgeblazen worden door een raket ?
IMDB: Bad Taste (1987)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Deze inderdaad! Wat stom dat ik die niet kon vinden 8)7
Had die titel al een keer voorbij zien komen in mn zoektocht maar dacht dat ik die al een keer had gezien en niet de film was die ik zocht.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Albert020 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:59:
Dacht jaren 90 film,

Raket als in 'afgevuurd vanuit een vliegtuig'?
YouTube: Stealth 2005 Plane Diving Fast Scene
YouTube: Clear and Present Danger (4/9) Movie CLIP - Bombing the Cartel (1994...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyboy0606
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-07 20:10
Goedendag dames en heren.
Ik ben op zoek naar een aziatische film die ooit op kpn on demand heeft gestaan. Ik denk wel al 4 jaar terug ofzo.

De film begint met een jongen die een soort samurei warrior is die kan toveren met kaarten. Hij heeft een metgezel die veranderd in een hond dacht ik. Ze strijden tegen een organisatie van kwade mensen die veranderen in konijnen.
De meester van de good guy wordt vermoord en hij is verdachte. Ze willen hem gevangen nemen in een schilderij en hij neemt iets mee wat the bad guys nodig hebben. Hij wordt uit het schilderij gehaald in de moderne tijd.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan. We hebben hem toen eens gekeken en ik vind het lastig googlen met deze info haha.

Bedankt!

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

tommyboy0606 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:26:
Ik ben op zoek naar een aziatische film die ooit op kpn on demand heeft gestaan. Ik denk wel al 4 jaar terug ofzo.

De film begint met een jongen die een soort samurei warrior is die kan toveren met kaarten. Hij heeft een metgezel die veranderd in een hond dacht ik. Ze strijden tegen een organisatie van kwade mensen die veranderen in konijnen.
De meester van de good guy wordt vermoord en hij is verdachte. Ze willen hem gevangen nemen in een schilderij en hij neemt iets mee wat the bad guys nodig hebben. Hij wordt uit het schilderij gehaald in de moderne tijd.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan. We hebben hem toen eens gekeken en ik vind het lastig googlen met deze info haha.

Bedankt!

Nick
Unleashed ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyboy0606
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-07 20:10
Nee. Totaal geen bekende acteurs ook wat ik me kan herinneren. Niet bekend voor de westerse wereld dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:48
NeutraleTeun schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:00:

Brainfart.
Volgens mij Dollman. Omschrijving van mij liet iets te wensen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

tommyboy0606 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:26:

Bedankt!

Nick
Woochi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zat gisteren Gravity te kijken en moest denken aan een andere SF film. Geen idee hoe hij heet (daarom post ik het ook hier). Wat ik weet is dat er in elk geval ook meerdere astronauten in de penarie zaten en dat op een gegeven moment 1 astronaut uit zijn capsule moest stappen en door de ruimte naar een andere capsule zweven, waar nog een andere astronaut zat. Volgens mij was het geen oude film (jaren 70 ofzo), dus wel redelijk recent. Iemand enig idee?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-06 20:55
Microkid schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:44:
Ik zat gisteren Gravity te kijken en moest denken aan een andere SF film. Geen idee hoe hij heet (daarom post ik het ook hier). Wat ik weet is dat er in elk geval ook meerdere astronauten in de penarie zaten en dat op een gegeven moment 1 astronaut uit zijn capsule moest stappen en door de ruimte naar een andere capsule zweven, waar nog een andere astronaut zat. Volgens mij was het geen oude film (jaren 70 ofzo), dus wel redelijk recent. Iemand enig idee?
Een tamelijk recente film? Anders kan het misschien Life zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tweakmans schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:50:
[...]

Een tamelijk recente film? Anders kan het misschien Life zijn?
Hmm, ik twijfel, want daar hadden ze geen 2 capsules. En ik meen dat hij zonder ruimtepak moest oversteken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:14

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Sunshine?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditbenik89
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-07 10:50
Geostorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:21
Apollo 13?
Moonraker?

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Passengers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:06
The Cloverfield Paradox? The Martian? Alien Covenant?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Red Planet?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Interstellar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

event horizon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
Zijn jullie nu gewoon allemaal SF films aan het opnoemen of komen er effectief zo'n scènes in? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

D-Three schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:01:
Zijn jullie nu gewoon allemaal SF films aan het opnoemen of komen er effectief zo'n scènes in? :P
Afgaand op de films die genoemd zijn en die ik zo kan herinneren, ja ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Wow dan heb ik een slecht geheugen want de meeste heb ik wel gezien :) Komt er trouwens ook niet iets gelijkaardigs in Guardians of the Galaxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 22:55
Ik zoek naar de naam van een jeugdfilm waarvan ik me niet zo veel meer herinner. Ik schat dat ik die eind jaren zeventig op tv heb gezien. Voor mijn gevoel was het een nagesynchroniseerde (Scandinavische/Europese) film.

Wat ik me kan herinneren, is een scène waarin een modelvliegtuigje een ander modelvliegtuig moest neerschieten met een (dart-)pijl die de kinderen, of een slimme volwassene, onder de romp van het toestel hadden gemonteerd.

Dat is alles, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 18:49
Laat maar, inmiddels gevonden.

[ Voor 91% gewijzigd door Dancing_Animal op 08-03-2018 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnschuman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Ik heb wat hulp nodig. Ik heb onlangs (ongeveer 5/6 maanden geleden) een hele goede en grappige film gezien op Netflix. Maar ik ken de naam van de film niet meer en ik kan de film niet meer op Netflix vinden (zelfs niet in mijn kijkgeschiedenis). Ik heb geen geluk gehad met moviefinder-websites. Dus ik ga de film beschrijven en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het is een film over een Amerikaans gezin met een moeder, vader en twee dochters. De dochters zijn ongeveer 15 en 12 denk ik. Ze hebben vaak ruzie. Ze hadden ook een kat, ik denk dat de kat Springkels ofzo heet. Toen de moeder en de vader niet thuis waren, vond het jongere meisje de kat dood in de kelder. De twee zussen begraafde de kat in de tuin. De vader wil het huis verkopen omdat ze financiële problemen hadden, denk ik, maar de jongere dochter wil niet verhuizen. Dus ze verstopt op zolder als ze een open huis houden. En het meisje zakt per ongeluk door het plafond. Ze verkopen het huis niet omdat het meisje dat niet wil. Ze hadden ook een verbouwing aan de achterkant van het huis. De vader en de jonge dochter hebben een grote lange tekening gemaakt. Het meisje neemt de tekening mee naar school om aan haar klasgenoten te laten zien. De film is niet oud en het oudere meisje is erg populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:14

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

En welke film was het?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 09:13

Kraz

Saving the world

Life? Wikipedia: Life (2017 film)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Laatst online: 18:30
mark_vs schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:28:
Ik zoek naar de naam van een jeugdfilm waarvan ik me niet zo veel meer herinner. Ik schat dat ik die eind jaren zeventig op tv heb gezien. Voor mijn gevoel was het een nagesynchroniseerde (Scandinavische/Europese) film.

Wat ik me kan herinneren, is een scène waarin een modelvliegtuigje een ander modelvliegtuig moest neerschieten met een (dart-)pijl die de kinderen, of een slimme volwassene, onder de romp van het toestel hadden gemonteerd.

Dat is alles, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
YouTube: SKY PIRATES

Sky Pirates?

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Soms word ik geplaagd met een herinnering aan een film waarvan ik niet meer weet waar 't over ging, laat staan hoe de film heet. Dit keer gaat 't om een film waarvan ik me maar weinig kan herinneren. Maar... niet geschoten is altijd mis:

Het gaat om een film die niet recent is. In deze film ging 't over de mogelijkheid om onzichtbaar te worden of 't ging over een auto die onzichtbaar was. Ik geloof dat 't een comedy was.

In het verhaal maken een stel boeven een auto buit waarmee ze een overval pleegden. De auto was onzichtbaar dus dat was voor hen een ideaal stukje gereedschap om letterlijk ongezien weg te komen.

Zo braaf als de boeven zijn, stoppen ze voor het rode stoplicht, maar vergeten dat ze onzichtbaar zijn. Dus ze worden van achter aangereden. Toen maakten ze gauw dat ze wegkwamen, daarmee de achterligger in verwarring latend.

Als ik 't me goed kan herinneren, gaat om 't om een grote Amerikaanse slee zonder dak. Een prachtige cabrio, maar het kan ook heel goed niet een cabrio geweest zijn.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Younes schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:19:
Soms word ik geplaagd met een herinnering aan een film waarvan ik niet meer weet waar 't over ging, laat staan hoe de film heet. Dit keer gaat 't om een film waarvan ik me maar weinig kan herinneren. Maar... niet geschoten is altijd mis:

Het gaat om een film die niet recent is. In deze film ging 't over de mogelijkheid om onzichtbaar te worden of 't ging over een auto die onzichtbaar was. Ik geloof dat 't een comedy was.

In het verhaal maken een stel boeven een auto buit waarmee ze een overval pleegden. De auto was onzichtbaar dus dat was voor hen een ideaal stukje gereedschap om letterlijk ongezien weg te komen.

Zo braaf als de boeven zijn, stoppen ze voor het rode stoplicht, maar vergeten dat ze onzichtbaar zijn. Dus ze worden van achter aangereden. Toen maakten ze gauw dat ze wegkwamen, daarmee de achterligger in verwarring latend.

Als ik 't me goed kan herinneren, gaat om 't om een grote Amerikaanse slee zonder dak. Een prachtige cabrio, maar het kan ook heel goed niet een cabrio geweest zijn.
Wanneer/welke periode is "niet recent" ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Sumerechny schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:24:
[...]

Wanneer/welke periode is "niet recent" ? ;)
Moeilijk!

Ik ben nu 34 jaar oud en ik denk dat ik die ongeveer 15 jaar geleden heb gezien. Ik weet zeker dat ik de film niet in de bios heb gezien. Dus de film was toentertijd misschien een paar jaar oud.

Edit:

Gevonden!

Now You See Him, Now You Don't (1972)

Wikipedia: Now You See Him, Now You Don't

[ Voor 20% gewijzigd door Younes op 04-04-2018 00:11 . Reden: Vervuiling topic tegengaan ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Younes op 04-04-2018 00:10 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ben op zoek naar de naam van een Film

Is een film volgens mij uit de jaren 90 waar een cameraman in een oorlog of rassenstrijd terecht komt, en alles filmt.
Best gruwelijke beelden etc. meer weet ik zo 123 niet, maar wel een aangrijpende film.

Wie oh wie helpt me verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MarElo schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:37:

Is een film volgens mij uit de jaren 90 waar een cameraman in een oorlog of rassenstrijd terecht komt, en alles filmt.
Best gruwelijke beelden etc. meer weet ik zo 123 niet, maar wel een aangrijpende film.

Geen cameraman en pas uit 2004, maar wellicht Hotel Rwanda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Jorgen schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:55:
[...]

Geen cameraman en pas uit 2004, maar wellicht Hotel Rwanda?
Nope sorry dit is het ook niet.

Het is een cameraman die aan het begin van de film bijna op de grond zit vooruit filmend en dan gaat het los.

[ Voor 21% gewijzigd door MarElo op 23-04-2018 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MarElo schreef op maandag 23 april 2018 @ 00:37:

Under Fire? Of Harrison's Flowers?
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste