Goedkoopste die ik kon vinden was czdirect €73
AnderZorg (eigen risico 850,- + jaar betaling = 840,96 - 40 =) € 800,96 jaar premie = € 66,75 per maand.
Die -40 kun je krijgen wanneer je je via een social shop aanmeld. Ik heb er met een paar muisklikken eentje opgezet en het volledige voordeel is voor degene die de polis afsluit:
*knip referrallink*
Die -40 kun je krijgen wanneer je je via een social shop aanmeld. Ik heb er met een paar muisklikken eentje opgezet en het volledige voordeel is voor degene die de polis afsluit:
*knip referrallink*
[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2013 20:24 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Zit je niet inmiddels al op het maximale aantal van 20 personen??Rudedadude schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:01:
AnderZorg (eigen risico 850,- + jaar betaling = 840,96 - 40 =) € 800,96 jaar premie = € 66,75 per maand.
*knip referrallink*
[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2013 20:25 ]
goedkoopste is anderzorg met 72,25.Crazyanz schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:54:
Goedkoopste die ik kon vinden was czdirect €73
zonder vrijwillig eigen risico is besured.
alle zorgverzekeraars kun je hier vinden:
http://zorgwatch.nl
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
Zal dat ook werken als je al verzekert ben bij Anderzorg (zoals ik)? Kan daar in de voorwaarden niet zo snel iets over vinden.Rudedadude schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:01:
*knip referrallink*
Edit: Ah ik zie het al, ik kom niet in aanmerking voor de korting. Hoe dan ook blijft het volgens mij de goedkoopste keuze, dus blijf ik aankomend jaar zitten waar ik zit.
[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2013 20:25 ]
Fijn is dat. Via een vergelijkingsite voor CZ gekozen. Gooien ze de premie al omhoog voordat de verzekering ingaat en er überhaupt premie is betaalt.
Evengoed vallen ze nog bij de goedkoopste 3 met mijn keuzes, maar voel met toch lichtelijk bedrogen.
Goed begin
Evengoed vallen ze nog bij de goedkoopste 3 met mijn keuzes, maar voel met toch lichtelijk bedrogen.
Goed begin

Euhm, als jij al een overeenkomst had gesloten voor een bepaalde prijs, dan kan men dat toch niet zomaar achteraf wijzigen?nemo55 schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:30:
Fijn is dat. Via een vergelijkingsite voor CZ gekozen. Gooien ze de premie al omhoog voordat de verzekering ingaat en er überhaupt premie is betaalt.
Denk van wel, je mag dat voor een bepaalde periode overstappen zonder kosten geloof ik. Maargoed t'is dat ikzelf de correspondentie in de gaten houd anders zag ik dit pas bij de eerste premiebetaling. En tja, dan zit je al over die periode heen natuurlijk. Overigens staat de correspondentie op 1-1-2013?!
Ik heb de voorwaarden hierover gelezen: het maximum van 20 personen is voor zover ik kan zien alleen voor mijn kant voor het eventueel ontvangen van een aanbrengbonus (die te verdelen 40 euro). Maar aangezien ik toch niks ontvang maakt dat niet uit. En ook wanneer dat wel zou uitmaken en ik bijvoorbeeld de 20-20 verdeling had gekozen dan had de overstapper nog altijd die 20 euro gekregen, maar ik na 20 keer niets.haribold schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:35:
[...]
Zit je niet inmiddels al op het maximale aantal van 20 personen??
Verder zie ik tot nu toe nog geen resultaten van daadwerkelijke overstappers, alleen van personen die 'mijn' site verlaten en naar de anderzorgsite gaan. Dat zijn er nu iets meer dan 50, maar daar zitten geloof ik nog wel wat dubbelen tussen. Wie daadwerkelijk zijn overgestapt is waarschijnlijk pas volgend jaar ergens in die statistieken te zien.
[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 09-12-2012 22:03 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Het is inderdaad een beetje vaag, aangezien de koppeling tussen de pagina van Social Shop en de site van Anderzorg nogal "losjes" is. Er wordt ook geen referentie meegegeven bij het verlaten van de aanmeldprocedure via de Social Shop en vervolgens de aanmeldprocedure bij Anderzorg. Gaan ze kennelijk achteraf aan de hand van geboortedatum, naam en email-adres koppelen ofzo?? Niet echt fail-proof.
Anoniem: 430035
Krijg je ook die 75 euro retour wanneer je die aanvullende zorgverzekering afsluit van 1 euro per maand als student zijnde?
Klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk. 1 x 12 betalen en 75 euro terugkrijgen.
Klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk. 1 x 12 betalen en 75 euro terugkrijgen.
Zit bij FBTO, weet niet of het de moeite is om over te stappen? Als ik zo zie als ik mijn eigen risico omhoog pleur is alleen CZ direct en Anderzorg goedkoper.. En ik heb aanvullend tandarts t/m 200, heb wel een last van oogirritaties aka virussen / bacterien (blijkbaar gevoelig voor) maar die zalfzooi ervoor kost 12 euro en het komt eens in de 1-2 jaar voor, voor de rest kerngezond.
Vind het eigenlijk onzin om extra te dokken, terwijl ik nooit ziek ben, dus ga eens kijken of verhogen een stap voor mij is, uiteindelijk gooien ze toch die eigen risico's omhoog
Vind het eigenlijk onzin om extra te dokken, terwijl ik nooit ziek ben, dus ga eens kijken of verhogen een stap voor mij is, uiteindelijk gooien ze toch die eigen risico's omhoog
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ben van Anderzorg overgestapt naar De Amersfoortse. Heb nu in plaats van een naturapolis een restitutiepolis. Heb de nieuwe verzekering via het verzekeringskantoor van mijn broer afgesloten, zat nog wat collectiviteitskorting in. Voor die 70 euro verschil per jaar wil ik zelf mijn zorg uit kunnen kiezen ipv dat Anderzorg dat voor me doet. Verder wel alleen basisverzekering, max eigen risico en jaarbetaling.
Enigszins een offtopic vraag, maar misschien hebben mensen hier dezelfde ervaring:
Ik ben dit jaar verzekerd bij Avero Achmea en heb het Juist voor Jou pakket met maximale eigen risico.
Dit jaar heb ik een kleine plastische ingreep gehad, waarbij een pigmentloze moedervlek bij mijn neus is weggehaald. De plastisch chirurg gaf 2 mogelijke behandelopties aan, waarbij de gekozen uitgevoerde behandeling volgens hem gedekt zou worden door de zorgverzekering. Ik heb verder niet stilgestaan bij mijn eigen risico en dacht in de trant van "bij de dokter zie ik ook nooit een rekening gaan, dus dat zal nu ook wel zo gaan als de chirurg dit zo stelt". Tot ik 2 weken geleden een afrekening kreeg van Avero Achmea of ik 400eu wilde aftikken (250eu wettelijke ER + rest gekozen ER). Dat was wel even een domper en had ik niet verwacht, aangezien de chirurg had aangegeven dat het gedekt zou worden. Had hij er bij moeten zeggen dat er wel het eigen risico in rekening zou kunnen worden gebracht of maakt Avero Achmea misschien een fout?
Ik heb contact gezocht met Avero Achmea en met het ziekenhuis, maar daar werd ik niet veel wijzer van. En die chirurg zal ik ook niet zo gauw aan de lijn krijgen hiervoor.
Ik ben dit jaar verzekerd bij Avero Achmea en heb het Juist voor Jou pakket met maximale eigen risico.
Dit jaar heb ik een kleine plastische ingreep gehad, waarbij een pigmentloze moedervlek bij mijn neus is weggehaald. De plastisch chirurg gaf 2 mogelijke behandelopties aan, waarbij de gekozen uitgevoerde behandeling volgens hem gedekt zou worden door de zorgverzekering. Ik heb verder niet stilgestaan bij mijn eigen risico en dacht in de trant van "bij de dokter zie ik ook nooit een rekening gaan, dus dat zal nu ook wel zo gaan als de chirurg dit zo stelt". Tot ik 2 weken geleden een afrekening kreeg van Avero Achmea of ik 400eu wilde aftikken (250eu wettelijke ER + rest gekozen ER). Dat was wel even een domper en had ik niet verwacht, aangezien de chirurg had aangegeven dat het gedekt zou worden. Had hij er bij moeten zeggen dat er wel het eigen risico in rekening zou kunnen worden gebracht of maakt Avero Achmea misschien een fout?
Ik heb contact gezocht met Avero Achmea en met het ziekenhuis, maar daar werd ik niet veel wijzer van. En die chirurg zal ik ook niet zo gauw aan de lijn krijgen hiervoor.
Roncom, je eigen 'schuld'. Tuurlijk is het zuur, maar je kunt je behandelaar er niet op aanspreken. Alleen huisarts valt niet onder het eigen risico, dus zou je het zelf moeten weten.
Zo iemand weet natuurlijk niet wat de status van je eigen risico is.
Zo iemand weet natuurlijk niet wat de status van je eigen risico is.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dat is het eigen risico ja, zo werkt dat. Hij was correct toen hij zei dat de verzekering het zou dekken, dat doet de verzekering toch ook. Echter heb jij met jouw verzekering afgesproken dat er een eigen risico van totaal 400 euro is, dus dat moet je zelf betalen.
Dat jij dit niet wist is jouw eigen schuld, je hebt verzaakt in je onderzoeksplicht. Dat krijg je als je nooit leest wat je tekent. Dan had je namelijk ook geweten dat de huisarts geen eigen risico kent maar zulke operaties wel.
Dat jij dit niet wist is jouw eigen schuld, je hebt verzaakt in je onderzoeksplicht. Dat krijg je als je nooit leest wat je tekent. Dan had je namelijk ook geweten dat de huisarts geen eigen risico kent maar zulke operaties wel.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
JGC, ben je in het afgelopen jaar tegen de nadelen van de naturapolis van Anderzorg aangelopen dat je nu zo bewust kiest voor restitutie?_JGC_ schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:06:
Ben van Anderzorg overgestapt naar De Amersfoortse. Heb nu in plaats van een naturapolis een restitutiepolis. Heb de nieuwe verzekering via het verzekeringskantoor van mijn broer afgesloten, zat nog wat collectiviteitskorting in. Voor die 70 euro verschil per jaar wil ik zelf mijn zorg uit kunnen kiezen ipv dat Anderzorg dat voor me doet. Verder wel alleen basisverzekering, max eigen risico en jaarbetaling.
Ik overweeg zelf om over te stappen van restitutie naar natura. Als je alles zo leest lijkt het alsof ze contracten hebben met alle gangbare ziekenhuizen, maar hoe dat er in de praktijk uit ziet heb ik nog geen zicht op.
Ik heb het afgelopen jaar, net zoals de voorgaande jaren, 0,0 geclaimd bij de zorgverzekeraar. Tegen de nadelen van een naturapolis ben ik dus nog niet aangelopen, maar als ik wat krijg wil ik gewoon zelf een zorginstelling kunnen kiezen.
Overigens heb ik een hekel aan dat hele contractgedoe. Zo mag mijn broer rond de kerstdagen 35km door de sneeuw gaan rijden als zijn vriendin moet bevallen. Reden daarvoor is dat De Friesland komend jaar geen contract wil afsluiten voor kraamzorg met het plaatselijke ziekenhuis (niet vanwege kwaliteit, die is uitstekend, maar vanwege kwantiteit), waardoor het personeel van die afdeling massaal om ander werk is gaan zoeken en over 3 dagen die hele afdeling wordt gesloten vanwege onderbezetting.
Dat soort gedoe krijg je als al je patienten braaf bij dezelfde verzekeraar gaan zitten. Niet dat De Friesland zo goed is, maar mensen in Friesland houden niet van verandering en blijven dus altijd hangen bij dezelfde partij, net zoals dat 90% van alle friezen nog stroom en gas afneemt bij hun netbeheerder.
Overigens heb ik een hekel aan dat hele contractgedoe. Zo mag mijn broer rond de kerstdagen 35km door de sneeuw gaan rijden als zijn vriendin moet bevallen. Reden daarvoor is dat De Friesland komend jaar geen contract wil afsluiten voor kraamzorg met het plaatselijke ziekenhuis (niet vanwege kwaliteit, die is uitstekend, maar vanwege kwantiteit), waardoor het personeel van die afdeling massaal om ander werk is gaan zoeken en over 3 dagen die hele afdeling wordt gesloten vanwege onderbezetting.
Dat soort gedoe krijg je als al je patienten braaf bij dezelfde verzekeraar gaan zitten. Niet dat De Friesland zo goed is, maar mensen in Friesland houden niet van verandering en blijven dus altijd hangen bij dezelfde partij, net zoals dat 90% van alle friezen nog stroom en gas afneemt bij hun netbeheerder.
De vraag is of deze behandeling onder de basispolis is gedekt of onder een aanvullende polis.Roncom schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:21:
Enigszins een offtopic vraag, maar misschien hebben mensen hier dezelfde ervaring:
In het geval van basisverzekering:
* de arts heeft gelijk wanneer hij zegt dat de behandeling wordt gedekt door de zorgverzekering
* voor iedere basisverzekering is een eigen risico van toepassing, namelijk het wettelijk eigen risico van 220 plus een eventueel vrijwillig eigen risico (0-500 euro). De aanwezigheid van een eigen risico neemt niet weg dat de ingreep an sich verzekerd is.
* de verzekerde moet zichzelf op de hoogte stellen van het eigen risico en de hoeveelheid die daarvan gebruikt is. Een arts heeft natuurlijk geen zicht op vrijwillig eigen risico en op de hoeveelheid eigen risico die je eventueel nog over hebt.
Ik ben op dit moment verzekerd bij CZ, en betaal €105 per maand. Ik heb volgens deze tabel dus de "Zorg op maatpolis". Ik ben student en wil graag gewoon mijn eigen risico op €350 hebben. Ik mankeer gelukkig bijna nooit iets, maar wanneer er iets gebeurd heb ik gewoon graag een laag eigen risico. Als ik naar de tabel kijk zie ik dat Besured en Zekur me zo'n 13-14 euro scheelt per maand. Verschillen deze verzekeringen verder nog iets van de CZ Zorg op maat?
Gister overgestapt van Interpolis, 350,- ER + Studentenpakket + Tand 1 ster voor 119,-
naar CZdirect met 850,- ER + Aanvullend Budget voor 77.50
Dit jaar was eigenlijk de eerste keer dat ik het eigen risico volmaakte door een teenbreuk, alle andere jaren nooit het ER opgemaakt dus daarom nu gekozen voor 850,- ER. Verder de tandarts al jaren 2x controle per jaar en nooit iets aan de hand dus dat ook maar afgeschaft.
De aanvullende verzekering van CZdirect heb ik genomen omdat die maar 5,- per maand was en je kreeg hierbij 50 condooms, 75,- voor bril/lenzen (welke bij mij ieder jaar opgaan aan lenzen) en ook nog eens 300,- fysio (mocht ik het nodig hebben ivm mogelijke sportblessures), die 60,- extra op een jaar heb ik er dus al uit met die 75euro aan lenzen
naar CZdirect met 850,- ER + Aanvullend Budget voor 77.50
Dit jaar was eigenlijk de eerste keer dat ik het eigen risico volmaakte door een teenbreuk, alle andere jaren nooit het ER opgemaakt dus daarom nu gekozen voor 850,- ER. Verder de tandarts al jaren 2x controle per jaar en nooit iets aan de hand dus dat ook maar afgeschaft.
De aanvullende verzekering van CZdirect heb ik genomen omdat die maar 5,- per maand was en je kreeg hierbij 50 condooms, 75,- voor bril/lenzen (welke bij mij ieder jaar opgaan aan lenzen) en ook nog eens 300,- fysio (mocht ik het nodig hebben ivm mogelijke sportblessures), die 60,- extra op een jaar heb ik er dus al uit met die 75euro aan lenzen
Zijn die condooms van CZ een beetje kwaliteit of vergelijkbaar met die van de Etos?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Het zijn condooms, en daarmee is alles gezegd. In ieder geval geen Durex kwaliteit, eerder gewoon huismerk-drogist.
Waren die niet gratis? Kan er wel 50 gebruiken voor een project.Tsurany schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 07:46:
Zijn die condooms van CZ een beetje kwaliteit of vergelijkbaar met die van de Etos?
edit ; http://www.cz.nl/consumen...en/anticonceptie/condooms
[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 14-12-2012 11:35 ]
weet iemand iets over het acceptatie proces van een nieuwe verzekering, ik probeer het te vinden maar het is niet echt duidelijk, op independer ook niet echt.
uiteraard ga ik ook nog bellen maar misschien weet iemand het.
mijn voorkeur gaat uit naar FBTO, ik heb 7 jaar geleden een knie operatie gehad dus daarom wil ik weten of ze het wel of niet accepteren met fysio.
(en ja 7 jaar lijkt misschien lang geleden, maar mijn AOV deed ook heel moeilijk moet zelf 25% extra betalen ivm het risico)
uiteraard ga ik ook nog bellen maar misschien weet iemand het.
mijn voorkeur gaat uit naar FBTO, ik heb 7 jaar geleden een knie operatie gehad dus daarom wil ik weten of ze het wel of niet accepteren met fysio.
(en ja 7 jaar lijkt misschien lang geleden, maar mijn AOV deed ook heel moeilijk moet zelf 25% extra betalen ivm het risico)
Enige waar ik acceptatievoorwaarden voor kan vinden is voor aanvullende tandverzekeringen.
Een verzekeraar is verplicht om je te accepteren voor de standaard zorgverzekering, dus daarom zul je ook alleen acceptatievoorwaarden vinden voor aanvullende verzekeringen. Wat die voorwaarden precies zijn verschilt per verzekeraar. Even bellen zal het snelst uitsluitsel geven.
http://www.independer.nl/...nfo/acceptatieplicht.aspx
Acceptatie zorgverzekering: hoe werkt dat?
Zorgverzekeraars zijn wettelijk verplicht om je te accepteren voor het basispakket van de zorgverzekering, ongeacht je geslacht, leeftijd of gezondheid. Dat wordt acceptatieplicht genoemd. Voor de aanvullende verzekeringen zijn zorgverzekeraars dit niet verplicht. Het kan dus zijn dat een zorgverzekeraar je daarvoor weigert. Als je een zorgverzekering afsluit bij Independer.nl spreken we vaak over goedkeuring in plaats van acceptatie.
Acceptatieplicht: waarom?
Acceptatieplicht is ingesteld om te voorkomen dat zorgverzekeraars hun verzekerden selecteren. Door de acceptatieplicht wordt het met name voor oudere verzekerden of verzekerden met gezondheidsrisico’s makkelijker om van zorgverzekeraar te veranderen.
Overstappen van zorgverzekering en acceptatieplicht
Wil je overstappen van zorgverzekering? Dan is het slim om je oude verzekering nog niet op te zeggen voordat je weet of je geaccepteerd bent bij je nieuwe verzekeraar. Op Independer.nl vind je een uitgebreide vergelijking van zorgverzekeringen. Je kunt zorgverzekeringen vergelijken op prijs en dekking voor zowel de basisverzekering als de aanvullende verzekeringen.
http://www.independer.nl/...nfo/acceptatieplicht.aspx
Acceptatie zorgverzekering: hoe werkt dat?
Zorgverzekeraars zijn wettelijk verplicht om je te accepteren voor het basispakket van de zorgverzekering, ongeacht je geslacht, leeftijd of gezondheid. Dat wordt acceptatieplicht genoemd. Voor de aanvullende verzekeringen zijn zorgverzekeraars dit niet verplicht. Het kan dus zijn dat een zorgverzekeraar je daarvoor weigert. Als je een zorgverzekering afsluit bij Independer.nl spreken we vaak over goedkeuring in plaats van acceptatie.
Acceptatieplicht: waarom?
Acceptatieplicht is ingesteld om te voorkomen dat zorgverzekeraars hun verzekerden selecteren. Door de acceptatieplicht wordt het met name voor oudere verzekerden of verzekerden met gezondheidsrisico’s makkelijker om van zorgverzekeraar te veranderen.
Overstappen van zorgverzekering en acceptatieplicht
Wil je overstappen van zorgverzekering? Dan is het slim om je oude verzekering nog niet op te zeggen voordat je weet of je geaccepteerd bent bij je nieuwe verzekeraar. Op Independer.nl vind je een uitgebreide vergelijking van zorgverzekeringen. Je kunt zorgverzekeringen vergelijken op prijs en dekking voor zowel de basisverzekering als de aanvullende verzekeringen.
[ Voor 69% gewijzigd door Farmerwood op 16-12-2012 16:32 . Reden: Quote en linkje toegevoegd ]
Haha ik zojuist bij CZ voor mijn vriending een verzekering afgesloten, vul netjes haar naam in "van Velthoven" controleer ik op de volgende pagina gelukkig nog even de gegevens, staat er "van Worzel Gummidgeelthoven"...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Je moet op shift drukken voor een hoofdletter, niet op ctrl
Anoniem: 25752
Ik blijf bij VGZ, aangezien ik anders vanalles opnieuw moet aanvragen, bed, matras enz. Waarmee ook maar aangetoond is wat voor "wassen neus" die acceptatieplicht is...
Vraag over vergoeding anticonceptie bij Zilverenkruis. Er staat bij aanvullend 1* Polis de volgende tekst:
100% vergoed conform het Achmea Reglement Farmacie, met uitzondering van de wettelijke eigen bijdrage (bovenlimietprijs GVS). Bekijk de maximale bedragen per geneesmiddel.
Zoals verwacht biedt het Achema Reglement Farmacie geen enkele informatie, behalve dat het niet in de basisverzekering vergoed wordt als je ouder dan 21 bent. Ja, dat stond er al. Bij de link naar de maximale bedragen per geneesmiddel wordt zowel anticonceptie als de naam van de betreffende pil niet gevonden.
Wat betekent dit? Dat er een x vergoeding als maximale vergoeding wordt gehanteerd en je de rest als bovenlimietprijs zelf moet betalen?
100% vergoed conform het Achmea Reglement Farmacie, met uitzondering van de wettelijke eigen bijdrage (bovenlimietprijs GVS). Bekijk de maximale bedragen per geneesmiddel.
Zoals verwacht biedt het Achema Reglement Farmacie geen enkele informatie, behalve dat het niet in de basisverzekering vergoed wordt als je ouder dan 21 bent. Ja, dat stond er al. Bij de link naar de maximale bedragen per geneesmiddel wordt zowel anticonceptie als de naam van de betreffende pil niet gevonden.
Wat betekent dit? Dat er een x vergoeding als maximale vergoeding wordt gehanteerd en je de rest als bovenlimietprijs zelf moet betalen?
Als het gaat om de basisverzekering: de reeds toegekende toestemming geldt ook voor 'n andere verzekering. Dus daar is nog steeds een acceptatieplicht.Anoniem: 25752 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:54:
Ik blijf bij VGZ, aangezien ik anders vanalles opnieuw moet aanvragen, bed, matras enz. Waarmee ook maar aangetoond is wat voor "wassen neus" die acceptatieplicht is...
Zelf ben ik trouwens overgestapt van Menzis naar Zorg & Zekerheid, samen met m'n partner. Ik had € 200 extra eigen risico, heb nu € 500, m'n partner had al € 500, nu nog steeds. We zijn gegaan van een prijs van € 186,84 naar € 154,49. Toch weer € 40 pm in m'n zak gehouden. Zelfs als ik toch m'n maximale ER op maak heb ik nog winst door deze overstap
Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!
Ook maar eens overgestapt van vgz met aanvullende verzekering en tandarts naar fbto zonder aanvullende verzekeringen en hoogste eigen risico.
Had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen, maarja ik was hiermee zo'n slapende klant.
Kan op de website van fbto alleen helaas nergens vinden hoe ik geld nog voor eind van dit jaar kan overmaken naar ze. (scheelt toch weer iets met belastingaangifte)
Maandag dus maar even bellen met ze.
Had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen, maarja ik was hiermee zo'n slapende klant.
Kan op de website van fbto alleen helaas nergens vinden hoe ik geld nog voor eind van dit jaar kan overmaken naar ze. (scheelt toch weer iets met belastingaangifte)
Premie is niet aftrekbaar of bedoel je box 3 vermogen?DDX schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:09:
Ook maar eens overgestapt van vgz met aanvullende verzekering en tandarts naar fbto zonder aanvullende verzekeringen en hoogste eigen risico.
Box3 vermogen bedoel ik ja, scheelt toch weer tientje als ik het voor eind van het jaar kan overmaken.
Op dit moment ben ik nog zoekende naar een (kale) zorgverzekering met max ER.
Nu twijfel ik tussen twee aanbieders, De Friesland en Anderzorg.
De Friesland Online Verzorgd heeft een premie van €73,05.
AnderZorg een premie van €72,25, maar €40,- cashback via rudedadude maakt €68,91.
De Friesland is de goedkoopste met een gerenommeerde naam. Tegelijkertijd vraag ik mij ook af of die rudedadude's Social Shop te vertrouwen is en die €40,- ooit weer terug komt bij mij.
Ik vind het een lastige keuze omdat De Friesland betrouwbaar klinkt, terwijl de speciale 'Online Verzorgd'-polis, misschien wel net zoveel (of meer) catches heeft dan AnderZorg (dat voor mij onbekend in de oren klinkt.)
Wie heeft er ervaring met een van beide zorgverzekeraars? Waar zou ik op kunnen letten om een goede keuze te maken?
AnderZorg een premie van €72,25, maar €40,- cashback via rudedadude maakt €68,91.
De Friesland is de goedkoopste met een gerenommeerde naam. Tegelijkertijd vraag ik mij ook af of die rudedadude's Social Shop te vertrouwen is en die €40,- ooit weer terug komt bij mij.
Ik vind het een lastige keuze omdat De Friesland betrouwbaar klinkt, terwijl de speciale 'Online Verzorgd'-polis, misschien wel net zoveel (of meer) catches heeft dan AnderZorg (dat voor mij onbekend in de oren klinkt.)
Wie heeft er ervaring met een van beide zorgverzekeraars? Waar zou ik op kunnen letten om een goede keuze te maken?
Anderzorg = MenzisM-ThijZ schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:59:
Zelf een jaartje gehad en ga er nu ook weer naar toe prima zorgverzekeraar. Nu ook met bol.com bon van 50 euro trouwens.
Vraag me af waarom er zo weinig mensen een aanvullende verzekering nemen.
Ikzelf heb voor 5euro extra per maand een aanvullende verzekering genomen bij CZdirect, welke 75euro bril/lenzen vergoed waardoor ik dus eigenlijk 60 euro betaal om er 75 terug te krijgen
Ikzelf heb voor 5euro extra per maand een aanvullende verzekering genomen bij CZdirect, welke 75euro bril/lenzen vergoed waardoor ik dus eigenlijk 60 euro betaal om er 75 terug te krijgen
Omdat de meeste mensen geen handicap of andere lichamelijke tekortkomingen hebben.
Dat is 75 euro per twee jaar.Fanatic_FS schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:02:
Vraag me af waarom er zo weinig mensen een aanvullende verzekering nemen.
Hoe werkt het als je 75 euro in het eerste jaar declareert en vervolgens weer overstapt?
Bij overstap naar een andere verzekeraar kun je gewoon weer declareren.
Een bril/lenzen is nou niet bepaald zeldzaam hoor, geloof dat rond de 50% van de nederlandse bevolking een bril/lenzen heeft.Tsurany schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:44:
Omdat de meeste mensen geen handicap of andere lichamelijke tekortkomingen hebben.
[ Voor 69% gewijzigd door Fanatic_FS op 30-12-2012 20:16 ]
Das wel te vertrouwen hoor.M-ThijZ schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:59:
Kreeg afgelopen week dit mailtje:
Je hebt een bevestiging van je aanmelding bij Anderzorg ontvangen . Zodra de aanmelding definitief bevestigd is en je nog steeds klant bent in Februari, wordt de Social Shop-beloning verwerkt en uitgekeerd.
Bejaarden laten dat percentage fors stijgen. Bij mensen onder de 40 jaar is het minder dan de helft van de mensen en bij mensen onder de 30 jaar slechts een derde.Fanatic_FS schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:15:
Een bril/lenzen is nou niet bepaald zeldzaam hoor, geloof dat rond de 50% van de nederlandse bevolking een bril/lenzen heeft.
Over die Bol.com actie kan ik nu jammer genoeg niets meer vinden. Was dat een tijdelijke actie?Matrix schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:12:
[...]
Anderzorg = Menzis
Zelf een jaartje gehad en ga er nu ook weer naar toe prima zorgverzekeraar. Nu ook met bol.com bon van 50 euro trouwens.
Hij was in ieder geval geldig op 25 en 26 december. Ik heb zelf ook even gekeken en niets kunnen vinden over een nieuwe actie. Ondanks dat toch overgestapt naar AnderzorgM-ThijZ schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:39:
[...]
Over die Bol.com actie kan ik nu jammer genoeg niets meer vinden. Was dat een tijdelijke actie?
Zelf net toch maar overgestapt op Besured, zal me in 2013 toch zo'n 240 euro besparen met een laag eigen risico. Daarnaast neem ik nu ook zorg af bij VGZ wat ik persoonlijk een prettigere maatschappij vind dan CZ.
Anoniem: 494595
Heb afgelopen jaar bij Anderzorg gezeten, en blijf daar dit jaar ook weer. Gaf de laagste premie, en met maximaal eigen risico is het vrij goedkoop. Ik heb zelf eigenlijk nooit zorg nodig, en als er dan een keer echt wat aan de hand is heb ik het geld wel achter de hand...
Over naar Promovendum. Zij gaven via e-mail aan mijn bestaande verzekering bij Menzis op te zeggen.
Toch incasseert Menzis vandaag nog gauw even premie over Jan 2013. Dat doen ze trouwens altijd, de premie over een maand aan het einde van de voorgaande incasseren...
Telefonisch contact met Menzis is volledig onmogelijk. Betaling gestorneerd.
Telefonisch contact met Promovendum lukt wel, na een paar keer proberen. Zij zeggen de verzekering wel degelijk opgezegd te hebben. Dat lijkt ook zo wanneer ik een mail probeer te versturen naar Menzis, met mijn verzekerden nummer als referentie. De combinatie verzekerde nummer en naam/adres komt niet in hun administratie voor...Tja.
Toch incasseert Menzis vandaag nog gauw even premie over Jan 2013. Dat doen ze trouwens altijd, de premie over een maand aan het einde van de voorgaande incasseren...
Telefonisch contact met Promovendum lukt wel, na een paar keer proberen. Zij zeggen de verzekering wel degelijk opgezegd te hebben. Dat lijkt ook zo wanneer ik een mail probeer te versturen naar Menzis, met mijn verzekerden nummer als referentie. De combinatie verzekerde nummer en naam/adres komt niet in hun administratie voor...Tja.
De extra bol.com bon was inderdaad een speciale kerstactie voor de overstappers op 25 of 26 december, waaronder ikzelfJolly_Jumper schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:41:
[...]
Hij was in ieder geval geldig op 25 en 26 december. Ik heb zelf ook even gekeken en niets kunnen vinden over een nieuwe actie. Ondanks dat toch overgestapt naar Anderzorg.
Ze lopen nu al te janken dat ze dit jaar minder premie ophalen en dat als gevolg de premies van 2014 flink omhoog moeten....
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Niet al te druk over maken, komt wel goed.Phantasmagoria schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:51:
Over naar Promovendum. Zij gaven via e-mail aan mijn bestaande verzekering bij Menzis op te zeggen.
Zelf enkele jaren geleden ook gehad toen ik van VGZ naar Interpolis overstapte, kwam er na 2 of 3 maanden achter dat VGZ mij ook nog premie liet betalen, opgebeld bij Interpolis en netjes het geld van VGZ teruggeboekt gekregen, nadat Interpolis contact met hun heeft gehad.
Wat ik me nog afvraag. Je hebt tot 1 februari de tijd om een nieuwe verzekering te regelen, mits je de vorige verzekering hebt opgezegd. Maar hoe zit het dan met de ziektekosten die je maakt in januari als je pas op 31 januari een nieuwe verzekeraar hebt geregeld.
Lijkt me dat je die zelf moet betalen, aangezien je niet verzekerd bent.
Je verzekerd je met terugwerkende kracht vanaf 1 januari. Die kosten liggen dus bij je nieuwe verzekeraar. Wel is het zo dat een nieuwe verzekering je aanvullende verzekeringen kan weigeren als je net in die periode niet meer aan de voorwaarden voldoet.
Vandaag kreeg ik een brief in de bus van Anderzorg. Ik ben klant bij hun, en ik betaal per acceptgiro mijn hele jaarpremie voor een heel jaar vooruit.
NU gaan ze bij klanten waarbij ze automatisch incasseren voortaan ook eigen bijdrage en eigen risico automatisch afschrijven. Wat ze willen, dat treft mij immers niet.
Maar wat mij wel treft is dat ze nu blijkbaar klanten zoals ik per elke factuur (als die er is) 50 cent in rekening gaan brengen.
Ik heb helemaal geen zin hun toestemming te geven automatisch te incasseren. Want ik zie de bui al hangen: mocht ik volgend jaar naar een andere aanbieder overstappen, of een geschil krijgen met een zorgverlener, dan is het geld al lang en breed afgeschreven en heb ik gedoe om het terug te krijgen.
Wat kan ik nu doen? Dit lijkt me contractbreuk, dus een legitieme reden om over te stappen... Maar waar naartoe? Zij zijn volgens mij nog altijd de goedkoopste (zonder aanvullende verzekeringen en met maximaal eigen risico). Nog meer mensen in ditzelfde schuitje?
NU gaan ze bij klanten waarbij ze automatisch incasseren voortaan ook eigen bijdrage en eigen risico automatisch afschrijven. Wat ze willen, dat treft mij immers niet.
Maar wat mij wel treft is dat ze nu blijkbaar klanten zoals ik per elke factuur (als die er is) 50 cent in rekening gaan brengen.
Ik heb helemaal geen zin hun toestemming te geven automatisch te incasseren. Want ik zie de bui al hangen: mocht ik volgend jaar naar een andere aanbieder overstappen, of een geschil krijgen met een zorgverlener, dan is het geld al lang en breed afgeschreven en heb ik gedoe om het terug te krijgen.
Wat kan ik nu doen? Dit lijkt me contractbreuk, dus een legitieme reden om over te stappen... Maar waar naartoe? Zij zijn volgens mij nog altijd de goedkoopste (zonder aanvullende verzekeringen en met maximaal eigen risico). Nog meer mensen in ditzelfde schuitje?
Je zult echt niet iedere week een factuur krijgen dus ik zou dit jaar lekker die paar keer 50 cent betalen.ebia schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:37:
Als je nu je verzekering tussentijds gaat opzeggen heb je nog veel meer gedoe dan het eventuele gedoe dat je wilt voorkomen.
Automatische incasso's kan je toch altijd storneren, dus als je een beetje oplet moet je daar ruim op tijd bij zijn. Vooral gezien ze je nog wel gewoon vantevoren ervan op de hoogte zullen stellen dat ze gaan afschrijven.
Ik vind het iig wel logischer ook. Vorig jaar schreven ze wel in 1x mijn complete verzekeringspremie automatisch af, maar de 20 euro voor tandarts moest ik zelf overmaken. (Verschil is natuurlijk dat de ene een geplande afgschrijving was, en de tweede 'onverwacht', maar toch).
Ik vind het iig wel logischer ook. Vorig jaar schreven ze wel in 1x mijn complete verzekeringspremie automatisch af, maar de 20 euro voor tandarts moest ik zelf overmaken. (Verschil is natuurlijk dat de ene een geplande afgschrijving was, en de tweede 'onverwacht', maar toch).
Anoniem: 481844
Beste ebia,
Ik begrijp dat u ontevreden bent over onze incasso-mogelijkheden. Door onze zaken zoveel mogelijk digitaal te regelen besparen we flink op onze kosten. De eigen bijdrage zullen we echter nooit zomaar gaan afschrijven. We sturen altijd 2 weken van te voren een bericht om welk bedrag het gaat en wanneer we gaan afschrijven. Wilt u dit niet dan zijn er nog 2 andere betalingsmogelijkheden. 1 is acceptgirokaartbetaling. Daarvoor brengen we dan 0,50 administratiekosten voor in rekening. Mogelijkheid 2 is de digitale nota via FINBOX. Deze is ook gratis en kunt u via uw bank inregelen. Bovendien kunt u altijd ingrijpen. Als het bedrag teveel is om in een keer te laten incasseren mag u altijd contact opnemen om een betalingsregeling in termijnen te treffen.
Met vriendelijke groeten,
^LS
Webcareteam Anderzorg
Ik begrijp dat u ontevreden bent over onze incasso-mogelijkheden. Door onze zaken zoveel mogelijk digitaal te regelen besparen we flink op onze kosten. De eigen bijdrage zullen we echter nooit zomaar gaan afschrijven. We sturen altijd 2 weken van te voren een bericht om welk bedrag het gaat en wanneer we gaan afschrijven. Wilt u dit niet dan zijn er nog 2 andere betalingsmogelijkheden. 1 is acceptgirokaartbetaling. Daarvoor brengen we dan 0,50 administratiekosten voor in rekening. Mogelijkheid 2 is de digitale nota via FINBOX. Deze is ook gratis en kunt u via uw bank inregelen. Bovendien kunt u altijd ingrijpen. Als het bedrag teveel is om in een keer te laten incasseren mag u altijd contact opnemen om een betalingsregeling in termijnen te treffen.
Met vriendelijke groeten,
^LS
Webcareteam Anderzorg
Een besparing is altijd mooi natuurlijk, maar het is wel raar dat de klant voor die besparing 50 cent extra moet betalen.Anoniem: 481844 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:56:
Door onze zaken zoveel mogelijk digitaal te regelen besparen we flink op onze kosten.
Ik ben helemaal niet ontvreden, maar ik begrijp niet zo goed waarom 'goed betalende' klanten ineens worden opgescheept met rare facturatiekosten, die zo ver mij bekend ook nog eens al een tijdje verboden zijn.Anoniem: 481844 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:56:
Goed, jullie bieden dan blijkbaar FINBOX aan (waar overigens met geen enkel woord is gerept in de brief die ik van jullie ontvangen heb), maar daar heb ik geen trek in. Dan moet ik alleen voor Anderzorg betalingen speciaal zo'n account openen en daar ook elke keer in gaan kijken als er een factuur binnen komt. Sowieso heb je niet bij elke bank de mogelijkheid om zo'n FINBOX te openen, en daarmee dus onredelijk bezwarend dat hiervoor extra lasten in rekening worden gebracht.
Waarom gewoon niet per e-mail? Net zo makkelijk. Mijn e-mail komt 24/7 binnendruppelen, in mijn online bankieromgeving ben ik hooguit één keer per week. Hebben jullie überhaupt onderzocht wat jullie klanten willen aangaande dit onderwerp? Hoe ga je om met klanten van SNS. of ASN, of klanten die vanaf een buitenlandse bankrekening hun betaling willen voldoen?
Jullie begrijpen toch ook wel dat als ik jullie 900 euro overschrijf voor mijn jaarpremie dat ik dat liever niet per automatische incasso wil. En dat mocht ik in het ziekenhuis komen ik ook niet die 750 eigen risico (of hoeveel het tegenwoordig ook is) ook niet automatisch wil laten incasseren? Niet omdat ik de rekeningen niet op tijd betaal, nee absoluut niet, maar wel omdat ik graag invloed heb op de dag waarop ik betaal. Niet iedereen heeft een berg geld op z'n betaalrekening paraat staan om zulke bedragen te laten incasseren... Niet iedereen heeft het vertrouwen erin dat organisaties als de uwe de juiste bedragen incasseren.
Dat jullie misschien problemen hebben met niet-betalende klanten, en daardoor meer kosten hebben om die aanmaningen te sturen enzovoorts, wordt nu op mij (die nooit één betalingstermijn overschreden heeft) afgewenteld. Laat die mensen die niet op tijd betalen dan gewoon een boete betalen of zoiets. Maar zadel mij niet op met kosten die jullie aan mij niet hebben.
Ik vind het gewoon jammer dat dit soort nieuws altijd komt op het moment dat iedereen net vorige maand weer zich weer vast heeft laten ketenen voor een jaar aan de verzekeraar. Wees dan mans en doe het gewoon per 1 januari, dan weet iedereen waar ie aan toe is.
Kijk, betaalde ik nou maandelijks mijn premie, dan had ik het wel prima gevonden, gewoon instellen niet meer naar omkijken. Maar ik betaal per jaar, en dat maakt de bedragen veel groter en daarmee in mijn beleving de transactie ook een stuk kwestbaarder. Ik zou graag zien dat jullie daar ook op die manier mee om gingen.
Je kunt als je een acceptgiro krijgt ook nog beslissen het zelf over te maken (dus zonder het betalingskenmerk van de acceptgiro te gebruiken, maar in plaats daarvan je verzekerdennummer). Dan gebruik je niet de acceptgiro en betaal je dus ook niet 0,50 euro. Voor zelf overmaken worden namelijk geen kosten in rekening gebracht:
http://www.anderzorg.nl/web/ZelfRegelen/Betalingen.htm
http://www.anderzorg.nl/web/ZelfRegelen/Betalingen.htm
[ Voor 19% gewijzigd door haribold op 11-02-2013 22:44 ]
Dat doen ze dan toch ook? Ze geven vantevoren aan wanneer ze gaan incasseren. Ik neem aan per e-mail, misschien per brief. Als je wilt zorg jij gewoon dat er iets vantevoren dan iig het juiste bedrag op je rekening staat.ebia schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:32:
[...]
Waarom gewoon niet per e-mail? Net zo makkelijk.
En als het misgaat kan je altijd storneren. Niet de eerste actie die ik zou adviseren, maar het is ook niet alsof ze je bankrekening kunnen plunderen zonder dat je er iets aan kan doen.
Als je goed leest op de link die je zelf gaf, kun je zien dat je alleen de premie 'kostenloos' kunt overmaken, maar dus blijkbaar niet de rekeningen in verband met ER of EB.haribold schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:43:
Je kunt als je een acceptgiro krijgt ook nog beslissen het zelf over te maken (dus zonder het betalingskenmerk van de acceptgiro te gebruiken, maar in plaats daarvan je verzekerdennummer).
Dan alsnog heb je geen invloed op de datum, want die stellen zij. Bij maandelijkse incasso's weet je precies wanneer ze komen, want dat 'leer' je door het patroon te volgen. Maar bij dit soort incidentele incasso's weet je het nooit. Dan heb ik liever gewoon dat ik een betaaltermijn van 14 dagen heb ofzoiets, en dan kan ik het zelf inregelen hoe en wat.furby-killer schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:03:
[...]
Dat doen ze dan toch ook? Ze geven vantevoren aan wanneer ze gaan incasseren. Ik neem aan per e-mail, misschien per brief. Als je wilt zorg jij gewoon dat er iets vantevoren dan iig het juiste bedrag op je rekening staat.
En als het misgaat kan je altijd storneren. Niet de eerste actie die ik zou adviseren, maar het is ook niet alsof ze je bankrekening kunnen plunderen zonder dat je er iets aan kan doen.
Bij maandelijke incassos heb je toch ook geen invloed wanneer ze komen? Ja je weet wanneer het is door ervaring, maar dat weet je hier ook, want daar sturen ze je een bericht van.
Bij maandelijkse incasso's vind ik het een minder groot probleem, omdat het altijd hetzelfde riedeltje betreft, internet/tv, energie, huur, belastingen, etc. De huur is dan wel flink duurder dan rest, maar ook daarop ben je ingesteld. En dit alles wordt bij mij ook geïncasseerd vanaf een andere rekening, waarvan ik weet dat er voor deze zaken genoeg geld op staat.furby-killer schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:28:
Bij maandelijke incassos heb je toch ook geen invloed wanneer ze komen? Ja je weet wanneer het is door ervaring, maar dat weet je hier ook, want daar sturen ze je een bericht van.
Maar ze sturen toch netjes een bericht dat binnen 14 dagen het geld van je rekening wordt afgeschreven. Dus dan kan je het geld toch alvast "reserveren"?
Ik weet dat wanneer ik een brief krijg uit ervaring dat ze er 10 dagen over doen om het bedrag te innen.
Dus zelfde als met automatisch incasso's. Alleen nu ontvang ik een brief en 10 dagen later gaat het eraf.
Ik weet dat wanneer ik een brief krijg uit ervaring dat ze er 10 dagen over doen om het bedrag te innen.
Dus zelfde als met automatisch incasso's. Alleen nu ontvang ik een brief en 10 dagen later gaat het eraf.
Its all in the little things that people do..
Anoniem: 207968
Wat een land of niet dan
http://www.trouw.nl/tr/nl...nten-te-veel-willen.dhtml
http://www.nationalezorgg...4-miljard-euro-winst.html
Ja, er zijn mensen die voor elk griepje naar de huisarts gaan.
Maar tegelijkertijd zijn er ook chronisch zieken, die door het preferentiebeleid weliswaar goedkopere tabletten krijgen, maar die werken niet altijd hetzelfde en! bevatten vaak meer schadelijke vulmiddelen, om een tablet een tablet te maken en houden. Prima voor iemand die 1 2 of 3 tabletten per dag slikt, maar chronisch zieken met veel medicijnen hebben hier dus ook mee te maken, inclusief zorgvermeiders, die nooit naar de HA gaan of zomaar de SEH inlopen
Spoedeisende Hulp*ziekenhuis*
Het preferentiebeleid kent ook zo zijn nadelen
Just my thoughts
Om er dieper op in te gaan, Ja, de voorschrijver zal als het nodig is medische noodzaak of een andere codering op het recept zetten. Dat is dan op den duur bij de apotheek bekent, en hoeft het niet per se meer op het recept te staan. Maar ja, dan sta je daar
er word altijd wel iets vergeten* of bij drukte over het hoofd gezien, maar wellicht is niet iedere apotheek zo overvol met wachtende mensen
als de apotheek in mijn dorp.
Zie ook http://www.nationalezorgg...d-tot-lagere-premies.html

http://www.trouw.nl/tr/nl...nten-te-veel-willen.dhtml
http://www.nationalezorgg...4-miljard-euro-winst.html
Ja, er zijn mensen die voor elk griepje naar de huisarts gaan.
Maar tegelijkertijd zijn er ook chronisch zieken, die door het preferentiebeleid weliswaar goedkopere tabletten krijgen, maar die werken niet altijd hetzelfde en! bevatten vaak meer schadelijke vulmiddelen, om een tablet een tablet te maken en houden. Prima voor iemand die 1 2 of 3 tabletten per dag slikt, maar chronisch zieken met veel medicijnen hebben hier dus ook mee te maken, inclusief zorgvermeiders, die nooit naar de HA gaan of zomaar de SEH inlopen

Het preferentiebeleid kent ook zo zijn nadelen
Just my thoughts
Om er dieper op in te gaan, Ja, de voorschrijver zal als het nodig is medische noodzaak of een andere codering op het recept zetten. Dat is dan op den duur bij de apotheek bekent, en hoeft het niet per se meer op het recept te staan. Maar ja, dan sta je daar
Zie ook http://www.nationalezorgg...d-tot-lagere-premies.html
Door het verlopen van octrooien op veelgebruikte medicijnen bespaarden ze tussen de 750 en 900 miljoen euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 11-04-2013 11:47 ]
Zag zojuist dat ik de 40 euro via de Anderzorg / Socialshop terug had gekregen
Ook wel eens leuk om geld te krijgen zo
Yamaha MT-09
Ah, ik vroeg me al af of dat geld begon binnen te druppelen. Dat zou er nu zo ongeveer moeten zijn.Bergie schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:43:
Zag zojuist dat ik de 40 euro via de Anderzorg / Socialshop terug had gekregenOok wel eens leuk om geld te krijgen zo
Dit topic is al aardig oud, maar ik probeer het hier toch maar.
Ik wordt volgende maand 18 en moet dan mijn eigen verzekeringen afsluiten. Ik ben nog nooit ziek geweest en nog nooit een gaatje of iets gehad bij tandarts, dus wat is dan een goede, goedkope verzekering? Hoef ik alleen maar een zorgverzekering of ook nog andere? Nu jullie dit jaar misschien zijn overgestapt naar een andere verzekeraar (daar gaat dit topic toch over) zouden jullie die dan aanraden?
Er zijn vast genoeg mensen die ook 18 werden en een verzekering moesten afsluiten, al jullie bevindingen en tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Ik wordt volgende maand 18 en moet dan mijn eigen verzekeringen afsluiten. Ik ben nog nooit ziek geweest en nog nooit een gaatje of iets gehad bij tandarts, dus wat is dan een goede, goedkope verzekering? Hoef ik alleen maar een zorgverzekering of ook nog andere? Nu jullie dit jaar misschien zijn overgestapt naar een andere verzekeraar (daar gaat dit topic toch over) zouden jullie die dan aanraden?
Er zijn vast genoeg mensen die ook 18 werden en een verzekering moesten afsluiten, al jullie bevindingen en tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Anderzorg is lekker goedkoop als je extra eigen risico neemt; als je weinig ziektes hebt dan kom je toch niet tot het verplichte eigen risico, dus met extra eigen risico kun je mooi sparen voor als je ooit wel iets hebt.
Tweede tip: tandartsverzekeringen zijn meestal niet de moeite waard, check de kosten/baten voordat je er eentje afsluit (ik denk dat het voor 90% van de gevallen verstandiger is geen tandartskosten te verzekeren).
Tweede tip: tandartsverzekeringen zijn meestal niet de moeite waard, check de kosten/baten voordat je er eentje afsluit (ik denk dat het voor 90% van de gevallen verstandiger is geen tandartskosten te verzekeren).
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Met een zorgverzekering verzeker je je voor kosten die je niet kunt dragen en voorzien. Zie je bepaalde zorgkosten aankomen, dan kun je je daarvoor extra verzekeren, zoniet dan zit je vast aan het basispakket. Dit is wettelijk voor iedereen gelijk en dan kun je dus op de prijs afgaan en dan is onder andere anderzorg wel prima. Kiezen voor extra eigen risico kun je doen wanneer je de eventuele extra kosten die je hebt bij bijvoorbeeld een groot ongeval oid. Zelf kunt dragen, of wanneer je in zo'n geval je ouders lief kunt aankijken. Bij 500 euro extra eigen risico bespaar je 250 euro aan premie per jaar. Ik kies sinds dit stelsel bestaat altijd voor max eigen risico en ik heb al die tijd geen kosten gehad die ik bij geen extra eigen risico niet had gehad. Dat begint dus onderhand lekker aan te tikken.
Ik ben ook nooit ziek in al die jaren niet gelukt het eigen risico op te maken, hoewel 1x ik 300 euro moest dokken voor 5 minuten ziekenhuis voor n verkeerde diagnose aan mn oog bacterie. Eigenlijk was die 10 euro zalf alles wat ik nodig had. Ik ga ook eigen bijdrage omhoog gooien, maar niet max. Stel dat je echt serieuze kosten hebt, moet je het hele bedrag kunnen dokken (850).dat is wat teveel maar ik ga wel richting 600 en volgend haar als de.buffer beter is op max.
[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 13-10-2013 20:15 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik heb al een jaar lang een potje met 850 euro op m'n rekening wat mijn zorgverzekeringreserve is, tot nu toe niet aan hoeven komen dus dit jaar geen zorg nodig gehad. Lekker profiteren van korting via werkgever en maximale eigen risico zonder bijverzekeringen.
Je kunt ook nog even afwachten wat de premies voor volgend jaar worden. Soms kan een iets duurdere verzekering nu (in 2013) in combinatie met overstappen naar een andere verzekeraar per 2014 voordeliger zijn in verband met overstapbonussen. Anderzorg biedt meestal overstapbonussen (dit jaar tot 40 euro), die niet gelden wanneer je al klant bent. Dan kun je beter 1 maand iets meer premie bij een andere verzekeraar betalen en vervolgens profiteren van de overstapbonus naar Anderzorg per 2014.
Je moet natuurlijk even afwachten welke acties er dit jaar gevoerd gaan worden. Volgens mij ben je per 1 december pas verzekeringsplichtig als je in november jarig bent, de nieuwe premies zijn dan allemaal bekend.
Je moet natuurlijk even afwachten welke acties er dit jaar gevoerd gaan worden. Volgens mij ben je per 1 december pas verzekeringsplichtig als je in november jarig bent, de nieuwe premies zijn dan allemaal bekend.
Bedankt voor al jullie reacties! Als de nieuwe premies bekend zijn komt er vast wel weer een topic zoals deze voor 2014. Ik ga dan nog eens kijken wat verstandig is, misschien dus eerst een duurdere en dan Anderzorg met een hoog eigen risico
Even een forum gezocht om mijn frustratie betreffende de zorgverzekering te uiten:)
Ik betaal momenteel 126 euro per maand aan zorgverzekering. Eigenlijk enkel omdat ik me erin heb laten lullen. Ik wilde verleden jaar al een eigen risico van 850 euro omdat ik NOOIT naar de huisarts etc. ga. 1 maal per jaar naar de tandarts om een beetje tandsteen te laten verwijderen en that's it. omdat er mensen in mijn omgeving me afgeraden hebben dat eigen risico te verhogen heb ik dat niet gedaan. Komend jaar ga ik zo een zo laag mogelijke premie! Ik ga voor zo min mogelijk dekking, een zo hoog mogelijk eigen risico, en een collectiviteitskorting via mijn werkgever. SCREW THE SYSTEM:). Das natuurlijk gekkigheid, maar even serieus: ik snap dat gezonde mensen mee moeten betalen aan de gebrekken van de minder gelukigen, maar is een systeem waar kosten die gemaakt worden voor jan *%& ook verhaald worden op de schuldigen niet veel eerlijker? In mijn directe omgeving zie ik mensen naar de huisarts, huisartsenpost en het ziekenhuis gaan voor elke scheet die ze laten! Vervolgens facebook volzeiken met gezever dat ze niet goed geholpen worden want hun nagel is nog steeds gescheurd bla bla...Daarvoor betaal ik een veel te hoge premie! Verander het systeem en verhaal de kosten die deze mensen halen direct op hun! Voor niets naar de huisarts = rekening op de deurmat! Het is natuurlijk erg moeilijk om onderscheid te maken tussen gevallen die wel of niet nuttig zijn...maar nu ben ik de spreekwoordelijke lul omdat anderen zeiken over een blauwe plek:S
Fijn dat ik me frustratie even kon blaten:)
Ik betaal momenteel 126 euro per maand aan zorgverzekering. Eigenlijk enkel omdat ik me erin heb laten lullen. Ik wilde verleden jaar al een eigen risico van 850 euro omdat ik NOOIT naar de huisarts etc. ga. 1 maal per jaar naar de tandarts om een beetje tandsteen te laten verwijderen en that's it. omdat er mensen in mijn omgeving me afgeraden hebben dat eigen risico te verhogen heb ik dat niet gedaan. Komend jaar ga ik zo een zo laag mogelijke premie! Ik ga voor zo min mogelijk dekking, een zo hoog mogelijk eigen risico, en een collectiviteitskorting via mijn werkgever. SCREW THE SYSTEM:). Das natuurlijk gekkigheid, maar even serieus: ik snap dat gezonde mensen mee moeten betalen aan de gebrekken van de minder gelukigen, maar is een systeem waar kosten die gemaakt worden voor jan *%& ook verhaald worden op de schuldigen niet veel eerlijker? In mijn directe omgeving zie ik mensen naar de huisarts, huisartsenpost en het ziekenhuis gaan voor elke scheet die ze laten! Vervolgens facebook volzeiken met gezever dat ze niet goed geholpen worden want hun nagel is nog steeds gescheurd bla bla...Daarvoor betaal ik een veel te hoge premie! Verander het systeem en verhaal de kosten die deze mensen halen direct op hun! Voor niets naar de huisarts = rekening op de deurmat! Het is natuurlijk erg moeilijk om onderscheid te maken tussen gevallen die wel of niet nuttig zijn...maar nu ben ik de spreekwoordelijke lul omdat anderen zeiken over een blauwe plek:S
Fijn dat ik me frustratie even kon blaten:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Tja een deel van je frustratie komt volgens mij uit je eigen goedgelovigheid. Jij laat je een dergelijke verzekering maar aanpraten door jan en alleman. Wellicht wat minder gevoelig zijn voor praatjes van anderen?
Daarnaast, het eigen risico geld in vrijwel alle gevallen waardoor mensen die voor elk wissewasje zorg aanvragen afgeremd worden. Enkel de huisarts kent dit niet maar daar zitten de grootste kosten ook niet in.
Neem gewoon een goedkope verzekering en wees blij dat je hem eigenlijk nooit hoeft te gebruiken. Mocht je een keer ernstig ziek worden ga je toch al zoveel zorg afnemen dat je die kosten allang eruit hebt gehaald.
Daarnaast, het eigen risico geld in vrijwel alle gevallen waardoor mensen die voor elk wissewasje zorg aanvragen afgeremd worden. Enkel de huisarts kent dit niet maar daar zitten de grootste kosten ook niet in.
Neem gewoon een goedkope verzekering en wees blij dat je hem eigenlijk nooit hoeft te gebruiken. Mocht je een keer ernstig ziek worden ga je toch al zoveel zorg afnemen dat je die kosten allang eruit hebt gehaald.
Fijn dat je even je frustratie kon botvieren maar je geeft zelf al aan dat het heel moeilijk is om onderscheid te maken tussen verschillende situaties. Dat levert alleen maar meer bureaucratie op en dus meer kosten.lj_tree schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:52:
Verander het systeem en verhaal de kosten die deze mensen halen direct op hun! Voor niets naar de huisarts = rekening op de deurmat! Het is natuurlijk erg moeilijk om onderscheid te maken tussen gevallen die wel of niet nuttig zijn...maar nu ben ik de spreekwoordelijke lul omdat anderen zeiken over een blauwe plek:S
Ik ben ook wel eens naar de huisarts geweest voor iets waar ik me zorgen over maakte, omdat het een vroeg stadium van iets ernstigs kon zijn, maar waarvan de huisarts me kon vertellen dat het onschuldig was en de moeite van het behandelen niet waard. Ben ik dan verstandig door er tijdig naar te laten kijken of ben ik een zorgmisbruiker?
Anoniem: 286207
Huisarts is gratis en gaat niet van eigen risico af.downtime schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:19:
[...]
Fijn dat je even je frustratie kon botvieren maar je geeft zelf al aan dat het heel moeilijk is om onderscheid te maken tussen verschillende situaties. Dat levert alleen maar meer bureaucratie op en dus meer kosten.
Ik ben ook wel eens naar de huisarts geweest voor iets waar ik me zorgen over maakte, omdat het een vroeg stadium van iets ernstigs kon zijn, maar waarvan de huisarts me kon vertellen dat het onschuldig was en de moeite van het behandelen niet waard. Ben ik dan verstandig door er tijdig naar te laten kijken of ben ik een zorgmisbruiker?
http://www.rijksoverheid....n-de-zorgverzekering.html
En dat was nou precies waar lj_tree bezwaar tegen maakte. Hij vindt dat "zorgmisbruikers" zelf maar moeten betalen. En ik ben het daar niet mee eens om de simpele reden dat het in de praktijk heel moeilijk is om te bepalen wie zorgmisbruikers zijn.Anoniem: 286207 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:26:
[...]
Huisarts is gratis en gaat niet van eigen risico af.
http://www.rijksoverheid....n-de-zorgverzekering.html
@lj_tree: Let wel even op dat in ieder geval de afgelopen jaren gold dat collectiviteitskorting via de werkgever nog steeds duurder was dan de goedkoopste zorgverzekering zonder collectiviteitskorting. Vergelijk dus de premies, niet de kortingen
Waar gold dat? Want bij mij scheelt het toch zo sterk dat geen enkele andere verzekeraar daar tegen op kan.haribold schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:21:
@lj_tree: Let wel even op dat in ieder geval de afgelopen jaren gold dat collectiviteitskorting via de werkgever nog steeds duurder was dan de goedkoopste zorgverzekering zonder collectiviteitskorting. Vergelijk dus de premies, niet de kortingen
Het overstappen naar Anderzorg: 66,75 euro per maand bij een jaarbetaling. (Per maand betalen is 68,92 euro)
Die 66,75 was alleen in combinatie met die 40 euro korting die mensen via mijn socialshop kregen voor aanmelding bij Anderzorg
Ik ben benieuwd of ze dat nog een keer doen, want er was redelijk wat gezeik van mensen die beweerden dat ze hun geld niet tijdig kregen, of in een andere verdeling dan ze dachten...
Ow, inmiddels gekeken en ook voor 2014 geldt dit weer! Ik weet nog niet wat de premies zijn, maar kans is groot dat ik in 2014 weer bij Anderzorg verzekerd ben. Voor wie wil kun je je dus al aanmelden via mijn socialshop:
*knip referrallink*
Ik ben benieuwd of ze dat nog een keer doen, want er was redelijk wat gezeik van mensen die beweerden dat ze hun geld niet tijdig kregen, of in een andere verdeling dan ze dachten...
Ow, inmiddels gekeken en ook voor 2014 geldt dit weer! Ik weet nog niet wat de premies zijn, maar kans is groot dat ik in 2014 weer bij Anderzorg verzekerd ben. Voor wie wil kun je je dus al aanmelden via mijn socialshop:
*knip referrallink*
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2013 20:25 ]
Er is zover ik weet een maximale collectiviteitskorting wettelijk geregeld. En zover ik weet kwam er geen één verzekeraar goedkoper uit dan Anderzorg met maximale eigen risico. (Nou ja, ik geloof dat helemaal aan het einde er nog een nieuwe kwam die net iets goedkoper was, maar dat was ook zonder collectiviteits gedoe).Tsurany schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:26:
[...]
Waar gold dat? Want bij mij scheelt het toch zo sterk dat geen enkele andere verzekeraar daar tegen op kan.
Sowieso gewoon weer voor jaarbetaling gaan als je daar geld voor hebt liggen, scheelt je bij de meeste verzekeraars 3% in de premie. In principe heb je rentederving over de helft van het premiebedrag, maar de eerste spaarrekening die 6% rente geeft op dit moment moet ik nog zien.
Klopt het dat de button 'Bereken premie' niet werkt?Rudedadude schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:19:
Die 66,75 was alleen in combinatie met die 40 euro korting die mensen via mijn socialshop kregen voor aanmelding bij Anderzorg![]()
*knip referrallink*
[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2013 20:26 ]
Anoniem: 548444
Leuk om te lezen dat je weer mee doet met de Socialshop! In de 2de helft van november 2013 zijn ook de nieuwe voorwaarden en premies bekendRudedadude schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:19:
Die 66,75 was alleen in combinatie met die 40 euro korting die mensen via mijn socialshop kregen voor aanmelding bij Anderzorg![]()
*knip referrallink*
[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2013 20:26 ]
Anoniem: 548444
Je kunt pas een premieberekening doen voor 2014 als de premies bekend zijn. Dat zal vanaf half november 2013 zijn. Nog even geduld dusBinnetie schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:08:
[...]
Klopt het dat de button 'Bereken premie' niet werkt?
Nou, ik krijg naast de collectiviteitskorting van mijn huidige werkgever ook nog eens 65euro bruto bij mijn salaris erbij als ik via hun verzekerd ben. Daar kan (wat ik tot op heden heb gevonden) niets tegenop.haribold schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:21:
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Precies. En daarbij moet de huisarts toegankelijk blijven voor iedereen. Als je daar kosten aan gaat verbinden gaan mensen het bezoek uitstellen waardoor je misschien aan het einde van de rit veel meer kosten maakt omdat iemand een dure operatie + chemo + bestraling en weet ik veel wat nog meer nodig heeft ipv alleen het verwijderen van een moedervlekje.downtime schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:56:
[...]
En dat was nou precies waar lj_tree bezwaar tegen maakte. Hij vindt dat "zorgmisbruikers" zelf maar moeten betalen. En ik ben het daar niet mee eens om de simpele reden dat het in de praktijk heel moeilijk is om te bepalen wie zorgmisbruikers zijn.
Yamaha MT-09
In ruil daarvoor heb je waarschijnlijk wel verplicht om een uitgebreid aanvullend verzekerd te zijn. Of niet? Ik wel in ieder geval.lj_tree schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:22:
[...]
Nou, ik krijg naast de collectiviteitskorting van mijn huidige werkgever ook nog eens 65euro bruto bij mijn salaris erbij als ik via hun verzekerd ben. Daar kan (wat ik tot op heden heb gevonden) niets tegenop.
Volgens mij betaalde je 126 euro per maand, 65 euro bruto is al snel 38 euro netto (42% belasting), dan komt de premie uit op een ruime 122 euro per maand. Daar kan een uitgebreide verzameling aan verschillende verzekeringen in verschillende samenstellingen tegenop. Zelfs als de 38 euro per maand is, dan nog zit je op 88 euro per maand.
Uiteindelijk gaat het om de vergelijking tussen de totale premies, binnen welke constructie dan ook, en van alle cijfervoorbeelden in dit topic zou alleen 1 studentencollectief nog voordeliger uitvallen dan Anderzorg.
Uiteindelijk gaat het om de vergelijking tussen de totale premies, binnen welke constructie dan ook, en van alle cijfervoorbeelden in dit topic zou alleen 1 studentencollectief nog voordeliger uitvallen dan Anderzorg.
Ik ben het gaan uitrekenen en als ik mijn volledige eigen risico opmaak (850e) is een laag eigen risico (wettelijk 350e) 50 euro goedkoper. Dus in het ergste geval kost het mij 50 euro meer, mocht ik mijn volledig eigen risico gebruiken dit jaar. Tot nu toe nog niets nodig gehad.. (*klopt af*).RonaldDesigns schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:14:
Stel dat je echt serieuze kosten hebt, moet je het hele bedrag kunnen dokken (850).dat is wat teveel maar ik ga wel richting 600 en volgend haar als de.buffer beter is op max.
Dat, plus het feit dat ik wel ergens 850 euro heb liggen, gaf mij de doorslag om max eigen risico te nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 21-10-2013 21:10 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Het is natuurlijk wel 850 per jaar. Ben je langdurig ziek dan kan de schade behoorlijk oplopen. Weet trouwens niet of je alsnog naar een lager eigen risico kunt overstappen als je al ziek bent.Sport_Life schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:09:
Dat, plus het feit dat ik wel ergens 850 euro heb liggen, gaf mij de doorslag om max eigen risico te nemen.
Anoniem: 318497
Ik heb een zorgverzekering bij ZilverenKruis. Hierbij heb ik mezelf als student opgegeven en gebruik kunnen maken van enkele kortingen. Zoals een aanvullende pakket voor maar 1 euro. Daarnaast kreeg ik eenmalig een bedrag van 75 euro terug. Nu vraag ik me af; ik ben tijdens de aanmelding ook echt student geweest, maar hoe wordt zoiets nou daadwerkelijk gecontroleerd?
Dan vraag ik me af waar je kijkt. In mijn geval zou het ~20 euro per maand schelen in premie, dat is 240 euro op jaarbasis. Heb ik mijn volledige eigen risico nodig ben ik dus 260 euro duurder uit dan wanneer ik een lager eigen risico zou nemen.Sport_Life schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:09:
[...]
Ik ben het gaan uitrekenen en als ik mijn volledige eigen risico opmaak (850e) is een laag eigen risico (wettelijk 350e) 50 euro goedkoper. Dus in het ergste geval kost het mij 50 euro meer, mocht ik mijn volledig eigen risico gebruiken dit jaar. Tot nu toe nog niets nodig gehad.. (*klopt af*).
Ik heb zelf gekozen voor maximaal puur omdat ik die 850 euro op m'n spaarrekening heb staan. In een apart potje zelfs puur voor deze situatie. Ik heb de afgelopen 10 jaar geen zorg gehad waarbij aanspraak gemaakt moest worden bij de zorgverzekering. Sterker nog, ik weet niet eens wie mijn huisarts is omdat ik daar al jaren niet ben geweest. We zijn zes jaar geleden verhuist en mijn nieuwe huisarts is mij volledig onbekend. Zes jaar lang 240 euro bespaart, mooie vakantie
Dit is per jaar instelbaar. Overigens moet je 850 euro betalen, maar je schade is meestal 260 euro want:downtime schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:02:
[...]
Het is natuurlijk wel 850 per jaar. Ben je langdurig ziek dan kan de schade behoorlijk oplopen. Weet trouwens niet of je alsnog naar een lager eigen risico kunt overstappen als je al ziek bent.
350 is wettelijk, die kosten had je hoe dan ook. gezonken kosten dus
Vrijwillig deel is 500 euro, maar daar moet de premievoordeel van 240 van af; 260 euro nadeel dus.
Dit nadeel loop je alleen wanneer je zorgkosten hoger zijn dan wettelijk eigen risico (350) + premievoordeel (240); dus als je zorgkosten hoger zijn dan 590 euro in dat jaar.
Deze kosten loop je alleen op bij een calamiteit of wanneer je meervoudig naar de specialist moet.
Wanneer je verder relatief gezond bent, maak je, over meerdere jaren bekeken, winst tegen relatief laag risico (max 260 euro nadeel).
Ik pas het maximale eigen risico al sinds 2011 toe. Winsten:
2011: 300 euro premievoordeel, zorgkosten (hooikoorts) 140 euro (wettelijk deel). Winst; 300 euro
2012: 250 euro premievoordeel, zorgkosten (hooikoorts) 100 euro (wettelijk deel). Winst; 250 euro
2013: 250 euro premievoordeel, zorgkosten (hooikoorts & 2x KNO) 390 euro (wettelijk deel 350, vrijwillig deel 40). Winst (tot op heden): 210 euro.
Winst in 3 jaar: 760 euro op een maximale "exposure" van 260 pj. Moet ik dus 3 jaar op rij maximale zorgkosten hebben en dat driemaal achter elkaar niet hebben zien aankomen wil ik de winst zien verdampen. Zelfs dán na zes jaar nog geen verlies, slechts break-even. 3x raden waarvoor ik in 2014 kies....
Let op:
Geen referrallinks!
Geen referrallinks!