HP ProBook 6465B bij Bol.com

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zet mij ook maar op de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Zet mij ook maar op de lijst. Schandalig dat er niet eens op onze bezwaren wordt ingegaan.

Voor mij geldt ook, mocht iemand die bon niet willen, mij maak je er wel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 21:36
Mijn nickname mag ook op de lijst.

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Graag een dm sturen, zodat er niet teveel gespamt wordt in dit topic. Ik ga nu even een google doc bestand aanmaken. Link volgt. :)

Even voor de duidelijkheid: als je op de lijst wilt, dan betekent dit dat er namens jullie door iemand anders ([Verwijderde gebruiker] en ik willen het wel doen, als jullie het goed vinden) een klacht gestuurd gaat worden naar thuiswinkel.

De lijst is hier te bezichtigen. Als je naam er niet op staat en je wilt er alsnog op, stuur dan maar een dm. ;)

[ Voor 71% gewijzigd door danielkraak op 14-11-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Daniël,
misschien is het geen slecht idee om de lijst niet publiek te zetten en enkel te delen met de andere "deelnemende" tweakers (die dan wel best even hun e-mail doorspelen)... op die manier is de lijst niet zichtbaar voor mensen die er niets mee te maken hebben (of juist wel }) ).
Om iedereen op de hoogte te houden, kan je alsnog het aantal deelnemers hier posten (al betwijfel ik of dat voor "buitenstaanders" relevante info is).
just my € 0,02...

[ Voor 0% gewijzigd door edeboeck op 14-11-2012 20:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Daniel, ik heb al een klacht ingediend bij Thuiswinkel Waarborg. Is het daarom niet handig om een verzamelde lijst van gedupeerden in te dienen via deze klachtbehandeling? De casus is nu immers bekend bij Thuiswinkel.

Wanneer hier niets uitkomt ga ik naar De Geschillencommissie (kost 25 euro).

[ Voor 74% gewijzigd door Dav1d op 14-11-2012 22:36 . Reden: uit integriteit citaat verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigboss
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zojuist een reactie ontvangen op mijn laatste mail (binnen een uur!)...

U heeft contact opgenomen met bol.com Klantenservice omdat het artikel 'HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty' uit uw bestelling 00000000000 is geannuleerd vanwege een foutieve prijs.

Juridisch gezien zijn wij niet verplicht het artikel te leveren voor de prijs die op de website vermeld stond.
Wij beroepen ons op de algemene verkoopvoorwaarden (artikel 4.2, kennelijke vergissing).

De medewerkers van de klantenservice van bol.com kunnen enkel informatie over prijzen verschaffen die vermeld staan op de website. Aangezien de informatie over de prijs op de website bij wijze van een vergissing foutief vermeld was, is er nog steeds sprake van een vergissing als medewerkers hebben bevestigd dat de prijs 259 euro was.

Dat de adviesprijs lager is dan de door bol.com getoonde prijs, is geen reden waarom er geen sprake kan zijn geweest van een vergissing.

Er is een andere prijs op onze website komen te staan dan de bedoeling was, en hiervoor hebben wij u een compensatie aangeboden. Het artikel gaat niet alsnog aan u verzonden worden.

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:43
Toch grappig, hoe arrogant ben je als bedrijf als je (nadat je medewerkers de prijs bevestigd hebben) wilt volhouden dan het een kennelijke vergissing betreft...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Bol.com verkondigt nu echt onzin. Volgens hun redenering is het nu dat als zij de prijs ook maar iets verkeerd op de site zetten (1 euro bijvoorbeeld), dan zouden ze dus alsnog alle recht hebben om de bestelling te annuleren. Helaas is dat helemaal niet waar.

@Dav1d: we zullen even kijken hoe lang de lijst wordt, wellicht dat als die erg lang wordt, dat we dan nog een extra zeer goed geformuleerde klacht kunnen insturen.

Edit: hoe gaat het trouwens met de order van de tweaker die hem alsnog zou krijgen? :P

[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 14-11-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigboss
  • Niet online
coyote1980 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:03:
Toch grappig, hoe arrogant ben je als bedrijf als je (nadat je medewerkers de prijs bevestigd hebben) wilt volhouden dan het een kennelijke vergissing betreft...
Bol.com heeft inderdaad een vreemde definitie van 'kennelijk'. Er is toch alleen sprake van een kennelijke vergissing als deze overduidelijk of onbetwistbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bol.com maakt het nu wel erg bont :) Ik kan hier alleen maar om lachen. Vandaag hebben we dit onderwerp behandeld in het werkcollege privaatrecht. Als je het kunt toepassen op een zaak zoals deze maakt dat alles gelijk een stuk interessanter. Ik zal hieronder even mijn visie/uitwerking van de casus neerzetten.

De feiten
• Op (vul datum in) bood Bol.com de laptop; type HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty aan op haar site voor de prijs van 259 euro.
• Door meerdere mensen (vul gegevens in) is er naar de klantenservice van Bol.com gebeld. De dienstdoende medewerkers hebben aan iedereen de prijs van 259 euro voor dit product bevestigd en dat de levertijd 5 – 10 werkdagen bedroeg.
• Door deze zelfde mensen is op internet gezocht naar de prijzen bij vergelijkbare webwinkels. Ook daar was de prijs conform de prijs die op Bol.com stond vermeld.
• Op de site van HP stond welliswaar niet hetzelfde type laptop vermeld, maar wel een andere versie (vul type en specificaties in). De adviesprijs van die laptop bedroeg 244,- euro (zie screenshots). Het enige verschil is dat het type dat bij Bol.com werd aangeboden 4GB intern werkgeheugen had in plaats van de vermelde 2GB op de site van HP. Alle overige specificaties waren hetzelfde.
• Ook deze adviesprijs van 244,- euro is door medewerkers van HP bevestigd.

De overeenkomst
Meerdere mensen hebben nadien de laptop bij Bol.com besteld. [Er was op het moment van bestellen een algemene kortingscode actief die op het gehele assortiment 10% korting gaf (uitzonderingen daargelaten). Deze code is door Bol.com zelf verstrekt. De prijs kwam daarmee op 233,10 euro.]* De laptop is door de kopers betaald. Hiermee is een rechtsgeldige wederkerige overeenkomst ontstaan op basis van art. 213 jo. 6:217 jo. 3:33 BW. Bol.com wordt hiermee verplicht de HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty te leveren aan haar klanten.

Het geschil
Bol.com wil al snel de overeenkomst ontbinden en daarmee de koop annuleren:
Geachte heer ,
Naar aanleiding van eerder contact sturen wij u deze e-mail.

Het artikel 'HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty' uit bestelling 8056994070 is geannuleerd omdat het artikel voor een te lage prijs op onze website stond. Wij begrijpen dat dit vervelend is.
Op de website geldt dat prijswijzigingen, zet- en drukfouten voorbehouden zijn. Dit is ook wat hier het geval is, het artikel stond voor een verkeerde prijs op onze website. Dit is dan ook de reden dat de beslissing gemaakt is om uw bestelling te annuleren. Onze excuses voor het ongemak.
**

Uit de gedraging en mededeling van Bol.com is duidelijk dat zij niet wensen na te komen. Het feit dat Bol.com de overeenkomst wil ontbinden op basis van een foutieve prijs is onrechtmatig. Het eenzijdig annuleren van Bol.com heeft de rechtsgeldige overeenkomst niet aangetast. Deze blijft gewoon bestaan.
De kopers (vul gegevens in) zijn het, zoals in bovenstaande wordt gesteld, niet eens met de beslissing van Bol.com. Zij hebben Bol.com een mail gestuurd waarin zij Bol.com vorderen na te komen volgens art. 3:296 BW. Daarop kregen kopers in eerste instantie een reactie van de klantenservice van Bol.com:
Om u van dienst te kunnen zijn hebben wij uw bericht doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zodra zij over meer informatie beschikken nemen zij contact met u op. U wordt binnen een week hierover geinformeerd.

Na ruim een week ontvingen de kopers het volgende bericht van die verantwoordelijke afdeling:
Geachte heer/mevrouw
Op 3 november 2012 heeft u onder bestelnummer (vul nummer in) één of 'HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty' besteld.
Bovengenoemd artikel is op onze website per ongeluk voor een te laag bedrag aangeboden, namelijk 244 euro****.
De prijs is middels een automatisch proces op de site van bol.com terechtgekomen. Helaas is hier sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Voorwaarden. Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Uiteraard betreuren wij onze vergissing en willen u graag tegemoetkomen. Daarom bieden wij u een cadeaubon aan ter waarde van euro 20,00 die u kunt inwisselen bij een nieuwe bestelling op onze website.

Cadeauboncode: CSS-TW2YK-
Geldig tot: 01-01-2013

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Bol.com beroept zich op haar Algemene Voorwaarden. Om precies te zijn artikel 4 (lid 2).

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Het moge duidelijk zijn dat hier geen sprake kan zijn van een ‘kennelijke vergissing’. Een beroep op dit artikel heeft dus geen bestaansrecht.

De wet stelt dat Bol.com gewoon tot nakoming verplicht is. Wanneer Bol.com de laptop HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty niet zou kunnen leveren zijn zij verplicht, ook volgens hun eigen voorwaarde, een vervangend alternatief aan te bieden. Dit alternatief moet overeenkomstig de specificaties zijn van het product dat niet kan worden geleverd.

Bol.com heeft echter duidelijk aangeven niet te willen nakomen. Vandaar dat wij ons tot U richten in de hoop dat U Bol.com kunt wijzen op haar fout en dat zij deze fout recht moet zetten door alsnog na te komen. *****

Doordat Bol.com weigert na te komen lijden de kopers schade en zullen deze schade krachtens art. 6:74 (wanprestatie) vorderen op Bol.com. Art. 6:74 heeft een aantal vereisten.
Lid 1:

1. Tekortkoming in de nakoming.
Bol.com weigert de laptop aan de kopers te leveren.
2. Toerekenbaar
De tekortkoming is toerekenbaar aan Bol.com. Volgens de verkeersopvatting valt dit onder het verkopersrisico.
3. Schade
Aan de zijde van de kopers wordt schade geleden. Doordat Bol.com de laptop weigert te leveren zijn de kopers genoodzaakt een vervangend alternatief te kopen. Het goedkoopste, vergelijkbare alternatief heeft een prijs van (vul laptop met specificaties en prijs in). De schade bedraagt het verschil tussen de gekochte laptop bij Bol.com en het alternatief, namelijk (vul bedrag in) euro.
4. Causaal verband
Doordat bol.com weigert na te komen ontstaat er schade bij de kopers. Het causale verband moge hier duidelijk zijn.

Lid 2:
5. Verzuim
De nakoming is niet blijvend onmogelijk. Bol.com kan nog steeds de laptop leveren aan de kopers, dan wel een vergelijkend alternatief aanbieden. Art. 6:81 BW.
In casus is er sprake van een duidelijke weigering tot nakoming zijdens Bol.com. Krachtens art. 6:83 sub c BW treedt het verzuim zonder ingebrekestelling in.

Aan alle vereisten van 6:74 is voldaan. Er is dus sprake van een wanprestatie aan de zijde van Bol.com. Hieruit vloeit een schadevergoeding verbintenis voort. De kopers zullen op basis van art. 6:87 lid 1 BW een vervangende schadevergoeding vorderen van Bol.com. (verschil tussen laptop en vervangend product).

* Doet in principe niet ter zake, maar is enkel voor de volledigheid.
** Mail van Mr.Joker gebruikt in zijn post van 12 november. Ik neem aan dat dit de standaard mail is die iedereen in eerste instantie heeft ontvangen.
*** Strekking van de mail.
**** 244,- euro?? Dat was toch 259,- euro??
***** Tot hier voor Thuiswinkel waarborg lijkt mij. Misschien een verwijzing naar 6:74 jo. 6:87 om ze te wijzen wat de gevolgen voor Bol.com zullen zijn wanneer ze niet akkoord gaan met nakoming :9

Zo, ik heb mijn best gedaan ;) Het is al laat en ik heb een lange dag achter de rug, dus er is een kans dat er ergens een fout is ingeslopen. Ik heb het 2x nagelezen en zover ik kan zien klopt bovenstaande gewoon. Mocht dit niet het geval zijn, let me know. Dan pas ik het waar nodig aan.

Dus misschien dit gezamenlijk (zonder yours truly, heb namelijk niet gekocht :( ) sturen naar Thuiswinkel waarborg. De stap naar de rechter is dan de volgende optie volgens mij, mocht Bol.com stellig volhouden dat haar AV hier van toepassing op zijn. >:)

-edit-
Bedenk me net dat ik hele verhaal over rechtmatige overeenkomst kan uitbreiden met gerechtvaardigd vertrouwen (3:35) en onderzoeksplicht etc. Is enkel in ons voordeel. Zal dit er morgen even tussen zetten.
Ook het OTTO arrest schoot me net te binnen. Vergelijkbare casus. Dat is misgelopen, maar in onze casus wordt naar mijn idee wel aan alle eisen van de Hoge Raad gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Goed werk Freakser1986, fraai dat je dit hier wilt posten en hebt uitgezocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 14-11-2012 23:43 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Idd erg mooi samengevat.
Denk ook dat wanneer iedereen in zijn of haar eentje met de klantenservice in conclaaf probeert te gaan je geen steek verder komt. Ze blijven halsstarrig verwijzen naar hun algemene voorwaarden met standaard reacties die ze copy-pasten. Er wordt nooit echt inhoudelijk ingegaan op de werkelijke vraag.
Ik wil bij deze dan ook erg graag meedoen met een gezamenlijke actie tegen deze uiterst dubieuze praktijken van Bol.com

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
Count me in

• keesie50
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 16:10
heb toch voor de bon gekozen

[ Voor 75% gewijzigd door keesie50 op 15-11-2012 11:01 ]

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Je mag mij er ook bij zetten.
Thanks

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:43

knakworst

Get more sats!

me too!

• RvvO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik doe ook mee.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Good luck, all. Ik neem genoegen met een gratis boek voor mijn moeder (met de cadeaubon van €20) :) Misschien straks wel balen als jullie allemaal een mooie laptop krijgen en ik niet. Maarja, ik vind het goed zo.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
woekele schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:30:
Good luck, all. Ik neem genoegen met een gratis boek voor mijn moeder (met de cadeaubon van €20) :) Misschien straks wel balen als jullie allemaal een mooie laptop krijgen en ik niet. Maarja, ik vind het goed zo.
Ga er maar vanuit dat je bon alleen korting geeft bij aanschaf van een nieuwe laptop ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• knakworst

knakworst

Get more sats!

woekele schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:30:
Dan zou ik ook genoegen nemen als dat mogelijk was. Helaas alleen te besteden aan laptop.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb er vanochtend een boek mee gekocht.

Zie ook:
B0MBACI schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:10:
Ik heb ook een bon ontvangen....wel is deze voor alle producten te gebruiken, vorige keer was het volgens mij alleen laptops.

[ Voor 75% gewijzigd door woekele op 15-11-2012 11:45 ]

• poepoog
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Zet mij ook maar op de lijst, vind de manier waarop niet netjes....

• summaheat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:01
Kga bon gebruiken wss :)

[ Voor 61% gewijzigd door summaheat op 15-11-2012 14:27 ]

Verwijderd

Freakster86, zeer mooi uitgewerkt, bedankt hiervoor.

Het is mogelijk om gezamenlijk de klacht in te dienen:
Reactie van thuiswinkel.org:
"Naar aanleiding van uw vraag het volgende. Het is mogelijk om een klacht in te dienen, wij zullen de klachten doorsturen naar bol.com en het is aan de webwinkel om met een oplossing te komen. Indien u besluit om namens meerdere personen klacht in te dienen, adviseer ik u om alle gegevens van de consumenten te vermelden in uw klacht. "

Let wel dat er een maximum is van 2000 karakters bij het indienen van de klacht. Er kunnen geen attachments worden bijgevoegd. Tevens moeten er in het geval van een gezamenlijk ingediende klacht veel persoonlijke gegevens door 1 persoon worden verzameld.

Ik stel daarom voor om ieder voor zich de klacht in te dienen. In de afhandeling zal thuiswinkel.org/bol.com wel zien dat dit om hetzelfde gaat. Thuiswinkel.org is in eerste instantie alleen postbus voor bol.com, zij sturen de klacht door naar bol.com, waarna bol.com wederom mag reageren. Bol.com zal blijven volhouden, volgende stap is dan de geschillencommissie bij thuiswinkel.org, hou echter rekening dat dit 25 euro kost per persoon.

• Dav1d
  • Niet online
Mijn gisteren ingediende klacht via Thuiswinkel is vandaag door Bol beantwoord met de bekende dertien in een dozijn "kennelijke vergissing".

• Freakster86
  • Niet online
Geen dank. Ik doe dit met plezier :) Moet de post nog aanpassen, uitbreiden, maar geen tijd gehad vandaag. Net even snel de reacties doorgenomen. Naar mijn idee is het indienen van een klacht via Thuiswinkel.org nutteloos. Dit haal ik van thuiswinkel.org:
Klachtenbemiddeling leden Thuiswinkel.org
Als er na het kopen van een product of het afnemen van een dienst een probleem optreedt met een lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, dient de consument het probleem eerst voor te leggen aan de ondernemer zelf. Dat kan rechtstreeks aan de ondernemer via de klachtenprocedure die op de desbetreffende website staat, maar ook via het online klachtensysteem. De klacht wordt dan ook voorgelegd aan de ondernemer.

Bemiddeling
Als er geen overeenstemming wordt bereikt met de ondernemer kan de consument via dit systeem om bemiddeling vragen bij onze jurist Ank van Heeringen.

Als deze bemiddeling ook niet tot het gewenste resultaat leidt, is er een zogenaamd geschil ontstaan. De consument kan dit geschil voorleggen aan de rechter of aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook de ondernemer kan deze keuze maken.

Geschil voorleggen aan de rechter
Als de consument de gang naar de rechter maakt zijn er twee mogelijke wegen;

- dagvaarding voor de bevoegde rechtbank in uw woonplaats.
- dagvaarding voor de bevoegde rechtbank van de woonplaats van de ondernemer.

Als de ondernemer voor de rechter kiest dan kan er alleen gedagvaard worden voor de bevoegde rechtbank van de woonplaats van de consument.
De klacht is al voorgelegd aan de ondernemer. De ondernemer blijft zich beroepen op de Algemene Voorwaarden. Hier zijn wij het niet mee eens. Nogmaals dezelfde klacht via Thuiswinkel.org door laten sturen, zal hetzelfde resultaat opleveren lijkt mij zo.

Een volgende stap is dus bemiddeling (het onderstreepte gedeelte). Dus de jurist van Thuiswinkel.org laten bemiddelen tussen ons en Bol.com. Hier zijn geen kosten aan verbonden! Ik stel dus voor om gezamenlijk 1 klacht te sturen naar ankvanheeringen@thuiswinkel.org. Mijn vorige post kan daarvoor worden gebruikt, maar dient wel te worden aangepast. Dit wil ik best doen, maar dat kan ik op zijn vroegst morgenmiddag doen.

Het is dan wel van belang dat er duidelijkheid is voor hoeveel mensen deze klacht wordt ingediend. Volgens mij was iemand al bezig met een google.docs bestandje? Gewoon het aantal mensen en misschien bestelnummers? lijkt mij voldoende voor nu.
Mocht ook de bemiddeling niet tot het gewenste resultaat leiden dan heeft u tot drie maanden, nadat het duidelijk is dat er een geschil is ontstaan, de mogelijkheid om de geschillencommissie in te schakelen. Het klachtengeld bedraagt 25 euro. U krijgt dit (gedeeltelijk) terug als u (gedeeltelijk) in het gelijk wordt gesteld.
Hoewel ik terughoudend moet zijn met dit soort uitspraken (al helemaal omdat ik slechts een eerste jaars rechtenstudent ben ;) ) zie ik geen reden waarom wij dit niet kunnen winnen. Bol.com's argumenten raken kant noch wal.

Maar goed, stap voor stap.

1. Gezamelijke brief opstellen?
2. Bestandje met de namen van de eisers?

-edit-
Dav1d heeft mijn vermoeden al bevestigd.

• Dav1d
  • Niet online
De huisjuriste van Thuiswinkel is al bekend met dit topic en gaat contact opnemen met Bol. Als Freakster86 nog een bijgeschaafde toelichting stuurt lijkt mij dat zeker helpend. Volgens mij is het duidelijk dat het om enkele tientallen mensen gaat vanuit Tweakers. Ik denk dat namen en ordernummers an sich niet veel toevoegen op moment.

We moeten het hebben van het uitgaande gezag van Thuiswinkel. Het is de vraag hoe hoog Bol Thuiswinkel heeft zitten. Als Bol's houding net zo onachtzaam blijft als nu, dan is De Geschillencommissie inderdaad de volgende stap, in groepsverband of niet.

• danielkraak
Inmiddels staan er 27 mensen op de lijst.. Mocht je nickname er niet tussenstaan en wil je die er wel tussen, dan kun je mij een dm sturen (niet in het topic reageren dus).

Ik wil zelf op zich wel meehelpen met het schrijven van een klacht namens dit topic die vervolgens wordt gestuurd naar ankvanheeringen@thuiswinkel.org. Daarnaast hoop ik dat er uit Dav1ds klacht iets goeds voortkomt.

Edit: voor de duidelijkheid: deze lijst is er met name om een idee te krijgen van de omvang van het aantal getroffen mensen en daarnaast weten we ook gelijk, wie er eventueel nog werk van wil maken.

[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 15-11-2012 22:28 ]

• Freakster86
  • Niet online
Vraag me niet hoe, maar ik heb net even snel de tijd gevonden om een concept brief op te stellen.

De concept brief

• danielkraak
Freakster86 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:30:
Vraag me niet hoe, maar ik heb net even snel de tijd gevonden om een concept brief op te stellen.

De concept brief
Dat ziet er niet verkeerd uit. Kort maar bondig en duidelijk. Wellicht dat we ook nog kunnen verwijzen naar de algemene voorwaarden van Bol, die stellen dat ze zich inspannen voor een alternatief?

• Freakster86
  • Niet online
Dat doe ik de laatste alinea. "Indien nakoming niet meer mogelijk is, dient Bol.com volgens de wet en haar
eigen voorwaarden een vervangend alternatief aan te bieden."

Een verwijzing naar het relevante artikel lijkt mij niet nodig.

• danielkraak
Freakster86 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:39:
Dat doe ik de laatste alinea. "Indien nakoming niet meer mogelijk is, dient Bol.com volgens de wet en haar
eigen voorwaarden een vervangend alternatief aan te bieden."

Een verwijzing naar het relevante artikel lijkt mij niet nodig.
Had te snel gelezen. Ik vind het in ieder geval een uitstekende brief zo. :)

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 30-08 05:29
Klinkt goed genoeg, ik heb overigens 20 euro minder betaald, daar ik de laptopbon van de vorige screwup ook nog in mijn mail had zitten.

Misschien kan je nog benadrukken dat bol.com onze klacht gewoon genegeerd heeft, ze hebben tenslotte aangegeven dat er van een kennelijke vergissing in de prijs sprake was en daarom de order is geannuleerd. Ik en niet alleen ik hebben daar heel heel duidelijk verweer aan gegeven en gevraagd de koopovereenkomst netjes te honoreren.

Ik heb namelijk netjes een opsomming gegeven van de feiten:
Geachte Bol.com klantenservice,

Op maandag 5 november kreeg ik van u de volgende e-mail:

'Geachte heer X,

Op 03 november 2012 heeft u onder bestelnummer X het artikel "HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty" besteld.

Per ongeluk is bovengenoemd artikel op onze website voor een te laag bedrag aangeboden. Er is hier helaas sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd'

Hier spelen de volgende feiten:

- U doet mij via uw website een aanbod.

- Ik accepteer uw aanbod.

- Er ontstaat een BINDENDE koopovereenkomst.

- U ontbind vervolgens eenzijdig de koopovereenkomst (en dat gaat niet zomaar!)

- U wijst als reden voor ontbinding naar Artikel 4.2 van uw Algemene Verkoopvoorwaarden wijzend naar een 'te laag bedrag'.

Artikel 4.2 vermeld de volgende passage:

Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

U heeft dus de koopovereenkomst eenzijdig ontbonden omdat er een kennelijke vergissing of fout in de prijsstelling zat.

Hier ben ik het niet mee eens en wel om de volgende redenen:

1. Ik heb al eerder een laptop bij bol.com besteld. De koopovereenkomst heeft bol.com toen met de zelfde reden ontbonden. Daar er toen redelijkerwijs viel aan te tonen dat de prijs inderdaad een vergissing kon zijn heb ik de ontbinding van uw kant geaccepteerd.

Om geen herhaling van deze situatie te krijgen heb ik bij de bestelling van 3 november vooraf gebeld met de klantenservice en deze wist te bevestigen dat de prijs gewoon correct was. Als consument mag ik er van uit gaan dat informatie die ik van uw medewerkers verstrekt krijg de juiste informatie is.

2. Na de bestelling geplaatst te hebben ben ik gaan zoeken hoe de laptop precies in elkaar steekt, daar de informatie op uw website compleet, maar toch redelijk summier is.

- Hierbij kwam ik onder andere bij enkele andere webshops in binnen en buitenland die de laptop voor een vergelijkbare prijs aanbieden op hun website.

- Hierbij kwam ik ook bij de website van HP tegen, die zelf ook een vergelijkbare prijs als adviesprijs heeft staan.

Zie: http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5152210

Ik verzoek u bij deze vriendelijk, alsnog onze koopovereenkomst te honoreren, en uit te gaan tot spoedige levering van mijn bestelde laptop.

Met vriendelijke groeten,

X
En wat krijg ik als antwoord? Min of meer gewoon een kopie van de eerste reactie die we kregen.

[ Voor 76% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 15-11-2012 23:00 ]

• danielkraak
Ja inderdaad, een alinea waarin de kromme communicatie van Bol en het onterecht eenzijdig annuleren van orders is misschien nog handig.

• Dav1d
  • Niet online
Dit was overigens het antwoord van Bol op mijn klacht via Thuiswinkel:
Hierbij bevestig ik de goede ontvangst van uw klacht aan bol.com via de Thuiswinkelorganisatie. U geeft aan niet akkoord te gaan met het annuleren van de bestelling van de 'HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty' uit bestelling xxxxxxxxxx.

Zoals aangegeven is in de e-mail betreft de verkoopprijs van euro 244,00 een kennelijk vergissing. U geeft aan dat de prijs van euro 244,00 wel aannemelijk is. De gemiddelde verkoopprijs van deze laptop is ruim 850,00 wat een verschil is van minimaal euro 600,00. Dit is een dusdanig groot verschil dat de verkoopprijs van euro 244,00 niet realistisch is. Conform onze Algemene Verkoopwaarden artikel 4.2 hebben wij deze bestelling daarom geannuleerd. Omdat wij onze vergissing betreuren heeft u een cadeauboncode van euro 20,00 ontvangen.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Gaat voor het gemak even voorbij voorbij aan de bevestiging door de klantenservice en de weergegeven adviesprijs op de site van HP.

Ik ben vanmorgen ook nog gebeld door iemand van Bol, na mijn relaas te hebben gedaan klonken dezelfde woorden als waarmee hij het gesprek begon, daar komt 'ie weer: "kennelijke vergissing"

Tja. Er valt niet tegen te praten.

Freakster86, misschien is het nog goed om in de brief duidelijk het vermoeden uit te spreken dat Bol de laptop niet (meer) voor die prijs kan inkopen en daarom onder de koop probeert uit te komen (en daarvoor valse gronden gebruikt).

Het hele punt is natuurlijk, eenmaal prijs toezeggen is een verwachting scheppen. Daar kan je niet achteraf 'even' op terugkomen, dat wil Bol niet snappen.

Vooruitdenkend: waaraan moet een mogelijk door Bol voorgesteld alternatief aan voldoen?
Volgens mij is voor velen een eerste criterium bij zoeken naar een laptop: de schermgrootte. Het alternatief moet dus diezelfde 14 inch zijn. Verder moeten processorprestaties vergelijkbaar zijn, dat is niet zo moeilijk bij een AMD A4. :+
Als werkgeheugen en harde schijf ongeveer benaderd worden lijkt het mij ok.
Een specifiek merk of serie te verlangen lijkt mij geen constructieve houding.

Verwijderd

In de laatste reactie door bol.com zijn ze ingegaan op de bevestiging door de klantenservice. Ze stellen daar dat de klantenservice geen uitspraak kan doen over de correctheid, maar simpelweg herhaalt wat consumenten kunnen vinden. Er is echter niet door diezelfde medewerkers gemeld, dat zij prijzen niet als correct mogen bevestigen. Als ik een winkel binnenstap en vraag of een prijs correct is, verwacht ik dat de medewerker die ik aanspreek dit zelf zal bevestigen of iemand met de juiste kennis erbij zal halen. Dit tegenargument zou ik wel graag terugzien in de brief.

"De medewerkers van de klantenservice van bol.com kunnen enkel informatie over prijzen verschaffen die vermeld staan op de website. Aangezien de informatie over de prijs op de website bij wijze van een vergissing foutief vermeld was, is er nog steeds sprake van een vergissing als medewerkers hebben bevestigd dat de prijs 259 euro was."

Tenslotte, in de brief staat vermelding: Deze adviesprijs op de site van HP is ook door medewerkers van HP bevestigd via onder andere mail en twitter. Kan degene aan wie dit is bevestigd per mail/twitter dit doorgeven, zodat we het bewijsmateriaal kunnen tonen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 23:38 ]

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ben benieuwd hoe dit afloopt - beetje jammer van Bol.com dat ze zo reageren, had een eerlijk antwoord meer gewaardeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:40:
Klinkt goed genoeg, ik heb overigens 20 euro minder betaald, daar ik de laptopbon van de vorige screwup ook nog in mijn mail had zitten.
Dat maakt niks uit. Ook de kortingscode van 10% doet hier geen afbreuk aan. Het gaat gewoon om de prijs die Bol.com vroeg voor de laptop. Dat is 259,- euro. Grappig hoe ze nu zelf elke keer de 244,- euro aanhalen... de adviesprijs van HP... vind het zelf nogal onprofessioneel overkomen.
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:40:
Misschien kan je nog benadrukken dat bol.com onze klacht gewoon genegeerd heeft, ze hebben tenslotte aangegeven dat er van een kennelijke vergissing in de prijs sprake was en daarom de order is geannuleerd. Ik en niet alleen ik hebben daar heel heel duidelijk verweer aangegeven.

Ik heb namelijk netjes een opsomming gegeven van de feiten:

Aanbod van laptop op site
Ingaan op aanbod
Bindende koopovereenkomst
Bol.com ontbind eenzijdig wijzend naar passage 4.2 en specifiek de zin 'kennelijke vergissing' in de prijs

Hierna heb ik stap voor stap duidelijk aangegeven waarom er van een kennelijke vergissing zoals genoemd geenzins sprake is en ze toch echt vast zitten aan de overeenkomst.

En wat krijg ik als antwoord? Min of meer gewoon een kopie van de eerste reactie die we kregen.
danielkraak schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:43:
Ja inderdaad, een alinea waarin de kromme communicatie van Bol en het onterecht eenzijdig annuleren van orders is misschien nog handig.
Dat Bol.com niet ingaat op de feiten zal ik eraan toevoegen. In principe doet het er niet echt toe volgens mij. Er is een overeenkomst tot stand gekomen. Bol.com wil niet nakomen. Wij betwisten dat. (punt). Uit de communicatie van Bol.com die ik in de brief heb gezet is duidelijk af te leiden dat Bol.com het hele verhaal van gerechtvaardigd vertrouwen etc. negeert. Desondanks zal ik het er wat duidelijk in vermelden. Dat doe ik morgen als je het niet erg vind ;)
Dav1d schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:30:
Freakster86, misschien is het nog goed om in de brief duidelijk het vermoeden uit te spreken dat Bol de laptop niet (meer) voor die prijs kan inkopen en daarom onder de koop probeert uit te komen (en daarvoor valse gronden gebruikt).
Ik zie niet in waarom dit erin moet worden gezet. Bol.com wil gewoon niet nakomen punt. Wij zijn het daar niet mee eens en proberen alsnog nakoming te vorderen. Mocht dit niet lukken is er sprake is van tekortkoming in de nakoming. De reden van niet willen nakomen maakt Bol.com zelf al duidelijk. Zij beroepen zich op hun AV (kennelijke vergissing). Gaan speculeren over wat de werkelijke reden misschien is, doet niet ter zaken imho.
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:36:
In de laatste reactie door bol.com zijn ze ingegaan op de bevestiging door de klantenservice. Ze stellen daar dat de klantenservice geen uitspraak kan doen over de correctheid, maar simpelweg herhaalt wat consumenten kunnen vinden. Er is echter niet door diezelfde medewerkers gemeld, dat zij prijzen niet als correct mogen bevestigen. Als ik een winkel binnenstap en vraag of een prijs correct is, verwacht ik dat de medewerker die ik aanspreek dit zelf zal bevestigen of iemand met de juiste kennis erbij zal halen. Dit tegenargument zou ik wel graag terugzien in de brief.

"De medewerkers van de klantenservice van bol.com kunnen enkel informatie over prijzen verschaffen die vermeld staan op de website. Aangezien de informatie over de prijs op de website bij wijze van een vergissing foutief vermeld was, is er nog steeds sprake van een vergissing als medewerkers hebben bevestigd dat de prijs 259 euro was."

Tenslotte, in de brief staat vermelding: Deze adviesprijs op de site van HP is ook door medewerkers van HP bevestigd via onder andere mail en twitter. Kan degene aan wie dit is bevestigd per mail/twitter dit doorgeven, zodat we het bewijsmateriaal kunnen tonen?
Het gaat er mijns inziens om dat wij kunnen aantonen dat wij gerechtvaardigd mochten vertrouwen op de prijs van 259,- euro. Artikel 4.2 uit de AV van Bol.com is eigenlijk hetzelfde als 3:35 BW.
Dit komt ook terug in het OTTO arrest (tv voor 99,- euro aangeboden, mag je daarop vertrouwen?).

Wij hebben onderzoek gedaan naar de prijs. Dit is ook duidelijk aangegeven in de brief. Op basis van deze feiten kan Bol.com wel zeggen dat zijn medewerkers niet bevoegd zijn geweest, maar dat is slechts 1 van de door ons aangetoonde feiten. De adviesprijs en de prijs bij andere webshops wordt daarmee niet teniet gedaan. Daarnaast kun je ook betwisten wat Bol.com beweert. Medewerkers van de klantenservice doen uitspraken namens Bol.com. Als zij hiertoe niet bevoegd zijn horen zij hierover ook geen uitspraken te doen. Zo simpel is het. Dit is ook door mijn hoogleraar bevestigd toen ik deze casus aan haar schetste.

Het zou inderdaad wel fijn zijn als we bewijs (screenshots of kopies) van de bevestiging van de HP medewerkers hadden. Ik heb dat uit een post gehaald, maar weet even niet meer zo snel van wie.
Los daarvan hebben we wel screenshots van de adviesprijs op de HP website en toezeggingen van de medewerkers van Bol.com. Heeft iemand nog screenshots gemaakt van andere webshops met eenzelfde prijs voor deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb HP, Otto's & Azerty voor je, ergens had ik al zo'n voorgevoel he? :D

Edit: Alleen HP Nederland heeft de prijs aangepast, Duitsland, Engeland en Spanje (waarschijnlijk allemaal) vermelden nog de 'oude' prijs.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Het punt dat ik wilde maken met dat we het bij thuiswinkel moeten aankaarten dat bol.com niet aan normale communicatie doet, is om aan thuiswinkel aan te tonen dat we eerst netjes bij bol hebben aangeklopt maar bol geen gehoor geeft etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Prima brief en als er kosten bij komen voor de geschillencommisie dan wil ik wel een deel doneren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ben ik weer :)

Ik heb de brief aangepast: Concept brief v.2.
En de lijst gekopieerd: lijst met de gedupeerden | bewerken is mogelijk

Daarnaast heb ik ook even een tijdelijke e-mail account aangemaakt voor dit alles.

kopers.laptop.bol.com [et] outlook.com

Aangezien we 1 blok moeten vormen, leek mij dit de makkelijkste optie. Ik stel voor dat hier de bewijzen naar toegestuurd worden. Screenshots en eventuele opnames van het gesprek met Bol.com etc. Alle toegestuurde informatie zal ook worden toegevoegd aan Skydrive. Deze zal ik dan samen met de brief aan Thuiswinkel mailen (de definitieve versie zal ik natuurlijk eerst hier ter goedkeuring plaatsen) Eventuele opmerkingen over de brief o.i.d. zijn meer dan welkom :).

Ik neem aan dat de lijst van gedupeerde klopt. Mocht er iemand in de tussentijd akkoord zijn gegaan met de cadeaubon of gewoon af wil zien van deze klacht; meldt dit dan S.V.P.

[ Voor 8% gewijzigd door Freakster86 op 16-11-2012 12:04 . Reden: lijst met gedupeerden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

foutje in de brief: antwoorde -> antwoordde

[ Voor 63% gewijzigd door woekele op 16-11-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb een screenshot van de laptop op Bol.com en van de laptop op de HP site. Opename van de klantenservice had ik gehad, als mijn opnameprogramma werkte. Dat we dit niet hebben maakt op zich ook niet zoveel uit. Bol geeft toe dat de klantenservice een uitspraak gedaan heeft over de prijs, dus ze kunnen nu niet meer gaan zeggen dat de klantenservice dit niet gezegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@ woekele; scherp ;) Inmiddels aangepast

@ danielkraak; Als je de screenshots naar bovenstaande mailadres stuurt voeg ik ze toe aan skydrive. Waar staat het dat Bol.com de uitspraken van zijn medewerkers toegeeft? Een kopie van die e-mail zou ook prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Freakster86 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:21:
Waar staat het dat Bol.com de uitspraken van zijn medewerkers toegeeft?
Zie:
bigboss schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:01:
De medewerkers van de klantenservice van bol.com kunnen enkel informatie over prijzen verschaffen die vermeld staan op de website. Aangezien de informatie over de prijs op de website bij wijze van een vergissing foutief vermeld was, is er nog steeds sprake van een vergissing als medewerkers hebben bevestigd dat de prijs 259 euro was.
Edit: echt toegeven doen ze in dat stukje niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dav1d op 16-11-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Freakster86 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:21:
@ woekele; scherp ;) Inmiddels aangepast

@ danielkraak; Als je de screenshots naar bovenstaande mailadres stuurt voeg ik ze toe aan skydrive. Waar staat het dat Bol.com de uitspraken van zijn medewerkers toegeeft? Een kopie van die e-mail zou ook prettig zijn.
Er staat nergens dat ze letterlijk iets zeggen in de trend van: de klantenservice heeft het inderdaad gezegd. Echter zeggen ze wel iets van: tot onze spijt heeft de klantenservice u verkeerd geinformeerd. Dat komt op mij over dat ze het er wel mee eens zijn dat de klantenservice de prijs heeft bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik ben ook in het bezit van screenshots van www.bol.com en van www.hp.com wat betreft de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dan zou de mail die bigboss heeft ontvangen kunnen dienen als bewijs ja. Niet echt sterk bewijs, maar Bol.com ontkent in ieder geval niets. Daaruit kun je inderdaad afleiden dat er inderdaad uitspraken door medewerkers van Bol.com zijn gedaan omtrent de correctheid van de prijs.

@ iedereen;
Mail de bewijzen naar kopers.laptop.bol.com [et] outlook.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heb is op de mail onderweg. Heb ook nog een vraag gesteld, misschien dat meerdere mensen zich dit afvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Ik heb overigens helemaal geen antwoord van Bol ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
ldhollander schreef:
Ik heb alleen verzuimd zelf nog even een berichtje naar Bol te sturen sinds maandag, is het handig als ik dit alsnog doe om eenzelfde antwoord uit te lokken of denk je dat dit weinig uitmaakt?
In het geval je een afwijzend antwoord van Bol.com hebt gehad (dus de laatste mail in de brief voor Thuiswinkel) denk ik dat het slim is het volgende naar Bol.com te mailen:

Geachte heer, mevrouw,

Bij dezen laat ik u weten dat ik niet akkoord ga met uw antwoord.
Ik zal samen met de andere gedupeerde kopers om bemiddeling vragen van Thuiswinkel en zo nodig verdere stappen ondernemen om nakoming van deze koopovereenkomst te vorderen.

Hoogachtend,
(naam)
NotSoSteady schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:09:
Ik heb overigens helemaal geen antwoord van Bol ontvangen.
Geachte heer, mevrouw,

Op (datum) heb ik van u een toezegging gekregen om binnen een week antwoord te krijgen op mijn e-mail.
Ik wil u wijzen op het feit dat ik tot op heden nog niks van u vernomen.

Hoogachtend,
(naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
ik zou er wel antwoord van maken en niet antwoordt. Is in dit geval geen werkwoord.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:34:
ik zou er wel antwoord van maken en niet antwoordt. Is in dit geval geen werkwoord.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:49
De mijne werd 15 nov verwacht nu 23 nov. Staat nog steeds op verwerken

Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer x helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.

Titel: HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty - HP
Aantal: 1

Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) uiterlijk 23 november 2012 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen.

Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,

bol.com

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krishhh schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:35:
De mijne werd 15 nov verwacht nu 23 nov. Staat nog steeds op verwerken
Dit is wel vreselijk jammer zeg... Hoop dat grevert1 zijn laptop wel binnen heeft maar ik vrees het ergste. Anders had hij dat al wel gemeld gok ik maar zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game007
HP ProBook 6465B staat nu niet meer op de nederlandse hp site.

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigboss
  • Niet online
game007 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:04:
HP ProBook 6465B staat nu niet meer op de nederlandse hp site.
In Duitsland wordt hij nog aanboden: http://www8.hp.com/de/de/...t-detail.html?oid=5079414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86, wat mij betreft ben jij in de lead. Je hebt getoond verstand van zaken te hebben en hebt nu ook de meeste informatie verzameld. Wat heb je nodig om de zaak bij thuiswinkel.org verder in te dienen?

We kunnen eventueel een chat opzetten om verdere acties af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb enkel het voortouw genomen, omdat ik dit interessant vind. Ik kan gelijk de stof in de praktijk toepassen. Verstand van zaken vind ik een mooi compliment, maar ik ben slechts een 1e jaars rechten student ;) Ik doe mijn best :)

Zie mij als jullie raadsman ;) Ik ben namelijk geen gedupeerde (niet gekocht :( ). Ik wil jullie alleen maar helpen deze zaak te winnen en volgens mij moet dat wel lukken. Laat 't duidelijk zijn dat ik niks doe zonder goedkeuring van jullie.

Zoals het er nu voorstaat:
  • De brief is af. Mocht iemand hier nog opmerkingen en/of vragen over hebben, let me know.
  • De lijst van gedupeerden is compleet? 39 man sterk. Ik neem aan dat dit correct is ingevuld door iedereen.
  • De bewijzen zijn verzameld. Er zijn genoeg screenshots beschikbaar mijns inziens. Alle andere screenshots zijn natuurlijk welkom. Enkel een opname van het gesprek met Bol.com mist, maar de e-mail waarin die uitspraken niet worden ontkent is denk ik genoeg.
Wat rest is goedkeuring van alle 39 gedupeerden :P Als iedereen akkoord is, zal ik namens jullie de brief en bewijzen met een begeleidend mailtje versturen naar de jurist van Thuiswinkel. (mail zal ik ook hier plaatsen ter goedkeuring). Ik denk dat we sowieso tot en met zondag moeten wachten, zodat iedereen zijn fiat kan geven voor de volgende stap.

Zie mijn vorige post voor de link naar de brief, bewijzen en het e-mail adres waar jullie je bewijzen naar toe kunnen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Nog twee foutjes:

Eerste regel "bij dezen" moet "bij deze" zijn.
Laatste regel "gedupeerden kopers" moet natuurlijk "gedupeerde" zijn.

Verder vind ik het een prima brief en bij deze heb je mijn goedkeuring om de brief namens mij te versturen naar Thuiswinkel.org :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Akkoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Snoop schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 01:51:
Nog twee foutjes:

"bij dezen" is correct:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Freakster86 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:16:
...
Wat rest is goedkeuring van alle 39 gedupeerden :P Als iedereen akkoord is, zal ik namens jullie de brief en bewijzen met een begeleidend mailtje versturen naar de jurist van Thuiswinkel. (mail zal ik ook hier plaatsen ter goedkeuring). Ik denk dat we sowieso tot en met zondag moeten wachten, zodat iedereen zijn fiat kan geven voor de volgende stap.
...
Ik ben akkoord met de brief.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game007
Akkoord, brief ziet er goed uit.

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Akkoord. Ik vraag mij wel af, een lijst met 39 nicknames, werkt dat? Bij Bol.com zijn mijn gegevens natuurlijk anders bekend. Moeten we tzt niet bestelnummers bijvoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigboss
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:54:
Akkoord. Ik vraag mij wel af, een lijst met 39 nicknames, werkt dat? Bij Bol.com zijn mijn gegevens natuurlijk anders bekend. Moeten we tzt niet bestelnummers bijvoegen?
Het lijkt me idd verstandig als iedereen zijn bestelnummer aan de lijst toevoegd als deze wordt meegestuurd met de brief. Nicknames zeggen eigenlijk ook weinig.

Brief is akkoord trouwens, ziet er goed uit. En bedankt voor de moeite! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Nette, duidelijke brief, dus wat mij betreft ook akkoord. Misschien inderdaad nog bestelnummers toevoegen aan de lijst. Ik weet trouwens niet of het heel handig is dat er nu een tweede lijst is, die iedereen zomaar kan aanpassen. Mijn lijst komt nog aardig overeen met de tweede lijst, dus die zou ook nog te gebruiken zijn. Ik kan natuurlijk ook de door iedereen aanpasbare lijst eens in de zoveel tijd kopieren, zodat we altijd een reserve hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Goed bezig Freakster86 !!

Ook ik ben akkoord met de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:54:
Lijkt me wel dat we straks onze echte namen en emailadressen waarmee besteld is zullen moeten gaan doorgeven. Het bestelnummer lijkt me ook wel handig zodat alles makkelijker teruggekoppeld kan worden door Bol.com.
Dit hoeft niet openbaar, maar kan gewoon via DM of email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Snoop schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 01:51:
Nog twee foutjes:
Laatste regel "gedupeerden kopers" moet natuurlijk "gedupeerde" zijn.
De 1e is gewoon correst ;)
De 2e heb ik aangepast.
danielkraak schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:01:
Nette, duidelijke brief, dus wat mij betreft ook akkoord. Misschien inderdaad nog bestelnummers toevoegen aan de lijst. Ik weet trouwens niet of het heel handig is dat er nu een tweede lijst is, die iedereen zomaar kan aanpassen. Mijn lijst komt nog aardig overeen met de tweede lijst, dus die zou ook nog te gebruiken zijn. Ik kan natuurlijk ook de door iedereen aanpasbare lijst eens in de zoveel tijd kopieren, zodat we altijd een reserve hebben.
Het lijkt mij persoonlijk handiger dat alles via 1 account gaat. Ik heb de lijst in excel gezet (inmiddels al 41 gedupeerden!). In verband met iedereens privacy denk ik dat het verstandig is om in eerste instantie enkel je bestelnummer erbij te zetten. Met een bestelnummer kan denk ik niemand iets. Ook heb ik een kolom gemaakt waar je ja/nee kunt zetten i.v.m. akkoord met de brief.

Dus graag je bestelnummer en fiat in het volgende document zetten (ik ben geen excel held :p)

Als iedereen dan de volgende dingen wilt mailen naar kopers.laptop.bol.com [et] outlook.com:
  1. Nickname
  2. Je echte naam
  3. Het e-mail adres waarmee je besteld hebt.
Ik zal dit dan toevoegen aan de lijst die ik dan op privé zet. Ik zal iedereen een persoonlijke link naar dit bestand sturen, zodat je het in kunt zien. Dit lijkt mij de beste oplossing, maar als iemand het hier niet mee eens is hoor ik het graag. Ik beloof dat het een eenmalige copy/paste is van je mail naar het overzicht. Ik ga het echt nergens anders voor gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is inderdaad de levertijd ook naar voren geschoven.. Hetzelfde zoals hier eerder is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik kreeg net te horen van user-100 dat hij het excel bestand niet kon bewerken. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Freakster86 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:10:
Ik kreeg net te horen van user-100 dat hij het excel bestand niet kon bewerken. Hebben meer mensen dit probleem?
Ik kon hem bewerken. Het lijkt erop dat je een Windows Live-account nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
danielkraak schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:13:
[...]

Ik kon hem bewerken. Het lijkt erop dat je een Windows Live-account nodig hebt.
Voor degene die geen windows live account hebben kunnen alle gegevens naar bovenstaand adres mailen. Dan verwerk ik het wel voor je. Dus

• Je Nick
• Je bestelnummer
• Akkoord ja/nee
• Je echte naam
• Je e-mail adres waarmee je hebt besteld.

mailen naar kopers.laptop.bol.com [et] outlook.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Je hebt een mailtje :) Kon zelf niet meer bij het bestand op de skydrive, misschien ook wel handig om privé informatie niet openbaar te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Rylo schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:07:
Je hebt een mailtje :) Kon zelf niet meer bij het bestand op de skydrive, misschien ook wel handig om privé informatie niet openbaar te maken ?
Persoonsgegevens zullen niet openbaar worden gemaakt. De excel lijst die op Skydrive staat was in eerste instantie alleen een manier om inzicht te krijgen in het aantal gedupeerden. Vandaar dat ook een Nickname hier volstond.

Echter is het bij de vervolg stap, het sturen van een brief naar de jurist van Thuiswinkel namens alle gedupeerden, van belang om te weten wie de gedupeerden zijn. Vandaar dat nu enige persoonsgegevens vereist zijn. Zoals ik al zei; deze zullen niet openbaar worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
LET OP
Ik heb het excel bestand tijdelijk van de skydrive account verwijderd. Ik moet nu namelijk elke keer de excel bestanden naast elkaar leggen om te kijken of er nog iets of iemand is bij gekomen.

Van de volgende personen moet ik nog gegevens ontvangen op kopers.laptop.bol.com [et] outlook.com
Autowiel
dataSlut
davevogel0
DJSmiley
Jumpman
Keesie50
Laank
Matrix
melk0r
Mr.Joker
opperdoes
peakaboo
poepoog
regtur2
Rifker
royjn
RvvO
sattertje
semitweakert
StanPC
Summaheat
yassiro

Staat jouw nick er tussen? Mail dan de volgende dingen naar bovengenoemd e-mail adres:

• Je nickname
• Je bestelnummer
• Akkoord ja/nee
• Je echte naam

Er zijn nu in totaal 43 gedupeerden. Ik gok dat ze dit allemaal zijn. Denk je dat je niet op die lijst staat, mail me dan even. Dan kan ik je er nog bijzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Nog even een mogelijke inhoudelijke toevoeging: als ze de bestelling aan een aantal personen bevestigen (voor diezelfde prijs), dan kan er toch geen sprake zijn van kennelijke vergissing? Het gegeven dat zij op dit moment de levering uitstellen, doet er niet echt toe... het feit dat zij aan een aantal mensen bevestigen voor deze prijs lijkt me meer dan bewijs genoeg dat dit geen kennelijke vergissing is.
Ik zou dus zeggen: ook die bewijzen toevoegen!
@Freakster86: of voor alle zekerheid deze stelling even voorleggen aan je prof.
Ben zelf geen gedupeerde, maar van sommige handelsmisbruikenpraktijken gaan mijn (weinige) haren overeind staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
edeboeck schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:57:
Nog even een mogelijke inhoudelijke toevoeging: als ze de bestelling aan een aantal personen bevestigen (voor diezelfde prijs), dan kan er toch geen sprake zijn van kennelijke vergissing? Het gegeven dat zij op dit moment de levering uitstellen, doet er niet echt toe... het feit dat zij aan een aantal mensen bevestigen voor deze prijs lijkt me meer dan bewijs genoeg dat dit geen kennelijke vergissing is.
Ik zou dus zeggen: ook die bewijzen toevoegen!
@Freakster86: of voor alle zekerheid deze stelling even voorleggen aan je prof.
Ben zelf geen gedupeerde, maar van sommige handelsmisbruikenpraktijken gaan mijn (weinige) haren overeind staan
De medewerkers hebben zich volgens Bol.com blijkbaar ook 'kennelijk vergist' ja. Bol.com zegt dat echter niet. Ze zeggen dat de medewerkers hier geen uitspraken over kunnen doen en dat dus de waarde die wij aan die toezeggingen toekennen volgens Bol.com 0,0 is. Vervolgens stellen ze dat de prijs een 'kennelijke vergissing' is geweest. Het zou voor ons dus een (duidelijk) zichtbare fout moeten zijn geweest.

Beide argumenten zijn door ons al weerlegt. Als een klantenservice geen prijzen mag bevestigen, moet je ze ook daartoe instrueren (zei mijn prof toen ook). Wij mogen er redelijkerwijs vanuit gaan dat die medewerkers bevoegd zijn om je als klant een antwoord te geven op een dergelijke vraag.
Daarnaast is er gewoon geen (duidelijk) zichtbare fout geweest. Natuurlijk krabde iedereen even achter z'n oren en knipperde een keer bij het zien van de prijs. Om het vermoeden van een verkeerde prijs weg te nemen hebben wij onderzocht of de prijs correct is. Dit is door meerdere bronnen bevestigd (hp zelf en andere webshops).

Bol.com's argumenten slaan gewoon werkelijk kant noch wal. Deze zaak is in mijn ogen eigenlijk zo klaar als een klontje. Bol.com wil gewoon de schade beperken. Ze weten dat de bal bij de consument ligt. Die moet iets ondernemen om zijn/haar recht te krijgen. Dat kost tijd, misschien geld en wat inzet. Veel consumenten hebben daar geen zin in. Die gaan dan akkoord met annuleren of met een cadeaubon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

@Freakster86: ik heb me waarschijnlijk niet volledig correct uitgedrukt (ofwel snijdt mijn argument het hout niet echt op de manier die ik bedoeld had)... ik doel hier niet zozeer op de bevestiging van de prijs door de klantendienst.
Waar ik wel op doel, is het feit dat in hun systemen de orders van deze laptop (voor een aantal personen) wel degelijk uitgevoerd worden... bij een kennelijke vergissing mag je als reactie van een verkoper verwachten dat onmiddellijk ALLE orders van het betrokken product geblokkeerd worden... het feit dat dit hier niet gebeurt en dat er zelfs, NA de zogezegde vaststelling van kennelijke vergissing, nog een update aan bepaalde orders van dit product gebeurt (i.c. uitstellen van levering), lijkt me toch wel een extra argument te zijn dat kennelijke vergissing tegenspreekt.
Extra vraagje voor je prof: stel dat "kennelijke vergissing" door een rechterlijke instantie als argument uitgeschakeld wordt... kan een bedrijf dan ongestraft met een ander (nieuw) argument op de proppen komen (bijvoorbeeld "onvoldoende stock" of "overmacht")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ah, op die manier. Dat is in principe een extra argument dat de bewering van 'kennelijke vergissing' weerlegt. Ik weet niet bij hoeveel mensen dit speelt, maar aan degene bij wie deze situatie zich afspeelt: meld je s.v.p.

Screenshots van de nog niet geannuleerde bestelling, dan wel mails m.b.t. de verwachte leverdatum zijn welkom. Als dat er is zal ik kijken hoe ik dit in de brief kan inpassen.
edeboeck schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:55:
Extra vraagje voor je prof: stel dat "kennelijke vergissing" door een rechterlijke instantie als argument uitgeschakeld wordt... kan een bedrijf dan ongestraft met een ander (nieuw) argument op de proppen komen (bijvoorbeeld "onvoldoende stock" of "overmacht")?
Als Bol.com zich blijft beroepen op die 'kennelijke vergissing' en de rechter zou dat verwerpen, dan is de zaak gespeeld. Dan krijgen wij gewoon gelijk. Wat Bol.com nu doet is gewoon de makkelijkste 1e stap zetten. Je beroepen op je eigen AV en dan maar afwachten wat een klant daar mee gaat doen. Pas wanneer Thuiswinkel gaat bemiddelen zullen ze met andere argumenten aan komen zetten. Zo las ik al in een mail van Bol.com dat zij 'juridisch gezien niet verplicht is om te leveren'. Zou fijn zijn om te weten waar ze die uitspraak op baseren.

Wanneer Bol.com claimt dat er 'onvoldoende stock' is, is Bol.com gewoon verplicht een alternatief te leveren. Dat zegt de wet én de AV van Bol.com. Al helemaal vanwege het feit dat ze zich hier niet op hebben beroept. De prijs was enkel onjuist.

Een beroep op overmacht zou ik helemaal fantastisch vinden. In de verkeersopvatting valt dit gewoon onder het verkopersrisico. Zij verkopen een product en zeggen achteraf dat de prijs fout is. Dat is weerlegd. Wanneer ze stellen dat het komt door de automatische koppeling van hun database aan dat van hun leverancier. Dat is dan dikke pech hebben. Dat komt gewoon voor hun risico.

Ik lul! Helemaal vergeten dat overmacht hier niet opgaat. Zie de uitwerking hier
2. Zie art. 6:74 lid 1 jo. 6:75 BW.
Het betreft hier een resultaat verbintenis. De hoofdregel is dat er bij tekortkoming vanuit wordt gegaan dat de schuldenaar (Bol.com) toerekenbaar is. Een uitzondering kan zijn overmacht. Aangezien dit een resultaatverbintenis betreft zou een beroep door Bol.com op overmacht niks uitmaken.

Uit mijn aantekeningen van het hoorcollege:
Bij overmacht geen tekortkoming. Bij resultaatverbintenis maakt overmacht niks uit bij tekortkoming. Daar is het resultaat dan niet bereikt en is er dus tekort gekomen. Je kunt de schuldenaar dan iets erwijderen :? :F Dat laatste moet volgens mij verwijten zijn
Ik zal het voor de zekerheid woensdag nog even laten bevestigen door mijn prof. Ik heb de vraag genoteerd ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Freakster86 op 17-11-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Freakster86 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:40:
Ah, op die manier. Dat is in principe een extra argument dat de bewering van 'kennelijke vergissing' weerlegt. Ik weet niet bij hoeveel mensen dit speelt, maar aan degene bij wie deze situatie zich afspeelt: meld je s.v.p.

Screenshots van de nog niet geannuleerde bestelling, dan wel mails m.b.t. de verwachte leverdatum zijn welkom. Als dat er is zal ik kijken hoe ik dit in de brief kan inpassen.

[...]

Als Bol.com zich blijft beroepen op die 'kennelijke vergissing' en de rechter zou dat verwerpen, dan is de zaak gespeeld. Dan krijgen wij gewoon gelijk. Wat Bol.com nu doet is gewoon de makkelijkste 1e stap zetten. Je beroepen op je eigen AV en dan maar afwachten wat een klant daar mee gaat doen. Pas wanneer Thuiswinkel gaat bemiddelen zullen ze met andere argumenten aan komen zetten. Zo las ik al in een mail van Bol.com dat zij 'juridisch gezien niet verplicht is om te leveren'. Zou fijn zijn om te weten waar ze die uitspraak op baseren.

Wanneer Bol.com claimt dat er 'onvoldoende stock' is, is Bol.com gewoon verplicht een alternatief te leveren. Dat zegt de wet én de AV van Bol.com. Al helemaal vanwege het feit dat ze zich hier niet op hebben beroept. De prijs was enkel onjuist.
Er stond een duidelijke verwachtte levertermijn bij. Geen voorbehoud, geen 'onbekend', en geen op=op.

Een opruimingsaanbieding kan prima uitverkocht zijn, waardoor je gewoon pech hebt. Maar dan moet het wel als zodanig aangegeven zijn. Zowel de site van HP, andere leveranciers en Bol vermelden dit nergens. Ook stond ie op de site van HP niet bij de End-of-Life modellen, maar gewoon bij het huidige assortiment.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Zie nu dit draadje pas. Kan ik ook meedoen?

Voel me flink genaaid door Bol. Ik stuur mijn gegevens naar het genoemde emailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
UPDATE

Van de volgende personen moet ik nog gegevens ontvangen op kopers.laptop.bol.com [et] outlook.com

dataSlut
davevogel0
Jumpman
Matrix
melk0r
Mr.Joker
opperdoes
peakaboo
poepoog
regtur2
RvvO
sattertje
semitweakert
StanPC

Staat jouw nick er tussen? Mail dan de volgende dingen naar bovengenoemd e-mail adres:

• Je nickname
• Je bestelnummer
• Akkoord ja/nee
• Je echte naam

Er zijn nu in totaal 44 gedupeerden. Daarvan zijn er nu dus 30 bevestigd.
Denk je dat je niet op die lijst staat, mail me dan even. Dan kan ik je er nog bijzetten. Dit geldt alleen wanneer je niet akkoord bent gegaan met annuleren en dus geen gebruik hebt gemaakt van de cadeaubon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:32
Gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:39
Ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
heya guys

Ik heb er geen besteld maar vold dit soort topics altijd met veel plezier.
Maar ik denk dat jullie voor die gast die alles doet naderhand wel even een attentie bij elkaar mogen verzamelen.

edit aha, die GAST heet freakster86

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 18-11-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op zondag 18 november 2012 @ 09:53:

Er zijn nu in totaal 44 gedupeerden opportunisten.
Zo, heb ik even voor je gecorrigeerd ;)

Ben benieuwd waar Bol.com mee terug komt, want imo staan jullie sterk. Ik vermoed weer met eenzelfde kortingsbon actie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zet mij er ook maar alvast op.. Ik zal de laptop ook wel weer niet krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:13:
Nou, zet mij er ook maar alvast op.. Ik zal de laptop ook wel weer niet krijgen..
Dan moet je even een mailtje sturen. Iets met eigen initiatief enzo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
maartend schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:01:

edit aha, die GAST heet freakster86
Aangenaam ;)
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:04:
[...]

Zo, heb ik even voor je gecorrigeerd ;)

Ben benieuwd waar Bol.com mee terug komt, want imo staan jullie sterk. Ik vermoed weer met eenzelfde kortingsbon actie :P
Haha, wijsneus :9

Nu ik toch bezig ben, nogmaals een
UPDATE

melk0r
Mr.Joker
opperdoes
peakaboo
regtur2
sattertje
semitweakert
StanPC

• Je nickname
• Je bestelnummer
• Akkoord ja/nee
• Je echte naam

Denk je dat je niet op die lijst staat, mail me dan even. Dan kan ik je er nog bijzetten. Dit geldt alleen wanneer je niet akkoord bent gegaan met annuleren en dus geen gebruik hebt gemaakt van de cadeaubon

LET OP
Dit is de laatste update die ik doe m.b.t. het indienen van je gegeven. Topic vervuiling enzo ;) De mensen die hierboven staan zal ik indien nodig morgenavond nog een DM sturen ter herinnering.

Ik denk dat het redelijk is dat we woensdag 21 november als deadline nemen. Woensdagavond 20.00 uur. Iedereen zal dan een mail ontvangen ter bevestiging van zijn/haar inschrijving.

edit;
Totaal nu: 45 gedupeerden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Ik doe ook mee! Heb gemaild ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:46:
[...]

Dan moet je even een mailtje sturen. Iets met eigen initiatief enzo... 8)7
Ik ben gepamperd, dus eigen initiatief komt bij mij in het woordenboek niet voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game007
Ik ben vandaag gebeld voor bol.com. Ze geven aan dat ze in ieder geval niet gaan leveren. Ik heb aangegeven dat de prijs was bevestigd door ks en diverse webshops soortgelijke prijzen hebben. Hun reactie is dat ze in het verleden diverse zaken met betrekking tot verkeerde prijsstelling hebben gewonnen :( .

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
game007 schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:59:
Ik ben vandaag gebeld voor bol.com. Ze geven aan dat ze in ieder geval niet gaan leveren. Ik heb aangegeven dat de prijs was bevestigd door ks en diverse webshops soortgelijke prijzen hebben. Hun reactie is dat ze in het verleden diverse zaken met betrekking tot verkeerde prijsstelling hebben gewonnen :( .
:D Dit wordt smullen! }:O

Ze mogen zaken omtrent een verkeerde prijsstelling hebben gewonnen ja. Daar is hier gewoon geen sprake van. Iemand van Bol.com mag dat wel proberen vol te houden, maar ik zie geen enkel juridisch argument dat dat standpunt kan staven. Deze uitspraak is denk ik nog steeds gebaseerd op dat artikel 4.2 van de AV. Dat argument lijkt me al helemaal aan flarde geschoten :7

Er zijn nog 3 mensen die niet bevestigd hebben. Die heb ik net al een DM gestuurd, dus hopelijk reageren ze snel. Dan de brief richting Thuiswinkel en kijken wat hun jurist hiervan zegt.

edit

Zijn er meer mensen die zo'n intimiderend telefoontje hebben gekregen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Freakster86 op 19-11-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:23
Ik heb nog altijd niets gehoord...
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste