Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil mij de logica uitleggen? Jullie moeten maar van me aannemen dat hij bij mij nog op verwerking staat... Ook zei ze letterlijk: Als je hem niet zou krijgen, had je allang al een mailtje gehad en was hij geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet dat we dat niet geloven of niet geloven wat die medewerker heeft gezegd maar Bol maakt fout na fout dus is er een gerede kans dat feest uiteindelijk toch niet door gaat. :(
Ik gun het je van harte hoor, dat is het niet. ;)

Buiten dat maakt het voor ons ook niet zo gek veel uit, dan moeten ze een alternatief bieden. Zou juist mooi zijn als jij hem wel krijgt, staan we nog sterker. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:39
Misschien op een andere manier betaald? Ideal voorrang op acceptgiro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:35:
Het is niet dat we dat niet geloven of niet geloven wat die medewerker heeft gezegd maar Bol maakt fout na fout dus is er een gerede kans dat feest uiteindelijk toch niet door gaat. :(
Ik gun het je van harte hoor, dat is het niet. ;)

Buiten dat maakt het voor ons ook niet zo gek veel uit, dan moeten ze een alternatief bieden.
Je kan denk ik beter een alternatief dan deze laptop hebben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik heb ook met iDeal betaald en had een uur eerder besteld. Zoals vrij gewoonlijk worden er in dit soort situaties random orders doorgelaten en voor die orders is het ook altijd nog even afwachten wat daar dan nog van terechtkomt.

Edit: dit is best een prima laptop hoor. Misschien niet de snelste processor, maar hij is een stuk steviger dan menig andere laptop. Eerlijk gezegd heb ik liever deze laptop dan een alternatief, want dat alternatief zal heus niet uit de ProBook range komen.

[ Voor 36% gewijzigd door danielkraak op 06-11-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:36:
Je kan denk ik beter een alternatief dan deze laptop hebben.. :P
Ach zo veeleisend ben ik helemaal niet en aan mijn huidige brand ik mijn kruis bijna zo heet wordt die. 8)7
Was dus prima welkom geweest. :)

Ik heb overigens met CC betaald dus het is puur willekeur idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb betaald met cadeaubonnetjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder de 10%, aangezien ik die helaas al had gebruikt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:23
Jimmy, Mijn huisgenoot, had deze besteld voordat het op tweakers voorbij kwam.. Hij heeft ook een geannuleerde order.. Dus het lijkt me vrij sterk als grevert hem toch geleverd krijgt.. Maar goed.. We'll see!

Mijn klachtenmail is overigens ook de deur uit...
EDIT: en alweer reactie, zelfde mail als hier al eerder gepost was.. doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling..

[ Voor 26% gewijzigd door Ayazis op 06-11-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ayazis schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:04:
Jimmy, Mijn huisgenoot, had deze besteld voordat het op tweakers voorbij kwam.. Hij heeft ook een geannuleerde order.. Dus het lijkt me vrij sterk als grevert hem toch geleverd krijgt.. Maar goed.. We'll see!

Mijn klachtenmail is overigens ook de deur uit...
Wat is je klacht dan precies? Je hebt hopelijk niet een mailtje gestuurd dat iemand anders hem misschien wel krijgt en je huisgenoot niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
danielkraak schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:12:
[...]

Wat is je klacht dan precies? Je hebt hopelijk niet een mailtje gestuurd dat iemand anders hem misschien wel krijgt en je huisgenoot niet?
haha nee zeker niet! Klacht was puur alleen dat de order om ongeldige reden was geannuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ayazis schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:31:
[...]

haha nee zeker niet! Klacht was puur alleen dat de order om ongeldige reden was geannuleerd
Ah oke, prima! Mijn idee was ook al een beetje om het momenteel nog even zo individueel mogelijk te houden. Op het moment dat we naar ze gaan mailen dat er wel meer mensen boos over zijn, dan komt het naar mijn mening een beetje over, alsof je argumenten op beginnen te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten eerst maar eens zelf weer reageren toch? ;)
Pakken we het vanaf daar wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik verwacht zelf dat ze of met een heel slecht alternatief komen ofwel dat ze er toch nog proberen onderuit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik vecht denk ik ook nog even door, ik ben er klaar mee dat www.bol.com constant tegen iedereen naar hun niet geldende Algemene Voorwaarden verwijzen (vallen niet binnen de Nederlandse wet).

Naar mijn idee hadden ze beter meteen kunnen zeggen we kunnen ze niet meer leveren, sorry. Maar de argumenten en voorwaarden waar ze nu mee komen. :? :N

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Iemand al wat meer gehoord van Bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:46
Snoop schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:56:
Iemand al wat meer gehoord van Bol?
Ik niets meer, ben wel benieuwd wat er naar de hun reactie.

Er zou binnen een week een reactie gegeven worden dus ze hebben nog even de tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Laank op 07-11-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• game007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 21:36
Geld is bij mij teruggestort :/ (betaald met ideal)

My blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
game007 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:28:
Geld is bij mij teruggestort :/ (betaald met ideal)
Bij mij ook. Feit blijft echter dat ze eenzijdig een order hebben geannuleerd. We hadden officieel een overeenkomst na betaling en daar kunnen ze niet zomaar onderuit.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 07-11-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er nog steeds rooskleurig bij voor mij....

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/96xjw2hql/bollie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel apart, aangezien je bestelnummer hoger is dan die van mij en die is geannuleerd.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
MegaTronics schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:59:
Wel apart, aangezien je bestelnummer hoger is dan die van mij en die is geannuleerd.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat hij gewoon per ongeluk doorgelaten is en dat hij niks gaat ontvangen. Maar goed, zou het gewoon laten zoals het nu is en als hij na lange tijd wachten nog niet is geleverd eens navragen wanneer hij komt. Mochten ze dan zeggen dat hij niet geleverd kan worden, om een alternatief vragen.

[ Voor 26% gewijzigd door danielkraak op 07-11-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:59:
Ik heb een deel van mijn bestelnummer weggelate, hè..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:12:
[...]

Ik heb een deel van mijn bestelnummer weggelate, hè..
ik ook : 805699XXXX hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vandaag deze casus voorgelegd aan mijn docent Privaatrecht. Toevallig was het onderwerp niet-nakoming ;)

Punt is dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Gewoon van Bol.com nakoming vorderen.

Mochten ze niet nakomen (en dat hebben ze al aangegeven door de koop op basis van een foutieve prijs te willen ontbinden) dan kun je schadevergoeding wegens tekortkoming vorderen.

Tekortkoming in nakoming (art. 6:74 BW)
De vereisten:
1. Tekortkoming in nakoming
2. Toerekenbaarheid
3. Schade
4. Causaal verband
5. Verzuim

1. Bol.com komt een opeisbare verbintenis niet na. (zie art. 6:74 lid 1 BW)
2. Zie art. 6:74 lid 1 jo. 6:75 BW.
Het betreft hier een resultaat verbintenis. De hoofdregel is dat er bij tekortkoming vanuit wordt gegaan dat de schuldenaar (Bol.com) toerekenbaar is. Een uitzondering kan zijn overmacht. Aangezien dit een resultaatverbintenis betreft zou een beroep door Bol.com op overmacht niks uitmaken.
3. De schade is dat je nu een vervangende laptop met dezelfde specificaties moet kopen. Dit kost jou weer extra geld. Dat is de schade die jij loopt.
4. Het verband tussen aan de ene kant punt 1 en 2 en aan de andere kant punt 3 lijkt me duidelijk. Doordat Bol.com de opeisbare verbintenis niet nakomt waar zij zelf het risico van dragen (en dus toerekenbaar zijn) loop jij als koper schade.
5. Zie art. 6:74 lid 2. Ik gok dat dit vereiste niet nodig is. Aangezien het model niet meer geproduceerd is en dus niet meer leverbaar is nakoming blijvend onmogelijk. In dat geval hoef je verzuim niet aan te tonen.
Mocht dit wel het geval zijn, dan kom ik daar nog wel op terug ;)

Op basis van art. 6:82 BW kun je Bol.com dus ingebreke laten stellen. Dus een mail sturen naar Bol.com met het volgende:

Geachte Bol.com,

Er is op die en die datum een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen.
Aangezien u aangeeft de koop te willen ontbinden op basis van een foutieve prijs maak ik uit uw houding op dat een aanmaning tot nakomen nutteloos zou zijn. Bij deze stel ik u ingebreke en stel ik u aansprakelijk voor het uitblijven van de nakoming.

Hoogachtend,

1 klein nadeel; je zult naar de rechter moeten stappen ;) LEUK! Een ervaring rijker! :P Een manier om dit te omzeilen is te dreigen met ingebrekestelling en schadevergoeding en dus Bol.com voor de rechter slepen.
Ik zou dat eerst doen. Ze voor de rechter slepen kan altijd nog >:)

spoiler:
Ik ben een 1e jaars rechtenstudent. Aan bovenstaande kunnen geen rechten worden ontleend ;) Ik heb enkel de casus uitgewerkt aan de hand van de sheets van vandaag. Ik heb zelf de laptop helaas niet gekocht (baal ik serieus van :(), maar ben bereid om mijn mede-Tweakers bij te staan :) De hoogleraar vond het een interessante zaak en zei meteen dat Bol.com moet nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Ik heb gisteren precies het zelfde gehoord van mijn docent privaatrecht, al wel wat beknopter (zou er zelf even in moeten verdiepen). Helaas val ik buiten de boot omdat ik het ergens anders heb gekocht en in de algemene voorwaarden blijkt te staan dat er geen additionele schadevergoeding mogelijk is :+ . Maar na bestudering van de bol.com voorwaarden staat er inderdaad alleen maar dat men recht heeft op de schadevergoeding, dus ik acht de kans groot bij jullie dat er ook echt een vervangend product komt qua zelfde kwaliteit. (of een schadevergoeding voor het zelfde bedrag)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Bol heeft ook in hun algemene voorwaarden staan dat wanneer een product niet leverbaar is ze zich inspannen om een vervangend, al dan niet beter product te leveren. Gebasseerd op het feit dat we wel degelijk een koopovereenkomst aangegaan zijn, omdat we na hebben gevraagd of de prijs klopte, zullen ze zich hieraan moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja. Dus een van volgende opties:
- Laptop alsnog leveren
- Vervangende laptop leveren, maar wel een met vergelijkbare specs (14" etc.)
- Schadevergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik grijp de hulp graag aan. Wel half student (rechten aan de OU) maar totaal niet bezig met privaatrecht nog. :P
Ben als eerste benieuwd waar Bol mee komt, die zullen dit toch ook wel voorgelegd hebben aan een bedrijfsjurist voor ze met een antwoord komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:56:
Ik grijp de hulp graag aan. Wel half student (rechten aan de OU) maar totaal niet bezig met privaatrecht nog. :P
Ben als eerste benieuwd waar Bol mee komt, die zullen dit toch ook wel voorgelegd hebben aan een bedrijfsjurist voor ze met een antwoord komen? :?
Dat neem ik wel aan.
We krijgen binnen een week antwoord, van de desbetreffende afdeling (de afdeling met de juristen gok ik..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoboy1479 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:01:
(de afdeling met de juristen gok ik..).
Dat hoop ik, dan ben je er het snelst uit met elkaar zonder verder geneuzel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harperz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 21:16
Bol heeft het bedrag al terug gestort op mijn rekening. Dus voor mij is de zaak al afgesloten. Helaas, maar was wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Harperz schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:26:
Bol heeft het bedrag al terug gestort op mijn rekening. Dus voor mij is de zaak al afgesloten. Helaas, maar was wel te verwachten.
Dat is het niet, als je ze mailt dat je daarmee niet akkoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb van de week een e-mail gestuurd dat ik niet akkoord ga met het ontbinden van de koopovereenkomst. Hierna heb ik niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Freakster86 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:01:
Vandaag deze casus voorgelegd aan mijn docent Privaatrecht. Toevallig was het onderwerp niet-nakoming ;)
...
3. De schade is dat je nu een vervangende laptop met dezelfde specificaties moet kopen. Dit kost jou weer extra geld. Dat is de schade die jij loopt.
...
Ik ben heel benieuwd of dit standhoudt bij een rechter. Niemand verplicht jou om een laptop met dezelfde specificaties voor een hogere prijs te kopen. Het is in mijn ogen in elk geval geen schade die rechtstreeks volgt uit het niet nakomen van de overeenkomst.

Then again, jij studeert er schijnbaar voor en ik niet, dus wellicht zit ik er met mijn boerenverstand helemaal naast :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:48:
Ik ben heel benieuwd of dit standhoudt bij een rechter. Niemand verplicht jou om een laptop met dezelfde specificaties voor een hogere prijs te kopen. Het is in mijn ogen in elk geval geen schade die rechtstreeks volgt uit het niet nakomen van de overeenkomst.
Of het stand houdt of niet is weer wat anders, de gedachte erachter is dat je een laptop wilde kopen, toevallig deze zag en nu blijkt dat hij niet wordt geleverd heb je nog steeds een laptop nodig. ;)
In mijn geval is dat nog waar ook en gaat me hoogstwaarschijnlijk meer kosten dan deze. 8)7

Vraag -> aanbod -> niet nakomen van verplichting = wanprestatie. :+

Als ik verkeerd zit hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Als jij door het niet nakomen van de overeenkomst door Bol.com genoodzaakt bent om een andere laptop gaan kopen die duurder is, dan is het bedrag wat je dan extra betaalt de schade die je loopt door toedoen van Bol.com.

Dat is wat mij hoogleraar ook zei. Ik neem dus aan dat dit klopt ;) Ik blijf het topic volgen en kan desnoods mijn docent vervolg vragen stellen :)

Het is voor mij i.i.g. een leuke oefening. Ik moet deze stof aan 't einde van 't jaar toch beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:48:

http://blog.iusmentis.com...nde-algemene-voorwaarden/

De schade is het verschil tussen de overeengekomen prijs en de extra kosten die de koper heeft om het product elders te kopen. In de casus hierboven is de schade toegekend door de rechter 4250 euro (het verschil tussen de 7k en het gedane bod). Ik denk dat de overeenkomst tussen beide casussen heel erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 10:33
goedkoopste 14 inch laptop is € 467,40 volgens de pricewatch.

www.heinemanss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Toevallig noemde ik ook het OTTO arrest bij mijn docent :) (in een eerder college aan de orde gekomen).
Daar ging het om een onrealistisch lage prijs. Daarnaast had de koper een onderzoeksplicht aangezien hij niet zomaar gerechtvaardigd mocht vertrouwen dat deze prijs klopte.

In deze casus (HP laptop) is daar in geen geval sprake van. Dit is dacht ik door een andere tweaker al een keer opgesomd. Zo heeft Bol.com de prijs meermaals bevestigd, net als HP zelf. Werd de laptop voor eenzelfde prijs bij andere shops aangeboden en was de adviesprijs omme nabij de vraagprijs bij bol.com.

Hoewel die casus met de motor er op lijkt betreft het hier 2 partijen die gebruik hebben gemaakt van een site met voorwaarden. Dat is bij ons anders. Desalniettemin gaan we dit ook winnen ;)

@ Shenemans
Dat zou dus betekenen dat de schade 467 - 230 = 237 euro bedraagt. Echter kan het zo zijn dat andere winkels deze zelfde laptop nog wel kunnen leveren. Iemand die daar al naar heeft gekeken?

-edit-
Kan enkel Spare-IT vinden met een prijs van 850 euro _O-

-edit2-
Ik denk dat velen hebben gekeken naar deze pagina: http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5079414 Als je op 'selecteer een model' drukt staat het type wat bij bol.com aangeboden werd er niet tussen Hp ProBook 6465b LY431EA. Het verhaal over de 'adviesprijs van HP' is dus wat wankel.

[ Voor 16% gewijzigd door Freakster86 op 08-11-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
Freakster86 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:19:
Toevallig noemde ik ook het OTTO arrest bij mijn docent :) (in een eerder college aan de orde gekomen).
Daar ging het om een onrealistisch lage prijs. Daarnaast had de koper een onderzoeksplicht aangezien hij niet zomaar gerechtvaardigd mocht vertrouwen dat deze prijs klopte.

In deze casus (HP laptop) is daar in geen geval sprake van. Dit is dacht ik door een andere tweaker al een keer opgesomd. Zo heeft Bol.com de prijs meermaals bevestigd, net als HP zelf. Werd de laptop voor eenzelfde prijs bij andere shops aangeboden en was de adviesprijs omme nabij de vraagprijs bij bol.com.

Hoewel die casus met de motor er op lijkt betreft het hier 2 partijen die gebruik hebben gemaakt van een site met voorwaarden. Dat is bij ons anders. Desalniettemin gaan we dit ook winnen ;)

@ Shenemans
Dat zou dus betekenen dat de schade 467 - 230 = 237 euro bedraagt. Echter kan het zo zijn dat andere winkels deze zelfde laptop nog wel kunnen leveren. Iemand die daar al naar heeft gekeken?

-edit-
Kan enkel Spare-IT vinden met een prijs van 850 euro _O-

-edit2-
Ik denk dat velen hebben gekeken naar deze pagina: http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5079414 Als je op 'selecteer een model' drukt staat het type wat bij bol.com aangeboden werd er niet tussen Hp ProBook 6465b LY431EA. Het verhaal over de 'adviesprijs van HP' is dus wat wankel.
Zelfde model op 2GB Ram na, 2GB RAM is 10 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Freakster86 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:19:

-edit2-
Die bol versie stond er idd niet bij ( QC383AW) . Maar wel de QC380AW

De verschillen zijn minimaal: De Bol laptop: 1 jaar garantie, de HP 3 jaar. Bol heeft daartegen weer 4Gb vs 2Gb bij de QC380AW.

Ik denk dan ook wel dat er gesteld mag worden dat het adviesprijsverhaal van HP zeer aannemelijk is. 2Gb extra maar minder garantie zou geen argument zijn om ineens 300 eur duurder te zijn (of whatever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Als enkel 2GB verschil is en het een oud model betreft is de prijs mijns inziens gerechtvaardigd.
De adviesprijs van het 2GB model is dan 244, dan is winkelprijs voor het 4GB van ~255 euro (~230 na 10% code) zeer aannemelijk.

Daarom ook lachwekkend dat Bol.com zich beroept op een foutieve prijs (zelfs als die bevestigd is).
Gewoon een manier om 'onwetende' klanten af te wimpelen met excuses en misschien een cadeaubon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:10:
[...]

http://blog.iusmentis.com...nde-algemene-voorwaarden/

De schade is het verschil tussen de overeengekomen prijs en de extra kosten die de koper heeft om het product elders te kopen. In de casus hierboven is de schade toegekend door de rechter 4250 euro (het verschil tussen de 7k en het gedane bod). Ik denk dat de overeenkomst tussen beide casussen heel erg groot is.
Freakster86 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:59:
Als jij door het niet nakomen van de overeenkomst door Bol.com genoodzaakt bent om een andere laptop gaan kopen die duurder is, dan is het bedrag wat je dan extra betaalt de schade die je loopt door toedoen van Bol.com.

Dat is wat mij hoogleraar ook zei. Ik neem dus aan dat dit klopt ;) Ik blijf het topic volgen en kan desnoods mijn docent vervolg vragen stellen :)

Het is voor mij i.i.g. een leuke oefening. Ik moet deze stof aan 't einde van 't jaar toch beheersen.
Ok, dat had ik niet verwacht :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Orion84 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:37:
[...]

[...]

Ok, dat had ik niet verwacht :)
Ach, het punt blijft alsnog dat je belachelijk veel moeite moet doen, wil je ooit je 'geleden schade' terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Het product is echt niet meer te leveren volgens mijn mails die ik terug heb gehad. Geen enkele webwinkel kan hem nog leveren omdat HP gestopt is met de productie. Zelfs van een aantal webshops in de UK kreeg ik hetzelfde te horen. Ik ga in ieder geval opzoek naar een ander alternatief, misschien wel een leuk laptopje met windows 8 + en een touch screen gezien ik geen zin heb in verder geklooi met bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Jammer. Wie niet waagt wie niet wint. Bol hoopt juist (zie eerste mail waarin ze zich beroepen op een foutieve prijs) dat klanten zich er snel bij neerleggen. Je gelijk hebben is 1 ding, het krijgen is een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:56:
Jammer. Wie niet waagt wie niet wint. Bol hoopt juist (zie eerste mail waarin ze zich beroepen op een foutieve prijs) dat klanten zich er snel bij neerleggen. Je gelijk hebben is 1 ding, het krijgen is een ander.
Eigenlijk zou je het alleen al daarom doen idd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ze nemen wel hun tijd zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zeker, het duurt nu wel erg lang. Hebben jullie nog iets gedaan wat betreft het terugstorten vh geld? Of het bij het mailtje gelaten die naar de desbetreffende afdeling is gestuurd? Iemand opperde nog om bijv. een mail te sturen dat je het niet eens zou kunnen zijn met het terugstorten vh geld oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik ben nog aan het wachten op de e-mail met de reactie van de desbetreffende afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jumpman schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:14:
Ik ben nog aan het wachten op de e-mail met de reactie van de desbetreffende afdeling.
Ik ook. Ben benieuwd wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Morgen moeten ze antwoorden bij mij en waarschijnlijk ook bij anderen. Als ze dit niet doen, zou het kunnen dat ze geld terugstorten genoeg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of ik de laptop deze week krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd :) Het is denk ik verstandig dat iedereen dezelfde mail terug stuurt. Een front a.h.w. ;)

Hoewel ik hier niet zeker van ben zou ik degene waarvan het geld is teruggestort adviseren bol.com te mailen met de mededeling dat jij niet akkoord gaat met een eenzijdige ontbinding vanuit hun kant van een rechtsgeldige overeenkomst. De overeenkomst mogen zij namelijk niet ontbinden. Die staat dus nog gewoon. Jij hebt dan nog een verplichting aan bol (weer het geld overmaken) en zij hebben nog steeds de verplichting aan jou om de laptop te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen een week loopt vandaag af. :+
Zo verschrikkelijk moeilijk is het toch ook allemaal niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees een aantal reacties van mensen die zelfs zouden willen procederen, als bol.com niet met een goed alternatief komt. Als ik het echter goed begrijp, dan is bol.com aangesloten bij thuiswinkel.org. Dan kan toch het beste/goedkoopste een klacht ingediend (evt. gezamenlijk) worden via thuiswinkel.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:32:
Ik lees een aantal reacties van mensen die zelfs zouden willen procederen, als bol.com niet met een goed alternatief komt. Als ik het echter goed begrijp, dan is bol.com aangesloten bij thuiswinkel.org. Dan kan toch het beste/goedkoopste een klacht ingediend (evt. gezamenlijk) worden via thuiswinkel.org?
Dat is zelfs een vereiste, procederen kan alleen als je alle andere bronnen hebt uitgeput en er (nog) niet (naar tevredenheid) uitkomt. :)

Ik schrijf ze morgen gewoon weer aan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Freakster86 schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:33:
Ik ben ook benieuwd :) Het is denk ik verstandig dat iedereen dezelfde mail terug stuurt. Een front a.h.w. ;)
Dit lijkt me ook handig. Stel we krijgen morgen bericht en we zijn het niet eens met het antwoord. Kunnen we dan bij deze afspreken dat we eerst in dit topic gaan overleggen, wat we precies in de vervolgmail gaan zetten? Dit lijkt me sowieso handig, omdat we hier dan goed kunnen bespreken welke regels Bol hoort na te komen en sowieso voorkomt dit dat je zelf overhaast en boos een slecht mailtje terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ik ook best aan meedoen maar ik moet morgen weer iets sturen aangezien ik een toezegging heb gehad dat ik binnen een week wat zou horen. Is dat bij jullie ook zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:37:
Wil ik ook best aan meedoen maar ik moet morgen weer iets sturen aangezien ik een toezegging heb gehad dat ik binnen een week wat zou horen. Is dat bij jullie ook zo? :?
Ja, ik heb ook een toezegging van een week gehad. Ik zou gewoon sturen dat je nog antwoord dient te krijgen. Daarnaast misschien ook nog even zeggen dat je het er niet mee eens bent dat je geld al is teruggestort, omdat je een koopovereenkomst hebt en je hier geen toestemming voor hebt gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 11-11-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met CC betaald maar goed, het is wel bar en boos bij Bol zeg. Ik heb nergens om gevraagd en ze geven zelf binnen een week aan, heel lastig om je aan je eigen afspraken te houden blijkbaar. :+
Ik zal ook zeker nog even aanhalen dat ik mi een rechtsgeldige koopovereenkomst met ze ben aangegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:55:
Met CC betaald maar goed, het is wel bar en boos bij Bol zeg. Ik heb nergens om gevraagd en ze geven zelf binnen een week aan, heel lastig om je aan je eigen afspraken te houden blijkbaar. :+
Ik zal ook zeker nog even aanhalen dat ik mi een rechtsgeldige koopovereenkomst met ze ben aangegaan. ;)
Als ze morgen reageren is het volgens mij nog wel binnen een week. Als je vorige maandag bericht hebt gehad, dan hebben ze binnen 7x24 uur gereageerd. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Dat klopt, geef ze morgen tot 15:00 ong. en dan gewoon reageren :)

Wacht de opgestelde mailtjes hier wel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
De mail die ze mij al gestuurd hebben:

Geachte heer ,
Naar aanleiding van eerder contact sturen wij u deze e-mail.

Het artikel 'HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty' uit bestelling 8056994070 is geannuleerd omdat het artikel voor een te lage prijs op onze website stond. Wij begrijpen dat dit vervelend is.

Op de website geldt dat prijswijzigingen, zet- en drukfouten voorbehouden zijn. Dit is ook wat hier het geval is, het artikel stond voor een verkeerde prijs op onze website. Dit is dan ook de reden dat de beslissing gemaakt is om uw bestelling te annuleren. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx

Reply op mijn reply:

Geachte heer ,

Helaas kunnen wij u in dit geval niet verder helpen. De laptop stond tegen een verkeerde prijs op de website. In onze Algemene Voorwaarden wordt uitgelegd dat prijswijzigingen, zet- en drukfouten voorbehouden zijn. We begrijpen dat het voor u erg vervelend is wanneer een artikel hierdoor wordt geannuleerd.

Indien u een vergelijkbaar artikel wenst, kunt u dit zelf op de website bestellen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Op de website geldt dat prijswijzigingen, zet- en drukfouten voorbehouden zijn. Dit is ook wat hier het geval is, het artikel stond voor een verkeerde prijs op onze website. Dit is dan ook de reden dat de beslissing gemaakt is om uw bestelling te annuleren. Onze excuses voor het ongemak.
Ze maken het zo wel héél makkelijk.

1. prijs is meermaals door de KS bevestigd.
2. adviesprijs bij HP is rond dat bedrag.
3. winkelprijs bij andere webshops was ook hetzelfde.

Om dan te gaan beweren dat je op basis van een drukfout deze overeenkomst wil ontbinden is natuurlijk onzin.

@ hierboven; wanneer heb je deze mails ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Ik heb nog niets ontvangen.

Wel heel zwak van bol.com, blijven hameren op een verkeerde prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
Ik had zelf overigens ingevuld betalen met accept giro na levering.. maakt dat nog verschil in dit geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ayazis schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:48:
Ik had zelf overigens ingevuld betalen met accept giro na levering.. maakt dat nog verschil in dit geheel?
Nope, zodra je de algemene voorwaarden accepteert en dus de order afrondt is het done deal. ;)

Ik zie alleen dat HP de prijs weer aan heeft gepast? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik wacht even af, wat voor mailtje ik ontvang. Wat we zouden kunnen doen is dat ik een document bijhoud met nicknames van de gedupeerden. Op die manier weten we hoeveel man hier gedupeerd is en dan zouden we vervolgens een klacht bij Thuiswinkel in kunnen dienen, waarin we dan ook kunnen aangeven om hoeveel man het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 30-08 05:29
Inmiddels een week geleden was dit mijn e-mail:

BLA BLA

Nu zie ik dat ze de adviesprijs hebben aangepast (zou me niet verbazen als dat op verzoek van bol zou zijn). Ik ben zelf vergeten screenshots te nemen. Jullie?

[ Voor 87% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-11-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb een screenshot van de HP site. :)

Het gaat daar wel om een ander model, maar het enige verschil is 2GB geheugen, dus dan praten we ook maar over twee tientjes. :P

[ Voor 62% gewijzigd door danielkraak op 12-11-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen 2GB en 4GB is €10, niet €20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonger
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:13:
Het verschil tussen 2GB en 4GB is €10, niet €20.
Daar hebben ze bij bol vast iemand voor aangenomen die dat voor "weinig" er in zet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
danielkraak schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:04:
Ik heb een screenshot van de HP site. :)

Het gaat daar wel om een ander model, maar het enige verschil is 2GB geheugen, dus dan praten we ook maar over twee tientjes. :P
Zou je die misschien willen delen hier? Altijd handig namelijk voor degenen die het vergeten zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Dus wat is het (gezamenlijke) plan nu ? Nu HP de prijs heeft aangepast is het verhaal wel anders.. niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dat verandert niks aan het verhaal. Het gaat erom wat de consensus was ten tijde van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rylo schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:09:
Dus wat is het (gezamenlijke) plan nu ?
Voorlopig wacht ik nog op de reactie van bol.com.
Afhankelijk van de reactie van bol.com kan er actie worden genomen:

De scenario's:

A. Geen reactie van bol.com na 2 weken.
Ik verwacht niet dat ze werkelijk binnen een week reageren, maar ergens deze week of begin volgende week zal die reactie moeten komen. Als er toch niet gereageerd wordt, raad ik aan ten eerste bol.com te herinneren aan het geven van een reactie en een deadline te stellen in die email.

B. bol.com herhaalt de boodschap en blijft bij het statement "kennelijke vergissing"
In dat geval stel ik voor om een klacht in te dienen (gezamenlijk, of met behulp van een gezamenlijk opgestelde klacht) bij thuiswinkel.org. We hebben sterke argumenten (o.a. bellen met klantenservice die prijs bevestigt, website hp.com, prijs bij andere aanbieders, hp die prijs bevestigt) waaruit blijkt dat er geen sprake is geweest van een "kennelijke vergissing", maar dat dit de reële prijs betrof. Tevens was het geen op=op aanbieding, en moet er derhalve geleverd worden, of een alternatief aangeboden worden.

C. bol.com biedt een alternatief aan, dat niet gelijkwaardig is
In dat geval vraag ik me af op hoeveel punten de laptop gelijkwaardig moet zijn. Makkelijk is geheugen en opslag: dit moet simpelweg gelijk zijn.
Maar moeilijker is bv: processor, grafische mogelijkheden (sterker bij AMD dan bij Intel), gewicht, scherm...
Enige aanbevelingen?

D. bol.com gaat tot levering over of biedt een gelijkwaardig alternatief
_/-\o_

E. bol.com biedt een cadeaubon aan van xx euro voor het ongemak
Tja ... in dat geval zou ik nog steeds een klacht indienen bij thuiswinkel.org, maar ik denk dat een aantal mensen een compensatie wel zou accepteren.

In alle gevallen raad ik aan om eerst op dit forum te bespreken, alvorens een reactie te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:45
Ik zou een compensatie wel accepteren, heb net een nieuwe laptop gekocht :D.

Gezien HP de prijzen ook veranderd hebben kan het wel op een foutje gegooid worden, maar doordat de medewerkers van bol.com van HP hebben gezegd dat de prijs klopte hebben ze naar mijn mening geen poot om op te staan.

[ Voor 59% gewijzigd door xminator op 12-11-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Vergeet niet het feit dat bij geen enkele webwinkel de laptop ook echt leverbaar was.. Ik heb zat mailtjes ontvangen dat het een fout bedroeg omdat die krengen al sinds augustus niet leverbaar meer waren.
Wel heeft HP voor mij uitgezocht dat de prijs wel klopte, maar vind ik wel een rare beredenering als er geen enkele leverbaar was.. Weet niet of ze daar iets mee kunnen doen?, immers is het wel een 'algemene' fout van HP.. (neemt niet weg dat de overeenkomst wel gewoon als een huis staat he ;) )

maar ach, bol zal zich vast wel tegen alles verweren omdat het tsja.. immers bol is :P

[ Voor 16% gewijzigd door MusicAddict op 12-11-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Snoop schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:12:
[...]

Zou je die misschien willen delen hier? Altijd handig namelijk voor degenen die het vergeten zijn. ;)
De screenshot staat op een pc waar ik vrijdag pas weer toegang toe heb. Als er dan behoefte aan is, dan zal ik hem uiteraard hier plaatsen. Eerlijk gezegd is die screenshot niet heel belangrijk, want de klantenservice heeft de prijs al eerder bevestigd.

Ik heb zelf ook nog geen reactie gehad. Ik wacht nog tot morgen of woensdag af en dan stuur ik ze een herinnering. Het plan van aanpak dat Zaluthar hier eerder heeft geplaatst, daar kan ik me ook in vinden en dat is denk ik ook degene die ik ga gebruiken. Mailtjes die ik naar Bol stuur, zal ik hier ook weer zetten, zodat anderen hier ook weer inspiratie uit kunnen halen, of commentaar op kunnen leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:45
En één week reageertijd is over voor de meeste mensen, heb zelf nog geen reactie. Jullie wel?

Als je belt krijg je toch een of andere callcentermiep die er niets vanaf weet, enige optie is nog een mail versturen en weer wachten op reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Wordt hier nu alleen aanhang van mensen gezocht die ditmaal de probook hebben besteld, of ook hen die dat eerder hebben gedaan?

Want dit is (als ik mij niet vergis) de 3e keer.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Eagle Creek schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:47:
Wordt hier nu alleen aanhang van mensen gezocht die ditmaal de probook hebben besteld, of ook hen die dat eerder hebben gedaan?

Want dit is (als ik mij niet vergis) de 3e keer.
Alleen die van ditmaal, want deze keer was de prijs realistisch en hebben we die bevestigd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Net een mail van bol gehad:

Geen laptop, maar een bon van 20 euro voor de aanschaf van een andere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Zojuist een email ontvangen met een cadeaubon van 20 euro en EXACT hetzelfde verhaaltje over automatisch proces, verkeerde prijs, bla bla, maar 0,0 ingegaan op wat ik heb geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:15
"Geachte heer/mevrouw

Op 3 november 2012 heeft u onder bestelnummer 8057030760 één of 'HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty' besteld.

Bovengenoemd artikel is op onze website per ongeluk voor een te laag bedrag aangeboden, namelijk 244 euro. De prijs is middels een automatisch proces op de site van bol.com terechtgekomen. Helaas is hier sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Voorwaarden. Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Indien u het artikel al heeft betaald via iDEAL, dan wordt het bedrag binnen vijf werkdagen teruggestort. Als u heeft gekozen voor de betaalmethode creditcard, dan wordt de reservering van het factuurbedrag opgeheven. Er is geen bedrag van uw rekening afgeschreven. Heeft u (een gedeelte van) het bedrag betaald met een cadeaubon, dan wordt de cadeaubon binnen 24 uur weer opgewaardeerd.

Uiteraard betreuren wij onze vergissing en willen u graag tegemoetkomen. Daarom bieden wij u een cadeaubon aan ter waarde van euro 20,00 die u kunt inwisselen bij een nieuwe bestelling op onze website.
Cadeauboncode: CSS-TW2YK-
Geldig tot: 01-01-2013

Het inwisselen van deze cadeaubon werkt als volgt:

1. Leg een laptop in uw winkelwagen.
2. Klik op ‘Verder naar bestellen’.
3. Doorloop op de pagina ‘Bestellen’ onder ‘Gegevens controleren’ de stappen ‘Adresgegevens’, ‘Verzendwijze & Cadeauservice’ en klik dan op ‘Naar betalen’.
4. Onder de kop ‘Hoe wilt u betalen’ klikt u op de blauwe zin ‘Cadeaubon, cadeaukaart of coupon inwisselen’. Er verschijnt nu een veld waar u de code kunt invoeren. Wanneer u na het invoeren van de code klikt op ‘toevoegen’, ververst het scherm zich automatisch.
5. Voldoet u een gedeelte van uw bestelling met een cadeaubon, cadeaukaart of coupon, selecteert u dan nog eerst een aanvullende betaalmethode en klik vervolgens op ‘Bestelling plaatsen’.

Raadpleegt u voor gebruik altijd de cadeaubonvoorwaarden. De cadeaubonvoorwaarden vindt u onderaan op onze site onder ‘Algemene Verkoopvoorwaarden’.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice"

Hmm 20 euro tegoed, dat wordt weer een mail sturen dat we er niet akkoord mee gaan, ik iig niet. Jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Wat een grapjassen. Hier ook hetzelfde mailtje. Dit keer ga ik er niet zomaar mee akkoord. Belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik ook hetzelfde mailtje. Uiterst amateuristisch mailtje... Belachelijk aanbod. Sowieso ook te laat reactie gehad.

Het is denk ik een goed idee als we een klacht gaan indienen bij Thuiswinkel. Wellicht handig als we een lijst met nicknames maken, zodat we een idee hebben hoe groot de groep gedupeerden is. Dan kan vervolgens een iemand namens ons allen de klacht indienen en sowieso hebben we dan ook een goed idee hoe groot de groep is. Ik wil die lijst op zich wel bijhouden. Dan maak ik een google doc bestand aan, waarop alle nicknames komen en dan kun je me een dm sturen als je erop wilt.

Daarnaast uiteraard ook gewoon maar weer een mail sturen naar de klantenservice dat je hiermee niet akkoord gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door danielkraak op 14-11-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Mail is al verzonden, over of het de normale gang van zaken is mijn gehele mail te negeren en wederom met iets uit de algemene voorwaarden te komen. Aangekaart dat algemene voorwaarden niet boven de nederlandse wet staan, en dat die nederlandse wet koper beschermd in een zaak als deze, tenzij het om een evident verkeerde prijs gaat. Wat door de omstandigheden (adviesprijs, bevestiging medewerker na handmatige controle, vergelijkbare prijs bij andere retailers) bij deze bestelling niet van toepassing is.

Dat ik erop vertrouw deze keer wel een inhoudelijke reactie te krijgen, en daarbij meteen een gepaste oplossing, en deze oplossing gespecificeerd (levering, waardig alternatief, waardige korting als compensatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:56:
Mail is al verzonden, over of het de normale gang van zaken is mijn gehele mail te negeren en wederom met iets uit de algemene voorwaarden te komen. Aangekaart dat algemene voorwaarden niet boven de nederlandse wet staan, en dat die nederlandse wet koper beschermd in een zaak als deze, tenzij het om een evident verkeerde prijs gaat. Wat door de omstandigheden (adviesprijs, bevestiging medewerker na handmatige controle, vergelijkbare prijs bij andere retailers) bij deze bestelling niet van toepassing is.

Dat ik erop vertrouw deze keer wel een inhoudelijke reactie te krijgen, en daarbij meteen een gepaste oplossing, en deze oplossing gespecificeerd (levering, waardig alternatief, waardige korting als compensatie)
Daarnaast staat er in de algemene voorwaarden ook dat ze bij niet kunnen leveren een beter alternatief zoeken, dus als ze het niet meer op een foute prijs kunnen gooien, moeten ze wel iets leveren.

Kun je de mail hier ook even plaatsen? Daar hebben mensen hier wellicht nog wat aan.

[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 14-11-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Grappig- dat is dan alweer mijn tweede bon.. lol

Voorbeeld mail zou wel handig zijn, zodat we ong. t zelfde sturen, zet mijn nickname maar op de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ook mee! :)
Mafkezen daar... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb ook een bon ontvangen....wel is deze voor alle producten te gebruiken, vorige keer was het volgens mij alleen laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:13
Ben het er ook niet mee eens. Standaard mailtje maken?

Mocht iemand een bon overhebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nice try Bol.com, maar zo makkelijk komen jullie er niet vanaf.
Als ik een fout maak op het werk, wordt ik daar op aangesproken. Als mijn fout grote gevolgen heeft, zijn daar ook consequenties aan verbonden. Sorry zeggen en een rondje geven is dan geen acceptable oplossing.

Ik wacht ook even een standaard mailtje af namens ons Tweakers...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier ook een cadeaubon ontvangen, bewust nog niet geclaimed. Even wachten wat de verdere stappen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Zo spaar je wel een mooie korting bij elkaar als je elke maand 20 euro aan cadeaubon ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zet mijn nickname ook maar op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Ik doe ook mee...ik ga hier ook niet zomaar mee akkoord.

( En mocht iemand het gekloot zat zijn en een bon over hebben...PM me plz )

[ Voor 12% gewijzigd door melk0r op 14-11-2012 19:00 ]

Laat maar..

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste