Welke zorgverzekering neem jij in 2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Hoe zit het nu met de collectiviteitskorting die zorgverzekeraars geven?

Ik heb al een jaar of 8 een korting van 10% op de basisverzekering en 15% op de aanvullende en tandartsverzekering.
Ik ben chronisch ziek en kom vaker dan 35x per jaar bij de fysiotherapeut en 2x per jaar bij de reumatoloog in het UMCG. Ik heb een chronisch ziekenindicatie voor fysio. Zit bij Zilverenkruis en heb 3 sterren aanvullend en 2 sterren tandarts. Mijn collectiviteit heeft nog als voordeel dat je bij 2 sterren 9 extra behandelingen krijgt.

Ik heb contact opgenomen met Zilverenkruis en ze gaven me dit aan:
Afgaande op de voorwaarden van 2013:
U heeft een goed voorstel. Vanuit de aanvullende verzekering met 2 sterren en uw collectiviteit betalen wij 21 behandelingen fysiotherapie. Deze vergoeding krijgt u alleen als uw fysiotherapeut afspraken met ons heeft. Vanaf de 21e behandeling betalen wij chronische fysiotherapie uit uw basisverzekering. Het eigen risico is wel van toepassing. U houdt dus 1 behandeling uit uw aanvullende verzekering over. Deze kunt u gebruiken als u een andere blessure krijgt.

Verlaging van uw pakket heeft consequenties:
Ik zie dat u een bril of lenzen heeft. Wij betalen € 150,- uit uw aanvullende verzekering met 3 sterren. Bij 2 sterren betalen wij € 100,-. Bij beide polissen krijgt u deze vergoeding per 3 kalenderjaren. Vanaf 1 januari 2014 heeft u recht op een nieuwe vergoeding.
Ik ga dan van €132,75 naar €117,50 incl. collectiviteitskorting. Dat is een verschil van €15,25 per maand. Tandarts ga ik naar 1 ster terug

Kan ik hier nog meer op besparen? Rekening houdend met de premie van 2013. Ik bedoel ik lees het verhaal van rr7r en dan ziet dat er best interessant uit. Ik heb zelf nog nachtlenzen die ik elk jaar moet kopen, die vergoeding per 3 jaar is leuk meegenomen.

Dan de andere vraag: ik heb al 8 jaar die collectiviteitskorting en destijds toen ik van baan wisselde gaf de medewerkster van Zilverenkruis aan de telefoon aan dat ik niks hoefde te doen met de collectiviteitskorting. Alleen lees ik nu her en dat verhalen dat je die moet laten stopzetten of wijzigen indien je van werkgever wisselt. Maar ik zit al hele lang bij deze collectiviteit (mijn huidige werkgever heeft geen afspraken met Zilverenkruis).
Wat is nu verstandig?

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 23-10-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk als ik in 2013 130 euro vergoeding (eens per 3 jaar) heb gekregen voor mijn bril ivm aanvullend en volgend jaar terug wil naar basis? Moet ik dan terug betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Bril is geen onderdeel van het basispakket. Zelf betalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Voor die bril of lenzen hoef je geen aanvullende dekking te nemen. Eens per 3 jaar krijg je 50 euro meer uitgekeerd met 3 sterren. Joepie. Van het verschil in premie kan je elke 2 jaar een hippe bril uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:36:
Bril is geen onderdeel van het basispakket. Zelf betalen dus.
Dat bedoel ik dus niet. Laat ik de casus beter uitleggen.

2013: ZK Beter Af 3ster + sport pakket >
Ik had een nieuwe bril nodig a 300E. ZK betaalde hiervan netjes 130E aan de Pearle en ik de andere 170E zelf.

2014: Andere verzekering, maar waarschijnlijk enkel basis pakket. Tevens zeer zeker bij een andere verzekeraar.

De vergoeding van ZK krijg ik eens per 3 jaar. Echter ga ik dus volgend jaar bij hun weg en stap terug in dekking.

Moet ik nu de bril deels aan de ZK terug betalen, of is dit iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
_JGC_ schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:17:
Voor die bril of lenzen hoef je geen aanvullende dekking te nemen. Eens per 3 jaar krijg je 50 euro meer uitgekeerd met 3 sterren. Joepie. Van het verschil in premie kan je elke 2 jaar een hippe bril uitzoeken...
En wil je het echt cheapass doen, laat je gratis een oogmeting doen bij de opticien, ga je naar brillen24.nl. Ik had een bril ergens anders voor 59 euro (ook vaste prijs voor alle monturen + ontspiegeld). Als ik dan hoor wat mensen uitgeven voor zo'n bril pfff 500 euro?

Ben benieuwd wat de premie van FBTO gaat worden. Nog ongeveer 2 weken wachten? Twijfel nog erg of ik een gedeelte eigen risico ophoog of volledig.

[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 24-10-2013 11:20 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldDesigns schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:20:
[...]

En wil je het echt cheapass doen, laat je gratis een oogmeting doen bij de opticien, ga je naar brillen24.nl. Ik had een bril ergens anders voor 59 euro (ook vaste prijs voor alle monturen + ontspiegeld). Als ik dan hoor wat mensen uitgeven voor zo'n bril pfff 500 euro?
Omdat ik perse een RayBan wil met superdeluxe glazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

De bril zelf zijn de kosten ook niet. Het duurste is voor mij de glazen. Doorgaans zit ik op 300-500 per glas. (extra dun, ontspiegeld, etc etc). Dus dan ook maar een leuk montuurtje erbij.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Wellicht interessant voor dit topic:

HEMA komt met ziektekostenverzekering
http://www.nu.nl/geldzake...ktekostenverzekering.html

89 euro voor de basisverzekering, 69 euro als je voor maximaal eigen risico gaat. Zelf twijfel ik nog enorm of ik voor maximaal eigen risico ga of niet, maar dit is meer een gevoelskwestie (ben nog jong en gezond)..

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:56
BlizzarD schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:32:

89 euro voor de basisverzekering, 69 euro als je voor maximaal eigen risico gaat. Zelf twijfel ik nog enorm of ik voor maximaal eigen risico ga of niet, maar dit is meer een gevoelskwestie (ben nog jong en gezond)..
Ik zit met Zilveren Kruis incl. collectiviteitskorting ook op 69 euro inclusief maximaal eigen risico. Is voor mij dus wel een makkelijke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
BlizzarD schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:32:

Vooral belangrijk om dat volledige eigen risico-bedrag ergens achter de hand te hebben. Dat jong en gezond zijn zegt natuurlijk niks. Een ongeluk zit in een klein hoekje en als je dan ineens €850 op moet hoesten die je niet hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

[...]

Ben benieuwd wat de premie van FBTO gaat worden. Nog ongeveer 2 weken wachten? Twijfel nog erg of ik een gedeelte eigen risico ophoog of volledig.
Nou, bij mijn opticien is de gratis oogmeting even kijken in de autorefractor. Dat is een leuke indicatie, maar pas het beginpunt van een échte meting. Die meting gaan ze pas doen als je daadwerkelijk een nieuwe bril aan laat meten daar. Dat is toch de meting waar ik vanuit van zou gaan als ik weer aan een nieuwe bril moet... En ja, mijn bril was ook zo'n €500, het gros voor de glazen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26

avotar

P0werd by Black Coffee

The Realone schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:39:
[...]

Vooral belangrijk om dat volledige eigen risico-bedrag ergens achter de hand te hebben. Dat jong en gezond zijn zegt natuurlijk niks. Een ongeluk zit in een klein hoekje en als je dan ineens €850 op moet hoesten die je niet hebt...
Met een beetje galblaas / blindedarm operatie kom je een heel eind.. :F

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Inmiddels is er een 2014 topic geopend. Misschien beter daar verder gaan?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Rudedadude schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:19:
Die 66,75 was alleen in combinatie met die 40 euro korting die mensen via mijn socialshop kregen voor aanmelding bij Anderzorg ;)
Ik ben benieuwd of ze dat nog een keer doen, want er was redelijk wat gezeik van mensen die beweerden dat ze hun geld niet tijdig kregen, of in een andere verdeling dan ze dachten...

Ow, inmiddels gekeken en ook voor 2014 geldt dit weer! Ik weet nog niet wat de premies zijn, maar kans is groot dat ik in 2014 weer bij Anderzorg verzekerd ben. Voor wie wil kun je je dus al aanmelden via mijn socialshop:

*knip referrallink*
Onwijs bedankt, dude... Dankzij jou kan ik nog eens €40,- extra op mijn zorgverzekering besparen. Echter hoop ik maar dat het goed zal komen, omdat dit (nog) niet bevestigd is. Ik heb zojuist gelijk een mail achter de polisbevestiging gestuurd.

Voor het geval dat dude's link niet (meer) geaccepteerd word heb ik zelf maar eventjes een nieuw account aangemaakt:

*knip referrallink*

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2013 20:27 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Geen referrallinks!