Welke zorgverzekering neem jij in 2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Zenix

BOE!

Ardana schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:40:
@Zenix: Menzis heeft geen medische keuring voor de aanvullende pakketten (wellicht wel voor het allerduurste, dat weet ik ff niet, maar bij het een-na-duurste had je ook ongelimiteerde fysio). Daarnaast is het mogelijk om bij de ene verzekeraar voor de basis-verzekering te gaan (bijv. de goedkoopste) en bij de andere voor de aanvullende (bijv. Zilveren Kruis als je niet kan/wil overstappen).

Ook is er meestal geen wachtlijst voor vergoedingen als je voorheen óók verzekerd was voor dat onderdeel. Bijv. als je overstapt van tandartsverzekering, vergoeden ze meestal ook in de eerste paar maanden als je voorheen óók verzekerd was voor tandartskosten. Maar dat lijkt me wel iets om goed na te vragen (en zwart op wit vast te laten leggen).

Je hebt dus wel wat keuzevrijheid, en zeker als je chronisch ziek bent, lijkt het me dat je vaak al genoeg kosten hebt om niet ook nog mega-veel kwijt te zijn aan je zorgverzekering ;)
Bedankt voor je informatie. daar zal ik verder naar kijken.

Vind het verder wel jammer dat eigen risico weer hoger is geworden want ik weet dus al dat ik dat volledig moet gaan betalen, van het CAK kreeg ik eerst een behoorlijke compensatie voor extra kosten zo'n 350 euro maar dat is nu ook maar 85. En de aanpassing van het basispakket vorig jaar had ook al invloed op met sommige medische materialen die ik nodig heb worden niet meer vergoed, wat mij ook zo'n 400 extra per jaar kost. Maar gelukkig worden de verslaafden rokers wel weer geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32
Ik heb al jaren TakeCareNow (Agis) icm CJP korting. Ook dit jaar zijn ze weer behoorlijk goedkoop (goedkoper dan FBTO, die nu als goedkoopste staat). Misschien dat ik nog wat ga sleutelen aan de aanvullende verzekeringen en/of eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 15:40
Ik ga over naar Zilveren Kruis ivm collectieve korting met het maximale eigen risico, 72 euro premie per maand.

Enige nadeel: mijn eigen risico is dan 850 euro (350 euro verplicht + 500 zelf).

Als ik boven de 590 zorgkosten kom ga ik het voelen:
Hoezo kom je aan de 590 euro? 350 euro is verplicht kom je toch niet onderuit, en ik bespaar 20 euro per maand (dus 240 op jaar basis) door de korting van het extra eigen risico.

In andere woorden het is een "gok" dat ik minder dan 590 euro zorgkosten per jaar maak, en dan dus "winst" heb.
Nu is dat als jonge, gezonde (geen diabetes e.d.) geen probleem, zelfs als ik bv iets breek kost dat "maar" +- 200-300 euro.

Voor mij geen dure verzekeringen, ik betaal het zelf wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Ikke_Niels op 13-11-2012 14:37 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Dank!
Misschien wordt het tijd voor een algemeen verzekeringstopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
Hier OHRA (onderdeel van Delta Lloyd), daar heb ik nu ongeveer 6 jaar een zorgverzekering. Ben er wel over te spreken, ze bieden kortingen (collectief) en pakketkorting, 1% extra korting per verzekering. Dus als je bijvoorbeeld een autoverzekering, reisverzekering en inboedelverzekering bij OHRA hebt lopen krijg je 3% extra korting.

Ze zijn altijd goed telefonisch bereikbaar en grotendeels is digitaal af te handelen. Ik ga voor het jaar 2013 niet overstappen maar wel mijn eigen risico verhogen naar minimaal 500 euro. Verder stop ik mijn aanvullende verzekering want die dekking is voor mij niets waard.

Nu nog in twijfel of ik tandarts dekking wilt houden of ook stopzetten. Kost ongeveer 15 euro p/m voor 250 euro dekking. Ik ga twee keer per jaar voor controle en 1x in de drie jaar een foto'tje. Meer niet.

Zijn er mensen die hun premie op jaarbasis betalen? OHRA biedt dan nog eens een extra korting die best aantrekkelijk is. Je moet dan wel ff ~ 1250 euro schuiven maar op jaarbasis scheelt het zo'n 200 euro. De moeite waard imho.

[ Voor 12% gewijzigd door C00KW4US op 14-11-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
C00KW4US schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:20:
Hier OHRA (onderdeel van Delta Lloyd), daar heb ik nu ongeveer 6 jaar een zorgverzekering. Ben er wel over te spreken, ze bieden kortingen (collectief) en pakketkorting, 1% extra korting per verzekering. Dus als je bijvoorbeeld een autoverzekering, reisverzekering en inboedelverzekering bij OHRA hebt lopen krijg je 3% extra korting.

Ze zijn altijd goed telefonisch bereikbaar en grotendeels is digitaal af te handelen. Ik ga voor het jaar 2013 niet overstappen maar wel mijn eigen risico verhogen naar minimaal 500 euro. Verder stop ik mijn aanvullende verzekering want die dekking is voor mij niets waard.

Nu nog in twijfel of ik tandarts dekking wilt houden of ook stopzetten. Kost ongeveer 15 euro p/m voor 250 euro dekking. Ik ga twee keer per jaar voor controle en 1x in de drie jaar een foto'tje. Meer niet.

Zijn er mensen die hun premie op jaarbasis betalen? OHRA biedt dan nog eens een extra korting die best aantrekkelijk is. Je moet dan wel ff ~ 2000 euro schuiven maar op jaarbasis scheelt het zo'n 200 euro. De moeite waard imho.
Tja ik heb het zelf ook gestopt al een tijdje geleden, als je aan een kroon moet bv kom je sowiso wel over de 250 euro heen... dus dan is je dekking ook "niks" waard. Want dat soort kosten worden in 1 jaar gemaakt. Het is natuurlijk wel lekker dat zo'n verzekering een dempende werking heeft (het scheelt toch weer 250 euro, maar bedenk wel je betaal 15 euro per maand, dat is 180 euro per jaar. En ze keren max 250 uit dus dat is een redelijke opslag voor iets wat je misschien nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zijn er mensen die hun premie op jaarbasis betalen? OHRA biedt dan nog eens een extra korting die best aantrekkelijk is. Je moet dan wel ff ~ 2000 euro schuiven maar op jaarbasis scheelt het zo'n 200 euro. De moeite waard imho.
Ja, doe ik. Niet alleen voor de korting op de premie die je krijgt, maar ook voor de VRH, scheelt toch weer 2k spaargeld op de aangifte :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
Zijn er mensen die hun premie op jaarbasis betalen? OHRA biedt dan nog eens een extra korting die best aantrekkelijk is. Je moet dan wel ff ~ 1250 euro schuiven maar op jaarbasis scheelt het zo'n 200 euro. De moeite waard imho.
net even op de OHRA site rondgeklikt, maar ik krijg toch echt maar 3% korting bij betaling op jaarbasis. Bij een premie van € 1250 is dat dus maar € 37,50 en geen € 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
EdwinB schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:40:
[...]
net even op de OHRA site rondgeklikt, maar ik krijg toch echt maar 3% korting bij betaling op jaarbasis. Bij een premie van € 1250 is dat dus maar € 37,50 en geen € 200
Zover ik het weet is de korting op jaarbasis bij de meeste verzekeraars 3% (als het aangeboden wordt).

Je moet jezelf een aantal vragen stellen:
1. Krijg je 3% rente op je spaar- / beleggingsrekening?
2. Heb je het voorgeschoten geld binnen nu en een jaar nodig?

Als het antwoord op allebei nee is kan je overwegen om het vooruit te betalen, simpel zat :)
Daarnaast is er nog een voordeeltje als je het bedrag voor 31-12-2012 overmaakt naar de verzekeraar, dan kan het je een belastingvoordeel opleveren (als je boven de 20.000 euro eigen geld zit, daar moet je nml vermogensbelasting over betalen).

[ Voor 6% gewijzigd door Ikke_Niels op 14-11-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Het is idd 3% korting, is maar iets van 25-30 euro afhankelijk van je polis. Maar let wel: wil je die 3% korting halen met sparen, dan heb je het dubbele aan spaarrente nodig. Het bedrag dat op je spaarrekening staat daalt nml maandelijks met 1/12.

Overigens merk je het voordeel met VRH pas volgend jaar. Voor 2012 kijken ze naar je banksaldo op 1-1-2012 ipv het gemiddelde van 1-1-2012 en 31-12-2012. Dat vanwege een stukje symboolpolitiek omdat het niet eerlijk zou zijn als iemand net voor het einde van het jaar een hele sloot geld op zijn rekening gestort krijgt en aangeslagen wordt voor rendement dat ie nooit heeft gehad... alsof iemand die dat geld in februari weer kwijt is dat nadeel niet heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 13:10
EdwinB schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:40:
Mijn fout, het is inderdaad gemiddeld 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anderzorg heeft zijn premie voor 2013 bekend gemaakt: 840.96 voor een heel jaar met maximaal eigen risico (850), en een heel jaar vooruit betalen (3% korting). Dat komt neer op 70,08 per maand. Dat is best netjes volgens mij. Voorlopig is dat de goedkoopste. Als dat zo blijft, blijft ik lekker bij Anderzorg zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door abalone op 14-11-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Nadeel van Anderzorg is dan weer dat je naast je eigen risico van 850 euro nog eens 40% van de behandeling zelf mag bijdragen als blijkt dat je naar een van de vele ziekenhuizen bent gereden waar Anderzorg geen contract mee heeft.
Wat dat betreft zit ik erover te denken om een paar euro meer te betalen en over te stappen op een verzekeraar die wel vrije zorgkeuze heeft. FBTO is met dezelfde opties maar amper duurder dan AnderZorg bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smspeter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:26
1699 totaal voor 2 pers max eigen risico, zonder aanvullende, per jaar, incluis collectiviteit.

bij zilveren kruis, lijkt me een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben er ook eens ingedoken en kwam al vrij snel uit bij Centraal Beheer (met coll. korting). Mijn risico zet ik op max, van vriendin op 350 en alleen tandartsverzekering erbij. Tov de huidige verzekering besparen we maandelijks bijna 70 euro. Uitgebreide verzekeringen zijn er nu uit en het eigen risico is wat omhoog gegooid.
Volgens mij kregen we ook nog 150 euro overstappremie oid, dus dat tesamen met de maandelijkse besparing komt in het potje "reservering ziekenzorg" . Eind 2013 laten we dat wel ergens vrijvallen in een hotel ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 14-11-2012 22:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb mijn aanvullende polis en tandartsverzekering opgezegd. Tevens heb ik 10 euro per maand korting gekregen op mijn basisverzekering. Gevolg: besparing van 70 euro per maand, oftewel 840 euro per jaar. Hier kan ik prima zelf tandarts en een paar bezoeken aan de fysio mee betalen als het een keer nodig is.

Eigen risico verhogen heb ik lang over getwijfeld en toch even zo gelaten (ook al is het niet rationeel :P ).

Ik heb de smaak trouwens wel te pakken..

70 euro per maand bespaard op zorgverzekering, 6 euro per maand op woonverzekering, binnenkort 24 euro per maand op autoverzekering. Oftewel: 100 euro per maand netto bespaard :)

Aan de ene kant ben ik blij, aan de andere kant denk ik "shit dit had ik veel eerder moeten doen".

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zekur doet in ieder geval geen moeite meer de allergoedkoopste te zijn. Zonder eigen risico is de maandpremie 92,25 euro, wel de goedkoopste tot nu toe zonder extra voorwaarden. Voor studenten tot 30 jaar is er echter nog Zilveren Kruis voor 88,58 euro per maand. Met maximaal eigen risico zit Zekur op 77,25 euro, niet bepaald de goedkoopste helaas.

Verwijderd

Zekur is nu het voordeligst met minimaal eigen risico van 350 euro.

Het is nu nog wachten op CZ direct en Bewuzt van VGZ, die volgens mij ook wel laag gaan zitten met hun premie.

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:03
De goedkoopste die ik voor mijzelf heb gevonden is tot nu toe De Friesland.
Als ik de online basisverzekering, goedkoopste tandartsverzekering, maximaal eigen risico, jaarbetaling en 10 euro via independer kom ik uit op 966,68 euro oftwel 80,56 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

http://www.youcare.nu/overstapservice
Hier staat: "YouCare.nu houdt het simpel! Stap over voor 31 december 2011"
Wekt toch niet veel vertrouwen?

[ Voor 6% gewijzigd door Salvatron op 16-11-2012 03:39 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
regtur2 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:13:
De goedkoopste die ik voor mijzelf heb gevonden is tot nu toe De Friesland.
Als ik de online basisverzekering, goedkoopste tandartsverzekering, maximaal eigen risico, jaarbetaling en 10 euro via independer kom ik uit op 966,68 euro oftwel 80,56 p/m.
Misschien stomme vraag, maar wat heb je aan een tandartsverzekering die je 10,75 per maand kost terwijl er maar 250 euro per jaar gedekt wordt? Heb je zo'n rot gebit dat je elk jaar die 250 wel kwijt bent aan de tandarts en je dus 50% uitspaart op je tandartskosten, of heb je een redelijk gezond gebit?
Dat vind ik dus het nadeel van die aanvullende pakketjes: ze kosten relatief veel als je het uitrekent voor een jaar, en wat ze uitkeren is maar marginaal hoger dan de premie die je betaalt. Je haalt er alleen voordeel uit als je vantevoren al weet dat je er flink gebruik van gaat maken.
geen vinger schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 03:39:
http://www.youcare.nu/overstapservice
Hier staat: "YouCare.nu houdt het simpel! Stap over voor 31 december 2011"
Wekt toch niet veel vertrouwen?
Als je je probeert aan te melden worden premies over 2012 berekend, dus ze hebben de nieuwe overstapmodule blijkbaar nog niet online staan.

[ Voor 17% gewijzigd door _JGC_ op 16-11-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik ga in ieder geval voor de basisverzekering met maximaal eigen risico, alleen twijfel ik nog over het soort polis welke ik ga nemen.. Fysio o.i.d. maak ik nooit gebruik van, maar vrije keuze m.b.t. het ziekenhuis is wellicht wel handig.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
sylvesterrr schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:22:
Collectieve verzekering CZ. De aanvullende verzekering wordt 100% bruto vergoed door de werkgever (ik betaal dus pak 'm beet 42% ervan).
2012:
[afbeelding]
€ 157.66 minus € 35.65 (netto vergoeding aanvullende verzekering) = € 122,01 per maand

2013:
[afbeelding]
€ 155,70 minus € 35.65 = € 120,05 per maand

Aanvullende verzekering is wel prettig ivm psychologische hulp & fysiotherapie. :) Het eigen risico vrijwillig verhogen is in mijn geval niet verstandig, ben namelijk te vaak bij de KNO-arts te vinden.
Ik heb eens gekeken naar de korting die ik kan krijgen wanneer ik het eigen risico verhoog:
€ 0 bij € 350
€ 10,50 bij € 550
€ 20,63 bij € 850

Wat zijn dat voor belachelijk lage kortingsbedragen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Laag? Tja, anders is het hoogste eigen risico altijd voordelig, nu pas als je echt eens per paar jaar wat hebt.
Ga zelf voor CZ met een hoog eigen risico, aantal keren dat ik wat heb is verwaarloosbaar en het ziekenhuis heb ik al jaren niet gezien. Heb een spaarpot groot genoeg om het op te kunnen hoesten. Twijfel enkel over de tandsarts verzekering, even berekenen wat daar slimmer is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoeveel korting verwacht jij te krijgen idd? Je krijgt dus ruwweg de helft van je eigen risico als korting terug: 1 jaar maximaal verbruik en 1 jaar niks betekend dat je quite draait. Lijkt me toch al redelijk goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:03
[quote]_JGC_ schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:17:
[...]

Misschien stomme vraag, maar wat heb je aan een tandartsverzekering die je 10,75 per maand kost terwijl er maar 250 euro per jaar gedekt wordt? Heb je zo'n rot gebit dat je elk jaar die 250 wel kwijt bent aan de tandarts en je dus 50% uitspaart op je tandartskosten, of heb je een redelijk gezond gebit?
Dat vind ik dus het nadeel van die aanvullende pakketjes: ze kosten relatief veel als je het uitrekent voor een jaar, en wat ze uitkeren is maar marginaal hoger dan de premie die je betaalt. Je haalt er alleen voordeel uit als je vantevoren al weet dat je er flink gebruik van gaat maken.

[...]

Rotgebit is misschien wat overdreven :P. Ik verwacht dit komend jaar echter wel meer dan 120 euro aan kosten, zeker als ik kijk naar de afgelopen 2 jaar. In 2011 had ik geen tandartsverzekering afgesloten en kon ik het achteraf gezien maar beter wel doen. Dit jaar heb ik ook een tandartsverzekering en hier heb ik ook flink gebruik van gemaakt (gaatjes, mondhygieëne, foto's, spalkjes vastzetten, verstandkies trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Mjah, ik had een iets hoger percentage dan 50% verwacht. Maar goed, de verzekeraar moet ook geld kunnen verdienen hè. :)

Als ik het eigen risico verhoog met € 500 (naar € 850) voor € 250 korting (op jaarbasis) wordt het voor mij dus interessant als ik weet dat ik hoogstwaarschijnlijk minder dan € 250 aan zorg nodig heb. Correct? In dat geval is het voor mij niet interessant, want na 5 sessies bij de psycholoog ben ik al € 250 verder. :) Dan tel ik de 2-3 bezoeken aan de KNO-arts per jaar niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een hoog eigen risico is ook bedoeld voor mensen die amper zorg gebruiken en de enkele keren dat ze het gebruiken zelf een hogere bijdrage willen betalen. Als jij een groot verbruiker van zorg bent is dat natuurlijk niet interessant.

Edit: Bij Zilveren Kruis Achmea krijg je korting als je genoegen neemt met de crappy service van hun in plaats van hun beste service.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 16-11-2012 11:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
helemaal de 10,50 bij 200 euro hoger eigen risico kan interessant zijn; Op jaarbasis is het 126 euro minder premie voor max 200 euro extra betalen. Heb je zelden wat/ vind je de besparing het risico waard, dan heb je als je het 't ene jaar niet nodig hebt en het andere jaar wel al 52 euro bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
sylvesterrr schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:55:
Mjah, ik had een iets hoger percentage dan 50% verwacht. Maar goed, de verzekeraar moet ook geld kunnen verdienen hè. :)

Als ik het eigen risico verhoog met € 500 (naar € 850) voor € 250 korting (op jaarbasis) wordt het voor mij dus interessant als ik weet dat ik hoogstwaarschijnlijk minder dan € 250 aan zorg nodig heb. Correct? In dat geval is het voor mij niet interessant, want na 5 sessies bij de psycholoog ben ik al € 250 verder. :) Dan tel ik de 2-3 bezoeken aan de KNO-arts per jaar niet mee.
Niet helemaal. Het is voordelig voor je als je minder dan 600,- aan zorgkosten verbruikt. 250 vanwege de premiekorting, en 350 eigen risico dat je sowieso hebt. Misschien dat je daar niet aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_JGC_ schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:17:
[...]

Tsja, heeft niet per se met een rotgebit te maken.

Ik heb enkele jaren terug eens een mega-ontsteking onder mijn tanden gehad, aan twee kanten. Heeft me uiteindelijk 5 bezoeken aan tandarts gekost en daarna 2 behandelingen bij de kaakchirurg + een paar nacontroles door die chirurg. Al met al ben ik er zo'n 2 jaar mee bezig geweest voor ik er mee klaar was.

Trust me, ervaringsdeskundige speaking here: zo'n ontsteking, en de bijbehorende behandelingen zijn geen pretje... (zoek maar eens op "apexresectie", daar heb ik er dus 4 van gehad, succesvol gelukkig). Dat wil je dus *echt* niet.

Zoiets wil ik dus niet nog een keer, dus ik heb met mijn (goede) tandarts afgesproken dat ik ipv de normale 2x per jaar, nu 4x per jaar langskom. Dat is dan 2x reguliere controle (+ evt bijbehorende behandelingen), en 4x bij de preventie-assistente.

Laten we eens kijken. Een bezoek aan de preventieassistente voor een normale schoonmaaksessie kost deze maand afgerond 27 euro bij mijn kliniek. Een consult (dus 2x per jaar) kost 21 euro.

Er wordt 1x per jaar een OPG-foto gemaakt bij mij. Een bitewing is bij mij niet mogelijk door gruwelijke kokhalsneigingen (trust me, alles al geprobeerd). Een OPG kost 67 euro per keer.

Dat is dus al (4x27) + (2x 21) + 67 = 217 euro per jaar.

Daar bovenop komt nog eventuele noodzakelijke behandelingen. Gelukkig de laatste jaren geen nieuwe gaatjes meer, maar heb nog wel wat hele oude vullingen (amalgaam nog, zó oud dus) die af en toe moeten worden vervangen. Afhankelijk van hoe groot die vulling is en waar hij zit kost dat tussen de 51 en 111 (extreme gevallen) euro per vulling.

Dan betaal ik 8.90 euro per maand voor een tandartspakket (flinke collectiviteitskorting), voor 2013. Dat is dus afgerond 107 euro per jaar. Daarvoor mag ik tot 225 euro declareren.

Dus ik haal altijd al minimaal 110 euro 'winst' uit die verzekering, enkel door controles. Vind ik de moeite en premie wel waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk wel dat de kortingen vorig jaar wel hoger waren bij het vrijwillig verhogen van het eigen risico.

Dit is toch een beetje verkapte verhoging van de zorgpremie op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:40:
@Zenix: Menzis heeft geen medische keuring voor de aanvullende pakketten (wellicht wel voor het allerduurste, dat weet ik ff niet, maar bij het een-na-duurste had je ook ongelimiteerde fysio).

Je hebt dus wel wat keuzevrijheid, en zeker als je chronisch ziek bent, lijkt het me dat je vaak al genoeg kosten hebt om niet ook nog mega-veel kwijt te zijn aan je zorgverzekering ;)
Zélfs het duurste aanvullende pakket bij Menzis vergoed mijn fysiotherapeut niet. Reden: is geen gecontrateerde 'zorgaanbieder' met Menzis.

Je moet opletten of jouw therapeut/arts/ziekenhuis wel gecontracteerd is bij de desbetreffende verzekering.

Ben druk aan het lezen, kijken vergelijken.
Keuzevrijheid is wel degelijk heel gelimiteerd als je chronisch ziek bent.

Ik zoek alleen voor fysiotherapie/manuele therapie een aanvullende verzekering.
Tot nu toe loop ik aan tegen:
1. niet geaccepteerd worden.
2. geaccepteerd worden, maar geen vergoeding want geen 'gecontracteerde zorgaanbieder'.
3. maar maximaal 9 manuele behandelingen p.j., terwijl ik elke 2 weken behandeling heb, soms 1 x p.w.
(bij punt 3 weegt premie niet op tegen vergoeding)

edit: ook iets waar ik tegenaan loop: tot nu toe kan ik geen verzekering vinden, waar je on-line alléén een aanvullende verzekering kunt afsluiten, offerte aanvragen?

Tips van harte welkom...

[ Voor 6% gewijzigd door Bi-zonder op 17-11-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Bi-zonder schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 08:20:
[...]
edit: ook iets waar ik tegenaan loop: tot nu toe kan ik geen verzekering vinden, waar je on-line alléén een aanvullende verzekering kunt afsluiten, offerte aanvragen?
Die bestaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
is dit al voorbij gekomen?
Stel dat je overweegt om over te stappen, maar je zit al een poos in een medisch circuit gepaard met meerdere machtigingen. Ik kan me dan voorstellen dat veranderen van verzekering een heel gemier is. Machtigingen en verwijzingen moeten dan allemaal opnieuw lijkt me, niet altijd even eenvoudig. Ik hoor zelfs wel eens verhalen dat het dan zelfs wel eens onmogelijk is om over te stappen omdat de nieuwe verzekering niet bepaald zit te wachten op jou als klant. Makkelijk praten dan!
Is het niet zo dat overstappen alleen gemakkelijk is als je bijna nooit iets hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bi-zonder schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 08:20:
Je moet opletten of jouw therapeut/arts/ziekenhuis wel gecontracteerd is bij de desbetreffende verzekering.
Tsja, er is een reden dat ik een restitutieverzekering heb: ik wil bij iedere verzorger binnen kunnen lopen die ik wil en niet achteraf te horen krijgen dat ze dat niet vergoeden. Dat ze maar 'n deel vergoeden kan ik mee leven, dat zij voor mij bepalen bij wie ik mijn zorg mag krijgen niet.

Geen idee of dat ook geldt voor de aanvullende, 't lijkt erop van wel.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Techneut schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:27:
Is het niet zo dat overstappen alleen gemakkelijk is als je bijna nooit iets hebt?
Dat hangt ervan af wat je allemaal wilt verzekeren.

Ik kan mij wel voorstellen dat de uitgebreidere verzekeringen er inderdaad niet op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Wederom Anderzorg (max eigen risico) + jong pakket á €87,- per maand.

Het voordeel van Anderzorg vind ik;

Hoge korting bij max. eigen risico €24,- per maand.
Met je telefoon snel je rekening declareren d.m.v. een foto.
Jong pakket á €14,75 per maand, hierin vallen ook gangbare tandartskosten.
En voor mij niet geheel onbelangrijk max. 200 euro per jaar aan steunzolen etc.

Wanneer je het jong pakket afsluit voor je 30ste, dan mag je het ook blijven gebruiken na je 30ste.

http://www.anderzorg.nl/w...01-4643-acc1-3e7f55dc5b4b

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:49
Ik wilde voor mijn vrouw ook anderzorg nemen, maar ik vind die tandarts verzekering een beetje vreemd.

- je krijgt niet alle prestatiecodes vergoed
- degene die je wel vergoed krijgt, krijg je meestal maar voor 80%
- er is een maximum wat je krijgt per prestatiecode, wat meestal echt belachelijk laag is als je het vergelijkt met de huidige Tandarts tarieven

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nieuwe polis binnen van CZ direct voor 2013:

CZ direct: €96,70 p/m Max eigen risico (850 euro) geeft een korting van €24,20. En dan betaal dus €72,50 p/m Totaal voor een jaar: 870 euro. Betaaltermijnkorting 3,00% op jaarbasis 26,10
Jaarpremie komt dan uit op: €843,90.

En ze komen binnenkort ook met een app om nota's in te dienen. Prima deal maar ik ga toch even rond kijken voor nog lagere jaarpremie. Afgelopen jaar geen zorg nodig gehad (gelukkig)

[ Voor 27% gewijzigd door willy1986 op 18-11-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
@Lethalis en Ardana: begrijp niet waarom ik dan lees dat je basis en aanvullend bij verschillende verzekeraars kunt nemen?
Ben ook van zins andere verzekeraar te nemen met het grootste goed: vrije keus.
Echter dit schijnt in 2014 op de schop te gaan, vanaf dan is plan geen restitutie polissen meer.

[ Voor 42% gewijzigd door Bi-zonder op 19-11-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik zie net de premie van Promovendum: 92,90. Die ga ik nemen, geen aanvullende verzekeringen. Ik ga niet 11,90 per maand betalen voor een aanvullende tandartsverzekering: dan betaal je 142,80 per jaar om een risico van 250 euro af te dekken. Effectief is je risico dus maar iets meer dan 100 euro, terwijl ik historisch gezien nooit meer dan 50-60 euro per jaar aan controlekosten kwijt ben. Als het iets ergs is moet ik meestal naar de kaakchirurg, en dat valt niet onder de tandartsverzekering, maar onder de gewone (basis)verzekering.

Ik betaal nu 137 per maand bij Achmea, in de nieuwe situatie straks dus een besparing van 12 * 44,10 per maand, 529 euro, netjes :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Van: De Friesland Verzekeringen (Vrije Keus polis met AV Tand Standaard) a 225 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen (korting via Independer.nl)

Nu naar: Salland (Vrije keus met Tand Extra) a 211 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen

Krijg precies hetzelfde vergoed, krijgen allebei precies dezelfde waardering op independer.nl en aangezien het mij voornamelijk gaat om Tand verzekering zit ik zo goed :).

Toch weer 14 euro p/m minder.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik ga op zoek naar de goedkoopste basisverzekering met vrije zorgkeus. Aanvullend gebruik ik niet, tandarts is het niet waard. Eigen risico laat ik op minimum, als ik in januari een geconmpliceerde beenbreuk oploop kan ik wel 350 ophoesten maar geen 850. De korting opzij zetten is prima in theorie maar helaas zijn mijn reserves wat minimaal op dit moment. De premiekorting voor +100 of +200 zijn te minimaal imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Bi-zonder schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:25:
@Lethalis en Ardana: begrijp niet waarom ik dan lees dat je basis en aanvullend bij verschillende verzekeraars kunt nemen?
Ben ook van zins andere verzekeraar te nemen met het grootste goed: vrije keus.
Echter dit schijnt in 2014 op de schop te gaan, vanaf dan is plan geen restitutie polissen meer.
Sommige verzekeraars bieden die mogelijkheid wel, maar dan zit je meestal vast aan strenge toetredingsvoorwaarden en hogere premies dan mét hun eigen basisverzekering. VGZ biedt het bijvoorbeeld aan (volgens hun veelgestelde vragen), weet alleen niet hoe je dat zou moeten aanvragen. Met specifieke wensen is het wel heel lastig iets passends te vinden. De samenloop tussen de basisverzekering bij de ene en de aanvullende verzekering bij de andere verzekeraar, kan ook tot complexe toepassing van regeltjes / declaraties leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 12:27
Premie van de Promovendum basisverzekering is bekend: 92,90

Ik blijf braaf zitten waar ik zit :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de overstap gemaakt naar Zilveren Kruis. :) Enkele dagen geleden trof ik de polis van Interpolis aan, waarbij ze het studenten-collectief hebben laten vervallen somehow. Betaalde ik eerst €105,62 met 0 vrijwillig eigen risico voor basis + aanvullend 2 sterren + tandarts, vanaf 01-01-2013 zou dat €119,14 worden :? Dacht het niet! Dus overstappen naar Zilveren Kruis (Interpolis regelt het ook via Achmea) voor €73,99 krijg ik dan basis + aanvullend 1 ster en €500 vrijwillig eigen risico. Dat bespaart t.o.v. nu al €31,63 maandelijks en per 01-01 dus een whopping €45,15 :o Nou, zoals gezegd: echt hoger dan die €350 v/h wettelijk eigen risico zit ik toch niet, en met die besparing t.o.v. nu haal ik dat er al uit. En dan krijg ik nog €75 retour i.v.m. overstap, genoeg om zo goed als tweemaal een eenvoudige consult bij de tandarts te betalen :P

edit: en de zorgtoeslag gaat naar €88 euro lol. Dus die €14 maandelijks = €168 in het jaar dekt de tandartskosten ruimschoots.

[ Voor 10% gewijzigd door Joosie200 op 19-11-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
VGZ Blue heet nu Bewuzt en heeft de premie verhoogd van 77 naar 80 euro bij het hoogste eigen risico. En dat noemen ze dan een lage premie... Nu YouCare nog afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Basisverzekering met standaard eigen risico afgesloten bij OHRA voor 97.62 euro/maand. De 5 euro per maand die ik meer betaal dan de allergoedkoopste (en ongeveer 1 euro meer dan de meesten) heb ik wel over voor restitutie ipv natura. Ik heb gekeken naar een aantal goedkopere aanbiedingen en kwam verschillende percentages voor eigen bijdrages tegen (variërend van 10% tot 28%(!)) bij niet-gecontracteerde zorgaanbieders. En dat kwam voor bij verschillende aanbieders in de buurt waar ik zomaar terecht zou kunnen komen.

Daar had ik dus geen zin in, dan liever voorschieten wanneer nodig (maar dat zal niet vaak nodig zijn, ohra heeft met bijna alles wel overeenkomsten).

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 19-11-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:01
Vandaag de reclame gezien van Bewuzt. Zag er goed uit, dus vond het waard om hun site te bezoeken. Uiteindelijk kom ik uit bij 95 euro per maand met 350 euro eigen risico. Bij Anderzorg ben ik 96.25 per maand kwijt met 350 eigen risico. Die 1,25 euro per maand is me het overstappen niet waard.

Had eigenlijk gehoopt op wat geklaag over anderzorg, maar hoor over het algemeen tevreden gebruikers :) Zelf eigenlijk ook geen klachten. Alleen een keertje werd er niet op tijd gereageerd op mijn mail. Blijf waarschijnlijk lekker zitten waar ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is eigenlijk de rage met idiote namen? Bewuzt? Zekur? Zorgverzekering voor analfabeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Laatst online: 05-08 17:59
Tsurany schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:45:
Wat is eigenlijk de rage met idiote namen? Bewuzt? Zekur? Zorgverzekering voor analfabeten?
De marketingmannetjes in paarse broeken moeten ook wat te doen hebben ;)

Ik ben overgestapt van Interpolis naar CZdirect, betaal nu 72,50 voor alleen basisverzekering met maximaal eigen risico. Ben volgens mij tot nu toe elk jaar wel overgestapt, gewoon omdat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:45:
Ach, dat valt de jeugd van tegenwoordig toch helemaal niet op. Die kunnen sowieso amper normaal Nederlands schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Waarschijnlijk het laatste jaar dat je kunt kiezen voor een vrijwillig hoger eigen risico: http://www.telegraaf.nl/o...sico_naar_600_euro__.html

Ik twijfel toch nog heel erg wat ik ga doen. Even 850 euro ophoesten is op dit moment even lastig (als ik kies voor maximaal eigen risico), maar aan de andere kant heb ik nooit wat.. lastig lastig!

Via ZilverenKruis kan ik nog het volgende doen:

- Beter Af Polis inclusief studentenkorting en eigen risico van totaal 550 euro
- Aanvullende verzekering €1,- per maand

Kost je €90.09 per maand, en je krijgt eenmalig €75 terug (de aanvullende verzekering van €1 per maand moet je wel hiervoor afsluiten). Op jaarbasis ben je vanwege de 200 euro extra eigen risico 100 euro minder kwijt qua premie, maar omdat je ook nog 75 euro terug krijgt dek je dit op 25 euro na gelijk weer af.. :) Bijkomend voordeel is dat je voor die 1 euro per maand ook nog 6 fysiobehandelingen vergoed krijgt + spoedeisende hulp buitenland (hoewel dit vaak ook in je reisverzekering zit). De Beter Af Polis heeft ook gewoon vrije zorgkeuze en je kunt bij je eigen apotheek terecht.

[ Voor 52% gewijzigd door BlizzarD op 20-11-2012 11:06 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
BlizzarD schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:22:
Waarschijnlijk het laatste jaar dat je kunt kiezen voor een vrijwillig hoger eigen risico: http://www.telegraaf.nl/o...sico_naar_600_euro__.html

Ik twijfel toch nog heel erg wat ik ga doen. Even 850 euro ophoesten is op dit moment even lastig (als ik kies voor maximaal eigen risico), maar aan de andere kant heb ik nooit wat.. lastig lastig!
Dat vond ik ook.. maar als ik straks een verplicht eigen risico van 600 euro heb, heb ik daar blijkbaar geen keus meer in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BlizzarD schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:22:
Ik kies voor hoog eigen risico. Alles wat ik per maand bespaar direct naar een spaarrekening toe en dan heb ik dat altijd als reserve. Zodra die boven de 850 euro is kan ik het uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Dat over het inkomensafhankelijke eigen risico is oud nieuws, dat is geschrapt.
Overigens zou ik die berichten over stijgende premies met een korrel zout nemen. In september 2012 schreef De Telegraaf nog het volgende: http://www.telegraaf.nl/o...t_100_euro_duurder__.html
De basisverzekering voor ziektekosten valt voor iedereen volgend jaar bijna tien procent duurder uit. De premie stijgt met ten minste 100 euro per persoon. Daarbij gaat ook het eigen risico voor elke verzekerde nog omhoog van 220 euro naar 350 euro.
In werkelijkheid zijn de premies gelijk gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38
haribold schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:58:
Dat over het inkomensafhankelijke eigen risico is oud nieuws, dat is geschrapt.
Nee, dit is nu juist niet gesneuveld in het nieuwe nivelleringsakkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:17
nare man schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:36:
Ik zie net de premie van Promovendum: 92,90. Die ga ik nemen, geen aanvullende verzekeringen. Ik ga niet 11,90 per maand betalen voor een aanvullende tandartsverzekering: dan betaal je 142,80 per jaar om een risico van 250 euro af te dekken. Effectief is je risico dus maar iets meer dan 100 euro, terwijl ik historisch gezien nooit meer dan 50-60 euro per jaar aan controlekosten kwijt ben. Als het iets ergs is moet ik meestal naar de kaakchirurg, en dat valt niet onder de tandartsverzekering, maar onder de gewone (basis)verzekering.
Ik dacht dat de kaakchirurg* wel onder de tandartsverzekeringen valt. Dacht dat de basis verzekering alleen de echt ernstige gevallen dekte?

*implantaat zetten wat ik binnenkort moet doen is volgens mij gewoon aanvullende verzekeringswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gebanned schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:42:
[...]

Ik dacht dat de kaakchirurg* wel onder de tandartsverzekeringen valt. Dacht dat de basis verzekering alleen de echt ernstige gevallen dekte?
Nope, kaakchirurgie valt onder basisverzekering (ervaringsdeskundige hier).

Zie ook: http://www.rijksoverheid....gverzekering-in-2012.html
*implantaat zetten wat ik binnenkort moet doen is volgens mij gewoon aanvullende verzekeringswerk.
Implantaat zetten gebeurt in principe dan ook door een implantoloog, niet door een kaakchirurg. Het meeste daarvan valt volgens mij idd onder een tandartsverzekering, hoewel er geloof ik ook wel behandelingen zijn die weer wel uit de basisverzekering worden gedekt. Not sure though....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Heb eigenlijk nooit goed naar de zorgverzekeringen gekeken, zit al sinds mn 18e (7 jaar) bij VGZ. Dit jaar mezelf toch maar eens wat meer in gaan verdiepen! :P

Wordt waarschijnlijk Zilveren Kruis Achmea, omdat ik collectiviteitskorting krijg via mijn werkgever. 10% op het basispakket en 15% op de het aanvullende pakket. Of ik het aanvullende pakket neem weet ik niet, want ga alleen 2x per jaar op controle. Moet wel een keer mijn verstandskiezen eruit laten halen als ik er last van krijg, maar dat heb ik nu nog niet.

Mensen aanwezig hier met goede/slechte ervaringen met ZKA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
YinYang schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:49:
Mensen aanwezig hier met goede/slechte ervaringen met ZKA?
Weinig problemen mee gehad.

Ik heb bij Zilveren Kruis Achmea gezeten, bij ONVZ en daarna bij Delta Lloyd. Met de laatste heb ik een keer een beetje discussie gehad omtrend mijn tandartsdeclaraties, maar ik heb ze gewoon genegeerd en bleef ze netjes indienen zoals ik dat wou en heb daar ook niks meer van gehoord. Ze wilden niet meer dat ik steeds kleine declaraties deed, terwijl ik toen een slecht jaar had waarin ik bijna elke week bij de tandarts kwam (ik liet toen de boel goed renoveren nadat ik 5 jaar niet was geweest).. en ik had geen zin elke keer alles voor te schieten, terwijl ik voor 1000 euro verzekerd was. Dit was overigens bij mijn huidige tandarts opgelost, want sindsdien verliep alles automatisch.

Dus het kan ook zijn dat het te maken had met de manier waarop die tandartspraktijk werkte.

Voor de rest nooit negatieve ervaringen gehad met alle drie..

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 20-11-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
wildhagen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:47:
[...]

[...]

Implantaat zetten gebeurt in principe dan ook door een implantoloog, niet door een kaakchirurg. Het meeste daarvan valt volgens mij idd onder een tandartsverzekering, hoewel er geloof ik ook wel behandelingen zijn die weer wel uit de basisverzekering worden gedekt. Not sure though....
o dan zit ik goed. Had namelijk juist vanwege dat implantaat een tandartsverzekering afgesloten. Met max eigen risico zal een basisverzekering niet veel dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Overgestapt van De Friesland naar CZ via Independer. Scheelt toch weer het nodige.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smspeter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:26
Vraagje, wellicht is er een helder licht alhier die antwoord weet.

Ik zit met de aanvullende tandarts te klooien, bij Anderzorg staat er:

De tandartsverzekeringen voor 2013 blijven zogenaamde verrichtingenpolissen. Een verrichtingenpolis heeft vergoedingen voor een groot aantal verschillende behandelingen. Je hebt dus niet te maken met een vast maximumbedrag per jaar voor tandheelkundige hulp, zoals bij een sommenpolis. Nadeel van zo’n bedrag is namelijk dat het maximum bereikt kan zijn na een bepaalde dure behandeling. Dan is er geen vergoeding mogelijk als je daarna nog andere behandelingen nodig hebt.

Anderzorg is de enige voor zover ik kan zien dat dus geen max qua vergoeding heeft, alle andere hebben een max per stapje aanvullend (250\500\750 vaak). Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
wildhagen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:47:
[...]

[...]

Klopt. Een kroon of een implantaat vallen onder de aanvullende tandartsverzekering, tenzij het gaat om een geheel tandeloze kaak. Dan valt het weer onder de basisverzekering. Als je verwacht dat je op korte termijn een kostbare kroon of een implantaat nodig hebt, dan doe je er verstandig aan een flinke aanvullende tandartsverzekering af te sluiten. Overigens wordt, volgens mij, bij de meest vergoedende tandartsverzekeringen (vaak 750 en 1000 euro) wel een gebitscontrole gedaan: als men dan al ziet aankomen dat je een kroon of een implantaat nodig hebt, dan zal daar waarschijnlijk wel discussie over ontstaan.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Wij blijven waar we nu zitten
VGZ via united consumers..
zit helaas sinds 2009 ziek thuis ten gevolge van een auto ongeval en heb veel medische hulp nodig..

[ Voor 3% gewijzigd door Security op 20-11-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

zit nu nog bij besured. hadden ze goede aanvullende verzekering. (240,- voor mijn lezen per 2 jaar) maar die 240 is inmiddels op, dus die aanvullende verzekering is nu niet echt nuttig meer

daarom ben ik nog zoekende.

een handige site waar alle zorgverzekeringen op een rij staan: http://zorgwatch.nl

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:21:
[...]

Nee, dit is nu juist niet gesneuveld in het nieuwe nivelleringsakkoord.
Ow, inderdaad. Het is zo stompzinnig dat ik er vanuit was gegaan dat het mede geschrapt was. Dit is echt weer compleet waardeloos, daar gaat je keuzevrijheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Van Anderzorg weet ik dat ze ingewikkelde constructies hebben als in "de eerst XXX euro van 'n nota betaal je zelf", "onderdeel xxx valt niet binnen de verzekering" en "jaarlijks heb je 'n eigen riscico van xx ".
Een vriendin van mij had een verzekering daar, en vrijwel niets (controle, gaatjes vullen) viel (volledig) onder de verzekering en ze heeft alsnog honderden euro's zelf moeten betalen, terwijl ze niet eens aan die € 250 vergoeding kwam die ze bij een andere verzekering wel zou hebben gehad.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
smspeter schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:14:
Vraagje, wellicht is er een helder licht alhier die antwoord weet.

Ik zit met de aanvullende tandarts te klooien, bij Anderzorg staat er:

De tandartsverzekeringen voor 2013 blijven zogenaamde verrichtingenpolissen. Een verrichtingenpolis heeft vergoedingen voor een groot aantal verschillende behandelingen. Je hebt dus niet te maken met een vast maximumbedrag per jaar voor tandheelkundige hulp, zoals bij een sommenpolis. Nadeel van zo’n bedrag is namelijk dat het maximum bereikt kan zijn na een bepaalde dure behandeling. Dan is er geen vergoeding mogelijk als je daarna nog andere behandelingen nodig hebt.

Anderzorg is de enige voor zover ik kan zien dat dus geen max qua vergoeding heeft, alle andere hebben een max per stapje aanvullend (250\500\750 vaak). Kan iemand dit bevestigen?
Heb je wel eens naar hun vergoedingenoverzicht gekeken? Bij een andere verzekeraar weet je gewoon dat je tot 250-500-750 kunt claimen per jaar. Als je dus een wortelkanaalbehandeling krijgt terwijl je verzekerd bent tot 500 euro weet je dat je 500 euro terugkrijgt en de rest zelf mag dokken.
Anderzorg doet dat anders: ze vergoeden gewoon een aantal dingen totaal niet, de controlebeurtjes vergoeden ze voor 100%, de behandelingen die ze wel vergoeden geven ze je 80% en dingen als kunstgebitten doen ze 50%. Als je een beugel nodig hebt moet je eerst een heel jaar verzekerd zijn voordat je mag beginnen een beugel te claimen.
Ik heb vorig jaar de verbouwing van de mond van mijn vriendin gefinancierd omdat ze dat zelf niet kon ophoesten. Geloof dat er vorig jaar aan wortelkanaalbehandelingen en vullingen zo'n 650 euro down the drain is gegaan. Als je dat bij Anderzorg onderbrengt ben je alsnog 130 euro kwijt naast de 214 euro die je aan premie betaald hebt. Had je beter een andere verzekering kunnen kiezen die tot 750 euro dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Net een briefje van YouCare in de brievenbus. Voor 2013 zijn ze zeker niet meer de goedkoopste. Dus ik stap weer over naar AnderZorg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
xabre16v schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:47:
Net een briefje van YouCare in de brievenbus. Voor 2013 zijn ze zeker niet meer de goedkoopste. Dus ik stap weer over naar AnderZorg. :)
Hier ook ontvangen, premie komt uit op 76,77 euro. De extra korting die je afgelopen jaar kreeg, waardoor de premie per saldo op 69,50 euro per maand uitkwam, wordt compleet verzwegen in de brief. Wordt kennelijk afgeschaft ofzo?? Staat ook niet onder het kopje wijzigingen in de brief. Dat wordt inderdaad weer terug naar Anderzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
nare man schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:14:
[...]

Klopt. Een kroon of een implantaat vallen onder de aanvullende tandartsverzekering, tenzij het gaat om een geheel tandeloze kaak. Dan valt het weer onder de basisverzekering. Als je verwacht dat je op korte termijn een kostbare kroon of een implantaat nodig hebt, dan doe je er verstandig aan een flinke aanvullende tandartsverzekering af te sluiten. Overigens wordt, volgens mij, bij de meest vergoedende tandartsverzekeringen (vaak 750 en 1000 euro) wel een gebitscontrole gedaan: als men dan al ziet aankomen dat je een kroon of een implantaat nodig hebt, dan zal daar waarschijnlijk wel discussie over ontstaan.
Aanvullend heb ik al op de max, 800 euro geloof ik, December nog even de schroef zetten, dan kan er volgend jaar een kroon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Anderzorg is goedkoper voor overstappers op de volgende manier: Anderzorg biedt een premie van 72,25 euro per maand. Hierop kun je nog korting krijgen door via een van de actiepagina's van Anderzorg-verzekerden over te stappen. Dit loopt via de Social Shop, waarbij verzekerden zelf een overstapbonus kunnen uitreiken aan overstappers: minimaal 10 euro en maximaal 40 euro per nieuwe klant. Er zijn in ieder geval al bonussen van 20 euro mogelijk, waarmee de premie uitkomt op 70,58 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:43

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nou, be my guest :P

*knip referrallink*

Oja, even de verdeling aangepast naar 0 euro voor mij en 40 voor degene die de polis afsluit...

[ Voor 61% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2013 20:22 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 21:31
nare man schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:14:
[...]

Klopt. Een kroon of een implantaat vallen onder de aanvullende tandartsverzekering, tenzij het gaat om een geheel tandeloze kaak. Dan valt het weer onder de basisverzekering. Als je verwacht dat je op korte termijn een kostbare kroon of een implantaat nodig hebt, dan doe je er verstandig aan een flinke aanvullende tandartsverzekering af te sluiten.
En helaas zijn bij veel aanvullende tandartsverzekeringen de vergoedingen voor een kroon er uit gehaald.
Alleen nog de verzekeringen die zo ontzettend veel kosten, dat je die premie beter zelf op de bank kan zetten en je kroon nog maar een jaartje uitstellen, dan kan je het zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Rudedadude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:27:
Nou, be my guest :P

*knip referrallink*

Oja, even de verdeling aangepast naar 0 euro voor mij en 40 voor degene die de polis afsluit...
Thanx! _/-\o_

Ben ik per saldo voor 68,92 euro verzekerd in 2013... weer iets goedkoper dan de 69,50 van Youcare dit jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
dcl! schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:33:
[...]

En helaas zijn bij veel aanvullende tandartsverzekeringen de vergoedingen voor een kroon er uit gehaald.
Alleen nog de verzekeringen die zo ontzettend veel kosten, dat je die premie beter zelf op de bank kan zetten en je kroon nog maar een jaartje uitstellen, dan kan je het zelf betalen.
Tsja, die had ik dus.. 40 euro per maand voor alleen de tandartsverzekering, 20 euro aanvullend pakket en 110 voor de basis (Delta Lloyd). Oftewel 170 euro per maand.

Straks betaal ik 98 euro per maand voor alleen de basis.. consequentie: besparing van 70 euro per maand = 840 euro per jaar. Tsja, dan ik de tandarts ook zelf betalen als het nodig is. En in de jaren dat ik niet ga, kan ik ervoor sparen.

Terwijl ik eerst dat geld elk jaar kwijt was en als ik dan eens over de 1000 euro ging waarvoor ik verzekerd was, dan moest ik alsnog bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 13:19

Goverman

not loaded

Ik ben overgestapt naar CZ Direct (van Ohra). Tevens alle aanvullingen eruit gegooid en het vrijwillige eigen risico op maximaal gezet. Effect: ik ga van 115,60 euro naar 72,50 euro per maand. Zou ik hetzelfde pakket bij de Ohra hebben gehad dan zou het 80,95 euro per maand zijn. Dat betekent dat ik voor 8 euro per maand ga overstappen. Dat vind ik de moeite waard. (is toch dik een maand gratis verzekering).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Laatst online: 05-08 17:59
Goverman schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
Ik ben overgestapt naar CZ Direct (van Ohra).
Ohra is onderdeel van CZ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
nare man schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:36:Ik zie net de premie van Promovendum: 92,90. Die ga ik nemen, geen aanvullende verzekeringen.
Korvaag schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:59:
Premie van de Promovendum basisverzekering is bekend: 92,90 Ik blijf braaf zitten waar ik zit :)
Jammer dat het bij Promovendum een naturapolis betreft.
Misschien handig als mensen vermelden of hun verzekering een natura of restitutie polis betreft?

[ Voor 9% gewijzigd door Bi-zonder op 21-11-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Bi-zonder schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:56:
[...]

[...]
Jammer dat het bij Promovendum een naturapolis betreft.
Misschien handig als mensen vermelden of hun verzekering een natura of restitutie polis betreft?
Hoe kom je daar bij ?

http://www.promovendum.nl...nhuizen-in-nederland.html

Edit: en voor zover ik weet is dat niet veranderd...

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 21-11-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Korvaag schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:04:
[...]

Hoe kom je daar bij ?

http://www.promovendum.nl...nhuizen-in-nederland.html

Edit: en voor zover ik weet is dat niet veranderd...
Artikel 1, 1.1: daar staat toch echt 'natura polis' en artikel 1.4 etc.. uit de Algemene Voorwaarden van Promovendum:http://www.promovendum.nl..._zorgverzekering_2013.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Bi-zonder op 21-11-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
"Alle ziekenhuizen" != restitutiepolis.

Er zijn veel meer zorgaanbieders dan ziekenhuizen. Denk aan therapeuten, huisartsen, apothekers, etc. Vrije keuze voor een ziekenhuis betekent niet dat je voor die aanbieders vrije keuze hebt.

Bovendien zijn er ook in het "ziekenhuis segment" prive klinieken die waarschijnlijk niet worden meegeteld in de lijst van "alle ziekenhuizen". Een restitutiepolis behoort een privekliniek net zo goed te vergoeden, en zonder toestemming te hoeven vragen. Wel zul je vaak een maximumvergoeding krijgen t.h.v. de gelijke behandeling in een algemeen ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
haribold schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:49:
[...]
Thanx! _/-\o_

Ben ik per saldo voor 68,92 euro verzekerd in 2013... weer iets goedkoper dan de 69,50 van Youcare dit jaar.
Doe ook nog even betalen per jaar, dan kom je uit op 66,75 per maand zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:27
Ik blijf bij Zilveren Kruis, collectief verzekerd via werkgever. Met 2 personen 189 euro kwijt incl. aanvullende verzekeringen en voor 1 persoon maximaal eigen risico.

Zit nog te dubben om het hele jaar in 1 keer te betalen, dan krijg ik 3% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Krijg je bij promovendum ook nog korting als je per jaar betaalt ipv per maand? Dat heb ik bij andere verzekeraars wel gezien namelijk.

Zoals bovenstaand dus :P

Euh, bij de berekening op hun site is per jaar betalen duurder :?

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 21-11-2012 14:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Blik1984 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:00:
Ik blijf bij Zilveren Kruis, collectief verzekerd via werkgever. Met 2 personen 189 euro kwijt incl. aanvullende verzekeringen en voor 1 persoon maximaal eigen risico.

Zit nog te dubben om het hele jaar in 1 keer te betalen, dan krijg ik 3% korting.
Maakt niet heel veel uit, maar is uiteindelijk wel iets voordeliger als je het geld toch op de plank hebt liggen :

12*189=2268 *0,03 = 68 euro korting

Zet je het geld in plaats daarvan op spaarrekening a 2,5% dan vang je ongeveer 2268 * 0,025 * 0,5 =28 euro (factor 0,5 omdat de 2268 euro over periode van 12 maanden naar 0 zal gaan).

Zit je over de VRH vrijstellingsgrens dan betalen voor 1-1-2013 en je bespaart een extra 27 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die VRH-besparing is pas voor volgend jaar overigens, voor dit jaar hebben ze 1-1-2012 als peildatum gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
_JGC_ schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:41:
Die VRH-besparing is pas voor volgend jaar overigens, voor dit jaar hebben ze 1-1-2012 als peildatum gepakt.
Klopt, maar om er profijt van te hebben zal je wel voor 1-1-2013 gestort moeten hebben anders heb je er nog niets aan. De daadwerkelijke besparing heb je dan uiteraard pas na je belastingaangifte over 2013, in 2014.

[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 21-11-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
t_captain schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:44:
"Alle ziekenhuizen" != restitutiepolis.

Er zijn veel meer zorgaanbieders dan ziekenhuizen. Denk aan therapeuten, huisartsen, apothekers, etc. Vrije keuze voor een ziekenhuis betekent niet dat je voor die aanbieders vrije keuze hebt.

Bovendien zijn er ook in het "ziekenhuis segment" prive klinieken die waarschijnlijk niet worden meegeteld in de lijst van "alle ziekenhuizen". Een restitutiepolis behoort een privekliniek net zo goed te vergoeden, en zonder toestemming te hoeven vragen. Wel zul je vaak een maximumvergoeding krijgen t.h.v. de gelijke behandeling in een algemeen ziekenhuis.
Okee, dat ben ik met je eens. Priveklinieken zijn ook uitgesloten (althans, daarvoor moet je wel overleggen). Voor de rest ben ik alleen geinteresseerd in ziekenhuizen. Dat vind ik het belangrijkste aangezien ik daar evt met 'spoed' heenmoet. De rest maakt me niet zoveel uit. Als ik gewoon bij elk ziekenhuis binnen kan lopen ben ik klaar :)

• Bi-zonder
  • Niet online
@CyBeR: per jaar betalen is dezelfde premie als per maand betalen.

Toch blijft mij onduidelijk: betreft het nu een naturapolis (staat in voorwaarden) of een restitutie?

In de voorwaarden staat duidelijk dat het een natura polis betreft. In vele artikelen van de voorwaarden wordt continu benadrukt dat alleen 'gecontracteerde zorgverleners' vergoed worden. Dat voor niet gecontracteerde zorgverleners vooraf toestemming gevraagd dient te worden. En dat vergoeding mogelijk dan niet 100% is.

Het komt mij voor dat bij afsluiten van een verzekering de voorwaarden worden gehanteerd. Niet een berichtje op de website?

Kunnen mensen die bij Promovendum verzekerd zijn, hier helderheid over verschaffen?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 12:54
Pff zit zelf nu ook al avonden te zoeken, maar kan niet achter de beste combinatie komen:
Basisverzekering is eenvoudig, dus die laten we lekker buiten beschouwing.
Ik heb een besnijdenis nodig, met medische noodzaak. (kosten hiervan zijn ongeveer 1500 euro)
Bij de verzekering die ik nu heb (CZ met aanvulling Jongeren) wordt dat niet gedekt, kan alleen met een aanvulling die iets duurder is. ALS ik dat zou doen, vervalt echter wel m'n vergoeding voor brillen en contactlenzen.
Die vergoeding voor brillen/contactlenzen wil ik wel erg graag houden, laatste keer heb ik voor een jaartje lenzen even 200 euro mogen neerleggen. Sindsdien moet ik eigenlijk nieuwe lenzen, alleen dan met een cilindrische correctie erbij dus kost weer meer.
Tandarts mag zo laag mogelijk gedekt zijn, is nog 2 jaar verzekerd via m'n ouders.

TL:DR:
Is iemand dus al achter de handigste/voordeligste combinatie gekomen voor:
Basis + 100% dekking besnijdenis + >200euro vergoeding contactlenzen?
NB ben student, 20 jaar, met collectiviteitskorting via werk.

• Korvaag
Bi-zonder schreef op donderdag 22 november 2012 @ 06:58:

Kunnen mensen die bij Promovendum verzekerd zijn, hier helderheid over verschaffen?
Ik moet zeggen: ik was ook een beetje verrast. In de polisvoorwaarden staat idd dat het een naturapolis is. Dit zal ws ook wel moeten aangezien het niet 100% restitutie is, dus zal je het geen restitutie mogen noemen.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ik laatst van huisarts ben geswitched vanwege een verhuizing naar Utrecht. Daarna ben ik naar die huisarts geweest voor het weghalen van een wat verdacht plekje op m'n wang. Ben doorgestuurd naar de specialist. Rekening is zonder problemen naar Promovendum gegaan en is betaald. Ik hoefde dus niets voor te schieten.

Jammer dat het nog wel eigen risico was, dus 2 maanden later was ik wel weer 200 euro armer oid ;) maar ik heb nog geen problemen gehad met vergoedingen.

• Korvaag
ShitHappens schreef op donderdag 22 november 2012 @ 07:39:

TL:DR:
Is iemand dus al achter de handigste/voordeligste combinatie gekomen voor:
Basis + 100% dekking besnijdenis + >200euro vergoeding contactlenzen?
NB ben student, 20 jaar, met collectiviteitskorting via werk.
Dan heb je sowieso een puntje denk ik. De dekking voor besnijdenis zal in het basispakket moeten zitten. Daar hebben verzekeringen een plicht om je te verzekeren en mogen ze je niet weigeren.

Voor een aanvullende pakket wordt meestal moeilijker gedaan. Aangezien de besnijdenis iets is wat nu al bekend is zal je dit niet zomaar onder de nieuwe verzekering kunnen laten behandelen omdat het een 'known issue' is. Dit zal je bij je intake moeten aangeven en dit zal geweigerd worden is mijn verwachting.

Stap dus niet zomaar over als je ziet dat besnijdenis gedekt is, maar kijk de voorwaarden er goed op na. Het zou jammer zijn als je het alsnog zelf moet betalen.

• haribold
  • Niet online
Besnijdenis zit niet meer in de basisverzekering, omdat de vergoeding altijd misbruikt werd voor niet-medische ingrepen. Sommige aanvullende verzekeringen accepteren je ook zonder vragen over je medische toestand, vooral de goedkopere met niet zo uitgebreide dekking. Let wel op dat er sommige aanvullende verzekeringen alleen medische noodzakelijke besnijdenissen vergoeden. Afhankelijk van de gecompliceerdheid van de ingreep (kan het in een kliniek, wel of geen narcose etc.) kan zelf betalen misschien goedkoper zijn.

Iemand overigens nog iets gehoord van Youcare, anders dan de nieuwe polis die ze hebben opgestuurd? De website is nog niet geüpdatet, het lijkt wel of ze verdwenen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door haribold op 22-11-2012 12:47 ]

• dwaas
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

oosterhofjf schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:41:

Had eigenlijk gehoopt op wat geklaag over anderzorg, maar hoor over het algemeen tevreden gebruikers :) Zelf eigenlijk ook geen klachten. Alleen een keertje werd er niet op tijd gereageerd op mijn mail. Blijf waarschijnlijk lekker zitten waar ik zit.
Klacht hier.

6 maanden na de behandeling komt de eigen risico rekening. (maximaal bij mij, 720 euro)
prima, geld heb ik, maar de betaaltermijn is binnen 2 weken.
nou ja, ook prima, maar misschien hebben ze betalingsregelingen, zodat het voor de feestdagen niet zo'n last is.. ja die hebben ze, maar de site geeft supersnel de melding dat er een storing is en de betalingsregeling niet aangevraagd kan worden.

Gister een mail onder de titel verbeterpunt gestuurd. Nog niet van vernomen, op de (geautomatiseerde)bevestigingsmail na.

Ik ga Bewuzt overwegen om op over te stappen. Niet 100% om voorgaande. Af en toe switchen van leverancier dan ben je er voor je gevoel wat bewuster mee bezig.

King for a day,... fool for a lifetime.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Korvaag schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:36:
[...]

Okee, dat ben ik met je eens. Priveklinieken zijn ook uitgesloten (althans, daarvoor moet je wel overleggen). Voor de rest ben ik alleen geinteresseerd in ziekenhuizen. Dat vind ik het belangrijkste aangezien ik daar evt met 'spoed' heenmoet. De rest maakt me niet zoveel uit. Als ik gewoon bij elk ziekenhuis binnen kan lopen ben ik klaar :)
Ik weet dat de aanhalingstekens eromheen staan, maar je mag bij elke basisverzekering bij spoedeisende hulp elk ziekenhuis in lopen. Enkel als het niet meer spoedeisend is verandert het.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Geen referrallinks!