Bedankt voor je informatie. daar zal ik verder naar kijken.Ardana schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:40:
@Zenix: Menzis heeft geen medische keuring voor de aanvullende pakketten (wellicht wel voor het allerduurste, dat weet ik ff niet, maar bij het een-na-duurste had je ook ongelimiteerde fysio). Daarnaast is het mogelijk om bij de ene verzekeraar voor de basis-verzekering te gaan (bijv. de goedkoopste) en bij de andere voor de aanvullende (bijv. Zilveren Kruis als je niet kan/wil overstappen).
Ook is er meestal geen wachtlijst voor vergoedingen als je voorheen óók verzekerd was voor dat onderdeel. Bijv. als je overstapt van tandartsverzekering, vergoeden ze meestal ook in de eerste paar maanden als je voorheen óók verzekerd was voor tandartskosten. Maar dat lijkt me wel iets om goed na te vragen (en zwart op wit vast te laten leggen).
Je hebt dus wel wat keuzevrijheid, en zeker als je chronisch ziek bent, lijkt het me dat je vaak al genoeg kosten hebt om niet ook nog mega-veel kwijt te zijn aan je zorgverzekering
Vind het verder wel jammer dat eigen risico weer hoger is geworden want ik weet dus al dat ik dat volledig moet gaan betalen, van het CAK kreeg ik eerst een behoorlijke compensatie voor extra kosten zo'n 350 euro maar dat is nu ook maar 85. En de aanpassing van het basispakket vorig jaar had ook al invloed op met sommige medische materialen die ik nodig heb worden niet meer vergoed, wat mij ook zo'n 400 extra per jaar kost. Maar gelukkig worden de verslaafden rokers wel weer geholpen.