Toon posts:

HP ProBook 6465B bij Bol.com

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:31
Er was dit weekend opnieuw een goedkope laptop in de aanbieding bij Bol. Deze was afgeprijsd naar 259 euro.
Ayazis schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:50:
Huisgenootje wees me vanmiddag hierop:
http://www.bol.com/nl/p/h...errer=ADVNLTWE00202100099

HP probook die op bol.com inééns paar honderd euro goedkoper wordt aangeboden...
Foutje van Bol.com?

Pricewatch:
pricewatch: HP ProBook 6465b (QC383AW)
Waar het bij de vorige gevallen leek te gaan om een fout, leek prijs in dit geval wel te kloppen, zelfs de klantenservice bevestigde dit bedrag. Het is nu ook duidelijk dat Bol niet de laptop gaat leveren, vanwege een verkeerde prijs.
Is hier iets aan te doen juridisch?
* Klantenservice is door enkele mensen gebeld en die zeiden:"Het is de goede prijs", heeft iemand een opname hiervan?
* Op de site van HP, stond dezelfde Laptop voor bijna dezelfde adviesprijs.
* Ook bij andere webshops stond/staat hij voor ongeveer dezelfde prijs (wellicht met 2GB ipv 4 GB)
Annulering Bol
Per ongeluk is bovengenoemd artikel op onze website voor een te laag bedrag aangeboden. Er is hier helaas sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd.
Hou het wel netjes, want andere topics werden al eens eerder gesloten. :)

[Voor 87% gewijzigd door NotSoSteady op 05-11-2012 11:47]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:30

Quad

Doof

Is nergens vindbaar..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03 23:35
Ik heb net een mail gekregen met de volgende melding:

Op 03 november 2012 heeft u onder bestelnummer 8057029620 het artikel "HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty" besteld.

Per ongeluk is bovengenoemd artikel op onze website voor een te laag bedrag aangeboden. Er is hier helaas sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd.

Wel jammer, was een leuke laptop geweest voor m'n vriendin.

• NotSoSteady
Ja is hier ook geannuleerd.

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:10
Heb afgelopen weekend net als vele anderen wederom een laptop besteld bij Bol.com, de HP ProBook 6465b.
Deze was afgeprijsd voor 259 euro.

Echter wederom geannuleerd.

* Klantenservice is door enkele mensen gebeld en die zeiden:"Het is de goede prijs", heeft iemand een opname hiervan?
* Ook bij andere webshops stond/staat hij voor ongeveer dezelfde prijs (wellicht met 2GB ipv 4 GB)

Met welk excuus gaan ze nu weer komen? 8)7

• NotSoSteady
sattertje schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:41:
Heb afgelopen weekend net als vele anderen wederom een laptop besteld bij Bol.com, de HP ProBook 6465b.
Deze was afgeprijsd voor 259 euro.

Echter wederom geannuleerd.

Met welk excuus gaan ze nu weer komen? 8)7
Ja het begint nu wel erg te worden, dit is de zoveelste keer, ik krijg zelfs nog niet een mailtje over de annulering.

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 17:11
Elders was deze bol.com laptop toch voor ongeveer dezelfde prijs leverbaar (minus 2 GB geheugen maar ok) dus dat mom van "kennelijke vergissing" is wel heel makkelijk...lijkt me qua situatie niet echt vergelijkbaar met die 99 euro laptop van kort terug..mag dat allemaal zo maar?

Laat maar..

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:19
*knip*

Als je niets toe te voegen hebt, reageer dan niet.

[Voor 68% gewijzigd door Orion84 op 05-11-2012 11:52]

Te koop aangeboden: Seagate Backup Plus 5TB - Aantal stuks beschikbaar: 6 5 4 3

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:27
Ik ga zelf de klantenservice een mail sturen. Ik zal die mail hier posten, zodat mensen deze mail eventueel ook kunnen gebruiken.

• NotSoSteady
danielkraak schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:53:
Ik ga zelf de klantenservice een mail sturen. Ik zal die mail hier posten, zodat mensen deze mail eventueel ook kunnen gebruiken.
Reactie binnen 72 uur waarschijnlijk, dat zoiets ook nog kan in 2012. 8)7

[Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 05-11-2012 11:59]

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hier ook geannuleerd - Ging er vanuit dat de prijs juist was, aangezien het ook de adviesprijs is op de HP site en heb hiervoor de 10% kortingsbon en de 20 euro cadeaubon (92 eur laptop) gebruikt.

Ben benieuwd naar je mail - zal ze adhv die mail ook een bericht sturen.

• ldhollander
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2017
Bij HP zelf staat hij nog steeds voor deze prijs...
Ik ga ze ook mailen, belangrijk is denk ik wel vooral de veronderstelling van de kennelijke vergissing in twijfel te trekken. ;)
Zodra je aangeeft dat de prijs weldegelijk laag is/was geef je ze min of meer gelijk.

1960Wp Suntech, 120Wp sharp, 510Wp Qcells

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-03 15:26

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Hier ook geannuleerd. Ik heb ze gemaild waar het verhaal van verkeerde prijs over gaat... De adviesprijs van HP is gewoon 244 eur, andere shops hebben 'm ook voor die prijs staan.

Dat de prijs scherp is, ja. Maar goed, win7 laptops worden vaker gedumpt nu Win8 uit is. En als *ook* hp zelf die prijs vermeld... Dan is zeker geen te lage prijs, zoals Bol wel beweert. Foutief dus niet, of gaat iedereen, incl fabrikant en distris, 'ineens' dezelfde fout maken?

Reactie:
U geeft aan dat het u verbaasd dat de prijs van de 'HP ProBook 6465b' op onze website niet correct zou zijn en geeft aan dat de prijs (259,00 euro) vergelijkbaar is met de adviesprijs van deze notebook.

Helaas kunnen wij alleen zien dat de notebook van de website is gehaald met de reden dat de prijs niet correct is. We kunnen niet zien of de prijs nu juist te hoog of te laag op de website stond. Wij kunnen u helaas de notebook momenteel niet leveren totdat het bedrag is aangepast. Als dit is gebeurd kunt u de notebook opnieuw bestellen. U kunt het artikel blijven volgen via onderstaande link:

[Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 05-11-2012 12:23]

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 17:11
Waar staat die adviesprijs van HP?

Laat maar..

• Harperz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-03 22:37
Die van mij is ook geannuleerd. Gezien het feit dat hij ook bij andere webshops voor dezelfde prijs wordt aangeboden is dit wel raar van bol.com.

Maar goed weer een illusie minder.

• Harperz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-03 22:37

• DJSmiley

DJSmiley

melk0r schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:27:
Waar staat die adviesprijs van HP?
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5152210

Daar staat gewoon 244 eur incl BTW.

(Enige verschil is dat dit de QC380AW is, en Bol de QC383AW is, maar op 4 vs 2Gb na zijn ze volgens mij identiek)

• ldhollander
DJSmiley schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:30:
[...]

http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5152210

Daar staat gewoon 244 eur incl BTW.

(Enige verschil is dat dit de QC380AW is, en Bol de QC383AW is, maar op 4 vs 2Gb na zijn ze volgens mij identiek)
Bol gaf voor zover ik weet niet specifiek aan om welk type het zou gaan. ;)

Ik heb ze ook even een vlammend mailtje gestuurd. 8)
Fouten maken is menselijk maar daar zit nou eenmaal een risico aan. Je kunt je niet altijd overal uit draaien hoor. :P

• DJSmiley

DJSmiley

ldhollander schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:33:
[...]

Bol gaf voor zover ik weet niet specifiek aan om welk type het zou gaan. ;)
Stond er wel bij: (zowel artikelnr als EAN)

http://www.djsmiley.com/bollaptop.pdf
(Print van de site)

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17
Mijn correspondentie met bol (lezen kunnen ze dus ook al niet):

U heeft deze bestelling geannuleerd omdat volgens U het artikel op de website voor een te laag bedrag werd aangeboden. Aangezien het artikel voor ongeveer hetzelfde bedrag op de website van HP staat aangeprezen, begrijp ik deze redenering niet. Zie hier: http://www8.hp.com/nl/nl/...x.html?facet=HP-ProBook-b
Graag verneem ik van U voor welke prijs ik het artikel dan wel kan bij U kan kopen.

Antwoord van bol:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 5 november 2012.

U hebt een vraag over uw bestelling.

Helaas is dit product op dit moment niet meer leverbaar.

Het kan zijn dat dit artikel op een later moment wel weer in ons assortiment wordt opgenomen. Helaas is het niet mogelijk hier een termijn voor te geven. Voor de laatste nieuwe informatie hierover raden we u aan onze website regelmatig in het oog te houden.

Onze prijs voor dit product was 259 euro.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

N*****

bol.com Klantenservice

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-03 21:43
Tonger schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:38:
Mijn correspondentie met bol (lezen kunnen ze dus ook al niet):

U heeft deze bestelling geannuleerd omdat volgens U het artikel op de website voor een te laag bedrag werd aangeboden. Aangezien het artikel voor ongeveer hetzelfde bedrag op de website van HP staat aangeprezen, begrijp ik deze redenering niet. Zie hier: http://www8.hp.com/nl/nl/...x.html?facet=HP-ProBook-b
Graag verneem ik van U voor welke prijs ik het artikel dan wel kan bij U kan kopen.

Antwoord van bol:

U hebt een vraag over uw bestelling.

Helaas is dit product op dit moment niet meer leverbaar.

Het kan zijn dat dit artikel op een later moment wel weer in ons assortiment wordt opgenomen. Helaas is het niet mogelijk hier een termijn voor te geven. Voor de laatste nieuwe informatie hierover raden we u aan onze website regelmatig in het oog te houden.

Onze prijs voor dit product was 259 euro.

Met vriendelijke groet,

N*****

bol.com Klantenservice
Wat hebben ze verkeerd gelezen dan? Ze geven aan dat het artikel niet leverbaar is, als die niet leverbaar is kun je natuurlijk moeilijk een prijs noemen (want is er niet) :+ Ze geven zelfs nog de oude prijs als antwoord op je vraag (is op dit moment de meest accurate informatie, want is niet meer leverbaar)

[Voor 3% gewijzigd door N3oC op 05-11-2012 12:43]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17
N3oC schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:41:
[...]

Wat hebben ze verkeerd gelezen dan? Ze geven aan dat het artikel niet leverbaar is, als die niet leverbaar is kun je natuurlijk moeilijk een prijs noemen (want is er niet) :+
Ze gaven als reden van annuleren aan:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:16
Hier ook geannuleerd. Jammer, maar te verwachten bij www.bol.com. :)

[Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 05-11-2012 12:46]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• ldhollander

U geeft aan dat uw bestelling met nummer XXXXX is geannuleerd omdat de prijs verkeerd op de website zou hebben gestaan. Bij HP en bij leveranciers ziet u echter een vergelijkbare prijs.

Onze klantenservice beschikt helaas niet over de door u gevraagde informatie. Om u toch van dienst te kunnen zijn, hebben we uw vraag naar de betreffende afdeling doorgestuurd. Zodra we een antwoord ontvangen, wordt u op de hoogte gebracht. Normaal gesproken kunnen we, uiteraard afhankelijk van de vraag, binnen een week antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Naam

bol.com Klantenservice
www.bol.com

Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.

Geachte heer/mevrouw,

Vanmorgen kreeg ik bericht dat mijn bestelling met bovengenoemd bestelnummer geannuleerd is omdat de prijs voor het artikel te laag zou zijn. U beroept zich op artikel 4.2 uit de algemene verkoopvoorwaarden en geeft als reden dat het een kennelijke vergissing betreft.
Dit wil ik met klem betwisten aangezien producent HP en meerdere leveranciers eenzelfde prijs hanteren. Bewijs hiervoor heb ik bijgevoegd.

Ik verwacht dan ook dat het artikel alsnog geleverd wordt.

Euhm? :? Blaat hij nu alleen maar na wat ik zelf heb gestuurd? 8)7

• danielkraak
Vanavond plaats ik hier waarschijnlijk een mail. Waar kunnen we ons volgens mij zoal op beroepen:
-Prijs is nagevraagd en bevestigd
-Er stond nergens op=op, dus volgens mij moeten ze dan een alternatief voor dezelfde prijs aanbieden
-Ze hebben een koopovereenkomst eenzijdig geannuleerd, wat ook niet toegestaan is

Ik hoor graag of ik het met deze punten bij het rechte eind hebt, dan verwerk ik dit in de mail.

Anoniem: 22659

Het feit dat de klantenservice heeft aangegeven dat de prijs correct was, maakt dit geval weer erg interessant. Zie ook http://blog.iusmentis.com...oet-een-solid-state-otto/

• danielkraak
Anoniem: 22659 schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:59:
Het feit dat de klantenservice heeft aangegeven dat de prijs correct was, maakt dit geval weer erg interessant. Zie ook http://blog.iusmentis.com...oet-een-solid-state-otto/
Precies, en toevallig was ik ook betrokken bij dat gebeuren, dus ik heb ook enige ervaring op dit vlak. Of het wat oplevert in dit geval is natuurlijk te betwijfelen, maar het gaat me meer om het princiepe dat Bol.com verkeert handelt en dit soort geintjes regelmatig flikt.

• ldhollander
Even wat anders, Bol heeft geannuleerd maar hoe zit het met andere aanbieders? Iemand die bijv. bij Megasellers heeft gekocht? :?
Ben benieuwd waar dat soort bedrijven mee komen. ;)

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-03 19:09
Ik heb vanmorgen HP gebeld ( business nummer) en de genoemde prijs blijkt geen verkeerde prijs te zijn. Echter was hij niet meer in productie volgens haar.

Tevens heb ik met de bruneautech gechat en die schreven het volgende:

Systeem (11:51) 13126281
Systeem (11:51) nl-NL
Systeem (11:51) bruntech
Thomas (11:51): Welkom bij de on line ondersteuning van JM Bruneau. Ik ben Thomas. Kan ik u helpen?
Gebruiker (11:51): wat is de levertijd voor de HP probook 6465b van 201,53 euro exl. btw?
Thomas (11:53): hebt u ons referentienummer, dan kontroleer ik het direkt
Gebruiker (12:02): QC383AW#ABH
Thomas (12:03): We hebben twee modellen QC380AW#ABH of QC383AW#ABH
Thomas (12:05): Deze komt pas vanaf december terug op voorraad, het andere model qc380aw#abh zou in de loop van volgende week terug op stock komen
Gebruiker (12:07): Oke, maar het is wel zeker dat QC380AW#ABH geleverd kan worden voor de vermelde prijs van 201,53 euro excl. btw?
Thomas (12:09): als u die vandaag besteld aan deze prijs, dan leveren wij het toestel aan die prijs. Zolang HP de toestellen produceert.
Gebruiker (12:10): Kunt u daar achterkomen of HP dit model nog produceert. Ik had deze informatie graag alvorens ik de bestelling plaats.
Thomas (12:16): momenteel staan beide toestellen nog in de lijst van te leveren toestellen bij onze leverancier.
Gebruiker (12:18): oke bedankt voor de informatie

Beetje vreemd verhaal dus, maar de prijs kan niet de reden zijn voor het annuleren van de order. Megasellers heeft mijn order ook niet verwerkt met de melding:

Beste heer

Helaas is het door u bestelde artikel ( HP notebook 6465B) niet meer leverbaar.

Zoals u wellicht heeft opgemerkt stond de voorraadindicator op “0”. In sommige gevallen kunnen wij uw bestelling in zgn. backorder zetten, maar in dit geval betreft het een uitlopend artikel dat helaas niet meer door ons bij HP besteld kan worden.

Wij kunnen een voordelig alternatief aanbieden, voor een geringe meerprijs heeft u een alsnog een voordelige laptop.

Indien u reeds betaald heeft en u geen gebruik wilt maken van bovenstaande aanbieding, zullen wij het door betaalde bedrag spoedig terugstorten. Graag zien wij u reactie tegemoet.

[Voor 20% gewijzigd door SpX op 05-11-2012 13:34]

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-03 22:26

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Bij al onze leveranciers staat dit exacte model als : incourant.

En dus niet meer leverbaar en ook niet meer in productie.

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• ldhollander
SpX schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:32:
Ik heb vanmorgen HP gebeld ( business nummer) en de genoemde prijs blijkt geen verkeerde prijs te zijn.

....

Zoals u wellicht heeft opgemerkt stond de voorraadindicator op “0”. In sommige gevallen kunnen wij uw bestelling in zgn. backorder zetten, maar in dit geval betreft het een uitlopend artikel dat helaas niet meer door ons bij HP besteld kan worden.

Wij kunnen een voordelig alternatief aanbieden, voor een geringe meerprijs heeft u een alsnog een voordelige laptop.
Wat een floeperts he? Geen voorraad en daarnaar verwijzen als reden van annuleren maar nog wel even de prijs op de website aanpassen. 8)7

Wat is het aangeboden alternatief eigenlijk? :?

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-03 19:09
Een gerefurbished model dat (veel) duurder is en in vrijwel elk opzicht mindere specs heeft. E.g. 1 kilo meer gewicht, 1gb minder ram, groter etc.

Deze

[Voor 33% gewijzigd door SpX op 05-11-2012 14:00]

• ldhollander
SpX schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:58:
Een gerefurbished model dat (veel) duurder is en in vrijwel elk opzicht mindere specs heeft. E.g. 1 kilo meer gewicht, 1gb minder ram, groter etc.

Deze
Ik zou ze daar dan nog even op wijzen, prijs, spec's en geen nieuw product (misschien zelfs wel met beperkende garantievoorwaarden). ;)
Gewoon domweg aangeven dat het geen alternatief is en een andere suggestie vragen. :+

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, ik heb in ieder geval bol.com al gemeld dat de prijs wel realistisch was.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• jooproo
  • Laatst online: 13-02 11:08
hang nu met ze aan de telefoon... gaan het navragen voor me en ik geniet nu van "wild ones - Flo rida"

En....
"
Is gewoon een fout van onze kant. We kunnen helaas niks aanbieden ter compensatie, u zult het er maar mee moeten doen. Wat andere websites voor prijs hebben weet ik niet, ik spreek namens bol.com, en het is heel vervelend voor u dat deze aanbieding niet geleverd gaat worden
"

Hm, daar schiet ik dus niks mee op :(

[Voor 62% gewijzigd door jooproo op 05-11-2012 14:31]

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:07
Ik had er twee besteld (voor eigen gebruik). Twijfelde nog wel, mooie prijs maar gezien de toch wat magere specificaties en uitloop van model ook niet heel erg raar. Daarnaast ook nog dezelfde adviesprijs voor dit model op de website van HP. Feest gaat dus niet door....
Ik heb nog wel een adviesaanvraag bij de Consumentenbond neergelegd.

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-03 19:53
Als HP nou eens duidelijk verteld wat er aan de hand is dan weten we ook waar we aan toe zijn..
Want nu is er wel (redelijke) duidelijkheid over de correctheid van de aanbieding, maar weten we nog niet of het product wel leverbaar is.. Ik geloof niet dat het écht nergens meer te leveren is.
Heb laatst ook eens 2 maanden gewacht op een product, bleek na mijn aankoop niet meer leverbaar te zijn, maar na vastbehoudendheid toch nog geleverd gekregen.. Zal hier ook wel moeten lukken ;)

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-03 14:52
Net even de klantenservice van bol.com aan de lijn gehad. De mevrouw die ik aan de lijn had wist te vertellen dat de mensen die deze laptop besteld hebben binnen een week bericht krijgen.

Afwachten dan maar?

• MusicAddict
Mythx schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:30:
Net even de klantenservice van bol.com aan de lijn gehad. De mevrouw die ik aan de lijn had wist te vertellen dat de mensen die deze laptop besteld hebben binnen een week bericht krijgen.

Afwachten dan maar?
Het is dat ik hem via een andere webshop heb besteld, maar als blijkt dat bol er nog kan leveren, dan moet de rest dat ook kunnen. (hebben ze in ieder geval geen uitweg dat ze er niet meer zijn)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

MusicAddict schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:32:
[...]

Het is dat ik hem via een andere webshop heb besteld, maar als blijkt dat bol er nog kan leveren, dan moet de rest dat ook kunnen. (hebben ze in ieder geval geen uitweg dat ze er niet meer zijn)
Tenzij Bol de laatste partij opgekocht heeft.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• danielkraak
Ok, ik denk dat ik het volgende mailtje naar Bol.com ga sturen:
Geachte,

Vandaag heb ik een mail van u ontvangen dat mijn bestelling van een laptop is geannuleerd op grond van dat de prijs niet klopte. Het gaat hierbij om een HP ProBook 6465b en het ordernummer is xxxxxxxxx. Voor het plaatsen van mijn bestelling heb ik de klantenservice gebeld om te vragen of de prijs klopte en deze heeft de prijs bevestigd.

Door het feit dat het aanbod door de klantenservice bevestigd is en het feit dat ik hierna de laptop ook daadwerkelijk heb besteld, zijn we een koopovereenkomst aangegaan. Ik wil u vriendelijk verzoeken om deze overeenkomst alsnog na te komen. Overigens heeft u ook mijn order eenzijdig geannuleerd, wat niet toegestaan is.

Met vriendelijke groet,

Naam
Misschien is het handig als we allemaal ongeveer hetzelfde mailtje de deur uitdoen, zodat het idee waarom de laptop toch geleverd moet worden duidelijk overkomt. Ik hoor daarom graag op- en/of aanmerkingen op het mailtje wat er eventueel beter moet.

Mijn idee met het mailtje is om niet te diep op de situatie in te gaan (klopt de prijs wel ed., is de laptop nog wel te leveren), maar het gewoon heel zwart wit te stellen: jij controleert of de prijs klopt, je koopt het product en gaat hiermee een koopcontract aan, bol.com annuleert je bestelling eenzijdig onder het mom van dat de prijs niet klopt.

Edit: naar ik me kan herinneren is het eenzijdig annuleren van een koopcontract niet toegestaan (lijkt me sowieso logisch). Wellicht dat iemand dat nog kan bevestigen. :)

[Voor 6% gewijzigd door danielkraak op 05-11-2012 19:13]

• ldhollander
De prijs klopt ook gewoon, HP in Engeland en Duitsland vermelden eenzelfde prijs ongeveer. Ik kan ook Engelse webwinkels vinden die hem voor die prijs op de site hebben staan, het is dus geen vergissing maar hij is ook echt nergens (meer) in voorraad lijkt het. :X

Dus we krijgen misschien wel gelijk maar geen laptop. :+

• danielkraak
ldhollander schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:19:
De prijs klopt ook gewoon, HP in Engeland en Duitsland vermelden eenzelfde prijs ongeveer. Ik kan ook Engelse webwinkels vinden die hem voor die prijs op de site hebben staan, het is dus geen vergissing maar hij is ook echt nergens (meer) in voorraad lijkt het. :X

Dus we krijgen misschien wel gelijk maar geen laptop. :+
Tsja, de prijs klopt ook wel, maar Bol zegt van niet, waardoor ze annuleren. Vandaar dat ik mij richt op de reden van annuleren.

Overigens zijn ze volgens mij verplicht om een alternatief te zoeken op het moment dat hij echt niet meer leverbaar is. Er stond namelijk geen "op=op".

Edit: zojuist reactie op mijn mailt gehad:
Geachte,

U geeft aan dat uw bestelling 8056996010 is geannuleerd wegens een fout op onze website.

Het spijt ons dat u onjuiste informatie heeft ontvangen bij navraag naar de prijs van het artikel. Wij begrijpen dat dit vervelend is.

Er is hier helaas sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.

Onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wassima

bol.com Klantenservice
www.bol.com
Deze heb ik beantwoord met:
Geachte,

De prijs is gewoon bevestigd en was niet onrealistisch. Ik verzoek u zich te houden aan de gesloten koopovereenkomst en de laptop alsnog te leveren.

Met vriendelijke groet,

Naam
Het is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar ook al zeggen ze nu dat de prijs niet klopt, HP hanteert een adviesprijs die in de buurt komt. De prijs is dus gewoon realistisch, dus op grond daarvan mogen ze echt niet annuleren.

[Voor 43% gewijzigd door danielkraak op 05-11-2012 20:06]

• Vjenne-ICT
  • Laatst online: 21-03 23:14
Geachte heer,

Op 04 november 2012 heeft u onder bestelnummer 8057082690 het artikel "HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty" besteld.

Betaalmethode: Acceptgiro

Voor bovenstaand(e) artikel(en) komt uw betalingsverplichting te vervallen.

Mocht u een cadeaubon hebben gebruikt om een artikel af te rekenen dat nu is geannuleerd dan wordt deze binnen 24 uur automatisch opgewaardeerd. U kunt dit zien in uw account.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak en met vriendelijke groet,

bol.com
http://www.bol.com

• MusicAddict
Vjenne-ICT schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:42:
Geachte heer,

Op 04 november 2012 heeft u onder bestelnummer 8057082690 het artikel "HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty" besteld.

Betaalmethode: Acceptgiro

Voor bovenstaand(e) artikel(en) komt uw betalingsverplichting te vervallen.

Mocht u een cadeaubon hebben gebruikt om een artikel af te rekenen dat nu is geannuleerd dan wordt deze binnen 24 uur automatisch opgewaardeerd. U kunt dit zien in uw account.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak en met vriendelijke groet,

bol.com
http://www.bol.com
Als eerste voordat er een mod kwaad wordt -> HP ProBook 6465B bij Bol.com topic over het probleem. Neemt niet weg dat bol niks te ontbinden heeft, immers heeft HP bevestigd dat het de correcte prijs is en bol dus geen aanspraak kan maken op een kennelijke vergissing.

• ldhollander
Ik heb ook weer bericht terug:

U heeft contact opgenomen met bol.com Klantenservice omdat het artikel 'HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty' uit uw bestelling XXXXX is geannuleerd vanwege een foutieve prijs. Daarbij geeft u aan dat de laptop voor een lagere prijs op de website van HP wordt aangeboden.

Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat uw bestelling is geannuleerd.

Om u van dienst te kunnen zijn hebben wij uw bericht doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zodra zij over meer informatie beschikken nemen zij contact met u op. U wordt binnen een week hierover geinformeerd.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Naam

bol.com Klantenservice
www.bol.com

Even voor de duidelijkheid, we gaan het gooien op artikel 11 punt 5 uit hun algemene voorwaarden?

Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:30
Baal nu al dat ik niet heb besteld :P

• danielkraak
ldhollander schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:12:
Ik heb ook weer bericht terug:

U heeft contact opgenomen met bol.com Klantenservice omdat het artikel 'HP ProBook 6465b AMD A4-3310MX 14.0 HD AG LED SVA UMA cam 4GB DDR3 320GB HDD DVD+/-RW 802.11a/b/g/n BT FPR Win 7 PRM 64OF10 STR 1yr wrty' uit uw bestelling XXXXX is geannuleerd vanwege een foutieve prijs. Daarbij geeft u aan dat de laptop voor een lagere prijs op de website van HP wordt aangeboden.

Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat uw bestelling is geannuleerd.

Om u van dienst te kunnen zijn hebben wij uw bericht doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zodra zij over meer informatie beschikken nemen zij contact met u op. U wordt binnen een week hierover geinformeerd.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Naam

bol.com Klantenservice
www.bol.com

Even voor de duidelijkheid, we gaan het gooien op artikel 11 punt 5 uit hun algemene voorwaarden?

Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Nee, dat doen we nog niet. Ze hebben nog niet gezegd dat het product niet leverbaar is, dus probeer niet teveel op de zaken vooruit te lopen. De situatie is gewoon als volgt: wij hebben gevraagd of de prijs klopte. Deze is door hen bevestigd en nu zijn wij met hen een koopovereenkomst aangegaan. Deze kunnen ze daarom niet meer ontbinden onder het mom van dat de prijs niet klopt, wat ze nu dus wel doen.

Wat betreft de algemene voorwaarden: wacht er nog even mee, zoals ik boven al aangeef, ze hebben nergens gezegd dat ze hem niet kunnen leveren. Op het moment dat ze aangeven dat hij niet leverbaar is, kun je ze wijzen op dat punt.

[Voor 69% gewijzigd door danielkraak op 05-11-2012 20:19]

• ldhollander
danielkraak schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:16:
Wat betreft de algemene voorwaarden: wacht er nog even mee, zoals ik boven al aangeef, ze hebben nergens gezegd dat ze hem niet kunnen leveren. Op het moment dat ze aangeven dat hij niet leverbaar is, kun je ze wijzen op dat punt.
Ik ga wat te snel idd. ;)

Bij het artikel staat inmiddels wel: Dit artikel is helaas niet leverbaar. maar dat maakt voor 'onze' gang van zaken natuurlijk niks uit. Ten tijde van bestellen mocht je redelijkerwijs aannemen dat dit artikel geleverd zou gaan worden na 5 tot 10 werkdagen.

• danielkraak
Ik vind het wel typisch dat ze het erop hebben gegooid dat de prijs niet klopte, gezien hij op de HP site ook deze prijs ongeveer heeft. Dat hij niet leverbaar is, daar kan ik me nog wel in vinden. Echter als ze, nadat wij lange tijd hebben aangehouden dat de prijs gewoon aannemelijk was, melden dat hij niet meer leverbaar is, dan snijden ze zich wat mij betreft wel in de vingers, want dit is natuurlijk gewoon slechte communicatie en het lijkt er dan ook dat ze er met een smoesje vanaf proberen te komen in eerste instantie.

Bij de Dell-laptop herinner ik me ook nog dat we eerst een mail kregen dat de laptop niet geleverd kon worden omdat er een onderdeel niet op voorraad was en daarna kregen we een mail dat de prijs niet klopte.

Ondertussen heb ik nu ook, net zoals Idhollander, een mailtje ontvangen dat ze mijn 'case' hebben doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling hebben gestuurd.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:24
Sturen jullie de mailtjes gewoon per reply aan dat ene emailadres of heb je een ander emailadres nodig?

• danielkraak
xminator schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:40:
Sturen jullie de mailtjes gewoon per reply aan dat ene emailadres of heb je een ander emailadres nodig?
Ik heb het gestuurd naar klantenservice@bol.com. Je kunt het ook via een formulier op hun website sturen.

• ldhollander
Ik heb dat formulier gedaan, maakt dus weinig uit hoe je het doet. ;)

Eigenlijk is dit wel een keer geinig om uit te zitten. :+

• Zerfox
  • Laatst online: 20-01 14:34

Zerfox

^this guy

Hey jongens, is dit mijn straf voor het niet regelmatig kijken in het 'Het algemene kortingen en aanbiedingen topic'? :( ;)
Ik had wel een topic verwacht vóór het product van de site werd afgehaald :+

Anyways, keep us up to date! Dit is namelijk een veel aannemelijkere prijs dan de eerder aangeboden laptop!

• Laank
Ik heb zojuist ook een reactie ontvangen van bol.com, kern van het verhaal:

Bol.com doet zoveel mogelijk om al haar klanten tevreden te stellen. Wij kunnen in dit geval helaas niet meer doen dan uw bestelling te annuleren. Omdat het artikel op onze site voor een te laag bedrag wordt aangeboden.

Jammer dus?

• kuiken
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-03 08:02
ldhollander schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:57:
Ik heb dat formulier gedaan, maakt dus weinig uit hoe je het doet. ;)

Eigenlijk is dit wel een keer geinig om uit te zitten. :+
ik denk dat je ook een redelijke kans maakt, aangezien dit nu al twee keer eerder is gebeurt en de prijs niet heel onwaarschijnlijk was aangezien HP het als Adviesprijs heeft gegeven. en meerdere websites dit over hebben genomen. het is een ouder type laptop.

zou een mooie actie kunnen zijn tegenover alle 10" laptops die aangeboden worden en als verkoop van rest partijen.
Laank schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:13:

Bol.com doet zoveel mogelijk om al haar klanten tevreden te stellen. Wij kunnen in dit geval helaas niet meer doen dan uw bestelling te annuleren. Omdat het artikel op onze site voor een te laag bedrag wordt aangeboden.

Jammer dus?
nou dat vind ik wel erg kort door de bocht, het is vaker voorgekomen dat in het Weekend de prijs extreem laag was. dus er schort iets niet aan hun prijssysteem, (waarschijnlijk nemen ze het 1 op 1 over van adviesprijzen bij het betreffende merk?)

zou wel tof wezen als Tweakers.net opkomt voor de rechten van de "leden". zoals radar dat regelmatig doet. (samen sta je sterk?) _/-\o_

edit: Quote

[Voor 31% gewijzigd door kuiken op 05-11-2012 21:17]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35
Laank schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:13:

Jammer dus?
Het is hun winkel, en de toon van hun reactie is alsof iemand anders verantwoordelijk is voor de prijzen op hun website.

Kijk, ik snap ook dat de prijzen geautomatiseerd doorgezet worden naar de website. Daar kleven echter risico's aan. Bol.com kiest er blijkbaar voor om de prijzen inderdaad 1 op 1 door te zetten naar de website. Daarmee accepteert Bol.com in zekere mate dat ze een risico lopen op fouten.

Ook snap ik dat ze proberen zoveel mogelijk klanten af te poeieren met "niet ons probleem, helaas pindakaas", maar in dit geval was het gewoon een aannemelijke prijs voor een uitgefaseerd model.
quote: AV bol.com artikel 11 lid 5
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.
Ik zie ze hier geen vervangend artikel beschikbaar stellen. ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• ldhollander
kuiken schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:14:

zou wel tof wezen als Tweakers.net opkomt voor de rechten van de "leden". zoals radar dat regelmatig doet. (samen sta je sterk?) _/-\o_
Ik voel nu al een (laptop)band. :D

Als iedereen gewoon de reacties van en naar Bol blijft posten hier komt het wel goed. Die laptop zullen we nooit krijgen maar laat ze maar eens een leuk aanbod doen toch? ;)

• danielkraak
Voor de mensen die mails blijven ontvangen dat de prijs niet klopte en dat ze je order hoe dan ook annuleren. Ik had zelf het volgende gemaild (stond ook al eerder in het topic):
Geachte,

De prijs is gewoon bevestigd en was niet onrealistisch. Ik verzoek u zich te houden aan de gesloten koopovereenkomst en de laptop alsnog te leveren.

Met vriendelijke groet,

Naam
Na dit mailtje is mijn 'case' doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Ik zou zeggen: hou het erbij dat de prijs aannemelijk was, bevestigd is en dat ze daardoor zich dus aan de koopovereenkomst horen te houden. Veel juridischer zou ik het ook niet maken, want daar kun je jezelf alleen maar in de vingers mee snijden.

Ga ook niet iets aangeven in de trend van: op die en die site zijn heel veel mensen boos dat jullie hem hebben geannuleerd en die gaan er werk van maken als jullie hem niet leveren. Houd het gewoon netjes individueel.

Waarschijnlijk lezen ze van Bol.com hier ook wel mee overigens. O-)

[Voor 16% gewijzigd door danielkraak op 05-11-2012 21:36]

• MusicAddict
Ik vrees het ergste.. Ik heb hem besteld bij een van de directe verkooppunten van HP en zelfs deze vertelde dat het product niet meer te bestellen is.. ook moest erbij vermeld worden dat de prijs niet reëel was, al heb ik ze daar netjes op gewezen en daar kwamen ze wel op terug. Maar ik zal morgen een nieuw belletje plegen om verdere informatie te vergaren :)

(en het blijft toch een koopovereenkomst dus er moet vast wel iets te doen zijn ;) )

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-03 14:37
Geachte heer/mevrouw,

Vanmorgen ontving ik van u een email dat u mijn bestelling van een HP ProBook 6465b moest annuleren, waarbij u zich beroept op het feit dat de prijs van deze laptop op een kennelijke vergissing berust.
Gezien het feit dat deze prijs echter door uw telefonische helpdesk vooraf is bevestigt en de door HP zelf gestelde adviesprijs op een vergelijkbaar niveau ligt stel ik mij op het standpunt dat u deze koop niet op deze grond kunt ontbinden en gehouden bent deze laptop of een vergelijkbaar model te leveren voor de overeengekomen prijs.
Ik verzoek en indien nodig sommeer u dan ook om over te gaan tot het uitvoering geven aan de door ons gesloten koopovereenkomst.

Met vriendelijke groet,
Naam
Bovenstaande heb ik gestuurd, ook doorgezet, krijg binnen een week bericht.

• Laank
Matrix schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:39:
[...]

Bovenstaande heb ik gestuurd, ook doorgezet, krijg binnen een week bericht.
Ik heb een soortgelijk bericht gestuurd als antwoord op het eerder ontvangen mailtje.

We zullen zien.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelfde verhaal hier. Besteld, annulering ontvangen vanwege dezelfde reden.
De MediaMarkt heeft destijds ook ons onze snelle 32GB USB sticks geleverd na een kleine 'oepsie' op hun website (32GB USB 3.0 Drive voor 18 euro?). Ook dat was een aannemelijke prijs en dat is ook hier het geval omdat deze prijs op de officiële HP site staat en meerdere malen bevestigd is. Wat mij betreft komt bol.com hier niet zo makkelijk vanaf.. Samen staan we sterk.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• danielkraak
Freekers schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:24:
Zelfde verhaal hier. Besteld, annulering ontvangen vanwege dezelfde reden.
De MediaMarkt heeft destijds ook ons onze snelle 32GB USB sticks geleverd na een kleine 'oepsie' op hun website (32GB USB 3.0 Drive voor 18 euro?). Ook dat was een aannemelijke prijs en dat is ook hier het geval omdat deze prijs op de officiële HP site staat en meerdere malen bevestigd is. Wat mij betreft komt bol.com hier niet zo makkelijk vanaf.. Samen staan we sterk.
Ach ja, dit is al de derde keer dat ze dit flikken en dit keer is de prijs wel aannemelijk en hebben we ook nog nagevraagd of deze klopt. Hoop dat ze hiermee een beetje gaan beseffen dat klanten ook wel wat slimmer worden van hun lompe praktijken.

• MusicAddict
Ik heb net uit verveling 10 webshops gemaild over de levertijden van het product. Ik hoop er morgen antwoord op te krijgen of hun wel nog ergens deze laptops vandaan kunnen toveren. Als dit blijkt dan heeft bol ook geen poot om op te staan zou je denken, we zullen zien ;)

• danielkraak
MusicAddict schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:31:
Ik heb net uit verveling 10 webshops gemaild over de levertijden van het product. Ik hoop er morgen antwoord op te krijgen of hun wel nog ergens deze laptops vandaan kunnen toveren. Als dit blijkt dan heeft bol ook geen poot om op te staan zou je denken, we zullen zien ;)
Dat klinkt goed. Misschien ook nog bij HP informeren?

Pas op het moment dat ze zeggen dat de laptop niet meer leverbaar is, kunnen we eventueel iets met de informatie die jij hiermee verkrijgt.

• ldhollander
Van mij mogen ze ook een andere maar wel vergelijkbare 14 incher opsturen hoor. :+

• MusicAddict
Heb net via de HP twitter bevestiging gekregen dat ze het product nog steeds verkopen in Nederland, maar uiteraard ben ik in die 140 tekens vergeten te stellen óf ze hem ook kunnen leveren :+ Dus uiteraard betekend dit dus (nog) niks :P

[Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 05-11-2012 23:54]

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-03 18:44
Had hem ook besteld voor deze prijs, en heb ook een mail naar de klantenservice gestuurd :)

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier ook maar een mailtje gestuurd. 3x is scheepsrecht. Eerst de Toshiba en een ProBook en nu weer een ProBook. Waar ze bij de vorige keren nog konden terugvallen op een foutieve prijs kan dat nu zeer zeker niet. Laat ze nu maar eens over de brug komen met deze laptop of anders een alternatief.

• Laank
danielkraak schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:34:
Na dit mailtje is mijn 'case' doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.
Ik heb inmiddels ook bericht ontvangen dat de klacht wordt doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het wachten is tot dit door de media word opgepikt om bol.com tot actie te laten zetten. Bij het AT tablet en de Dell laptop ging het toen pas lopen toen het in de media kwam.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 09:26
Ze hebben daar wel een handje van de laatste paar maanden, eerste die van 93 euro, nu deze weer. Er zitten daar echt een paar mensen te slapen, of systemen dat kan natuuurlijk ook nog.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

danielkraak schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:30:
[...]

Ach ja, dit is al de derde keer dat ze dit flikken en dit keer is de prijs wel aannemelijk en hebben we ook nog nagevraagd of deze klopt. Hoop dat ze hiermee een beetje gaan beseffen dat klanten ook wel wat slimmer worden van hun lompe praktijken.
Oké, maar nu wijst alles in ons voordeel.
- Prijs is telefonisch bevestigd door bol.com
- Prijs is bevestigd door HP via mail/livechat/twitter
- Prijs staat nog steeds op de HP website
- Andere shops bieden hem voor dezelfde prijs aan
Ergo, de prijs is dus aannemelijk en niet verdacht laag zoals 93 euro oid.

Gewoon blijven mailen. De MediaMarkt hebben we toen ook 3 weken moeten spammen voordat ze de brug over kwamen.

Van mij part mag T.net hier ook wel een frontpage artikeltje over schrijven. Dit is de zoveelste keer dat een shop volledig vertrouwd op een automatisch systeem voor het vullen van zijn/haar shop maar niet de consequenties wilt dragen als het eens niet in hun voordeel uitpakt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• NotSoSteady
Gewoon een nieuwstip insturen!

http://tweakers.net/etc?Action=Newssubmit

• MusicAddict
Ik heb dus al een aantal mailtjes terug gehad voor zover en blijkt dat hij echt niet meer te leveren is..
Uit een mailtje bleek zelfs dat ze al sinds augustus 2012 niet meer geleverd kunnen worden.. ;w vond ik van allemaal wel de duidelijkste.
Zelfs in de UK is hij niet meer te krijgen bij hp dus ik vrees het ergste.
Het is dat ik nu nog niet thuis ben anders zou ik de mailtjes bijvoegen.

[Voor 22% gewijzigd door MusicAddict op 06-11-2012 11:01]

• danielkraak
MusicAddict schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:59:
Ik heb dus al een aantal mailtjes terug gehad voor zover en blijkt dat hij echt niet meer te leveren is..
Uit een mailtje bleek zelfs dat ze al sinds augustus 2012 niet meer geleverd kunnen worden.. ;w vond ik van allemaal wel de duidelijkste.
Zelfs in de UK is hij niet meer te krijgen bij hp dus ik vrees het ergste.
Het is dat ik nu nog niet thuis ben anders zou ik de mailtjes bijvoegen.
Nja, over problemen met levering heb ik ze niet gehoord, alleen over de prijs. Als ze hem niet kunnen leveren, dan moeten ze maar op zoek naar een alternatief.

• MusicAddict
Probleem is als er geen product is wat geleverd kan worden er ook geen overeenkomst is. Immers Hoe kan je iets verkopen dat er ook echt niet is. Dat bol vervolgens per ongeluk toch een aantal van deze uitverkochte producten verkoopt betekent niet dat ze voor en vervanging hoeven te zorgen. Als het nu dus bleek dat ze net pas uitverkocht zijn en niet leverbaar dan had je daar wel gelijk in.

• ldhollander
MusicAddict schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:08:
Probleem is als er geen product is wat geleverd kan worden er ook geen overeenkomst is. Immers Hoe kan je iets verkopen dat er ook echt niet is. Dat bol vervolgens per ongeluk toch een aantal van deze uitverkochte producten verkoopt betekent niet dat ze voor en vervanging hoeven te zorgen. Als het nu dus bleek dat ze net pas uitverkocht zijn en niet leverbaar dan had je daar wel gelijk in.
Euhm jij draait het om, wij hoeven (en kunnen ook) niet het voorraadbeheer van Bol doen he? Als iets op de website beschikbaar wordt gesteld mag je er vanuit gaan dat het om leverbare goederen gaat, zo niet? Dan een vervangend artikel aanbieden. ;)
Dat staat ook gewoon in hun eigen voorwaarden.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:25
MusicAddict schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:08:
Jij bent in dienst van bol.com?
Anders kan ik zo'n relaas toch niet echt plaatsen.

• danielkraak
Voor zover ik weet hoort een winkel zich in te spannen om een alternatief te verzorgen. Het zou wel heel makkelijk zijn om iets aan te bieden en vervolgens niet te hoeven leveren, omdat het niet op voorraad is. Dan hoor je het gewoon niet aan te bieden.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
danielkraak schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:50:
Voor zover ik weet hoort een winkel zich in te spannen om een alternatief te verzorgen. Het zou wel heel makkelijk zijn om iets aan te bieden en vervolgens niet te hoeven leveren, omdat het niet op voorraad is. Dan hoor je het gewoon niet aan te bieden.
Inderdaad en gezien de eerdere misverstanden in het verleden zou Bol er goed aan doen om nu eens over de brug te komen en niet zoals eerder er zo gemakkelijk onderuit probeert te komen door een simpel mailtje te sturen waarin ze maar even besluiten om de koopovereenkomst eenzijdig te ontbinden.

• ldhollander
Ik zal mijn wettenbundels er anders nog eens op na slaan maar volgens mij is het heel simpel, Bol doet een aanbod door een artikel met prijs op de website te vermelden en de mogelijkheid te geven aan consument dit aan te nemen en tot een overeenkomst tot koop te komen. Dit gebeurt op het moment dat je instemt met de voorwaarden en aan diezelfde voorwaarden zal (ook!) Bol zich nu moeten houden. :)

Zoals danielkraak aangeeft, je kunt niet maar te pas en te onpas een aanbod intrekken als het je niet zint en het zou wel helemaal kwalijk zijn als dit aanbod ons is gedaan terwijl de goederen fysiek niet meer leverbaar zouden zijn. ;)

• MusicAddict
maartend schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:48:
[...]

Jij bent in dienst van bol.com?
Anders kan ik zo'n relaas toch niet echt plaatsen.
Ik heb iets meer dan 12 webshops gemaild, zelfs 2 in de UK en stuk voor stuk konden ze me vertellen dat het product al even niet meer leverbaar is en dus het een fout is vanuit de leverancier. Zelfs een direct verkooppunt van HP bevestigde dat het een product is wat gewoon niet leverbaar meer is en dus ook niet geleverd kan worden, immers er is niks te koop sinds augistia. (omdat ze toen al niet meer te leveren waren) .Gewoon een fout in het geautomatiseerde systeem waar dus veel webshops op werken. Ik heb zelfs mijn Wettenbundel er ook al voor open geslagen maar blijkt dus niet eenduidig iets in te staan.

Het punt waar ik op doel is dat het product schijnbaar nooit verkocht zou moeten worden op zowel bol als enig ander site. Daarom gaat er volgend mij het punt op dat er gewoon geen overeenkomst is. Dat bol zich dan verschuilt achter de prijs klopt niet dat is hun probleem uiteraard. Maar als ze toegeven is een vervangend product voor dezelfde prijs uiteraard niet reëel, dan krijg je op zn meest een netbookje voor terug.

[Voor 31% gewijzigd door MusicAddict op 06-11-2012 12:56]

• danielkraak
MusicAddict schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:47:
[...]

Ik heb iets meer dan 12 webshops gemaild, zelfs 2 in de UK en stuk voor stuk konden ze me vertellen dat het product al even niet meer leverbaar is en dus het een fout is vanuit de leverancier. Zelfs een direct verkooppunt van HP bevestigde dat het een product is wat gewoon niet leverbaar meer is en dus ook niet geleverd kan worden, immers er is niks te koop sinds augistia. (omdat ze toen al niet meer te leveren waren) .Gewoon een fout in het geautomatiseerde systeem waar dus veel webshops op werken. Ik heb zelfs mijn Wettenbundel er ook al voor open geslagen maar blijkt dus niet eenduidig iets in te staan.

Het punt waar ik op doel is dat het product schijnbaar nooit verkocht zou moeten worden op zowel bol als enig ander site. Daarom gaat er volgend mij het punt op dat er gewoon geen overeenkomst is. Dat bol zich dan verschuilt achter de prijs klopt niet dat is hun probleem uiteraard. Maar als ze toegeven is een vervangend product voor dezelfde prijs uiteraard niet reëel, dan krijg je op zn meest een netbookje voor terug.
Tja, Bol kiest voor automatisering. Waarom zou de klant daar de dupe van moeten worden? Wij hebben nog netjes gebeld of het aanbod klopte, en dat klopte volgens hen. Daarnaast hebben ze ook nog niks gezegd over dat hij niet leverbaar is.

• game007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:43
Heeft iemand bewijs van de prijsbevestiging door bol.com (opname telefoongesprek/mail) ?

My blog

• xminator
game007 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:15:
Heeft iemand bewijs van de prijsbevestiging door bol.com (opname telefoongesprek/mail) ?
Dat maakt toch geen snars uit, het is een reele prijs. Wat zelfs door de fabrikant zelf is bevestigd.

• game007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:43
xminator schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:16:
[...]

Dat maakt toch geen snars uit, het is een reele prijs. Wat zelfs door de fabrikant zelf is bevestigd.
Klopt, maar als we dat hebben staan we nog sterker.

My blog

• danielkraak
game007 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:18:
[...]

Klopt, maar als we dat hebben staan we nog sterker.
Bewijs is niet echt nodig. Ze hebben zelf aangegeven dat ze het vervelend vinden dat de klantenservice 'verkeerde informatie' heeft verstrekt. Als ze straks in een keer met een mailtje komen dat er geen bewijs is dat de klantenservice dat heeft gezegd, dan staat dat nogal raar.

Ik bedoel, ze hebben ons al gelijk gegeven dat de klantenservice de prijs had bevestigd.

[Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 06-11-2012 13:25]

• Anoniem: 476915
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb net gebeld met bol.com, aangezien mijn laptop nog in verwerking staat. Ze zei letterlijk dat ik nog wel in de selectie zit en dat hij voor 15 november geleverd wordt. Ik krijg hem dus wel binnen! :D Geen idee alleen wat ik ermee moet.. :P

• Zerfox
  • Laatst online: 20-01 14:34

Zerfox

^this guy

Anoniem: 476915 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:30:
Heb net gebeld met bol.com, aangezien mijn laptop nog in verwerking staat. Ze zei letterlijk dat ik nog wel in de selectie zit en dat hij voor 15 november geleverd wordt. Ik krijg hem dus wel binnen! :D Geen idee alleen wat ik ermee moet.. :P
Aan mij geven? :>
Goede zaak dat bol.com dit toch doet!

• danielkraak
Er is nog niks geleverd. Daarnaast denk ik dat de klantenservice ook maar gewoon dom voorleest wat er in hun systeem staat.

• ldhollander
Eerst zien dan geloven idd, die klantenservice kennen we nu wel. :P

• jooproo
  • Laatst online: 13-02 11:08
Was je misschien een snelle besteller?

• Laank
Op welke datum en welk tijdstip heb jij je bestel bevestiging ontvangen? Misschien dat je inderdaad een van de eerste was en dat ze maar een enkel exemplaar hadden liggen oid.

Ik heb zelf de bevestigingsmail van de bestelling ontvangen op 3-11 om 21.00

• Anoniem: 476915
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Dit is mijn tijd: 3-11-2012 19:36

Ze zei het echt hoe ik het eerder vertelde.... Maar ik heb hem meer besteld om lekker met jullie mee te doen.. :P Ik heb al 3 laptops :P

• ldhollander
Ik heb 19:30 maar volgens mij zegt dat allemaal niet zoveel hoor. ;)

• danielkraak
Anoniem: 476915 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:00:
Dit is mijn tijd: 3-11-2012 19:36

Ze zei het echt hoe ik het eerder vertelde.... Maar ik heb hem meer besteld om lekker met jullie mee te doen.. :P Ik heb al 3 laptops :P
Ik kijk nu net even naar mijn bevestigingsmail. Die is om 18:32 binnengekomen. Wat gaat hier niet eerlijk. :F

Ik gun het je overigens wel hoor. :Y

• Laank
danielkraak schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:05:
[...]

Ik kijk nu net even naar mijn bevestigingsmail. Die is om 18:32 binnengekomen. Wat gaat hier niet eerlijk. :F

Ik gun het je overigens wel hoor. :Y
Hij heeft hem nog niet thuis ;)

edit: @grevert1, ik geloof je wel hoor, ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

[Voor 11% gewijzigd door Laank op 06-11-2012 15:34]

• xminator
En ik om 18.10 ook geannuleerd, dus dat zegt niet veel denk ik.
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee