Hoe zit het nu met de collectiviteitskorting die zorgverzekeraars geven?
Ik heb al een jaar of 8 een korting van 10% op de basisverzekering en 15% op de aanvullende en tandartsverzekering.
Ik ben chronisch ziek en kom vaker dan 35x per jaar bij de fysiotherapeut en 2x per jaar bij de reumatoloog in het UMCG. Ik heb een chronisch ziekenindicatie voor fysio. Zit bij Zilverenkruis en heb 3 sterren aanvullend en 2 sterren tandarts. Mijn collectiviteit heeft nog als voordeel dat je bij 2 sterren 9 extra behandelingen krijgt.
Ik heb contact opgenomen met Zilverenkruis en ze gaven me dit aan:
Kan ik hier nog meer op besparen? Rekening houdend met de premie van 2013. Ik bedoel ik lees het verhaal van rr7r en dan ziet dat er best interessant uit. Ik heb zelf nog nachtlenzen die ik elk jaar moet kopen, die vergoeding per 3 jaar is leuk meegenomen.
Dan de andere vraag: ik heb al 8 jaar die collectiviteitskorting en destijds toen ik van baan wisselde gaf de medewerkster van Zilverenkruis aan de telefoon aan dat ik niks hoefde te doen met de collectiviteitskorting. Alleen lees ik nu her en dat verhalen dat je die moet laten stopzetten of wijzigen indien je van werkgever wisselt. Maar ik zit al hele lang bij deze collectiviteit (mijn huidige werkgever heeft geen afspraken met Zilverenkruis).
Wat is nu verstandig?
Ik heb al een jaar of 8 een korting van 10% op de basisverzekering en 15% op de aanvullende en tandartsverzekering.
Ik ben chronisch ziek en kom vaker dan 35x per jaar bij de fysiotherapeut en 2x per jaar bij de reumatoloog in het UMCG. Ik heb een chronisch ziekenindicatie voor fysio. Zit bij Zilverenkruis en heb 3 sterren aanvullend en 2 sterren tandarts. Mijn collectiviteit heeft nog als voordeel dat je bij 2 sterren 9 extra behandelingen krijgt.
Ik heb contact opgenomen met Zilverenkruis en ze gaven me dit aan:
Ik ga dan van €132,75 naar €117,50 incl. collectiviteitskorting. Dat is een verschil van €15,25 per maand. Tandarts ga ik naar 1 ster terugAfgaande op de voorwaarden van 2013:
U heeft een goed voorstel. Vanuit de aanvullende verzekering met 2 sterren en uw collectiviteit betalen wij 21 behandelingen fysiotherapie. Deze vergoeding krijgt u alleen als uw fysiotherapeut afspraken met ons heeft. Vanaf de 21e behandeling betalen wij chronische fysiotherapie uit uw basisverzekering. Het eigen risico is wel van toepassing. U houdt dus 1 behandeling uit uw aanvullende verzekering over. Deze kunt u gebruiken als u een andere blessure krijgt.
Verlaging van uw pakket heeft consequenties:
Ik zie dat u een bril of lenzen heeft. Wij betalen € 150,- uit uw aanvullende verzekering met 3 sterren. Bij 2 sterren betalen wij € 100,-. Bij beide polissen krijgt u deze vergoeding per 3 kalenderjaren. Vanaf 1 januari 2014 heeft u recht op een nieuwe vergoeding.
Kan ik hier nog meer op besparen? Rekening houdend met de premie van 2013. Ik bedoel ik lees het verhaal van rr7r en dan ziet dat er best interessant uit. Ik heb zelf nog nachtlenzen die ik elk jaar moet kopen, die vergoeding per 3 jaar is leuk meegenomen.
Dan de andere vraag: ik heb al 8 jaar die collectiviteitskorting en destijds toen ik van baan wisselde gaf de medewerkster van Zilverenkruis aan de telefoon aan dat ik niks hoefde te doen met de collectiviteitskorting. Alleen lees ik nu her en dat verhalen dat je die moet laten stopzetten of wijzigen indien je van werkgever wisselt. Maar ik zit al hele lang bij deze collectiviteit (mijn huidige werkgever heeft geen afspraken met Zilverenkruis).
Wat is nu verstandig?
[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 23-10-2013 17:22 ]